Peterselieman | zaterdag 27 april 2019 @ 16:55 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # De aero regels voor 2019 # Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? # Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? # Hoe werkt engine mapping en wat heb je eraan? | |
#ANONIEM | zaterdag 27 april 2019 @ 16:55 |
Called it ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2019 16:55:34 ] | |
Fir3fly | zaterdag 27 april 2019 @ 16:55 |
'Ferrari heeft de snelste auto' Uh huh ![]() | |
Zorro | zaterdag 27 april 2019 @ 16:55 |
Wat is die Hamilton goed he! | |
3rr0r | zaterdag 27 april 2019 @ 16:55 |
Bij de start pakt Lewis hem weer | |
potjecreme | zaterdag 27 april 2019 @ 16:55 |
Haha | |
Mano_ | zaterdag 27 april 2019 @ 16:55 |
Inderdaad, zelfs sneller dan Vettel. | |
Kleffe_Dop | zaterdag 27 april 2019 @ 16:56 |
Haha en Toto Wolff volgende GP gewoon weer lekker de underdog rol spelen. | |
Justevo | zaterdag 27 april 2019 @ 16:56 |
Same shit, different day. | |
ESF1Gamer | zaterdag 27 april 2019 @ 16:56 |
Voorspelling van de race: vettel ramt de 2 mercedessen eraf en Max wint Baku | |
LTVDK | zaterdag 27 april 2019 @ 16:56 |
Idem ![]()
| |
tja77 | zaterdag 27 april 2019 @ 16:56 |
Vierde is netjes en maximaal haalbare voor Max. Gat is minder dan dat ik verwacht had met een recht stuk van meer dan 2 km. | |
pmponer | zaterdag 27 april 2019 @ 16:56 |
Ja wordt een erg leuk en spannend seizoen zo | |
Evenstar | zaterdag 27 april 2019 @ 16:56 |
Ik heb zo'n grafhekel aan Mercedes gekregen afgelopen jaren. Hele weekend weer huilen, klagen over banden, klagen over grip, underdog positie spelen en dan 1-2 pakken. Iedere GP weer ..... | |
TAV74 | zaterdag 27 april 2019 @ 16:56 |
Bewijs maar eens dat het niet zo was ![]() Maar serieus: hoe lang duurt het voor iedereen door krijgt dat Mercedes nog steeds meeste kan bijzetten in de kwalificatie. | |
WheeledWarrior | zaterdag 27 april 2019 @ 16:56 |
Is er al een shot geweest van Ocon nadat Bottas pole pakte? | |
Hyperdude | zaterdag 27 april 2019 @ 16:56 |
Anders wel in de pits. ![]() | |
RubenSosa | zaterdag 27 april 2019 @ 16:57 |
Lekkere kwalificatie ![]() ![]() | |
TAV74 | zaterdag 27 april 2019 @ 16:57 |
En die was op een koude baan al sneller dan Leclerc ![]() | |
Fir3fly | zaterdag 27 april 2019 @ 16:57 |
Ik word er echt zat van dat men constant weer Ferrari hyped en dan boos is als blijkt dat Mercedes gewoon nog steeds oppermachtig is ![]() | |
S95Sedan | zaterdag 27 april 2019 @ 16:57 |
1+2 zijn met tow, Max op eigen kracht. Gat is veel minder dan wat er nu op staat. | |
Peterselieman | zaterdag 27 april 2019 @ 16:57 |
Daarom strafgewicht introduceren | |
Fir3fly | zaterdag 27 april 2019 @ 16:57 |
Vettel had geen tow. | |
Evenstar | zaterdag 27 april 2019 @ 16:57 |
Yup, gaat wel goedkomen morgen denk ik, podium moet haalbaar zijn. Behalve Vettel had iedereen in laatste run ook nog eens een flinke tow, dus gat is nog iets kleiner dan dat het er nu uitziet. | |
Nattekat | zaterdag 27 april 2019 @ 16:57 |
Mijn haat voor Mercedes begint zorgelijke vormen aan te nemen nu. | |
beantherio | zaterdag 27 april 2019 @ 16:57 |
Te weinig gebruik gemaakt van de tow bij RBR. Hier had meer in gezeten. Raar ook dat ze in q3 out of sync gegaan zijn van de anderen. ![]() | |
pmponer | zaterdag 27 april 2019 @ 16:58 |
Lewis voelt weer allemaal rare dingen morgen | |
Noppie2000 | zaterdag 27 april 2019 @ 16:58 |
Diep in en uit ademen en tot tien tellen ![]() | |
LTVDK | zaterdag 27 april 2019 @ 16:58 |
Denk dat ze gewoon geen risico wilden lopen, gewoon goede tijd neerzetten en klaar. | |
pmponer | zaterdag 27 april 2019 @ 16:58 |
Nee niet raar, Kvyat reed nog | |
beantherio | zaterdag 27 april 2019 @ 16:58 |
Je gaat geen Mercedes-sterren van auto's afscheuren he? | |
LTVDK | zaterdag 27 april 2019 @ 16:58 |
Ja maar ze zijn echt de underdog hoor en hebben het heel moeilijk. | |
ESF1Gamer | zaterdag 27 april 2019 @ 16:58 |
![]() | |
Weltschmerz | zaterdag 27 april 2019 @ 16:59 |
Lewis had traffic en Bottas kreeg een tow. Lekker hoor, de hele F1 in handen van Hamilton fanclub. | |
tja77 | zaterdag 27 april 2019 @ 16:59 |
Geen zure kop van Ocon gezien helaas. | |
Crazy-M | zaterdag 27 april 2019 @ 16:59 |
Misschien gewoon tijd neerzetten als doel gehad. Zeker met risico op rode vlag | |
Yashaaaaa | zaterdag 27 april 2019 @ 16:59 |
Bottas 2.0 ![]() | |
TAV74 | zaterdag 27 april 2019 @ 16:59 |
Was ook een groter risico geweest, waar ze weten dan p4 normaal gesproken maximaal haalbare is. Als er een afgaat, wat behoorlijk realistisch is hier, had je kunnen roepen dat RBR geniale strategie gekozen had. | |
Zorro | zaterdag 27 april 2019 @ 17:00 |
Als het over HijWiensNaamIkNietUitMijnToetsenbordKrijg gaat kan ik het altijd alleen maar met je eens zijn. | |
#ANONIEM | zaterdag 27 april 2019 @ 17:00 |
Good crowd ! | |
gbm | zaterdag 27 april 2019 @ 17:00 |
Beetje jammer dat ze Gasly niet hebben opgeofferd voor een tow in Q3 (en ja, daarmee bedoel ik dat ie ook gewoon een rondje in Q2 daarvoor had moeten maken) | |
beantherio | zaterdag 27 april 2019 @ 17:01 |
Dat is ook wel weer zo. Een gokje en niet echt verloren maar ook niet gewonnen. | |
Evenstar | zaterdag 27 april 2019 @ 17:01 |
Even van uitgaande dat tow ongeveer 3 tiende oplevert hier in Q is Max net zo snel als Vettel en 2 tiende langzamer dan Ham/Bot. Niet slecht hoor bij en GP met een rechte stuk van miljoenmiljardmeter. Edit: Hamilton en Bottas die eerst iedereen voorbij laten gaan en dan Hamilton die gaat zeuren dat het druk is is ook weer geniaal. Je verzint het niet. | |
pmponer | zaterdag 27 april 2019 @ 17:01 |
Maar was dit nu met 20 pk extra of ... | |
potjecreme | zaterdag 27 april 2019 @ 17:01 |
Hee, leuke Mercedes man net in beeld | |
Tocadisco | zaterdag 27 april 2019 @ 17:01 |
5 dacht ik, 20pk was wel oorspronkelijk de bedoeling. | |
Sjemmert | zaterdag 27 april 2019 @ 17:01 |
Vettel had ook geen tow. | |
beantherio | zaterdag 27 april 2019 @ 17:02 |
Een paar meesterlijke rondes van Max trouwens. Balans van de auto ziet er ook prima uit. ![]() | |
bedachtzaam | zaterdag 27 april 2019 @ 17:02 |
Het is duidelijk dat de Honda motor redelijk goed is, heel erg netjes. | |
pmponer | zaterdag 27 april 2019 @ 17:02 |
nou ja .5 van pp is voor een RB niet slecht | |
TAV74 | zaterdag 27 april 2019 @ 17:03 |
Ja, absoluut. En auto zelf lijkt ook te verbeteren. | |
Evenstar | zaterdag 27 april 2019 @ 17:03 |
Ow ja crap, dus ja dan is Ferrari zoals voorspeld 2 tot 3 tiende sneller dan de rest in Q. | |
Sjemmert | zaterdag 27 april 2019 @ 17:03 |
Vorig jaar was het gat ook 0.5 ongeveer. | |
franske19 | zaterdag 27 april 2019 @ 17:03 |
Max had geen tow dus die .5 is een beetje misleidend. | |
potjecreme | zaterdag 27 april 2019 @ 17:03 |
Deze top 3 zag niemand aankomen......oke | |
pmponer | zaterdag 27 april 2019 @ 17:03 |
ow... ik dacht dat het altijd rond de .8 -1.0 was | |
Zorro | zaterdag 27 april 2019 @ 17:03 |
En dat verliezen ze dan ook compleet op dat rechte stuk. | |
gbm | zaterdag 27 april 2019 @ 17:04 |
Max gaat dit jaar sowieso maximaal (haHAA), jammer van z'n auto ![]() | |
Nieuwschierig | zaterdag 27 april 2019 @ 17:04 |
Mogelijk had Leclecr het wel gered. Dan was max 5e op 0,7 geweest. Wie immer | |
Fir3fly | zaterdag 27 april 2019 @ 17:04 |
Bij lange na niet. Paar honderdste hooguit in Q trim. | |
Evenstar | zaterdag 27 april 2019 @ 17:04 |
Zij hadden Ricciardo op 1, Albon op 2 and Gio op 3 blijkbaar ..... | |
Sjemmert | zaterdag 27 april 2019 @ 17:05 |
Het gat naar Mercedes was zelfs wat kleiner nog. https://www.formula1.com/(...)ijan/qualifying.html | |
#ANONIEM | zaterdag 27 april 2019 @ 17:05 |
Meer vermogen in de race volgens Horner, omdat de betrouwbaarheid verbeterd is, zouden ze de motor iets meer op kunnen schroeven zei hij. | |
VacaLoca | zaterdag 27 april 2019 @ 17:05 |
Verbaas me nog wel over de 41.3 van Gasly. Tot nu toe kon Max toch wel halve seconde sneller | |
Luctor.et.Emergo | zaterdag 27 april 2019 @ 17:05 |
verrassend een 1,2 voor Mercedes... | |
TAV74 | zaterdag 27 april 2019 @ 17:06 |
in de race... | |
TAV74 | zaterdag 27 april 2019 @ 17:06 |
kijk die ronde even terug. omstandigheden zo goed als optimaal. Wel uitstekend gereden uiteraard. | |
pmponer | zaterdag 27 april 2019 @ 17:06 |
Dus Mercedes is nog beter dit jaar ... ![]() | |
Evenstar | zaterdag 27 april 2019 @ 17:07 |
Kijk alleen al naar Gasly ... Nou ja, iedereen zijn eigen mening. | |
Gruj0 | zaterdag 27 april 2019 @ 17:07 |
Als hij P1 niet van Bottas afpakt bij de start loopt die kans met 70% omhoog ja. Ik hoop dat Bottas voor zijn eigen plek strijdt. | |
tja77 | zaterdag 27 april 2019 @ 17:07 |
Die had hij in Q3 nooit gereden. | |
Fir3fly | zaterdag 27 april 2019 @ 17:08 |
Een 41.3, langzamer dan Max kon doen in Q3 zonder tow. | |
franske19 | zaterdag 27 april 2019 @ 17:08 |
Nee. Volgens Vettel kan het zelfs een halve seconde winst opleveren als je het hele rechte stuk er van kan profiteren. | |
potjecreme | zaterdag 27 april 2019 @ 17:08 |
Snel even een smsje sturen. Die prijs is voor mij. | |
Fir3fly | zaterdag 27 april 2019 @ 17:09 |
In de race ja. In de kwali levert het dus niet heel veel op. | |
Gruj0 | zaterdag 27 april 2019 @ 17:09 |
Geef even commentaar op de Honda engine en de prestatie van Kvyat in een STR please. | |
gbm | zaterdag 27 april 2019 @ 17:10 |
Max reed een 1:41.069 zonder tow en met lagere baan temp. | |
Weltschmerz | zaterdag 27 april 2019 @ 17:11 |
Huh? Bottas is 3 tienden sneller dan Vettel, dan kun je niet zeggen dat Ferrari sneller is. | |
gbm | zaterdag 27 april 2019 @ 17:12 |
Mja, Vettel misschien niet... ![]() | |
Zorro | zaterdag 27 april 2019 @ 17:12 |
Duidelijk op die beelden, die tow van Bottas.![]() | |
Sally | zaterdag 27 april 2019 @ 17:12 |
Pole van Bottas? Begriijp net van wel, als je de Party Mode bedeolt. . Edit: maar of dat dan 20 PK was? | |
franske19 | zaterdag 27 april 2019 @ 17:13 |
Hebben ze wel de juiste lap laten zien haha. Bottas en engineer hadden het zelf ook over een tow. | |
pmponer | zaterdag 27 april 2019 @ 17:14 |
lekker bouncen | |
Zorro | zaterdag 27 april 2019 @ 17:14 |
Ziggo, dus ik heb mijn twijfels ja ![]() | |
Weltschmerz | zaterdag 27 april 2019 @ 17:16 |
Dat kan best, als de auto niet de balans heeft die hij wil is hij niet zo snel. Maar het is natuurlijk onzin om te doen alsof de Ferrari de snelste auto is op basis van rondjes waarin het er niet omgaat maar Leclerc wel zodanig aan het showen is dat hij in de muur rijdt. Bottas had niet eens een tow en we hebben geen enkele reden om aan te nemen dat Bottas zelfs maar net zo snel zou zijn als Vettel. | |
Gruj0 | zaterdag 27 april 2019 @ 17:16 |
Morgen: HAM en VET clashen, komen buiten te liggen, BOT, MAX en KVY gaan ervandoor. PER krijgt het heet onder de voeten, probeert iemand van de baan af te duwen en zet zichzelf vervolgens buiten spel. LEC beperkt de schade voor zichzelf door P5 te finishen. ![]() | |
pmponer | zaterdag 27 april 2019 @ 17:17 |
Sjarrel oogt wel kalm, erg goed En K-Mag doet niks vreemds? | |
VacaLoca | zaterdag 27 april 2019 @ 17:17 |
Puntje bij paaltje is gap met pole iets groter voor Max dan vorig jaar. Maar hopelijk zit er meer rek in de Honda. | |
Mano_ | zaterdag 27 april 2019 @ 17:19 |
Die crash was niet handig, maar ik ben toch wel onder de indruk van Leclerc. Zowel op de baan als daarbuiten. | |
opreis | zaterdag 27 april 2019 @ 17:23 |
Perez p5, zal ie weer een podium binnen slepen? | |
opreis | zaterdag 27 april 2019 @ 17:24 |
Ik denk dat Honda sneller ontwikkeld dan renault ooit gedaan heeft | |
hjansen82 | zaterdag 27 april 2019 @ 17:25 |
Dus morgen hoeven we niet kijken. Het wordt weer Hamilton, Hamilton en nog eens Hamilton. | |
MakkieR | zaterdag 27 april 2019 @ 17:26 |
Kan iemand mij uitleggen waarom Max na zijn tweede tijd met nog 4 minuten te gaan niet meteen de pitstraat in rijdt. Dan had hij toch ruim voldoende de tijd gehad om zich te voorbereiden op het perfecte rondje waar al zijn concurrenten voor gingen. Ook vond ik het vreemd dat er geen woord door Ziggo werd gesproken over Verstappen zijn opgave 2 minuten voor de tijd. Wat ik een uiterst vreemde strategie vond, het tegenover gestelde van 2 weken geleden. | |
potjecreme | zaterdag 27 april 2019 @ 17:26 |
Morgen kan er van alles gebeuren. | |
gbm | zaterdag 27 april 2019 @ 17:27 |
In Q2 was hij in het eerste rondje 1.3 sec sneller dan Vettel ofzo ![]() ![]() ![]() | |
Fir3fly | zaterdag 27 april 2019 @ 17:27 |
Volgens mij was daar geen tijd voor? Hij moest 4 ronden doen waarvan 2 langzaam, toen was de tijd op om nog te wisselen en weer naar buiten te gaan. | |
Peterselieman | zaterdag 27 april 2019 @ 17:28 |
Vettel raakte toen de muur aan de binnenzijde van het smalle deel waar Kubica en Leclerc crashten | |
MakkieR | zaterdag 27 april 2019 @ 17:31 |
Ik zag op de klok 4 minuut 30 seconden staan, geen idee hoe ver de pitstraat van de finish is, maar volgens mij deed Verstappen daarna weer een langzame ronde, wat ik erg vreemd vond, gezien hij daarna helemaal niet meer reed, waarom een langzame ronde rijden, in plaats van meteen naar de pitstraat. Immers met een langzame ronde kun je hem ook in de muur planten. | |
gbm | zaterdag 27 april 2019 @ 17:31 |
Je hebt gelijk, maar of dat meteen een seconde scheelt... lijkt me niet... Maar uiteindelijk was de kwalificatie weer voorspelbaar... "Underdog" Mercedes ![]() Hopelijk morgen een leuke race met wat actie! ![]() | |
Fir3fly | zaterdag 27 april 2019 @ 17:32 |
Was dat niet gewoon zijn inlap? | |
Fir3fly | zaterdag 27 april 2019 @ 17:32 |
Hij gaf het rondje daarom ook op. | |
Peterselieman | zaterdag 27 april 2019 @ 17:33 |
geen tijd meer om peut te tanken denk ik | |
MakkieR | zaterdag 27 april 2019 @ 17:33 |
toen hij over de finish ging met een tweede tijd, had hij ongeveer nog 4 minuten en 30 seconden over. | |
tja77 | zaterdag 27 april 2019 @ 17:34 |
Precies, en dan moet je nog een kleine 2 minuten richting de pits. | |
ATuin-hek | zaterdag 27 april 2019 @ 17:34 |
Dat is niet genoeg tijd voor een inlap, tanken, outlap. | |
Fir3fly | zaterdag 27 april 2019 @ 17:34 |
Ja, dat is dus een langzame inlap van ongeveer 2 minuten. Dan is er nog 2 minuut 30 over, dat is niet genoeg om te wisselen en weer naar buiten te gaan. En wellicht wilden ze een setje sparen voor de race. Sneller zou Verstappen toch niet kunnen dan dat rondje. | |
Gruj0 | zaterdag 27 april 2019 @ 17:35 |
Hoe tanken ze eigenlijk? Nog steeds zo'n luxe pompsysteem of gewoon een trechter? | |
Evenstar | zaterdag 27 april 2019 @ 17:36 |
Max ging gewoon als eerste naar buiten, out lap, Q-rondje, cooling down, Q-rondje, in-lap Even heel afgerond gerekend zit je dus al aan 4 rondjes van laten we zeggen gemiddeld 1:45 (eigenlijk meer) dus al sowieso 7 minuten. Je moet dan nog naar binnen, tanken, out lap rijden. Had misschien net gekund, maar erg krap. Denk dat ze er voor gekozen hebben om z.s.m. een rondje neer te zetten voor het geval er weer iets mis zou gaan. | |
tja77 | zaterdag 27 april 2019 @ 17:39 |
Out Snelle Cooling down Snelle In Zijn 5 rondjes. | |
Tarado | zaterdag 27 april 2019 @ 17:40 |
was gokken op geel of rood inderdaad maar p4 is gewoon een plek beter dan verwacht met dank aan Charles | |
MakkieR | zaterdag 27 april 2019 @ 17:41 |
Is dat dan strategisch niet een fout? geen tijd over hebben om nog te kunnen tanken? terwijl je weet dat iedere topper tracht zijn beste ronde te halen. | |
gbm | zaterdag 27 april 2019 @ 17:43 |
Volgens mij had het uiteindelijk sowieso niks uitgemaakt... hij was sowieso 4e geworden | |
tja77 | zaterdag 27 april 2019 @ 17:44 |
Je hebt 12 minuten Zijn eerste run met daarin 2 snelle rondjes kostte hem 5 rondjes totaal. Hoe wil je dan nog naar binnen, tanken, banden wisselen en weer een outlap waarin je je banden op moet warmen en je systemen op te laden? | |
MakkieR | zaterdag 27 april 2019 @ 17:44 |
Maar wat is dan een betere strategie, wachten op het perfecte laatste ronde, of als eerste eruit gaan, Nu vist Verstappen toch wel behoorlijk achter het net ( gezien de toppers ) | |
Peterselieman | zaterdag 27 april 2019 @ 17:45 |
mwah, ik weet niet of het een fout is. RB kan dit ook wel eens bewust hebben gedaan omdat op deze baan de tweede run in een stint vaak sneller is dan de eerste. | |
MakkieR | zaterdag 27 april 2019 @ 17:45 |
Ik zou eerlijk gezegd dan 1 snelle ronde bij de start en 1 snelle ronde bij de einde tijd doen. | |
tja77 | zaterdag 27 april 2019 @ 17:46 |
? P4 is gewoon netjes. Je vraagt eerst naar de betere strategie, en vervolgens stel je dag Verstappen achter het net vist. | |
tja77 | zaterdag 27 april 2019 @ 17:47 |
Baan koelde af, tevens is het tijdens de laatste 2 minuten van de Q retedruk op de baan. Ik kon me wel vinden in deze optie. | |
Weltschmerz | zaterdag 27 april 2019 @ 17:48 |
Het is allemaal een beetje onzin. VT1,2 en 3 zijn om snelheid te vinden en Q1 en Q2 zijn om door te gaan naar Q1. Als Leclerc die dan vervolgens gebruikt om te laten zien hoe snel hij is zegt dat niet zoveel. Als we de Q3 tijd als uitgangspunt gaan nemen dan was de RB de snelste auto en dan heeft Verstappen het dus maar matig gedaan, dat slaat ook nergens op net zo min als veronderstellen dat Leclerc wel eventjes 4 tienden op Vettel zou hebben in Q1. Feit is dat Vettel gewoon 3-1 voorstaat in de kwalicatie tov het reusachtige aanstormende talent en Hamilton de laatste 2 kwalificaties is afgetroefd door Bottas en gelijk staat met een coureur die nooit zo veel indruk heeft weten te maken. En dan zou Vettel onrustig moeten slapen? | |
MakkieR | zaterdag 27 april 2019 @ 17:49 |
ik ga er van uit dat verstappen de strijd wil aangaan met Hamilton, Bottas en Vettel ongeacht hoe sterk je auto is, altijd proberen. Nu leek hij gewoon de strijd op te geven nog voor de strijd gestreden is. Dat zie ik een Hamilton echt niet doen. | |
Evenstar | zaterdag 27 april 2019 @ 17:50 |
Normaal gesproken 1 aan begin 1 aan einde, maar na Q1 en 2 snap ik best dat ze dit keer iets anders hebben gedaan. Met tow had hij misschien 3e kunnen zijn, omdat Vettel die tow niet had, maar zowel Bottas als Hamilton hadden tow, dus gat naar die twee was misschien kleiner geweest, maar hij had ze niet ingehaald denk ik. Daarnaast kan ik niet rekenen en zijn het natuurlijk 5 rondjes (out, Q, cool, Q, in). | |
Fir3fly | zaterdag 27 april 2019 @ 17:50 |
Nee, ze hadden gewoon een andere strategie gekozen. Stel er was weer een rode vlag gekomen ofzo dan had iedereen geroepen hoe briljant het was. | |
Evenstar | zaterdag 27 april 2019 @ 17:52 |
Druk bij Ferrari is wel miljoenmiljard keer zo groot als bij Mercedes waar Hamilton nog steeds prima presteert. Snap je punt hoor en ben het ook met je eens dat Vettel altijd meer druk krijgt dan Hamilton, terwijl die tweede het vaak ook slecht doet. Als je bij Ferrari rijdt krijg je druk in het kwadraat. | |
tja77 | zaterdag 27 april 2019 @ 17:52 |
Hij reed de ballen uit z’n broek en koos daarvoor een moment dat het rustig was op de baan. Ik snap niet hoe je kunt beweren dat Max de strijd opgaf? | |
Evenstar | zaterdag 27 april 2019 @ 17:54 |
Het heeft niks met opgeven te maken. Dat is echt onzin. Het is een strategie. Meteen baan op gaan, geen verkeer (maar ook geen tow) en je rondjes neerzetten. Iedereen had hier GENIAAAAAL geroepen als er met 3:00 te gaan iemand de muur in had gedoken en die kans was zeker aanwezig. Het was gewoon een keuze die ze maakten en heeft nul komma niks met opgeven te maken. Ze konden gewoon niet nog een rondje doen. Nogmaals Max had misschien 2-3 tiende sneller kunnen zijn met tow (mijn mening, sommigen hier niet mee eens), maar dan nog had hij hooguit Vettel net wel / net niet kunnen pakken. Pole was utopia. | |
MakkieR | zaterdag 27 april 2019 @ 17:54 |
Je kiest toch niet een strategie uit dat gericht is op een rode vlag of een SC. Dan laat je de factor geluk ( bij een ongeluk ) wel heel zwaar wegen. Ik had echt met deze kwalificatie wel het vertrouwen dat Max een p2 kon halen met een perfecte ronde. Als je dan terugvalt naar p4 is het wel even slikken. | |
Evenstar | zaterdag 27 april 2019 @ 17:55 |
Dus Max moet even slikken omdat jij te hoge en niet realistische verwachtingen van hem hebt? | |
Fir3fly | zaterdag 27 april 2019 @ 17:55 |
Dat ligt aan jouw foute verwachtingen dan. Bij Red Bull weten ze ook wel dat 4e het maximaal haalbare was. | |
MakkieR | zaterdag 27 april 2019 @ 17:56 |
Vond jij Max dan erg happy ogen? hij baalde immers van de tow die hij niet had. | |
tja77 | zaterdag 27 april 2019 @ 17:56 |
Waarop baseer je die P2? Ferrari en Mercedes zijn sneller. | |
MakkieR | zaterdag 27 april 2019 @ 17:57 |
Dat baseer ik op Q2 met een P1. | |
Evenstar | zaterdag 27 april 2019 @ 17:57 |
Tuurlijk zou hij altijd meer willen. Hamilton en Bottas staan een halve seconde voor hem. Dat hij had gewoon NOOIT gehaald, met of zonder tow. Je verwachtingen baseren op Q2 is onzin, want Mercedes, Ferrari en Red Bull gaan dan echt niet voluit. Vergelijk eens die tijden van Q2 en Q1 en zie hoeveel winst Mercedes heeft gehaald. | |
tja77 | zaterdag 27 april 2019 @ 17:58 |
Ah ja, Q2. Weet je nog z’n rondetijd in Q2? | |
#ANONIEM | zaterdag 27 april 2019 @ 18:00 |
Dat is letterlijk het eerste wat ik zeg. | |
Weltschmerz | zaterdag 27 april 2019 @ 18:00 |
Presteert Hamilton wel zo prima? Het probleem is dat de hele F1 wereld vindt dat Hamilton als een hele grote geschiedenis in moet terwijl het Mercedes is dat buitengewoon presteert en dat Hamilton het toch altijd weer moeilijk krijgt met een teamgenoot die vooraf als veel minder werd ingeschat. Ik zie ook wel dat Leclerc de snelheid heeft om Vettel het vuur aan de schenen te leggen, maar we moeten wel de feiten als uitgangspunt blijven nemen. Lecler moet het net als Vettel in Q3 laten zien en dat heeft hij niet gedaan door een eigen fout. Voor snelheid in andere Qs en VTs koop je niks. | |
MakkieR | zaterdag 27 april 2019 @ 18:02 |
Ronde tijden stijgen vaak na mate je verder in de kwalificatie komt, dat weet ik. Verstappen kan immers ook een perfecte ronde rijden in de laatste seconden van een kwalificatie. Dat zien we vrijwel altijd van Verstappen en elke andere topper, nu miste ik dat bij verstappen, het is niet slecht, maar ik vind het wel opmerkelijk van Verstappen en RBR, dat je 5 minuten voor tijd de pitstraat induikt en niet meer terugkomt. Meestal denk ik dan dat er iets is. iets technisch ofzo. | |
Justevo | zaterdag 27 april 2019 @ 18:02 |
Het vuur aan de schenen legt? Vettel ziet alleen de kuiten van LeClerc. Nu al. | |
Fer | zaterdag 27 april 2019 @ 18:03 |
Geen benzine meer en ze moeten hem in de garage duwen om te tanken. Dat icm met een gehele in+outlap red je niet | |
Fer | zaterdag 27 april 2019 @ 18:05 |
Over 10 jaar zijn al zijn gestuntel en gepiep vergeten en staat hij in het rijtje naast Fangio, Senna en Schumacher. 7x wdc en bijna in zijn rookie jaar. | |
Tarado | zaterdag 27 april 2019 @ 18:07 |
P3 tov P10 waar zijn de kuiten? | |
tja77 | zaterdag 27 april 2019 @ 18:07 |
Volgens mij dook hij niet met nog 5 minuten te gaan de pits in. Q3 duurt 12 minuten. (720 sec.) Outlap en pits uitrijden (120 sec) Snelle ronde (100 sec.) Cooling down lap systemen opladen (120 sec.) Snelle ronde (100 sec.) Inlap richting je team (120 sec.) Volgens mij houd je dan 2,5 minuut over. | |
MakkieR | zaterdag 27 april 2019 @ 18:07 |
Hoe staat het eigenlijk met het inhalen van dit circuit, kun je hier een beetje inhalen, heeft Leclerc hier nog een kans om naar voren te komen? Straten zien er namelijk wel verraderlijk smal uit. | |
Tarado | zaterdag 27 april 2019 @ 18:07 |
die komt echt nog wel in de buurt van Max | |
Fir3fly | zaterdag 27 april 2019 @ 18:08 |
Het is Leclerc. | |
#ANONIEM | zaterdag 27 april 2019 @ 18:08 |
Het was geen opgave van Verstappen/RBR, maar gewoon een strategische keuze. Als er iemand in de laatste stint in de muur was geklapt, en die kans was redelijk aanwezig, dan had hij pole gestaan. Als ze met de rest naar buiten waren gegaan hadden ze sowieso 4e gestaan. Gegokt en niet verloren vind ik het. | |
Tarado | zaterdag 27 april 2019 @ 18:08 |
![]() | |
tja77 | zaterdag 27 april 2019 @ 18:09 |
Podium is gewoon haalbaar met de Ferrari vanaf P10. | |
Fir3fly | zaterdag 27 april 2019 @ 18:09 |
![]() | |
MakkieR | zaterdag 27 april 2019 @ 18:09 |
Ik dacht dat het Leklerk was ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 27 april 2019 @ 18:09 |
Op het rechte stuk blaast hij iedereen voorbij, mocht hij uit de problemen blijven bij de start. | |
Weltschmerz | zaterdag 27 april 2019 @ 18:10 |
Wat snap je niet aan "we moeten wel de feiten als uitgangspunt blijven nemen"? Het gaat niet eens om over 10 jaar, juist dan zal terugkijkend de ongekende suprematie van Mercedes opvallen. We zien nu live geschiedvervalsing gebeuren. | |
Tarado | zaterdag 27 april 2019 @ 18:10 |
dan ga je er wel vanuit dat er auto's kapot gaan uit de top 4 | |
Fer | zaterdag 27 april 2019 @ 18:10 |
Niet als hij er met 3 autobreedtes voorbij vliegt in OT-mode | |
DeeBee | zaterdag 27 april 2019 @ 18:12 |
Het volkomen lachwekkende Mercedes. Vooral het hier genoemde calimerogedrag wat ze nonstop laten zien, maakt dat er echt een oprechte haat richting dat team is ja, walgelijk. | |
Tarado | zaterdag 27 april 2019 @ 18:12 |
was het maar vervalsing | |
Tinos85 | zaterdag 27 april 2019 @ 18:12 |
Hij kwam de pit in met nog ongeveer 2 minuten op de klok. Ik weet niet waar jij 5 minuten vandaan haalt? | |
tja77 | zaterdag 27 april 2019 @ 18:13 |
Het is Baku, er gaat echt wel wat gebeuren morgen. Dikke kans dat Leclerc het nu van een afstandje kan gadeslaan. | |
tja77 | zaterdag 27 april 2019 @ 18:14 |
5 Minuten kan ook nooit. Heb het al voorgerekend. | |
Tarado | zaterdag 27 april 2019 @ 18:15 |
vanaf P10 heb je meer risico's om erbij betrokken te raken dan vanaf P4, maar verrassingen zijn zeker niet uitgesloten | |
tja77 | zaterdag 27 april 2019 @ 18:16 |
Ik verwacht iets in de top 4 in de eerste ronde morgen. | |
Zorro | zaterdag 27 april 2019 @ 18:17 |
DE BEIDE MERCEDESSEN TETSEN ERAF! Zoiets? | |
Weltschmerz | zaterdag 27 april 2019 @ 18:18 |
Dat is het wel. Hij heeft ook wel zijn weekenden dat hij heel goed presteert. Maar als hij weer eens een overwinning in de schoot geworpen krijgt dan lopen Mol en Doornbos na de finishvlag al te blaten dat hij foutloos heeft gereden, terwijl er kort daarvoor verschillende fouten van hem in beeld zijn geweest. Zie bijvoorbeeld Baku vorig jaar. Of dat hij vorig jaar het hele seizoen ijzersterk en foutloos zou zijn geweest, terwijl hij gewoon in de touwen hing en heel matig presteerde tot het geluk zijn kant op kwam. | |
Tarado | zaterdag 27 april 2019 @ 18:18 |
valt alweer mee | |
Tinos85 | zaterdag 27 april 2019 @ 18:19 |
En de rest van het veld klapt erop bij het kasteel en Gasly wint. | |
Fir3fly | zaterdag 27 april 2019 @ 18:19 |
Ik voorzie nog wel een mooi gevecht tussen Max en Leclerc morgen halverwege de race. | |
tja77 | zaterdag 27 april 2019 @ 18:19 |
Bijv. Of Vettel en Bottas en dan Hamilton die de zege heel makkelijk binnenhengelt. | |
#ANONIEM | zaterdag 27 april 2019 @ 18:20 |
Een grote opstapeling bij het kasteel zou wel leuk zijn. ![]() | |
tja77 | zaterdag 27 april 2019 @ 18:20 |
Leclerc met DRS, dan is Max een sitting duck. | |
Fir3fly | zaterdag 27 april 2019 @ 18:21 |
Wellicht, maar Max kent nog wel wat trucjes ![]() | |
Tarado | zaterdag 27 april 2019 @ 18:21 |
ik vind Schumacher tot nu toe de beste ooit, daar zal Hamilton met WK's tot 2021 geen verandering in brengen maar mediocre is hij natuurlijk ook weer niet | |
Peterselieman | zaterdag 27 april 2019 @ 18:21 |
Ik zie liever Bottas winnen en dat #44 wat meters circuit tekort komt ergens | |
northernlight81 | zaterdag 27 april 2019 @ 18:22 |
Er is een heel lang recht stuk. Doordat de achtervleugel breder is geworden werkt drs dit seizoen nog beter. Als hij de start goed doorkomt denk ik dat hij in binnen een paar ronden 5e ligt. | |
tja77 | zaterdag 27 april 2019 @ 18:22 |
Dat heeft ook mijn voorkeur. | |
Fer | zaterdag 27 april 2019 @ 18:22 |
Allemaal capabele teammaten waarvan 3 ook wereldkampioen waren. De Ferrari die in 17-18 gewoon een goede wagen was. Het zijn feiten die niemand hem meer afneemt. | |
Fir3fly | zaterdag 27 april 2019 @ 18:22 |
Voorlopig 2-2 tussen Bottas en Hamilton in de kwalificatie als ik het goed heb. Het is te hopen dat deze keer de polesitter wel als eerste de eerste bocht uit komt, want volgens mij is dat nog niet voorgekomen dit jaar. | |
franklop | zaterdag 27 april 2019 @ 18:23 |
De "Daniel" van vorig jaar was niet echt succesvol | |
mikieu | zaterdag 27 april 2019 @ 18:23 |
Eens, vandaag ook weer. Meneertje Ham reed volgens hen een fantastische ronde, uniek, wat een talent. Vervolgens pakt eem Bottas hem gewoon even, en dan hoor je daar verder niks over. Wat een mega talent moet Bottas dan wel niet zijn? | |
Fir3fly | zaterdag 27 april 2019 @ 18:23 |
Ik vond eigenlijk van wel, het werd eens tijd dat die super late moves van Ricciardo een keer afgestraft werden. Eindelijk trapte iemand er een keer niet in. | |
Zorro | zaterdag 27 april 2019 @ 18:24 |
Die had ook gewoon de beste auto. Besten naat mijn mening: Fangio, met steeds andere teams WK worden ![]() Jim Clark, al ben ik niet zo oud dat ik hem heb zien rijden. ![]() Alonso, al had die een heel beroerde teamkeuze ![]() | |
tja77 | zaterdag 27 april 2019 @ 18:24 |
Das waar, maar Max racet verstandiger dan 1-2 jaar terug. Heb hem dit seizoen nog geen gekke of desperate dingen zien doen. | |
franklop | zaterdag 27 april 2019 @ 18:24 |
Zo kan je het ook bekijken, maar effectief verloren ze er beide | |
Fir3fly | zaterdag 27 april 2019 @ 18:26 |
Ricciardo voelde zich belazerd door het team omdat hij top dog wilde zijn, dus uiteindelijk heeft Max met die actie toch mooi Ricciardo het team uitgewerkt ![]() | |
tja77 | zaterdag 27 april 2019 @ 18:26 |
Schumacher ja, was ook een kei in het beter maken van de auto. Senna schaal ik ook hoger in dan Hamilton. | |
opreis | zaterdag 27 april 2019 @ 18:33 |
Als er SC komen dan is die kans er wel. Maar meestal is het verschil tijdens de race tussen merc/ferrari en red bull een stuk kleiner. Als er geen gekke dingen gebeuren verwacht ik Leclerc P5 of gepastte afstand. Het is eigenlijk wel jammer dat Gasly en Leclerc juist op dit circuit wat naar achter staan omdat het allemaal drs acties op het lange rechte stuk zullen worden. Had het liever op een ander circuit gezien hoe ze het zouden doen. | |
Fir3fly | zaterdag 27 april 2019 @ 18:35 |
Per rondje ja, maar over een raceafstand loopt dat alsnog flink op. Als Leclerc er zonder al te veel problemen voorbij komt zal hij gewoon aan de horizon verdwijnen. | |
vosss | zaterdag 27 april 2019 @ 18:42 |
Het talent bij mercedes zit vooral in de auto. En dan bedoel ik niet de coureurs. | |
Breekfast | zaterdag 27 april 2019 @ 18:45 |
Hopen dat Max nu wel een goede start heeft, tot nu toe vallen die nog tegen dit seizoen. | |
tja77 | zaterdag 27 april 2019 @ 18:47 |
Als hij morgen posities wint bij de start, dan kan hij die waarschijnlijk toch niet behouden op de Mercs en Ferrari’s met dit lange rechte stuk en DRS. | |
Nattekat | zaterdag 27 april 2019 @ 18:48 |
Ricciardo kwam er niet voorbij. | |
lord_bono | zaterdag 27 april 2019 @ 18:48 |
Dat is dan wederzijds. | |
tja77 | zaterdag 27 april 2019 @ 18:49 |
Ik schat de Ferrari en Mercedes hoger in dan de RBR. Jij niet? | |
tja77 | zaterdag 27 april 2019 @ 18:50 |
De RBR heeft minder vermogen, dus heeft minder baat bij dat lange rechte stuk. | |
Fer | zaterdag 27 april 2019 @ 18:52 |
Ik vond juist een schoolvoorbeeld waarom je dus maar 1 defensive move mag maken. | |
Fir3fly | zaterdag 27 april 2019 @ 18:52 |
En dat is dus ook wat Max deed. | |
Nattekat | zaterdag 27 april 2019 @ 18:53 |
Op het rechte stuk niet | |
Nattekat | zaterdag 27 april 2019 @ 18:53 |
Ik geloof dat niet meer. | |
Fir3fly | zaterdag 27 april 2019 @ 18:54 |
![]() | |
vosss | zaterdag 27 april 2019 @ 18:54 |
Dit. Grosjean was het zelf schuld!!! | |
tja77 | zaterdag 27 april 2019 @ 18:55 |
Daar heeft Max het vandaag op verloren. Nu zal dat morgen niet zo extreem zijn, maar de RBR komt echt nog wel topsnelheid te kort. | |
Nattekat | zaterdag 27 april 2019 @ 18:55 |
Hij had geen tow. | |
ATuin-hek | zaterdag 27 april 2019 @ 18:56 |
De baan was flink af aan het koelen, wat juist nadelig kan zijn voor de tijden. | |
tja77 | zaterdag 27 april 2019 @ 18:56 |
Boeiend dat je dat niet wilt geloven, maar het is gewoon een feit. De Honda heeft minder vermogen. | |
tja77 | zaterdag 27 april 2019 @ 18:57 |
Tow scheelt in de Q niet 0,3 of 0,4 sec. Echt niet. | |
Tarado | zaterdag 27 april 2019 @ 19:03 |
wordt sowieso wel leuk morgen verwacht ik, een snelle auto vanaf plek 10 en eentje vanuit de pits dus![]() | |
ShaoliN | zaterdag 27 april 2019 @ 19:04 |
Op dit circuit zie ik de Red Bull ook niet als sitting duck op straight. Ik denk dat iedereen in de slipstream met drs gevaarlijk is voor degene voor hem. Ik verwacht de top 4 dicht op elkaar. Hopelijk wat spektakel. | |
Justevo | zaterdag 27 april 2019 @ 19:04 |
Want jij bent Mr. Objectivo? Haha. | |
Weltschmerz | zaterdag 27 april 2019 @ 19:07 |
Klopt, als we even een mild zijn over zijn mentaal zwakke jaren bij absoluut topteam en favoriet McLaren dan zou ik hem in historisch perspectief klasseren als een typische tweevoudig wereldkampioen. Capabel is het juiste woord ja, en een daarvan werd wereldkampioen door hem in dezelfde auto te verslaan, terwijl dat geen coureur was waarvan werd beweerd dat het een toekomstig wereldkampioen zou zijn. Hij zou geen kans maken tegen Hamilton was de verwachting vooraf. Button was typisch zo'n neus in de boter kampioen, daar moet je ook capabel voor zijn maar het was geen absolute topper en hij versloeg Hamilton wel. De verhouding tussen de Ferrari en de Mercedes kun je beoordelen naar Bottas en Raikkonen. Maar ja, als Bottas zich 0.07 achter Vettel kwalificeert en ruim voor Raikkonen dan was de Ferrari dat weekend de beste auto. Daar zit zo'n enorme marketingmachine rond Mercedes en Hamilton achter, terwijl Doornbos c.s. het begrip journalistieke integriteit niet kennen. Dan krijg je dus dat soort verkooppraatjes, een paar tienden smokkelen hier, een paar excuses verzinnen daar, het is continue manipulatie. Ik vind het jammer, het is respectloos naar kampioenen uit het verleden. Je moet de groten in ere houden. | |
Tarado | zaterdag 27 april 2019 @ 19:08 |
in dit geval heeft hij gewoon gelijk | |
opreis | zaterdag 27 april 2019 @ 19:10 |
2 tienden per rondje is ongeveer 10 seconde over een race afstand. En leclerc gaat hoe dan ook tijd verliezen achter auto's | |
Fir3fly | zaterdag 27 april 2019 @ 19:12 |
Het is dan ook wel wat meer dan dat. In China was het alweer 28 seconden. | |
opreis | zaterdag 27 april 2019 @ 19:13 |
Tijdens de kwali wel, maar tijdens een race ben ik van mening dat het verschil niet zo groot is. | |
opreis | zaterdag 27 april 2019 @ 19:14 |
Leclerc gaat 9de starten omdat giovinazzi een straf heeft | |
Fir3fly | zaterdag 27 april 2019 @ 19:14 |
De races tot nu toe zeggen toch echt iets anders ![]() | |
Tarado | zaterdag 27 april 2019 @ 19:15 |
OK heb ik gemist, waarvoor? | |
opreis | zaterdag 27 april 2019 @ 19:16 |
28 seconde met de mercedes van lewis hamilton ja. en in Australie stond Max er 35 seconden voor. | |
Fir3fly | zaterdag 27 april 2019 @ 19:17 |
En 14 seconden op Vettel, dus ook alweer meer. | |
opreis | zaterdag 27 april 2019 @ 19:17 |
https://www.f1maximaal.nl(...)wisselen-elektronica | |
opreis | zaterdag 27 april 2019 @ 19:18 |
ja, 3 tienden in china dan. Ik denk dat het hier in Baku 2 tienden is EDIT: 56 rondes dus 2 en halve tiende per seconde. | |
koningkerel | zaterdag 27 april 2019 @ 19:18 |
Van Verstappen zelf: "Bij Valtteri zie je meteen hoeveel het uitmaakt om wel een slipstream te hebben. Het is niet alleen op het laatste rechte stuk, maar op alle rechte stukken. Als je een seconde of vijf achter iemand rijdt, dan scheelt dat een tiende op ieder rechte stuk omdat de auto's zoveel downforce hebben." racingnews365.nl/verstap(...)l-meer-ingezeten/amp | |
sasquatsch | zaterdag 27 april 2019 @ 19:21 |
Vettel ook niet. | |
Fir3fly | zaterdag 27 april 2019 @ 19:25 |
Bovendien had Max twee snelle rondjes op zijn banden, de rest van het veld moest het met een snelle ronde per set doen. | |
Nattekat | zaterdag 27 april 2019 @ 19:32 |
Zeker wel. Precies dat. | |
MakkieR | zaterdag 27 april 2019 @ 19:36 |
Het zal denk ik vooral uitmaken hoe iedereen telkens door de verraderlijke bochten doorkomt waar Kubica en Leclerc de muur vonden. Met een beetje geluk houdt Max hem schadevrij en gooit Vettel of Bottas zijn wedstrijd weg onder druk van Hamilton. Denk dat die twee hun koelte niet kunnen bewaren op dit verraderlijke circuit. | |
vosss | zaterdag 27 april 2019 @ 19:37 |
Op YouTube ergens in de comments gezien:
![]() | |
MakkieR | zaterdag 27 april 2019 @ 19:41 |
Het is echt te hopen dat Mercedes snel punten gaat verliezen t.o.v concurrentie, want dit seizoen stevent af op een fiasco als de competitie op deze manier blijft door kwakkelen. ( Eigenlijk is het wel beroerd gesteld met de competitie van F1 als je moet hopen op puntenverlies) | |
sasquatsch | zaterdag 27 april 2019 @ 19:42 |
Verstappen had dan ook een setje banden minder in Q3 doordat hij er een extra in Q1 gebruikte. | |
Nattekat | zaterdag 27 april 2019 @ 19:44 |
Hij deed een stint minder in q2. | |
Sphinxxx | zaterdag 27 april 2019 @ 19:45 |
Is me ook opgevallen. Lijkt dat het koppel van Honda achterblijft op Ferrari & Mercedes.. | |
sasquatsch | zaterdag 27 april 2019 @ 19:46 |
https://racingnews365.nl/(...)iet-kon-slipstreamen | |
MakkieR | zaterdag 27 april 2019 @ 19:48 |
Had Verstappen trouwens deze kwalificatie een motor update van Honda meegekregen? | |
Tinos85 | zaterdag 27 april 2019 @ 19:50 |
Ja alle Hondamotoren waren vervangen. | |
opreis | zaterdag 27 april 2019 @ 19:52 |
Dan ben ik benieuwd, sinds dat Hamilton rijdt, 2007 dus, wie had jij per jaar een geschikte winnaar voor de WDC gevonden. Zal wel 10x vettel worden ofzo. Dit is al best een aanname dat Bottas en Raikonen ook tot op de tiende gelijk aan elkaar gewaagd zijn. Ben het er oko niet meer eens dat je dit kan gebruiken om Ferrari en Mercedes te beoordelen. | |
Breekfast | zaterdag 27 april 2019 @ 19:54 |
Volgens mij met name een verbetering in de betrouwbaarheid, niet veel meer pk's erbij. | |
opreis | zaterdag 27 april 2019 @ 19:54 |
Dit is dan weer een beetje te zielig | |
vosss | zaterdag 27 april 2019 @ 19:57 |
Daar kan Gasly zelf niks aan doen. | |
opreis | zaterdag 27 april 2019 @ 19:59 |
Maakt het niet minder zielig. Maar beter dat het hem dan nu gebeurd dan tijdens een race waar hij wel lekker gaat | |
Nattekat | zaterdag 27 april 2019 @ 19:59 |
Starten vanuit de pitstraat dus, dat zal hem leren. | |
MakkieR | zaterdag 27 april 2019 @ 20:04 |
Gelukkig kan Gasly niet verder terugzakken dan de pitstraat ![]() | |
franklop | zaterdag 27 april 2019 @ 20:06 |
Starten vanuit achterkant pits. Of pas motor starten in garage als ze gestart zijn | |
MakkieR | zaterdag 27 april 2019 @ 20:10 |
Of Gasly moet een extra rondje rijden ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 27 april 2019 @ 20:13 |
starten bij bocht 8 ![]() | |
MakkieR | zaterdag 27 april 2019 @ 20:14 |
Eerste ronde in zijn achteruit haha | |
RAVW | zaterdag 27 april 2019 @ 20:36 |
Kunnen ze hem dan geen DQ geven dan .. want dat gebeurden al een paar keer , of kan dit alleen als je in de race zelf betrapt word | |
tja77 | zaterdag 27 april 2019 @ 20:55 |
Want omdat Verstappen het zegt, klopt het? Een seconde of 5 met een snelheid van tussen de 200-300 Km/uur is een afstand van tussen de 300 en 500 meter. En dan zou je 0,1 seconde winst pakken? Ik geloof er geen zak van, je kunt zeker wel een tow hebben, maar als de afstand te groot wordt, rij je juist in luchtwervelingen in tegenstelling tot het luchtledige van een slipstream. En 0,1 op alle rechte stukken? Sorry, ik geloof het niet. | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 27 april 2019 @ 21:06 |
Volgens Horner kunnen ze daardoor de motoren langer met een hoger vermogen laten draaien. | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 27 april 2019 @ 21:09 |
Aangezien Hamilton en Vettel in grote lijnen hetzelfde zeggen, kies ik er voor om hen te geloven ipv jou. Ok? ![]() Overigens is in 'dirty air' rijden ook gunstiger dan in clean air (als je het puur over luchtweerstand hebt). | |
Peterselieman | zaterdag 27 april 2019 @ 21:14 |
Gasly is inmiddels uit de uitslag van de kwali geschrapt | |
tja77 | zaterdag 27 april 2019 @ 21:17 |
Je moet geloven wie je wilt geloven. Maar als je 5 seconde achter iemand zit, zijn er verdomd weinig rechte stukken op Baku waar je ook ECHT recht achter iemand kunt rijden. Puur vanwege het feit dat de straten vele knikjes en hoogteverschillen hebben. Kortom, de voorganger is de volgende bocht al zowat door, voordat de volgende coureur het rechte stuk oprijdt Dan daarbij heb je pas profijt van een slipstream wanneer je er kort achter zit, wordt die afstand te groot, dan heb je ook geen tow meer. Dus ja, op het lange rechte stuk kun je tijd pakken door een tow. 0,1 sec. op elk rechte stuk op dit circuit is je reinste red bull shit. | |
Evenstar | zaterdag 27 april 2019 @ 21:18 |
Van Senna heb ik alleen laatste per jaar meegemaakt, maar Schumacher is ook voor mij grootste. Max (en nu Leclerc) zijn de enige andere twee die in de buurt komen. Alle wereldkampioenen van de afgelopen jaren (Button, Alonso, Vettel, Hamilton, Rosberg etc) komen echt niet in de buurt. Alonso dan misschien nog het meest. Leclerc heeft echter ook nog niet heel veel moois laten zien. Dat die bloedje snel kan rijden is een feit, maar dat is niet altijd genoeg. | |
tja77 | zaterdag 27 april 2019 @ 21:22 |
Jij durft nu al te beweren dat Leclerc en Verstappen dichter in de buurt komen dan Alonso, Vettel, Hamilton? Dat zijn heel wat poles, overwinningen en wereldtitels die je daar devalueert. | |
ESF1Gamer | zaterdag 27 april 2019 @ 21:23 |
starten vanuit de pitstraat van gp van China | |
Mansjester | zaterdag 27 april 2019 @ 21:25 |
Hoe kun je nou iemand zonder wereldtitel hoger plaatsen dan coureurs met een paar titels. De meeste max fans zijn de realiteit echt verloren | |
Evenstar | zaterdag 27 april 2019 @ 21:27 |
Verkeerd verwoord, sorry. Als ik kijk naar hoe Max rijdt krijg ik een beetje het gevoel dat ik had toen ik naar Schumacher keek. Niet alleen zijn rijstijl maar ook zijn "attitude" en dat miste ik al jaren in de F1. Die combinatie van een bepaalde rijstijl en "attitude" zie je gewoon niet vaak terug en dat heb ik echt gemist de afgelopen jaren. Max is nog helemaal niks vergeleken met een Schumacher, Alsono, Hamilton of zelfs Rosberg. Hij heeft nog veel te bewijzen en te winnen voordat wij daar over mogen praten. Ging mij meer om het gevoel dat ik er bij heb. Leclerc is bijvoorbeeld bloedsnel, maar dat gevoel heb ik dan weer niet bij hem. Hij is gewoon snel, prima coureur, maar er mist gewoon iets. Hamilton is helemaal een pannenkoek qua persoon. Alonso was de enige de afgelopen jaren die ook wel een leuke persoonlijkheid was. Misschien is dit wat duidelijker? | |
opreis | zaterdag 27 april 2019 @ 21:41 |
leclerc bloedsnel maar wel al 3-1 achter in kwali tov Vettel. | |
Evenstar | zaterdag 27 april 2019 @ 21:46 |
Je punt is? Ik heb soms het gevoel dat mensen maar een halve zin lezen en een reactie typen. Leclerc is inderdaad bloedsnel, maar maakt ook nog kleine fouten. Zelfde wat Max deed de afgelopen jaren. Daarnaast vind ik hem net iets te soft. Al heeft hij wel een gunfactor en dat ontbreekt bij Max weer. Niet dat dat ook maar iets uitmaakt uiteindelijk (zie Hamilton ![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 27 april 2019 @ 21:48 |
Maar als Ferrari niet zo belachelijk bezig was geweest, had Leclerc in de races nu 3-0 voor gestaan. | |
tja77 | zaterdag 27 april 2019 @ 21:48 |
Max is een spectaculair coureur, en dat heeft voor vele mooie momenten gezorgd. Echter is hij effectiever geworden in podia pakken en overwinningen boeken in races waarin hij zakelijk reed en geen echt mooie dingen liet zien. Het is een enorm talent en schaal hem nog steeds hoger in dan Leclerc. Max heeft net dat beetje extra. Echter rijdt hij in de derde auto. Hamilton is misschien een saaie lul, die meteen begint te piepen wanneer de race niet loopt zoals hij het wilt en ik weet ook wel dat hij in het beste materiaal rijdt. Maar hij doet het wel, en crasht zelden wanneer het ertoe doet. Leclerc, goed coureur, maar kan me vrijwel geen wauw momenten van hem voor de geest halen. Declasseerde Ericsson, maar dat is natuurlijk ook geen graadmeter. Zie ook het verschil tussen Gasly en Verstappen. Vettel heeft overduidelijk moeite de Ferrari naar zijn hand te zetten, en Leclerc gaat dat op dit moment beter af. Max en Leclerc is wellicht een beetje als Senna en Prost. En dan doel ik niet op het palmares maar op het talent en karakter van de gasten. | |
Evenstar | zaterdag 27 april 2019 @ 21:50 |
Helemaal mee eens, mooi verwoord. | |
opreis | zaterdag 27 april 2019 @ 22:05 |
Je bent juist bloedsnel als je geen kleine fouten meer maakt. Zo veel heeft leclerc nou weer niet laten zien. Bahrein was hij heel goed. De rest valt het allemaal wel mee. Deze kwali was niet goed. | |
opreis | zaterdag 27 april 2019 @ 22:06 |
Australie niet, en China is het ook nog maar de vraag. | |
Nattekat | zaterdag 27 april 2019 @ 22:08 |
![]() | |
opreis | zaterdag 27 april 2019 @ 22:11 |
Dat Hamilton niet veel crasht komt door de mercedes. Als hij daar op 95% rijdt dan rijdt hij nog steeds vooraan, hij hoeft niet op de limiet te rijden of risicos te nemen. Bij Mclaren was hij ook wel een beetje een brokkenpiloot. Als Max op 90% rijdt wordt hij 5de, rijdt hij op 95% dan wordt hij nog steeds 5de. Als op 99.5% dan kan hij concureren met de zwakkere bij mercedes en ferrari | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 27 april 2019 @ 22:11 |
Jij hebt China niet gezien, zeker? ![]() | |
opreis | zaterdag 27 april 2019 @ 22:14 |
jij denkt serieus dat Leclerc op eigen kracht Vettel had in gehaald in Australie? er achter rijden en 2 tienden sneller zijn betekend nog niet dat je iemand in kan halen. Als Vettel daar verdedigd tegen een auto die dezelfde sterktes en zwaktes heeft is er daar niet veel kans om er langs te komen. En in China vond ik Leclerc ook niet indrukwekkend. (Seb ook niet trouwens) | |
opreis | zaterdag 27 april 2019 @ 22:17 |
Ja wel, hoor. Jij ook? Ik weet dat Vettel er langs werd gelaten. Maar het is te makkelijk om te zeggen dat Leclerc alleen vanwege die team order en een niet optimale strategie 18(!) seconde achter Vettel eindigd. Of hoe wil je dat verklaren. | |
Whiskers2009 | zaterdag 27 april 2019 @ 22:18 |
![]() Titelneukers.. Of een coureur buitencategorie is of niet heeft niets met gewonnen races of gewonnen titels te maken. | |
ATuin-hek | zaterdag 27 april 2019 @ 22:19 |
Met dat lange doorrijden is hij qua strategie wel redelijk onder de bus gegooid ja. | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 27 april 2019 @ 22:21 |
Jij moet toch iets beter opletten tijdens de races. Omdat hij Vettel moest laten passeren en Vettel de eerste pitstop kreeg, heeft hij die tijd verloren omdat hij veel langer op oude banden moest rondrijden. Als hij voor Vettel had gereden en de eerste pitstop had gekregen, dan was Vettel nooit voor hem gekomen. | |
opreis | zaterdag 27 april 2019 @ 22:22 |
Ja nog ff. Natuurlijk zegt het niet alles. Maar om te stellen dat het niets te maken heeft met gewonnen races of titels te maken vind ik wel een beetje dom | |
Whiskers2009 | zaterdag 27 april 2019 @ 22:23 |
Leclerc is een groot talent. Maar ook veel te snel op een veel te hoog voetstuk gehesen. | |
TheFreshPrince | zaterdag 27 april 2019 @ 22:23 |
Stel he... dat RedBull die fuelflow met opzet te hoog heeft gezet en Gasly in Q1 de opdracht heeft gegeven een snel rondje eruit te stampen, puur om de concurrentie wat onder druk te zetten? Ik weet het... vergezocht... maar hij moest toch al uit de pits starten dus ik begrijp sowieso niet waarom hij zo'n snel rondje eruit gooide in Q1 en daarmee onnodig risico nam. | |
Whiskers2009 | zaterdag 27 april 2019 @ 22:24 |
Nee hoor. Niks doms aan. | |
Evenstar | zaterdag 27 april 2019 @ 22:25 |
Wel gedeeltelijk eens met @Whiskers2009 Als Max nou nooit de kans krijgt om in een winnende auto te zitten maakt hem niet meteen een mindere coureur dan bijvoorbeeld een Rosberg die met beste auto kampioen is geworden. | |
potjecreme | zaterdag 27 april 2019 @ 22:25 |
Hear, hear | |
sasquatsch | zaterdag 27 april 2019 @ 22:25 |
Tot twee keer toe inderdaad. Zijn beide pitstops waren veel te laat waardoor hij onnodig veel tijd verloor. | |
Whiskers2009 | zaterdag 27 april 2019 @ 22:25 |
Ik snap vooral niet dat hij nog gestart is in Q2. Al kan ik dat mis hebben hoor. Ik had visite en de aandacht lag niet persé bij de Q. Ook omdat crashes en lang wachten. | |
potjecreme | zaterdag 27 april 2019 @ 22:27 |
Dat is een jouw mening. Sommige komen nu eenmaal snel bij een topteam. | |
Whiskers2009 | zaterdag 27 april 2019 @ 22:28 |
Natuurlijk is dat mijn mening ![]() | |
opreis | zaterdag 27 april 2019 @ 22:29 |
Je moet beter lezen. Ik zeg toch dat het in charles zijn nadeel was dat hij vettel langs liet, en ook zijn strategie niet optimaal was. Nogmaals, mijn antwoord op dat leclerc 3x zonder ferrari ingrijpen 3x voor Vette was geeindigd was dat in Australie niet het geval zou zijn. En dat dat in china ook nog maar de vraag was. Nergens stel ik dat vettel daar overduidelijk better was, ik zeg zelfs dat dingen nadelig voor leclerc uitpakte. Maar we moeten niet doen alsof leclerc daar zo fantastisch gereden heeft als hij achter vettel kwalificeerde en op 18 seconde eindigde. De banden aan de praat houden is ook onderdeel van een goede F1 coureur zijn. Ik ben het met je eens dat vettel een betere strategie had. Maar Vettel had ook niet de optimale strategie. Die werd ook geforceerd door Max om eerder te stoppen dan gepland. En dan nog verklaar je daar geen 18(!) seconden verschil mee | |
opreis | zaterdag 27 april 2019 @ 22:31 |
Vooral door de fans en de media. Bij Ferrari hebben ze hem gewoon 2de rijder gemaakt | |
ATuin-hek | zaterdag 27 april 2019 @ 22:32 |
Waarom verklaar je die 18 seconden daar niet mee? | |
sasquatsch | zaterdag 27 april 2019 @ 22:32 |
Dat komt door dat veel te lang doorrijden, dus. Daarmee verloor hij 10 per stint doordat zijn banden op waren. Ferrari had hem beide stints eerder naar binnen moeten halen in plaats van hem door te laten rijden in een poging Bottas op te houden. | |
opreis | zaterdag 27 april 2019 @ 22:33 |
Je ziet geen correlatie tussen coureurs die veel races/kampioenschappen hebben gewonnen en coureurs die veelal als goede coureurs worden aangeduid? Hoeveel uitzonderlijk goede coureurs kan jij noemen die geen race of kampioenschap hebben gewonnen? | |
sasquatsch | zaterdag 27 april 2019 @ 22:34 |
Chris Amon of Stirling Moss om er een paar te noemen | |
opreis | zaterdag 27 april 2019 @ 22:36 |
Omdat 18 seconden tussen 2 dezelfde auto's een enorm verschil is zonder crashes oid. Dat is heus wel meer dan alleen een niet optimale strategie. Anders had ferrari heus wel ingegrepen. | |
ATuin-hek | zaterdag 27 april 2019 @ 22:36 |
Waarom dan? | |
sasquatsch | zaterdag 27 april 2019 @ 22:38 |
Kijk de race nog eens terug, zou ik zeggen. Dat hebben ze bewust gedaan. | |
Whiskers2009 | zaterdag 27 april 2019 @ 22:38 |
Waar zeg ik dat coureurs die veel races/kampioenschappen hebben gewonnen maar middelmatige prutsers zijn? Ik zeg dat een uitzonderlijk goede coureur zijn niets met het aantal gewonnen races of kampioenschappen te maken heeft. | |
TheFreshPrince | zaterdag 27 april 2019 @ 22:38 |
Goed punt van Rosberg. Vettel knalde ook zowat de muur in op de medium band, achteraf gewoon een slecht punt om van die zachte band af te wijken en de rijders daarmee uit hun flow te halen op een stratencircuit, waar ieder foutje keihard wordt afgerekend. Zoals Leclerc al zei "ik remde alsof ik met de soft reed". Natuurlijk is het uiteindelijk zijn fout maar als je moet pushen terwijl de omstandigheden veranderd zijn (afgekoeld) en je rijdt ook nog eens op een andere compound... | |
opreis | zaterdag 27 april 2019 @ 22:38 |
Waarom wat? waarom die 18 seconde? Vettel was sneller dan leclerc | |
ATuin-hek | zaterdag 27 april 2019 @ 22:39 |
Jij zegt dat de strategie dat gat niet kan verklaren. Waarom dan niet? Te lang doorrijden op versleten banden doet je rondetijden niet bepaald goed. | |
Whiskers2009 | zaterdag 27 april 2019 @ 22:39 |
Whut? ![]() | |
opreis | zaterdag 27 april 2019 @ 22:40 |
ja, heb je die zien racen? Niet echt vergelijkbare tijden ook he natuurlijk | |
TheFreshPrince | zaterdag 27 april 2019 @ 22:40 |
Ze lieten Leclerc te lang doorrijden op oude banden. | |
Evenstar | zaterdag 27 april 2019 @ 22:40 |
Teveel mensen hebben antwoord al klaar zonder ook maar 50% van een post te lezen. Maakt het discussiëren echt onmogelijk. | |
TheFreshPrince | zaterdag 27 april 2019 @ 22:41 |
Je hebt de video vast niet gezien in een minuut ![]() Het ging erom dat Ferrari afweek met een andere bandencompound en dat dat uiteindelijk bijna 2 auto's in puin betekende en dat het ze ook een "zekere" pole gekost heeft. | |
Breekfast | zaterdag 27 april 2019 @ 22:42 |
Vettel maakt nog even een opmerking over het feit dat Mercedes in Q3, nadat ze uit de pitbox waren gereden, stil gingen staan en de rest voor lieten voor een tow. Bleek al in de ochtend te zijn afgesproken bij Mercedes: https://www.racefans.net/(...)my-to-ferrari-wolff/ | |
Whiskers2009 | zaterdag 27 april 2019 @ 22:42 |
Ben je dom of wat? Je kunt alleen een buitencategorie coureur zijn als je records breekt ofzo? Serieus? Man, man, man... ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 27 april 2019 @ 22:43 |
Vettel reed niet weg van Leclerc toen hij ervoor bij was. Dat verschil werd pas na de pitstop van Vettel gemaakt doordat Leclerc te lang door moest rijden op zijn banden. | |
opreis | zaterdag 27 april 2019 @ 22:43 |
Nergens, geloof ik? Ik zeg ook niet dat jij dat zegt dus ik snap niet waarom je hier mee komt? Ja en dat vind ik dus dom, om eerder genoemde reden | |
Whiskers2009 | zaterdag 27 april 2019 @ 22:43 |
True |