https://www.rtlnieuws.nl/(...)opstelten-marokkanenquote:Opstelten bemoeide zich tóch met proces-Wilders, zaak op losse schroeven
Oud-minister van Justitie Ivo Opstelten (VVD) heeft zich wel degelijk bemoeid met het proces tegen PVV-leider Geert Wilders, vanwege zijn 'minder-Marokkanen'- uitspraak. Na jaren van officiële ontkenningen tegenover parlement en rechters, geeft de opvolger van Opstelten, minister Ferd Grapperhaus, dit nu officieel toe.
Dat blijkt uit antwoorden van Grapperhaus op vragen van Wilders, die vanavond naar de Tweede Kamer zijn gestuurd. RTL Nieuws meldde vorig jaar dat Opstelten gesprekken had gevoerd met de top van het Openbaar Ministerie over dat proces-Wilders. Hij zou daarin hebben gezegd dat hij voorstander was van vervolging van Wilders. De zaak ligt extreem gevoelig, omdat het hier gaat om politieke betrokkenheid bij de strafrechtelijke vervolging van een volksvertegenwoordiger.
Zaak kan sneuvelen
Tot nu toe ontkende het Openbaar Ministerie en het Ministerie van Justitie en Veiligheid glashard dat er ooit overleg was gevoerd over het aanpakken van Wilders. Tegenover de rechters, ook in het hoger beroep, dat eind deze maand wordt vervolgd, is altijd gezegd dat er geen enkel overleg is geweest.
De nieuwe informatie kan grote gevolgen hebben voor de vervolging van Wilders, omdat het Openbaar Ministerie niet de waarheid heeft gesproken tegenover de rechters. Mogelijk sneuvelt daardoor de hele rechtszaak.
Stukken blijven geheim
Na de onthulling van RTL Nieuws bleek dat dat overleg er wel degelijk was. Bijvoorbeeld over het 'aangiftetraject' tegen Wilders. Er dook een notitie op van 2 april 2014, waaruit bleek dat de zaak tussen Opstelten en de toenmalige baas van het OM wél was besproken.
Nu blijkt bovendien dat het voornemen van het OM om Wilders te vervolgen onderwerp van gesprek was tussen Opstelten en de voorzitter van het college van procureurs-generaal, Herman Bolhaar, op 25 september 2014. Alle stukken die hiermee te maken hebben, worden door het ministerie geheimgehouden.
Dit geldt ook voor alle ambtelijke adviezen over de vervolging van Wilders, op basis van stukken van het Openbaar Ministerie. Tot dusver werd gesuggereerd dat dergelijke stukken er niet waren. Grapperhaus biecht nu op dat er toch meerdere ambtelijke notities zijn. Deze stukken zijn tot dusver achtergehouden voor rechters, voor de Tweede Kamer, en in een procedure van RTL Nieuws op grond van de Wet openbaarheid van bestuur (Wob).
Geheugenverlies
Op 19 juni behandelt een rechtbank deze procedure. Een week later, op 25 juni, wordt het hoger beroep in de strafzaak tegen Wilders hervat. Het OM en het ministerie van Justitie blijven overigens benadrukken dat het OM 'zelfstandig' een besluit heeft genomen om Wilders te vervolgen.
Opmerkelijk is verder dat Opstelten en Bolhaar – die de de afgelopen maanden achter gesloten deuren zijn gehoord – last hadden van 'geheugenverlies'. Volgens bronnen van RTL Nieuws verklaarden zij daar dat zij geen herinneringen’ hadden aan hun overleg over de vervolging van Wilders.
Oei...twitter:geertwilderspvv twitterde op vrijdag 07-06-2019 om 21:44:20Jarenlang vervolgd, veroordeeld, tijd, geld, stress en allemaal politiek gemotiveerd. Ik heb er geen woorden voor.De tranen staan me nader dan het lachen. https://t.co/fRYVypCv4B reageer retweet
quote:Opmerkelijk is verder dat Opstelten en Bolhaar – die de de afgelopen maanden achter gesloten deuren zijn gehoord – last hadden van 'geheugenverlies'. Volgens bronnen van RTL Nieuws verklaarden zij daar dat zij geen herinneringen’ hadden aan hun overleg over de vervolging van Wilders.
quote:Het Openbaar Ministerie (OM) of parket is een onderdeel van het Ministerie van Justitie en Veiligheid in Nederland, belast met de juridische aspecten van strafrechtelijke onderzoeken
Het idee is een beetje dat de politiek zich niet dient te bemoeien met een (individuele) strafzaak, geloof ik.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 22:23 schreef Mickytjuh het volgende:
Ik vind het een rare stelling.
Het openbaar ministerie is er om te bepalen of iemand voor de rechter moet komen. Oftewel vervolgd moet worden.
De rechter bepaalt of het ook echt strafbaar was.
Als de politie niks met mijn aangifte doet kan ik een artikel 12 procedure starten om het alsnog voor de rechter te krijgen.
Opstelten heeft geen enkele invloed op de rechter gehad met deze mededeling... Dus waarom zou het dan sneuvelen.
Ik vind dat niet logisch.
quote:Geen openheid nota's zaak-Wilders
Minister Grapperhaus is niet van plan
om documenten openbaar te maken die
gaan over de rechtszaak over 'minder
Marokkanen' tegen Geert Wilders.
De PVV-leider denkt dat de voorganger
van Grapperhaus,Ivo Opstelten,zich had
bemoeid met de beslissing van het OM om
hem te vervolgen.Het OM ontkent dat.
Grapperhaus zegt dat er "geen (formele)
aanwijzingen voor bemoeienis" zijn.Dat
zou blijken uit intern onderzoek.
Het onderzoek en daarvoor bestudeerde
documenten worden niet openbaar.Volgens
Grapperhaus hebben ambtenaren er recht
op om onbelast informatie met elkaar en
de politieke leiding te delen.
Toch gaat dit weer een heel lang staartje krijgen dat uiteindelijk leidt tot het aftreden van Grapperhaus. U las het hier eerst.quote:
Dat gaat ook vooral over in de media Omdat dat de rechtsgang kan beïnvloeden en de publieke opinie.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 22:41 schreef Physsic het volgende:
[..]
Het idee is een beetje dat de politiek zich niet dient te bemoeien met een (individuele) strafzaak, geloof ik.
De rechter heeft politici (in het algemeen) wel eens vaker aangesproken omdat ze zich openlijk bemoeienden met zaken voordat deze door de rechter waren afgedaan.
Omdat hij het geprobeerd heeft, en er dus nu iig de schijn van politieke inmenging bestaat.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 22:23 schreef Mickytjuh het volgende:
Ik vind het een rare stelling.
Het openbaar ministerie is er om te bepalen of iemand voor de rechter moet komen. Oftewel vervolgd moet worden.
De rechter bepaalt of het ook echt strafbaar was.
Als de politie niks met mijn aangifte doet kan ik een artikel 12 procedure starten om het alsnog voor de rechter te krijgen.
Opstelten heeft geen enkele invloed op de rechter gehad met deze mededeling... Dus waarom zou het dan sneuvelen.
Ik vind dat niet logisch.
Grapperhaus geeft geen thuis over de openheid van zaken m.b.t. het overleg van 2-4-2014 tussen het Opstelten en het OM. Voor de rechter zal die openheid wel gegeven moeten worden.quote:een korte aantekening van een regulier periodiek overleg van 2 april 2014 tussen de toenmalig minister van Veiligheid en Justitie en de toenmalig voorzitter van het College, een memo inzake de beveiliging rondom een eventuele rechtszaak en een persbericht.
Ik zal deze stukken niet aan het Hof sturen, aangezien het aan het Hof is om stukken aan het strafdossier toe te voegen, al dan niet op verzoek van het OM dan/wel de verdediging.
In het antwoord op de Kamervragen van 12 november 2018 is de tekst van de korte aantekening openbaar gemaakt. De ambtsberichten, de memo van het OM inzake de beveiliging en de intern ambtelijke correspondentie maak ik niet openbaar.
Als je de ernst niet inziet van een minister die zich door inhoudelijk met een zaak te bemoeien tracht z'n politieke tegenstander monddood te maken, heb je weinig van de democratische rechtstaat begrepen.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 23:28 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Dat gaat ook vooral over in de media Omdat dat de rechtsgang kan beïnvloeden en de publieke opinie.
Maar dat er iemand van het OM een gesprek heeft met minister van zijn eigen departement vind ik niet schokkend.
Wel schokkend is dat ze het verzwegen hebben.
twitter:geertwilderspvv twitterde op vrijdag 07-06-2019 om 21:17:46Opstelten zei volgens de ambtenaar letterlijk dat het OM Wilders moest vervolgen „omdat hij ons te veel voor de voeten loopt.”https://t.co/wFKp7XSMu7 via @telegraaf reageer retweet
twitter:VrouwvdVrijheid twitterde op vrijdag 07-06-2019 om 21:20:46Hier het artikel voor de mensen die het niet kunnen lezen. https://t.co/ZczTeaLOw3 reageer retweet
Begrijp je niet wat blunderen betekent?quote:Op vrijdag 7 juni 2019 23:51 schreef maryen65 het volgende:
En het kabinet blundert maar door. Wanneer is het eens genoeg?
Nos legt het weer heel anders uit van wat het punt exact is.quote:
Die documenten blijven geheim. Juist omdat justitie een vvd departement is en het om vvd mensen gaan die hiervoor de cel in gesmeten dienen te worden.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 23:43 schreef Drekkoning het volgende:
Absoluut een schande dit. Hier zouden keiharde voorbeelden gesteld moeten worden.
Die kinderneuker kom je ook weer tegen in combi met zn maatje ivo.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 00:00 schreef Montagui het volgende:
Man, man, nee he.....enter Demmink.
https://www.telegraaf.nl/(...)_content=/r4boPWEDgv
Er zal voor de bühne wel weer iemand geslachtofferd worden, maar diens opvolger zal minstens net zo corrupt zijn..quote:Op zaterdag 8 juni 2019 00:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die documenten blijven geheim. Juist omdat justitie een vvd departement is en het om vvd mensen gaan die hiervoor de cel in gesmeten dienen te worden.
Vvd is zo corrupt als maar kan. Hiervoor moet rutte vallen. Kaffer met zn smerige vriendjes.
politiek en corrupt, bijna een soort tautologiequote:Op zaterdag 8 juni 2019 00:18 schreef madam-april het volgende:
[..]
Er zal voor de bühne wel weer iemand geslachtofferd worden, maar diens opvolger zal minstens net zo corrupt zijn..
Dat trucje moet niet meer kunnen. Het is klaar nu.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 00:18 schreef madam-april het volgende:
[..]
Er zal voor de bühne wel weer iemand geslachtofferd worden, maar diens opvolger zal minstens net zo corrupt zijn..
Ik ben het 100% met je eens, maar vrees dat ze er wederom gewoon weer mee weg gaan komen..quote:Op zaterdag 8 juni 2019 00:24 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dat trucje moet niet meer kunnen. Het is klaar nu.
40000 handtekeningen?quote:Op zaterdag 8 juni 2019 00:31 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ik ben het 100% met je eens, maar vrees dat ze er wederom gewoon weer mee weg gaan komen..
Voor een burgerinitiatief dat betrekking heeft op het instellen, wijzigen of afschaffen van een wettelijke regeling.quote:
Gewonnenquote:Op zaterdag 8 juni 2019 08:39 schreef Sunri5e het volgende:
Zullen we er geld op inzetten dat de volgende rel wordt dat MH17 neergehaald is door Oekraïne en niet door Rusland?
Niemand beweert dat MH17 is neergeschoten door Rusland, dat is een domrechtse misvatting.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 08:39 schreef Sunri5e het volgende:
Zullen we er geld op inzetten dat de volgende rel wordt dat MH17 neergehaald is door Oekraïne en niet door Rusland?
Het zal deze zaak rondom Wilders inderdaad goed doen en de PVV mogelijkerwijs weer wat zeteltjes opleveren.quote:
Als de democratisch gekozen meerderheid een bepaalde partij niet in het kabinet wil, dan is dat dus democratisch.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 08:55 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het zal deze zaak rondom Wilders inderdaad goed doen en de PVV mogelijkerwijs weer wat zeteltjes opleveren.
Verassend is deze ' bekentenis' natuurlijk niet.
Iedereen kan op zijn klompen aanvoelen dat deze rechtszaak politiek gemotiveerd is omdat Wilders partij toentertijd de grootste kon worden. Dat geldt ook voor het ondemocratische cordon sanitair rondom de PVV en die ze nu rondom FvD proberen te leggen.
Nederland is al jaren geen echte gekozen democratie meer maar een schijnconstructie van kartelpartijen die met elkaar de macht proberen te behouden door de concurrent buiten de deur te houden.
Net zoals we in België nu rondom het Vlaams Belang zien. Democratisch als grootste partij verkozen maar toch worden ze doelbewust uit iedere coalitie gehouden.
Als de niet verkozen minderheid samen troept om de verkozen meerderheid uit te sluiten is daar toch niet veel democratisch aan vind ik.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 08:57 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als de democratisch gekozen meerderheid een bepaalde partij niet in het kabinet wil, dan is dat dus democratisch.
Dat proces is al geweest Henk.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 09:02 schreef klaasweetalles het volgende:
Het is een schandalige schertsvertoning
Er wordt van alles verzonnen door een paar mongolen om Wilders maar geen proces te hoeven geven.
Niet als je dit politiek motiveert met een cordon sanitair.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 08:57 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als de democratisch gekozen meerderheid een bepaalde partij niet in het kabinet wil, dan is dat dus democratisch.
Een meerderheid heeft gestemd op partijen die niet met de PVV in zee willen.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 08:59 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
[..]
Als de niet verkozen minderheid samen troept om de verkozen meerderheid uit te sluiten is daar toch niet veel democratisch aan vind ik.
Daar verschillen we dan van mening. Een partij mag prima uitdragen dat ze niet met een andere partij in zee willen. Het is aan de kiezer om te besluiten of ze het daarmee eens zijn (en dat is een meerderheid).quote:Op zaterdag 8 juni 2019 09:08 schreef Elzies het volgende:
[..]
Niet als je dit politiek motiveert met een cordon sanitair.
Dan zeg je eigenlijk tegen de kiezer, ongeacht jouw mening of voorkeur voor deze partij:
-Het heeft geen zin voor die partij om deel te nemen want we sluiten ze met zijn allen toch bij voorbaat uit.
-Desnoods middels conservatieve christelijke kleine partijen om die meerderheid te kunnen behalen.
-Desnoods schoffeer ik mijn eigen achterban door met een ideologisch andere partij (VVD-PvdA) een coalitie te vormen.
Alles om de concurrent buiten de macht te houden. Dit is het politieke landschap van vandaag. Dit is kartelpolitiek. Men mag het omdraaien of verdraaien zo veel men wilt. Het is zoals het is. Men kan ermee wegkomen omdat Nederland bij uitstek een meerpartijenstelsel kent.
In principe staat het de minister van justitie vrij om omtrent individuele vervolgingen te overleggen met de pg, of dat wenselijk is, is een tweede. De waarborg van de onafhankelijkheid van de derde macht omvat slechts de rechter.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 09:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Wordt Opstelten nu vervolgt? Is een inbreuk op de trias politica, fundamenteel deel van onze staatsinrichting
Heb jij ooit in POL meegelezen hier?quote:Op zaterdag 8 juni 2019 08:48 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Niemand beweert dat MH17 is neergeschoten door Rusland, dat is een domrechtse misvatting.
Akkoord, in POL wel. Serieuze media houden zich echter (mag ik hopen) verre van zulke waarheidsondermijnende oversimplificaties.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 09:29 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Heb jij ooit in POL meegelezen hier?
Die liggen bij het fotorolletje, de bonnetjes en de afgeluisterde telefoon taps...quote:Op vrijdag 7 juni 2019 22:51 schreef Fir3fly het volgende:
Maar zijn die documenten er nou wel of niet?
Het JIT stel letterlijk dat de MH17 is neergeschoten door een Russische BUK, die werd bestuurd door Russische eenheden.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 09:32 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Akkoord, in POL wel. Serieuze media houden zich echter (mag ik hopen) verre van zulke waarheidsondermijnende oversimplificaties.
Daar zou ik wel een bron van willen hebben want die kan ik niet vinden. Voor zover ik weet is de BUK afgeschoten op Oost-Oekrains (seperatistisch) grondgebied gecontroleerd door pro-Russische seperatisten die gefaciliteerd werden vanuit Rusland (de Buk kwam uit Koersk). of de Buk is afgeschoten door seperatisten of door een Russiche legereenheid is speculatief en daar heeft bij mijn weten het JIT zich niet over uitgelaten.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 09:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het JIT stel letterlijk dat de MH17 is neergeschoten door een Russische BUK, die werd bestuurd door Russische eenheden.
Alleen kan niet worden bewezen dat de opdracht afkomstig was van het Kremlin.
quote:Op zaterdag 8 juni 2019 10:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Daar zou ik wel een bron van willen hebben want die kan ik niet vinden. Voor zover ik weet is de BUK afgeschoten op Oost-Oekrains (seperatistisch) grondgebied gecontroleerd door pro-Russische seperatisten die gefaciliteerd werden vanuit Rusland (de Buk kwam uit Koersk). of de Buk is afgeschoten door seperatisten of door een Russiche legereenheid is speculatief en daar heeft bij mijn weten het JIT zich niet over uitgelaten.
quote:Van de Buk-raket die het toestel fataal werd, is een soort vingerafdruk gemaakt, meldt hoofd van de Nationale Recherche en onderdeel van het Joint Investigation Team Wilbert Paulissen. Daaruit is duidelijk geworden dat de raket bezit was van de 53e 'anti aircraft missile brigade' van het Russische leger in Koersk.
Bron
Ja, die Buk was oorspronkelijk in het bezit van die legereenheid in Koersk en die hebben op zeker de separatisten gefaciliteerd, maar of zij die zelf daadwerkelijk hebben afgevuurd of dat dat separatisten waren wil het JIT zich niet over uitlaten.quote:
Het JIT gaat inderdaad zeer zorgvuldig te werk. Er zijn ook nog geen verdachten aangewezen.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 10:27 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja, die Buk was oorspronkelijk in het bezit van die leereenheid in Koersk en die hebben op zeker de separatisten gefaciliteerd, maar of zij die zelf daadwerkelijk hebben afgevuurd of dat dat separatisten waren wil het JIT zich niet over uitlaten.
Wat ik meer bedoel is dat er niet (zoals door alternatieve media nog wel eens wordt beweerd) vanuit het niets naar Poetin wordt gewezen 'omdat dat dat zo lekker goed uitkomt' maar dat men in onderzoek en formulering de opperste zorgvuldigheid betracht.
Dat is niet helemaal waar. In Nederland is het OM staande magistratuur, onderdeel van de rechterlijke macht. Het is geen partij in het strafproces zoals een advocaat die kant kiest, het OM sorteert voor op het oordeel van de rechter en wordt geacht aan waarheidsvinding te doen.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 09:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
In principe staat het de minister van justitie vrij om omtrent individuele vervolgingen te overleggen met de pg, of dat wenselijk is, is een tweede. De waarborg van de onafhankelijkheid van de derde macht omvat slechts de rechter.
In deze situatie is het zo precair omdat Opstelten zo meebepaalde (of in ieder geval de schijn wekte mee te bepalen) over de vervolging van een politiek tegenstander. Daarom alleen al zouden politici gevrijwaard moeten worden van dit soort aanklachten (of nog beter: de vvm verabsoluteren).
Kiezers die eerder stemde op de VVD stemde niet voor een coalitie met de PvdA. Ik denk evenmin dat diezelfde kiezers staan te wachten op een coalitie met GL. Vandaar dat er toen ook een hele hoop VVD kiezers naar de PVV gingen en later naar FvD.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 09:09 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Daar verschillen we dan van mening. Een partij mag prima uitdragen dat ze niet met een andere partij in zee willen. Het is aan de kiezer om te besluiten of ze het daarmee eens zijn (en dat is een meerderheid).
Dat kan niet eens. Ik heb zelf FvD gestemd, maar er zijn veel meer mensen die geen FvD gestemd hebben. Als die vervolgens niet willen samenwerken met het FvD dan lijkt me dat behoorlijk democratisch. Dat is dan namelijk de meerderheid.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 08:59 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
[..]
Als de niet verkozen minderheid samen troept om de verkozen meerderheid uit te sluiten is daar toch niet veel democratisch aan vind ik.
Boeiend. Dat heeft toch geen fuck te maken met hoe kwalijk het is wat Opstelten gedaan heeft?quote:Op zaterdag 8 juni 2019 10:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
Is iedereen vergeten dat het OM via een artikel 12 Sv-procedure gedwongen is om Wlders te vervolgen voor betreffende uitspraken?
Wat Opstelten al dan niet geprobeerd heeft, heeft dus geen invloed gehad op het OM omtrent de beslissing al dan niet te vervolgen.
Nogmaals, een nóg grotere meerderheid stemt op partijen die niet samen willen met de ideologie van een PVV, en dus de PVV niet in de coalitie willen. Dat is dus hartstikke democratisch.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 10:59 schreef Elzies het volgende:
[..]
Kiezers die eerder stemde op de VVD stemde niet voor een coalitie met de PvdA. Ik denk evenmin dat diezelfde kiezers staan te wachten op een coalitie met GL. Vandaar dat er toen ook een hele hoop VVD kiezers naar de PVV gingen en later naar FvD.
Als zo'n partijtop dan toch stoïcijns blijft doorgaan met het vormen van coalities met partijen die ideologisch ver van hen af staan, puur om de politieke concurrent buiten de deur te houden. Dan noem ik dat kartelpolitiek of welke naam men daar ook aan wilt geven.
Vergeet niet dat door het opleggen van een cordon sanitair het politieke landschap versplinterd, de te vormen coalities steeds ingewikkelder en ongeloofwaardiger worden en je bovendien verliezende partijen meer politieke macht geeft omdat je die meerderheid nu eenmaal moet hebben om te kunnen regeren.
We zien al jaren in België het resultaat waar ze wereldkampioen formeren zijn en je ziet Nederland waar een PVV en FvD worden uitgesloten dezelfde kant op gaan. Kan nooit de bedoeling zijn geweest van een eerlijk gekozen democratie waar een meerderheid van kiezers de winnende partij kiest.
Rot dat is al bijna feit tot op het bot.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 10:07 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik vind dit van een hogere orde dan het 'bonnetje van Teeven'. De VVD is tamelijk rot van binnen. Moreel dood.
Heeft het doel, ook de PVV gedoogde en onder het gedogen van Geert kwam de nieuwe pensioen regeling toen.quote:
Ik dacht even dat ik dat was vergeten, maar ik probeerde het op te zoeken en kan dat zo snel niet terugvinden (integendeel). Wel voor het eerste proces. Heb jij anders een linkje voor mij?quote:Op zaterdag 8 juni 2019 10:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
Is iedereen vergeten dat het OM via een artikel 12 Sv-procedure gedwongen is om Wlders te vervolgen voor betreffende uitspraken?
Wat Opstelten al dan niet geprobeerd heeft, heeft dus geen invloed gehad op het OM omtrent de beslissing al dan niet te vervolgen.
In NL stem je op een partij en een nog grotere meerderheid heeft niet gestemd op alle andere partijen.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 11:26 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nogmaals, een nóg grotere meerderheid stemt op partijen die niet samen willen met de ideologie van een PVV, en dus de PVV niet in de coalitie willen. Dat is dus hartstikke democratisch.
Jij vindt van niet, we worden het wat dat betreft ook niet eens, en het is eigenlijk ook een beetje off-topic
Dit is dezelfde zaak. Het betreft nu alleen het hoger beroep.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 11:52 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik dacht even dat ik dat was vergeten, maar ik probeerde het op te zoeken en kan dat zo snel niet terugvinden (integendeel). Wel voor het eerste proces. Heb jij anders een linkje voor mij?
Nee, met die eerste rechtszaak bedoelde ik de zaak over o.a uitspraken in zijn film Fitna, waarvan hij was vrijgesproken.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 11:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dit is dezelfde zaak. Het betreft nu alleen het hoger beroep.
https://www.rechtspraak.nl/Bekende-rechtszaken/Strafzaak-Wilders
Niks verplicht partijen om gedwongen te gaan samenwerken in onze democratie, dus als je echt niet samen wil met iemand kan je dat prima uitdragen.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 11:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
In NL stem je op een partij en een nog grotere meerderheid heeft niet gestemd op alle andere partijen.
Zo krom die redenering. Een cordon sanitair heeft een nit: het verder versplinteren door een paar miljoen stemmen uit te sluiten.
Sterkquote:Op zaterdag 8 juni 2019 10:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. In Nederland is het OM staande magistratuur, onderdeel van de rechterlijke macht. Het is geen partij in het strafproces zoals een advocaat die kant kiest, het OM sorteert voor op het oordeel van de rechter en wordt geacht aan waarheidsvinding te doen.
In combinatie met het opportuniteitsbeginsel, de aanwijzingsbevoegdheid van de minister en de vermenging van justitie en veilgheid (óók VVD) is er wel degelijk een flink probleem met de machtenscheiding. Art 12 biedt geen soelaas aangezien je rechtstreeks belanghebbende moet zijn om ontvankelijk te zijn en het maatschappelijk belang van gelijke monniken gelijke kappen daar niet onder valt, terwijl de rechter ook nog eens niet volledig toetst.
Als je een vrij grote kring van gedragingen strafbaar stelt op basis van vage criteria en vervolgens selectief vervolgt op basis van politieke druk dan is het niet recht dat je overhoudt maar een politiek instrument. We zien dan ook heel concreet dat er met twee maten gemeten wordt inzake demonstraties en andere meningsuitingen. Maar Nederland onderdrukt de juiste meningsuitingen dus hoor je de EU niet zoals bij Polen en Hongarije.
Niet samen willen is dat hetzelfde als niet samen gaan regeren?quote:Op zaterdag 8 juni 2019 12:02 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Niks verplicht partijen om gedwongen te gaan samenwerken in onze democratie, dus als je echt niet samen wil met iemand kan je dat prima uitdragen.
Als de kiezers daar dan op tegen zijn kunnen ze dat laten merken... Zoals het ook hoort, in een democratie. Ik wil ook absoluut geen PVV in de coalitie en daar is mijn stem mede op gebaseerd.
Maar nogmaals, we gaan off-topic, dus ik laat het hier verder bij.
Als een partij als grootste is gekozen, heeft het alle recht om de coalitievorming te leiden. Als er vervolgens kindjes aan de zijlijn zitten die keihard met zn allen 'nee niet met jou' roepen zonder ook maar een poging te doen, is dat een klap in het gezicht van het elektoraat.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 12:02 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Niks verplicht partijen om gedwongen te gaan samenwerken in onze democratie, dus als je echt niet samen wil met iemand kan je dat prima uitdragen.
Als de kiezers daar dan op tegen zijn kunnen ze dat laten merken... Zoals het ook hoort, in een democratie. Ik wil ook absoluut geen PVV in de coalitie en daar is mijn stem mede op gebaseerd.
Maar nogmaals, we gaan off-topic, dus ik laat het hier verder bij.
Opzich wel makkelijk formeren volgens jouw methode, gewoon de grootste partijen van boven naar beneden pakken tot je een meerderheid hebt in de tweede kamerquote:Op zaterdag 8 juni 2019 12:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als een partij als grootste is gekozen, heeft het alle recht om de coalitievorming te leiden. Als er vervolgens kindjes aan de zijlijn zitten die keihard met zn allen 'nee niet met jou' roepen zonder ook maar een poging te doen, is dat een klap in het gezicht van het elektoraat.
Gewoon voor eigen gewin.
Je hebt gelijk. Ik was in de war met de 1e zaak.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 12:01 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nee, met die eerste rechtszaak bedoelde ik de zaak over o.a uitspraken in zijn film Fitna, waarvan hij was vrijgesproken.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Eerste_zaak-Geert_Wilders
Het gaat hier om de 'minder Marokkanen'-uitspraak.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Tweede_zaak-Geert_Wilders
In jouw linkje zie ik niets over een artikel 12-procedure.
Edit: en zelf vind ik dus enkel berichten waarin wordt gesproken van een (zelfstandige) beslissing van het OM om tot vervolging over te gaan.
Wie was toen MP die had het overzicht toch?quote:Op zaterdag 8 juni 2019 12:17 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Ivo Opstelten dient te worden opgepakt en berecht.
FTFYquote:Op zaterdag 8 juni 2019 09:02 schreef klaasweetalles het volgende:
Het is een schandalige schertsvertoning
Er wordt van alles verzonnen door een paar mongolen om Wilders maar geen proces te hoeven geven.
Toch opmerkelijk dat iedereen maar eigen definities van 'democratisch' maakt om het met hun mening te doen strokenquote:Op zaterdag 8 juni 2019 08:55 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het zal deze zaak rondom Wilders inderdaad goed doen en de PVV mogelijkerwijs weer wat zeteltjes opleveren.
Verassend is deze ' bekentenis' natuurlijk niet.
Iedereen kan op zijn klompen aanvoelen dat deze rechtszaak politiek gemotiveerd is omdat Wilders partij toentertijd de grootste kon worden. Dat geldt ook voor het ondemocratische cordon sanitair rondom de PVV en die ze nu rondom FvD proberen te leggen.
Nederland is al jaren geen echte gekozen democratie meer maar een schijnconstructie van kartelpartijen die met elkaar de macht proberen te behouden door de concurrent buiten de deur te houden.
Net zoals we in België nu rondom het Vlaams Belang zien. Democratisch als grootste partij verkozen maar toch worden ze doelbewust uit iedere coalitie gehouden.
Doe die van jou eens dan?quote:Op zaterdag 8 juni 2019 12:47 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Toch opmerkelijk dat iedereen maar eigen definities van 'democratisch' maakt om het met hun mening te doen stroken
Echt ook allebei. Sounds legit...quote:
zo sinplistisch mogelijk: meeste stemmen gelden.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 12:48 schreef john2406 het volgende:
[..]
Doe die van jou eens dan?
Kijk ik wat mij meer aanstaat deze of die van jou.
Als men de IT van onkunde betitteld komen ze wel boven water als ze er al ooit zijn geweest!quote:Op vrijdag 7 juni 2019 22:51 schreef Fir3fly het volgende:
Maar zijn die documenten er nou wel of niet?
Werkt al niet, als die met de meeste stemmen zijn eigen coalitie mag vormen!quote:Op zaterdag 8 juni 2019 12:55 schreef timmmmm het volgende:
[..]
zo sinplistisch mogelijk: meeste stemmen gelden.
Als 3 partijen campagne voeren met het standpunt nooit met Wilders samen te werken, en die partijen hebben de meerderheid in Nederland na dd verkiezingen, gelden de meeste stemmen.
Of Wilders nu wel of niet groter is dan een van die partijen afzonderlijk. Als een partij met een vijfde van de zetels de grootste partij wordt, kan je niet zeggen dat het democratisch (of rechtvaardig) is als die een vijfde het voor het zeggen heeft. Dan gaat 'meeste stemmen gelden' niet meer op
Hoe mag ik dat lezen, Grapenhuis mag ik in twijfel trekken, altijd al?quote:Op zaterdag 8 juni 2019 13:10 schreef Fir3fly het volgende:
Heeft iemand de betreffende documenten nou al ingezien of niet?
Nee, hoor. Elzies heeft volkomen gelijk.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 12:47 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Toch opmerkelijk dat iedereen maar eigen definities van 'democratisch' maakt om het met hun mening te doen stroken
Precies, het instrument van een cordon sanitair kan nooit bedoeld zijn om de gekozen democratie verder te verrijken. Hetzelfde geldt voor het strafrechtelijk bemoeien vanuit jouw politieke functie om daarmee de politieke concurrent te beschadigen.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 11:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Een cordon sanitair heeft een nit: het verder versplinteren door een paar miljoen stemmen uit te sluiten.
Jij geeft er een draai aan.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 13:14 schreef Elzies het volgende:
[..]
Precies, het instrument van een cordon sanitair kan nooit bedoeld zijn om de gekozen democratie verder te verrijken. Hetzelfde geldt voor het strafrechtelijk bemoeien vanuit jouw politieke functie om daarmee de politieke concurrent te beschadigen.
Het is zoals het is. Welke draai er sommigen er ook aan proberen te geven.
Er bestaat een duidelijk verschil tussen niet willen met elkaar omdat jouw partijstandpunten teveel van elkaar verschillen of het doelbewust inzetten van een cordon sanitair om daarmee de politieke tegenstander buiten spel te zetten.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 13:22 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Jij geeft er een draai aan.
Als er een meerderheid de denkbeelden van de PVV niet in de coalitie wil dan is dat dus democratisch. Ik heb daar met mijn stem ook rekening mee gehouden.
Bedoel, CU zit nu ook in de coalitie, GL niet terwijl ze bijna 3x zoveel zetels hebben. Is dat ook bedrog van het electoraat dat op GL heeft gestemd?
Daar verschillen we dan absoluut van mening. Ik vind het gedachtengoed van de PVV verwerpelijk, en volgens mij hebben veel partijen hetzelfde. Dat ligt op het conto van Geert en de PVV.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 13:32 schreef Elzies het volgende:
[..]
Er bestaat een duidelijk verschil tussen niet willen met elkaar omdat jouw partijstandpunten teveel van elkaar verschillen of het doelbewust inzetten van een cordon sanitair om daarmee de politieke tegenstander buiten spel te zetten.
Rutte deed het laatste en ging bovendien (tot ergernis van een groot deel van zijn achterban) in zee met partijen die ideologisch nog veel verder afstaan van de PVV ten opzichte van de VVD.
Bovendien schromen de VVD als het CDA niet om bij elke verkiezingscampagne met PVV retoriek te gaan strooien om vervolgens na de verkiezingen te gaan knuffelen met GL en de CU.
Nog meer verbaasd het dat er een media ophef is over wat vage uitspraken van een nono en dit nauwelijks ophef geeft.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 13:40 schreef vipergts het volgende:
Het verbaasd me iedere keer weer dat politici denken dat zoiets niet uitkomt, helaas komen ze er gewoon mee weg
Blijft nog steeds apart dat de media zichzelf blijven zien als de vierde macht binnen de 'trias'.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 15:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nog meer verbaasd het dat er een media ophef is over wat vage uitspraken van een nono en dit nauwelijks ophef geeft.
Dit heeft consequenties en aandacht. Nationaal en internationaal, maar he.. Wat een kneutertje op rechts zegt is natuurlijk belangrijker dan een minister die de concurrent even wil naaien voor de rest van zn leven.
NL
Enerzijds wel, anderzijds denk ik dan: misschien gaat het wel gewoon veel vaker wel 'goed', waardoor ze er van uitgaan dat het niet uitkomt. En dat is eigenlijk nog erger..quote:Op zaterdag 8 juni 2019 13:40 schreef vipergts het volgende:
Het verbaasd me iedere keer weer dat politici denken dat zoiets niet uitkomt, helaas komen ze er gewoon mee weg
Het is een heel raar bericht van RTL Nieuws. Als je de antwoorden van Grapperhaus leest geeft hij het namelijk helemaal niet toe. Hij ontkent het. Althans, hij zegt dat er geen enkele aanwijzing is gevonden dat dit gebeurd zou zijn.quote:Opstelten bemoeide zich tóch met proces-Wilders, zaak op losse schroeven
Oud-minister van Justitie Ivo Opstelten (VVD) heeft zich wel degelijk bemoeid met het proces tegen PVV-leider Geert Wilders, vanwege zijn 'minder-Marokkanen'- uitspraak. Na jaren van officiële ontkenningen tegenover parlement en rechters, geeft de opvolger van Opstelten, minister Ferd Grapperhaus, dit nu officieel toe.
Dat blijkt uit antwoorden van Grapperhaus op vragen van Wilders, die vanavond naar de Tweede Kamer zijn gestuurd.
quote:Zoals in de antwoorden op Kamervragen van het lid Wilders van 12
november 2018 is aangegeven1
, is bij onderzoek in de mij ter beschikking
staande documenten en bij navraag van de toenmalige betrokkenen niet
gebleken van een (formele) aanwijzing van de toenmalig minister van
Veiligheid en Justitie ex artikel 127 en 128 Wet RO, noch anderszins van
een verzoek tot vervolging van de heer Wilders. Ook van het geven van
een mening door de toenmalig minister aan het OM in het algemeen of
(de voorzitter van) het College van procureurs-generaal in het bijzonder,
over de eventuele vervolging van de heer Wilders, voorafgaande aan het
moment dat de beslissing over de vervolging bekend werd gemaakt, is uit
dit onderzoek niet gebleken. Bij het onderzoek is een ambtsbericht van 10
september 2014 aangetroffen waarin mijn ambtsvoorganger door het
College van procureurs-generaal is geïnformeerd over de door het OM
genomen beslissing over de vervolging.
twitter:TruthHitsEvery1 twitterde op zaterdag 08-06-2019 om 13:42:18Tijdens de pedo-verhoren in 2014 verklaarden 3 rechercheurs (w.o. de commandant vh ultrageheime onderzoeksteam) onder ede dat #Demmink in 97/98 verdacht werd van georganiseerd misbruik van minderjarige jongens.Check Rutte over de 'IsNixWordtNix-uitspraak' van MvJ Opstelten 👇 https://t.co/sqC9vzwPpQ reageer retweet
Nee, hij zegt dat er geen enkele formele aanwijzing is..quote:Op zaterdag 8 juni 2019 16:19 schreef DonVincenzo het volgende:
[..]
Het is een heel raar bericht van RTL Nieuws. Als je de antwoorden van Grapperhaus leest geeft hij het namelijk helemaal niet toe. Hij ontkent het. Althans, hij zegt dat er geen enkele aanwijzing is gevonden dat dit gebeurd zou zijn.
[..]
Maar waar is dan dat bewijs dat RTL claimt te hebben?quote:Op zaterdag 8 juni 2019 22:38 schreef madam-april het volgende:
[..]
Nee, hij zegt dat er geen enkele formele aanwijzing is..
Daar zullen we tijdens de behandeling van het hoger beroep wel achter komen..quote:Op zaterdag 8 juni 2019 22:40 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar waar is dan dat bewijs dat RTL claimt te hebben?
Deze geldwolven hebben altijd wat te verbergen, die doofpot is met gemak dikker dan hun portemonneequote:Op zaterdag 8 juni 2019 22:41 schreef john2406 het volgende:
Waarom de stukken blijven geheim? WE hebben toch niks te verbergen of toch wel?
Maar is het meer dan gewoon het woord van een ambtenaar?quote:Op zaterdag 8 juni 2019 22:46 schreef madam-april het volgende:
[..]
Daar zullen we tijdens de behandeling van het hoger beroep wel achter komen..
Volgens o.a. RTL is er inderdaad meer dan enkel het woord van een ambtenaar..quote:Op zaterdag 8 juni 2019 22:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar is het meer dan gewoon het woord van een ambtenaar?
We zullen het zien dan. Voorlopig vind ik het allemaal maar vaag.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 22:57 schreef madam-april het volgende:
[..]
Volgens o.a. RTL is er inderdaad meer dan enkel het woord van een ambtenaar..
Het past exact binnen de Modus Operandi van de VVD..quote:Op zaterdag 8 juni 2019 22:58 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
We zullen het zien dan. Voorlopig vind ik het allemaal maar vaag.
Formeel, noch anderszins.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 22:38 schreef madam-april het volgende:
[..]
Nee, hij zegt dat er geen enkele formele aanwijzing is..
Grapperhaus is van het CDA.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 23:03 schreef madam-april het volgende:
[..]
Het past exact binnen de Modus Operandi van de VVD..
Dat staat er wel, ik heb de letterlijke tekst hierboven gepost.quote:
Doet er niet toe, ook het CDA heeft ooit gedoogd, hadden dus deze ook al van de kantlijn kunnen laten toekijken.quote:
Dat staat er niet en ik heb er letterlijke tekst gelezen.. Hij zegt dat er geen enkele formele aanwijzing is gevonden, niet dat er geen enkele aanwijzing is gevonden..quote:Op zaterdag 8 juni 2019 23:31 schreef DonVincenzo het volgende:
[..]
Dat staat er wel, ik heb de letterlijke tekst hierboven gepost.
Je leest het woordje 'aanwijzing' verkeerd, daar wordt hier 'opdracht' mee bedoelt.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 23:37 schreef madam-april het volgende:
[..]
Dat staat er niet en ik heb er letterlijke tekst gelezen.. Hij zegt dat er geen enkele formele aanwijzing is gevonden, niet dat er geen enkele aanwijzing is gevonden..
Dat verandert helemaal niks. Het gaat om het woordje 'formeel', er zijn geen formele aanwijzingen gevonden die erop wijzen.. Hoogst waarschijnlijk dus wel informele aanwijzingen die er op wijzen..quote:Op zaterdag 8 juni 2019 23:42 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Je leest het woordje 'aanwijzing' verkeerd, daar wordt hier 'opdracht' mee bedoelt.
Nee, je leest het dus alsnog verkeerd. Hij zegt dat er geen (formele) opdrachten zijn geweest betreft [..]. Het gaat niet om 'aanwijzingen' in de zin van bewijs. Daarom staat er ook 'aawijzingen van de minister'.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 23:48 schreef madam-april het volgende:
[..]
Dat verandert helemaal niks. Het gaat om het woordje 'formeel', er zijn geen formele aanwijzingen gevonden die erop wijzen..
Wellicht wel gelezen, maar dan kennelijk niet begrepen. Wat ik best snap - het is immers een taaie tekst.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 23:37 schreef madam-april het volgende:
[..]
Dat staat er niet en ik heb er letterlijke tekst gelezen.. Hij zegt dat er geen enkele formele aanwijzing is gevonden, niet dat er geen enkele aanwijzing is gevonden..
Doofpot text.quote:Op zondag 9 juni 2019 00:11 schreef DonVincenzo het volgende:
[..]
Wellicht wel gelezen, maar dan kennelijk niet begrepen. Wat ik best snap - het is immers een taaie tekst.
Wellicht helpt het om de essentiële passages even vet te maken:
"niet gebleken van een (formele) aanwijzing van de toenmalig minister van Veiligheid en Justitie ex artikel 127 en 128 Wet RO, noch anderszins van een verzoek tot vervolging van de heer Wilders."
Waarom denk jij (niet je in algemene zin, je spreekt niet voor anderen) bij minder minder, het is mooi geweest? Ter info, Wilders riep geen minder, minder. Zie hier:quote:Op zondag 9 juni 2019 12:42 schreef Za het volgende:
Ik begrijp het wel.
Wanneer een kamerlid daar 'minder minder' staat te joelen denk je ook het is mooi geweest.
En Wilders maar janken, de vieze ophitser.
Wanstaltig.quote:Op zondag 9 juni 2019 12:47 schreef Oostwoud het volgende:
Waarom denk jij (niet je in algemene zin, je spreekt niet voor anderen) bij minder minder, het is mooi geweest? Ter info, Wilders riep geen minder, minder. Zie hier:
Ik denk bij deze kongsi van MinV&J en het OM juist: het is genoeg geweest.
Wilders wil een parlementaire enquête, dat lijkt mij een adequaat instrument voor wat er hier gebeurt lijkt te zijn. De pionnen van de Deep State zullen wel tegenstemmen in de Tweede Kamer.
Wilders jankt niet, hij juicht dit alleen maar toe. Die hele rechtszaak heeft Wilders alleen maar populariteit en aandacht opgeleverd.quote:Op zondag 9 juni 2019 12:42 schreef Za het volgende:
Ik begrijp het wel.
Wanneer een kamerlid daar 'minder minder' staat te joelen denk je ook het is mooi geweest.
En Wilders maar janken, de vieze ophitser.
Het is de laatste tijd verlies na verlies. Misschien dempt het zijn val, maar populairder heeft het hem kennelijk niet gemaakt.quote:Op zondag 9 juni 2019 13:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wilders jankt niet, hij juicht dit alleen maar toe. Die hele rechtszaak heeft Wilders alleen maar populariteit en aandacht opgeleverd.
Dit showproces is het beste wat Wilders in jaren is overkomen. Zelf krijgt hij al heel lang niets meer voor elkaar. En als zijn politieke tegenstanders hem gewoon genegeerd hadden, dan had hij naast het Europese Parlement ook 0 zetels gehad.quote:Op zondag 9 juni 2019 14:16 schreef DonVincenzo het volgende:
[..]
Het is de laatste tijd verlies na verlies. Misschien dempt het zijn val, maar populairder heeft het hem kennelijk niet gemaakt.
Als deze nu geen bonnetje zoek gemaakt had gaf ik deze nog het voordeel van twijfel, echter na dat bonnetje kijk ik nergens meer van op.quote:Op zondag 9 juni 2019 10:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Doofpot text.
Die corrupte lul heeft er om gevraagd bij z'n pedomaatje.
Metief, aanwijzingen, de doofpot MO van opstelten en de pogingen tot geheimhouding.
Maar of het genoeg is om de rechter er van te overtuigen, Wilders vrij te laten en opstelten te bestraffen, dat is de twijfel.
Wat Bram naderhand overkwam zou die dat ook leuk gevonden hebben?quote:Op zondag 9 juni 2019 13:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wilders jankt niet, hij juicht dit alleen maar toe. Die hele rechtszaak heeft Wilders alleen maar populariteit en aandacht opgeleverd.
En het OM en de betrokken ministers alleen maar gezichtsverlies. Mooi dat figuren zoals jij zelfs nu nog blij zijn met deze hele show.
Wie is Bram?quote:Op zondag 9 juni 2019 18:38 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat Bram naderhand overkwam zou die dat ook leuk gevonden hebben?
Ok, en wat bedoel je met deze vraag dan?quote:Op zondag 9 juni 2019 18:40 schreef john2406 het volgende:
[..]
Deze misschien?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bram_Moszkowicz
quote:Op zondag 9 juni 2019 18:38 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat Bram naderhand overkwam zou die dat ook leuk gevonden hebben?
Ja, ik weet het. Maar ik geef het deze keer toch maar wat aandacht. Het eten staat toch te koken en ik heb even niets te doen.quote:
Ik ga niks toelichten op een vraag hoor, of Bram dat leuk vond, dat was de vraag?quote:Op zondag 9 juni 2019 18:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ok, en wat bedoel je met deze vraag dan?
[..]
Ik denk dat Bram veel plezier aan de zaak Wilders heeft gehad. Hij heeft met succes de rechters in dit showproces weten te wraken en de 'straf' die Wilders kreeg is veel lager dan geeist.quote:Op zondag 9 juni 2019 18:45 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik ga niks toelichten op een vraag hoor, of Bram dat leuk vond, dat was de vraag?
Ik zag liever dat die zijn beroep nog kon uitvoeren.quote:Op zondag 9 juni 2019 18:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik denk dat Bram veel plezier aan de zaak Wilders heeft gehad. Hij heeft met succes de rechters in dit showproces weten te wraken en de 'straf' die Wilders kreeg is veel lager dan geeist.
Dat heeft helemaal niets met de zaak Wilders te maken. Hij heeft van criminelen die hij verdedigde grote contante geldbedragen aangenomen en dat niet doorgegeven aan de belastingdienst.quote:Op zondag 9 juni 2019 18:48 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik zag liever dat die zijn beroep nog kon uitvoeren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Na dat proces of ook ervoor?quote:Op zondag 9 juni 2019 18:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hij heeft van criminelen die hij verdedigde grote contante geldbedragen aangenomen en dat niet doorgegeven aan de belastingdienst.
quote:Kamer onderzoekt Wilders-proces voorlopig niet
Er komt voorlopig geen parlementaire enquête naar mogelijke bemoeienis van het ministerie van Justitie en Veiligheid met de rechtszaak tegen Geert Wilders. De meesten van Wilders' collega's in de Tweede Kamer steunen zo'n diepgaand onderzoek niet.
https://www.ad.nl/politie(...)lopig-niet~a49d0576/
Dat was ook wel een erg zwaar middel. Maar onze vriend Opstelten mag wat mij betreft wel vervolgd of onderzocht worden. En misschien justitie en politie weer eens op knippen ipv 1 superministerie dat over alles gaat.quote:
Dat de burgervader weer chef politie is?quote:Op dinsdag 11 juni 2019 16:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat was ook wel een erg zwaar middel. Maar onze vriend Opstelten mag wat mij betreft wel vervolgd of onderzocht worden. En misschien justitie en politie weer eens op knippen ipv 1 superministerie dat over alles gaat.
quote:Wilders doet oproep in zaak minder Marokkanen
https://www.telegraaf.nl/(...)ak-minder-marokkanen
https://www.ad.nl/politie(...)-niet-meer~a5ad96ae/quote:Getuige in Wilders-zaak ‘durft niet meer’
Een voormalig ambtenaar die wilde getuigen in de strafzaak tegen Geert Wilders, ziet daar nu toch vanaf. Dat zegt advocaat Geert-Jan Knoops.
De man zou bang zijn geworden om te worden vervolgd door het Openbaar Ministerie (OM).
De getuige zou in 2011 werkzaam zijn geweest bij het departement Veiligheid en Justitie. De voor het publiek anonieme ambtenaar zegt destijds een gesprek te hebben opgevangen tussen toenmalig minister Ivo Opstelten en de secretaris-generaal van het ministerie destijds, Joris Demmink.
Opstelten zei volgens de ambtenaar expliciet dat het OM Wilders zou moeten vervolgen ‘omdat hij ons te veel voor de voeten loopt’. Demmink zou die instructie hebben meegekregen omdat hij Opstelten zou vervangen tijdens een overleg met de landelijke leiding van het OM.
Notaris
De ambtenaar stapte uiteindelijk met dit verhaal naar Wilders en legde het vast in een verklaring bij een notaris. Hij had achter gesloten deuren willen verklaren voor de rechtbank, maar volgens Knoops ziet hij daar nu vanaf.
Volgens de advocaat heeft dit ermee te maken dat onlangs bleek dat het OM een strafrechtelijk onderzoek was gestart naar bronnen die informatie hadden gelekt in een andere affaire. Daarin stapten bronnen naar Nieuwsuur om te onthullen dat er bij het wetenschappelijk bureau van het ministerie, het WODC, misstanden waren. Minister Ferd Grapperhaus (Justitie) had eerder bezworen niet op zoek te gaan naar de bronnen, maar legde het OM niets in de weg toen het alsnog een onderzoek startte.
,,Dat zorgt voor deze getuige natuurlijk ook voor een groot gevoel van onveiligheid’’, zegt Knoops.
Gevolgen
Het gevolg zou kunnen zijn dat de getuigenis van de ambtenaar in de Wilders-zaak geen waarde meer heeft. Zijn verklaring ligt er weliswaar, maar die is anoniem en het OM gaat geen kans krijgen hem hierop ook te bevragen. Of om de waarheid ervan vast te stellen of te betwisten. Het gerechtshof zal volgende week, als de zaak verdergaat, moeten bepalen hoe het verder moet, denkt Knoops.
Gezien het feit dat Demmink erbij betrokken is, zal de ambtenaar in kwestie wel geïntimideerd zijn.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 13:06 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)-niet-meer~a5ad96ae/
Ja ja, 'durft niet meer'.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 13:06 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)-niet-meer~a5ad96ae/
Het blijft een raar verhaal. Vooral de tijdslijn is raar.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 13:06 schreef Drekkoning het volgende:
De getuige zou in 2011 werkzaam zijn geweest bij het departement Veiligheid en Justitie. De voor het publiek anonieme ambtenaar zegt destijds een gesprek te hebben opgevangen tussen toenmalig minister Ivo Opstelten en de secretaris-generaal van het ministerie destijds, Joris Demmink.
Opstelten zei volgens de ambtenaar expliciet dat het OM Wilders zou moeten vervolgen ‘omdat hij ons te veel voor de voeten loopt’. Demmink zou die instructie hebben meegekregen omdat hij Opstelten zou vervangen tijdens een overleg met de landelijke leiding van het OM.
En voor de zoveelste keer komt het OM in een kwaad daglicht te staan en heeft Wilders alleen maar baat bij deze rechtszaak.quote:
bronquote:Grapperhaus: toelichting als rechter dat wil
DEN HAAG - Het ministerie van Justitie en Veiligheid komt met nadere informatie over vermeende politieke bemoeienis in de zaak tegen PVV-leider Wilders, als de rechter daar behoefte aan heeft.
Die toezegging doet minister Grapperhaus (Justitie en Veiligheid), naar aanleiding van berichtgeving van RTL Nieuws over die zaak. De omroep concludeert op basis van opgevraagde stukken dat oud-minister Opstelten heeft zich wel degelijk persoonlijk bemoeid met de beslissing van het Openbaar Ministerie om Wilders te vervolgen. Dinsdag wordt de strafzaak vervolgd.
„Als de rechter zegt: ik mis nog een document of toelichting, dan verleen ik volledige medewerking”, belooft de CDA-bewindsman. De documenten die RTL in handen heeft zijn deels onleesbaar gemaakt. Volgens Grapperhaus zijn er voor de rechter echter geen geheimen. Ook de ’afgelakte’ passages mogen wat hem betreft aan de rechter wordt geopenbaard. Verder wil de minister geen commentaar geven, omdat hij het ongepast vindt om dat te doen in een lopende strafzaak. „Het Openbaar Ministerie heeft gezegd zelf de beslissing te hebben genomen en zo hoort het ook. Ik heb geen aanwijzingen dat dat anders is gegaan.”
Coalitiepartner D66 haalt naar aanleiding van de kwestie fel uit. D66 vindt dat het hoog tijd is dat minister Grapperhaus „orde op zaken stelt, na de chaos die de VVD op het departement heeft aangericht”, zegt D66-Kamerlid Groothuizen. Volgens het Kamerlid staat de onthulling niet op zichzelf. „Vertrekkende topambtenaren, de schijn van de jacht op een klokkenluider en steeds nieuwe informatie over vermeende bemoeienis met de zaak tegen Wilders.” Grapperhaus ’werpt die kwalificatie ver van zich’ en zegt daarover in gesprek te willen met de coalitiepartner. „Dat doet de mensen die daar werken onrecht en het is gewoon onjuist.”
De notulen van de Wannseeconferentie zijn bewaard gebleven. Nergens staat zwart op wit dat Hitler opdracht heet gegeven de joden uit te roeien.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 09:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het JIT stel letterlijk dat de MH17 is neergeschoten door een Russische BUK, die werd bestuurd door Russische eenheden.
Alleen kan niet worden bewezen dat de opdracht afkomstig was van het Kremlin.
Psst .. https://nl.wikipedia.org/wiki/Ferdinand_Grapperhausquote:Op vrijdag 30 augustus 2019 17:04 schreef Montagui het volgende:
Ben benieuwd wat voor een beerput een toekomstige niet-VVD minister van Justitie en Veiligheid gaat aantreffen, ....mocht de VVD die post ooit uit handen geven. En of deze minister dat dan ook naar buiten durft te brengen.
En dat het dus gaat over een lid van het parlement, dat is waar de schoen wringt.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 23:28 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Dat gaat ook vooral over in de media Omdat dat de rechtsgang kan beïnvloeden en de publieke opinie.
Maar dat er iemand van het OM een gesprek heeft met minister van zijn eigen departement vind ik niet schokkend.
Wel schokkend is dat ze het verzwegen hebben.
En daarom is het dus een partijkartel. Niet omdat ze met elkaar in een coalitie stappen, maar omdat ze elkaar de hand boven het hoofd houden inzake belangenverstrengeling, het verdelen van baantjes, corruptie, doofpotten en machtsmisbruik.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 17:39 schreef probeer het volgende:
[..]
Psst .. https://nl.wikipedia.org/wiki/Ferdinand_Grapperhaus
Uiteraard. Zouden ze dat niet doen dan geven ze toe dat er minimaal 'schijn' is van politieke inmenging. En dát opent een doos van Pandora met mogelijk gevolgen voor de top van de politiek en het OM.twitter:SaskiaBelleman twitterde op donderdag 05-09-2019 om 09:37:10Het hof wijst het verzoek van de verdediging om het Openbaar Ministerie niet ontvankelijk te verklaren in de vervolging van #Wilders af. reageer retweet
twitter:SaskiaBelleman twitterde op donderdag 05-09-2019 om 10:13:48Even voor alle duidelijkheid: het gerechtshof heeft de deur naar een niet-ontvankelijkheid van het OM niet definitief dichtgeklapt. Die staat nog op een kier. Het hof zegt alleen dat die beslissing nu te vroeg is, en dat nader onderzoek nodig is. #Wilders reageer retweet
Dubbel gevalletje geheugenverlies. Dat kan natuurlijk de beste overkomen. Denk er om: De trias politica is niet in gevaar; er is geen reden tot paniek.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 22:16 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)opstelten-marokkanenOei...twitter:geertwilderspvv twitterde op vrijdag 07-06-2019 om 21:44:20Jarenlang vervolgd, veroordeeld, tijd, geld, stress en allemaal politiek gemotiveerd. Ik heb er geen woorden voor.De tranen staan me nader dan het lachen. https://t.co/fRYVypCv4B reageer retweet
Als dit waar blijkt te zijn dan zijn we definitief een bananenrepubliek geworden. Dan kan de trias politica ook gelijk de vuilnisbak in. Man man man wat een bende. Gaat Demmink dan alsnog vervolgd worden nadat vriendje Opstelten hem jarenlang de hand boven het hoofd heeft gehouden?
Goede vraag:twitter:SaskiaBelleman twitterde op donderdag 05-09-2019 om 10:52:52Van Roessel zegt dat het OM inderdaad in uitspraken van #Wilders geen strafbare handelingen zag, “maar daar kan de rechter anders over denken. In het kader van de rechtsvorming vonden we het van belang dat daarover een uitspraak zou komen.” reageer retweet
Of 'omdat je aan rechtsvorming' wilt doen?twitter:W_van_Dungen twitterde op donderdag 05-09-2019 om 14:16:46@SaskiaBelleman Is dat niet gewoon machtsmisbruik, Saskia? Je kan toch niet iemand zomaar aanklagen alleen maar omdat je jurisprudentie wilt hebben? reageer retweet
Dus jij vindt het ook opmerkelijk als de commandant der strijdkrachten pleit voor meer diversiteit in het arsenaal? Of als de vakbond pleit voor een betere CAO?quote:Op donderdag 5 september 2019 19:57 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Wilders wordt, mede op aandringen van de schoft Opstelten, voor het gerecht gesleept, omdat hij als politicus wat wilde doen aan de zeer grote criminaliteit door Marokkanen - een statistisch gegeven.
Goed, Wilders koos wat ongelukkige bewoordingen (minder x3), maar zijn politieke boodschap was wel redelijk en logisch.
Het gelijk van Wilders werd vandaag nog weer eens een keer bevestigd door de oproep van korpschef Akerboom van de politie. Hij wil dat de politie wordt uitgerust met een stroomstootwapen. Natuurlijk is Akerboom wel zo diplomatiek om daarbij het woord "Marokkaan" niet te noemen, maar hij verwees wel naar de recente Marokkaanse bruiloft waarbij een agent van achteren knock-out werd geslagen. Ook in het parlement schijnt nu een meerderheid te zijn voor de invoering van het stroomstootwapen. Maar ook daar is men schijnheilig en durft niet toe te geven dat deze tasers nodig zijn om het geweld van (vooral Marokkaanse) jongeren te kunnen beteugelen.
Nee. Nee. Ja.quote:Op donderdag 5 september 2019 20:04 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dus jij vindt het ook opmerkelijk als de commandant der strijdkrachten pleit voor meer diversiteit in het arsenaal? Of als de vakbond pleit voor een betere CAO?
Ja iedereen die wil bepleiten en overtuigen zal daar ongetwijfeld onderbouwing voor vinden.
quote:Op donderdag 5 september 2019 21:13 schreef BorisDeLul het volgende:
Tot zover de trias politica. Die bestaat nu niet meer.
Schokkend hoe geluidsloos we hier afscheid van nemen.
In de praktijk bestond deze al geruime tijd niet meer.quote:Op donderdag 5 september 2019 21:13 schreef BorisDeLul het volgende:
In veel andere landen zou er een enorme menigte op de been komen die felle protesten zou houden voor het parlementsgebouw. Helaas tolereren Nederlanders veel zolang ze iedere dag maar met de leasebak in de file kunnen staan richting monotoon kantoorwerk en Netflix werkt voor wanneer men weer thuis is.quote:Op donderdag 5 september 2019 21:13 schreef BorisDeLul het volgende:
Maar die komt niet. Zo werkt het dus, het kan ons als volk geen reet meer schelen.quote:Op vrijdag 6 september 2019 10:33 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
In veel andere landen zou er een enorme menigte op de been komen die felle protesten zou houden voor het parlementsgebouw. Helaas tolereren Nederlanders veel zolang ze iedere dag maar met de leasebak in de file kunnen staan richting monotoon kantoorwerk en Netflix werkt voor wanneer men weer thuis is.
Dit soort streken vragen om een Mars op Den Haag.
Tweet is uurtje oud.twitter:geertwilderspvv twitterde op vrijdag 06-09-2019 om 18:26:35EXPLOSIEF nieuw materiaal gekregen vandaag via Hof over bemoeienis Ministerie van Justitie met strafzaak. Dit proces moet onmiddellijk stoppen!En ik wil Kamerdebat met premier Rutte en minister Grapperhaus, dit kan niet zonder consequenties blijven!#Wildersproces #Wilders reageer retweet
Ik ben benieuwd naar dat materiaal.quote:Op vrijdag 6 september 2019 19:44 schreef Postbus100 het volgende:
Tweet is uurtje oud.twitter:geertwilderspvv twitterde op vrijdag 06-09-2019 om 18:26:35EXPLOSIEF nieuw materiaal gekregen vandaag via Hof over bemoeienis Ministerie van Justitie met strafzaak. Dit proces moet onmiddellijk stoppen!En ik wil Kamerdebat met premier Rutte en minister Grapperhaus, dit kan niet zonder consequenties blijven!#Wildersproces #Wilders reageer retweet
Hij is trouwens vandaag jarig. Leuk cadeautje...quote:Op vrijdag 6 september 2019 19:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar dat materiaal.
Je verwacht het........ niet hoe men keer op keer bezig is een eigen fokhaas te vangen.quote:Op zondag 8 september 2019 19:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)8/geheimestukken.pdf
Dat niet alleen, ondanks al die corruptie zaken en nu dit gedoe stemt een groot gedeelte van Nederland toch weer op de VVD.quote:Op zondag 8 september 2019 20:15 schreef probeer het volgende:
En Opstelten gaat hier natuurlijk mee weg komen zonder enige consequenties?
Jij komt ook niet op de been.quote:Op vrijdag 6 september 2019 10:33 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
In veel andere landen zou er een enorme menigte op de been komen die felle protesten zou houden voor het parlementsgebouw. Helaas tolereren Nederlanders veel zolang ze iedere dag maar met de leasebak in de file kunnen staan richting monotoon kantoorwerk en Netflix werkt voor wanneer men weer thuis is.
Dit soort streken vragen om een Mars op Den Haag.
In de strijd tegen extreem rechts is alles geoorloofd toch?quote:Op zondag 8 september 2019 20:21 schreef Straatcommando. het volgende:
Als dit waar blijkt te zijn zijn we politiek en justitieel best ver afgegleden in dit land.
Waarschijnlijk nóg erger; het blijkt waar te zijn, en anders dan dat Wilders niet meer vervolgd wordt en Grappenhaus eventjes voor de kamer door het stof moet, gaan er verder helemaal geen consequenties aan vast zitten.quote:Op zondag 8 september 2019 20:21 schreef Straatcommando. het volgende:
Als dit waar blijkt te zijn zijn we politiek en justitieel best ver afgegleden in dit land.
Ow jawel hoor. De gevolgen zullen iig niet zo zwaar zijn dat ze daadwerkelijk passen bij de ernst van de zaak.quote:Op zondag 8 september 2019 20:26 schreef Ronaldsen het volgende:
Dit kan niet zonder gevolgen blijven lijkt mij.
Natuurlijk wel.quote:Op zondag 8 september 2019 20:26 schreef Ronaldsen het volgende:
Dit kan niet zonder gevolgen blijven lijkt mij.
Opstelten heeft sws een geheugenprobleem waarmee de rest van de VVD zal zijn geïnfecteerd. Laten we ons vooral concentreren op Prinsjesdag met hoedjes van papier om nog meer mensen te ontdoen van hun vermogens.quote:Op zondag 8 september 2019 20:26 schreef probeer het volgende:
[..]
Ow jawel hoor. De gevolgen zullen iig niet zo zwaar zijn dat ze daadwerkelijk passen bij de ernst van de zaak.
Ja, dat is ook weer zoiets ... hoe je er daardoor mee weg kan komen is me ook een raadsel. Alsof we zo'n antwoord van verdachten in een normale strafzaak accepteren.quote:Op zondag 8 september 2019 20:29 schreef Vallon het volgende:
[..]
Opstelten heeft sws een geheugenprobleem waarmee de rest van de VVD zal zijn geïnfecteerd. Laten we ons vooral concentreren op Prinsjesdag met hoedjes van papier om nog meer mensen te ontdoen van hun vermogens.
Het is wel de leerschool. Dat men er mee wegkomt, is omdat het "kartel" zich zelf ook kan indekken zodat die ook met dat zelfde excuus kan wegkomen. Altijd goed een "no jail" kanskaart te hebben.quote:Op zondag 8 september 2019 20:37 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, dat is ook weer zoiets ... hoe je er daardoor mee weg kan komen is me ook een raadsel. Alsof we zo'n antwoord van verdachten in een normale strafzaak accepteren.
Dit ja, ze komen er toch gewoon mee weg en bij de volgende verkiezingen stemt het schaapvolk weer massaal VVD.quote:Op zondag 8 september 2019 20:29 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Natuurlijk wel.
Hoe vaak zijn er nou gevolgen voor mensen met macht?
Ja, ik had de stemwijzer gedaan en dat kwam er uit.quote:Op zondag 8 september 2019 21:06 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Dit ja, ze komen er toch gewoon mee weg en bij de volgende verkiezingen stemt het schaapvolk weer massaal VVD.
Dat kan hij niet... dan verliest hij zijn beveiliging en is hij binnen een jaar dood. Tenzij hij naar Israël verhuist en daar in een beveiligde compound gaat wonen of zo.quote:Op zondag 8 september 2019 20:39 schreef Pleun2011 het volgende:
Het roepen van 'willen wij meer of minder Marokkanen' kostte misschien een seconde of 2. Als je ziet waar het toe heeft geleid..al die tijd, geld en moeite die in zo'n kutproces gaat zitten..vreselijk veel geouwehoer eromheen.. dan snap ik niet waar Wilders nog zin in heeft. Waar gaat dit over joh.. ik zou lekker met politiek pensioen gaan.
De kabinetten van Rutte hebben alles kapot gemaaktquote:Op zondag 8 september 2019 20:21 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik heb er altijd een ontzettend hekel aan wanneer 'de politiek' de schuld krijgt van typische VVD-streken, maar hier gaat de verantwoordelijkheid iets verder dan Opstelten en zelfs verder dan alleen de VVD.quote:Op zondag 8 september 2019 20:15 schreef probeer het volgende:
En Opstelten gaat hier natuurlijk mee weg komen zonder enige consequenties?
quote:Op zondag 8 september 2019 21:58 schreef DrMabuse het volgende:
Dit was toch al veel langer duidelijk?
Wilders moest en zal monddood en vervolg worden.
Vervolgd worden voor datgene dat door miljoenen in dit land, inclusief een flink deel van de aanwezige allochtonen, gedacht en gezegd werd / wordt.
En let er nu vooral op hoe snel en gretig dezelfde politici die Wilders zo graag aangepakt zagen / zien / worden nu met bergen boter op het hoofd hun bezorgdheid uitspreken over deze gang van zaken.
Ranzig en smerig stinkend.
Dit jaquote:Op zondag 8 september 2019 21:58 schreef DrMabuse het volgende:
Dit was toch al veel langer duidelijk?
Wilders moest en zal monddood en vervolg worden.
Vervolgd worden voor datgene dat door miljoenen in dit land, inclusief een flink deel van de aanwezige allochtonen, gedacht en gezegd werd / wordt.
En let er nu vooral op hoe snel en gretig dezelfde politici die Wilders zo graag aangepakt zagen / zien / worden nu met bergen boter op het hoofd hun bezorgdheid uitspreken over deze gang van zaken.
Ranzig en smerig stinkend.
JA! DUS TOCH! Ik zat dat boek van Louwes te lezen over zijn rechtszaak en ik viel (als leek) echt van mijn stoel van verbazing over dat het in Nederland zo werkt dat OM het dossier van de rechtbank voorbereid, en dus zelf bepaalt wat erin thuis hoort en wat eruit wegblijft. En advocaten (van de tegenpartij) mogen maar uitzoeken wat er ontbreekt.quote:Op zondag 8 september 2019 21:39 schreef Weltschmerz het volgende:
e hebben een OM dat behoort tot de rechterlijke macht, het is de staande magistratuur die dan ook niet zozeer één kant van het strafproces inneemt zoals een advocaat, maar die voorsorteert op de rechterlijke uitspraak en zelf aan waarheidsvinding zou moeten doen.Tegelijk hebben we het opportuniteitsbeginsel waarbij het zelf bepaalt of het vervolgt of niet.
Het vertrouwen in de rechtsmacht in dit soort high profile zaken is nu echt wel weg!quote:Op zondag 8 september 2019 19:35 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Het echte gevaar in deze samenleving komt meer en meer bloot te liggen.
Als Wilders het Min.V&J en het OM in het beklaagdenbankje krijgt met dit proces, met evt. vervolgonderzoeken en straffen naar verdere politieke en juridische betrokkenen dan is hij een politieke legende. Dan heeft hij echt iets goed gedaan voor Nederland, dan heeft hij een erfenis. Anders dan zijn politieke vijand Pechtold, die de geschiedenis ingaat als een vrouwenmepper met SM-voorkeuren, zonder politieke prestaties of noemenswaardige invloed op Nederland.quote:Op zondag 8 september 2019 20:39 schreef Pleun2011 het volgende:
Het roepen van 'willen wij meer of minder Marokkanen' kostte misschien een seconde of 2. Als je ziet waar het toe heeft geleid..al die tijd, geld en moeite die in zo'n kutproces gaat zitten..vreselijk veel geouwehoer eromheen.. dan snap ik niet waar Wilders nog zin in heeft. Waar gaat dit over joh.. ik zou lekker met politiek pensioen gaan.
Zal toch niet gebeuren. Ambtenaren zijn niet zo makkelijk weg te krijgen en ik zie daar ook geen grond voor eigenlijk. Waarom zou je als ambtenaar niet je mening mogen geven, het is aan de verantwoordelijke pipo wat hij ermee doet.quote:Op zondag 8 september 2019 23:20 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Vooral dit. Mag wel een keer bij het OM.
Een parlementaire enquête zou wel passend zijn maar de meeste politici in Den Haag willen dat niet dus tsja. Weet niet wat de strategie van Wilders is. Echt bijster intelligent komt hij nooit op mij over dus ik verwacht er weinig van.quote:Op zondag 8 september 2019 23:24 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Als Wilders het Min.V&J en het OM in het beklaagdenbankje krijgt met dit proces, met evt. vervolgonderzoeken en straffen naar verdere politieke en juridische betrokkenen dan is hij een politieke legende. Dan heeft hij echt iets goed gedaan voor Nederland, dan heeft hij een erfenis. Anders dan zijn politieke vijand Pechtold, die de geschiedenis ingaat als een vrouwenmepper met SM-voorkeuren, zonder politieke prestaties of noemenswaardige invloed op Nederland.
Ik ben niet optimistisch dat het zo zal gaan. Alle mogelijke krachten zullen aangewend worden om betrokkenen buiten schot te houden. Iets met 'deep state'. We gaan het zien. Nu eerst Wilders maar vrijstellen van verder rechtsvervolging en overgaan tot het schrappen van de eerdere uitspraak.
Omdat ambtenaren daar sowieso zich niet mogen inmengen. De reden daarvan weet jij zelf ook wel denk ik.quote:Op zondag 8 september 2019 23:25 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zal toch niet gebeuren. Ambtenaren zijn niet zo makkelijk weg te krijgen en ik zie daar ook geen grond voor eigenlijk. Waarom zou je als ambtenaar niet je mening mogen geven, het is aan de verantwoordelijke pipo wat hij ermee doet.
Stel ik ben ambtenaar en ik fluister mijn chef iets in wat niet mag. En de chef volgt dat advies op. Wie is dan verantwoordelijk, de chef of ik? Volgens mij de chef.quote:Op zondag 8 september 2019 23:30 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Omdat ambtenaren daar sowieso zich niet mogen inmengen. De reden daarvan weet jij zelf ook wel denk ik.
Zeker maar stel je voor jij bent rechter, en je hebt mensen van het ministerie die zich eigenlijk niet mogen mengen met een rechtszaak waar ook nog een belangrijke politicus aangeklaagd wordt, dan kan je toch wel snappen waarom het niet gewenst is dat het ministerie een positie inneemt terwijl het eigenlijk op een afstandje moet observeren. Iets met machtenscheiding, checks and balance?quote:Op zondag 8 september 2019 23:36 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Stel ik ben ambtenaar en ik fluister mijn chef iets in wat niet mag. En de chef volgt dat advies op. Wie is dan verantwoordelijk, de chef of ik? Volgens mij de chef.
Ja maar de ambtenaren zullen altijd wegduiken achter de brede rug van hun hoger geplaatsten dus die blijven lekker zitten waar ze zitten.quote:Op zondag 8 september 2019 23:38 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Zeker maar stel je voor jij bent rechter, en je hebt mensen van het ministerie die zich eigenlijk niet mogen mengen met een rechtszaak waar ook nog een belangrijke politicus aangeklaagd wordt, dan kan je toch wel snappen waarom het niet gewenst is dat het ministerie een positie inneemt terwijl het eigenlijk op een afstandje moet observeren. Iets met machtenscheiding, checks and balance?
twitter:envirosec twitterde op dinsdag 03-09-2019 om 13:06:011.De gang van zaken rond het proces van #Wilders zijn dermate stuitend dat ik besloten heb het toch te plaatsen, ondanks dat niet iedereen me dit in dank gaat afnemen. In de volgende 23 tweets laat ik zien hoe Wilders al sinds 2007 door politieke tegenstanders klem werd gezet reageer retweet
En wat zegt dit over de moord op Pim Fortuyn? Ik ben helemaal niet van de complottheorieën, maar heb jaren geleden een keer een filmpje op YouTube gezien waarin een hele reconstructie werd gemaakt van die dag en waarin opgeworpen werd dat het nogal onwaarschijnlijk was dat Volkert hem (in z'n uppie) heeft vermoord. Vond het allemaal best plausibel klinken. Zet het nu helemaal in een ander daglicht. Alles kan,zeker als je dit hoort.quote:Op maandag 9 september 2019 00:00 schreef trein2000 het volgende:
Dit wordt zo langzamerhand toch wel ernstig. Ik dacht eerst dat het een beetje een gemaakt relletje was.
Maar er komt hoe langer hoe meer boven. Tijd voor diepgravend onderzoek.
Die kinderneuker kom je ook weer tegen in combi met zn maatje ivo.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 00:08 schreef Red_85 het volgende:
[quote]Op zaterdag 8 juni 2019 00:00 schreef Montagui het volgende:
Man, man, nee he.....enter Demmink.
https://www.telegraaf.nl/(...)_content=/r4boPWEDgv
Wat dacht je van bewijs materiaal en dossiers die zoek raken, het vervalsen van bewijsmateriaal in veel strafzaken. Camera's die tijdens een moord in de hele buurt uitgeschakeld zijn. Levensgevaarlijke TBSers, die op verlof mogen en dan moorden , misstanden bij het forensisch onderzoeksinstituut NFIquote:Op zondag 8 september 2019 20:21 schreef Straatcommando. het volgende:
Een faux pas is wanneer je "je" zegt tegen je Oma uit Laren of Wassenaar en de visite hun parels grijpen van de schrikquote:
Absoluut. Ik hoop dat die journalisten goed op zichzelf passen. Kostbare shit waar ze nu mee bezig zijn.quote:Op maandag 9 september 2019 01:31 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Toch wel complimenten voor RTL om dit te onderzoeken en de beerput open te trekken, dat zal de zwaar met belastinggeld gefinancierde NPO nooit doen, maar die hebben dan ook een dubbele agenda.
Eens kijken of de EU een reprimande gaat uitdelen voor deze bananenrepubliek acties, betwijfel het zelf gezien de mening van Wilders ze niet aanstaat. Tijd dat de mensen eens de ogen gaan openen.
Gewoon doen wat hem verteld werd door Rutte en de partijleiding?quote:Op maandag 9 september 2019 10:32 schreef Hexagon het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af wat Opstelten hiermee nu eigenlijk wilde bereiken? Ik bedoel Geert is er niet slechter van geworden qua aandacht en slachtofferrolmogelijkheden.
Als dat al zo is verplaatst dat enkel de vraagquote:Op maandag 9 september 2019 12:28 schreef probeer het volgende:
[..]
Gewoon doen wat hem verteld werd door Rutte en de partijleiding?
Klopt.quote:Op maandag 9 september 2019 12:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als dat al zo is verplaatst dat enkel de vraag
De drugsmafia is ook niet slechter geworden van Opsteltens wereldvreemde beleid. Waarschijnlijk dacht hij ook hier gewoon 'euheuheue.... euh....hard....euh... aanpakken. Oud zeer over Rutte 1 zal ook meegespeeld hebben.quote:Op maandag 9 september 2019 10:32 schreef Hexagon het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af wat Opstelten hiermee nu eigenlijk wilde bereiken? Ik bedoel Geert is er niet slechter van geworden qua aandacht en slachtofferrolmogelijkheden.
Het zou toch wel ernstig zijn als dit gewoon weggemoffeld wordt met de zin "daar kan ik echt niks over zeggen".twitter:RoelSchrein twitterde op maandag 09-09-2019 om 11:50:37Rutte over bemoeienis ambtenaren met vervolging Wilders: “Daar kan ik echt niks over zeggen” https://t.co/HS6rWpjV00 reageer retweet
Dat wordt straks politiek bingo:quote:Op maandag 9 september 2019 13:34 schreef Ronaldsen het volgende:
Het zou toch wel ernstig zijn als dit gewoon weggemoffeld wordt met de zin "daar kan ik echt niks over zeggen".twitter:RoelSchrein twitterde op maandag 09-09-2019 om 11:50:37Rutte over bemoeienis ambtenaren met vervolging Wilders: “Daar kan ik echt niks over zeggen” https://t.co/HS6rWpjV00 reageer retweet
Goed dat RTL nieuws hier bovenop zit.
Dat is wel wat laag ... en suggereert dat Geert dat zo wil(de) en daarom opzoekt.quote:Op maandag 9 september 2019 10:32 schreef Hexagon het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
quote:Op maandag 9 september 2019 14:30 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat is wel wat laag ... en suggereert dat Geert dat zo wil(de) en daarom opzoekt.
De man wordt een groot deel van z'n leven onvrij beveiligd..... kan geen pas zetten zonder dat de overheid hem tracht te grilleren omdat er een constellatie is die dat tot doel heeft gemaakt.Het gaat me er vooral om wat het motief is van een Opstelten om vervolging te willen. Het is niet dat de VVD daar nou iets mee te winnen had.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Daar heb ik geen actieve herinnering aan"quote:Op maandag 9 september 2019 14:06 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Dat wordt straks politiek bingo:
"I can't recall" in allerlei variaties
"Scheiding der machten" in allerlei variaties
"De kaders van mijn ambt staan niet toe dat ik hier uitspraken over doe."
"Ik ben juridisch met handen en voeten gebonden."
"Dat lag op een andere tafel."
"Het gaat om documenten die verspreid waren over meerdere dossiers."
"Het was geen beïnvloeding, slechts supervisie/overleg/advies inwinnen."
"Dit was geen ongebruikelijke gang van zaken."
"Het oogt niet fraai, maar kan er net mee door."
"We willen dat het in het vervolg anders gaat."
"De onderzoeksresultaten zijn duidelijk en zijn een leermoment."
Vul maar aan.
Rechtse flank affikken wat goed voor het blazoen is en ik denk ... daadwerkelijk persoonlijk de pest hebben aan Wilders. Vooral op karakter dus.quote:Op maandag 9 september 2019 14:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het gaat me er vooral om wat het motief is van een Opstelten om vervolging te willen. Het is niet dat de VVD daar nou iets mee te winnen had.
Wordt inderdaad een soort James Comey interview. Je weet donders goed dat hij schuldig is maar hij lult zich overal doorheen met selectief geheugenverlies.quote:Op maandag 9 september 2019 14:06 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Dat wordt straks politiek bingo:
"I can't recall" in allerlei variaties
"Scheiding der machten" in allerlei variaties
"De kaders van mijn ambt staan niet toe dat ik hier uitspraken over doe."
"Ik ben juridisch met handen en voeten gebonden."
"Dat lag op een andere tafel."
"Het gaat om documenten die verspreid waren over meerdere dossiers."
"Het was geen beïnvloeding, slechts supervisie/overleg/advies inwinnen."
"Dit was geen ongebruikelijke gang van zaken."
"Het oogt niet fraai, maar kan er net mee door."
"We willen dat het in het vervolg anders gaat."
"De onderzoeksresultaten zijn duidelijk en zijn een leermoment."
Vul maar aan.
Dus het OM moet dadelijk gaan beoordelen of ze officieren van justitie, werkzaam voor het OM gaan vervolgen.quote:Op maandag 9 september 2019 16:02 schreef Montagui het volgende:
Wilders gaat aangifte doen tegen OM.
En dan door naar Europa.quote:Op maandag 9 september 2019 16:30 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Dus het OM moet dadelijk gaan beoordelen of ze officieren van justitie, werkzaam voor het OM gaan vervolgen.
Nou we weten al wat er met die aangiftes gaat gebeuren
Daar ben ik ook heel benieuwd naar.quote:Op maandag 9 september 2019 16:46 schreef Dutchguy het volgende:
Wat ik me vooral af vraag is hoe structureel dit soort één-tweetjes tussen het ministerie en het OM zijn.
Yep.quote:Op maandag 9 september 2019 14:15 schreef Oostwoud het volgende:
Ironisch wel, dat er al jaren gesteld wordt dat Wilders een schande zou zijn voor het (internationale) aanzien van Nederland. Mocht de beerput inderdaad zo diep zijn als nu het geval lijkt, dan is dat het moment waarop je afgaat als land in de wereld. Dan heb je ook geen enkel gezag meer als je met het geheven vingertje bij andere landen een diplomatieke afspraak hebt. Dan kun je Den Haag wel inleveren als hoofdstad van de internationale rechtsorde.
Ook de nonchalante wijze verbaast mij, zag zelfs een mail die terloops verstuurd was met een iPad.quote:Op maandag 9 september 2019 16:46 schreef Dutchguy het volgende:
Wat ik me vooral af vraag is hoe structureel dit soort één-tweetjes tussen het ministerie en het OM zijn.
Tsja, wat win je er mee? Het enigste wat ze kunnen doen is per direct nieuwe verkiezingen uitschrijven.quote:Op maandag 9 september 2019 17:56 schreef BorisDeLul het volgende:
Zou dit de vorige verkiezingen ongeldig kunnen maken? De rechterlijke macht inzetten tegen (potentieel) de grootste bedreiging voor de VVD?
Viel me ook op. Daar gaat nou niet echt een signaal van uit dat ze vinden dat ze met iets bezig zijn dat niet door de beugel kan.quote:Op maandag 9 september 2019 19:02 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Ook de nonchalante wijze verbaast mij, zag zelfs een mail die terloops verstuurd was met een iPad.
quote:Op maandag 9 september 2019 16:02 schreef Montagui het volgende:
Wilders gaat aangifte doen tegen OM.
quote:bron nu.nl 09sep19 15u51
Geert Wilders doet aangifte tegen officieren van justitie Wouter Bos, Birgit van Roessel en Gerard Sta vanwege het ernstige vermoeden van valsheid in geschrifte. Dat laat de PVV-leider op Twitter weten.
twitter:geertwilderspvv twitterde op maandag 09-09-2019 om 15:19:03Op weg naar de politie om aangifte te doen tegen een Officier van Justitie en twee advocaten Generaal wegens ernstig vermoeden valsheid in geschrifte.Dit is pas het begin. Alle ambtenaren en politici die met politiek proces te maken hebben kunnen hun borst natmaken. #Wilders https://t.co/As2gm376On reageer retweet
Op nu.nl staat dat hij zegt bewijs te hebben van valsheid in geschrifte. Dat is wel steviger dan wat hij tweette over een ernstig vermoeden:quote:Op maandag 9 september 2019 20:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
[..]twitter:geertwilderspvv twitterde op maandag 09-09-2019 om 15:19:03Op weg naar de politie om aangifte te doen tegen een Officier van Justitie en twee advocaten Generaal wegens ernstig vermoeden valsheid in geschrifte.Dit is pas het begin. Alle ambtenaren en politici die met politiek proces te maken hebben kunnen hun borst natmaken. #Wilders https://t.co/As2gm376On reageer retweet
quote:Wilders zegt bewijs te hebben dat het Openbaar Ministerie (OM) overleg heeft gevoerd met het ministerie van justitie over onder meer de aangiften tegen de PVV-leider na zijn uitspraken in maart 2014.
Het OM zegt juist geen overleg te hebben gevoerd met het ministerie, maar ze slechts te hebben voorgelicht.
Spong verdedigd de minister met verve.... dat de ambtenaren een scheve schaats in de kelder hebben geschaatst wil niet zeggen dat de minister daarmee fout is.quote:Op maandag 9 september 2019 22:50 schreef superniger het volgende:
Straks een item hierover bij Jinek.
ik zou het niet erg vindenquote:Op maandag 9 september 2019 19:22 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Tsja, wat win je er mee? Het enigste wat ze kunnen doen is per direct nieuwe verkiezingen uitschrijven.
Wilders ook niet. Die krijgt dan het grootste deel van de zetels die hij aan Thierry verloor weer terug.quote:
Twee zetels?quote:Op dinsdag 10 september 2019 12:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wilders ook niet. Die krijgt dan het grootste deel van de zetels die hij aan Thierry verloor weer terug.
Uiteraard. De kans dat de rechtzaak tegen Wilders word stopgezet acht ik nihil. En de kans dat er mensen van het OM veroordeeld gaan worden is nog kleiner.quote:Op dinsdag 10 september 2019 12:37 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Nieuwe verkiezingen komen er echt niet hoor, zet dat maar uit je hoofd. Rutte trekt zich nergens iets van aan en de trein dendert gewoon door, net als tijdens Rutte II.
De PVV en FvD staan in de peilingen op hetzelfde aantal zetels. Een winst voor Wilders en verlies voor Thierry.quote:Op dinsdag 10 september 2019 12:37 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Twee zetels?Vooralsnog staat Wilders nog altijd op -6 in de meest recente peiling, en FVD op +12.
Parlementaire enquete na de vrijspraak.quote:Op dinsdag 10 september 2019 12:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Uiteraard. De kans dat de rechtzaak tegen Wilders word stopgezet acht ik nihil. En de kans dat er mensen van het OM veroordeeld gaan worden is nog kleiner.
Het proces tegen Wilders word gewoon afgemaakt en er zal wel vrijspraak volgen. En daarna wil iedereen zo snel mogelijk deze schande vergeten omdat het alleen maar ten kostte ging van het imago van Nederland als rechtstaat en het Wilders alleen maar populariteit opleverde ipv dat het hem imagoschade kostte.
Nee. Niks parlement achtig iets. Dit hoort buiten de politiek onderzocht te worden. Bij een PE kunnen politici alsnog liegen en bedriegen.quote:Op dinsdag 10 september 2019 12:49 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Parlementaire enquete na de vrijspraak.
twitter:SaskiaBelleman twitterde op dinsdag 10-09-2019 om 11:42:16Knoops tegen het hof: “Wilt u nog meer of minder besmetting van het strafproces? Wilt u nog meer of minder inbreuk op het rechtssysteem?” #Wilders reageer retweet
Wilders heeft genoeg middelen tot zijn beschikking om iedereen en alles de moeder te procederen. Zal zijn politieke kant geen goed doen, maar gaat wel gebeuren.quote:Op dinsdag 10 september 2019 12:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Uiteraard. De kans dat de rechtzaak tegen Wilders word stopgezet acht ik nihil. En de kans dat er mensen van het OM veroordeeld gaan worden is nog kleiner.
Het proces tegen Wilders word gewoon afgemaakt en er zal wel vrijspraak volgen. En daarna wil iedereen zo snel mogelijk deze schande vergeten omdat het alleen maar ten kostte ging van het imago van Nederland als rechtstaat en het Wilders alleen maar populariteit opleverde ipv dat het hem imagoschade kostte.
Bij een strafzaak kan je net zo goed liegen en bedriegen natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 september 2019 13:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee. Niks parlement achtig iets. Dit hoort buiten de politiek onderzocht te worden. Bij een PE kunnen politici alsnog liegen en bedriegen.
Opstelten en rutte zijn zo schuldig als wat en zij weten het zelf ook wel. ivotje heeft bij deze actie zijn hand aardig overspeelt. Iets wat hem gewend was te doen (demmink, bonnetjesaffaire) komt hem eindelijk duur te staan. Mafiamaatje ivo.
Jij snap serieus niet dat de bemoeienissen van de wetgevende macht met de rechtsprekende macht de gehele fundering van onze democratie ongegeneerd wegslaat?quote:Op maandag 9 september 2019 15:48 schreef theunderdog het volgende:
Opstelten moet als minister van Justititie erop moet toezien dat het recht wordt gehandhaafd.
Nu hebben wij in Nederland wetgeving die etnische & religieuze minderheden moet beschermen tegen het soort denigrerende ophitsing waar Wilders zijn beroep van maakt.
OM: snap ut niet...
Wat is nu exact het probleem, mensen?
Waar zouden mensen van het OM voor veroordeeld moeten worden dan?quote:Op dinsdag 10 september 2019 12:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ambtenaren mogen zich gewoon bemoeien met de rechtsstaat.quote:Op dinsdag 10 september 2019 14:14 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Jij snap serieus niet dat de bemoeienissen van de wetgevende macht met de rechtsprekende macht de gehele fundering van onze democratie ongegeneerd wegslaat?een extra lesje maatschappijleer zou je goed doen denk ik.
Misbruik van openbaar gezag, ik pik maar wat zinnige artikeltjes die zo te binnen schieten:quote:Op dinsdag 10 september 2019 14:20 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Waar zouden mensen van het OM voor veroordeeld moeten worden dan?
Hoe kom je hier nou weer bij? Het OM bepaalt of er reden is tot vervolging, dat bepaalt een willekeurig groepje ambtenaren niet. Dat het OM formeel onder Justitie valt betekent niet dat ambtenaren van justitie het OM kunnen dwingen om iemand te vervolgen. Dat zijn (gelukkig) 2 gescheiden organen. Het ministerie van justitie/de minister van justitie geeft alleen in grote lijnen aan hoe het OM moet werken. Die mogen zich helemaal niet bezig houden met individuele rechtszaken.quote:Op dinsdag 10 september 2019 14:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ambtenaren mogen zich gewoon bemoeien met de rechtsstaat.
Is dit een grap? Jij denkt serieus dat dit van toepassing is?quote:Op dinsdag 10 september 2019 14:41 schreef Vallon het volgende:
[..]
Misbruik van openbaar gezag, ik pik maar wat zinnige artikeltjes die zo te binnen schieten:
Art. 254 Sw...aanwending... Met gevangenisstraf van een jaar tot vijf jaar.
Art. 255 Sw. ..bevel... ...hechtenis van vijf jaar tot tien jaar.
Art. 256 Sw. ..oorzaak.. worden die zwaardere straffen toegepast op de ambtenaren,
Art. 257 Sw. ..owettige reden.. minimum verhoogd met dat van art 266
Art. 258 Sw. ... stilzwijgen.. ...ontzetting uit van overheidsfunctie/abmten
Art. 259 Sw. .. weigering optreden ...gevangenisstraf van vijftien dagen tot drie maanden.
Art. 266 (smaad/laster) .. gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden
Ik denk dat een eerste jaars rechtsstudent nog wel veel meer kan (uit)vinden.
Kern is vooral misbruik van functie... met het (impliciet ? opgelegde?) doel om een politicus te vervolgen vanwege zijn politieke oriëntatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |