maar dat wil niet zeggen dat ik begiftigd met met kennis of lef, het is gewoon het geld wat dan voor me spreekt.quote:
De rest van de wereld trapt ook niet in zijn retoriek.quote:Op donderdag 11 juli 2019 13:43 schreef archito het volgende:
[..]
Dat is meteen ook een van de redenen dat hij geen geschikte president is. Hij laat zich consequent in de kaarten kijken. Daar kunnen andere landen, die het politieke spelletje ook kennen, handig gebruik van maken.
Het zou mijn keuze ook niet zijn.quote:Op donderdag 11 juli 2019 13:43 schreef archito het volgende:
[..]
Dat is meteen ook een van de redenen dat hij geen geschikte president is. Hij laat zich consequent in de kaarten kijken. Daar kunnen andere landen, die het politieke spelletje ook kennen, handig gebruik van maken.
Een dealmaker? Trump? Dikke lul drie bier!quote:Op donderdag 11 juli 2019 13:37 schreef Ship-o-Bricks het volgende:
[..]
Baarlijke nonsens alleen. Trump loopt er mee te koop, dat is een van z'n gimmicks. Een dealmaker, en een vechter.
Maar dat is exact hoe het werkt, en dat deed het voor Trump ook al.
dat zie je ook vaak in bedrijven, daar kruipen de meeste onkundige figuren prominent de directie in, puur voor de titel.quote:Op donderdag 11 juli 2019 14:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Een dealmaker? Trump? Dikke lul drie bier!
De man heeft in de afgelopen tweeënhalf jaar geen enkele noemenswaardige deal weten te sluiten. Hij heeft er veel werbroken, dat wel. Maar wat voor geweldige deals heeft hij nou? De deal met Mexico om voor de muur te betalen? Een betere atoomdeal met Iran? Een goed werkende deal met Kim zodat die zijn nukes opgeeft? Een zorgdeal? Nada, noppes, niemendal. Hij kan niet eens een budgetdeal sluiten.
Dealmaker zegt-ie! Lamenielache. Dealbreaker-in-chief. Dat kan hij zich noemen.
En je mag best zaken doen met dictators, maar kruipen als een bitch voor dat soort figuren deed geen enkele POTUS voor Trump. Trump is een gewoon een slappe plooibare sukkel. Streel zijn ego een kwartiertje en je schuift zonder problemen je leuter in zijn hol. En hij maar juichen om het eerbetoon.
Ondanks dat Wikipedia, Twitter, Facebook en Google vol SJW-moderators zitten blijft het bizar hoever men gaat om Clinton te beschermen:quote:Op woensdag 10 juli 2019 20:27 schreef Refragmental het volgende:
Interessant artikel van Vanity Fair
https://www.vanityfair.co(...)s-on-jeffrey-epstein
[..]
In 2015 al!
En dan dit:
[..]
En
[..]
Trump maakt zich volgens mij echt geen zorgen om de Epstein zaak
Epstein speelt volgens FBI-informatie ook een rol in het Mueller onderzoek:twitter:Blondiedez twitterde op zondag 07-07-2019 om 17:58:57Seems Wikipedia has altered Epstein’s bio already. First screenshot of Epstein’s bio was at 8:27 a.m. The 2nd was at 10:30 a.m. omitting Bill Clinton & Spacy yet leaving Trump! That is frightening. Same exact bio of Epstein, different times. https://t.co/T6lUHD8TrO https://t.co/5QrjuovwHB reageer retweet
WaPo maakt ook duidelijk dat Trump Epstein de toegang tot Mar-a-Lago ontzegd heeft.twitter:Techno_Fog twitterde op donderdag 24-05-2018 om 19:49:28Wait. Was pedophile Jeffrey Epstein an informant for Mueller's FBI?From the 5/24/18 FBI Vault release: "Epstein has also provided information to the FBI as agreed upon."Is that why he escaped serious charges for molesting over twenty girls? https://t.co/K4suAumD85 reageer retweet
Hoezo levensgevaarlijk?quote:Op donderdag 11 juli 2019 15:11 schreef Oostwoud het volgende:
Op-ed in de NY Times waarin wordt opgeroepen om de identiteit van ICE-medewerkers te onthullen. Levensgevaarlijk.
Je kan best open zijn over of je meehelpt aan het opsluiten van kinderen in concentratiekampen toch?quote:Op donderdag 11 juli 2019 15:11 schreef Oostwoud het volgende:
Op-ed in de NY Times waarin wordt opgeroepen om de identiteit van ICE-medewerkers te onthullen. Levensgevaarlijk.
Op-ed schrijver in kwestie wil dat alle betrokken, "voetsoldaten incluis, de gevolgen merken."quote:
https://thehill.com/homen(...)citizenship-questionquote:Trump plans to take executive action on census citizenship question
President Trump on Thursday plans to announce an executive action related to the census, according to a White House official.
The action is expected to address the citizenship question that the Supreme Court recently blocked the administration from adding to the 2020 census. Trump tweeted that he will hold a news conference in the afternoon “on the Census and Citizenship.
Ptecies. Het is een eerbaar beroep om meisjes van veertien in het kruis te grijpen.quote:Op donderdag 11 juli 2019 15:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je kan best open zijn over of je meehelpt aan het opsluiten van kinderen in concentratiekampen toch?
Neuh, voetsoldaten moet je net zo hard aanpakken. Dat "bevel is bevel en bevelen dient men zonder meer uit te voeren" excuus is niet valide.quote:Op donderdag 11 juli 2019 15:18 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Op-ed schrijver in kwestie wil dat alle betrokken, "voetsoldaten incluis, de gevolgen merken."
Het wordt allemaal leuk bedekt verwoord, maar Cronin-Furman ziet graag wat dreigmailtjes, intimiderende huisbezoeken of erger voor mensen die hun werk uitvoeren. Als je problemen hebt met het gevoerde beleid, moet men het hogerop zoeken.
Wat bedoel jij met hard aanpakken?quote:Op donderdag 11 juli 2019 15:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Neuh, voetsoldaten moet je net zo hard aanpakken. Dat "bevel is bevel en bevelen dient men zonder meer uit te voeren" excuus is niet valide.
Als een kampbewakee met zijn hand in het kruis van een veertienjarige zit moet je die kampbewaker behandelen als een pedofiel.quote:Op donderdag 11 juli 2019 15:23 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Wat bedoel jij met hard aanpakken?
Nu noem je een zeer specifieke daad. Wat bedoel je met hard aanpakken van iedereen, voetsoldaten incluis, die zich op enige wijze bezig houden met deze 'concentratiekampen'? Ik doel op het algemene beleid.quote:Op donderdag 11 juli 2019 15:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als een kampbewakee met zijn hand in het kruis van een veertienjarige zit moet je die kampbewaker behandelen als een pedofiel.
Veroordelen en opsluiten wegens handelen in strijd met het recht. Befel ist befel is geen excuus.quote:Op donderdag 11 juli 2019 15:26 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Nu noem je een zeer specifieke daad. Wat bedoel je met hard aanpakken van iedereen, voetsoldaten incluis, die zich op enige wijze bezig houden met deze 'concentratiekampen'? Ik doel op het algemene beleid.
Ok, dat is inderdaad een optie. Ik begrijp dat je de NY Times Op-ed van Cronin-Furman niet onderschrijft?quote:Op donderdag 11 juli 2019 15:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Veroordelen en opsluiten wegens handelen in strijd met het recht. Befel ist befel is geen excuus.
Ontslaan, aanklagen wegens (kinder-)mishandeling, mensenhandel als kinderen zonder toestemming van de ouders ter adoptie zijn aangeboden, dood door schuld.quote:Op donderdag 11 juli 2019 15:26 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Nu noem je een zeer specifieke daad. Wat bedoel je met hard aanpakken van iedereen, voetsoldaten incluis, die zich op enige wijze bezig houden met deze 'concentratiekampen'? Ik doel op het algemene beleid.
Naar ik gisteren begreep is het helemaal niet toegestaan om hier zo uit je slof te schieten - maar van mij persoonlijk mag het, begrijp me niet verkeerd!quote:Op donderdag 11 juli 2019 14:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Een dealmaker? Trump? Dikke lul drie bier!
De man heeft in de afgelopen tweeënhalf jaar geen enkele noemenswaardige deal weten te sluiten. Hij heeft er veel werbroken, dat wel. Maar wat voor geweldige deals heeft hij nou? De deal met Mexico om voor de muur te betalen? Een betere atoomdeal met Iran? Een goed werkende deal met Kim zodat die zijn nukes opgeeft? Een zorgdeal? Nada, noppes, niemendal. Hij kan niet eens een budgetdeal sluiten.
Dealmaker zegt-ie! Lamenielache. Dealbreaker-in-chief. Dat kan hij zich noemen.
En je mag best zaken doen met dictators, maar kruipen als een bitch voor dat soort figuren deed geen enkele POTUS voor Trump. Trump is een gewoon een slappe plooibare sukkel. Streel zijn ego een kwartiertje en je schuift zonder problemen je leuter in zijn hol. En hij maar juichen om het eerbetoon.
What the fuckquote:Op donderdag 11 juli 2019 15:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je kan best open zijn over of je meehelpt aan het opsluiten van kinderen in concentratiekampen toch?
I don't see any method at all.quote:Op donderdag 11 juli 2019 15:34 schreef Ship-o-Bricks het volgende:
[..]
Naar ik gisteren begreep is het helemaal niet toegestaan om hier zo uit je slof te schieten - maar van mij persoonlijk mag het, begrijp me niet verkeerd!
Maar goed, zoals gezegd - dat is nu eenmaal een deel van het verhaal Trump. In hoeverre het verhaal klopt met de praktische resultaten, dat is een tweede. Maar ik herken het wel een klein beetje. Ik ben er nog steeds niet uit of en in hoeverre er een plan achter zijn uitspattingen zit, maar zijn beleid lijkt er iig op gericht de Amerikanen in een gunstige positie te manoeuvreren en daarbij te vertrouwen op de angst voor Amerikaanse hard power, danwel de mogelijke afwezigheid daarvan. Maar het is vaak tenenkrommend en onnavolgbaar, zonder twijfel.
O ja, het is pijnlijk als je het concentratiekampen noemt of wat?quote:
Volgens mij is het technisch niet incorrect, maar de term is nu eenmaal een beetje besmet.quote:Op donderdag 11 juli 2019 16:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
O ja, het is pijnlijk als je het concentratiekampen noemt of wat?
Misschien omdat de handelswijze van ICE even besmet is als de term zelf?quote:Op donderdag 11 juli 2019 16:07 schreef Ship-o-Bricks het volgende:
[..]
Volgens mij is het technisch niet incorrect, maar de term is nu eenmaal een beetje besmet.
Gelukkig hoeven we van Trumpfans niet meer politiek correct zijn.quote:Op donderdag 11 juli 2019 16:07 schreef Ship-o-Bricks het volgende:
[..]
Volgens mij is het technisch niet incorrect, maar de term is nu eenmaal een beetje besmet.
1000/24 ook, jemig.quote:Op donderdag 11 juli 2019 17:14 schreef Knipoogje het volgende:
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1149279679045672961
Die man wordt met de dag meer unhinged.
En natuurlijk klagen als iemand anders hem uitscheldt, want uitschelden mag hij alleen zelf.
Nee, gewoon dom en onnodig polariserend.quote:Op donderdag 11 juli 2019 16:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
O ja, het is pijnlijk als je het concentratiekampen noemt of wat?
Het is wat het is. Een grote concentratie mensen in een kamp, toevallig deze keer speciaal voor kinderen en onder slechte omstandigheden. Meer kan ik er niet van maken.quote:Op donderdag 11 juli 2019 17:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, gewoon dom en onnodig polariserend.
Er worden tientallen artikelen geschreven alleen maar om pedante redenen te vinden het concentratiekampen te kunnen noemen uit politieke overwegingen. Heeft geen nut.
Linkje werkt hier niet.quote:Op donderdag 11 juli 2019 17:14 schreef Knipoogje het volgende:
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1149279679045672961
Die man wordt met de dag meer unhinged.
En natuurlijk klagen als iemand anders hem uitscheldt, want uitschelden mag hij alleen zelf.
Lijkt erop dat meneer z'n mislukte tweet heeft verwijderd en de oorspronkelijke "1000/24th" heeft vervangen met "1/1024th".quote:
Dat moeten de aanklagers, rechters en verantwoordelijke instanties doen. Hoe schandelijk de situatie in de kampen ook is, de namen en adressen van ICE-medewerkers openbaar maken lijkt me op zijn zachtst gezegd geen geschikte oplossing.quote:Op donderdag 11 juli 2019 15:34 schreef Ulx het volgende:
Ontslaan, aanklagen wegens (kinder-)mishandeling, mensenhandel als kinderen zonder toestemming van de ouders ter adoptie zijn aangeboden, dood door schuld.
Hoezo? Verdachten staan daar gewoon met naam en toenaam in de krant.quote:Op donderdag 11 juli 2019 18:21 schreef chibibo het volgende:
[..]
Dat moeten de aanklagers, rechters en verantwoordelijke instanties doen. Hoe schandelijk de situatie in de kampen ook is, de namen en adressen van ICE-medewerkers openbaar maken lijkt me op zijn zachtst gezegd geen geschikte oplossing.
Zijn het verdachten?quote:Op donderdag 11 juli 2019 18:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoezo? Verdachten staan daar gewoon met naam en toenaam in de krant.
Hebben ze opdracht gekregen om kinderen te mishandelen?quote:Je weet dat het overheidsmedewerkers in de VS verboden is om illegale orders uit te voeren? Dus als je baas zegt dat je kinderen moet mishandelen en je doet dat kun je je niet verschuilen achter "bevel is bevel".
Is het een criminele organisatie?quote:Criminele organisaties pak je door de laagste rang hun baas te laten verlinken, in ruil voor iets. Strafvermindering. Een lintje. Iets.
Je kunt beter stoppen met deze onzinnige act en niet constant in superlatieven reageren. Gaat echt werkelijk nergens over.quote:Met een dreigement als dit zullen er heus wel wat kampbewakers zijn die eieren voor hun geld kiezen en opnanes naar buiten smokkelen of op andere manieren uit de school klappen. Om zichzelf te redden. Niets mis mee.
Lullige is dat Trump het niet eens ironisch bedoelt.quote:Op donderdag 11 juli 2019 18:16 schreef ATuin-hek het volgende:
Great looking smart stable genius?Damn zeg.
Bron: Businessinsider.nlquote:Former House Speaker Rep. Paul Ryan of Wisconsin said that he frequently had the urge to “scold” President Donald Trump because “he didn’t know anything about government” in an interview for Politico correspondent Tim Alberta’s forthcoming book “American Carnage.”
“I told myself I gotta have a relationship with this guy to help him get his mind right,” Ryan told Alberta, according to the Post. “Because, I’m telling you, he didn’t know anything about government… I wanted to scold him all the time.”
Ryan said he and other officials “really helped to stop him from making bad decisions,” adding, “we helped him make much better decisions, which were contrary to kind of what his knee-jerk reaction was. Now I think he’s making some of these knee-jerk reactions.”
According to a separate excerpt of Alberta' book previously published in Politico Magazine, Ryan was so horrified by the October 2016 release of a 2005 "Access Hollywood" tape in which Trump joked about sexually assaulting women that he cancelled a planned campaign event with Trump in Wisconsin and begged then-RNC Chairman Reince Priebus to find a way to replace Trump as a the Republican nominee and "excommunicate him" from the party.
“We’ve gotten so numbed by it all,” Ryan mused about Trump’s behavior. “Not in government, but where we live our lives, we have a responsibility to try and rebuild. Don’t call a woman a ‘horse face.’ Don’t cheat on your wife. Don’t cheat on anything. Be a good person. Set a good example.”
Maar de kinderen (die dus van hun ouders zijn gescheiden) mogen wanneer ze willen de poort uitlopen? Of kruipen als het om baby's gaat?quote:Op donderdag 11 juli 2019 19:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar ze zijn niet 'confined'. Ze kunnen gewoon weg wanneer ze willen, dat is nogal een verschil.
De lijst:twitter:kylegriffin1 twitterde op donderdag 11-07-2019 om 19:00:14The House Judiciary Committee has voted to authorize subpoenas targeting 12 people with connections to Trump, including Jared Kushner and Jeff Sessions, as part of their investigation into whether Trump obstructed justice or otherwise abused his office. https://t.co/uzXLCHFLYC reageer retweet
Als het Huis dit aanneemt kunnen ze dan de Sergeant-at-Arms bij die twee heren langssturen om ze de cel in te flikkeren tot ze aan de subpoenas voldoen?twitter:kylegriffin1 twitterde op donderdag 11-07-2019 om 19:59:54Nancy Pelosi: "Next week, the full House will vote on a resolution of criminal contempt for Attorney General Barr and Secretary Ross so we can force our subpoenas and get the facts."Via ABC https://t.co/dvGDLbGdg8 reageer retweet
Vooruit wat is jou oplossing?quote:Op donderdag 11 juli 2019 19:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar de kinderen (die dus van hun ouders zijn gescheiden) mogen wanneer ze willen de poort uitlopen? Of kruipen als het om baby's gaat?
Dat is jouw reden te zeggen dat ze vrij zijn? Je ziet geen praktische bezwaren?
Is dat zo? Ik dacht dat het dan een de DOJ was om ze aan te klagen, wat de DOJ in het verleden wel vaker geweigerd heeft (uit mijn hoofd bv. onder Reagan en Obama?)quote:Op donderdag 11 juli 2019 20:05 schreef Ulx het volgende:
Als het Huis dit aanneemt kunnen ze dan de Sergeant-at-Arms bij die twee heren langssturen om ze de cel in te flikkeren tot ze aan de subpoenas voldoen?twitter:kylegriffin1 twitterde op donderdag 11-07-2019 om 19:59:54Nancy Pelosi: "Next week, the full House will vote on a resolution of criminal contempt for Attorney General Barr and Secretary Ross so we can force our subpoenas and get the facts."Via ABC https://t.co/dvGDLbGdg8 reageer retweet
Je zou mensen natuurlijk normaal kunnen behandelen. Geen kinderen in de verkoop doen bij commerciële adoptiebedrijven. Je zou privékampen kunnen sluiten zodat er geen intencive meer is om zoveel mogelijk belastinggeld in de zakken van de managers en graaiers en andersoortige elite te laten verdwijnen. Je kunt procedures aanpassen.quote:Op donderdag 11 juli 2019 20:18 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Vooruit wat is jou oplossing?
Iedereen weet nu dat je dit afkeurt maar hoe het anders moet zie ik helaas nooit terug in dit topic.
Ik snap wel dat men deze term gebruikt. Het zijn immers concentratiekampen. En het maakt een punt over de erbarmelijke omstandigheden die de regering ter afschrikking bewust in stand houdt.quote:Op donderdag 11 juli 2019 17:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, gewoon dom en onnodig polariserend.
Er worden tientallen artikelen geschreven alleen maar om pedante redenen te vinden het concentratiekampen te kunnen noemen uit politieke overwegingen. Heeft geen nut.
Het is ook geen discussie of dialoog meer indien het triggeren van de tegenpartij het hoofddoel is.quote:Op donderdag 11 juli 2019 21:06 schreef Knipoogje het volgende:
Echter, ik begrijp ook dat anno 2019 de term vereenzelvigd is met de vernietigingskampen en daar is uiteraard geen sprake van. Alleen nu zitten beide heuh kampen vast in hun terminologie. De ene kant kan eigenlijk het niet anders meer noemen en de andere kant kan eigenlijk niet anders meer dan er continue tegen in gaan waardoor ze elkaar vasthouden in een houdgreep.
Ik weet niet of haar doel per se het triggeren was van de tegenpartij. Ik kan me voorstellen dat het hoofddoel is om aandacht te genereren voor de situatie waar deze mensen door de overheid in gehouden worden of als je er sinister naar kijkt, aandacht genereren voor zichzelf of zoiets.quote:Op donderdag 11 juli 2019 21:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het is ook geen discussie of dialoog meer indien het triggeren van de tegenpartij het hoofddoel is.
Maar daar is bij de GOP niet aan te ontkomen.quote:Op donderdag 11 juli 2019 21:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het is ook geen discussie of dialoog meer indien het triggeren van de tegenpartij het hoofddoel is.
https://thehill.com/homen(...)enship-question-ontoquote:Trump expected to announce he won't force citizenship question onto 2020 census
President Trump on Thursday is expected to issue an executive order directing the Commerce Department to collect citizenship information by other means than the U.S. census, according to an administration official.
The move effectively sidelines the Trump administration’s bid to force the citizenship question onto the 2020 census, which the president abruptly announced after the Supreme Court ruled late last month against its inclusion.
WaPo meldt dat Trump wel doorzet:quote:Op donderdag 11 juli 2019 21:45 schreef crystal_meth het volgende:
Hij geeft zich gewonnen?
[..]
https://thehill.com/homen(...)enship-question-onto
Ik meen dat ze gegevens wilden vergelijken uit de census en andere overheidsdatabases om informatie te verzamelen over het burgerschap van mensen.quote:Op donderdag 11 juli 2019 21:59 schreef Montov het volgende:
[..]
WaPo meldt dat Trump wel doorzet:
https://www.washingtonpos(...)ae2607e60_story.html
Edit: ok, WaPo is dus ook niet duidelijk welke actie precies komt.
Lijkt me eerlijk gezegd ook effectiever als je doel is om mensen op te sporen?! Lijkt me tegelijk ook misbruik maken van de census en zal mogelijk alsnog een afschrikwekkend effect hebben.quote:Instead, he recommended using existing administrative records to get citizenship data that the Census Bureau could then provide to the Justice Department.
https://www.huffpost.com/(...)fef9e4b0388c1770e3b5
Blijft jammer dat je nooit antwoord krijgt van dit soort lieden bij zulke vragen.quote:Op donderdag 11 juli 2019 18:59 schreef Ulx het volgende:
Sluit ik kinderen van acht op en geef ze naiwelijks te eten en te drinken. Laat ze slapen op beton of buiten binnen een omheining. Geef ze vervolgens de opdracht om baby's te gaan zorgen. Ik geef ze geen zeep of tandpasta.
Hoor ik dan in de gevangenis, Refrag?
Wat is normaal doen? Hoe bedoel je kinderen verkopen bij adoptiebedrijven? Met de privekampen ben ik het met je eens.quote:Op donderdag 11 juli 2019 20:27 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je zou mensen natuurlijk normaal kunnen behandelen. Geen kinderen in de verkoop doen bij commerciële adoptiebedrijven. Je zou privékampen kunnen sluiten zodat er geen intencive meer is om zoveel mogelijk belastinggeld in de zakken van de managers en graaiers en andersoortige elite te laten verdwijnen. Je kunt procedures aanpassen.
Bijvoorbeeld.
Niet dus, en dat is dan ook meteen het probleem. Het leidt ook af van het echte probleem. Daar kan niemand het meer over hebben.quote:Op donderdag 11 juli 2019 21:06 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik snap wel dat men deze term gebruikt. Het zijn immers concentratiekampen.
Hoezo? Het is gewoon een optie hoor. Asiel aanvragen is hun eigen keuze. Die kampen zijn natuurlijk geen pretje maar niemand verplicht ze om asiel aan te vragen.quote:Op donderdag 11 juli 2019 19:57 schreef Barbusse het volgende:
Ze kunnen ook alleen weg als ze om vrijwillige deportatie vragen. In dat geval geven ze alleen wel het recht op om ooit nog eens asiel aan te vragen heb ik begrepen. Dat is dus gewoon een vals dilemma.
Nee, dat scheiden van kinderen is een probleem. Maar onderdeel van het afschrikbeleid natuurlijk.quote:Op donderdag 11 juli 2019 19:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar de kinderen (die dus van hun ouders zijn gescheiden) mogen wanneer ze willen de poort uitlopen? Of kruipen als het om baby's gaat?
Mee eens. Trump heeft een grote waffel maar bereikt niet veel.twitter:cheyennehaslett twitterde op donderdag 11-07-2019 om 20:41:42“This is like the bully who talks as loudly as he can to try and give the impression that he’s tough. And it’s nothing. He’s weak,” @JulianCastro says in reaction to Trump ending his fight for a citizenship questionhttps://t.co/7m2S4xzBh9 https://t.co/dnfMgxwd5h reageer retweet
Klinkt toch echt als wat er dagelijks in dat concentratiekamp in Arizona gebeurt.quote:The term concentration camp refers to a camp in which people are detained or confined, usually under harsh conditions and without regard to legal norms of arrest and imprisonment that are acceptable in a constitutional democracy.
Heb ik iets gemist?twitter:JoyceWhiteVance twitterde op donderdag 11-07-2019 om 21:55:54Twitter went down during Trump's social media summit? reageer retweet
Hij had antwoord gegeven, maar die is weggehaald.quote:Op donderdag 11 juli 2019 22:16 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Blijft jammer dat je nooit antwoord krijgt van dit soort lieden bij zulke vragen.
Je bent seksueel misbruik vergeten.
Volgens mij is bij Trump langsgaan net zo leuk als luisteren naar die ouwe chagrijnige ouwe dronkelap uit de kroeg die je altijd maar verveelt met deprimerende verhalen over het onrecht hem aangedaan.twitter:kylegriffin1 twitterde op donderdag 11-07-2019 om 22:30:15Trump's social media summit appears to be one long airing of Twitter grievances for him. He's complained about his follower count, "shadowbanning," blocking. He's talked about manipulating his followers. Doesn't seem to be much else. reageer retweet
Ik kan er ook niks zinnigs uit halen. Het Daniel Dale factcheck draadje:quote:Op donderdag 11 juli 2019 22:49 schreef Ulx het volgende:
Volgens mij is bij Trump langsgaan net zo leuk als luisteren naar die ouwe chagrijnige ouwe dronkelap uit de kroeg die je altijd maar verveelt met deprimerende verhalen over het onrecht hem aangedaan.twitter:kylegriffin1 twitterde op donderdag 11-07-2019 om 22:30:15Trump's social media summit appears to be one long airing of Twitter grievances for him. He's complained about his follower count, "shadowbanning," blocking. He's talked about manipulating his followers. Doesn't seem to be much else. reageer retweet
Tenenkrommende speech weertwitter:ddale8 twitterde op donderdag 11-07-2019 om 21:54:13Trump begins his speech to his social media event: "If you look, you're at a very famous place. We all work very hard, and I don't know if you call it influence, I don't know if you call it power, but whatever it is, we're in the White House." reageer retweet
Niet de discussie opnieuw beginnenquote:Op donderdag 11 juli 2019 22:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Niet dus, en dat is dan ook meteen het probleem. Het leidt ook af van het echte probleem. Daar kan niemand het meer over hebben.
Die mensen vluchten niet voor niets he? Of moeten ze maar gewoon blijven in een hellhole met corruptie en geweld? Weer een vals dilemma.quote:Op donderdag 11 juli 2019 22:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hoezo? Het is gewoon een optie hoor. Asiel aanvragen is hun eigen keuze. Die kampen zijn natuurlijk geen pretje maar niemand verplicht ze om asiel aan te vragen.
Dat is nog maar de vraag. En vergelijkbaar met het probleem in Europa hoeven ze ook niet per se naar de VS te vluchten.quote:Op donderdag 11 juli 2019 23:28 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Die mensen vluchten niet voor niets he?
twitter:mcpli twitterde op donderdag 11-07-2019 om 23:49:25So basically the ‘executive order’ is something that the Census Bureau has said repeatedly that already is preparing to do. E.g., see tweet 👇from 6/21. #2020Census 3/ https://t.co/kejoLxyKTF reageer retweet
twitter:mcpli twitterde op vrijdag 21-06-2019 om 21:57:39Whitehorne says Census Bureau’s current plan is to use administrative data to construct citizenship data if no citizenship question. But in follow up, he says he doesn’t know at what level of geography that will be available at. #2020Census #fairmaps #NCSLredistricting 2/ reageer retweet
Trump gaf zelf nu ook toe dat dat nauwkeuriger is. Dan is de vraag dus: waarom al dat gelieg om het op de census te krijgen?quote:Op donderdag 11 juli 2019 23:53 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Nou ja, dit gaan ze dus doen, wat ook het voorstel oorspronkelijk was en nauwkeuriger bovendien...:twitter:mcpli twitterde op donderdag 11-07-2019 om 23:49:25So basically the ‘executive order’ is something that the Census Bureau has said repeatedly that already is preparing to do. E.g., see tweet 👇from 6/21. #2020Census 3/ https://t.co/kejoLxyKTF reageer retweet
twitter:mcpli twitterde op vrijdag 21-06-2019 om 21:57:39Whitehorne says Census Bureau’s current plan is to use administrative data to construct citizenship data if no citizenship question. But in follow up, he says he doesn’t know at what level of geography that will be available at. #2020Census #fairmaps #NCSLredistricting 2/ reageer retweet
Dit klinkt gewoon weer zo typisch arrogant...quote:Op donderdag 11 juli 2019 23:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag. En vergelijkbaar met het probleem in Europa hoeven ze ook niet per se naar de VS te vluchten.
Trump heeft steun nodigquote:Op donderdag 11 juli 2019 23:57 schreef Kansenjongere het volgende:
Moest Barr zo bij hem slijmen omdat die opmerkingen van de Britse ambassadeur Trump nog steeds dwarszitten?
Weer een faal.twitter:kylegriffin1 twitterde op vrijdag 12-07-2019 om 00:05:10.@MSNBC banner: "TRUMP CAVES ON CENSUS AFTER COURT REBUKE" reageer retweet
Maar ze hadden de rechtszaak echt wel gewonnen hoor! En het is de schuld van die linksen diequote:Op donderdag 11 juli 2019 23:53 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Nou ja, dit gaan ze dus doen, wat ook het voorstel oorspronkelijk was en nauwkeuriger bovendien...:twitter:mcpli twitterde op donderdag 11-07-2019 om 23:49:25So basically the ‘executive order’ is something that the Census Bureau has said repeatedly that already is preparing to do. E.g., see tweet 👇from 6/21. #2020Census 3/ https://t.co/kejoLxyKTF reageer retweet
Only the best!twitter:AaronBlake twitterde op donderdag 11-07-2019 om 23:48:58Barr: "It was a logistical impediment; not a legal one."Hard not to read that as Wilbur Ross having really messed this up. reageer retweet
Als je zegt "Trump gaf zelf toe", bedoel je dan advocaten van de DOJ?quote:Op vrijdag 12 juli 2019 00:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
Trump gaf zelf nu ook toe dat dat nauwkeuriger is. Dan is de vraag dus: waarom al dat gelieg om het op de census te krijgen?
Trump zei het zelf in zijn speech:quote:Op vrijdag 12 juli 2019 00:09 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Als je zegt "Trump gaf zelf toe", bedoel je dan advocaten van de DOJ?
twitter:ddale8 twitterde op donderdag 11-07-2019 om 23:44:40Trump is now touting this option: "The Census Bureau projected that using previously available records, it could determine citizenship for 90% of our population or more." He says his order allows an "even more complete count of citizens than of asking the single question alone." reageer retweet
Trump wil de gegevens nu op een andete manier -het oorspronkelijke voorstel van DoC- krijgen. En zegt dat dit beter is.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 00:09 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Als je zegt "Trump gaf zelf toe", bedoel je dan advocaten van de DOJ?
Ah ok. In dit geval bedoelde Ulx het dus letterlijk.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 00:15 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Trump zei het zelf in zijn speech:twitter:ddale8 twitterde op donderdag 11-07-2019 om 23:44:40Trump is now touting this option: "The Census Bureau projected that using previously available records, it could determine citizenship for 90% of our population or more." He says his order allows an "even more complete count of citizens than of asking the single question alone." reageer retweet
Ik heb de speech niet gezien en je praat soms in raadsels, maar je bedoelde het dus letterlijk. Uiteraard belachelijk dat het überhaupt een issue was, aangezien de overheid zelf al heel lang aangeeft dat er efficiëntere manieren zijn om de informatie te krijgen die ze claimen te willen. Alleen heeft dat minder politieke voordelen voor republikeinen in de telling.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 00:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
Trump wil de gegevens nu op een andete manier -het oorspronkelijke voorstel van DoC- krijgen. En zegt dat dit beter is.
Kortom: Hoezo moest het op het censusformulier?
Voor het geval je er alsnog behoefte aan hebt:quote:Op vrijdag 12 juli 2019 00:24 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ik heb de speech niet gezien en je praat soms in raadsels, maar je bedoelde het dus letterlijk. Uiteraard belachelijk dat het überhaupt een issue was, aangezien de overheid zelf al heel lang aangeeft dat er efficiëntere manieren zijn om de informatie te krijgen die ze claimen te willen. Alleen heeft dat minder politieke voordelen voor republikeinen in de telling.
Ondernemers proberen ook dingen wanneer het misschien niet lukt hé. Soms werkt zijn risico nemende aanpak wel.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 00:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Trump heeft steun nodigWeer een faal.twitter:kylegriffin1 twitterde op vrijdag 12-07-2019 om 00:05:10.@:MSNBC banner: "TRUMP CAVES ON CENSUS AFTER COURT REBUKE" reageer retweet
Bedankt, maar ik laat dit even gaan. Mijn oren bloeden als ik Trump hoor praten... ik moet die taal- en logicaverkrachter echt doseren.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 00:34 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Voor het geval je er alsnog behoefte aan hebt:
Hij leest het allemaal keurig van een papiertje af![]()
Beetje in zwaktebod, in de politiek probeer je over het algemeen alleen dingen als die je gaan lukken, zeker als je president bent. Iedere keer als iets niet lukt kom je namelijk zwak over.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 00:42 schreef Kun-Aguero het volgende:
[..]
Ondernemers proberen ook dingen wanneer het misschien niet lukt hé. Soms werkt zijn risico nemende aanpak wel.
Dit was geen ondernemersrisico, dit was beunhazerijquote:Op vrijdag 12 juli 2019 00:42 schreef Kun-Aguero het volgende:
[..]
Ondernemers proberen ook dingen wanneer het misschien niet lukt hé. Soms werkt zijn risico nemende aanpak wel.
Trump is dus eigenlijk gewoon de Amerikaanse Hilbrand "proefballonnetje" Nawijn?quote:Op vrijdag 12 juli 2019 00:42 schreef Kun-Aguero het volgende:
[..]
Is het een debacle? Ze hebben ternauwernood niet hun zin, waar 4 van de 9 rechters niet door hun lege argument heen prikten of wilden prikken, terwijl het waarschijnlijk is dat er alsnog een afschrikwekkende werking van uit gaat en dus een structureel voordeel voor de republikeinen.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 01:10 schreef Kijkertje het volgende:
Nog een karakterisatie van het census debacle:
"This was Trump and Barr spiking the football while there already was a touchdown"
Ik bedoel dat de aanpak een debacle wasquote:Op vrijdag 12 juli 2019 01:19 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Is het een debacle? Ze hebben ternauwernood niet hun zin, waar 4 van de 9 rechters niet door hun lege argument heen prikten of wilden prikken, terwijl het waarschijnlijk is dat er alsnog een afschrikwekkende werking van uit gaat en dus een structureel voordeel voor de republikeinen.
Minder dan gehoopt zeker, maar debacle niet, toch?
En uiteraard is dit een knieval. Niet voor zijn base, nee. Maar voor de politieke criticasters wereldwijd wel natuurlijk.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 01:22 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik bedoel dat de aanpak een debacle was
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |