Ze hadden zelfs een uitgeprinte menukaart.quote:Op maandag 12 augustus 2019 15:47 schreef SpecialK het volgende:
Niks mooiers dan een stel vrienden die een bak geld verdienen door een dienst te leveren aan een dorstig publiek.... Daar is de beschaving op gestoeld etc.. etc..
Maar dit is wel echt heel dom. Wat is er mis met drugs in je jasje en dan "psst psst...". De tering... ze hebben nog net geen KvK nummer aangevraagd met die tent van ze maar dat hadden ze net zo goed kunnen doen.
😂quote:Op maandag 12 augustus 2019 16:08 schreef OProg het volgende:
Wie had dat gedacht. Van vier keer honderd meter snel, naar een Hongaarse cel.
Ze krijgen van de bond genoeg om van te leven, maar eigenlijk niet genoeg om topsport te bedrijven. Top begeleiding en doping zijn niet goedkoop.quote:Op maandag 12 augustus 2019 12:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
Verdienen die atleten zo weinig of zo dat ze allemaal moeten bijklussen met drugshandel?
quote:Op maandag 12 augustus 2019 16:08 schreef OProg het volgende:
Hij ziet er een beetje chubby uit of ligt dat aan mij? Hoe kan deze gozert 7e zijn geworden op t NK joh.quote:
Misschien was de rest nog dikker. Of hij had ze gedrogeerdquote:Op maandag 12 augustus 2019 19:21 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Hij ziet er een beetje chubby uit of ligt dat aan mij? Hoe kan deze gozert 7e zijn geworden op t NK joh.
bronquote:De twee Nederlandse verdachten van drugshandel op muziekfestival Sziget in Boedapest draaien mogelijk voor vele jaren de Hongaarse bak in. Justitie rept zelfs van ’levenslang’ als ook smokkel kan worden bewezen. Omdat de drugs afkomstig lijken uit Nederland ligt dat voor de hand. Gevangenissen in Hongarije hebben een beruchte reputatie.
Dat beweert Jimmy, die jaren geleden ook vastzat in het Oost-Europese land. Zijn verhaal heeft hij gedeeld op een forum over Hongarije, waarin duidelijk wordt dat je bent overgeleverd aan ’een 100 jaar oud regime van communistisch Europa waar oneerlijke wetten gelden’. Hij laat niet weten waarom hij gedetineerd was in het land.
"Op de hekken glommen rollen messcherp prikkeldraad"
„Na aankomst bij de gevangenis zag ik hoge, rechthoekige vaalgele gebouwen die met torens waren verbonden en omringd waren met een hek”, doet hij uit de doeken. „Daarop glommen rollen messcherp prikkeldraad. Elke prikkel was scherp genoeg om vlees te snijden. Wie hierlangs probeert te ontsnappen, wordt aan plakjes gesneden. Of door een hond gegrepen. Vluchten of ontsnappen is trouwens sowieso onmogelijk.”
Wachttoren
Vlak voor de elektronische toegangspoort stond een ouderwetse wachttoren die zo uit een film kon komen, beschrijft hij. „Er hing een telefoon waarmee bezoekers zich konden aanmelden bij de onzichtbare bewaker hoog in de toren. Mijn identiteitskaart ging in een emmer, die naar de bewaker werd gehesen.”
"Mijn identiteitskaart ging in een emmer"
Samen met andere gevangenen stond Jimmy na binnenkomst in een stalen kooi, vlak bij de cellen. „Andere gevangenen vertelden me dat de Hongaarse justitie niet zit te wachten op kritiek uit EU-landen en van de Europese Unie over mensenrechten.”
Een veeg teken. Dagelijks keek de Nederlander uit zijn celraam, en zag hij honderden gevangenen - ook vrouwen - die met grote vrachtauto’s werden getransporteerd naar andere gevangenissen, verspreid over het hele land van Hongarije.
Rottende damp
De eerste dag in de bajes kan hij zich nog goed voor de geest halen. „Nadat de bewaker mijn celdeur had geopend, keek ik in een gat van zes vierkante meter. Een rottende, warme damp kwam op me af waardoor ik meteen mijn hoofd moest afwenden. Twaalf gevangenen leven in zo’n donkere cel, waar kledingstukken de twee- of driepersoonsstapelbedden bedekken. De wc-pot is verder het enige meubilair. Dit is de hel van Hongarije.”
"De wc-pot is verder het enige meubilair"
Sommige gevangenen die hij sprak hadden ’goedkope en ongemotiveerde advocaten’. „Hun advies was: beken schuld en hoop op de genade van de rechtbank. Een grove fout, want de rechtbanken in Hongarije staan niet bekend om hun vergevingsgezindheid. En duizenden zitten voor drugsgebruik en drugssmokkel.”
Familiebezoek, hooguit één keer per maand, is bovendien voor weinigen toegestaan. „De enige ontspanning is het wekelijks uurtje luchten: wandelen van de ene naar de andere kant van de muur in een met ijzerdraad overdekte kooi. Onmenselijk zou je zeggen, maar het is de werkelijkheid.”
Stonden die ook al op Sziget? Toch een stuk beter dan Ed S.quote:Op maandag 12 augustus 2019 12:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is direct action protest tegen de War on Drugs.
quote:Op maandag 12 augustus 2019 21:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Stonden die ook al op Sziget? Toch een stuk beter dan Ed S.
Tja je kunt veel zeggen over die oneerlijke wetten maar niet dat ze nou onduidelijk gecommuniceerd worden.quote:
Jaa vorig jaar wel, in de stromende regen. Was toch een zeldzaam hoogtepuntje van dat verdere verloren festival. Teveel irritante Engelsen vooral.quote:Op maandag 12 augustus 2019 21:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Stonden die ook al op Sziget? Toch een stuk beter dan Ed S.
Sowieso ben je niet goed bij je hoofd als je zulke zooi gaat dealen. Waar dan ook.quote:Op maandag 12 augustus 2019 21:15 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Tja je kunt veel zeggen over die oneerlijke wetten maar niet dat ze nou onduidelijk gecommuniceerd worden.
Dutertequote:Op maandag 12 augustus 2019 12:51 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Je moet maar zo denken: Duterte had ze al standrechtelijk laten executeren.
Ja, precies.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 06:52 schreef Toga het volgende:
Ik moet bekennen dat ik op mijn 15e wel eens ben opgepakt voor "vergrijp" in het buitenland.
Ik fotografeerde militaire voorwerpen...
Dat mocht (of werd gedoogd) in Nederland en dan denk je dat het daar ook gewoon kon, dus niet. Na een goed gesprek, het filmrolletje inleveren en een "foei, niet meer doen" mocht ik weer gaan.
Maar op je 21e en met drugs, dan moet je wel erg achterlopen...
Ik las het net ja.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 07:08 schreef mascara-klodder het volgende:
Die zien we denk ik voorlopig niet meer terug
https://www.ad.nl/buitenl(...)zorgvuldig~aa131bfb/
Die komen nooit meer vrijquote:Op dinsdag 13 augustus 2019 08:44 schreef Linkse_krijger het volgende:
Blijkt dat in hun auto nog veel meer lag![]()
https://www.nu.nl/buitenl(...)elden-op-sziget.html
17 Kilo in de auto, ouch.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 08:44 schreef Linkse_krijger het volgende:
quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 08:44 schreef Linkse_krijger het volgende:
Ben ooit ook eens op sziget geweest, dit gebeurt al jaren overduidelijk. Binnen 1 minuut kan je al zien waar je drugs kan kopen als je daar rond loopt. Dus snap niet dat ze nu pas ingrijpen.quote:Op maandag 12 augustus 2019 08:28 schreef Hathor het volgende:
Er stond dus nog net geen rij voor de tent.Goeie genade hoe kun je zo dom zijn?
Geen greintje medelijden met die gast. Moetie maar niet zo dom zijn.quote:
Jawel joh. Media zijn goed in sensatie.quote:
Lees nu ook dat de verwachting niet levenslang is, maar waarschijnlijk enkele jaren onvoorwaardelijk.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 09:15 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Jawel joh. Media zijn goed in sensatie.
De totale straatwaarde zou dus 20k zijn. In Hamburg is pas 4500 kg coke aangetroffen dus waar hebben we het eigenlijk over. In plaats van de lokale buurtwinkel kan je beter de groothandel aanpakken.
Ja, je kan het ook niet doen. Dan weet je 100% zeker dat je niet in een Hongaarse gevangenis komt.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 09:27 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Lees nu ook dat de verwachting niet levenslang is, maar waarschijnlijk enkele jaren onvoorwaardelijk.
Alhoewel je daar ook niet echt blij van wordt in Hongarije natuurlijk.
Met het spul in zijn auto erbij waarde 3M.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 09:15 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Jawel joh. Media zijn goed in sensatie.
De totale straatwaarde zou dus 20k zijn. In Hamburg is pas 4500 kg coke aangetroffen dus waar hebben we het eigenlijk over. In plaats van de lokale buurtwinkel kan je beter de groothandel aanpakken.
Ja, helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 09:31 schreef PirE het volgende:
[..]
Ja, je kan het ook niet doen. Dan weet je 100% zeker dat je niet in een Hongaarse gevangenis komt.
Ze hebben bewust dat risico genomen, dan moet je de gevolgen ook accepteren (hoe vervelend ook).
Mag hopen dat ze gewoon daar hun straf uitzitten en niet in Nederland, kost de belastingbetaler weer een hoop geld.
Het AD heeft het over een totale waarde van 3 ton overigens. Nog steeds geen kattenpis natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 09:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Met het spul in zijn auto erbij waarde 3M.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)tival-xtc-wiet-joint
Alleen geloof ik niet dat iemand met 3 miljoen aan drugs in zijn auto losse jointjes gaat verkopen voor zijn tentje.
Misschien was iemand het daar zat en wist dat het al jaren zo'n zooitje was. Hebben ze besloten een grote buitenlandse verkoper op te pakken om een voorbeeld te stellen voor de rest. En zie daar, twee Nederlanders (sowieso het land van de drugs natuurlijk, dus helemaal perfect).quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 09:00 schreef 111210 het volgende:
Ben ooit ook eens op sziget geweest, dit gebeurt al jaren overduidelijk. Binnen 1 minuut kan je al zien waar je drugs kan kopen als je daar rond loopt. Dus snap niet dat ze nu pas ingrijpen.
Daarnaast is de controle aan de poort ook echt een lachertje.
Je had daar toen (geen idee of dat nog steeds zo is) een gedeelte waar alleen maar afrikanen stonden. Allemaal op een rijtje, ging daar af en aan. Politie en security deden daar niks mee, ja een deel van de opbrengst ontvangen waarschijnlijk.
Opzich ook niet moeilijk, 3kwart van de bezoekers is volgens mij nederlands.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 09:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Misschien was iemand het daar zat en wist dat het al jaren zo'n zooitje was. Hebben ze besloten een grote buitenlandse verkoper op te pakken om een voorbeeld te stellen voor de rest. En zie daar, twee Nederlanders (sowieso het land van de drugs natuurlijk, dus helemaal perfect).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |