Heet je opa Joop ofzo?quote:Op zondag 28 april 2019 16:32 schreef DeKleineTuinman het volgende:
[..]
Hij heeft zelf 5 keer de Tour gereden dus ik heb ook weinig in te brengen.
Dat zei ikquote:Op zondag 28 april 2019 16:36 schreef Marcoss het volgende:
Zonder Mathieu is de koers meteen een stuk saaier
Woods is juist snel.quote:Op zondag 28 april 2019 16:43 schreef Steven184 het volgende:
Als het een sprint wordt van deze drie wint niemand. Sprinten allemaal achteruit
Woods niet.quote:Op zondag 28 april 2019 16:43 schreef Steven184 het volgende:
Als het een sprint wordt van deze drie wint niemand. Sprinten allemaal achteruit
Ach, die kunnen dit natuurlijk wel (maar dat is wel voor het eerst dat ik die dit jaar zie)quote:
Jaquote:Op zondag 28 april 2019 16:43 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Zat hij niet bij Piepoli?
Oja, dat was het. Die heeft iets nieuws ontdekt deze winter.quote:Op zondag 28 april 2019 16:43 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Zat hij niet bij Piepoli?
Frommelo is alleen bergop een acceptabele sprinter ja.quote:Op zondag 28 april 2019 16:43 schreef Steven184 het volgende:
Zeker. Wel vooral heuvelop. Hier is het straks vlak, maar ook dan zou Woods duidelijk de sterkste moeten zijn in deze groepquote:
Heuvelop is Davide ook niet zo slecht, maar op het vlakke is hij echt slecht. Dat is bij Woods in mindere mate ook zo.quote:Op zondag 28 april 2019 16:45 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Zeker. Wel vooral heuvelop. Hier is het straks vlak, maar ook dan zou Woods duidelijk de sterkste moeten zijn in deze groep
De Deense van Vleuten.quote:Op zondag 28 april 2019 16:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Fuglsang maakt dit seizoen echt de stap van een subtopper naar een toppee. (op z'n 34ste)
Vlak?quote:Op zondag 28 april 2019 16:47 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Op het vlakke uit het wiel gereden, pijnlijk.
Fuglsang is een eendagscoureur. Blij dat hij dat zelf ook eindelijk begrijpt.quote:
Won al wel de Ruta del Sol, werd 3de in de Tirreno en 4de in Baskenlandquote:Op zondag 28 april 2019 16:49 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Fuglsang is een eendagscoureur. Blij dat hij dat zelf ook eindelijk begrijpt.
Mollema zou een voorbeeld aan hem moeten nemen.
Niks verrassends aanquote:Op zondag 28 april 2019 16:51 schreef Zwansen het volgende:
Tom de grote afwezige van de klassementsmannen?
Die had wel een iets andere voorbereiding dan de anderen..quote:Op zondag 28 april 2019 16:51 schreef Zwansen het volgende:
Tom de grote afwezige van de klassementsmannen?
Net terug van hoogtestagequote:Op zondag 28 april 2019 16:53 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Op het WK kon ie ook een zwaar parcours aan, had gehoopt dat ie aardig mee zou kunnen.
Werd ook "maar" 4de vorig jaar natuurlijk.. En heeft een straatlengte voorsprong op de CQ-rankingquote:Op zondag 28 april 2019 16:51 schreef Van_Poppel het volgende:
Flip heeft een probleem (en gaat veel CQ-punten verliezen)
Ik doel meer op de landenrankingquote:Op zondag 28 april 2019 16:54 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Werd ook "maar" 4de vorig jaar natuurlijk.. En heeft een straatlengte voorsprong op de CQ-ranking
Geen idee wat Landa, Nibali enzo hebben gereden, maar dat zal het wel zijn.quote:Op zondag 28 april 2019 16:53 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die had wel een iets andere voorbereiding dan de anderen..
Nibali reed eerder deze week nog rond in Italiëquote:Op zondag 28 april 2019 16:55 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Geen idee wat Landa, Nibali enzo hebben gereden, maar dat zal het wel zijn.
Ik ookquote:
Moet het nog zien..Oomen en Mollema gaan ook punten verliezenquote:Op zondag 28 april 2019 16:57 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Eerste plaats moet binnen zijn
Bardet nog veel meerquote:Op zondag 28 april 2019 16:59 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Moet het nog zien..Oomen en Mollema gaan ook punten verliezen
Luik is een intens lelijke stad.quote:Op zondag 28 april 2019 17:00 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Ook vanaf deze kant is Luik niet om aan te zien
quote:Op zondag 28 april 2019 17:00 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Dit is ook wel lachen na de uitspraken van Lefevere de afgelopen week. Wat heeft Fuglsang gewonnen dan? Nou, Luik-Bastenaken-Luik.
Mensonterendquote:Op zondag 28 april 2019 17:00 schreef Slobeend het volgende:
Bijna iedereen kijkt NOS hier kennelijk.
Ik nietquote:Op zondag 28 april 2019 17:00 schreef Slobeend het volgende:
Nederlanders zijn zelfhaters.quote:Op zondag 28 april 2019 17:00 schreef Slobeend het volgende:
Eens.quote:Op zondag 28 april 2019 17:02 schreef Marcoss het volgende:
Wel een mooiere aankomst dan de treurnis van voorgaande jaren
Tegen die strijkijzers was dat ook wel een vereiste.quote:
quote:Op zondag 28 april 2019 17:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Kust nog even subtiel z'n slagader.
Mwah, heel hoogstaand is dit anders ook niet.quote:Op zondag 28 april 2019 17:02 schreef Marcoss het volgende:
quote:Op zondag 28 april 2019 17:02 schreef Marcoss het volgende:
Het zal er om hangen...Nederland moest sowieso circa 150 punten inhalen...quote:Op zondag 28 april 2019 17:00 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Bardet nog veel meer
Mollema werd precies 25e vorig jaar trouwens
quote:Op zondag 28 april 2019 17:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Kust nog even subtiel z'n slagader.
Frankrijk houdt het net.quote:Op zondag 28 april 2019 17:04 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Het zal er om hangen...Nederland moest sowieso circa 150 punten inhalen...
Die ging voor de speakerpunten met twee mongolenaanvallen.quote:Op zondag 28 april 2019 17:13 schreef Slobeend het volgende:
Van Avermaet zat toch de Roche de hele tijd vooraan maar geen top-30 gereden.
En dan heb je nog minder wedstrijden. Beter zo dan de wedstrijden geforceerd op tv brengen. Laat het dameswielrennen rustig groeien en dat komt het wel goed.quote:Op zondag 28 april 2019 17:10 schreef TargaFlorio het volgende:
Die vrouwen moeten de ASO wedstrijden gewoon boycotten.
Laatste deel van de wedstrijd live brengen vind ik niet meteen geforceerd.quote:Op zondag 28 april 2019 17:16 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
En dan heb je nog mindere wedstrijden. Beter zo dan de wedstrijden geforceerd op tv brengen. Laat het dameswielrennen rustig groeien en dat komt het wel goed.
Laat het geld wat je in de liveuitzending zou steken in het vrouwenwielrennen steken, daar help je ze nu veel meer mee dan nu het geval is.quote:Op zondag 28 april 2019 17:18 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Laatste deel van de wedstrijd live brengen vind ik niet meteen geforceerd.
Als grootste organisator niet in staat zijn om klassiekers live in beeld te brengen vind ik gewoon gênant.
Hij gaat keihard falen.quote:Op zondag 28 april 2019 17:21 schreef LekkerWeertje het volgende:
Twan moest even een uitslag rijden om de Tour te mogen rijden.
twitter:JumboVismaRoad twitterde op zondag 28-04-2019 om 17:24:46🇧🇪 #LBL Unfortunate news. @RGUpdate has broken his collarbone and pelvis in the crash earlier today. Get well soon Robert. reageer retweet
RIP Giro.quote:Op zondag 28 april 2019 17:25 schreef Hamlapjes het volgende:
twitter:JumboVismaRoad twitterde op zondag 28-04-2019 om 17:24:46🇧🇪 #LBL Unfortunate news. @:RGUpdate has broken his collarbone and pelvis in the crash earlier today. Get well soon Robert. reageer retweet
quote:Op zondag 28 april 2019 17:25 schreef Hamlapjes het volgende:
twitter:JumboVismaRoad twitterde op zondag 28-04-2019 om 17:24:46🇧🇪 #LBL Unfortunate news. @:RGUpdate has broken his collarbone and pelvis in the crash earlier today. Get well soon Robert. reageer retweet
Godverquote:Op zondag 28 april 2019 17:25 schreef Hamlapjes het volgende:
Beetje het tegenovergestelde van Mathieuquote:Op zondag 28 april 2019 17:31 schreef Marcoss het volgende:
Pff, Gesink breekt altijd meteen van alles als hij valt, zonde zeg
Ja dat viel eigenlijk te verwachten.quote:Op zondag 28 april 2019 17:25 schreef Hamlapjes het volgende:
Weer een verloren seizoen...quote:Op zondag 28 april 2019 17:32 schreef Chiappucci het volgende:
Met een gebroken bekken wordt de Tour ook nog een probleem.
Los van Gesink:quote:Op zondag 28 april 2019 17:32 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Beetje het tegenovergestelde van Mathieu
Of die Vingegaard.quote:Op zondag 28 april 2019 17:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Onvoorstelbaar dat Gesink meteen weer alles breekt inderdaad.
De Tier naar de Giro dan? Ben je als Roglic ook mooi klaar mee.
De Tier zou in eerste instantie naar de Giro gaan, maar verdwijnt inmiddels van alle startlijsten en is voor de Giro al vervangen door Leezer..quote:Op zondag 28 april 2019 17:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Onvoorstelbaar dat Gesink meteen weer alles breekt inderdaad.
De Tier naar de Giro dan? Ben je als Roglic ook mooi klaar mee.
Lindeman zou wel heel erg armoedig zijn. Dan heeft Jumbo plotseling een bijzonder matige ploeg.quote:Op zondag 28 april 2019 17:41 schreef Marcoss het volgende:
[..]
De Tier zou in eerste instantie naar de Giro gaan, maar verdwijnt inmiddels van alle startlijsten en is voor de Giro al vervangen door Leezer..
En volgens mij was BJ de 1e reserve, dus de eindzege kan Roglic niet meer ontgaan!
Vooral in het hooggebergte...Als je met 30 man vooruit bent, dan heb je nog minimaal 1 knecht nodig. Ik vraag me echt af of De Plus daar toe in staat is.quote:Op zondag 28 april 2019 17:43 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Lindeman zou wel heel erg armoedig zijn. Dan heeft Jumbo plotseling een bijzonder matige ploeg.
De Plus is wel in orde, maar het is wel vrij armoedig dat hij de enige is die bergop zijn steentje bij kan dragen. De rest zit niet bij de eerste 100.quote:Op zondag 28 april 2019 17:45 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Vooral in het hooggebergte...Als je met 30 man vooruit bent, dan heb je nog minimaal 1 knecht nodig. Ik vraag me echt af of De Plus daar toe in staat is.
Twan Tolhoek is er ook nog. Als die iets van vormt vindtquote:Op zondag 28 april 2019 17:51 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
De Plus is wel in orde, maar het is wel vrij armoedig dat hij de enige is die bergop zijn steentje bij kan dragen. De rest zit niet bij de eerste 100.
Zou me niks verbazen als Tolhoek ook gewoon opeens weer schroeit in de Giro.quote:Op zondag 28 april 2019 17:51 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
De Plus is wel in orde, maar het is wel vrij armoedig dat hij de enige is die bergop zijn steentje bij kan dragen. De rest zit niet bij de eerste 100.
Dumoulin won ook de Giro met nota bene ten Dam als beste knecht bergop, dus waar hebben we het over.quote:Op zondag 28 april 2019 17:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ach ja, het wordt toch achter Skytrain aan hobbelen
Kelderman doet goed zijn best.quote:Op zondag 28 april 2019 17:44 schreef Hamlapjes het volgende:
Hoeveel renners kunnen we eigenlijk opnoemen met meer tegenslagen in hun carrière dan de Gees?
Die moet echt nog eens een etappe in de Tour winnen. Niet dat dat zaligmakend is (en de ritzege in Vuelta was al erg mooi), maar op het 'grootste podium' verdiend ie ook wat moois.quote:Op zondag 28 april 2019 17:42 schreef Momo... het volgende:
Godverdomme Gees.![]()
Ik gun die jongen echt alles na die pech van al die jaren.
twitter:wielerkrant twitterde op zondag 28-04-2019 om 18:29:15Boze Greg Van Avermaet: "Ik kon Matthews wel een klop geven" https://t.co/LWYSDtfroP reageer retweet
Had jij verwacht dat Tom podium/ top10 ging rijden? Ik niet iig.quote:Op zondag 28 april 2019 20:25 schreef Dale__Cooper het volgende:
Matige koers eerlijk gezegd. Op zich wel mooi dat Fuglsang heeft gewonnen, maar verder weinig speciaals. Dumoulin staat toch ver van de toppers voorlopig.
twitter:thijszonneveld twitterde op zondag 28-04-2019 om 20:21:36Prijzengeld Luik-Bastenaken-Luik, mannen en vrouwen: https://t.co/Sj6uFtAVmY reageer retweet
Ik had wel verwacht dat hij op zijn minst in het groepje met De Plus en Konrad zou zitten. Hij gaf zelf ook aan dat hij voorgaande jaren wel een stuk beter in Luik was.quote:Op zondag 28 april 2019 20:27 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Had jij verwacht dat Tom podium/ top10 ging rijden? Ik niet iig.
Ook voor de mannen best matig prijzengeld overigensquote:Op zondag 28 april 2019 20:28 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:thijszonneveld twitterde op zondag 28-04-2019 om 20:21:36Prijzengeld Luik-Bastenaken-Luik, mannen en vrouwen: https://t.co/Sj6uFtAVmY reageer retweet
[ afbeelding ]
Een van de 5 grootste eendagskoersen van het jaar. Ongelofelijk weinig voor een sport die door zoveel mensen bekeken wordtquote:Op zondag 28 april 2019 20:48 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ook voor de mannen best matig prijzengeld overigens
twitter:mrconde twitterde op zondag 28-04-2019 om 17:32:37Fuglsang to @JakobsenSanne after the race: “At one point before Redoute, Alaphilippe was next to me and knew he didn’t have it so he told me ‘I hope you win today’...” #LBL reageer retweet
Niet meer dan logisch dat daar verschil in zit. En nog steeds houdt het niet over inderdaad.quote:Op zondag 28 april 2019 20:28 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:thijszonneveld twitterde op zondag 28-04-2019 om 20:21:36Prijzengeld Luik-Bastenaken-Luik, mannen en vrouwen: https://t.co/Sj6uFtAVmY reageer retweet
[ afbeelding ]
met een derde plek bij de E3 en tweede in de Omloop is het een weinig fameus voorjaar van Van Avermaetquote:
Fascineert me toch dat renners periodes extreem goed kunnen zijn, en andere periodes vrij matig. Meer dan bij andere sporten heb ik het idee.quote:Op maandag 29 april 2019 11:37 schreef rubbereend het volgende:
[..]
met een derde plek bij de E3 en tweede in de Omloop is het een weinig fameus voorjaar van Van Avermaet
quote:Op maandag 29 april 2019 19:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Fascineert me toch dat renners periodes extreem goed kunnen zijn, en andere periodes vrij matig. Meer dan bij andere sporten heb ik het idee.
Waarschuwingsbrieven van de UCI is de meest logische verklaring.
Is geen trollpost ofzo; hoewel ik graag zou willen zie ik niet een logischere verklaring. En het is zelfs niet cynisch, want aangezien het juridisch erg lastig blijkt te zijn notoire bloedschommelaars aan te pakken, vind ik een dergelijke afschrikmethode best te billijken, temeer daar je sport zelf kind van de rekening is van een transparant anti-dopingbeleid.quote:
Niet cynisch?quote:Op maandag 29 april 2019 21:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Is geen trollpost ofzo; hoewel ik graag zou willen zie ik niet een logischere verklaring. En het is zelfs niet cynisch, want aangezien het juridisch erg lastig blijkt te zijn notoire bloedschommelaars aan te pakken, vind ik een dergelijke afschrikmethode best te billijken, temeer daar je sport zelf kind van de rekening is van een transparant anti-dopingbeleid.
In andere sporten zie je wel regelmatig dat iemand voor een kortere periode erg goed is, zeg een jaar. In het wielrennen zie je veel meer langetermijnfluctuaties.
Britse atleten op de OS 🙄quote:Op maandag 29 april 2019 21:51 schreef showtimer het volgende:
[..]
Niet cynisch?Dit is vrij zorgwekkend hoor.
Met welke sport zou je überhaupt willen vergelijken?
Ik denk vooral dat het komt doordat er erg veel renners mee rijden voor de overwinning. Het verschil tussen de nr 1 en 10 is minimaal. Als je dan even iets minder bent, wordt je plek direct opgevuld door 10 anderen.quote:Op maandag 29 april 2019 21:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Is geen trollpost ofzo; hoewel ik graag zou willen zie ik niet een logischere verklaring. En het is zelfs niet cynisch, want aangezien het juridisch erg lastig blijkt te zijn notoire bloedschommelaars aan te pakken, vind ik een dergelijke afschrikmethode best te billijken, temeer daar je sport zelf kind van de rekening is van een transparant anti-dopingbeleid.
In andere sporten zie je wel regelmatig dat iemand voor een kortere periode erg goed is, zeg een jaar. In het wielrennen zie je veel meer langetermijnfluctuaties.
Ondanks dat veel ploegen het randje opzoeken en er zeker nog gebruikt wordt is het wielrennen wel enorm genivelleerd inderdaad. Winnaars als Bettiol in de Ronde zijn we toch nog niet echt gewend.quote:Op maandag 29 april 2019 22:20 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik denk vooral dat het komt doordat er erg veel renners mee rijden voor de overwinning. Het verschil tussen de nr 1 en 10 is minimaal. Als je dan even iets minder bent, wordt je plek direct opgevuld door 10 anderen.
In het verleden was de top veel minder breed. Dit is ook wat veel renners in interviews aangeven.
Daar zit wel wat in ja.quote:Op maandag 29 april 2019 22:20 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik denk vooral dat het komt doordat er erg veel renners mee rijden voor de overwinning. Het verschil tussen de nr 1 en 10 is minimaal. Als je dan even iets minder bent, wordt je plek direct opgevuld door 10 anderen.
In het verleden was de top veel minder breed. Dit is ook wat veel renners in interviews aangeven.
Ja er zijn nog steeds veel ploegen die het randje opzoeken, misschien wel alle Protour ploegen, anders doe je niet mee.quote:Op maandag 29 april 2019 23:50 schreef Ginettaccio_ het volgende:
[..]
Ondanks dat veel ploegen het randje opzoeken en er zeker nog gebruikt wordt is het wielrennen wel enorm genivelleerd inderdaad. Winnaars als Bettiol in de Ronde zijn we toch nog niet echt gewend.
Ik denk dat het een goede zaak is, meerdere seizoenen op rij de beste zijn gaat steeds minder aan de orde zijn verwacht ik. Zie nu dit seizoen bijvoorbeeld Sagan die ook mens blijkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |