Tja.. voor anderen zijn uitspraken als 'Minder, Minder' juist weer gerelateerd aan hoe er voor de oorlog met Joden om werd gegaan. Ik geloof echt niet dat de Dodenherdenking speciaal is voor mensen die het een of het ander vinden. Er zal vanavond op de Dam ook weer van alles staan, van links tot rechts.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 16:21 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Juist niet. Bij de bevrijding hebben we de bezetting van andersdenkenden beëindigt en Nederland "van vreemde smetten vrij" gemaakt. Dat is wat PVV en FvD nu weer willen.
De bevrijding is geen viering van diversiteit of de multiculturele heilstaat.
De verschrikkingen van de oorlog waren in Nederland voor Nederlanders vooral de razzia's op jonge mannen, de dwangarbeid, de Hongerwinter en sowieso de terreur van Duitsers die alles wat ze wilden hebben meenamen. We hadden te leven naar wetten die wij zelf niet hadden bedacht of goedkeurden. Regering in ballingschap en een gevlucht koningshuis kwam er nog bij.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 16:29 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een perspectief wat je kunt hanteren maar ik denk dat veel mensen het perspectief (pretenderen) te hanteren waarbij je focust op de stelling dat je de verschikkingen van de oorlog (met name WOII) nooit meer wilt maar een voedingsbodem voor dergelijke dingen creëer je juist door extreem-rechts te stemmen.
40%quote:Op zaterdag 4 mei 2019 17:09 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ik vermoed dat heel veel Nederlanders het niet erg vonden dat zoveel mensen nooit meer terugkwamen.
Formeel heeft Wilders het over "de politieke islam" of totalitaire islam. Dus min of meer over een politieke ideologie die haaks staat op Nederlandse normen en waarden en bovendien verdacht veel overeenkomsten met het nazi-regime vertoont.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 16:32 schreef Strani het volgende:
[..]
Tja.. voor anderen zijn uitspraken als 'Minder, Minder' juist weer gerelateerd aan hoe er voor de oorlog met Joden om werd gegaan. Ik geloof echt niet dat de Dodenherdenking speciaal is voor mensen die het een of het ander vinden. Er zal vanavond op de Dam ook weer van alles staan, van links tot rechts.
Min of meer is dat wél het geval. Tot 1940 was de Joodse cultuur wel degelijk een andere cultuur dan de katholieke en protestantse cultuur. Dus het was wel degelijk multicultureel tot 1940. Na 1945 waren er zo weinig Joden over dat die in het spectrum niet meer zo opvielden. En de secularisatie deed haar intrede dus het onderscheid katholiek-protestant was ook niet meer zo aanwezig. Maw: NL is altijd multicultureel geweest en daar wouden de Duitse bezetters een einde aan maken.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 16:21 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Juist niet. Bij de bevrijding hebben we de bezetting van andersdenkenden beëindigt en Nederland "van vreemde smetten vrij" gemaakt. Dat is wat PVV en FvD nu weer willen.
De bevrijding is geen viering van diversiteit of de multiculturele heilstaat.
Nee, er was geen multicultureel Nederland. Ieder zijn eigen zuil, er werd niks gemengd. Die ene zuil is verwijderd, anderen hadden daar weinig last van.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 17:21 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Min of meer is dat wél het geval. Tot 1940 was de Joodse cultuur wel degelijk een andere cultuur dan de katholieke en protestantse cultuur. Dus het was wel degelijk multicultureel tot 1940. Na 1945 waren er zo weinig Joden over dat die in het spectrum niet meer zo opvielden. En de secularisatie deed haar intrede dus het onderscheid katholiek-protestant was ook niet meer zo aanwezig. Maw: NL is altijd multicultureel geweest en daar wouden de Duitse bezetters een einde aan maken.
quote:Op zaterdag 4 mei 2019 17:35 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Weer zo'n jankerd die denkt wel even voor anderen te bepalen wat ze moeten doen.
Gewoon maar doen zonder na te denken. Jullie houden 2 minuten stilte maar hebben juist niks geleerdquote:
Wat bedoel jij?quote:Op zaterdag 4 mei 2019 17:49 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Gewoon maar doen zonder na te denken. Jullie houden 2 minuten stilte maar hebben juist niks geleerd
Wie zegt datquote:Op zaterdag 4 mei 2019 17:49 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Gewoon maar doen zonder na te denken. Jullie houden 2 minuten stilte maar hebben juist niks geleerd
Je zou eens een excursie naar Auschwitz moeten maken. Of dichterbij huis: kamp Vught. Dan zou je wel een toontje lager zingen en een wat bescheidener en dankbaarder houding aannemen.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 14:05 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik en ongetwijfeld velen anderen niet.
Hoezo zou je daarmee zitten? Alsof je er zelf in zat ofzo?
Extreem emotionele mensen
Altijd dit belerende en denken dat andere mensen iets niet begrijpen omdat ze er niet hetzelfde naar kijken als jij doet. Wat een graftopic is dit zeg, echt de hele tijd alleen maar dit soort reactiesquote:Op zaterdag 4 mei 2019 18:14 schreef Moonah het volgende:
[..]
Je zou eens een excursie naar Auschwitz moeten maken. Of dichterbij huis: kamp Vught. Dan zou je wel een toontje lager zingen en een wat bescheidener en dankbaarder houding aannemen.
Wat een liefde. Wat heb ik jou misdaan?quote:Op zaterdag 4 mei 2019 16:01 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ah kijk, PVV/FND neonazi tokkie gespot.
Beiden al geweest hoor.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 18:14 schreef Moonah het volgende:
[..]
Je zou eens een excursie naar Auschwitz moeten maken. Of dichterbij huis: kamp Vught. Dan zou je wel een toontje lager zingen en een wat bescheidener en dankbaarder houding aannemen.
Mijn UI betekent ook niet dat ik Bij1 stem.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 18:18 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Wat een liefde. Wat heb ik jou misdaan?
Waarom is FvD zo fout volgens jou?
En dat ik een FvD'er ben, dat had je aan mijn UI kunnen zien.
Uiteraard! Ik ga naar de herdenking hier in t dorpquote:Op zaterdag 4 mei 2019 18:45 schreef Boca_Raton het volgende:
Nikonlover, ben jij ook even van je post af vanavond? Als FOK!-journalist?
Totaal niet camerabewust midden op een kruispunt stoppen. WAT EEN HELDEN!quote:Op zaterdag 4 mei 2019 18:40 schreef KennyPowers het volgende:
Straks weer foto's van fietsers en pizzabezorgers die om 20:00 zijn afgestapt jaaaa
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |