Hoeven het ook niet eens te worden. Maar jij en alle mensen die zo vol zijn van respect etc zijn juist de meest respectloze mensen die ik in lange tijd heb zien posten op dit forum. Is niet normaal wat hier allemaal wel niet gezegd wordt door jullie moraal verheven personen. Lijkt wel alsof jullie met die 2 minuten een jaar lang slecht gedrag afkopen ofzo gezien hoe jullie wel niet reageren hierquote:Op zaterdag 4 mei 2019 15:37 schreef Strani het volgende:
[..]
Het is inderdaad een kracht statement, en die gebruik ik niet zo vaak. Zo zeer stoort het me dat sommigen niet gewoon even hun eigen tegenzin opzij kunnen zetten. Waarom zou je in vredesnaam klagen over iets dat letterlijk twee minuten duurt?
Maar goed, ik las wat jij zei over militairen die toch wel betaald krijgen dus dat het dan weinig uitmaakt, en ik denk niet dat wij het eens gaan worden.
Noem eens voorbeelden van "respectlozen postings".quote:Op zaterdag 4 mei 2019 15:43 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Hoeven het ook niet eens te worden. Maar jij en alle mensen die zo vol zijn van respect etc zijn juist de meest respectloze mensen die ik in lange tijd heb zien posten op dit forum. Is niet normaal wat hier allemaal wel niet gezegd wordt door jullie moraal verheven personen. Lijkt wel alsof jullie met die 2 minuten een jaar lang slecht gedrag afkopen ofzo gezien hoe jullie wel niet reageren hier
Ik snap je wel, maar ik hoop dat jij ook begrijpt hoe frustrerend het voor anderen is om elk jaar weer dit gezeik op de dodenherdenking te zien te krijgen. En dan denk ik 'het zijn maar twee minuten'. Waarom is dat zo'n probleem voor sommige mensen?quote:Op zaterdag 4 mei 2019 15:43 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Hoeven het ook niet eens te worden. Maar jij en alle mensen die zo vol zijn van respect etc zijn juist de meest respectloze mensen die ik in lange tijd heb zien posten op dit forum. Is niet normaal wat hier allemaal wel niet gezegd wordt door jullie moraal verheven personen. Lijkt wel alsof jullie met die 2 minuten een jaar lang slecht gedrag afkopen ofzo gezien hoe jullie wel niet reageren hier
Kunnen we de politiek hier buiten houden aub?quote:Op zaterdag 4 mei 2019 13:24 schreef Atak het volgende:
Ze herdenken de doden zodat het niet nog een keer gebeurt.
Straks als Wilders of Baudet dreigen aan de macht te komen dan hebben mensen een referentie kader wat er allemaal mis kan gaan als ze voor de demagogen kiezen.
Daarom dat het zo belangrijk is.
Het probleem zit bij jou hoor. Jij vindt het namelijk een probleem dat er mensen zijn die geen zin hebben in je dodenherdenking en het een achterlijke traditie vinden. Die mensen vinden het doorgaans prima dat jij toch aan die traditie meedoet. Ze geven slechts hun mening.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 15:53 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik snap je wel, maar ik hoop dat jij ook begrijpt hoe frustrerend het voor anderen is om elk jaar weer dit gezeik op de dodenherdenking te zien te krijgen. En dan denk ik 'het zijn maar twee minuten'. Waarom is dat zo'n probleem voor sommige mensen?
Hoe leuk denk je dat het is voor mensen die echt een hele goede reden hebben om de oorlog (of wat dan ook) te herdenken, om jaarlijks te mogen lezen dat het eigenlijk onzin is allemaal?quote:Op zaterdag 4 mei 2019 15:55 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Het probleem zit bij jou hoor. Jij vindt het namelijk een probleem dat er mensen zijn die geen zin hebben in je dodenherdenking en het een achterlijke traditie vinden. Die mensen vinden het doorgaans prima dat jij toch aan die traditie meedoet. Ze geven slechts hun mening.
En daarom ben je om 8 uur twee minuten stuk, omdat je dat motto kunt hebben en naleven.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 14:03 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik heb ook nergens gezegd dat de wereld slechter wordt van 2 minuten stilte...
De wereld wordt ook niet slechter van een uur stilte. Betekent niet dat we dit meteen als norm moeten invoeren. Kadertje "maakt toch niet uit, dus gewoon doen".
Ik ga onder het motto "zeg wat je wil zeggen wanneer je dat wil zeggen"
Annabel Nanninga
Zo simpel is het natuurlijk (helaas) nooit geweest. Al in de jaren 50 begon met moeilijk te doen met herdenken van bepaalde groepen - bijv. het communistisch verzet "want dat vond Amerika minder". De overheid probeerde zelfs met pantservoertuigen en tanks te verhinderen dat mensen bloemen op het graf van communistisch verzetsheldin Hannie Schaft zouden leggen.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 15:34 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Het is een misvatting dat in de loop der tijd "4 mei ineens breder wordt herdacht". Het is je persoonlijke ervaring dat in jouw jeugd jouw eigen familie wordt herdacht en dat iedereen alleen jouw familie herdacht.
Mijn vader was dwangarbeider in Dld. Dat was mijn "mindset" tijdens 4 en 5 mei. Verder wist ik dat de Joden werden vervolgd, en later hoorde ik over Roma en Sinti etc. etc.
En dat met dat gezeur over de Marokkanen kan ik me ook aan ergeren. Er zijn gewoon Marokkaanse soldaten gesneuveld die aan de geallieerde kant vochten in 1940. Punt uit. Daar zijn graven van. En die zijn er al sinds de veertiger jaren van de 20e eeuw. In Zeeland (Kapellen) en in België (Gembloux, of Gembloers, zoek maar op, en dat waren er niet weinig).
Nogmaals punt uit. En die gesneuvelde soldaten worden gewoon herdacht en nogmaals: Die graven zijn daar al sinds de veertiger jaren. Vlak na de bevrijding. Ze zijn daar niet door linkse politiek-correcte geitenwollensokkenambtenaren een paar jaar geleden geplaatst. In al die decennia zijn gewoon al die soldaten (Pools, Marokkaans, Engels, Canadees, Amerikaans) gewoon geëerd. Het is eerder bijzonder dat men recentelijk de Marokkaanse graven ineens wil negeren. Of wie weet wel verwijderen zoals de PVV wellicht wil Maar nogmaals: Het zijn graven die er al 70 jaar zijn.
Dat interesseert mij helemaal niets. Ik lees ook wel eens iets wat ik niet leuk vind. Op Fok! zelfs zonder uitzondering wanneer ik inlog.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 15:57 schreef Strani het volgende:
[..]
Hoe leuk denk je dat het is voor mensen die echt een hele goede reden hebben om de oorlog (of wat dan ook) te herdenken, om jaarlijks te mogen lezen dat het eigenlijk onzin is allemaal?
Dat neem ik aan van wel. Als ik morgen een traditie start die jij achterlijk vindt ga jij dan toch ook meedoen omdat je mijn belang laat prevaleren? Denk het niet hè?quote:En vinden de mensen die het een achterlijke traditie vinden dan ook achterlijk om even twee minuten hun eigen belangen opzij te zetten voor die van anderen, als ze zich ergens rond andere mensen bevinden?
Dus jij zit vanavond gewoon rustig op je mobieltje te praten naast anderen, mocht iemand je toevallig rond dat tijdstip bellen?quote:Op zaterdag 4 mei 2019 16:00 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Dat interesseert mij helemaal niets. Ik lees ook wel eens wat ik niet leuk vind. Op Fok! zelfs zonder uitzondering wanneer ik inlog.
[..]
Dat neem ik aan van wel. Als ik morgen een traditie start die jij achterlijk vindt ga jij dan toch ook meedoen omdat je mijn belang laat prevaleren? Denk het niet hè?
Waarom lees je dit soort topics dan en ga je er zo graag op reageren? Het is een klachtentopic zelfs nog. En nee dat begrijp ik niet, zie ook genoeg topics die mij niet aanstaan, klik ze dan niet aan. Dan ga ik ook niet juist wel naar het topic om te zitten rellen en TS dom te noemen en blablabla. Boeit ook niks waarom andere mensen het niet willen doen, jullie hoeven niet denigrerend te doen tegen die mensen alleen omdat jullie dingen niet snappen of dat de ander zijn mening jullie niet zintquote:Op zaterdag 4 mei 2019 15:53 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik snap je wel, maar ik hoop dat jij ook begrijpt hoe frustrerend het voor anderen is om elk jaar weer dit gezeik op de dodenherdenking te zien te krijgen. En dan denk ik 'het zijn maar twee minuten'. Waarom is dat zo'n probleem voor sommige mensen?
Geen idee. Ik hou me nooit bezig met de vraag wat ik aan het doen ben tijdens dodenherdenkingen. Maar de kans is groot dat ik dan de afwas aan het doen ben.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 16:01 schreef Strani het volgende:
[..]
Dus jij zit vanavond gewoon rustig op je mobieltje te praten naast anderen, mocht iemand je toevallig rond dat tijdstip bellen?
Interessant!quote:Op zaterdag 4 mei 2019 15:58 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Zo simpel is het natuurlijk (helaas) nooit geweest. Al in de jaren 50 begon met moeilijk te doen met herdenken van bepaalde groepen - bijv. het communistisch verzet "want dat vond Amerika minder". De overheid probeerde zelfs met pantservoertuigen en tanks te verhinderen dat mensen met de dodenherdenking bloemen op het graf van communistisch verzetsheldin Hannie Schaft zouden leggen.
"Je mag iedereen herdenken" is nooit normaal geweest. Want iets leren van de oorlog ? Dat doen we niet.
https://www.anderetijden.(...)erdenking-onder-vuurquote:Op zaterdag 4 mei 2019 16:03 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Interessant!
Heb je een bron over dat "Hannie Schaft"-verhaal?
Nee, want we moeten doden herdenken en als je dat niet wilt dan ben je een 'respectloze hond'.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 16:04 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Kunnen we aub gewoon even normaal blijven doen, dank!
Ik reageer op "kregen ervoor betaald"quote:Op zaterdag 4 mei 2019 15:30 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Dat heet oorlog inderdaad. Ik zei toch ook duidelijk die overleefden of niet? Als je terugleest.. en even goed leest...
Het gaat niet om mij. En wat mij betreft gaat het ook niet om jou of om Byzantyxschii. Het gaat wat mij betreft om de mensen voor wie dodenherdenking echt een erg belangrijk jaarlijks moment is. Natuurlijk worden dat er langzaam minder (ook mijn grootouders zijn er niet meer) - maar zolang er nog mensen zijn voor wie de herdenking een zeer diepe persoonlijke betekenis heeft, zal ik altijd voor ze in de bres springen.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 16:03 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Waarom lees je dit soort topics dan en ga je er zo graag op reageren? Het is een klachtentopic zelfs nog. En nee dat begrijp ik niet, zie ook genoeg topics die mij niet aanstaan, klik ze dan niet aan. Dan ga ik ook niet juist wel naar het topic om te zitten rellen en TS dom te noemen en blablabla. Boeit ook niks waarom andere mensen het niet willen doen, jullie hoeven niet denigrerend te doen tegen die mensen alleen omdat jullie dingen niet snappen of dat de ander zijn mening jullie niet zint
Als jij toevallig langs een rouwstoet rijdt met je raampje open, doe je dan de muziek wat omlaag of hou je de reggaeton (of wat dan ook) lekker luid op je speakers? Oprechte vraag.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 16:03 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Geen idee. Ik hou me nooit bezig met de vraag wat ik aan het doen ben tijdens dodenherdenkingen. Maar de kans is groot dat ik dan de afwas aan het doen ben.
Twee dingen:quote:Op zaterdag 4 mei 2019 15:34 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Het is een misvatting dat in de loop der tijd "4 mei ineens breder wordt herdacht". Het is je persoonlijke ervaring dat in jouw jeugd jouw eigen familie wordt herdacht en dat iedereen alleen jouw familie herdacht.
Mijn vader was dwangarbeider in Dld. Dat was mijn "mindset" tijdens 4 en 5 mei. Verder wist ik dat de Joden werden vervolgd, en later hoorde ik over Roma en Sinti etc. etc.
En dat met dat gezeur over de Marokkanen kan ik me ook aan ergeren. Er zijn gewoon Marokkaanse soldaten gesneuveld die aan de geallieerde kant vochten in 1940. Punt uit. Daar zijn graven van. En die zijn er al sinds de veertiger jaren van de 20e eeuw. In Zeeland (Kapellen) en in België (Gembloux, of Gembloers, zoek maar op, en dat waren er niet weinig).
Nogmaals punt uit. En die gesneuvelde soldaten worden gewoon herdacht en nogmaals: Die graven zijn daar al sinds de veertiger jaren. Vlak na de bevrijding. Ze zijn daar niet door linkse politiek-correcte geitenwollensokkenambtenaren een paar jaar geleden geplaatst. In al die decennia zijn gewoon al die soldaten (Pools, Marokkaans, Engels, Canadees, Amerikaans) gewoon geëerd. Het is eerder bijzonder dat men recentelijk de Marokkaanse graven ineens wil negeren. Of wie weet wel verwijderen zoals de PVV wellicht wil Maar nogmaals: Het zijn graven die er al 70 jaar zijn.
Zoals eerder al vermeld veroorzaak ik nooit overlast. Ik rij dus ook nooit met een raam open en muziek aan.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 16:11 schreef Strani het volgende:
[..]
Als jij toevallig langs een rouwstoet rijdt met je raampje open, doe je dan de muziek wat omlaag of hou je de reggaeton (of wat dan ook) lekker luid op je speakers? Oprechte vraag.
Waarom zou dat niet logisch zijn? Dodenherdenking is een nationalistische gebeurtenis, dus je stemt op nationalistische partijen.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 15:57 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Waarom? Hij heeft een punt. Een grote groep mensen die elk jaar mee loopt te janken om die verschrikkelijke 2e wereldoorlog stemt even later met droge ogen op extreem-rechtse kankerpartijen zoals PVV en FVD.
Tuurlijk is dat logisch. Het is echter tegelijkertijd ook hypocriet.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 16:16 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet logisch zijn? Dodenherdenking is een nationalistische gebeurtenis, dus je stemt op nationalistische partijen.
Juist niet. Bij de bevrijding hebben we de bezetting van andersdenkenden beëindigt en Nederland "van vreemde smetten vrij" gemaakt. Dat is wat PVV en FvD nu weer willen.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 16:17 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat logisch. Het is echter tegelijkertijd ook hypocriet.
Dat is inderdaad een perspectief wat je kunt hanteren maar ik denk dat veel mensen het perspectief (pretenderen) te hanteren waarbij je focust op de stelling dat je de verschikkingen van de oorlog (met name WOII) nooit meer wilt maar een voedingsbodem voor dergelijke dingen creëer je juist door extreem-rechts te stemmen.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 16:21 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Juist niet. Bij de bevrijding hebben we de bezetting van andersdenkenden beëindigt en Nederland "van vreemde smetten vrij" gemaakt. Dat is wat PVV en FvD nu weer willen.
De bevrijding is geen viering van diversiteit of de multiculturele heilstaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |