Klopt..... zover ik zie... zijn/worden ook de BOA/handhavers/assistenten nu de wijk ingestuurd..... om geposteerd te worden bij centrale wijk/ontmoetingsplaatsen.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:19 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Rijdt er uit voorzorg, hebben ze ook gemeld
twitter:Schellevis twitterde op maandag 24-06-2019 om 18:13:28Bronnen die weten hoe KPN-netwerk werkt, laten weten: probleem zit in het signaleringsprotocol dat wordt gebruikt om telefoongesprekken tot stand te brengen. Waardoor dat komt - speculatie: iets afgefikt, config fout, hack? - is de vraag reageer retweet
Nope, bij mij niet in ieder geval ...quote:Op maandag 24 juni 2019 18:20 schreef DaMart het volgende:
[..]
Die staan tussen je sms'jes als het goed is.
Goede ''les'' is het in elk geval wel.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:21 schreef LTVDK het volgende:
Maar eigenlijk is dit best 'fascinerend' of hoe je het ook wilt noemen, om te kunnen zien hoe afhankelijk we eigenlijk zijn van een techniek die zomaar plots kan wegvallen.
Helaas niet. De meldingen zijn weg als je ze wegdrukt. Dus heb er even een foto van gemaakt met een andere telefoon.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:20 schreef DaMart het volgende:
[..]
Die staan tussen je sms'jes als het goed is.
Oh ik heb er pas 2 gehad, je loopt nu dus voor.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:21 schreef Antonov89 het volgende:
en ineens de 3e NL-alert binnen, binnen 5 minuten.
Mijn telefoon praat ook uit zichzelf bij die 3e.
Maar als dat platligt door al die josties die even snel bellen en ophangen om "te checken" dan werkt dat ook binnen no time niet meer..quote:Op maandag 24 juni 2019 18:21 schreef Antonov89 het volgende:
Maar je zou toch zeggen dat het niet zo moeilijk is om dat 112 even door te verbinden met dat 088 nummer.
Toch wel bijzonder om te zien hoe 1 wegvallende schakel zoveel invloed kan hebben op zoveel verschillende dingen.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:22 schreef Antonov89 het volgende:
[..]
Goede ''les'' is het in elk geval wel.
Ligt eraan hoe graag ze je in leven willen houden. Ik heb er nog maar 2 gehadquote:Op maandag 24 juni 2019 18:22 schreef Isane het volgende:
Hoe vaak moet ik een NL alert krijgen ? Nu al 6x gehad
Zit je in een buitengebied?quote:Op maandag 24 juni 2019 18:24 schreef Rodgrod het volgende:
Hier weer eens geen NL alert, terwijl telefoon goed staat afgesteld. Wat een gefaal
Dat kan technisch heel veel over zeggen maar zo werkt het niet (meer).quote:Op maandag 24 juni 2019 18:21 schreef Antonov89 het volgende:
Maar je zou toch zeggen dat het niet zo moeilijk is om dat 112 even door te verbinden met dat 088 nummer.
Misschien zijn er overlappende cellen dan en zit je er precies tussenin.quote:
Hier in zuid-limburg krijg ik ze ongeveer elke 5 minuten.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:26 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Misschien zijn er overlappende cellen dan en zit je er precies tussenin.
Hier blijft het steken op 2 stuks.
Toch apart, inde jaren 90 kon je je eigen telefoon ook al doorverbinden door *21*XXXXXXXXXXX# in te toetsen, we zitten nu in 2019....quote:Op maandag 24 juni 2019 18:24 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat kan technisch heel veel over zeggen maar zo werkt het niet (meer).
Het is niet draadjes verbinden maar los van hardware ook (regionale) nummer (uitwijk)plannen doorl(k)lussen. En dan moet je eerst nog uitvinden of en waar de fout zit en je systemen opnieuw opstarten, terwijl jan-en-alleman gelijktijdig link-en-rechts van alles aan het doen is.
Ik sta hier in de stad op het plein kinderen te verkopen die ik net ontvoerd heb.. Gouden handelquote:
ik sta ernaast met de kinderwagensquote:Op maandag 24 juni 2019 18:27 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ik sta hier in de stad op het plein kinderen te verkopen die ik net ontvoerd heb..
Dat is nog maar de vraag. Het noodnummer zal best operationeel zijn maar wanneer dat niet (door)gesignaleerd kan worden.... wordt het lastig.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:25 schreef TjjWester het volgende:
Waarom is zo belangerijk noodnummer eigenlijk afhankelijk van 1 provider??
Dat is het gevolg van 'allemaal nieuwe dingen toevoegen' zonder eerst de bestaande problemen op te lossen.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:27 schreef Antonov89 het volgende:
[..]
Toch apart, inde jaren 90 kon je je eigen telefoon ook al doorverbinden door *21*XXXXXXXXXXX# in te toetsen, we zitten nu in 2019....
En zou dat gewerkt hebben als mensen al niet eens bij jouw eigen nummer uit konden komen?quote:Op maandag 24 juni 2019 18:27 schreef Antonov89 het volgende:
[..]
Toch apart, inde jaren 90 kon je je eigen telefoon ook al doorverbinden door *21*XXXXXXXXXXX# in te toetsen, we zitten nu in 2019....
Dus zou je een tweede netwerk moeten hebben!quote:Op maandag 24 juni 2019 18:28 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag. Het noodnummer zal best operationeel zijn maar wanneer dat niet (door)gesignaleerd kan worden.... wordt het lastig.
In Nederland zijn we bijv ook afhankelijk van één stroombeheerder..... t.w. TenNet. Wanneer dat het niet doet... is het foute boel... zie bijv. ZuidAmerika. En zo zijn er meer voorbeelden zoals ook bij PIN etc.etc.
Geen idee, maar we zijn inmiddels bijna 30 jaar verder.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:29 schreef JDude het volgende:
[..]
En zou dat gewerkt hebben als mensen al niet eens bij jouw eigen nummer uit konden komen?
Waarbij "we" ons tot doel hebben gesteld, alle dubbelingen en overhead weg te werken. We leven niet meer in de Koudeoorlog dat gemeenten/overheden verplicht stelden aparte noodnetten te hebben etc.etc.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:27 schreef Antonov89 het volgende:
[..]
Wat heel veel geld kost... en wie wil/gaat dat betalen....... ?quote:Op maandag 24 juni 2019 18:29 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dus zou je een tweede netwerk moeten hebben!
Hoe het dan ook technisch zit, het is belachelijk dat dit kan gebeuren.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:33 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waarbij "we" ons tot doel hebben gesteld, alle dubbelingen en overhead weg te werken. We leven niet meer in de Koudeoorlog dat gemeenten/overheden verplicht stelden aparte noodnetten te hebben etc.etc.
En die *21* is overigens (ook) een software-instelling. Dat doorschakelen werkt dan alleen wanneer de centrale/provider waarbij jij je abb van hebt, qua "signalering" bereikbaar is en dat kan (en zal) (rond)communiceren. Telefonie is best (knap) ingewikkeld.
De vraag is of het ziggo netwerk niet geschikt is! De overheid zou het nummer 112 moeten kunnen schakelen over twee seperate netwerken binnen enkele minuten.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:35 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat heel veel geld kost... en wie wil/gaat dat betalen....... ?
Ik ontvang ze via cell broadcasting, dan staat er geen afzender bij helaas.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:39 schreef sneakydesert het volgende:
Ik heb een NL-alert ontvangen met het nummer 0613650952, maar dit is het nummer van de Telegraaf (zie ik aan profielfoto in Whatsapp)
Bel ze evenquote:Op maandag 24 juni 2019 18:39 schreef sneakydesert het volgende:
Ik heb een NL-alert ontvangen met het nummer 0613650952, maar dit is het nummer van de Telegraaf (zie ik aan profielfoto in Whatsapp)
Ik bedoel dat in de tekst het verkeerde telefoonnummer staat. Afzender is idd zonder nummer.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:41 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ik ontvang ze via cell broadcasting, dan staat er geen afzender bij helaas.
Dat kan regionaal zo zijn ja, als hun daar zou even snel de infra voor hebben waar meldkamerpersoneel kan zitten, waarom niet?quote:Op maandag 24 juni 2019 18:39 schreef sneakydesert het volgende:
Zou kunnen dat de Telegraaf dat nummer heeft aangeboden aan de meldkamer. Waarschijnlijk heeft elke regio zo een eigen nummer "geleend".quote:Op maandag 24 juni 2019 18:39 schreef sneakydesert het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |