abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 30 juli 2019 @ 22:20:30 #101
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_188213324
Ander plaatje:

Foto: BBC/PA MEDIA
  Redactie Sport woensdag 31 juli 2019 @ 00:20:17 #102
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_188215425
Zondag was er een flinke ontsporing van een goederentrein tussen Cheb en Plzen (Tsjechië). De trein zou driemaal zo snel hebben gereden als toegestaan. Spectaculair filmpje:
ct_vary twitterde op zondag 28-07-2019 om 19:07:03 Tohle jsou amatérské zábery porízené v dobe nehody. Podle odborníku zasahujících na míste jsou pravdepodobne autentické. https://t.co/sST6rKRdlt reageer retweet
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_188216879
https://nos.nl/l/2295774
Prorail wil alle stations compleet rookvrij maken. FNV vindt dat roken een recht van werknemers is, hallooo gaat het goed daar??
  woensdag 31 juli 2019 @ 11:05:15 #104
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_188219016
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 07:24 schreef b2py het volgende:
https://nos.nl/l/2295774
Prorail wil alle stations compleet rookvrij maken. FNV vindt dat roken een recht van werknemers is, hallooo gaat het goed daar??
Lol. Tegelijkertijd vindt FNV het ook een recht dat werknemers en rookvrije werkplek hebben.

Lijkt mij eerder dat FNV het recht om te zeiken koste wat het kost wel uitoefenen...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_188219062
Voor de verandering ben ik het deze keer wel met FNV eens, maar ongetwijfeld om andere redenen.
Nu al zijn er helaas nog altijd mensen die gewoon in de cabine roken. Als er straks op de perrons helemaal niet meer gerookt mag worden, dan ben ik bang dat straks veel cabines weer naar rook gaan stinken. Nee dank je :P
  Redactie Sport woensdag 31 juli 2019 @ 12:47:54 #106
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_188220191
quote:
Ein offenbar psychisch verwirrter Mann auf den Gleisen hat einen Polizeieinsatz zwischen Saalfeld und Probstzella (Saalfeld-Rudolstadt) ausgelöst. Der 32-Jährige lief am Dienstag vor einen herannahenden Zug, dessen Lokführer nur dank einer Schnellbremsung eine Kollision verhinderte, wie die Polizei mitteilte.

Für einen besseren Überblick öffnete der Lokführer anschließend die Wagentür, woraufhin der Mann in den Zug stieg - und begann, die Toilette zu putzen, so die Polizei.

Beamte nahmen den 32-Jährigen in Gewahrsam. Der Mann habe psychische Probleme, sein Zustand sei labil, sagte ein Sprecher der Polizei. Ein Arzt habe eine Einweisung des Mannes in eine Psychiatrie jedoch abgelehnt.

Die Polizei ermittelt nun wegen des gefährlichen Eingriffs in den Bahnverkehr, Körperverletzung und Hausfriedensbruch. Die Bahnstrecke musste kurze Zeit beidseitig gesperrt werden. Der Zugführer wurde leicht an der Hand verletzt. Die 20 Reisende im Zug blieben unverletzt, auch der Zug nahm keinen Schaden.
Dan ben je wel redelijk de weg kwijt ja 8)7
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_188220248
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2019 11:10 schreef MTL het volgende:
Voor de verandering ben ik het deze keer wel met FNV eens, maar ongetwijfeld om andere redenen.
Nu al zijn er helaas nog altijd mensen die gewoon in de cabine roken. Als er straks op de perrons helemaal niet meer gerookt mag worden, dan ben ik bang dat straks veel cabines weer naar rook gaan stinken. Nee dank je :P
Dat probleem moet je niet bij de reizigers op het perron neerleggen maar bij NS en de schoften zelf.
  woensdag 31 juli 2019 @ 13:32:49 #108
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_188220820
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2019 11:10 schreef MTL het volgende:
Voor de verandering ben ik het deze keer wel met FNV eens, maar ongetwijfeld om andere redenen.
Nu al zijn er helaas nog altijd mensen die gewoon in de cabine roken. Als er straks op de perrons helemaal niet meer gerookt mag worden, dan ben ik bang dat straks veel cabines weer naar rook gaan stinken. Nee dank je :P
Rookmelder in de cabine die meteen een seintje naar vlootmanagement stuurt: "rook in cabine 2 van treinstel 1234" :P
pi_188221607
Goed voor de brandmeldingen en reizigersoverlast :D
pi_188222217
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2019 11:10 schreef MTL het volgende:
Voor de verandering ben ik het deze keer wel met FNV eens, maar ongetwijfeld om andere redenen.
Nu al zijn er helaas nog altijd mensen die gewoon in de cabine roken. Als er straks op de perrons helemaal niet meer gerookt mag worden, dan ben ik bang dat straks veel cabines weer naar rook gaan stinken. Nee dank je :P
Kan ik de trein laten staan want ik heb immers recht op een rookvrije werkplek :P
pi_188223249
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 00:20 schreef dennistd het volgende:
Zondag was er een flinke ontsporing van een goederentrein tussen Cheb en Plzen (Tsjechië). De trein zou driemaal zo snel hebben gereden als toegestaan. Spectaculair filmpje:
ct_vary twitterde op zondag 28-07-2019 om 19:07:03 Tohle jsou amatérské zábery porízené v dobe nehody. Podle odborníku zasahujících na míste jsou pravdepodobne autentické. https://t.co/sST6rKRdlt reageer retweet
Ik kan me dat stuk nog herinneren van toen ik een dikke maand geleden naar Plzen ben geweest. Ze hebben aldaar ze het talud tijdelijk omgelegd zodat ze op het 'normale' tracé een brug over een nieuwe weg kunnen bouwen, maar het resultaat is dat er nu tijdelijk een behoorlijke knik in het spoor zit. Ik neem aan dat die ontsporing dus in die knik is gebeurd en de (tijdelijke) snelheidsbeperking is overschreden door de machinist.
  donderdag 1 augustus 2019 @ 09:13:33 #112
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_188231283
Hoofddorp-like..
  Moderator donderdag 1 augustus 2019 @ 11:37:03 #113
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_188232789
Was hier al bekend dat er extra ICng besteld is om mee naar België te rijden?

quote:
Update 25 juli 2019

Het ICNG contract met Alstom biedt naast de reeds bestelde treinen voor gebruik binnen Nederland de mogelijkheid om Intercitytreinen te bestellen die geschikt zijn om door te rijden naar België. NS gaf begin 2017 Alstom opdracht voor de ontwikkeling en bouw van twee van deze treinen.

NS heeft in 2019 aanvullend 18 intercitytreinen met deze optie besteld. Door nu een serie te bestellen zijn vanaf 2025, wanneer de rijtuigen van IC direct en de Intercity Brussel het einde van hun levensduur bereiken, 20 nieuwe intercity’s beschikbaar die naast inzet op het binnenlands spoor ook naar Brussel kunnen rijden. Deze intercity’s zijn door het ministerie van Intrastructuur en Waterstaat opgenomen in de Redelijke Regeling.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_188232864
Een man die onder invloed van drugs een ruit insloeg en hier doorheen de trein was uitgestapt, is aangehouden.

https://www.bd.nl/tilburg(...)t-in-trein~ad427709/
quote:
Man aangehouden in Tilburg na vernielen ruit in trein

TILBURG - Een 32-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats is woensdagavond aangehouden aan het Clarissenhof in Tilburg, nadat hij een ruit van de trein had vernield. De man was onder invloed van drugs.
Ties Cleven 01-08-19, 10:50 Bron: BD

Agenten kregen rond 20.00 uur een melding over de man. Kort daarop kwam een tweede melding binnen. Men had de vermoedelijke dader met bebloede handen zien lopen.

Toen agenten ter plaatse kwamen, zagen zij een man die voldeed aan het signalement. Hij had verwondingen aan zijn arm. Op basis hiervan besloten de agenten hem aan te houden. ,,De man is meegenomen naar het bureau voor verhoor en verder onderzoek.”
video bij omroep brabant:
https://www.omroepbrabant(...)gaat-ervandoor-VIDEO
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Redactie Sport donderdag 1 augustus 2019 @ 11:47:23 #115
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_188232912
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 11:37 schreef ijs_beer het volgende:
Was hier al bekend dat er extra ICng besteld is om mee naar België te rijden?
[..]

Had ik nog niet gezien nee. Wel een logische stap overigens
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_188232941
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 11:37 schreef ijs_beer het volgende:
Was hier al bekend dat er extra ICng besteld is om mee naar België te rijden?
[..]

Hoe gaan ze dat regelen met de nmbs?? De belgen zullen er niet happig op zijn om de icng over te kopen en als ns het volledige materiaal gaat verzorgen dan sla je een gat in de verdeelsleutel.
speak only if it improves the silence.
  donderdag 1 augustus 2019 @ 12:55:45 #117
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_188233705
Waarom moet het materieel over beide vervoerders verdeeld zijn?? Een groot gat is het niet, de treinen zijn nu ook al voor het grootste deel van NS, de NMBS levert alleen de helft van de locomotieven.
Ik denk dat de Belgen het wel best zouden vinden als NS al het materieel gaat verzorgen.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 1 augustus 2019 @ 13:07:15 #118
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_188233907
en anders, fuck verdeelsleutel. Als België gewoon ook de OVC invoert hebben we geen verdeelsleutel meer nodig *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 1 augustus 2019 @ 13:08:30 #119
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_188233925
Natuurlijk wel de al 20 jaar dooronwikkelde, inmiddels volwassen, op Neerlands leest geschoeide, onfeilbare versie van de OVC, maar dat spreekt voor zich.

#koloniserenkunjeleren
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_188234117
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 12:55 schreef ReisT het volgende:
Waarom moet het materieel over beide vervoerders verdeeld zijn?? Een groot gat is het niet, de treinen zijn nu ook al voor het grootste deel van NS, de NMBS levert alleen de helft van de locomotieven.
Ik denk dat de Belgen het wel best zouden vinden als NS al het materieel gaat verzorgen.
Omdat de afspraak gebasseerd is op het principe dat zowel de kosten als winst eerlijk verdeeld worden, ns compenseert de nmbs ook voor de dure rijpaden. Voor het fyra debacle maakte de ns winst op de benelux en nmbs op dezelfde trein verlies, door de compensatie is dat gelijk getrokken.
speak only if it improves the silence.
  donderdag 1 augustus 2019 @ 13:26:19 #121
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_188234172
NMBS maakt nu kosten voor de lease van een aantal locomotieven. Dat kan straks weggestreept worden.
pi_188235827
En nu wij het toch over België hebben hoe gaat het inmiddels met de Multicourante Flirt treinstellen. Er staan er nu weer een aantal in Zwolle. :)
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 augustus 2019 @ 14:55:39 #123
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_188235888
Nog niets veranderd.

Over Arriva gesproken. Bij de buren van Somda las ik dat Arriva twee werkloze Brengstellen gehuurd heeft voor Arnhem-Winterswijk. Dat speelt een GTW 2/6 en 2/8 vrij die op hun beurt verkassen naar Leeuwarden om daar waarschijnlijk naar Harlingen Haven te gaan pendelen. Dit ivm de revisie van de noordelijke GTW's. Meerdere stellen bevinden zich inmiddels in het buitenland.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_188236071
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 14:50 schreef WcPot het volgende:
En nu wij het toch over België hebben hoe gaat het inmiddels met de Multicourante Flirt treinstellen. Er staan er nu weer een aantal in Zwolle. :)
Ik kwam ze vorige week tijdens een nachtdienst tegen toen ze testritten aan het doen waren tussen Zwolle en Dronten. Drie stellen gekoppeld, bezig met tractie en remtesten. Die krengen trokken de volledige bovenleiding leeg, maar ik moet toegeven dat ik met mijn drie gekoppelde SNG's ook goed meehielp :P
Bovenleidingsspanning kwam tot 1100V, toen vond ik het wel goed, dus nam ik maar wat tractie terug :P
pi_188236106
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 15:09 schreef MTL het volgende:

[..]

Ik kwam ze vorige week tijdens een nachtdienst tegen toen ze testritten aan het doen waren tussen Zwolle en Dronten. Drie stellen gekoppeld, bezig met tractie en remtesten. Die krengen trokken de volledige bovenleiding leeg, maar ik moet toegeven dat ik met mijn drie gekoppelde SNG's ook goed meehielp :P
Bovenleidingsspanning kwam tot 1100V, toen vond ik het wel goed, dus nam ik maar wat tractie terug :P
O die leeg mat dienst naar Haarlem? :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')