https://twitter.com/Politie/status/1143213485968502784quote:KPN: Storing noodnummer 112 na uren verholpen
De alarmnummers 112 en 0900-8844 zijn in grote delen van het land vier uren onbereikbaar geweest door een zeer grote storing. Mensen in nood die met spoed politie, brandweer of ambulance nodig hadden moesten bellen met een alternatief nummer. Hulpdiensten adviseerden mensen om via sociale media om hulp te vragen of zelfs naar openbare gebouwen te gaan. Alle agenten in dienst werden de straat op gestuurd en ambulances reden rond. Ook brandweerkazernes werden bezet. Volgens KPN is de storing inmiddels verholpen.
,,Momenteel zijn alle agenten in dienst de wijk in gestuurd”, liet de landelijke politie een uur na de storing weten. ,,Alles wat we aan blauw hebben, sturen we naar buiten, de straat op, zodat ze zichtbaar zijn en aangesproken kunnen worden. We hebben weleens een gedeeltelijke 112-storing gehad, maar dit is veel meer.” Wie in nood is, werd verzocht naar een politiebureau of brandweerkazerne in de buurt te gaan. De kazernes werden daarvoor bemand. In levensbedreigende situaties konden mensen zelf ook naar de EHBO-afdeling van een ziekenhuis gaan ‘als dat lukt’.
GRIP2
Politiekorpsen van Rotterdam en Amsterdam adviseerden mensen om agenten op straat aan te spreken. In meerdere veiligheidsregio’s werd inmiddels alarmcode GRIP2 afgekondigd, het op één na hoogste niveau. Verschillende regio’s stelden zelf een mobiel alarmnummer in. Ook het meldkamernummer van de politie (0900-8844) was niet of zeer moeilijk bereikbaar. ,,Er wordt gewerkt aan een oplossing’’, zo liet de politie weten. ,,We komen zo snel mogelijk met meer informatie.’’
Er waren ook landelijke storingen bij telefoonproviders, waaronder KPN, Vodafone en Tele2. Meerdere gemeenten waren uit de lucht, evenals het landelijke storingsnummer voor gas en elektriciteit. In geval van nood of bij een onveilige situatie op een snelweg moesten mensen bellen met Rijkswaterstaat op telefoonnummer 0800-8002.
Minister Ferd Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) stond in ‘direct persoonlijk contact’ met de directie van KPN over de storing. Volgens de minister werd er ‘met man en macht gewerkt’ aan een oplossing. Grapperhaus riep op zo nodig een van de alternatieve telefoonnummers te gebruiken of naar het dichtstbijzijnde politiebureau, brandweerkazerne of ziekenhuis te gaan. En ‘hou ook de nationale én regionale media in de gaten’.
KPN
KPN wist lang niet hoelang het zou duren om de grote telefoonstoring te verhelpen. ,,Een eindtijd kunnen we nog niet geven. We werken met man en macht aan een oplossing en we vinden het heel vervelend voor klanten”, liet de provider weten. Vaste en mobiele telefonie lagen eruit. Mobiele data en vast internet werkten wel, dus klanten konden elkaar bellen via diensten als Skype en WhatsApp. De storing ontstond rond 16.00 uur.
Bij een alarmcode GRIP2 heeft een incident een effect op een groot gebied. Er wordt een Regionaal Operationeel Team (ROT) ingesteld waarbij de Operationele Leider van één van de aanwezige hulpdiensten de leiding neemt over alle aanwezige disciplines.
Back-up
Het landelijke alarmnummer 112 is eerder door een storing getroffen. In 2012 lag het netwerk er meerdere keren uit. KPN gaf toen aan dat het ging om op zichzelf staande incidenten, onder meer door onderhoudswerkzaamheden.
De toenmalige minister van Veiligheid en Justitie liet de Tweede Kamer toen weten dat de back-up niet goed had gefunctioneerd. Hij zei ook dat storingen van 112 niet meer mochten voorkomen.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-verholpen~a87bc414/
Hoe lang geleden is dat?quote:Op maandag 24 juni 2019 18:12 schreef cherrycoke het volgende:
kreeg onder het koken en nl alert schrok me de tering
10 secondenquote:
Totdat je opeens 112 nodig hebt en het nieuws niet aan hebt gehadquote:
Absoluutquote:Op maandag 24 juni 2019 18:13 schreef BasEnAad het volgende:
Mensen vinden dit gewoon heerlijk, ff met zijn allen lekker zeiken en schande spreken
die zal ook wel overbelast worden....quote:Op maandag 24 juni 2019 18:14 schreef Vallon het volgende:
Ik krijg opnieuw een NL-Alert dat je in geval van nood naar een politbureau of brandweerkazerne moet gaan. Dus geen telefoonnummers meer (bereikbaar).
Ik kreeg hem ook net binnen, nu voor de tweede keer, kutgeluidquote:Op maandag 24 juni 2019 18:12 schreef cherrycoke het volgende:
kreeg onder het koken en nl alert schrok me de tering
ik ook nu voor de tweede keerquote:Op maandag 24 juni 2019 18:16 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik kreeg hem ook net binnen, nu voor de tweede keer, kutgeluid
Ik heb een echte Zuk.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:14 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dat ja.. gelukkig krijg ik die spam nooit.. Lang leve Chinese telefoons..!
Op mijn OP6 komen ze gewoon binnen hoor.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:14 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dat ja.. gelukkig krijg ik die spam nooit.. Lang leve Chinese telefoons..!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het blijft een verstandshuwelijk...quote:
Nee die rijdt er rond zodat je m kunt aanspreken mocht er wat zijn,quote:Op maandag 24 juni 2019 18:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Er rijd hier al 10 minuten een ambulance door de wijk. Misschien is die op zoek naar iemand, maar kan hij de precieze locatie niet vinden.
Kreeg er net 2 binnen in een paar minutenquote:Op maandag 24 juni 2019 18:18 schreef Antonov89 het volgende:
Nou eindelijk hoor, de NL alert is binnen.
ach jezusquote:Op maandag 24 juni 2019 18:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Er rijd hier al 10 minuten een ambulance door de wijk. Misschien is die op zoek naar iemand, maar kan hij de precieze locatie niet vinden.
Rijdt er uit voorzorg, hebben ze ook gemeldquote:Op maandag 24 juni 2019 18:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Er rijd hier al 10 minuten een ambulance door de wijk. Misschien is die op zoek naar iemand, maar kan hij de precieze locatie niet vinden.
Ah, juist.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:18 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Nee die er rijdt rond zodat je m kunt aanspreken mocht er wat zijn,
Ik heb de meldingen weggeklikt, geen idee hoe je die terug kan halen om uberhaupt de nummers te kunnen zienquote:Op maandag 24 juni 2019 18:18 schreef DaMart het volgende:
Mijn vrouw heeft ook weer NL-alert. Ergens wel slecht dat er nu meerdere NL-alerts met verschillende alternatieve nummers (eerst 020, nu het 088-nr) worden verstuurd. Lekker duidelijke communicatie.
Ze rijden nu ook op surveillance, gewoon zodat ze zichtbaar zijn, en je ze eventueel kunt aanspreken. (Via C2000 kunnen ze namelijk wel alle hulpdiensten bereiken)quote:Op maandag 24 juni 2019 18:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Er rijd hier al 10 minuten een ambulance door de wijk. Misschien is die op zoek naar iemand, maar kan hij de precieze locatie niet vinden.
Ik ook 2 tegelijk ja, eerst met een regionaal noodnummer, de 2e zegt dat ik naar de brandweerkazerne moet.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:18 schreef Chia het volgende:
[..]
Kreeg er net 2 binnen in een paar minuten
Die staan tussen je sms'jes als het goed is.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:19 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik heb de meldingen weggeklikt, geen idee hoe je die terug kan halen om uberhaupt de nummers te kunnen zien
Klopt..... zover ik zie... zijn/worden ook de BOA/handhavers/assistenten nu de wijk ingestuurd..... om geposteerd te worden bij centrale wijk/ontmoetingsplaatsen.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:19 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Rijdt er uit voorzorg, hebben ze ook gemeld
twitter:Schellevis twitterde op maandag 24-06-2019 om 18:13:28Bronnen die weten hoe KPN-netwerk werkt, laten weten: probleem zit in het signaleringsprotocol dat wordt gebruikt om telefoongesprekken tot stand te brengen. Waardoor dat komt - speculatie: iets afgefikt, config fout, hack? - is de vraag reageer retweet
Nope, bij mij niet in ieder geval ...quote:Op maandag 24 juni 2019 18:20 schreef DaMart het volgende:
[..]
Die staan tussen je sms'jes als het goed is.
Goede ''les'' is het in elk geval wel.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:21 schreef LTVDK het volgende:
Maar eigenlijk is dit best 'fascinerend' of hoe je het ook wilt noemen, om te kunnen zien hoe afhankelijk we eigenlijk zijn van een techniek die zomaar plots kan wegvallen.
Helaas niet. De meldingen zijn weg als je ze wegdrukt. Dus heb er even een foto van gemaakt met een andere telefoon.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:20 schreef DaMart het volgende:
[..]
Die staan tussen je sms'jes als het goed is.
Oh ik heb er pas 2 gehad, je loopt nu dus voor.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:21 schreef Antonov89 het volgende:
en ineens de 3e NL-alert binnen, binnen 5 minuten.
Mijn telefoon praat ook uit zichzelf bij die 3e.
Maar als dat platligt door al die josties die even snel bellen en ophangen om "te checken" dan werkt dat ook binnen no time niet meer..quote:Op maandag 24 juni 2019 18:21 schreef Antonov89 het volgende:
Maar je zou toch zeggen dat het niet zo moeilijk is om dat 112 even door te verbinden met dat 088 nummer.
Toch wel bijzonder om te zien hoe 1 wegvallende schakel zoveel invloed kan hebben op zoveel verschillende dingen.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:22 schreef Antonov89 het volgende:
[..]
Goede ''les'' is het in elk geval wel.
Ligt eraan hoe graag ze je in leven willen houden. Ik heb er nog maar 2 gehadquote:Op maandag 24 juni 2019 18:22 schreef Isane het volgende:
Hoe vaak moet ik een NL alert krijgen ? Nu al 6x gehad
Zit je in een buitengebied?quote:Op maandag 24 juni 2019 18:24 schreef Rodgrod het volgende:
Hier weer eens geen NL alert, terwijl telefoon goed staat afgesteld. Wat een gefaal
Dat kan technisch heel veel over zeggen maar zo werkt het niet (meer).quote:Op maandag 24 juni 2019 18:21 schreef Antonov89 het volgende:
Maar je zou toch zeggen dat het niet zo moeilijk is om dat 112 even door te verbinden met dat 088 nummer.
Misschien zijn er overlappende cellen dan en zit je er precies tussenin.quote:
Hier ook nog nul alerts, midden in de stad.quote:
Hier in zuid-limburg krijg ik ze ongeveer elke 5 minuten.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:26 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Misschien zijn er overlappende cellen dan en zit je er precies tussenin.
Hier blijft het steken op 2 stuks.
Toch apart, inde jaren 90 kon je je eigen telefoon ook al doorverbinden door *21*XXXXXXXXXXX# in te toetsen, we zitten nu in 2019....quote:Op maandag 24 juni 2019 18:24 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat kan technisch heel veel over zeggen maar zo werkt het niet (meer).
Het is niet draadjes verbinden maar los van hardware ook (regionale) nummer (uitwijk)plannen doorl(k)lussen. En dan moet je eerst nog uitvinden of en waar de fout zit en je systemen opnieuw opstarten, terwijl jan-en-alleman gelijktijdig link-en-rechts van alles aan het doen is.
Ik sta hier in de stad op het plein kinderen te verkopen die ik net ontvoerd heb.. Gouden handelquote:
ik sta ernaast met de kinderwagensquote:Op maandag 24 juni 2019 18:27 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ik sta hier in de stad op het plein kinderen te verkopen die ik net ontvoerd heb..
Dat is nog maar de vraag. Het noodnummer zal best operationeel zijn maar wanneer dat niet (door)gesignaleerd kan worden.... wordt het lastig.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:25 schreef TjjWester het volgende:
Waarom is zo belangerijk noodnummer eigenlijk afhankelijk van 1 provider??
Dat is het gevolg van 'allemaal nieuwe dingen toevoegen' zonder eerst de bestaande problemen op te lossen.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:27 schreef Antonov89 het volgende:
[..]
Toch apart, inde jaren 90 kon je je eigen telefoon ook al doorverbinden door *21*XXXXXXXXXXX# in te toetsen, we zitten nu in 2019....
En zou dat gewerkt hebben als mensen al niet eens bij jouw eigen nummer uit konden komen?quote:Op maandag 24 juni 2019 18:27 schreef Antonov89 het volgende:
[..]
Toch apart, inde jaren 90 kon je je eigen telefoon ook al doorverbinden door *21*XXXXXXXXXXX# in te toetsen, we zitten nu in 2019....
Dus zou je een tweede netwerk moeten hebben!quote:Op maandag 24 juni 2019 18:28 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag. Het noodnummer zal best operationeel zijn maar wanneer dat niet (door)gesignaleerd kan worden.... wordt het lastig.
In Nederland zijn we bijv ook afhankelijk van één stroombeheerder..... t.w. TenNet. Wanneer dat het niet doet... is het foute boel... zie bijv. ZuidAmerika. En zo zijn er meer voorbeelden zoals ook bij PIN etc.etc.
Geen idee, maar we zijn inmiddels bijna 30 jaar verder.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:29 schreef JDude het volgende:
[..]
En zou dat gewerkt hebben als mensen al niet eens bij jouw eigen nummer uit konden komen?
Waarbij "we" ons tot doel hebben gesteld, alle dubbelingen en overhead weg te werken. We leven niet meer in de Koudeoorlog dat gemeenten/overheden verplicht stelden aparte noodnetten te hebben etc.etc.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:27 schreef Antonov89 het volgende:
[..]
Toch apart, inde jaren 90 kon je je eigen telefoon ook al doorverbinden door *21*XXXXXXXXXXX# in te toetsen, we zitten nu in 2019....
Wat heel veel geld kost... en wie wil/gaat dat betalen....... ?quote:Op maandag 24 juni 2019 18:29 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dus zou je een tweede netwerk moeten hebben!
Hoe het dan ook technisch zit, het is belachelijk dat dit kan gebeuren.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:33 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waarbij "we" ons tot doel hebben gesteld, alle dubbelingen en overhead weg te werken. We leven niet meer in de Koudeoorlog dat gemeenten/overheden verplicht stelden aparte noodnetten te hebben etc.etc.
En die *21* is overigens (ook) een software-instelling. Dat doorschakelen werkt dan alleen wanneer de centrale/provider waarbij jij je abb van hebt, qua "signalering" bereikbaar is en dat kan (en zal) (rond)communiceren. Telefonie is best (knap) ingewikkeld.
De vraag is of het ziggo netwerk niet geschikt is! De overheid zou het nummer 112 moeten kunnen schakelen over twee seperate netwerken binnen enkele minuten.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:35 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat heel veel geld kost... en wie wil/gaat dat betalen....... ?
Ik ontvang ze via cell broadcasting, dan staat er geen afzender bij helaas.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:39 schreef sneakydesert het volgende:
Ik heb een NL-alert ontvangen met het nummer 0613650952, maar dit is het nummer van de Telegraaf (zie ik aan profielfoto in Whatsapp)
Bel ze evenquote:Op maandag 24 juni 2019 18:39 schreef sneakydesert het volgende:
Ik heb een NL-alert ontvangen met het nummer 0613650952, maar dit is het nummer van de Telegraaf (zie ik aan profielfoto in Whatsapp)
Ik bedoel dat in de tekst het verkeerde telefoonnummer staat. Afzender is idd zonder nummer.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:41 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ik ontvang ze via cell broadcasting, dan staat er geen afzender bij helaas.
Dat kan regionaal zo zijn ja, als hun daar zou even snel de infra voor hebben waar meldkamerpersoneel kan zitten, waarom niet?quote:Op maandag 24 juni 2019 18:39 schreef sneakydesert het volgende:
Ik heb een NL-alert ontvangen met het nummer 0613650952, maar dit is het nummer van de Telegraaf (zie ik aan profielfoto in Whatsapp)
Zou kunnen dat de Telegraaf dat nummer heeft aangeboden aan de meldkamer. Waarschijnlijk heeft elke regio zo een eigen nummer "geleend".quote:Op maandag 24 juni 2019 18:39 schreef sneakydesert het volgende:
Ik heb een NL-alert ontvangen met het nummer 0613650952, maar dit is het nummer van de Telegraaf (zie ik aan profielfoto in Whatsapp)
Omdat het de Telegraaf is? Die pakken direct leuke scoops mee.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:42 schreef Antonov89 het volgende:
[..]
Dat kan regionaal zo zijn ja, als hun daar zou even snel de infra voor hebben waar meldkamerpersoneel kan zitten, waarom niet?
Klopt, hier is het toevallig het nummer van de provincie.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:42 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zou kunnen dat de Telegraaf dat nummer heeft aangeboden aan de meldkamer. Waarschijnlijk heeft elke regio zo een eigen nummer "geleend".
Nou nee hoor, want dat callcenter is waarschijnlijk gewoon overgenomen door de veiligheidsregio.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:43 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Omdat het de Telegraaf is? Die pakken direct leuke scoops mee.
Zie het online ook bij andere verschijnen in verschillende regio's.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:43 schreef Antonov89 het volgende:
[..]
Nou nee hoor, want dat callcenter is waarschijnlijk gewoon overgenomen door de veiligheidsregio.
Ja dus? Wellicht is het gewoon even het handigst om snel te kunnen zitten en de boel weer op gang te krijgen.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:45 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Zie het online ook bij andere verschijnen in verschillende regio's.
De telegraaf is dus onbereikbaar de rest van de dag, zullen ze leuk vinden.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:43 schreef Antonov89 het volgende:
[..]
Nou nee hoor, want dat callcenter is waarschijnlijk gewoon overgenomen door de veiligheidsregio.
Medewerker KPN heeft koffie gemorst op een serverquote:Op maandag 24 juni 2019 18:46 schreef Discombobulate het volgende:
Tering schrok me de tyfus. Weten we al de oorzaak?
Jammer dan, die krijgen er echt wel een riante vergoeding voor. Er zijn dingen die soms even prioriteit hebben.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:47 schreef TjjWester het volgende:
[..]
De telegraaf is dus onbereikbaar de rest van de dag, zullen ze leuk vinden.
Blijf het vreemd vinden. De regionale politie-eenheid is hier dagelijks bereikbaar via Whatsapp (alles behalve spoed), maar voor dit pakken ze het nummer van de Telegraaf. Apart en in mijn ogen niet te verantwoorden.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:46 schreef Antonov89 het volgende:
[..]
Ja dus? Wellicht is het gewoon even het handigst om snel te kunnen zitten en de boel weer op gang te krijgen.
Je kan natuurlijk ook nog 2 uur langer gaan zoeken naar een geschikte locatie....
Gelukkig hoeven ze dat aan jou ook niet te verantwoorden.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:49 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Blijf het vreemd vinden. De regionale politie-eenheid is hier dagelijks bereikbaar via Whatsapp (alles behalve spoed), maar voor dit pakken ze het nummer van de Telegraaf. Apart en in mijn ogen niet te verantwoorden.
Hoezo vreemd, het is gewoon een vaste noodlocatie waarschijnlijk die in zulke gevallen snel in werking kan worden gesteld. Lekker boeiend of dat nou bij de Televaag of de bakker om de hoek is, als het maar gewoon werkt.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:49 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Blijf het vreemd vinden. De regionale politie-eenheid is hier dagelijks bereikbaar via Whatsapp (alles behalve spoed), maar voor dit pakken ze het nummer van de Telegraaf. Apart en in mijn ogen niet te verantwoorden.
Gebeurd(e) trouwens wel vaker... alleen nu merken we het best efficiënt & snel waarbij juist de overheid (CYA indekken) daar ALERT over communiceert.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:35 schreef Antonov89 het volgende:
[..]
Hoe het dan ook technisch zit, het is belachelijk dat dit kan gebeuren.
Dit is echt nooit eerder gebeurt in deze grootte hoor.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:53 schreef Vallon het volgende:
[..]
Gebeurd(e) trouwens wel vaker... alleen nu merken we het best efficiënt & snel waarbij juist de overheid (CYA indekken) daar ALERT over communiceert.
Het is best heel lastig een systeem te hebben en te onderhouden, waarin zich nooit en geen fouten zullen voordoen en dan nog ben je afhankelijk van en met wie je dat koppelt etc.etc.
Natuurlijk zal er een commissie worden ingesteld en een duur protocol/systeem gemaakt worden om een toekomstig scenario voor te zijn. Ik vertel je vast dat er dan een andere storing zal gaan zijn die sommige technici best hebben voorzien maar waarvan de oplossing niet kon/mocht worden geïmplementeerd.
Dit inderdaad. Vaak vanwege kosten, of een 'dat is een zeer onwaarschijnlijk scenario...'.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:53 schreef Vallon het volgende:
...Ik vertel je vast dat er dan een andere storing zal gaan zijn die sommige technici best hebben voorzien maar waarvan de oplossing niet kon/mocht worden geïmplementeerd.
Leg mij eens uit waarom ziggo geen back up kan zijn??quote:Op maandag 24 juni 2019 18:53 schreef Vallon het volgende:
[..]
Gebeurd(e) trouwens wel vaker... alleen nu merken we het best efficiënt & snel waarbij juist de overheid (CYA indekken) daar ALERT over communiceert.
Het is best heel lastig een systeem te hebben en te onderhouden, waarin zich nooit en geen fouten zullen voordoen en dan nog ben je afhankelijk van en met wie je dat koppelt etc.etc.
Natuurlijk zal er een commissie worden ingesteld en een duur protocol/systeem gemaakt worden om een toekomstig scenario voor te zijn. Ik vertel je vast dat er dan een andere storing zal gaan zijn die sommige technici best hebben voorzien maar waarvan de oplossing niet kon/mocht worden geïmplementeerd.
Omdat Ziggo niet landelijk is?quote:Op maandag 24 juni 2019 18:55 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Leg mij eens uit waarom ziggo geen back up kan zijn??
Driebergen is genoeg voor het eerste contact.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:56 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ziggo levert op alle plekken waar een meldkamer is!
Hoe zorgt de bakker om de hoek dat het Whatsappbericht bij de juiste hulpdienst terecht komt? Onnodige vertraging.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:53 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Hoezo vreemd, het is gewoon een vaste noodlocatie waarschijnlijk die in zulke gevallen snel in werking kan worden gesteld. Lekker boeiend of dat nou bij de Televaag of de bakker om de hoek is, als het maar gewoon werkt.
Op zichzelf werkt flat-internet daarvoor technisch al voldoende.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:36 schreef TjjWester het volgende:
[..]
De vraag is of het ziggo netwerk niet geschikt is! De overheid zou het nummer 112 moeten kunnen schakelen over twee seperate netwerken binnen enkele minuten.
Die kunnen dat dus ook niet, de telegraaf kan dat nu wel, dus get over it man.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:58 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Hoe zorgt de bakker om de hoek dat het Whatsappbericht bij de juiste hulpdienst terecht komt? Onnodige vertraging.
Driebergen handelt alleen mobiel verkeer af; vaste lijnen gaan naar de lokale MK. Scheelt een stuk in tijd.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:57 schreef Antonov89 het volgende:
Driebergen is genoeg voor het eerste contact.
Ja maar ik vind de telegraaf helemaal niet leuheukquote:Op maandag 24 juni 2019 19:00 schreef Logician2.0 het volgende:
Toch vind ik het netjes hoe ons landje dit aanpaktaan alle zeikerds.
Dit is niet meer het gevalquote:Op maandag 24 juni 2019 19:01 schreef nostra het volgende:
[..]
Driebergen handelt alleen mobiel verkeer af; vaste lijnen gaan naar de lokale MK. Scheelt een stuk in tijd.
Meid tochquote:Op maandag 24 juni 2019 18:49 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Blijf het vreemd vinden. De regionale politie-eenheid is hier dagelijks bereikbaar via Whatsapp (alles behalve spoed), maar voor dit pakken ze het nummer van de Telegraaf. Apart en in mijn ogen niet te verantwoorden.
112 zou bereikbaar moeten zijn via minstens twee telefoon netwerken! Die in een paar minuten geschakeld moeten kunnen worden.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Op zichzelf werkt flat-internet daarvoor technisch al voldoende.
Ik kan ook prima Prive-2-Private met VOIP een spraakverbinding opzetten. Probleem is dat de meeste mensen dat niet hebben, kunnen weten; laat staan de andere kant dat wel wil/kan/mag etc.etc. We hebben afgesproken dat de politie alleen bereikbaar is met "112", stel dat ze standaard ook bereikbaar zijn met FB, TW, Mail zal je allerlei functies en garanties (met/door commerciële partijen) moeten bouwen.
Verder zal bij implementatie van een oplossing nauwkeurig moeten bepalen wat je verstaat onder het netwerk...... is dat de hardware, is dat de signalering, de software, is dat de spraakfunctie of het geheel wat wij allemaal gebruiken. Mark my words, het is niet zo eenvoudig als men even snel zegt..
Ah oké, ik loop alweer twee jaartjes niet meer rond in dat wereldje, thanks.quote:
Waarschijnlijk zitten er nou gewoon meldkamermensen of andere mensen die weten hoe de meldkamer normaal werkt achter dat nummer. Ze gaan echt niet een of andere stagiaire dat nummer in de gaten laten houden om de berichtjes door te sturenquote:Op maandag 24 juni 2019 18:58 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Hoe zorgt de bakker om de hoek dat het Whatsappbericht bij de juiste hulpdienst terecht komt? Onnodige vertraging.
Natuurlijk zou dat moeten.quote:Op maandag 24 juni 2019 19:01 schreef TjjWester het volgende:
[..]
112 zou bereikbaar moeten zijn via minstens twee telefoon netwerken! Die in een paar minuten geschakeld moeten kunnen worden.
twitter:Politie twitterde op maandag 24-06-2019 om 18:30:33Wij krijgen momenteel een groot aantal onnodige telefoontjes binnen over het NL-alert. Graag alleen bellen bij spoed! Voor 112 bel: 088-6628240 en voor 0900-8844 bel: 088-9659630 reageer retweet
Nergens zeg ik dat Ziggo dat niet kan, het opzetten van een dergelijk waarschuwin & noodsysteem is meer dan een wat internet verbinding of een PBX (software telefooncentrale) installeren.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:55 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Leg mij eens uit waarom ziggo geen back up kan zijn??
Is wel waar ja, hier gaan nogal wat mensen mee bezig, en dat is misschien wel goed.quote:Op maandag 24 juni 2019 19:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
Gelukkig leven we in Nederland waar we morgen hier rustig naar gaan kijken hoe het volgende keer opgelost moet worden
En Ziggo is een televisienetwerk waar toevallig ook wat gehobby met bellen via internet over plaatsvindt.quote:Op maandag 24 juni 2019 19:01 schreef TjjWester het volgende:
[..]
112 zou bereikbaar moeten zijn via minstens twee telefoon netwerken! Die in een paar minuten geschakeld moeten kunnen worden.
Precies dit. Voor telefonie die moet werken heb je daar niets aan.quote:Op maandag 24 juni 2019 19:05 schreef JDude het volgende:
[..]
En Ziggo is een televisienetwerk waar toevallig ook wat gehobby met bellen via internet over plaatsvindt.
Wat is kpn volgens jouw dan??quote:Op maandag 24 juni 2019 19:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nergens zeg ik dat Ziggo dat niet kan, het opzetten van een dergelijk waarschuwin & noodsysteem is meer dan een wat internet verbinding of een PBX (software telefooncentrale) installeren.
Ziggo is een commerciële partij en die wil je (en kan je iig nu nog) niet voor/met overheidsfunctie toebedelen. Ziggo is een merk wat verder niets zegt over verantwoordelijkheden en taken. Ziggo zal, imo, hooguit een rol hebben in de connectiviteit. Net als dat zij dat nu ook hebben voor/met hun telefoondienstenvergunning.
Natuurlijk kan Ziggo elke politiebureau kunnen uitrusten maar haar InternetDiensten etc.etc.
Je hebt geen andere optie! De overige netwerken zijn allemaal afhankelijk van kpn als leverancier.quote:Op maandag 24 juni 2019 19:06 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Precies dit. Voor telefonie die moet werken heb je daar niets aan.
Neem een pilletje en doe rustig jongenquote:Op maandag 24 juni 2019 19:08 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Je hebt geen andere optie! De overige netwerken zijn allemaal afhankelijk van kpn als leverancier.
Is dat zo? Ik dacht dat er 3 of 4 mobiele netwerken zijn. Vodafone i.i.g. en T-mobile dacht ik, die Duitsers.quote:Op maandag 24 juni 2019 19:08 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Je hebt geen andere optie! De overige netwerken zijn allemaal afhankelijk van kpn als leverancier.
quote:Op maandag 24 juni 2019 19:09 schreef Drekkoning het volgende:
Telegraafnummer toch per abuis verstuurd
Wat een clusterfuck dit.
twitter:ThijsWhoa twitterde op maandag 24-06-2019 om 18:55:51@apjvalk @Politie Wat er staat: via NL Alert is ons WhatsApp-nummer doorgegeven. Honderden berichten stromen hier binnen. reageer retweet
Echt een fuckuptwitter:ThijsWhoa twitterde op maandag 24-06-2019 om 18:52:52De compleet overspannen redacteur die verantwoordelijk is voor onze WA-dienst, wil bij dezen de @politie hartelijk danken voor deze fuck up. https://t.co/SKLfUzYN9s reageer retweet
Dat zou wel erg dom zijnquote:Op maandag 24 juni 2019 19:09 schreef Drekkoning het volgende:
Telegraafnummer toch per abuis verstuurd
Wat een clusterfuck dit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |