Hoeveel komt daar bij de natuur van aan?quote:Op maandag 6 mei 2019 13:12 schreef Nikonlover het volgende:
Allemaal extra belasting betalen om de natuur te hellupen!!!!!!!!
Niet eens dat. Ik bedoel ... dat is natuurlijk egoïstisch als de tering, maar in ieder geval nog eerlijk.quote:Op maandag 6 mei 2019 13:10 schreef Mensenvriend het volgende:
Ik zie het somber in. Teveel mensen hebben een instelling van 'als wij het maar goed (blijven) hebben', en na ons de zondvloed.
Jij alleen inderdaad niet allemaal samen echter wel, maar waarom dan niet gelijk iets afspreken voor dat de mensen stemmen gaan, want ook daar kan men alleen iets allemaal samen.quote:Op maandag 6 mei 2019 13:19 schreef BasEnAad het volgende:
Ik heb niet de illusie dat ik met mijn miezerige leventje daar iets aan kan veranderen.
Dat is vooral verantwoordelijkheid afschuiven door overheden en bedrijven. Zij hebben de macht.
De invloed die jij daar als individu op hebt is relatief gezien inderdaad echt marginaal.quote:Op maandag 6 mei 2019 13:19 schreef BasEnAad het volgende:
Ik heb niet de illusie dat ik met mijn miezerige leventje daar iets aan kan veranderen.
Dat is vooral verantwoordelijkheid afschuiven door overheden en bedrijven. Zij hebben de macht.
Inzet of ook de ballen heeft het de coalitie laten knappen als deze hun zin niet krijgen?quote:Op maandag 6 mei 2019 13:22 schreef probeer het volgende:
[..]
Maar dat argument werkt natuurlijk ook de andere kant op; het kost je dan ook amper verantwoordelijkheid om eens in de zoveel jaar te stemmen op een partij die zich daar wel voor in zet.
Laten we vooral steeds lekker in de ontkenning schieten met dit soort opmerkingen, dat het allemaal 'snode plannetjes zijn van zij die rijker willen worden'. En ondertussen maar even vergeten hoe we al decennia lang horen over het ene na het andere diersoort dat uitsterft. En de ene milieuramp na de andere.quote:Op maandag 6 mei 2019 13:21 schreef Red_85 het volgende:
Goh, gaan ze weer verzinnen hoe ze de middenklasse kunnen laten betalen en de rijke organisaties nog rijker kunnen laten worden via de overheden?
Dat inderdaad. En kijk maar naar de reacties hier, zolang 'de roverheid' maar niet aan onze centjes komt. F*CK de rest.quote:Op maandag 6 mei 2019 13:20 schreef probeer het volgende:
[..]
Niet eens dat. Ik bedoel ... dat is natuurlijk egoïstisch als de tering, maar in ieder geval nog eerlijk.
Nee, het meest gehoorde excuus is 'zolang anderen die erger zijn nog niets (of te weinig) doen, heeft onze moeite toch helemaal geen zin'. Een enorme drogreden, die ook nogal laf en oneerlijk over komt.
Serieus, vertel het me eens want ik ben echt elke keer weer enorm benieuwd ...quote:Op maandag 6 mei 2019 13:28 schreef john2406 het volgende:
Verkrijg jij je spullen gratis @:Maharski? Ik niet dus ik neem aan dat men dat meegenomen heeft in de aanschaf. Of hoe zit het met die bijdrage voor electro toestellen, verwijderingsbijdrage etc. hoeveel komt daarvan bij het milieu aan?
En die milieurampen wat mij betreft te weinig onderhoudt, neem de economie het geld en ze gaan bezuinigen, helaas naar mijn mening op de verkeerde plaatsen.
Laten we vooral niet de vinger op de zere plek leggen en blind varen op wat er wordt voorgeschoteld.quote:Op maandag 6 mei 2019 13:25 schreef Maharski het volgende:
[..]
Laten we vooral steeds lekker in de ontkenning schieten met dit soort opmerkingen, dat het allemaal 'snode plannetjes zijn van zij die rijker willen worden'. En ondertussen maar even vergeten hoe we al decennia lang horen over het ene na het andere diersoort dat uitsterft. En de ene milieuramp na de andere.
Vertel het maar hoor ik laat mij verrassen waar jij mee komt.quote:Op maandag 6 mei 2019 13:30 schreef probeer het volgende:
[..]
Serieus, vertel het me eens want ik ben echt elke keer weer enorm benieuwd ...
Wat gebruik jij (qua medicatie en/of drugs)?
Ja mee eens hoor. Het moet zeer zeker vooral daar gaan gebeuren waar het het hardst nodig is.quote:Op maandag 6 mei 2019 13:31 schreef Red_85 het volgende:
Laten we vooral niet de vinger op de zere plek leggen en blind varen op wat er wordt voorgeschoteld.
Ga jij maar betalen en betalen, terwijl china en de vs maar co2 blijven pompen en pompen.
China haalt 26% van haar energie uit 'renewable resources'. Wij nog geen 10%.quote:Op maandag 6 mei 2019 13:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Laten we vooral niet de vinger op de zere plek leggen en blind varen op wat er wordt voorgeschoteld.
Ga jij maar betalen en betalen, terwijl china en de vs maar co2 blijven pompen en pompen.
Is gewoon onzin. Als er één land is wat in schone energie investeert, is het China.quote:Op maandag 6 mei 2019 13:34 schreef Maharski het volgende:
[..]
Ja mee eens hoor. Het moet zeer zeker vooral daar gaan gebeuren waar het het hardst nodig is.
Dit gaat niet alleen maar over co2quote:Op maandag 6 mei 2019 13:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De overheid heeft de meeste invloed, als ze tabak en sigaretten uit de schappen halen stopt iedereen gelijk met roken, zo ook het vervuilen.quote:Op maandag 6 mei 2019 13:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
En tussen de reacties hier zie je waar het misgaat bij de mens.
“Ik heb toch geen invloed”, “het is geldklopperij”, “alleen de rijke gaan er weer op vooruit”.
Gebrek aan voorstellingsvermogen.
Je hebt wel degelijk een invloed, ook niets doen en op dezelfde voet doorgaan, is een invloed uitoefenen.
Men is blijkbaar hier te dom om zich dat voor te stellen, niet verwacht.
Maar als puntje bij paaltje komt vind ik het prima dat zulke mensen straks ook helemaal niet mee gaan doen aan de eventuele oplossingen en discussies daaromheen.
Je doet er dan gewoon niet meer toe, zo’n maatschappij ga je dan namelijk krijgen.
Probleem onderkennen? Dan erkent de maatschappij straks jouw ook niet meer.. en ja dat word realiteit als de eerste geuren van de stront die al een tijdje tegen de ventilator aanvliegen, ook jouw neus bereiken.
Want coke e.d. ligt wel gewoon in de schappen?quote:Op maandag 6 mei 2019 13:43 schreef john2406 het volgende:
[..]
De overheid heeft de meeste invloed, als ze tabak en sigaretten uit de schappen halen stopt iedereen gelijk met roken, zo ook het vervuilen.
Die komt toch via Rotterdam of toch niet?quote:Op maandag 6 mei 2019 13:50 schreef sol1taire het volgende:
[..]
Want coke e.d. ligt wel gewoon in de schappen?
'Je gelooft niet blind in wat de overheid je voorschotelt, jij bent dus een maatschappelijke paria'.quote:Op maandag 6 mei 2019 13:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
“Ik heb toch geen invloed”, “het is geldklopperij”, “alleen de rijke gaan er weer op vooruit”.
Je hebt wel degelijk een invloed, ook niets doen en op dezelfde voet doorgaan, is een invloed uitoefenen.
Maar als puntje bij paaltje komt vind ik het prima dat zulke mensen straks ook helemaal niet mee gaan doen aan de eventuele oplossingen en discussies daaromheen.
Je doet er dan gewoon niet meer toe, zo’n maatschappij ga je dan namelijk krijgen.
Probleem onderkennen? Dan erkent de maatschappij straks jouw ook niet meer.. en ja dat word realiteit als de eerste geuren van de stront die al een tijdje tegen de ventilator aanvliegen, ook jouw neus bereiken.
Je kunt wel met debiele hyperbolen komen, maar dat maakt nog niet dat theoddutchguy geen punt heeft. Grootschalige verandering qua ons consumptiegedrag is gewoon hard nodig.quote:Op maandag 6 mei 2019 14:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'Je gelooft niet blind in wat de overheid je voorschotelt, jij bent dus een maatschappelijke paria'.
Pol Pot, Mao en Stalin gingen u voor. Gefeliciteerd.
Idioot.
Er is altijd een kans dat 99% van de wetenschappers het fout hebben natuurlijk (wetenschappers zijn ook mensen), maar neem jij die gok?quote:Op maandag 6 mei 2019 14:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'Je gelooft niet blind in wat de overheid je voorschotelt, jij bent dus een maatschappelijke paria'.
Idioot.
Hoe vaak klopt een weersvoorspelling.quote:Op maandag 6 mei 2019 14:07 schreef tfors het volgende:
[..]
Er is altijd een kans dat 99% van de wetenschappers het fout hebben natuurlijk (wetenschappers zijn ook mensen), maar neem jij die gok?
Niet eens 99%. Bij klimaatsverandering misschien, das lastiger aan te tonen. Maar het uitsterven van dieren kan in feite al een middelbare scholier aantonen simpelweg door te tellen.quote:Op maandag 6 mei 2019 14:07 schreef tfors het volgende:
[..]
Er is altijd een kans dat 99% van de wetenschappers het fout hebben natuurlijk (wetenschappers zijn ook mensen), maar neem jij die gok?
Sterker nog. Insecten zijn de grote opruimers op deze planeet. Moet je nagaan hoe erg het zou stinken als alle grotere dieren gewoon op de grond zouden liggen rotten in de zon. Maden zijn ranzig, maar ze eten wel dode beesten op.quote:Op maandag 6 mei 2019 14:14 schreef john2406 het volgende:
Triest is dat inderdaad, maar men wil toch meer landen afhankelijk maken van een goed draaiende economie, dan krijgt men dat toch?
Er is ook meer te verdienen dan voor het kapitalisme toch?
En insecten alles moet opgeruimd alles schoon, waar kunnen die insecten dan nog vertoeven in de kliko, ik zie wel al meer mussen als voor gaande jaren!
Hoe lang en waar zit je, Vught?quote:Op maandag 6 mei 2019 14:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Boeie, ik zit mijn tijd wel uit en dat gaat meer dan prima
Nah. Grote vluchtelingenstromen en andere gevolgen gaan ons land politiek nog opbreken. Ik denk dat de meeste mensen dat nog wel mee gaan maken op dit forum. In feite is dat al aan de gang.quote:Op maandag 6 mei 2019 14:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Boeie, ik zit mijn tijd wel uit en dat gaat meer dan prima
Gelukkig poepen we nog steeds lekker veel kinderen uit in ons streven om de 10 miljard mensen te halen in 2060.quote:Hij pleegt roofbouw op de natuurlijke rijkdommen, ondergraaft het voortbestaan van soorten dieren en planten, en daarmee zijn eigen voortbestaan
De overheid? Dit gaat niet eens over het klimaat, maar een hoop wetenschappers met onderbouwde, peer reviewde wetenschappelijke feiten over allerlei ecologische vraagstukken.quote:Op maandag 6 mei 2019 14:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Idioot.
Die debiele stellingen komen niet van mij af. Je wordt als paria neergezet als je niet direct alles voor zoete koek slikt wat de overheid je toezegt. Dat is en blijft raar.quote:Op maandag 6 mei 2019 14:06 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Je kunt wel met debiele hyperbolen komen, maar dat maakt nog niet dat theoddutchguy geen punt heeft. Grootschalige verandering qua ons consumptiegedrag is gewoon hard nodig.
Human society under urgent threat from loss of Earth's natural life
https://www.theguardian.c(...)pp_Copy_to_clipboard
Zeg ik dat? Gewoon stoppen met die debiele frame's als: 'als je het er niet mee eens bent, ben je een paria en sta je buiten de discussie'. Flikker op. Als je niet tegen een andere mening kunt, moet je niet op een discussieforum komen.quote:Op maandag 6 mei 2019 14:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
De overheid? Dit gaat niet eens over het klimaat, maar een hoop wetenschappers met onderbouwde, peer reviewde wetenschappelijke feiten over allerlei ecologische vraagstukken.
Weigeren dat in te zien, gewoon doorgaan ongeacht wat het eventueel de mensheid zelf gaat kosten..mja dan ben je oprecht een fucking maatschappelijke paria.
Dit.quote:Op maandag 6 mei 2019 14:20 schreef PirE het volgende:
[..]
Gelukkig poepen we nog steeds lekker veel kinderen uit in ons streven om de 10 miljard mensen te halen in 2060.
Zie bijvoorbeeld de ring rond Chernobyl. Ondanks dat daar de straling hoog is, floreert de natuur als een malle. Gewoon omdat de mens daar niets te zoeken heeft.quote:Op maandag 6 mei 2019 14:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Niet eens 99%. Bij klimaatsverandering misschien, das lastiger aan te tonen. Maar het uitsterven van dieren kan in feite al een middelbare scholier aantonen simpelweg door te tellen.
Het ziet er niet best uit. Koraalriffen verbleken massaal, oerwouden worden in rap tempo gekapt voor landbouw en hout, insecten verdwijnen op veel plekken bij bosjes. En natuurlijk de grote dieren. Olifanten, tijgers, etc. Van sommige soorten zijn nog maar 200 (!) exemplaren over.
Terwijl de oplossing vaak niet eens zo moeilijk is. Gewoon gebieden afsluiten voor de mens. De natuur herstelt zich vanzelf als het genoeg kans heeft. Maar dan moet je daar wel werk van maken voor het te laat is. 200 olifanten worden zo weer 1000 olifanten. Maar 0 olifanten worden niet opeens 200 olifanten.
Fuck nog steeds dringt het niet door.quote:Op maandag 6 mei 2019 14:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zeg ik dat? Gewoon stoppen met die debiele frame's als: 'als je het er niet mee eens bent, ben je een paria en sta je buiten de discussie'. Flikker op. Als je niet tegen een andere mening kunt, moet je niet op een discussieforum komen.
Tsja, allicht al kun je dat ook wel weer opvangen door actief de schoonheid der natuur actief uit te dragen. Ik denk dat je best kunt tonen trots te zijn op een gebied zonder dat deze onvoorwaardelijk toegankelijk is voor recreatie.quote:Op maandag 6 mei 2019 14:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is wel een goed idee. Of voor het grootste deel afsluiten. Denk wel dat als je het helemaal afsluit dat mensen niet meer de bijzonderheid gaan inzien van een dergelijk gebied en er niets meer om gaan geven. 'Uit het oog uit het hart'.
Jij komt met die debiele hyperbolen als Pol Pot aan, idiootquote:Op maandag 6 mei 2019 14:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die debiele stellingen komen niet van mij af. Je wordt als paria neergezet als je niet direct alles voor zoete koek slikt wat de overheid je toezegt. Dat is en blijft raar.
Waarom? Om de discussie te winnen? Een poging uit fanatieke overredingsdrang?
Trek jij je portemonnee zonder blikken of blozen? Het enige wat dit soort conferenties oplevert, is dat de middenklasse weer mag betalen en de vervuilende organisatie's, bedrijven en overheden lekker kunnen doorstomen.
Echte verandering komt pas als bedrijven worden verplicht tot verandering. Daar komt het overgrote deel vandaan, niet van de consument.
We moeten ook kijken of akkerbouw niet te stapelen is. Als je kassen op elkaar kan plaatsen zou dat zoveel ruimte schelen.quote:Op maandag 6 mei 2019 14:42 schreef ArnosL het volgende:
Ik ben het er wel mee eens dat er wat moet gebeuren. Wat mij betreft wordt in Nederland bijvoorbeeld veel meer bos aangeplant. Daarbij nieuwbouwprojecten veel meer de hoogte in sturen en voorzien van centrale tuinen met veel groen. Tevens windmolenparken op zee bouwen (plannen van TenneT met de centrale eilanden) waarbij voorzieningen voor zeedieren worden getroffen. Load balancing kan dan in een smart grid van een hoop landen voorzien worden.
Bovenstaande moet tegen redelijke kosten gerealiseerd kunnen worden verwacht ik en het levert veel op voor de natuur.
Wat het beste werkt is volgens mij in plaats van verplichten gewoon in plaats van het belasten van arbeid naar het belasten op vervuiling. Wil je Yoga-lessen geven? Prima, 0% belasting. Wil je een grote auto met V8 diesel kopen, of retourtje Barcelona in het weekend? Prima, betaal je wel 200% belasting. Gaan de bedrijven vanzelf wel milieuvriendelijke alternatieven aanbieden.quote:Op maandag 6 mei 2019 14:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die debiele stellingen komen niet van mij af. Je wordt als paria neergezet als je niet direct alles voor zoete koek slikt wat de overheid je toezegt. Dat is en blijft raar.
Waarom? Om de discussie te winnen? Een poging uit fanatieke overredingsdrang?
Trek jij je portemonnee zonder blikken of blozen? Het enige wat dit soort conferenties oplevert, is dat de middenklasse weer mag betalen en de vervuilende organisatie's, bedrijven en overheden lekker kunnen doorstomen.
Echte verandering komt pas als bedrijven worden verplicht tot verandering. Daar komt het overgrote deel vandaan, niet van de consument.
Ook een goede inderdaad. Op de ruimte die vrij komt kan dan bebossing geplant worden.quote:Op maandag 6 mei 2019 14:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
We moeten ook kijken of akkerbouw niet te stapelen is. Als je kassen op elkaar kan plaatsen zou dat zoveel ruimte schelen.
Dat. En veeteelt enorm reduceren.quote:Op maandag 6 mei 2019 14:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
We moeten ook kijken of akkerbouw niet te stapelen is. Als je kassen op elkaar kan plaatsen zou dat zoveel ruimte schelen.
Wat dat betreft doen wij het niet zo slecht. Laag geboortecijfer enzo..quote:Op maandag 6 mei 2019 15:06 schreef EdvandeBerg het volgende:
Als de mens het grote probleem is, is het de grootste urgentie het aantal mensen niet te laten groeien.
Er zal vast een flink hoofdstuk gewijd zijn aan het indammen van de bevolkingsexplosies in Afrika en Azie. Toch?
Ja, wij. Maar de rest?quote:Op maandag 6 mei 2019 15:07 schreef rareman1 het volgende:
[..]
Wat dat betreft doen wij het niet zo slecht. Laag geboortecijfer enzo..
Jammer alleen dat we ieder jaar duizenden mensen importeren.quote:Op maandag 6 mei 2019 15:07 schreef rareman1 het volgende:
[..]
Wat dat betreft doen wij het niet zo slecht. Laag geboortecijfer enzo..
Ja maar iemand moest al dat laaggeschoolde werk toch gaan doen wat werkgevers massaal automatiseren?quote:Op maandag 6 mei 2019 15:11 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Jammer alleen dat we ieder jaar duizenden mensen importeren.
Doe je het weer... ?quote:Op maandag 6 mei 2019 14:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Fuck nog steeds dringt het niet door.
Paria, begrijp het nou, de tijd voor discussiëren is echt totaal voorbij.
Tijd voor actie, meedoen of wegwezen.
Zeer jammer idd en niet alleen vanwege het milieu.quote:Op maandag 6 mei 2019 15:11 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Jammer alleen dat we ieder jaar duizenden mensen importeren.
Men te dom.. op fok? Nee toch hier zitten alleen de meest intelligente nederlandersquote:Op maandag 6 mei 2019 13:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Hoe dan? Als je wat wil aankaarten als werknemer, wordt je er actief uitgewerkt als het haaks is op het doel van een bedrijf: geld genereren. Als Bedrijven ook goederen aanbieden die milieuvriendelijk zijn, zullen die ook zeker gekocht worden.quote:Op maandag 6 mei 2019 14:48 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Jij komt met die debiele hyperbolen als Pol Pot aan, idioot
En bedrijven bestaan bij de gratie van consumenten. Die vrijwel altijd ook nog eens werknemer zijn. Jij hebt wel degelijk invloed en verantwoordelijkheid. Neem het.
Dit vind ik wel degelijk zeer belangrijk.quote:Het is de kracht van IPBES en haar zwakte; ze waarschuwt voor het uitsterven van diersoorten, maar ook landdegradatie, het verdwijnen van bestuivers zoals bijen en vlinders, de biologische verarming, doordat inheemse gewassen moeten wijken voor monoculturen, de aanslagen op het leven in zee en nog veel meer.
Alles duurder maken.. Dat is de oplossing natuurlijk. Lekker diegene die het geld wel heeft buiten schot laten zodat die mensen wel door kunnen gaan natuurlijk.quote:Op maandag 6 mei 2019 14:53 schreef tfors het volgende:
Wat het beste werkt is volgens mij in plaats van verplichten gewoon in plaats van het belasten van arbeid naar het belasten op vervuiling. Wil je Yoga-lessen geven? Prima, 0% belasting. Wil je een grote auto met V8 diesel kopen, of retourtje Barcelona in het weekend? Prima, betaal je wel 200% belasting. Gaan de bedrijven vanzelf wel milieuvriendelijke alternatieven aanbieden.
ps. (nu is het andersom, yoga-lessen? belasting, kerosine voor vliegtuig? geen belasting.
Zei ik dat? Nee, ik zei belasting verschuiven, niet verhogen.quote:Op maandag 6 mei 2019 15:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Alles duurder maken.. Dat is de oplossing natuurlijk. Lekker diegene die het geld wel heeft buiten schot laten zodat die mensen wel door kunnen gaan natuurlijk.
Nee, dat is de oplossing. Belasting heffen...
Dit.quote:Op maandag 6 mei 2019 14:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Fuck nog steeds dringt het niet door.
Paria, begrijp het nou, de tijd voor discussiëren is echt totaal voorbij.
Tijd voor actie, meedoen of wegwezen.
Wie kan betalen, trekt z'n schouders lekker op. Lost lekker het probleem op. En alleen maar meer ambtenaren nodig om het systeem te controleren, dus duurder.quote:Op maandag 6 mei 2019 15:26 schreef tfors het volgende:
[..]
Zei ik dat? Nee, ik zei belasting verschuiven, niet verhogen.
'Als je het niet eens bent met mij, ben je een mongool'.quote:Op maandag 6 mei 2019 15:27 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Dit.
Maar bij mongolen als Red zal het idd niet doordringen.
DE ELITE WIL GELD OVER ONZE RUG HURDUR11Q!!!
Maar dat is Pol Pot volgens jou... Die cynische houding van je brengt ons nergens natuurlijk. Het is niet alleen de overheid, of de bedrijven. Dit gaat iedereen, globaal, offers vragen. Maar het kan ook veel opleveren als men eindelijk eens fatsoenlijk gaat investeren in groene innovatie.quote:Op maandag 6 mei 2019 15:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoe dan? Als je wat wil aankaarten als werknemer, wordt je er actief uitgewerkt als het haaks is op het doel van een bedrijf: geld genereren. Als Bedrijven ook goederen aanbieden die milieuvriendelijk zijn, zullen die ook zeker gekocht worden.
Overheden moeten bedrijven stimuleren, niet alleen de consument die vervolgens alleen maar kan/mag uitgeven.
Voor wat betreft houtkap in de amazone, het is de braziliaanse overheid die daar actief toestemming tot geeft.
Voor wat betreft het great barrier reef, het is de australische overheid die daar actief een grote zeehaven wil bouwen.
Zo maar even 2 voorbeelden.
Een cynische houding van 'als je het niet eens met mij ben, flikker je maar op' brengt niemand ergens. Frustreert de discussie alleen maar.quote:Op maandag 6 mei 2019 15:36 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Maar dat is Pol Pot volgens jou... Die cynische houding van je brengt ons nergens natuurlijk. Het is niet alleen de overheid, of de bedrijven. Dit gaat iedereen, globaal, offers vragen. Maar het kan ook veel opleveren als men eindelijk eens fatsoenlijk gaat investeren in groene innovatie.
Bedrijven hebben niet aan emissies ed qua het milieu te voldoen of zo? Ben je echt zo naief? Het mag allemaal stukken strenger van mij, begrijp me niet verkeerd. Maar dat bedrijven overal mee weg komen is totale onzin.quote:Op maandag 6 mei 2019 15:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Een cynische houding van 'als je het niet eens met mij ben, flikker je maar op' brengt niemand ergens. Frustreert de discussie alleen maar.
Waarom worden dan alleen offers gevraagd van de middenklasse, waarop alle belastingen en maatregelen op van toepassing worden? Waarom gaan overheden niet actief bedrijven achter hun reet aan? Daar zitten de grootste schade veroorzakers.
Welk land in Azie heeft nog echt een bevolkingsexplosie dan? Zuid-Korea japan en China hebben te maken met te lage geboortecijfers. India, Bangladesh en Indonesie zitten rond de 2,3 kinderen per gezin nu. Ook niet ech schokkend te noemen.quote:Op maandag 6 mei 2019 15:06 schreef EdvandeBerg het volgende:
Als de mens het grote probleem is, is het de grootste urgentie het aantal mensen niet te laten groeien.
Er zal vast een flink hoofdstuk gewijd zijn aan het indammen van de bevolkingsexplosies in Afrika en Azie. Toch?
Dan heb je nog steeds geen bijen om te bestuiven.quote:Op maandag 6 mei 2019 14:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hoeveel heb jij er altijd over te zeggen gehad? Of mag je opeens nu wel bijna aan de afgrond iets zeggen?quote:Op maandag 6 mei 2019 15:51 schreef Barbusse het volgende:
[..]
En dat is wel degelijk ons aan te rekenen. Het hele economische systeem dat de wereldwijde samenleving vormt moet op de schop.
Na het evenbeeld van de heer geschapen dat kan toch niet verkeerd zijn toch?quote:Op maandag 6 mei 2019 15:37 schreef matspontius het volgende:
De mens - de doodsteek voor deze planeet
Ik heb werkelijk waar geen idee wat je precies bedoelt met deze vragen.quote:Op maandag 6 mei 2019 16:16 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoeveel heb jij er altijd over te zeggen gehad? Of mag je opeens nu wel bijna aan de afgrond iets zeggen?
Ons aan te rekenen, ik zag het al jaren eerder en ik werd voor gek verklaard, zo ook Einstein en vele voor deze, zelfs Rembrand toch?quote:Op maandag 6 mei 2019 16:19 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk waar geen idee wat je precies bedoelt met deze vragen.
Ik blijf erbij, jij bent volgens mij 24/7 dronken lol.quote:Op maandag 6 mei 2019 16:22 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ons aan te rekenen, ik zag het al jaren eerder en ik werd voor gek verklaard, zo ook Einstein en vele voor deze, zelfs Rembrand toch?
Nu wil ik mij daar helemaal niet mee vergelijken, maar jij wil iets op ONS leggen waar ik part nog deel van was.
Wel heb ik altijd de vraagprijs moeten geven, als ze niet genoeg geteld hebben eigen schuld dikke bult. Ik heb betaald wat men met het geld gedaan heeft zal mij worst wezen, echter niet achteraf komen janken bij mij dan, of ONS in de bek nemen.
Dat houdt ook een keer op.quote:Op maandag 6 mei 2019 16:28 schreef rareman1 het volgende:
We gaan hoe dan ook hard genomen worden ben ik bang.
Mag jij van mij hoor, je wil niet weten waar ik allemaal bij blijf, de helft hier lijkt van een dolle hond te zijn gebeten!quote:Op maandag 6 mei 2019 16:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik blijf erbij, jij bent volgens mij 24/7 dronken lol.
Ja jij, en niet omdat ik het niet met je eens ben.quote:Op maandag 6 mei 2019 15:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'Als je het niet eens bent met mij, ben je een mongool'.
Wie is hier nu de mongool? Pleuris idioot..
Ok manquote:Op maandag 6 mei 2019 16:22 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ons aan te rekenen, ik zag het al jaren eerder en ik werd voor gek verklaard, zo ook Einstein en vele voor deze, zelfs Rembrand toch?
Nu wil ik mij daar helemaal niet mee vergelijken, maar jij wil iets op ONS leggen waar ik part nog deel van was.
Wel heb ik altijd de vraagprijs moeten geven, als ze niet genoeg geteld hebben eigen schuld dikke bult. Ik heb betaald wat men met het geld gedaan heeft zal mij worst wezen, echter niet achteraf komen janken bij mij dan, of ONS in de bek nemen.
Niveautje weer hoor.quote:Op maandag 6 mei 2019 16:32 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ja jij, en niet omdat ik het niet met je eens ben.
Nee jij hebt een hoog intelligentie niveau wil je zeggenquote:
Klopt.quote:Op maandag 6 mei 2019 13:20 schreef probeer het volgende:
[..]
Niet eens dat. Ik bedoel ... dat is natuurlijk egoïstisch als de tering, maar in ieder geval nog eerlijk.
Nee, het meest gehoorde excuus is 'zolang anderen die erger zijn nog niets (of te weinig) doen, heeft onze moeite toch helemaal geen zin'. Een enorme drogreden, die ook nogal laf en oneerlijk over komt.
China, Indonesië, Indiaquote:Op maandag 6 mei 2019 15:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Welk land in Azie heeft nog echt een bevolkingsexplosie dan? Zuid-Korea japan en China hebben te maken met te lage geboortecijfers. India, Bangladesh en Indonesie zitten rond de 2,3 kinderen per gezin nu. Ook niet ech schokkend te noemen.
Afrika heeft wel een probleem maar die arme mensen in midden afrika (waar de geboortecijfers het hoogst zijn) hebben juist relatief weinig impact op de natuur.
Maar dat er wereldwijd (te) veel mensen zijn ben ik wel met je eens.
De grootste vervuiler investeert 360 miljard in 'renewable resources'.quote:
Waarom de hoogte in? Iemand die nu ergens in een buitengebied woont ga je echt niet in een, vanuit hun perspectief, uit de kluiten gewassen bezemkast op vier hoog krijgen.quote:Op maandag 6 mei 2019 14:42 schreef ArnosL het volgende:
Ik ben het er wel mee eens dat er wat moet gebeuren. Wat mij betreft wordt in Nederland bijvoorbeeld veel meer bos aangeplant. Daarbij nieuwbouwprojecten veel meer de hoogte in sturen en voorzien van centrale tuinen met veel groen. Tevens windmolenparken op zee bouwen (plannen van TenneT met de centrale eilanden) waarbij voorzieningen voor zeedieren worden getroffen. Load balancing kan dan in een smart grid van een hoop landen voorzien worden.
Bovenstaande moet tegen redelijke kosten gerealiseerd kunnen worden verwacht ik en het levert veel op voor de natuur.
Omdat veel mensen er geen probleem mee hebben. Ik zou best hoog willen wonen.quote:Op maandag 6 mei 2019 17:29 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Waarom de hoogte in? Iemand die nu ergens in een buitengebied woont ga je echt niet in een, vanuit hun perspectief, uit de kluiten gewassen bezemkast op vier hoog krijgen.
Mja hoe staat dat in verhouding tot hoeveel ze investeren in kolencentrales et cetera?quote:Op maandag 6 mei 2019 17:24 schreef probeer het volgende:
[..]
De grootste vervuiler investeert 360 miljard in 'renewable resources'.
https://www.nytimes.com/2(...)ergy-investment.html
https://www.volkskrant.nl(...)-indonesie~bf084aa9/quote:Op maandag 6 mei 2019 17:45 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Mja hoe staat dat in verhouding tot hoeveel ze investeren in kolencentrales et cetera?
Tuurlijk wel in kassen gebruiken ze gewoon gekweekte hommels je zet een nestkast neer en ze gaan aan het werk. Als ze aan hun einde komen zet je nieuwe in.quote:Op maandag 6 mei 2019 16:14 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dan heb je nog steeds geen bijen om te bestuiven.
Okay dat wist ik dan weer niet, dacht robotjes, dat men daar al iets geavanceerd voor gevonden had.quote:Op maandag 6 mei 2019 19:20 schreef vipergts het volgende:
[..]
Tuurlijk wel in kassen gebruiken ze gewoon gekweekte hommels je zet een nestkast neer en ze gaan aan het werk. Als ze aan hun einde komen zet je nieuwe in.
Waarom zou je dat doen als hommels het gratis doen. En beter voordat ze hommels gebruikte deden ze het met een soort trilapparaat.quote:Op maandag 6 mei 2019 19:21 schreef john2406 het volgende:
[..]
Okay dat wist ik dan weer niet, dacht robotjes, dat men daar al iets geavanceerd voor gevonden had.
quote:Op maandag 6 mei 2019 13:12 schreef Nikonlover het volgende:
Allemaal extra belasting betalen om de natuur te hellupen!!!!!!!!
Ze zullen niet zomaar van dat tril ding afgestapt zijn als net zo goed, die hommels zullen ook gekweekt moeten worden neem ik aan, of gaat dat gratis.quote:Op maandag 6 mei 2019 19:29 schreef vipergts het volgende:
[..]
Waarom zou je dat doen als hommels het gratis doen. En beter voordat ze hommels gebruikte deden ze het met een soort trilapparaat.
Wetenschap is ook maar gebaseerd op onzin. VO voor Baudet.quote:Op maandag 6 mei 2019 14:07 schreef tfors het volgende:
[..]
Ik zie 80 euro per kast staan. Maar als er 1500 per jaar koopt dan kan dat vast goedkoperquote:Op maandag 6 mei 2019 19:31 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ze zullen niet zomaar van dat tril ding afgestapt zijn als net zo goed, die hommels zullen ook gekweekt moeten worden neem ik aan, of gaat dat gratis.
Wassen neus.quote:Op maandag 6 mei 2019 15:51 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Bedrijven hebben niet aan emissies ed qua het milieu te voldoen of zo? Ben je echt zo naief? Het mag allemaal stukken strenger van mij, begrijp me niet verkeerd. Maar dat bedrijven overal mee weg komen is totale onzin.
Maar het gaat nog niet eens over bedrijven. Waar het om gaat is dat de balans in de natuur zoek is. En dat is wel degelijk ons aan te rekenen. Het hele economische systeem dat de wereldwijde samenleving vormt moet op de schop.
Naja, wil niet zeggen dat ik alle wijsheid in pacht heb ofso, maar kom iig wel met wat argumentatie over waar te beginnen...quote:Op maandag 6 mei 2019 16:47 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Nee jij hebt een hoog intelligentie niveau wil je zeggen
Nee, hoe perfect dat verloopt zien we elke dag weerquote:Op maandag 6 mei 2019 16:17 schreef john2406 het volgende:
[..]
Na het evenbeeld van de heer geschapen dat kan toch niet verkeerd zijn toch?
ik geloof ik geen enkele heerquote:Op maandag 6 mei 2019 16:17 schreef john2406 het volgende:
[..]
Na het evenbeeld van de heer geschapen dat kan toch niet verkeerd zijn toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 6 mei 2019 21:36 schreef AchJa het volgende:
Help de aarde vergaat deel #38!!!extra klimaat belasting om over te schakelen op biomassa centralesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
quote:Op maandag 6 mei 2019 21:36 schreef AchJa het volgende:
Help de aarde vergaat deel #38!!!Aha, dus diersoorten sterven niet uit? Het is een leugen, bedoeld om geld uit onze zakken te kloppen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
De dodo wordt gemist...quote:Op maandag 6 mei 2019 21:56 schreef KoosVogels het volgende:
Aha, dus diersoorten sterven niet uit? Het is een leugen, bedoeld om geld uit onze zakken te kloppen?
Aha, dus het is simpelweg niet erg? Oke.quote:
En er moet natuurlijk wel in sneltreintempo bos gekapt worden (leefgebied van een hoop beestjes) om de heilige Co2 doelstelling te halen. You win some, you loose some.quote:Op maandag 6 mei 2019 22:02 schreef KoosVogels het volgende:
Aha, dus het is simpelweg niet erg? Oke.
Qua consumptie hoor je waarschijnlijk toch makkelijk bij de top 10% van de wereldbevolking. Die roofbouw is mede dankzij onze honger naar meer welvaart.quote:Op maandag 6 mei 2019 21:13 schreef Oud_student het volgende:
Ik vraag mij altijd af wie is "de mens" ?
Het is natuurlijk de bedoeling van de organisatoren van de "top" dat we ons allemaal schuldig voelen, en vervolgens de maatregelen gaan slikken, Die maatregelen komen vrijwel altijd neer op een belastingverhoging voor het gewone volk (de rijken en de organisatoren van de "top" hebben er natuurlijk geen last van en EU parlementariërs betalen nauwelijks belasting, multinationals geen
Ik voel mij dus niet aangesproken, want ik pleeg geen roofbouw of kap hele oerwouden.
"de mens" is dus die 0,01% van de mensheid die over onze ruggen profiteert en daarvoor alles kapot maken. Laten we eerst een analyse maken wie dat zijn en hoe zij dat doen, ipv. ons allen verantwoordelijk te maken
Beter gooien we nog wat extra bauxiet-, koper- en kobaltmijnen open om Tesla te pleasen. Mijn bleek compenseert dat wel.quote:Op maandag 6 mei 2019 22:09 schreef pussycatdoll het volgende:
Iedereen die hier beweert dat ze persoonlijk niks kunnen doen moeten maar eens beginnen met minder vlees eten, zo weinig mogelijk plastic te gebruiken, en hun tuinen aanplanten met struiken/bloemen in plaats van die grijze betegelde paupertuinen hebben.
Zo lang we lekker doorfokken met zijn allen maakt minderen geen reet uit. Het stilt je geweten misschien een beetje en het stelt de ellende hooguit een miniem beetje uit.quote:Op maandag 6 mei 2019 22:09 schreef pussycatdoll het volgende:
Iedereen die hier beweert dat ze persoonlijk niks kunnen doen moeten maar eens beginnen met minder vlees eten, zo weinig mogelijk plastic te gebruiken, en hun tuinen aanplanten met struiken/bloemen in plaats van die grijze betegelde paupertuinen hebben.
Even ter opmerking.
- Geen haat op plastic, 1 van de meest efficiënte producten in de wereld alleen hoe wij het gebruiken maakt het schadelijk.
- Ik pleit niet voor vegetarisme of veganisme maar iets minder vlees kan best wel. Als je al stopt met vlees eten tijdens je ontbijt en lunch dan helpt dat al heel wat en dan kun je nog steeds ´s avonds een stukje vlees eten.
Niet. Gaan we dus ook niet doen.quote:Op maandag 6 mei 2019 22:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zo lang we lekker doorfokken met zijn allen maakt minderen geen reet uit. Het stilt je geweten misschien een beetje en het stelt de ellende hooguit een miniem beetje uit.
Je kunt beter afspreken met maximaal een miljard mensen op deze planeet te leven, maarja hoe doe je dat op een menselijke manier?
Ikzelf heb nooit gepleit voor elektrische autos en geloof ook niet dat die (voor nu) de oplossing zijn. Dit is ook niet echt een klimaatprobleem maar meer een milieuprobleem waar wij als individu toch wel een soort van invloed kunnen uitoefenen ook als is het miniem. Jij als persoon kan wel jouw omgeving inspireren en zo rolt het balletje vanzelf wel door.quote:Op maandag 6 mei 2019 22:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Beter gooien we nog wat extra bauxiet-, koper- en kobaltmijnen open om Tesla te pleasen. Mijn bleek compenseert dat wel.
Geboortebeperking ofzo idd. Alles beter dan je als geheel gedragen als een sprinkhanenplaag die zich voortplant en alles leegvreet tot het te laat is.. En de ellende niet te overzien is.quote:Op maandag 6 mei 2019 22:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet. Gaan we dus ook niet doen.
Zes miljard mensen uitmoorden lijkt mij ook ietwat krankzinnig.
Dit soort gedachten draaien binnen de korste keren uit op voorstellen of heel Afrika te steriliseren.quote:Op maandag 6 mei 2019 22:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Geboortebeperking ofzo idd. Alles beter dan je als geheel gedragen als een sprinkhanenplaag die zich voortplant en alles leegvreet tot het te laat is.. En de ellende niet te overzien is.
Je bekritiseert mogelijke (vreselijke) methodes, maar niet het doel.quote:Op maandag 6 mei 2019 22:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit soort gedachten draaien binnen de korste keren uit op voorstellen of heel Afrika te steriliseren.
Overigens heeft Hans Rosling interessante gedachten over populatiegroei. Hij is minder paniekerig. Zijn filmpjes/artikelen zijn de moeite waard.
Aarde kan ook prima miljarden mensen aan. Alleen niet als we met z'n allen de megaconsument uithangen.
Dacht je nou echt dat die 1000den mensen die naar de top komen om zich in dure hotels en restaurants op kosten van de belastingbetaler zich laten fêteren , zich ook maar 1 moment voor een vlinder of een bij zouden interesserenquote:Op maandag 6 mei 2019 21:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Aha, dus diersoorten sterven niet uit? Het is een leugen, bedoeld om geld uit onze zakken te kloppen?
Volgens mij kunnen we best in weelde leven, zonder dat we de aarde naar de klote helpen. Mochten we ooit volledig overstappen op duurzame energie, dan scheelt dat al een heel stuk. Meer kunstmatig gecreëerd voedsel (kweekvlees) doet waarschijnlijk ook wonderen.quote:Op maandag 6 mei 2019 22:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je bekritiseert mogelijke (vreselijke) methodes, maar niet het doel.
Daarnaast stellen Rosling en vergelijkbare lieden voor om miljarden extra mensen in veel grotere weelde te laten leven, zodat ze niet zoveel kinderen produceren.
Ik snap niet goed hoe ze dat voor zich zien, als we nu al op allerlei gebieden de grenzen van de draagkracht van de planeet raken. Lijkt me een niet-haalbare wensdroom.
Dat land is gewoon het land waar het EU parlement zit hoor!quote:Op maandag 6 mei 2019 22:45 schreef LXIV het volgende:
Het is jammer dat de 'backlash' op de mensheid zelf zo traag komt. De mensen verdienen het echt om genadeloos door de natuur ge-extermineerd te worden.
Mijn buurvrouw was pas bezit met haar oprit onkruidvrij te maken. Met een of ander vergif uit zo'n gifspuiter. Ik vroeg ernaar en ze vertelde trots dat haar man dit speciaal uit België gehaald had, want dat werkte tenminste goed. Dat mensen op de eerste plaats al hun vergiften uit een Derde Wereldland halen zegt al genoeg! Ik vertelde haar dat er al minder dan 70% minder insecten waren op dit moment en dat insecten essentieel zijn voor het voortbestaan van het leven.
Ik stel dan ook geen massamoord voorquote:Op maandag 6 mei 2019 22:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen we best in weelde leven, zonder dat we de aarde naar de klote helpen. Mochten we ooit volledig overstappen op duurzame energie, dan scheelt dat al een heel stuk. Meer kunstmatig gecreëerd voedsel (kweekvlees) doet waarschijnlijk ook wonderen.
Ik geloof persoonlijk wel in de innovatiekracht van de mensheid. Massamoord lijkt mij onnodig.
Zombie-apocalypse lijkt mij dan ook wel weer tof.quote:Op maandag 6 mei 2019 22:45 schreef LXIV het volgende:
Het is jammer dat de 'backlash' op de mensheid zelf zo traag komt. De mensen verdienen het echt om genadeloos door de natuur ge-extermineerd te worden.
Mijn buurvrouw was pas bezit met haar oprit onkruidvrij te maken. Met een of ander vergif uit zo'n gifspuiter. Ik vroeg ernaar en ze vertelde trots dat haar man dit speciaal uit België gehaald had, want dat werkte tenminste goed. Dat mensen op de eerste plaats al hun vergiften uit een Derde Wereldland halen zegt al genoeg! Ik vertelde haar dat er al minder dan 70% minder insecten waren op dit moment en dat insecten essentieel zijn voor het voortbestaan van het leven. En ook dat het geen fuck uitmaakt of er een beetje onkruid tussen haar klinkers groeit. Ze keek me een beetje schaapachtig aan en zei: "Ja, maar ik vind een netto oprit toch ook heel belangrijk".
En zo zijn de mensen dus. Geconfronteerd met de keuze tussen een apocalyps of wat mos op de oprit kiezen de mensen toch voor de apocalyps. Omdat die pas over een paar jaar komt en de oprit nu schoon moet.
Daarom hoop ik op een zombie-virus dat 90% van de mensen in zombies verandert. Lijkt me ook cool om in zo'n wereld te kunnen overleven, net als Daryl in TWD.
Dat je autocorrect al begint met "netto" ipv "nette" vind ik al fantastisch.quote:Op maandag 6 mei 2019 22:45 schreef LXIV het volgende:
Mijn buurvrouw was pas bezit met haar oprit onkruidvrij te maken. Met een of ander vergif uit zo'n gifspuiter. Ik vroeg ernaar en ze vertelde trots dat haar man dit speciaal uit België gehaald had, want dat werkte tenminste goed. Dat mensen op de eerste plaats al hun vergiften uit een Derde Wereldland halen zegt al genoeg! Ik vertelde haar dat er al minder dan 70% minder insecten waren op dit moment en dat insecten essentieel zijn voor het voortbestaan van het leven. En ook dat het geen fuck uitmaakt of er een beetje onkruid tussen haar klinkers groeit. Ze keek me een beetje schaapachtig aan en zei: "Ja, maar ik vind een netto oprit toch ook heel belangrijk".
Anyway, je kunt er ook een emmer natuurazijn of zout water overheen pleuren, is alles ook weg...quote:En zo zijn de mensen dus. Geconfronteerd met de keuze tussen een apocalyps of wat mos op de oprit kiezen de mensen toch voor de apocalyps. Omdat die pas over een paar jaar komt en de oprit nu schoon moet.
Daarom hoop ik op een zombie-virus dat 90% van de mensen in zombies verandert. Lijkt me ook cool om in zo'n wereld te kunnen overleven, net als Daryl in TWD.
Hoe kom je daarbij?quote:Op maandag 6 mei 2019 22:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik stel dan ook geen massamoord voor
Maar ik geloof dat minderen slechts het knagende geweten enigszins stilt en verder niks fundamenteels verandert aan de groeiende impact van de mensheid op deze planeet.
Voor de individuele mens zelf niet bepaald beter, het leven was toen kort, naar, hard en bruut.quote:Op maandag 6 mei 2019 22:47 schreef john2406 het volgende:
Toen men de mens ging civiliseren toen ging het fout, als men mij wild had gelaten was het misschien beter geweest. Dus zeg maar vanaf de bijbel misschien?
Is het een vraag of een stelling?
Nogmaals, overstappen op duurzame energie. Meer kunstmatig voedsel, zodat je niet dagelijks miljoenen beesten hoeft te slachten. Meer oog voor de natuur en grotere gebieden met rust laten. Vergif in de ban doen, zoals Lodewijk hierboven aangeeft.quote:Op maandag 6 mei 2019 22:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik stel dan ook geen massamoord voor
Maar ik geloof dat minderen slechts het knagende geweten enigszins stilt en verder niks fundamenteels verandert aan de groeiende impact van de mensheid op deze planeet.
Dat betoog ik net in meerdere posts. Welk deel ben je het mee oneens?quote:
Of men plant een gen iedereen nicht en het geboorte cijfer daalt vanzelf?quote:Op maandag 6 mei 2019 22:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Voor de individuele mens zelf niet bepaald beter, het leven was toen kort, naar, hard en bruut.
Maar er was wel balans met de rest van de natuur. Die balans is nu ernstig verstoord.
Ja, maar we krijgen een insecten-apocalyps.quote:Op maandag 6 mei 2019 22:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zombie-apocalypse lijkt mij dan ook wel weer tof.
Teveel auto s dus is dat het probleem?quote:Op maandag 6 mei 2019 22:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, maar we krijgen een insecten-apocalyps.
Fokkers geboren voor 1980 zullen zich nog wel herinneren dat na een autoritje de hele voorruit onder de insectenspletters zat. Tegenwoordig kun je van hier naar Amsterdam en terug rijden zonder een insect op je voorruit te krijgen. Mijn buurvrouw vindt ook dat natuurlijk geweldig, maar het geeft wel aan dat er iets mis is. Serieus, wat mij betreft kan de mensheid die rekening liever eerder dan later gepresenteerd krijgen.
Het gaat op zich niet om die insecten die door auto's geplet worden, maar het is vooral een teken aan de want dat de totale insectenpopulatie sterk afneemt.quote:Op maandag 6 mei 2019 22:55 schreef john2406 het volgende:
[..]
Teveel auto s dus is dat het probleem?
Dan heb jij dus net als ik veel vogels die je tuin komen bezoeken, ik mag vogels wel namelijk.quote:Op maandag 6 mei 2019 22:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat op zich niet om die insecten die door auto's geplet worden, maar het is vooral een teken aan de want dat de totale insectenpopulatie sterk afneemt.
Ik ben zelf mijn tuin wel zo aan het inrichten om insecten maximaal te ondersteunen. In tegenstelling tot de huidige trend om alle groen weg te halen en te vervangen door steen en/of een plastic grasmat.
Energie is een groot probleem idd.quote:Op maandag 6 mei 2019 22:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, overstappen op duurzame energie. Meer kunstmatig voedsel, zodat je niet dagelijks miljoenen beesten hoeft te slachten. Meer oog voor de natuur en grotere gebieden met rust laten. Vergif in de ban doen, zoals Lodewijk hierboven aangeeft.
Je hoeft echt niet de wereldbevolking drastisch te verkleinen. We moeten gewoon een beetje normaal gaan doen met z'n allen.
Hulde. En dat meen ik oprecht.quote:Op maandag 6 mei 2019 22:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat op zich niet om die insecten die door auto's geplet worden, maar het is vooral een teken aan de want dat de totale insectenpopulatie sterk afneemt.
Ik ben zelf mijn tuin wel zo aan het inrichten om insecten maximaal te ondersteunen. In tegenstelling tot de huidige trend om alle groen weg te halen en te vervangen door steen en/of een plastic grasmat.
Ja daar had ik het recent met mevrouw Perrin ook over. We zien echt beduidend minder insecten de laatste jaren. Leve de neonicotinoïden.quote:Op maandag 6 mei 2019 22:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Fokkers geboren voor 1980 zullen zich nog wel herinneren dat na een autoritje de hele voorruit onder de insectenspletters zat. Tegenwoordig kun je van hier naar Amsterdam en terug rijden zonder een insect op je voorruit te krijgen. Mijn buurvrouw vindt ook dat natuurlijk geweldig, maar het geeft wel aan dat er iets mis is. Serieus, wat mij betreft kan de mensheid die rekening liever eerder dan later gepresenteerd krijgen.
Nogmaals, ik heb vertrouwen in de innovatiekracht van de mensheid.quote:Op maandag 6 mei 2019 22:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Energie is een groot probleem idd.
Duurzame energie moet nog uitgevonden worden, geen van de zaken die jij duurzaam noemt zijn dat ook echt iig.
Zodra men rijker wordt, gaat men meer vlees consumeren. Vegetarisme en vleesvervangers zijn niet bepaald populair.
Vergif in de ban doen, betekent veelal slechtere oogsten, helaas.
Het fundamentele probleem blijft, lapmiddeltjes winnen hooguit een beetje tijd.
En een superduidelijk voorbeeld van de schaal van onze impact als mensen.quote:Op maandag 6 mei 2019 22:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hulde. En dat meen ik oprecht.
Veel mensen beseffen zich inderdaad niet dat het verdwijnen van insecten een gigantisch probleem is.
Ja dat snap ik. En dat is het ook. Ik vraag me af of het een oplosbaar probleem is zonder wereldregering die bepaalde zaken, hoe vervelend ook, globaal kan afdwingen.quote:Op maandag 6 mei 2019 23:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, ik heb vertrouwen in de innovatiekracht van de mensheid.
Wat mij stoort is dat een vervuilend land als de VS op een figuur als Trump stemt, die vervolgens milieuwetgeving de nek omdraait en het akkoord van Parijs weigert te ratificeren.
En dan vervolgens roepen diezelfde kiezers dat mensen in Afrika maar minder kinderen moeten krijgen omdat er teveel mensen op deze aarde leven. Dat vind ik nogal lastig te verteren.
Het volgende wat ik haat wat ik mensen in het dorp zie doen.quote:Op maandag 6 mei 2019 23:01 schreef john2406 het volgende:
En dan erbij dat men insecten op de menu kaart wil zetten, gunnen ze die vogels niks meer, de afgunst zit diep he!
Zoals hout plus dat er allerlei andersoortige delfstoffen naar boven gehaald dienen te worden voor de bouw en instandhouding van al dat "duurzame" geneuzel...quote:Op maandag 6 mei 2019 22:52 schreef KoosVogels het volgende:
Nogmaals, overstappen op duurzame energie.
Soylent Green, win, win.quote:Meer kunstmatig voedsel, zodat je niet dagelijks miljoenen beesten hoeft te slachten.
Niks, vooral Nederlandse inovatie zoals pulsvisserij de nek omdraaien! En op het moment dat er kobalt of lithium te vinden is meteen een mijn optuigen die zijn weerga niet kent om punt 1 te bevoorraden.quote:Meer oog voor de natuur en grotere gebieden met rust laten.
Maar dan ook niet gaan janken als er weer eoa invasieve soort zijn kop opsteekt en we er vanwege regelgeving geen reet aan kunnen doen. Ik bedoel DDT was niet een heel fijn middel maar ondertussen zouden we willen dat het weer ingezet kan worden.quote:Vergif in de ban doen, zoals Lodewijk hierboven aangeeft.
Rij eens over de Afsluitdijk als je durft...quote:Op maandag 6 mei 2019 22:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Is daar zoveel stilstaand water?quote:Op maandag 6 mei 2019 23:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Rij eens over de Afsluitdijk als je durft...![]()
Of gewoon op dezelfde voet doorgaan en hope for the best, inderdaad.quote:Op maandag 6 mei 2019 23:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zoals hout plus dat er allerlei andersoortige delfstoffen naar boven gehaald dienen te worden voor de bouw en instandhouding van al dat "duurzame" geneuzel...
[..]
Soylent Green, win, win.
[..]
Niks, vooral Nederlandse inovatie zoals pulsvisserij de nek omdraaien! En op het moment dat er kobalt of lithium te vinden is meteen een mijn optuigen die zijn weerga niet kent om punt 1 te bevoorraden.
[..]
Maar dan ook niet gaan janken als er weer eoa invasieve soort zijn kop opsteekt en we er vanwege regelgeving geen reet aan kunnen doen. Ik bedoel DDT was niet een heel fijn middel maar ondertussen zouden we willen dat het weer ingezet kan worden.
Muggen zie je hier ook nog wel. Die zijn dan ook onuitroeibaar. Wat mensen, plantensappen en een plasje water en je hebt er last van. Alleen zijn muggen alleen onvoldoende diversiteit om het systeem in balans te houden. Bestuiven doen ze bijvoorbeeld niet.quote:Op maandag 6 mei 2019 23:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Rij eens over de Afsluitdijk als je durft...![]()
Geen kinderen neem ik aan?quote:Op maandag 6 mei 2019 23:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Of gewoon op dezelfde voet doorgaan en hope for the best, inderdaad.
Weet je, het zal mij verder ook een rotzorg zijn. Over een jaar 60 lig ik toch onder de zoden. Succes ermee.
Typisch, altijd naar een ander wijzen..quote:Op maandag 6 mei 2019 23:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, ik heb vertrouwen in de innovatiekracht van de mensheid.
Wat mij stoort is dat een vervuilend land als de VS op een figuur als Trump stemt, die vervolgens milieuwetgeving de nek omdraait en het akkoord van Parijs weigert te ratificeren.
En dan vervolgens roepen diezelfde kiezers dat mensen in Afrika maar minder kinderen moeten krijgen omdat er teveel mensen op deze aarde leven. Dat vind ik nogal lastig te verteren.
Weet je wat het is? Als het nu een keuze zou zijn tussen nu onze kinderen eten geven of over 50 jaar nog een ecosysteem, dan was het een lastige keuze.quote:Op maandag 6 mei 2019 23:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Of gewoon op dezelfde voet doorgaan en hope for the best, inderdaad.
Weet je, het zal mij verder ook een rotzorg zijn. Over een jaar 60 lig ik toch onder de zoden. Succes ermee.
Jawel, een bekende is bijv:quote:Op maandag 6 mei 2019 23:13 schreef Pleun2011 het volgende:
Zijn er eigenlijk dystopische boeken geschreven over wat er gebeurt als de wereldbevolking explosief stijgt? Oorlogen om water etc.
Ik denk dat het ook een beetje gebiedsgebonden is. Jij weet dat ik in de Peel zit vwb plaatsing en in Friesland woon. In de Peel zie ik idd weinig variatie in insecten, we worden daar ondertussen doodgegooid door de stinkwantsen en die processierupsen met hier en daar een verdwaalde papierwesp maar dan houdt het wel een beetje op.quote:Op maandag 6 mei 2019 23:15 schreef LXIV het volgende:
Muggen zie je hier ook nog wel. Die zijn dan ook onuitroeibaar. Wat mensen, plantensappen en een plasje water en je hebt er last van. Alleen zijn muggen alleen onvoldoende diversiteit om het systeem in balans te houden. Bestuiven doen ze bijvoorbeeld niet.
Thanks die ga ik bestellenquote:Op maandag 6 mei 2019 23:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Jawel, een bekende is bijv:
https://www.bol.com/nl/p/the-long-emergency/9200000007700115/
Is nu al bezigquote:Op maandag 6 mei 2019 23:20 schreef Pleun2011 het volgende:
Zien jullie de Westerse beschaving ooit instorten? Zoals het Romeinse Rijk ooit.
Ik vond het erg leesbaar, maar vrolijk word je er niet van.quote:
Tsja, het is aan de overheid/politiek om innovatie te stimuleren en ondersteunen zodat ik niet in een vervuilende auto naar m'n werk hoef. Openbaar vervoer goedkoper en sneller te maken, zodat ik niet met het vliegtuig naar het buitenland moet.quote:Op maandag 6 mei 2019 23:17 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Typisch, altijd naar een ander wijzen..
Maar wel zelf auto rijden en de wereld overvliegen.
Misschien omdat Friesland toch veel dunner bevolkt is. Ik heb ook zo'n insectenhotel natuurlijk, maar daar gebeurt niet zoveel.quote:Op maandag 6 mei 2019 23:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook een beetje gebiedsgebonden is. Jij weet dat ik in de Peel zit vwb plaatsing en in Friesland woon. In de Peel zie ik idd weinig variatie in insecten, we worden daar ondertussen doodgegooid door de stinkwantsen en die processierupsen met hier en daar een verdwaalde papierwesp maar dan houdt het wel een beetje op.
In Fryslan daarentegen heb ik metselbijen in mijn insectenkast, hommels in de spouwmuur, een shitload aan vlinders en weet ik het...
Maar voor die kolere stinkwantsen in de Peel de dienst uitmaakten (waren bijna uitgeroeid) had je in de Peel ook een veel grotere verscheidenheid aan insecten.
Goede boeken zijn meestal niet vrolijk. Zolang ik die in mijn verwarmde kamer kan lezen, kopje koffie binnen handbereik, of lekker in bed met een aangenaam muziekje..dan is het allemaal wel behapbaar.quote:Op maandag 6 mei 2019 23:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik vond het erg leesbaar, maar vrolijk word je er niet van.
In bepaalde opzichten zeker.quote:
Ga fietsen man...quote:Op maandag 6 mei 2019 23:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, het is aan de overheid/politiek om innovatie te stimuleren en ondersteunen zodat ik niet in een vervuilende auto naar m'n werk hoef. Openbaar vervoer goedkoper en sneller te maken, zodat ik niet met het vliegtuig naar het buitenland moet.
Maar dan moeten er wel partijen de scepter zwaaien die open staan voor een dergelijke koers.
De schuld ligt bij politiek leiders die bij machte zijn het roer om te gooien maar dat nalaten en de kiezers die hen steunen.quote:Op maandag 6 mei 2019 23:30 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Ga fietsen man...
Altijd de schuld bij een ander leggen, neem zelf verantwoordelijkheid.
Of wees eerlijk en zeg dat je het allemaal geen reet kan schelen.
Ik heb meer het idee dat juist door het niet meer ingrijpen van de mens (want dat wordt allemaal niet meer gewaardeerd) andere soorten weer de vrije hand krijgen waarvan we eigenlijk blij waren dat we er vanaf waren. Kijk naar iets simpels als de bedwants, beter gezegd de wantsen in het algemeen. En waarom is Lyme tegenwoordig zo'n issue? (Jij kent de FSME vaccinaties ook wel, dat is ook pas sinds de laatste paar jaar.) Voorheen hadden we die ellende bijna uitgeroeid maar tegenwoordig is iedereen vergeten waarom we die ellende met alle middelen die tot onze beschikking stonden te lijf gingen.quote:Op maandag 6 mei 2019 23:24 schreef LXIV het volgende:
Misschien omdat Friesland toch veel dunner bevolkt is. Ik heb ook zo'n insectenhotel natuurlijk, maar daar gebeurt niet zoveel.
Je kunt lekker liberaal-rechts ook het heft in eigen hand nemen ipv te wachten op de overheid. Door minder vlees te nemen, of zelf kippen te houden, je tuin groen te maken, naar je werk te fietsen etc. De overheid is relatief machteloos. Het moet toch uit de mensen zelf komen.quote:Op maandag 6 mei 2019 23:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De schuld ligt bij politiek leiders die bij machte zijn het roer om te gooien maar dat nalaten en de kiezers die hen steunen.
Of met 9x zo weinig mensen die wel gewoon 3x per jaar vliegen als ze dat willenquote:Op maandag 6 mei 2019 23:30 schreef LXIV het volgende:
Vliegen zou zo duur moeten zijn dat mensen het 1x in de drie jaar konden doen, ipv ieder jaar 3x. Dat scheelt al een hoop.
Wat was de reden dan? dat die wolven af-en-toe een schaap pakten? Ik vind het echt wel ok als er in Nederland 1000 schapen per jaar door wolven verslonden worden. Desnoods worden die boeren gecompenseerd. Ik vind het ook nog wel ok als er 100 mensen per jaar door wolven worden opgegeten. Waarom niet? Waarom zou de mens recht hebben op 100% van het aardoppervlak en alle hulpbronnen?quote:Op maandag 6 mei 2019 23:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb meer het idee dat juist door het niet meer ingrijpen van de mens (want dat wordt allemaal niet meer gewaardeerd) andere soorten weer de vrije hand krijgen waarvan we eigenlijk blij waren dat we er vanaf waren. Kijk naar iets simpels als de bedwants, beter gezegd de wantsen in het algemeen. En waarom is Lyme tegenwoordig zo'n issue? (Jij kent de vaccinaties ook wel, dat is ook pas sinds de laatste paar jaar.) Voorheen hadden we die ellende bijna uitgeroeid maar tegenwoordig is iedereen vergeten waarom we die ellende met alle middelen die tot onze beschikking stonden te lijf gingen.
Kijk naar al die idioten die nu staan te juichen dat de wolf zich weer laat zien in Nederland, het had gvd een reden dat dat beest eruit getrapt wat. Moeten we nu echt weer van voor af aan beginnen?
Vooral toen mij broertje weer vals speelde.quote:Op maandag 6 mei 2019 23:38 schreef john2406 het volgende:
Dat thunderbird poppetje schijnt aardig wat gevlogen te hebben in zijn verleden las ik laatst.
Zo makkelijk, als je een gewone auto kan betalen kan je ook een Twizzy aanschaffen.quote:Op maandag 6 mei 2019 23:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De schuld ligt bij politiek leiders die bij machte zijn het roer om te gooien maar dat nalaten en de kiezers die hen steunen.
Best nice verder hoor, maar zie je de overige 99% van de wereldbevolking echt ook hun persoonlijke levensstijl vrijwillig aanpassen ten behoeve van de langetermijnvisie voor de mensheid als geheel?quote:Op maandag 6 mei 2019 23:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je kunt lekker liberaal-rechts ook het heft in eigen hand nemen ipv te wachten op de overheid. Door minder vlees te nemen, of zelf kippen te houden, je tuin groen te maken, naar je werk te fietsen etc. De overheid is relatief machteloos. Het moet toch uit de mensen zelf komen.
Och ja, zolang het niet al te dicht bij huis is...quote:Op maandag 6 mei 2019 23:38 schreef LXIV het volgende:
Wat was de reden dan? dat die wolven af-en-toe een schaap pakten? Ik vind het echt wel ok als er in Nederland 1000 schapen per jaar door wolven verslonden worden. Desnoods worden die boeren gecompenseerd. Ik vind het ook nog wel ok als er 100 mensen per jaar door wolven worden opgegeten. Waarom niet? Waarom zou de mens recht hebben op 100% van het aardoppervlak en alle hulpbronnen?
die Twizzy is nog niet zo lang het is al veel langer aan de hand en is niet snel terug te dringen.quote:Op maandag 6 mei 2019 23:39 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Zo makkelijk, als je een gewone auto kan betalen kan je ook een Twizzy aanschaffen.
Ding is betaalbaar zonder subsidie en volledig elektrisch.
Maar je zou wat gemak moeten inleveren....
Beter op fok de moralist uithangen en de oorzaak bij een ander leggen.
Omdat niemand ons tegenhoudt.quote:Op maandag 6 mei 2019 23:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom zou de mens recht hebben op 100% van het aardoppervlak en alle hulpbronnen?
Wat kost dat ding?quote:Op maandag 6 mei 2019 23:39 schreef Klepper272 het volgende:
Zo makkelijk, als je een gewone auto kan betalen kan je ook een Twizzy aanschaffen.
Omdat de gelegenheid geboden wordt niet tegenhouden, de of het kapitalisme maakt het gemakkelijk, eigenlijk wel goed. Las laatst dat iemand zich verneukte dat niet iedereen zo een electro wagen kan hebben, nou als die alleen de wegen mag betalen. Dan zijn alleen de toe en afvoerwegen van en naar Rotterdam onderhouden.quote:
Dat zal niet zo gemakkelijk gaan en vast en zeker pas als het te laat is. Maar uit principe (ethiek) zul je zelf altijd moeten handelen zoals je zou willen dat anderen handelden. Al zet dat netto maar weinig zoden aan de dijk. Als je wil dat anderen naar je luisteren, dan zul je zelf overeenkomstig moeten handelen, anders heeft je boodschap geen effect.quote:Op maandag 6 mei 2019 23:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Best nice verder hoor, maar zie je de overige 99% van de wereldbevolking echt ook hun persoonlijke levensstijl vrijwillig aanpassen ten behoeve van de langetermijnvisie voor de mensheid als geheel?
Ik niet namelijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
Jij gaat dus vanaf nu het onkruid verwijderen bij je buurvrouw?quote:Op maandag 6 mei 2019 23:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zal niet zo gemakkelijk gaan en vast en zeker pas als het te laat is. Maar uit principe (ethiek) zul je zelf altijd moeten handelen zoals je zou willen dat anderen handelden. Al zet dat netto maar weinig zoden aan de dijk. Als je wil dat anderen naar je luisteren, dan zul je zelf overeenkomstig moeten handelen, anders heeft je boodschap geen effect.
quote:Op maandag 6 mei 2019 23:43 schreef YuckFou het volgende:
Door alle reakties heb ik niet alles kunnen lezen, ik denk dat voor een hoop mensen met iets geweten het helemaal niet zo lastig is....
Scheid je afval, maak geen onnodige kilometers met je auto of vliegtuig, koop duurzaam en gebruik iets tot het echt op is in plaats van tot het nieuwe model uit komt, wees matig met vlees en andere natuurverslindende voedingsstoffen, koop biologisch/beter leven als je het kan betalen en laat overprocessed food liggen, daarmee verklein je je footprint al behoorlijk, kan je het betalen en heb je een eigen woning, kijk dan of je energietechnisch zelfstandig kan worden door warmtepomp en zonnecellen en wen aan een graadje minder in huis.
Dan de overheid, de klojo's in DenHaag met boter op hun hoofd, Kyoto en Parijs zijn er al jaaaren en pas sinds 1á2 jaar is klimaat ineens een issue een verkiezingsonderwerp, WHAT THE ACTUAL FUCK IDIOTEN, na Parijs hadden ze keihard het roer om moeten gooien, voor ons simpel werkvolk en minstens, zo niet harder voor de multinationals en het grootbedrijf, Nederland transportland? Ja per trein ja, fuck off met je stinktrucks, kerncentrales bouwen, kolen uitsluiten, de gaswinning terug naar een niveau wat Groningen niet laat beven maar de transitie betaald en pak die GVD'ende multinationals aan, en dan (en dit is wel een dingetje...) mondiaal, alle landen gaan kapot, de hele planeet wordt een dode bal steen en ijzer en iedereen denkt fuck it, na mij zal t wel, lekker vooruit schuiven en zelf wat doen ho maar, want economische groei en voorspoed, uhuh, fuckers, t zijn jullie kleinkinderen hoor, niet de mijne die verzuipen, verstikken en in een Mad Max scenario groot worden, en who's to blame, al die pluche klevers die wet na wet vooruit schuiven en geen knoop durven doorhakken...
Ben ik gechargeerd? ja natuurlijk, heb ik gelijk? Sorry maar ja, humanity is fucked&t is onze eigen schuld.In je spoiler dat komt er ook nog bij pulsvisserij, het kan niet snel genoeg gaan toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja maar je zit wel half in de regen dan he.quote:Op maandag 6 mei 2019 23:44 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Ca 8000 euro met lease accu.
Volgens mij ongeveer 14000 euro met accu in eigendom.
Het is gewoon hypocrisie ten top, net als zonnecellen stimuleren maar wel belasting op je zelf geproduceerde stroom willen heffen en moeilijk doen met regelingen, dat is niet stimuleren, dat is met een schijnheilig smoel vernieuwing en duurzaamheid tegenhoudenquote:Op maandag 6 mei 2019 23:45 schreef john2406 het volgende:
In je spoiler dat komt er ook nog bij pulsvisserij, het kan niet snel genoeg gaan toch?
Door alle reakties heb ik niet alles kunnen lezen, ik denk dat voor een hoop mensen met iets geweten het helemaal niet zo lastig is....
Scheid je afval, maak geen onnodige kilometers met je auto of vliegtuig, koop duurzaam en gebruik iets tot het echt op is in plaats van tot het nieuwe model uit komt, wees matig met vlees en andere natuurverslindende voedingsstoffen, koop biologisch/beter leven als je het kan betalen en laat overprocessed food liggen, daarmee verklein je je footprint al behoorlijk, kan je het betalen en heb je een eigen woning, kijk dan of je energietechnisch zelfstandig kan worden door warmtepomp en zonnecellen en wen aan een graadje minder in huis.
Dan de overheid, de klojo's in DenHaag met boter op hun hoofd, Kyoto en Parijs zijn er al jaaaren en pas sinds 1á2 jaar is klimaat ineens een issue een verkiezingsonderwerp, WHAT THE ACTUAL FUCK IDIOTEN, na Parijs hadden ze keihard het roer om moeten gooien, voor ons simpel werkvolk en minstens, zo niet harder voor de multinationals en het grootbedrijf, Nederland transportland? Ja per trein ja, fuck off met je stinktrucks, kerncentrales bouwen, kolen uitsluiten, de gaswinning terug naar een niveau wat Groningen niet laat beven maar de transitie betaald en pak die GVD'ende multinationals aan, en dan (en dit is wel een dingetje...) mondiaal, alle landen gaan kapot, de hele planeet wordt een dode bal steen en ijzer en iedereen denkt fuck it, na mij zal t wel, lekker vooruit schuiven en zelf wat doen ho maar, want economische groei en voorspoed, uhuh, fuckers, t zijn jullie kleinkinderen hoor, niet de mijne die verzuipen, verstikken en in een Mad Max scenario groot worden, en who's to blame, al die pluche klevers die wet na wet vooruit schuiven en geen knoop durven doorhakken...
Ben ik gechargeerd? ja natuurlijk, heb ik gelijk? Sorry maar ja, humanity is fucked&t is onze eigen schuld.Tja, die kweekzalm van jou wordt ook gewoon gevoederd met vismeel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En raad eens waar die vismeel vandaan komt...
Nee. Maar het is dus helemaal geen ramp als er wat 'onkruid' tussen de tegels groeit. Echt niet. Zelf leg ik ca 1500m2 aan 'onkruid' aan. (wilde planten). En daartussen wat dood hout.quote:Op maandag 6 mei 2019 23:44 schreef john2406 het volgende:
[..]
Jij gaat dus vanaf nu het onkruid verwijderen bij je buurvrouw?
Dat maakt die buurvrouw dus fijn voor zichzelf uit, tenzij je kan haar overhalen.quote:Op maandag 6 mei 2019 23:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Maar het is dus helemaal geen ramp als er wat 'onkruid' tussen de tegels groeit. Echt niet. Zelf leg ik ca 1500m2 aan 'onkruid' aan. (wilde planten). En daartussen wat dood hout.
Sinds ik een rijbewijs heb, zo'n 28 jaar geleden, heb ik me altijd tot doel gesteld om hfl 1000,- aan een auto uit te geven, tot de invoering van de euro is mij dat redelijk gelukt, daarna moest ik ik mijn doelstelling wel een beetje aanpassen dus werd het 1000 euro en dat lukt tot nu toe ook best aardig.quote:Op maandag 6 mei 2019 23:44 schreef Klepper272 het volgende:
Ca 8000 euro met lease accu.
Volgens mij ongeveer 14000 euro met accu in eigendom.
Als er iets wordt gestimuleerd zijn het wel zonnepanelen.quote:Op maandag 6 mei 2019 23:47 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Het is gewoon hypocrisie ten top, net als zonnecellen stimuleren maar wel belasting op je zelf geproduceerde stroom willen heffen en moeilijk doen met regelingen, dat is niet stimuleren, dat is met een schijnheilig smoel vernieuwing en duurzaamheid tegenhouden
Ook als ik ga leven als de grootste hippie op aarde, zal er niets wezenlijks veranderen. Alleen politiek leiders kunnen daadwerkelijk aardverschuivingen in gang zetten.quote:Op maandag 6 mei 2019 23:39 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Maar je zou wat gemak moeten inleveren....
Beter op fok de moralist uithangen en de oorzaak bij een ander leggen.
Heb jij enig idee hoe zo een twizzy uitziet, als je er nog eens auto tegen zegt hoop ik dat je iemand in de nek slaat.quote:Op maandag 6 mei 2019 23:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Sinds ik een rijbewijs heb, zo'n 28 jaar geleden, heb ik me altijd tot doel gesteld om hfl 1000,- aan een auto uit te geven, tot de invoering van de euro is mij dat redelijk gelukt, daarna moest ik ik mijn doelstelling wel een beetje aanpassen dus werd het 1000 euro en dat lukt tot nu toe ook best aardig.
En nu ga jij mij vertellen dat ik 14.000 euro moet uitgeven aan een auto omdat ik een auto kan betalen?
"mijn kweekzalm is er niet, ik zeg vrienden die me te eten vragen dat als ze vis willen eten dat het enige is wat ik et, zelf koop ik nooit vis. krab of zeevruchten, dus ook geen vismeelgevoerde kweekzalm, had je verder er nog iets zinnigs te melden? of zocht je alleen een puntje om mn rant te kunnen dissen?quote:Op maandag 6 mei 2019 23:48 schreef Klepper272 het volgende:
Tja, die kweekzalm van jou wordt ook gewoon gevoederd met vismeel.
En raad eens waar die vismeel vandaan komt...
reageer eens echt inhoudelijk man, in plaats van je simpele oneliners die verder niks toevoegenquote:Op maandag 6 mei 2019 23:50 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Als er iets wordt gestimuleerd zijn het wel zonnepanelen.
Die dingen zijn alleen maar kosteneffectief door de terugleververgoeding.
Ben ik gechargeerd? ja natuurlijk, heb ik gelijk? Sorry maar ja, humanity is fucked&t is onze eigen schuld.Dat 'Nederland Transportland' is ook zo'n idiote kreet. Transportland. Al die chauffeurs tanken in een ander land en rijden hier het wegdek kapot rijden. Maar het ergste is nog wel dat zij tonnen en tonnen aan fijnstof de lucht inblazen. Nederland heeft een van de meest vervuilde lucht van Europa. En misschien dat er in de haven dan een overslagbedrijf een paar euro verdient aan zo'n container, maar de netto-kosten voor Nederland (inclusief files) zijn nog hoger dan die opbrengsten. In Nederland wonen is gelijk aan het roken van 3 tot 6 sigaretten per dag vanwege het geweldige "Nederland Transportland"-ideaal.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan kan ik nog gaan ranten tegen die logistieke distributiecentra die overal het landschap komen verzieken. Ja, maar 'banen, banen, banen'. Er werkt nauwelijks een Nederlander in die centra, dat volk moet allemaal uit Polen komen. Ook hier weer verdient één baasje een paar euro ten kostte van heel veel anderen.The End Times are wild
De A73, de tol ontwijk snelweg van Europa...quote:Op maandag 6 mei 2019 23:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat 'Nederland Transportland' is ook zo'n idiote kreet. Transportland. Al die chauffeurs tanken in een ander land en rijden hier het wegdek kapot rijden. Maar het ergste is nog wel dat zij tonnen en tonnen aan fijnstof de lucht inblazen. Nederland heeft een van de meest vervuilde lucht van Europa. En misschien dat er in de haven dan een overslagbedrijf een paar euro verdient aan zo'n container, maar de netto-kosten voor Nederland (inclusief files) zijn nog hoger dan die opbrengsten. In Nederland wonen is gelijk aan het roken van 3 tot 6 sigaretten per dag vanwege het geweldige "Nederland Transportland"-ideaal.
En dan kan ik nog gaan ranten tegen die logistieke distributiecentra die overal het landschap komen verzieken. Ja, maar 'banen, banen, banen'. Er werkt nauwelijks een Nederlander in die centra, dat volk moet allemaal uit Polen komen. Ook hier weer verdient één baasje een paar euro ten kostte van heel veel anderen.
Maar als iedereen zo redeneert dan weet je zeker dat er nooit iets wezenlijks verandert. Dus zul je toch moeten..quote:Op maandag 6 mei 2019 23:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook als ik ga leven als de grootste hippie op aarde, zal er niets wezenlijks veranderen.
Niet genoemd, maar wel precies de snelweg die ik bedoelde. En die vrachtwagens daar worden gewoon in Antwerpen geladen. Het enige wat ze in Nederland achterlaten is een kapot wegdek, fijnstof en filedruk. Gelukkig hoef ik niet over die weg!!quote:Op maandag 6 mei 2019 23:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
De A73, de tol ontwijk snelweg van Europa...
Je kunt je ook inzetten voor politieke verandering. Werken aan meer bewustwording. Dat heeft potentieel meer impact dan alleen je eigen levensstijl aanpassen.quote:Op maandag 6 mei 2019 23:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar als iedereen zo redeneert dan weet je zeker dat er nooit iets wezenlijks verandert. Dus zul je toch moeten..
Ik heb in een heel ander topic over files al eens gesteld dat een enorm overslag centrum in het oosten van het land aan het eind van de Betuwelijn best een goed dee zou zijn, verplicht die havenbaronnen maar de containertjes op een trein te zetten en laat de truckers ze maar dicht bij de Duitse grens ophalen, scheelt duizenden trucks die van oost naar west rijden en vice versa en drukt gelijk de dagelijkse files.quote:Op maandag 6 mei 2019 23:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat 'Nederland Transportland' is ook zo'n idiote kreet. Transportland. Al die chauffeurs tanken in een ander land en rijden hier het wegdek kapot rijden. Maar het ergste is nog wel dat zij tonnen en tonnen aan fijnstof de lucht inblazen. Nederland heeft een van de meest vervuilde lucht van Europa. En misschien dat er in de haven dan een overslagbedrijf een paar euro verdient aan zo'n container, maar de netto-kosten voor Nederland (inclusief files) zijn nog hoger dan die opbrengsten. In Nederland wonen is gelijk aan het roken van 3 tot 6 sigaretten per dag vanwege het geweldige "Nederland Transportland"-ideaal.
En dan kan ik nog gaan ranten tegen die logistieke distributiecentra die overal het landschap komen verzieken. Ja, maar 'banen, banen, banen'. Er werkt nauwelijks een Nederlander in die centra, dat volk moet allemaal uit Polen komen. Ook hier weer verdient één baasje een paar euro ten kostte van heel veel anderen.
Dat doe ik toch ook? Maar wel op kleine schaal dan, in mijn eigen omgeving. Zonder overheidsgeweld of omkoping van industriële lobbyisten, zoals bij de EU het geval is.quote:Op maandag 6 mei 2019 23:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je kunt je ook inzetten voor politieke verandering. Werken aan meer bewustwording. Dat heeft potentieel meer impact dan alleen je eigen levensstijl aanpassen.
Een combinatie van dat alles werkt denk ik het best.
Even los daarvan, ik mag als sportvisser geen paling meer meenemen of in bezit hebben, ja ik mag er nog wel op vissen maar ik moet ze terugzetten. De paling die je tegenwoordig bij de visboer kunt kopen is kweekpaling (gevangen glasaal en groot gebracht in kweekbakken), echte wilde paling (skiere iel) is bijna niet meer te krijgen in Nederland vanwege allerlei regelgeving omdat de paling zeldzaam is. Maar ondertussen vangen onze zuidelijke buren zoals Italie, Frankrijk en Spanje de glasaal met miljoenen tonnen weg, waar is de winst nu te halen?quote:Op maandag 6 mei 2019 23:52 schreef YuckFou het volgende:
"mijn kweekzalm is er niet, ik zeg vrienden die me te eten vragen dat als ze vis willen eten dat het enige is wat ik et, zelf koop ik nooit vis. krab of zeevruchten, dus ook geen vismeelgevoerde kweekzalm, had je verder er nog iets zinnigs te melden? of zocht je alleen een puntje om mn rant te kunnen dissen?
Goed bezig, in dat gevalquote:Op dinsdag 7 mei 2019 00:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat doe ik toch ook? Maar wel op kleine schaal dan, in mijn eigen omgeving. Zonder overheidsgeweld of omkoping van industriële lobbyisten, zoals bij de EU het geval is.
Nog beter is niet meer containerschepen vol van inferieure Chinese rommel kopen om in je huis te zetten, maar lokale kwaliteitsproducten. Ik had bij de action ooit een snoeischaar gekocht en die ging kapot van een twijg niet dikker dan een mannenduim! Veel mensen kopen tegenwoordig spullen voor éénmalig gebruik, omdat dit zelfs goedkoper is dan een kwaliteitsproduct voor het leven aanschaffen. Ook dat moet tegengegaan worden. Heb je ook minder vrachtauto's nodig.quote:Op maandag 6 mei 2019 23:58 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ik heb in een heel ander topic over files al eens gesteld dat een enorm overslag centrum in het oosten van het land aan het eind van de Betuwelijn best een goed dee zou zijn, verplicht die havenbaronnen maar de containertjes op een trein te zetten en laat de truckers ze maar dicht bij de Duitse grens ophalen, scheelt duizenden trucks die van oost naar west rijden en vice versa en drukt gelijk de dagelijkse files.
En geen "ja maar kost geld", die hele klimaatschijt gaat 100én zo niet 1000énden Euro's kosten, dan zijn dit soort radicale ideeën juist plassen, in plaats van druppels op een gloeiende plaat aardbol
Hij is ook niet zo moeilijk te raden aangezien ik mij daar de heen- en terugweg over verplaats.quote:Op maandag 6 mei 2019 23:56 schreef LXIV het volgende:
Niet genoemd, maar wel precies de snelweg die ik bedoelde. En die vrachtwagens daar worden gewoon in Antwerpen geladen. Het enige wat ze in Nederland achterlaten is een kapot wegdek, fijnstof en filedruk. Gelukkig hoef ik niet over die weg!!
Dan heb ik verkeerd begrepen of jij hebt het niet duidelijk opgeschreven.quote:Op maandag 6 mei 2019 23:52 schreef YuckFou het volgende:
[..]
"mijn kweekzalm is er niet, ik zeg vrienden die me te eten vragen dat als ze vis willen eten dat het enige is wat ik et, zelf koop ik nooit vis. krab of zeevruchten, dus ook geen vismeelgevoerde kweekzalm, had je verder er nog iets zinnigs te melden? of zocht je alleen een puntje om mn rant te kunnen dissen?
[..]
reageer eens echt inhoudelijk man, in plaats van je simpele oneliners die verder niks toevoegen
Staat al in de planning de Betuwelijn naar Duitsland te laten gaan, althans zag ik eens voorbij komen, hopelijk gaat die niet zoveel geld kosten en bomen.quote:Op maandag 6 mei 2019 23:58 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ik heb in een heel ander topic over files al eens gesteld dat een enorm overslag centrum in het oosten van het land aan het eind van de Betuwelijn best een goed dee zou zijn, verplicht die havenbaronnen maar de containertjes op een trein te zetten en laat de truckers ze maar dicht bij de Duitse grens ophalen, scheelt duizenden trucks die van oost naar west rijden en vice versa en drukt gelijk de dagelijkse files.
En geen "ja maar kost geld", die hele klimaatschijt gaat 100én zo niet 1000énden Euro's kosten, dan zijn dit soort radicale ideeën juist plassen, in plaats van druppels op een gloeiende plaat aardbol
Dat is idd precies de 'Tragedy of the Commons'. Het loont op korte termijn om te plunderen uit eigen gewin.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 00:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Even los daarvan, ik mag als sportvisser geen paling meer meenemen of in bezit hebben, ja ik mag er nog wel op vissen maar ik moet ze terugzetten. De paling die je tegenwoordig bij de visboer kunt kopen is kweekpaling (gevangen glasaal en groot gebracht in kweekbakken), echte wilde paling (skiere iel) is bijna niet meer te krijgen in Nederland vanwege allerlei regelgeving omdat de paling zeldzaam is. Maar ondertussen vangen onze zuidelijke buren zoals Italie, Frankrijk en Spanje de glasaal met miljoenen tonnen weg, waar is de winst nu te halen?
Ik dacht niet specifiek aan jou... Maar als je er over rijdt (Bergen, GüZ) wat ik regelmatig doe, dan zie je dat het bijna een kolonne van Oost-Europese vrachtwagens is.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 00:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hij is ook niet zo moeilijk te raden aangezien ik mij daar de heen- en terugweg over verplaats.
Volgens mij mogen die aftikken al naar gelang waar ze op de foto zijn gezet?quote:Op maandag 6 mei 2019 23:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Niet genoemd, maar wel precies de snelweg die ik bedoelde. En die vrachtwagens daar worden gewoon in Antwerpen geladen. Het enige wat ze in Nederland achterlaten is een kapot wegdek, fijnstof en filedruk. Gelukkig hoef ik niet over die weg!!
In Nederland heb je geen tolheffing. Dat zou de doelstelling van het prachtige "Nederland Transportland' maar in de weg zitten. Daarom rijden ze vanuit de Antwerpse haven via de A73 naar Duitsland. Het kost wel een paar knaken aan wegherstel, maar dan staan je snelwegen ook lekker vol met Poolse vrachtwagens!quote:Op dinsdag 7 mei 2019 00:05 schreef john2406 het volgende:
[..]
Volgens mij mogen die aftikken al naar gelang waar ze op de foto zijn gezet?
Of gaat het met een kastje?
Zelf repareren is tegenwoordig ook iets geks. Als ik iets koop en het gaat naar verloop van tijd stuk dan ga ik het gewoon repareren. Het is mijn eer te na om het weg te pleuren en iets nieuws te kopen.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 00:02 schreef LXIV het volgende:
Nog beter is niet meer containerschepen vol van inferieure Chinese rommel kopen om in je huis te zetten, maar lokale kwaliteitsproducten. Ik had bij de action ooit een snoeischaar gekocht en die ging kapot van een twijg niet dikker dan een mannenduim! Veel mensen kopen tegenwoordig spullen voor éénmalig gebruik, omdat dit zelfs goedkoper is dan een kwaliteitsproduct voor het leven aanschaffen. Ook dat moet tegengegaan worden. Heb je ook minder vrachtauto's nodig.
Ik ook. Maar het wordt wel steeds lastiger. TV's, telefoons, al die electronica is niet meer te doen. Onderdelen zijn ook niet meer verkrijgbaar. Een laptop, vaatwasser, wasmachine etc, dat gaat nog wel.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 00:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zelf repareren is tegenwoordig ook iets geks. Als ik iets koop en het gaat naar verloop van tijd stuk dan ga ik het gewoon repareren. Het is mijn eer te na om het weg te pleuren en iets nieuws te kopen.
Venray => Nijmegen ook, en vooral allemaal lak hebben aan het inhaalverbod...quote:Op dinsdag 7 mei 2019 00:03 schreef LXIV het volgende:
Ik dacht niet specifiek aan jou... Maar als je er over rijdt (Bergen, GüZ) wat ik regelmatig doe, dan zie je dat het bijna een kolonne van Oost-Europese vrachtwagens is.
helaas in mondiale bewustwording en verandering, ik kan fijn schelden en schreeuwen dat DenHaag en iedereen het anders moet doen, maar dit zal echt overal door moeten dringen, de aarde gat kapot vriend, echt, en ik haal mn schouders in zoverre op omdat ik geen kroost nalaat en mijn broer ook niet.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 00:00 schreef AchJa het volgende:
Maar ondertussen vangen onze zuidelijke buren zoals Italie, Frankrijk en Spanje de glasaal met miljoenen tonnen weg, waar is de winst nu te halen?
Maar los of je zelf wel of geen kinderen hebt, vind je het dan geen fijne gedachte te weten dat de aarde in al zijn natuurpracht voortbestaat?quote:Op dinsdag 7 mei 2019 00:08 schreef YuckFou het volgende:
[..]
helaas in mondiale bewustwording en verandering, ik kan fijn schelden en schreeuwen dat DenHaag en iedereen het anders moet doen, maar dit zal echt overal door moeten dringen, de aarde gat kapot vriend, echt, en ik haal mn schouders in zoverre op omdat ik geen kroost nalaat en mijn broer ook niet.
Klopt, vroeger was het allemaal wat lomper en kwam je nog wel weg met je 75 watt soldeerbout maar dat gaat met bv. telefoons niet meer op...quote:Op dinsdag 7 mei 2019 00:08 schreef LXIV het volgende:
Ik ook. Maar het wordt wel steeds lastiger. TV's, telefoons, al die electronica is niet meer te doen. Onderdelen zijn ook niet meer verkrijgbaar. Een laptop, vaatwasser, wasmachine etc, dat gaat nog wel.
Nee, kansloos ook met die SMD-techniek.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 00:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Klopt, vroeger was het allemaal wat lomper en kwam je nog wel weg met je 75 watt soldeerbout maar dat gaat met bv. telefoons niet meer op...
Is dat het land waar het hardhout groeien doet waar ze XTC pillen van maken?quote:Op dinsdag 7 mei 2019 00:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar los of je zelf wel of geen kinderen hebt, vind je het dan geen fijne gedachte te weten dat de aarde in al zijn natuurpracht voortbestaat?
Ik zal waarschijnlijk nooit in Zuid-Amerika komen, maar toch vind ik het belangrijk dat de natuur daar blijft voortbestaan (nog geheel los van de effecten hier, maar gewoon uit principe).
Die worden ook niet gesoldeerd maar die hebben een lijmsoldering.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 00:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Klopt, vroeger was het allemaal wat lomper en kwam je nog wel weg met je 75 watt soldeerbout maar dat gaat met bv. telefoons niet meer op...
Wat het is zal allemaal wel. Vroeger duwde ik een nieuwe lamp in de buizenradio, daarna kwamen de transistors dat was ook nog wel te doen. Maar nu is het kansloos.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 00:12 schreef john2406 het volgende:
Die worden ook niet gesoldeerd maar die hebben een lijmsoldering.
Zo te lezen ben jij ook al aardig op leeftijd he.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 00:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat het is zal allemaal wel. Vroeger duwde ik een nieuwe lamp in de buizenradio, daarna kwamen de transistors dat was ook nog wel te doen. Maar nu is het kansloos.
Dat valt wel mee, hobbymatigquote:Op dinsdag 7 mei 2019 00:17 schreef john2406 het volgende:
Zo te lezen ben jij ook al aardig op leeftijd he.
Om hierop even te antwoorden, ik vind het schandalig dat dit mag, de paling doet er 10-20 jaar over volwassen te worden en te paren en er zijn hele programma's voor nodig om ze niet uit te laten sterven, de Eu zou alle paling gelijk moeten verbieden voor verkoop en consumptie, en begrijpen dat het geen 5 voor maar 10 over 12 over die vis is, maar nee hoor, vreten zal je ze...quote:Op dinsdag 7 mei 2019 00:00 schreef AchJa het volgende:
Maar ondertussen vangen onze zuidelijke buren zoals Italie, Frankrijk en Spanje de glasaal met miljoenen tonnen weg, waar is de winst nu te halen?
100% mee eens, ik koop alleen wat ik nodig heb en dan iets wat ik zo lang mogelijk kan gebruiken, het non reparabel maken van spullen, de koop pleur weg en koop nieuw mentaliteit zou bij wet verboden moeten worden, zeker voor bijvoorbeeld een beruchte gigant als Apple, dat scheelt onwijs veel grondstoffen en leert mensen bewuster aan te kopen en te gebruiken.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 00:02 schreef LXIV het volgende:Nog beter is niet meer containerschepen vol van inferieure Chinese rommel kopen om in je huis te zetten, maar lokale kwaliteitsproducten. Ik had bij de action ooit een snoeischaar gekocht en die ging kapot van een twijg niet dikker dan een mannenduim! Veel mensen kopen tegenwoordig spullen voor éénmalig gebruik, omdat dit zelfs goedkoper is dan een kwaliteitsproduct voor het leven aanschaffen. Ook dat moet tegengegaan worden. Heb je ook minder vrachtauto's nodig.
Don't worry ik ben soms van t gestrekt been erin en het is niks persoonlijks, ik eet pertinent geen vis, geen kweekzalm en geen ander zeespul, wel vlees en dan liefst biologisch of 2/3 sterretjes beter leven en wens vurig dat fabrikanten dat ook in hun voorgeproduceerd voedsel gebruiken zoals diepvries pizza's en broodsalades, Johma is bijvoorbeeld een aangename uitzondering met eierslades met 2* beter levenquote:Op dinsdag 7 mei 2019 00:02 schreef Klepper272 het volgende:
Dan heb ik verkeerd begrepen of jij hebt het niet duidelijk opgeschreven.
Verder zit er in je betoog een hoop waarheden.
Tja, ik ben niet zo een verhalen schrijver.
Probeer het kort en krachtig te formuleren
Oh absoluut, daarom ben ik ook best bewust bezig met hoe ik leef, ik ben geen treehugging hippie, maar wat ik ergens al schreef, leef, koop en gebruik heel bewust en produceer weinig afval, gebruik spullen tot en echt op zijn en rij bijvoorbeeld een oud Seatje 3 cilinder tot die door z'n schokbrekers zakt (nu al 266K...ik wil minstens 3 ton halen) en zo'n twizzy als hierboven, ik kan het niet betalen, gwn echt niet en mijn work gear past er niet in, dus t is gewoon geen optie voor me, ik hoop een bestel Nissan 2e hands wel op termijn, anders moet ik klanten in 020 straks af stoten omdat ik er niet in magquote:Op dinsdag 7 mei 2019 00:10 schreef LXIV het volgende:
Maar los of je zelf wel of geen kinderen hebt, vind je het dan geen fijne gedachte te weten dat de aarde in al zijn natuurpracht voortbestaat?
Ik zal waarschijnlijk nooit in Zuid-Amerika komen, maar toch vind ik het belangrijk dat de natuur daar blijft voortbestaan (nog geheel los van de effecten hier, maar gewoon uit principe).
Het gaat mij er gewoon om dat we hier in Nederland geen paling meer mogen vangen maar dat zuidelijk van ons de glasaal per tonnen weg wordt gevangen. De glasaal die juist de nieuwe aanwas zou betekenen voor de paling hier in Nederland. Maar goed, vooral niet naar luisteren, de glasaalvanst door laten gaan, de pulsvisserij verbieden en Nederland is de klos.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 00:21 schreef YuckFou het volgende:
Om hierop even te antwoorden, ik vind het schandalig dat dit mag, de paling doet er 10-20 jaar over volwassen te worden en te paren en er zijn hele programma's voor nodig om ze niet uit te laten sterven, de Eu zou alle paling gelijk moeten verbieden voor verkoop en consumptie, en begrijpen dat het geen 5 voor maar 10 over 12 over die vis is, maar nee hoor, vreten zal je ze...
Ken jij dat gezegde veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven?quote:Op dinsdag 7 mei 2019 00:29 schreef Perrin het volgende:
Wat ik wel echt verbetering vind, is dat deze problematiek niet alleen meer een speeltje is van de 'treehuggers' zoals je de Groenlinksige types noemt, maar ook begrepen wordt door lui van allerlei andere pluimage. Dat was ~10 jaar geleden wel anders.
Hehheh dat is ook zeker van toepassing.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 00:31 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ken jij dat gezegde veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven?
Wie dat jong geneuzel in de politiek met totaal geen levens ervaring?quote:Op dinsdag 7 mei 2019 00:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hehheh dat is ook zeker van toepassing.
Maar zo lang iedereen behalve milieuactivisten zijn hoofd in het zand heeft, gebeurt er zeker niks. Terwijl het gewoon welbegrepen eigenbelang is uiteindelijk, weliswaar wat langere termijn.
Uiteindelijk wenst iedereen een leuke wereld voor zijn kinderen om in op te groeien, niet alleen treehugging hippies.
Net zoveel als Merkel en Macron samen.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 00:35 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wie dat jong geneuzel in de politiek met totaal geen levens ervaring?
Hoeveel kids heeft Mark dan?
Feesten tot de laatste druppelquote:
Ik noemde mezelf geen treehugging hippie, GL'ers zijn voor mij vooral ex communisten en ex rara ledenquote:Op dinsdag 7 mei 2019 00:29 schreef Perrin het volgende:
Wat ik wel echt verbetering vind, is dat deze problematiek niet alleen meer een speeltje is van de 'treehuggers' zoals je de Groenlinksige types noemt, maar ook begrepen wordt door lui van allerlei andere pluimage. Dat was ~10 jaar geleden wel anders.
Het is schandalig hoe de pulsvisserij voortijdig de nek om is gedraaid door een zware Franse lobby met kul argumenten,al ben ik mordicus tegen, de puls is echt een betere methode dan de verwoestende sleepnetten en als blinde schapen hebben al die Europarlementariërs tegen het pulsvissen gestemd.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 00:29 schreef AchJa het volgende:
Het gaat mij er gewoon om dat we hier in Nederland geen paling meer mogen vangen maar dat zuidelijk van ons de glasaal per tonnen weg wordt gevangen. De glasaal die juist de nieuwe aanwas zou betekenen voor de paling hier in Nederland. Maar goed, vooral niet naar luisteren, de glasaalvanst door laten gaan, de pulsvisserij verbieden en Nederland is de klos.
klopt 100 %quote:Op dinsdag 7 mei 2019 00:38 schreef YuckFou het volgende:
Het is schandalig hoe de pulsvisserij voortijdig de nek om is gedraaid door een zware Franse lobby met kul argumenten,al ben ik mordicus tegen, de puls is echt een betere methode dan de verwoestende sleepnetten en als blinde schapen hebben al die Europarlementariërs tegen het pulsvissen gestemd.
Maar ik vindt vooral de varende fabrieken die honderd duizenden tonnen vis uit zee halen en dat ter plekke verwerken, het afval dumpen en de kant en klare visfilets aan wal brengen nog heel veel erger, dat is geen kust vissen op lokale soorten, dat is machinaal de oceanen leegvissen terwijl de natuur niet is opgewassen tegen zulk een verwoestend geweld, dus ik zou zeggen, geen vis meer en al helemaal geen bijzondere vis zoals de blu fin tonijn die bijna extinct is, ik hoop , hoe fout ook dat die dit jaar uitsterft zodat die kutjappaners begrijpen hoe serieus dit probleem is....
Dit.quote:Op maandag 6 mei 2019 13:21 schreef Red_85 het volgende:
Goh, gaan ze weer verzinnen hoe ze de middenklasse kunnen laten betalen en de rijke organisaties nog rijker kunnen laten worden via de overheden?
Laten we vooral ontkennen dat we gebrainwashed worden door organisaties met enorme financiële belangen...quote:Op maandag 6 mei 2019 13:25 schreef Maharski het volgende:
[..]
Laten we vooral steeds lekker in de ontkenning schieten met dit soort opmerkingen, dat het allemaal 'snode plannetjes zijn van zij die rijker willen worden'. En ondertussen maar even vergeten hoe we al decennia lang horen over het ene na het andere diersoort dat uitsterft. En de ene milieuramp na de andere.
Mensen die een andere mening hebben maak je maar gewoon dood?quote:Op maandag 6 mei 2019 19:52 schreef Maharski het volgende:
- Doe niet te moeilijk over gewetenloos tuig dat niet voor verbetering vatbaar is (nekschot, spuitje)
En het kan me geen fuck schelen dat het keihard indruist tegen waar de meeste mensen vanuit gaan, dat een mensenleven zogenaamd heilig is. Rot toch op. Laten we maar eens wat moeilijker doen om het nemen van dierenlevens en wat makkelijker om het beëindigen en beperken van mensenlevens.
Bij de inrichting van je landbouwveld wat stroken insect werkende planten tussen de grote velden plaatsen kan bij sommige insectenplagen al voldoende helpen.quote:Op maandag 6 mei 2019 22:58 schreef Perrin het volgende:
Vergif in de ban doen, betekent veelal slechtere oogsten, helaas.
Het fundamentele probleem blijft, lapmiddeltjes winnen hooguit een beetje tijd.
En daar ligt de kern van het probleem, die onbelemmerde menselijke voortplantingsdrang. Als we met de helft van de mensen zouden zijn, herstelt de natuur zich wel weer. Alleen durven we ons niet hardop uit te spreken voor een wereldwijde 1 kind politiek.quote:Op maandag 6 mei 2019 14:20 schreef PirE het volgende:
[..]
Gelukkig poepen we nog steeds lekker veel kinderen uit in ons streven om de 10 miljard mensen te halen in 2060.
Dat gaat dan ook wel erg ver.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 13:17 schreef Boris_Karloff het volgende:
Alleen durven we ons niet hardop uit te spreken voor een wereldwijde 1 kind politiek.
Iemand moet toch dat derde vakantiehuisje op de Bahama's betalen?quote:Op maandag 6 mei 2019 13:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Meeste landen zijn het er wel over eens dat minder geboorten in het algemeen een goede zaak zou zijn, maar niet voor eigen land, want economie, vergrijzing, macht of iets andersquote:Op dinsdag 7 mei 2019 13:17 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
En daar ligt de kern van het probleem, die onbelemmerde menselijke voortplantingsdrang. Als we met de helft van de mensen zouden zijn, herstelt de natuur zich wel weer. Alleen durven we ons niet hardop uit te spreken voor een wereldwijde 1 kind politiek.
Dat gaat helemaal niet ver als we naar het wereldwijde belang ipv ons ikke ikke belang zouden kijken.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 13:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat gaat dan ook wel erg ver.
Begin gewoon met het voorlichten in en het stimuleren van geboortebeperking bij de grote groepen mensen die het doodnormaal vinden om 5+ kinderen te krijgen. Daarvoor hoef je niet eens buiten Nederland te zoeken.
Gaap. Extremistische onzin dusquote:De kern van het rapport zal zijn dat de mens er niet komt met natuurbehoud in de klassieke zin van het woord. Zijn hele leven moet op de kop, zijn produceren, zijn consumeren, zijn werken en zijn recreëren.
Sommige mensen pleiten altijd tegen geboortebeperking, vooral tegen geboortebeperking van negers. Ik snap dat niet. Een aarde met 500 miljoen mensen die het goed hebben is toch te prefereren boven een aarde met 10 miljard mensen waarvan er 9.500 miljoen in ellende leven? Voor iedereen toch, ook voor de natuur!quote:Op dinsdag 7 mei 2019 13:17 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
En daar ligt de kern van het probleem, die onbelemmerde menselijke voortplantingsdrang. Als we met de helft van de mensen zouden zijn, herstelt de natuur zich wel weer. Alleen durven we ons niet hardop uit te spreken voor een wereldwijde 1 kind politiek.
tuurlikjk is ruimte zat voor miljarden mensen, ruimte zat, maar veel grond in Oekrane en Polen wordt niet gebruikt voor land of tuinbouw , gewoon dat is men nooit gewendquote:Op dinsdag 7 mei 2019 19:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Sommige mensen pleiten altijd tegen geboortebeperking, vooral tegen geboortebeperking van negers. Ik snap dat niet. Een aarde met 500 miljoen mensen die het goed hebben is toch te prefereren boven een aarde met 10 miljard mensen waarvan er 9.500 miljoen in ellende leven? Voor iedereen toch, ook voor de natuur!
quote:Opbrengstpotentie
Tussen januari en september 2017 was de agrarische export van het land goed voor $13 miljard. D
aarmee neemt het 40% van de totale export voor zijn rekening.
Oekraïne is 1 van de grootste producenten van zonnebloemolie, gerst, tarwe en korrelmaïs ter wereld.
De bekende zwarte aarde is zeer vruchtbaar.
Het is dan ook bijzonder dat de gewasopbrengsten tot de laagste in Europa behoren.
Het grootste probleem van de sector is de grondmarkt, die geheel op slot zit. Na het uiteenvallen van de Sovjet-Unie kregen alle Oekraïense inwoners, die grond waren verloren door collectivisering, een perceel aangeboden.
Gemiddelde grootte: 1,6 hectare. In totaal werd zo 166.000 vierkante kilometer verdeeld.
Sinds 2001 verbiedt de overheid dat deze grond wordt verkocht en aangekocht. Het verbod is reeds 9 keer verlengd
Als dan gebeurt het toch en kan je dat toch niet meer even snel veranderen, volgens mij speelt dit al jaren als niet eeuwen, heb je tenminste dat douchen gehad en niet koud heb je het dan gehad.quote:Op woensdag 8 mei 2019 02:29 schreef Cattivo het volgende:
Oei ja. Ik gooi het ook radicaal om. In plaats van 5 minuten douchen nu 30m. Van niet elke dag vlees naar 2 keer per dag vlees. Ik ga voortaan in een lagere versnelling rijden. 1 keer douchen per dag? 3 keer is nu ook goed. 19 graden in huis ? Laten we daar 22 van maken. Aval scheiden? Na laat voortaan maar zitten.
Een wereldwijde 1-kind politiek gaat ons economische stelsel om zeep helpen. Dus dat moeten we dan ook veranderen. Waar ik overigens volledig achter zou staan.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 13:17 schreef Boris_Karloff het volgende:
dat economisch stelsel gaat binnenkort toch onderuit, over 2-3 jaar rijden er zelf rijdende autos wat de logistieke landschap compleet gaat veranderen.quote:Op woensdag 8 mei 2019 21:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Een wereldwijde 1-kind politiek gaat ons economische stelsel om zeep helpen. Dus dat moeten we dan ook veranderen. Waar ik overigens volledig achter zou staan.
Maar een 2-kind politiek zouden we zo kunnen invoeren.
Dat stelsel klopt al niks meer van sinds de invoering van de Euro.quote:Op woensdag 8 mei 2019 21:47 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
dat economisch stelsel gaat binnenkort toch onderuit, over 2-3 jaar rijden er zelf rijdende autos wat de logistieke landschap compleet gaat veranderen.
het is ook een kwestie van tijd voordat china zich gaat inmetselen in de Europese uniequote:Op woensdag 8 mei 2019 21:50 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat stelsel klopt al niks meer van sinds de invoering van de Euro.
Fixedquote:Op woensdag 8 mei 2019 21:47 schreef cherrycoke het volgende:
....over 23 jaar rijden er zelf rijdende autos wat de logistieke landschap compleet gaat veranderen.
nee echt nee, tesla verwacht over 3 jaar autonome auto's te hebben, Elon zei dat hij steeds meer onderdelen gaat verwijderen totdat het stuur en pedalen weg zijn.quote:
Dromertje Musk.quote:Op woensdag 8 mei 2019 21:53 schreef cherrycoke het volgende:
nee echt nee, tesla verwacht over 3 jaar autonome auto's te hebben, Elon zei dat hij steeds meer onderdelen gaat verwijderen totdat het stuur en pedalen weg zijn.
Leef iedere dag alsof het je laatste is?quote:
Speld had een goed alternatiefquote:Op maandag 6 mei 2019 14:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Vooral het massaal uitsterven van insecten gaat ons uiteindelijk de kop kosten denk ik.
ik maak mij wel zorgen om de plastic soep die wordt gegeneerd door de grote 3 Industrieelle landen, ook over het zogenaamde groen zoals het maken van zonnepanelen wat een enorme berg aan chemisch afval met zich meebrengt, ook het word "bio" er worden gascentrales gesloten en dan gaan er biomass centrales open waar we hout in gaan verbranden. wat gesubsidieerd isquote:Op woensdag 8 mei 2019 21:55 schreef john2406 het volgende:
[..]
Leef iedere dag alsof het je laatste is?
Maar houdt er rekening mee dat morgen de zon net zo goed weer op kan gaan.
Waarschijnlijk, pin mij er niet op vast, gaat dat het nieuwe asbest van de toekomst worden?quote:Op woensdag 8 mei 2019 21:58 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
ik maak mij wel zorgen om de plastic soep die wordt gegeneerd door de grote 3 Industrieelle landen, ook over het zogenaamde groen zoals het maken van zonnepanelen wat een enorme berg aan chemisch afval met zich meebrengt, ook het word "bio" er worden gascentrales gesloten en dan gaan er biomass centrales open waar we hout in gaan verbranden. wat gesubsidieerd is
waar zijn we dan in godsnaam mee bezig vraag ik mijzelf dan af.
Dromertje Musk, hij heeft anders wel zelf-landende raketten, wat SpaceX bereikt is echt geweldig en baanbrekend. Geweldig om al die boosters weer netjes te zien landen.quote:
het is kwaad met kwaad veranderen, we schieten er niks mee op.quote:Op woensdag 8 mei 2019 22:02 schreef john2406 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk, pin mij er niet op vast, gaat dat het nieuwe asbest van de toekomst worden?
Schrijf ik niet ducktape ergens, beweer ik anders, echter ergens moet het toch vandaan komen he.quote:Op woensdag 8 mei 2019 22:16 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
het is kwaad met kwaad veranderen, we schieten er niks mee op.
Nee maar iets als geothermische centrales zijn er wel.quote:Op woensdag 8 mei 2019 22:19 schreef john2406 het volgende:
[..]
Schrijf ik niet ducktape ergens, beweer ik anders, echter ergens moet het toch vandaan komen he.
Perpetuum mobile is nog niet uitgevonden.
Volgens mij maakt Noorwegen daar ook gebruik van.quote:Op woensdag 8 mei 2019 22:19 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Nee maar iets als geothermische centrales zijn er wel.
En die zal ook niet zomaar uitgevonden worden. Daarvoor moet eerst de natuurkunde herschreven worden.quote:Op woensdag 8 mei 2019 22:19 schreef john2406 het volgende:
[..]
Met het oude wiskunde misschien, toevallig jongstleden een film gezien.quote:Op woensdag 8 mei 2019 23:12 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
En die zal ook niet zomaar uitgevonden worden. Daarvoor moet eerst de natuurkunde herschreven worden.
Wat is ducktape?quote:Op woensdag 8 mei 2019 22:19 schreef john2406 het volgende:
[..]
Schrijf ik niet ducktape ergens, beweer ik anders, echter ergens moet het toch vandaan komen he.
quote:Op woensdag 8 mei 2019 23:13 schreef john2406 het volgende:
[..]
Met het oude wiskunde misschien, toevallig jongstleden een film gezien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |