ik wist dat ik op je kon rekenen dankquote:Op maandag 19 augustus 2019 14:27 schreef James1988 het volgende:
Voor Londen - Hull hangt het af van de route die je neemt:
- Voor de rechtstreekse treinen van Hull Trains is het mogelijk om een zitplaats te reserveren
- Als je reist met LNER en Northern (overstap in Doncaster) kun je alleen voor het LNER-deel van de reis (Londen - Doncaster) een zitplaats reserveren.
Het is in het VK niet mogelijk om online een zitplaatsreservering te kopen, dat kan alleen bij een loket.
Zitplaatsreserveringen zijn niet verplicht, je kunt gewoon instappen en gaan zitten op een stoel die niet gereserveerd is (herkenbaar aan een papieren label of een elektronisch display). Ook heeft elke trein een rijtuig met stoelen die niet gereserveerd kunnen worden.
Gelukkig kan je tegenwoordig vaak gewoon via Facebook of Twitter je reserveringen regelen. Ik heb voor mijn vakantie deze zomer op die manier al mijn reserveringen bij elkaar kunnen scharrelenquote:Op maandag 19 augustus 2019 14:27 schreef James1988 het volgende:
Het is in het VK niet mogelijk om online een zitplaatsreservering te kopen, dat kan alleen bij een loket.
Stapelsporen, creatief bedacht! Ik ben benieuwd naar de plannen en zal er graag financiering voor regelen (indien uitvoerbaar, betaalbaar en inpasbaar natuurlijk)quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 20:51 schreef Peterselieman het volgende:
Als ik dit artikel in de Volkskrant goed interpreteer zijn er plannen om op de Cartesiusweg in Utrecht een extra laag opstelsporen te bouwen, omdat de opstelruimte nogal schaars is
https://www.volkskrant.nl(...)rvoerinboskoop.nl%2F
Helemaal gemist dat dit plan eind 2018 al op tafel lag
https://www.spoorpro.nl/s(...)n-met-parkeergarage/
Stikstofdepositie geldt vooral in en nabij Natura 2000 gebieden met stikstofgevoelige (3 km wordt vaak als grens gebruikt, maar soms ook meer). Het zou kunnen zijn dat delen van de Nieuwe Hollandse Waterlinie die status hebben, maar verder denk ik dat het wel meevalt in het specifieke geval van Utrecht Cartesiusweg.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 07:24 schreef derLudolf het volgende:
Mag en kan dat nog wel met al die nieuwe regels omtrent stikstof?
Groeten vanaf Bahnhof Meppen. Zo de IC 2005 richting Koblenz pakken.
Ben je niet in de war met de 1023?quote:Op woensdag 21 augustus 2019 17:09 schreef Maegrim het volgende:
toevallig dat je erover begint want dat zijn mijn favoriete seinen
Vertel! Wat maakt ze favoriet?quote:Op woensdag 21 augustus 2019 17:09 schreef Maegrim het volgende:
toevallig dat je erover begint want dat zijn mijn favoriete seinen
Heb je geen foto ter illustratie? Enige seinnummer die ik uit mijn hoofd ken is die die vanaf het rangeerterrein op de eigen standplaats de hoofdbaan opdraaitquote:Op woensdag 21 augustus 2019 16:54 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Zijn hier machinisten die iets van de seinen 1024 en 1026 bij Amsterdam Riekerpolder vinden?
ik gok zomaar dat het om de seinen gaat komende vanaf Schiphol die de wissels richting Lelylaan afdekken.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 21:01 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Heb je geen foto ter illustratie? Enige seinnummer die ik uit mijn hoofd ken is die die vanaf het rangeerterrein op de eigen standplaats de hoofdbaan opdraait
Nee dat is een wisselquote:Op woensdag 21 augustus 2019 17:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ben je niet in de war met de 1023?
Wederom over seinen gesproken, kan je je nog herinneren dat me een tijdje geleden was opgevallen dat bij de seinen van Utrecht richting Amsterdam bij geel + een knipperende 4 na een bepaalde tijd dit knipperende cijfer uit ging? Jij was er heilig van overtuigd dat dit niet kon, neuroot dat ik ben heb ik nog ff gekeken (ik kan het vanuit huis zienquote:Op woensdag 21 augustus 2019 21:53 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Yes! Er loopt een aantal projecten in de buurt en in de wandelgangen ving ik het een en ander op. Ik had het vanmiddag al even op een cabinevideo bekeken. In de praktijk vallen seinen eigenlijk altijd meer op dan in zo'n video maar het kan nooit kwaad de ervaringsdeskundigen te bevragen.
Als het sein van geel naar groen gaat, gaan de knipperende cijfers ook uit. Bedoel je dat toevallig? En het kan natuurlijk ook zo zijn dat 's avonds doordat er minder treinen rijden, het rood of groen omdat bij het instellen van een rijweg er geen trein is, dan zie je 's avonds geen knipperende cijfers.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 08:17 schreef Viezze het volgende:
[..]
Wederom over seinen gesproken, kan je je nog herinneren dat me een tijdje geleden was opgevallen dat bij de seinen van Utrecht richting Amsterdam bij geel + een knipperende 4 na een bepaalde tijd dit knipperende cijfer uit ging? Jij was er heilig van overtuigd dat dit niet kon, neuroot dat ik ben heb ik nog ff gekeken (ik kan het vanuit huis zien). Ik ben er ondertussen 100% zeker van dat het stopt rond zonsondergang, dus het is niet elke dag dezelfde tijd. Daarnaast is het op alle seinen die ik kan zien zo (4).
Enige verklaring die ik kom bedenken was i.v.m. omwonenden langs het spoor die gek werden van het geknipper (die lampen zijn best fel), maar geen idee of dat het echt is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |