Thoughts and Prayersquote:Op zaterdag 4 mei 2019 12:57 schreef Marsenal het volgende:
Thoughts and Prayers.
But don’t forget about meeeee
quote:Op zaterdag 4 mei 2019 12:52 schreef Mikeytt het volgende:
Ik heb dat nog nooit gesnapt hé.
Doe uiteraard wel mee
Je herdenkt degenen die hebben gestreden voor jouw vrijheid. Dat je twee minuten stil bent, betekent dat je respect toont voor degenen die dat hebben gedaan, en omdat we ons kunnen veroorloven om in vrijheid twee minuten stil te kunnen zijn.quote:
Emotionele argumenten, 't is watquote:Op zaterdag 4 mei 2019 13:10 schreef Solid-Snake het volgende:
Het is 1 keer per jaar en duurt maar 2 minuten.
Heb toch wat respect voor het feit dat je in vrijheid mag leven. Knuppel.
In Oeganda kunnen mensen ook 2 minuten stil wezen hoor.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 13:20 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Je herdenkt degenen die hebben gestreden voor jouw vrijheid. Dat je twee minuten stil bent, betekent dat je respect toont voor degenen die dat hebben gedaan, en omdat we ons kunnen veroorloven om in vrijheid twee minuten stil te kunnen zijn.
Dit dus.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 13:20 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Je herdenkt degenen die hebben gestreden voor jouw vrijheid. Dat je twee minuten stil bent, betekent dat je respect toont voor degenen die dat hebben gedaan, en omdat we ons kunnen veroorloven om in vrijheid twee minuten stil te kunnen zijn.
Waar haal je dit vandaan?quote:Op zaterdag 4 mei 2019 13:42 schreef Dr_g0nz0 het volgende:
Het begon als jodenherdenking maar nu heet het zogenaamd dodenherdenking.
Er is ook geen objectief kader voor schoonheid, vertrouwen of liefde. In al deze gevallen is het de ontvanger die moet bepalen of het respect is wat hij ontvangt. Dus ja, als die mensen denken dat wij respect aan hun tonen door twee minuten stil te zijn, dan is dat respect.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 13:34 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Er is geen objectief kader voor respect.
Probleem is dat wij niet weten wat de doden willenquote:Op zaterdag 4 mei 2019 13:44 schreef knoopie het volgende:
[..]
Er is ook geen objectief kader voor schoonheid, vertrouwen of liefde. In al deze gevallen is het de ontvanger die moet bepalen of het respect is wat hij ontvangt. Dus ja, als die mensen denken dat wij respect aan hun tonen door twee minuten stil te zijn, dan is dat respect.
Jij hebt heel wat oorlogen gemist volgens mij.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 13:48 schreef vuvuzela het volgende:
No geen jaar of 10, dan is er niemand meer die een oorlog heeft mee gemaakt. Dan zal het vanzelf wel minder worden.
Oorlog in Nederland bedoel ik danquote:Op zaterdag 4 mei 2019 13:48 schreef vuvuzela het volgende:
No geen jaar of 10, dan is er niemand meer die een oorlog heeft mee gemaakt. Dan zal het vanzelf wel minder worden.
Daarom dit:quote:Op zaterdag 4 mei 2019 13:52 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Interessant... zo'n discussie over de zin of onzin van "twee minuten stil zijn".
Nu ja, het lijkt me niet zo'n probleem om (als het je niks doet) toch gewoon even twee minuten stil te zijn. Bij voorbaat dank.
Je kunt ook een tweet versturen in die 2 minuten, zoals FvD-raadslid uit Amsterdam Annabel Nanninga ooit deed:
[ afbeelding ]
Tsja, daar kun je voor kiezen, om dat te doen.
Ik vraag me altijd af in hoeverre je de wereld beter maakt om zo'n tweet op zo'n tijdstip te versturen? Wat wil je bereiken? Waarom doet iemand zo iets?
quote:Op zaterdag 4 mei 2019 13:24 schreef Atak het volgende:
Ze herdenken de doden zodat het niet nog een keer gebeurt.
Straks als Wilders of Baudet dreigen aan de macht te komen dan hebben mensen een referentie kader wat er allemaal mis kan gaan als ze voor de demagogen kiezen.
Daarom dat het zo belangrijk is.
Goed gezegd.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 13:10 schreef Solid-Snake het volgende:
Het is 1 keer per jaar en duurt maar 2 minuten.
Heb toch wat respect voor het feit dat je in vrijheid mag leven. Knuppel.
De wereld wordt ook niet beter van een stil zijn.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 13:52 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Interessant... zo'n discussie over de zin of onzin van "twee minuten stil zijn".
Nu ja, het lijkt me niet zo'n probleem om (als het je niks doet) toch gewoon even twee minuten stil te zijn. Bij voorbaat dank.
Je kunt ook een tweet versturen in die 2 minuten, zoals FvD-raadslid uit Amsterdam Annabel Nanninga ooit deed:
[ afbeelding ]
Tsja, daar kun je voor kiezen, om dat te doen.
Ik vraag me altijd af in hoeverre je de wereld beter maakt om zo'n tweet op zo'n tijdstip te versturen? Wat wil je bereiken? Waarom doet iemand zo iets?
Ook niet slechter.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 13:55 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
De wereld wordt ook niet beter van een stil zijn.
Niet mee eens.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 13:55 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
De wereld wordt ook niet beter van een stil zijn.
Dag klopt, en aangezien ik ook niet geloof in een hiernamaals of iets dergelijks gaat het mij persoonlijk ook niet om de doden zelf, maar om de nabestaanden van de slachtoffers en de weinige overlevenden.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 13:47 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Probleem is dat wij niet weten wat de doden willen
Maar TS is wss iemand die ook niet 2 minuten zonder aandacht kan; vandaar dat je dan zo'n topic aanmaakt.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 13:58 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Niet mee eens.
Een moment van overdenking acht ik vaker heilzaam dan meteen je mening overal overheen te tetteren.
Mbt Annabel Nanninga die ook het woord "dobbernegers" in haar vocabulaire meent te moeten noteren geldt voor mij de tegeltjeswijsheid:
"Zeg niet altijd wat je weet", maar "Weet wel altijd wat je zegt".
Ik weet zeker dat de mens niet slechter wordt van 2 minuten stil zijn.
Dat is het mooie van "twee minuten stilte".quote:Op zaterdag 4 mei 2019 13:59 schreef knoopie het volgende:
[..]
Dag klopt, en aangezien ik ook niet geloof in een hiernamaals of iets dergelijks gaat het mij persoonlijk ook niet om de doden zelf, maar om de nabestaanden van de slachtoffers en de weinige overlevenden.
Ik heb ook nergens gezegd dat de wereld slechter wordt van 2 minuten stilte...quote:Op zaterdag 4 mei 2019 13:58 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Niet mee eens.
Een moment van overdenking acht ik vaker heilzaam dan meteen je mening overal overheen te tetteren.
Mbt Annabel Nanninga die ook het woord "dobbernegers" in haar vocabulaire meent te moeten noteren geldt voor mij de tegeltjeswijsheid:
"Zeg niet altijd wat je weet", maar "Weet wel altijd wat je zegt".
Ik weet zeker dat de mens niet slechter wordt van 2 minuten stil zijn.
quote:Op zaterdag 4 mei 2019 14:03 schreef the-eye het volgende:
Ik ga altijd precies om acht uur naar de plee. Op 4 mei probeer ik er dan wel altijd een mooie krans van te maken.
Dat is nou precies wat we van die vrijheid al hebben ingeleverd. Wel op blijven letten hequote:Op zaterdag 4 mei 2019 14:03 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik ga onder het motto "zeg wat je wil zeggen wanneer je dat wil zeggen"
Annabel Nanninga
Ik en ongetwijfeld velen anderen niet.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 14:03 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik schiet toch altijd wel even vol als ik denk aan wat voor hel de Tweede Wereldoorlog is geweest.
Dag klopt, al vind ik de officiële tekst over de dodenherdenking dan wel altijd een beetje raar. Daar staat namelijk;quote:Op zaterdag 4 mei 2019 14:01 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Dat is het mooie van "twee minuten stilte".
Iedereen kan zijn eigen overdenkingen doen. Je bent aan niemand verantwoording schuldig.
Alsof Nederland ooit een echt vrij land is geweestquote:Op zaterdag 4 mei 2019 14:05 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat is nou precies wat we van die vrijheid al hebben ingeleverd. Wel op blijven letten he
Whahahahahahaquote:Op zaterdag 4 mei 2019 14:06 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Alsof Nederland ooit een echt vrij land is geweest
Dat grappig vindenquote:
Altijd mooi als mensen zich kwetsbaar durven op te stellen.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 14:03 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik schiet toch altijd wel even vol als ik denk aan wat voor hel de Tweede Wereldoorlog is geweest.
Ja. Daar is toch bijv. de holocaust herdenking voor.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 14:05 schreef knoopie het volgende:
[..]
Dag klopt, al vind ik de officiële tekst over de dodenherdenking dan wel altijd een beetje raar. Daar staat namelijk;
“Herdenking van alle burgers en militairen die in het Koninkrijk der Nederlanden of waar ook ter wereld zijn omgekomen of vermoord sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog, in oorlogssituaties en bij vredesoperaties.”
Moet ik dan tegen mijn bekende die een concentratiekamp van binnen heeft gezien zeggen; “ sorry dit gaat nu even niet over jou, jij bent nog niet dood”?
Heftig hoor!!quote:Op zaterdag 4 mei 2019 14:08 schreef Boca_Raton het volgende:
Je kunt de kogelgaten nog zien zitten in een hoekgebouw op de Dam.
Wat maakt eigenlijk precies dat je zoveel aandacht nodig hebt?quote:Op zaterdag 4 mei 2019 14:10 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Heftig hoor!!
Mijn tante Lea is dood gegaan doordat een koelkast op haar was gevallen... Nog steeds slapeloze nachten
Overemotionele mensen moeten gewoon effe dimmen.
Geen idee. Nooit wat van gemerktquote:Op zaterdag 4 mei 2019 14:11 schreef Tengano het volgende:
[..]
Wat maakt eigenlijk precies dat je zoveel aandacht nodig hebt?
Je komt op mij over als iemand die niet met zijn pijn overweg kan, en op een andere manier een soort fix daarvoor zoekt.quote:
Of hij is enorm naïef. Op het kinderlijke af.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 14:14 schreef Tengano het volgende:
[..]
Je komt op mij over als iemand die niet met zijn pijn overweg kan, en op een andere manier een soort fix daarvoor zoekt.
Nee hoor, dit is puur een vorm van agressie die tot doel heeft een reaktie te forceren zodat hij een stukje emotionele voeding krijgt die hij zichzelf blijkbaar niet kan geven.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 14:15 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Of hij is enorm naïef. Op het kinderlijke af.
Je gunt zo’n knul toch het beste hè.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 14:17 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nee hoor, dit is puur een vorm van agressie die tot doel heeft een reaktie te forceren zodat hij een stukje emotionele voeding krijgt die hij zichzelf blijkbaar niet kan geven.
Dit soort dingen zeg je gewoon niet als je volwassen genoeg bent om een account aan te maken.
Ongenoegzaamheid met zichzelf dus. En die boosheid projecteert hij op anderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |