Thoughts and Prayersquote:Op zaterdag 4 mei 2019 12:57 schreef Marsenal het volgende:
Thoughts and Prayers.
But don’t forget about meeeee
quote:Op zaterdag 4 mei 2019 12:52 schreef Mikeytt het volgende:
Ik heb dat nog nooit gesnapt hé.
Doe uiteraard wel mee
Je herdenkt degenen die hebben gestreden voor jouw vrijheid. Dat je twee minuten stil bent, betekent dat je respect toont voor degenen die dat hebben gedaan, en omdat we ons kunnen veroorloven om in vrijheid twee minuten stil te kunnen zijn.quote:
Emotionele argumenten, 't is watquote:Op zaterdag 4 mei 2019 13:10 schreef Solid-Snake het volgende:
Het is 1 keer per jaar en duurt maar 2 minuten.
Heb toch wat respect voor het feit dat je in vrijheid mag leven. Knuppel.
In Oeganda kunnen mensen ook 2 minuten stil wezen hoor.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 13:20 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Je herdenkt degenen die hebben gestreden voor jouw vrijheid. Dat je twee minuten stil bent, betekent dat je respect toont voor degenen die dat hebben gedaan, en omdat we ons kunnen veroorloven om in vrijheid twee minuten stil te kunnen zijn.
Dit dus.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 13:20 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Je herdenkt degenen die hebben gestreden voor jouw vrijheid. Dat je twee minuten stil bent, betekent dat je respect toont voor degenen die dat hebben gedaan, en omdat we ons kunnen veroorloven om in vrijheid twee minuten stil te kunnen zijn.
Waar haal je dit vandaan?quote:Op zaterdag 4 mei 2019 13:42 schreef Dr_g0nz0 het volgende:
Het begon als jodenherdenking maar nu heet het zogenaamd dodenherdenking.
Er is ook geen objectief kader voor schoonheid, vertrouwen of liefde. In al deze gevallen is het de ontvanger die moet bepalen of het respect is wat hij ontvangt. Dus ja, als die mensen denken dat wij respect aan hun tonen door twee minuten stil te zijn, dan is dat respect.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 13:34 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Er is geen objectief kader voor respect.
Probleem is dat wij niet weten wat de doden willenquote:Op zaterdag 4 mei 2019 13:44 schreef knoopie het volgende:
[..]
Er is ook geen objectief kader voor schoonheid, vertrouwen of liefde. In al deze gevallen is het de ontvanger die moet bepalen of het respect is wat hij ontvangt. Dus ja, als die mensen denken dat wij respect aan hun tonen door twee minuten stil te zijn, dan is dat respect.
Jij hebt heel wat oorlogen gemist volgens mij.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 13:48 schreef vuvuzela het volgende:
No geen jaar of 10, dan is er niemand meer die een oorlog heeft mee gemaakt. Dan zal het vanzelf wel minder worden.
Oorlog in Nederland bedoel ik danquote:Op zaterdag 4 mei 2019 13:48 schreef vuvuzela het volgende:
No geen jaar of 10, dan is er niemand meer die een oorlog heeft mee gemaakt. Dan zal het vanzelf wel minder worden.
Daarom dit:quote:Op zaterdag 4 mei 2019 13:52 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Interessant... zo'n discussie over de zin of onzin van "twee minuten stil zijn".
Nu ja, het lijkt me niet zo'n probleem om (als het je niks doet) toch gewoon even twee minuten stil te zijn. Bij voorbaat dank.
Je kunt ook een tweet versturen in die 2 minuten, zoals FvD-raadslid uit Amsterdam Annabel Nanninga ooit deed:
[ afbeelding ]
Tsja, daar kun je voor kiezen, om dat te doen.
Ik vraag me altijd af in hoeverre je de wereld beter maakt om zo'n tweet op zo'n tijdstip te versturen? Wat wil je bereiken? Waarom doet iemand zo iets?
quote:Op zaterdag 4 mei 2019 13:24 schreef Atak het volgende:
Ze herdenken de doden zodat het niet nog een keer gebeurt.
Straks als Wilders of Baudet dreigen aan de macht te komen dan hebben mensen een referentie kader wat er allemaal mis kan gaan als ze voor de demagogen kiezen.
Daarom dat het zo belangrijk is.
Goed gezegd.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 13:10 schreef Solid-Snake het volgende:
Het is 1 keer per jaar en duurt maar 2 minuten.
Heb toch wat respect voor het feit dat je in vrijheid mag leven. Knuppel.
De wereld wordt ook niet beter van een stil zijn.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 13:52 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Interessant... zo'n discussie over de zin of onzin van "twee minuten stil zijn".
Nu ja, het lijkt me niet zo'n probleem om (als het je niks doet) toch gewoon even twee minuten stil te zijn. Bij voorbaat dank.
Je kunt ook een tweet versturen in die 2 minuten, zoals FvD-raadslid uit Amsterdam Annabel Nanninga ooit deed:
[ afbeelding ]
Tsja, daar kun je voor kiezen, om dat te doen.
Ik vraag me altijd af in hoeverre je de wereld beter maakt om zo'n tweet op zo'n tijdstip te versturen? Wat wil je bereiken? Waarom doet iemand zo iets?
Ook niet slechter.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 13:55 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
De wereld wordt ook niet beter van een stil zijn.
Niet mee eens.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 13:55 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
De wereld wordt ook niet beter van een stil zijn.
Dag klopt, en aangezien ik ook niet geloof in een hiernamaals of iets dergelijks gaat het mij persoonlijk ook niet om de doden zelf, maar om de nabestaanden van de slachtoffers en de weinige overlevenden.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 13:47 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Probleem is dat wij niet weten wat de doden willen
Maar TS is wss iemand die ook niet 2 minuten zonder aandacht kan; vandaar dat je dan zo'n topic aanmaakt.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 13:58 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Niet mee eens.
Een moment van overdenking acht ik vaker heilzaam dan meteen je mening overal overheen te tetteren.
Mbt Annabel Nanninga die ook het woord "dobbernegers" in haar vocabulaire meent te moeten noteren geldt voor mij de tegeltjeswijsheid:
"Zeg niet altijd wat je weet", maar "Weet wel altijd wat je zegt".
Ik weet zeker dat de mens niet slechter wordt van 2 minuten stil zijn.
Dat is het mooie van "twee minuten stilte".quote:Op zaterdag 4 mei 2019 13:59 schreef knoopie het volgende:
[..]
Dag klopt, en aangezien ik ook niet geloof in een hiernamaals of iets dergelijks gaat het mij persoonlijk ook niet om de doden zelf, maar om de nabestaanden van de slachtoffers en de weinige overlevenden.
Ik heb ook nergens gezegd dat de wereld slechter wordt van 2 minuten stilte...quote:Op zaterdag 4 mei 2019 13:58 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Niet mee eens.
Een moment van overdenking acht ik vaker heilzaam dan meteen je mening overal overheen te tetteren.
Mbt Annabel Nanninga die ook het woord "dobbernegers" in haar vocabulaire meent te moeten noteren geldt voor mij de tegeltjeswijsheid:
"Zeg niet altijd wat je weet", maar "Weet wel altijd wat je zegt".
Ik weet zeker dat de mens niet slechter wordt van 2 minuten stil zijn.
quote:Op zaterdag 4 mei 2019 14:03 schreef the-eye het volgende:
Ik ga altijd precies om acht uur naar de plee. Op 4 mei probeer ik er dan wel altijd een mooie krans van te maken.
Dat is nou precies wat we van die vrijheid al hebben ingeleverd. Wel op blijven letten hequote:Op zaterdag 4 mei 2019 14:03 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik ga onder het motto "zeg wat je wil zeggen wanneer je dat wil zeggen"
Annabel Nanninga
Ik en ongetwijfeld velen anderen niet.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 14:03 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik schiet toch altijd wel even vol als ik denk aan wat voor hel de Tweede Wereldoorlog is geweest.
Dag klopt, al vind ik de officiële tekst over de dodenherdenking dan wel altijd een beetje raar. Daar staat namelijk;quote:Op zaterdag 4 mei 2019 14:01 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Dat is het mooie van "twee minuten stilte".
Iedereen kan zijn eigen overdenkingen doen. Je bent aan niemand verantwoording schuldig.
Alsof Nederland ooit een echt vrij land is geweestquote:Op zaterdag 4 mei 2019 14:05 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat is nou precies wat we van die vrijheid al hebben ingeleverd. Wel op blijven letten he
Whahahahahahaquote:Op zaterdag 4 mei 2019 14:06 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Alsof Nederland ooit een echt vrij land is geweest
Dat grappig vindenquote:
Altijd mooi als mensen zich kwetsbaar durven op te stellen.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 14:03 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik schiet toch altijd wel even vol als ik denk aan wat voor hel de Tweede Wereldoorlog is geweest.
Ja. Daar is toch bijv. de holocaust herdenking voor.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 14:05 schreef knoopie het volgende:
[..]
Dag klopt, al vind ik de officiële tekst over de dodenherdenking dan wel altijd een beetje raar. Daar staat namelijk;
“Herdenking van alle burgers en militairen die in het Koninkrijk der Nederlanden of waar ook ter wereld zijn omgekomen of vermoord sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog, in oorlogssituaties en bij vredesoperaties.”
Moet ik dan tegen mijn bekende die een concentratiekamp van binnen heeft gezien zeggen; “ sorry dit gaat nu even niet over jou, jij bent nog niet dood”?
Heftig hoor!!quote:Op zaterdag 4 mei 2019 14:08 schreef Boca_Raton het volgende:
Je kunt de kogelgaten nog zien zitten in een hoekgebouw op de Dam.
Wat maakt eigenlijk precies dat je zoveel aandacht nodig hebt?quote:Op zaterdag 4 mei 2019 14:10 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Heftig hoor!!
Mijn tante Lea is dood gegaan doordat een koelkast op haar was gevallen... Nog steeds slapeloze nachten
Overemotionele mensen moeten gewoon effe dimmen.
Geen idee. Nooit wat van gemerktquote:Op zaterdag 4 mei 2019 14:11 schreef Tengano het volgende:
[..]
Wat maakt eigenlijk precies dat je zoveel aandacht nodig hebt?
Je komt op mij over als iemand die niet met zijn pijn overweg kan, en op een andere manier een soort fix daarvoor zoekt.quote:
Of hij is enorm naïef. Op het kinderlijke af.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 14:14 schreef Tengano het volgende:
[..]
Je komt op mij over als iemand die niet met zijn pijn overweg kan, en op een andere manier een soort fix daarvoor zoekt.
Nee hoor, dit is puur een vorm van agressie die tot doel heeft een reaktie te forceren zodat hij een stukje emotionele voeding krijgt die hij zichzelf blijkbaar niet kan geven.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 14:15 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Of hij is enorm naïef. Op het kinderlijke af.
Je gunt zo’n knul toch het beste hè.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 14:17 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nee hoor, dit is puur een vorm van agressie die tot doel heeft een reaktie te forceren zodat hij een stukje emotionele voeding krijgt die hij zichzelf blijkbaar niet kan geven.
Dit soort dingen zeg je gewoon niet als je volwassen genoeg bent om een account aan te maken.
Ongenoegzaamheid met zichzelf dus. En die boosheid projecteert hij op anderen.
Daarom zou het goed zijn als zo iemand elke dag een paar minuten stil is om naar de oorlog in zichzelf te luisteren en als een gezonde volwassene erkent wat hij nodig heeft en daar een volwassen oplossing voor kiest.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 14:19 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je gunt zo’n knul toch het beste hè.
Ik hoop dat hij het ter harte neemt.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 14:21 schreef Tengano het volgende:
[..]
Daarom zou het goed zijn als zo iemand elke dag een paar minuten stil is om naar de oorlog in zichzelf te luisteren en als een gezonde volwassene erkent wat hij nodig heeft en daar een volwassen oplossing voor kiest.
Jij beseft dat die militairen betaald kregen toch? Het is geen opoffering, die mensen hoopten ook niet dood te gaan. Maar in oorlog gaan er nou eenmaal wel mensen dood. De mensen die overleefden hadden best een mooi inkomen gekregen. Maar goed als je 2 minuten stilte nodig hebt per jaar om je dankbaarheid te tonen en bewust te blijven ben je niet het helderste licht (bedoel niet jou, maar mensen in het algemeen)quote:Op zaterdag 4 mei 2019 14:31 schreef Tengano het volgende:
2 minuten stilte hou je om je bewust te zijn dat je (nog) in de vrijheid leeft die nu nog over is. Dat je dankbaar bent dat dit er nog van over is en dankbaar bent voor de mensen die zich voor jouw vrijheid hebben opgeofferd.
En dat je tegelijkertijd wakker moet blijven om te behouden wat we nu aan vrijheid nog hebben.
Heb een prima leventjequote:Op zaterdag 4 mei 2019 14:14 schreef Tengano het volgende:
[..]
Je komt op mij over als iemand die niet met zijn pijn overweg kan, en op een andere manier een soort fix daarvoor zoekt.
Ditquote:Op zaterdag 4 mei 2019 14:26 schreef phoenyx het volgende:
Zijn zoveel oorlogen geweest. En het is niet alsof 2 minuten stilte mensen gaat leren om ze niet te voeren ofzo. Om over het respect argument nog maar te zwijgen
Mijn familie en vele anderen werden op transport gezet naar Duitsland en daar te werk gesteld. Voor zover ik weet kregen ze daar nooit een loonstrookje.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 14:44 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Jij beseft dat die militairen betaald kregen toch? Het is geen opoffering, die mensen hoopten ook niet dood te gaan. Maar in oorlog gaan er nou eenmaal wel mensen dood. De mensen die overleefden hadden best een mooi inkomen gekregen. Maar goed als je 2 minuten stilte nodig hebt per jaar om je dankbaarheid te tonen en bewust te blijven ben je niet het helderste licht (bedoel niet jou, maar mensen in het algemeen)
Overschreeuwen en stoer doen is ook een manier om met pijn en onzekerheid om te gaan, maar daar gaat het niet van weg.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 14:45 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Heb een prima leventje![]()
Mensen die zich veel te veel druk maken en niet weten hoe ze met pijn om moeten gaan, zijn juist degenen die zinloze spektakels bedenken als 2 minuten stilte
quote:Op zaterdag 4 mei 2019 14:47 schreef Tengano het volgende:
[..]
Mijn familie en vele anderen werden op transport gezet naar Duitsland en daar te werk gesteld. Voor zover ik weet kregen ze daar nooit een loonstrookje.
Is niet moeilijk, maar als ik tegen jou zeg van ga elk jaar 2 minuten op 1 been staan voor mij dan ga je ook niet zeggen dat het maar 2 minuten zijn etc. Dan wil jij maar al te graag melden dat het nergens op slaat en dit en dat. Waarom mag dat niet bij punten die wel echt relevant zijn?quote:Op zaterdag 4 mei 2019 14:50 schreef GM78 het volgende:
Sommige mensen hier, zijn nog te dom om te poepen![]()
Hoe moeilijk is het nou, om twee fucking hele minuten per jaar je bek te houden![]()
Hier serieus over gaan discussiëren
Echt zo stuitend dit...quote:Op zaterdag 4 mei 2019 14:51 schreef Byzantynixschii het volgende:
Nederland en z'n achterlijke tradities.
Het mooie van dit land is dat je er ook voor kunt kiezen om te emigreren als het je niet bevalt.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 14:51 schreef Byzantynixschii het volgende:
Nederland en z'n achterlijke tradities.
Want dat kan in andere landen niet of zo?quote:Op zaterdag 4 mei 2019 14:55 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het mooie van dit land is dat je er ook voor kunt kiezen om te emigreren als het je niet bevalt.
Ik dacht al: dat moet je vaker gehoord hebben.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 14:56 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Dat geeft niet; dit is Fok! dus ik ben wel wat gewend.
Toedeloequote:Op zaterdag 4 mei 2019 14:56 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Want dat kan in andere landen niet of zo?
Hier nog weer een topvoorbeeldquote:
En hier en zo gaat het aardig door niet waarquote:Op zaterdag 4 mei 2019 14:50 schreef GM78 het volgende:
Sommige mensen hier, zijn nog te dom om te poepen![]()
je bek te houden![]()
Sommige mensen hebben geen opa of oma gehad door de tweede wereld oorlog of andere familieleden. Niet iedereen is van dezelfde leeftijd. Ik weet dat jij dat moeilijk kunt voorstellen in je ik wereldje. Buiten dat leven er nog steeds overlevenden van deze verschrikkelijke oorlog.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 14:05 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik en ongetwijfeld velen anderen niet.
Hoezo zou je daarmee zitten? Alsof je er zelf in zat ofzo?
Extreem emotionele mensen
Ik heb er zin inquote:Op zaterdag 4 mei 2019 15:05 schreef Boca_Raton het volgende:
Er is prachtig weer voor de herdenking vanavond
Dit is inderdaad ook wat ik dacht, ze zitten zo te overdrijven dat ze niet meer doorhebben wat ze zeggenquote:Op zaterdag 4 mei 2019 15:09 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Meneer heeft zin om doden te herdenken.
Dus de mening van anderen is subjectief (dat klopt overigens) maar de jouwe is objectief? Interessant!quote:Op zaterdag 4 mei 2019 13:34 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
In Oeganda kunnen mensen ook 2 minuten stil wezen hoor.
En het respect-argument is zo ongelovelijk subjectief... Het betekent nuet dat je respect toont. Het betekent dat een groepje mensen denken dat we respect tonen door 2 minuten op ruim 500.000 minuten per jaar stil te wezen.
Er is geen objectief kader voor respect.
Ah kijk, je was me al voor zelfs.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 14:03 schreef Boca_Raton het volgende:
quote:
Kenmerkend weer voor deze opgedrongen multiculturele maatschappij. Voetballen met kransen is ook zo een leuk voorbeeld.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 15:10 schreef Lunatiek het volgende:
Vroeger vond ik het wel fijn om twee minuten stil te staan bij wat mijn familie in de oorlog heeft meegemaakt, zonder daarbij gestoord te worden door herrie en zo. Het gaf een soort troostend gevoel dat heel veel mensen op hetzelfde moment hetzelfde deden - gedeelde smart is halve smart.
Tegenwoordig wordt dat idee volledig overschreeuwd door allerlei linkse ideologie met gekakel over vluchtelingen en alle oorlogsdoden ooit, ergens, sinds 1939 of zo. Dat "samen hetzelfde herdenken" is er allang niet meer, teveel dubieuze figuren worden op het podium gehesen (zoals vertegenwoordigers voor "de Marokkanen die vielen voor onze vrijheid"). Daar kan ik niets mee. Ik doe niet meer mee. Niet dat ik herrie ga maken want dat doe ik normaal ook niet, maar ik ga geen twee minuten stilstaan bij de parasieten die de gedachtenis aan onze gevallenen te schande maken.
Als je er aan mee doet, moet je gewoon lekker denken aan wat of wie jij wilt denken. Het comite 4&5 mei heeft het niet voor iedereen voor het zeggen, gelukkig.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 15:10 schreef Lunatiek het volgende:
Vroeger vond ik het wel fijn om twee minuten stil te staan bij wat mijn familie in de oorlog heeft meegemaakt, zonder daarbij gestoord te worden door herrie en zo. Het gaf een soort troostend gevoel dat heel veel mensen op hetzelfde moment hetzelfde deden - gedeelde smart is halve smart.
Tegenwoordig wordt dat idee volledig overschreeuwd door allerlei linkse ideologie met gekakel over vluchtelingen en alle oorlogsdoden ooit, ergens, sinds 1939 of zo. Dat "samen hetzelfde herdenken" is er allang niet meer, teveel dubieuze figuren worden op het podium gehesen (zoals vertegenwoordigers voor "de Marokkanen die vielen voor onze vrijheid"). Daar kan ik niets mee. Ik doe niet meer mee. Niet dat ik herrie ga maken want dat doe ik normaal ook niet, maar ik ga geen twee minuten stilstaan bij de parasieten die de gedachtenis aan onze gevallenen te schande maken.
De mensen die in kelders kropen tegen bombardementen en stierven in een vuurstorm of een bommentapijt kregen daar niet voor betaald.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 14:44 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Jij beseft dat die militairen betaald kregen toch? Het is geen opoffering, die mensen hoopten ook niet dood te gaan. Maar in oorlog gaan er nou eenmaal wel mensen dood. De mensen die overleefden hadden best een mooi inkomen gekregen. Maar goed als je 2 minuten stilte nodig hebt per jaar om je dankbaarheid te tonen en bewust te blijven ben je niet het helderste licht (bedoel niet jou, maar mensen in het algemeen)
Het idee dat anderen het moment misbruiken voor linkse propaganda staat me zo tegen dat het niet meer hoeft. Privé herdenken kan immers altijd, op de geboorte- en sterfdata van de personen, of algemener, met Allerzielen, of spontaan, als ik ergens een monument tegenkom.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 15:13 schreef Strani het volgende:
[..]
Als je er aan mee doet, moet je gewoon lekker denken aan wat of wie jij wilt denken. Het comite 4&5 mei heeft het niet voor iedereen voor het zeggen, gelukkig.
Snap ik hoor. Zolang je respect opbrengt voor mensen die er wel aan mee willen doen is het gewoon goed. Voor mij hoeft het hele politieke aspect ook niet zo (hoewel het wel goed is om lessen uit het verleden toe te passen op het heden, natuurlijk).quote:Op zaterdag 4 mei 2019 15:19 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Het idee dat anderen het moment misbruiken voor linkse propaganda staat me zo tegen dat het niet meer hoeft. Privé herdenken kan immers altijd, op de geboorte- en sterfdata van de personen, of algemener, met Allerzielen, of spontaan, als ik ergens een monument tegenkom.
Dat heet oorlog inderdaad. Ik zei toch ook duidelijk die overleefden of niet? Als je terugleest.. en even goed leest...quote:Op zaterdag 4 mei 2019 15:17 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
De mensen die in kelders kropen tegen bombardementen en stierven in een vuurstorm of een bommentapijt kregen daar niet voor betaald.
Mensen die in 1944 van de honger stierven, kregen niet betaald.
Mensen (o.a. in Putten) die gefusilleerd werden door op de verkeerde tijd op de verkeerde plek te zijn, kregen niet betaald.
Ik snap mensen die 'bek' zeggen altijd heel goed. Is een kracht statement, voel jij je beter door als je jezelf zo uit kan drukken. En dan daarna beginnen over narcisme..quote:Op zaterdag 4 mei 2019 15:12 schreef Strani het volgende:
Mensen die het niet kunnen opbrengen om gewoon even twee minuten hun bek te houden op 4 mei (of er uberhaupt een probleem van maken) - ik snap ze echt niet. Er zal wel een soort narcisme achter zitten.
Het is een misvatting dat in de loop der tijd "4 mei ineens breder wordt herdacht". Het is je persoonlijke ervaring dat in jouw jeugd jouw eigen familie wordt herdacht en dat iedereen alleen jouw familie herdacht.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 15:10 schreef Lunatiek het volgende:
Mensen die janken over respect bedoelen in werkelijkheid niets anders dan dat ze vinden dat anderen zich moeten gedragen zoals zij willen. Ze hanteren het woordje 'respect' omdat ze abusievelijk menen dat ze daarmee hun eigen mening kunnen objectiveren.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 15:33 schreef phoenyx het volgende:
[..] En jullie praten juist het hoogst over respect en dit en dat
Kan je gezien dit topic alleen maar gelijk geven. Wat een gedragquote:Op zaterdag 4 mei 2019 15:35 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Mensen die janken over respect bedoelen in werkelijkheid niets anders dan dat ze vinden dat anderen zich moeten gedragen zoals zij willen.
Dit soort mensen zijn kut.
Gedragen is in dit geval "niet een officiële herdenking met lawaai verstoren".quote:Op zaterdag 4 mei 2019 15:35 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Mensen die janken over respect bedoelen in werkelijkheid niets anders dan dat ze vinden dat anderen zich moeten gedragen zoals zij willen.
Dit soort mensen zijn kut.
Het is inderdaad een kracht statement, en die gebruik ik niet zo vaak. Zo zeer stoort het me dat sommigen niet gewoon even hun eigen tegenzin opzij kunnen zetten. Waarom zou je in vredesnaam klagen over iets dat letterlijk twee minuten duurt?quote:Op zaterdag 4 mei 2019 15:33 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Ik snap mensen die 'bek' zeggen altijd heel goed. Is een kracht statement, voel jij je beter door als je jezelf zo uit kan drukken. En dan daarna beginnen over narcisme..Ik ben trouwens gewoon 2 minuten stil, gemakkelijke manier om goed over te komen. Beetje net zoals dat je moet stemmen want anders krijg je ook jarenlang gezemel als je ergens een mening over hebt en niet gestemd hebt. Maar kom op als jij jezelf herleest en anderen dan zie je ook wel in hoe treurige bedoening het allemaal hier wel niet is toch met hoe mensen op elkaar reageren. En jullie praten juist het hoogst over respect en dit en dat
Dit is het precies. Een dodenherdenking is voor iedereen onmogelijk als sommigen er een probleem van gaan maken. Daarom is het niet te vergelijken met de meeste andere onderwerpen als het om 'respect' gaat.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 15:37 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Gedragen is in dit geval "niet een officiële herdenking met lawaai verstoren".
Kun je dat wellicht opbrengen om 20.00 uur vanavond. Verder mag je doen en laten wat je wil.
Ik denk dat dat het hoogste haalbare is bij veel deelnemers aan dit forum.
Hier ging het helemaal niet om. Niemand zit hier te discussiëren over of het normaal is om een dodenherdenking te verstoren met lawaai. Het gaat erover waarom je zelf niet mee zou doen, waarom je het stom vindt etc. Nu verdraai je dit weerquote:Op zaterdag 4 mei 2019 15:38 schreef Strani het volgende:
[..]
Dit is het precies. Een dodenherdenking is voor iedereen onmogelijk als sommigen er een probleem van gaan maken. Daarom is het niet te vergelijken met de meeste andere onderwerpen als het om 'respect' gaat.
Volstrekte bullshit. Respect proberen af te dwingen is ten alle tijde identiek. Koop een hond en leer die niet te blaffen op het door jou gewenste tijdstip.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 15:38 schreef Strani het volgende:
[..]
Dit is het precies. Een dodenherdenking is voor iedereen onmogelijk als sommigen er een probleem van gaan maken. Daarom is het niet te vergelijken met de meeste andere onderwerpen als het om 'respect' gaat.
Hoeven het ook niet eens te worden. Maar jij en alle mensen die zo vol zijn van respect etc zijn juist de meest respectloze mensen die ik in lange tijd heb zien posten op dit forum. Is niet normaal wat hier allemaal wel niet gezegd wordt door jullie moraal verheven personen. Lijkt wel alsof jullie met die 2 minuten een jaar lang slecht gedrag afkopen ofzo gezien hoe jullie wel niet reageren hierquote:Op zaterdag 4 mei 2019 15:37 schreef Strani het volgende:
[..]
Het is inderdaad een kracht statement, en die gebruik ik niet zo vaak. Zo zeer stoort het me dat sommigen niet gewoon even hun eigen tegenzin opzij kunnen zetten. Waarom zou je in vredesnaam klagen over iets dat letterlijk twee minuten duurt?
Maar goed, ik las wat jij zei over militairen die toch wel betaald krijgen dus dat het dan weinig uitmaakt, en ik denk niet dat wij het eens gaan worden.
Noem eens voorbeelden van "respectlozen postings".quote:Op zaterdag 4 mei 2019 15:43 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Hoeven het ook niet eens te worden. Maar jij en alle mensen die zo vol zijn van respect etc zijn juist de meest respectloze mensen die ik in lange tijd heb zien posten op dit forum. Is niet normaal wat hier allemaal wel niet gezegd wordt door jullie moraal verheven personen. Lijkt wel alsof jullie met die 2 minuten een jaar lang slecht gedrag afkopen ofzo gezien hoe jullie wel niet reageren hier
Ik snap je wel, maar ik hoop dat jij ook begrijpt hoe frustrerend het voor anderen is om elk jaar weer dit gezeik op de dodenherdenking te zien te krijgen. En dan denk ik 'het zijn maar twee minuten'. Waarom is dat zo'n probleem voor sommige mensen?quote:Op zaterdag 4 mei 2019 15:43 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Hoeven het ook niet eens te worden. Maar jij en alle mensen die zo vol zijn van respect etc zijn juist de meest respectloze mensen die ik in lange tijd heb zien posten op dit forum. Is niet normaal wat hier allemaal wel niet gezegd wordt door jullie moraal verheven personen. Lijkt wel alsof jullie met die 2 minuten een jaar lang slecht gedrag afkopen ofzo gezien hoe jullie wel niet reageren hier
Kunnen we de politiek hier buiten houden aub?quote:Op zaterdag 4 mei 2019 13:24 schreef Atak het volgende:
Ze herdenken de doden zodat het niet nog een keer gebeurt.
Straks als Wilders of Baudet dreigen aan de macht te komen dan hebben mensen een referentie kader wat er allemaal mis kan gaan als ze voor de demagogen kiezen.
Daarom dat het zo belangrijk is.
Het probleem zit bij jou hoor. Jij vindt het namelijk een probleem dat er mensen zijn die geen zin hebben in je dodenherdenking en het een achterlijke traditie vinden. Die mensen vinden het doorgaans prima dat jij toch aan die traditie meedoet. Ze geven slechts hun mening.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 15:53 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik snap je wel, maar ik hoop dat jij ook begrijpt hoe frustrerend het voor anderen is om elk jaar weer dit gezeik op de dodenherdenking te zien te krijgen. En dan denk ik 'het zijn maar twee minuten'. Waarom is dat zo'n probleem voor sommige mensen?
Hoe leuk denk je dat het is voor mensen die echt een hele goede reden hebben om de oorlog (of wat dan ook) te herdenken, om jaarlijks te mogen lezen dat het eigenlijk onzin is allemaal?quote:Op zaterdag 4 mei 2019 15:55 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Het probleem zit bij jou hoor. Jij vindt het namelijk een probleem dat er mensen zijn die geen zin hebben in je dodenherdenking en het een achterlijke traditie vinden. Die mensen vinden het doorgaans prima dat jij toch aan die traditie meedoet. Ze geven slechts hun mening.
En daarom ben je om 8 uur twee minuten stuk, omdat je dat motto kunt hebben en naleven.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 14:03 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik heb ook nergens gezegd dat de wereld slechter wordt van 2 minuten stilte...
De wereld wordt ook niet slechter van een uur stilte. Betekent niet dat we dit meteen als norm moeten invoeren. Kadertje "maakt toch niet uit, dus gewoon doen".
Ik ga onder het motto "zeg wat je wil zeggen wanneer je dat wil zeggen"
Annabel Nanninga
Zo simpel is het natuurlijk (helaas) nooit geweest. Al in de jaren 50 begon met moeilijk te doen met herdenken van bepaalde groepen - bijv. het communistisch verzet "want dat vond Amerika minder". De overheid probeerde zelfs met pantservoertuigen en tanks te verhinderen dat mensen bloemen op het graf van communistisch verzetsheldin Hannie Schaft zouden leggen.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 15:34 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Het is een misvatting dat in de loop der tijd "4 mei ineens breder wordt herdacht". Het is je persoonlijke ervaring dat in jouw jeugd jouw eigen familie wordt herdacht en dat iedereen alleen jouw familie herdacht.
Mijn vader was dwangarbeider in Dld. Dat was mijn "mindset" tijdens 4 en 5 mei. Verder wist ik dat de Joden werden vervolgd, en later hoorde ik over Roma en Sinti etc. etc.
En dat met dat gezeur over de Marokkanen kan ik me ook aan ergeren. Er zijn gewoon Marokkaanse soldaten gesneuveld die aan de geallieerde kant vochten in 1940. Punt uit. Daar zijn graven van. En die zijn er al sinds de veertiger jaren van de 20e eeuw. In Zeeland (Kapellen) en in België (Gembloux, of Gembloers, zoek maar op, en dat waren er niet weinig).
Nogmaals punt uit. En die gesneuvelde soldaten worden gewoon herdacht en nogmaals: Die graven zijn daar al sinds de veertiger jaren. Vlak na de bevrijding. Ze zijn daar niet door linkse politiek-correcte geitenwollensokkenambtenaren een paar jaar geleden geplaatst. In al die decennia zijn gewoon al die soldaten (Pools, Marokkaans, Engels, Canadees, Amerikaans) gewoon geëerd. Het is eerder bijzonder dat men recentelijk de Marokkaanse graven ineens wil negeren. Of wie weet wel verwijderen zoals de PVV wellicht wil Maar nogmaals: Het zijn graven die er al 70 jaar zijn.
Dat interesseert mij helemaal niets. Ik lees ook wel eens iets wat ik niet leuk vind. Op Fok! zelfs zonder uitzondering wanneer ik inlog.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 15:57 schreef Strani het volgende:
[..]
Hoe leuk denk je dat het is voor mensen die echt een hele goede reden hebben om de oorlog (of wat dan ook) te herdenken, om jaarlijks te mogen lezen dat het eigenlijk onzin is allemaal?
Dat neem ik aan van wel. Als ik morgen een traditie start die jij achterlijk vindt ga jij dan toch ook meedoen omdat je mijn belang laat prevaleren? Denk het niet hè?quote:En vinden de mensen die het een achterlijke traditie vinden dan ook achterlijk om even twee minuten hun eigen belangen opzij te zetten voor die van anderen, als ze zich ergens rond andere mensen bevinden?
Dus jij zit vanavond gewoon rustig op je mobieltje te praten naast anderen, mocht iemand je toevallig rond dat tijdstip bellen?quote:Op zaterdag 4 mei 2019 16:00 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Dat interesseert mij helemaal niets. Ik lees ook wel eens wat ik niet leuk vind. Op Fok! zelfs zonder uitzondering wanneer ik inlog.
[..]
Dat neem ik aan van wel. Als ik morgen een traditie start die jij achterlijk vindt ga jij dan toch ook meedoen omdat je mijn belang laat prevaleren? Denk het niet hè?
Waarom lees je dit soort topics dan en ga je er zo graag op reageren? Het is een klachtentopic zelfs nog. En nee dat begrijp ik niet, zie ook genoeg topics die mij niet aanstaan, klik ze dan niet aan. Dan ga ik ook niet juist wel naar het topic om te zitten rellen en TS dom te noemen en blablabla. Boeit ook niks waarom andere mensen het niet willen doen, jullie hoeven niet denigrerend te doen tegen die mensen alleen omdat jullie dingen niet snappen of dat de ander zijn mening jullie niet zintquote:Op zaterdag 4 mei 2019 15:53 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik snap je wel, maar ik hoop dat jij ook begrijpt hoe frustrerend het voor anderen is om elk jaar weer dit gezeik op de dodenherdenking te zien te krijgen. En dan denk ik 'het zijn maar twee minuten'. Waarom is dat zo'n probleem voor sommige mensen?
Geen idee. Ik hou me nooit bezig met de vraag wat ik aan het doen ben tijdens dodenherdenkingen. Maar de kans is groot dat ik dan de afwas aan het doen ben.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 16:01 schreef Strani het volgende:
[..]
Dus jij zit vanavond gewoon rustig op je mobieltje te praten naast anderen, mocht iemand je toevallig rond dat tijdstip bellen?
Interessant!quote:Op zaterdag 4 mei 2019 15:58 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Zo simpel is het natuurlijk (helaas) nooit geweest. Al in de jaren 50 begon met moeilijk te doen met herdenken van bepaalde groepen - bijv. het communistisch verzet "want dat vond Amerika minder". De overheid probeerde zelfs met pantservoertuigen en tanks te verhinderen dat mensen met de dodenherdenking bloemen op het graf van communistisch verzetsheldin Hannie Schaft zouden leggen.
"Je mag iedereen herdenken" is nooit normaal geweest. Want iets leren van de oorlog ? Dat doen we niet.
https://www.anderetijden.(...)erdenking-onder-vuurquote:Op zaterdag 4 mei 2019 16:03 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Interessant!
Heb je een bron over dat "Hannie Schaft"-verhaal?
Nee, want we moeten doden herdenken en als je dat niet wilt dan ben je een 'respectloze hond'.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 16:04 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Kunnen we aub gewoon even normaal blijven doen, dank!
Ik reageer op "kregen ervoor betaald"quote:Op zaterdag 4 mei 2019 15:30 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Dat heet oorlog inderdaad. Ik zei toch ook duidelijk die overleefden of niet? Als je terugleest.. en even goed leest...
Het gaat niet om mij. En wat mij betreft gaat het ook niet om jou of om Byzantyxschii. Het gaat wat mij betreft om de mensen voor wie dodenherdenking echt een erg belangrijk jaarlijks moment is. Natuurlijk worden dat er langzaam minder (ook mijn grootouders zijn er niet meer) - maar zolang er nog mensen zijn voor wie de herdenking een zeer diepe persoonlijke betekenis heeft, zal ik altijd voor ze in de bres springen.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 16:03 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Waarom lees je dit soort topics dan en ga je er zo graag op reageren? Het is een klachtentopic zelfs nog. En nee dat begrijp ik niet, zie ook genoeg topics die mij niet aanstaan, klik ze dan niet aan. Dan ga ik ook niet juist wel naar het topic om te zitten rellen en TS dom te noemen en blablabla. Boeit ook niks waarom andere mensen het niet willen doen, jullie hoeven niet denigrerend te doen tegen die mensen alleen omdat jullie dingen niet snappen of dat de ander zijn mening jullie niet zint
Als jij toevallig langs een rouwstoet rijdt met je raampje open, doe je dan de muziek wat omlaag of hou je de reggaeton (of wat dan ook) lekker luid op je speakers? Oprechte vraag.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 16:03 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Geen idee. Ik hou me nooit bezig met de vraag wat ik aan het doen ben tijdens dodenherdenkingen. Maar de kans is groot dat ik dan de afwas aan het doen ben.
Twee dingen:quote:Op zaterdag 4 mei 2019 15:34 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Het is een misvatting dat in de loop der tijd "4 mei ineens breder wordt herdacht". Het is je persoonlijke ervaring dat in jouw jeugd jouw eigen familie wordt herdacht en dat iedereen alleen jouw familie herdacht.
Mijn vader was dwangarbeider in Dld. Dat was mijn "mindset" tijdens 4 en 5 mei. Verder wist ik dat de Joden werden vervolgd, en later hoorde ik over Roma en Sinti etc. etc.
En dat met dat gezeur over de Marokkanen kan ik me ook aan ergeren. Er zijn gewoon Marokkaanse soldaten gesneuveld die aan de geallieerde kant vochten in 1940. Punt uit. Daar zijn graven van. En die zijn er al sinds de veertiger jaren van de 20e eeuw. In Zeeland (Kapellen) en in België (Gembloux, of Gembloers, zoek maar op, en dat waren er niet weinig).
Nogmaals punt uit. En die gesneuvelde soldaten worden gewoon herdacht en nogmaals: Die graven zijn daar al sinds de veertiger jaren. Vlak na de bevrijding. Ze zijn daar niet door linkse politiek-correcte geitenwollensokkenambtenaren een paar jaar geleden geplaatst. In al die decennia zijn gewoon al die soldaten (Pools, Marokkaans, Engels, Canadees, Amerikaans) gewoon geëerd. Het is eerder bijzonder dat men recentelijk de Marokkaanse graven ineens wil negeren. Of wie weet wel verwijderen zoals de PVV wellicht wil Maar nogmaals: Het zijn graven die er al 70 jaar zijn.
Zoals eerder al vermeld veroorzaak ik nooit overlast. Ik rij dus ook nooit met een raam open en muziek aan.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 16:11 schreef Strani het volgende:
[..]
Als jij toevallig langs een rouwstoet rijdt met je raampje open, doe je dan de muziek wat omlaag of hou je de reggaeton (of wat dan ook) lekker luid op je speakers? Oprechte vraag.
Waarom zou dat niet logisch zijn? Dodenherdenking is een nationalistische gebeurtenis, dus je stemt op nationalistische partijen.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 15:57 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Waarom? Hij heeft een punt. Een grote groep mensen die elk jaar mee loopt te janken om die verschrikkelijke 2e wereldoorlog stemt even later met droge ogen op extreem-rechtse kankerpartijen zoals PVV en FVD.
Tuurlijk is dat logisch. Het is echter tegelijkertijd ook hypocriet.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 16:16 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet logisch zijn? Dodenherdenking is een nationalistische gebeurtenis, dus je stemt op nationalistische partijen.
Juist niet. Bij de bevrijding hebben we de bezetting van andersdenkenden beëindigt en Nederland "van vreemde smetten vrij" gemaakt. Dat is wat PVV en FvD nu weer willen.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 16:17 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat logisch. Het is echter tegelijkertijd ook hypocriet.
Dat is inderdaad een perspectief wat je kunt hanteren maar ik denk dat veel mensen het perspectief (pretenderen) te hanteren waarbij je focust op de stelling dat je de verschikkingen van de oorlog (met name WOII) nooit meer wilt maar een voedingsbodem voor dergelijke dingen creëer je juist door extreem-rechts te stemmen.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 16:21 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Juist niet. Bij de bevrijding hebben we de bezetting van andersdenkenden beëindigt en Nederland "van vreemde smetten vrij" gemaakt. Dat is wat PVV en FvD nu weer willen.
De bevrijding is geen viering van diversiteit of de multiculturele heilstaat.
Tja.. voor anderen zijn uitspraken als 'Minder, Minder' juist weer gerelateerd aan hoe er voor de oorlog met Joden om werd gegaan. Ik geloof echt niet dat de Dodenherdenking speciaal is voor mensen die het een of het ander vinden. Er zal vanavond op de Dam ook weer van alles staan, van links tot rechts.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 16:21 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Juist niet. Bij de bevrijding hebben we de bezetting van andersdenkenden beëindigt en Nederland "van vreemde smetten vrij" gemaakt. Dat is wat PVV en FvD nu weer willen.
De verschrikkingen van de oorlog waren in Nederland voor Nederlanders vooral de razzia's op jonge mannen, de dwangarbeid, de Hongerwinter en sowieso de terreur van Duitsers die alles wat ze wilden hebben meenamen. We hadden te leven naar wetten die wij zelf niet hadden bedacht of goedkeurden. Regering in ballingschap en een gevlucht koningshuis kwam er nog bij.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 16:29 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een perspectief wat je kunt hanteren maar ik denk dat veel mensen het perspectief (pretenderen) te hanteren waarbij je focust op de stelling dat je de verschikkingen van de oorlog (met name WOII) nooit meer wilt maar een voedingsbodem voor dergelijke dingen creëer je juist door extreem-rechts te stemmen.
40%quote:Op zaterdag 4 mei 2019 17:09 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ik vermoed dat heel veel Nederlanders het niet erg vonden dat zoveel mensen nooit meer terugkwamen.
Formeel heeft Wilders het over "de politieke islam" of totalitaire islam. Dus min of meer over een politieke ideologie die haaks staat op Nederlandse normen en waarden en bovendien verdacht veel overeenkomsten met het nazi-regime vertoont.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 16:32 schreef Strani het volgende:
[..]
Tja.. voor anderen zijn uitspraken als 'Minder, Minder' juist weer gerelateerd aan hoe er voor de oorlog met Joden om werd gegaan. Ik geloof echt niet dat de Dodenherdenking speciaal is voor mensen die het een of het ander vinden. Er zal vanavond op de Dam ook weer van alles staan, van links tot rechts.
Min of meer is dat wél het geval. Tot 1940 was de Joodse cultuur wel degelijk een andere cultuur dan de katholieke en protestantse cultuur. Dus het was wel degelijk multicultureel tot 1940. Na 1945 waren er zo weinig Joden over dat die in het spectrum niet meer zo opvielden. En de secularisatie deed haar intrede dus het onderscheid katholiek-protestant was ook niet meer zo aanwezig. Maw: NL is altijd multicultureel geweest en daar wouden de Duitse bezetters een einde aan maken.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 16:21 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Nee, er was geen multicultureel Nederland. Ieder zijn eigen zuil, er werd niks gemengd. Die ene zuil is verwijderd, anderen hadden daar weinig last van.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 17:21 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Min of meer is dat wél het geval. Tot 1940 was de Joodse cultuur wel degelijk een andere cultuur dan de katholieke en protestantse cultuur. Dus het was wel degelijk multicultureel tot 1940. Na 1945 waren er zo weinig Joden over dat die in het spectrum niet meer zo opvielden. En de secularisatie deed haar intrede dus het onderscheid katholiek-protestant was ook niet meer zo aanwezig. Maw: NL is altijd multicultureel geweest en daar wouden de Duitse bezetters een einde aan maken.
quote:Op zaterdag 4 mei 2019 17:35 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Weer zo'n jankerd die denkt wel even voor anderen te bepalen wat ze moeten doen.
Gewoon maar doen zonder na te denken. Jullie houden 2 minuten stilte maar hebben juist niks geleerdquote:
Wat bedoel jij?quote:Op zaterdag 4 mei 2019 17:49 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Gewoon maar doen zonder na te denken. Jullie houden 2 minuten stilte maar hebben juist niks geleerd
Wie zegt datquote:Op zaterdag 4 mei 2019 17:49 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Gewoon maar doen zonder na te denken. Jullie houden 2 minuten stilte maar hebben juist niks geleerd
Je zou eens een excursie naar Auschwitz moeten maken. Of dichterbij huis: kamp Vught. Dan zou je wel een toontje lager zingen en een wat bescheidener en dankbaarder houding aannemen.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 14:05 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik en ongetwijfeld velen anderen niet.
Hoezo zou je daarmee zitten? Alsof je er zelf in zat ofzo?
Extreem emotionele mensen
Altijd dit belerende en denken dat andere mensen iets niet begrijpen omdat ze er niet hetzelfde naar kijken als jij doet. Wat een graftopic is dit zeg, echt de hele tijd alleen maar dit soort reactiesquote:Op zaterdag 4 mei 2019 18:14 schreef Moonah het volgende:
[..]
Je zou eens een excursie naar Auschwitz moeten maken. Of dichterbij huis: kamp Vught. Dan zou je wel een toontje lager zingen en een wat bescheidener en dankbaarder houding aannemen.
Wat een liefde. Wat heb ik jou misdaan?quote:Op zaterdag 4 mei 2019 16:01 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ah kijk, PVV/FND neonazi tokkie gespot.
Beiden al geweest hoor.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 18:14 schreef Moonah het volgende:
[..]
Je zou eens een excursie naar Auschwitz moeten maken. Of dichterbij huis: kamp Vught. Dan zou je wel een toontje lager zingen en een wat bescheidener en dankbaarder houding aannemen.
Mijn UI betekent ook niet dat ik Bij1 stem.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 18:18 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Wat een liefde. Wat heb ik jou misdaan?
Waarom is FvD zo fout volgens jou?
En dat ik een FvD'er ben, dat had je aan mijn UI kunnen zien.
Uiteraard! Ik ga naar de herdenking hier in t dorpquote:Op zaterdag 4 mei 2019 18:45 schreef Boca_Raton het volgende:
Nikonlover, ben jij ook even van je post af vanavond? Als FOK!-journalist?
Totaal niet camerabewust midden op een kruispunt stoppen. WAT EEN HELDEN!quote:Op zaterdag 4 mei 2019 18:40 schreef KennyPowers het volgende:
Straks weer foto's van fietsers en pizzabezorgers die om 20:00 zijn afgestapt jaaaa
Dit had Haags ook kunnen typen haha wat slechtquote:Op zaterdag 4 mei 2019 19:22 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Ben je er dalijk twee minuten stil van?
Niets van gemerkt, behalve de hapering bijna op t eind. Maar ik heb dan ook geen verstand van tonenquote:Op zaterdag 4 mei 2019 20:19 schreef de_boswachter het volgende:
Die vent net met die trompet kon er echt niets vanMega vals. Had ie net les ofzo?
Zou goed kunnen hoor. Ik zou het in elk geval kunnen begrijpen. Bij hem zal de editie van 2010 ook niet in de koude kleren zijn gaan zitten.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 20:06 schreef Nikonlover het volgende:
Ik vond t te koud buiten om naar de herdenking hier in t dorp te gaan dus heb de herdenking op tv gevolgd.
Ligt het aan mij of zag de koning er erg breed uit? Het leek wel of hij een kogelvrijvest oid aan had
Bedankt weer voor de medewerkingquote:Op zaterdag 4 mei 2019 20:23 schreef Byzantynixschii het volgende:
Zo, deze kneuzenkermis hebben we ook weer gehad voor dit jaar.
Wat een kutleven he!quote:Op zaterdag 4 mei 2019 20:26 schreef Byzantynixschii het volgende:
Nou morgen nog de hele dag overal tokkiefestivals met kutbands waar je hond nog niet naar zou laten luisteren.
quote:Op zaterdag 4 mei 2019 20:23 schreef Byzantynixschii het volgende:
Je klinkt enigszins verzuurd.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 20:26 schreef Byzantynixschii het volgende:
Nou morgen nog de hele dag overal tokkiefestivals met kutbands waar je hond nog niet naar zou laten luisteren.
Dat is een understatementquote:
Goh, die indruk geef je niet kerel.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 20:28 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb weinig last van deze debiele Nederlandse tokkietradities.
Verhuis naar een ander land dan.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 20:28 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb weinig last van deze debiele Nederlandse tokkietradities.
Yep, dat maakte goed duidelijk hoe kwetsbaar ze daar zijn.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 20:23 schreef Strani het volgende:
[..]
Zou goed kunnen hoor. Ik zou het in elk geval kunnen begrijpen. Bij hem zal de editie van 2010 ook niet in de koude kleren zijn gaan zitten.
Ja, idd.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 20:06 schreef Nikonlover het volgende:
Ligt het aan mij of zag de koning er erg breed uit? Het leek wel of hij een kogelvrijvest oid aan had
Ik snap best dat wanneer je beperkt van geest bent dat je dan denkt dat als iemand een mening geeft dat allemaal per definitie heel vreselijk belangrijk voor die persoon is maar zo werkt het in het echte leven niet hoor. Ik woon niet naast een festivalweide en ook niet bij een steen met namen dus nee ik heb daar geen last van.quote:
Nou, gelukkig maar dan. Het laatste wat ik zou willen is dat jij verdrietig bentquote:Op zaterdag 4 mei 2019 20:44 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ik snap best dat wanneer je beperkt van geest bent dat je dan denkt dat als iemand een mening geeft dat allemaal per definitie heel vreselijk belangrijk voor die persoon is maar zo werkt het in het echte leven niet hoor. Ik woon niet naast een festivalweide en ook niet bij een steen met namen dus nee ik heb daar geen last van.
Kinderachtige reactie weerquote:Op zaterdag 4 mei 2019 20:53 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou, gelukkig maar dan. Het laatste wat ik zou willen is dat jij verdrietig bent
Alsof het ook maar iemand iets interesseert wat jij wilt.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 20:53 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou, gelukkig maar dan. Het laatste wat ik zou willen is dat jij verdrietig bent
Meer valt er niet meer van te maken. Maar goed, het is weer klaar. Volgend jaar zelfde plaats, zelfde tijd?quote:
Ga sherry drinken.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 20:58 schreef Boca_Raton het volgende:
Byzandmans heeft een blauwtje gelopen. Wàt een humeur
Je stinkt.quote:
Bij jou?quote:Op zaterdag 4 mei 2019 20:58 schreef Boca_Raton het volgende:
Byzandmans heeft een blauwtje gelopen. Wàt een humeur
Mag dat wel van de profeet?quote:Op zaterdag 4 mei 2019 22:52 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ik val niet op vrouwen dus nee.
Man, man, man, die mensen hebben ook voor jouw vrijheid gevochten.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 20:23 schreef Byzantynixschii het volgende:
Klopt. Dus waarom zou ik dat willen bezoedelen met zo'n jaarlijkse kneuzenkermis?quote:Op zaterdag 4 mei 2019 23:03 schreef Solid-Snake het volgende:
[..]
Man, man, man, die mensen hebben ook voor jouw vrijheid gevochten.
Wat is je klacht dan?quote:Op zaterdag 4 mei 2019 23:09 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Het is toch ook de bedoeling van dit forum om te klagen of niet soms?
Hij wordt De Profeet genoemd.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 23:08 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Geen idee wie dat is maar het is niet Vledder van Lucky Letters.
En hoe wordt dit precies bezoedeld?quote:Op zaterdag 4 mei 2019 23:04 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Klopt. Dus waarom zou ik dat willen bezoedelen met zo'n jaarlijkse kneuzenkermis?
Je bent zelf mongoolquote:Op zaterdag 4 mei 2019 23:20 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ok, is het een of andere reli-mongool?
'met zo'n jaarlijkse kneuzenkermis'.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 23:20 schreef Solid-Snake het volgende:
[..]
En hoe wordt dit precies bezoedeld?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |