De leningnemer is toch niet het internationale bedrijf, maar een lokaal bedrijfje? Als ze omvallen is er wel weer een ander die dat spul gaat verkopen.quote:Op donderdag 2 mei 2019 09:12 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Ik had verwacht dat zo'n gerenommeerd broekenmerk meer zou overhouden. Andere kant; ik kan me ook niet voorstellen dat zo'n internationaal merk zijn verplichtingen niet nakomt. Daarbij komt: Replay is een prachtige winkel (erg groot) in Rotterdam. Heb m meegenomen.
Ja, maar niet uit de winst. Zoveel vlottende activa op een lage omzet is heel raar. Het eigen vermogen kun je gerust met een korreltje zou nemen. En met een bekend merk op een A1-locatie (365 dagen per jaar veel traffic) vind ik de omzet erg laag. Ze zullen vast nog kunnen teren op een oud huurcontract, maar dat is een aanname.quote:Op donderdag 2 mei 2019 09:43 schreef Jaco078 het volgende:
Hij heeft in 2018 wel 2 ton op zijn schulden afgelost 500k-->300k.
De cijfers roepen ook bij mij heel veel vragen op. Dat, gecombineerd met de looptijd van 5 jaar, de branche en het feit dat de website sinds 2016 niet meer is geupdated, maakt dit voor mij een hele dikke nee.quote:Op donderdag 2 mei 2019 09:55 schreef rechtsbackje het volgende:
[..]
Ja, maar niet uit de winst. Zoveel vlottende activa op een lage omzet is heel raar. Het eigen vermogen kun je gerust met een korreltje zou nemen. En met een bekend merk op een A1-locatie (365 dagen per jaar veel traffic) vind ik de omzet erg laag. Ze zullen vast nog kunnen teren op een oud huurcontract, maar dat is een aanname.
Nu zo'n 80% vol. Die komt dus wel vol vandaag. Ik veheug me op de komende vervroegde aflossing van de GvE lening van Wolflaar!quote:Op donderdag 2 mei 2019 11:15 schreef obligataire het volgende:
Ook een hele dikke nee voor:
https://www.collincrowdfund.nl/restaurant-monarh/
Maar misschien denken jullie daar anders over:)
Ik niet!quote:Op donderdag 2 mei 2019 11:15 schreef obligataire het volgende:
Ook een hele dikke nee voor:
https://www.collincrowdfund.nl/restaurant-monarh/
Maar misschien denken jullie daar anders over:)
quote:AMSTERDAM - De economische groei in Nederland laat ondernemers in de steek. In alle sectoren nemen faillissementen dit jaar toe, nog steviger dan verwacht. Die golf treft de horeca, autobedrijven en de bouw volgens ABN Amro het hardst.
Maandenlang te weinig inkomsten, cash en krediet. Klanten die wegvallen, banken die niks meer lenen. En bij sluiting werknemers die emotioneel afscheid nemen. Aan dat beeld moeten we dit jaar gaan wennen na goede jaren voor bedrijven.
Kredietverzekeraar Euler Hermes hees in januari dit jaar al de stormbal: Nederland diende zich te wapenen tegen meer faillissementen. Wereldwijd stijgt dat aantal met 6%. Maar ABN Amro berekent voor dit jaar 10% toename van bedrijfssluitingen, blijkt uit onderzoek van de bank dat donderdag verschijnt.
De afgestompte economische groei, de handelsoorlogen, beperkte of geen loonstijging voor consumenten en de Brexit-perikelen zorgden bij elkaar voor onzekerheid en structurele betalingsproblemen.
September vorig jaar bereikte het aantal faillissementen in Nederland volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek nog het laagste niveau sinds 2001. Het ging goed. Met horten en stoten nam sindsdien het bankroet in winkelstraten en op bedrijfsterreinen toe.
Wereldwijd zag het internationaal opererende Euler Hermes, dat het betalingsgedrag van ruim 14 miljoen bedrijven volgt, die omslag al eerder. Vooral Chinese ondernemingen gingen opvallend vaak door de knieën.
Nu West-Europa langdurig onder de 1,7% jaargroei blijft, zo weet de verzekeraar uit ervaring, ontstaan ook hier dermate ernstige betalingsproblemen dat bedrijven moeten sluiten. Naast de honderden eenpitters en ondernemers in het kleinbedrijf in Nederland die de afgelopen maanden bij tegenslag de luiken dicht deden, schaarden zich bijvoorbeeld kledingmerken Sissy-Boy, CoolCat, Miller & Monroe, speelgoedreus Intertoys en drukkerij Roto Smeets. Soms kregen de ondernemers, banken en curatoren snel een doorstart.
Deze reeks is maar een voorbode van wat nog gaat komen, stelt Loek Caris, sectoreconoom bij ABN Amro, die gedetailleerd onderzoek deed naar de kredietwaardigheid. De basis voor het bankroet is de afgenomen Nederlandse economische groei, die dit jaar op zo’n 1,4% blijft steken. Rond dit niveau is bij enige afkoeling „historisch gezien bijna altijd sprake van een toename”, concludeert Caris over de aanwas van faillissementen. „De wereldwijde groeivertraging is inmiddels ook in ons land voelbaar, in alle bedrijfssectoren.”
Daarbij helpt het niet dat consumenten afgelopen jaren minder koopkracht kregen. Ze werden terughoudender met hun bankpas en creditcard. Ondernemers die wat meer afhankelijk zijn van zulke consumentenuitgaven krijgen dan relatief snel ademnood. Dat geldt volgens ABN Amro net zo goed voor bedrijven die leven van de export. Met minder vertrouwen, raakt hun orderboek leeg.
In de autosector gingen tot een jaar terug al 37% meer ondernemers onderuit. In de horeca met zijn cafés en restaurants kon ruim een kwart extra opdoeken. Die beide sectoren krijgen het dit jaar zwaar, meent ABN.
Caris plaatst de cijfers wel in perspectief: we zitten met zulke faillissementscijfers nog 60% onder het niveau van dramajaar 2013.
Oei oei, Vandaag het restaurant in Haarlem van HCN overgemaakt mijn 30ste project bij deze club. Misschien toch wat rustiger aan doen met investeren in de horeca.quote:Op donderdag 2 mei 2019 11:36 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik niet!
Stond van morgen ook nog een "mooi" stukje in de financiële Telegraaf:
[..]
HCN is bij mij tot nu toe het meest veilige platform geblekenquote:Op donderdag 2 mei 2019 11:48 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Oei oei, Vandaag het restaurant in Haarlem van HCN overgemaakt mijn 30ste project bij deze club. Misschien toch wat rustiger aan doen met investeren in de horeca.
Tot nog toe slechts een probleemproject bij HCN: De Saeck in Breda. Het is wel angstig stil sinds we gehoord hebben dat deze heer niet meer betaalt.
Wordt tijd voor een bericht vanuit HCN wat hier voor een verdere stappen worden genomen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opinies over wat te doen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, altijd jammer als je er dan achteraf op terugkijkt en je ziet de vele mooie projecten en rendementen die je de afgelopen jaren bent misgelopen.quote:Op donderdag 2 mei 2019 13:47 schreef xzaz het volgende:
Ik heb sowieso geen horeca in mijn portefeuille
Waarom, puur o.b.v. Dat artikel?quote:Op donderdag 2 mei 2019 15:01 schreef Crowd001 het volgende:
[..]
Om op dit moment nog met horeca te gaan beginnen is denk ik niet handig.
Als je de reacties van xzaz hier een beetje volgt de afgelopen maanden denk ik niet dat het verstandig is voor hem om daar op dit moment mee te starten. Persoonlijk heb ik er geen moeite mee en zal ik goede projecten, in welke sectoren dan ook, blijven meenemen. Wel ben ik voornemens om terughoudener te worden met o.a. horeca. Ik heb zelf rond de 45 horeca projecten bij meerdere platforms waaronder een stuk of 20 bij HCN. Ook over de rendementen bij mijn horeca projecten hoor je mij niet klagen.quote:Op donderdag 2 mei 2019 15:15 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Waarom, puur o.b.v. Dat artikel?
In een goed gespreide portefeuille kan best wat horeca opgenomen zijn m.i.
HCN is een platform waar ik ong. 25 projecten heb lopen, zonder defaults tot nu toe.
Reactie ontvangenquote:Op donderdag 2 mei 2019 13:44 schreef Jaco078 het volgende:
Ik heb al onze vragen over de broekenwinkel neergelegd bij FNC en mij is vandaag nog een reactie beloofd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik begrijp de reactie en laat de investering staan.
Schijf 1B en schijf 3 zijn al vol. (in schijf 3 zit trouwens weer ¤250 te veel)quote:Op donderdag 2 mei 2019 15:47 schreef peterc het volgende:
SIG open , schijf 1B & 3 al bijna vol , met maar 17 investors
In de tekst staat dat schijf 3 obv 30-jaars annuiteit wordt afgelost. Echter het maandbedrag van ¤322 past daar niet bij.quote:
Ik denk dat je gelijk hebt. Volgens mij klopt schijf 2 ook niet. Misschien even melden bij SiG?quote:Op donderdag 2 mei 2019 15:55 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
In de tekst staat dat schijf 3 obv 30-jaars annuiteit wordt afgelost. Echter het maandbedrag van ¤322 past daar niet bij.
Ik was te laat:quote:Op donderdag 2 mei 2019 15:53 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Schijf 1B en schijf 3 zijn al vol. (in schijf 3 zit trouwens weer ¤250 te veel)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 2 mei 2019 16:10 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Ik was te laat:Oké, helder en snel opgelost door SiG.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel jammer voor jou...
Misschien schijf 2 overwegen?
Bedankt. Ik heb hem in schijf 1a meegepakt. Levert niet veel op, maar iets is beter dan niets.quote:Op donderdag 2 mei 2019 15:47 schreef peterc het volgende:
SIG open , schijf 1B & 3 al bijna vol , met maar 17 investors
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |