abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 juli 2019 @ 14:49:09 #1
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_188004988
quote:
'Problemen in Amsterdam brengen afvalverwerking in heel Nederland in gevaar'

De Vereniging Afvalbedrijven slaat alarm over de problemen bij de Amsterdamse afvalenergiecentrale AEB. Daar werden om veiligheidsredenen vorige week vier van de zes verbrandingslijnen stilgelegd. De problemen daar kunnen het ophalen van afval niet alleen in Amsterdam maar ook elders in Nederland in gevaar brengen, schrijft de vereniging in brief aan het Amsterdamse gemeentebestuur.

Om de stroom van afval in Amsterdam niet vast te laten lopen, hebben afvalbedrijven elders "buffercapaciteit" gecreëerd, schrijft de vereniging. Daarnaast is de import van afval zoveel mogelijk afgeremd, zodat er elders capaciteit beschikbaar is voor afval dat normaal gesproken in Amsterdam wordt verwerkt.

De afvalbedrijven willen wel de garantie dat de kosten van deze operatie worden vergoed. Die garantie kan het noodlijdende AEB niet geven en zal van banken en de gemeente moeten komen, omdat de AEB zelf het geld niet heeft. Gesprekken hierover hebben echter nog niets opgeleverd, zegt de vereniging in de brief.

"Gevolg is dat een groot deel van de Nederlandse afvalmarkt stagneert", schrijft de vereniging in de brief. "Om te voorkomen dat op veel plaatsen in Nederland het afval niet meer wordt ingezameld, is het noodzakelijk dat deze garanties zo snel mogelijk worden afgegeven."
NOS

quote:
Crisis bij Amsterdams afvalbedrijf is nu een nationaal probleem

De inzameling van afval in Nederland dreigt in gevaar te komen door ernstige technische en financiële problemen bij de Amsterdamse afvalverwerker AEB.

Dit schrijft de Vereniging Afvalbedrijven in een brandbrief aan de gemeente Amsterdam, de eigenaar van AEB. Twee weken geleden legde AEB vier van de zes verbrandingsovens stil. Nu veel afval niet meer naar AEB kan, dreigt het op vuilstortplaatsen te belanden, wat faliekant tegen het overheidsbeleid ingaat. Ook zouden opgeslagen partijen afval in brand kunnen vliegen. Andere afvalbedrijven kunnen de problemen wel oplossen, maar dan moet AEB de extra kosten betalen. En omdat AEB zelf geen geld heeft, moet de gemeente, als eigenaar, de portemonnee trekken.

Het stilleggen van de ovens volgde op ingrepen van de toezichthouder op milieugebied, de Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied. Die vond dat de installaties van AEB een groot risico opleverden voor medewerkers en omgeving. Het kan negen maanden duren voor alle ovens weer werken, zegt AEB.

Met twee in plaats van zes ovens kan AEB veel afval niet meer verwerken. Het bedrijf verbrandt alleen nog huisvuil uit Amsterdam en omliggende gemeenten. Andere klanten die hun vuil in het Westelijk Havengebied laten verbranden, kunnen er voorlopig niet terecht. Zij moeten uitwijken naar elders.

Zo zit het Waterschap Amstel, Gooi en Vecht in zijn maag met tonnen rioolslib. Dagelijks levert het waterschap zo’n 250 ton af bij AEB. ‘Er is geen andere verbrandingsinstallatie waar we heen kunnen, want er is toch al een groot tekort aan capaciteit’, zegt de woordvoerder van het schap. Tot voor kort ging veel Nederlands rioolslib naar Duitsland, waar het in bruinkoolcentrales werd meegestookt. Volgens Europese regels mag dat niet meer.

Het waterschap kan het slib nog een paar weken opslaan, maar als alle ruimte vol zit, resteert een noodmaatregel: ‘Dan kan het alleen in het oppervlaktewater.’ Het schap denkt aan dumpen in de Amerikahaven, die aan het Noordzeekanaal ligt.
Bedrijfsafval

Een andere afvalstroom waarvoor geen oplossing is, is bedrijfsafval. Dat kan naar vuilverbranders elders in het land, maar dat kost geld – voor het transport en omdat er nieuwe contracten moeten worden gesloten. AEB heeft op zich genomen de financiële gevolgen te dragen. Alleen heeft op dit moment niemand daar wat aan: AEB heeft geen cent meer. Bovendien kunnen afvalophalers het vuilnis niet meer kwijt: ‘De buffers zitten nu al praktisch overal in het land vol’, zegt de woordvoerder van de Vereniging Afvalbedrijven. Als het opgehaalde afval nergens meer heen kan, zal dus ook het ophalen in andere plaatsen in Nederland gaan stagneren.

En dan voerde AEB ook nog afval in uit Groot-Brittannië. Het lijkt logisch die stroom te beëindigen, maar ook dat kost geld. En, schrijft de Vereniging Afvalbedrijven, dat moet de gemeente Amsterdam op tafel leggen.

AEB is eigendom van de gemeente Amsterdam. Vijf jaar geleden kreeg het bedrijf een onafhankelijker positie, en sindsdien heeft het een krediet van 300 miljoen euro bij een viertal banken: ABN Amro, ING, Deutsche Bank en de Bank Nederlandse Gemeenten. Van de gemeente kreeg het bedrijf nog een achtergestelde lening van 109 miljoen.

Door de problemen met de afvalverbranding, en daarnaast nog problemen bij een grote nieuwe, nog altijd slecht functionerende vuilscheidingsinstallatie die 30 miljoen euro heeft gekost, is AEB door zijn financiële reserves heen. Met de banken wordt al twee weken driftig onderhandeld en de situatie van het bedrijf (waar vierhonderd mensen werken) is nijpend, bevestigen insiders. Veel betrokkenen speculeren vrijelijk over een faillissement.

Voor de korte termijn heeft de gemeente Amsterdam al een bedrag van 35 miljoen euro toegezegd. Daarmee kunnen salarissen worden betaald en reparaties aan de stilliggende ovens. Structurele oplossingen vergen veel meer geld.

Met een mogelijke ondergang van AEB kunnen niet alleen de problemen met afvalverwerking en -inzameling uit de hand lopen, maar komt ook de verwarming van zo’n 25 duizend Amsterdamse woningen in gevaar. Die zijn aangesloten op stadsverwarmingsnet Westpoort Warmte, een onderneming waarvan AEB en energiebedrijf Vattenfall (voorheen Nuon) samen eigenaar zijn. De woordvoerder van Vattenfall stelt wel gerust: ‘Als het onverhoopt nodig is, zullen we hulpcentrales op gas of olie in zetten om de verwarming zeker te stellen.’ Voor de kosten daarvan zal niet AEB moeten opdraaien, maar de gemeente Amsterdam zelf. De gemeente heeft zich in 1999 garant gesteld voor de levering van warmte.

De gemeente Amsterdam wil nog niet reageren op de brief van de afvalbedrijven. ‘Samen met AEB en de banken bestuderen wij op dit moment verschillende scenario’s voor AEB, waarbij we zeker ook een faillissement niet uitsluiten’, zegt de woordvoerder van verantwoordelijk wethouders Udo Kock en Marieke van Doorninck. ‘Voorop bij al die scenario’s staat dat we willen garanderen dat Amsterdamse huishoudens hun warmte blijven krijgen en dat het huisvuil in de stad wordt opgehaald.’
Volkskrant

Echt wat een puinhoop is het daar in Amsterdam... :')

En omdat ze daar een probleem veroorzaakt hebben mag de rest van het land ervoor opdraaien...
pi_188005034
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 14:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

En omdat ze daar een probleem veroorzaakt hebben mag de rest van het land ervoor opdraaien...
Alsof dat met andere dingen niet is!

Goei voorbeeld doei goei volgen.

Verkrijgt men uiteindelijk een soepje wat niet te vreten meer is.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2019 14:52:16 ]
pi_188005104
quote:
‘Voorop bij al die scenario’s staat dat we willen garanderen dat Amsterdamse huishoudens hun warmte blijven krijgen en dat het huisvuil in de stad wordt opgehaald.’
En de rest van Nederland?
  vrijdag 19 juli 2019 @ 14:55:28 #4
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188005108
Dan rijdt de 4711 toch een paar keer extra naar Wijster?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 19 juli 2019 @ 14:57:51 #5
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_188005144
Lekker met dit weer. :N
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_188005169
Wat een domme idioten.
Hadden ze dit mogelijke resultaat niet eerder kunnen bedenken? Iets van een risicosignalering of iets dergelijks?
Google is your friend, abuse your friends
pi_188005182
Het is tot nog toe toch alleen maar Amsterdam, wat jeukt mij dat.

Als ik er last van heb meld ik mij wel.
pi_188005196
Je ziet maar weer, die kutstad is ook gewoon werkelijk helemaal nergens goed voor!
Zonder wrijving geen glans
pi_188005214
Helemaal nergens ben ik niet met je eens, men is altijd ergens goed voor, als men maar lang genoeg zoeken doet.
  vrijdag 19 juli 2019 @ 15:02:28 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188005222
Maar dit gaat dus alleen nog om restafval?
PMD en GFT zal niet in de verbrandingsoven gaan neem ik aan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188005242
Italiaanse toestanden. _O_

Forza Hollanda *O* w/ w/ w/

@bianconeri @Aiciu
pi_188005271
Nu nog een brug welke spontaan breken doet?
  vrijdag 19 juli 2019 @ 15:05:44 #13
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_188005284
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 15:02 schreef Leandra het volgende:
Maar dit gaat dus alleen nog om restafval?
PMD en GFT zal niet in de verbrandingsoven gaan neem ik aan.
Ik weet het niet, ik las dat ze zelfs rioolslib opstoken wat in Duitsland niet meer mag... :')

quote:
Tot voor kort ging veel Nederlands rioolslib naar Duitsland, waar het in bruinkoolcentrales werd meegestookt. Volgens Europese regels mag dat niet meer.
_O-
pi_188005307
Daarvoor mag men hier niet het hele jaar bemesten wat daar weer wel mag, gewoon een gevalletje ruilhandel dus.
pi_188006280
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 15:03 schreef Nober het volgende:
Italiaanse toestanden. _O_

Forza Olanda *O* w/ w/ w/

@:bianconeri @:Aiciu
Che puzza!
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_188006457
Maar waarom liggen die vier ovens stil dan? En gaan ze weer in werking?
  Spellchecker vrijdag 19 juli 2019 @ 16:13:49 #17
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_188006688
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 16:03 schreef bloodymary1 het volgende:
quote:
De Vereniging Afvalbedrijven slaat alarm over de problemen bij de Amsterdamse afvalenergiecentrale AEB. Daar werden om veiligheidsredenen vorige week vier van de zes verbrandingslijnen stilgelegd.
pi_188006892
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 15:01 schreef john2406 het volgende:
Helemaal nergens ben ik niet met je eens, men is altijd ergens goed voor, als men maar lang genoeg zoeken doet.
Zekers, en wonen tig allochtonen. En alles wat daar woont is niet hier.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  vrijdag 19 juli 2019 @ 16:28:24 #19
473624 Blubbertut
Moet hier iets stoers komen te
pi_188006908
Amsterdam 🤮
  vrijdag 19 juli 2019 @ 16:34:20 #20
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_188006990
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 15:05 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik weet het niet, ik las dat ze zelfs rioolslib opstoken wat in Duitsland niet meer mag... :')
[..]

_O-
Wel goede zaak vind ik. Is toch bizar dat afval naar een ander land toe gaat. Gelukkig beseffen steeds meer landen dit zich. Net zoals China die nu afval niet meer aanneemt van Engeland.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 19 juli 2019 @ 16:36:23 #21
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_188007020
Dumpen ze het afval toch gewoon in het centrum van Amsterdam?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 19 juli 2019 @ 16:43:14 #22
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_188007139
Annuleer de white privilege cursus (en dat kutspel) en laat daarvoor dit ding fiksen.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_188007172
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 16:13 schreef maily het volgende:

[..]

[..]

Ja dat las ik, maar dat beantwoordt mijn vraag niet.
  vrijdag 19 juli 2019 @ 16:48:57 #24
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_188007248
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 16:43 schreef Tyr80 het volgende:
Annuleer de white privilege cursus (en dat kutspel) en laat daarvoor dit ding fiksen.
Voor het fixen is iets van 80 miljoen nodig geloof ik, denk niet dat die cursus zoveel kost :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator vrijdag 19 juli 2019 @ 16:52:25 #25
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188007286
als al die boeren nu gewoon hun eigen troep in de fik steken is er geen probleem lijkt me
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188007308
Duits kutproduct (die centrale zelf) heeft nooit goed gewerkt.
.
  vrijdag 19 juli 2019 @ 16:59:10 #27
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_188007384
Als al die Amsterdammers en toeristen hun vuil gewoon in die stinkgrachten aldaar dumpen heeft de rest van t land er geen last van.
Blaf me vol
  vrijdag 19 juli 2019 @ 17:01:57 #28
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_188007418
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 16:59 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Als al die Amsterdammers en toeristen hun vuil gewoon in die stinkgrachten aldaar dumpen heeft de rest van t land er geen last van.
En ontstaat er vanzelf meer bouwgrond!
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  Spellchecker vrijdag 19 juli 2019 @ 17:06:13 #29
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_188007495
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 17:01 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

En ontstaat er vanzelf meer bouwgrond!
Niemand die daar nog verdrinkt als die met zijn zatte harses de plomp in rijdt.
pi_188007547
Laat die lui lekker stikken in hun afval. Ze zien zich zelf toch zo graag anders dan de rest van Nederland. Waarom moet hun probleem dan ons probleem worden
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_188007800
Amsterdam maakt zich druk om white helpers of weet ik wat voor shit zich daar afspeelt. En nu stikken ze straks in hun afval _O- Wat een stad _O-
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  vrijdag 19 juli 2019 @ 17:27:58 #32
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_188007926
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 17:20 schreef maryen65 het volgende:
Amsterdam maakt zich druk om white helpers of weet ik wat voor shit zich daar afspeelt. En nu stikken ze straks in hun afval _O- Wat een stad _O-
Dit ja _O- _O- _O-
  Moderator vrijdag 19 juli 2019 @ 18:43:38 #33
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188009480
als ik het goed begrijp is het meer dat al die figuren die lopen te mekkeren over Amsterdam de hele tijd nu bang zijn dat ze met hun eigen rommel opgescheept zitten omdat Amsterdam het niet meer voor ze op kan ruimen

_O- _O- _O-
  vrijdag 19 juli 2019 @ 18:50:33 #34
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_188009598
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 18:43 schreef sp3c het volgende:
als ik het goed begrijp is het meer dat al die figuren die lopen te mekkeren over Amsterdam de hele tijd nu bang zijn dat ze met hun eigen rommel opgescheept zitten omdat Amsterdam het niet meer voor ze op kan ruimen

_O- _O- _O-
Uh nee, Amsterdam moet noodgedwongen uitwijken naar "de provincie" omdat ze het in Amsterdam niet meer aankunnen. De Amsterdamse arrogantie zegt dan dat hun kutzooi wel opgeruimd gaat worden en dat "de provincie" gewoon pech heeft... Dat is de samenvatting.
  Moderator vrijdag 19 juli 2019 @ 18:54:56 #35
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188009660
ow dat maakt het grappiger
pi_188009824
Amsterdam is het afvoerputje van Nederland.
Land of the free. Home of the brave.
pi_188010012
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 19:07 schreef Scarface88 het volgende:
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef @Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  vrijdag 19 juli 2019 @ 19:23:30 #38
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_188010029
quote:
Precies.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 19 juli 2019 @ 19:38:44 #39
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_188010184
Hek erom en camera's erop. Kan de rest van Nederland lekker aapjes kijken in dat rariteitenkabinet daar.
pi_188016818
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 16:03 schreef bloodymary1 het volgende:
Volgens mij niet onderhouden, dus wel de bedrijven laten betalen voor het afval verwerken maar de zooi niet onderhouden, dat proberen ze nu op de rest of op heel Nederland te verhalen, door het zo te doen!
pi_188017038
De NAM probeert het volgens mij ook, de overheid had moeten weten van de gevaren, zo en daar gaat de koopkracht van de Nederlander het rioolputje in!
pi_188056262
quote:
Waarom komen toch al die toeristen naar Amsterdam?

https://www.amsterdam.nl/vliegenbos/

Nederlands English Español Deutsch Français

pi_188142319
Typisch geval van nepnieuws. Ik heb tijden op die centrales gewerkt en er is sprake van landelijke overcapaciteit en dalende tarieven voor de verwerkers (¤'s/ton afval). AEB heeft een contract met Engeland afgesloten, omdat ze anders de ovens niet vol kregen.

Nu probeert de VVAV er een slaatje uit te slaan en de tarieven omhoog te krikken onder het mom van " alles puilt uit en de buffers raken vol". Terwijl er gewoons sprake is van landelijke overcapaciteit. Zal een flinke rit naar Friesland kosten, maar er is capaciteit genoeg. En de burger…die mag het betalen. Let maar op; er wordt genoemd dat de bedrijven hun bedrijfsafval niet kwijt kunnen, maar er wordt niet gezegd " de burgers kunnen hun afval niet meer kwijt". Want de burger, die mag straks extra betalen.
Mijn hobby is glas-in-lood maken en herstellen. Ook voor u
pi_188142496
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 20:43 schreef blomke het volgende:
Typisch geval van nepnieuws. Ik heb tijden op die centrales gewerkt en er is sprake van landelijke overcapaciteit en dalende tarieven voor de verwerkers (¤'s/ton afval). AEB heeft een contract met Engeland afgesloten, omdat ze anders de ovens niet vol kregen.

Nu probeert de VVAV er een slaatje uit te slaan en de tarieven omhoog te krikken onder het mom van " alles puilt uit en de buffers raken vol". Terwijl er gewoons sprake is van landelijke overcapaciteit. Zal een flinke rit naar Friesland kosten, maar er is capaciteit genoeg. En de burger…die mag het betalen. Let maar op; er wordt genoemd dat de bedrijven hun bedrijfsafval niet kwijt kunnen, maar er wordt niet gezegd " de burgers kunnen hun afval niet meer kwijt". Want de burger, die mag straks extra betalen.
Er was inderdaad een giga giga overcapaciteit, zelfs zoveel dat men langdurige contracten met het buitenland heeft afgesloten om alsjeblieft het afval van buitenlanders te krijten. Er werd echt om gesmeekt....
Nu zijn die langdurige contracten dus afgesloten en deze zeg je niet zomaar eenzijdig op zonder boete....

Er was zelfs een tijdje teug sprake van of oude afvalbergen in NL weer opgegraven zouden worden om in de oven te gooien. Veel golfbanen zouden dan opgekocht moeten worden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_188142528
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 15:38 schreef FANN het volgende:

[..]

Waarom komen toch al die toeristen naar Amsterdam?

https://www.amsterdam.nl/vliegenbos/

Nederlands English Español Deutsch Français

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
de wallen en niks anders....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_188142974
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 16:54 schreef Fer het volgende:
Duits kutproduct (die centrale zelf) heeft nooit goed gewerkt.
Jawel, de AEC's werkten decennia goed, maar de nieuwere HRC (die nu nog draaien) gaf aanvankelijk veel problemen (gebroken turbine as, i.d.d. van Duits merk!). Die AEC's die nu zijn stilgelegd, zijn ook al tientallen jaren oud (van 1993), en dan gaat zo'n ketel wel achteruit. Afval verbranden, vergt veel meer van een ketel dan bijv. aardgas.

Tel daarbij op, dat het om geld genereren ging (en gaat) voor de aandeelhouder, en de focus lag verkeerd: niet bij techniek, onderhoud en productie, maar bij kostenverlaging, uitstellen van onderhoud en te weinig technisch personeel en te veel managers. Been there, seen that.

[ Bericht 1% gewijzigd door blomke op 26-07-2019 21:44:21 ]
  vrijdag 26 juli 2019 @ 21:52:59 #47
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_188143506
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 21:22 schreef blomke het volgende:

[..]

Jawel, de AEC's werkten decennia goed, maar de nieuwere HRC (die nu nog draaien) gaf aanvankelijk veel problemen (gebroken turbine as, i.d.d. van Duits merk!). Die AEC's die nu zijn stilgelegd, zijn ook al tientallen jaren oud (van 1993), en dan gaat zo'n ketel wel achteruit. Afval verbranden, vergt veel meer van een ketel dan bijv. aardgas.

Tel daarbij op, dat het om geld genereren ging (en gaat) voor de aandeelhouder, en de focus lag verkeerd: niet bij techniek, onderhoud en productie, maar bij kostenverlaging, uitstellen van onderhoud en te weinig technisch personeel en te veel managers. Been there, seen that.
Ergo, de boel is kapot... Dat is toch precies waar het om gaat of niet dan?
pi_188143538
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 21:52 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als jou auto stuk gaat kun je de rekening dan ook elders neer leggen?
  vrijdag 26 juli 2019 @ 22:00:42 #49
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_188143688
Gelukkig maakt Halsema zich druk om belangrijke dingen zoals het I Amsterdam ding :').

Ja ja, zo werkt politiek niet bla bla, I know, maar het is schrijnend hoe deze gemeenteraad echt alles, maar dan ook alles weet te verkloten :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_188143711
Ik zeg en denk maar altijd zo, uiteindelijk krijgt een ieder wat die verdienen doet.
pi_188143914
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 20:59 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

de wallen en niks anders....
De wallen is wel een populaire GRATIS attracties, het is immers GRATIES
Dus als je naar de hoeren wil moet je wel betalen natuurlijk... dus da's een bummer
voor de meeste Fokkertjes :P

https://amsterdam.org/nl/rosse-buurt-de-wallen.php

Maar...... Amsterdam heeft 60 meer dan verschillende Musea

Het Rijksmuseum, het Van Gogh Museum, het Stedelijk Museum en het Anne Frank Huis behoren tot de topmusea van Amsterdam. Ontdek klassieke en moderne kunst en de geschiedenis en het cultureel erfgoed van Amsterdam en Nederland in de twaalf grootste musea van de stad.

g

we hebben Sail, wereldberoemd *O*

we hebben de gaypride

https://www.amsterdamgaypride.nl/

En het Vliegenbos natuurlijk :+

én het vondelpark, maar daar kan je weer niet kamperen -O-
pi_188143997
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 21:52 schreef AchJa het volgende:

[..]

Waar het om gaat,(althans, waar ik vind dat het om gaat) is de achterliggende oorzaak, de oplossing en het voorkomen van een herhaling van soortgelijke problemen.

De achterliggende oorzaak denk ik wel te weten, het technische probleem niet, behalve dat het de water/stoomcyclus betreft en herhaling….da's echt lastig. Maar wel een uitdaging.
pi_188144028
oh nou ga maar googelen het ging in de war :')

het is te warm :+

zelfs voor de hoeren denk ik :P
pi_188144052
ik wee niet eens meer waar het hier overgaat :')

ben ik alweer vergeten :D
  vrijdag 26 juli 2019 @ 22:20:57 #55
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_188144101
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 22:15 schreef blomke het volgende:

[..]

Waar het om gaat,(althans, waar ik vind dat het om gaat) is de achterliggende oorzaak, de oplossing en het voorkomen van een herhaling van soortgelijke problemen.

De achterliggende oorzaak denk ik wel te weten, het technische probleem niet, behalve dat het de water/stoomcyclus betreft en herhaling….da's echt lastig. Maar wel een uitdaging.
Nogmaals, A'dam heeft er een puinhoop van gemaakt en probeert nu de ellende bij anderen op het bordje te leggen.
pi_188144141
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 22:18 schreef FANN het volgende:
ik wee niet eens meer waar het hier overgaat :')

ben ik alweer vergeten :D
Geeft niets, wijffie.
pi_188144145
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 22:20 schreef AchJa het volgende:
Nogmaals, A'dam heeft er een puinhoop van gemaakt en probeert nu de ellende bij anderen op het bordje te leggen.
Met alle respect voor je idee; mijn idee is toch iets anders.
pi_188144164
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 22:22 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Geeft niets, wijffie.
goed schat
pi_188144183
quote:

[..]

Proberen, ze dreigen in feite gewoon, anders loopt het met het afvalwater mee richting .....?
Dat is regelrecht dreigen!
Of proberen te dreigen, pokerspelen dus, kijken wie het hards bluffen kan!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2019 22:25:04 ]
pi_188144229
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 22:23 schreef john2406 het volgende:

[..]

Proberen, ze dreigen in feite gewoon, anders loopt het met het afvalwater mee richting .....?
Dat is regelrecht dreigen!
Of proberen te dreigen, pokerspelen dus, kijken wie het hards bluffen kan!
Geen flauw benul wat hier staat. Probeer het nog eens.
  vrijdag 26 juli 2019 @ 22:33:16 #61
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_188144343
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 22:27 schreef Mariocash het volgende:
Geen flauw benul wat hier staat. Probeer het nog eens.
:Y
pi_188144467
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 22:33 schreef AchJa het volgende:
Dat mag, ik baseer mijn mening op de berichtgeving zoals vermeld in de OP.
Daarin lees ik (maar wie ben ik) dat anderen er wel voor willen zorgen dat het afval wordt verwerkt, maar dat daar een prijskaartje aan hangt dat door Amsterdam moet worden betaald. En de VvAV (en dat vind ik kwalijk) gooit er wat verstorende info bovenop met als doel de prijs op te drijven. Terwijl er capaciteit genoeg is, hooguit het transport extra kost.

Overigens zit er nog een financieel punt aan vast: zolang afval in AMsterdam wordt verwerkt, verdient Amsterdam er aan (opbrengsten zoveel ¤'s per ton). Amsterdam heeft dus ook de pet van de winstopstijkende partij, op.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 26-07-2019 22:55:28 ]
  vrijdag 26 juli 2019 @ 23:09:15 #64
168739 Red_85
'echt wel'
pi_188145061
Fuck dat gemeentebestuur en laat ze lekker de tyfus krijgen. Ze denken daar toch anders te zijn dan de rest van NL? Dan niet zodra het je wel uitkomt opeens om hulp roepen..
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_188151421
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 22:11 schreef FANN het volgende:

[..]

De wallen is wel een populaire GRATIS attracties, het is immers GRATIES
Dus als je naar de hoeren wil moet je wel betalen natuurlijk... dus da's een bummer
voor de meeste Fokkertjes :P

Maar...... Amsterdam heeft 60 meer dan verschillende Musea

Het Rijksmuseum, het Van Gogh Museum, het Stedelijk Museum en het Anne Frank Huis behoren tot de topmusea van Amsterdam. Ontdek klassieke en moderne kunst en de geschiedenis en het cultureel erfgoed van Amsterdam en Nederland in de twaalf grootste musea van de stad.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]g

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

we hebben Sail, wereldberoemd *O*

[ afbeelding ]

we hebben de gaypride

https://www.amsterdamgaypride.nl/

[ afbeelding ]

En het Vliegenbos natuurlijk :+

én het vondelpark, maar daar kan je weer niet kamperen -O-
Vergeet je het belangrijkste niet, waarvoor de meeste komen?
pi_188151436
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 12:50 schreef john2406 het volgende:

[..]

Vergeet je het belangrijkste niet, waarvoor de meeste komen?
en dat is?
pi_188151442
quote:
11s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 12:51 schreef FANN het volgende:

[..]

en dat is?
Drugs misschien?
pi_188151491
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 12:51 schreef john2406 het volgende:

[..]

Drugs misschien?
ja dat staat ook ergens in de link....

DRANK, DRUGS EN SEX ....

hier mag dat allemaal.........

pi_188151530
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 12:54 schreef FANN het volgende:

[..]

ja dat staat ook ergens in de link....

DRANK, DRUGS EN SEX ....

hier mag dat allemaal.........

Sodom en gomorra, mocht het daar ook niet allemaal?
pi_188151556
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 12:56 schreef john2406 het volgende:

[..]

Sodom en gomorra, mocht het daar ook niet allemaal?
Ja :P
pi_188151617
quote:

[..]

De Randstad. Als er problemen zijn moet de provincie het voor die vismuilen opknappen. Altijd het grootste woord hebben en maar roepen dat alles buiten de randstad niet nodig is maar ondertussen :) :)
pi_188153719
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 13:00 schreef Cherni het volgende:
De Randstad. Als er problemen zijn moet de provincie het voor die vismuilen opknappen. Altijd het grootste woord hebben en maar roepen dat alles buiten de randstad niet nodig is maar ondertussen :) :)
Beetje ongenuanceerd…..denk aan verplaatsing PTT naar Groningen voor werkgelegenheid, idem CBS naar Limburg, ABP zit daar ook.
pi_188154137
En vergeet de talloze azc’s niet. Tussen kleine dorpjes in de wei.
.
pi_188158065
quote:
Noodoplossing ophalen grofvuil kost Amsterdam mogelijk tonnen extra
De extra maatregelen die de gemeente neemt om ophalen van grofvuil weer op schema te krijgen, kost de gemeente mogelijk tonnen extra.
Dat laat een woordvoerder van de gemeente weten na vragen van AT5. Door de problemen bij het AEB werd grofvuil begin deze week later opgehaald dan normaal. De gemeente heeft twee afvalverwerkingsbedrijven, Paro en Union, moeten inhuren om het grofvuil te verwerken. De twee bedrijven zullen de verwerking in ieder geval op zich nemen tot duidelijk wordt wat er met het AEB gaat gebeuren.
https://www.at5.nl/artike(...)ogelijk-tonnen-extra
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_188254517
Omdat ze het niet meer verbrand krijgen, gaat Amsterdam nu rioolafval dumpen in de haven.
pi_188254527
quote:
Paniek om Amsterdamse afvalverbrander neemt toe: rioolslib in haven gestort
De paniek om de deels stilgelegde afvalverbrander AEB in Amsterdam neemt toe. In de haven wordt in alle haast een enorm depot aangelegd voor de rioolslib die AEB niet meer kan verwerken.
https://www.ad.nl/binnenl(...)en-gestort~a6dbb89e/
pi_188254674
Amsterdam, het, zij het verstopte, afvoerputje van Nederland.
pi_188254682
Ik gun het ze
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_188254685
quote:
Volgens de haven is deze plek de minst slechte optie, vanwege het gebrek aan bebou­wing. Maar de zorgen van naburige bedrijven over de stank en ongedierte rond het depot zijn reëel. De drek wordt tussen dijklichamen ­gestort, op dik plastic, en ligt in de open lucht.
quote:
Vooral het naburige bedrijf Katoen Natie, groot in de opslag en overslag van cacaobonen, maakt zich grote zorgen. ,,Wij hebben recent tientallen miljoenen euro’s geïnvesteerd in nieuwbouw op dit terrein, in overleg met het Havenbedrijf, en nu worden we geconfronteerd met dit slibdepot dat stankoverlast veroorzaakt en ongedierte aantrekt,” zegt Sander Wiegersma van Katoen Natie. ,,Er is hier verder geen baggerverwerking of vergelijkbare industrie, dus ik vind de keuze voor deze kavel erg frappant.”

Ook Richard ter Haak van het naastgelegen Ter Haak Group is bezorgd. ,,Als ik iets wil, moet ik langs dertig instanties en dit kan zonder bezwaarprocedure worden neergezet,” zegt hij.
:r

Slechte zaak dit, kennelijk zijn er maar weinig mogelijkheden tot zorgvuldige extra capaciteit binnen het afvalwezen. Er kampt 1 verwerkingsbedrijf met problemen, en de noodoplossing is dan dit en als dat niet voldoende is wordt het zelfs een optie om verontreinigd slib in het oppervlaktewater te lozen...
pi_188254711
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 17:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

[..]

:r

Slechte zaak dit, kennelijk zijn er maar weinig mogelijkheden tot zorgvuldige extra capaciteit binnen het afvalwezen. Er kampt 1 verwerkingsbedrijf met problemen, en de noodoplossing is dan dit en als dat niet voldoende is wordt het zelfs een optie om verontreinigd slib in het oppervlaktewater te lozen...
Jij hebt het dreigement ook gevonden?
pi_188254737
Start een fonds zodat iedere Nederlander mag bijdragen om over .. jaren weer op nieuw te vragen ervoor, daar hoor je geld voor terzijde te leggen bedrijfje. Voor onderhoud.

Maar goed dat lozen of die gooi ernaar zal het ook wel doen, of werken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2019 17:34:38 ]
pi_188321123
quote:
AEB heeft waarschijnlijk miljoenen extra nodig
Na de eerste steunronde heeft de noodlijdende vuilverbranding AEB waarschijnlijk opnieuw miljoenen euro’s nodig om de verbranding van huishoudelijk afval door te laten gaan.

De gemeente Amsterdam houdt rekening met een nieuw steunverzoek van AEB, zo staat in een brief van het stadsbestuur aan de gemeenteraad. Het geld zou noodzakelijk zijn om de resterende verbrandingsovens in bedrijf te houden en een ongecontroleerd faillissement te voorkomen. Als dit gebeurt, stokt de verwerking van huishoudelijk afval.
https://www.ad.nl/amsterd(...)xtra-nodig~ae35637c/
pi_188321190
Tja met F.H. als leidster kun je dat verwachten.
pi_188333623
https://www.nu.nl/binnenl(...)ege-afvalcrisis.html

quote:
Kabinet kondigt tijdelijk importplafond voor vuilnis aan vanwege afvalcrisis

Staatssecretaris Stientje van Veldhoven (Infrastructuur en Waterstaat) heeft besloten dat er een vuilnisimportplafond komt voor Nederland. Met deze stap draagt de rijksoverheid een steentje bij aan de crisis rondom het Amsterdamse Afval Energie Bedrijf (AEB).

Het importplafond houdt in dat er geen nieuwe contracten kunnen worden afgesloten voor het verbranden van buitenlands afval in Nederland.

Nederland is een van de grootste afvalimporteurs binnen de Europese Unie. In 2016 werd 5.600 kiloton afval geïmporteerd. Er zijn vooral veel contracten afgesloten met het Verenigd Koninkrijk.

De Vereniging Afvalbedrijven pleit al langer voor een importplafond. Het afkopen van de contracten vergroot de capaciteit voor binnenlands afval en lost het probleem in een keer op. Maar het kabinet spreekt nu alleen over nieuwe contracten en niet over de al lopende contracten.

Of de bestaande contracten wel worden nagekomen, is dan ook nog onbekend. Mocht het AEB de contracten willen beëindigen, dan kan het bedrijf dat zelfstandig beslissen. Eventuele schadeclaims zouden dan voor rekening van het AEB zijn. Maar door de financiële problemen die het bedrijf heeft, zal zo'n kostenpost naar alle waarschijnlijkheid worden doorgeschoven naar de gemeente.

Als de bestaande contracten niet worden beëindigd, is de ingreep van de staatssecretaris slechts een oplossing voor de lange termijn.

Bestaande contracten moeten wel worden nagekomen
Het afvalbeleid valt officieel onder de verantwoordelijkheid van gemeenten, maar volgens Van Veldhoven laten de problemen bij het AEB zien dat een lokale crisis landelijk tot zorgen kan leiden.

Het AEB verbrandt een zesde van al het afval dat in Nederland wordt verbrand. Sinds begin juli liggen vier van de zes ovens echter stil, waardoor het vuilnis zich ophoopt. Als tijdelijke oplossing wordt het afval gestort in Noord-Holland en Flevoland, maar dit is geen structurele oplossing.

"Ik vind dat ons afvalbeheer toekomstbestendiger moet worden en ik ga bezien wat ervoor nodig is. Intussen zijn alle betrokken partijen aan het kijken welke maatregelen nu nodig zijn om de situatie in Amsterdam op te lossen. Dit tijdelijke importplafond helpt daarbij", aldus de staatssecretaris.
pi_188333687
Is dat import en exportgedoe van afval an sich ook niet een probleem? Wij verbranden kennelijk afval uit het buitenland, maar sturen op ons beurt ook weer eigen afval naar verre landen om er daar mee af te laten rekenen. Voor gevaarlijk/chemisch afval dat enkel sterk gespecialiseerd kan worden verwerkt kan ik me dat voorstellen, maar voor "gewone" troep lijkt dat toch wel een tamelijk absurd geschuif...
  donderdag 8 augustus 2019 @ 12:52:07 #86
131800 Tarado
capô de fusca
pi_188345106
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 17:30 schreef maryen65 het volgende:
Ik gun het ze
dank je, maar wij betalen er ook gewoon voor en hebben met dit mismanagement natuurlijk weinig te maken.

Wat me wel verbaast is dat er behalve wat RVC mensen die opgestapt zijn er nog geen koppen rollen.
pi_188458874
quote:
AEB stuurt gemeente verzoek voor extra financiële steun

Het in nood verkerende Afval Energie Bedrijf (AEB) heeft de gemeente om extra financiële steun gevraagd. Het verzoek wordt momenteel door het college van burgemeester en wethouders bekeken, schrijft wethouder Udo Kock (Deelnemingen) aan de gemeenteraad.

Eerder al besloten banken en de gemeente om met 16 miljoen over de brug te komen om de afvalverwerker van een direct faillissement te redden. De banken schoten te hulp met een bedrag van tien miljoen en de gemeente besloot twee rekeningen op te pakken van ruim drie miljoen voor de afvalverwerking over de maanden juni en juli.

Ruim 14 miljoen overgemaakt
De gemeente heeft inmiddels 5,3 miljoen overgemaakt, banken tot nu toe 8,8 miljoen. Met dat geld kan het bedrijf, waarvan de gemeente honderd procent eigenaar is, belastingen, salarissen en crediteuren betalen.

Toch kwam er op 6 augustus een aanvullend verzoek voor financiële steun van het AEB. Over dat verzoek beraadt het stadsbestuur zich nu. 'Zodra een besluit is genomen, wordt u hier nader over geïnformeerd', schrijft Kock aan de raad. Om wat voor bedrag het gaat is niet bekend. Ook is niet duidelijk waar het AEB de aanvullende financiële steun voor nodig denkt te hebben.
https://www.at5.nl/artike(...)tra-financiele-steun
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 09:01:35 #88
131800 Tarado
capô de fusca
pi_188584710
AT5 twitterde op vrijdag 23-08-2019 om 08:45:57 'Machtsstrijd tussen kantoor en medewerkers oorzaak crisis AEB' https://t.co/ES0OuM6LIh https://t.co/JmAiXGRTRx reageer retweet
quote:
Het Afval Energie Bedrijf (AEB) is 'al jaren een stuurloos schip'. Dat vertellen meerdere (oud-)medewerkers en andere betrokkenen aan het FD. Er zou volgens de krant zelfs sprake zijn van sabotage en brandstichting door het eigen personeel, en is het een komen en gaan van managers.

Verschillende bronnen vergelijken de 'verziekte cultuur' bij het bedrijf met die van de eveneens beruchte Amsterdamse brandweer en voorheen het GVB. Een machtsstrijd tussen het kantoor en medewerkers in de fabriek zou hiervan de oorzaak zijn.

Lees ook: Brief college over AEB: problemen nog lang niet voorbij

Zo mislukten pogingen van het management om processen te professionaliseren, vanwege 'een harde kern van rotte appels'. In plaats daarvan werden auto's van managers bekrast, meldt de krant.

Sabotage
De 'anarchie op de werkvloer' waar de bronnen van spreken, zou vooral terugkomen op de technische afdeling. Daar hebben medewerkers zelfs ovens gesaboteerd, vertellen ze.

Door de ingewikkelde reparaties die vervolgens nodig waren, konden ze aan het dagelijkse 'saaie onderhoudswerk' ontsnappen. Bovendien mochten ze daardoor overuren opschrijven en compensatiedagen opnemen.

Lees ook: Gemeente komt met onderzoekscommissie voor Afval Energie Bedrijf

Poging cultuurwijziging
Wat niet hielp, was dat het een komen en gaan was van managers. Toch heeft de directie volgens de krant wel degelijk pogingen gedaan om de cultuur te wijzigen. Zelfs bij de sluiting van de vier verbrandingslijnen werden er opnieuw maatregelen aangekondigd om verbeteringen door te voeren.

'Toeten noch blazen'
Maar ingewijden zijn daar sceptisch over. 'De kloof tussen kantoor en fabriek is gigantisch', zeggen ze. Zo zou de huidige directie 'van toeten noch blazen weten', vooral als het gaat om de techniek van de verbrandingsoven.

(Oud-)medewerkers geloven zelfs niet dat er sprake was van structureel 'achterstallig onderhoud', terwijl dat de reden is dat de vier verbrandingslijnen zijn stilgelegd. Volgens hen zouden recente technische rapporten en een keuring van AEB's verzekeraar dat bewijzen. De directie heeft zich laten meeslepen door 'opgeklopte verhalen over onveilige situaties', aldus de bronnen.

Reactie AEB
AEB laat in een reactie aan de krant weten dat het besluit om de verbrandingslijnen stil te leggen is genomen op basis van onderbouwde rapportages van het technisch management. Bovendien is er geluisterd naar signalen van medewerkers.

Lees ook: Afval Energie Bedrijf (AEB) legt afvalverbranding grotendeels stil

'Het is een breed gedragen besluit. Ook heeft er externe validatie plaatsgevonden waaruit blijkt dat de vier verbrandingslijnen binnen vier tot zes maanden weer in bedrijf genomen kunnen worden.'
pi_188585794
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 09:01 schreef Tarado het volgende:
AT5 twitterde op vrijdag 23-08-2019 om 08:45:57 'Machtsstrijd tussen kantoor en medewerkers oorzaak crisis AEB' https://t.co/ES0OuM6LIh https://t.co/JmAiXGRTRx reageer retweet
En uiteraard is het "management" nergens schuldig aan... :')

quote:
Wat niet hielp, was dat het een komen en gaan was van managers

'Toeten noch blazen'

Maar ingewijden zijn daar sceptisch over. 'De kloof tussen kantoor en fabriek is gigantisch', zeggen ze. Zo zou de huidige directie 'van toeten noch blazen weten', vooral als het gaat om de techniek van de verbrandingsoven.
Dit is natuurlijk het grote probleem, figuren de leiding geven die nog niet eens in staat zijn om een stekker in een stopcontact te steken, amper een week werkervaring hebben bij dat bedrijf maar die dan wel ff alle bedrijfsprocessen radicaal willen omgooien waarbij de werkvloer honderd keer gezegd heeft dat het niet gaat werken maar waar dan totaal niet naar geluisterd wordt... Ja, dan wordt de werkvloer plotseling anarchie en sabotage verweten... :')
  woensdag 18 september 2019 @ 18:20:32 #91
131800 Tarado
capô de fusca
  woensdag 18 september 2019 @ 18:22:26 #92
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_189009637
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 18:20 schreef Tarado het volgende:

[..]

wow, Groenlinks en besturen, dat gaat niet echt samen
Is Dijksma overgelopen?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_189009668
Ik vind dat het echt lekker loopt in Amsterdam.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  woensdag 18 september 2019 @ 18:25:00 #94
131800 Tarado
capô de fusca
pi_189009677
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 18:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Is Dijksma overgelopen?
:X PVDA, helemaal vergeten dat ze daar vandaan komt, maar goed met eentje van groenlinks en eentje van SP erbij heb je wel een supertrio natuurlijk
  woensdag 18 september 2019 @ 18:25:00 #95
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189009678
Sharon Dijksma is ook een toonbeeld van onkunde.
Antifa
pi_189009683
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 14:55 schreef Leandra het volgende:
Dan rijdt de 4711 toch een paar keer extra naar Wijster?
O ja, scheep de omwonenden daar op met extra overlast.

Laat ze met een goede oplossing komen bij de gemeenteraad,. En vul de rest maar in
pi_189009686
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 18:25 schreef VoMy het volgende:
Sharon Dijksma is ook een toonbeeld van onkunde.
Nee, da's Femke. Je haalt ze nu door elkaar.
  woensdag 18 september 2019 @ 18:26:18 #98
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189009692
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 18:25 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee, da's Femke. Je haalt ze nu door elkaar.
Nee, Halsema heeft bepaald geen slecht trackrecord.
Antifa
pi_189009744
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 18:20 schreef Tarado het volgende:

[..]

wow, Groenlinks en besturen, dat gaat niet echt samen
Marieke van Doorninck van GroenLinks wordt ook genoemd in dit NRC artikel.

‘Amsterdamse wethouders logen en chanteerden’
pi_189009795
Dit verklaard gelijk waarom de vice voorzitter zijn functie neergelegd heeft. Het college in Amsterdam is echt verziekt.
pi_189009810
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 18:31 schreef Mylene het volgende:

[..]

Marieke van Doorninck van GroenLinks wordt ook genoemd in dit NRC artikel.

‘Amsterdamse wethouders logen en chanteerden’
Ok, dus naast een liegende burgemeester hebben we nu ook liegende wethouders in de hoofdstad...
pi_189011010
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 18:36 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ok, dus naast een liegende burgemeester hebben we nu ook liegende wethouders in de hoofdstad...
Dijksma: mijn intenties waren zuiver

Een groot misverstand :).
pi_189011048
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 20:11 schreef Mylene het volgende:

[..]

Dijksma: mijn intenties waren zuiver

Een groot misverstand :).
Last van de zwangerschapshormonen.
pi_189018822
quote:
Oppositie dient motie van afkeuring in tegen wethouder Van Doorninck om AEB

Bijna de gehele oppositie heeft een motie van afkeuring ingediend tegen wethouder Marieke van Doorninck (GroenLinks). De partijen vinden de uitleg die Van Doorninck vorige week over het Afval Energie Bedrijf gaf ondermaats.

Van Doorninck zei tijdens een commissievergadering dat er nog 'geen onderhandelingsresultaat' was over de mogelijke overname van het Afval Energie Bedrijf (AEB) door recyclebedrijf Beelen. Vandaag zei ze: 'Er is een verschil van inzicht (met de vertrokken wethouder Udo Kock, red.) of de letter of intent uitvoerbaar was.'

Niet goed geacteerd
Oppositiepartijen VVD, Forum voor Democratie, Denk, CDA, Partij voor de Dieren en Partij van de Ouderen dienden de motie rond 20.00 uur in. 'Wethouder van Doorninck heeft niet goed geacteerd in de commissievergadering van afgelopen donderdag', zei VVD-fractievoorzitter Marianne Poot. 'Daar waar je in een afvalcrisis die een bestuurscrisis is geworden openheid en transparantie verwacht.'

GroenLinks-fractievoorzitter Femke Roosma vond de motie onterecht. Ze vond dat vragen tijdens het debat eindeloos werden herhaald, met de bedoeling om de wethouders Van Doorninck en Dijksma op een verspreking te betrappen. 'Enkel met als doel mensen te beschadigen of pootje te haken.'

Voordeel van de twijfel
Reinier van Dantzig (D66) stelde dat in de motie ten onrechte de suggestie van liegen werd gewekt. 'Ik vind dat we onze publieke ambtsdragers het voordeel van de twijfel moeten geven.'
'Er is maar een iemand die vervelende woordspelletjes speelt', reageerde Annabel Nanninga (Forum voor Democratie), doelend op wethouder Van Doorninck. Ze noemde het optreden van de GroenLinks-wethouder 'ver onder de maat'.

Livestream teruggekeken
Ook ChristenUnie-fractievoorzitter Don Ceder sprak over een ondermaats optreden van Van Doorninck. 'De semantische discussie baart mij zorgen. Ik heb de livestream van donderdag net teruggekeken. De wethouder zei, er is geen plan, er is geen bod, er zijn intenties, er is belangstelling. Maar als ik de stukken lees, die concluderen iets anders. Het is een Amsterdamse wethouder onwaardig en ik zal het college met klem oproepen om tijdens deze afvalcrisis, maar ook bestuurscrisis, leiderschap te tonen.'
Andere partijen hebben de motie niet gesteund, de motie is dan ook verworpen.
https://www.at5.nl/artike(...)van-doorninck-om-aeb
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')