abonnement Unibet Coolblue
pi_186986574
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2019 17:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Baudet laat zich zien van zijn meest conservatieve kant. Feitelijk zegt hij dat vrouwen thuishoren achter aan het aanrecht, bij de kinderen.

Het zijn standpunten die een conservatieve moslim van harte toejuicht.
Wat hebben moslims hiermee te maken? Nogal racistisch dit
pi_186986874
quote:
7s.gif Op maandag 20 mei 2019 16:31 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik kan er niet meer van maken. Baudet stelt letterlijk dat vrijheid ons ongelukkig maakt, en hij pleit voor een gelukkiger Westen. Dat kán niet stroken met meer individuele vrijheid. Ergo, hij strijdt helemaal niet voor de vrijheid van vrouwen, hij strijdt hooguit voor het geluk van vrouwen, en daar komt noodzakelijkerwijs bij kijken dat de vrijheid ingeperkt wordt.
-kappen met op de man spelen-

[ Bericht 9% gewijzigd door capricia op 20-05-2019 18:40:04 ]
pi_186987468
quote:
99s.gif Op maandag 20 mei 2019 17:43 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Wat hebben moslims hiermee te maken? Nogal racistisch dit
De ironie ontgaat jou blijkbaar. Dat kan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Overall beste user 2022 maandag 20 mei 2019 @ 18:41:10 #54
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_186987619
Ik had niet verwacht dat de Mannenbroeders van de Staatkundig Gereformeerde Partij zo populair zouden zijn. De SGP is de grote winnaar van de lastste verkiezingen zo blijkt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_186987758
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 16:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En zijn volgelingen zijn al druk bezig diens uitspraken te vergoelijken. Jij loopt hier op dagelijkse basis te zaniken over de invasieve islam en de opkomst van dat geloof ons land terugwerpt naar de Middeleeuwen.

Dat terwijl jouw nieuwe held dezelfde conservatieve standpunten huldigt.
Houellebecq is om mij onduidelijke redenen een beroemd schrijver geworden met het intrappen van open deuren. Als je daar dan een beschouwing aan wijdt behelst dat snel niet meer dan dezelfde open deuren. Het is nou niet zo dat het lot van carrierevrouwen boven de 30 zonder kinderen nooit een kwestie is geweest, en al helemaal niet voor de nu o zo Baudet-kritische media. Lifestyle magazines met een nieuwssectie zoals de Volkskrant, NRC en Trouw staan vol met verhalen over de rammelende eierstokken van succesvolle vrouwen. Ook het lage geboortecijfer is niet nieuw.

Als Baudet nou economisch wat linkser was zou hij de huizenmarkt en het gebrek aan vaste contracten ook bij dat lege geboortecijfer betrekken, maar dat is hij niet. Ook hierin zien we weer dat zogenaamde progressieve sullen zich voor het karretje van de mannen van het grootkapitaal laten spannen en om het hardst schreeuwen om een situatie waarin alle vrouwen meer dan fulltime moeten werken om de eindjes aan elkaar te knopen. Je targets halen en promotie maken in wat voor onzinbaan dan ook als het hoogste ideaal, lekker meedoen met de mannennonsense en dan klagen dat het te mannelijk is en dat je meer geld moet krijgen omdat je vrouw bent als de ultieme vrijheid.

Het schuurt daar gewoon, en als Baudet dat vaststelt zoals zovelen dat zonder enige ophef voor hem gedaan hebben, dan gaat bijv. de NOS aan Lilliane Ploumen, op zichzelf al een argument tegen vrouwemancipatie, vragen wat Baudets standpunt is. Terwijl Baudet de vertaling van vaststellingen en zorgen naar standpunten zelf al lang gedaan heeft, maar er moet en zal hem woorden in de mond gelegd worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_186987821
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 18:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Houellebecq is om mij onduidelijke redenen een beroemd schrijver geworden met het intrappen van open deuren. Als je daar dan een beschouwing aan wijdt behelst dat snel niet meer dan dezelfde open deuren. Het is nou niet zo dat het lot van carrierevrouwen boven de 30 zonder kinderen nooit een kwestie is geweest, en al helemaal niet voor de nu o zo Baudet-kritische media. Lifestyle magazines met een nieuwssectie zoals de Volkskrant, NRC en Trouw staan vol met verhalen over de rammelende eierstokken van succesvolle vrouwen. Ook het lage geboortecijfer is niet nieuw.

Als Baudet nou economisch wat linkser was zou hij de huizenmarkt en het gebrek aan vaste contracten ook bij dat lege geboortecijfer betrekken, maar dat is hij niet. Ook hierin zien we weer dat zogenaamde progressieve sullen zich voor het karretje van de mannen van het grootkapitaal laten spannen en om het hardst schreeuwen om een situatie waarin alle vrouwen meer dan fulltime moeten werken om de eindjes aan elkaar te knopen. Je targets halen en promotie maken in wat voor onzinbaan dan ook als het hoogste ideaal, lekker meedoen met de mannennonsense en dan klagen dat het te mannelijk is en dat je meer geld moet krijgen omdat je vrouw bent als de ultieme vrijheid.

Het schuurt daar gewoon, en als Baudet dat vaststelt zoals zovelen dat zonder enige ophef voor hem gedaan hebben, dan gaat bijv. de NOS aan Lilliane Ploumen, op zichzelf al een argument tegen vrouwemancipatie, vragen wat Baudets standpunt is. Terwijl Baudet de vertaling van vaststellingen en zorgen naar standpunten zelf al lang gedaan heeft, maar er moet en zal hem woorden in de mond gelegd worden.
Heeft Ploumen zich op eenzelfde wijze uitgelaten over liberale verworvenheden zoals abortus en euthanasie?

Want dat negeer je natuurlijk weer.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_186987913
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 18:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De ironie ontgaat jou blijkbaar. Dat kan.
:?
  maandag 20 mei 2019 @ 19:02:38 #58
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_186988081
Ik vind het toch wel bijzonder dat iemand met zulke denkbeelden zoveel stemmen weet te werven :o . Dat is nu echt iets waar ik met bewondering naar zit te kijken :) . Het volk dat trots Thierry, Thierry staat te roepen... tja...
pi_186988259
Alle vrouwelijke Thierryfans stoppen met werken en baren voor een boreaal Europa! De messias heeft gesproken!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 20 mei 2019 @ 19:12:21 #60
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_186988286
Ik verwacht dat hij persoonlijk Annabelle Naninga gaat bevruchten. Lead by example!
Legend has it that while a fire destroyed the city of Rome, the emperor Nero played his violin, thus revealing his total lack of concern for his people and his empire.
pi_186988446
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2019 18:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heeft Ploumen zich op eenzelfde wijze uitgelaten over liberale verworvenheden zoals abortus en euthanasie?

Want dat negeer je natuurlijk weer.
Ploumen is gewoon niet mans genoeg om de belangen van werknemers en gewone Nederlandse burgers te beschermen. Dan gaan de mannen van het grote geld samen met de machtige mannen van de EU achter gesloten deuren een plannetje smeden om onder het mom van een handelsverdrag de Europeanen nog verder uit te buiten, en dan schakelen ze de geimponeerde Ploumen in om dat als iets goeds te verkopen. Wellicht dat ze TTIP en CETA hun kindje hebben genoemd waardoor Ploumens moedergevoelens haar deed giebelen 'we gaan nog proberen iets aan dat ISDS en de diervriendelijkheid te doen, maar ik weet niet of dat lukt hoor, hihi'.

Baudets FvD heeft een vrij helder standpunt over euthanasie ingenomen. Als je dat standpunt wil bespreken pak je dat standpunt erbij. Dan ga je niet aan politieke tegenstander Ploumen vragen wat dat standpunt van het FvD is op basis van een bespiegeling over euthanasie en individualisme in een boekbespreking, om vervolgens te huichelen dat niet duidelijk is wat nou FvD's standpunt in deze is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_186988465
Als FvD in de toekomst iets in de melk te brokkelen wil hebben en serieus genomen wil worden dan moeten ze Baudet zo snel mogelijk lozen.
Al zal hij zelf denken dat hij hoogstpersoonlijk de FvD is.
Thierry kan zich moeiteloos aansluiten bij Denk, al zullen die wel wat te progressief zijn voor de ideeen van Baudet denk ik.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_186988472
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 19:12 schreef BlackNero het volgende:
Ik verwacht dat hij persoonlijk Annabelle Naninga gaat bevruchten. Lead by example!
Er zijn grenzen, zelfs voor Baudet.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_186988551
thierrybaudet twitterde op maandag 20-05-2019 om 18:27:14 Wat een malle reacties op mijn boekrecensie van Houellebecq. Ik raad iedereen aan om niet op tendentieuze berichten in de media af te gaan en de gespeelde verontwaardiging van zetels jagende politici te negeren. Lees het oorspronkelijke stuk. Oordeel zelf! https://t.co/0Tlq0fu2Fg reageer retweet
pi_186988558
Mensen, heb zojuist het 'schokkend' stukje van Baudet al vrij vertaald naar het Nederlands:

quote:
Wanneer we verwachten dat "vrijheid" is dat vrouwen net zo veel werken als mannen, als we verwachten dat vrouwen financieel onafhankelijk moeten zijn creëren we een vrijheid waarin men uiteindelijk ongelukkig is. Een vrijheid waarin van vrouwen verwacht wordt veel te werken en weinig kinderen te nemen, terwijl vrouwen (mogelijkerwijs) een andere vrijheid nastreven, een vrijheid die niet in lijn ligt met de definitie van vrijheid die bepaalde groeperingen graag zien.
Zo schokkend is het allemaal niet en best iets om het mee eens te zijn. Een doorgedrukte norm van vrijheid van bepaalde groeperingen =/= vrijheid voor vrouwen in het algemeen. :)
  Overall beste user 2022 maandag 20 mei 2019 @ 19:32:41 #66
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_186988694
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 19:11 schreef Nielsch het volgende:
Alle vrouwelijke Thierryfans stoppen met werken en baren voor een boreaal Europa! De messias heeft gesproken!
Ik wil best wat kantoordames bevruchten voor de borealiteit. Zolang ze aan de pil zijn is het prima.

Gewoon willen neuken heeft daar niets mee te maken. Baudet zou ook nooit wollig lullen om zijn eigenlijke doel te verhullen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_186989064
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 19:26 schreef Restyler het volgende:
Mensen, heb zojuist het 'schokkend' stukje van Baudet al vrij vertaald naar het Nederlands:
[..]

Zo schokkend is het allemaal niet en best iets om het mee eens te zijn. Een doorgedrukte norm van vrijheid van bepaalde groeperingen =/= vrijheid voor vrouwen in het algemeen. :)
Vrouwen kunnen prima zelf bepalen hoeveel ze buitenshuis of binnenhuis willen werken. Hoeveel kinderen ze willen. Zoals Baudet het zegt ademt het de sfeer uit van "vrouwen zijn broedmachines en horen aan het aanrecht"
Veel vrouwen zelf zeggen al tientallen jaren dat én een fulltime job buitenshuis én alleen voor de kinderen zorgen en het huishouden, zonder hulp van een partner zwaar belastend is . Oplossingen zijn oa : part-time jobs, partners doen meer aan kinderzorg en huishouden. .
Prima normen en niks "doorgedrukt" aan... dat zo formuleren lijkt op het doordrukken van een conservatief vrouwbeeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 20-05-2019 19:57:29 ]
pi_186989116
Die domme vrouwtjes moeten natuurlijk niet zelf gaan nadenken over ingewikkelde zaken als vrijheid en geluk, dat moeten ze gewoon aan Baudet overlaten, die weet immers veel beter wat goed voor hen is.
pi_186989150
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 19:55 schreef Kansenjongere het volgende:
Die domme vrouwtjes moeten natuurlijk niet zelf gaan nadenken over ingewikkelde zaken als vrijheid en geluk, dat moeten ze gewoon aan Baudet overlaten, die weet immers veel beter wat goed voor hen is.
Sowieso
  Overall beste user 2022 maandag 20 mei 2019 @ 19:58:31 #70
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_186989191
Maar welke kerel wil die big van een Nanninga nou doen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_186989245
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 19:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Vrouwen kunnen prima zelf bepalen hoeveel ze buitenshuis of binnenhuis willen werken. Hoeveel kinderen ze willen. Zoals Baudet het zegt ademt het de sfeer uit van "vrouwen zijn broedmachines en horen aan het aanrecht"
Veel vrouwen zelf zeggen al tientallen jaren dat én een fulltime job buitenshuis én alleen voor de kinderen zorgen en het huishouden, zonder hulp van een partner zwaar belastend is . Oplossingen zijn oa : part-time jobs, partners doen meer aan kinderzorg en huishouden. .
Prima normen en niks "doorgedrukt" aan... dat zo formuleren lijkt op het doordrukken van een conservatief vrouwbeeld.
Ben het met je eens, maar ik moet wel zeggen dat ik vind dat ook van de andere kant wordt doorgedrukt. Een vrouw die financieel niet onafhankelijk is, wordt ook regelmatig als achterlijk beschouwd, ook door mensen in de tweede kamer (met name Ploumen en Pia Dijkstra) Alsof die vrouwen niet weten wat goed voor ze is en waar ze gelukkig van worden.

Je moet vrouwen niet verbieden te werken, maar ook geen werk opdringen. Een vrouw die thuis blijft is net zo veel waard als een vrouw die fulltime werkt en de top van het bedrijfsleven haalt (nog erger is het trouwens bij mannen, huismannen worden helemaal ondergewaardeerd...).


En als het trouwens alleen nog taalgebruik was, maar D66 geeft gewoon toe dat ze beleid maken dat gericht is op het laten werken van elke vrouw. Of ze dus wil of niet. Kijk maar naar het verschil tussen eenverdieners en tweeverdieners en hun belastingdruk. Echte vrijheid is er dus ook weer niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hanca op 20-05-2019 20:11:49 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_186989408
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 19:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ploumen is gewoon niet mans genoeg om de belangen van werknemers en gewone Nederlandse burgers te beschermen. Dan gaan de mannen van het grote geld samen met de machtige mannen van de EU achter gesloten deuren een plannetje smeden om onder het mom van een handelsverdrag de Europeanen nog verder uit te buiten, en dan schakelen ze de geimponeerde Ploumen in om dat als iets goeds te verkopen. Wellicht dat ze TTIP en CETA hun kindje hebben genoemd waardoor Ploumens moedergevoelens haar deed giebelen 'we gaan nog proberen iets aan dat ISDS en de diervriendelijkheid te doen, maar ik weet niet of dat lukt hoor, hihi'.

Baudets FvD heeft een vrij helder standpunt over euthanasie ingenomen. Als je dat standpunt wil bespreken pak je dat standpunt erbij. Dan ga je niet aan politieke tegenstander Ploumen vragen wat dat standpunt van het FvD is op basis van een bespiegeling over euthanasie en individualisme in een boekbespreking, om vervolgens te huichelen dat niet duidelijk is wat nou FvD's standpunt in deze is.
Geen idee waarom je het over Ploumen hebt. Het ging over Baudet en zijn standpunten over euthanasie en abortus. Wat vind je daar dan van?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_186989516
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 20:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Geen idee waarom je het over Ploumen hebt.
Omdat de NOS Ploumen ging vragen wat het standpunt van Baudet was.

quote:
Het ging over Baudet en zijn standpunten over euthanasie en abortus. Wat vind je daar dan van?
Dan zou ik het verkiezingsprogramma erbij moeten pakken, en niet een boekbespreking door een prominent lid.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 20 mei 2019 @ 20:13:01 #74
8369 speknek
Another day another slay
pi_186989522
Ik had wel gedacht dat Baudet uiteindelijk full on #INCELREBELLION zou gaan, maar zo snel al?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_186989608
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 20:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Omdat de NOS Ploumen ging vragen wat het standpunt van Baudet was.
En wat heb ik daarmee te bouten?

quote:
Dan zou ik het verkiezingsprogramma erbij moeten pakken, en niet een boekbespreking door een prominent lid.
Eerst driftig in de bres springen voor Baudet en zijn standpunt ten aanzien van carrièrevrouwen en vervolgens snel naar het verkiezingsprogramma wijzen als het gaat over zijn schrijfsels over abortus en euthanasie.

Goed verhaal weer, WS.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Overall beste user 2022 maandag 20 mei 2019 @ 20:17:47 #76
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_186989627
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 20:12 schreef Weltschmerz het volgende:

een prominent lid.
Dat is een mooi eufemisme voor "een grote lul".
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator maandag 20 mei 2019 @ 20:17:58 #77
54278 crew  Tijger_m
42
pi_186989631
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 20:13 schreef speknek het volgende:
Ik had wel gedacht dat Baudet uiteindelijk full on #INCELREBELLION zou gaan, maar zo snel al?
Ja, het is wel aardig Incel Central hier, man, man, het stinkt naar gebruikte Kleenex.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator maandag 20 mei 2019 @ 20:18:32 #78
54278 crew  Tijger_m
42
pi_186989643
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 20:17 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat is een mooi eufemisme voor "een grote lul".
Alleen zwarte mannen hebben toch zo'n grote lul?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_186989899
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2019 20:00 schreef Hanca het volgende:

Een vrouw die financieel niet onafhankelijk is, wordt ook regelmatig als achterlijk beschouwd, ook door mensen in de tweede kamer (met name Ploumen en Pia Dijkstra)
Dat is jouw doordrukkende beschuldiging . Ik denk niet dat de genoemde vrouwen de vrouwen zonder eigen inkomen achterlijk beschouwen

quote:
Je moet vrouwen niet verbieden te werken, maar ook geen werk opdringen.
Het idee van vrouwen moeten thuis bliijven, eten maken, huis schonen, en kinderen verzorgen is conservatief. Dat kun je ook zien als vrouwen werk opdringen.
Laat ze zelf kiezen

quote:
En als het trouwens alleen nog taalgebruik was, maar D66 geeft gewoon toe dat ze beleid maken dat gericht is op het laten werken van elke vrouw. Of ze dus wil of niet.
Waar zegt D66 zoiets? Linkje?
En zeggen ze dat niet van mannen ?
pi_186990035
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 20:29 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Waar zegt D66 zoiets? Linkje?
En zeggen ze dat niet van mannen ?
https://www.volkskrant.nl(...)n-500-euro~bb877513/


En ja, ze zeggen dat echt in de tweede kamer, dat elke vrouw moet werken en dat beleid er op gericht moet zijn dat iedereen tweeverdiener is. Volg maar eens een debat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_186990075
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 20:33 schreef Hanca het volgende:

[..]

https://www.volkskrant.nl(...)n-500-euro~bb877513/


En ja, ze zeggen dat echt in de tweede kamer, dat elke vrouw moet werken en dat beleid er op gericht moet zijn dat iedereen tweeverdiener is. Volg maar eens een debat.
Misschien ook even de argumentatie lezen:

quote:
In sommige gezinnen, zo stelt de D66-lijsttrekker bij de aankomende verkiezingen, betaalt de tweede ouder 65 procent van het inkomen aan belasting als hij of zij gaat werken. 'Het is gewoon niet uit te leggen dat je zo weinig overhoudt als beide ouders werken in een gezin', meent Pechtold. 'Het zijn juist de werkenden die de afgelopen jaren de zwaarste klappen van de crisis op moesten vangen.'
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Redactie Games maandag 20 mei 2019 @ 20:35:23 #82
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_186990080
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 20:33 schreef Hanca het volgende:

[..]

https://www.volkskrant.nl(...)n-500-euro~bb877513/

En ja, ze zeggen dat echt in de tweede kamer, dat elke vrouw moet werken en dat beleid er op gericht moet zijn dat iedereen tweeverdiener is. Volg maar eens een debat.
Stimuleren is niet hetzelfde als moeten.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_186990242
Kom op, kijk allemaal eens een debat. Ze zeggen zelf echt dat hun streven is dat iedereen aan het werk gaat. Ze hebben totaal geen oog voor mannen en vrouwen die thuis zitten (uit vrije keus of bijvoorbeeld als mantelzorger).


Maar goed, zo klinkt het alsof ik Baudet steun in deze en dat doe ik ook niet. Ik ben voor een totaal vrije keus. Als je gezinsinkomen 40.000 is, moet het geen verschil maken of dat uit 20.000+20.000 komt of 40.000+0. Je moet geen mensen dwingen te gaan werken, je moet ook geen mensen dwingen thuis te blijven.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_186990319
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 20:39 schreef Hanca het volgende:
Kom op, kijk allemaal eens een debat. Ze zeggen zelf echt dat hun streven is dat iedereen aan het werk gaat. Ze hebben totaal geen oog voor mannen en vrouwen die thuis zitten (uit vrije keus of bijvoorbeeld als mantelzorger).


Maar goed, zo klinkt het alsof ik Baudet steun in deze en dat doe ik ook niet. Ik ben voor een totaal vrije keus. Als je gezinsinkomen 40.000 is, moet het geen verschil maken of dat uit 20.000+20.000 komt of 40.000+0. Je moet geen mensen dwingen te gaan werken, je moet ook geen mensen dwingen thuis te blijven.
Mwoah, ik denk dat een SGP geen moeite zou hebben met het afdwingen van dat laatste.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_186990349
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 20:12 schreef Weltschmerz het volgende:
Dan zou ik het verkiezingsprogramma erbij moeten pakken, en niet een boekbespreking door een prominent lid.
Een essay is wat meer dan een boekbespreking. Wat dat aangaat kan hij zich niet verschuilen achter het excuus dat het een simpele recensie van het boek zou zijn. Maar dit soort gekunstel doet hij wel meer natuurlijk. Hij zegt iets of beweert iets wat prikkelend is en er rumoer ontstaat en gaat dan draaien zodat er nog meer rumoer ontstaat. Handige tactiek wel.
pi_186990365
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 20:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mwoah, ik denk dat een SGP geen moeite zou hebben met het afdwingen van dat laatste.
Dat zeggen ze anders niet in debatten, dat is het gekke. Die geven aan dat iedereen moet kunnen werken die wil, maar ook thuis moet kunnen blijven die wil. De SGP staat op dit punt meer voor vrijheid dan D66 en PvdA.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_186990520
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 20:43 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat zeggen ze anders niet in debatten, dat is het gekke. Die geven aan dat iedereen moet kunnen werken die wil, maar ook thuis moet kunnen blijven die wil. De SGP staat op dit punt meer voor vrijheid dan D66 en PvdA.
Mwoah, SGP-beleid is steevast gestaafd op het ondersteunen van grote gezinnen met een werkende ouder. Dat is niet anders dan wat jij D66 verwijt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_186990543
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 20:33 schreef Hanca het volgende:

[..]

https://www.volkskrant.nl(...)n-500-euro~bb877513/

En ja, ze zeggen dat echt in de tweede kamer, dat elke vrouw moet werken en dat beleid er op gericht moet zijn dat iedereen tweeverdiener is. Volg maar eens een debat.
Alle politieke partijen vinden dat de meeste gezonde mannen en vrouwen moeten werken.
Prima mening.
En al die partijen vinden ook dat minstens 1 ouder thuis moet zijn voor de kinderen.
Dat wil niet zeggen dat vrouwen dus dat altijd moeten doen en geen betaalde baan moeten nemen .
Ook vinden alle politieke partijen zoiets dat die meeste gezonde mannen en vrouwen MOETEN werken, ook al willen ze dat niet. Ook normale standpunten in elke samenleving

Maar ik vroeg je om een linkje naar een citaat van iemand.
Om zelf te kunnen lezen wat men letterlijk zei en hoe "erg" dat is.
pi_186990585
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 20:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mwoah, SGP-beleid is steevast gestaafd op het ondersteunen van grote gezinnen met een werkende ouder. Dat is niet anders dan wat jij D66 verwijt.
Dat is volgens hun zeggen vooral omdat het verschil tussen eenverdiener en tweeverdiener zo groot is. Wat ik schrijf, dat 40.000 bij 20.000+20.000 of bij 40.000+0 hetzelfde moet zijn komt uit hun verkiezingsprogramma.

Dat de meeste SGPers vinden dat de vrouw thuis hoort zou kunnen, maar dat is geen beleidsprogramma op hun site.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_186990644
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 20:43 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat zeggen ze anders niet in debatten, dat is het gekke. Die geven aan dat iedereen moet kunnen werken die wil, maar ook thuis moet kunnen blijven die wil. De SGP staat op dit punt meer voor vrijheid dan D66 en PvdA.
Onzin.... D66 en de PvdA vinden ook dat ouders thuis moeten kunnen blijven voor de kinderen.
Ze willen dat niet verbieden voor ouders.
pi_186990696
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 20:51 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat is volgens hun zeggen vooral omdat het verschil tussen eenverdiener en tweeverdiener zo groot is. Wat ik schrijf, dat 40.000 bij 20.000+20.000 of bij 40.000+0 hetzelfde moet zijn komt uit hun verkiezingsprogramma.

Dat de meeste SGPers vinden dat de vrouw thuis hoort zou kunnen, maar dat is geen beleidsprogramma op hun site.
En dat beide ouders moeten werken is net zo min een programmapunt van D66.

Impliciet steunt de SGP die lijn door in te zetten op beleid dat in het voordeel van grote gezinnen met een werkende ouder.

Dat geeft verder ook niet, maar ga dat niet lopen ontkennen, enkel omdat je sympathie hebt voor christelijke politiek.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 20 mei 2019 @ 21:01:08 #92
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_186990917
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 20:43 schreef Tem het volgende:

[..]

Een essay is wat meer dan een boekbespreking. Wat dat aangaat kan hij zich niet verschuilen achter het excuus dat het een simpele recensie van het boek zou zijn. Maar dit soort gekunstel doet hij wel meer natuurlijk. Hij zegt iets of beweert iets wat prikkelend is en er rumoer ontstaat en gaat dan draaien zodat er nog meer rumoer ontstaat. Handige tactiek wel.
Uit het essay:
quote:
"If you allow yourself a brief moment to view the world from Houellebecq’s perspective"
Kortom, een hoop gelul en geframe weer, lieve mamma, Thierry komt onze rechten afpakken, net als in Alabama!!!

Allemaal te dom om te poepen. FVD is niet tegen abortus of euthanasie.
pi_186990953
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2019 21:01 schreef Vader_Aardbei het volgende:
!

Allemaal te dom om te poepen.
Je hebt het nu over jezelf zie ik.
pi_186991105
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 20:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En wat heb ik daarmee te bouten?
Jij ging op Ploumen door.

quote:
Eerst driftig in de bres springen voor Baudet en zijn standpunt ten aanzien van carrièrevrouwen en vervolgens snel naar het verkiezingsprogramma wijzen als het gaat over zijn schrijfsels over abortus en euthanasie.

Goed verhaal weer, WS.
Nee, ik zei dat zijn observaties rondom vrouwen en carrieres niets bijzonders waren en dat de opvatting dat het wel eens schuurt heel erg breed gedeeld wordt. Een standpunt van een politicus betreft wat er moet gebeuren, door de overheid welteverstaan (dat wordt door het partijkartel en het daar tegenaanschurkende journaille nogal eens vergeten). Dus wat is het standpunt van Baudet in deze? Pleit hij voor een fiscaal voordelig kostwinnersprincipe?

quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 20:17 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat is een mooi eufemisme voor "een grote lul".
Ik kan mij een context voorstellen waarin dat de betekenis is. Maar context ligt wat moeilijk in dit topic.

quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 20:43 schreef Tem het volgende:

[..]

Een essay is wat meer dan een boekbespreking. Wat dat aangaat kan hij zich niet verschuilen achter het excuus dat het een simpele recensie van het boek zou zijn. Maar dit soort gekunstel doet hij wel meer natuurlijk. Hij zegt iets of beweert iets wat prikkelend is en er rumoer ontstaat en gaat dan draaien zodat er nog meer rumoer ontstaat. Handige tactiek wel.
Deels. Het is een beetje een ouwehoer natuurlijk, hij lult graag in grote verbanden en als hij dan op teentjes trapt geniet hij daar wel van. Maar in een krampachtige poging Baudet te bestrijden, wat menig journalist als zijn taak ziet, wordt er ook naar van alles gezocht dat zo te interpreteren is of zou zijn dat er rumoer over zou moeten ontstaan.

Niet al te snugger, vele journalisten zitten met hun hoofd nog diep in de 20e eeuw waarin ze konden leunen op een imago van betrouwbaarheid en ze denken nog steeds dat ze mensen kunnen vertellen wat te vinden. Zo werkt het niet meer, mensen zijn achterdochtig geworden en niet zonder reden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_186991121
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 20:13 schreef speknek het volgende:
Ik had wel gedacht dat Baudet uiteindelijk full on #INCELREBELLION zou gaan, maar zo snel al?
Ik snap de aantrekkingskracht op incels dan nooit zozeer. Het beeld dat Baudet romantiseert - en toegegeven, waar hijzelf prima in past ook - is een beeld waarin ze zelf als absoluut minderwaardig untermensch fungeren.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_186991336
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 21:06 schreef Weltschmerz het volgende:

Nee, ik zei dat zijn observaties rondom vrouwen en carrieres niets bijzonders waren en dat de opvatting dat het wel eens schuurt heel erg breed gedeeld wordt. Een standpunt van een politicus betreft wat er moet gebeuren, door de overheid welteverstaan (dat wordt door het partijkartel en het daar tegenaanschurkende journaille nogal eens vergeten). Dus wat is het standpunt van Baudet in deze? Pleit hij voor een fiscaal voordelig kostwinnersprincipe?
Jij verschuilt je achter het verkiezingsprogramma van het FvD omdat je het niet aandurft een glimp te werpen op het ware gezicht van Baudet. Kom op, WS, Terry omarmt keer op keer het ultra-conservatieve gedachtegoed. Want deze essay staat natuurlijk niet op zichzelf. Jij hebt politici om minder gefileerd. Wat vind jij van het conservatieve gezicht van Baudet dat hij keer op keer blijft tonen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_186991383
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 21:06 schreef Weltschmerz het volgende:

Deels. Het is een beetje een ouwehoer natuurlijk, hij lult graag in grote verbanden en als hij dan op teentjes trapt geniet hij daar wel van. Maar in een krampachtige poging Baudet te bestrijden, wat menig journalist als zijn taak ziet, wordt er ook naar van alles gezocht dat zo te interpreteren is of zou zijn dat er rumoer over zou moeten ontstaan.

Niet al te snugger, vele journalisten zitten met hun hoofd nog diep in de 20e eeuw waarin ze konden leunen op een imago van betrouwbaarheid en ze denken nog steeds dat ze mensen kunnen vertellen wat te vinden. Zo werkt het niet meer, mensen zijn achterdochtig geworden en niet zonder reden.
Waarom sleep je de journalistiek er weer bij? Jij denkt dat Tem er een andere mening op na zou houden als de berichtgeving over die essay anders was?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_186991658
Tja, wellicht niet de meest handige actie van Baudet om nú met dit artikel te komen. Vooral jammer omdat de discussie op dit moment helemaal niet over abortus e.d. zou moeten gaan, maar over de vraag hoe we de EU zouden moeten saneren.

Gaat mijn stem voor de EP-verkiezingen nog steeds naar FvD? Ja, ik denk het wel. Want voor iemand die vóór Europese samenwerking tot op zekere hoogte is, maar tegen federalisatie en een steeds verder groeiende EU is er nu eenmaal bedroevend weinig te kiezen in dit land. En in mijn ogen is een flinke overwinning voor EU-sceptici het enige dat de andere partijen en de media misschien nog een béétje kan laten bijdraaien. Zodat we eindelijk eens kritisch naar de EU kunnen kijken zonder dat elke discussie wordt doodgeslagen met de ‘al 70 jaar geen oorlog’ en de ‘Nederland exportland’ argumenten.
  maandag 20 mei 2019 @ 21:28:50 #99
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_186991797
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 21:24 schreef JaxStrumley het volgende:
Tja, wellicht niet de meest handige actie van Baudet om nú met dit artikel te komen. Vooral jammer omdat de discussie op dit moment helemaal niet over abortus e.d. zou moeten gaan, maar over de vraag hoe we de EU zouden moeten saneren.

Gaat mijn stem voor de EP-verkiezingen nog steeds naar FvD? Ja, ik denk het wel. Want voor iemand die vóór Europese samenwerking tot op zekere hoogte is, maar tegen federalisatie en een steeds verder groeiende EU is er nu eenmaal bedroevend weinig te kiezen in dit land. En in mijn ogen is een flinke overwinning voor EU-sceptici het enige dat de andere partijen en de media misschien nog een béétje kan laten bijdraaien. Zodat we eindelijk eens kritisch naar de EU kunnen kijken zonder dat elke discussie wordt doodgeslagen met de ‘al 70 jaar geen oorlog’ en de ‘Nederland exportland’ argumenten.
Tot in hoeverre ben je voor Europese samenwerking en wanneer is er sprake van federalisatie?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Overall beste user 2022 maandag 20 mei 2019 @ 21:29:17 #100
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_186991808
Blijkbaar heeft Baudet zijn prioriteiten niet op orde.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')