abonnement Unibet Coolblue
pi_186394200


Crowdfunding is hot!! In 2018 is in Nederland 329 miljoen euro opgehaald middels crowdfunding. Dat betekent opnieuw flinke groei van het fenomeen ten opzichte van het voorgaande jaar, toen de teller nog bleef steken op 223 miljoen euro. Crowdfunding maakte vorig jaar de realisatie van meer dan 8700 projecten en ondernemingsplannen mogelijk. En dat in een jaar dat crowdfunding ook onder een vergrootglas is komen te liggen omdat de risico's onderschat werden..

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald.

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Crowdfundingplatformen leningen
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Funding Circle (FNC), leningen voor MKB.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Investormatch (IVM), kosteloos investeren in MKB projecten.
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Capital Circle (CC), leningen voor MKB.
Crowd Real Estate (CRE), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 6%.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
All4funding (A4F), inspirerend investeren
Knab crowdfunding (KNAB), investeren met een knab bankrekening
New Funding, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Duurzaam Investeren, combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Lenderspender, peer-to-peer lending
October, hét platform voor MKB-financieringen in continentaal Europa
NLinvesteert, een platform voor zakelijke financiering waaronder crowdfunding
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Crowdpartners, investeren in het mkb
Crowdbricks, investeren in onroerend goed
NPEX, handel in aandelen en obligaties van MKB-bedrijven.
Zonnepanelen Delen, investeren in ZonneDelen van collectieve zonne-energieprojecten.
One Planet Crowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Green Crowd, markt plaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten.
Voordegroei, leningen voor MKB.
Bouwaandeel (BAD), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Lendico, kredieten MKB.
Aygo!Dutch (AGD), leningen voor MKB.

Resultaten crowdfundingplatformen
Via onderstaande links zijn de rapportages van de crowdfundingplatforms te raadplegen.
Geldvoorelkaar
Collin Crowdfund
Funding Circle
Kapitaal Op Maat
Lendahand
Investormatch
Horeca Crowdfunding Nederland
Waardevoorjegeld
Crowd About Now
Knab Crowdfunding
Capital Circle
Lenderspender
Oneplanetcrowd
The Dutch Deal
Voordegroei

Exitstrategieën platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Scorings-matrix exit/continuïteitsstrategie van CF platformen per 11-12-2017:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Projecten met problemen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cijfers en statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_186394323
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4

Ik zit even naar deze te kijken. Lang bestaand bedrijf, negatief EV.
Raar verhaal met die pui, zouden ze helemaal niets van de verzekering terugkrijgen?

Voorraad alleen wat ouwe meuk :(
https://www.autobedrijfvandenbroek.nl/hoofdmenu/occasions.html
Pecunia non olet
pi_186394556
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 10:56 schreef obligataire het volgende:
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4

Ik zit even naar deze te kijken. Lang bestaand bedrijf, negatief EV.
Raar verhaal met die pui, zouden ze helemaal niets van de verzekering terugkrijgen?

Voorraad alleen wat ouwe meuk :(
https://www.autobedrijfvandenbroek.nl/hoofdmenu/occasions.html
Geen cijfers over 2018 dus alleen om die reden al een no go.
pi_186394628
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze schilder. Positief EV en 2018-cijfers. Ziet er aardig uit toch? Al twijfel ik altijd of er echt personeel mee betaald wordt.
pi_186394827
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 11:21 schreef Jaco078 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze schilder. Positief EV en 2018-cijfers. Ziet er aardig uit toch? Al twijfel ik altijd of er echt personeel mee betaald wordt.
Lastig. Gevalletje van 'misschien wel té mooi'?

Blijkbaar kan hij van minder dan 1.000 euro in de maand leven.
Pecunia non olet
pi_186394850
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 11:21 schreef Jaco078 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze schilder. Positief EV en 2018-cijfers. Ziet er aardig uit toch? Al twijfel ik altijd of er echt personeel mee betaald wordt.
Deze ziet er inderdaad zo op het oog wel redelijk uit. Wel vreemd dat ik op zijn website na weinig of niets over het bedrijf kan vinden. Zijn privé uitgave lijken ook onwaarschijnlijk laag maar misschien nog wat zw*rte neveninkomsten…. *)
pi_186395066
quote:
14s.gif Op woensdag 24 april 2019 11:36 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Deze ziet er inderdaad zo op het oog wel redelijk uit. Wel vreemd dat ik op zijn website na weinig of niets over het bedrijf kan vinden. Zijn privé uitgave lijken ook onwaarschijnlijk laag maar misschien nog wat zw*rte neveninkomsten…. *)
Ik zou hem iig niet aandurven. Wellicht loont hem om een credit rapport oid op te vragen, staat toch ook zijn betaalverleden etc.
pi_186395084
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 10:48 schreef djh77 het volgende:

[..]

ontvangen
Ik nog niet, dus waarschijnlijk ook handwerk ofzo :-)
pi_186395102
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 11:52 schreef Red_arrow het volgende:

[..]

Ik nog niet, dus waarschijnlijk ook handwerk ofzo :-)
bij mij zojuist bijgeschreven. In je dashboard staat als het overgemaakt is bij betaaldatum.Denk dat ze bij jou nog balletjes aan het inkleuren zijn _O-
pi_186395307
Ja bij mij nu ook *O*
pi_186395332
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 11:52 schreef Red_arrow het volgende:

[..]

Ik nog niet, dus waarschijnlijk ook handwerk ofzo :-)
Je zult wel geen ING rekening hebben ;)
pi_186396783
Nee dat klopt, ABN, maar tegenwoordig is het wel "Instant Payments", dus dat tijdverschil zou eigenlijk verwaarloosbaar moeten zijn.
pi_186396864
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 13:35 schreef Red_arrow het volgende:
Nee dat klopt, ABN, maar tegenwoordig is het wel "Instant Payments", dus dat tijdverschil zou eigenlijk verwaarloosbaar moeten zijn.
Nee, dat werkt nog niet overal en bij iedereen aangezien dit geleidelijk ingevoerd zal worden. Eind 2e kwartaal zou het volledig moeten werken (bij de deelnemende banken).

Aanvulling: Overigens zullen overboekingen die met meerdere betalingen in 1 keer worden aangeboden bij de bank (in batches zoals o.a. bij GvE), niet met Instant Payments worden overgeboekt.

[ Bericht 12% gewijzigd door Horsemen op 24-04-2019 13:51:12 (Aanvulling) ]
pi_186397395
Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Schoonbroodstraat 8 te Geleen. Het betreft hier een herfinanciering van het onderpand door de projecteigenaar. Dit project gaat live op donderdag 25 april 2019 om 17.00 uur. Vanaf dat moment kan er geïnvesteerd worden.
De aanvraag bij SamenInGeld is voor de herfinanciering van een half vrijstaande woning met garage in een rustige woonwijk in Geleen. Alle investeerders krijgen hun inleg plus boeterente retour in zijn/haar e-Wallet. Investeerders in schijf 1 in het huidige project Schoonbroodstraat 8 krijgen, nadat de hypotheek is afgelost, de mogelijkheid om hun inleg geheel of gedeeltelijk (maximaal het huidige bedrag) te herinvesteren in het nieuwe project van ditzelfde pand. De investeerders krijgen te zijner tijd persoonlijk bericht met nadere uitleg.


Ik zit dit nog even te lezen. Vreemde volgorde eerst openstellen op 25 april 2019 om 17.00 uur voor derden en als de hypotheek is afgelost wat vermoedelijk daarna gebeurd, krijgen de schijf 1 investeerders de mogelijkheid om met voorrang in schijf 1A te investeren. Waar gaat deze meneer schijf 1 mee aflossen als er nog geen geld is opgehaald/toegezegd in 1A.
Weet iemand hoe dit exact zit?
Overigens ben ik wel van plan mijn geld van schijf 1 uit 2016 naar 1A van de nieuwe lening te verhuizen.
pi_186397400
Nieuwe Oegandese lokale partner op Lendahand:
https://www.lendahand.com/en-EU/borrowers/84-efc-uganda-uganda

o.a. ASN Novib Microkredietfonds en FMO hebben hier geld in zitten.
pi_186397784
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 14:21 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Schoonbroodstraat 8 te Geleen. Het betreft hier een herfinanciering van het onderpand door de projecteigenaar. Dit project gaat live op donderdag 25 april 2019 om 17.00 uur. Vanaf dat moment kan er geïnvesteerd worden.
De aanvraag bij SamenInGeld is voor de herfinanciering van een half vrijstaande woning met garage in een rustige woonwijk in Geleen. Alle investeerders krijgen hun inleg plus boeterente retour in zijn/haar e-Wallet. Investeerders in schijf 1 in het huidige project Schoonbroodstraat 8 krijgen, nadat de hypotheek is afgelost, de mogelijkheid om hun inleg geheel of gedeeltelijk (maximaal het huidige bedrag) te herinvesteren in het nieuwe project van ditzelfde pand. De investeerders krijgen te zijner tijd persoonlijk bericht met nadere uitleg.


Ik zit dit nog even te lezen. Vreemde volgorde eerst openstellen op 25 april 2019 om 17.00 uur voor derden en als de hypotheek is afgelost wat vermoedelijk daarna gebeurd, krijgen de schijf 1 investeerders de mogelijkheid om met voorrang in schijf 1A te investeren. Waar gaat deze meneer schijf 1 mee aflossen als er nog geen geld is opgehaald/toegezegd in 1A.
Weet iemand hoe dit exact zit?
Overigens ben ik wel van plan mijn geld van schijf 1 uit 2016 naar 1A van de nieuwe lening te verhuizen.
Heeft volgens mij alleen met de betaaloptie te maken. Je kan je vanaf 25-4 inschijven en als je dat gedaan hebt kan je met het geld van de oude lening de betaling doen.
pi_186398094
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 14:49 schreef djh77 het volgende:

[..]

Heeft volgens mij alleen met de betaaloptie te maken. Je kan je vanaf 25-4 inschijven en als je dat gedaan hebt kan je met het geld van de oude lening de betaling doen.
Het is een beetje onduidelijk geformuleerd maar dat is hoe ik het ook begrepen heb.

Het zou overigens in een dergelijke situatie wel zo netjes zijn de huidige investeerders voorrang te geven om te investeren.

#SiG Misschien dat SiG eens naar deze optie zou kunnen kijken?
pi_186399347
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2019 15:11 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Het is een beetje onduidelijk geformuleerd maar dat is hoe ik het ook begrepen heb.

Het zou overigens in een dergelijke situatie wel zo netjes zijn de huidige investeerders voorrang te geven om te investeren.

#SiG Misschien dat SiG eens naar deze optie zou kunnen kijken?
Volgens mij staat er duidelijk dat schijf 1 beleggers van de eerste lening tot max het bedrag van de schijf 1 investering in schijf 1A kunnen steken. Op het moment dat morgen om 17.00uur een eerste nieuwe investeerder er gelijk een groot bedrag in legt dan sta je als investeerder van schijf 1 van de eerste lening met lege handen. Dus wil men hun belofte gestand doen dan zal er toch iets speciaals gecreëerd moeten worden om schijf 1 investeerders voor zeker hun geld door te kunnen laten schuiven naar 1A van de nieuwe lening.
pi_186401301
Overname sterrenrestaurant op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/restaurant-monarh/
pi_186401674
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 18:24 schreef djh77 het volgende:
Overname sterrenrestaurant op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/restaurant-monarh/
Volgens mij heb ik al eens eerder in het over te nemen restaurant Wolfdhaar in Breda geïnvesteerd via CF. Moet ik eens even nakijken. Had volgens mij toen een aantrekkelijke incentive.
pi_186401989
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 11:52 schreef Red_arrow het volgende:

[..]

Ik nog niet, dus waarschijnlijk ook handwerk ofzo :-)
Over handwerk en oude systemen gesproken. Ik sprak vandaag iemand die een paar weken geleden was bij Flanderijn maar inmiddels alweer gestopt. Ze had het over een systeem van 1997/98 dat ze er nog gebruikten en dat ze alles met de pijltjes toetsen moesten doen in dat programma en niet erg praktisch in gebruik was.
pi_186403371
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 18:46 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik al eens eerder in het over te nemen restaurant Wolfdhaar in Breda geïnvesteerd via CF. Moet ik eens even nakijken. Had volgens mij toen een aantrekkelijke incentive.
GVE
Landgoed Wolfslaar
Project: 8919 Zakelijk
Leendoel: Financiering werkkapitaal
Classificatie: 4
Graydon-rating: BB
Zekerheden: Zie pitch
Project is tot stand gekomen
Kredietbedrag: ¤ 134.900
Geinvesteerd: ¤ 134.900
Product: Annuïteit
Rente per jaar: 6,0%
Looptijd: 60 maanden waarvan nog 13 te gaan.


Een project dat als voorbeeld mag dienen voor alle andere _O_


Echter ik ga niet mee in de overname. Ik vind dat deze meneer iets te veel hooi op te vork neemt en in activiteiten die onderling geen enkele synergie hebben. Ik krijg sowieso zware hoofdpijn van al die B.V's. De vergelijking met Melo dringt zich op (al slaat dat misschien nergens op).

[ Bericht 4% gewijzigd door obligataire op 24-04-2019 20:22:10 ]
Pecunia non olet
pi_186412281
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 20:11 schreef obligataire het volgende:

[..]

GVE
Landgoed Wolfslaar
Project: 8919 Zakelijk
Leendoel: Financiering werkkapitaal
Classificatie: 4
Graydon-rating: BB
Zekerheden: Zie pitch
Project is tot stand gekomen
Kredietbedrag: ¤ 134.900
Geinvesteerd: ¤ 134.900
Product: Annuïteit
Rente per jaar: 6,0%
Looptijd: 60 maanden waarvan nog 13 te gaan.


Een project dat als voorbeeld mag dienen voor alle andere _O_


Echter ik ga niet mee in de overname. Ik vind dat deze meneer iets te veel hooi op te vork neemt en in activiteiten die onderling geen enkele synergie hebben. Ik krijg sowieso zware hoofdpijn van al die B.V's. De vergelijking met Melo dringt zich op (al slaat dat misschien nergens op).
Zal GvE maar weer een berichtje sturen dat ze de man van het GvE project erop wijzen dat bij verkoop zaak de lening opgezegd moet worden ivm de gewijzigde situatie. Die overige 13 termijnen zou ik toch ook graag ontvangen.

Edit: Gedaan gelijk al antwoord gekregen dat de brief reeds verstuurd is. Dat is mooi dus als het goed is binnenkort alle termijnen conform de oude voorwaarden inclusief rente in de pocket.

[ Bericht 6% gewijzigd door NaRegenDeZon op 25-04-2019 12:24:27 ]
pi_186415445
https://horecacrowdfunding.nl/

HCN staat open 82%
pi_186419626
quote:
Nog mensen die hierin gaan deelnemen ?
pi_186419898
Heb me net ingeschreven bij SIG. En zit nu het verschil tussen schijf 1A en 1B te bekijken. Schijf 1B lijkt mij in de meeste gevallen ook nog wel veilig, graag zou ik meningen van ervaren investeerders zien die daar ook investeren.
pi_186420045
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 16:58 schreef quepos het volgende:
Heb me net ingeschreven bij SIG. En zit nu het verschil tussen schijf 1A en 1B te bekijken. Schijf 1B lijkt mij in de meeste gevallen ook nog wel veilig, graag zou ik meningen van ervaren investeerders zien die daar ook investeren.
Voordeel van 1A is dat je altijd een groot deel (zo niet alles) van je geld terugkrijgt hoe slecht de markt ook wordt.
Bij een zeer slechte huizenmarkt kan je in 1b, 2 en schijf 3 je geld bijna geheel kwijt raken.
Natuurlijk is de kans op de bijna alles weg optie in schaal 3 groter dan in 1b.
pi_186420139
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 17:06 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Voordeel van 1A is dat je altijd een groot deel (zo niet alles) van je geld terugkrijgt hoe slecht de markt ook wordt.
Bij een zeer slechte huizenmarkt kan je in 1b, 2 en schijf 3 je geld bijna geheel kwijt raken.
Natuurlijk is de kans op de bijna alles weg optie in schaal 3 groter dan in 1b.
1A zit al bijna vol, voor de liefhebbers....

Ik doe zelf ook mee.
Pecunia non olet
pi_186420182
Heb me eerste project ook meegenomen in schijf 1A.
pi_186420266
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 16:43 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Nog mensen die hierin gaan deelnemen ?
Als Pasen en Pinksteren op 1 dag vallen😉😉
Pecunia non olet
pi_186420309
Zo extreem veel schijf 1a investeerders hebben we nog niet eerder gezien.

Dit komt m.i. niet dat dit project risicovoller is dan de eerdere projecten. Mijn verklaring is dat dit komt dat er veel investeerders van het eerste uur wederom in de 1e schijf investeren. In de beginfase van SiG kreeg je namelijk in alle schijven het zelfde rente percentage en waren de 2e en 3e schijf niet bijster populair. Gelukkig zijn deze schijven tegenwoordig interessanter gemaakt.
pi_186420427
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 17:21 schreef obligataire het volgende:

[..]

Als Pasen en Pinksteren op 1 dag vallen😉😉
Vanwege KOM of heb je geen geloof in dit project ?
pi_186421002
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 17:32 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Vanwege KOM of heb je geen geloof in dit project ?
Ik doe aan het IJs festival vooral niet mee omdat het KOM betreft, maar ook omdat het een typisch KOM project is. Rommelig. Bij zo'n project hoort een ander soort (project)financiering met wellicht een vorm van winstdeling. Nu komen ze in eerste instantie met een verhaal met zogenaamd een riante :W 10% op jaarbasis maar zonder boeteclausule bij eerdere aflossing , en nadat men daarover terecht begon te klagen, bieden ze ineens 5% boete over het restbedrag. Ik blijf hier ver van weg maar overweeg overigens wel om een kijkje te gaan nemen. Lijkt me erg mooi zeker met Chinese kunstenaars er bij betrokken.
Pecunia non olet
pi_186421025
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 17:16 schreef quepos het volgende:
Heb me eerste project ook meegenomen in schijf 1A.
Welkom!
pi_186421761
Update villa aruba, nog geen vorderingen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186421854
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 18:57 schreef crowdiefunder het volgende:
Update villa aruba, nog geen vorderingen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bewuste oplichting van investeerders lijkt me
pi_186423655
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 19:02 schreef djh77 het volgende:


[..]

Bewuste oplichting van investeerders lijkt me
Welk platform betreft dit?
pi_186423729
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 18:07 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik doe aan het IJs festival vooral niet mee omdat het KOM betreft, maar ook omdat het een typisch KOM project is. Rommelig. Bij zo'n project hoort een ander soort (project)financiering met wellicht een vorm van winstdeling. Nu komen ze in eerste instantie met een verhaal met zogenaamd een riante :W 10% op jaarbasis maar zonder boeteclausule bij eerdere aflossing , en nadat men daarover terecht begon te klagen, bieden ze ineens 5% boete over het restbedrag. Ik blijf hier ver van weg maar overweeg overigens wel om een kijkje te gaan nemen. Lijkt me erg mooi zeker met Chinese kunstenaars er bij betrokken.
Helder. Als je toch van plan bent er naar toe te gaan, kun je ook overwegen om 100¤ te investeren. Krijg je in elk geval een gratis ticket ;). De rente en aflossingsfee is daarnaast dan mooi meegenomen...
pi_186424495
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 20:12 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Welk platform betreft dit?
https://www.crowdfundmark(...)pknappen-villa-aruba
pi_186424890
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 20:15 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Helder. Als je toch van plan bent er naar toe te gaan, kun je ook overwegen om 100¤ te investeren. Krijg je in elk geval een gratis ticket ;). De rente en aflossingsfee is daarnaast dan mooi meegenomen...
Lees ik goed, dat je er 2 krijgt bij 200 euro inleg, en 20 bij 2.000 euro inleg? :)
Pecunia non olet
pi_186430925
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 20:58 schreef obligataire het volgende:

[..]

Lees ik goed, dat je er 2 krijgt bij 200 euro inleg, en 20 bij 2.000 euro inleg? :)
Als je 20x 100 euro investeert zou je er 20 moeten krijgen. Ik weet niet of dat bij KoM kan. Wanneer je in 1x 2000 investeert krijg je volgens mij maar 1 toegangskaartje.

[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 26-04-2019 03:34:02 ]
pi_186431840
Bij Estate Guru nu 3 van de 17 te laat met betalen waarvan eentje 60+ dagen vertraging

Bij navraag kreeg ik dit te horen;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus als ik het goed begrijp is of gaat het betreffende pand in de executie verkoop?

Het betreft dit pand:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186432307
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 08:27 schreef Ron1986 het volgende:
Bij Estate Guru nu 3 van de 17 te laat met betalen waarvan eentje 60+ dagen vertraging


Bij navraag kreeg ik dit te horen;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus als ik het goed begrijp is of gaat het betreffende pand in de executie verkoop?

Het betreft dit pand:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaat idd in de executieveiling. Ik heb er 1 van vorig jaar maart. Die proberen ze nu nog steeds te veilen maar zijn geen bieders. Dus verlagen ze elke keer de prijs en zetten hem dan opnieuw in de veiling. Je krijgt ook netjes een link naar de veiling waar je het pand terug kan vinden.

Proces is dus wel langdurig en kan zo 1.5 jaar duren. En afwachten wat je terugkrijgt.

Ook enkele van 60+ dagen die dan toch weer betalen. Al met al loopt het wel.
pi_186432425
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 08:27 schreef Ron1986 het volgende:
Bij Estate Guru nu 3 van de 17 te laat met betalen waarvan eentje 60+ dagen vertraging

Bij navraag kreeg ik dit te horen;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus als ik het goed begrijp is of gaat het betreffende pand in de executie verkoop?
[…]
Executie is als er een vonnis ligt dat het pand moet worden verkocht. Het klinkt echter alsof de geldnemer het pand zelf te koop heeft gezet om aan zijn verplichtingen te kunnen voldoen, maar er niet in is geslaagd het pand op tijd te verkopen. Estateguru heeft mogelijk geen vonnis gevraagd. Dat kost extra geld en dan blijft er bij verkoop minder over.
pi_186432536
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 09:15 schreef flexion het volgende:

[..]

Gaat idd in de executieveiling. Ik heb er 1 van vorig jaar maart. Die proberen ze nu nog steeds te veilen maar zijn geen bieders. Dus verlagen ze elke keer de prijs en zetten hem dan opnieuw in de veiling. Je krijgt ook netjes een link naar de veiling waar je het pand terug kan vinden.

Proces is dus wel langdurig en kan zo 1.5 jaar duren. En afwachten wat je terugkrijgt.

Ook enkele van 60+ dagen die dan toch weer betalen. Al met al loopt het wel.
Hoeveel zijn er bij jou ongeveer te laat op dit moment. Al met al heb ik een donkerbruin vermoeden dat het hier niet bij blijft..

@Benger ja daar lijkt het ook op idd als ik de mail lees, had ze ook al gevraagd wat de status was maar nog geen reply gehad.
pi_186432593
Een artikel uit Sprout over de financiering van commercieel vastgoed buiten de banken om;
https://www.sprout.nl/art(...)773930f76be018bc7e4b
pi_186433272
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 09:32 schreef ML45 het volgende:
Een artikel uit Sprout over de financiering van commercieel vastgoed buiten de banken om;
https://www.sprout.nl/art(...)773930f76be018bc7e4b
quote:
Maar goed, banken kiezen er natuurlijk niet zomaar voor om hun handen af te houden van bepaalde vastgoedinvesteringen. Zoals al eerder vermeld, zijn zij bang dat gemaakte investeringen wegens toekomstige waardedalingen te fors blijken te zijn.
En daar hebben ze helemaal gelijk in.

quote:
Wat als de ondernemer in de toekomst niet kan voldoen aan diens betaalverplichting? Alternatieve financiers kijken anders tegen dit risico aan en vragen ervoor in ruil bijvoorbeeld een hogere rente.
Helaas staat deze rente momenteel te vaak onder druk.
pi_186433280
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2019 03:27 schreef djh77 het volgende:

[..]

Als je 20x 100 euro investeert zou je er 20 moeten krijgen. Ik weet niet of dat bij KoM kan. Wanneer je in 1x 2000 investeert krijg je volgens mij maar 1 toegangskaartje.
Voor iedere investering van ¤ 100,- stelt World Ice Festivals een vrijkaart beschikbaar voor de World Tour of Frozen Dreams Maastricht.

Je zou het inderdaad zo kunnen opvatten. Maar dan had er n.m.m. moeten staan: 'voor iedere investering van minimaal ¤ 100 etc.' Overigens kun je niet onder 100 euro investeren, dus dan had er moeten staan: 'voor iedere investeerder etc.'.

Ik zag dat de vraag ook is gesteld in Q+A, dus dan wacht ik het maar even af.

Het zou het rendement per 100 euro wel aanzienlijk verhogen :)

De gemiddelde ticketprijs ex BTW bedraagt ca. ¤ 16. De goedkoopste, inclusief BTW, zal toch al gauw 10 euro zijn dus dan heb je al eenmalig 10% in de pocket :)
Pecunia non olet
pi_186433347
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 09:22 schreef Benger het volgende:

[..]

Executie is als er een vonnis ligt dat het pand moet worden verkocht. Het klinkt echter alsof de geldnemer het pand zelf te koop heeft gezet om aan zijn verplichtingen te kunnen voldoen, maar er niet in is geslaagd het pand op tijd te verkopen. Estateguru heeft mogelijk geen vonnis gevraagd. Dat kost extra geld en dan blijft er bij verkoop minder over.
Zelf te koop zetten is natuurlijk niet echt gewenst. Ik kan me voorstellen dat de schuldenaars hun huis dan voor een veel te hoge prijs in de veiling zetten zo dat het gegarandeerd niet verkocht wordt.
pi_186433534
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 10:19 schreef obligataire het volgende:

[..]

Voor iedere investering van ¤ 100,- stelt World Ice Festivals een vrijkaart beschikbaar voor de World Tour of Frozen Dreams Maastricht.

Je zou het inderdaad zo kunnen opvatten.
Je kan het ook nog zo opvatten dat investeerders die 200 euro (of meer) investeren geen gratis ticket krijgen O~)
pi_186433570
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 09:29 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Hoeveel zijn er bij jou ongeveer te laat op dit moment. Al met al heb ik een donkerbruin vermoeden dat het hier niet bij blijft..

@:Benger ja daar lijkt het ook op idd als ik de mail lees, had ze ook al gevraagd wat de status was maar nog geen reply gehad.
In mijn geval is het er 1. Hierbij is er via de notaris toestemming gevraagd om te mogen gaan veilen. Deze is 101 dagen over tijd.

Ik heb wel een paar notoire te laat betalers in mijn portefeuille, altijd tot 6 dagen te laat. Maar dat verhoud imho wel tot de beroerde betalingsmoraal in oost Europa
pi_186433674
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 10:34 schreef djh77 het volgende:

[..]

Je kan het ook nog zo opvatten dat investeerders die 200 euro (of meer) investeren geen gratis ticket krijgen O~)
Het blijft KOM |:( Waarom nou niet eens helder en eenduidig formuleren zodat investeerders niet hoeven te gissen.

De formulering wat betreft die toegezegde bonus van 5% bij vervroegde aflossing is evenmin voldoende helder geformuleerd; daar kun je ook alle kanten mee op als je wilt.
Pecunia non olet
pi_186433897
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 11:21 schreef Jaco078 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze schilder. Positief EV en 2018-cijfers. Ziet er aardig uit toch? Al twijfel ik altijd of er echt personeel mee betaald wordt.
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 11:34 schreef obligataire het volgende:

[..]

Lastig. Gevalletje van 'misschien wel té mooi'?

Blijkbaar kan hij van minder dan 1.000 euro in de maand leven.
quote:
14s.gif Op woensdag 24 april 2019 11:36 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Deze ziet er inderdaad zo op het oog wel redelijk uit. Wel vreemd dat ik op zijn website na weinig of niets over het bedrijf kan vinden. Zijn privé uitgave lijken ook onwaarschijnlijk laag maar misschien nog wat zw*rte neveninkomsten…. *)
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 11:51 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Ik zou hem iig niet aandurven. Wellicht loont hem om een credit rapport oid op te vragen, staat toch ook zijn betaalverleden etc.
Ik heb toch de gok maar weer eens genomen en deze schilder (toch) meegenomen.

Wat vinden jullie van dit wonderlijke project dan. https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4
Vooral het gigantische E.V. en de vlottende activa (oude voorraden??) zijn hier opvallend. Ook de kortlopende schulden zijn best fors en dan betreft het ook nog eens de kledingbranche.

Deze hoortoestellenboer https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab2 trekt ook mijn aandacht. Wel al de tweede lening bij FnC en dergelijke projecten doe ik eigenlijk niet. Verder een aannemelijk verhaal en goede recensies op het internet.
pi_186434502
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 10:23 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Zelf te koop zetten is natuurlijk niet echt gewenst. Ik kan me voorstellen dat de schuldenaars hun huis dan voor een veel te hoge prijs in de veiling zetten zo dat het gegarandeerd niet verkocht wordt.
Het valt me vaak op dat veel van de leningen herfinancieringen zijn van bestaande leningen.
Ik heb daar een wat minder goed gevoel bij. Zolang de geldstroom niet opdroogt, gaat alles prima.
Maar wat indien.........
Pecunia non olet
pi_186434627
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 10:36 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

In mijn geval is het er 1. Hierbij is er via de notaris toestemming gevraagd om te mogen gaan veilen. Deze is 101 dagen over tijd.

Ik heb wel een paar notoire te laat betalers in mijn portefeuille, altijd tot 6 dagen te laat. Maar dat verhoud imho wel tot de beroerde betalingsmoraal in oost Europa
Van mijn 67 projecten zijn er 5 structureel vertraagd. Geen defaults nog. 1 jaar actief.
pi_186434787
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 11:33 schreef Jaco078 het volgende:
Van mijn 67 projecten zijn er 5 structureel vertraagd. Geen defaults nog. 1 jaar actief.
Mijn estateguru staatje na 1.5 jaar. De uitkomst van de veilingen bepaalt voor mij of ik door ga.

Current 169
4-15 days late 7
16-30 days late 3
31-60 days late 2
60+ days late 3
In default 6
Loss of capital 0
Total 190
pi_186434849
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 09:29 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Hoeveel zijn er bij jou ongeveer te laat op dit moment. Al met al heb ik een donkerbruin vermoeden dat het hier niet bij blijft..

@:Benger ja daar lijkt het ook op idd als ik de mail lees, had ze ook al gevraagd wat de status was maar nog geen reply gehad.
Zijn er nu weer 0 te laat. Heb er soms 4 op +60 dagen staan. Maar komt altijd weer goed op 1 na dus...
  vrijdag 26 april 2019 @ 11:51:45 #60
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_186434960
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 11:45 schreef flexion het volgende:

[..]

Zijn er nu weer 0 te laat. Heb er soms 4 op +60 dagen staan. Maar komt altijd weer goed op 1 na dus...
Bij een LTV van 60% of lager zou het geld toch wel terug moeten komen...

Iemand ervaringen bij Bulkestate en/of crowdestate?
Volgens mij zijn deze ook zeer in trek..
pi_186435004
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 april 2019 10:19 schreef Horsemen het volgende:

[..]

[..]

En daar hebben ze helemaal gelijk in.
[..]

Helaas staat deze rente momenteel te vaak onder druk.
Gelukkig kunnen wij crowdfunders soms kiezen voor schijven (onze eigen vorm van stapelfinanciering :) )
Pecunia non olet
pi_186435176
Rijpaarden met een 1e hypotheek op grond op Collin direct:
https://www.collincrowdfund.nl/anema-stables/
pi_186435259
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 11:51 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Bij een LTV van 60% of lager zou het geld toch wel terug moeten komen...

Iemand ervaringen bij Bulkestate en/of crowdestate?
Volgens mij zijn deze ook zeer in trek..
Gijsbertus,
Bij beide heb ik projecten lopen.
Bulkestate is niet zo'n groot platform. Nadeel is dat rente altijd pas achteraf wordt uitgekeerd. In een jaar heb je dus geen cashflow behalve op aflosdatum. Ik breid daar niet uit.
Crowdestate : vergelijkbaar met bulkestate en estateguru. Rente veelal per kwartaal. Nagenoeg hetzelfde werkt het als een crowdestor of envestio. Rentes dalen laatste tijd wel. Erg geconcentreerd op Baltische staten. Ik breid hier niet uit tenzij de rentes boven de 17% ligt.
Beiden geen referral programma voor particulieren.
pi_186435380
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 12:03 schreef djh77 het volgende:
Rijpaarden met een 1e hypotheek op grond op Collin direct:
https://www.collincrowdfund.nl/anema-stables/
Mooie financieringskans. Veel eigen vermogen. Ik ben altijd te laat tot nu toe bij Collin Direct. Hoe laat gaan ze doorgaans open? Collin geeft bij Collin Direct natuurlijk aan dat op verschillende momenten de pitch open kan gaan.
pi_186435768
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 14:21 schreef OpDieFiets het volgende:
Nieuwe Oegandese lokale partner op Lendahand:
https://www.lendahand.com/en-EU/borrowers/84-efc-uganda-uganda

o.a. ASN Novib Microkredietfonds en FMO hebben hier geld in zitten.
Voor de geinteresseerden: project (24 mnd, 4%) van deze nieuwe partner staat nu open.
pi_186436223
quote:
Cijfers zien er ok uit, maar het gekke is dat ze praten over goede ervaringen met thuisbezorgd.nl, maar daar kan ik ze niet op vinden... Ook is er geen website van de vestiging in Breda... Kan iemand wel het aanbod van de al geopende vestigingen in Breda of Rotterdam vinden?
pi_186436319
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 13:07 schreef cellog het volgende:

[..]

Cijfers zien er ok uit, maar het gekke is dat ze praten over goede ervaringen met thuisbezorgd.nl, maar daar kan ik ze niet op vinden... Ook is er geen website van de vestiging in Breda... Kan iemand wel het aanbod van de al geopende vestigingen in Breda of Rotterdam vinden?
Deliveroo zie ik wel: https://deliveroo.nl/nl/menu/breda/centrum/delightful-desserts

https://www.facebook.com/DelightfulDessertsBreda/
https://www.instagram.com(...)desserts-breda?hl=nl
pi_186438938
Massageapparaten op Collin direct
https://www.collincrowdfund.nl/comfort-living-bv/
pi_186439122
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 april 2019 10:55 schreef Horsemen het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Ik heb toch de gok maar weer eens genomen en deze schilder (toch) meegenomen.

Wat vinden jullie van dit wonderlijke project dan. https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4
Vooral het gigantische E.V. en de vlottende activa (oude voorraden??) zijn hier opvallend. Ook de kortlopende schulden zijn best fors en dan betreft het ook nog eens de kledingbranche.

Deze hoortoestellenboer https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab2 trekt ook mijn aandacht. Wel al de tweede lening bij FnC en dergelijke projecten doe ik eigenlijk niet. Verder een aannemelijk verhaal en goede recensies op het internet.
@Horsemen In juni 2017 ben ik ingestapt op hun eerdere lening waarover gesproken wordt. Destijds met de tekst: "Horend Goed is een audicien met vestigingen in Krommenie en Zaandam. De onderneming biedt een uitgebreid assortiment aan onderhoud- en verzorgingsproducten voor hoortoestellen. Daarnaast biedt Horend Goed hoortoestel batterijen, telefoons voor senioren en slechthorenden, koptelefoons en diverse andere hulpmiddelen voor slechthorenden. De winkel in Zaandam is recent geopend en door de verbouwing van deze vestiging is de onderneming krap komen te zitten wat betreft haar liquiditeit. Het krediet zal bijvoorbeeld gebruikt worden voor de aanschaf van nieuwe voorraad"

Komende maand is mijn laatste maand van de betaling waarmee ik minimaal mijn inleg terug krijg. Tot op heden alle netjes op tijd gehad zonder enkele vertraging. Destijds kon ik de cijfers van 2014 en 2015 kijken (tegenwoordig investeer ik absoluut niet in bedrijven die geen recente cijfers tonen!!)

Winsten waren: 59K 2014, 64K 2015. EV: 22K (2014), 24K (2015). Schulden totaal: 2014 75,9K & 80,3K in 2015. Schulden nu zijn enorm toegenomen en hebben geld nodig om crediteuren te kunnen betalen. Voelt voor mij een beetje aan als "toen ging het gemakkelijk, laten we nu ook weer ff snel geld ophalen". Het is van toen C naar nu E gegaan (zegt overduidelijk iets!). Wellicht heb je iets aan deze info!
pi_186439227
Collin RSB
https://www.collincrowdfund.nl/rsb-b-v/

Staat open. Ik heb meegedaan. Hadden we deze besproken?
Pecunia non olet
pi_186439660
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 15:57 schreef CFinvestor22 het volgende:
@Horsemen In juni 2017 ben ik ingestapt op hun eerdere lening waarover gesproken wordt. Destijds met de tekst: "Horend Goed is een audicien met vestigingen in Krommenie en Zaandam. De onderneming biedt een uitgebreid assortiment aan onderhoud- en verzorgingsproducten voor hoortoestellen. Daarnaast biedt Horend Goed hoortoestel batterijen, telefoons voor senioren en slechthorenden, koptelefoons en diverse andere hulpmiddelen voor slechthorenden. De winkel in Zaandam is recent geopend en door de verbouwing van deze vestiging is de onderneming krap komen te zitten wat betreft haar liquiditeit. Het krediet zal bijvoorbeeld gebruikt worden voor de aanschaf van nieuwe voorraad"

Komende maand is mijn laatste maand van de betaling waarmee ik minimaal mijn inleg terug krijg. Tot op heden alle netjes op tijd gehad zonder enkele vertraging. Destijds kon ik de cijfers van 2014 en 2015 kijken (tegenwoordig investeer ik absoluut niet in bedrijven die geen recente cijfers tonen!!)

Winsten waren: 59K 2014, 64K 2015. EV: 22K (2014), 24K (2015). Schulden totaal: 2014 75,9K & 80,3K in 2015. Schulden nu zijn enorm toegenomen en hebben geld nodig om crediteuren te kunnen betalen. Voelt voor mij een beetje aan als "toen ging het gemakkelijk, laten we nu ook weer ff snel geld ophalen". Het is van toen C naar nu E gegaan (zegt overduidelijk iets!). Wellicht heb je iets aan deze info!
Dank, hier heb ik zeker wat aan!

De schulden zijn zeker enorm toegenomen. Ik weet niet wat toen de geboden rente vergoeding was maar aangezien deze nu 19,9% is geeft dit wel aan dat het geen luxe is allemaal. Geldnemer geeft nu aan dat 2017 eenmalig een slecht jaar is geweest maar ik hoop dat hij niet op weg is naar de afgrond. De lange looptijd van 5 jaar voor dit project is met deze cijfers ook geen pluspunt.
Zeker positief is te noemen dat er in de afgelopen jaren richting FnC geen achterstanden geweest zijn.

Nogmaals bedankt en ik denk er nog even over na. O-)
pi_186439677
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 15:57 schreef CFinvestor22 het volgende:

[..]

@:Horsemen In juni 2017 ben ik ingestapt op hun eerdere lening waarover gesproken wordt. Destijds met de tekst: "Horend Goed is een audicien met vestigingen in Krommenie en Zaandam. De onderneming biedt een uitgebreid assortiment aan onderhoud- en verzorgingsproducten voor hoortoestellen. Daarnaast biedt Horend Goed hoortoestel batterijen, telefoons voor senioren en slechthorenden, koptelefoons en diverse andere hulpmiddelen voor slechthorenden. De winkel in Zaandam is recent geopend en door de verbouwing van deze vestiging is de onderneming krap komen te zitten wat betreft haar liquiditeit. Het krediet zal bijvoorbeeld gebruikt worden voor de aanschaf van nieuwe voorraad"

Komende maand is mijn laatste maand van de betaling waarmee ik minimaal mijn inleg terug krijg. Tot op heden alle netjes op tijd gehad zonder enkele vertraging. Destijds kon ik de cijfers van 2014 en 2015 kijken (tegenwoordig investeer ik absoluut niet in bedrijven die geen recente cijfers tonen!!)

Winsten waren: 59K 2014, 64K 2015. EV: 22K (2014), 24K (2015). Schulden totaal: 2014 75,9K & 80,3K in 2015. Schulden nu zijn enorm toegenomen en hebben geld nodig om crediteuren te kunnen betalen. Voelt voor mij een beetje aan als "toen ging het gemakkelijk, laten we nu ook weer ff snel geld ophalen". Het is van toen C naar nu E gegaan (zegt overduidelijk iets!). Wellicht heb je iets aan deze info!
Nog ter aanvulling: 2 jaar geleden hadden ze 15k nodig en leenden ze tegen 10,12%, nu wordt er 50k gevraagd tegen 19,9%.
pi_186439749
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 16:03 schreef obligataire het volgende:
Collin RSB
https://www.collincrowdfund.nl/rsb-b-v/

Staat open. Ik heb meegedaan. Hadden we deze besproken?
Volgens mij niet. Hypothecaire zekerheden en zachte maar materiele borgstellingen geven wel wat comfort. Alleen de solvabiliteit van 3% doet mij nog twijfelen. Zeker gezien er geen gebruik wordt gemaakt van een bouwdepot.
pi_186439845
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 16:03 schreef obligataire het volgende:
Collin RSB
https://www.collincrowdfund.nl/rsb-b-v/

Staat open. Ik heb meegedaan. Hadden we deze besproken?
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 16:28 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Volgens mij niet. Hypothecaire zekerheden en zachte maar materiele borgstellingen geven wel wat comfort. Alleen de solvabiliteit van 3% doet mij nog twijfelen.
Ja, deze is al eerder besproken. (Door u #Mynheer007)

quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2019 13:27 schreef djh77 het volgende:
Glazenwasser met 1e hypotheek op ccf/knab
https://www.collincrowdfund.nl/rsb-b-v/
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 13:49 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Zelfs de combinatie van een 1e hypotheek op een nog niet gerealiseerd pand (wat risico verhogend is) en de 2e hypotheek waar van niets overblijft bij gedwongen verkoop zorgen niet voor een ltv van onder de 100%. Om hier aan mee te doen moet de rente voor mij toch echt een heel stukje hoger liggen dan de geboden 6,5%. Maar gezien het Collin is zullen de mensen wel weer in de rij staan om hun geld kwijt te raken.
Ik heb hem laten lopen.
pi_186439885
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 april 2019 16:32 schreef Horsemen het volgende:

[..]


[..]

Ja, deze is al eerder besproken.
[..]


[..]

Ik heb hem laten lopen.
Thanks. Weer eens een wijze les dat ik nu in tweede instantie met even snel scannen een onterecht positiever oordeel heb gevormd. Laat deze aan mij voorbij gaan
pi_186439898
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 20:58 schreef obligataire het volgende:

[..]

Lees ik goed, dat je er 2 krijgt bij 200 euro inleg, en 20 bij 2.000 euro inleg? :)
Reactie op KOM nav een vraag over de geboden incentive:

The House of Finance
26-4-2019 15:20
Beste investeerders,

Voor wat de in het incentive aangeboden vrijkaarten geldt inderdaad dat elke geïnvesteerde honderd euro één vrij kaart oplevert. Een investeerder heeft bij een investering van bijvoorbeeld vijfhonderd euro, recht op één vrijkaart per honderd euro en zal dus vijf vrijkaarten ontvangen.
pi_186439929
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 16:36 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Reactie op KOM nav een vraag over de geboden incentive:

The House of Finance
26-4-2019 15:20
Beste investeerders,

Voor wat de in het incentive aangeboden vrijkaarten geldt inderdaad dat elke geïnvesteerde honderd euro één vrij kaart oplevert. Een investeerder heeft bij een investering van bijvoorbeeld vijfhonderd euro, recht op één vrijkaart per honderd euro en zal dus vijf vrijkaarten ontvangen.
Pfff, dat is een dure actie... |:(
pi_186439990
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 april 2019 16:37 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Pfff, dat is een dure actie... |:(
Juist heel slim denk ik, feitelijk kost het ze weinig tot niets want de meeste investeerders waren niet gegaan neem ik aan zonder deze publiciteit. En ze hoeven er geen extra kosten voor te maken.

Hmmm, ik had eigenlijk afscheid genomen van KOM maar dit evenement lijkt me erg mooi (als het tenminste doorgaat, dat weet je bij KOM maar nooit _O- )
Pecunia non olet
pi_186440147
Rolloos (GvE) staat inmiddels op 737K. Is er iets dat anderen wel zien en wij niet? (ik had 'm sowieso al overgeslagen......)
Pecunia non olet
pi_186440155
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 16:41 schreef obligataire het volgende:

[..]

Juist heel slim denk ik, feitelijk kost het ze weinig tot niets want de meeste investeerders waren niet gegaan neem ik aan zonder deze publiciteit. En ze hoeven er geen extra kosten voor te maken.

Hmmm, ik had eigenlijk afscheid genomen van KOM maar dit evenement lijkt me erg mooi (als het tenminste doorgaat, dat weet je bij KOM maar nooit _O- )
Tja, ze halen alles uit de kast om de centjes binnen te hengelen.

Dit zijn, net als bijvoorbeeld de hierboven besproken audicien, de projecten met een zeer hoog risico.

Aan de andere kant, zonder risico geen rendement.
pi_186440240
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 16:03 schreef obligataire het volgende:
Collin RSB
https://www.collincrowdfund.nl/rsb-b-v/

Staat open. Ik heb meegedaan. Hadden we deze besproken?
Is denk ik in dit project (https://www.eurokwartier.nl/) unit 8, stond blijkbaar te koop voor 335K von. Ik twijfel, mede om reden van ontbreken bouwdepot. Als ik slecht denk zou het geld op kunnen zijn voordat de bouw klaar is. Wel schat ik de verkoopbaarheid goed als dat nodig zou moeten zijn gezien het feit dat ze op 1 unit na sinds eind vorige jaar blijkbaar allemaal verkocht zijn.
pi_186440249
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 16:35 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Thanks. Weer eens een wijze les dat ik nu in tweede instantie met even snel scannen een onterecht positiever oordeel heb gevormd. Laat deze aan mij voorbij gaan
Ik had voor het minimale bedrag ingeschreven en laat deze toch maar staan.
Als je alles bij elkaar optelt zie ik toch wel aardig wat dekking. Misschien niet 100% maar de man is in privé vermogend naar het schijnt en het bedrijf zie ik ook niet op korte termijn omvallen.....Die nieuwbouw lijkt me vrij courant dus als het mis gaat raken we die wel kwijt denk ik voor een redelijke prijs.

http://rsb-bv.nl/
Pecunia non olet
pi_186440412
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 12:03 schreef djh77 het volgende:
Rijpaarden met een 1e hypotheek op grond op Collin direct:
https://www.collincrowdfund.nl/anema-stables/
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 12:18 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Mooie financieringskans. Veel eigen vermogen. Ik ben altijd te laat tot nu toe bij Collin Direct. Hoe laat gaan ze doorgaans open? Collin geeft bij Collin Direct natuurlijk aan dat op verschillende momenten de pitch open kan gaan.
Dit lijkt mij inderdaad ook wel een interessant project die ik als het zo uitkomt van plan ben mee te nemen. Overigens met name door de eerste hypotheek op de cultuurgronden.
pi_186442559
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 april 2019 17:07 schreef Horsemen het volgende:

[..]

[..]

Dit lijkt mij inderdaad ook wel een interessant project die ik als het zo uitkomt van plan ben mee te nemen. Overigens met name door de eerste hypotheek op de cultuurgronden.
Alleen wel een hele lange looptijd!
pi_186444125
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 april 2019 17:07 schreef Horsemen het volgende:

[..]


[..]

Dit lijkt mij inderdaad ook wel een interessant project die ik als het zo uitkomt van plan ben mee te nemen. Overigens met name door de eerste hypotheek op de cultuurgronden.
Collin direct boekt de gelden snel uit, is de hypotheek ook zo snel te vestigen?
pi_186448665
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 16:50 schreef obligataire het volgende:
Rolloos (GvE) staat inmiddels op 737K. Is er iets dat anderen wel zien en wij niet? (ik had 'm sowieso al overgeslagen......)
Snap er ook niets van. Projecten met goede zekerheden komen niet vol en dit project met een groot risico blijft maar vollopen.
pi_186456671
https://www.fundingcircle(...)s&utm_content=loan_1

Geen verkeerde lijkt me. Al zijn er wel minpuntjes, geringe solvabiliteit en ontbrekende cijfers 2018.
Pecunia non olet
pi_186457949
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 12:43 schreef obligataire het volgende:
https://www.fundingcircle(...)s&utm_content=loan_1

Geen verkeerde lijkt me. Al zijn er wel minpuntjes, geringe solvabiliteit en ontbrekende cijfers 2018.
Project is reeds gefinancierd.
pi_186458193
Ik hoorde via via dat gisteren een Investeerderslunch bij FundingCircle geweest is. Zijn er nog mensen van hier bij aanwezig geweest ?
pi_186468576
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/67093

Iemand een mening over deze?
De man maakt enorme winsten , heeft een groot EV. Ik heb echter het vermoeden dat hij al heel veel geld uit de winkel getrokken heeft (dat zie je onder de vlottende activa).

Raar dat die genoemde leningen niet terug te vinden zijn in de cijfers.

11K per maand betalen is nogal een opgave, maar zou op zich moeten kunnen met deze winst.
Pecunia non olet
pi_186472713
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 23:00 schreef obligataire het volgende:
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/67093

Iemand een mening over deze?
De man maakt enorme winsten , heeft een groot EV. Ik heb echter het vermoeden dat hij al heel veel geld uit de winkel getrokken heeft (dat zie je onder de vlottende activa).

Raar dat die genoemde leningen niet terug te vinden zijn in de cijfers.

11K per maand betalen is nogal een opgave, maar zou op zich moeten kunnen met deze winst.
Ja, de vraag is wat de werkelijke waarde van die vlottende activa is. En dat is extra relevant aangezien hij ook forse kortlopende schulden heeft. Ziet er verder prima uit, maar ik zou er voor die rente niet instappen.
pi_186474999
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 09:47 schreef Benger het volgende:

[..]

Ja, de vraag is wat de werkelijke waarde van die vlottende activa is. En dat is extra relevant aangezien hij ook forse kortlopende schulden heeft. Ziet er verder prima uit, maar ik zou er voor die rente niet instappen.
Mee eens. Een te grote gok voor deze rente.
Pecunia non olet
pi_186478059
Gebruiken jullie een standaard excel format om de variabelen uit de FNC balans/ winst-verlies te vullen? Dit, om in een oogopslag alle kengetallen te zien. Zoals current ratio, rentabiliteit etc.
pi_186480480
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 10:23 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Zelf te koop zetten is natuurlijk niet echt gewenst. Ik kan me voorstellen dat de schuldenaars hun huis dan voor een veel te hoge prijs in de veiling zetten zo dat het gegarandeerd niet verkocht wordt.
Hier kijk ik toch anders tegen aan: ik denk dat zelf te koop zetten (al dan niet onder lichte dwang) vaak een betere oplossing is dan een executieverkoop. De hypotheekhouder blijft uiteindelijk toch de macht houden om bij te sturen, want: eerste hypotheek. Het gaat uiteindelijk om de opbrengst van het onderpand, dat de lening en verdere kosten moet dekken, en die is over het algemeen bij executie lager dan bij vrije verkoop.

Bij mij is de balans na 1.5 jaar estate guru als volgt:
actieve projecten: 43
4-15 dagen achterstand: 2
default: 2 (vertegenwoordigd 3% van de huidige uitstaande hoofdsom).
Van de defaults is 1 leningnemer zelf bezig te verkopen, de andere probeert uit alle macht executie te voorkomen (nu zo'n 90 dagen te laat), estate guru is door de rechtbank in het gelijk gesteld dat ze mogen executeren. Hoe dit afloopt qua recovery zal voor mij een belangrijke input zijn mbt al dan niet uitbreiden van mij portefeuille.
In het eerste jaar heb ik vrij veel full bullet projecten meegepakt (alle rente aan het einde van de looptijd). Sinds een paar maanden vermijd ik deze, en zijn mijn criteria als volgt:

LTV max: 69%
looptijd max: 18 maanden
rente min.: 11%
rente uitkering: minimaal 1x per kwartaal

Vwb de andere aanbieders op de P2P/baltische markt die in reactie op de estate guru discussie genoemd werden: deze heb ik nog eens bekeken, en heb besloten hier niets mee te gaan doen om de volgende redenen:
Crowdestate: secondary market staat me niet aan: je heb vanaf afstand niet voldoende zicht op de actuele situatie om hier op in te kunnen spelen
Envestio: allegaartje aan soorten projecten, volgens mij weinig zekerheden

Bulkestate: zou een overweging kunnen zijn.
pi_186481341
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 12:45 schreef obligataire het volgende:

[..]

Mee eens. Een te grote gok voor deze rente.
Mee eens, bovendien investeer je in een anoniem (!) bedrijf, een extra no go voor mij.
pi_186481950
Voor een actieve discussie over estateguru kan ik het Duitse forum https://www.p2p-kredite.com/diskussion/estateguru-f23.html adviseren. Hier zijn ze aardig kritisch over dit platform. Mij is deze week iets eigenaardigs gebeurd m.b.t het overboeken van mijn estateguru account naar mijn betaalrekening. Na het geven van de opdracht om 1000 euro over te boeken, hebben ze dat niet 1 maar 2 keer gedaan. Persoonlijk vind ik dit heel slordig en krijg er een naar gevoel van. Niet alleen dat het geld niet van mij is, maar überhaupt dat deze fout gemaakt kan worden.
pi_186482091
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 18:25 schreef Crowdfunder87 het volgende:
Mij is deze week iets eigenaardigs gebeurd m.b.t het overboeken van mijn estateguru account naar mijn betaalrekening. Na het geven van de opdracht om 1000 euro over te boeken, hebben ze dat niet 1 maar 2 keer gedaan. Persoonlijk vind ik dit heel slordig en krijg er een naar gevoel van. Niet alleen dat het geld niet van mij is, maar überhaupt dat deze fout gemaakt kan worden.
pi_186482192
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 18:25 schreef Crowdfunder87 het volgende:
Voor een actieve discussie over estateguru kan ik het Duitse forum https://www.p2p-kredite.com/diskussion/estateguru-f23.html adviseren. Hier zijn ze aardig kritisch over dit platform. Mij is deze week iets eigenaardigs gebeurd m.b.t het overboeken van mijn estateguru account naar mijn betaalrekening. Na het geven van de opdracht om 1000 euro over te boeken, hebben ze dat niet 1 maar 2 keer gedaan. Persoonlijk vind ik dit heel slordig en krijg er een naar gevoel van. Niet alleen dat het geld niet van mij is, maar überhaupt dat deze fout gemaakt kan worden.
Dank voor de link. Ik heb ook een keer een dergelijke fout opgemerkt bij hen: er is een keer 100 Euro bijgeboekt op mijn account, die niet van mijn tegenrekening afkomstig was. Deze fout is nooit gecorrigeerd.
pi_186482831
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 18:40 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Dank voor de link. Ik heb ook een keer een dergelijke fout opgemerkt bij hen: er is een keer 100 Euro bijgeboekt op mijn account, die niet van mijn tegenrekening afkomstig was. Deze fout is nooit gecorrigeerd.
Bij 100 euro zou ik er ook geen melding van maken, maar met een bedrag van 1000 euro heb ik er geen goed gevoel bij. Sowieso is iedereen gewaarschuwd om zijn of haar administratie goed na te kijken bij dit platform.
pi_186483302
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 19:17 schreef Crowdfunder87 het volgende:
Bij 100 euro zou ik er ook geen melding van maken, maar met een bedrag van 1000 euro heb ik er geen goed gevoel bij.
Beetje Robinhood ethiek. ... Als ik nu 10 x zoveel inleg op het platform, dan hoef ik 1000 euro ook niet te melden toch ;-)

Maar even serieus, als ik 5 euro te weinig krijg meld ik het ook, dat werkt voor mij beide kanten op.
pi_186485471
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 17:45 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Mee eens, bovendien investeer je in een anoniem (!) bedrijf, een extra no go voor mij.
Wat de reden is dat het bedrijf anoniem wil blijven weet ik niet (al heb ik wel een vermoeden), maar na wat onderzoek kwam ik er achter dat het gaat om het volgende bedrijf:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De reviews op internet zijn veelal negatief. Veel mensen die vastzitten aan een abonnement waar ze graag vanaf willen. Dat was voor mij de reden op niet mee te doen. Op de lange termijn houd je dan geen klanten over.

[ Bericht 2% gewijzigd door djtiesto8 op 28-04-2019 21:20:28 ]
pi_186486947
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 18:40 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Dank voor de link. Ik heb ook een keer een dergelijke fout opgemerkt bij hen: er is een keer 100 Euro bijgeboekt op mijn account, die niet van mijn tegenrekening afkomstig was. Deze fout is nooit gecorrigeerd.
De fout niet gemeld?

Het kan een gewone tikfout zijn van iemand die de 100¤ niet gemerkt heeft. Even melden zou imho netjes zijn.
pi_186487188
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 21:15 schreef djtiesto8 het volgende:

[...]
De reviews op internet zijn veelal negatief. Veel mensen die vastzitten aan een abonnement waar ze graag vanaf willen. Dat was voor mij de reden op niet mee te doen. Op de lange termijn houd je dan geen klanten over.
Dat klanten weglopen kun je wel eens gelijk in hebben. Een lichte omzetdaling van 2016 naar 2017 en dan geen cijfers 2018.
pi_186492318
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 17:45 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Mee eens, bovendien investeer je in een anoniem (!) bedrijf, een extra no go voor mij.
Geen haar op mijn hoofd...

Dan vind ik deze er beter uit zien:
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/65643
Nette cijfers, geloofwaardig verhaaltje, veel goede reviews op werkspot en een niet al te groot leenbedrag. Alleen jammer dat er geen 2018 cijfers zijn.
pi_186492761
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 09:38 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Geen haar op mijn hoofd...

Dan vind ik deze er beter uit zien:
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/65643
Nette cijfers, geloofwaardig verhaaltje, veel goede reviews op werkspot en een niet al te groot leenbedrag. Alleen jammer dat er geen 2018 cijfers zijn.
Mee eens. Jammer dat er geen pandrecht op dat ding gevestigd kan worden maar ok.
Pecunia non olet
pi_186493196
Vanmorgen de betaling van FundingCircle over april lontvangen. Zoals elke maand ontbreekt er een fors bedrag, wat hopelijk de komende weken alsnog uitbetaald gaat worden.
pi_186495606
Reactie terug van estateguru, alle ontrekkingen van donderdag zijn dubbel geboekt. Alle dubbele boekingen zullen worden gecanceld.
pi_186495807
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 10:47 schreef Crowdfunder99 het volgende:
Vanmorgen de betaling van FundingCircle over april lontvangen. Zoals elke maand ontbreekt er een fors bedrag, wat hopelijk de komende weken alsnog uitbetaald gaat worden.
De betaling (en dus de details van de betaling) is nu ook opgenomen in de lijst betalingen op de website van FNC.
pi_186495931
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 12:03 schreef djh77 het volgende:
Rijpaarden met een 1e hypotheek op grond op Collin direct:
https://www.collincrowdfund.nl/anema-stables/
Staat nu open.
Meegenomen.
pi_186495935
De paarden boer op collin direct staat open. Heb deze meegenomen vanwege de zekerheden.
pi_186496051
Vervoegde aflossing bij CCF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb het geld gelijk doorgerold naar de paardenboer.
  maandag 29 april 2019 @ 14:11:49 #114
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_186496059
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 13:53 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

De betaling (en dus de details van de betaling) is nu ook opgenomen in de lijst betalingen op de website van FNC.
2e horecabedrijf is nu weer bij.
Mis er nog 1 van het ingenieursbureau.
Betaaldatum staat op eind maand, wellicht komt deze nog later binnen.
pi_186496149
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 14:11 schreef william0199 het volgende:
Vervoegde aflossing bij CCF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb het geld gelijk doorgerold naar de paardenboer.
Dat plannetje heb ik ook doorgevoerd :)
Pecunia non olet
pi_186496209
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 14:16 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dat plannetje heb ik ook doorgevoerd :)
Idem
pi_186496245
Wat denken jullie van de chocoladefabriek op Collin?
https://www.collincrowdfund.nl/chocolagendijk/

Hij loopt niet erg hard vol. Ze verkeren in zwaar weer zo te zien, bijna een jaaromzet aan schuld, nauwelijks EV.
Wel een redelijk dekkend pakketje met zekerheden.
Pecunia non olet
pi_186496300
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 14:22 schreef obligataire het volgende:
Wat denken jullie van de chocoladefabriek op Collin?
https://www.collincrowdfund.nl/chocolagendijk/

Hij loopt niet erg hard vol. Ze verkeren in zwaar weer zo te zien, bijna een jaaromzet aan schuld, nauwelijks EV.
Wel een redelijk dekkend pakketje met zekerheden.
Ik denk inderdaad dat ze in zwaar weer zitten.

De zekerheden moeten denk ik met een korrel zout genomen worden maar zien er ook niet heel slecht uit. Vanuit de woning zou op basis van de WOZ-waarde toch wel 100k moeten overblijven en de buitenzijde van het bedrijfspand ziet er wel netjes uit. We hebben wel slechtere voorbij zien komen. Jammer dat het een fors bedrag is waarom ze vragen en dat het een project is van onze dubieuze Crowdfund Coaches.
pi_186496335
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 14:22 schreef obligataire het volgende:
Hij loopt niet erg hard vol. Ze verkeren in zwaar weer zo te zien, bijna een jaaromzet aan schuld, nauwelijks EV.
Wel een redelijk dekkend pakketje met zekerheden.
Lang gedacht, bedrijf staat op omvallen lijkt het. Bank stapt er uit. Er wordt gesproken over een seizoensproduct... vreemd. Zekerheden lijken voldoende, maar het is de vraag of het bedrijfspand werkelijk 7 ton gaat opbrengen. Verwacht het niet... laat hem dus lopen.
pi_186496498
Ik heb mijn inschrijving in RBS inmiddels teruggetrokken. De vragen die ik heb gesteld zijn niet gepubliceerd vanwege blijkbaar niet-convenierend voor de kredietaanvraag. Dan weet ik voldoende.
Pecunia non olet
pi_186496764
quote:
14s.gif Op maandag 29 april 2019 14:25 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad dat ze in zwaar weer zitten.

De zekerheden moeten denk ik met een korrel zout genomen worden maar zien er ook niet heel slecht uit. Vanuit de woning zou op basis van de WOZ-waarde toch wel 100k moeten overblijven en de buitenzijde van het bedrijfspand ziet er wel netjes uit. We hebben wel slechtere voorbij zien komen. Jammer dat het een fors bedrag is waarom ze vragen en dat het een project is van onze dubieuze Crowdfund Coaches.
Peppie en Kokkie :6

De bank trekt zich terug vanwege onvoldoende perspectief. Krediet opgezegd?
Alle zekerheden komen nu bij Collin, men heeft niets te verliezen wat dat betreft, puur overleven.

December is denk ik hun beste maand, al zal er rond de Pasen ook wel goed verkocht zijn.

Ik doe niet mee, ik laat het geld staan voor wat beters.
Pecunia non olet
pi_186496840
Vraagje, ..als jullie het "betaling" overzicht vanuit FNC downloaden, kunnen jullie dan netjes de bedragen optellen? Ik kan er weinig mee, ook al verander ik de celeigenschappen. Ik denk dat dit ligt aan de spatie tussen de ¤ en het bedrag, maar ik krijg die niet weg met search and replace... 8)7 8)7

Iemand een truuk? Anders moet ik weer wachten op Willem en Kees de bolletjes kleurders...

tyty :P
pi_186496861
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 14:27 schreef Frandderouw het volgende:

[..]

.......... Er wordt gesproken over een seizoensproduct... vreemd.
Misschien maken ze veel kerstkransjes, Chocolade letters en Paaseieren. <O) 8} ~:) oO< :)
Ik heb hem nog eens nagelezen. Zekerheden zijn niet heel slecht echter als bedrijf binnen jaar omvalt ben je denk ik wel 30% van je inleg kwijt. De kans van omvallen in het eerste jaar is groot. Denk namelijk dat de ontslagen directeur niet de enige oorzaak zal zijn van het slechte jaar!

Die paardenboer loopt ook niet snel vol.
Zou Collin een beetje uit de gratie zijn bij de investeerders?
Ik zou als ik Collin was, de Collin direct aanvragen ook op een vast tijdstip open zetten zodat de mensen weten wanneer ze iets kunnen verwachten. Niet iedereen leest hier mee.

[ Bericht 2% gewijzigd door NaRegenDeZon op 29-04-2019 15:07:13 ]
pi_186497179
250k voor een gastenverblijf in een Roemeens dorpje op KoM
https://www.kapitaalopmaa(...)ara-Frumoasa#project
Hoe krijg je het zo gek...
pi_186497328
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 14:54 schreef kopersneek het volgende:
Vraagje, ..als jullie het "betaling" overzicht vanuit FNC downloaden, kunnen jullie dan netjes de bedragen optellen? Ik kan er weinig mee, ook al verander ik de celeigenschappen. Ik denk dat dit ligt aan de spatie tussen de ¤ en het bedrag, maar ik krijg die niet weg met search and replace... 8)7 8)7

Iemand een truuk? Anders moet ik weer wachten op Willem en Kees de bolletjes kleurders...

tyty :P
Kan je niet “find and replace” doen: “euro spatie” vervangen door “leeg”? Celeigenschappen op “getal”
pi_186497598
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 14:54 schreef kopersneek het volgende:
Vraagje, ..als jullie het "betaling" overzicht vanuit FNC downloaden, kunnen jullie dan netjes de bedragen optellen? Ik kan er weinig mee, ook al verander ik de celeigenschappen. Ik denk dat dit ligt aan de spatie tussen de ¤ en het bedrag, maar ik krijg die niet weg met search and replace... 8)7 8)7

Iemand een truuk? Anders moet ik weer wachten op Willem en Kees de bolletjes kleurders...

tyty :P
Er is een simpele truuk, zal proberen het simpel uit te leggen.

• selecteer de positie tussen het ¤-teken en het 1e cijfer in 1 van de bedrag velden en kopieer de inhoud van die positie naar het klembord (bv via Ctrl-C)
• selecteer vervolgens de 3 bedrag kolommen zodat alle cellen in die 3 kolommen geselecteerd zijn
• kies Vervangen via optie Zoeken en selecteren
• in het kader wat dan verschijnt plak je de inhoud (bv via Ctrl-V) van het klembord in het veld Zoeken naar:
• kies vervolgens voor Alles vervangen

En vergeet niet om het bestand daarna op te slaan.
pi_186497705
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 09:38 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Geen haar op mijn hoofd...

Dan vind ik deze er beter uit zien:
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/65643
Nette cijfers, geloofwaardig verhaaltje, veel goede reviews op werkspot en een niet al te groot leenbedrag. Alleen jammer dat er geen 2018 cijfers zijn.
Tegen mijn principes in (ontbreken cijfers 2018) deze toch ook maar meegenomen.
pi_186497827
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 14:54 schreef kopersneek het volgende:
Vraagje, ..als jullie het "betaling" overzicht vanuit FNC downloaden, kunnen jullie dan netjes de bedragen optellen? Ik kan er weinig mee, ook al verander ik de celeigenschappen. Ik denk dat dit ligt aan de spatie tussen de ¤ en het bedrag, maar ik krijg die niet weg met search and replace... 8)7 8)7

Iemand een truuk? Anders moet ik weer wachten op Willem en Kees de bolletjes kleurders...

tyty :P
zet in een lege kolom het volgende:
=VALUE(RIGHT(A1;LEN(A1)-2))
waarbij A1 de cel met het bedrag is...
pi_186498602
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 15:44 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Er is een simpele truuk, zal proberen het simpel uit te leggen.

• selecteer de positie tussen het ¤-teken en het 1e cijfer in 1 van de bedrag velden en kopieer de inhoud van die positie naar het klembord (bv via Ctrl-C)
• selecteer vervolgens de 3 bedrag kolommen zodat alle cellen in die 3 kolommen geselecteerd zijn
• kies Vervangen via optie Zoeken en selecteren
• in het kader wat dan verschijnt plak je de inhoud (bv via Ctrl-V) van het klembord in het veld Zoeken naar:
• kies vervolgens voor Alles vervangen

En vergeet niet om het bestand daarna op te slaan.
Werkt, thanx!
pi_186499003
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 14:55 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Die paardenboer loopt ook niet snel vol.
Zou Collin een beetje uit de gratie zijn bij de investeerders?
Vakanties, onderschat de invloed daarvan niet.
pi_186499301
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 16:44 schreef kopersneek het volgende:

[..]

Werkt, thanx!
Staat op de wensenlijst bij FundingCircle om de gegevens in direct verwerkbaar formaat aan te leveren, maar dit heeft weinig prioriteit.
pi_186499395
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 14:11 schreef Gijsbertus het volgende:
Mis er nog 1 van het ingenieursbureau.
Als ik me niet vergis was die vorige mand dubbel betaald ?
pi_186499685
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 14:55 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Misschien maken ze veel kerstkransjes, Chocolade letters en Paaseieren. <O) 8} ~:) oO< :)
Ik heb hem nog eens nagelezen. Zekerheden zijn niet heel slecht echter als bedrijf binnen jaar omvalt ben je denk ik wel 30% van je inleg kwijt. De kans van omvallen in het eerste jaar is groot. Denk namelijk dat de ontslagen directeur niet de enige oorzaak zal zijn van het slechte jaar!

Die paardenboer loopt ook niet snel vol.
Zou Collin een beetje uit de gratie zijn bij de investeerders?
Ik zou als ik Collin was, de Collin direct aanvragen ook op een vast tijdstip open zetten zodat de mensen weten wanneer ze iets kunnen verwachten. Niet iedereen leest hier mee.
Paardenboer is inmiddels vol. De chocoladeboer laat ik na wat twijfelen lopen. Deze staat trouwens pas op 36%.
pi_186500035
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 17:38 schreef tnhb het volgende:

[..]

Als ik me niet vergis was die vorige maand dubbel betaald ?
Inderdaad.
Pecunia non olet
pi_186500544
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 14:55 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]De paardenboer loopt ook niet snel vol.
Zou Collin een beetje uit de gratie zijn bij de investeerders?
Ik zou als ik Collin was, de Collin direct aanvragen ook op een vast tijdstip open zetten zodat de mensen weten wanneer ze iets kunnen verwachten. Niet iedereen leest hier mee.
Hopelijk doen ze dat niet, zo hebben we toch nog een beetje voorsprong als de investeringslink vooraf niet bekend is :)

Ik denk dat de paardenboer een beetje last had van de lange termijn van 10 jaar.
Schrikt toch velen af hebben we al vaker gezien.
Pecunia non olet
pi_186501981
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 18:54 schreef obligataire het volgende:

[..]

Hopelijk doen ze dat niet, zo hebben we toch nog een beetje voorsprong als de investeringslink vooraf niet bekend is :)

Ik denk dat de paardenboer een beetje last had van de lange termijn van 10 jaar.
Schrikt toch velen af hebben we al vaker gezien.
Als ik het goed begrepen heb zijn er bij Collin direct projecten nooit investeringslinkjes.
pi_186503588
Producent van betonplaten en -blokken op October (Lendix)
https://app.october.eu/project/5cc2d501559c2e003642bd9a

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat vinden jullie van dit project? Geen zekerheden, slechts 3,5% rente, maar verder wel een gezond Nederlands bedrijf.
pi_186503972
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 20:57 schreef djtiesto8 het volgende:
Wat vinden jullie van dit project? Geen zekerheden, slechts 3,5% rente, maar verder wel een gezond Nederlands bedrijf.
Zag van de week een interview met een ondernemer. Hij zei iets van, vroeger als ik via CF geld ophaalde hanteerde ik een rente van 7-8%, maar veel particulieren zien dat als een hoog risico lening en het duurde lang voordat het geld was opgehaald. Nu bied ik voor dezelfde soort leningen 4% en zitten ze zo vol.
pi_186504226
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 21:13 schreef Frandderouw het volgende:

[..]

Zag van de week een interview met een ondernemer. Hij zei iets van, vroeger als ik via CF geld ophaalde hanteerde ik een rente van 7-8%, maar veel particulieren zien dat als een hoog risico lening en het duurde lang voordat het geld was opgehaald. Nu bied ik voor dezelfde soort leningen 4% en zitten ze zo vol.
Beetje vreemde reactie. Denk dat het ook van het platform afhankelijk is. Waarom tegen 8 lenen als je ook tegen 4% kunt lenen. Bij october zijn ze de lagere rentes wel gewend en zijn projecten zo vol.
Naar mijn inzien is de rente gewoonweg te laag maar dat geld voor de meeste op deze site.
pi_186504649
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 21:13 schreef Frandderouw het volgende:

[..]

...Nu bied ik voor dezelfde soort leningen 4% en zitten ze zo vol.
Voordeel van October is wel dat dit ook direct de netto-rente is. M.a.w. Geen kosten voor de investeerder. Bij Collin moet het rendement boven de 5% liggen, wil je netto 4% overhouden... Als onderdeel in een gespreide portefeuille is wat dat betreft October een welkome aanvulling.
pi_186506352
Voor de mensen die in een van de projecten la cantina del patron zitten van hcn. Dit bedrijf staat te koop atm
pi_186511831
GvE Project: Rolloos Industries
De rente is verhoogd naar 8,5% en het streefbedrag is verhoogd naar ¤ 1.000.000,-.

Rolloos Industries behaalde op 25 april het minimale doelbedrag van ¤ 650.000,-. Hierna werd het doelbedrag in twee tranches verhoogd: eerst naar ¤ 800.000,- (ook deze target is reeds behaald) en nu naar het ideale doelbedrag van ¤ 1.000.000,-.

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19405
pi_186512232
Iemand al een betalings link van HCN van die Italiaanse tent?
Geniet van het leven:):)
pi_186512339
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 15:44 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Er is een simpele truuk, zal proberen het simpel uit te leggen.

• selecteer de positie tussen het ¤-teken en het 1e cijfer in 1 van de bedrag velden en kopieer de inhoud van die positie naar het klembord (bv via Ctrl-C)
• selecteer vervolgens de 3 bedrag kolommen zodat alle cellen in die 3 kolommen geselecteerd zijn
• kies Vervangen via optie Zoeken en selecteren
• in het kader wat dan verschijnt plak je de inhoud (bv via Ctrl-V) van het klembord in het veld Zoeken naar:
• kies vervolgens voor Alles vervangen

En vergeet niet om het bestand daarna op te slaan.
Het kan nog simpeler met een gratis tooltje. Even installeren en dan in het menu van asap keuze 4 "niet herkende getallen (tekst?) omzetten naar getallen"
pi_186513209
Paardenproject op CCF:
https://www.collincrowdfund.nl/paddockmaker/

pandrechten zijn al verpand aan een ander project van CCF:
https://www.collincrowdfund.nl/actiefstal-op-de-brant/
pi_186513217
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 10:10 schreef prefix1 het volgende:
Iemand al een betalings link van HCN van die Italiaanse tent?
Nee. Is dit problematisch?
pi_186514113
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2019 09:48 schreef Horsemen het volgende:
GvE Project: Rolloos Industries
De rente is verhoogd naar 8,5% en het streefbedrag is verhoogd naar ¤ 1.000.000,-.

Rolloos Industries behaalde op 25 april het minimale doelbedrag van ¤ 650.000,-. Hierna werd het doelbedrag in twee tranches verhoogd: eerst naar ¤ 800.000,- (ook deze target is reeds behaald) en nu naar het ideale doelbedrag van ¤ 1.000.000,-.

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19405
Inclusief de bonusregeling, levert een investering nu maximaal 9.5% op.
De risico's van dit bedrijf zijn bekend, en toch durven heel veel mensen het blijkbaar aan;
wat je je zou kunnen afvragen is, of je bij FNC een bedragje zou durven investeren in een C'tje met 10% rente en dergelijke cijfers _O-
Pecunia non olet
pi_186514194
Dan nog eerder wat geld in de betonfabriek?
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab1

Ik zie een instorting van de % marge, winst die omslaat in verlies (2017) en cijfers 2018 zie je niet.
De borgstelling zal met het gevraagde grote bedrag wel niet materieel zijn.

En toch zou ik deze eerder meepakken dan Rolloos......(o.a. vanwege de veel betere solvabiliteit en de hogere gegarandeerde rente).
Pecunia non olet
pi_186514430
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 12:09 schreef obligataire het volgende:
Dan nog eerder wat geld in de betonfabriek?
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab1

Ik zie een instorting van de % marge, winst die omslaat in verlies (2017) en cijfers 2018 zie je niet.
De borgstelling zal met het gevraagde grote bedrag wel niet materieel zijn.

En toch zou ik deze eerder meepakken dan Rolloos......(o.a. vanwege de veel betere solvabiliteit en de hogere gegarandeerde rente).
Neem je hem mee, obligataire?
pi_186514673
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 11:09 schreef djh77 het volgende:
Paardenproject op CCF:
https://www.collincrowdfund.nl/paddockmaker/

pandrechten zijn al verpand aan een ander project van CCF:
https://www.collincrowdfund.nl/actiefstal-op-de-brant/
Daar hebben we het hier toen uitgebreid over gehad!
Gezien het feit dat deze mensen nu na een maand of 7 weer met de pet rond moeten gaan ben ik blij dat ik me toen teruggetrokken heb naar aanleiding van de onduidelijkheid van wat er nu wel of niet onder de eerste hypotheek viel!
Dus deze tweede helemaal van wegblijven dus!
pi_186515144
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 12:05 schreef obligataire het volgende:

[..]

Inclusief de bonusregeling, levert een investering nu maximaal 9.5% op.
De risico's van dit bedrijf zijn bekend, en toch durven heel veel mensen het blijkbaar aan;
wat je je zou kunnen afvragen is, of je bij FNC een bedragje zou durven investeren in een C'tje met 10% rente en dergelijke cijfers _O-
Ja ,Ja, CF is soms ondoorgrondelijk. Zie bedragen van 40K en 50K in het GvE offshore project. 8)7
pi_186515868
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 11:09 schreef djh77 het volgende:
Paardenproject op CCF:
https://www.collincrowdfund.nl/paddockmaker/

pandrechten zijn al verpand aan een ander project van CCF:
https://www.collincrowdfund.nl/actiefstal-op-de-brant/
Het eerste project krijgt hierdoor wel meer zekerheden, namelijk de (huidige en toekomstige!) inventaris van paddockmaker wordt nu in eerste ipv tweede verband verpand als de lopende lening wordt afgelost. Dus ook de nu nieuw aan te schaffen appartuur valt onder de (straks) eerste verpanding van inventaris ten gunste van de vorige lening en komt pas in tweede verband toe aan de verpanding voor de nieuwe lening.
pi_186516579
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 12:18 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Neem je hem mee, obligataire?
Hmmm, ik wacht nog even af, op andere reacties hier, tijd genoeg want hij heeft nog bijna een kwart miljoen te gaan :)

Het lijkt me een keurig Nederlands bedrijf met een serieus produkt en ze bestaan al 14 jaar.

Daarentegen ziet de website er zeer simpel uit en ontbreken er cijfers van 2018. Nu zou ik, als de cijfers 2018 beter en in ieder geval zwart geschreven worden, deze cijfers zeker opgenomen hebben in de pitch om de investeerders gunstig te stemmen. Echter deze cijfers ontbreken dus ik denk dan: de cijfers 2018 waren slecht, of ze zijn daar gewoon dom. Beiden eigenlijk afkeur:)

https://www.rwabv.nl/index.php/contact/
Pecunia non olet
pi_186517669
bouwbedrijf op collin direct staat open:
https://www.collincrowdfund.nl/willemsen-groep-b-v/
pi_186518478
Nieuwe op SiG
https://investeren.sameni(...)sstraat-349-te-venlo
looptijd 2 jaar; Lex van Hoepen
pi_186518565
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 15:46 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op SiG
https://investeren.sameni(...)sstraat-349-te-venlo
looptijd 2 jaar; Lex van Hoepen
Ik ben toch minder enthusiast van die korte looptijden (dus hogere kosten), met een lagere rente. Maar ja, vele andere vinden dit klaarblijkelijk wel interessant.
pi_186518585
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 15:46 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op SiG
https://investeren.sameni(...)sstraat-349-te-venlo
looptijd 2 jaar; Lex van Hoepen
fijn dat er afwisseling is van Rotterdam
pi_186518606
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 april 2019 15:50 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik ben toch minder enthusiast van die korte looptijden (dus hogere kosten), met een lagere rente. Maar ja, vele andere vinden dit klaarblijkelijk wel interessant.
Ik ook niet, vooral om er ook een lagere rente gevraagd wordt.
Komt dat wel overeen met lager risico?
pi_186518766
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 15:46 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op SiG
https://investeren.sameni(...)sstraat-349-te-venlo
looptijd 2 jaar; Lex van Hoepen
Op welke naam staat deze aanvraag nu (ik zal er wel overheen lezen)? Op naam van Kredirect of Lex van Hoepen? Als het op Kredirect is, tekent hij dan in prive mee voor deze lening of niet?
pi_186518837
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 april 2019 15:59 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Op welke naam staat deze aanvraag nu (ik zal er wel overheen lezen)? Op naam van Kredirect of Lex van Hoepen? Als het op Kredirect is, tekent hij dan in prive mee voor deze lening of niet?
Ja, en was dit niet die floeper met al zijn huizen op particuliere erfpacht?
pi_186518855
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 15:52 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ik ook niet, vooral om er ook een lagere rente gevraagd wordt.
Komt dat wel overeen met lager risico?
Tja, dat vraag ik mij af. Je kunt het van twee kanten benaderen. Persoonlijk dank ik dat het risico vergelijkbaar is maar tegen een lagere rentevergoeding en hogere kosten.
Voor mensen die het geld maar kort willen wegzetten kan het misschien wel (extra) interessant zijn.
pi_186518861
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 16:02 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ja, en was dit niet die floeper met al zijn huizen op particuliere erfpacht?
ja, dat dacht ik wel.
En Kredirect is volgens mij een B.V.
pi_186518897
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 april 2019 15:59 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Op welke naam staat deze aanvraag nu (ik zal er wel overheen lezen)? Op naam van Kredirect of Lex van Hoepen? Als het op Kredirect is, tekent hij dan in prive mee voor deze lening of niet?
Tekent in privé mee
quote:
Mede vanwege het in privé meetekenen is dit daarom voor SamenInGeld passend.
pi_186518955
Ik heb al aardig wat nationaliteiten mbt de projecten van SiG valt me op:
• Nederland
• Marokko
• HongKong
• Suriname
• China
• Peru
• Roemenie
• Turkije
• Duitsland
pi_186519078
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 16:04 schreef djh77 het volgende:

[..]

Tekent in privé mee
[..]

^O^
pi_186519093
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 16:04 schreef djh77 het volgende:
Mede vanwege het in privé meetekenen is dit daarom voor SamenInGeld passend.
Je weet het maar nooit bij SIG. Dit is een standaard zin die er tegenwoordig in geplakt wordt en Hoepen heeft volgens mij al zijn projecten bij SIG in de Kredirect B.V zonder H.A. Zou zo maar eens een SIG foutje kunnen zijn.
pi_186519196
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 15:06 schreef djh77 het volgende:
bouwbedrijf op collin direct staat open:
https://www.collincrowdfund.nl/willemsen-groep-b-v/
Dank voor de reminder. Meegenomen.
pi_186519232
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 16:07 schreef djh77 het volgende:
Ik heb al aardig wat nationaliteiten mbt de projecten van SiG valt me op:
• Nederland
• Marokko
• HongKong
• Suriname
• China
• Peru
• Roemenie
• Turkije
• Duitsland
Ik kan daar nog de Griekse dame van de Oudegracht in Utrecht aan toevoegen.
pi_186519851
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 16:13 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Je weet het maar nooit bij SIG. Dit is een standaard zin die er tegenwoordig in geplakt wordt en Hoepen heeft volgens mij al zijn projecten bij SIG in de Kredirect B.V zonder H.A. Zou zo maar eens een SIG foutje kunnen zijn.
Als ik het goed heb is de toevoeging van HA bij een BV als geldnemer een meer recente verbetering in de SiG voorwaarden. Ik meen dat dit een tijdje geleden ook in een nieuwsbrief heeft gestaan.
pi_186524379
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 16:07 schreef djh77 het volgende:
Ik heb al aardig wat nationaliteiten mbt de projecten van SiG valt me op:
• Nederland
• Marokko
• HongKong
• Suriname
• China
• Peru
• Roemenie
• Turkije
• Duitsland
Zouden die mensen bij voorbaat door banken geweigerd worden?
pi_186525742
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 20:21 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Zouden die mensen bij voorbaat door banken geweigerd worden?
Of meer ondernemerszin.
pi_186525854
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 20:21 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Zouden die mensen bij voorbaat door banken geweigerd worden?
Minimale eigen inleg niet beschikbaar?
pi_186527004
Drieënhalve week geleden heb ik geïnvesteerd in Thrill Grill. Tot nu toe heb ik nog geen betalingsverzoek van HCN ontvangen. Hoe lang duurt zoiets doorgaans?
pi_186530002
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 21:43 schreef Groepfunder het volgende:
Drieënhalve week geleden heb ik geïnvesteerd in Thrill Grill. Tot nu toe heb ik nog geen betalingsverzoek van HCN ontvangen. Hoe lang duurt zoiets doorgaans?
Soms een weekje, soms ook echt langer, moet wel zeggen dat Thrill Grill, langer duurt dan normaal bij HCN, maar beter alles goed en solide geregeld, dan zaken zoals oa bij KOM dat het geld al uitgeboekt is voordat alle zaken, lees ovek en verpandingen etc definitief geregeld zijn, en dat het gelazer later komt.
Dus geduld is een schone zaak. *O* w/
pi_186533041
quote:
12s.gif Op dinsdag 30 april 2019 23:14 schreef peterc het volgende:

[..]

Soms een weekje, soms ook echt langer, moet wel zeggen dat Thrill Grill, langer duurt dan normaal bij HCN, maar beter alles goed en solide geregeld, dan zaken zoals oa bij KOM dat het geld al uitgeboekt is voordat alle zaken, lees ovek en verpandingen etc definitief geregeld zijn, en dat het gelazer later komt.
Dus geduld is een schone zaak. *O* w/
Totaal mee eens. Bovendien hebben we nog niet hoeven te betalen. Maakt me dan echt niet uit hoelang het duurt. Belangrijkste is dat de contracten in orde zijn voor betaling en totstandkoming lening.
pi_186535791
Hoe haal je een miljoen op? zo:

Knap gedaan van de ondernemers _O_
pi_186537905
Update van de juwelenboer die ook in de kinderopvang zit. CC is weer lekker flexibel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lees bij Crowdfund pitches vooral dat wat er niet staat!
pi_186539656
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 12:23 schreef VDF het volgende:
Update van de juwelenboer die ook in de kinderopvang zit. CC is weer lekker flexibel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zat deze lening destijds heel snel vol? Staat mij iets van voor de geest.

Ik denk wel dat dit plan voldoende is onderbouwd. Beter zo dan dat het schijnbaar goed gaat en dan ineens de betalingen ophouden.

CC heeft nog wel eens wat, als je het afzet tegen het nog geringe aantal projecten. Het heeft me wat terughoudend gemaakt, zeker omdat de instap met 500 euro dan toch wat fors is.
Pecunia non olet
pi_186539719
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 12:23 schreef VDF het volgende:
Update van de juwelenboer die ook in de kinderopvang zit. CC is weer lekker flexibel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, maar aan de andere kant kan je wel concluderen dat men wel probeert de zaken netjes voor investeerder op te lossen. Weliswaar 1 jaar langer over de lening doen maar ook extra rente betalen vanwege langere looptijd.
Ik was bij het debacle met de Imker eerst ook sceptisch over CC uiteindelijk hebben ze nu een weg gevonden om de imker te laten betalen. En daar gaat het uiteindelijk om. De IMKER is weer BIJ!!
Ik moet je zeggen ik zie wat betreft de uitwinning bij problemen liever dit soort resultaten zoals CC laat zien dan het gelummel wat GvE met het inschakelen van Flanderijn, waarbij vervolgens bij de meeste probleem projecten helemaal geen cent meer terug komt.
GvE heeft bij mij echt verreweg de slechtste resultaten bij het oplossen van betalingsachterstanden bij probleemprojecten. :(

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 01-05-2019 13:54:57 ]
pi_186539831
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 13:43 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..] De IMKER is weer BIJ!!
Toepasselijk _O-

De aanpak heeft inderdaad goed gewerkt, in dit specifieke geval. Ik denk dat ze die knaap precies op een gevoelige plek hebben aangepakt :)

Blijft m.i., dat de beste probleemoplossing is, te zorgen dat er helemaal geen problemen ontstaan dus goede selectie vooraf.
Pecunia non olet
pi_186539840
Inderdaad de recovery is bedroevend bij GVE/Flanderijn.

De online reviews van Flanderijn zijn ook "niet echt" geweldig.
pi_186539972
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 13:43 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ja, maar aan de andere kant kan je wel concluderen dat men wel probeert de zaken netjes voor investeerder op te lossen.
"Netjes", maar niet overeenkomstig hun eigen algemene voorwaarden...?

quote:
Artikel 15 – Herstructurering
15.1 Onverminderd enige andere bepaling in deze Algemene Voorwaarden, kan Trustee
...met de Geldvrager de Lening herstructureren ... op de volgende, limitatief opgesomde, manieren:

(a) het verhogen van de leentermijn met één jaar, met een overeenkomstige
stijging van het rentepercentage tot 11%, of een percentage verhoging van
4% voor elke Investeerder (afhankelijk van welke het hoogste uitvalt);
  woensdag 1 mei 2019 @ 14:05:23 #184
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_186540113
Iemand enig idee hoe ik bij GVE per maand de ontvangen rente kan exporteren / verkrijgen?
pi_186541056
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 13:57 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

"Netjes", maar niet overeenkomstig hun eigen algemene voorwaarden...?
[..]

Slordig, wijs ze er op. Misschien passen ze de voorwaarden aan, mogelijk kunnen ze het voor je recht trekken. Persoonlijk zie ik liever. Dit soort oplossingen dan betalingsproblemen
pi_186543444
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 14:50 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Slordig, wijs ze er op. Misschien passen ze de voorwaarden aan, mogelijk kunnen ze het voor je recht trekken. Persoonlijk zie ik liever. Dit soort oplossingen dan betalingsproblemen
4% verhoging minimaal, daar maak je geen vrienden mee als platform. Althans niet bij de geldleners ;)
Klinkt allemaal heel stoer maar in de praktijk niet haalbaar denk ik.

Op zich netjes dat ze er een half procent bijgekletst hebben, dat heb ik bij Collin of GvE nog niet gezien in vergelijkbare gevallen.
Pecunia non olet
pi_186544925
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 16:59 schreef obligataire het volgende:

[..]

4% verhoging minimaal, daar maak je geen vrienden mee als platform. Althans niet bij de geldleners ;)
Klinkt allemaal heel stoer maar in de praktijk niet haalbaar denk ik.

Op zich netjes dat ze er een half procent bijgekletst hebben, dat heb ik bij Collin of GvE nog niet gezien in vergelijkbare gevallen.
Dit soort bedoelde ik mee dat wat ze nu gedaan hebben
pi_186545956
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 18:18 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Dit soort bedoelde ik mee dat wat ze nu gedaan hebben
Weet ik. Ik geef daar ook de voorkeur aan, om redenen die ik beschreef.
Pecunia non olet
pi_186547053
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 21:43 schreef Groepfunder het volgende:
Drieënhalve week geleden heb ik geïnvesteerd in Thrill Grill. Tot nu toe heb ik nog geen betalingsverzoek van HCN ontvangen. Hoe lang duurt zoiets doorgaans?
Mail met aankondiging betalingsmail is binnen
pi_186547653
Vraagje hè,

Ik heb nog geen officiële defaults gehad maar heb inmiddels een project met 5 maanden achterstand. 1e sommatie brief is 2 maanden geleden verstuurd bedrijf is echter gewoon open.

Ergens is het tegen mijn gevoel in dat er niet betaald word maar het bedrijf wel gewoon nog zolang operationeel is. Gebeurd dat vaker of wat is een beetje de normale manier van zaken?
pi_186548430
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 19:14 schreef obligataire het volgende:

[..]

Weet ik. Ik geef daar ook de voorkeur aan, om redenen die ik beschreef.
Sorry, ik begreep je verkeerd :)
pi_186548617
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 20:09 schreef djh77 het volgende:

[..]

Mail met aankondiging betalingsmail is binnen
Betaalverzoek ook binnen ;)
pi_186548951
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 20:31 schreef wilan het volgende:
Vraagje hè,

Ik heb nog geen officiële defaults gehad maar heb inmiddels een project met 5 maanden achterstand. 1e sommatie brief is 2 maanden geleden verstuurd bedrijf is echter gewoon open.

Ergens is het tegen mijn gevoel in dat er niet betaald word maar het bedrijf wel gewoon nog zolang operationeel is. Gebeurd dat vaker of wat is een beetje de normale manier van zaken?
Het is een wanbetaler. Soms betalen mensen hun rekening niet. Het gebeurd. De zaak zal pas sluiten als er een faillissement komt
pi_186549739
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 20:09 schreef djh77 het volgende:
[..]
Mail met aankondiging betalingsmail is binnen
Klopt. Ik heb het geld inmiddels overgemaakt.
pi_186553246
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 20:31 schreef wilan het volgende:
Vraagje hè,

Ik heb nog geen officiële defaults gehad maar heb inmiddels een project met 5 maanden achterstand. 1e sommatie brief is 2 maanden geleden verstuurd bedrijf is echter gewoon open.

Ergens is het tegen mijn gevoel in dat er niet betaald word maar het bedrijf wel gewoon nog zolang operationeel is. Gebeurd dat vaker of wat is een beetje de normale manier van zaken?
Wees blij dat die zaak nog open is. Als de zaak dicht is kan er geen geld meer verdiend worden om de lening af te betalen.
pi_186558256
Hadden we deze van FNC al besproken:
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4

Ik krijg het vermoeden dat ze op omvallen staan. Grote schuldenlast, afnemende winst, geen cijfers 2018. Toch al bijna een kwart miljoen opgehaald. Bruto marge % blijft wel mooi op peil. Conjunctuurgevoelig bedrijf......

Ik neig naar nee.
Pecunia non olet
pi_186558334
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab1

Deze spreekt me meer aan, ondanks dat het om mode gaat. Ze bestaan al 24 jaar dus dat geeft vertrouwen.

Maar: als je met een eigen vermogen van (blijkbaar) 835K slechts 2,5K netto winst weet te genereren, kun je dan als ondernemer je geld niet beter op een spaarrekening bij de Rabobank zetten? :@
Wat doet vermoeden dat de balans flink gecorrigeerd zou moeten worden voor vorderingen directie en onverkoopbare voorraad?
Pecunia non olet
pi_186558414
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 09:07 schreef obligataire het volgende:
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab1

Deze spreekt me meer aan, ondanks dat het om mode gaat. Ze bestaan al 24 jaar dus dat geeft vertrouwen.

Maar: als je met een eigen vermogen van (blijkbaar) 835K slechts 2,5K netto winst weet te genereren, kun je dan als ondernemer je geld niet beter op een spaarrekening bij de Rabobank zetten? :@
Wat doet vermoeden dat de balans flink gecorrigeerd zou moeten worden voor vorderingen directie en onverkoopbare voorraad?
Ik had verwacht dat zo'n gerenommeerd broekenmerk meer zou overhouden. Andere kant; ik kan me ook niet voorstellen dat zo'n internationaal merk zijn verplichtingen niet nakomt. Daarbij komt: Replay is een prachtige winkel (erg groot) in Rotterdam. Heb m meegenomen.
  donderdag 2 mei 2019 @ 09:24:31 #200
454405 escortmk2
petrolhead
pi_186558582
bij de spijkerbroekenwinkel had ik een incentive wel leuk gevonden maar daar doet FNC niet aan.

+ er zijn cijfers over 2018, bestaand merk met goede reputatie
- omzet van de winkel valt me tegen, nog geen 750 euro per dag (uitgaande van 365 dagen), dat zijn niet veel broeken. De website wenst me een hyperfree 2016 en de lente/zomercollectie van 2016 ziet er goed uit...
pi_186558674
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 09:12 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Ik had verwacht dat zo'n gerenommeerd broekenmerk meer zou overhouden. Andere kant; ik kan me ook niet voorstellen dat zo'n internationaal merk zijn verplichtingen niet nakomt. Daarbij komt: Replay is een prachtige winkel (erg groot) in Rotterdam. Heb m meegenomen.
De leningnemer is toch niet het internationale bedrijf, maar een lokaal bedrijfje? Als ze omvallen is er wel weer een ander die dat spul gaat verkopen.

Die lage winst staat me toch erg tegen. Riekt een beetje naar het opkrikken van de cijfers om maar vooral in de plus te blijven.

Voor een mode produkt is de omloopsnelheid van de voorraad wel hééél erg laag.
Pecunia non olet
pi_186558874
Hij heeft in 2018 wel 2 ton op zijn schulden afgelost 500k-->300k.
pi_186559045
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2019 09:43 schreef Jaco078 het volgende:
Hij heeft in 2018 wel 2 ton op zijn schulden afgelost 500k-->300k.
Ja, maar niet uit de winst. Zoveel vlottende activa op een lage omzet is heel raar. Het eigen vermogen kun je gerust met een korreltje zou nemen. En met een bekend merk op een A1-locatie (365 dagen per jaar veel traffic) vind ik de omzet erg laag. Ze zullen vast nog kunnen teren op een oud huurcontract, maar dat is een aanname.
pi_186560401
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 09:55 schreef rechtsbackje het volgende:

[..]

Ja, maar niet uit de winst. Zoveel vlottende activa op een lage omzet is heel raar. Het eigen vermogen kun je gerust met een korreltje zou nemen. En met een bekend merk op een A1-locatie (365 dagen per jaar veel traffic) vind ik de omzet erg laag. Ze zullen vast nog kunnen teren op een oud huurcontract, maar dat is een aanname.
De cijfers roepen ook bij mij heel veel vragen op. Dat, gecombineerd met de looptijd van 5 jaar, de branche en het feit dat de website sinds 2016 niet meer is geupdated, maakt dit voor mij een hele dikke nee.
pi_186560445
Ook een hele dikke nee voor:
https://www.collincrowdfund.nl/restaurant-monarh/

Maar misschien denken jullie daar anders over:)
Pecunia non olet
pi_186560763
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 11:15 schreef obligataire het volgende:
Ook een hele dikke nee voor:
https://www.collincrowdfund.nl/restaurant-monarh/

Maar misschien denken jullie daar anders over:)
Nu zo'n 80% vol. Die komt dus wel vol vandaag. Ik veheug me op de komende vervroegde aflossing van de GvE lening van Wolflaar! *O*

Edit: en ja hoor nu 100% vol! (12.00 uur)

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 02-05-2019 12:17:44 ]
pi_186560812
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 11:15 schreef obligataire het volgende:
Ook een hele dikke nee voor:
https://www.collincrowdfund.nl/restaurant-monarh/

Maar misschien denken jullie daar anders over:)
Ik niet!

Stond van morgen ook nog een "mooi" stukje in de financiële Telegraaf:

quote:
AMSTERDAM - De economische groei in Nederland laat ondernemers in de steek. In alle sectoren nemen faillissementen dit jaar toe, nog steviger dan verwacht. Die golf treft de horeca, autobedrijven en de bouw volgens ABN Amro het hardst.

Maandenlang te weinig inkomsten, cash en krediet. Klanten die wegvallen, banken die niks meer lenen. En bij sluiting werknemers die emotioneel afscheid nemen. Aan dat beeld moeten we dit jaar gaan wennen na goede jaren voor bedrijven.

Kredietverzekeraar Euler Hermes hees in januari dit jaar al de stormbal: Nederland diende zich te wapenen tegen meer faillissementen. Wereldwijd stijgt dat aantal met 6%. Maar ABN Amro berekent voor dit jaar 10% toename van bedrijfssluitingen, blijkt uit onderzoek van de bank dat donderdag verschijnt.

De afgestompte economische groei, de handelsoorlogen, beperkte of geen loonstijging voor consumenten en de Brexit-perikelen zorgden bij elkaar voor onzekerheid en structurele betalingsproblemen.

September vorig jaar bereikte het aantal faillissementen in Nederland volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek nog het laagste niveau sinds 2001. Het ging goed. Met horten en stoten nam sindsdien het bankroet in winkelstraten en op bedrijfsterreinen toe.

Wereldwijd zag het internationaal opererende Euler Hermes, dat het betalingsgedrag van ruim 14 miljoen bedrijven volgt, die omslag al eerder. Vooral Chinese ondernemingen gingen opvallend vaak door de knieën.

Nu West-Europa langdurig onder de 1,7% jaargroei blijft, zo weet de verzekeraar uit ervaring, ontstaan ook hier dermate ernstige betalingsproblemen dat bedrijven moeten sluiten. Naast de honderden eenpitters en ondernemers in het kleinbedrijf in Nederland die de afgelopen maanden bij tegenslag de luiken dicht deden, schaarden zich bijvoorbeeld kledingmerken Sissy-Boy, CoolCat, Miller & Monroe, speelgoedreus Intertoys en drukkerij Roto Smeets. Soms kregen de ondernemers, banken en curatoren snel een doorstart.

Deze reeks is maar een voorbode van wat nog gaat komen, stelt Loek Caris, sectoreconoom bij ABN Amro, die gedetailleerd onderzoek deed naar de kredietwaardigheid. De basis voor het bankroet is de afgenomen Nederlandse economische groei, die dit jaar op zo’n 1,4% blijft steken. Rond dit niveau is bij enige afkoeling „historisch gezien bijna altijd sprake van een toename”, concludeert Caris over de aanwas van faillissementen. „De wereldwijde groeivertraging is inmiddels ook in ons land voelbaar, in alle bedrijfssectoren.”
Daarbij helpt het niet dat consumenten afgelopen jaren minder koopkracht kregen. Ze werden terughoudender met hun bankpas en creditcard. Ondernemers die wat meer afhankelijk zijn van zulke consumentenuitgaven krijgen dan relatief snel ademnood. Dat geldt volgens ABN Amro net zo goed voor bedrijven die leven van de export. Met minder vertrouwen, raakt hun orderboek leeg.

In de autosector gingen tot een jaar terug al 37% meer ondernemers onderuit. In de horeca met zijn cafés en restaurants kon ruim een kwart extra opdoeken. Die beide sectoren krijgen het dit jaar zwaar, meent ABN.

Caris plaatst de cijfers wel in perspectief: we zitten met zulke faillissementscijfers nog 60% onder het niveau van dramajaar 2013.
pi_186561038
quote:
14s.gif Op donderdag 2 mei 2019 11:36 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik niet!

Stond van morgen ook nog een "mooi" stukje in de financiële Telegraaf:
[..]

Oei oei, Vandaag het restaurant in Haarlem van HCN overgemaakt mijn 30ste project bij deze club. Misschien toch wat rustiger aan doen met investeren in de horeca.
Tot nog toe slechts een probleemproject bij HCN: De Saeck in Breda. Het is wel angstig stil sinds we gehoord hebben dat deze heer niet meer betaalt.
Wordt tijd voor een bericht vanuit HCN wat hier voor een verdere stappen worden genomen.
  donderdag 2 mei 2019 @ 11:55:05 #209
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_186561199
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 11:48 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Oei oei, Vandaag het restaurant in Haarlem van HCN overgemaakt mijn 30ste project bij deze club. Misschien toch wat rustiger aan doen met investeren in de horeca.
Tot nog toe slechts een probleemproject bij HCN: De Saeck in Breda. Het is wel angstig stil sinds we gehoord hebben dat deze heer niet meer betaalt.
Wordt tijd voor een bericht vanuit HCN wat hier voor een verdere stappen worden genomen.
HCN is bij mij tot nu toe het meest veilige platform gebleken ;).
Nul defaults, vervroegde aflossingen.

Wellicht ga ik meer richting vastgoed, indien goede LTV.
pi_186563355
Ik heb al onze vragen over de broekenwinkel neergelegd bij FNC en mij is vandaag nog een reactie beloofd.
  donderdag 2 mei 2019 @ 13:47:40 #211
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_186563406
Ik heb sowieso geen horeca in mijn portefeuille :)
pi_186564667
Anderen die deze week ook het conversievoorstel hebben ontvangen van GvE project:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Opinies over wat te doen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186565030
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 13:47 schreef xzaz het volgende:
Ik heb sowieso geen horeca in mijn portefeuille :)
Ja, altijd jammer als je er dan achteraf op terugkijkt en je ziet de vele mooie projecten en rendementen die je de afgelopen jaren bent misgelopen.

Maar er komen vanzelf weer nieuwe projecten en ook in andere sectoren. Om op dit moment nog met horeca te gaan beginnen is denk ik niet handig.
pi_186565336
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 15:01 schreef Crowd001 het volgende:

[..]

Om op dit moment nog met horeca te gaan beginnen is denk ik niet handig.
Waarom, puur o.b.v. Dat artikel?
In een goed gespreide portefeuille kan best wat horeca opgenomen zijn m.i.

HCN is een platform waar ik ong. 25 projecten heb lopen, zonder defaults tot nu toe.
pi_186565641
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2019 15:15 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Waarom, puur o.b.v. Dat artikel?
In een goed gespreide portefeuille kan best wat horeca opgenomen zijn m.i.

HCN is een platform waar ik ong. 25 projecten heb lopen, zonder defaults tot nu toe.
Als je de reacties van xzaz hier een beetje volgt de afgelopen maanden denk ik niet dat het verstandig is voor hem om daar op dit moment mee te starten. Persoonlijk heb ik er geen moeite mee en zal ik goede projecten, in welke sectoren dan ook, blijven meenemen. Wel ben ik voornemens om terughoudener te worden met o.a. horeca. Ik heb zelf rond de 45 horeca projecten bij meerdere platforms waaronder een stuk of 20 bij HCN. Ook over de rendementen bij mijn horeca projecten hoor je mij niet klagen.
pi_186565940
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 13:44 schreef Jaco078 het volgende:
Ik heb al onze vragen over de broekenwinkel neergelegd bij FNC en mij is vandaag nog een reactie beloofd.
Reactie ontvangen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik begrijp de reactie en laat de investering staan.
pi_186565985
Het nieuwe SiG project te Venlo staat ook open.
https://investeren.sameni(...)sstraat-349-te-venlo

Vooral schijf 1B gaat super snel.
pi_186566023
SIG open , schijf 1B & 3 al bijna vol , met maar 17 investors
pi_186566137
quote:
12s.gif Op donderdag 2 mei 2019 15:47 schreef peterc het volgende:
SIG open , schijf 1B & 3 al bijna vol , met maar 17 investors
Schijf 1B en schijf 3 zijn al vol. (in schijf 3 zit trouwens weer ¤250 te veel)
pi_186566167
quote:
14s.gif Op donderdag 2 mei 2019 15:53 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Schijf 1B en schijf 3 zijn al vol.
In de tekst staat dat schijf 3 obv 30-jaars annuiteit wordt afgelost. Echter het maandbedrag van ¤322 past daar niet bij.
pi_186566307
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 15:55 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

In de tekst staat dat schijf 3 obv 30-jaars annuiteit wordt afgelost. Echter het maandbedrag van ¤322 past daar niet bij.
Ik denk dat je gelijk hebt. Volgens mij klopt schijf 2 ook niet. Misschien even melden bij SiG?
pi_186566473
quote:
14s.gif Op donderdag 2 mei 2019 15:53 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Schijf 1B en schijf 3 zijn al vol. (in schijf 3 zit trouwens weer ¤250 te veel)
Ik was te laat:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186566485
Een derde project van FootActive bij KoM:

https://www.kapitaalopmaat.nl/FootActive-3

Investeringsrisico (KoM :O )
CC

Financieringsduur
60 Maanden

Rente
8,5 %

Gevraagd bedrag
¤ 80.000
pi_186566584
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 16:10 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Ik was te laat:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oké, helder en snel opgelost door SiG.
Wel jammer voor jou...
Misschien schijf 2 overwegen?
pi_186566614
quote:
12s.gif Op donderdag 2 mei 2019 15:47 schreef peterc het volgende:
SIG open , schijf 1B & 3 al bijna vol , met maar 17 investors
Bedankt. Ik heb hem in schijf 1a meegepakt. Levert niet veel op, maar iets is beter dan niets.
pi_186566866
quote:
14s.gif Op donderdag 2 mei 2019 16:16 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Oké, helder en snel opgelost door SiG.
Wel jammer voor jou...
Misschien schijf 2 overwegen?
Ja, ik denk het wel.
pi_186567346
Bij GVE wordt een probleem van stal gehaald (16727).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186567493
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 16:55 schreef Frandderouw het volgende:
Bij GVE wordt een probleem van stal gehaald (16727).

:+
pi_186568886
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 14:48 schreef OpDieFiets het volgende:
Anderen die deze week ook het conversievoorstel hebben ontvangen van GvE project:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Opinies over wat te doen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk er precies hetzelfde over. Mijn inziens te veel risico om te converteren. Doelstellingen bij lange na niet gehaald, geen duidelijke prognoses, kortom te weinig informatie om mee te doen met het converteren van de lening. Actuele jaarrekening opgevraagd, tot heden nog niks mogen ontvangen. En hoe onafhankelijk is de register valuator, als ze hem zelf gekozen hebben. Kan zo maar zijn dat de onderneming te hoog is getaxeerd en je aandelen niet voor de geconverteerde waarde kan verkopen. Zeker nu de hoogconjunctuur op dit moment op zijn rem begint te staan is het mijn inziens een te groot risico om te converteren en hopen dat we onze inleg plus rente over twee jaar mogen ontvangen.
pi_186569457
adviseur witwassen/terrorisme op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/handelzeker/
pi_186572347
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 18:40 schreef djh77 het volgende:
adviseur witwassen/terrorisme op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/handelzeker/
Linkje niet nodig ditmaal _O-
Pecunia non olet
pi_186577957
quote:
14s.gif Op donderdag 2 mei 2019 16:11 schreef Horsemen het volgende:
Een derde project van FootActive bij KoM:

https://www.kapitaalopmaat.nl/FootActive-3

Investeringsrisico (KoM :O )
CC

Financieringsduur
60 Maanden

Rente
8,5 %

Gevraagd bedrag
¤ 80.000
Zojuist nog even het credit rapport van FootActive 2 doorgelezen. Dat was een mooie hockeystick vwb omzet en resultaat. Dit is niet helemaal gelukt: omzet gerealiseerd licht stijgend. Resultaat, tja, dalend.
Gelukkig zit ik niet in #2. Wel in #1, dus als #3 rondkomt krijg ik een vervroegde aflossing. We zullen zien of dhr. Kuppens de financiering rond krijgt.
pi_186580721
Klussenier op IVM open.
pi_186580833
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 09:34 schreef Jaco078 het volgende:
Klussenier op IVM open.
8% netto, 48 mnd, 18K.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
9.50 vol

[ Bericht 0% gewijzigd door Frandderouw op 03-05-2019 09:50:33 ]
pi_186581813
Deurwaarder heeft minder te doen

Totaal aantal ambtshandelingen deurwaarders 2018: 2.038.700 (-11 procent)
Gelegde beslagen in 2018 op salarissen/uitkeringen: 265.000 (-9,7 procent)
Totaal aantal beslagen per 1/1/2019: 379.738
Gemiddelde hoofdsom per persoon: 6.897 euro
Aantal dagvaardingen: 394.400 (-2,5 procent)
Uitgevoerde ontruimingen: 5.400
Aantal werknemers deurwaarderskantoren: 3.142 (-5,8 procent)
Agressie tegen deurwaarder: 709 meldingen (-9 procent)


Gunstige ontwikkeling, dan lopen ze wat harder bij bestaande relaties? ~O>
Pecunia non olet
pi_186582486
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 00:16 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Zojuist nog even het credit rapport van FootActive 2 doorgelezen. Dat was een mooie hockeystick vwb omzet en resultaat. Dit is niet helemaal gelukt: omzet gerealiseerd licht stijgend. Resultaat, tja, dalend.
Gelukkig zit ik niet in #2. Wel in #1, dus als #3 rondkomt krijg ik een vervroegde aflossing. We zullen zien of dhr. Kuppens de financiering rond krijgt.
De bv heeft een vordering op de heer Kuppens. Dit wordt vermeld, maar wat niet expliciet wordt vermeld is dat die vordering een veelvoud is van het eigen vermogen. Het lijkt me een "op goed geluk" financiering.
pi_186582781
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 10:43 schreef obligataire het volgende:
Deurwaarder heeft minder te doen


Gunstige ontwikkeling, dan lopen ze wat harder bij bestaande relaties? ~O>
Daar is bij Flanderijn nog niets van te merken! :(
pi_186582802
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 11:40 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Daar is bij Flanderijn nog niets van te merken! :(
Ik heb van de defaults bij GvE nog geen cent terug gezien. Daarmee doen ze het zelfs slechter dan KoM _O-
pi_186583043
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 11:41 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Ik heb van de defaults bij GvE nog geen cent terug gezien. Daarmee doen ze het zelfs slechter dan KoM _O-
Anderzijds, zijn er de laatste tijd weinig defaults bij GvE. De resultaten zijn fors verbeterd.
Pecunia non olet
pi_186583109
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 11:53 schreef obligataire het volgende:

[..]

Anderzijds, zijn er de laatste tijd weinig defaults bij GvE. De resultaten zijn fors verbeterd.
Maar dat ligt niet aan Flanderijn! Die resultaten zijn nog steeds bedroevend!
Het wordt gewoon tijd dat er iemand bij GvE structureel de deurwaarder achter zijn broek zit!
pi_186583182
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 11:58 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Maar dat ligt niet aan Flanderijn! Die resultaten zijn nog steeds bedroevend!
Volkomen waar.......maar voorkomen is beter dan genezen.

Ter verdediging van Flanderijn zou ik kunnen opmerken dat de in het verleden aangeleverde dossiers tamelijk kansloos waren (r*kprojecten, geen zekerheden, morele HA).
Maar de correspondentie is uiteraard zwaar bedroevend. Zou GvE een abonnement light hebben afgesproken :r
Pecunia non olet
pi_186583479
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 12:03 schreef obligataire het volgende:

[..]

Volkomen waar.......maar voorkomen is beter dan genezen.

Ter verdediging van Flanderijn zou ik kunnen opmerken dat de in het verleden aangeleverde dossiers tamelijk kansloos waren (r*kprojecten, geen zekerheden, morele HA).
Maar de correspondentie is uiteraard zwaar bedroevend. Zou GvE een abonnement light hebben afgesproken :r
Correspondentie is wel belangrijk maar daar kan ik geen brood van kopen. Er moet gewoon geld binnen geharkt worden.
Mijn ervaring is dat er gewoon geen goede structurele opvolging aan Flanderijn gegeven wordt door GvE.
Ik heb in het verleden veel incasso zaken opgevolgd. Dan ondervind je dat ook gerechtsdeurwaarders en advocaten die voor je werken, gewoon continue achter hun broek aan gezeten moeten worden, anders kiezen deze organisaties de gemakkelijke weg. En zorgen ze er alleen voor dat de eigen fee binnen komt en verder niets.

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 03-05-2019 12:29:03 ]
pi_186583783
Het zou eigenlijk moeten gaan om een No Cure No Pay basis, misschien dat ze dan wat harder lopen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186585840
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 11:22 schreef rechtsbackje het volgende:

[..]

De bv heeft een vordering op de heer Kuppens. Dit wordt vermeld, maar wat niet expliciet wordt vermeld is dat die vordering een veelvoud is van het eigen vermogen. Het lijkt me een "op goed geluk" financiering.
Idd, kicking the can down the road.
pi_186586239
Net een tweede storting gehad van FNC met 3 van de nog 16 missende bedragen. Dat schiet nog niet echt op.
Die bel teams moeten er nog maar eens flik tegenaan gaan!
Hoop dat er deze maand wel drie storingen komen(afgelopen maand had ik er maar twee) anders zijn de resultaten van het na bellen wel erg karig deze maand.
pi_186586739
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 15:28 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Net een tweede storting gehad van FNC met 3 van de nog 16 missende bedragen. Dat schiet nog niet echt op.
Die bel teams moeten er nog maar eens flik tegenaan gaan!
Hoop dat er deze maand wel drie storingen komen(afgelopen maand had ik er maar twee) anders zijn de resultaten van het na bellen wel erg karig deze maand.
Hier idem, gisteren 4 missende betalingen ontvangen, nog ruim 20 te gaan....
pi_186587025
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 15:52 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Hier idem, gisteren 4 missende betalingen ontvangen, nog ruim 20 te gaan....
vandaag 2 ontvangen. Nog 4 te gaan: 2 op 1 maand achterstand, 1 op 1 maand achterstand.
1 van de defaults betaald lig structureel het overeengekomen bedragje van de betalingsregeling. Alles bij elkaar ben ik redelijk tevreden over de recovery op mijn portefeuille.
pi_186587442
Ik ben ook redelijk tevreden. Ik was blij verrast door het bedrag van de eerste betaling, maar daar bleek helaas een vervroegde aflossing bij te zitten. Vandaag ook nog een nabetaling gehad.
pi_186587914
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 16:41 schreef obligataire het volgende:

[..]

Hmmm, ik had eigenlijk afscheid genomen van KOM maar dit evenement lijkt me erg mooi (als het tenminste doorgaat, dat weet je bij KOM maar nooit _O- )
Het project loopt voor geen meter. Met dit tempo gaat hij nooit volkomen.
pi_186589036
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 16:59 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Het project loopt voor geen meter. Met dit tempo gaat hij nooit volkomen.
Dan maar op eigen gelegenheid naar de show :)

Vandaag nog eens naar de ontvangsten SamenIngeld gekeken.
Zo te zien heeft ons lief Moeniekje (Herveld) nog niet betaald. Mailtje is onderweg.
Pecunia non olet
pi_186589489
Meubelfabriek met (meer dan) materiële 2e hypotheek op a4f
https://www.all4funding.n(...)ect%3a+Fabryk+Design
pi_186593085
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 16:59 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Het project loopt voor geen meter. Met dit tempo gaat hij nooit volkomen.
Inderdaad en dat terwijl ik maar liefst twee kaarten besteld heb ;)
Ik doe al heel niets meer bij KOM, maar als ik de vrijkaarten als rendement meereken vind ik het een aardig project voor een beperkte investering.
pi_186593161
Iemand enig idee waarom dr een hoop meer balletjes geel zijn geworden in mijn betaal schema bij gve?

heeft dit te maken met het feit dat normaal gezien de betalingen al binnen waren maar nu later overgemaakt worden ivm verzamel betalingen? Bij updates staat ook niks op enkele na waarvan ook reeds een update mail gestuurd was.

Of wel het systeem is nog niet goed aangepast voor deze wijziging..?
pi_186593789
Het heeft lang geduurd, maar Wok to Go Vredenburg (HCN project) is nu geopend:
https://www.duic.nl/horeca/wok-vredenburg-vandaag-geopend/
pi_186600134
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 21:17 schreef Ron1986 het volgende:
Iemand enig idee waarom dr een hoop meer balletjes geel zijn geworden in mijn betaal schema bij gve?

heeft dit te maken met het feit dat normaal gezien de betalingen al binnen waren maar nu later overgemaakt worden ivm verzamel betalingen? Bij updates staat ook niks op enkele na waarvan ook reeds een update mail gestuurd was.

Of wel het systeem is nog niet goed aangepast voor deze wijziging..?
Denk dat dit de juiste conclusie is. GvE had de balletjeskleurders van FNC moeten inhuren, dan was dit nooit gebeurd.

[ Bericht 1% gewijzigd door djh77 op 04-05-2019 07:45:27 ]
pi_186600135
Sweet Caroline verlaagt doelbedrag naar 100% ltv
https://www.kapitaalopmaat.nl/Sweet-Caroline-Cars-BV
pi_186600300
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 18:25 schreef djh77 het volgende:
Meubelfabriek met (meer dan) materiële 2e hypotheek op a4f
https://www.all4funding.n(...)ect%3a+Fabryk+Design
Starter/lage omzet en een flink leenbedrag tov de omzet. Eerste jaar aflossing vrij. Aan de andere kant lijkt het een serieuze onderneemster, aardige plannen, redelijke rente vergoeding in combinatie met sterk ogende zekerheden en een leuke incentive.

Wat zijn de ervaringen hier met All4funding?
pi_186600650
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 07:37 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Starter/lage omzet en een flink leenbedrag tov de omzet. Eerste jaar aflossing vrij. Aan de andere kant lijkt het een serieuze onderneemster, aardige plannen, redelijke rente vergoeding in combinatie met sterk ogende zekerheden en een leuke incentive.

Wat zijn de ervaringen hier met All4funding?
Ik heb dit platform pas sinds kort in beeld, maar ik kan alvast melden dat ze leren van hun fouten: ditmaal is de eerste hypotheekhouder wel vooraf om toestemming gevraagd :Y

Het valt me op aan de cijfers dat ze tot op heden nog niets verdiend hebben. Klein positief bedrijfsresultaat in beide jaren: ik neem aan dat ze daarmee bedoelen dat de rentelasten daarop nog niet zijn in mindering gebracht. Feitelijk zal er dus wel verlies gedraaid zijn. Op zich is dat met dit type bedrijf niet ongebruikelijk in de beginfase en ze hoefden er niet echt van te leven begrijp ik.

Zekerheid lijkt prima en in Friesland geen defaults tot dusver *O*
Pecunia non olet
pi_186600789
Als ik de Wetten van Paardendokter er op los zou laten:
Ze halen net de 3 jaar niet. Kleur schoenen niet te beoordelen :)
Voor de rest prima, levensvatbaar is het bedrijf wel denk ik.
Pecunia non olet
pi_186600815
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 08:48 schreef obligataire het volgende:
Als ik de Wetten van Paardendokter er op los zou laten:
Ze halen net de 3 jaar niet. Kleur schoenen niet te beoordelen :)
Voor de rest prima.
Ik kwam ook nog een artikel tegen over hun:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186601685
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 07:37 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Starter/lage omzet en een flink leenbedrag tov de omzet. Eerste jaar aflossing vrij. Aan de andere kant lijkt het een serieuze onderneemster, aardige plannen, redelijke rente vergoeding in combinatie met sterk ogende zekerheden en een leuke incentive.

Wat zijn de ervaringen hier met All4funding?
https://huispedia.nl/makkinga/8423te/brink/7
De waarde lijkt echter wel heel erg opgeklopt door de makelaar.
Huispedia zit er in de praktijk niet heel ver naast..

Uit de financiële bijlage blijkt dat er nog 260k aan overige schulden is??
pi_186601850
7 van de 8 weken verder, en nog steeds op 22%.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat wordt een no-go denk ik.
pi_186601908
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 10:17 schreef Jaco078 het volgende:
7 van de 8 weken verder, en nog steeds op 22%.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat wordt een no-go denk ik.
Wat is de vervaldatum van het project?
Pecunia non olet
pi_186601930
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 10:17 schreef Jaco078 het volgende:
7 van de 8 weken verder, en nog steeds op 22%.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat wordt een no-go denk ik.
Deze heeft mij verbaasd, vooral omdat er al een hele tijd niets is bijgestort. Zo slecht zijn de voorwaarden volgens mij niet. Of zie ik iets over het hoofd?

Lijkt inderdaad een no-go te worden.
pi_186602445
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4

+Bedrijf maakt winst
+E'tje
+laag bedrag
+nauwelijks schulden
+looptijd 2 jaar

-geen 2018-cijfers
-met zo'n winst geld lenen voor ladder en inwerken?
pi_186602635
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 10:06 schreef impact9 het volgende:

[..]

https://huispedia.nl/makkinga/8423te/brink/7
De waarde lijkt echter wel heel erg opgeklopt door de makelaar.
Huispedia zit er in de praktijk niet heel ver naast..

Uit de financiële bijlage blijkt dat er nog 260k aan overige schulden is??
Huispedia is natuurlijk wel een gemiddelde over 100.000 woningen als ik het goed gelezen heb. Je zit hier wel op een mooie locatie en een pas gebouwd huis.

WOZ waarde loket hecht ik meer waarde aan die geeft:

Adres: Brink 7
Postcode: 8423 TE
Plaatsnaam: Makkinga
WOZ-waarde
i
Identificatie: 008500001186
Peildatum WOZ-waarde
01-01-2018 395.000 euro
01-01-2017 381.000 euro
01-01-2016 346.000 euro
01-01-2015 333.000 euro

Kenmerken
i
Bouwjaar: 2010
Gebruiksdoel: woonfunctie
Oppervlakte: 89 m²


Meer verontrustend vind ik de door jou gesignaleerde 260K extra schuld. Waar komt dat vandaan en welke zekerheden zijn daar voor afgegeven. Is dat ook schuld bij de Rabo en is de genoemde hypotheek 150k restschuld met een veel hogere inschrijving? Kortom wil ik hier centen in steken dan zou ik eerst willen weten hoe het exact zit met die eerste hypotheek en of die tweede hypotheek inderdaad in dit geval een echte extra zekerheid is of gebakken lucht is. Ben anders bang dat als het mis gaat de Rabo het volle verkoopbedrag van het huis wegsnoept.

De huidige waarde van het huis van rond de 400k geloof ik wel in.
pi_186602738
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 11:02 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Huispedia is natuurlijk wel een gemiddelde over 100.000 woningen als ik het goed gelezen heb. Je zit hier wel op een mooie locatie en een pas gebouwd huis.

WOZ waarde loket hecht ik meer waarde aan die geeft:

Adres: Brink 7
Postcode: 8423 TE
Plaatsnaam: Makkinga
WOZ-waarde
i
Identificatie: 008500001186
Peildatum WOZ-waarde
01-01-2018 395.000 euro
01-01-2017 381.000 euro
01-01-2016 346.000 euro
01-01-2015 333.000 euro

Kenmerken
i
Bouwjaar: 2010
Gebruiksdoel: woonfunctie
Oppervlakte: 89 m²


Meer verontrustend vind ik de door jou gesignaleerde 260K extra schuld. Waar komt dat vandaan en welke zekerheden zijn daar voor afgegeven. Is dat ook schuld bij de Rabo en is de genoemde hypotheek 150k restschuld met een veel hogere inschrijving? Kortom wil ik hier centen in steken dan zou ik eerst willen weten hoe het exact zit met die eerste hypotheek en of die tweede hypotheek inderdaad in dit geval een echte extra zekerheid is of gebakken lucht is. Ben anders bang dat als het mis gaat de Rabo het volle verkoopbedrag van het huis wegsnoept.

De huidige waarde van het huis van rond de 400k geloof ik wel in.
Makkinga is geen dure gemeente mi.
89m2 voor 400k?

Dit huis is groter en kost de helft:
https://www.funda.nl/koop/makkinga/huis-40125121-bakkerskamp-5/

Of die 89m2 klopt niet..
pi_186602812
quote:
Stapelfinanciering en hoge inleg van 1000 euro spreekt me wel tegen. Denk daarom ook de passende rente van 9%
pi_186602920
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 11:07 schreef impact9 het volgende:

[..]

Makkinga is geen dure gemeente mi.
89m2 voor 400k?

Dit huis is groter en kost de helft:
https://www.funda.nl/koop/makkinga/huis-40125121-bakkerskamp-5/

Of die 89m2 klopt niet..
Perceeloppervlakte Brink is stukken groter
quote:
Perceeloppervlak:1092 m2 tov 288 M2
pi_186602972
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 11:15 schreef djh77 het volgende:

[..]

Perceeloppervlakte Brink is stukken groter
[..]

Het is dit huis: https://www.google.com/ma(...)Q!2e0!7i13312!8i6656
pi_186603894
Hoe werkt de investeerdersfee bij nlinvesteert precies? De website noemt 0,9% over het gemiddeld uitstaand bedrag, maar is niet duidelijk of dit eenmalig of per jaar is; en of het doorlopend wordt ingehouden, of aan het begin (of gewogen zoals bij GvE)?
pi_186604517
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 10:53 schreef Jaco078 het volgende:
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4

+Bedrijf maakt winst
+E'tje
+laag bedrag
+nauwelijks schulden
+looptijd 2 jaar

-geen 2018-cijfers
-met zo'n winst geld lenen voor ladder en inwerken?
Meneer heeft dus nog een lening bij FCN lopen. Vermoed dat hij vrij royaal leeft en mocht t werk teruglopen hij beide financieringen niet meer kan betalen. Denk dat dr bij de 2018 cijfers meer schulden staan..
Geen haar op mij hoofd die hem wil helpen om veder in de schulden te komen, straks vraagt hij nog n derde lening aan houd een keer op he.
pi_186604962
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 11:02 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Meer verontrustend vind ik de door jou gesignaleerde 260K extra schuld. Waar komt dat vandaan en welke zekerheden zijn daar voor afgegeven. Is dat ook schuld bij de Rabo en is de genoemde hypotheek 150k restschuld met een veel hogere inschrijving?
In de tekst wordt ook over een hypotheek van 130k gesproken, terwijl in de bijlage 150k staat. Dat zou misschien verschil inschrijving / openstaand kunnen zijn, maar maakt het ook niet duidelijker. Samen met de discussie die er over de woningwaarde is, is het ofwel een prima investering (woningwaarde reeel, 260k verklaarbaar en achtergesteld?) of effectief een financiering zonder zekerheid. Toch wat vlaggetjes dus. De incentive is natuurlijk wel leuk, als je zoiets wilt hebben, dat trekt het rendement 1.5-2% op over de looptijd.

Vind die roose en roose ook wel interessant, maar idd financieren wij dan de top, dus ook best risicovol. Weet iemand hoe vastgoed zich zakelijk vs prive verhoud? Dwz als de huizenmarkt booming is of instort, gaan bedrijvenpanden dan meestal mee, of lopen die los van elkaar? Lijkt me macroeconomisch samen te hangen alhoewel het best verschillende dingen zijn. Nu de huizenprijzen wat stabiliseren zou ik niet te veel gokken op waardestijging om zekerheden af te dekken, maar misschien valt dat voor bedrijfspanden nog mee?

Bij r&r wordt de opbrengst van verpande huurpenningen ook meegeschat als zekerheid, maar als die huur afloopt omdat het bedrijf er zelf intrekt, valt dat natuurlijk direct weg als het failliet gaat (en ook als het pand verkocht moet worden). Lijkt me dan ook niet reeel om dat mee te tellen, of mis ik daarmee nog wat?
pi_186605001
(dubbel/edit) -O-
pi_186605404
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 12:01 schreef TechLight het volgende:
Hoe werkt de investeerdersfee bij nlinvesteert precies? De website noemt 0,9% over het gemiddeld uitstaand bedrag, maar is niet duidelijk of dit eenmalig of per jaar is; en of het doorlopend wordt ingehouden, of aan het begin (of gewogen zoals bij GvE)?
Het wordt elke maand, bij de uitbetaling van de rente en aflossing (als van toepassing) ingehouden.
Er wordt aan het begin berekend wat het gemiddeld uitstaande bedrag is, daar wordt 0,9% van genomen.
Dat bedrag wordt gedeeld door het aantal termijnen (maanden) van de lening en dat resultaat wordt elke maand ingehouden (maandelijks hetzelfde bedrag dus).
pi_186606221
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 10:21 schreef obligataire het volgende:

[..]

Wat is de vervaldatum van het project?
13 mei
pi_186606714
Bouwdepot bij ccf project RSB
quote:
Zoals vermeld in de pitch moet het bedrijfspand nog worden gebouwd wat in termijnen zal worden betaald. Volledigheidshalve willen we aan de pitch toevoegen dat er hiervoor een bouwdepot bij Collin wordt aangehouden van waaruit in delen navenant de vorderingen van de nieuwbouw wordt uitbetaald. Het andere deel van de crowdfunding is bedoeld voor de aflossing van een financiering bij derden. Deze financiering zal ook rechtstreeks door Collin bij de uitboeking worden afgelost. Er vindt dus een goede controle van de besteding van de middelen plaats
pi_186607651
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 13:06 schreef TechLight het volgende:

[..] Weet iemand hoe vastgoed zich zakelijk vs prive verhoud? Dwz als de huizenmarkt booming is of instort, gaan bedrijvenpanden dan meestal mee, of lopen die los van elkaar? Lijkt me macroeconomisch samen te hangen alhoewel het best verschillende dingen zijn. Nu de huizenprijzen wat stabiliseren zou ik niet te veel gokken op waardestijging om zekerheden af te dekken, maar misschien valt dat voor bedrijfspanden nog mee?
Investeren in bedrijfspanden is m.i. véél risicovoller dan investeren in woonhuizen. Er is woningnood, dus er komt altijd wel een nieuwe bewoner, al is een waardedaling natuurlijk wel mogelijk. Bedrijfspanden kunnen jarenlang leegstaan bij gebrek aan vraag. Bij de vorige crisis stond regelmatig het halve industrieterrein te koop/te huur. Een recht op hypotheek is mooi maar pas effectief als het ding verkocht raakt.
Pecunia non olet
pi_186609518
Ligt het aan mij of duurt het wel erg lang met de betaling link van HCN Italiaanse restaurant?
Geniet van het leven:):)
pi_186609589
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 17:39 schreef prefix1 het volgende:
Ligt het aan mij of duurt het wel erg lang met de betaling link van HCN Italiaanse restaurant?
Ligt aan jou denk ik. Komt vanzelf als alle contracten zijn getekend. Bij de meeste andere platformen moet je eerst betalen en kan het soms weken duren voordat een project tot stand komt en rentedragend is. HCN doet dit andersom en is m.i. een beter systeem.

[ Bericht 14% gewijzigd door djh77 op 05-05-2019 06:04:41 ]
pi_186621079
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 07:37 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Wat zijn de ervaringen hier met All4funding?
Platform heeft nog niet veel projecten gefund. Mijn indruk is wel dat ze van goede wil zijn en leren van zaken die niet goed lopen. Onlangs is een nieuwe partner aangetrokken die nieuwe projecten aantrekt. Communicatie gaat in het zijn algemeenheid vlot. Nadeel is dat je bij inschrijving direct de inleg moet betalen. Daarnaast worden soms bewust geen zekerheden (geldt ook voor HA) vastgelegd. Dit indien deze morele waarde heeft. Voor dit project zijn beide niet aan de orde (60k en vof). Dit wordt mijn derde inschrijving bij dit platform waarbij er 1 project niet is doorgegaan. Voor mij een platform voor de spreiding. Zal nooit een grote speler worden. Vergelijkbaar met waardevoorjegeld en investormatch.
pi_186621121
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2019 06:38 schreef djh77 het volgende:

[..]

Platform heeft nog niet veel projecten gefund. Mijn indruk is wel dat ze van goede wil zijn en leren van zaken die niet goed lopen. Onlangs is een nieuwe partner aangetrokken die nieuwe projecten aantrekt. Communicatie gaat in het zijn algemeenheid vlot. Nadeel is dat je bij inschrijving direct de inleg moet betalen. Daarnaast worden soms bewust geen zekerheden (geldt ook voor HA) vastgelegd. Dit indien deze morele waarde heeft. Voor dit project zijn beide niet aan de orde (60k en vof). Dit wordt mijn derde inschrijving bij dit platform waarbij er 1 project niet is doorgegaan. Voor mij een platform voor de spreiding. Zal nooit een grote speler worden. Vergelijkbaar met waardevoorjegeld en investormatch.
Dank!
pi_186623461
Ik heb een paar dagen terug nog een nabetaling gehad van FnC. Gaat de goede kant op qua achterstanden.
pi_186623878
Vraagje over Mintos: ik heb een aantal leningen via de Secondaire markt te koop gezet (zonder discount), het betreft leningen met status Late. Ik zie dat deze leningen (voor een deel) daadwerkelijk verkocht worden. Wat ik mij eigenlijk afvraag is, heeft iemand een verklaring waarom mensen dit soort leningen "overnemen", terwijl je op de Primaire markt dezelfde leningen kunt kopen (bij dezelfde Loan Originator, tegen dezelfde of zelfs hogere rente en met dezelfde restant looptijd). Het enige dat ik kan bedenken is dat je op de Secondaire markt ook transacties onder de 10¤ kunt doen.
pi_186624648
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 11:31 schreef Crowdfunder99 het volgende:
Vraagje over Mintos: ik heb een aantal leningen via de Secondaire markt te koop gezet (zonder discount), het betreft leningen met status Late. Ik zie dat deze leningen (voor een deel) daadwerkelijk verkocht worden. Wat ik mij eigenlijk afvraag is, heeft iemand een verklaring waarom mensen dit soort leningen "overnemen", terwijl je op de Primaire markt dezelfde leningen kunt kopen (bij dezelfde Loan Originator, tegen dezelfde of zelfs hogere rente en met dezelfde restant looptijd). Het enige dat ik kan bedenken is dat je op de Secondaire markt ook transacties onder de 10¤ kunt doen.
In sommige gevallen is sprake van een 'late fee payment', een boete voor de lener omdat hij te laat betaalde. Deze boetes krikken je rendement iets op.

N.b. De leningen die 'late' zijn die ik wil verkopen, worden automatisch direct uit de verkoop gehaald.
pi_186625004
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 12:12 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

In sommige gevallen is sprake van een 'late fee payment', een boete voor de lener omdat hij te laat betaalde. Deze boetes krikken je rendement iets op.

N.b. De leningen die 'late' zijn die ik wil verkopen, worden automatisch direct uit de verkoop gehaald.
Mogelijk is het budget voor een autoinvest voor deze leningen op de primaire markt vol en heeft hij eenzelfde autoinvest op de secundaire markt. Ik werk zelf ook zo.
pi_186625801
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 17:55 schreef obligataire het volgende:
Vandaag nog eens naar de ontvangsten SamenIngeld gekeken.
Zo te zien heeft ons lief Moeniekje (Herveld) nog niet betaald. Mailtje is onderweg.
Vandaag voldaan
pi_186628652
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 11:31 schreef Crowdfunder99 het volgende:
Vraagje over Mintos: ik heb een aantal leningen via de Secondaire markt te koop gezet (zonder discount), het betreft leningen met status Late. Ik zie dat deze leningen (voor een deel) daadwerkelijk verkocht worden. Wat ik mij eigenlijk afvraag is, heeft iemand een verklaring waarom mensen dit soort leningen "overnemen", terwijl je op de Primaire markt dezelfde leningen kunt kopen (bij dezelfde Loan Originator, tegen dezelfde of zelfs hogere rente en met dezelfde restant looptijd). Het enige dat ik kan bedenken is dat je op de Secondaire markt ook transacties onder de 10¤ kunt doen.
Bij autoinvest moet je kiezen of een portfolio primary of secondary markt gebruikt. Zo heb ik autoinvests voor beide. Als het max bedrag van het 'primary' portfolio bereikt is, zal de 'secondary' portfolio dus gaan groeien. Ook kan het met de spreiding te maken hebben, als je in het primary portfolio al op de max zit van betreffende originator, kan het in de secondary misschien nog wel voor diezelfde originator.

Overigens is er een klein potentieel voordeel voor (echte) 'late' leningen, die zijn namelijk al wel door hun grace periode heen. Bij originators met lange grace perioden kan dat nog zinvol zijn (mits ze wel late interest betalen natuurlijk!) Risico bij deze is dan vooral dat door de manier van verwerken door Mintos je een dag rente kunt missen, en als de originator de lening snel terugkoopt of alsnog afgelost wordt, je er dan dus juist bij in schiet. Veel gedoe voor weinig opbrengst...
pi_186629956
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 17:55 schreef obligataire het volgende:

[..]

Vandaag nog eens naar de ontvangsten SamenIngeld gekeken.
Zo te zien heeft ons lief Moeniekje (Herveld) nog niet betaald. Mailtje is onderweg.
Hier ook vandaag de laatste 3 betalingen ontvangen waarbij mei in zijn geheel weer binnen is. Optellingen klopten trouwens ook :)
pi_186633295
Project Friesland A4F staat inmiddels open voor investeringen.
Pecunia non olet
pi_186633540
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 18:25 schreef djh77 het volgende:
Meubelfabriek met (meer dan) materiële 2e hypotheek op a4f
https://www.all4funding.n(...)ect%3a+Fabryk+Design
Staat open
pi_186633825
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2019 18:42 schreef obligataire het volgende:
Project Friesland A4F staat inmiddels open voor investeringen.
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 18:50 schreef djh77 het volgende:

[..]

Staat open
Ik heb mijn eerste project bij A4F meegenomen.

Wel slordig dat het project 20 minuten eerder is open gegaan dan vooraf is aangegeven.

[ Bericht 1% gewijzigd door Horsemen op 05-05-2019 19:29:39 ]
pi_186634225
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 15:41 schreef TechLight het volgende:

[..]

Bij autoinvest moet je kiezen of een portfolio primary of secondary markt gebruikt. Zo heb ik autoinvests voor beide. Als het max bedrag van het 'primary' portfolio bereikt is, zal de 'secondary' portfolio dus gaan groeien. Ook kan het met de spreiding te maken hebben, als je in het primary portfolio al op de max zit van betreffende originator, kan het in de secondary misschien nog wel voor diezelfde originator.

Overigens is er een klein potentieel voordeel voor (echte) 'late' leningen, die zijn namelijk al wel door hun grace periode heen. Bij originators met lange grace perioden kan dat nog zinvol zijn (mits ze wel late interest betalen natuurlijk!) Risico bij deze is dan vooral dat door de manier van verwerken door Mintos je een dag rente kunt missen, en als de originator de lening snel terugkoopt of alsnog afgelost wordt, je er dan dus juist bij in schiet. Veel gedoe voor weinig opbrengst...
Bedankt voor jullie reactie(s).De (renteloze) grace periode en de late fee vergoeding (Penalty income) is inderdaad iets om rekening mee te houden. Weet niet of ik mij hier verder in ga verdiepen om op de Secundaire markt te gaan kopen en of de inspanningen hiervoor een eventuele meeropbrengst waard zijn.
pi_186635158
quote:
14s.gif Op zondag 5 mei 2019 19:01 schreef Horsemen het volgende:

[..]


[..]

Ik heb mijn eerste project bij A4F meegenomen.

Wel slordig dat het project 20 minuten eerder is open gegaan dan vooraf is aangegeven.
Minstens 20 minuten..........🙄 kan ook een uur geweest zijn.
Pecunia non olet
pi_186635887
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 19:47 schreef obligataire het volgende:

[..]

Minstens 20 minuten..........🙄 kan ook een uur geweest zijn.
Vreemd, ik probeerde het 10 voor 7, en kon toen niet investeren. Kort na 7 uur wel.
pi_186635933
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 19:47 schreef obligataire het volgende:

[..]

Minstens 20 minuten..........🙄 kan ook een uur geweest zijn.
Project sluit op 17:04. Dus misschien stond hij al vanaf 17:04 open.
pi_186638466
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 20:16 schreef djh77 het volgende:

[..]

Project sluit op 17:04. Dus misschien stond hij al vanaf 17:04 open.
Al bekend wat die overige schuld van 260k is?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')