abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 augustus 2019 @ 20:43:37 #226
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_188449177
mevr. Bork is nog terug onderweg van de Earli in Aken maar had een vraag. Zijn er nog meer trajecten waarop een grote stad in het buitenland is te bereiken met een OV-chipkaart (Businesskaart)? Ik kwam niet verder dan Leer wat niet echt groot te noemen is en de brug daar naar toe is nog jaren stuk, dus ik typte: nee.
Klopt dit nog? Ik ben niet zo actief meer op treinengebied :o
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 14 augustus 2019 @ 20:45:48 #227
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_188449228
Je hebt gelijk, alleen Leer en Aken zijn te bereiken met een OV-chipkaart/Nederlands binnenlands vervoerbewijs. Bij alle andere grensovergangen zijn Duitse/Belgische producten* wel geldig tot in Nederland.

* NRW-ticket: Enschede, Arnhem, Venlo. NDS-ticket: Hengelo. NDS-plus-Groningen ticket: Groningen. Go Pass 1 en 'binnenlands tariefgamma NMBS': Roosendaal en Maastricht.
  woensdag 14 augustus 2019 @ 21:12:38 #228
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_188449949
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 20:45 schreef James1988 het volgende:
Je hebt gelijk, alleen Leer en Aken zijn te bereiken met een OV-chipkaart/Nederlands binnenlands vervoerbewijs. Bij alle andere grensovergangen zijn Duitse/Belgische producten* wel geldig tot in Nederland.

* NRW-ticket: Enschede, Arnhem, Venlo. NDS-ticket: Hengelo. NDS-plus-Groningen ticket: Groningen. Go Pass 1 en 'binnenlands tariefgamma NMBS': Roosendaal en Maastricht.
thx James, dan valt het dus wel mee met mijn parate overgangskennis ;)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_188473038
Tellen bussen mee? Met lijn 19 kan je vanuit Breda en Hulst met de OV-chipkaart naar Antwerpen.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 10:55:45 #230
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_188474692
Eigenlijk niet, maar deze is wel een alternatief voor die ene grensovergang waar géén binnenlandse reisproducten geldig zijn.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:55:41 #231
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_188475361
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 08:20 schreef Bitlord het volgende:
Tellen bussen mee? Met lijn 19 kan je vanuit Breda en Hulst met de OV-chipkaart naar Antwerpen.
Er stond trajecten, telt dus wel imho maar niet voor mevr. Bork :P .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_188476902
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 08:20 schreef Bitlord het volgende:
Tellen bussen mee? Met lijn 19 kan je vanuit Breda en Hulst met de OV-chipkaart naar Antwerpen.
Op die manier is er ook nog de bus naar Aken & vanuit nijmegen via Kleve naar Emmerich waar je per OVchip kunt.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:25:01 #233
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_188477071
NS: veel meer reizigersgroei dan verwacht.

Veel meer treinreizigers dan verwacht, spoor in 2027 zo goed als vol
Het aantal reizigers op het spoor groeit veel harder dan verwacht. Uit de laatste cijfers van de NS blijkt dat het aantal reizigerskilometers op het spoor in het afgelopen half jaar is gegroeid met 4,6 procent, veel meer dan de maximaal 1,9 procent waarop gerekend was.

De groei gaat zo hard, dat de NS vreest dat het vanaf 2027 de dienstregeling nauwelijks nog kan uitbreiden en treinen op de drukste trajecten niet meer kan verlengen. Dat is drie jaar eerder dan spoorbeheerder ProRail had verwacht.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 17:27:11 #234
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_188480035
quote:
11s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:25 schreef James1988 het volgende:
NS: veel meer reizigersgroei dan verwacht.

Veel meer treinreizigers dan verwacht, spoor in 2027 zo goed als vol
Het aantal reizigers op het spoor groeit veel harder dan verwacht. Uit de laatste cijfers van de NS blijkt dat het aantal reizigerskilometers op het spoor in het afgelopen half jaar is gegroeid met 4,6 procent, veel meer dan de maximaal 1,9 procent waarop gerekend was.
De groei gaat zo hard, dat de NS vreest dat het vanaf 2027 de dienstregeling nauwelijks nog kan uitbreiden en treinen op de drukste trajecten niet meer kan verlengen. Dat is drie jaar eerder dan spoorbeheerder ProRail had verwacht.

Ik hoorde het zojuist op de radio, nou ben benieuwd wanneer ze de spoorlijn Utrecht - Breda weer van stal halen :P :Y .

[ Bericht 3% gewijzigd door bork op 16-08-2019 17:40:02 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_188481492
en laat de ic van/naar groningen stoppen in hoogeveen om de drukte in de sprinter tegen te gaan
  Redactie Sport vrijdag 16 augustus 2019 @ 19:49:48 #236
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_188481846
quote:
11s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:25 schreef James1988 het volgende:
NS: veel meer reizigersgroei dan verwacht.

Veel meer treinreizigers dan verwacht, spoor in 2027 zo goed als vol
Het aantal reizigers op het spoor groeit veel harder dan verwacht. Uit de laatste cijfers van de NS blijkt dat het aantal reizigerskilometers op het spoor in het afgelopen half jaar is gegroeid met 4,6 procent, veel meer dan de maximaal 1,9 procent waarop gerekend was.

De groei gaat zo hard, dat de NS vreest dat het vanaf 2027 de dienstregeling nauwelijks nog kan uitbreiden en treinen op de drukste trajecten niet meer kan verlengen. Dat is drie jaar eerder dan spoorbeheerder ProRail had verwacht.
Zolang nog niet alle treinen op maximale lengte rijden (en perrons verlengd zijn) zie ik geen problemen....
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 19:50:19 #237
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_188481855
Goederenboer Rail Force One heeft een nieuw speeltje:



Ik vind 'm best geslaagd. Beetje vreemd maar wel een stoere verschijning :o
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 19:56:16 #238
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_188481938
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 19:49 schreef dennistd het volgende:

[..]

Zolang nog niet alle treinen op maximale lengte rijden (en perrons verlengd zijn) zie ik geen problemen....
Nou ja, er zijn nu natuurlijk al wel plannen gemaakt om de periode van nu tot 2030 te overbruggen. Denk bijvoorbeeld aan inframaatregelen en de bestelling van nieuw materieel.

Als nu ineens blijkt dat de groei sneller gaat dan verwacht, en dat die maatregelen al tegen 2027 nodig zijn, dan zorgt dat wel voor wat paniek lijkt me.

De vraag is of dit een eenmalige uitschieter is of dat deze lijn doorzet.

Er zijn bijvoorbeeld wijzigingen geweest aan de regels voor bijtelling van nieuwe leaseauto's, waardoor er misschien meer mensen hebben besloten om eens wat vaker de trein te pakken.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 20:06:23 #239
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_188482054
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 19:49 schreef dennistd het volgende:

[..]

Zolang nog niet alle treinen op maximale lengte rijden (en perrons verlengd zijn) zie ik geen problemen....
Het gaat juist om de drukste punten waar men met frequentieverhogingen en lange dubbeldekstreinen niet meer uit kan over een x aantal jaren zoals ook James zegt. Een trein van 8 bakken in Enschede heeft daar niets mee van doen. Ze geven aan dat het ook voornamelijk om treinen rondom Schiphol, Leiden en Rotterdam gaat. Juist daar gaan ook meer treinen rijden de komende jaren.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 20:12:08 #240
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_188482133
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 19:56 schreef James1988 het volgende:

Er zijn bijvoorbeeld wijzigingen geweest aan de regels voor bijtelling van nieuwe leaseauto's, waardoor er misschien meer mensen hebben besloten om eens wat vaker de trein te pakken.
De bijtelling is al veel vaker veranderd en het wegvallen van de goedkoopste 14% categorie speelt ook al jaren. Alleen liepen dit jaar de laatste nog tegen dat tarief afgesloten contracten af.

En als je de bijtelling eenmaal betaalt, maakt het ook niet meer uit of je 10 of 30 dagen per jaar rijdt. Dus dan zou je verwachten dat er ook een daling in het aantal leaseauto's tegenover de stijging in treinreizigers staat. Of een toename van het aantal mensen met een "verklaring geen privégebruik". Geen idee wat daar de statistieken van zijn overigens.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 21:36:32 #241
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_188483670
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 19:50 schreef James1988 het volgende:
Goederenboer Rail Force One heeft een nieuw speeltje:

[ afbeelding ]

Ik vind 'm best geslaagd. Beetje vreemd maar wel een stoere verschijning :o
Die kon gelijk aan het werk om een gestrande goederentrein bij Amersfoort weg te halen met een oranje 1800
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_188483974
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 19:50 schreef James1988 het volgende:
Goederenboer Rail Force One heeft een nieuw speeltje:

[ afbeelding ]

Ik vind 'm best geslaagd. Beetje vreemd maar wel een stoere verschijning :o
Is dat bedrijf een zusterbedrijf van Bear Force one? :+
dag
pi_188487928
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 20:06 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Het gaat juist om de drukste punten waar men met frequentieverhogingen en lange dubbeldekstreinen niet meer uit kan over een x aantal jaren zoals ook James zegt. Een trein van 8 bakken in Enschede heeft daar niets mee van doen. Ze geven aan dat het ook voornamelijk om treinen rondom Schiphol, Leiden en Rotterdam gaat. Juist daar gaan ook meer treinen rijden de komende jaren.
Met de metroachtige frequenties van PHS en relatief korte reistijden is hetimo een logische ontwikkeling dat ook bij de ICs de balkons uitgebreid worden waardoor de capaciteit stijgt door meer staanplaatsen.

In de hyperspits heb je zo voldoende capaciteit zonder weer voor miljarden aan beton te spenderen met eindeloze buitendienststellingen. De meeste staande reizigers dan kunnen de rest van de dag alsnog zitten op school of werk.

In de niet-piekuren kun je net als nu altijd zitten want dan is er altijd plek zat.
pi_188489609
Dat zou inderdaad best logisch zijn. Ik reis zelf dagelijks van Utrecht naar Schiphol, en alleen tussen Utrecht en Bijlmer Arena moet ik af en toe staan. Dat betekent dat als je iedereen een zitplaats wil geven, je op dat stuk je capaciteit gaat afstemmen terwijl er op Bijlmer Arena - Schiphol altijd voldoende zitplaatsen zijn. Geen idee hoe dat voor Utrecht zit trouwens, maar zijn vast meer van dit soort voorbeelden.

quote:
7s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 20:12 schreef JDude het volgende:

[..]

De bijtelling is al veel vaker veranderd en het wegvallen van de goedkoopste 14% categorie speelt ook al jaren. Alleen liepen dit jaar de laatste nog tegen dat tarief afgesloten contracten af.

En als je de bijtelling eenmaal betaalt, maakt het ook niet meer uit of je 10 of 30 dagen per jaar rijdt. Dus dan zou je verwachten dat er ook een daling in het aantal leaseauto's tegenover de stijging in treinreizigers staat. Of een toename van het aantal mensen met een "verklaring geen privégebruik". Geen idee wat daar de statistieken van zijn overigens.
Er spelen heel veel factoren, waarvan dit er mogelijk 1 is. Maar de totale vervoersvraag neemt toe, daardoor nemen ook files toe. Daarmee jaag je mensen weer de trein in, waardoor het verhoudingsgewijs misschien wel drukker wordt. Als ik naar mijn eigen situatie kijk is dat in ieder geval wel de afweging, want OV duurt wel +-15 minuten langer zonder file :)
pi_188489655
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 19:50 schreef James1988 het volgende:
Goederenboer Rail Force One heeft een nieuw speeltje:

[ afbeelding ]

Ik vind 'm best geslaagd. Beetje vreemd maar wel een stoere verschijning :o
Hadden ze met zo'n PESA moeten doen _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 19 augustus 2019 @ 11:58:26 #246
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_188518487
Zo, afgelopen weekend was ik met Govervrouw naar London (en Oxford). Dat was weer uitermate relaxt. Vanzelfsprekend hebben we de trein gepakt, vanaf Goverhuis (Den Haag) stapten we in Rotterdam CS op de internationale trein.

Op de heenweg hadden we als aanbevolen trip de IC-direct en dan de Eurostar met een overstap van 3 kwartier. Dat zou genoeg moeten zijn, toch? Nou, niet dus. De IC-direct had een vertraging van 5 minuten en daar kwam in Rotterdam nog 10 minuten bij. En op tracé van het Breda-Brussel-Boemeltje wordt dat dus eerder meer dan minder.

Om het nog wat erger te maken kregen we te maken met een ‘persoonlijk ongeval’ in de buurt van Mechelen. Ik dacht gelijk dat dat twee uur extra zou kosten, maar in België gaat men kennelijk anders om met dergelijke situaties: we reden stapvoets langs de plaats van het incident en zagen (op een naastgelegen spoor) her en der afdekkleden liggen, net als de resten van een rugzak. De brandweer was al klaar met het werk, die stonden na te praten naast het spoor. Al met al heeft dit toch wel impact, zelfs op reizigers als wij... :{

Afijn, de overstap hebben we dus niet gehaald, omdat we niet meer konden inchecken (we zagen de trein nog staan toen we uit de IC-direct stapten, maar mochten niet meer doorlopen). Dus twee uur vertraging aan de broek. Of dat kwam door het persoonlijk ongeval weet ik niet, we werden tussen Antwerpen en Brssel namelijk nog ingehaald door een Thalys (die best wel hard reed). Veel maakt het niet uit, gelukkig werden we wel gratis omgeboekt naar de volgende Eurostar.

Aangekomen in London hebben we ons natuurlijk prima vermaakt. Een dag later zijn we vanaf London Paddington met een highspeed train naar Oxford gegaan (een mooie donkergroene hoge snelheidstrein van de GWR). Prima trein en prima verbinding was dat! ^O^

De terugreis was trouwens een rechtstreekse Eurostar naar Amsterdam (waarbij wij uitstapten in Rotterdam). Uitermate relaxte verbinding is dat met alleen een stop in Brussel-Zuid. Die trein gaan we vaker nemen :Y .

En verder? London is altijd een aanrader (zeker met de huidige wisselkoersen). Oxford ook, helemaal als het niet zo slecht weer is…

[ Bericht 1% gewijzigd door Goverman op 19-08-2019 12:09:23 ]
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  maandag 19 augustus 2019 @ 13:41:12 #247
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_188519888
Vreemd, de aansluiting tussen IC-direct en Eurostar is normaal gesproken minder dan drie kwartier, dan zou het advies de trein van een uur eerder moeten zijn. Of de Thalys die je onderweg voorbij zag komen.
pi_188520114
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 12:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hadden ze met zo'n PESA moeten doen _O_
Kunnen het proberen met een PESA Gama, is een loc die sterk lijkt op de PESA Link die voor o.a. DB rijdt. Is zover ik weet overigens niet zo bijster betrouwbaar gebleken, en er zijn dus ook niet veel exemplaren van verkocht.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2019 14:01:38 ]
  maandag 19 augustus 2019 @ 14:02:47 #249
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_188520151
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2019 13:41 schreef ReisT het volgende:
Vreemd, de aansluiting tussen IC-direct en Eurostar is normaal gesproken minder dan drie kwartier, dan zou het advies de trein van een uur eerder moeten zijn. Of de Thalys die je onderweg voorbij zag komen.
Dit is het advies wat NS Int. geeft:

  maandag 19 augustus 2019 @ 14:13:20 #250
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_188520307
^^ Ja, dit was dus het reisadvies dat wij ook kregen (maar dan 2 uur eerder). Uiteindelijk waren we ook iets na zessen in London.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')