En het vermogen dat een onderstation kan leveren weer in (k)VA waarschijnlijk. Maar dat maakt het voor de gemiddelde lezer nog onduidelijker.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 21:07 schreef Duvel het volgende:
Wel grappig, ook andere types vermogen worden in Watt uitgedrukt, als je maar een bepaalde hoeveelheid Joules per seconde kunt verstouwen.
Het is gebaseerd op hetzelfde effect, namelijk spanningsverlies aan de stroomafnemer door stroom. U = I * R. Als twee treinen dicht bij elkaar rijden is I heel groot en R relatief klein, als één trein op grote afstand van een onderstation rijdt is I kleiner en R juist groter. Het effect is het spanningsverlies U.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 22:16 schreef spectrumanalyser het volgende:
toch heb ik het idee dat er twee dingen door elkaar gehaald worden.
het ging bij de vraag van fles om het dalen van het voltage als de stroomsterkte zeer hoog is. bijvoorbeeld bij lange treinen dicht bij elkaar.
Spanningsval is bij mijn weten de weerstand over een electrische geleider, bijvoorbeeld bovenleiding, en niet zozeer het verlies van spanning bij een hogere stroomsterkte.
maar 't is weekend, ik reken alles goed.
MVA.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 23:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En het vermogen dat een onderstation kan leveren weer in (k)VA waarschijnlijk. Maar dat maakt het voor de gemiddelde lezer nog onduidelijker.
Alleen tussen Lüdenscheid-Brügge en Lüdenscheid was het ding niet helemaal in zijn sasquote:Op zondag 4 augustus 2019 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Awesome dingen man. Twee maanden geleden nog mee van Dortmund naar Lüdenscheid gereden. Niks mis mee
Onzeker ook in z'n keuze van versnellingquote:Op zondag 4 augustus 2019 20:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Alleen tussen Lüdenscheid-Brügge en Lüdenscheid was het ding niet helemaal in zijn sas
Weet ik veel. Toen sliep ikquote:Op zondag 4 augustus 2019 20:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Alleen tussen Lüdenscheid-Brügge en Lüdenscheid was het ding niet helemaal in zijn sas
Er zijn al een paar stellen klaar, die worden nu getest. Daarnaast rijdt hetzelfde model (wel met iets andere specificaties) al in Italië, de "Pop" van Trenitalia.quote:Op maandag 5 augustus 2019 23:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)-vervanger-fyra.html
Een vervolgorder op een eerdere bestelling waarvan nu slechts 1 trein gebouwd is.
Niet vandaag, op 25 juli.quote:in 2017 zijn er 79 besteld en vandaag nog eens 18.
Dankjewel.quote:Op maandag 5 augustus 2019 23:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er zijn al een paar stellen klaar, die worden nu getest. Daarnaast rijdt hetzelfde model (wel met iets andere specificaties) al in Italië, de "Pop" van Trenitalia.
[..]
Dat is niet heel bijzonder, NS is daar vaak snel mee. Het is dan ook niet echt een vervolgbestelling, maar een invulling van een bestaande optie. Het was altijd al de bedoeling dat er uiteindelijk veel meer stellen komen dan die eerste 79 stuks.quote:Op maandag 5 augustus 2019 23:29 schreef spectrumanalyser het volgende:Een vervolgorder op een eerdere bestelling waarvan nu slechts 1 trein gebouwd is.
Dat kaartje wat we tijdens het rondje hebben gekocht, hoe heet die? Kun je daarmee in Münster komen?quote:
Met beide kaartjes kun je in Münster komen vanaf Enschedequote:Op dinsdag 6 augustus 2019 10:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat kaartje wat we tijdens het rondje hebben gekocht, hoe heet die? Kun je daarmee in Münster komen?
De curator gaat nog kijken of de geplande ritten uitgevoerd gaan worden, maar op Somda werd al gesproken over kapotte airco's in de rijtuigen waarvan het repareren langer zou duren.quote:Bij vonnis van de Rechtbank Limburg, locatie Roermond, d.d. 6 augustus 2019 zijn in staat van faillissement verklaard de besloten vennootschappen met beperkte aansprakelijkheid Railpromo B.V., Railpromo Fleet Services B.V. en Lucatu B.V. met benoeming van mr. S.J.O. de Vries tot rechter-commissaris en aanstelling van mr. Maurice Winkels tot curator.
die reden alleen maar in de wegquote:Op woensdag 7 augustus 2019 12:20 schreef boriq het volgende:
Railpromo B.V. en daarmee ook de Dinnertrain die de komende maanden nog afwisselend door Nederland zou rijden zijn failliet gegaan:
[..]
De curator gaat nog kijken of de geplande ritten uitgevoerd gaan worden, maar op Somda werd al gesproken over kapotte airco's in de rijtuigen waarvan het repareren langer zou duren.
www.dinnertrain.eu
Bij Groningen moet je even om de fietsenstalling en het lelijke peerd heen kijken.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 18:25 schreef NedKelly het volgende:
Net bij EditieNL:
Smaken verschillen
Groningen heeft het mooiste station, maar wat is het lelijkste?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)groningen-valkenburg
Arnhem Velperpoort?quote:Op woensdag 7 augustus 2019 18:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij Groningen moet je even om de fietsenstalling en het lelijke peerd heen kijken.
Lelijke stations? Amsterdam Amstel (die perronoverkapping), Amsterdam Sloterdijk, Lelylaan of Rai. Keuze genoeg eigenlijk. Zijn nog tig andere op te noemen
Wat is daar zo lelijk aan dan?quote:Op woensdag 7 augustus 2019 18:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Lelijke stations? Amsterdam Amstel (die perronoverkapping),
Ach, Arnhem CS heeft wel wat, Rotterdam voor zo ver ik de foto's heb gezien ook.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 11:00 schreef ReisT het volgende:
Als mensen 'modern' gelijkstellen aan 'lelijk' kan je nog wel even doorgaan zo...
[..]
Wat is daar zo lelijk aan dan?
Groningen Europapark vind ik behoorlijk goed geslaagd. Ben wel benieuwd hoe het uit gaat pakken nu ze een vierde spoor en een nieuw perron aanleggen.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 11:00 schreef ReisT het volgende:
Als mensen 'modern' gelijkstellen aan 'lelijk' kan je nog wel even doorgaan zo...
ik vind het grauw ogen, ondanks het vele glas, maar goed, zo was toen het gebouwd werd zeer modern.quote:[..]
Wat is daar zo lelijk aan dan?
Binnenkort ook in de treinquote:Op vrijdag 9 augustus 2019 14:20 schreef James1988 het volgende:
Zeg, sinds wanneer wordt er reclame uitgezonden op de RailTV-schermen op stations? Ik stond gisteren in Breda even naar dat scherm te kijken en in 3 minuten tijd had ik reclame gezien voor zowel de Staatsloterij als de Postcodeloterij.
Zijn die dingen nog fysiek of softwarematig begrensd of kan alles weer helemaal opengetrokken worden?quote:Op zondag 11 augustus 2019 21:57 schreef Salatrel het volgende:
Zon flirt drietje blijft toch een heerlijk scheurijzer
zijn ze nog steeds en gaat ook niet veranderen ook.quote:Op maandag 12 augustus 2019 18:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zijn die dingen nog fysiek of softwarematig begrensd of kan alles weer helemaal opengetrokken worden?
alles is mogelijkquote:Op dinsdag 13 augustus 2019 11:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zou die in de trein aan het werk zijn?
Meid, het is watquote:Op dinsdag 13 augustus 2019 18:49 schreef onlogisch het volgende:
Vandaag met de trein geweest. Wat een avontuur voor iemand die nooit met de trein reist.
Ook wel een beetje dom om hem dan niet alsnog voor het kruiswissel stil te zetten.. (neem ik aan tenminste)quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 18:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik hoop dat er vanochtend vroeg niet te veel mensen naar Berlijn wilden. En voor die mensen hoop ik dat die van 2 uur later wèl op een perronspoor binnen kwam![]()
[ afbeelding ]
Zo te zien is het licht niet aan, ik vermoed leegmat ofzo. Kan je ergens terugkijken of het ding überhaupt gereden heeft?quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 21:31 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ook wel een beetje dom om hem dan niet alsnog voor het kruiswissel stil te zetten.. (neem ik aan tenminste)
Dan kun je in elk geval nog een deel aan het perron op 3b krijgen
https://brouter.damsy.net/latest/ wel even linksboven op Rail zetten.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 16:15 schreef Yreal het volgende:
Waar kan ik de afstand tussen stations vinden?
https://brouter.damsy.net/latest/ en dan linksboven het ding op "Rail" zettenquote:Op woensdag 14 augustus 2019 16:15 schreef Yreal het volgende:
Waar kan ik de afstand tussen stations vinden?
thx James, dan valt het dus wel mee met mijn parate overgangskennisquote:Op woensdag 14 augustus 2019 20:45 schreef James1988 het volgende:
Je hebt gelijk, alleen Leer en Aken zijn te bereiken met een OV-chipkaart/Nederlands binnenlands vervoerbewijs. Bij alle andere grensovergangen zijn Duitse/Belgische producten* wel geldig tot in Nederland.
* NRW-ticket: Enschede, Arnhem, Venlo. NDS-ticket: Hengelo. NDS-plus-Groningen ticket: Groningen. Go Pass 1 en 'binnenlands tariefgamma NMBS': Roosendaal en Maastricht.
Er stond trajecten, telt dus wel imho maar niet voor mevr. Borkquote:Op vrijdag 16 augustus 2019 08:20 schreef Bitlord het volgende:
Tellen bussen mee? Met lijn 19 kan je vanuit Breda en Hulst met de OV-chipkaart naar Antwerpen.
Op die manier is er ook nog de bus naar Aken & vanuit nijmegen via Kleve naar Emmerich waar je per OVchip kunt.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 08:20 schreef Bitlord het volgende:
Tellen bussen mee? Met lijn 19 kan je vanuit Breda en Hulst met de OV-chipkaart naar Antwerpen.
Ik hoorde het zojuist op de radio, nou ben benieuwd wanneer ze de spoorlijn Utrecht - Breda weer van stal halenquote:Op vrijdag 16 augustus 2019 14:25 schreef James1988 het volgende:
NS: veel meer reizigersgroei dan verwacht.
Veel meer treinreizigers dan verwacht, spoor in 2027 zo goed als vol
Het aantal reizigers op het spoor groeit veel harder dan verwacht. Uit de laatste cijfers van de NS blijkt dat het aantal reizigerskilometers op het spoor in het afgelopen half jaar is gegroeid met 4,6 procent, veel meer dan de maximaal 1,9 procent waarop gerekend was.
De groei gaat zo hard, dat de NS vreest dat het vanaf 2027 de dienstregeling nauwelijks nog kan uitbreiden en treinen op de drukste trajecten niet meer kan verlengen. Dat is drie jaar eerder dan spoorbeheerder ProRail had verwacht.
Zolang nog niet alle treinen op maximale lengte rijden (en perrons verlengd zijn) zie ik geen problemen....quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 14:25 schreef James1988 het volgende:
NS: veel meer reizigersgroei dan verwacht.
Veel meer treinreizigers dan verwacht, spoor in 2027 zo goed als vol
Het aantal reizigers op het spoor groeit veel harder dan verwacht. Uit de laatste cijfers van de NS blijkt dat het aantal reizigerskilometers op het spoor in het afgelopen half jaar is gegroeid met 4,6 procent, veel meer dan de maximaal 1,9 procent waarop gerekend was.
De groei gaat zo hard, dat de NS vreest dat het vanaf 2027 de dienstregeling nauwelijks nog kan uitbreiden en treinen op de drukste trajecten niet meer kan verlengen. Dat is drie jaar eerder dan spoorbeheerder ProRail had verwacht.
Nou ja, er zijn nu natuurlijk al wel plannen gemaakt om de periode van nu tot 2030 te overbruggen. Denk bijvoorbeeld aan inframaatregelen en de bestelling van nieuw materieel.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 19:49 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zolang nog niet alle treinen op maximale lengte rijden (en perrons verlengd zijn) zie ik geen problemen....
Het gaat juist om de drukste punten waar men met frequentieverhogingen en lange dubbeldekstreinen niet meer uit kan over een x aantal jaren zoals ook James zegt. Een trein van 8 bakken in Enschede heeft daar niets mee van doen. Ze geven aan dat het ook voornamelijk om treinen rondom Schiphol, Leiden en Rotterdam gaat. Juist daar gaan ook meer treinen rijden de komende jaren.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 19:49 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zolang nog niet alle treinen op maximale lengte rijden (en perrons verlengd zijn) zie ik geen problemen....
De bijtelling is al veel vaker veranderd en het wegvallen van de goedkoopste 14% categorie speelt ook al jaren. Alleen liepen dit jaar de laatste nog tegen dat tarief afgesloten contracten af.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 19:56 schreef James1988 het volgende:
Er zijn bijvoorbeeld wijzigingen geweest aan de regels voor bijtelling van nieuwe leaseauto's, waardoor er misschien meer mensen hebben besloten om eens wat vaker de trein te pakken.
Die kon gelijk aan het werk om een gestrande goederentrein bij Amersfoort weg te halen met een oranje 1800quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 19:50 schreef James1988 het volgende:
Goederenboer Rail Force One heeft een nieuw speeltje:
[ afbeelding ]
Ik vind 'm best geslaagd. Beetje vreemd maar wel een stoere verschijning
Is dat bedrijf een zusterbedrijf van Bear Force one?quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 19:50 schreef James1988 het volgende:
Goederenboer Rail Force One heeft een nieuw speeltje:
[ afbeelding ]
Ik vind 'm best geslaagd. Beetje vreemd maar wel een stoere verschijning
Met de metroachtige frequenties van PHS en relatief korte reistijden is hetimo een logische ontwikkeling dat ook bij de ICs de balkons uitgebreid worden waardoor de capaciteit stijgt door meer staanplaatsen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 20:06 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het gaat juist om de drukste punten waar men met frequentieverhogingen en lange dubbeldekstreinen niet meer uit kan over een x aantal jaren zoals ook James zegt. Een trein van 8 bakken in Enschede heeft daar niets mee van doen. Ze geven aan dat het ook voornamelijk om treinen rondom Schiphol, Leiden en Rotterdam gaat. Juist daar gaan ook meer treinen rijden de komende jaren.
Er spelen heel veel factoren, waarvan dit er mogelijk 1 is. Maar de totale vervoersvraag neemt toe, daardoor nemen ook files toe. Daarmee jaag je mensen weer de trein in, waardoor het verhoudingsgewijs misschien wel drukker wordt. Als ik naar mijn eigen situatie kijk is dat in ieder geval wel de afweging, want OV duurt wel +-15 minuten langer zonder filequote:Op vrijdag 16 augustus 2019 20:12 schreef JDude het volgende:
[..]
De bijtelling is al veel vaker veranderd en het wegvallen van de goedkoopste 14% categorie speelt ook al jaren. Alleen liepen dit jaar de laatste nog tegen dat tarief afgesloten contracten af.
En als je de bijtelling eenmaal betaalt, maakt het ook niet meer uit of je 10 of 30 dagen per jaar rijdt. Dus dan zou je verwachten dat er ook een daling in het aantal leaseauto's tegenover de stijging in treinreizigers staat. Of een toename van het aantal mensen met een "verklaring geen privégebruik". Geen idee wat daar de statistieken van zijn overigens.
Hadden ze met zo'n PESA moeten doenquote:Op vrijdag 16 augustus 2019 19:50 schreef James1988 het volgende:
Goederenboer Rail Force One heeft een nieuw speeltje:
[ afbeelding ]
Ik vind 'm best geslaagd. Beetje vreemd maar wel een stoere verschijning
Kunnen het proberen met een PESA Gama, is een loc die sterk lijkt op de PESA Link die voor o.a. DB rijdt. Is zover ik weet overigens niet zo bijster betrouwbaar gebleken, en er zijn dus ook niet veel exemplaren van verkocht.quote:Op zaterdag 17 augustus 2019 12:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hadden ze met zo'n PESA moeten doen
Dit is het advies wat NS Int. geeft:quote:Op maandag 19 augustus 2019 13:41 schreef ReisT het volgende:
Vreemd, de aansluiting tussen IC-direct en Eurostar is normaal gesproken minder dan drie kwartier, dan zou het advies de trein van een uur eerder moeten zijn. Of de Thalys die je onderweg voorbij zag komen.
ik wist dat ik op je kon rekenen dankquote:Op maandag 19 augustus 2019 14:27 schreef James1988 het volgende:
Voor Londen - Hull hangt het af van de route die je neemt:
- Voor de rechtstreekse treinen van Hull Trains is het mogelijk om een zitplaats te reserveren
- Als je reist met LNER en Northern (overstap in Doncaster) kun je alleen voor het LNER-deel van de reis (Londen - Doncaster) een zitplaats reserveren.
Het is in het VK niet mogelijk om online een zitplaatsreservering te kopen, dat kan alleen bij een loket.
Zitplaatsreserveringen zijn niet verplicht, je kunt gewoon instappen en gaan zitten op een stoel die niet gereserveerd is (herkenbaar aan een papieren label of een elektronisch display). Ook heeft elke trein een rijtuig met stoelen die niet gereserveerd kunnen worden.
Gelukkig kan je tegenwoordig vaak gewoon via Facebook of Twitter je reserveringen regelen. Ik heb voor mijn vakantie deze zomer op die manier al mijn reserveringen bij elkaar kunnen scharrelenquote:Op maandag 19 augustus 2019 14:27 schreef James1988 het volgende:
Het is in het VK niet mogelijk om online een zitplaatsreservering te kopen, dat kan alleen bij een loket.
Stapelsporen, creatief bedacht! Ik ben benieuwd naar de plannen en zal er graag financiering voor regelen (indien uitvoerbaar, betaalbaar en inpasbaar natuurlijk)quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 20:51 schreef Peterselieman het volgende:
Als ik dit artikel in de Volkskrant goed interpreteer zijn er plannen om op de Cartesiusweg in Utrecht een extra laag opstelsporen te bouwen, omdat de opstelruimte nogal schaars is
https://www.volkskrant.nl(...)rvoerinboskoop.nl%2F
Helemaal gemist dat dit plan eind 2018 al op tafel lag
https://www.spoorpro.nl/s(...)n-met-parkeergarage/
Stikstofdepositie geldt vooral in en nabij Natura 2000 gebieden met stikstofgevoelige (3 km wordt vaak als grens gebruikt, maar soms ook meer). Het zou kunnen zijn dat delen van de Nieuwe Hollandse Waterlinie die status hebben, maar verder denk ik dat het wel meevalt in het specifieke geval van Utrecht Cartesiusweg.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 07:24 schreef derLudolf het volgende:
Mag en kan dat nog wel met al die nieuwe regels omtrent stikstof?
Groeten vanaf Bahnhof Meppen. Zo de IC 2005 richting Koblenz pakken.
Ben je niet in de war met de 1023?quote:Op woensdag 21 augustus 2019 17:09 schreef Maegrim het volgende:
toevallig dat je erover begint want dat zijn mijn favoriete seinen
Vertel! Wat maakt ze favoriet?quote:Op woensdag 21 augustus 2019 17:09 schreef Maegrim het volgende:
toevallig dat je erover begint want dat zijn mijn favoriete seinen
Heb je geen foto ter illustratie? Enige seinnummer die ik uit mijn hoofd ken is die die vanaf het rangeerterrein op de eigen standplaats de hoofdbaan opdraaitquote:Op woensdag 21 augustus 2019 16:54 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Zijn hier machinisten die iets van de seinen 1024 en 1026 bij Amsterdam Riekerpolder vinden?
ik gok zomaar dat het om de seinen gaat komende vanaf Schiphol die de wissels richting Lelylaan afdekken.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 21:01 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Heb je geen foto ter illustratie? Enige seinnummer die ik uit mijn hoofd ken is die die vanaf het rangeerterrein op de eigen standplaats de hoofdbaan opdraait
Nee dat is een wisselquote:Op woensdag 21 augustus 2019 17:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ben je niet in de war met de 1023?
Wederom over seinen gesproken, kan je je nog herinneren dat me een tijdje geleden was opgevallen dat bij de seinen van Utrecht richting Amsterdam bij geel + een knipperende 4 na een bepaalde tijd dit knipperende cijfer uit ging? Jij was er heilig van overtuigd dat dit niet kon, neuroot dat ik ben heb ik nog ff gekeken (ik kan het vanuit huis zienquote:Op woensdag 21 augustus 2019 21:53 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Yes! Er loopt een aantal projecten in de buurt en in de wandelgangen ving ik het een en ander op. Ik had het vanmiddag al even op een cabinevideo bekeken. In de praktijk vallen seinen eigenlijk altijd meer op dan in zo'n video maar het kan nooit kwaad de ervaringsdeskundigen te bevragen.
Als het sein van geel naar groen gaat, gaan de knipperende cijfers ook uit. Bedoel je dat toevallig? En het kan natuurlijk ook zo zijn dat 's avonds doordat er minder treinen rijden, het rood of groen omdat bij het instellen van een rijweg er geen trein is, dan zie je 's avonds geen knipperende cijfers.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 08:17 schreef Viezze het volgende:
[..]
Wederom over seinen gesproken, kan je je nog herinneren dat me een tijdje geleden was opgevallen dat bij de seinen van Utrecht richting Amsterdam bij geel + een knipperende 4 na een bepaalde tijd dit knipperende cijfer uit ging? Jij was er heilig van overtuigd dat dit niet kon, neuroot dat ik ben heb ik nog ff gekeken (ik kan het vanuit huis zien). Ik ben er ondertussen 100% zeker van dat het stopt rond zonsondergang, dus het is niet elke dag dezelfde tijd. Daarnaast is het op alle seinen die ik kan zien zo (4).
Enige verklaring die ik kom bedenken was i.v.m. omwonenden langs het spoor die gek werden van het geknipper (die lampen zijn best fel), maar geen idee of dat het echt is
Correct, alleen met ingestelde rijweg springen de seinen erachter op groen en in dit geval het P-sein dus ook, en knippert de 4 sowieso niet meer.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 14:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Voor een P-sein is het helemaal niet relevant of er wel of niet een rijweg is, aangezien het getoonde beeld altijd afhankelijk is van het volgende sein.
Japanse toestanden!quote:Op donderdag 22 augustus 2019 18:54 schreef derLudolf het volgende:
* derLudolf maakt eerste ICE rit
Een BR402 van Dortmund nach Berlin.
Loopt heerlijk rustig met 160km/u
Boven de stoel staat zelfs aangeven hoe lang een stoel gereserveerd is ja
Welcome to the real worldquote:Op donderdag 22 augustus 2019 18:54 schreef derLudolf het volgende:
* derLudolf maakt eerste ICE rit
Een BR402 van Dortmund nach Berlin.
Loopt heerlijk rustig met 160km/u
Boven de stoel staat zelfs aangeven hoe lang een stoel gereserveerd is ja
Daar twijfel ik aan. Want zag net een station met borden waarop 'Bielefeld Hbf' stondquote:
kloptquote:Op donderdag 22 augustus 2019 20:07 schreef derLudolf het volgende:
Naast Flixbus bestaat er ook Flixtrain tegenwoordig? Mengeling van rijtuigen in Flixtrain, DB en PKP kleuren.
Zelfs ook in NS kleuren.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 20:07 schreef derLudolf het volgende:
Naast Flixbus bestaat er ook Flixtrain tegenwoordig? Mengeling van rijtuigen in Flixtrain, DB en PKP kleuren.
Klinkt logischquote:Op donderdag 22 augustus 2019 20:09 schreef Dr_Flash het volgende:
ja dat is het trein-alternatief voor het bus-alternatief voor de trein
Dit is net zo nep als heel Bielefeld bij elkaarquote:Op donderdag 22 augustus 2019 20:34 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Zelfs ook in NS kleuren.
[ afbeelding ]
Daar is dat ICK dus gebleven.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 20:34 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Zelfs ook in NS kleuren.
[ afbeelding ]
ik kan zo die smiley van Duvel niet vinden, maar die past hierbij perfectquote:Op donderdag 22 augustus 2019 20:15 schreef toblorone het volgende:
Hoe kan ik als occr bewoner die gasten ooit nog normaal in de ogen kijken 🤣
En er voor stond een splinternieuwe Siemens loc. Dat dan weer wel.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 20:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Daar is dat ICK dus gebleven.
Ergens vind ik het maar een beetje een treurige vertoning, zo'n zooitje bij elkaar geraapte rijtuigen uit de jaren 70/80. Zeker als daarnaast dan een ICE4 staat.
Vanaf ¤9,99 al moet je dan wel vroeg boeken op een niet gewilde dag.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 21:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En er voor stond een splinternieuwe Siemens loc. Dat dan weer wel.
Zie dat de reis Dortmund-Berlijn bijvoorbeeld 4:41 resp. 3:30 kost voor Flixtrain resp. ICE.
Heb ¤29,90 betaald. Dan moet zo'n oud ding zonder airco gratis zijn wil je liever met Flixtrain.
Mooie interactieve spoorkaart van Frankrijk, inclusief zo'n beetje alle seinen en details.twitter:Tremauriello twitterde op donderdag 22-08-2019 om 21:59:09🇫🇷 New online map of France’s SNCF network - down to signal / canton / block level.Sans trains unfortunately! https://t.co/VKSuiWuhTi @seatsixtyone @AndyBTravels https://t.co/5MbSssNaMN reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |