abonnement Unibet Coolblue
pi_188168334
Welkom in het topic "FOK!ers die stoppen met alcohol"

Het drinken van alcohol is in onze maatschappij heel gewoon. Een drankje op het terras of na een week hard werken, daar kijkt niemand van op. Ook incidenteel overmatig alcohol gebruik, bijv. op een feestje, is volledig geaccepteerd. Maar waar ligt de grens? Wanneer wordt alcoholgebruik alcoholmisbruik? En wanneer spreek je van een alcoholverslaving?

quote:
Wat is alcoholmisbruik?
Er zijn internationale afspraken gemaakt over wanneer je van misbruik van een middel kunt spreken, in dit geval dus alcoholmisbruik. Bij alcoholmisbruik moet er sprake zijn van minimaal één van de volgende vier punten, gezien over de periode van een jaar:
• Door het drinken gaan de dingen die u thuis, op school of op het werk moet doen, steeds slechter, zoals te laat komen, wegblijven, slecht werk afleveren, schorsing van school, verwaarlozing van kinderen of huishouden.
• Er wordt gedronken in situaties waarin dat gevaarlijk is, zoals wanneer u nog moet autorijden of machines bedienen.
• U komt meermalen met justitie in aanraking door het drinken, bijvoorbeeld door rotzooi trappen onder invloed of rijden onder invloed.
• Het drinken gaat door, ondanks dat de problemen rondom het drinken steeds terugkomen en ernstiger worden, bijvoorbeeld ruzie thuis over teveel drinken of vechtpartijen.

In geval van alcoholmisbruik hoeft u geen last te hebben van tolerantie en ontwenningsverschijnselen. De reden om te gaan drinken kan zijn om minder last van problemen te hebben. Drinken is dan een manier geworden om met problemen om te gaan. Het heeft dan een functie gekregen; u drinkt alcohol om u minder te vervelen, om u minder gespannen te voelen, om u af te reageren, om troost in te vinden of om afleiding voor vervelende gevoelens in te vinden. We noemen dit ook wel problematisch drinken.

Wat is alcoholafhankelijkheid?
Er zijn internationale afspraken gemaakt over wanneer je van afhankelijkheid van een middel kunt spreken, in dit geval dus afhankelijk van alcohol. U kunt van afhankelijkheid (verslaving) spreken als gedurende een jaar drie of meer van de volgende zaken aan de orde zijn:
• Tolerantie:
U kunt steeds beter tegen drank, u heeft meer nodig om hetzelfde effect te krijgen.
• Ontwenning:
U heeft minstens twee van de volgende ontwenningsverschijnselen als u stopt met drinken:
- transpireren of hartslag boven de 100, zonder inspanning.
- trillende handen
- misselijkheid of braken
- dingen zien, voelen of horen die er niet zijn
- geestelijk en lichamelijk onrustig
- angst
- epileptische insulten (toevallen).
• U drinkt om deze verschijnselen tegen te gaan.
• U drinkt meer en langer dan u van plan was (controleverlies).
• U wilt steeds weer stoppen of minderen, maar er komt niet veel van terecht.
• Er gaat steeds meer tijd zitten in het kopen en drinken van alcohol en het bijkomen van het drinken.
• Sociale contacten, werk en vrijetijdsbesteding worden minder of vallen weg door het drinken.
• U weet dat alcohol voor u schade en problemen veroorzaakt, maar toch gaat u door met drinken.

https://www.alcoholdebaas.nl/U-en-alcohol/Verslaafd-.aspx
Interessante links

https://medium.com/@marni(...)8c723cb23#.51mlyb8oz

http://aadordrecht.nl/overaa.html

https://www.psychologiema(...)gina/Verslaafd-1.htm

Wat willen we niet:

Dronken posten, niet hier.
Vertellen welk alcoholisch drankje je open trekt, niet hier.
Verheerlijken van bepaalde gevoelens door drank, niet hier.
Sowieso verheerlijken van alcoholische dranken, niet hier.

Wat we wel willen:

Elkaar steunen, tegenslagen bespreken, voortgang bespreken, gewoon even een hart onder de riem.

Hopelijk kan iedereen met de regels leven, veel succes met afkicken.
Do what you love, love what you do!
pi_188169078
Volgens mij krijgt iedereen zijn eigen risico terug als je opgenomen wordt in een kliniek er blijft.
De overheid wilt dat geld geen probleem is als mensen zich willen laten helpen met hun verslaving.
Hell To The Liars
pi_188170002
Gisteren weer een alc vrij feestje gehad. Mis het niet.
pi_188170643
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 12:20 schreef Droopie het volgende:
Volgens mij krijgt iedereen zijn eigen risico terug als je opgenomen wordt in een kliniek er blijft.
De overheid wilt dat geld geen probleem is als mensen zich willen laten helpen met hun verslaving.
weet ik niet hoor of dat zo gaat. Denk nl van niet? eigen risico is eigen risico en dat ben je gewoon kwijt ongeacht of dat nu en kliniek is of ziekenhuis of alles aan hulp?
Do what you love, love what you do!
pi_188170664
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 13:26 schreef Duveldrinker het volgende:
Gisteren weer een alc vrij feestje gehad. Mis het niet.
goed toch? nu het volhouden is nog wel een dingetje hoor, het stoppen lukt mij nl ook wel (zei het met moeite en ellende) het volhouden is stuk lastigere, maar dat is een bekend probleem voor iedereen hier wel
Do what you love, love what you do!
pi_188170815
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 14:10 schreef kree het volgende:

[..]

weet ik niet hoor of dat zo gaat. Denk nl van niet? eigen risico is eigen risico en dat ben je gewoon kwijt ongeacht of dat nu en kliniek is of ziekenhuis of alles aan hulp?
Ik moest mijn eigen risico ook gewoon betalen, maar kreeg het terug van de overheid.
Kan het niet vinden op internet, misschien iets van VMO of andere instantie.
Misschien was dat in 2013 ofzo en nu niet meer :)

Ik weet iig zeker dat ik het kreeg, met een mooie brief erbij :P
Hell To The Liars
pi_188170822
quote:
12s.gif Op zondag 28 juli 2019 14:12 schreef kree het volgende:

[..]

goed toch? nu het volhouden is nog wel een dingetje hoor, het stoppen lukt mij nl ook wel (zei het met moeite en ellende) het volhouden is stuk lastigere, maar dat is een bekend probleem voor iedereen hier wel
Ik ben ook meer een eenzame drinker. Saaie zondagmiddag fles whisky open trekken.
pi_188170843
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 14:25 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik moest mijn eigen risico ook gewoon betalen, maar kreeg het terug van de overheid.
Kan het niet vinden op internet, misschien iets van VMO of andere instantie.
Misschien was dat in 2013 ofzo en nu niet meer :)

Ik weet iig zeker dat ik het kreeg, met een mooie brief erbij :P
Ik denk het? iig ik ben niet op de hoogte van een regeling die dat dus terug gaat betalen enzo?
Maar kan best dat je gelijk hebt hoor, ik weet het niet? Ik weet van niks nl wat dat zou terugbetalen enzo vanuit de belasting gezien ;)

sterker nog ik betaal nog steeds elke maand een bedrag terug omdat ik net iets teveel loon had gehad blijkbaar voor zorgtoeslag. LOL ok of je ff paar duizend euro wil dokken. gelukkig met betalingsregeling kon wel. Maar moet daar dus een 1.5 jaar nu elke maand voor betalen.

[ Bericht 10% gewijzigd door kree op 28-07-2019 14:40:40 ]
Do what you love, love what you do!
pi_188170861
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 14:25 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ik ben ook meer een eenzame drinker. Saaie zondagmiddag fles whisky open trekken.
Ik ook in sociale omstandigheid drink ik nooit zoveel :')

sterker nog krijg gelijk gezeik al enzo of het idee dat als ik 1 biertje drink ik gelijk weer helemaal verslaafd ben of ga worden.

Zo niet waar dat, zo is het mss bij sommigen, maar niet bij mij. echt laat me met rust enzo denk ik dan.
Nu is iedereen wel op de hoogte van dit probleempje mt mij dus ok dat zorgt ervoor dus ook wel.

Maargoed mja het heeft ook nadelen dus dat iedereen het weet. Maar ook voordelen.

[ Bericht 13% gewijzigd door kree op 28-07-2019 14:36:15 ]
Do what you love, love what you do!
  zondag 28 juli 2019 @ 23:39:38 #10
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_188181640
Ik ben zo moe hé door het drinken.. De hele dag zit ik hier met me ogen haast dicht. Maar ik kan niet slapen. Ik hoop dat die opname snel komt pff.
pi_188181767
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 23:39 schreef Puk1234 het volgende:
Ik ben zo moe hé door het drinken.. De hele dag zit ik hier met me ogen haast dicht. Maar ik kan niet slapen. Ik hoop dat die opname snel komt pff.
ok aangezien je eerder intern bent geweest? waar zie je bv tegenop?
Of wat zijn bv positieve dingen van zoiets?
Do what you love, love what you do!
pi_188187188
Ik ben bijna een week alc vrij nu. En dat in de zomervakantie, normaal zou ik elke dag zuipen als ik vakantie heb.
Gisteren had ik voor het eerst een craving, klote weer en last van m'n maag. Gelukkig niet toegegeven.
pi_188189306
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 13:12 schreef Duveldrinker het volgende:
Ik ben bijna een week alc vrij nu. En dat in de zomervakantie, normaal zou ik elke dag zuipen als ik vakantie heb.
Gisteren had ik voor het eerst een craving, klote weer en last van m'n maag. Gelukkig niet toegegeven.
goed bezig? nu ff volhouden dan ;)
Do what you love, love what you do!
pi_188200354
Nog steeds een jojo hier. Vakantie werkt ook niet mee, want is vaak een reden om het ervan te nemen zeg maar.
Ik moet maar een hobby zoeken, waar ik me volledig op kan storten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2019 09:12:54 ]
pi_188200378
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 09:12 schreef RedShoe het volgende:
Nog steeds een jojo hier. Vakantie werkt ook niet mee, want is vaak een reden om het ervan te nemen zeg maar.
Ik moet maar een hobby zoeken, waar ik me volledig op kan storten.
ja dat is het behalve werk ook enzo. Ben net zo erg
Do what you love, love what you do!
  dinsdag 30 juli 2019 @ 09:19:43 #16
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_188200421
Het lukt me telkens om een paar dagen niet te drinken. Dan denk ik, het gaat goed, nu mag ik een biertje van mezelf.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_188200474
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 09:19 schreef Keep_Walking het volgende:
Het lukt me telkens om een paar dagen niet te drinken. Dan denk ik, het gaat goed, nu mag ik een biertje van mezelf.
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 09:19 schreef Keep_Walking het volgende:
Het lukt me telkens om een paar dagen niet te drinken. Dan denk ik, het gaat goed, nu mag ik een biertje van mezelf.
klopt zelfde probleem hier
Do what you love, love what you do!
pi_188200537
Hier ook precies hetzelfde. Gaat goed en vervolgens toch weer gaan drinken. Met het idee dat het me wel lukt om het bij een paar te houden...
pi_188200704
Ik ben een week zonder drank. En nu begint het echte werken, het geestelijk veranderen en anders tegen drank aankijken. Ik ben weer dagelijks het boek van Allan Carr aan het lezen dat helpt zeker met die mindset.
  donderdag 1 augustus 2019 @ 10:25:54 #20
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_188232095
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 21:47 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ik ook, nergens zin in, depressief. Later op de dag angst aanvallen, waarschijnlijk is dat al het afkicken. Opnieuw gaan zuipen helpt dan, soort van...
Maar langzaam gaat je lever er dan wel aan. Echt vraag om Oxazepam, haalt de trillende handen grotendeels weg, angstaanvallen, je wordt er alleen een beetje suf van.
  donderdag 1 augustus 2019 @ 10:28:34 #21
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_188232132
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 09:19 schreef Keep_Walking het volgende:
Het lukt me telkens om een paar dagen niet te drinken. Dan denk ik, het gaat goed, nu mag ik een biertje van mezelf.
Stom is dat he, hier was een groot feest (eens per jaar) en had nog voorgenomen niet te drinken, maar toen zeiden een paar meiden (ben single dus dan luister je snel), nee je gaat geen fris drinken, dit is maar eens per jaar. Voor je het weet zit je weer dagelijks aan de drank.

Ben er nu weer van af, moet het ook echt volhouden, maar met voetbal (eredivisie kijken) en binnenkort nog een groot feest valt dat niet echt mee. Vorig jaar dronk ik 3 maanden, bijna 100 dagen niet en toen ben ik niet naar die feesten geweest, maar ook direct vrienden/vriendinnen die ik heel lang niet had gezien gemist.
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:37:01 #22
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_188252333
Ik was 2 dagen gestopt en nu is het weer raak. Ik kijk wel uit naar die opname. Ff paar weken nuchter en dan proberen vol te houden. Het volhouden is meestal het probleem. Ik sta er wel volledig achter dit keer want dit kan echt niet meer zo. Ik kom volledig in een isolement terecht als ik door blijf zuipen.
pi_188253628
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 14:37 schreef Puk1234 het volgende:
Ik was 2 dagen gestopt en nu is het weer raak. Ik kijk wel uit naar die opname. Ff paar weken nuchter en dan proberen vol te houden. Het volhouden is meestal het probleem. Ik sta er wel volledig achter dit keer want dit kan echt niet meer zo. Ik kom volledig in een isolement terecht als ik door blijf zuipen.
Ben je nu aan het zuipen?
Pleur anders alles weg wat je nu nog hebt.
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 16:25:29 #24
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_188253793
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 16:14 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ben je nu aan het zuipen?
Pleur anders alles weg wat je nu nog hebt.
Ja ben nu het zuipen maar ga niet alles weg gooien want dan heb ik weer ontwenning.
pi_188375459
Laatste verlof, dan nog 12 dagen, zitten 9 weken opname er alweer op.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 15:21:36 #26
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_188375885
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 14:46 schreef Burner82 het volgende:
Laatste verlof, dan nog 12 dagen, zitten 9 weken opname er alweer op.
Poeh, 9 weken, dan ben je wel aardig fris geworden.
pi_188418444
Streep eronder nu. Nu stoppen, want dit gaat weer verkeerd verdomme :{
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 09:00:40 #28
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_188418648
Ik heb nu in 4 weken tijd 1 avond wat gedronken (groot feest in de buurt met super veel bekenden en kreeg het zo goed als in m'n handen gedrukt), wat bijna weer leidde tot meer, gelukkig goed gekomen. Nu zeg maar 2 weken echt geen druppel gehad en begin het wel te merken, weer meer zin om dingen te doen, vroeg op te staan, te sporten, ben veel in de tuin bezig, vijvertje aangelegd.

Nu volhouden, moet sowieso eind deze maand bloedprikken voor m'n leverwaardes en moet er eigenlijk nog iets van een actieve hobby bij, tuin is leuk, maar duur en weer afhankelijk, vroeger was ik gek op dingen bouwen, Lego, Construx, zelfbouw RC auto's, modeltreinen zelfs.

Echt dingen bouwen dus, maar wat kan je daarmee in de 30er jaren. Andere hobby's als gamen en films en series kijken gaan veel te makkelijk gepaard met drank. Ook schenken ze in bijna elke film of serie om het kwartier een glas dure whisky in :X
pi_188446851
Bij mij gaat het kermis volgende week donderdag van start. Krijg een intake van een hele ochtend en daarna wordt een behandelplan gemaakt.
pi_188460132
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 09:00 schreef EasyLife het volgende:
Ik heb nu in 4 weken tijd 1 avond wat gedronken (groot feest in de buurt met super veel bekenden en kreeg het zo goed als in m'n handen gedrukt), wat bijna weer leidde tot meer, gelukkig goed gekomen. Nu zeg maar 2 weken echt geen druppel gehad en begin het wel te merken, weer meer zin om dingen te doen, vroeg op te staan, te sporten, ben veel in de tuin bezig, vijvertje aangelegd.

Nu volhouden, moet sowieso eind deze maand bloedprikken voor m'n leverwaardes en moet er eigenlijk nog iets van een actieve hobby bij, tuin is leuk, maar duur en weer afhankelijk, vroeger was ik gek op dingen bouwen, Lego, Construx, zelfbouw RC auto's, modeltreinen zelfs.

Echt dingen bouwen dus, maar wat kan je daarmee in de 30er jaren. Andere hobby's als gamen en films en series kijken gaan veel te makkelijk gepaard met drank. Ook schenken ze in bijna elke film of serie om het kwartier een glas dure whisky in :X
Ik keek undercover die Nederlandse serie en wist na 1 aflevering al dat die John een droge alcoholist was.
Elke serie heeft wel een droge alcoholist die de fout in gaat en de rest zuipt, rookt en snuift alsof er niks aan de hand is.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 16:16:09 #31
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_188460696
Ik heb nu een week niet gedronken. Ik wil het graag volhouden zo.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator donderdag 15 augustus 2019 @ 16:27:37 #32
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_188460856
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 15:37 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ik keek undercover die Nederlandse serie en wist na 1 aflevering al dat die John een droge alcoholist was.
Elke serie heeft wel een droge alcoholist die de fout in gaat en de rest zuipt, rookt en snuift alsof er niks aan de hand is.
Nanoblocks let's voor jou? Kan je ook volwassen dingen bouwen enzo. Zag laatst bij nanobrick ook dat ze de grote kawada pakketten hadden toegevoegd zoals de taj mahal enzo
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_188591210
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 15:21 schreef EasyLife het volgende:

[..]

Poeh, 9 weken, dan ben je wel aardig fris geworden.
Ik heb de 9 weken erop zitten en volgehouden. Het was bij vlagen wel zwaar, maar meer door de rest, dan door de verslaving. Het heeft wel geholpen, al bij mij op een andere manier dan gepland. Ik heb vooral meer inzicht gekregen in gedrag. En dan vooral in het in vroege stadia herkennen dat het fout gaat. Dat zijn voor mij de momenten dat ik moet gaan opletten en vooral niet drinken.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_188591318
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 18:10 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Ik heb de 9 weken erop zitten en volgehouden. Het was bij vlagen wel zwaar, maar meer door de rest, dan door de verslaving. Het heeft wel geholpen, al bij mij op een andere manier dan gepland. Ik heb vooral meer inzicht gekregen in gedrag. En dan vooral in het in vroege stadia herkennen dat het fout gaat. Dat zijn voor mij de momenten dat ik moet gaan opletten en vooral niet drinken.
Heb je ook tips gekregen als je bijvoorbeeld weer zin krijgt in een drankje? Het is opeens weer mooi weer, iedereen om me heen is weer aan de bbq met de bijbehorende bier foto's. Ik ga volgende week weer bloedprikken en urine inleveren.
  Moderator vrijdag 23 augustus 2019 @ 18:23:31 #35
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_188591395
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 18:17 schreef JDx het volgende:

[..]

Heb je ook tips gekregen als je bijvoorbeeld weer zin krijgt in een drankje? Het is opeens weer mooi weer, iedereen om me heen is weer aan de bbq met de bijbehorende bier foto's. Ik ga volgende week weer bloedprikken en urine inleveren.
Het beste (althans in mijn ervaring) is juist dié situaties vermijden die je kunnen triggeren tot weer drinken. In ieder geval in het beginstadium van het stoppen.
Daarnaast, in jouw voorbeeld bij een BBQ, maak het bespreekbaar, ga niet alleen heen maar neem iemand mee als steun. Én als je merkt dat je het moeilijk krijgt, verwijder je dan uit de situatie.
pi_188591456
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 18:17 schreef JDx het volgende:

[..]

Heb je ook tips gekregen als je bijvoorbeeld weer zin krijgt in een drankje? Het is opeens weer mooi weer, iedereen om me heen is weer aan de bbq met de bijbehorende bier foto's. Ik ga volgende week weer bloedprikken en urine inleveren.
quote:
3s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 18:23 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Het beste (althans in mijn ervaring) is juist dié situaties vermijden die je kunnen triggeren tot weer drinken. In ieder geval in het beginstadium van het stoppen.
Daarnaast, in jouw voorbeeld bij een BBQ, maak het bespreekbaar, ga niet alleen heen maar neem iemand mee als steun. Én als je merkt dat je het moeilijk krijgt, verwijder je dan uit de situatie.
Dit, hoofdzakelijk. Vermijden is het beste, in het begin. Maar als je het thuis moeilijk krijgt, ga iets van afleiding zoeken. Ga sporten, een serie kijken, een boek lezen, alles om je gedachtes uit je hoofd te krijgen. En mocht je echt lichamelijk iets voelen, zoals zweethanden, droge mond, onrustig.. dat blijft maar 20 minuten. Vooral dan moet je zorgen dat je afleiding hebt, ff met iemand belt, etc.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_188756661
Komende maandag begint verslavingszorg deel 2. Ik twijfel heel erg of ik het wat ga vinden, maar ja. Ik ga het sowieso eerst eens een week aankijken. Het grootste verschil met klinische opname is dat ik in de avond vrij ben en in het weekend thuis. De behandeling is verder hetzelfde als bij de klinische opname, maar dan iets intensiever/harder aangezien je weet hoe het gaat.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_188756688
Wens iedereen hier die probeert te stoppen veel succes!
pi_188757185
Iemand hier ervaringen met NA/AA-meetings en hoe vond je het? Of is dat meer iets voor een apart topic? * Burner82 kijkt even naar de mods
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  Moderator maandag 2 september 2019 @ 18:24:15 #40
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_188757468
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 18:02 schreef Burner82 het volgende:
Iemand hier ervaringen met NA/AA-meetings en hoe vond je het? Of is dat meer iets voor een apart topic? * Burner82 kijkt even naar de mods
Persoonlijk vond ik de NA/AA weinig toevoegen. Ik kreeg altijd alleen maar meer trek als ik er geweest was, maar andere mensen zweren erbij.

Ik ben niet zo van de knuffelclubs. De Buitenveldert groep ook nog geprobeerd maar ook dat was niets voor mij.
pi_188757647
quote:
3s.gif Op maandag 2 september 2019 18:24 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Persoonlijk vond ik de NA/AA weinig toevoegen. Ik kreeg altijd alleen maar meer trek als ik er geweest was, maar andere mensen zweren erbij.

Ik ben niet zo van de knuffelclubs. De Buitenveldert groep ook nog geprobeerd maar ook dat was niets voor mij.
In de kliniek waar ik zat, zweren ze erbij. Bij de dagbehandeling willen ze zelfs 2 meetings per week..
Maar ik kan er totaal niks mee, in tegendeel. Ik ga echt slecht op die onzin van god en hogere macht. En dan het delen van iedereen, ik kan niks met andermans ellende. Het aanhoren irriteert me gewoon.
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die er niks mee heeft.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  Moderator maandag 2 september 2019 @ 18:38:23 #42
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_188757684
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 18:35 schreef Burner82 het volgende:

[..]

In de kliniek waar ik zat, zweren ze erbij. Bij de dagbehandeling willen ze zelfs 2 meetings per week..
Maar ik kan er totaal niks mee, in tegendeel. Ik ga echt slecht op die onzin van god en hogere macht. En dan het delen van iedereen, ik kan niks met andermans ellende. Het aanhoren irriteert me gewoon.
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die er niks mee heeft.
Ik heb 9 weken in Zuid-Afrika in een kliniek gezeten. Moest je ook twee keer per week naar een meeting met z'n allen. Daarna in Nederland 6 maanden dagbehandeling, ook met meetings.

Ik vond het helemaal niets, misschien ook wel omdat het een verplichting was en niet iets vrijwilligs.
pi_188757795
quote:
3s.gif Op maandag 2 september 2019 18:38 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Ik heb 9 weken in Zuid-Afrika in een kliniek gezeten. Moest je ook twee keer per week naar een meeting met z'n allen. Daarna in Nederland 6 maanden dagbehandeling, ook met meetings.

Ik vond het helemaal niets, misschien ook wel omdat het een verplichting was en niet iets vrijwilligs.
Dan denk ik dat we bij dezelfde organisatie zitten. Maar de meetings ga ik echt niet doen.
In ZA schijnen ze idd verplicht te zijn. Dat was hier klinisch niet, er was een eigen, vrijwillige, meeting. Als ze me bij de dagbehandeling verplichten om naar een meeting te gaan, zullen ze eerst de psychiater moeten bellen...
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  Moderator maandag 2 september 2019 @ 18:52:03 #44
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_188757891
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 18:45 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Dan denk ik dat we bij dezelfde organisatie zitten. Maar de meetings ga ik echt niet doen.
In ZA schijnen ze idd verplicht te zijn. Dat was hier klinisch niet, er was een eigen, vrijwillige, meeting. Als ze me bij de dagbehandeling verplichten om naar een meeting te gaan, zullen ze eerst de psychiater moeten bellen...
Zo werkt het natuurlijk niet, als jij ervoor kiest de behandeling te gaan volgen zul je je ook gewoon aan het programma moeten houden. Er zijn geen keuzevakken.

Wat ik veel zag in Z-A en ook hier in Nederland is dat heel veel mensen zich gingen verzetten tegen bepaalde aspecten of kleine dingen gingen zoeken die niet goed gingen om zich daar vervolgens heel druk over te maken. Ik heb me daar zelf ook schuldig aan gemaakt.

Probeer dat zo snel mogelijk los te laten. Het is allemaal afleiding die je doet om niet naar jezelf te hoeven kijken. Geef je zo snel mogelijk over aan de behandeling dat heb je de meeste kans van slagen.
pi_188758005
quote:
3s.gif Op maandag 2 september 2019 18:52 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Zo werkt het natuurlijk niet, als jij ervoor kiest de behandeling te gaan volgen zul je je ook gewoon aan het programma moeten houden. Er zijn geen keuzevakken.

Wat ik veel zag in Z-A en ook hier in Nederland is dat heel veel mensen zich gingen verzetten tegen bepaalde aspecten of kleine dingen gingen zoeken die niet goed gingen om zich daar vervolgens heel druk over te maken. Ik heb me daar zelf ook schuldig aan gemaakt.

Probeer dat zo snel mogelijk los te laten. Het is allemaal afleiding die je doet om niet naar jezelf te hoeven kijken. Geef je zo snel mogelijk over aan de behandeling dat heb je de meeste kans van slagen.
Ik verzet me tegen het religieuze en spirituele aspect van de meetings. Ik denk niet dat ze dat gaan aanpassen voor mij en ik kan me daar niet bij neerleggen. Bij iedere keer God of Hogere Macht, staan de nagels in mijn handpalm. Dat lijkt mij niet goed voor mijn behandeling.
En dan zullen mensen inderdaad zeggen: zet je er overheen, maar nee, dat wil ik niet eens.
Ik heb 1 meeting meegemaakt, je wilt niet weten hoe ik er aan toe was daarna.

Ik wil het best nog een keer proberen, daar niet van, misschien valt het bij andere groepen wel mee. Maar als het daar weer zo gaat, is mijn antwoord heel simpel en duidelijk. Soms is het niks voor iemand.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_188775757
quote:
3s.gif Op maandag 2 september 2019 18:24 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Persoonlijk vond ik de NA/AA weinig toevoegen. Ik kreeg altijd alleen maar meer trek als ik er geweest was, maar andere mensen zweren erbij.

Ik ben niet zo van de knuffelclubs. De Buitenveldert groep ook nog geprobeerd maar ook dat was niets voor mij.
Ik heb de AA ook geprobeerd (alles keer kans geven natuurlijk)
Het is opzich niet verkeerd, want gelijkgezinden die al gestopt zijn..
Maar idd het is denk niet voor iedereen. Nu was mijn groep ook 50-60 op eentje na.

Dus ook mee gestopt, maar kan me prima voorstellen dat het voor sommige kan werken.

Maar 1 manier om er achter te komen :D
Do what you love, love what you do!
pi_188777367
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 19:57 schreef kree het volgende:

[..]

Ik heb de AA ook geprobeerd (alles keer kans geven natuurlijk)
Het is opzich niet verkeerd, want gelijkgezinden die al gestopt zijn..
Maar idd het is denk niet voor iedereen. Nu was mijn groep ook 50-60 op eentje na.

Dus ook mee gestopt, maar kan me prima voorstellen dat het voor sommige kan werken.

Maar 1 manier om er achter te komen :D
Iedereen moet het sowieso eens proberen!

[ Bericht 16% gewijzigd door Burner82 op 03-09-2019 21:42:59 ]
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_188783089
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 21:32 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Iedereen moet het sowieso eens proberen!
Hoe vind je zon partij in de buurt dan?
pi_188784969
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 21:32 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Iedereen moet het sowieso eens proberen!
Idd en ok jongens en meiden, nee het gaat niet zoals in een film.

Wil best wel uitleggen btw.
Do what you love, love what you do!
pi_188784975
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 10:48 schreef JDx het volgende:

[..]

Hoe vind je zon partij in de buurt dan?
Via hun site gewoon. Daar kun je nrs vinden per plaats. Hoeft niet via huisarts zelfs.
Do what you love, love what you do!
pi_188784985
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 13:12 schreef kree het volgende:

[..]

Via hun site gewoon. Daar kun je nrs vinden per plaats. Hoeft niet via huisarts zelfs.
Het is gratis, let wel, niet de bedoeling dat je daar lam aankomt. ;)
Do what you love, love what you do!
pi_188785068
AA is ook gezellig wel hoor, vond t best leuk... tja zal verschillen per groep, probeer het eens zou ik zeggen. Ok eng etc ja, maar he overlegd van te voren via telefoon, ik werd netjes opgewacht bij de deur. Dat maakt het makkelijker ook
Do what you love, love what you do!
pi_188789670
https://www.nporadio1.nl/(...)sten-bestaat-80-jaar

10 minuten en je weet al gelijk een hoop.
Tenzij je nu al zo anti bent, zal dit interview wel wat duidelijkheid geven hoe het er bij de meeste aan toegaat.
Hell To The Liars
  woensdag 4 september 2019 @ 20:35:19 #54
445528 DerRabbit
Zijne Konijnlijkheid
pi_188791547
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 13:19 schreef kree het volgende:
AA is ook gezellig wel hoor, vond t best leuk... tja zal verschillen per groep, probeer het eens zou ik zeggen. Ok eng etc ja, maar he overlegd van te voren via telefoon, ik werd netjes opgewacht bij de deur. Dat maakt het makkelijker ook
Het ligt, denk ik, inderdaad heel erg aan de groep waarin je terecht komt, de begeleiding die er is en wat je zelf eruit wil/verwacht te halen.
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.
pi_188792589
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 20:35 schreef DerRabbit het volgende:

Het ligt, denk ik, inderdaad heel erg aan de groep waarin je terecht komt, de begeleiding die er is en wat je zelf eruit wil/verwacht te halen.

Eens, dus daarom iedereen die er over twijfelt, geef het een kans, slechter zal je er niet van worden.
Ze hebben wel overal in feite hetzelfde systeem.
Do what you love, love what you do!
  woensdag 4 september 2019 @ 21:48:56 #56
445528 DerRabbit
Zijne Konijnlijkheid
pi_188792663
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 21:42 schreef kree het volgende:

[..]

Eens, dus daarom iedereen die er over twijfelt, geef het een kans, slechter zal je er niet van worden.
Ze hebben wel overal in feite hetzelfde systeem.
Zeker is het goed om het een kans te geven. In het slechtste geval weet je in ieder geval dat die specifieke hulp niet de hulp is die jij als persoon helpt.

In feiten is het systeem overal hetzelfde, al weet ik uit persoonlijke ervaring dat niet iedere plaats precies hetzelfde is. Al kan het ook gelegen hebben aan het feit dat bij de tweede plaats waar ik ben geweest ikzelf ook in een andere fase zat en wellicht een iets andere hulpvraag had.

Edit: Ik moet er wel even bij vermelden dat alcohol niet de substantie was waar ik verslaafd aan ben geweest.
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.
pi_188830405
Tsjaa het is zover. Mijn lever is aan het protesteren. Ik heb te horen gekregen dat als ik zo doorga het er niet beter op gaat worden.

Goeie stok achter de deur om nu echt die rotzooi de deur uit te gooien en nooit meer binnen te laten.
pi_188859632
Tijdje geleden had ik een verhoogde leverwaarde en heb net weer de uitslag binnen van de nieuwe bloed en urine uitslag, urine kunnen ze doormiddel van de aanwezigheid van eiwitten zien dat je nieren eiwitten lekken.

Vond het eng om te bellen, maar alles zag er "keurig" uit. Ben 37 en drink al sinds m'n 17e ofzo, maar behalve afgelopen jaar nooit constant (weken achter elkaar), altijd wel met rustpauze's.

Moraal van dit verhaal, als je er op tijd bij bent, kan je lichaam zich nog herstellen.

Ga dus op tijd naar de huisarts, het uitte zich bij mij destijds vooral in jeuk, wonden die maar langzaam helen, na 1 stootje al een blauwe/gele plek, beetje gelige ogen soms, maar dat viel wel mee volgens de arts en veel buikpijn, slechte ontlasting. Ook snel en veel zweten bijvoorbeeld.

Toch heb ik alsnog een afspraak gemaakt met de dokter om vooral de oorzaak aan te pakken en dat is dat ik niet lekker in m'n vel zit. Drinken om te vergeten, of om je even gelukkig te voelen is het vaak.

Ook deed ik het wel eens om de nacht langer te maken om films/series te kijken of te gamen.
pi_188862635
Ik zou vandaag starten met een 5-daagse nabehandeling met safe-house erbij. Met de nadruk op zou. Ik ben eerlijk geweest en heb verteld over mijn uitglijder/terugval zaterdag. UC/AC was gewoon clean, maar ze starten de behandeling toch niet, op advies van de hoofdbehandelaar (heb die hele kerel 1 keer gezien of zo, zijn vervanger zag ik 2-3 keer per week tijdens de klinische opname, haar is niks gevraagd). volgens mij durfde ze het gewoon niet aan.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_188985641
Zijn er hier meer mensen die al een tijdje gestopt zijn of dat al vaker hebben gedaan?

Hebben jullie ook de neiging naar andere "verslavingen" zoals gamen, gokken (sport/poker), vreetbuien (chocola/chips/ijsjes) en cafeïne (koffie/red bull) enzo? Ik kijk 's morgens echt uit naar m'n eerste koffie en zo lekker vind ik het niet.

En na het eten en lezen van het nieuws slinger ik een game aan en dat blijf ik dan ook uren spelen.

Oh en daarnaast heb ik ook nog een soort van koopdrift, zit de hele dag op bol enzo te kijken naar aanbiedingen.

[ Bericht 10% gewijzigd door JDx op 17-09-2019 09:24:31 ]
pi_189001153
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 09:09 schreef JDx het volgende:
Zijn er hier meer mensen die al een tijdje gestopt zijn of dat al vaker hebben gedaan?

Hebben jullie ook de neiging naar andere "verslavingen" zoals gamen, gokken (sport/poker), vreetbuien (chocola/chips/ijsjes) en cafeïne (koffie/red bull) enzo? Ik kijk 's morgens echt uit naar m'n eerste koffie en zo lekker vind ik het niet.

En na het eten en lezen van het nieuws slinger ik een game aan en dat blijf ik dan ook uren spelen.

Oh en daarnaast heb ik ook nog een soort van koopdrift, zit de hele dag op bol enzo te kijken naar aanbiedingen.
Is zeer bekend. Een cross-addiction. Dan vervang je je middel eigenlijk door iets anders.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_189002431
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 00:40 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Is zeer bekend. Een cross-addiction. Dan vervang je je middel eigenlijk door iets anders.
Echt irritant, zit elke dag te kijken naar een nieuwe TV, videokaart of telefoon ofzo, terwijl m'n huidige nog prima zijn.
pi_189002475
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 08:54 schreef JDx het volgende:

[..]

Echt irritant, zit elke dag te kijken naar een nieuwe TV, videokaart of telefoon ofzo, terwijl m'n huidige nog prima zijn.
Stop het geld wat je normaal aan bier/wijn/poison-of-choice uit zou geven in een apart potje. En koop dan die nieuwe TV als beloning wanneer het potje voldoende vol zit 8-)
  woensdag 18 september 2019 @ 09:17:03 #64
186096 SneakerPimp
Hedonistische Antipaus
pi_189002640
Ben inmiddels 27 weken gestopt (dat is meer dan een half jaar!!) en gaat nog steeds goed. Had voor heen altijd moeite met stoppen, hield het eigenlijk nooit meer dan een paar dagen vol. Bij mij hielp het om te delen met familie en vrienden, als ik nu weer zou beginnen stel ik dan niet alleen mezelf, maar ook hen teleur.

Zat voorheen steady op rond de 10 bier per dag, precies genoeg om in slaap te kunnen vallen zonder na te denken. Heb opnieuw mn draai moeten vinden in sociale situaties, manieren om niet te piekeren wanneer ik in bed lag, maar slaap inmiddels alweer 3 weken wel goed, zonder hulpmiddelen. Life is better this way.
pi_189003315
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 09:17 schreef SneakerPimp het volgende:
Ben inmiddels 27 weken gestopt (dat is meer dan een half jaar!!) en gaat nog steeds goed. Had voor heen altijd moeite met stoppen, hield het eigenlijk nooit meer dan een paar dagen vol. Bij mij hielp het om te delen met familie en vrienden, als ik nu weer zou beginnen stel ik dan niet alleen mezelf, maar ook hen teleur.

Zat voorheen steady op rond de 10 bier per dag, precies genoeg om in slaap te kunnen vallen zonder na te denken. Heb opnieuw mn draai moeten vinden in sociale situaties, manieren om niet te piekeren wanneer ik in bed lag, maar slaap inmiddels alweer 3 weken wel goed, zonder hulpmiddelen. Life is better this way.
Slapen is eerst kut inderdaad, vooral de eerste dagen, nachtmerries (echt ziek realistische nachtmerries over geesten enzo), zweten, niet kunnen slapen, vaak wakker.

Maar ik slaap nu ook heerlijk, zelfs als ik overdag koffie heb gehad.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 08:59 schreef Lola69 het volgende:

[..]

Stop het geld wat je normaal aan bier/wijn/poison-of-choice uit zou geven in een apart potje. En koop dan die nieuwe TV als beloning wanneer het potje voldoende vol zit 8-)
Nou ik heb nog een goede TV en PC en alles eigenlijk :')
pi_189006403
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 09:09 schreef JDx het volgende:
Zijn er hier meer mensen die al een tijdje gestopt zijn of dat al vaker hebben gedaan?

Hebben jullie ook de neiging naar andere "verslavingen" zoals gamen, gokken (sport/poker), vreetbuien (chocola/chips/ijsjes) en cafeïne (koffie/red bull) enzo? Ik kijk 's morgens echt uit naar m'n eerste koffie en zo lekker vind ik het niet.

En na het eten en lezen van het nieuws slinger ik een game aan en dat blijf ik dan ook uren spelen.

Oh en daarnaast heb ik ook nog een soort van koopdrift, zit de hele dag op bol enzo te kijken naar aanbiedingen.
Heel herkenbaar, blijf verslaafd alleen het middel vervangt. Ben op het moment extreem aan het sporten en voel dat een FIFA 20 verslaving na volgende week ook op de loer ligt.
pi_189012840
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 09:09 schreef JDx het volgende:
Zijn er hier meer mensen die al een tijdje gestopt zijn of dat al vaker hebben gedaan?

Hebben jullie ook de neiging naar andere "verslavingen" zoals gamen, gokken (sport/poker), vreetbuien (chocola/chips/ijsjes) en cafeïne (koffie/red bull) enzo? Ik kijk 's morgens echt uit naar m'n eerste koffie en zo lekker vind ik het niet.

En na het eten en lezen van het nieuws slinger ik een game aan en dat blijf ik dan ook uren spelen.

Oh en daarnaast heb ik ook nog een soort van koopdrift, zit de hele dag op bol enzo te kijken naar aanbiedingen.
Niet helemaal zo, tenzij je roken erbij telt.
Ben al zoveel keer gestopt, ook voor langere tijd trouwens.

Probleem vooral waar dit door komt is geen verplichtingen hebben Zola’s vroeg opstaan en werk. Ok roken kom je mee weg, drinken niet, want ongetwijfeld gaat dat fout.
Do what you love, love what you do!
pi_189012870
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 09:09 schreef JDx het volgende:
Zijn er hier meer mensen die al een tijdje gestopt zijn of dat al vaker hebben gedaan?

Hebben jullie ook de neiging naar andere "verslavingen" zoals gamen, gokken (sport/poker), vreetbuien (chocola/chips/ijsjes) en cafeïne (koffie/red bull) enzo? Ik kijk 's morgens echt uit naar m'n eerste koffie en zo lekker vind ik het niet.

En na het eten en lezen van het nieuws slinger ik een game aan en dat blijf ik dan ook uren spelen.

Oh en daarnaast heb ik ook nog een soort van koopdrift, zit de hele dag op bol enzo te kijken naar aanbiedingen.
heel herkenbaar, ik ging opeens in redbull in de rush in mijn hoofd zoeken.

qua koopdrift heb ik ook periodes gehad dat een idee in mijn hoofd bleef zitten (drones, aquarium enzo).nu beheert mijn vader mijn geld en die zegt het is jouw geld, maar je mag het pas over 2 weken kopen als je het dan nog steeds wilt :'), dan vallen er veel best veel dingen af als de impulsen geblocked worden.
Hell To The Liars
pi_189012989
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 21:52 schreef Droopie het volgende:

[..]

heel herkenbaar, ik ging opeens in redbull in de rush in mijn hoofd zoeken.

qua koopdrift heb ik ook periodes gehad dat een idee in mijn hoofd bleef zitten (drones, aquarium enzo).nu beheert mijn vader mijn geld en die zegt het is jouw geld, maar je mag het pas over 2 weken kopen als je het dan nog steeds wilt :'), dan vallen er veel best veel dingen af als de impulsen geblocked worden.
Mja aan familie heb ik niet zoveel, niet dat ze niet in het begin hun best deden. Maar niet lang daarna wordt je op straat gegooid en mocht ik ook niet meer terug komen, terwijl er was nou niet iets ergs gebeurt en dan moet je het wel zelf oplossen en deed ik dan ook. Allemaal gelukt, totdat het weer eens fout gaat en dan weet je dat je t zelf kunt ook. Dus ben niet meer degene die meer aan de deur staat om om help te bedelen.

Dus tsja?? Niemand echt goed of fout en er is nog wel contact hoor soms. Maar familie zou nu de laatste optie zijn eigenlijk, of het moet heel erg zijn.
Do what you love, love what you do!
pi_189926893
Wat is het hier rustig zeg, ik ben al een tijdje begonnen met therapie bij Antes verslavingszorg. Ik heb besloten dat ik wil stoppen en niet minderen. Geeft meer rust en ik weet dat ik niet kan minderen. Mijn therapeute vindt dat ik al heel veel weet over waarom ik drink dus de kans van slagen is volgens haar redelijk hoog.

Ik mis de drank tot nu toe totaal niet, ik merk dat ik mega productief ben, een dingetje van aandacht is wel dat ik weer ben gaan roken, sigaren, maar dat weegt op dit moment niet op tegen de hoeveelheid alcohol die ik dronk. Zeg maar 1 sigaar per dag tegen over 20 eenheden alcohol per dag. Echter het moet natuurlijk geen vervanging van de alcohol worden.
  woensdag 13 november 2019 @ 20:31:12 #71
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_189929161
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 18:19 schreef Duveldrinker het volgende:
Wat is het hier rustig zeg, ik ben al een tijdje begonnen met therapie bij Antes verslavingszorg. Ik heb besloten dat ik wil stoppen en niet minderen. Geeft meer rust en ik weet dat ik niet kan minderen. Mijn therapeute vindt dat ik al heel veel weet over waarom ik drink dus de kans van slagen is volgens haar redelijk hoog.

Ik mis de drank tot nu toe totaal niet, ik merk dat ik mega productief ben, een dingetje van aandacht is wel dat ik weer ben gaan roken, sigaren, maar dat weegt op dit moment niet op tegen de hoeveelheid alcohol die ik dronk. Zeg maar 1 sigaar per dag tegen over 20 eenheden alcohol per dag. Echter het moet natuurlijk geen vervanging van de alcohol worden.
goed bezig! Kijk inderdaad uit dat het roken geen vervanging wordt .

Ik sta nu een half jaar droog, en ik zat aan 20+ eenheden per dag. De productiviteit en energie die ik nu heb, het is bijna eng. Ik moet mijzelf nu bijna gaan afremmen! Ik loop nog bij een psycho therapeut waar ik heel veel aan heb.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_189929549
quote:
14s.gif Op woensdag 13 november 2019 20:31 schreef Againzender het volgende:

[..]

goed bezig! Kijk inderdaad uit dat het roken geen vervanging wordt .

Ik sta nu een half jaar droog, en ik zat aan 20+ eenheden per dag. De productiviteit en energie die ik nu heb, het is bijna eng. Ik moet mijzelf nu bijna gaan afremmen! Ik loop nog bij een psycho therapeut waar ik heel veel aan heb.
Goed bezig, inderdaad echt niet normaal hoeveel ik doe per dag. Fietsen naar werk, fysiek werk en daarna huishouden. En dan nog vol energie in bed liggen.
  woensdag 13 november 2019 @ 23:40:46 #73
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_189932245
Nooit van m'n lever.. leven.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_189938883
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 18:19 schreef Duveldrinker het volgende:
Wat is het hier rustig zeg, ik ben al een tijdje begonnen met therapie bij Antes verslavingszorg. Ik heb besloten dat ik wil stoppen en niet minderen. Geeft meer rust en ik weet dat ik niet kan minderen. Mijn therapeute vindt dat ik al heel veel weet over waarom ik drink dus de kans van slagen is volgens haar redelijk hoog.

Ik mis de drank tot nu toe totaal niet, ik merk dat ik mega productief ben, een dingetje van aandacht is wel dat ik weer ben gaan roken, sigaren, maar dat weegt op dit moment niet op tegen de hoeveelheid alcohol die ik dronk. Zeg maar 1 sigaar per dag tegen over 20 eenheden alcohol per dag. Echter het moet natuurlijk geen vervanging van de alcohol worden.
Goed bezig toch, huisarts zei tegen mij stop nog maar even niet met roken nu je ook stopt met alcohol. Haha maar dat is tijdje terug en daarna (na 2 jaar trouwens alleen in het weekend drinken) gewoon weer terug gevallen in zuipen.
Maar kwam ook omdat ik geen werk had..
Nu start ik met nieuwe baan januari en dan komt het wel weer goed.

Dus tsja nog even niet gestopt voor nu
Do what you love, love what you do!
  dinsdag 19 november 2019 @ 16:11:47 #75
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_190022450
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 18:19 schreef Duveldrinker het volgende:
Wat is het hier rustig zeg, ik ben al een tijdje begonnen met therapie bij Antes verslavingszorg. Ik heb besloten dat ik wil stoppen en niet minderen. Geeft meer rust en ik weet dat ik niet kan minderen. Mijn therapeute vindt dat ik al heel veel weet over waarom ik drink dus de kans van slagen is volgens haar redelijk hoog.

Ik mis de drank tot nu toe totaal niet, ik merk dat ik mega productief ben, een dingetje van aandacht is wel dat ik weer ben gaan roken, sigaren, maar dat weegt op dit moment niet op tegen de hoeveelheid alcohol die ik dronk. Zeg maar 1 sigaar per dag tegen over 20 eenheden alcohol per dag. Echter het moet natuurlijk geen vervanging van de alcohol worden.
Ik wordt over ong. 2 weken opgenomen bij Antes Rotterdam. Drink niet meer elke dag maar afgelopen weekend wel weer vrij, za, zo. Gelijk weer slaap problemen en gisteren lichtelijk ontwenning. Nou komende week niet meer drinken, de weekenden zijn wel weer risico. Maar wat is het kut om niet in slaap te komen, ben ook weer bang voor komende nacht.
  zaterdag 23 november 2019 @ 10:17:22 #76
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_190080085
Stoppen met drank!
Minderen is geen optie...
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_190080643
Ik heb vanavond een verjaardag en heb de jarige gevraagd wat alcoholvrij bier in te slaan. Ik ga mooi daaraan! Een hele avond cola drinken is ook zoiets. Even voor de duidelijkheid, ik ben niet verslaafd maar vind wel dat ik in het weekend te veel drink en wil minderen.
pi_190095234
Ik ga ook maar eens stoppen met dat gezuip. Nergens goed voor.
Gaat niet makkelijk worden, maar ik ga er nu zeker voor.
  dinsdag 26 november 2019 @ 14:33:54 #79
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_190133336
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 16:11 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Ik wordt over ong. 2 weken opgenomen bij Antes Rotterdam. Drink niet meer elke dag maar afgelopen weekend wel weer vrij, za, zo. Gelijk weer slaap problemen en gisteren lichtelijk ontwenning. Nou komende week niet meer drinken, de weekenden zijn wel weer risico. Maar wat is het kut om niet in slaap te komen, ben ook weer bang voor komende nacht.
Goede stap van je, hopelijk helpt het jou om er helemaal vanaf te komen ^O^
Gaat het ondertussen weer met de nachten, ik zie dat je reactie al een week oud is....
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_190133435
Ik ben hopeloos teruggevallen in mijn oude patroon. Lang leve de (geestelijke) gezondheidszorg..
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  dinsdag 26 november 2019 @ 17:19:37 #81
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_190135492
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 november 2019 14:33 schreef Againzender het volgende:

[..]

Goede stap van je, hopelijk helpt het jou om er helemaal vanaf te komen ^O^
Gaat het ondertussen weer met de nachten, ik zie dat je reactie al een week oud is....
Ja gaat wel beter nu. Moet gewoon ff uitkijken als ik 3 dagen drink dan slaap ik gewoon 2-3 dagen kut. Vrijdag is me opname wat me bekend is... Morgen jarig gvd... Neem het er nog een dag van denk ik. Word in feite me afsluiter.
  donderdag 28 november 2019 @ 09:53:10 #82
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_190164503
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 17:19 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Ja gaat wel beter nu. Moet gewoon ff uitkijken als ik 3 dagen drink dan slaap ik gewoon 2-3 dagen kut. Vrijdag is me opname wat me bekend is... Morgen jarig gvd... Neem het er nog een dag van denk ik. Word in feite me afsluiter.
dan slaap je slecht door ontwenningsverschijnselen? Zweten, dromen, dat soort dingen?
Dat vond ik wel even doorbijten toen ik stopte. Maar tegenwoordig slaap ik zo lekker, ben ook helemaal uitgerust, ook na een verstoorde nacht (ik heb drie kinderen) kan ik gewoon nog goed functioneren de volgende dag.
Hoe langer ik droog sta, hoe vreemder ik het vind dat ik niet eerder gestopt ben. Ook hier geldt kennenlijk: je hebt pas door wat je hebt als het weg is.

Heel veel succes morgen, en de dagen/weken er na! ^O^
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  donderdag 28 november 2019 @ 17:09:09 #83
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_190169740
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 09:53 schreef Againzender het volgende:

[..]

dan slaap je slecht door ontwenningsverschijnselen? Zweten, dromen, dat soort dingen?
Dat vond ik wel even doorbijten toen ik stopte. Maar tegenwoordig slaap ik zo lekker, ben ook helemaal uitgerust, ook na een verstoorde nacht (ik heb drie kinderen) kan ik gewoon nog goed functioneren de volgende dag.
Hoe langer ik droog sta, hoe vreemder ik het vind dat ik niet eerder gestopt ben. Ook hier geldt kennenlijk: je hebt pas door wat je hebt als het weg is.

Heel veel succes morgen, en de dagen/weken er na! ^O^
Thanks man :7 heb gelukkig beetje internet hier. Weet niet echt of ik een klik ga hebben met die lui hier. Maar goed zit hier voor mezelf en niet om vrienden te maken.
pi_190176369
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 14:42 schreef Burner82 het volgende:
Ik ben hopeloos teruggevallen in mijn oude patroon. Lang leve de (geestelijke) gezondheidszorg..
Ja ggz omg half jaar bij gelopen, heeft niet onwijs geholpen. Maar ok dat ging ook wel meer over andere dingen als alleen alcohol. Of sowieso dat was de bedoeling ervan, Maarja alcohol kwam ook ter sprake. Krijg je het standaard verhaaltje weer wat ik al eerder hoorde. Nouja nutteloos wil ik het nog net niet noemen.
Do what you love, love what you do!
pi_190188016
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 17:09 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Thanks man :7 heb gelukkig beetje internet hier. Weet niet echt of ik een klik ga hebben met die lui hier. Maar goed zit hier voor mezelf en niet om vrienden te maken.
Sterkte en succes ^O^
pi_190189232
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 14:42 schreef Burner82 het volgende:
Ik ben hopeloos teruggevallen in mijn oude patroon. Lang leve de (geestelijke) gezondheidszorg..
En het is hun schuld omdat?
  vrijdag 29 november 2019 @ 19:58:54 #87
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_190189390
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 18:19 schreef Duveldrinker het volgende:. Ik heb besloten dat ik wil stoppen en niet minderen.
Goeie keus en ik vertrouw erop dat het je lukt!
Prrrrr
pi_190199274
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2019 19:50 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

En het is hun schuld omdat?
Ik denk (en mijn persoonlijke ervaring ermee hoor). Dat teveel drinken een oorzaak heeft.
Nou juist daarvoor kom je bij de GGZ en dan denk je we gaan daarover praten, maar ipv daarvan richten ze zich op een gevolg ipv de oorzaak.

Er is wel wat over gepraat trouwens, maar de GGZ ging heel snel door op te veel drinken.
Terwijl juist ik daar dus niet bij GGZ kwam want liep heel alcohol verslaving traject bij ander al daarbij.
Do what you love, love what you do!
  zaterdag 30 november 2019 @ 15:24:38 #89
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_190200100
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 14:09 schreef kree het volgende:

[..]

Ik denk (en mijn persoonlijke ervaring ermee hoor). Dat teveel drinken een oorzaak heeft.
Nou juist daarvoor kom je bij de GGZ en dan denk je we gaan daarover praten, maar ipv daarvan richten ze zich op een gevolg ipv de oorzaak.

Er is wel wat over gepraat trouwens, maar de GGZ ging heel snel door op te veel drinken.
Terwijl juist ik daar dus niet bij GGZ kwam want liep heel alcohol verslaving traject bij ander al daarbij.
Jij hebt nooit intern gezeten zo te horen. Als je dat nooit ervaren hebt moet je daar ook geen mening over hebben. Ik zit nu intern en ga 3 maanden intensief met me verleden aan de slag. Traumaverwerking, rouwverwerken, zelfbeeld.....
Dus wat jij zegt klopt gewoon niet.
pi_190200458
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2019 19:50 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

En het is hun schuld omdat?
Omdat zorgverzekering teveel macht heeft. |Mijn nabehandeling ging failliet... Spoedverwijzing door mijn huisarts naar andere instantie: Nee, helaas, we hebben een patientenstop, voor mensen met jou verzekering...
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190200498
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 15:24 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Jij hebt nooit intern gezeten zo te horen. Als je dat nooit ervaren hebt moet je daar ook geen mening over hebben. Ik zit nu intern en ga 3 maanden intensief met me verleden aan de slag. Traumaverwerking, rouwverwerken, zelfbeeld.....
Dus wat jij zegt klopt gewoon niet.
Wat vind jij dat er niet klopt aan zijn verhaal dan? Ik heb ook klinisch gezeten, ik snap het verhaal compleet.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  zaterdag 30 november 2019 @ 16:31:47 #92
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_190200916
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 15:57 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Wat vind jij dat er niet klopt aan zijn verhaal dan? Ik heb ook klinisch gezeten, ik snap het verhaal compleet.
Dat ze zich richten op het gevolg ipv de oorzaak is naar mijn mening gewoon niet waar. Hier gaat het 3 maanden alleen maar over de oorzaak.
pi_190200964
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 16:31 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Dat ze zich richten op het gevolg ipv de oorzaak is naar mijn mening gewoon niet waar. Hier gaat het 3 maanden alleen maar over de oorzaak.
Ik had een GGZ psycholoog, die drinken een prima coping mechanisme vond.
Focussen op de effecten van je gebruik is vrij standaard. Dan maak je schade-brieven etc...
Zouden ze ook naar de oorzaak moeten kijken, zeker, maar dat is vaak een emotioneel process.
Door je gevolgen te zien, kom je vaak tot de oorzaak. 9 weken kliniek ging bij mij ook over de oorzaak.

[ Bericht 6% gewijzigd door Burner82 op 30-11-2019 16:59:13 ]
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190205411
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 15:24 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Jij hebt nooit intern gezeten zo te horen. Als je dat nooit ervaren hebt moet je daar ook geen mening over hebben. Ik zit nu intern en ga 3 maanden intensief met me verleden aan de slag. Traumaverwerking, rouwverwerken, zelfbeeld.....
Dus wat jij zegt klopt gewoon niet.
Nou dat klopt natuurlijk maar dat was ook wel mijn eerste ggz. En vond het niet helpen voor mij iig. Wil niet zeggen dat dat voor andere niet kan natuurlijk. Ha laatdat wel even duideliik wezen.. eant raad het niet af hoor
Do what you love, love what you do!
pi_190659426
Altijd moeilijk deze feestdagen.
pi_190933807
Mag je hier met minderen ook posten?
Gino ♥
  woensdag 8 januari 2020 @ 22:03:37 #97
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_190942438
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 11:43 schreef Tjacka het volgende:
Mag je hier met minderen ook posten?
Dat vroeg ik mij ook af. Heb het een beetje moeilijk omdat niemand weet hoeveel ik normaal drink en kan daardoor bij niemand mijn ei kwijt
  woensdag 8 januari 2020 @ 22:34:58 #98
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_190943075
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2019 11:12 schreef Canopus het volgende:
Altijd moeilijk deze feestdagen.
heb je daar moeite mee? ik moet zeggen dat ik er erg goed doorheen ben gekomen. nou was ik ook in een omgeving met vrienden waar ik mij op m'n gemak voel, en die weten van mijn probleem.
wat mij altijd erg opvalt tijdens de feestdagen is dat de drank overal is, dat het je wordt opgedrongen zo ongeveer.

Deze feestdagen hebben mij gesterkt in mijn vertrouwen dat ik dit de rest van mijn leven ga volhouden.Maar ik zal altijd alert moeten blijven, want met 1 drankje gaat het gewoon weer fout bij mij.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  woensdag 8 januari 2020 @ 22:38:52 #99
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_190943171
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 11:43 schreef Tjacka het volgende:
Mag je hier met minderen ook posten?
volgens mij is dit topic voor stoppers, maar ik ben niet de eigenaar van deze reeks ;)

Ik denk dat best veel posters hier, ik in ieder geval, ooit dachten dat ze hun overmatige drankgebruik konden terugschroeven door te minderen naar een 'normaal' niveau....
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  woensdag 8 januari 2020 @ 22:46:35 #100
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_190943364
Sinds 24 december eigenlijk maar op twee dagen gedronken, nu sinds de jaarwisseling niet meer. Geen voornemen voor het nieuwe jaar ofzo, zat er al een tijdje aan te komen, begon meer en meer tegen te staan.

Zoals altijd de eerste dagen erg kut, dan een paar dagen ongemakkelijk en sinds gisteren begint m'n gezichtshuid tegen te werken :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 8 januari 2020 @ 22:50:33 #101
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_190943446
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 22:46 schreef Pumpalov het volgende:
Sinds 24 december eigenlijk maar op twee dagen gedronken, nu sinds de jaarwisseling niet meer. Geen voornemen voor het nieuwe jaar ofzo, zat er al een tijdje aan te komen, begon meer en meer tegen te staan.

Zoals altijd de eerste dagen erg kut, dan een paar dagen ongemakkelijk en sinds gisteren begint m'n gezichtshuid tegen te werken :')
dat het je gaat tegenstaan, dat lijkt mij bijna een soort zegen :P goed bezig ^O^

maaruh, je gezichtshuid :?
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  woensdag 8 januari 2020 @ 22:54:54 #102
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_190943533
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 22:50 schreef Againzender het volgende:

[..]

dat het je gaat tegenstaan, dat lijkt mij bijna een soort zegen :P goed bezig ^O^

maaruh, je gezichtshuid :?
Mja, altijd maar dat eeuwige gezuip, 't is wel mooi geweest. Enige nadeel ook van naar Bulgarije verhuizen, het is er allemaal niet minder op geworden met de jaren aangezien halve liters op café nog geen euro kosten, net als 100ml sterke drank.

En ja, jeuk, droge huid, uitslag, de hele mikmak. En ik maar denken dat alcohol slecht was voor je huid ;(
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 8 januari 2020 @ 22:58:01 #103
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_190943586
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 22:54 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Mja, altijd maar dat eeuwige gezuip, 't is wel mooi geweest. Enige nadeel ook van naar Bulgarije verhuizen, het is er allemaal niet minder op geworden met de jaren aangezien halve liters op café nog geen euro kosten, net als 100ml sterke drank.

En ja, jeuk, droge huid, uitslag, de hele mikmak. En ik maar denken dat alcohol slecht was voor je huid ;(
mijn huid veranderde ook flink toen ik stopte, was eerst redelijk van slag. Ik kreeg heel veel jeuk aan mijn neus :?
maar nu lijkt het weer in evenwicht, juist geen droge huid, waar ik vroeger wel last van had. Misschien trekt het bij jou na een paar maanden ook bij?
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  woensdag 8 januari 2020 @ 23:01:15 #104
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_190943625
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 22:58 schreef Againzender het volgende:

[..]

mijn huid veranderde ook flink toen ik stopte, was eerst redelijk van slag. Ik kreeg heel veel jeuk aan mijn neus :?
maar nu lijkt het weer in evenwicht, juist geen droge huid, waar ik vroeger wel last van had. Misschien trekt het bij jou na een paar maanden ook bij?
Als dit niet binnen een paar dagen weg is dan is het naar de dermatoloog maar verandert er niets dan ga ik geen maanden met een eczeemhoofd rondlopen hoor :D

Bon, ik ga er van uit dat het tijdelijk is en het rap wegtrekt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 8 januari 2020 @ 23:03:52 #105
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_190943671
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 23:01 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Als dit niet binnen een paar dagen weg is dan is het naar de dermatoloog maar verandert er niets dan ga ik geen maanden met een eczeemhoofd rondlopen hoor :D

Bon, ik ga er van uit dat het tijdelijk is en het rap wegtrekt.
ok, zo erg was het niet bij mij ;) als je maar naar een dermatoloog gaat dan, en niet naar een slijter ;)
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_190943714
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 22:38 schreef Againzender het volgende:

[..]

volgens mij is dit topic voor stoppers, maar ik ben niet de eigenaar van deze reeks ;)

Ik denk dat best veel posters hier, ik in ieder geval, ooit dachten dat ze hun overmatige drankgebruik konden terugschroeven door te minderen naar een 'normaal' niveau....
:'( dan hou ik het voor gezien. Mijn biertjes na het werk en op verjaardagen beginnen een beetje uit de hand te lopen dus besloten dat ik alleen nog maar tijdens thuiswedstrijden van Ajax drink. :@
Gino ♥
pi_190943759
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 22:03 schreef krijtlijk het volgende:

[..]

Dat vroeg ik mij ook af. Heb het een beetje moeilijk omdat niemand weet hoeveel ik normaal drink en kan daardoor bij niemand mijn ei kwijt
Ik ben nu drie dagen niet aan het drinken en heb ineens weer energie. Ik maar denken dat ik een winterdipje had. :')
Gino ♥
  woensdag 8 januari 2020 @ 23:11:40 #108
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_190943795
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 23:03 schreef Againzender het volgende:

[..]

ok, zo erg was het niet bij mij ;) als je maar naar een dermatoloog gaat dan, en niet naar een slijter ;)
Deed ik sowieso al niet. 95% van de consumptie was buiten de deur :+
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 9 januari 2020 @ 23:15:46 #109
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_190957915
Geen druppel gehad dit jaar ^O^
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  donderdag 9 januari 2020 @ 23:30:51 #110
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_190958108
Ik al niet sinds 27 november :7
  vrijdag 10 januari 2020 @ 18:13:45 #111
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_190966859
Ik sinds 9 mei :)
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  vrijdag 10 januari 2020 @ 18:40:58 #112
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_190967185
Ik sinds 1 januari.
Bevalt goed trouwens.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_192375495
Wat is het hier rustig, is iedereen nog steeds zo goed bezig tijdens het verplicht thuiszitten?
Ik ben keihard onderuit gegaan maar ga vanaf vandaag weer nullen.
pi_192375920
Dit topic zocht ik van de week! Ben sinds vorige week een jaar clean van de alcohol. Heb nog wel mijn momentjes; vooral nu eigenlijk deze onzekere tijden. Maar ik denk dat dit wel voor meer mensen zo is?
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_192375930
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 18:04 schreef Duveldrinker het volgende:
Wat is het hier rustig, is iedereen nog steeds zo goed bezig tijdens het verplicht thuiszitten?
Ik ben keihard onderuit gegaan maar ga vanaf vandaag weer nullen.
Goed bezig’ heel veel succes !!
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_192376551
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 18:32 schreef Mo0nlight het volgende:
Dit topic zocht ik van de week! Ben sinds vorige week een jaar clean van de alcohol. Heb nog wel mijn momentjes; vooral nu eigenlijk deze onzekere tijden. Maar ik denk dat dit wel voor meer mensen zo is?
Netjes een jaar, hoe voel je je nu? Ik merk vaak al na een dag of 5 dat ik fitter wordt en meer energie krijg. Ook mijn huid wordt gladder en soepeler na een paar weken en mijn gezicht wordt dunner. Ik krijg van drank een opgeblazen kop haha.

Ik snap ook niet dat ik weer ben gaan drinken in die quarantaine weken, waarschijnlijk pure verveling.
pi_192376614
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 19:02 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Netjes een jaar, hoe voel je je nu? Ik merk vaak al na een dag of 5 dat ik fitter wordt en meer energie krijg. Ook mijn huid wordt gladder en soepeler na een paar weken en mijn gezicht wordt dunner. Ik krijg van drank een opgeblazen kop haha.

Ik snap ook niet dat ik weer ben gaan drinken in die quarantaine weken, waarschijnlijk pure verveling.
Ik voel me wel beter. Het is fijner om alles helderder mee te maken. Maar ook weer niet. Het heeft op dit zn voordelen en nadelen. Toen ik net gestopt was voelde ik me ook veel fitter en ik kreeg ook een dunner gezicht :P

Hou vol!
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_192376727
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 19:04 schreef Mo0nlight het volgende:

[..]

Ik voel me wel beter. Het is fijner om alles helderder mee te maken. Maar ook weer niet. Het heeft op dit zn voordelen en nadelen. Toen ik net gestopt was voelde ik me ook veel fitter en ik kreeg ook een dunner gezicht :P

Hou vol!
Ja sommige momenten, avonden dan wil je gewoon zuipen, de volgende dag denk je dan, waarom!!!!

De verslaving zit hem ook in de periode dat je niet 'mag' drinken.
Dat je je dan ellendig voelt en na het drinken nog ellendiger door de kater. De visciuele cirkel waar ik afgelopen weken weer in zat. Echt een hel.
pi_192376760
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 19:08 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ja sommige momenten, avonden dan wil je gewoon zuipen, de volgende dag denk je dan, waarom!!!!

De verslaving zit hem ook in de periode dat je niet 'mag' drinken.
Dat je je dan ellendig voelt en na het drinken nog ellendiger door de kater. De visciuele cirkel waar ik afgelopen weken weer in zat. Echt een hel.
O ja dat is zeker een hel, maar als je er eenmaal uit bent dan voel je je een stuk happier.. ik heb iedereen voorgelogen en dat was zo moeilijk steeds. Ik was zo opgelucht dat ik niet meer hoefde te liegen. En het helderder zijn was wel fijn. ik kreeg meer dingen gedaan.
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
  dinsdag 31 maart 2020 @ 22:02:30 #120
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_192380798
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 19:10 schreef Mo0nlight het volgende:

[..]

O ja dat is zeker een hel, maar als je er eenmaal uit bent dan voel je je een stuk happier.. ik heb iedereen voorgelogen en dat was zo moeilijk steeds. Ik was zo opgelucht dat ik niet meer hoefde te liegen. En het helderder zijn was wel fijn. ik kreeg meer dingen gedaan.
Dit had ik geschreven kunnen hebben ;) heel herkenbaar, ik voel precies hetzelfde! Dat liegen, dat verbergen. Ik werd daar zo opgejaagd van. Blij dat ik dat niet meer heb!
En veel helderder. Tijdens mijn gebruik was ik 's avonds niets waard, en de volgende ochtend een wrak. De rest van de dag was ik verder ook niet bepaald scherp.

Ik ben wel blij dat ik een jaar geleden gestopt ben, en niet in deze rare periode. Ik heb heel veel steun gehad aan vrienden om er vanaf te komen, zijn zelfs 's nachts bij mij gebleven. Dat zou nu misschien wat lastiger zijn.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_192381434
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 18:32 schreef Mo0nlight het volgende:
Heb nog wel mijn momentjes; vooral nu eigenlijk deze onzekere tijden. Maar ik denk dat dit wel voor meer mensen zo is?
:Y
Ben sinds 11 januari droog. En merk dat nu ik maximaal 1 keer per week in de supermarkt kom het toch wel wat meer moeite kost om voorbij het drank-pad te komen (de worst en nootjes staan in hetzelfde pad, dus ik moet er langs ;( ). Maar tot nu toe lukt het nog goed *O*
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  dinsdag 31 maart 2020 @ 22:56:20 #122
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_192381712
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 22:39 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

:Y
Ben sinds 11 januari droog. En merk dat nu ik maximaal 1 keer per week in de supermarkt kom het toch wel wat meer moeite kost om voorbij het drank-pad te komen (de worst en nootjes staan in hetzelfde pad, dus ik moet er langs ;( ). Maar tot nu toe lukt het nog goed *O*
Volhouden ^O^ hoe langer je het volhoudt, hoe makkelijker je langs het drank-pad komt (tenminste, dat is mijn ervaring)
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_192383904
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 22:02 schreef Againzender het volgende:

[..]

Dit had ik geschreven kunnen hebben ;) heel herkenbaar, ik voel precies hetzelfde! Dat liegen, dat verbergen. Ik werd daar zo opgejaagd van. Blij dat ik dat niet meer heb!
En veel helderder. Tijdens mijn gebruik was ik 's avonds niets waard, en de volgende ochtend een wrak. De rest van de dag was ik verder ook niet bepaald scherp.

Ik ben wel blij dat ik een jaar geleden gestopt ben, en niet in deze rare periode. Ik heb heel veel steun gehad aan vrienden om er vanaf te komen, zijn zelfs 's nachts bij mij gebleven. Dat zou nu misschien wat lastiger zijn.
Aah ja aan die steun van vrienden kan je heel veel hebben. Ik heb heel veel begeleiding gehad waar ik ook veel aan gehad heb.

Ik werd er ook heel erg opgejaagd van en dat liegen was echt vreselijk ... en moeilijk ook
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_192383907
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 22:39 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

:Y
Ben sinds 11 januari droog. En merk dat nu ik maximaal 1 keer per week in de supermarkt kom het toch wel wat meer moeite kost om voorbij het drank-pad te komen (de worst en nootjes staan in hetzelfde pad, dus ik moet er langs ;( ). Maar tot nu toe lukt het nog goed *O*
Wauw wat goed !! Hou vol hè ! Makkelijker gezegd dan gedaan maar toch.

Ja dat van in de winkel komen ken ik wel. Dat blijft iets heel moeilijks.
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_192388068
Hmmms ok even eerlijk verhaal van mij maar weer dan.
Ik ben nooit helemaal gestopt met drinken. Het is trouwens wel veel minder en zeker ook niet meer dagelijks sinds ik gewoon weer werk heb.

Alleen dan de dagen dat ik weet dat ik gewoon vrij ben (nu soms gewoon door corona). Maar ook de weekenden drink ik dan eigenlijk best veel..?

Weet al lang al wat belangrijk voor mij is namelijk een vaste structuur en dat ik weet dat ik elke dag moet werken. En dan hou ik dat niet drinken ook wel vol, simpelweg omdat het gewoon niet kan dus icm werk.,

Maar dan in het weekend ontspoor ik totaal ofzo weer.
Do what you love, love what you do!
pi_192393029
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 11:37 schreef kree het volgende:
Hmmms ok even eerlijk verhaal van mij maar weer dan.
Ik ben nooit helemaal gestopt met drinken. Het is trouwens wel veel minder en zeker ook niet meer dagelijks sinds ik gewoon weer werk heb.

Alleen dan de dagen dat ik weet dat ik gewoon vrij ben (nu soms gewoon door corona). Maar ook de weekenden drink ik dan eigenlijk best veel..?

Weet al lang al wat belangrijk voor mij is namelijk een vaste structuur en dat ik weet dat ik elke dag moet werken. En dan hou ik dat niet drinken ook wel vol, simpelweg omdat het gewoon niet kan dus icm werk.,

Maar dan in het weekend ontspoor ik totaal ofzo weer.
Ja dat heb ik ook, jij hebt ook een vorm van Autisme toch? Het is ook een soort zelfmedicatie, overprikkeling snel stoppen. Niet een goede oplossing, wel begrijpelijk.
pi_192394068
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 16:00 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ja dat heb ik ook, jij hebt ook een vorm van Autisme toch? Het is ook een soort zelfmedicatie, overprikkeling snel stoppen. Niet een goede oplossing, wel begrijpelijk.
Nou autisme is nooit bij mij vastgesteld. Mijn zusje heeft wel weer add dan. Dus ok zou best iets kun de genen kunnen zijn.,

Maar wel eens opgezocht ik voldoe niet echt aab de symptomen ervan dus voor nu wil dat ,label ook niet opgeplakt krijgen gelijk.

Maarja mss er is wat mis met me ofzo. Alleen er is nooit een arts geweest die dat ook zei.
Weet het niet functioneer opzich verder wel prima ofzo en heb zelden tot nooit problemen met collega’s

Dat alles maakt het mss nog lastiger.

En geloof me heb vaak bij de huisarts gezeten om dit te bespreken. Dus ok aan zelf hulp zoeken kan het ook niet echt liggen.
Do what you love, love what you do!
pi_192394207
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 16:47 schreef kree het volgende:

[..]

Nou autisme is nooit bij mij vastgesteld. Mijn zusje heeft wel weer add dan. Dus ok zou best iets kun de genen kunnen zijn.,

Maar wel eens opgezocht ik voldoe niet echt aab de symptomen ervan dus voor nu wil dat ,label ook niet opgeplakt krijgen gelijk.

Maarja mss er is wat mis met me ofzo. Alleen er is nooit een arts geweest die dat ook zei.
Weet het niet functioneer opzich verder wel prima ofzo en heb zelden tot nooit problemen met collega’s

Dat alles maakt het mss nog lastiger.
Ik ken je niet maar ik zie je regelmatig posten met een behoorlijk stuk in je kraag.
Ik denk dat jij er goed aan doet door juist wel de geestelijke hulp te zoeken. Waar het zuipen een vorm is van zelfmedicatie, grenzeloosheid of simpelweg dorst is, is het ongetwijfeld een 'gevolg' van iets anders.
Stel je zelf de vraag: "waarom drink ik?'' en vooral ''waarom hou ik het niet bij 1 of 2 pils ipv een hele sloot?''

Gezien wat je nog te wachten staat na het incident, kan je jezelf helpen door aan te geven dat je er volop mee aan het werk bent om je leven om te draaien. Voor verandering is het nooit te laat.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_192394311
quote:
3s.gif Op woensdag 1 april 2020 16:54 schreef Treinhoer het volgende:

[..]

Ik ken je niet maar ik zie je regelmatig posten met een behoorlijk stuk in je kraag.
Ik denk dat jij er goed aan doet door juist wel de geestelijke hulp te zoeken. Waar het zuipen een vorm is van zelfmedicatie, grenzeloosheid of simpelweg dorst is, is het ongetwijfeld een 'gevolg' van iets anders.
Stel je zelf de vraag: "waarom drink ik?'' en vooral ''waarom hou ik het niet bij 1 of 2 pils ipv een hele sloot?''

Gezien wat je nog te wachten staat na het incident, kan je jezelf helpen door aan te geven dat je er volop mee aan het werk bent om je leven om te draaien. Voor verandering is het nooit te laat.
Ja waar maar heb ook al jaar bij ggz gelopen he. Dus min of meer die trajecten heb ik al gehad en niet onwijs zin om het opnieuw te doen.

Maar snap je post best. En ok het is niet altijd soms zo dramatisch want ok dan is het een grappig topic weer blabla

Maar snap je punt wel ja. Ook weet alleen niet wat nu dan echt onwijs zinvol is voor mij.
Allemaal geen zin weer in joh ggz bladiebla en duurt allemaal weer uren. Het beste helpt consequent werk te houden voor mij iig. Maar ook dat is nu weer kut in deze tijd. Want heb me nu al ziek gemeld. Niet bang maar wat verschijnselen van corona wel. Ok en dan nog het vervolg incident ja waar we maar ff niet hier een discussie over ingaan (ivm ban). Maar je weet wat ik bedoel wel
Do what you love, love what you do!
pi_192394360
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 16:59 schreef kree het volgende:

[..]

Ja waar maar heb ook al jaar bij ggz gelopen he. Dus min of meer die trajecten heb ik al gehad en niet onwijs zin om het opnieuw te doen.

Maar snap je post best. En ok het is niet altijd soms zo dramatisch want ok dan is het een grappig topic weer blabla

Maar snap je punt wel ja. Ook weet alleen niet wat nu dan echt onwijs zinvol is voor mij.
Allemaal geen zin weer in joh ggz bladiebla en duurt allemaal weer uren. Het beste helpt consequent werk te houden voor mij iig. Maar ook dat is nu weer kut in deze tijd. Want heb me nu al ziek gemeld. Niet bang maar wat verschijnselen van corona wel. Ok en dan nog het vervolg incident ja waar we maar ff niet hier een discussie over ingaan (ivm ban). Maar je weet wat ik bedoel wel
Dat laatste snap ik. Daar blijf ik verder ook van weg.
Ik kan me voorstellen dat het een klote traject is. En dat het ook niet makkelijk is, en dat het tijd kost. Er zijn natuurlijk meer wegen die naar Rome leiden.
Je zou aan je huisarts Refusal kunnen vragen. Zo'n pil neem je 1 keer per dag en elke keer dat je die dag alcohol drinkt, dan kots je al je ingewanden er uit met (tijdelijke) helse buikpijnen als gevolg. Misschien een stok achter de deur.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_192394456
quote:
3s.gif Op woensdag 1 april 2020 17:02 schreef Treinhoer het volgende:

[..]

Dat laatste snap ik. Daar blijf ik verder ook van weg.
Ik kan me voorstellen dat het een klote traject is. En dat het ook niet makkelijk is, en dat het tijd kost. Er zijn natuurlijk meer wegen die naar Rome leiden.
Je zou aan je huisarts Refusal kunnen vragen. Zo'n pil neem je 1 keer per dag en elke keer dat je die dag alcohol drinkt, dan kots je al je ingewanden er uit met (tijdelijke) helse buikpijnen als gevolg. Misschien een stok achter de deur.
Ja ken het en over gehoord. Maar ok toen ik er meer over las dacht ik mjaaaah weet niet of dat zo gezond is enzo.

Maar het zijn opties ja. Punt is ik heb ze niet nodig ook gewoon want kan het gerust week of langer volhouden met niet drinken gewoon zelf.

Alleeen dan in het weekend moet alle stress er ff uit of gewoon heb ik zin om me lam te zuipen.

Tja...
Do what you love, love what you do!
pi_192394534
En met refusal was eerst al weer bloedonderzoek nodig, Ok nu moet ik dat nu verplicht wel wil ik mijn rijbewijs houden. Maar beetje jeugdtrauma aan dat nl. Haat naalden.

Er was een tweede medicijn trouwens waar ik ff de naam niet meer van herinner.
Do what you love, love what you do!
pi_192394571
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 17:09 schreef kree het volgende:
En met refusal was eerst al weer bloedonderzoek nodig, Ok nu moet ik dat nu verplicht wel wil ik mijn rijbewijs houden. Maar beetje jeugdtrauma aan dat nl. Haat naalden.

Er was een tweede medicijn trouwens waar ik ff de naam niet meer van herinner.
Ja naalden zijn ook kut. Kan me dat prima voorstellen. Maar voor je het door hebt is het alweer voorbij.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
  woensdag 1 april 2020 @ 17:13:32 #134
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192394607
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 17:09 schreef kree het volgende:
En met refusal was eerst al weer bloedonderzoek nodig, Ok nu moet ik dat nu verplicht wel wil ik mijn rijbewijs houden. Maar beetje jeugdtrauma aan dat nl. Haat naalden.

Er was een tweede medicijn trouwens waar ik ff de naam niet meer van herinner.
Baclofen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_192394631
Plus dat je echt hard je best moet doen om je rijbewijs te houden, je echt geen druppel meer moet drinken. Volgens mij zijn ze keihard met bloedwaarden.
Jij moet laten zien dat je een omslag hebt gemaakt. Dat houdt dus in, geen druppel.
Linksom of rechtsom, baclofen, refusal of hulp. Jij moet de weg daar in vinden, maar je moet jezelf de harde eis stellen om wanneer je zin hebt om in het weekend keihard te gaan tanken, om iets anders te verzinnen.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_192394632
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 17:13 schreef Molo het volgende:

[..]

Baclofen
Ja ook over gelezen die. Maar eht was wat anders waardoor je na paar biertjes geen zin meer had om nog meer te drinken. Ben ff de naam kwijt. Maar werd officicieel opgegeven door brijder en huisarts. Als ik het lees of hoor dan herken ik het. Maar kan niet op de naam komen
Do what you love, love what you do!
pi_192394702
quote:
3s.gif Op woensdag 1 april 2020 17:15 schreef Treinhoer het volgende:
Plus dat je echt hard je best moet doen om je rijbewijs te houden, je echt geen druppel meer moet drinken. Volgens mij zijn ze keihard met bloedwaarden.
Jij moet laten zien dat je een omslag hebt gemaakt. Dat houdt dus in, geen druppel.
Linksom of rechtsom, baclofen, refusal of hulp. Jij moet de weg daar in vinden, maar je moet jezelf de harde eis stellen om wanneer je zin hebt om in het weekend keihard te gaan tanken, om iets anders te verzinnen.
Ja maak me ernstig zorgen over dat cbr verhaal wel ja. Nu heb ik aangetekende brief etc al gehad. En moet voor 16 april ofzo aanbetaling doen van 500+. Wat nou dus sucks want minder inkomen en dat zijn alleen de aanmeldingstermijn nog. Rest kan in termijnen. Dus schuif het beetje vooruit. Want vergeet niet hier komt de strafzaak nog bij wat me ook nog wel 1000 gaat kosten en daarna nog ema 1500. Koekoek. Als er niet ook nog een werkstraf bij komt.

Nou als je iemand aan de drank wil hebben dan is dit wel de manier. Tsja
Do what you love, love what you do!
pi_192394765
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 17:19 schreef kree het volgende:

[..]

Ja maak me ernstig zorgen over dat cbr verhaal wel ja. Nu heb ik aangetekende brief etc al gehad. En moet voor 16 april ofzo aanbetaling doen van 500+. Wat nou dus sucks want minder inkomen en dat zijn alleen de aanmeldingstermijn nog. Rest kan in termijnen. Dus schuif het beetje vooruit. Want vergeet niet hier komt de strafzaak nog bij wat me ook nog wel 1000 gaat kosten en daarna nog ema 1500. Koekoek. Als er niet ook nog een werkstraf bij komt.

Nou als je iemand aan de drank wil hebben dan is dit wel de manier. Tsja
Dat zijn inderdaad stevige consequenties. Maar juist nu is het zaak om juist niet te gaan tanken. Die tijden zijn voorbij Kree. Dit is je enige kans. Niet zuipen, geen druppel. Je zult echt een manier moeten gaan vinden om anders om te gaan met stress/ellende/klootzakkerij/tegenslagen dan de fles te pakken.
Zodra ze je bloedonderzoek doen en zien dat je nog steeds hoge pieken hebt in bepaalde waarden (en dat kan zelfs 3 maanden later nog zichtbaar zijn!!) dan is het game over met rijbewijs en je baan.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_192394830
Ja kom er niet onderuit he. Maar gvd ik had zo toen gewoon beter nog ff halve km verder kunnen rijden eb daar parkeren. Was er niks loos geweest nl.

Voor verkeersveiligheid niet beter. Voor mij nu wel. Echt zo spijt van en vind het nog eigenlijk teveel straf wat geeist is nu. Maar ok we moeten de rechter nog afwachten he en het cbr en dat schijnt tot wel 10 jaar te kunnen duren als ik nl anoniem fokker geloof die me erover dm-de
Do what you love, love what you do!
pi_192394924
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 17:24 schreef kree het volgende:
Ja kom er niet onderuit he. Maar gvd ik had zo toen gewoon beter nog ff halve km verder kunnen rijden eb daar parkeren. Was er niks loos geweest nl.

Voor verkeersveiligheid niet beter. Voor mij nu wel. Echt zo spijt van en vind het nog eigenlijk teveel straf wat geeist is nu. Maar ok we moeten de rechter nog afwachten he en het cbr en dat schijnt tot wel 10 jaar te kunnen duren als ik nl anoniem fokker geloof die me erover dm-de
Halve km verder rijden met dat promillage?
pi_192394927
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 17:24 schreef kree het volgende:
Ja kom er niet onderuit he. Maar gvd ik had zo toen gewoon beter nog ff halve km verder kunnen rijden eb daar parkeren. Was er niks loos geweest nl.

Voor verkeersveiligheid niet beter. Voor mij nu wel. Echt zo spijt van en vind het nog eigenlijk teveel straf wat geeist is nu. Maar ok we moeten de rechter nog afwachten he en het cbr en dat schijnt tot wel 10 jaar te kunnen duren als ik nl anoniem fokker geloof die me erover dm-de
Klopt. Het is een zware eis en straf. Maar bekijk het positief. Zij willen voorkomen dat iemand nog een keer bezopen de weg op gaat in z'n algemenheid. Dus even afgezien van jouw situatie, het doel dient te zijn dat je een laatste kans krijgt. Ze forceren hiermee ook een andere levensfase. Dat is vrij pittig, maar dit kan jouw ommeslag zijn. Zie het positief dat ondanks de hoge kosten en stress er wel voor gaat zorgen dat jij gaat stoppen met zuipen. Over een paar maanden kijk je daar dan heel prettig op terug.

En een rijbewijs terug of die terug gaat komen, een drankvrij leven, betere manier van omgaan met vervelende situaties en je houdt je job.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_192394992
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 17:29 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Halve km verder rijden met dat promillage?
Ja toch wel? Het was beter voor mij geweest iig. Het hele verhaal is sowieso overtrokken want er was echt weinig schade en gewoon inparkeer dingetje en net geraakt.

Helaas vonden ze het nodig om de politie erbij te vragen die er toen trouwens wel ineens binnen 5 min zijn. Maar dat terzeide.

Ik ontken niet dat ik schuld heb. Maarre die eisen staan haast gelijk aan dat je een agent het ziekenhuis inslaat ofzo. Of zelfs nog hoger.

Dus ja had beter ff door kunnen rijden verderop en parkeren zonder probleem. Maar dat is van mijn kant uit gezien.
Do what you love, love what you do!
pi_192395065
quote:
3s.gif Op woensdag 1 april 2020 17:29 schreef Treinhoer het volgende:

[..]

Klopt. Het is een zware eis en straf. Maar bekijk het positief. Zij willen voorkomen dat iemand nog een keer bezopen de weg op gaat in z'n algemenheid. Dus even afgezien van jouw situatie, het doel dient te zijn dat je een laatste kans krijgt. Ze forceren hiermee ook een andere levensfase. Dat is vrij pittig, maar dit kan jouw ommeslag zijn. Zie het positief dat ondanks de hoge kosten en stress er wel voor gaat zorgen dat jij gaat stoppen met zuipen. Over een paar maanden kijk je daar dan heel prettig op terug.

En een rijbewijs terug of die terug gaat komen, een drankvrij leven, betere manier van omgaan met vervelende situaties en je houdt je job.
Jawel eens. Maar Els van officier is 14 mnd rijbewijs kwijt. Ok ik heb van het weekend toch alles even doorgestuurd naar mijn baas

Dus die weet het precies nu ook, vraag 1 houd ie me aan mocht dat zo lang duren,
Vraag 2 kan ik het wel redden met minder uren of ben ik voordeliger uit in bijstand.
Do what you love, love what you do!
pi_192395176
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 17:36 schreef kree het volgende:

[..]

Jawel eens. Maar Els van officier is 14 mnd rijbewijs kwijt. Ok ik heb van het weekend toch alles even doorgestuurd naar mijn baas

Dus die weet het precies nu ook, vraag 1 houd ie me aan mocht dat zo lang duren,
Vraag 2 kan ik het wel redden met minder uren of ben ik voordeliger uit in bijstand.
Een eis is nog geen directe uitspraak. Daar kan je dus nog wat aan doen met een advocaat. Daarb ij helpt het wanneer jij kan laten zien dat dat de spreekwoordelijke druppel was. Dat je helemaal bent gestopt met zuipen. Dat je je hebt herpakt en inziet dat je een enorme onverantwoordelijke zak hooi was. En dat je uit een diep dal bent gekropen. Wanneer je bloedwaarden dat ondersteunen kan de rechtbank dat absoluut mee laten wegen.

Met andere woorden: Geen enkele druppel meer. Linksom of rechtsom. Zorgen over werk/bijstand komt wel weer. Focus al je energie op het laten staan van de drank. Punt uit.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_192395182
Blijft lullig iets. En ok snap die mensen wel, want die denken wss nog we doen wat goeds ook.
Maar ze beseffen even niet dat het geen paar honderd euro boete is. Maar bv werk kwijt heeeeel veel boete jaren onderzoek cbr en daardoor in bijstand komen.

Dus nja ik persoonlijk had het niet zo gedaan stel dat ik iemand anders zo had aangetroffen want het was echt niet zo dat ik auto’s aam jet beuken was ion een straat waar je 5km/u max al kan.

Maarja he. Tis wat het is.
Do what you love, love what you do!
pi_192395272
quote:
3s.gif Op woensdag 1 april 2020 17:42 schreef Treinhoer het volgende:

[..]

Een eis is nog geen directe uitspraak. Daar kan je dus nog wat aan doen met een advocaat. Daarb ij helpt het wanneer jij kan laten zien dat dat de spreekwoordelijke druppel was. Dat je helemaal bent gestopt met zuipen. Dat je je hebt herpakt en inziet dat je een enorme onverantwoordelijke zak hooi was. En dat je uit een diep dal bent gekropen. Wanneer je bloedwaarden dat ondersteunen kan de rechtbank dat absoluut mee laten wegen.

Met andere woorden: Geen enkele druppel meer. Linksom of rechtsom. Zorgen over werk/bijstand komt wel weer. Focus al je energie op het laten staan van de drank. Punt uit.
Ja dat zal de strategie dan moeten zijn.

Maar ok heb geen zin om helemaal niks meer te drinken. Lijk wel een slaaf van de overheid zo. Alleen maar werken je belasting afdragen en verder niks. Tjaaaaa

Daar heb ik moeite mee. Want sowieso gebeurt dat nu al. Heb niet eens tijd meer om nog wat voor mezelf te doen, tja als ik dood binnen kom 8 uur of later in de avond,. Terwijl ik 5 uur op was. Kan nog net koken ofzo en wat eten en dan weer naar bed voor de volgende zinloze dag ofzo.

Ik snap je helemaal, dat wel. Maar ok je kunt tever gaan in straffen. En tis een eis geen uitspraak nog. Dus zal nog wel wat af gaan of voorwaardelijk ofzo.
Maar nee niet leuk
Do what you love, love what you do!
pi_192395315
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 17:42 schreef kree het volgende:

Maar ze beseffen even niet dat het geen paar honderd euro boete is.
Volgens mij besef jij juist een aantal dingen niet.
Ook in dit topic praat je je gedrag weer goed.
Je zou ook kunnen zeggen "Ja ik had niet met mijn zatte kop moeten gaan rijden".

Hopelijk luister je naar de ervaringsdeskundigen in dit topic en gooi je je leven om.
pi_192395334
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 17:47 schreef kree het volgende:

[..]

Ja dat zal de strategie dan moeten zijn.

Maar ok heb geen zin om helemaal niks meer te drinken. Lijk wel een slaaf van de overheid zo. Alleen maar werken je belasting afdragen en verder niks. Tjaaaaa

Daar heb ik moeite mee. Want sowieso gebeurt dat nu al. Heb niet eens tijd meer om nog wat voor mezelf te doen, tja als ik dood binnen kom 8 uur of later in de avond,. Terwijl ik 5 uur op was. Kan nog net koken ofzo en wat eten en dan weer naar bed voor de volgende zinloze dag ofzo.

Ik snap je helemaal, dat wel. Maar ok je kunt tever gaan in straffen. En tis een eis geen uitspraak nog. Dus zal nog wel wat af gaan of voorwaardelijk ofzo.
Maar nee niet leuk
Het is of af en toe drinken, maar dan moet je je rijbewijs uit je hoofd halen. Dan moet je zeggen tegen de Rechtbank en het CBR dat je het wel best vindt zo.

Of helemaal niet meer drinken en dan wel je rijbewijs terugkrijgen, je leven weer oppakken en desnoods een nieuwe baan zoeken uiteindelijk of een andere betere invulling van de dag hebt.

Kiezen of delen Kree. Hoe kut het ook is, dat zijn de enige keuzes die je hebt en daar zul je het mee moeten doen.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_192395341
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 17:47 schreef kree het volgende:

[..]


Maar ok heb geen zin om helemaal niks meer te drinken. Lijk wel een slaaf van de overheid zo. Alleen maar werken je belasting afdragen en verder niks. Tjaaaaa


Wat doe je dan in dit topic als je niet wilt stoppen?
pi_192395368
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 16:00 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ja dat heb ik ook, jij hebt ook een vorm van Autisme toch? Het is ook een soort zelfmedicatie, overprikkeling snel stoppen. Niet een goede oplossing, wel begrijpelijk.
Ik heb ook autisme. Het is heel makkelijk gezegd en raar misschien maar het moet even uit je systeem.
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_192395373
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 17:49 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Volgens mij besef jij juist een aantal dingen niet.
Ook in dit topic praat je je gedrag weer goed.
Je zou ook kunnen zeggen "Ja ik had niet met mijn zatte kop moeten gaan rijden".

Hopelijk luister je naar de ervaringsdeskundigen in dit topic en gooi je je leven om.
Volgens mij zeg ik meermalen niet alleen hier maar ook in andere dat ik het niet goed praat en dat ik best een straf mag krijgen. Alleen deze is te overdreven.
Do what you love, love what you do!
pi_192395396
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 17:52 schreef kree het volgende:

[..]

Volgens mij zeg ik meermalen niet alleen hier maar ook in andere dat ik het niet goed praat en dat ik best een straf mag krijgen. Alleen deze is te overdreven.
En jij bent in de beste positie om dat te beslissen?
Jij kijkt helemaal objectief naar deze situatie?

Maar goed daar gaat dit topic niet over.
Ga gewoon aan jezelf werken.
  Moderator woensdag 1 april 2020 @ 17:54:18 #153
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_192395406
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 17:52 schreef kree het volgende:

[..]

Volgens mij zeg ik meermalen niet alleen hier maar ook in andere dat ik het niet goed praat en dat ik best een straf mag krijgen. Alleen deze is te overdreven.
Gelukkig is dat niet aan jou om dat te bepalen of dat overdreven is of niet, want als we het aan jou overlaten dan komt het niet goed, dat bleek dus wel.

Daarnaast gaat ook dit topic niet over de situatie waar jij in zit.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_192395408
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 17:51 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Wat doe je dan in dit topic als je niet wilt stoppen?
Ervaring delen? En ook al is die wellicht niet 100% volgens tt. Wel iets waar andere wat aan kunnen hebben ook nog wel.
Do what you love, love what you do!
pi_192395435
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 17:54 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Gelukkig is dat niet aan jou om dat te bepalen of dat overdreven is of niet, want als we het aan jou overlaten dan komt het niet goed, dat bleek dus wel.

Daarnaast gaat ook dit topic niet over de situatie waar jij in zit.
Yup eens nu kan het niet anders dat het wel eens ter sprake komt. Maar ok hele discussie hier vindt ik ook niet nodig nog een keer.
Do what you love, love what you do!
  Moderator woensdag 1 april 2020 @ 17:57:23 #156
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_192395465
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 17:55 schreef kree het volgende:

[..]

Yup eens nu kan het niet anders dat het wel eens ter sprake komt. Maar ok hele discussie heir vindt ik ook niet nodig nog een keer.
Nou nee, dat kan wel anders, want als jij blijkbaar niet wil stoppen met drinken, waarom ben je dan in dit topic? ;) Genoeg andere topics waar je heen kunt, maar in een topic dat gaat over stoppen met drinken roepen dat je niet wil stoppen met drinken is natuurlijk wat raar.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_192395543
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 17:57 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou nee, dat kan wel anders, want als jij blijkbaar niet wil stoppen met drinken, waarom ben je dan in dit topic? ;) Genoeg andere topics waar je heen kunt, maar in een topic dat gaat over stoppen met drinken roepen dat je niet wil stoppen met drinken is natuurlijk wat raar.
Mwah deels eens dan. Maar ok ik lees altijd wel graag topics waar ondanks de tt enzo nog wat eigen meningen zijn ook die er wellicht van afwijken.

Mee eens met je het moet wel ontopic blijven. Mss had er na fokkers die.... nog willen stoppen moet staan met alcohol want gelijk grotere doelgroep. Maar ok maakt niet uit. Discussie voor nu maar weer even gesloten.
Do what you love, love what you do!
  Moderator woensdag 1 april 2020 @ 18:02:59 #158
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_192395573
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 18:01 schreef kree het volgende:

[..]

Mwah deels eens dan. Maar ok ik lees altijd wel graag topics waar ondanks de tt enzo nog wat eigen meningen zijn ook die er wellicht van afwijken.

Mee eens met je het moet wel ontopic blijven. Mss had er na fokkers die.... nog willen stoppen moet staan met alcohol want gelijk grotere doelgroep. Maar ok maakt niet uit. Discussie voor nu maar weer even gesloten.
Verstandig Kree, dank je.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_192395603
- Daarvoor moet je mailen naar forum@fok.nl -

[ Bericht 92% gewijzigd door CoolGuy op 01-04-2020 18:06:53 ]
Do what you love, love what you do!
pi_192474366
Eigenlijk wel gek dat dit topic in R&P staat en het roken topic in LIF :P

Maar goed sinds eind februari niet meer gedronken. Ik was geen dagelijkse drinker, maar als ik dronk had ik er vaak geen controle over. Bracht mij soms in kut situaties waarbij ik black-outs kreeg. Toen besloten maar helemaal niet meer te drinken. Het scheelt dat ik weinig uitga, maar vorige maand zonder gemak eerste huisfeestje zonder drank overleefd.
-
  maandag 6 april 2020 @ 14:44:23 #161
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_192478444
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:34 schreef Anneloos het volgende:
Eigenlijk wel gek dat dit topic in R&P staat en het roken topic in LIF :P

Maar goed sinds eind februari niet meer gedronken. Ik was geen dagelijkse drinker, maar als ik dronk had ik er vaak geen controle over. Bracht mij soms in kut situaties waarbij ik black-outs kreeg. Toen besloten maar helemaal niet meer te drinken. Het scheelt dat ik weinig uitga, maar vorige maand zonder gemak eerste huisfeestje zonder drank overleefd.
Wat goed! Ookal ben je geen dagelijkse drinker, dit is natuurlijk ook een probleem waarbij je in acuut gevaar kan komen, maar dat hoef ik je gezien je black-outs niet te vertellen.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_192478532
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 14:44 schreef Againzender het volgende:

[..]

Wat goed! Ookal ben je geen dagelijkse drinker, dit is natuurlijk ook een probleem waarbij je in acuut gevaar kan komen, maar dat hoef ik je gezien je black-outs niet te vertellen.
Ja, nogal.. ik wist het gevaar van die black-outs voorheen niet eens. Daarnaast geen controle meer hebben over de situatie is beangstigend ;(
-
pi_192546805
Zo ik ben al weer ruim 1,5 week alcohol vrij. Voelt goed.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 10:38:54 #164
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_193271682
Toch maar eens gaan stoppen weer.
Maand niet gedronken, maar het sluipt er weer in. :{
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  dinsdag 14 juli 2020 @ 18:01:45 #165
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_194087925
Kan iemand mij vertellen hoe een opname in zijn werk gaat? Heb een paar jaar geleden bij Tactus een wekelijks traject gevolgd, maar dat was geen succes...
pi_194088282
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 18:01 schreef krijtlijk het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe een opname in zijn werk gaat? Heb een paar jaar geleden bij Tactus een wekelijks traject gevolgd, maar dat was geen succes...
Geen idee, ik vind het boek van Allan Carr een aanrader. Ik heb het niet zo op die opnames.
  zaterdag 18 juli 2020 @ 14:40:39 #167
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_194143537
Vanavond nog wat biertjes en daarna gaat de knop om.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  Moderator zaterdag 18 juli 2020 @ 16:48:33 #168
441859 crew  Lenny77
pi_194145611
quote:
3s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 14:40 schreef aloa het volgende:
Vanavond nog wat biertjes en daarna gaat de knop om.
Veel succes gewenst!! *O*
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zaterdag 18 juli 2020 @ 16:50:41 #169
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_194145642
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 16:48 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Veel succes gewenst!! *O*
Bedankt :@ :)
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  dinsdag 21 juli 2020 @ 19:23:27 #170
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_194195436
In de ochtend vind ik dat ik geen probleem heb maar na 12 uur in de middag begin ik het moeilijk te krijgen. Volgende week vrijdag een afspraak bij een arts en heb net mijn ex gevraagd om mee te gaan naar deze afspraak om ook zijn verhaal te doen. Dus geen weg meer terug...
pi_194195496
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 18:01 schreef krijtlijk het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe een opname in zijn werk gaat? Heb een paar jaar geleden bij Tactus een wekelijks traject gevolgd, maar dat was geen succes...
Wat wil je precies weten? :)
  woensdag 22 juli 2020 @ 18:33:21 #172
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_194210440
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 19:27 schreef madam-april het volgende:

[..]

Wat wil je precies weten? :)
Pfhoe, ik vergeet waarschijnlijk de helft.. Heb je een keuze of je alleen overdag komt en in de nacht of het weekend thuisblijft...mag je ergens roken? En mag je internetten op je telefoon?
  woensdag 22 juli 2020 @ 18:36:53 #173
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_194210480
En heb je een eigen douscheruimte of ga je met schimmel naar huis...
  woensdag 22 juli 2020 @ 18:40:08 #174
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_194210514
Mag je zelf bepalen op welk tijdstip je je medicatie inneemt?
pi_194211016
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 18:33 schreef krijtlijk het volgende:

[..]

Pfhoe, ik vergeet waarschijnlijk de helft.. Heb je een keuze of je alleen overdag komt en in de nacht of het weekend thuisblijft...mag je ergens roken? En mag je internetten op je telefoon?
Volgens mij verschilt dit heel veel per kliniek. En ok ik heb het nooit gedaan maar wel veel over gelezen en gehoord.

Sommige mag je niet eens een mobiel hebben. Maar hebben we het over zuid Afrika kliniek enzo. In NL ook niet overal geen PlayStation etc. Maar denk dat er hier anderen zijn die er iets meer over kunnen vertellen uit ervaring wss.
Do what you love, love what you do!
pi_194211069
Ik hoorde van iemand en zal ff geen namen noemen. Maar opname in Rotterdam. En wordt je eruit gekickt zeg maar hele zondag. En moet je je maar zelf ff redden. Vond dat al het meest bizarre om te horen. Zeker als je in zo’n kliniek zit; Van soort van zoek het maar uit en ga dag de stad in. Ok ik weet waar ik dan zou belanden denk.

Maar ok het is een verhaal. Je kunt zelf ook wel afkicken he met medicatie erbij. En dat kan via de huisarts. Maar ok het vergt wat wilskracht en ik veroordeel niemand want weet hoe lastig het is. Maar het is ook een optie als dat niet lukt idd opname maar.
Do what you love, love what you do!
pi_194211160
Ik weet dat er hier een heel aantal zitten die hier ervaring mee hebben. Maar kreeg de meeste ook via dm of pm. Dus ok zou die ff in de gaten houden. ;)
Het is wel begrijpelijk ook want het vergt nogal moed om het zo toe te geven. Nou ok die stap heb je gemaakt. Dus iig stap 1
Do what you love, love what you do!
pi_194211257
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 18:33 schreef krijtlijk het volgende:

[..]

Pfhoe, ik vergeet waarschijnlijk de helft.. Heb je een keuze of je alleen overdag komt en in de nacht of het weekend thuisblijft...mag je ergens roken? En mag je internetten op je telefoon?
Tijdens een opname verblijf je eigenlijk continue in de kliniek. Je begint na een week met een paar uur verlof. Na 2 weken mag je meestal voor het eerst op weekendverlof (dit is meestal zaterdag na het ontbijt naar huis en dan zondag voor het avondeten weer terug in de kliniek.) Bij ons mag je buiten gewoon roken. En je mag zeker internetten op je telefoon.
pi_194211309
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 19:09 schreef kree het volgende:
Ik hoorde van iemand en zal ff geen namen noemen. Maar opname in Rotterdam. En wordt je eruit gekickt zeg maar hele zondag. En moet je je maar zelf ff redden. Vond dat al het meest bizarre om te horen. Zeker als je in zo’n kliniek zit; Van soort van zoek het maar uit en ga dag de stad in. Ok ik weet waar ik dan zou belanden denk.

Maar ok het is een verhaal. Je kunt zelf ook wel afkicken he met medicatie erbij. En dat kan via de huisarts. Maar ok het vergt wat wilskracht en ik veroordeel niemand want weet hoe lastig het is. Maar het is ook een optie als dat niet lukt idd opname maar.
Er is een hele goede reden dat je op een gegeven moment inderdaad hele dagen buiten de kliniek moet doorbrengen, je moet namelijk leren om ook buiten de kliniek niet terug te vallen. Als je zonder dat je geoefend hebt met buiten de kliniek zijn met ontslag gaat, is de kans op een terugval vele malen groter dan wanneer je voor je ontslag geoefend hebt met buiten de kliniek nuchter blijven.
pi_194211341
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 18:36 schreef krijtlijk het volgende:
En heb je een eigen douscheruimte of ga je met schimmel naar huis...
Dat is afhankelijk van de kliniek. Wij hebben per 4 cliënten 1 doucheruimte en 1 wc.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 18:40 schreef krijtlijk het volgende:
Mag je zelf bepalen op welk tijdstip je je medicatie inneemt?
Nee je medicatie krijg je van de verpleging.
pi_194211426
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 19:22 schreef madam-april het volgende:

[..]

Er is een hele goede reden dat je op een gegeven moment inderdaad hele dagen buiten de kliniek moet doorbrengen, je moet namelijk leren om ook buiten de kliniek niet terug te vallen. Als je zonder dat je geoefend hebt met buiten de kliniek zijn met ontslag gaat, is de kans op een terugval vele malen groter dan wanneer je voor je ontslag geoefend hebt met buiten de kliniek nuchter blijven.
Eens maar ok omdat ik wel redelijk contact nog had was dat mss nog iets te snel denk ik.
Maargoed van verhalen he. Ik zeg niet dat het slecht is. Maar ik weet niet of dat nu dan gelijk de slimme optie is.
Do what you love, love what you do!
pi_194211568
Laat ik 1 ding zeggen nog erover en laat ik het aan de ervaringsdeskundigen meer hier. Na een week voel je je een stuk beter. Als het lukt. Ok daarna komt pas het probleem en daar zitten de meeste mee want ok denk je ach kan wel weer ff enzo. En dat is meer het probleem als fysiek afkicken nog wel.
Want dat lukt de meeste wel, het volhouden is een stuk lastiger. En uit ervaring dit. Maar al met al wens je sowieso succes ermee. En als je vragen hebt feel free om te doen.
Do what you love, love what you do!
pi_194211617
Ik heb alleen ervaring met proberen en weer falen erin. Maargoed kan je iig vertellen wat niet te doen dan. :)

Waarom vertel ik dit eigenlijk. Hmmms mss om iemand te kunnen helpen ermee. Ik ben er ook nog niet hoor, geef ik eerlijk toe. Maar weet beetje de manier onderhand.
Do what you love, love what you do!
pi_194256314
Ik heb eigenlijk een korte vraag omtrent de Jellinek dagbehandeling (driemaal per week) in Utrecht aan de Arthur van Schendelstraat.

Samenvatting: zeer langdurig GGZ traject achter de rug (allerhande behandelingen met een totaalduur van ~12 jaar) dat alsnog (momenteel op een laag pitje) doorspeelt en mijzelf aangemeld bij Jellinek wegens uit de hand gelopen drinkgedrag (~11 halve liters normaal promillage per dag) eind vorig jaar. Therapie uitgesteld wegens COVID.

Ik heb ~2.5 weken in detox gezeten en dat verliep prima. Deeltijdbehandeling begint maandag. Echter, ook daar al speelde een zekere twijfel in hoeverre Jellinek de dagbehandeling ook vanuit een soms meer psychiatrisch perspectief kan bekijken.
Bij de detox stond men streng tegenover 'zo nodig medicatie' (zoals voorgeschreven door een psychiater en al dan niet vastgelegd in een crisisplan) bijvoorbeeld, en op de meer ernstig depressieve momenten merkte ik dat men niet altijd goed wist hoe te helpen, of dat voor mij werkende opties (zoals rustig alleen zijn op kamer en juist niet in een drukke huiskamer) soms in twijfel werden getrokken.

Gaat dit betekenen dat dit bij de dagbehandeling een probleem gaat worden? Mijn behandelaar bij Jellinek stelt van niet, maar als ik bepaalde eisen lees (zoals niet roken, geen verslavende medicatie (ondanks officiële voorschrijving)) ben ik bang snel in conflict te raken onderwijl ik juist de behandeling wil volgen en hier ook zelf voor gekozen heb. Idem dito dat bepaalde gediagnosticeerde problematiek (zoals een chronisch depressieve persoonlijkheidsstoornis) niet direct gebonden is aan de verslaving (als in, 'ik voel mij slecht, dus ik moet [middel] gebruiken') en soms voorgeschreven demping (of de sporadische ongezonde sigaret) kunnen werken tegen onrustklachten in mijn hoofd en eventuele gevolgen ervan.

Nu ga ik er maandag met goede inzet tegenaan, maar ik blijf de twijfel houden in hoeverre er een conflict kan ontstaan in relatie tot de meer GGZ-gerelateerde problematiek welke momenteel gelukkig wel redelijk op de achtergrond staat.

Kortom, iemand ervaringen mee?

[ Bericht 2% gewijzigd door Eufonie op 25-07-2020 19:18:51 ]
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_194259282
Alcohol is echt klote drugs. Iedereen die drinkt zit al in de val.

Bij mij ging het super langzaam. Elke weekend stappen met een biertje tot een fles whisky per dag en dan niet genoeg hebben. Ik kan alleen maar zeggen kap met die zooi.
  zaterdag 25 juli 2020 @ 22:02:36 #186
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194259434
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 19:14 schreef kree het volgende:
Ik weet dat er hier een heel aantal zitten die hier ervaring mee hebben. Maar kreeg de meeste ook via dm of pm. Dus ok zou die ff in de gaten houden. ;)
Het is wel begrijpelijk ook want het vergt nogal moed om het zo toe te geven. Nou ok die stap heb je gemaakt. Dus iig stap 1
Je praat alsof je zelf al gestopt bent Kree, klopt dat? Wat goed!
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zaterdag 25 juli 2020 @ 22:39:35 #187
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_194260138
quote:
3s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 14:40 schreef aloa het volgende:
Vanavond nog wat biertjes en daarna gaat de knop om.
en? hoe bevalt de eerste week? Is het lastig?
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  zaterdag 25 juli 2020 @ 22:51:02 #188
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_194260314
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 22:39 schreef Againzender het volgende:

[..]

en? hoe bevalt de eerste week? Is het lastig?
Ik stel het even uit :@ Prive gezien ben ik momenteel niet in staat om er volledig voor te gaan.

Maar moet er over niet al te lange tijd wel serieus mee gaan stoppen.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_194261209
Ik drink nu sinds oktober niet meer. Zou nooit echt alcoholprobleem gehad, wel dronk ik teveel als ik in een dip zat. Verder enkele drankjes in 't weekend en af en toe bij het eten. Mijn zus heeft wel een probleem, om haar te steunen ben ik ook gestopt. Helaas heeft het bij haar niet gewerkt, ze drinkt nog steeds. Ik drink sindsdien amper meer ik denk gemiddeld eens in de zes weken een glaasje wijn.

Bevalt erg goed! Slaap beter en mis het ook echt niet.
pi_194262473
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 22:02 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Je praat alsof je zelf al gestopt bent Kree, klopt dat? Wat goed!
Ok omdat ik eerlijk wil blijven hier... nee nog niet. Ik denk dat as maandag maar weer belletje moet naar de huisarts en zooi pillen krijgen. Dus nee. Het is nog niet voorbij bij mij he soms drink ik niks soms onwijs veel

Eigenlijk vindt ik het beetje kut om te vertellen wel of lastig. Maargoed eerlijk dan.
Do what you love, love what you do!
pi_194262497
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 01:25 schreef kree het volgende:

[..]

Ok omdat ik eerlijk wil blijven hier... nee nog niet. Ik denk dat as maandag maar weer belletje moet naar de huisarts en zooi pillen krijgen. Dus nee. Het is nog niet voorbij bij mij he soms drink ik niks soms onwijs veel

Eigenlijk vindt ik het beetje kut om te vertellen wel of lastig. Maargoed eerlijk dan.
Kree stopt nooit. Toch?
pi_194262511
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 01:29 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Kree stopt nooit. Toch?
Je vergist je wel hierin nu. Het is me ook tijden wel gelukt nl om niks te drinken. Dit is weer juist een fucked up periode is. En vertel het je nu al juist dan gaat het fout. Beetje instelling van fuck alles enzo
Do what you love, love what you do!
pi_194262520
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 01:31 schreef kree het volgende:

[..]

Je vergist je wel hierin nu. Het is me ook tijden wel gelukt nl om niks te drinken. Dit is weer juist een fucked up periode is. En vertel het je nu al juist dan gaat het fout. Beetje instelling van fuck alles enzo
Kree...je stopt wanneer je moet stoppen.
pi_194262535
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 01:32 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Kree...je stopt wanneer je moet stoppen.
Mhah dan is de vraag wanneer is dat moment?

Voor mij omdat zal wel moeten is dat nu ff mijn nieuwe aangewezen baan of besproken als verkeersregelaar. Vraag me niet hoe de fuck dit happens. Maar ok kan mijn rijbewijs niet terug krijgen maar moet wel verkeersregelaar zijn. Nou geen ruk verstand van dat. Hopelijk zit er nog beetje opleiding bij ofzo.
Do what you love, love what you do!
pi_194262568
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 01:35 schreef kree het volgende:

[..]

Mhah dan is de vraag wanneer is dat moment?

Voor mij omdat zal wel moeten is dat nu ff mijn nieuwe aangewezen baan of besproken als verkeersregelaar. Vraag me niet hoe de fuck dit happens. Maar ok kan mijn rijbewijs niet terug krijgen maar moet wel verkeersregelaar zijn. Nou geen ruk verstand van dat. Hopelijk zit er nog beetje opleiding bij ofzo.
Haha jij als verkeersregelaar? Dat zegt veel over Nederland
pi_194262642
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 01:43 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Haha jij als verkeersregelaar? Dat zegt veel over Nederland
Haha ja nouja ga daar niet bezopen staan natuurlijk, maar het is wel het verhaal enzo.
Ben nog eerder bang als dat ik zelf aangereden ga worden. Het is nou niet echt mijn vak dit he. Damn.
Do what you love, love what you do!
pi_194262646
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 01:56 schreef kree het volgende:

[..]

Haha ja nouja ga daar niet bezopen staan natuurlijk, maar het is wel het verhaal enzo.
Wat een kutzooi haha
pi_194262651
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 01:57 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Wat een kutzooi haha
Tja ach het is verplichte gemeente zooi. En nou moet zeggen opzich lijkt het me ook wel weer geinig. Het is sowieso ff weer heel wat anders :)
Do what you love, love what you do!
pi_194262680
Zie je het al voor je mij als verkeersregelaar. Nu heb ik de oranje reflectie jasjes wel want natuurlijk laadpunten op straat enzo en ook in de winter wanneer het soort van donker is. Ok wat ze nu weer voor me i gedachten hebben. Omg. Hahaha het is best bizar wel.

Fuck this. Nou ok hier is kree voor u allen en die regelt wel even een kruising voor u. Hahahaha nou hoop maar dat ze nog wat training geven, het lijkt me nl nog best lastig
Do what you love, love what you do!
pi_194262696
|:( :') :') :') :') :')
Do what you love, love what you do!
pi_194262709
Ik bedoel dit slaat totaal nergens op he? Denk dat we dat met elkaar eens zijn. Maarja heb onderhand geleerd ga er maar in mee en niet teveel zeiken.

Maar ook mensen uwe nieuwe verkeersregelaar kreetje. :P
Do what you love, love what you do!
  zondag 26 juli 2020 @ 11:32:17 #202
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_194265191
quote:
3s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 22:51 schreef aloa het volgende:

[..]

Ik stel het even uit :@ Prive gezien ben ik momenteel niet in staat om er volledig voor te gaan.

Maar moet er over niet al te lange tijd wel serieus mee gaan stoppen.
Dar hoef je je niet voor te schamen. Want het is wel belangrijk dat je er zelf ook volledig voor wilt gaan, anders wordt het alleen maar een deceptie ben ik bang (ik spreek uit ervaring).

Succes met alles! :)
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  zondag 26 juli 2020 @ 11:39:11 #203
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_194265265
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 11:32 schreef Againzender het volgende:

[..]

Dar hoef je je niet voor te schamen. Want het is wel belangrijk dat je er zelf ook volledig voor wilt gaan, anders wordt het alleen maar een deceptie ben ik bang (ik spreek uit ervaring).

Succes met alles! :)
Klopt ja. Ik ben ook vaker gestopt. Maar ook maar wachten tot mijn vakantie voorbij is.

Drink jij helemaal niks meer?
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  zondag 26 juli 2020 @ 11:43:34 #204
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_194265325
quote:
3s.gif Op zondag 26 juli 2020 11:39 schreef aloa het volgende:

[..]

Klopt ja. Ik ben ook vaker gestopt. Maar ook maar wachten tot mijn vakantie voorbij is.

Drink jij helemaal niks meer?
Ja, helemaal niets. Ik weet ondertussen dat als ik weer begin dat het 'gewoon' weer fout gaat en ik binnen no time weer de ene na de andere fles er doorheen jaag. Dat nooit weer!
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  zondag 26 juli 2020 @ 11:45:40 #205
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_194265350
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 11:43 schreef Againzender het volgende:

[..]

Ja, helemaal niets. Ik weet ondertussen dat als ik weer begin dat het 'gewoon' weer fout gaat en ik binnen no time weer de ene na de andere fles er doorheen jaag. Dat nooit weer!
Herkenbaar ja. In januari geen druppel gedronken. Maar daarna ging het weer verder als vanouds.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  zondag 26 juli 2020 @ 11:50:57 #206
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_194265400
quote:
3s.gif Op zondag 26 juli 2020 11:45 schreef aloa het volgende:

[..]

Herkenbaar ja. In januari geen druppel gedronken. Maar daarna ging het weer verder als vanouds.
ik slik daarom als stok achter de deur disulfiram, mocht ik nu toch wat drinken, dan bezuur ik dat gelijk.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_194265437
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 01:35 schreef kree het volgende:

[..]

Mhah dan is de vraag wanneer is dat moment?
En daar gaat het juist mis.
"Ik stop als de krat leeg is, als ik een vriendin heb gevonden, als ik op vakantie ben geweest, als de temperatuur minstens een week 22 graden is."
Er is niet zoiets als een Goed Moment, want dat hangt altijd af van externe factoren waar je vaak geen grip op hebt en zo je verantwoordelijkheid af kunt schuiven.
Maar als je toch een Goed Moment moet kiezen, dan zou ik gaan voor het moment van je diepste dal, waarop je je het kutst voelt. Je baan kwijt, een dierbare die er niet meer is, een ruzie, wakker worden in het ziekenhuis na een alcoholvergiftiging, name it. Als je dan stopt kan het alleen maar beter gaan.

[ Bericht 5% gewijzigd door Ridocar op 26-07-2020 12:03:09 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 26 juli 2020 @ 12:15:38 #208
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_194265626
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 11:50 schreef Againzender het volgende:

[..]

ik slik daarom als stok achter de deur disulfiram, mocht ik nu toch wat drinken, dan bezuur ik dat gelijk.
Als je alcohol drinkt dan wordt je misselijk ofzo?
Zal het eens opzoeken.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  zondag 26 juli 2020 @ 12:24:44 #209
447810 Treinhoer
Anuskloof
pi_194265734
quote:
3s.gif Op zondag 26 juli 2020 12:15 schreef aloa het volgende:

[..]

Als je alcohol drinkt dan wordt je misselijk ofzo?
Zal het eens opzoeken.
Anders is er ook refusal. Volgens mij moet je dat soort spul wel via je huisarts aanvragen.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_194265758
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 11:54 schreef Ridocar het volgende:

[..]

En daar gaat het juist mis.
"Ik stop als de krat leeg is, als ik een vriendin heb gevonden, als ik op vakantie ben geweest, als de temperatuur minstens een week 22 graden is."
Er is niet zoiets als een Goed Moment, want dat hangt altijd af van externe factoren waar je vaak geen grip op hebt en zo je verantwoordelijkheid af kunt schuiven.
Maar als je toch een Goed Moment moet kiezen, dan zou ik gaan voor het moment van je diepste dal, waarop je je het kutst voelt. Je baan kwijt, een dierbare die er niet meer is, een ruzie, wakker worden in het ziekenhuis na een alcoholvergiftiging, name it. Als je dan stopt kan het alleen maar beter gaan.

Nouja dat is wel een soort van waar. Dat ik nou wakker ga worden in het ziekenhuis,, zover is het nou ook weer niet. Maar for shure ik moet er wel wat aan doen. :)
Do what you love, love what you do!
pi_194265804
Ik denk of nouja ik weet het al. Als ik de huisarts bel dan weet ze alweer hoever het is. Zal wel paar weekjes diazepam worden weer.
Ik hoef al niet eens meer langs te komen onderhand want ok de eerste keren wel. Maar nu is een belletje genoeg.
Heb nog wel eens het hele dossier opgevraagd want had die nodig. Oef hahaha aantal pagina's oepsss

Gelukkig heb ik een lieve huisarts O+

En ok mss is dat nog wel een tip voor anderen hier. Wel eerlijk blijven tegen de huisarts hoe kut het ook is wel om zeg maar je fouten toe te geven,. Uiteindelijk helpt het wel.

[ Bericht 17% gewijzigd door kree op 26-07-2020 12:43:09 ]
Do what you love, love what you do!
  zondag 26 juli 2020 @ 12:45:01 #212
447810 Treinhoer
Anuskloof
pi_194265917
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 12:31 schreef kree het volgende:
Ik denk of nouja ik weet het al. Als ik de huisarts bel dan weet ze alweer hoever het is. Zal wel paar weekjes diazepam worden weer.
Ik hoef al niet eens meer langs te komen onderhand want ok de eerste keren wel. Maar nu is een belletje genoeg.
Heb nog wel eens het hele dossier opgevraagd want had die nodig. Oef hahaha aantal pagina's oepsss

Gelukkig heb ik een lieve huisarts O+

En ok mss is dat nog wel een tip voor anderen hier. Wel eerlijk blijven tegen de huisarts hoe kut het ook is wel om zeg maar je fouten toe te geven,. Uiteindelijk helpt het wel.
Dat laatste is absoluut waar. Je huisarts is er voor jou en je gezondheid. Al heb je een aambei, die kijkt gewoon en oordeelt niet. Jij leeft je leven en het is zijn/haar taak om hulp te geven, waar nodig. Wat je er zelf mee doet is iets anders. Altijd eerlijk zijn, nul schaamte.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_194265931
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 12:45 schreef Treinhoer het volgende:

[..]

Dat laatste is absoluut waar. Je huisarts is er voor jou en je gezondheid. Al heb je een aambei, die kijkt gewoon en oordeelt niet. Jij leeft je leven en het is zijn/haar taak om hulp te geven, waar nodig. Wat je er zelf mee doet is iets anders. Altijd eerlijk zijn, nul schaamte.
Yup het is dat ze al getrouwd is. Maar ze is wel lief. Het is vertrouwen erin hebben natuurlijk. Maar toch blijf ik het wel altijd kut vinden om het dan weer te vertellen. Maarja ach idd ze zijn er om te helpen.
Do what you love, love what you do!
  zondag 26 juli 2020 @ 12:56:08 #214
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_194265987
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 12:24 schreef Treinhoer het volgende:

[..]

Anders is er ook refusal. Volgens mij moet je dat soort spul wel via je huisarts aanvragen.
Refusal is een merknaam, werkzame stof is daar ook disulfiram. Antabus is een ander merk.
En inderdaad via de huisarts aanvragen, tevens zal die eerst een bloedonderzoekje willen denk ik om te kijken naar je leverfunctie aangezien dit spul ook wee, hoe ironisch, een belasting kan zijn voor je lever.

Refusal/antabus is in Nederland op dit moment niet te krijgen trouwens, maar er is een apotheker die het zelf maakt. Maar dat weet je huisarts/apotheker wel.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 23:42:32 #215
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_194787159
Morgen is de grote dag. Stoppen met die rotzooi.
Nog even een halve liter wegwerken en dan is het gebeurd...
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  Moderator zondag 30 augustus 2020 @ 00:08:44 #216
441859 crew  Lenny77
pi_194787555
quote:
3s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 23:42 schreef aloa het volgende:
Morgen is de grote dag. Stoppen met die rotzooi.
Nog even een halve liter wegwerken en dan is het gebeurd...
Ik ga je gewoon alweer heel veel succes wensen *O* *O* *O*
Het is een harde strijd, maar je zal die duivel verslaan!!!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zondag 30 augustus 2020 @ 00:16:37 #217
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194787651
quote:
3s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 23:42 schreef aloa het volgende:
Morgen is de grote dag. Stoppen met die rotzooi.
Nog even een halve liter wegwerken en dan is het gebeurd...
Succes @aloa _O_
  zondag 30 augustus 2020 @ 07:25:27 #218
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_194788926
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 00:08 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Ik ga je gewoon alweer heel veel succes wensen *O* *O* *O*
Het is een harde strijd, maar je zal die duivel verslaan!!!
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 00:16 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Succes @:aloa _O_
Dank :)
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 30 augustus 2020 @ 18:05:53 #219
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_194798565
quote:
3s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 23:42 schreef aloa het volgende:
Morgen is de grote dag. Stoppen met die rotzooi.
Nog even een halve liter wegwerken en dan is het gebeurd...
Hou je taai maat.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zondag 30 augustus 2020 @ 18:07:44 #220
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_194798626
quote:
14s.gif Op zondag 30 augustus 2020 18:05 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Hou je taai maat.
Dank je :)
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  zondag 30 augustus 2020 @ 20:32:53 #221
445528 DerRabbit
Zijne Konijnlijkheid
pi_194800803
quote:
3s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 23:42 schreef aloa het volgende:
Morgen is de grote dag. Stoppen met die rotzooi.
Nog even een halve liter wegwerken en dan is het gebeurd...
Sterkte maat!
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.
  Spellchecker maandag 31 augustus 2020 @ 10:31:34 #222
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194806623
quote:
3s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 23:42 schreef aloa het volgende:
Morgen is de grote dag. Stoppen met die rotzooi.
Nog even een halve liter wegwerken en dan is het gebeurd...
Ik wens je ook veel succes! ^O^
  maandag 31 augustus 2020 @ 19:42:48 #223
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_194814768
quote:
3s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 23:42 schreef aloa het volgende:
Morgen is de grote dag. Stoppen met die rotzooi.
Nog even een halve liter wegwerken en dan is het gebeurd...
heel veel succes!
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_194842743
quote:
3s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 23:42 schreef aloa het volgende:
Morgen is de grote dag. Stoppen met die rotzooi.
Nog even een halve liter wegwerken en dan is het gebeurd...
En? Hier op dag 4 gaat het prima!
  woensdag 2 september 2020 @ 12:21:00 #225
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_194843174
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 11:54 schreef byah het volgende:

[..]

En? Hier op dag 4 gaat het prima!
Nog geen druppel gehad. Gaat tot nu goed.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  maandag 7 september 2020 @ 10:42:41 #226
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_194930998
Meer dan een week nu zonder. Valt opzich mee, maar hier en daar wel valkuilen en die moet ik ontwijken.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  woensdag 9 september 2020 @ 10:23:22 #227
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_194966679
Ben al een jaar bezig met stoppen, gaat paar weken goed en dan begin ik weer. Mijn probleem is niet echt alcohol maar die vreetbuien. Ik wil gewoon een gezond gewicht hebben. Van vandaag ga ik weer beginnen met stoppen :')
-weg-
  Moderator woensdag 9 september 2020 @ 12:16:36 #228
441859 crew  Lenny77
pi_194968585
Byah en aloa: super trots!! Heel sterk bezig *O*
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zaterdag 19 september 2020 @ 12:26:01 #229
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_195144730
Waarom ik toch elke keer weer begin |:(
Maar we gaan weer verder met stoppen...vallen en opstaan.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  zondag 20 september 2020 @ 21:35:47 #230
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_195170226
quote:
3s.gif Op zaterdag 19 september 2020 12:26 schreef aloa het volgende:
Waarom ik toch elke keer weer begin |:(
Maar we gaan weer verder met stoppen...vallen en opstaan.
ja, ik heb dat ook gehad. Maar, niet bij de pakken neer zitten en weer opstaan ^O^
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_196443228
Na dit weekend heb ik zelfstandig m'n eerste maand 100% nuchter gehaald, gister een fibroscan gehad, na al die jaren viel m'n lever nog mee (F1), volgende week nog een gewone echo.

Twee keer in een kliniek gezeten, maar dat werkte averechts ofzo, nu ik zelfstandig ben gestopt gaat 't tot nu top!

Vandaag waarschijnlijk ook de laatste Thiame (vitamine B1) spuit gehad, akelig spul blijft dat.
pi_196446971
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 21:03 schreef JDx het volgende:
Na dit weekend heb ik zelfstandig m'n eerste maand 100% nuchter gehaald, gister een fibroscan gehad, na al die jaren viel m'n lever nog mee (F1), volgende week nog een gewone echo.

Twee keer in een kliniek gezeten, maar dat werkte averechts ofzo, nu ik zelfstandig ben gestopt gaat 't tot nu top!

Vandaag waarschijnlijk ook de laatste Thiame (vitamine B1) spuit gehad, akelig spul blijft dat.
Goed man, mijn leverwaarde waren ook weer goed gelukkig.

Ik heb een levertumor gehad 5 jaar terug gelukkig achteraf goed aardig.
pi_196450107
quote:
3s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 23:42 schreef aloa het volgende:
Morgen is de grote dag. Stoppen met die rotzooi.
Nog even een halve liter wegwerken en dan is het gebeurd...
Hoe is het gegaan? Wat mij erg geholpen heeft bij verslavingen is er anders naar te kijken. Ik hoefde er niks voor te doen om te stoppen, alleen maar wat te laten. En ik zat zo rockbottom dat ik blij ben dat ik er vanaf ben. Heb vroeger ontelbare terugvallen gehad en manier geprobeerd om het in de hand te houden waardoor ik weet dat ik dat niet meer hoef te proberen. Ik ervaar het als een geschenk dat ik alles wat het leven te bieden heeft nu nuchter aan kan en wens jou dat ook toe O+
pi_197101985
Samenvatting gemaakt van een serie die erg begint, maar uiteindelijk helpt.

https://vimeo.com/495815137

(als dit mag)
  donderdag 31 december 2020 @ 17:53:43 #235
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_197138781
Ik vraag me af of de problemen die ik heb door alcohol komen. Ik vergeet soms dingen, ik voel me kut omdat ik soms dingen vergeet, maar ook omdat de nieuwe functie die ik heb af en toe best stressvol is (of ik maak die stressvol).

Ik drink niet veel, maar heb door gewenning wel steeds meer alcohol nodig om het effect hiervan te merken. Nu met corona drink ik 3-4 keer in de week, en dan maximaal 3 bier of whisky.
Ik ga toch proberen een week of 2 niks te drinken en kijken wat hiervan het effect is.
pi_197143124
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 17:53 schreef Ypmaha het volgende:
Ik vraag me af of de problemen die ik heb door alcohol komen. Ik vergeet soms dingen, ik voel me kut omdat ik soms dingen vergeet, maar ook omdat de nieuwe functie die ik heb af en toe best stressvol is (of ik maak die stressvol).

Ik drink niet veel, maar heb door gewenning wel steeds meer alcohol nodig om het effect hiervan te merken. Nu met corona drink ik 3-4 keer in de week, en dan maximaal 3 bier of whisky.
Ik ga toch proberen een week of 2 niks te drinken en kijken wat hiervan het effect is.
Drank beïnvloed je slaapritme. Je denkt dat je lekker slaapt na een paar borreltjes maar in feite slaap je heel onrustig wat invloed kan hebben op je geheugen en op je stresslevel.
Het kan natuurlijk ook door de drank alleen komen dus sowieso even een tijd niets drinken is altijd een aanrader.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 11:11:44 #237
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_197151425
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 09:41 schreef colivo het volgende:

[..]

Hoe is het gegaan? Wat mij erg geholpen heeft bij verslavingen is er anders naar te kijken. Ik hoefde er niks voor te doen om te stoppen, alleen maar wat te laten. En ik zat zo rockbottom dat ik blij ben dat ik er vanaf ben. Heb vroeger ontelbare terugvallen gehad en manier geprobeerd om het in de hand te houden waardoor ik weet dat ik dat niet meer hoef te proberen. Ik ervaar het als een geschenk dat ik alles wat het leven te bieden heeft nu nuchter aan kan en wens jou dat ook toe O+
Vallen en opstaan. Ik doe mee met ik pas. Vorig jaar gelukt. En eigenlijk moet ik het daarna ook blijven volhouden.
Het feit is gewoon dat ik het niet in de hand heb. Ik kan gerust een paar dagen niet drinken, maar als het in huis is, dan gaat het verkeerd.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_197151774
Ga stoppen, zolang ik geen alcohol in huis heb is er niks aan de hand en taal ik er ook niet naar.
Maar als ik drink zit er geen rem op.

Herkend iemand dit.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_197151846
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 11:44 schreef Avianflu het volgende:
Ga stoppen, zolang ik geen alcohol in huis heb is er niks aan de hand en taal ik er ook niet naar.
Maar als ik drink zit er geen rem op.

Herkend iemand dit.
Yep, anderhalve maand niet gedronken, dacht misschien lukt gewoon een of twee glaasjes wel, fles leeg.

Nu weer even zonder, moet zeggen dat de jaarwisseling wel super lang duurde en donders saai was zonder drank, maar goed, dat was ie waarschijnlijk ook wel met drank.
pi_197151865
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 11:44 schreef Avianflu het volgende:
Ga stoppen, zolang ik geen alcohol in huis heb is er niks aan de hand en taal ik er ook niet naar.
Maar als ik drink zit er geen rem op.

Herkend iemand dit.
Heel herkenbaar. Helaas!

Gewoon geen alcohol in huis halen is het beste, maar wel moeilijk
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_197151893
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 11:53 schreef Moonlight het volgende:

[..]

Heel herkenbaar. Helaas!

Gewoon geen alcohol in huis halen is het beste, maar wel moeilijk
Had een tijdje van die mini flesje wijn gekocht. Of bijvoorbeeld 2 blikjes bier. Maar waarom eigenlijk denk ik steeds vaker.

Nu gisteren 2 flessen leeggedronken. Best sneu eigenlijk , maar ik ga gewoon door tot het op is. |:(
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_197151906
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 11:55 schreef Avianflu het volgende:

[..]

Had een tijdje van die mini flesje wijn gekocht. Of bijvoorbeeld 2 blikjes bier. Maar waarom eigenlijk denk ik steeds vaker.

Nu gisteren 2 flessen leeggedronken. Best sneu eigenlijk , maar ik ga gewoon door tot het op is. |:(
Ja en dat is echt niet goed. Daarom kan je het beter niet in huis hebben dan kan je het ook niet consumeren. Ik heb opzich wel een rem, maar helaas heb ik ook steeds weer vaker alcohol in huis en dat si ook niet goed
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_197151921
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 11:53 schreef Moonlight het volgende:

[..]

Heel herkenbaar. Helaas!

Gewoon geen alcohol in huis halen is het beste, maar wel moeilijk
Dit inderdaad, maar wil gwn ook niet meer te veel drinken wanneer de gelegenheid zich voordoet.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_197151931
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 11:57 schreef Avianflu het volgende:

[..]

Dit inderdaad, maar wil gwn ook niet meer te veel drinken wanneer de gelegenheid zich voordoet.
Dan is het echt beter om het niet meer te halen, dat is de enige oplossing cold turkey stoppen.
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_197151956
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 11:56 schreef Moonlight het volgende:

[..]

Ja en dat is echt niet goed. Daarom kan je het beter niet in huis hebben dan kan je het ook niet consumeren. Ik heb opzich wel een rem, maar helaas heb ik ook steeds weer vaker alcohol in huis en dat si ook niet goed
Eigenlijk heb ik het ook veel te lang een beetje goedgepraat. Het is ook niet heel uitzonderlijk gedrag als je om je heen kijkt. Gewoon geaccepteerd gedrag omdat ik verder alles op orde heb. Vreemd eigenlijk.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_197151966
Thanks. Schrijf het hier vooral als een mentale stok achter de deur voor mezelf.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_197151980
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 11:59 schreef Avianflu het volgende:

[..]

Eigenlijk heb ik het ook veel te lang een beetje goedgepraat. Het is ook niet heel uitzonderlijk gedrag als je om je heen kijkt. Gewoon geaccepteerd gedrag omdat ik verder alles op orde heb. Vreemd eigenlijk.
Komt omdat zoveel mensen drinken en het dan gewoon lijkt. ik dacht ook dat ik geen probleem had maar ben er een aantal jaren geleden achter gekomen dat het wel zeker een probleem is.
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_197152360
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 12:00 schreef Moonlight het volgende:

[..]

Komt omdat zoveel mensen drinken en het dan gewoon lijkt. ik dacht ook dat ik geen probleem had maar ben er een aantal jaren geleden achter gekomen dat het wel zeker een probleem is.
Ik had gisteravond vooral moeite met al die series waar ze vrolijk met een glas champagne naast zich zaten.

En elke keer de opmerking aan het einde: proost!
pi_197152367
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 12:25 schreef JDx het volgende:

[..]

Ik had gisteravond vooral moeite met al die series waar ze vrolijk met een glas champagne naast zich zaten.
Oh ja vreselijk dat is ook echt heel lastig.
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_197152392
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 12:26 schreef Moonlight het volgende:

[..]

Oh ja vreselijk dat is ook echt heel lastig.
Proost op het nieuwe jaar is eigenlijk best raar, ik vond het ook opvallend dat vrijdagmiddagborrel gewoon in de dictionary staat. Er komt geen rood kriegeldingetje onder, probeer maar.
pi_197152406
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 12:27 schreef JDx het volgende:

[..]

Proost op het nieuwe jaar is eigenlijk best raar, ik vond het ook opvallend dat vrijdagmiddagborrel gewoon in de dictionary staat. Er komt geen rood kriegeldingetje onder, probeer maar.
Dat is inderdaad heel raar ja. Het is heel gewoon om alcohol te drinken (blijkbaar)
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_197152431
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 12:28 schreef Moonlight het volgende:

[..]

Dat is inderdaad heel raar ja. Het is heel gewoon om alcohol te drinken (blijkbaar)
Heb in een kliniek gezeten met Heroine, Cocaine, XTC, GHB, Oxycodon en meer verslaafden en ik had eigenlijk het meeste last van ontwenning en naverschijnselen, het is gewoon een zware geaccepteerde drug.
pi_197152437
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 12:30 schreef JDx het volgende:

[..]

Heb in een kliniek gezeten met Heroine, Cocaine, XTC, GHB, Oxycodon verslaafden en ik had eigenlijk het meeste last van ontwenning en naverschijnselen, het is gewoon een zware geaccepteerde drug.
Ja en het is overal te zien, en verkrijgbaar dat is het lastige er aan
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_197152450
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 12:31 schreef Moonlight het volgende:

[..]

Ja en het is overal te zien, en verkrijgbaar dat is het lastige er aan
En "heel gewoon".
pi_197152454
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 12:31 schreef JDx het volgende:

[..]

En "heel gewoon".
Ja precies. Terwijl het heel lastig is !!
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_197152470
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 12:32 schreef Moonlight het volgende:

[..]

Ja precies. Terwijl het heel lastig is !!
Bij mij ging 1 avond vaak wel, ook veel, maar daarna weer drinken tegen het brakke gevoel en trillen en dan ging het los.
pi_197152475
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 12:33 schreef JDx het volgende:

[..]

Bij mij ging 1 avond vaak wel, ook veel, maar daarna weer drinken tegen het brakke gevoel en trillen en dan ging het los.
Ja bij mij is het om het goede gevoel te houden, en dan steeds meer en steeds vaker.
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_197152495
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 12:33 schreef Moonlight het volgende:

[..]

Ja bij mij is het om het goede gevoel te houden, en dan steeds meer en steeds vaker.
Ja en je hebt steeds meer nodig, heeft iets te maken met dat je hersenen steeds meer receptoren aanmaken ofzo.

En idd dat goede gevoel, gamen, series, films, alles werd leuker, maar na een tijdje krijg je eigenlijk geen goed gevoel meer van meer drinken, meer dat je je weer normaal voelde, maar echt leuk werd het niet meer.
pi_197152517
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 12:35 schreef JDx het volgende:

[..]

Ja en je hebt steeds meer nodig, heeft iets te maken met dat je hersenen steeds meer receptoren aanmaken ofzo.

En idd dat goede gevoel, gamen, series, films, alles werd leuker, maar na een tijdje krijg je eigenlijk geen goed gevoel meer van meer drinken, meer dat je je weer normaal voelde, maar echt leuk werd het niet meer.
Nee precies. steeds meer nodig en het word op ene gegeven moment niet beter ...
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
  vrijdag 1 januari 2021 @ 12:36:58 #260
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_197152519
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 12:35 schreef JDx het volgende:

[..]

Ja en je hebt steeds meer nodig, heeft iets te maken met dat je hersenen steeds meer receptoren aanmaken ofzo.

En idd dat goede gevoel, gamen, series, films, alles werd leuker, maar na een tijdje krijg je eigenlijk geen goed gevoel meer van meer drinken, meer dat je je weer normaal voelde, maar echt leuk werd het niet meer.
Vooral dat laatste geld voor mij. Alcohol drinken wordt niet leuk meer, omdat je het nodig hebt. Even ontspannen met een whisky na een avonddienst wordt niet echt een plezier, maar meer iets dat je nodig hebt.
pi_197152543
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 12:33 schreef Moonlight het volgende:

[..]

Ja bij mij is het om het goede gevoel te houden, en dan steeds meer en steeds vaker.
Dit inderdaad ook, eigenlijk ging het heel lang goed. Maar sinds de lockdown, nu ik niet sport, gaat het dan weer mis.
Mss maar gaan hardlopen weer om dat goede gevoel te krijgen.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_197152559
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 12:38 schreef Avianflu het volgende:

[..]

Dit inderdaad ook, eigenlijk ging het heel lang goed. Maar sinds de lockdown, nu ik niet sport, gaat het dan weer mis.
Mss maar gaan hardlopen weer om dat goede gevoel te krijgen.
Dat zou je kunnen proberen en dat is wel een gezonde oplossing
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_197152560
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 12:35 schreef JDx het volgende:

[..]

Ja en je hebt steeds meer nodig, heeft iets te maken met dat je hersenen steeds meer receptoren aanmaken ofzo.
Interessant stukje:

https://www.jellinek.nl/v(...)20is%20te%20genieten.
pi_197152615
En je gaat slechter eten, of niets, alcohol vervangt het. Kreeg vaak geen hap meer door m'n keel 's morgens, nu heerlijk een broodje en een glas melk gehad. Eigenlijk weet ik er heel veel van en hoe slecht het is, maar toch blijf ik terugvallen. Ging met een meer dan dodelijk promillage de kliniek in en functioneerde nog, zo veel had ik nodig...
  Moderator vrijdag 1 januari 2021 @ 12:47:43 #265
441859 crew  Lenny77
pi_197152700
Ik wil jullie nog eens allemaal een hart onder de riem steken!
Ik drink zelf gelukkig niet, ik weet dat ik waarschijnlijk zelf niet eens sterk genoeg zou zijn om te stoppen.
Ik weet wel dat alcolhol de meest onderschatte en meest geaccepteerde verslaving is. Het slaat je overal om de oren, dat maakt het nog eens zo moeilijk.
Ook weet ik dat de afkick en het stoppen met een alcoholverslaving de moeilijkste is tov alle andere drugs, dat zegt ook al wat!
En toch proberen jullie het! O+ O+ O+
Ik vind dat heel knap en wens jullie veel succes toe!
Bekijk een terugval niet als een falen, maar als een: ok, morgen stop ik verder!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_197152844
quote:
Interessant idd. Staat ook een interessante lezing van Els Noorlander online over hoe dit werkt.

https://www.alcoholhulp.be/thema-alcohol-els-noorlander
pi_197152957
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 12:47 schreef Lenny77 het volgende:
Ik wil jullie nog eens allemaal een hart onder de riem steken!
Ik drink zelf gelukkig niet, ik weet dat ik waarschijnlijk zelf niet eens sterk genoeg zou zijn om te stoppen.
Ik weet wel dat alcolhol de meest onderschatte en meest geaccepteerde verslaving is. Het slaat je overal om de oren, dat maakt het nog eens zo moeilijk.
Ook weet ik dat de afkick en het stoppen met een alcoholverslaving de moeilijkste is tov alle andere drugs, dat zegt ook al wat!
En toch proberen jullie het! O+ O+ O+
Ik vind dat heel knap en wens jullie veel succes toe!
Bekijk een terugval niet als een falen, maar als een: ok, morgen stop ik verder!
Dat is heel lastig. Steeds denk ik, na deze fles haal ik niks meer en dan toch haal ik weer wat. En voor dat halen bouw ik zoveel spanning op.. zo raar en naar :( ik hoef het helemaal niet te halen dus die spanning is nergens voor nodig maar toch. het voelt ook zo stiekem
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_197152970
quote:
Idd interessant.
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_197153004
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 13:04 schreef Moonlight het volgende:

[..]

Dat is heel lastig. Steeds denk ik, na deze fles haal ik niks meer en dan toch haal ik weer wat. En voor dat halen bouw ik zoveel spanning op.. zo raar en naar :( ik hoef het helemaal niet te halen dus die spanning is nergens voor nodig maar toch. het voelt ook zo stiekem
Ik fietste soms naar de winkel, best een eind en dan snel een fles kopen en als ik dan weer op de fiets naar huis stapte zei ik in m'n hoofd of soms zelfs hardop "de buit is binnen" bah.
pi_197153024
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 13:07 schreef JDx het volgende:

[..]

Ik fietste soms naar de winkel, best een eind en dan snel een fles kopen en als ik dan weer op de fiets naar huis stapte zei ik in m'n hoofd of soms zelfs hardop "de buit is binnen" bah.
Ja ik ga smiddags altijd even rusten, en als ik dan niks in huis had moest ik eerst halen en dan dacht ik ook zo dat heb ik weer maar achteraf dan wel spijt
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_197153052
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 13:08 schreef Moonlight het volgende:

[..]

Ja ik ga smiddags altijd even rusten, en als ik dan niks in huis had moest ik eerst halen en dan dacht ik ook zo dat heb ik weer maar achteraf dan wel spijt
Yep, bijna hartkloppingen en een zenuwachtig gevoel, want je hebt niks in huis, als het binnen is, was er weer rust.
pi_197153056
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 13:10 schreef JDx het volgende:

[..]

Yep, bijna hartkloppingen en een zenuwachtig gevoel, want je hebt niks in huis, als het binnen is, was er weer rust.
Ja en spijt !...
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_197153108
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 13:10 schreef Moonlight het volgende:

[..]

Ja en spijt !...
En vergeet vooral schaamte niet.
pi_197153117
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 13:13 schreef JDx het volgende:

[..]

En vergeet vooral schaamte niet.
Dat ook ja. Zo moeilijk
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_197153169
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 13:13 schreef Moonlight het volgende:

[..]

Dat ook ja. Zo moeilijk
Ik zou eigenlijk wel naar een AA willen, waar je ook elke week kan laten zien dat je nog nuchter bent ofzo, dit topic is eigenlijk zoiets, jammer dat het tegenwoordig zo rustig is hier.

Als ik zoek op AA in mijn regio krijg ik:

quote:
Vanwege het coronavirus zijn de bijeenkomsten tijdelijk geannuleerd.
pi_197153187
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 13:16 schreef JDx het volgende:

[..]

Ik zou eigenlijk wel naar een AA willen, waar je ook elke week kan laten zien dat je nog nuchter bent ofzo, dit topic is eigenlijk zoiets, jammer dat het tegenwoordig zo rustig is hier.

Als ik zoek op AA in mijn regio krijg ik:
[..]

Daar heb je dus ook niks aan op dit moment :(

Ik wil het graag zelf proberen
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_197153217
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 13:17 schreef Moonlight het volgende:

[..]

Daar heb je dus ook niks aan op dit moment :(

Ik wil het graag zelf proberen
Je moet het ook uiteindelijk zelf doen. Alleen het is wel makkelijk om hulpmiddelen uit te wisselen, bijvoorbeeld wat anderen doen als ze weer trek krijgen, afleiding of andere manieren om niet naar die winkel te gaan.
pi_197153228
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 13:19 schreef JDx het volgende:

[..]

Je moet het ook uiteindelijk zelf doen. Alleen het is wel makkelijk om hulpmiddelen uit te wisselen, bijvoorbeeld wat anderen doen als ze weer trek krijgen, afleiding of andere manieren om niet naar die winkel te gaan.
Ja dat is zeker waar, dat is wel heel waardevol
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_197153239
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 13:19 schreef Moonlight het volgende:

[..]

Ja dat is zeker waar, dat is wel heel waardevol
Het irritante is gewoon dat de eerste weken (misschien wel maanden) super moeilijk en fucking saai zijn (voelen).
pi_197153252
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 13:20 schreef JDx het volgende:

[..]

Het irritante is gewoon dat de eerste weken (misschien wel maanden) super moeilijk en fucking saai zijn (voelen).
Ja en dan ben je al snel weer geneigd om te gaan kopen
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
  Moderator vrijdag 1 januari 2021 @ 13:21:13 #281
441859 crew  Lenny77
pi_197153256
Het lijkt me echt moeilijk... Als ik jullie posts zo lees.. Het is zwaar!

Maar waarom starten jullie hier niet een soort mini-AA? Met een wekelijks (of vaker) samenkomen in dit topic, of een nieuw topic? Ik weet niet of het een goed idee is, of het zou helpen? Maar jullie begrijpen elkaar, jullie kunnen elkaar steunen!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_197153376
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 13:20 schreef JDx het volgende:

[..]

Het irritante is gewoon dat de eerste weken (misschien wel maanden) super moeilijk en fucking saai zijn (voelen).
Ik heb dat vooral met feesten en etentjes. Die vind ik gewoon oprecht leuker met drank.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_197153941
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 13:21 schreef Lenny77 het volgende:
Het lijkt me echt moeilijk... Als ik jullie posts zo lees.. Het is zwaar!

Maar waarom starten jullie hier niet een soort mini-AA? Met een wekelijks (of vaker) samenkomen in dit topic, of een nieuw topic? Ik weet niet of het een goed idee is, of het zou helpen? Maar jullie begrijpen elkaar, jullie kunnen elkaar steunen!
Ben hier al over aan het brainstormen geweest, ben jaren lang programmeur geweest en zat te denken aan een systeem waar je aangeeft wanneer je je laatste drankje hebt gehad en wat en hoe veel (automatisch laat ie dan zien hoe lang je nuchter bent), wat je altijd dronk en hoe veel en hoe vaak en bijvoorbeeld een lijstje wat je doet om niet te drinken.

Wellicht iets met een beloningssysteem ofzo (even tussendoor, omg ofzo wordt rood onderlijnd en de suggestie is ouzo :')), de ideeën schieten me door het hoofd, altijd lekker om te brainstormen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 13:27 schreef Avianflu het volgende:

[..]

Ik heb dat vooral met feesten en etentjes. Die vind ik gewoon oprecht leuker met drank.
Twee jaar geleden was ik iets van 3 maanden nuchter en toen met het kerstdiner bij de familie iedereen met wijn en ik met fris (in een wijnglas), toen voelde ik me echt buitengesloten, je bent er dan juist mee bezig, terwijl mensen eigenlijk trots op je zijn, misschien wel jaloers dat je zonder kan.
  Moderator vrijdag 1 januari 2021 @ 13:57:15 #284
441859 crew  Lenny77
pi_197154004
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 13:53 schreef JDx het volgende:

[..]

Ben hier al over aan het brainstormen geweest, ben jaren lang programmeur geweest en zat te denken aan een systeem waar je aangeeft wanneer je je laatste drankje hebt gehad en wat en hoe veel (automatisch laat ie dan zien hoe lang je nuchter bent), wat je altijd dronk en hoe veel en hoe vaak en bijvoorbeeld een lijstje wat je doet om niet te drinken.

Wellicht iets met een beloningssysteem ofzo (even tussendoor, omg ofzo wordt rood onderlijnd en de suggestie is ouzo :')), de ideeën schieten me door het hoofd, altijd lekker om te brainstormen.

Klinkt goed!!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_197157675
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 13:27 schreef Avianflu het volgende:

[..]

Ik heb dat vooral met feesten en etentjes. Die vind ik gewoon oprecht leuker met drank.
Dat probleem heb ik ook wel. Zeker als de rest dan wel drinkt, zit je niet meer zo in de "flow" met de rest ook is mijn ervaring
Do what you love, love what you do!
pi_197158598
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 16:42 schreef kree het volgende:

[..]

Dat probleem heb ik ook wel. Zeker als de rest dan wel drinkt, zit je niet meer zo in de "flow" met de rest ook is mijn ervaring
Kan ik mij voorstellen. Het is alsof je op een andere level zit. In feite is dat ook zo. En eigenlijk is dat met alles wat je op een ander niveau kan tillen. Dat is ook met andere vormen van drugs, voedsel of zelfs porno. Het wordt ook wel supernormale stimuli genoemd. Het super slaat op het feit dat je een niveau hoger komt te zitten in vergelijking met het normale niveau. In het geval met voedsel is het vrij simpel. We hebben een voorkeur voor zoet, zout of vet voedsel. Dat stamt nog uit de tijd dat we meer haar hadden en dat de smaken zoet, zout en vet een indicatie was voor energierijk maar schaars voedsel (de stimulus). Nu ligt de supermarkt vol met eten dat louter om deze smaken worden verkocht, maar die niet noodzakelijk of schaars zijn. Trek het door naar alle vormen van drugs, die dus je gedachten, gedrag en/of stemming naar een hoger niveau tillen. Alleen deze stimuli zijn niet noodzakelijk.

[ Bericht 39% gewijzigd door Ridocar op 01-01-2021 17:44:09 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_197159136
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 13:53 schreef JDx het volgende:

[..]

Ben hier al over aan het brainstormen geweest, ben jaren lang programmeur geweest en zat te denken aan een systeem waar je aangeeft wanneer je je laatste drankje hebt gehad en wat en hoe veel (automatisch laat ie dan zien hoe lang je nuchter bent), wat je altijd dronk en hoe veel en hoe vaak en bijvoorbeeld een lijstje wat je doet om niet te drinken.

Wellicht iets met een beloningssysteem ofzo (even tussendoor, omg ofzo wordt rood onderlijnd en de suggestie is ouzo :')), de ideeën schieten me door het hoofd, altijd lekker om te brainstormen.
[..]
Daar zijn gewoon apps voor, zelfs met beloningssysteem. I am sober, Quit Drinking, AlcoDroid, om er even een paar te noemen. Die laatste berekend van alles en nog wat. Quit Drinking heeft een beloningssysteem.
pi_197162982
Ik wil ook wel stoppen, maar ik ben bang voor een leven zonder alcohol. Alleen als ik alcohol op heb kan ik me enigszins blij en optimistisch voelen.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_197166446
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 21:09 schreef Sicstus het volgende:
Ik wil ook wel stoppen, maar ik ben bang voor een leven zonder alcohol. Alleen als ik alcohol op heb kan ik me enigszins blij en optimistisch voelen.
Heb je depressieve gedachtes anders? Ik heb jaren geleden een depressie gehad en dronk toen ook veel. Kwam in een soort vicieuze cirkel, de alcohol maakt je depressiever wat je oplost door zelfmedicatie met meer alcohol.
Wat het bij mij doorbrak was een bezoek aan de huisarts en hulp van daar uit.
Alcohol was een symptoom, zelfmedicatie.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 22:58:16 #290
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_197166472
-niet de juiste plaats-

[ Bericht 87% gewijzigd door Lenny77 op 02-01-2021 02:10:39 ]
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_197166487
Fles alcohol afgewezen, aangegeven dat ik probeer niet meer te drinken voorlopig .

Handig in mijn directe omgeving want ze zijn gewend dat mijn antwoord altijd “ja lekker” is.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_197166560
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:59 schreef Avianflu het volgende:
Fles alcohol afgewezen, aangegeven dat ik probeer niet meer te drinken voorlopig .

Handig in mijn directe omgeving want ze zijn gewend dat mijn antwoord altijd “ja lekker” is.
Heel goed van je :)
pi_197169190
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:56 schreef Avianflu het volgende:

[..]

Heb je depressieve gedachtes anders? Ik heb jaren geleden een depressie gehad en dronk toen ook veel. Kwam in een soort vicieuze cirkel, de alcohol maakt je depressiever wat je oplost door zelfmedicatie met meer alcohol.
Wat het bij mij doorbrak was een bezoek aan de huisarts en hulp van daar uit.
Alcohol was een symptoom, zelfmedicatie.
Depressie/verveling (voelt hetzelfde) speelt hier ook een rol, wat me opviel is dat ze alcoholisme zelfs een ziekte noemen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 21:09 schreef Sicstus het volgende:
Ik wil ook wel stoppen, maar ik ben bang voor een leven zonder alcohol. Alleen als ik alcohol op heb kan ik me enigszins blij en optimistisch voelen.
Ja heb ik ook, maar dat schijnt na langere tijd over te gaan (en zelfs beter te worden dan met), maar ja zie die tijd maar eens door te komen, m'n langste tijd "sober" in 20 jaar tijd was 100 dagen. Toen ging ik op vakantie. Daarna was m'n langste tijd 3 maanden, toen kwam kerst en oud en nieuw, afgelopen jaar was het langste 40 dagen, toen kwam kerst, als ik de kerst terugval niet mee reken zit ik op 2 maanden, maar ja dat telt niet he.

Wat ik denk ik wil te zeggen is dat zelfs 3 maanden nog niet genoeg is om je weer zo te voelen als kind. Dat wil ik echt graag, dat je gewoon blij bent met een MS-DOS spelletje van je buurman of de hele dag voetballen op het veldje achter het huis, of vroeg op staan om een boomhut te bouwen en je daar zo vrolijk van werd dat je te laat kwam bij het avondeten en je moeder boos was, maar je had je de hele dag geweldig vermaakt!

Edit: met kerst was ook een soort testje, zo vertel ik het mezelf dan, ik dacht als ik zo lang zonder kan, dan kan 1 drankje ook wel, gewoon voor de lekker, niet om te dronken te worden, nope... fles leeg. Volgende ochtend alweer in de winkel.

[ Bericht 12% gewijzigd door JDx op 02-01-2021 10:28:44 ]
pi_197169412
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 10:11 schreef JDx het volgende:

[..]

Depressie/verveling (voelt hetzelfde) speelt hier ook een rol, wat me opviel is dat ze alcoholisme zelfs een ziekte noemen.
[..]

Ja heb ik ook, maar dat schijnt na langere tijd over te gaan (en zelfs beter te worden dan met), maar ja zie die tijd maar eens door te komen, m'n langste tijd "sober" in 20 jaar tijd was 100 dagen. Toen ging ik op vakantie. Daarna was m'n langste tijd 3 maanden, toen kwam kerst en oud en nieuw, afgelopen jaar was het langste 40 dagen, toen kwam kerst, als ik de kerst terugval niet mee reken zit ik op 2 maanden, maar ja dat telt niet he.

Wat ik denk ik wil te zeggen is dat zelfs 3 maanden nog niet genoeg is om je weer zo te voelen als kind. Dat wil ik echt graag, dat je gewoon blij bent met een MS-DOS spelletje van je buurman of de hele dag voetballen op het veldje achter het huis, of vroeg op staan om een boomhut te bouwen en je daar zo vrolijk van werd dat je te laat kwam bij het avondeten en je moeder boos was, maar je had je de hele dag geweldig vermaakt!

Edit: met kerst was ook een soort testje, zo vertel ik het mezelf dan, ik dacht als ik zo lang zonder kan, dan kan 1 drankje ook wel, gewoon voor de lekker, niet om te dronken te worden, nope... fles leeg. Volgende ochtend alweer in de winkel.
De 3 B's zijn belangrijk:
Beweging
Buitenlucht
Buddy's

Buddy's als "gewoon mensen om je heen".
En accepteren dat het leven "een zeven" is.
Met beweging kun je beter hoofdzaken van bijzaken onderscheiden en kun je "problemen/uitdagingen" beter overzien.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_197169430
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 10:38 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

De 3 B's zijn belangrijk:
Beweging
Buitenlucht
Buddy's

Buddy's als "gewoon mensen om je heen".
En accepteren dat het leven "een zeven" is.
Met beweging kun je beter hoofdzaken van bijzaken onderscheiden en kun je "problemen/uitdagingen" beter overzien.
Fiets de laatste tijd wel veel, dat zijn er al 2, maar al m'n oude vrienden zijn naar grote steden verhuisd. Ik zelf ook voor 6 jaar, maar toen m'n baan daar eindigde werd de stad me te duur en ben ik terug gegaan naar het oosten.

Vrienden pluk je niet zomaar van straat, op school enzo gaat dat prima, maar tegen de 40 is het lastig. Sowieso nu.

Kijk ook echt weer uit naar de zomer, langere dagen, lekker de deuren open. Had vroeger nooit een hekel aan de winter, vond schaatsen ook super, zo lang het gewoon koud en helder is, maar het weer van de afgelopen maanden helpt ook niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door JDx op 02-01-2021 10:51:03 ]
  Moderator zaterdag 2 januari 2021 @ 11:44:16 #296
441859 crew  Lenny77
pi_197170124
Ik heb een tiid gewerkt bij de mobiele teams van de ggz en we hadden ook verschillende cliënten met een alcoholverslaving. De psychiater van bij ons noemde het ook een hersenziekte. Mensen denken: ach stop er toch gewoon mee. maar het is niet simpel! Integendeel. Daarom vind ik het knap dat juliie de stap nemen. En al herval je 20 keer. Elke keer als je besluit dat je verder zal stoppen is een overwinning!

Ik heb even schaamteloos een stukje gekopieërd van een site:

Volgens de DSM-5 (erkende ziekte dus) kan problematisch alcoholgebruik geclassificeerd worden als mild, matig of ernstig afhankelijk van het aantal criteria waaraan iemand voldoet.

Te veel drinken beïnvloedt het beloningssysteem van de hersenen. Alcohol veroorzaakt dopamine-afgifte in de hersenen, waardoor we ons prettig voelen. Wanneer mensen te vaak drinken, passen de hersenen zich aan. De hersenen geven steeds minder dopamine af en het beloningssysteem in de hersenen verandert. Deze veranderingen maken het moeilijker voor iemand met een alcoholverslaving om geluk te voelen. Het zorgt er ook voor dat je meer trek krijgt in alcohol.
Op hersenscans kan men de biologische impact van chronisch alcoholgebruik zien. CT-scans hebben aangetoond dat atrofie, of het verkleinen van hersencellen, vaak voorkomt in de hersenen van alcoholisten. De eerste schade treedt op in de frontale kwab van de hersenen, het deel achter het voorhoofd dat verantwoordelijk is voor geheugen, besluitvorming, gedrag en het karakter van iemand. Deze veranderingen hebben invloed op hoe je je voelt, hoe je beslissingen neemt en hoe je je gedraagt.
Andere hersenscans hebben aangetoond dat onderdelen van het zenuwstelsel en de hersenstam beschadigd raken door alcohol. Dit is de reden dat veel alcoholisten moeite hebben met het oplossen van problemen en het in bedwang houden van emoties. De scans hebben ook verschillen aangetoond in elektrische activiteit bij mensen die afhankelijk zijn van alcohol en die alcoholonttrekkingsverschijnselen doormaken tegenover gezonde mensen.

Na langdurige onthouding vertonen de meeste mensen een verbeterde werking van de hersenen en een verbeterde besluitvorming. Net als diabetici die leren om te gaan met hun aandoening, kunnen personen met een alcoholverslaving vaardigheden leren om alcoholisme het hoofd te bieden en op lange termijn controle te behouden.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zondag 3 januari 2021 @ 09:55:54 #297
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_197185250
Ik merk het wel zeg. Zowel negatief als positief. Vooral mijn stressniveau is veel lager dan normaal nu.
Nadeel is dat ik mijn bed niet uit kan komen...veel moeite om in te slapen en wordt veel wakker, maar heb veel moeite om uiteindelijk uit bed te stappen. Stuk vermoeider dan normaal. Maar overdag wel fitter.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_197186607
quote:
3s.gif Op zondag 3 januari 2021 09:55 schreef aloa het volgende:
Ik merk het wel zeg. Zowel negatief als positief. Vooral mijn stressniveau is veel lager dan normaal nu.
Nadeel is dat ik mijn bed niet uit kan komen...veel moeite om in te slapen en wordt veel wakker, maar heb veel moeite om uiteindelijk uit bed te stappen. Stuk vermoeider dan normaal. Maar overdag wel fitter.
Wellicht zorgen voor meer lichamelijke inspanning overdag. Dat kan helpen. Wellicht dat je moeilijker in slaap kan komen zonder "het slaapmutsje" alcohol, maar je hebt zonder alcohol wel een betere REM-slaap. En die is heel belangrijk voor de geestelijke "renovatie". Lichamelijk rusten kan ook overdag zonder slaap. Geestelijk/psychisch rusten lukt alleen maar via de REM-slaap. Met alcohol op val je wellicht eerder in slaap, maar na een paar uur, als de REM-slaap begint, is de alcohol uitgewerkt en word je onrustig (en/of wakker) en komt de REM-slaap niet tot uiting.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zondag 3 januari 2021 @ 11:57:14 #299
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_197186656
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:54 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Wellicht zorgen voor meer lichamelijke inspanning overdag. Dat kan helpen. Wellicht dat je moeilijker in slaap kan komen zonder "het slaapmutsje" alcohol, maar je hebt zonder alcohol wel een betere REM-slaap. En die is heel belangrijk voor de geestelijke "renovatie". Lichamelijk rusten kan ook overdag zonder slaap. Geestelijk/psychisch rusten lukt alleen maar via de REM-slaap. Met alcohol op val je wellicht eerder in slaap, maar na een paar uur, als de REM-slaap begint, is de alcohol uitgewerkt en word je onrustig (en/of wakker) en komt de REM-slaap niet tot uiting.
Dat is duidelijk idd. Ik hou het bij via zo'n app en ziet er totaal anders uit.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  zondag 3 januari 2021 @ 12:35:52 #300
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_197187169
quote:
3s.gif Op zondag 3 januari 2021 09:55 schreef aloa het volgende:
Ik merk het wel zeg. Zowel negatief als positief. Vooral mijn stressniveau is veel lager dan normaal nu.
Nadeel is dat ik mijn bed niet uit kan komen...veel moeite om in te slapen en wordt veel wakker, maar heb veel moeite om uiteindelijk uit bed te stappen. Stuk vermoeider dan normaal. Maar overdag wel fitter.
Dat slapen is herkenbaar. Ik had dat de eerste maanden na het stoppen ook, ook droomde ik veel meer.
Maar ondertussen is mijn lichaam dusdanig hersteld dat ik weer normaal slaap, zoals pak hem beet 20 jaar geleden. Maar ik vond het best lang duren voor ik weer een normaal slaappatroon had.
Nu kan ik 's nachts gewoon wakker worden om een kind te troosten dat een enge droom had, daar rustig de tijd voor te nemen, en vervolgens nog een uur of twee verder slapen tot de wekker gaat.
Maar wat ik dus wil zeggen: het duurt wel even voor je weer in evenwicht bent, maar als je daar bent, dan gaat alles beter, ook het laten staan van de alcohol. Tenminste, zo gaat dat bij mij :)
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_197188512
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 12:35 schreef Againzender het volgende:

[..]
ook droomde ik veel meer.
Dat is dus die REM-slaap die weer op gang komt. Die is dus heel belangrijk voor je geestelijke herstel.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')