Ik ben 62 jaar en huiver bij de gedachte dat jonge, onervaren moralisten als Klaver en Jetten mij gaan vertellen hoe ik mijn leven moet leven en inrichten.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 11:49 schreef ErikT het volgende:
Die gasten zijn gewoon te jong. Nu weet ik dat je af bent als je "gewoon" in een discussie gebruikt, maar is het misschien een idee iemand aan het hoofd van een partij te hebben met wat ervaring ergens in de maatschappij? Maakt verder niet uit waar. Rosenmöller werkte in de haven, Bos zat bij Shell, Rutte stond (staat?) voor de klas. Die mensen weten iets van de wereld waarover ze het moeten hebben. Niet alles natuurlijk, dat kan niemand. Maar dan zit er in ieder geval wat inhoudelijke bagage en ervaring achter.
Ik ben 36 en zou er niet over peinzen een partij te leiden. Ik doe echt domme dingen. Wel veel minder dan 10 jaar geleden. Toen was ik echt een idioot.
Ik vraag mij af of leeftijd de basis is van geen goede leider kunnen zijn. Je moet de intelligentie en de professionele tools hebben van een manager. Een manager is wat anders dan een leider.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 12:30 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Ik ben 62 jaar en huiver bij de gedachte dat jonge, onervaren moralisten als Klaver en Jetten mij gaan vertellen hoe ik mijn leven moet leven en inrichten.
Maar de manier waarop hij ermee omgaat... Ik neem hem niets kwalijk, maar dat is wel vooral te wijten aan zijn leeftijd en onervarenheid. Een ouder/ervaren iemand weet waarom het not done is om zulke emails de wereld in te slingeren. Een jonger iemand is naïef en wil in een poging om goed te doen, wel eens zulke fouten maken en daarmee mensen beschadigen. Puur leeftijd.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 12:25 schreef Hanca het volgende:
Al moet ik zeggen dat ik Klaver niet de slechte leider vind zoals hij hier wel eens wordt afgeschilderd. Ruzie met iemand in een fractie of iemand waar je mee moet werken kan de meest ervaren persoon overkomen.
Het maakt ook niet zoveel uit. HBO Social Work, nobel werk wat gedaan moet worden, is niet een diploma waarmee je de basis legt voor politieke kennis en kunde, of leiderschap in algemene zin.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 09:39 schreef cempexo het volgende:
Ik wil dat diploma van Social Works letterlijk wel eens zien. De toelatingseisen tot de school en studie is VWO, hij heeft 4 klassen VMBO.
Naast zijn bestuurswerk studeerde hij in 2008 af aan de opleiding Social Work aan Avans Hogeschool en volgde hij een schakelprogramma om toegelaten te worden tot de master politicologie aan de Universiteit van Amsterdam. Met het schakelprogramma is hij voortijdig gestopt.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Jesse_Klaver
Ah okequote:Op vrijdag 31 mei 2019 11:58 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Dat van die vertrouwenspersoon is al achterhaald. GroenLinks heeft geen formele vertrouwenspersoon. Özdil heeft het alleen verteld aan iemand die hij dacht te vertrouwen, wat door pers oid is geparafraseerd tot vertrouwenspersoon en wat nu een eigen leven is gaan leiden.
Hans Wiegel kon het prima.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 12:00 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik denk dat dat een goed punt is. Ja, het oogt leuk in een campagne, zo'n jonge kop, maar als politiek leider heb je simpelweg nog niet genoeg bagage.
Tja, je kunt het ook als ervaren persoon heel moeilijk echt goed doen. Geen mail is slecht, een mail waarin je de waarheid vertelt is slecht en een mail waarin je de waarheid niet vertelt is ook slecht.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 12:42 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Maar de manier waarop hij ermee omgaat... Ik neem hem niets kwalijk, maar dat is wel vooral te wijten aan zijn leeftijd en onervarenheid. Een ouder/ervaren iemand weet waarom het not done is om zulke emails de wereld in te slingeren. Een jonger iemand is naïef en wil in een poging om goed te doen, wel eens zulke fouten maken en daarmee mensen beschadigen. Puur leeftijd.
Het zou ook een actie voor mij zijn geweest, waar ik dan tien jaar later op terugkijk en denk: wat erg, hoe heb ik dat ooit zo kunnen bedenken?
En Baudet is volslagen gestoord, dus om die nou leiderscapaciteiten toe te schrijven...quote:Op vrijdag 31 mei 2019 13:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die flikkert ook lastige partijleden buiten dus die lijkt meer op Klaver
quote:
Dat was op het begin nog in een tijd dat de VVD niet zo groot was, een gezellige herensocieteit, niet zo professioneel en met ook weinig fractiediscipline. Daar was het normaler dan bij de KVP en ook PvdA om je eigen koers te hebben, en daar is ook wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. Dus waren er ook relatief weinig opgestapte kamerleden.quote:
Kun jij ook nog iets meer dan niet onderbouwde one-liners het internet opslingeren?quote:Op vrijdag 31 mei 2019 13:33 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En Baudet is volslagen gestoord, dus om die nou leiderscapaciteiten toe te schrijven...
Tja, dat gevoel heb ik bij Klaver helemaal niet. Zal waarschijnlijk aan je politieke richting liggen, dat "nep" gevoel heb ik eerlijk gezegd vooral bij Baudet en met name Hiddema. Ik ben absoluut geen GroenLinks stemmer, maar ik kan me de aantrekkingskracht van Klaver zeer goed voorstellen.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 13:59 schreef Mint_Clansell het volgende:
Alles aan Jesse Klaver is nep. Ik gok dat hij een minderwaardigheidscomplex met wellicht ook faalangst heeft en daarom zijn grote voorbeelden Obama en Trudeau in alles kopieert.
Zijn excuses op tv dat het zo was gelopen kwamen zo onecht en ongemeend over. Hij probeerde er uit alle macht nog een traantje uit te persen, maar dat lukte niet.
Zeker! Maar dat ga ik niet allemaal opnoemen, want dat is nogal off-topic.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 14:03 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Kun jij ook nog iets meer dan niet onderbouwde one-liners het internet opslingeren?
Je duikt weer, zoals gebruikelijk wanneer iemand doorvraagt op je one-liners.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 14:06 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zeker! Maar dat ga ik niet allemaal opnoemen, want dat is nogal off-topic.
Over hobby's gesproken: hoe is het met je, ahum, 'geschiedkundige verzameling artefacten uit een zeker tijdperk'?
Ik gaf gewoon antwoord op je vraag. Dan moet je maar wat minder domme vragen stellen.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 14:08 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Je duikt weer, zoals gebruikelijk wanneer iemand doorvraagt op je one-liners.
Eh... Dude, die meuk van je stond tot kort geleden gewoon onder de naam Oostwoud op Pinterest...quote:Wat betreft hobby's weet ik niet waar je het over hebt. Hoe staat het met je verzameling van 'spirit cooking'-boeken en macabere schilderijen van 'kunstenaars' die minderjarige kinderen uitbeelden met hun eigen menstruatiebloed?
Ik heb geen pinterest. Kennelijk een dubbelaar. Geloof je me niet? Dan is dat maar zo.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 14:10 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik gaf gewoon antwoord op je vraag. Dan moet je maar wat minder domme vragen stellen.
[..]
Eh... Dude, die meuk van je stond tot kort geleden gewoon onder de naam Oostwoud op Pinterest...
Succes met de NSB-verzameling. Ik heb niet zoveel zin in communicatie met een neo-nazi.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 14:12 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Ik heb geen pinterest. Kennelijk een dubbelaar. Geloof je me niet? Dan is dat maar zo.
Het was geen domme vraag, jij bracht een domme stelling in, waarop ik doorvroeg. Jij kunt het vervolgens niet onderbouwen. Zwak.
Dit ja, Klaver heeft zeker speeches gejat in ieder geval van Obama en van Bijloo. Hij kleed en gedraagt zich misschien ook als Trudeau. Maar om nou te zeggen dat alles aan hem nep is, dat lijkt me extreem. Of om te zeggen dat mensen hem zagen als MP? Wie dan? Heb ik nooit iemand over gehoord? Waarom is Klaver zo'n slechte leider maar als in andere partijen hetzelfde gebeurt is dat wel okay? Het lijkt me allemaal nogal selectieve verontwaardiging.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 14:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, dat gevoel heb ik bij Klaver helemaal niet. Zal waarschijnlijk aan je politieke richting liggen, dat "nep" gevoel heb ik eerlijk gezegd vooral bij Baudet en met name Hiddema. Ik ben absoluut geen GroenLinks stemmer, maar ik kan me de aantrekkingskracht van Klaver zeer goed voorstellen.
Dan faal je behoorlijk in dat voornemen.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 14:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Succes met de NSB-verzameling. Ik heb niet zoveel zin in communicatie met een neo-nazi.
Hahaquote:Op vrijdag 31 mei 2019 14:14 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Dan faal je behoorlijk in dat voornemen.
Moeilijk hè? Kritiek op je leider? Je begint steevast naar anderen te wijzen.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 14:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dit ja, Klaver heeft zeker speeches gejat in ieder geval van Obama en van Bijloo. Hij kleed en gedraagt zich misschien ook als Trudeau. Maar om nou te zeggen dat alles aan hem nep is, dat lijkt me extreem. Of om te zeggen dat mensen hem zagen als MP? Wie dan? Heb ik nooit iemand over gehoord? Waarom is Klaver zo'n slechte leider maar als in andere partijen hetzelfde gebeurt is dat wel okay? Het lijkt me allemaal nogal selectieve verontwaardiging.
Dat hij zou proberen te huilen bij het journaal, zag ik ook totáál niet. Ik kan me ook bijna niet voorstellen iemand dat dacht te zien tenzij die persoon een gigantische verbeeldingskracht heeft. Ik denk gewoon dat Klaver in ieder geval erg impopulair is bij rechtse posters en dat ze dit soort zaken mooie beschuldigingen vinden.
Mijn leider, ik heb nog nooit op GL of Klaver gestemd?quote:Op vrijdag 31 mei 2019 14:16 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Moeilijk hè? Kritiek op je leider? Je begint steevast naar anderen te wijzen.
Het zal mij een worst wezen wat je ervan vind.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 14:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Mijn leider, ik heb nog nooit op GL of Klaver gestemd?
Moeilijk he argumenten gebruiken. Oh wacht je geeft zelf al aan dat communicatie met jou communicatie met een neo-nazi is dan begrijp ik inderdaad wel dat je liever op emotie speelt.
quote:Op vrijdag 31 mei 2019 14:19 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Het zal mij een worst wezen wat je ervan vind.
Misschien dat een spiegel je helpt.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 14:03 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Kun jij ook nog iets meer dan niet onderbouwde one-liners het internet opslingeren?
Gebrexo kwam met Baudet aanzetten en dat is geen GroenLinkser, maar een incel.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 14:24 schreef Mint_Clansell het volgende:
Al die GL-stemmers hier die gelijk gaan jij-bakken als je wat negatiefs zegt over de grote groene leider. "Ja maar Baudet/Hiddema...!!!!"
Maar de aantrekkingskracht van Baudet niet?quote:Op vrijdag 31 mei 2019 14:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, dat gevoel heb ik bij Klaver helemaal niet. Zal waarschijnlijk aan je politieke richting liggen, dat "nep" gevoel heb ik eerlijk gezegd vooral bij Baudet en met name Hiddema. Ik ben absoluut geen GroenLinks stemmer, maar ik kan me de aantrekkingskracht van Klaver zeer goed voorstellen.
Sowieso: dat minderwaardigheidscomplex, heb jij daar enig bewijs voor? Eerder grootheidswaan, als je opmerkingen van Özdil leest, dan minderwaardig.
Lijkt me logisch om Baudet en Klaver hier te vergelijken. Beide partijleiders hebben zich recentelijk op dezelfde manier ontdaan van een partijlid dat tegen de partijlijn inging. Als ik naar mezelf kijk vind ik dat beide hebben gefaald. Natuurlijk ze hebben immers op dezelfde manier gehandeld. Blijkbaar is het echter voor een hoop posters problematisch om dezelfde criteria te gebruiken voor politici die op andere kanten van het politieke spectrum opereren.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 14:24 schreef Mint_Clansell het volgende:
Al die GL-stemmers hier die gelijk gaan jij-bakken als je wat negatiefs zegt over de grote groene leider. "Ja maar Baudet/Hiddema...!!!!"
Je moet Klaver niet als Klaver waarderen. Je moet diegene en diegenen die destijds Klaver naar voren hebben gebracht doorlichten, de wat en waarom vraag. Dat lijkt me wat intelligenter om die selecte groep mensen in beeld te brengen. Dat wordt tot dusver niet gedaan.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 14:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dit ja, Klaver heeft zeker speeches gejat in ieder geval van Obama en van Bijloo. Hij kleed en gedraagt zich misschien ook als Trudeau. Maar om nou te zeggen dat alles aan hem nep is, dat lijkt me extreem. Of om te zeggen dat mensen hem zagen als MP? Wie dan? Heb ik nooit iemand over gehoord? Waarom is Klaver zo'n slechte leider maar als in andere partijen hetzelfde gebeurt is dat wel okay? Het lijkt me allemaal nogal selectieve verontwaardiging.
Dat hij zou proberen te huilen bij het journaal, zag ik ook totáál niet. Ik kan me ook bijna niet voorstellen iemand dat dacht te zien tenzij die persoon een gigantische verbeeldingskracht heeft. Ik denk gewoon dat Klaver in ieder geval erg impopulair is bij rechtse posters en dat ze dit soort zaken mooie beschuldigingen vinden.
Ik had wat meer inzicht en intelligentie verwacht.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 13:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die flikkert ook lastige partijleden buiten dus die lijkt meer op Klaver
Nee, daar kan ik me echt niets bij voorstellen. Bij Wilders nog wel, maar bij Baudet echt niet. Dat vind ik echt zeer vreemd.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 14:29 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Maar de aantrekkingskracht van Baudet niet?
quote:Op vrijdag 31 mei 2019 14:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, dat zie ik anders. Nep vind ik meer als je je anders voor doet dan je bent. En bij politici met name: als je andere standpunten inneemt omdat je denkt dat dat beter valt bij het publiek, zonder dat dat je echte mening is. En dat gevoel heb ik echt meer bij Forum dan bij GroenLinks.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 14:57 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Als je teksten van je idolen één-op-één kopieert inclusief handgebaren ben je gewoon nep.
Wat heeft het voor zin om te speculeren over wat er achter de schermen gebeurt. Daar heb je geen inzicht in. Wat je wel kan doen is Klaver afrekenen op wat hij zegt en doet. Daarbij als hij alleen een doorgeefluik is zou je met Klaver afrekenen op wat hij doet daarmee ook degene waarvan hij een doorgeefluik is bekritiseren. Ik denk dat zoiets meer inhoud heeft dan verzinnen dat Klaver probeerde te huilen bij een interview of als argument voor zijn gemaaktheid over zijn kledingkeuze beginnen. Ik heb niet zoveel met dat soort identiteitspolitiek.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 14:46 schreef cempexo het volgende:
[..]
Je moet Klaver niet als Klaver waarderen. Je moet diegene en diegenen die destijds Klaver naar voren hebben gebracht doorlichten, de wat en waarom vraag. Dat lijkt me wat intelligenter om die selecte groep mensen in beeld te brengen. Dat wordt tot dusver niet gedaan.
We weten niet, hooguit raden. dat wat hij doet en vooral zegt wat van hem zelf is en wat van een ander of anderen is. Dus in opdracht van...quote:Op vrijdag 31 mei 2019 15:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat heeft het voor zin om te speculeren over wat er achter de schermen gebeurt. Daar heb je geen inzicht in. Wat je wel kan doen is Klaver afrekenen op wat hij zegt en doet. Daarbij als hij alleen een doorgeefluik is zou je met Klaver afrekenen op wat hij doet daarmee ook degene waarvan hij een doorgeefluik is bekritiseren. Ik denk dat zoiets meer inhoud heeft dan verzinnen dat Klaver probeerde te huilen bij een interview of als argument voor zijn gemaaktheid over zijn kledingkeuze beginnen. Ik heb niet zoveel met dat soort identiteitspolitiek.
Heeft Klaver ergens gezegd dat hij alles in opdracht doet, of is dit weer een complottheorie van de categorie "alles wordt beslist in Bilderberg", "Amerika zat zelf achter 9/11" en "de CIA heeft Kennedy vermoord"?quote:Op vrijdag 31 mei 2019 15:59 schreef cempexo het volgende:
[..]
We weten niet, hooguit raden. dat wat hij doet en vooral zegt wat van hem zelf is en wat van een ander of anderen is. Dus in opdracht van...
Als dat laatste vervolgens een te groot deel is van zijn optreden en dus ook van zijn niet optreden, dan is Klaver geen leider maar een volger.
Dit geldt voor elke politicus, ik snap echt niet waarom je het intelligenter vindt te speculeren over wie er eventueel in het oor van een politicus heeft gefluisterd dan het te hebben over de uiting hiervan die je met aanzienlijk minder speculatie kunt analyseren.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 15:59 schreef cempexo het volgende:
[..]
We weten niet, hooguit raden. dat wat hij doet en vooral zegt wat van hem zelf is en wat van een ander of anderen is. Dus in opdracht van...
Als dat laatste vervolgens een te groot deel is van zijn optreden en dus ook van zijn niet optreden, dan is Klaver geen leider maar een volger.
Dat heb je serieus nu pas door?quote:Op vrijdag 31 mei 2019 16:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Het lijkt er echt op of je zegt laten we ons niet bij feiten houden. Het is beter om te discussiëren over dingen die we zelf verzinnen.
Ik dacht het meteen al maar ik ken de poster niet. Dus ik ging er vanuit dat hij zich gewoon slecht uitdrukte. Qua dat aangaat is fok! een slechte discussieplek teveel mensen die gewoon hun verzinsels met een air brengen alsof ze de belangrijkste intellectueel van Nederland zijn terwijl de rest van ons maar domme putjesscheppers zijn.quote:
Helaas. Meer zit er echt niet in.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 16:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik dacht het meteen al maar ik ken de poster niet. Dus ik ging er vanuit dat hij zich gewoon slecht uitdrukte.
Klopt. Iedereen een paar honderd man personeel, paar miljoen op de bank en een lul van ruim boven de 30 cm. Afgestudeerd in alles, behalve in alle onzinstudies.quote:Qua dat aangaat is fok! een slechte discussieplek teveel mensen die gewoon hun verzinsels met een air brengen alsof ze de belangrijkste intellectueel van Nederland zijn terwijl de rest van ons maar domme putjesscheppers zijn.
Dat beleid wat Groenlinks steunt is wel erg kapitalistisch rechts altijd. Bijvoorbeeld dat studenten leenstelsel. Dat geeft wel te denken.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 16:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Heeft Klaver ergens gezegd dat hij alles in opdracht doet, of is dit weer een complottheorie van de categorie "alles wordt beslist in Bilderberg", "Amerika zat zelf achter 9/11" en "de CIA heeft Kennedy vermoord"?
Zo ja, ga dan naar een ander forumdeel.
Totale onzin. Beleid wat GroenLinks steunt zijn compromissen met oa de VVD. Ja, dat is rechtser dan hun eigen mening. Logisch, toch?quote:Op vrijdag 31 mei 2019 17:30 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
[..]
Dat beleid wat Groenlinks steunt is wel erg kapitalistisch rechts altijd. Bijvoorbeeld dat studenten leenstelsel. Dat geeft wel te denken.
Zo naief ditquote:Op vrijdag 31 mei 2019 17:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Totale onzin. Beleid wat GroenLinks steunt zijn compromissen met oa de VVD. Ja, dat is rechtser dan hun eigen mening. Logisch, toch?
Dat leenstelsel maakte in principe geld vrij voor het onderwijs, dat was de bedoeling van GroenLinks en D66. Op een andere manier was er geen geld vrij te krijgen, midden in de crisis. Op zich een verdedigbaar standpunt. En GroenLinks had binnengeharkt dat je alleen af hoeft te lossen als je boven een bepaald bedrag verdiend, dat lijkt me best links.
Natuurlijk pakt het verkeerd uit en natuurlijk waren er mensen die daar al voor waarschuwden (CU en CDA, onder andere), maar op zich was het niet per sé rechts beleid.
Doen alsof GroenLinks wordt aangestuurd door 1 of andere rechtse figuur, dan heb je toch veel gemist de afgelopen jaren. De formatieonderhandelingen bijvoorbeeld. En nog veel meer.
Je zou toch zeggen dat je inmiddels wat opgestoken zou hebben van hoe de politiek in een coalitie-oppositieland als NL werkt.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 17:52 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
[..]
Zo naief dit
Dat leenenstelsel is niet de eerste en niet het laatste rechtse wanbeleid wat door Groenslinks gesteund wordt.
Is er ergens vastgelegd welke flauwekul er wel en niet al door de FvD gepropageerd wordt? Soort zoekmachine? Dan weet je tenminste of je er hier wel of niet op kunt reageren.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 18:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
En "Groenslinks" is vooral erg kinderachtige namecalling. Getver.
"Coalitie" zo wordt elk rechts wanbeleid goedgepraat. Blijf maar lekker wegkijken en geloven in de zogenaamd goede bedoelingen waarmee dat beleid aan de man wordt gebracht. Zo heeft het Westen onlangs wederom een heel land vernietigd. Zogenaamd wegens goede bedoelingen. Al die onnodige doden. En zij noemen zichzelf links.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 18:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je zou toch zeggen dat je inmiddels wat opgestoken zou hebben van hoe de politiek in een coalitie-oppositieland als NL werkt.
En "Groenslinks" is vooral erg kinderachtige namecalling. Getver.
Ja, zowaar. GroenLinks heeft al wat bereikt. En daarvoor compromissen moeten sluiten. Daarmee hebben ze meer gedaan voor links Nederland dan bijvoorbeeld de SP. Kan ik zeer waarderen in GroenLinks, die bereidheid tot compromissen sluiten.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 17:52 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
[..]
Zo naief dit
Dat leenstelsel is niet de eerste en niet het laatste rechtse wanbeleid wat door Groenlinks gesteund wordt.
Of moet je juist als christen principieel blijven daarin ?quote:Op vrijdag 31 mei 2019 19:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, zowaar. GroenLinks heeft al wat bereikt. En daarvoor compromissen moeten sluiten. Daarmee hebben ze meer gedaan voor links Nederland dan bijvoorbeeld de SP.
Maar goed, als FvDer moet jij fan zijn van rechts beleid, hoe rechtser hoe liever. Dus jij zou het moeten toejuichen als GroenLinks echt rechts zou zijn (wat ze dus niet zijn, ze sluiten compromissen... of wil je zeggen dat de CU ook plots een maatschappelijke discussie over voltooid leven wil? Nee, daar stemmen ze mee in als compromis. Zo werkt politiek).
Nou, als christen hebben ze gezegd dat er nu een discussie mag komen en in ruil daarvoor voorlopig geen uitbreiding. Lijkt me zeer verdedigbaar. Zeker omdat de uitkomst van de discussie, met veel artsen die helemaal niet achter voltooid leven staan, zeker niet vast staat.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 19:07 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Of moet je juist als christen principieel blijven daarin ?
Ik deed het ook met een knipoogquote:Op vrijdag 31 mei 2019 19:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nou, als christen hebben ze gezegd dat er nu een discussie mag komen en in ruil daarvoor voorlopig geen uitbreiding. Lijkt me zeer verdedigbaar. Zeker omdat de uitkomst van de discussie, met veel artsen die helemaal niet achter voltooid leven staan, zeker niet vast staat.
Je kunt altijd principieel blijven, maar dan bereik je dus net zo veel als de SP.
Dat moet wel he als je niet de grootste bent.quote:
Tja, jij als liefhebber van dictatuur vind een compromis vast een drogreden. Tenminste, ik neem aan dat je daar liefhebber van bent, aangezien iemand die een hekel heeft aan compromissen in elk geval tegen democratie is.quote:
Het kartel is geen dictatuur wil je zeggen. Denkt Hanca dat ze op GL stemt stemt ze eigenlijk op VVD. "compromissen"quote:Op vrijdag 31 mei 2019 19:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, jij als liefhebber van dictatuur vind een compromis vast een drogreden. Tenminste, ik neem aan dat je daar liefhebber van bent, aangezien iemand die een hekel heeft aan compromissen in elk geval tegen democratie is.
Ik ben wel met je eens dat het VVD beleid wel een sterke boventoon voert vooral in economisch opzichtquote:Op vrijdag 31 mei 2019 19:22 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
[..]
Het kartel is geen dictatuur wil je zeggen. Denkt Hanca dat ze op GL stemt stemt ze eigenlijk op VVD. "compromissen"
Nee, ook geen GroenLinks (en ik ben geen zequote:Op vrijdag 31 mei 2019 19:22 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
[..]
Het kartel is geen dictatuur wil je zeggen. Denkt Hanca dat ze op GL stemt stemt ze eigenlijk op VVD. "compromissen"
Als de FvD uberhaupt in de regering wil zullen ze met de VVD moeten samenwerken. Dus die hebben het genadebrood al klaar staan.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 19:22 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
[..]
Hypocriet Jesse Klaver verliest dus het momentum.quote:Op zondag 2 juni 2019 11:04 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Jij zat er het dichtst bij:
[ afbeelding ]
Ha, wilde eerst 14 zeggen maar wilde mijn punt overdrijven.quote:Op zondag 2 juni 2019 11:04 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Jij zat er het dichtst bij:
[ afbeelding ]
Mensen die naar FvD waren overgestapt maar door de rare uitspraken van Baudet weer terugkomen.quote:
Die slappe dommeriken die om het geringste zo overstappen en niet zelf kunnen nadenken ben je liever kwijt.quote:Op zondag 2 juni 2019 12:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mensen die naar FvD waren overgestapt maar door de rare uitspraken van Baudet weer terugkomen.
GL heeft net als wegloop partij de SP helemaal niets bereikt. Klaver rende weg bij de laatste coalitieonderhandelingen.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 19:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, zowaar. GroenLinks heeft al wat bereikt. En daarvoor compromissen moeten sluiten. Daarmee hebben ze meer gedaan voor links Nederland dan bijvoorbeeld de SP. Kan ik zeer waarderen in GroenLinks, die bereidheid tot compromissen sluiten.
Kunduzakkoord, gedoogsteun bij het leenstelsel (waardoor het leenstelsel echt wel aangepast is, zoals dat je pas terug hoeft te betalen bij een bepaald inkomen) en zo zijn er nog meer gedoogsteun acties geweest.quote:Op maandag 3 juni 2019 12:30 schreef Elzies het volgende:
[..]
GL heeft net als wegloop partij de SP helemaal niets bereikt. Klaver rende weg bij de laatste coalitieonderhandelingen.
Ja prachtig, dankzij GroenLinks een Kunduz akkoord. Mooi man!quote:Op vrijdag 31 mei 2019 19:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, zowaar. GroenLinks heeft al wat bereikt. En daarvoor compromissen moeten sluiten. Daarmee hebben ze meer gedaan voor links Nederland dan bijvoorbeeld de SP. Kan ik zeer waarderen in GroenLinks, die bereidheid tot compromissen sluiten.
Maar goed, als FvDer moet jij fan zijn van rechts beleid, hoe rechtser hoe liever. Dus jij zou het moeten toejuichen als GroenLinks echt rechts zou zijn (wat ze dus niet zijn, ze sluiten compromissen... of wil je zeggen dat de CU ook plots een maatschappelijke discussie over voltooid leven wil? Nee, daar stemmen ze mee in als compromis. Zo werkt politiek).
"Jamaar compromissen dat is goed man dan winnen we wat"quote:Op maandag 3 juni 2019 13:12 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ja prachtig, dankzij GroenLinks een Kunduz akkoord. Mooi man!
Wat een lachwekkend verwijt. Zo een Aboutaleb werd door rechts gedwarsboomd en niet door links. Is nu 'baas' van de tweede gemeente van Nederland.quote:Op maandag 3 juni 2019 12:20 schreef Homey het volgende:
Wat je ziet bij Groen-Links, en veel van soortgelijke linkse clubs, dat witte mensen de scepter zwaaien. Je ziet vrijwel geen gekleurde mensen in een verantwoordelijkheidspositie. En als die een eigen mening vormen en dat uiten, vliegen ze de laan uit.
Let maar op, de partij bijeenkomsten van Groen-Links zijn superwit.
Karabulut is SP, Arib en Aboutaleb PvdA.quote:Op maandag 3 juni 2019 13:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat een lachwekkend verwijt. Zo een Aboutaleb werd door rechts gedwarsboomd en niet door links. Is nu 'baas' van de tweede gemeente van Nederland.
Wanneer je naar de fracties kijkt (zonder directe verantwoordelijkheid) dan heb je daar een Karabulut (scepticus van Erdogan lang voordat rechts ging steigeren) en Arib hoog staan in de rangorde.
Maar klopt wel. Groen-Links is een zeer witte partij. Gekleurde mensen hebben bij links nauwelijks wat te zoeken. Alleen in de rol van ja-knikken. Ook bij organisaties als War Child werken alleen witte mensen.quote:Op maandag 3 juni 2019 13:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat een lachwekkend verwijt. Zo een Aboutaleb werd door rechts gedwarsboomd en niet door links. Is nu 'baas' van de tweede gemeente van Nederland.
Wanneer je naar de fracties kijkt (zonder directe verantwoordelijkheid) dan heb je daar een Karabulut (scepticus van Erdogan lang voordat rechts ging steigeren) en Arib hoog staan in de rangorde.
Volgens mij is Arib Kamervoorzitster en bekleedt ze geen hoge functie bij de PvdA, dat zou raar zijn ook.quote:Op maandag 3 juni 2019 13:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |