thx James, dan valt het dus wel mee met mijn parate overgangskennisquote:Op woensdag 14 augustus 2019 20:45 schreef James1988 het volgende:
Je hebt gelijk, alleen Leer en Aken zijn te bereiken met een OV-chipkaart/Nederlands binnenlands vervoerbewijs. Bij alle andere grensovergangen zijn Duitse/Belgische producten* wel geldig tot in Nederland.
* NRW-ticket: Enschede, Arnhem, Venlo. NDS-ticket: Hengelo. NDS-plus-Groningen ticket: Groningen. Go Pass 1 en 'binnenlands tariefgamma NMBS': Roosendaal en Maastricht.
Er stond trajecten, telt dus wel imho maar niet voor mevr. Borkquote:Op vrijdag 16 augustus 2019 08:20 schreef Bitlord het volgende:
Tellen bussen mee? Met lijn 19 kan je vanuit Breda en Hulst met de OV-chipkaart naar Antwerpen.
Op die manier is er ook nog de bus naar Aken & vanuit nijmegen via Kleve naar Emmerich waar je per OVchip kunt.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 08:20 schreef Bitlord het volgende:
Tellen bussen mee? Met lijn 19 kan je vanuit Breda en Hulst met de OV-chipkaart naar Antwerpen.
Ik hoorde het zojuist op de radio, nou ben benieuwd wanneer ze de spoorlijn Utrecht - Breda weer van stal halenquote:Op vrijdag 16 augustus 2019 14:25 schreef James1988 het volgende:
NS: veel meer reizigersgroei dan verwacht.
Veel meer treinreizigers dan verwacht, spoor in 2027 zo goed als vol
Het aantal reizigers op het spoor groeit veel harder dan verwacht. Uit de laatste cijfers van de NS blijkt dat het aantal reizigerskilometers op het spoor in het afgelopen half jaar is gegroeid met 4,6 procent, veel meer dan de maximaal 1,9 procent waarop gerekend was.
De groei gaat zo hard, dat de NS vreest dat het vanaf 2027 de dienstregeling nauwelijks nog kan uitbreiden en treinen op de drukste trajecten niet meer kan verlengen. Dat is drie jaar eerder dan spoorbeheerder ProRail had verwacht.
Zolang nog niet alle treinen op maximale lengte rijden (en perrons verlengd zijn) zie ik geen problemen....quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 14:25 schreef James1988 het volgende:
NS: veel meer reizigersgroei dan verwacht.
Veel meer treinreizigers dan verwacht, spoor in 2027 zo goed als vol
Het aantal reizigers op het spoor groeit veel harder dan verwacht. Uit de laatste cijfers van de NS blijkt dat het aantal reizigerskilometers op het spoor in het afgelopen half jaar is gegroeid met 4,6 procent, veel meer dan de maximaal 1,9 procent waarop gerekend was.
De groei gaat zo hard, dat de NS vreest dat het vanaf 2027 de dienstregeling nauwelijks nog kan uitbreiden en treinen op de drukste trajecten niet meer kan verlengen. Dat is drie jaar eerder dan spoorbeheerder ProRail had verwacht.
Nou ja, er zijn nu natuurlijk al wel plannen gemaakt om de periode van nu tot 2030 te overbruggen. Denk bijvoorbeeld aan inframaatregelen en de bestelling van nieuw materieel.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 19:49 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zolang nog niet alle treinen op maximale lengte rijden (en perrons verlengd zijn) zie ik geen problemen....
Het gaat juist om de drukste punten waar men met frequentieverhogingen en lange dubbeldekstreinen niet meer uit kan over een x aantal jaren zoals ook James zegt. Een trein van 8 bakken in Enschede heeft daar niets mee van doen. Ze geven aan dat het ook voornamelijk om treinen rondom Schiphol, Leiden en Rotterdam gaat. Juist daar gaan ook meer treinen rijden de komende jaren.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 19:49 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zolang nog niet alle treinen op maximale lengte rijden (en perrons verlengd zijn) zie ik geen problemen....
De bijtelling is al veel vaker veranderd en het wegvallen van de goedkoopste 14% categorie speelt ook al jaren. Alleen liepen dit jaar de laatste nog tegen dat tarief afgesloten contracten af.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 19:56 schreef James1988 het volgende:
Er zijn bijvoorbeeld wijzigingen geweest aan de regels voor bijtelling van nieuwe leaseauto's, waardoor er misschien meer mensen hebben besloten om eens wat vaker de trein te pakken.
Die kon gelijk aan het werk om een gestrande goederentrein bij Amersfoort weg te halen met een oranje 1800quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 19:50 schreef James1988 het volgende:
Goederenboer Rail Force One heeft een nieuw speeltje:
[ afbeelding ]
Ik vind 'm best geslaagd. Beetje vreemd maar wel een stoere verschijning
Is dat bedrijf een zusterbedrijf van Bear Force one?quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 19:50 schreef James1988 het volgende:
Goederenboer Rail Force One heeft een nieuw speeltje:
[ afbeelding ]
Ik vind 'm best geslaagd. Beetje vreemd maar wel een stoere verschijning
Met de metroachtige frequenties van PHS en relatief korte reistijden is hetimo een logische ontwikkeling dat ook bij de ICs de balkons uitgebreid worden waardoor de capaciteit stijgt door meer staanplaatsen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 20:06 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het gaat juist om de drukste punten waar men met frequentieverhogingen en lange dubbeldekstreinen niet meer uit kan over een x aantal jaren zoals ook James zegt. Een trein van 8 bakken in Enschede heeft daar niets mee van doen. Ze geven aan dat het ook voornamelijk om treinen rondom Schiphol, Leiden en Rotterdam gaat. Juist daar gaan ook meer treinen rijden de komende jaren.
Er spelen heel veel factoren, waarvan dit er mogelijk 1 is. Maar de totale vervoersvraag neemt toe, daardoor nemen ook files toe. Daarmee jaag je mensen weer de trein in, waardoor het verhoudingsgewijs misschien wel drukker wordt. Als ik naar mijn eigen situatie kijk is dat in ieder geval wel de afweging, want OV duurt wel +-15 minuten langer zonder filequote:Op vrijdag 16 augustus 2019 20:12 schreef JDude het volgende:
[..]
De bijtelling is al veel vaker veranderd en het wegvallen van de goedkoopste 14% categorie speelt ook al jaren. Alleen liepen dit jaar de laatste nog tegen dat tarief afgesloten contracten af.
En als je de bijtelling eenmaal betaalt, maakt het ook niet meer uit of je 10 of 30 dagen per jaar rijdt. Dus dan zou je verwachten dat er ook een daling in het aantal leaseauto's tegenover de stijging in treinreizigers staat. Of een toename van het aantal mensen met een "verklaring geen privégebruik". Geen idee wat daar de statistieken van zijn overigens.
Hadden ze met zo'n PESA moeten doenquote:Op vrijdag 16 augustus 2019 19:50 schreef James1988 het volgende:
Goederenboer Rail Force One heeft een nieuw speeltje:
[ afbeelding ]
Ik vind 'm best geslaagd. Beetje vreemd maar wel een stoere verschijning
Kunnen het proberen met een PESA Gama, is een loc die sterk lijkt op de PESA Link die voor o.a. DB rijdt. Is zover ik weet overigens niet zo bijster betrouwbaar gebleken, en er zijn dus ook niet veel exemplaren van verkocht.quote:Op zaterdag 17 augustus 2019 12:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hadden ze met zo'n PESA moeten doen
Dit is het advies wat NS Int. geeft:quote:Op maandag 19 augustus 2019 13:41 schreef ReisT het volgende:
Vreemd, de aansluiting tussen IC-direct en Eurostar is normaal gesproken minder dan drie kwartier, dan zou het advies de trein van een uur eerder moeten zijn. Of de Thalys die je onderweg voorbij zag komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |