En waarom moet dat?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:16 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Vandaar ook dat er geen 50/50 verdeling wordt nagestreeft. Maar een 80/20 verdeling. Wat gewoon realistisch zou moeten zijn.
Ze kunnen ons ter indicatie simpelweg laten zien hoeveel vrouwen de afgelopen x jaar hebben gesolliciteerd.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:16 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Vandaar ook dat er geen 50/50 verdeling wordt nagestreeft. Maar een 80/20 verdeling. Wat gewoon realistisch zou moeten zijn.
Je kan stellen dat er ergens iets heel erg fout gaat als je dat niet bereikt.
De vraag is wat gaat fout?
De informatica-afdeling van de UU heeft dan ook sinds een paar jaar ongeveer dezelfde strategie als de TU/e nu. Dat was tien jaar geleden wel anders. En hey, het werkt.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:18 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat heeft niets met buitenlands of Nederlands te maken, de informatica-afdeling van de UU bijvoorbeeld heeft redelijk wat vrouwelijke docenten en hoogleraren uit Nederland, hoewel daar een paar jaar geleden slechts 6 op 300 eerstejaarsstudenten vrouw was.
Alsof 'een docent / rolmodel van hetzelfde geslacht' de enige motivatie is om ergens te gaan studeren.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 08:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is dus een vicieuze cirkel: je hebt meer rolmodellen nodig die meisjes laten zien dat een keuze voor een technische studie ook een optie is. Een universiteit vol met voornamelijk mannelijk personeel en mannelijke studenten is daarvoor niet bevorderlijk. Dus kiezen ze daar nog steeds minder voor, en blijft die vijver kleiner.
Ik weet niet of ik meer mantelzorgers en vrijwilligers nou per se een goed ding vind. Ik moet er zelf niet aan denken om te moeten mantelzorgen, hoeveel ik ook van mijn ouders hou. Ik betaal liever iemand om dat te doen, bijvoorbeeld. En van mantelzorg worden mensen ook bepaald niet beter, blijkt vaak. Dat geeft juist weer meer stress. Drie dagen per week kinderopvang/bso is ook structuur. Twee dagen (naar) (t)huis ook duidelijkheid.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:00 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Op zich wel met je eens dat rolpatronen niet automatisch moeten zijn vastgelegd, maar ik weet niet of ik het echt een verbetering van de maatschappij vind dat mannen en vrouwen beiden 4 dagen per week werken. Dat éénverdienersmodel (of desnoods 1,5 verdiener) was zo gek nog niet. Eén thuis voor de kinderen/opvang/huishouden, de ander aan het werk.
Vele voordelen:
- meer (mantel)zorgers
- meer vrijwilligers
- minder stress
- rust in huis
- kinderen groeien op in structuur
- etc.
Nadeel:
- bij scheiding is de thuisblijver de sjaak, want geen carrière opgebouwd.
Ik denk echt dat we als samenleving nu een prijs betalen voor dat beiden-4-dagen-per-week-werken-model. Zit totaal geen ruimte in, staat flink op spanning.
Als er niets fout gaat zou die er niet zijn. Er wordt nu naar wat zou een realistische verdeling zijn gekeken omdat het ernstig achterblijft.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:18 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Wat er fout gaat is dat er überhaupt een verdeling is.
Herkenbaar, volgens mij zijn er nu ook wat meer vrouwelijke informaticastudenten dan in mijn tijd, ik begon geloof ik met 2 vrouwen op honderdennogwat man in het eerste jaar, dat was een soort van low testosterone bullpen.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:19 schreef speknek het volgende:
[..]
De informatica-afdeling van de UU heeft dan ook sinds een paar jaar ongeveer dezelfde strategie als de TU/e nu. Dat was tien jaar geleden wel anders. En hey, het werkt.
Maar kind ziek en baas/collega's mogen er weer voor opdraaien.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:20 schreef miss_sly het volgende:
Drie dagen per week kinderopvang/bso is ook structuur. Twee dagen (naar) (t)huis ook duidelijkheid.
Maar hoe "ziet" hij al dan niet homo's? Je seksuele voorkeur is niet iets wat per defintie kenbaar is, dus daar kan hij niet echt harde uitspraken over doen lijkt me.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:11 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat is het nou juist het punt.
Het zou geen relevantie moeten hebben, toch ziet hij ze verhoudingsgewijs te weinig, dus het heeft schijnbaar wel relevantie.
Omdat dat zo'n beetje het minimum is als je kijkt naar potienteel geschikte mensen.quote:
Prima, zullen we dat dan ook doorvoeren in beroepen als stratenmaker en vuilnisman?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:24 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Omdat dat zo'n beetje het minimum is als je kijkt naar potienteel geschikte mensen.
Omdat als er geen bias zou zijn (op welke manier dan ook) dit niet zou gebeuren.
Omdat als dit niet bereikt wordt ongeveer daar een andere reden voor is dan mensen willen/kunnen niet.
Achterblijft? Wat blijft achter? Vergeet de verdeling, dan blijft er niets achter.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:21 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Als er niets fout gaat zou die er niet zijn. Er wordt nu naar wat zou een realistische verdeling zijn gekeken omdat het ernstig achterblijft.
Wat is een logische verdeling? Wie bepaalt dat?quote:Als er al grofweg een 80/20 verdeling was had geen haan ernaar gekraait. Maar feit is dat als er naar het aantal potienteel geschikte mensen wordt gekeken hey niet eens een beetje in de buurt komt van een logische verdeling die tot stand zou komen als men echt enkel naar potienteel geschikt kijkt.
Dat is ook wat ik zeg?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:20 schreef probeer het volgende:
[..]
Alsof 'een docent / rolmodel van hetzelfde geslacht' de enige motivatie is om ergens te gaan studeren.
Ik moest het 19 jaar geleden doen met mannen met lang haarquote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Herkenbaar, volgens mij zijn er nu ook wat meer vrouwelijke informaticastudenten dan in mijn tijd, ik begon geloof ik met 2 vrouwen op honderdennogwat man in het eerste jaar, dat was een soort van low testosterone bullpen.
Truetwitter:Annatoch twitterde op dinsdag 18-06-2019 om 08:56:45@RutgervdNoort Dat heeft niets meer met emancipatie te maken. Die vrouwen, wat een begaafde wetenschappers ze ook mogen zijn, zullen altijd gezien worden als meisjes die zijn aangenomen omdat ze meisje zijn. Funest voor emancipatie lijkt mij. reageer retweet
ik was een langharige informaticastudent.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:27 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik moest het 19 jaar geleden doen met mannen met lang haar
(gelukkig was er nog informatiekunde)
False.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:27 schreef Postbus100 het volgende:
Truetwitter:Annatoch twitterde op dinsdag 18-06-2019 om 08:56:45@:RutgervdNoort Dat heeft niets meer met emancipatie te maken. Die vrouwen, wat een begaafde wetenschappers ze ook mogen zijn, zullen altijd gezien worden als meisjes die zijn aangenomen omdat ze meisje zijn. Funest voor emancipatie lijkt mij. reageer retweet
"Ja, het is discriminatie, maar het mag, dus we doen het"quote:Op dinsdag 18 juni 2019 12:02 schreef Postbus100 het volgende:
Twitterdraadje:Even in tekst:twitter:stormkees twitterde op dinsdag 18-06-2019 om 10:07:051/11 Hallo. Ik ben Kees en ik werk op de @:TUeindhoven. Wij gaan een tijdje alleen maar vrouwen aannemen. Ik heb er lang over nagedacht, en denk dat dat een goed idee is. Ik wil dat, op persoonlijke titel, toelichten aan de hand van een paar tegenwerpingen die ik vaak hoor vandaag https://t.co/29o0fKJknN reageer retweet
[..]
Je weet echt wel van je collega's wie hun partners zijn.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:22 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Maar hoe "ziet" hij al dan niet homo's? Je seksuele voorkeur is niet iets wat per defintie kenbaar is, dus daar kan hij niet echt harde uitspraken over doen lijkt me.
Zelfde hier, hoor, maar ik kan niet voor iedereen spreken.quote:En nogmaals, ik begrijp niet hoe een dergelijke priveaangelegenheid uberhaupt relevant zou zijn bij een selectieprocedure, maar dat komt wellicht omdat iemands voorkeur op dat soort gebieden me werkelijk niet interesseert. Voor mij komt het net zo absurd over als zeggen dat je meer postzegelverzamelaars op je uni wilt, omdat je die te weinig ziet.
Dat eerste heb je zowel bij 4-4 werken, als bij 5-3 werken, natuurlijk. En niet alleen werkgever/collega's moeten dat oplossen, dat moeten de werknemers zelf ook. En als je een werkgever hebt die zich daar totaal niet in kan verplaatsen, zegt dat ook wel heel veel over de werkgever.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:21 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Maar kind ziek en baas/collega's mogen er weer voor opdraaien.
En misschien niet direct mantelzorg, maar wel het basale omzien naar elkaar in de wijk. We leveren echt veel in, hoor.
Of zijn baan. Daar hij blijkbaar niet in staat was en is, om niet te discrimineren bij het aannemen van personeel.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 12:37 schreef SVW5. het volgende:
[..]
Wat een slapjanus. Laat hem gelijk zijn ballen inleveren.
Er staat de man niets in de weg om die zorgende rol op te pakken.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:21 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Maar kind ziek en baas/collega's mogen er weer voor opdraaien.
En misschien niet direct mantelzorg, maar wel het basale omzien naar elkaar in de wijk. We leveren echt veel in, hoor.
Ja, genderrollen zijn alleen maar negatief of beperkend voor vrouwen, en bestaan helemaal niet voor mannen.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 12:33 schreef galatea het volgende:
[..]
Als vrouw kan ik je wel zeggen dat die ouderwetse rolpatronen wel slechter waren. Ik ben blij dat ik nu kan kiezen wat ik wil doen. Dat ik net als mannen mijn eigen kwaliteiten kan ontwikkelen en niet vanwege mijn geslacht veroordeeld ben tot een bepaalde rol. Mannen hebben altijd alle keuzevrijheid gehad. Waarschijnlijk kun je het je niet voorstellen maar mijn ouders hebben de zorg altijd eerlijk verdeeld. Mannen zijn net zo goed in opvoeden als vrouwen. Ik heb het heel fijn gevonden dat zowel mijn vader als mijn moeder mij opvoedden. De samenleving zou erop vooruit gaan als de man nu eens wat meer gaat zorgen. Vrouwen zijn inmiddels geëmancipeerd nu de mannen nog
Dit.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 12:56 schreef VoMy het volgende:
Het verzandt hier natuurlijk toch weer in een potje moddergooien tussen partijen die al een loopgraaf klaar hadden liggen.
Natuurlijk is het niet zo dat mannen altijd keuzevrijheid hebben gehad. Met een eeuwendurende sociale mobiliteit van lik me vestje, had de gemiddelde man vroeger echt niet de keuzevrijheid zoals die nu bestaat voor man én vrouw. Dat vrouwen in die tijd er nog slechter aan toe waren (die mochten überhaupt niet werken) is natuurlijk waar, maar dat wil niet zeggen dat de mannelijke onderklasse (zeg 90% van de mannen) er goed aan toe was. Nee. Het leven van voor 1900 was voor vrijwel iedereen kut, enkel de aristocratie kwam er enigzins goed vanaf, en die enkeling die zich tegen de stroom in wel wist op te werken.
Aan de andere kant is het helemaal niet zo dat de feministen het kwaad vertegenwoordigen en de rassenzuiveringsteksten en omvolkingstheoriën die mensen op hebben gepikt bij het FvD-congres, zouden ze beter daar kunnen laten want zijn hier niet relevant. Dat er geen quota zijn voor vuilnismannen en stratenmakers is natuurlijk waar, maar een drogreden, want je wilt überhaupt geen quota. En naar het front gaan mag wel degelijk als vrouw (en doen ze ook) en het is nogal een vreemd argument als je zelf ook niet naar het front wil.
Desalniettemin is dit een discriminerende maatregel waar een bepaalde groep mannen mee wordt benadeeld omdat de generatie mannen voor ze het niet voor elkaar krijgt om vrouwen in hun vakgebied te interesseren en aan te stellen en dat is niet goed te praten met een verwijzing naar eerder onrecht. Al wat men leed kan men niet weder lijden (JC Bloem), en hoeft ook niet gekopieerd te worden op een andere groep om het in stand te houden als een soort wraakactie.
Kees is wellicht gewoon nogal incompetent in zijn rol om personeel aan te nemen. Dat geeft hij zelf al zo'n beetje toe met dat 'we hebben bewust of onbewust gediscrimineerd'.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:11 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat is het nou juist het punt.
Het zou geen relevantie moeten hebben, toch ziet hij ze verhoudingsgewijs te weinig, dus het heeft schijnbaar wel relevantie.
Ik stel dat vrijwel niemand voor een bepaalde studie kiest omdat er x mannen of vrouwen als hoogleraar werken.quote:
Ik zeg juist dat gender rollen voor niemand goed zijn. En dat iedereen zowel man als vrouw thuis moet mogen zitten of moet mogen werken. Dat dat juist niet op basis van geslacht bepaald zou moeten worden.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:34 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, genderrollen zijn alleen maar negatief of beperkend voor vrouwen, en bestaan helemaal niet voor mannen.
Aparte post die je hier maakt.
Je zegt " Mannen hebben altijd alle keuzevrijheid gehad." en nee, dat is gewoon niet waar. Mannen hebben ook last van vrijheidsbeperkende genderrollen die invloed hebben op hun keuzevrijheid.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:44 schreef galatea het volgende:
[..]
Ik zeg juist dat gender rollen voor niemand goed zijn. En dat iedereen zowel man als vrouw thuis moet mogen zitten of moet mogen werken. Dat dat juist niet op basis van geslacht bepaald zou moeten worden.
Ik denk dat het op de tu/e nu wel een rol gaat spelen. Ik zou bij twijfel nu eerder voor Delft kiezen dan voor Eindhoven.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:43 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik stel dat vrijwel niemand voor een bepaalde studie kiest omdat er x mannen of vrouwen als hoogleraar werken.
Heb er op mijn universiteit nog nooit van gehoord, en ben toch al enkele jaren vrij betrokken met de werving en (na het eerste jaar) evaluatie van 1e jaars studenten.
Los van dat studeren überhaupt erg lang voor heel veel mannen nooit een mogelijkheid is geweest los van de capaciteiten.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:46 schreef probeer het volgende:
[..]
Je zegt " Mannen hebben altijd alle keuzevrijheid gehad." en nee, dat is gewoon niet waar. Mannen hebben ook last van vrijheidsbeperkende genderrollen die invloed hebben op hun keuzevrijheid.
Het gaat niet alleen om het kiezen voor die bepaalde studie. Het gaat erom dat jonge kinderen meekrijgen dat het normaal is dat een vrouw ook een technische studie kan doen en hoogleraar kan zijn, ook op een TU. En dat een man ook verpleegkundige kan worden of leerkracht. Dat het allemaal ok is, en dat je dus alleen naar jezelf moet kijken waar je interesses en talenten liggen. Dat zien ze dus bijvoorbeeld ook als hun eigen moeder of die van een vriendinnetje/vriendje piloot is, of hun eigen vader of die van vriendjes/vriendinnetjes ook zorgtaken mee doet. Dat jongens niet worden uitgelachen of zelfs wordt verboden door ouders om met poppen te spelen. Dat meisjes niet worden aangesproken op mooi zijn. En dat meisjes rustig zijn en jongens druk.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:43 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik stel dat vrijwel niemand voor een bepaalde studie kiest omdat er x mannen of vrouwen als hoogleraar werken.
Heb er op mijn universiteit nog nooit van gehoord, en ben toch al enkele jaren vrij betrokken met de werving en (na het eerste jaar) evaluatie van 1e jaars studenten.
Dat is iets te zwart wit gesteld. Maar goed rijke mannen hebben altijd alle keuzevrijheid gehad. En huidige mannen al helemaal. Maar je bent het dus met me eens dat vrijheidsbeperking voor niemand goed is. En dat dus iedereen man/vrouw zelf mag kiezen wat ze willen doen. En daar niet in beperkt dient te worden?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:46 schreef probeer het volgende:
[..]
Je zegt " Mannen hebben altijd alle keuzevrijheid gehad." en nee, dat is gewoon niet waar. Mannen hebben ook last van vrijheidsbeperkende genderrollen die invloed hebben op hun keuzevrijheid.
Nee en voor vrouwen nog langer niet.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:47 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Los van dat studeren überhaupt erg lang voor heel veel mannen nooit een mogelijkheid is geweest los van de capaciteiten.
Ja dat klopt en dus klopt hetgeen je eerder zei niet.quote:
Als je als man aspiraties hebt om na je master nog voor een phd te gaan, dan zou ik dat zeker in mijn overweging meenemen ja.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:46 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Ik denk dat het op de tu/e nu wel een rol gaat spelen. Ik zou bij twijfel nu eerder voor Delft kiezen dan voor Eindhoven.
Als man had je wel meer keuzemogelijkheden dan je als vrouw had. Dat is niet gelogen.quote:
Mijn pa was de jongste van 7. Die moest dus naar het klooster. Gelukkig (met zicht op mijn geboorte en zo) vond hij het daar na 8 jaar maar niets.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:47 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Los van dat studeren überhaupt erg lang voor heel veel mannen nooit een mogelijkheid is geweest los van de capaciteiten.
Ik acht dat zelfs vanzelfsprekend. (Maar besef me ook goed dat het dat nog niet is).quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:47 schreef galatea het volgende:
[..]
Dat is iets te zwart wit gesteld. Maar goed rijke mannen hebben altijd alle keuzevrijheid gehad. En huidige mannen al helemaal. Maar je bent het dus met me eens dat vrijheidsbeperking voor niemand goed is. En dat dus iedereen man/vrouw zelf mag kiezen wat ze willen doen. En daar niet in beperkt dient te worden?
Dat zou kunnen. Dat zou niet erg zijn als hij het eerlijk inziet toch? Kritische zelfreflectie is belangrijk voor de wetenschap. Of hij bedoelt met "we" het systeem, maar dat komt een beetje op hetzelfde neer.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:39 schreef probeer het volgende:
[..]
Kees is wellicht gewoon nogal incompetent in zijn rol om personeel aan te nemen. Dat geeft hij zelf al zo'n beetje toe met dat 'we hebben bewust of onbewust gediscrimineerd'.
Helemaal mee eens hoor.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om het kiezen voor die bepaalde studie. Het gaat erom dat jonge kinderen meekrijgen dat het normaal is dat een vrouw ook een technische studie kan doen en hoogleraar kan zijn, ook op een TU. En dat een man ook verpleegkundige kan worden of leerkracht. Dat het allemaal ok is, en dat je dus alleen naar jezelf moet kijken waar je interesses en talenten liggen. Dat zien ze dus bijvoorbeeld ook als hun eigen moeder of die van een vriendinnetje/vriendje piloot is, of hun eigen vader of die van vriendjes/vriendinnetjes ook zorgtaken mee doet. Dat jongens niet worden uitgelachen of zelfs wordt verboden door ouders om met poppen te spelen. Dat meisjes niet worden aangesproken op mooi zijn. En dat meisjes rustig zijn en jongens druk.
Absoluut. Het zou hem dan echter wel sieren wanneer hij dan ook een van de oplossingen voor dat probleem eerst bij zichzelf zoekt; dat hij zich wellicht niet meer moet bemoeien met wie er wel of niet aangenomen wordt. Maar nee, het probleem ligt primair extern: er zijn te weinig geïnteresseerde vrouwen.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:52 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Dat zou niet erg zijn als hij het eerlijk inziet toch? Kritische zelfreflectie is belangrijk voor de wetenschap.
In deze zin inderdaad tomato tomato.quote:Of hij bedoelt met "we" het systeem, maar dat komt een beetje op hetzelfde neer.
Als ie zich bewust van zijn eigen tekortkomingen, is dat leuk voor hem, maar daar heeft niemand wat aan en daar zouden anderen niet de dupe van moeten zijn. In het eerste geval waren blijkbaar vrouwen de dupe, maar in de oplossing waar hij voorstaat (om zijn eigen onkunde te maskeren?) zijn mannen de pineut. Dat is van de regen in de drup. Beter zou het zijn als niemand benadeeld is en, zoals al eerder is opgeroepen, ze in Eindhoven gewoon een eerlijke sollicitatieprocedure op poten kunnen zetten.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:52 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Dat zou niet erg zijn als hij het eerlijk inziet toch? Kritische zelfreflectie is belangrijk voor de wetenschap. Of hij bedoelt met "we" het systeem, maar dat komt een beetje op hetzelfde neer.
Dit dus. VoMy verwoordt het veel beter.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:59 schreef VoMy het volgende:
[..]
Als ie zich bewust van zijn eigen tekortkomingen, is dat leuk voor hem, maar daar heeft niemand wat aan en daar zouden anderen niet de dupe van moeten zijn. In het eerste geval waren blijkbaar vrouwen de dupe, maar in de oplossing waar hij voorstaat (om zijn eigen onkunde te maskeren?) zijn mannen de pineut. Dat is van de regen in de drup. Beter zou het zijn als niemand benadeeld is en, zoals al eerder is opgeroepen, ze in Eindhoven gewoon een eerlijke sollicitatieprocedure op poten kunnen zetten.
Een andere oplossing was geweest om de sollicitatiecommissie vol te plempen met externen van universiteiten waar ze wel onbevooroordeeld mensen op waarde kunnen schatten.
Ik weet ook niet of ik de actie van TU/e nu de beste manier vind om er iets te veranderen. Ik denk wel dat er op veel gebieden dingen moeten veranderen. En vaak zal het gewoon aangeven dat er iets moet veranderen niet echt resultaat hebben. Soms moeten er impopulaire, onrechtvaardige maatregelen worden getroffen om zaken te veranderen. En als de verandering eenmaal echt gaande is, wordt het een sneeuwbal die al rollende meer sneeuw vergaart. Maar je zult wel eerst die kleine sneeuwbal aan het rollen moeten brengen.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:55 schreef probeer het volgende:
[..]
Helemaal mee eens hoor.
Maar dan is het toch een beetje raar om nu tegen 70-80% van je studenten te zeggen dat ze binnen jouw instelling toch een heel stuk lastiger door kunnen groeien dan de overige 20-30%?
Raar trouwens ... Men zegt dat er bewust of onbewust gediscrimineerd is in het verleden, maar ik lees helaas helemaal niets over het op de schop zetten van de aanstellingscommissie. Ik zou denken dat dat dus stap één is.
Maar ik denk dat dat in de huidige cultuur erg moeilijk is. Vooroordelen zijn erg moeilijk te veranderen. De gedachte dat vrouwen minder goed zijn in techniek is vrij hardnekkig. Een sollicitatiecommissie zal daar waarschijnlijk veel problemen mee hebben. Al is het maar omdat de commissie zelf slechts uit mannen bestaat.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:59 schreef VoMy het volgende:
[..]
Als ie zich bewust van zijn eigen tekortkomingen, is dat leuk voor hem, maar daar heeft niemand wat aan en daar zouden anderen niet de dupe van moeten zijn. In het eerste geval waren blijkbaar vrouwen de dupe, maar in de oplossing waar hij voorstaat (om zijn eigen onkunde te maskeren?) zijn mannen de pineut. Dat is van de regen in de drup. Beter zou het zijn als niemand benadeeld is en, zoals al eerder is opgeroepen, ze in Eindhoven gewoon een eerlijke sollicitatieprocedure op poten kunnen zetten.
Een andere oplossing was geweest om de sollicitatiecommissie vol te plempen met externen van universiteiten waar ze wel onbevooroordeeld mensen op waarde kunnen schatten.
Dit is volgens mij ook precies de bedoeling.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet ook niet of ik de actie van TU/e nu de beste manier vind om er iets te veranderen. Ik denk wel dat er op veel gebieden dingen moeten veranderen. En vaak zal het gewoon aangeven dat er iets moet veranderen niet echt resultaat hebben. Soms moeten er impopulaire, onrechtvaardige maatregelen worden getroffen om zaken te veranderen. En als de verandering eenmaal echt gaande is, wordt het een sneeuwbal die al rollende meer sneeuw vergaart. Maar je zult wel eerst die kleine sneeuwbal aan het rollen moeten brengen.
Het is een ordinaire centenkwestie.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:13 schreef LelijKnap het volgende:
Het is absurd om te stellen dat de ene (psychologische/sociale) afwijking belangrijker is dan de andere. Waarom krijgen eenzame en depressieve mensen geen voorrang? Of autisten en aspergers? Of ADHD-ers. Allemaal groepen mensen die gediscrimineerd en afgewezen worden op basis van eigenschappen waar ze niets aan kunnen doen.
Waarom is dat allemaal ok, of waarom vind je dat het allemaal ok gevonden moet worden?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:47 schreef miss_sly het volgende:
Het gaat niet alleen om het kiezen voor die bepaalde studie. Het gaat erom dat jonge kinderen meekrijgen dat het normaal is dat een vrouw ook een technische studie kan doen en hoogleraar kan zijn, ook op een TU. En dat een man ook verpleegkundige kan worden of leerkracht. Dat het allemaal ok is, en dat je dus alleen naar jezelf moet kijken waar je interesses en talenten liggen. Dat zien ze dus bijvoorbeeld ook als hun eigen moeder of die van een vriendinnetje/vriendje piloot is, of hun eigen vader of die van vriendjes/vriendinnetjes ook zorgtaken mee doet. Dat jongens niet worden uitgelachen of zelfs wordt verboden door ouders om met poppen te spelen. Dat meisjes niet worden aangesproken op mooi zijn. En dat meisjes rustig zijn en jongens druk.
Waarom denk je dat het voor lagere lonen zal zorgen? Omdat vrouwen minder makkelijk voor zichzelf opkomen en de competitie of confrontatie aan zullen aangaan? Dezelfde reden waarom scheermesjes voor vrouwen duurder zijn dan die voor mannen?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:10 schreef Lyrebird het volgende:
Het is een ordinaire centenkwestie.
Dat er mensen zijn die het echt zwaar hebben, zoals gehandicapten die trap op en af moeten, daar hoor je de feminazis niet over.
Men wil vrouwen voor de klas, omdat daarmee meer vrouwen in de klas komen, en dat levert de universiteit meer geld op. Daarnaast levert dit het grootkapitaal meer geld op, omdat meer afgestudeerde dames voor lagere lonen zullen zorgen.
Gehandicapt, autistisch, Brabo? Het zal de nazis een zorg zijn.
Als je i.p.v. 50 mannen 50 mannen en 20 vrouwen laat afstuderen in een bepaald vak, dan komen er 70 i.p.v. 50 mensen op de arbeidsmarkt, waardoor lonen gedrukt kunnen worden.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:15 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Waarom denk je dat het voor lagere lonen zal zorgen? Omdat vrouwen minder makkelijk voor zichzelf opkomen en de competitie of confrontatie aan zullen aangaan? Dezelfde reden waarom scheermesjes voor vrouwen duurder zijn dan die voor mannen?
Waarom niet?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:14 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Waarom is dat allemaal ok, of waarom vind je dat het allemaal ok gevonden moet worden?
Oh zo, ja dat is altijd een motief achter de popularisering van feminisme (en massamigratie) geweest natuurlijk. Mijn toevoeging vind ik eigenlijk wel interessanter. Er is behoorlijk wat wetenschappelijke literatuur die aantoont dat vrouwen inderdaad minder snel voor loonsverhoging vragen en minder tot competitie geneigd zijn. Het is een van de (vele) verklaringen voor de 'gap'.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:17 schreef Lyrebird het volgende:
dan komen er meer mensen op de arbeidsmarkt, waardoor lonen gedrukt kunnen worden.
Of je kunt het gewoon opgeven. Als je al alles in het werk stelt om het voor vrouwen zo aantrekkelijk mogelijk te maken, en ze komen nóg niet, bij wie ligt de schuld dan eigenlijk?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:04 schreef capricia het volgende:
[..]
En ik denk: alle voorgaande maatregelen hebben te weinig opgeleverd. Probeer het maar een keer op deze manier.
Dat komt ook omdat bijvoorbeeld in Frankrijk niet de cultuur heerst dat alleen moeders voor kinderen kunnen zorgen. Kinderen worden daar door externen opgevangen. Als vrouwe in Nederland hun kinderen vijf dagen in de week naar de opvang sturen wordt daar schande van gesproken. You can't have your cake and eat it.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:22 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Of je kunt het gewoon opgeven. Als je al alles in het werk stelt om het voor vrouwen zo aantrekkelijk mogelijk te maken, en ze komen nóg niet, bij wie ligt de schuld dan eigenlijk?
Moet je vrouwen werkelijk omkopen met een ton subsidie voordat ze zich komen aanmelden? Dieptriest niveau van de Nederlandse vrouwen, maar dat was al langer bekend. In Frankrijk en Duitsland zijn lang niet zoveel vrouwen met een parttime baan die de rest van de week op hun luie gat liggen terwijl manlief mag werken.
Wacht maar tot het oorlog wordt dan staan ze niet vooraan hoor. Ook niet in Israel bijvoorbeeld waar het al veel verder is doorgevoerd.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 12:43 schreef galatea het volgende:
[..]
Nochtans is dienstplicht er voor iedereen https://www.rtlnieuws.nl/(...)nstplicht-wordt-voor
Bijvoorbeeld: Ik zou mijn zoontje niet (langdurig) in een rokje of met (barbie)poppen laten spelen omdat ik niet een zoon wil die zich als een vrouw gedraagt. Ik wil ook geen maatschappij die dat goedkeurd, omdat de maatschappij mannen nodig heeft. Al is het maar om het geboortecijfer boven de 0 te houden.quote:
lol mannen hebben altijd alle keuzevrijheid gehad. Je meent dit toch niet echt?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 12:33 schreef galatea het volgende:
[..]
Als vrouw kan ik je wel zeggen dat die ouderwetse rolpatronen wel slechter waren. Ik ben blij dat ik nu kan kiezen wat ik wil doen. Dat ik net als mannen mijn eigen kwaliteiten kan ontwikkelen en niet vanwege mijn geslacht veroordeeld ben tot een bepaalde rol. Mannen hebben altijd alle keuzevrijheid gehad. Waarschijnlijk kun je het je niet voorstellen maar mijn ouders hebben de zorg altijd eerlijk verdeeld. Mannen zijn net zo goed in opvoeden als vrouwen. Ik heb het heel fijn gevonden dat zowel mijn vader als mijn moeder mij opvoedden. De samenleving zou erop vooruit gaan als de man nu eens wat meer gaat zorgen. Vrouwen zijn inmiddels geëmancipeerd nu de mannen nog
Oja want een man in een rok die met poppen speelde kan geen kinderen maken?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:27 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld: Ik zou mijn zoontje niet (langdurig) in een rokje of met (barbie)poppen laten spelen omdat ik niet een zoon wil die zich als een vrouw gedraagt. Ik wil ook geen maatschappij die dat goedkeurd, omdat de maatschappij mannen nodig heeft. Al is het maar om het geboortecijfer boven de 0 te houden.
Mijn vader uit een arbeidersgezin, kon gewoon in 1960 naar de TU.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:28 schreef soeverein het volgende:
[..]
lol mannen hebben altijd alle keuzevrijheid gehad. Je meent dit toch niet echt?
Jij denkt dat een man uit een arbeidersgezin in 1950 naar de universiteit kon?
Geslacht is 1 van de vele variabelen enkel en alleen focussen op geslacht is dom en bekrompen.
Mensen die dit steunen zijn maakbaarheids denkers die op 1 specifieke variabel focussen.
Want als een jongetje met poppen speelt of een rokje aan wil, kan hij geen kinderen meer maken?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:27 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld: Ik zou mijn zoontje niet (langdurig) in een rokje of met (barbie)poppen laten spelen omdat ik niet een zoon wil die zich als een vrouw gedraagt. Ik wil ook geen maatschappij die dat goedkeurd, omdat de maatschappij mannen nodig heeft. Al is het maar om het geboortecijfer boven de 0 te houden.
O, haha, ja, dat was ook mijn vraagquote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:28 schreef galatea het volgende:
[..]
Oja want een man in een rok die met poppen speelde kan geen kinderen maken?
Fijn voor jou dat jou vader dat kon, mijn opa en zijn omgeving niet. Die heeft zich op moeten werken via de avondschool.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:29 schreef galatea het volgende:
[..]
Mijn vader uit een arbeidersgezin, kon gewoon in 1960 naar de TU.
Mits hij vervolgens geen transgenderverminking wordt aangepraat kan hij theoretisch gezien natuurlijk wel kinderen maken, maar de kans dat het hem zal lukken verkleind aanzienlijk.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:28 schreef galatea het volgende:
ja want een man in een rok die met poppen speelde kan geen kinderen maken?
Als je beter had gelezen had je al gezien dat ik het genuanceerd heb. Maar vrouwen hadden en hebben minder keuzevijheid. Dat is gewoon zo.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:31 schreef soeverein het volgende:
[..]
Fijn voor jou dat jou vader dat kon, mijn opa en zijn omgeving niet. Die heeft zich op moeten werken via de avondschool.
Maar jij neemt dus niet terug dat mannen altijd alle keuze vrijheid hebben gehad?
Nou feitelijk hebben ze nu meer keuzevrijheid dan mannen. Neem jij man zijnde maar eens verlof op om huisvader te worden.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:32 schreef galatea het volgende:
[..]
Als je beter had gelezen had je al gezien dat ik het genuanceerd heb. Maar vrouwen hadden en hebben minder keuzevijheid. Dat is gewoon zo.
Waarom zou hem een transgenderverminking worden aangepraat? Dat hele hokjes denken is juist het probleem. Heteroseksuele mannen zowel als hooseksuele mannen kunnen gewoon met poppen spelen. Sowieso wat is een transgenderverminking?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:32 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Mits hij vervolgens geen transgenderverminking wordt aangepraat kan hij theoretisch gezien natuurlijk wel kinderen maken, maar de kans dat het hem zal lukken verkleind aanzienlijk.
Ja doe dat, daar heb je gewoon recht op.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:34 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nou feitelijk hebben ze nu meer keuzevrijheid dan mannen. Neem jij man zijnde maar eens verlof op om huisvader te worden.
Dat is trouwens wel net het begin van de periode waarin de deur der mogelijkheden voor "mensen uit lagere klassen" in het algemeen een beetje verder werd opengezet. Eentje die momenteel weer wat stroever beweegt door gedrochten als het leenstelsel.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:29 schreef galatea het volgende:
[..]
Mijn vader uit een arbeidersgezin, kon gewoon in 1960 naar de TU.
Dat zou dus ook moeten veranderen. Het is niet aan de maatschappij om te bepalen hoe men zijn leven inricht. Als een man en vrouw samen besluiten dat hij thuisblijft of parttime gaat werken en zij fulltime blijft werken, s dat helemaal prima. Maar daarvoor zal ook eerst moeten veranderen dat het voor mannen ook oke is om zorgtaken op zich te nemen, ouderschapsverlof op te nemen, een dag thuis te blijven om voor het kind te zorgen, etc. Die emancipatie van de man is ook nog lang niet voltooid.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:34 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nou feitelijk hebben ze nu meer keuzevrijheid dan mannen. Neem jij man zijnde maar eens verlof op om huisvader te worden.
Ja het is leenstelsel is wel vrij schandalig. En zorgt inderdaad weer meer voor een klassemaatschappij.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat is trouwens wel net het begin van de periode waarin de deur der mogelijkheden voor "mensen uit lagere klassen" in het algemeen een beetje verder werd opengezet. Eentje die momenteel weer wat stroever beweegt door gedrochten als het leenstelsel.
Maar dit kan gewoon? Ook mannen kunnen part-time werken.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:34 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Rolpatronen (naar jouw beleving; 'hokjesdenken') zijn cruciaal teneinde het voortbestaan van civilisatie. Het is morele en normatieve anarchie zonder; TU Delfts recente beleid als kroonvoorbeeld.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:34 schreef galatea het volgende:
Waarom zou hem een transgenderverminking worden aangepraat? Dat hele hokjes denken is juist het probleem. Heteroseksuele mannen zowel als hooseksuele mannen kunnen gewoon met poppen spelen. Sowieso wat is een transgenderverminking?
Ik denk dat hij doelt op wat sociaal geaccepteerd is. Niet dat ik het daar mee eens ben verder, dan ga je de kant op van 'female privilege'.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:38 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar dit kan gewoon? Ook mannen kunnen part-time werken.
Zaak van TU Delft, waar het College vd mensenrechten positieve discriminatie toestond, maar daar ging het maar om 10 vacatures op een totaal van 1000 openstaande vacatures. In Eindhoven willen ze kennelijk alle vacatures voor vrouwen reserveren.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 11:25 schreef Drekkoning het volgende:
Dan is er ook nog een Europese wetgeving. Die is recentelijk aangepast en er ligt nog geen jurisprudentie, wel een interpretatie van het CVRM: https://mensenrechten.nl/nl/oordeel/2012-195.
Hij legt het probleem en de oplossing bij zichzelf: hij gaat voortaan eerst een half jaar kijken of het lukt een vrouw aan te nemen voordat de man in aanmerking komt.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:58 schreef probeer het volgende:
Absoluut. Het zou hem dan echter wel sieren wanneer hij dan ook een van de oplossingen voor dat probleem eerst bij zichzelf zoekt; dat hij zich wellicht niet meer moet bemoeien met wie er wel of niet aangenomen wordt.
Hoeveel dagen ook alweer?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:35 schreef galatea het volgende:
[..]
Ja doe dat, daar heb je gewoon recht op.
Maar de oplossing is hier een verschuiving van het probleem, waarbij hij buiten schot blijft - terwijl hij zelf onderdeel is van het oorspronkelijke probleem, en hierna onderdeel is van het nieuwe probleem.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:41 schreef speknek het volgende:
[..]
Hij legt het probleem en de oplossing bij zichzelf: hij gaat voortaan eerst een half jaar kijken of het lukt een vrouw aan te nemen voordat de man in aanmerking komt.
Maar die beweging zie ik dan weer helemaal niet gebeuren. Mannen moeten maar lekker fulltime blijven werken en hun mond houden.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zou dus ook moeten veranderen. Het is niet aan de maatschappij om te bepalen hoe men zijn leven inricht. Als een man en vrouw samen besluiten dat hij thuisblijft of parttime gaat werken en zij fulltime blijft werken, s dat helemaal prima. Maar daarvoor zal ook eerst moeten veranderen dat het voor mannen ook oke is om zorgtaken op zich te nemen, ouderschapsverlof op te nemen, een dag thuis te blijven om voor het kind te zorgen, etc. Die emancipatie van de man is ook nog lang niet voltooid.
Wat een onzin. De aarde draait nog steeds e vrouwen zijn nu een stuk gelukkiger dan toen zij nog een bepaald rolpatroon moesten volgen.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:41 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Rolpatronen (naar jouw beleving; 'hokjesdenken') zijn cruciaal teneinde het voortbestaan van civilisatie. Het is morele en normatieve anarchie zonder; TU Delfts recente beleid als kroonvoorbeeld.
Dat is volgens mij niet waar laatst wat over gelezen.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:44 schreef galatea het volgende:
[..]
Wat een onzin. De aarde draait nog steeds e vrouwen zijn nu een stuk gelukkiger dan toen zij nog een bepaald rolpatroon moesten volgen.
Wehebben het over ouderschapsverlof he? Er zijn meerdere regels die bepalen of u recht heeft op ouderschapsverlof. Als u recht heeft, dan krijgt u maximaal 26 keer het aantal uren dat u per week werkt.quote:
Zolang je blijft praten over mannen en vrouwen snap je niet waar het over gaat. Jij stelt een man van 50 met 30 miljoen op de bank gelijk aan een man van 20 met een schuld van 40.000 en laat vervolgens ook nog is ras/sociale klasse en sexualiteit achterwege. Jij gaat toch niet beweren dat al die mannen "privilige" hebben ten opzichte van alle vrouwen?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:32 schreef galatea het volgende:
[..]
Als je beter had gelezen had je al gezien dat ik het genuanceerd heb. Maar vrouwen hadden en hebben minder keuzevijheid. Dat is gewoon zo.
Nou, niet van de vrouwen, hoor. Maar van de andere mannen. En van de mannelijke werkgevers. En voor er weer een open deur wordt ingetrapt: natuurlijk zijn er vrouwen die niets liever willen dan thuisblijven en voor de kinderen en het huishouden zorgen, maar dat wil echt niet iedere vrouw. Het is toch gewoon ontzettend jammer dat we in het stramien zitten waarin het normaal is dat vrouwen hun carriere op hold zetten als er een kind komt en dat mannen moeten blijven werken, omdat zij anders ook problemen ondervinden in hun carriere?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:44 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Maar die beweging zie ik dan weer helemaal niet gebeuren. Mannen moeten maar lekker fulltime blijven werken en hun mond houden.
Hij verschuift het ene probleem (discriminatie) en doet niets aan het andere probleem (een discriminerende aanstellingscommissie).quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:41 schreef speknek het volgende:
[..]
Hij legt het probleem en de oplossing bij zichzelf: hij gaat voortaan eerst een half jaar kijken of het lukt een vrouw aan te nemen voordat de man in aanmerking komt.
Buiten dat het onzin is (vrouwen worden ongelukkiger, met name na de 30 jaar), is het wederom een oppervlakkig en een simplistisch individualistisch uitgangspunt. Er zijn meer, en vooral fundamentelere, factoren om rekeningen mee te houden dan de optelsom van geluksmomentjes van vrouwen, in een wereld waarin mannen de fundering van gezondheid, welvaart en veiligheid leggen dmv het doen van het zware, gevaarlijke en ongewenste werk.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:44 schreef galatea het volgende:
Wat een onzin. De aarde draait nog steeds e vrouwen zijn nu een stuk gelukkiger dan toen zij nog een bepaald rolpatroon moesten volgen.
En waar komt dat geweld en die negatieve sociale backlash voornamelijk vandaan? Juist, van andere mannen/jongens.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:46 schreef soeverein het volgende:
[..]
Zolang je blijft praten over mannen en vrouwen snap je niet waar het over gaat. Jij stelt een man van 50 met 30 miljoen op de bank gelijk aan een man van 20 met een schuld van 40.000 en laat vervolgens ook nog is ras/sociale klasse en sexualiteit achterwege. Jij gaat toch niet beweren dat al die mannen "privilige" hebben ten opzichte van alle vrouwen?
Daarnaast hebben vrouwen niet minder keuze vrijheid. Een jongen krijgt veel meer negatieve sociale backlash als hij op ballet gaat dan als een meisje op voetbal/boksen/ijshockey gaat.
Zelfde met lesbisch en homo's. Homo geweld is veel meer voorkomend dan geweld tegen lebisch. Vrouwen hebben het dus makkelijker in de keuze hun sexualiteit te uiten ten opzichte van mannen.
Mannen hebben inderdaad meer privilege dan vrouwen op werk gebied. Mannen worden nog steeds vanwege hun geslacht beter beoordeeld dan vrouwen. https://fd.nl/morgen/1243(...)-uit-het-taalgebruikquote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:46 schreef soeverein het volgende:
[..]
Zolang je blijft praten over mannen en vrouwen snap je niet waar het over gaat. Jij stelt een man van 50 met 30 miljoen op de bank gelijk aan een man van 20 met een schuld van 40.000 en laat vervolgens ook nog is ras/sociale klasse en sexualiteit achterwege. Jij gaat toch niet beweren dat al die mannen "privilige" hebben ten opzichte van alle vrouwen?
Daarnaast hebben vrouwen niet minder keuze vrijheid. Een jongen krijgt veel meer negatieve sociale backlash als hij op ballet gaat dan als een meisje op voetbal/boksen/ijshockey gaat.
Zelfde met lesbisch en homo's. Homo geweld is veel meer voorkomend dan geweld tegen lebisch. Vrouwen hebben het dus makkelijker in de keuze hun sexualiteit te uiten ten opzichte van mannen.
1950?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:50 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Buiten dat het onzin is (vrouwen worden ongelukkiger, met name na de 30 jaar), is het wederom een oppervlakkig en een simplistisch individualistisch uitgangspunt. Er zijn meer, en vooral fundamentelere, factoren om rekeningen mee te houden dan de optelsom van geluksmomentjes van vrouwen, in een wereld waarin mannen de fundering van gezondheid, welvaart en veiligheid leggen dmv het doen van het zware, gevaarlijke en ongewenste werk.
Ja daarom moet het probleem aangepakt worden bij de oorzaak en niet met deze debiele quota waardoor hardwerkende mannen getroffen worden voor iets waar zij niks aan kunnen doen.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou, niet van de vrouwen, hoor. Maar van de andere mannen. En van de mannelijke werkgevers. En voor er weer een open deur wordt ingetrapt: natuurlijk zijn er vrouwen die niets liever willen dan thuisblijven en voor de kinderen en het huishouden zorgen, maar dat wil echt niet iedere vrouw. Het is toch gewoon ontzettend jammer dat we in het stramien zitten waarin het normaal is dat vrouwen hun carriere op hold zetten als er een kind komt en dat mannen moeten blijven werken, omdat zij anders ook problemen ondervinden in hun carriere?
Ja, eens. Maar dat los je op met kinderopvang en flexibele werktijden, met het creëren van kansen.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is toch gewoon ontzettend jammer dat we in het stramien zitten waarin het normaal is dat vrouwen hun carriere op hold zetten als er een kind komt en dat mannen moeten blijven werken, omdat zij anders ook problemen ondervinden in hun carriere?
Mannen zorgen ook voor meer gevaar. Meer gelijkheid zorgt voor meer geluk. Wat is er nou zo moeilijk om iedereen dezelfde kansen te gunnen? Of vind je werkelijk dat mannen belangrijker zijn?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:50 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Buiten dat het onzin is (vrouwen worden ongelukkiger, met name na de 30 jaar), is het wederom een oppervlakkig en een simplistisch individualistisch uitgangspunt. Er zijn meer, en vooral fundamentelere, factoren om rekeningen mee te houden dan de optelsom van geluksmomentjes van vrouwen, in een wereld waarin mannen de fundering van gezondheid, welvaart en veiligheid leggen dmv het doen van het zware, gevaarlijke en ongewenste werk.
Je snapt het niet. Google eens op intersectionaliteit.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:51 schreef galatea het volgende:
[..]
Mannen hebben inderdaad meer privilege dan vrouwen op werk gebied. Mannen worden nog steeds vanwege hun geslacht beter beoordeeld dan vrouwen. https://fd.nl/morgen/1243(...)-uit-het-taalgebruik
Zowel jongens als meisjes worden veroordeeld als ze keuzes maken die niet in hun sekse hokje passen daar ben ik op tegen. Er is ook nog steeds ook veel geweld tegen lesbiennes,
https://www.telegraaf.nl/(...)e&utm_medium=organic
Maar over het algemeen gebruiken vrouwen minder geweld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |