abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zaterdag 6 april 2019 @ 07:24:59 #1
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_186062678


Cryptocoins?
Bitcoin is het bekendste voorbeeld van cryptocurrency. Naast Bitcoins zijn er nog heel veel 'altcoins' kijk hier maar eens voor een overzicht; CryptoCurrency Market Capitalizations. Bitcoin is bedoeld als betaalmiddel, je kan geld (Bitcoin) naar iemand overmaken zonder tussenkomst van een bank. De transactie is anoniem en binnen enkele minuten geregeld. Dit gebeurt allemaal door middel van een blockchain.

Blockchain?
De blockchain kun je zien als een kasboek dat wordt gecontroleerd door iedereen die gebruik maakt hiervan. Je kan in dat kasboek elke transactie zien die ooit heeft plaatsgevonden. De blockchain wordt door heel veel pc's gecontroleerd en is niet achteraf wijzigbaar. Een systeem wat moeilijk te manipuleren is dus.
In elk block in de blockchain zitten transacties van coins. Kijk maar eens hier om zelf een kijkje te nemen in zo`n blockchain; Bitcoin Block Explorer - Blockchain

Wie houdt de blockchain bij?
De blockchain wordt bijgehouden door zogeheten 'miners'. Deze (groepen van) pc's stoppen transacties in een block en voegen die toe aan de blockchain. De miner die het block uiteindelijk maakt wordt beloond met Bitcoin.
Dit is natuurlijk kort door de bocht; bekijk dit filmpje maar eens voor een uitgebreidere uitleg;


Er zijn tegenwoordig twee verschillende technieken die worden gebruikt om de blockchain bij te houden, namelijk; Proof of Work (PoW) en (Leased) Proof of Stake (LPoS of PoS). Wil je meer weten hierover dan ga je dit maar Googlen. :P

Minen levert dus geld op?
Ja. Maar op kleine schaal is het minen van Bitcoin eigenlijk niet meer rendabel door de kosten van aanschaf van hardware, stroomkosten etc. Dit omdat het minen van Bitcoin ook steeds moeilijker wordt en er veel concurrentie is. Wellicht als Bitcoin in de toekomst nog veel meer waard word dat het weer rendabel wordt. Het minen van sommige altcoins op kleine schaal kan wel rendabel zijn, helemaal met wellicht een prijsstijging in het verschiet.

En wat zijn de verschillen tussen Bitcoin en verschillende altcoins?
De verschillen tussen al die coins zijn soms minimaal en soms gigantisch groot. Op de verschillende websites van de coin is informatie te vinden over de technische werking of de visie van het team erachter.


groeten

Oké. Hoe kom ik aan cryptocurrency?
Cryptocurrency kun je kopen via bedrijven of via een exchange. De laatstgenoemde is eigenlijk een soort AEX maar dan alleen voor cryptocurrency. Kopen @Kyran via een exchange is meestal goedkoper dan het kopen van een bedrijf. Dit omdat je nu geen tussenpersoon hebt maar rechtstreeks van een andere gebruiker koopt.

En hoe sla ik mijn digitale geld nu veilig op?
In een wallet. En dat kan op verschillende manieren en plekken, elk met zijn eigen voor en nadelen.
Je kan het in je wallet op een exchange bewaren maar de geschiedenis heeft geleerd dat dit niet altijd een goed idee is. Je kan bij je wallet door middel van een private key, alleen hiermee kun je transacties doen. Omdat de exchange jouw private key beheerd kan de eigenaar van die exchange er in theorie dus met al het geld vandoor gaan. Google maar eens op 'mt. Gox' voor een voorbeeld.

Wil je dagelijks handelen met crypto dan is het handiger om je coins op een exchange te laten. Koop je ze voor de lange termijn dan kun je het beter opslaan in een ander soort wallet.

Wallet? Offline wallet? Hardware wallet? Paper wallet? Wat?
Een wallet komt in verschillende vormen. Je kan een walletprogramma voor desbetreffende coin installeren op je pc / laptop / telefoon / tablet en daar je coin in opslaan. Maakt wel een backup van je private key zodat als deze crasht je je coins nog wel van recoveren.

Daarnaast zijn er ook hardware wallets tekoop zoals de Trezor of de Nano Ledger.

Een paper wallet is heel simpel. Je maakt online een bitcoinadres aan en stuurt naar dat adres je coins. Je print je private key uit. Deze sla je op een aantal plekken veilig op en je coins staan nu op dat adres in de blockchain opgeslagen. Met die key kun je op een later tijdstip een wallet installeren en bij je coins.

Meer info: https://www.coindesk.com/information/paper-wallet-tutorial/

Probeer 3rd party wallets te vermijden. Dit zijn Wallets die zijn gemaakt door een partij die niet in eerste instantie bij het team zit dat desbetreffende coin heeft ontwikkeld. Het verleden heeft uitgewezen dat hier nog wel eens misbruikt van is gemaakt.

Wat een hoop info. Waarom moet ik instappen?
Omdat je bank 0.1% rente per jaar geeft en omdat de blockchain de toekomst heeft. Het is niet voor niks dat er steeds meer geld in cryptocurrency omgaat. To the moon motherfuckers!

En wat zorgt er nou voor dat een coin waarde krijgt?
De markt bepaalt de waarde van een coin. Hoe meer mensen er heil in zien, hoe meer het waard wordt.

Maar nu even serieus, ik snap er nog steeds niks van!
Bekijk hier stap voor stap handleidingen:
BTC / [N00B] Crypto beginnerstopic #1 Voor al je kleine en grote vragen

Hoe claim ik een geforkte munt?
Door je private key in een wallet te importeren die de nieuwe munt support (wel eerst je Bitcoins verplaasen naar een ander adres!). Gedetailleerde uitleg voor Bitcoin Cash en Bitcoin Gold: BTC / [N00B] Crypto beginnerstopic #2 Voor al je kleine en grote vragen

Afkortingen en jargon
FOMO - Fear of missing out - Paniekreactie omdat een coin opeens erg veel in waarde stijgt. Paniekaankoop.
FUD - Fear, uncertainty, doubt. Op het moment dat er angst en onzekerheid in de markt zit dan gaan vaak veel mensen hun geld omzetten naar fiat. Dit zorgt voor een dalende trend of crash in de markt.
ICO - Initial Coin Offering. Een nieuwe munt wordt geïntroduceerd. Hier is geld voor nodig. Vroege investeerders kunnen in een ICO investeren in de hoop dat de munt daarna een veelvoud waard wordt.
Fee - Om een transactie te doen moet er fee worden betaald. Dit is een bedrag dat ervoor zorgt dat jouw transactie in behandeling wordt genomen. Sommige exchanges rekenen ook fee om uit te laten betalen.
Hodlen - Je cryptomunten altijd houden (holden).
Holden - Holden is ook traden, alleen zit er meer tijd tussen.

Shorten? Long gaan? Margin trading? Leverage?
Geen zin om nu deze termen nu uit te leggen. Google er maar op :').

Exchanges;
Kraken | Buy, Sell and Margin Trade Bitcoin (BTC) and Ethereum (ETH) - Buy, Sell, Trade Bitcoin
Bittrex.com - Bittrex, The Next Generation Digital Currency Exchange
Binance - Chinese exchange, werkt goed voor handelen tussen crpytomunten

Bedrijven waar je crypto kan kopen buiten een exchange om?
Bitcoins Kopen en Verkopen met iDEAL, Bancontact of SEPA | LiteBit
Bitonic
Bitcoins kopen - iDEAL, Banktransfer of Creditcard | BTC Direct

Bitcoin block explorers
Blockchain.info
BlockExplorer.com
CryptoGraffiti.info

Crypto koersen

Preev simple bitcoin price
Coinmarketcap.com - CryptoCurrency Market Capitalizations
Cryptodashboard.io - Lichtgewicht versie van Coinmarketcap met auto refresh
cryptowat.ch - Live koersen van de belangrijkste exchanges

Gedetailleerde crypto statistieken
fork.lol
coin.dance
Statoshi.info
Cryptocurrency Mining Profitability
BitcoinWisdom.com

Crypto nieuws
Bitcoin nieuws
Bitcoin Magazine
Coindesk
CoinTelegraph
/r/CryptoCurrency
/r/Bitcoin (Bitcoin.org / Bitcoin aanhangers)
/r/btc (Bitcoin.com / Bitcoin Cash aanhangers)

Bitcoin en belastingaangifte

Bitcoins als vermogen: box 3
Het bezit van bitcoins en andere cryptovaluta wordt gezien als vermogen. Vermogen moet worden opgegeven in box 3.

De waarde die u opgeeft is de waarde (in euro’s) van uw cryptovaluta op 1 januari van het fiscale jaar. Bij uw belastingaangifte over het jaar 2016, geeft u dus aan hoeveel uw ‘coins’ op 1 januari waard waren. Wij adviseren u om altijd al uw currencies op te geven, ook als het om kleine bedragen gaat. Immers kan uw cryptovaluta in een jaar sterk in waarde stijgen, als u het niet eerder heeft opgegeven dan kampt u in de toekomst wellicht met een voor de belastingdienst onverklaarbaar vermogen.

Voor meer informatie kunt u kijken op de website van de Belastingdienst.

Starten met het kopen van Bitcoin of Altcoins
- Open een account op bijv Binance.(Zie hierboven)
- Bij de tab 'Deposits/withdrawals' kies je 'Deposit' bij Ether. Kopieer het wallet-adres.
- Koop Ether (bijvoorbeeld bij BTC-direct of Bitonic). Verzend het naar het adres van Binance. Betaal met iDeal.
- Na de verwerkingstijd (meestal 20-30 min) staat je saldo in Ether op Binance. Via de Exchanges kan je Ether kopen/verkopen voor andere Crypto.
(Elke transactie -dus koop/verkoop van crypto op Binance- kost je 0,1% van de transactiesom aan fee. Lagere fee (0,05%) is mogelijk als je BNB-crypto gekocht hebt. In dat geval gaan deze fees direct van je BNB-saldo af.)

DISCLAIMER:
Cryptocurrency is een erg jonge en volatiele markt. Nog meer dan voor elke andere markt geldt hier dat je je goed moet inlezen en investeer enkel geld dat je kan missen. Don't invest recklessly.



Be fearful when Tether crashes.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_186062827
Het jachtseizoen is geopend!
Nog een halve labo in de min, maar het gaat de goede kant op.
pi_186064227
sunshinelu24 twitterde op zaterdag 06-04-2019 om 09:04:16 @TheChinaCoin @bsc44_x @rgrottola @vechainofficial @DNVGL @SumConcierge Nothing big, just a start to launch implementation in another country. reageer retweet
lol
  zaterdag 6 april 2019 @ 11:35:04 #4
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_186065052
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 10:36 schreef Dimachaerus het volgende:
sunshinelu24 twitterde op zaterdag 06-04-2019 om 09:04:16 @:TheChinaCoin @:bsc44_x @:rgrottola @:vechainofficial @:DNVGL @:SumConcierge Nothing big, just a start to launch implementation in another country. reageer retweet
lol
Het is dan de vraag met welk automerk. Hij was deze week vlakbij maranello, maar ik zie Ferrari niet echt als een energie zuinig autootje :D
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_186065387
Wall Street geld weet eindelijk de weg te vinden en niemand ziet het.. _O-



CME futures 10x volume in 4 dagen tijd.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2019 11:59:22 ]
pi_186065513
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 11:59 schreef Piva het volgende:
Wall Street geld weet eindelijk de weg te vinden en niemand ziet het.. _O-

[ afbeelding ]

CME futures 10x volume in 4 dagen tijd.
Bankiersbonussen in mei?
pi_186066458
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 12:08 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Bankiersbonussen in mei?
1 April bonus.
pi_186066512
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 11:59 schreef Piva het volgende:
Wall Street geld weet eindelijk de weg te vinden en niemand ziet het.. _O-

[ afbeelding ]

CME futures 10x volume in 4 dagen tijd.
Deze units worden niet gesettled in Bitcoin toch? :P
pi_186066541
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 13:29 schreef KapBak het volgende:

[..]

Deze units worden niet gesettled in Bitcoin toch? :P
Klopt, cash settlement.
pi_186066550
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 13:32 schreef Piva het volgende:

[..]

Klopt, cash settlement.
Jammer, maar in BTC komt nog wel
  zaterdag 6 april 2019 @ 13:35:07 #11
62913 Blik
The one and Only!
pi_186066578
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 11:35 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Het is dan de vraag met welk automerk. Hij was deze week vlakbij maranello, maar ik zie Ferrari niet echt als een energie zuinig autootje :D
Fiat?
pi_186066618
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 13:35 schreef Blik het volgende:

[..]

Fiat?
Minderwaardige currency is dat zeg
  zaterdag 6 april 2019 @ 14:04:41 #13
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_186066964
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 13:35 schreef Blik het volgende:

[..]

Fiat?
Fiat Crystler zou kunnen idd
Please sir. When moon? When Mustang?
  zaterdag 6 april 2019 @ 15:45:25 #14
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_186068099
Prijzen van Vechain X-nodes zijn wel lekker aan het stijgen :)
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 6 april 2019 @ 18:24:23 #15
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186070003
Zat er wat uren naast :D

VET stable coin _O_
  zaterdag 6 april 2019 @ 18:55:49 #16
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_186070474
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 18:24 schreef Kyran het volgende:
Zat er wat uren naast :D

VET stable coin _O_
Carbon ecosystem live in 2 weeks _O_
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_186070750
Heeft italie nu een partnership met vechain en president xi
pi_186071034
wat voelt beter aan om te gebruiken: delta of blockfolio ?
gebruik normaal cryptocompare op pc, maar word eens tijd om richting app te gaan

Edit: verder gebruik ik enkel binance app
pi_186071065
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 19:23 schreef Syphixx het volgende:
wat voelt beter aan om te gebruiken: delta of blockfolio ?
gebruik normaal cryptocompare op pc, maar word eens tijd om richting app te gaan
ik vind ze allebei niet echt geweldig. maar gebruik vooral blockfolio.

[ Bericht 2% gewijzigd door NeeOfTochJA op 06-04-2019 19:44:01 ]
  zaterdag 6 april 2019 @ 20:15:21 #20
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_186071881
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 19:23 schreef Syphixx het volgende:
wat voelt beter aan om te gebruiken: delta of blockfolio ?
gebruik normaal cryptocompare op pc, maar word eens tijd om richting app te gaan

Edit: verder gebruik ik enkel binance app
Gewoon all-in op 1 coin en geen app
pi_186075572
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 20:15 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Gewoon all-in op 1 coin en geen app
Inderdaad gewoon bitcoin kopen. En zodra alle nimwits over bitcoin of beter nog shitcoin beginnen en dat iedereen super rijk gaat worden, beginnen met het dumpen.
pi_186078250
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 20:15 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Gewoon all-in op 1 coin en geen app
Jep, op rippel toch
Lambo of Rekt
pi_186078896
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 20:15 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Gewoon all-in op 1 coin en geen app
Sja, vanuit de normale beurs heb ik geleerd toch in meer verschillende projecten te stappen, ipv 1tje.
Kijk maar eens naar grote beleggers, die zitten ook een een aantal projecten, meestal niet 1.
pi_186078905
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 08:46 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Jep, op rippel toch
Ripple is goed en zou een aanzienblijkdeel van je portfolio moeten bevatten, maar wat als Ripple veder gaat zonder gebruik te maken van XRP?
pi_186079014
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 10:13 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Ripple is goed en zou een aanzienblijkdeel van je portfolio moeten bevatten, maar wat als Ripple veder gaat zonder gebruik te maken van XRP?
:')
Lambo of Rekt
pi_186079186
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 10:13 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Ripple is goed en zou een aanzienblijkdeel van je portfolio moeten bevatten, maar wat als Ripple veder gaat zonder gebruik te maken van XRP?
Je zou all in moeten gaan op olie, maar wat als iedereen straks elektrisch rijdt
  zondag 7 april 2019 @ 10:47:10 #27
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_186079361
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 10:12 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Sja, vanuit de normale beurs heb ik geleerd toch in meer verschillende projecten te stappen, ipv 1tje.
Kijk maar eens naar grote beleggers, die zitten ook een een aantal projecten, meestal niet 1.
Cryptocurrency is geen effectenbeurs.
  zondag 7 april 2019 @ 10:49:57 #28
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_186079411
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 10:35 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Je zou all in moeten gaan op olie, maar wat als iedereen straks elektrisch rijdt
Je schetst een probleem dat er niet gaat komen. Althans, de komende 20 jaar niet. Als de lage bijtelling straks helemaal voorbij is zullen er amper nog EV's verkocht worden.
  zondag 7 april 2019 @ 10:51:57 #29
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_186079443
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 08:46 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Jep, op rippel toch
Ik zou een Chinese godencoin kiezen.
pi_186079727
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 10:49 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Je schetst een probleem dat er niet gaat komen. Althans, de komende 20 jaar niet. Als de lage bijtelling straks helemaal voorbij is zullen er amper nog EV's verkocht worden.
Nog een jaar of 7 en elektrische auto's zijn even duur als de brandstofuitvoeringen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 7 april 2019 @ 11:17:17 #31
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_186079806
Ik wil dat jullie me net zo lang mentionen tot ik instap :@

Het moet nu
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_186080013
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 11:17 schreef Nattekat het volgende:
Ik wil dat jullie me net zo lang mentionen tot ik instap :@

Het moet nu
Ben je nu nog niet ingestapt?
Lambo of Rekt
  Moderator / Redactie Sport zondag 7 april 2019 @ 11:34:34 #33
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_186080032
quote:
10s.gif Op zondag 7 april 2019 11:33 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ben je nu nog niet ingestapt?
Erg hè
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_186080469
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 11:34 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Erg hè
STAP IN DAN
  zondag 7 april 2019 @ 12:35:59 #35
62913 Blik
The one and Only!
pi_186080900
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 10:49 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Je schetst een probleem dat er niet gaat komen. Althans, de komende 20 jaar niet. Als de lage bijtelling straks helemaal voorbij is zullen er amper nog EV's verkocht worden.
Onzin, dit is wensdenken van je.

elektrische auto’s worden goedkoper en praktischer de komende jaren (en breder verkrijgbaar, 2019/2020 gaat het aantal modellen 5x zo groot worden) en de subsidie zal nooit helemaal wegvallen omdat er klimaatdoelstellingen liggen waar we aan gebonden zijn. Auto’s zijn wellicht niet de meest efficiënte vorm van zuiniger omgaan met milieu maar is wel een lekker en makkelijk politiek statement.
pi_186080941
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 12:05 schreef KapBak het volgende:

[..]

STAP IN DAN
Dan weten we zeker dat het snel weer omlaag gaat.
pi_186081126
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 12:38 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Dan weten we zeker dat het snel weer omlaag gaat.
Hoe noemde we dat vorig jaar ook al weer?

Inkoopmomentje :P
pi_186081387
Nou ik ben blij dat ik net een nieuwe auto heb die helemaal NIET elektrisch is, wat een gekut. Voordat dit echt goed werkt en je het hele land wil verplichten om elektrisch te rijden moeten we eerst maar eens een extra kerncentrale bouwen en in elke straat 20 van die laadpalen neerzetten, en in het buitenland ook, overal, anders kom je nog nergens. Dit gaat hem niet worden de komende 10 jaar hoor
pi_186081832
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 13:10 schreef metallicelmo het volgende:
Nou ik ben blij dat ik net een nieuwe auto heb die helemaal NIET elektrisch is, wat een gekut. Voordat dit echt goed werkt en je het hele land wil verplichten om elektrisch te rijden moeten we eerst maar eens een extra kerncentrale bouwen en in elke straat 20 van die laadpalen neerzetten, en in het buitenland ook, overal, anders kom je nog nergens. Dit gaat hem niet worden de komende 10 jaar hoor
Ik denk dat je je hier in vergist. Aankomende jaren zal het aanbod exponentieel groeien en de prijs van een voertuig zakken. Ik rij zon 50 km op een dag (woon werk). Perfect zon elektrische auto.

Voor lange afstanden moet nog iets bedacht worden. Maar de techniek staat ook niet stil.

En dan ook nog dat elektrische auto's zo goed als geen onderhoud nodig hebben. Banden, remmen en daar houdt het wel een beetje mee op. Dat scheelt me ook zo weer 500 euro per jaar.

Nog iets verder denken. Ik trek s'avonds gedeeltelijk mijn auto leeg om te koken, verwarmen etc. Welk ik overdag week aanvul met het overschot aan zonne energie.
pi_186081891
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 13:10 schreef metallicelmo het volgende:
Nou ik ben blij dat ik net een nieuwe auto heb die helemaal NIET elektrisch is, wat een gekut. Voordat dit echt goed werkt en je het hele land wil verplichten om elektrisch te rijden moeten we eerst maar eens een extra kerncentrale bouwen en in elke straat 20 van die laadpalen neerzetten, en in het buitenland ook, overal, anders kom je nog nergens. Dit gaat hem niet worden de komende 10 jaar hoor
Om alle 8,4 miljoen personenauto's om te zetten naar elektrisch heeft Nederland maar 18% meer stroom nodig. Maar omdat men ook veel 's nachts gaat laden, wordt het netwerk en de centrales efficiënter gebruikt, dus netto zijn er niet 18% meer centrales nodig.

En zo'n gekut is het niet, je kan iedere ochtend met een volle accu vertrekken. Probeer dat maar eens met je brandstofauto.

Wat betreft de stroom, auto's in Nederland rijden gemiddeld 13.000km per jaar.
Op 1kWh rij je ongeveer 5km.
13.000 / 5 = 2.600kWh per auto per jaar.

8.400.000 x 2.600 = 21.840.000.000kWh per jaar.

Nederland (incl. industrie) verstookt zo'n 120 miljard kWh per jaar, dus die 21.84 miljard kWh zorgt voor zo'n 18,2% meer stroomverbruik.

Daar staat tegenover dat het raffineren van benzine en diesel zo'n 1,5kWh per liter kost. Nu worden er ook andere producten vam ruwe olie gemaakt (asfalt, kerosine, stookolie, plastics, etc) maar zo'n 75% is diesel en benzine. Dus we gaan ook veel stroom besparen.

Auto's verstoken zo'n 8 miljard liter brandstof per jaar, al zou je maar 0,75kWh per liter op het conto van autobrandstoffen schrijven, dan bespaar je al 6 miljard kWh per jaar aan stroom.

En die laadpalen is natuurlijk ook niet zo spannend, er worden per jaar zo'n 400.000 nieuwe auto's verkocht dus vanaf 2030 moeten we voor dat aantal auto's laadpalen bijplaatsen.
Een deel zal thuis laden, een deel op het werk, een deel op straat, een deel bij de McDonalds, een deel bij klanten, een deel bij superchargers, een deel bij tankstations, wegrestaurants, IKEA, supermarkten, etc.

Ik voorzie geen grote problemen, als de vraag er is (Eneco klaagt echt niet als ze meer stroom kunnen verkopen) komt de infrastructuur er ook wel.
pi_186081914
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 13:34 schreef ArnoldG0342 het volgende:

[..]

Ik denk dat je je hier in vergist. Aankomende jaren zal het aanbod exponentieel groeien en de prijs van een voertuig zakken. Ik rij zon 50 km op een dag (woon werk). Perfect zon elektrische auto.

Voor lange afstanden moet nog iets bedacht worden. Maar de techniek staat ook niet stil.

En dan ook nog dat elektrische auto's zo goed als geen onderhoud nodig hebben. Banden, remmen en daar houdt het wel een beetje mee op. Dat scheelt me ook zo weer 500 euro per jaar.

Nog iets verder denken. Ik trek s'avonds gedeeltelijk mijn auto leeg om te koken, verwarmen etc. Welk ik overdag week aanvul met het overschot aan zonne energie.
Remmen van een EV gaan daarbij ook nog eens tot 3x langer mee dan bij een brandstofauto.
  zondag 7 april 2019 @ 13:44:04 #42
62913 Blik
The one and Only!
pi_186081992
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 13:38 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Om alle 8,4 miljoen personenauto's om te zetten naar elektrisch heeft Nederland maar 18% meer stroom nodig. Maar omdat men ook veel 's nachts gaat laden, wordt het netwerk en de centrales efficiënter gebruikt, dus netto zijn er niet 18% meer centrales nodig.

En zo'n gekut is het niet, je kan iedere ochtend met een volle accu vertrekken. Probeer dat maar eens met je brandstofauto.

Wat betreft de stroom, auto's in Nederland rijden gemiddeld 13.000km per jaar.
Op 1kWh rij je ongeveer 5km.
13.000 / 5 = 2.600kWh per auto per jaar.

8.400.000 x 2.600 = 21.840.000.000kWh per jaar.

Nederland (incl. industrie) verstookt zo'n 120 miljard kWh per jaar, dus die 21.84 miljard kWh zorgt voor zo'n 18,2% meer stroomverbruik.

Daar staat tegenover dat het raffineren van benzine en diesel zo'n 1,5kWh per liter kost. Nu worden er ook andere producten vam ruwe olie gemaakt (asfalt, kerosine, stookolie, plastics, etc) maar zo'n 75% is diesel en benzine. Dus we gaan ook veel stroom besparen.

Auto's verstoken zo'n 8 miljard liter brandstof per jaar, al zou je maar 0,75kWh per liter op het conto van autobrandstoffen schrijven, dan bespaar je al 6 miljard kWh per jaar aan stroom.

En die laadpalen is natuurlijk ook niet zo spannend, er worden per jaar zo'n 400.000 nieuwe auto's verkocht dus vanaf 2030 moeten we voor dat aantal auto's laadpalen bijplaatsen.
Een deel zal thuis laden, een deel op het werk, een deel op straat, een deel bij de McDonalds, een deel bij klanten, een deel bij superchargers, een deel bij tankstations, wegrestaurants, IKEA, supermarkten, etc.

Ik voorzie geen grote problemen, als de vraag er is (Eneco klaagt echt niet als ze meer stroom kunnen verkopen) komt de infrastructuur er ook wel.
Jamaar, ik moet ook op wintersport en zomervakantie en dan kan ik natuurlijk niet onderweg 45 minuten wachten tot mijn auto is opgeladen... :D
pi_186082019
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 13:39 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Remmen van een EV gaan daarbij ook nog eens tot 3x langer mee dan bij een brandstofauto.
Inderdaad. Er was een Tesla in het programma 'het klokje rond' van Autoweek.
Die had dacht ik 275k km op de teller staan. 2e setje remblokken en eerste setje schijven.

Moet je kijken hoeveel CO2 het alleen al scheelt dat er geen slijtdelen meer geproduceerd en getransporteerd hoeven te worden.
pi_186082044
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 13:44 schreef Blik het volgende:

[..]

Jamaar, ik moet ook op wintersport en zomervakantie en dan kan ik natuurlijk niet onderweg 45 minuten wachten tot mijn auto is opgeladen... :D
Een kennis van me deed z'n eerste wintersport naar Oostenrijk met een Tesla S al 3 jaar geleden ;) Schijnt dat er genoeg superchargers op de route staan :)
pi_186082112
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 12:38 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Dan weten we zeker dat het snel weer omlaag gaat.
Hoeveel ging er de laatste keer vanaf? -90% ofzo?
pi_186082184
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 13:50 schreef Piva het volgende:

[..]

Hoeveel ging er de laatste keer vanaf? -90% ofzo?
Die wil ik niet per sé allemaal op Nattekat schuiven :P
  Moderator / Redactie Sport zondag 7 april 2019 @ 13:56:09 #47
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186082203
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 11:34 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Erg hè
Ik zou even wachten tot we weer laag 4k zitten dan :P
  Moderator / Redactie Sport zondag 7 april 2019 @ 13:57:10 #48
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_186082213
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 13:56 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik zou even wachten tot we weer laag 4k zitten dan :P
Is voor lange termijn. Maar ik had wel veel eerder moeten instappen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport zondag 7 april 2019 @ 13:58:19 #49
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186082230
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 13:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Is voor lange termijn. Maar ik had wel veel eerder moeten instappen.
Nou ja dan nog, scheelt toch wel wat als we straks 200k per BTC zitten :D
  Moderator / Redactie Sport zondag 7 april 2019 @ 13:59:32 #50
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_186082252
Oh, bij nader inzien... _O- :')

Ik wacht nog heel even.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 7 april 2019 @ 14:03:54 #51
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_186082305
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 11:12 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Nog een jaar of 7 en elektrische auto's zijn even duur als de brandstofuitvoeringen.
En hoe gaat ons elektriciteitsnetwerk dat handelen als we om 18u in één keer allemaal tegelijk die auto aan de lader hangen?

Ik weet dat er oplossingen mogelijk zijn, maar zie die over 7 jaar nog niet op grote schaal werkend uitgerold. Daarnaast, als een leaserijder kan kiezen tussen een gelijk geprijsde (zowel werkgeverslasten als bijtelling) elektrische auto of een benzine variant die hij overal in 5 minuten vol kan gooien, wat kiest hij dan? Ik verwacht dat maar een klein deel vrijwillig elektrisch zal gaan.

Ben overigens wel voorstander, rij al bijna 4 jaar PHEV, maar zie het niet gebeuren.
pi_186082324
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 14:03 schreef leolinedance het volgende:

[..]

En hoe gaat ons elektriciteitsnetwerk dat handelen als we om 18u in één keer allemaal tegelijk die auto aan de lader hangen?

Ik weet dat er oplossingen mogelijk zijn, maar zie die over 7 jaar nog niet op grote schaal werkend uitgerold.

Ben overigens wel voorstander, rij al bijna 4 jaar PHEV, maar zie het niet gebeuren.
Dat we die auto om 18:00 allemaal aan de lader hangen, wil niet betekenen dat al die auto's om 18:00 gaan laden. Smart-grid laders gaan de laadstroom afstemmen op de belasting van de wijktrafo en het laden spreiden over de nacht.

Voor die enkeling die toch om 4 uur 's nachts op pad moet is er natuurlijk een prioriteit in te stellen met de laad-app.

quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 13:38 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Om alle 8,4 miljoen personenauto's om te zetten naar elektrisch heeft Nederland maar 18% meer stroom nodig. Maar omdat men ook veel 's nachts gaat laden, wordt het netwerk en de centrales efficiënter gebruikt, dus netto zijn er niet 18% meer centrales nodig.

En zo'n gekut is het niet, je kan iedere ochtend met een volle accu vertrekken. Probeer dat maar eens met je brandstofauto.

Wat betreft de stroom, auto's in Nederland rijden gemiddeld 13.000km per jaar.
Op 1kWh rij je ongeveer 5km.
13.000 / 5 = 2.600kWh per auto per jaar.

8.400.000 x 2.600 = 21.840.000.000kWh per jaar.

Nederland (incl. industrie) verstookt zo'n 120 miljard kWh per jaar, dus die 21.84 miljard kWh zorgt voor zo'n 18,2% meer stroomverbruik.

Daar staat tegenover dat het raffineren van benzine en diesel zo'n 1,5kWh per liter kost. Nu worden er ook andere producten vam ruwe olie gemaakt (asfalt, kerosine, stookolie, plastics, etc) maar zo'n 75% is diesel en benzine. Dus we gaan ook veel stroom besparen.

Auto's verstoken zo'n 8 miljard liter brandstof per jaar, al zou je maar 0,75kWh per liter op het conto van autobrandstoffen schrijven, dan bespaar je al 6 miljard kWh per jaar aan stroom.

En die laadpalen is natuurlijk ook niet zo spannend, er worden per jaar zo'n 400.000 nieuwe auto's verkocht dus vanaf 2030 moeten we voor dat aantal auto's laadpalen bijplaatsen.
Een deel zal thuis laden, een deel op het werk, een deel op straat, een deel bij de McDonalds, een deel bij klanten, een deel bij superchargers, een deel bij tankstations, wegrestaurants, IKEA, supermarkten, etc.

Ik voorzie geen grote problemen, als de vraag er is (Eneco klaagt echt niet als ze meer stroom kunnen verkopen) komt de infrastructuur er ook wel.
En:

https://tweakers.net/reviews/6639/7/van-snelladen-tot-slim-laden-voldoende-laadpalen-voldoende-stroom-is-er-straks-genoeg-stroom.html

[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 07-04-2019 14:11:33 ]
  zondag 7 april 2019 @ 14:15:52 #53
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_186082466
quote:
Je vergeet gemakshalve even die piek als iedereen thuis komt. En dan moeten we dus loadsharen, maar hoe ga je bepalen wie er eerst mag laden en wie als laatst? Lekker als je 's avonds nog weg moet maar achteraan in de rij staat..

Je stukje komt hier vandaan: https://www.autointernati(...)p-elektriciteitsnet/

Maar je vergeet wel een belangrijk stukje:

"Bij een hogere penetratiegraad van elektrische auto’s ontstaat er mogelijk een risico van overbelasting van het lokale elektriciteitsnet, bijvoorbeeld als iedereen om 18.00 uur thuiskomt in een wijk en tegelijk begint met laden."

Het is al aangetoond dat dit zeker het geval is, vooral in wat oudere wijken.

Mensen willen vrijheid hebben en niet afhankelijk zijn, zeker wanneer het ze geen financieel voordeel oplevert.

Er is na 2021 amper (of zelfs geen) voordeel te behalen aan elektrische auto's. Ze zijn nog altijd duurder dan benzine auto's, stel je hebt zonnepanelen, dan kun je die stroom gebruiken als je thuis komt en er dus geen/weinig zon is, komt die stroom alsnog uit het net. Opladen bij openbare palen is vaak erg duur, bezette plaatsen op openbare plaatsen etc. Dat gaat het meerendeel van het volk gewoon niet doen.

Kun jij redenen noemej waardoor men wél massaal EV gaat rijden? Ik kan er twee noemen: milieu en comfort (stil), maar die zullen niet doorslaggevend zijn verwacht ik.

[ Bericht 7% gewijzigd door leolinedance op 07-04-2019 14:25:51 ]
pi_186082608
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 14:15 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Je vergeet gemakshalve even die piek als iedereen thuis komt. En dan moeten we dus loadsharen, maar hoe ga je bepalen wie er eerst mag laden en wie als laatst? Lekker als je 's avonds nog weg moet maar achteraan in de rij staat..

Je stukje komt hier vandaan: https://www.autointernati(...)p-elektriciteitsnet/

Maar je vergeet wel een belangrijk stukje:

"Bij een hogere penetratiegraad van elektrische auto’s ontstaat er mogelijk een risico van overbelasting van het lokale elektriciteitsnet, bijvoorbeeld als iedereen om 18.00 uur thuiskomt in een wijk en tegelijk begint met laden."

Het is al aangetoond dat dit zeker het geval is, vooral in wat oudere wijken.

Mensen willen vrijheid hebben en niet afhankelijk zijn, zeker wanneer het ze geen financieel voordeel oplevert.
Ik verwacht niet dat dat een probleem wordt. Je moet dan én een lege accu hebben én nog een flink eind moeten rijden 's avonds. Nou, dan laad je een keer met hoge prioriteit en betaal je een paar cent extra per kWh, prijsdifferentiatie is een prima oplossing.

En als jij om 18:00 thuiskomt met een geheel lege accu, dan rij je sowieso niet om 20:00 weg met een volle accu bij een lader in de straat of thuis. Meer dan 11kW ga je daar niet laden, vs 250kW maximaal langs de snelweg. 2x 11kWh x 5 = 110km bijladen in 2 uur als je een 3-fase lader hebt.
Dus is het dan handiger om op weg naar huis nog even bij een snellader te parkeren en een bak koffie te pakken.

Als ik thuiskom, knal ik m'n auto aan de lader met de wetenschap dat ik 's ochtends weer met een volle accu weg kan rijden. Hoe laat hij begint met laden boeit me dan verder niet en zo is het voor veel mensen.
pi_186082651
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 14:15 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Kun jij redenen noemej waardoor men wél massaal EV gaat rijden? Ik kan er twee noemen: milieu en comfort (stil), maar die zullen niet doorslaggevend zijn verwacht ik.
Ik kan er nog 1 bedenken: kabinet Wormhoudt bepaalt dat je vanaf 2040 de stad niet meer in met je brandstofauto.
  zondag 7 april 2019 @ 14:43:03 #56
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_186082843
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 14:30 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik kan er nog 1 bedenken: kabinet Wormhoudt bepaalt dat je vanaf 2040 de stad niet meer in met je brandstofauto.
Doe maar eerder. En stinkende pleurisscooters ook verbieden.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zondag 7 april 2019 @ 14:47:56 #57
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_186082919
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 14:30 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik kan er nog 1 bedenken: kabinet Wormhoudt bepaalt dat je vanaf 2040 de stad niet meer in met je brandstofauto.
Dat is over 21 jaar! En puur speculatief. Daarnaast kan tegen die tijd best een andere, schone manier van energie-opslag toonaangevend zijn. Ik zet in op waterstof.
  zondag 7 april 2019 @ 14:49:36 #58
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_186082952
quote:
14s.gif Op zondag 7 april 2019 14:43 schreef fathank het volgende:

[..]

Doe maar eerder. En stinkende pleurisscooters ook verbieden.
Waar moeten Henk, Ingrid en de kids dan betaalbare 2e hands elektrische auto's vandaan halen?

[ Bericht 0% gewijzigd door leolinedance op 07-04-2019 15:01:09 ]
pi_186082996
Er zijn al cruiseschepen (pond) op accu's die in minder dan een uur kan worden opgeladen.

Natuurlijk gaan we straks elektrisch rijden. Het stroomnet wordt ook gewoon vertweevoudigd.

Al ben ik van mening dat we over moeten naar DC.
Vakman pur sang
  zondag 7 april 2019 @ 14:54:23 #60
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_186083039
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 12:35 schreef Blik het volgende:

[..]

Onzin, dit is wensdenken van je.

elektrische auto’s worden goedkoper en praktischer de komende jaren (en breder verkrijgbaar, 2019/2020 gaat het aantal modellen 5x zo groot worden) en de subsidie zal nooit helemaal wegvallen omdat er klimaatdoelstellingen liggen waar we aan gebonden zijn. Auto’s zijn wellicht niet de meest efficiënte vorm van zuiniger omgaan met milieu maar is wel een lekker en makkelijk politiek statement.
Wensdenken! Haha :D

Man, ik lease zelf én rijd (deels) elektrisch. Hoe kom je hier nou bij...
  zondag 7 april 2019 @ 14:57:53 #61
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_186083100
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 14:49 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Waar moeten Henk, Ingrid en de kids dan betaalbare 2e hands elektrische auto's vandaan halen dan?
Moet dat dan? En parkeren met je giftige stinkhok doe je maar ergens buiten de stad en pak je maar de trolleybus.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zondag 7 april 2019 @ 15:02:38 #62
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_186083167
quote:
14s.gif Op zondag 7 april 2019 14:57 schreef fathank het volgende:

[..]

Moet dat dan? En parkeren met je giftige stinkhok doe je maar ergens buiten de stad en pak je maar de trolleybus.
Klare taal
  zondag 7 april 2019 @ 15:08:42 #63
62913 Blik
The one and Only!
pi_186083256
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 14:54 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wensdenken! Haha :D

Man, ik lease zelf én rijd (deels) elektrisch. Hoe kom je hier nou bij...
Je opmerking getuigd in ieder geval niet van enige toekomstvisie
  zondag 7 april 2019 @ 16:33:58 #64
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_186084740
Mijn toekomstvisie is BTC $250000 EOY
Hmz...
  zondag 7 april 2019 @ 16:34:18 #65
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_186084743
Nee grapje, tientje max.
Hmz...
pi_186084784
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 14:30 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik kan er nog 1 bedenken: kabinet Wormhoudt bepaalt dat je vanaf 2040 de stad niet meer in met je brandstofauto.
Ik heb die Wormhoudt altijd al een pientere meid gevonden, al is ze nog wel wat jong.
pi_186085085
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 10:22 schreef EggsTC het volgende:

[..]

:')
Is :') echt nodig?
pi_186085668
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 16:49 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Is :') echt nodig?
Soms wel, bij Ripple bijvoorbeeld :')
Vakman pur sang
  Moderator / Redactie Sport zondag 7 april 2019 @ 17:10:44 #69
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186085678
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 17:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Soms wel, bij Ripple bijvoorbeeld :')
_O-
  zondag 7 april 2019 @ 17:16:08 #70
131603 Afwazig
Serious business
pi_186085817
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 17:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Soms wel, bij Ripple bijvoorbeeld :')
Is waar.
  zondag 7 april 2019 @ 17:40:44 #71
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_186086532
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 17:16 schreef Afwazig het volgende:

[..]

Is waar.
Donder toch op man.

#xrpthestandard
Hmz...
pi_186088525
Hoe het ook is, Ripple is 1 van de best presteerden coins van de coinmarketcap.
pi_186089379
Grootste ROI coins:
The most successful ICOs, in terms of ROI (since ICO)*
NXT
NXT is an open source blockchain platform for applications and financial services that includes many features such as a Decentralized Asset Exchange, a Voting system, a Messaging system, a Currency Creation feature and, of course, its own NXT digital currency.
Since its ICO started in September 2013, it gained +680.233% in value. What makes NXT so successful? Its efficiency in transactions, a good developer’s community, and having spotted and solved a problem of scalability with the pioneering cryptocurrencies.
IOTA
IOTA makes use of distributed ledgers, but replaces blockchain with a different technology called Tangle. Due to its structure, there is no need of miners, and then there are no fees.
With its ICO launched in November 2015, IOTA has already increased +223.972%% in value. What is IOTA’s strength point? Its speed and low costs involved make it the ultimate distributed communication protocol for the Internet of Things “IoT”.
NEO
NEO is one of the most renowned China’s blockchain projects, whose aim is to manage transactions and dApps through the execution of smart contracts. Born as a public project, it is now frequently mentioned as a possible threat for Ethereum.
Since the ICO launch in October 2015, it is grown up to ++149.526%. Among its best features, it is relevant to mention the possibility for developers to use a wide range of programming languages, its proof-of-stake system and the digital identity management.
Ethereum
Ethereum is not only the second most valued cryptocurrency in terms of market cap, but also the most famous decentralized platform to run smart contracts and build dApps. Since its ICO was launched in August 2014, its value increased +123.056%. Despite the cryptocurrencies market storm, due to its robust infrastructure, Ethereum is attracting corporates’ big projects and it is definitely here to stay.
Stratis
Stratis aims to offer simple and affordable end-to-end solutions for development, testing and deployment of native C# blockchain applications, allowing companies to create their custom blockchain applications.
With its ICO launch in June 2016, is one of the most recent, yet best performing assets, with a +49.143% growth. Its ease of use and its Blockchain-as-a-service solution boost the mainstream adoption of blockchain.
Vakman pur sang
pi_186089645
Er is 2,159 BTC onderweg van een kennis waar ik een investering voor ga doen.

Heb 'm van tevoren 5x gevraagd wat hij met die ¤300 gaat doen over 2 jaar. Hij werd niet zenuwachtig van die vraag, dus hij is geschikt :+

Nu ff spreiden over 5,2 coins.
pi_186089881
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 20:03 schreef MaGNeT het volgende:
Er is 2,159 BTC onderweg van een kennis waar ik een investering voor ga doen.

Heb 'm van tevoren 5x gevraagd wat hij met die ¤300 gaat doen over 2 jaar. Hij werd niet zenuwachtig van die vraag, dus hij is geschikt :+

Nu ff spreiden over 5,2 coins.
Hoe kan ¤300 2.159 BTC waard zijn?
pi_186089941
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 20:14 schreef FordSierra het volgende:

[..]

Hoe kan ¤300 2.159 BTC waard zijn?
Ik moest het ook al 3x lezen :')
U MAD?
pi_186090043
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 20:14 schreef FordSierra het volgende:

[..]

Hoe kan ¤300 2.159 BTC waard zijn?
Ongeschikt.
  zondag 7 april 2019 @ 20:28:28 #78
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_186090222
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 15:08 schreef Blik het volgende:

[..]

Je opmerking getuigd in ieder geval niet van enige toekomstvisie
Goede argumenten :D
Knappe jongen die nu weet hoe het er over 7 tot 20 jaar exact uit zal zien.
pi_186090293
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 20:28 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Goede argumenten :D
Knappe jongen die nu weet hoe het er over 7 tot 20 jaar exact uit zal zien.
Educated guess.
  zondag 7 april 2019 @ 20:33:41 #80
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_186090345
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 14:05 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat we die auto om 18:00 allemaal aan de lader hangen, wil niet betekenen dat al die auto's om 18:00 gaan laden. Smart-grid laders gaan de laadstroom afstemmen op de belasting van de wijktrafo en het laden spreiden over de nacht.

Voor die enkeling die toch om 4 uur 's nachts op pad moet is er natuurlijk een prioriteit in te stellen met de laad-app.
[..]

En:

https://tweakers.net/reviews/6639/7/van-snelladen-tot-slim-laden-voldoende-laadpalen-voldoende-stroom-is-er-straks-genoeg-stroom.html
Ja en dan gaat iedereen natuurlijk die prioriteit inschakelen. Je wil nl. niet afhankelijk zijn en te allen tijde kunnen vertrekken in de avond. Je voelt het al helemaal aan komen toch?

Leuke plannen en het is technologisch ook allemaal mogelijk, maar voordat onze maatschappij zo ver is zijn we echt vele, vele jaren verder.
  zondag 7 april 2019 @ 20:35:55 #81
62913 Blik
The one and Only!
pi_186090412
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 20:28 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Goede argumenten :D
Knappe jongen die nu weet hoe het er over 7 tot 20 jaar exact uit zal zien.
Beiden zijn feiten, elektrische auto’s worden goedkoper en klimaatdoelstellingen zijn een feit en het is ook een feit dat die gedeeltelijk ten goede zullen komen aan een groener autopark.

Waar jouw inzicht vandaan komt dat niemand ze meer gaat kopen in de toekomst begrijp ik dan juist weer niet. De argumenten ontbreken volledig
  zondag 7 april 2019 @ 20:37:55 #82
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_186090468
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 20:31 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Educated guess.
Nogal kort door de bocht om er vanuit te gaan dat binnen 7 tot 20 jaar iedereen elektrisch rijdt en het complete laadsysteem daarop is aangepast.

Wat overigens ook nog zo'n crime is zijn die verschillende oplaadstekkers. Begin eerst eens met standaardiseren.
pi_186090469
Maar met een elektrische auto auto kan ik niet revven zodat iedereen in de buurt weet dat BadVlad thuiskomt. :@
  Moderator / Redactie Sport zondag 7 april 2019 @ 20:42:19 #84
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186090579
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 20:33 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ja en dan gaat iedereen natuurlijk die prioriteit inschakelen. Je wil nl. niet afhankelijk zijn en te allen tijde kunnen vertrekken in de avond. Je voelt het al helemaal aan komen toch?

Leuke plannen en het is technologisch ook allemaal mogelijk, maar voordat onze maatschappij zo ver is zijn we echt vele, vele jaren verder.
Tuurlijk gaat niet iedereen dat doen. Je kan prioriteit gewoon extra belasten en dan gaat niemand het gebruiken als het niet nodig is.je zit constant naar problemen te zoeken om iets onderuit te halen, maar echt sterke argumenten heb ik niet gezien. Daarnaast zijn al je aangedragen problemen makkelijk op te lossen.

Uiteindelijk als onze regering bepaald dat wij elektrisch moeten gaan rijden en je anders de stad niet meer inkomt kan jij zeggen wat je wil, maar hebben wij als burger weinig meer in te brengen (behalve bij de stembus).
  Moderator / Redactie Sport zondag 7 april 2019 @ 20:42:53 #85
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186090599
quote:
8s.gif Op zondag 7 april 2019 20:37 schreef BadVlad het volgende:
Maar met een elektrische auto auto kan ik niet revven zodat iedereen in de buurt weet dat BadVlad thuiskomt. :@
Ja, godver, schiet eens op BTC. Zit ik straks met mijn elektrische Camaro .... -O-
pi_186090602
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 20:33 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ja en dan gaat iedereen natuurlijk die prioriteit inschakelen. Je wil nl. niet afhankelijk zijn en te allen tijde kunnen vertrekken in de avond. Je voelt het al helemaal aan komen toch?

Ik voel niets aankomen.

Gemiddeld rijdt men 37 kilometer per dag. Dat is 7,4kWh, ofwel 11,5% range uit bijvoobeeld een Kia e-Niro of een Hyundai Kona en dat laad je met 3,6kW laadstroom in 2 uurtjes weer vol.

De overgrote meerderheid kan dus met bijna 90% range weg als het moet.
En een minderheid met range anxiety en een lege accu kan dan "high priority laden" voor een paar cent extra per kWh.

Het probleem is dat je veel roept maar je niet verdiept in de cijfers, waardoor het nergens op gefundeerd is.
  zondag 7 april 2019 @ 20:47:59 #87
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_186090725
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 20:35 schreef Blik het volgende:

[..]

Beiden zijn feiten, elektrische auto’s worden goedkoper en klimaatdoelstellingen zijn een feit en het is ook een feit dat die gedeeltelijk ten goede zullen komen aan een groener autopark.

Waar jouw inzicht vandaan komt dat niemand ze meer gaat kopen in de toekomst begrijp ik dan juist weer niet. De argumenten ontbreken volledig
De komende jaren (vanaf 2021) zullen ze er waarschijnlijk niet veel meer worden verkocht in NL omdat de subsidie (lage bijtelling tot Eur50k) eraf gaat. De aanschafprijzen voor particulieren zijn nog te hoog en de actieradius van de 'betaalbare' modellen vermoedelijk te laag in worst case scenario's als winter en een beetje door willen rijden.

Iets verder gezocht, maar wél relevant is dat de salderingsregeling gaat verdwijnen waardoor je overdag opgewerkte energie met zonnepanelem niet 's avonds bij thuiskomst in je auto kunt duwen.

Hoe het er over +10 jaar uit gaat zien vind ik moeilijk te voorspellen, maar ik zet in op waterstof.
pi_186090737
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 20:37 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nogal kort door de bocht om er vanuit te gaan dat binnen 7 tot 20 jaar iedereen elektrisch rijdt en het complete laadsysteem daarop is aangepast.
Er worden ruim 400.000 auto's per jaar vervangen, vanaf 2030 verwacht men dat ICE auto's niet meer verkocht mogen worden, dus een verbod op ICE auto's in grote steden rond 2040 lijkt me dan niet ondenkbaar.
quote:
Wat overigens ook nog zo'n crime is zijn die verschillende oplaadstekkers. Begin eerst eens met standaardiseren.
Betamax, V2000, VHS... de markt lost dat wel op...
  zondag 7 april 2019 @ 20:49:09 #89
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_186090761
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 20:43 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik voel niets aankomen.

Gemiddeld rijdt men 37 kilometer per dag. Dat is 7,4kWh, ofwel 11,5% range uit bijvoobeeld een Kia e-Niro of een Hyundai Kona en dat laad je met 3,6kW laadstroom in 2 uurtjes weer vol.

De overgrote meerderheid kan dus met bijna 90% range weg als het moet.
En een minderheid met range anxiety en een lege accu kan dan "high priority laden" voor een paar cent extra per kWh.

Het probleem is dat je veel roept maar je niet verdiept in de cijfers, waardoor het nergens op gefundeerd is.
Het gaat niet om gemiddelden, maar juist om de uitschieters. Als je iedere maand één keer loopt te kutten met zo'n auto baal je er al van.

En hoe iemand (wie?) gaat bepalen wie wel en niet high priority mag laden moet ook nog maar blijken. We zijn veel te egoïstisch ingesteld om dat zelfstandig in goede banen te leiden.
  zondag 7 april 2019 @ 20:50:04 #90
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_186090773
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 20:48 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Er worden ruim 400.000 auto's per jaar vervangen, vanaf 2030 verwacht men dat ICE auto's niet meer verkocht mogen worden, dus een verbod op ICE auto's in grote steden rond 2040 lijkt me dan niet ondenkbaar.
[..]

Betamax, V2000, VHS... de markt lost dat wel op...
Over 21 jaar is alles mogelijk inderdaad
pi_186090988
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 20:47 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Hoe het er over +10 jaar uit gaat zien vind ik moeilijk te voorspellen, maar ik zet in op waterstof.
De waterstofauto noemt men "de auto van de toekomst". Het probleem is een beetje dat hij dat al decennia is en dat ondertussen de elektrische auto gewoon verkocht wordt en een netwerk van laadpalen heeft. Waterstof kan je nu op 3 of 4 plekken tanken in Nederland, veel succes met plannen.

Waterstof is momenteel kansloos als energiedrager, veel te duur per kg brandstof, tankinstallaties te duur, geen mogelijkheid tot thuis tanken (>700 bar compressor nodig die 0,0 smeermiddelen lekt ivm schade aan brandstofcel), de auto's zijn duur, momenteel nog veel platina nodig in de brandstofcel, beperkte levensduur brandstofcel, hoog verlies bij productie van waterstof, hoog verlies bij tanken en omzetten naar elektriciteit. En 95% van alle waterstof wordt nu nog gemaakt uit... aardgas..

Ofwel: het zal een niche blijven.

edit: https://ssj3gohan.tweakblogs.net/blog/11470/why-fuel-cell-cars-dont-work-part-1
  zondag 7 april 2019 @ 21:04:53 #92
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_186091082
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 20:59 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

De waterstofauto noemt men "de auto van de toekomst". Het probleem is een beetje dat hij dat al decennia is en dat ondertussen de elektrische auto gewoon verkocht wordt en een netwerk van laadpalen heeft. Waterstof kan je nu op 3 of 4 plekken tanken in Nederland, veel succes met plannen.

Waterstof is momenteel kansloos als energiedrager, veel te duur per kg brandstof, tankinstallaties te duur, geen mogelijkheid tot thuis tanken (>700 bar compressor nodig die 0,0 smeermiddelen lekt ivm schade aan brandstofcel), auto's zijn duur en weinig vooruitgang daarin, momenteel nog veel duur platina nodig in de brandstofcel, beperkte levensduur brandstofcel, hoog verlies bij productie van waterstof, hoog verlies bij tanken en omzetten naar elektriciteit. En 95% van alle waterstof wordt nu nog gemaakt uit... aardgas..

Ofwel: het zal een niche blijven.

edit: https://ssj3gohan.tweakblogs.net/blog/11470/why-fuel-cell-cars-dont-work-part-1
In 21 jaar kan er veel gebeuren. Waterstof door de huidige gasleidingen en er is binnen no-time een dekkend netwerk. Ik raad je aan de documantaire "Deltaplan waterstof" van VPRO Tegenlicht eens te kijken, de moeite waard :)

https://www.vpro.nl/progr(...)aplan-waterstof.html
pi_186091164
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 21:04 schreef leolinedance het volgende:

[..]

In 21 jaar kan er veel gebeuren. Waterstof door de huidige gasleidingen en er is binnen no-time een dekkend netwerk. Ik raad je aan de documantaire "Deltaplan waterstof" van VPRO Tegenlicht eens te kijken, de moeite waard :)

https://www.vpro.nl/progr(...)aplan-waterstof.html
Die "documentaire" van Tegenlicht heb ik gezien. Deze is totaal niet kritisch, het is een reclamefilmpje. Er wordt niet ingegaan op genoemde punten.

En zoals ik zei: al krijg je waterstof door de gasleidingen, je zal het nog steeds op minimaal 700 bar moeten krijgen om het in een brandstofcel te tanken. Dat moet een compressor zijn die geen smeermiddelen of slijtagedeeltjes mee mag laten komen omdat anders de brandstofcel razendsnel slijt. Erg kostbare techniek.

Momenteel kost een tankinstallatie voor waterstof meer dan 1 miljoen Euro, niet iets dat je even op je oprit installeert.

Een EV lader heb je al vanaf zo'n ¤500.
pi_186091322
Oh ja, dit was het crypto topic :D
pi_186091333
Denken dat mensen over 20 jaar nog auto's bezitten :')
pi_186091361
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 21:16 schreef Piva het volgende:
Denken dat mensen over 20 jaar nog auto's bezitten :')
Daar heb ik ook wel een topic over lopen :+

PTA / stelling: einde van het autobezit is nabij #3
pi_186091384
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 21:08 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Die "documentaire" van Tegenlicht heb ik gezien. Deze is totaal niet kritisch, het is een reclamefilmpje. Er wordt niet ingegaan op genoemde punten.

En zoals ik zei: al krijg je waterstof door de gasleidingen, je zal het nog steeds op minimaal 700 bar moeten krijgen om het in een brandstofcel te tanken. Dat moet een compressor zijn die geen smeermiddelen of slijtagedeeltjes mee mag laten komen omdat anders de brandstofcel razendsnel slijt. Erg kostbare techniek.

Momenteel kost een tankinstallatie voor waterstof meer dan 1 miljoen Euro, niet iets dat je even op je oprit installeert.

Een EV lader heb je al vanaf zo'n ¤500.
Sprak laatst een heel slimme pionier in de ontwikkeling van nieuwe energieopslagsystemen. Die zegt dat waterstof niks wordt, tenminste niet als energiedrager voor woningen. Puur omdat het omzetrendement van de keten 20% is, dus 80% verlies.
Vakman pur sang
pi_186091437
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 21:19 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Sprak laatst een heel slimme pionier in de ontwikkeling van nieuwe energieopslagsystemen. Die zegt dat waterstof niks wordt, tenminste niet als energiedrager voor woningen. Puur omdat het omzetrendement van de keten 20% is, dus 80% verlies.
In Nederland heb je 1 grote "evangelist" en dat is Ad van Wijk.

Meestal als er hosanna wordt gezongen over waterstof, komt zijn naam wel ergens in het artikel of filmpje voor ;)

Er zullen vast toepassingen zijn voor waterstof, sterker nog: die zijn er al, bijvoorbeeld in de industrie. Maar inderdaad, het is een onrendabele energiedrager en met de huidige manier van produceren uit aardgas, schieten we er qua CO2 en gasboringen ook niet echt iets mee op.
pi_186091636
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 17:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Soms wel, bij Ripple bijvoorbeeld :')
Als ok alles in de Rip had gehouden stond ik nu niet in de min.
pi_186091961
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 21:18 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Daar heb ik ook wel een topic over lopen :+

PTA / stelling: einde van het autobezit is nabij #3
Het blijft fascinerend hoe de meerderheid van de mensen totaal niet in kan schatten welke technologische ontwikkelingen er onvermijdelijk gaan komen.

Dat gaat nog wat worden zodra de ontwikkelingen nog sneller en groter gaan worden.
  zondag 7 april 2019 @ 21:57:05 #101
62913 Blik
The one and Only!
pi_186092272
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 20:47 schreef leolinedance het volgende:

[..]

De komende jaren (vanaf 2021) zullen ze er waarschijnlijk niet veel meer worden verkocht in NL omdat de subsidie (lage bijtelling tot Eur50k) eraf gaat. De aanschafprijzen voor particulieren zijn nog te hoog en de actieradius van de 'betaalbare' modellen vermoedelijk te laag in worst case scenario's als winter en een beetje door willen rijden.

Iets verder gezocht, maar wél relevant is dat de salderingsregeling gaat verdwijnen waardoor je overdag opgewerkte energie met zonnepanelem niet 's avonds bij thuiskomst in je auto kunt duwen.

Hoe het er over +10 jaar uit gaat zien vind ik moeilijk te voorspellen, maar ik zet in op waterstof.
Genoeg opties onder de 50k voor nu en in de toekomst, en nog geen einde in zicht vwb de bijtellingkorting die er nu is. En range wordt alleen maar beter de komende jaren. En waterstof zie ik nog niet gebeuren eigenlijk

Maar goed, meeste is wel gezegd denk ik. Back to crypto
  zondag 7 april 2019 @ 22:03:46 #102
62913 Blik
The one and Only!
pi_186092411
OCE to tha moon, 30% in de plus (x5.5 tov ICO)
  zondag 7 april 2019 @ 22:05:48 #103
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_186092464
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 21:57 schreef Blik het volgende:

[..]

Genoeg opties onder de 50k voor nu en in de toekomst, en nog geen einde in zicht vwb de bijtellingkorting die er nu is. En range wordt alleen maar beter de komende jaren. En waterstof zie ik nog niet gebeuren eigenlijk

Maar goed, meeste is wel gezegd denk ik. Back to crypto
Hoeveel particulieren betalen ca. Eur 50k of meer voor een nieuwe auto? https://automotive-online(...)rijs-leaseauto-daalt

2018: "De gemiddelde verkoopprijs van nieuw verkochte auto's ligt dit jaar op gemiddeld 32.386 euro, ongeveer 900 euro meer dan vorig jaar. Een leaseauto kostte dit jaar gemiddeld 30.742 euro."

Ik had graag gezien dat je gelijk had wat die bijtelling betreft, maar jammer genoeg klopt het niet, dat is in 2021 gewoon afgelopen: https://www.autoblog.nl/n(...)ev-bijtelling-109851



Dit voorbeeld is misschien wat extreem met een dure Jaguar, maar dezelfde rekensom kun je maken met goedkopere elektrische auto's. Die Jaguars gaan wel als warme broodjes overigens, heeft vast niets met de bijtelling te maken :P

[ Bericht 12% gewijzigd door leolinedance op 07-04-2019 22:13:53 ]
  zondag 7 april 2019 @ 22:05:57 #104
62913 Blik
The one and Only!
pi_186092467
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:04 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Fiat Crystler zou kunnen idd
Vervuilend Fiat-Chrysler drukt uitstoot door schijnconstructie met Tesla

https://www.ad.nl/auto/ve(...)-met-tesla~a62074a5/

Hmm
pi_186092622
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 22:05 schreef Blik het volgende:

[..]

Vervuilend Fiat-Chrysler drukt uitstoot door schijnconstructie met Tesla

https://www.ad.nl/auto/ve(...)-met-tesla~a62074a5/

Hmm
Hopen dat dat aangepakt wordt.
  zondag 7 april 2019 @ 22:14:31 #106
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_186092694
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 22:05 schreef Blik het volgende:

[..]

Vervuilend Fiat-Chrysler drukt uitstoot door schijnconstructie met Tesla

https://www.ad.nl/auto/ve(...)-met-tesla~a62074a5/

Hmm
Schaamteloos
  zondag 7 april 2019 @ 22:20:48 #107
62913 Blik
The one and Only!
pi_186092857
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 22:05 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Hoeveel particulieren betalen ca. Eur 50k of meer voor een nieuwe auto? https://automotive-online(...)rijs-leaseauto-daalt

2018: "De gemiddelde verkoopprijs van nieuw verkochte auto's ligt dit jaar op gemiddeld 32.386 euro, ongeveer 900 euro meer dan vorig jaar. Een leaseauto kostte dit jaar gemiddeld 30.742 euro."

Ik had graag gezien dat je gelijk had wat die bijtelling betreft, maar jammer genoeg klopt het niet, dat is in 2021 gewoon afgelopen: https://www.autoblog.nl/n(...)ev-bijtelling-109851

[ afbeelding ]

Dit voorbeeld is misschien wat extreem met een dure Jaguar, maar dezelfde rekensom kun je maken met goedkopere elektrische auto's. Die Jaguars gaan wel als warme broodjes overigens, heeft vast niets met de bijtelling te maken :P

Ok, nieuw voor mij. Dan gaat het dus om het leasetarief, en aangezien de kosten voor elektrische auto’s steeds lager worden betekent het dus niet direct dat er helemaal geen elektrische auto’s meer verkocht worden. Tevens ook omdat o.a. onderhoudskosten stukken lager zijn
  zondag 7 april 2019 @ 22:25:47 #108
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_186092974
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 22:20 schreef Blik het volgende:

[..]

Ok, nieuw voor mij. Dan gaat het dus om het leasetarief, en aangezien de kosten voor elektrische auto’s steeds lager worden betekent het dus niet direct dat er helemaal geen elektrische auto’s meer verkocht worden
Ik verwacht een keldering in de verkopen vanaf 2021, en mogelijk jaren later weer een gestage stijging door lagere prijzen, grotere actieradius en nieuwe overheidssteun. Maar tegen die tijd misschien ook concurrentie van waterstof. Just my 2 cents.
pi_186093103
Wie heeft hier een tablet
pi_186093146
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 22:30 schreef Dimachaerus het volgende:
Wie heeft hier een tablet
Paracetamol, ibuprofen of aspirine?
pi_186093296
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 22:32 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Paracetamol, ibuprofen of aspirine?
xD
pi_186093505
Hoe zit het met de schatkist? Als we allemaal elektrisch gaan rijden blijft er weinig accijns inkomsten over.
pi_186093621
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 22:47 schreef xaban06 het volgende:
Hoe zit het met de schatkist? Als we allemaal elektrisch gaan rijden blijft er weinig accijns inkomsten over.
:')
Vakman pur sang
  zondag 7 april 2019 @ 22:57:58 #114
62913 Blik
The one and Only!
pi_186093830
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 22:47 schreef xaban06 het volgende:
Hoe zit het met de schatkist? Als we allemaal elektrisch gaan rijden blijft er weinig accijns inkomsten over.
Klopt, dan gaan we failliet
pi_186094002
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 22:47 schreef xaban06 het volgende:
Hoe zit het met de schatkist? Als we allemaal elektrisch gaan rijden blijft er weinig accijns inkomsten over.
Klopt, er komt kilometerheffing.
pi_186094196
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 23:04 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Klopt, er komt kilometerheffing.
Details bekend? Ik bedoel hoe en wie gaat dat controleren?
pi_186094282
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 23:12 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Details bekend? Ik bedoel hoe en wie gaat dat controleren?
GPS kastje in je auto, techniek bestond >10 jaar geleden al.
pi_186094339
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 23:17 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

GPS kastje in je auto, techniek bestond >10 jaar geleden al.
Kunnen ze direct iedereen automatisch beboeten voor te snel rijden, gaaf! Maar niet heus. Serieus, een GPS kastje?
pi_186094474
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 23:21 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Kunnen ze direct iedereen automatisch beboeten voor te snel rijden, gaaf! Maar niet heus. Serieus, een GPS kastje?
Anders via ANPR, hebben ze meteen een reden om zo'n ding op iedere hoek van de straat te hangen.
pi_186094506
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 23:21 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Kunnen ze direct iedereen automatisch beboeten voor te snel rijden, gaaf! Maar niet heus. Serieus, een GPS kastje?
In feite hebben veel bedrijfsauto’s al een werkend systeem met GPS om de kilometers bij te houden. Zat ook in mijn busje van m’n werkgever, scheelde veel administratie.

De techniek is er al meer dan 10 jaar, we hebben inmiddels 4G en 5G komt eraan, dus ook communicatie is het probleem niet.
  zondag 7 april 2019 @ 23:46:41 #121
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_186094738
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 23:30 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

In feite hebben veel bedrijfsauto’s al een werkend systeem met GPS om de kilometers bij te houden. Zat ook in mijn busje van m’n werkgever, scheelde veel administratie.

De techniek is er al meer dan 10 jaar, we hebben inmiddels 4G en 5G komt eraan, dus ook communicatie is het probleem niet.
Zie dat ook nog wel gebeuren, maar niet binnen nu en 10 jaar. Misschien in 2040 :P
pi_186094862
De overheid gaat niet zomaar jaarlijks 8 miljard aan accijns mislopen, er zal een alternatief komen.
pi_186094925
Ik denk ook dat het komt, best jammer dat je straks echt overal gevolgd wordt.
pi_186094960
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 00:04 schreef ZetaOS het volgende:
Ik denk ook dat het komt, best jammer dat je straks echt overal gevolgd wordt.
Zet jij je telefoon altijd uit voor je gaat rijden dan? :P
En ANPR camera’s breiden ook uit.

Juist kilometerheffing is nog vrij eenvoudig privé te houden door verreden kilometers te berekenen maar niet de locaties en tijdstippen door te geven.
  Moderator / Redactie Sport maandag 8 april 2019 @ 00:18:18 #125
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186095068
ETH is volgende die gaat knallen, om maar even iets crypto gerelateerd te zeggen.
pi_186095109
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 00:08 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Juist kilometerheffing is nog vrij eenvoudig privé te houden door verreden kilometers te berekenen maar niet de locaties en tijdstippen door te geven.
Dat wist ik niet, dus je ritje naderhand natrekken kan dus niet?
pi_186095113
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 00:18 schreef Kyran het volgende:
ETH is volgende die gaat knallen, om maar even iets crypto gerelateerd te zeggen.
Dat is goed mogelijk, maar waarom denk je dat?
  Moderator / Redactie Sport maandag 8 april 2019 @ 00:28:01 #128
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186095172
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 00:21 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Dat is goed mogelijk, maar waarom denk je dat?
Een van de weinig majors die nog niet echt is meegegaan in de groei van afgelopen weken.Volume neemt ook flink toe, dus verwacht een mooie streep omhoog ergens de komende dagen.
pi_186095297
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 00:21 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Dat wist ik niet, dus je ritje naderhand natrekken kan dus niet?
Ligt eraan hoe je het uitvoert. Een box die je zelf kan uitlezen maar die de minimaal benodigde data versleuteld doorgeeft.

10 jaar geleden:
https://webwereld.nl/hardware/42606-overheid-belooft-privacy-bij-kilometerheffing
pi_186095408
Ik heb een vraagje.

Wat gaat hier mis:



21 januari ontvangen, en nog steeds pending. Kan ze dus ook niet versturen o.i.d.
Als ik op transaction ID klik, staat de status wel op succes.

Het is in de Exodus wallet.
Forcefield City Bewoner
pi_186095473
Ligt denk ik gewoon aan Exodus. Probeer eens te updaten.
pi_186095499
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 01:15 schreef illusions het volgende:
Ligt denk ik gewoon aan Exodus. Probeer eens te updaten.
Zal eens even kijken :)

Edit: Jahoor, zo makkelijk kan het zijn.

Dank!
Forcefield City Bewoner
pi_186096597
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 21:16 schreef Piva het volgende:
Denken dat mensen over 20 jaar nog auto's bezitten :')
Dit ja. Op het moment dat auto's zelfrijdend worden, regel je via een app gewoon altijd een goedkope, zelfrijdende 'taxi'.
pi_186096602
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 23:58 schreef MaGNeT het volgende:
De overheid gaat niet zomaar jaarlijks 8 miljard aan accijns mislopen, er zal een alternatief komen.
Wel ons opzadelen met extra kosten (duurder in aanschaf auto, kosten vanwege eigen laadpaal), maar genieten van de voordelen zit er niet in want kilometerheffing. Wanneer mogen we weer stemmen :P
  maandag 8 april 2019 @ 07:52:38 #135
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_186096668
quote:
8s.gif Op zondag 7 april 2019 20:37 schreef BadVlad het volgende:
Maar met een elektrische auto auto kan ik niet revven zodat iedereen in de buurt weet dat BadVlad thuiskomt. :@
Daar heb je een motorfiets zonder db-killers voor.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 8 april 2019 @ 08:01:07 #136
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_186096723
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2019 00:45 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe je het uitvoert. Een box die je zelf kan uitlezen maar die de minimaal benodigde data versleuteld doorgeeft.

10 jaar geleden:
https://webwereld.nl/hardware/42606-overheid-belooft-privacy-bij-kilometerheffing
Beloftes van de overheid _O-
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 8 april 2019 @ 08:23:39 #137
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_186096860
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2019 00:45 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe je het uitvoert. Een box die je zelf kan uitlezen maar die de minimaal benodigde data versleuteld doorgeeft.

10 jaar geleden:
https://webwereld.nl/hardware/42606-overheid-belooft-privacy-bij-kilometerheffing
Mooie titel van dat artikel ook :')

  maandag 8 april 2019 @ 09:40:08 #138
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_186097517
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 22:05 schreef Blik het volgende:

[..]

Vervuilend Fiat-Chrysler drukt uitstoot door schijnconstructie met Tesla

https://www.ad.nl/auto/ve(...)-met-tesla~a62074a5/

Hmm
Briljante oplossing :D

Uiteraard niet netjes, maar zulk soort creatieve oplossingen hou ik wel van _O-

Slechte wetgeving van de EU dus weer
Please sir. When moon? When Mustang?
  maandag 8 april 2019 @ 09:44:35 #139
62913 Blik
The one and Only!
pi_186097594
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 09:40 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Briljante oplossing :D

Uiteraard niet netjes, maar zulk soort creatieve oplossingen hou ik wel van _O-

Slechte wetgeving van de EU dus weer
En wellicht dus daarom interesse in vechain’s oplossing voor carbon credits :)
pi_186097621
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 07:44 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Wel ons opzadelen met extra kosten (duurder in aanschaf auto, kosten vanwege eigen laadpaal), maar genieten van de voordelen zit er niet in want kilometerheffing. Wanneer mogen we weer stemmen :P
Of je kan genieten van de voordelen hangt er wel een beetje vanaf hoe en waar je laadt :P

Thuis laden voor ¤0,23 per kWh en je zit op ¤0,046 per kilometer.

Met m'n huidige auto betaal ik ¤0,148 per kilometer aan brandstof :@
pi_186097658
quote:
14s.gif Op maandag 8 april 2019 08:01 schreef fathank het volgende:

[..]

Beloftes van de overheid _O-
Ze kunnen makkelijk privacy beloven voor die GPS bakjes, met ANPR en je GSM heb je dat alsnog niet ;)
pi_186097711
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 07:43 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Dit ja. Op het moment dat auto's zelfrijdend worden, regel je via een app gewoon altijd een goedkope, zelfrijdende 'taxi'.
Ja precies, veel mensen willen uiteindelijk een betaalbaar handig vervoer middel en niet per se een auto met alle kosten.

Daar gaan een paar grote spelers geboren worden in die markt (of bestaande spelers zoals Uber).

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2019 09:53:41 ]
pi_186098081
VET wat een shitcoin
  maandag 8 april 2019 @ 10:23:28 #144
236839 TimKuik
Illegaal downloaden mag niet!
pi_186098119
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 10:20 schreef Wereldgozer het volgende:
VET wat een shitcoin
In december van mijn kerstbonus VET bijgekocht ^O^
This crypto stuff is all hype anyway, nothing will ever replace Windows 10.
  Moderator / Redactie Sport maandag 8 april 2019 @ 10:23:46 #145
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_186098121
Bitcoin al gecrasht?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 8 april 2019 @ 10:36:35 #146
236839 TimKuik
Illegaal downloaden mag niet!
pi_186098328
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 10:23 schreef Nattekat het volgende:
Bitcoin al gecrasht?
Heb je alles verkocht? Dan wacht ik nog even op de nieuwe ATH namelijk.
This crypto stuff is all hype anyway, nothing will ever replace Windows 10.
pi_186098350
quote:
7s.gif Op maandag 8 april 2019 10:36 schreef TimKuik het volgende:

[..]

Heb je alles verkocht? Dan wacht ik nog even op de nieuwe ATH namelijk.
Nanoooooooooo w/
  maandag 8 april 2019 @ 10:40:32 #148
236839 TimKuik
Illegaal downloaden mag niet!
pi_186098378
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 10:37 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Nanoooooooooo w/
*O*
This crypto stuff is all hype anyway, nothing will ever replace Windows 10.
  Moderator / Redactie Sport maandag 8 april 2019 @ 10:44:57 #149
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_186098417
quote:
7s.gif Op maandag 8 april 2019 10:36 schreef TimKuik het volgende:

[..]

Heb je alles verkocht? Dan wacht ik nog even op de nieuwe ATH namelijk.
Ik wil instappen, maar dat is een geweldig slecht idee momenteel.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_186098512
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 01:19 schreef roislecxe het volgende:

[..]

Zal eens even kijken :)

Edit: Jahoor, zo makkelijk kan het zijn.

Dank!
Exodus niet gebruiken om grote hoeveelheden op te slaan he :P
pi_186098517
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 10:44 schreef Nattekat het volgende:
maar dat is een geweldig slecht idee momenteel.
Waarom?!
pi_186098587
Nattekat in 2011 "het is een slecht moment om in te stappen, Bitcoin staat nu op ¤7 terwijl het vorige week nog op ¤4,35 stond. Dat moet wel klappen".
  Moderator / Redactie Sport maandag 8 april 2019 @ 11:04:49 #153
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_186098696
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 10:52 schreef KapBak het volgende:

[..]

Waarom?!
We zijn net binnen een dag uit het niets 20% de lucht in gegaan. Klapt 100%.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport maandag 8 april 2019 @ 11:05:15 #154
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_186098704
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 10:57 schreef MaGNeT het volgende:
Nattekat in 2011 "het is een slecht moment om in te stappen, Bitcoin staat nu op ¤7 terwijl het vorige week nog op ¤4,35 stond. Dat moet wel klappen".
Nattekat in 2011: "Wat is Bitcoin?"
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport maandag 8 april 2019 @ 11:17:53 #155
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186098902
Tether machines zijn ook weer aangezwengeld zie ik _O-
pi_186098908
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 11:17 schreef Kyran het volgende:
Tether machines zijn ook weer aangezwengeld zie ik _O-
Niks mis met Tether :7

_O-
pi_186098932
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 11:04 schreef Nattekat het volgende:
We zijn net binnen een dag uit het niets 20% de lucht in gegaan. Klapt 100%.
All in op short dan? 100% Gegarandeerd winst.
  Moderator / Redactie Sport maandag 8 april 2019 @ 11:23:48 #158
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_186098986
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 11:17 schreef Kyran het volgende:
Tether machines zijn ook weer aangezwengeld zie ik _O-
Tether _O_
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_186099776
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 09:46 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Of je kan genieten van de voordelen hangt er wel een beetje vanaf hoe en waar je laadt :P

Thuis laden voor ¤0,23 per kWh en je zit op ¤0,046 per kilometer.

Met m'n huidige auto betaal ik ¤0,148 per kilometer aan brandstof :@
om vervolgens ¤0,10 per gereden km te betalen en je bent even duur uit :)
  maandag 8 april 2019 @ 12:25:01 #160
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_186099990
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 11:04 schreef Nattekat het volgende:

[..]

We zijn net binnen een dag uit het niets 20% de lucht in gegaan. Klapt 100%.
Dus naar 0 euro? :D
  maandag 8 april 2019 @ 12:57:25 #161
62913 Blik
The one and Only!
pi_186100518
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 12:09 schreef xaban06 het volgende:

[..]

om vervolgens ¤0,10 per gereden km te betalen en je bent even duur uit :)
Want die km-heffing geldt alleen voor elektrische auto’s?

Not sure if serious
pi_186101200
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 10:44 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik wil instappen, maar dat is een geweldig slecht idee momenteel.
Joh.

quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 10:52 schreef KapBak het volgende:

[..]

Exodus niet gebruiken om grote hoeveelheden op te slaan he :P
Waarom niet?
pi_186101346
Tether vandaag het grootst qua volume
pi_186102486
Ik heb stablecoins vaarwel gezegd. Geen zin om constant BTC in de gaten te houden en vervolgens een groeidagje te missen. Ga nu gewoon elke keer terug in BTC als ik ´t wel weer ff leuk vind geweest qua traden. :P
  Moderator / Redactie Sport maandag 8 april 2019 @ 15:26:21 #165
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186102924
Verwacht echt dat de groei voor nu even weer over is. Denk zelf weer een drop naar 4.5-4.6k.
pi_186105549
@Nattekat

Je geliefde ethers al op 180 USD
  Moderator / Redactie Sport maandag 8 april 2019 @ 18:25:13 #167
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_186105622
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 15:26 schreef Kyran het volgende:
Verwacht echt dat de groei voor nu even weer over is. Denk zelf weer een drop naar 4.5-4.6k.
Kom maar
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_186106992
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 12:57 schreef Blik het volgende:

[..]

Want die km-heffing geldt alleen voor elektrische auto’s?

Not sure if serious
Wat dacht jij dan? Straks mag alleen nog maar elektrische autos verkocht worden.
pi_186107194
Is er een arrestatie bevel voor Ruja Ignatova, 0necoin oprichtster?
pi_186107239
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 19:39 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Wat dacht jij dan? Straks mag alleen nog maar elektrische autos verkocht worden.
Als er alleen nog elektrische auto's nieuw verkocht mogen worden, betekent dat niet dat alle auto's van de ene op de andere dag elektrisch zijn :o

Dat gaat vanaf 2030 in een vervangingstempo van zo'n 450.000 auto's per jaar, dus voor de laatste ICE van de weg is (op wat oldtimers na) zijn we 2050.

De overheid gaat daardoor ieder jaar zo'n 400 miljoen Euro minder accijnzen binnenhalen op benzine.

Brandstofauto's krijgen ook gewoon een GPS bakje voor de kilometerheffing, wegenbelasting zal verlaagd worden.

Dat was tenminste de planning maar toen werd de VVD de grootse partij.
  Moderator / Redactie Sport maandag 8 april 2019 @ 21:27:20 #171
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186109053
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 18:25 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Kom maar
Of eerst een dikke groene kaars naar 5.6k en daarna mega dump om even iedereen weer wakker te schudden. Ik geloof er echt niet in dat wij door blijven gaan zonder een mooie correctie.
pi_186110110
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 10:44 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik wil instappen, maar dat is een geweldig slecht idee momenteel.
Kan je even laten weten wanneer jij instapt? Dan verkoop ik alles.
  Moderator / Redactie Sport maandag 8 april 2019 @ 22:32:43 #173
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_186110366
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 21:27 schreef Kyran het volgende:

[..]

Of eerst een dikke groene kaars naar 5.6k en daarna mega dump om even iedereen weer wakker te schudden. Ik geloof er echt niet in dat wij door blijven gaan zonder een mooie correctie.
Ik heb geleerd van het verleden 8-)
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_186110980
6000 max dan weer even flink terug naar 4500 of lager. Daarna weer steady omhoog. Maargoed dat zegt mijn eigen glazen bol, ik wacht dus nog ff met bijkopen. Mijn glazen bol zegt het volgende: de RSI is heel hoog, de prijs zit ver boven de gemiddelde prijs van een golden cross die eraan zit te komen binnen nu en een paar weken.
  Moderator / Redactie Sport maandag 8 april 2019 @ 23:18:38 #175
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186111289
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 23:03 schreef metallicelmo het volgende:
6000 max dan weer even flink terug naar 4500 of lager. Daarna weer steady omhoog. Maargoed dat zegt mijn eigen glazen bol, ik wacht dus nog ff met bijkopen. Mijn glazen bol zegt het volgende: de RSI is heel hoog, de prijs zit ver boven de gemiddelde prijs van een golden cross die eraan zit te komen binnen nu en een paar weken.
RSI staat echt belachelijk hoog ja. Laatste keer dat het zo hoog stond was dec 2017 ,,,,

Die $6000 supportline hield het onderweg naar beneden maar liefst 10 maanden vol. Ik verwacht niet dat die resitance daar nu heel klein gaat zijn.

Ik denk zelf dus ook nog eerst klein beetje omhoog, iedereen lekker FOMO laten instappen en dan een mooie dildo omlaag. Daarna een lange tijd sideways / lichte stijging en alt season :D
pi_186111892
Strength is aanwezig, maar voor hoelang. Ik denk dat we oip de 6 een dikke rejection krijgen.
Lambo of Rekt
pi_186114279
Mooi al die glazen bollen weer.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_186114289
2800 bodem
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_186114329
Kut Waves.
  Moderator dinsdag 9 april 2019 @ 08:05:22 #180
42184 crew  DaMart
pi_186114341
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 08:03 schreef xaban06 het volgende:
Kut Waves.
Is er een duidelijke oorzaak waarom Waves in de aanbieding is momenteel? Staat maar zo'n 30% lager t.o.v. toen ik ze kocht.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_186114354
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 08:05 schreef DaMart het volgende:

[..]

Is er een duidelijke oorzaak waarom Waves in de aanbieding is momenteel? Staat maar zo'n 30% lager t.o.v. toen ik ze kocht.
Geen idee, ik volg het allemaal niet :) ik hodl en zie wel wanneer het ooit hoog staat.
  Moderator dinsdag 9 april 2019 @ 08:09:09 #182
42184 crew  DaMart
pi_186114367
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 08:07 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Geen idee, ik volg het allemaal niet :) ik hodl en zie wel wanneer het ooit hoog staat.
Ja, ik heb het nieuws ook niet echt gevolgd. Hou vooral de koersen in de gaten. Op zich zijn deze prijzen wel verleidelijk om wat extra Waves in te slaan natuurlijk.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 april 2019 @ 08:53:07 #183
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186114742
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 23:50 schreef EggsTC het volgende:
Strength is aanwezig, maar voor hoelang. Ik denk dat we oip de 6 een dikke rejection krijgen.
Ik zie juist helemaal geen "strength". Iedere paar tientjes stijging of daling van BTC trekt hele markt leeg. Er is absoluut geen liquiditeit op dit moment en de bots blijven al het geld maar heen en weer schuiven. Lang geleden dat het allemaal zo volatiel was zoals nu.
pi_186115568
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 08:53 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik zie juist helemaal geen "strength". Iedere paar tientjes stijging of daling van BTC trekt hele markt leeg. Er is absoluut geen liquiditeit op dit moment en de bots blijven al het geld maar heen en weer schuiven. Lang geleden dat het allemaal zo volatiel was zoals nu.
Jij verwachtte toch terug naar 4.6k?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 april 2019 @ 10:20:30 #185
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186115712
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 10:07 schreef KapBak het volgende:

[..]

Jij verwachtte toch terug naar 4.6k?
Ja, maar zou mij niet verbazen als we eerst nog een pumpje omhoog krijgen.

Kan mij niet voorstellen dat we niet nog een dipje krijgen. Klopt gewoon niet :D

Ik moet zeggen dat TA wel vies verslavend is :D _O-
pi_186115907
Ik denk ook dumpje ja.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 april 2019 @ 10:54:11 #187
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186116139
walter_wyckoff twitterde op zondag 16-09-2018 om 01:12:59 Hey guys, everytime I think I missed the boat on something now I can look at this and lol. $BTC 3D from previous cycle. We are not even close to a wyckoffian accumulation range. The only way we avoid going to 4k is accumulating between 6800-5800 for several months. Very unlikely https://t.co/rFTpv48vZf reageer retweet
100% eens met deze gast :D Mooie thread ook. Die begon al ergens in 2018 en daarna constant updates.

Edit: Voor diegenen die wel in TA geloven. Laatste keer dat RSI zo hoog was voor BTC was in december 2017. Lijkt mij geen houdbare situatie.

[ Bericht 2% gewijzigd door Evenstar op 09-04-2019 10:59:50 ]
pi_186116462
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 08:05 schreef DaMart het volgende:

[..]

Is er een duidelijke oorzaak waarom Waves in de aanbieding is momenteel? Staat maar zo'n 30% lager t.o.v. toen ik ze kocht.
Zowel in dollar/euro als ook Sats heeft het heel wat lager gestaan in het afgelopen jaar...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2019 11:18:03 ]
pi_186116649
Ik heb zo'n chart waar ik wel eens naar kijk, maar dit ziet er naar mijn idee niet zo houdbaar uit. Ik weet niets van TA maar hier denk ik de logica wel van te kunnen zien.
pi_186116656
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 08:05 schreef DaMart het volgende:

[..]

Is er een duidelijke oorzaak waarom Waves in de aanbieding is momenteel? Staat maar zo'n 30% lager t.o.v. toen ik ze kocht.
De waves maanden zijn afgelopen, je had ze allang moeten verkopen!!
  Moderator dinsdag 9 april 2019 @ 11:33:14 #191
42184 crew  DaMart
pi_186116686
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 11:31 schreef noobcrypto het volgende:

[..]

De waves maanden zijn afgelopen, je had ze allang moeten verkopen!!
Er komen wel weer nieuwe Wavesmaanden :Y.

Die koers golft gewoon op en neer... die coin heet niet voor niets Waves :+.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_186116775
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 11:30 schreef metallicelmo het volgende:
Ik heb zo'n chart waar ik wel eens naar kijk, maar dit ziet er naar mijn idee niet zo houdbaar uit. Ik weet niets van TA maar hier denk ik de logica wel van te kunnen zien.
[ afbeelding ]
Dan maakt hij een val naar beneden van 10-30% vanaf nu. Maar vanaf dit niveau gaat het x10/20 in de komende jaren.

Je zou maar de fout maken door net niet in te stappen omdat je nog denkt even 5% extra goedkoop te kunnen inkopen. _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2019 11:39:16 ]
pi_186116802
Mocht je willen traden op Bitfinex, je hoeft nu niet meer minimaal $10.000,- te depositen aan waarde om te mogen traden. Limiet is eraf gehaald. Withdraw limit van $200 naar $20
  dinsdag 9 april 2019 @ 11:56:00 #194
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_186117039
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 11:30 schreef metallicelmo het volgende:
Ik heb zo'n chart waar ik wel eens naar kijk, maar dit ziet er naar mijn idee niet zo houdbaar uit. Ik weet niets van TA maar hier denk ik de logica wel van te kunnen zien.
[ afbeelding ]
Die RSI zegt echt helemaal niets nu :D Die knalt de overbought zone in door die ene push boven de 5k. En die push is veroorzaakt door 1 koper. Zonder die push zou de RSI gewoon nog tussen rond de 60 rangen.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_186117070
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 april 2019 11:56 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Die RSI zegt echt helemaal niets nu :D Die knalt de overbought zone in door die ene push boven de 5k. En die push is veroorzaakt door 1 koper. Zonder die push zou de RSI gewoon nog tussen rond de 60 rangen.
Dus het zou zomaar kunnen dat binnen nu en een paar dagen die persoon ineens alles weer verkoopt en dan hebben we één grote bart-chart die een week heeft geduurd. Dan kunnen de Fiat Panda's uit 1980 weer uit de schuur gehaald worden
  dinsdag 9 april 2019 @ 12:02:12 #196
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_186117098
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 11:59 schreef metallicelmo het volgende:

[..]

Dus het zou zomaar kunnen dat binnen nu en een paar dagen die persoon ineens alles weer verkoopt en dan hebben we één grote bart-chart die een week heeft geduurd. Dan kunnen de Fiat Panda's uit 1980 weer uit de schuur gehaald worden
Ja dat kan,

Die persoon/entiteit kan ook al zijn BTC in Universa omzetten en dan miljarden waardeloze coins gaan hodlen. Je weet het niet he
Please sir. When moon? When Mustang?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 april 2019 @ 12:03:58 #197
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_186117121
Bitconnect
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 9 april 2019 @ 12:05:34 #198
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_186117138
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 12:03 schreef Nattekat het volgende:
Bitconnect
Ja of Modum, ook zo'n toppertje. +33.85% vandaag met een volume van $899 USD. Stel je voor als dáár iemand 50 miljoen dollar in pompt _O_
Please sir. When moon? When Mustang?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 april 2019 @ 12:12:17 #199
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_186117214
quote:
12s.gif Op dinsdag 9 april 2019 12:05 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Ja of Modum, ook zo'n toppertje. +33.85% vandaag met een volume van $899 USD. Stel je voor als dáár iemand 50 miljoen dollar in pompt _O_
Modum :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 9 april 2019 @ 12:33:02 #200
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_186117494
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 08:53 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik zie juist helemaal geen "strength". Iedere paar tientjes stijging of daling van BTC trekt hele markt leeg.
Wat een onzin :')
  dinsdag 9 april 2019 @ 12:35:33 #201
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_186117524
quote:
12s.gif Op dinsdag 9 april 2019 12:05 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Ja of Modum, ook zo'n toppertje. +33.85% vandaag met een volume van $899 USD. Stel je voor als dáár iemand 50 miljoen dollar in pompt _O_
Zulllen we een Fok P&D club beginnen :P
pi_186117867
When Ven Summit
Lambo of Rekt
  dinsdag 9 april 2019 @ 13:40:37 #203
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_186118818
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 12:57 schreef EggsTC het volgende:
When Ven Summit
18 april
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_186118872
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 april 2019 13:40 schreef Rossdale het volgende:

[..]

18 april
moon?
Lambo of Rekt
pi_186119811
BTC zwak nu, double topped op de 1h, weak weak.
Lambo of Rekt
pi_186119990
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 12:33 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wat een onzin :')
Waarom vind je van niet dan?
pi_186119996
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 april 2019 14:41 schreef EggsTC het volgende:
BTC zwak nu, double topped op de 1h, weak weak.
Zullen wel moon gaan dan
pi_186120272
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 14:57 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Zullen wel moon gaan dan
Vaak kun je wel exact het tegenovergestelde doen van wat ik post ja :D
Lambo of Rekt
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 april 2019 @ 15:48:13 #209
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186120832
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 12:33 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wat een onzin :')
Kap toch eens met op mij te reageren als je niks zinnigs toe te voegen hebt. Ik snap nu ondertussen wel dat jij denkt dat er geen link tussen BTC en alts bestaat, dus let it go of kom eens met argumenten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Evenstar op 09-04-2019 15:57:23 ]
  dinsdag 9 april 2019 @ 16:12:53 #210
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_186121207
vechainofficial twitterde op dinsdag 09-04-2019 om 16:03:48 Announcing Parminder Parmar, Senior Blockchain Architect at Deloitte Digital& Blockchain Lab, as the latest Featured Speaker for the VeChain Summit 2019. Parminder will introduce the Deloitte Blockchain team and their use of the VeChainThor Blockchain on Apr 18 at Fort Mason, SF. https://t.co/tQwCcdyLFc reageer retweet
Deloitte werkt dus niet alleen met Stellar en Waves, maar dus ook gewoon met Vechain _O_

quote:
"Het wereldwijde blockchain-netwerk van Deloitte omvat meer dan duizend experts", stelt Segers. Buiten Europa heeft Deloitte vergelijkbare blockchain-gemeenschappen. Zo beschikt het Amerikaanse onderdeel over een groot blockchain-lab binnen het kantoor van de firma op Wall Street in New York City. Verder heeft Deloitte Singapore een blockchain-team dat de Aziatische markt bedient.
Bron: https://www.consultancy.n(...)hain-dienstverlening
Please sir. When moon? When Mustang?
  dinsdag 9 april 2019 @ 16:25:07 #211
62913 Blik
The one and Only!
pi_186121415
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 april 2019 16:12 schreef Rossdale het volgende:
vechainofficial twitterde op dinsdag 09-04-2019 om 16:03:48 Announcing Parminder Parmar, Senior Blockchain Architect at Deloitte Digital& Blockchain Lab, as the latest Featured Speaker for the VeChain Summit 2019. Parminder will introduce the Deloitte Blockchain team and their use of the VeChainThor Blockchain on Apr 18 at Fort Mason, SF. https://t.co/tQwCcdyLFc reageer retweet
Deloitte werkt dus niet alleen met Stellar en Waves, maar dus ook gewoon met Vechain _O_
[..]

Bron: https://www.consultancy.n(...)hain-dienstverlening
China hustle gaat heel ver ;)

Ben echt verbaasd over de hoeveelheid nieuws van Vechain de laatste weken. Die zijn echt richting de summit aan het werken over anderhalve week. Daarna zal er wel een dump komen...
pi_186121809
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 april 2019 16:12 schreef Rossdale het volgende:
vechainofficial twitterde op dinsdag 09-04-2019 om 16:03:48 Announcing Parminder Parmar, Senior Blockchain Architect at Deloitte Digital& Blockchain Lab, as the latest Featured Speaker for the VeChain Summit 2019. Parminder will introduce the Deloitte Blockchain team and their use of the VeChainThor Blockchain on Apr 18 at Fort Mason, SF. https://t.co/tQwCcdyLFc reageer retweet
Deloitte werkt dus niet alleen met Stellar en Waves, maar dus ook gewoon met Vechain _O_
[..]

Bron: https://www.consultancy.n(...)hain-dienstverlening
Deloitte werkte toch met seal
  dinsdag 9 april 2019 @ 16:53:29 #213
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_186121832
sunshinelu24 twitterde op dinsdag 09-04-2019 om 16:47:44 welcome. I am not sure if I can say that, but I am just gonna speak out - I am really impressive that they even built they own VeChainThor explorer with a very interesting naming which you may be able to find out in VeChain Summit @SF https://t.co/k07gycA7te reageer retweet
Ahahahahaha die lui bij Deloitte worden bij de neus genomen dalijk alle centjes weg _O-
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_186122563
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 10:44 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik wil instappen, maar dat is een geweldig slecht idee momenteel.
Maanden de tijd gehad en nog steeds te laat?

2015-'16 '17 all over again.
Forcefield City Bewoner
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 april 2019 @ 18:19:56 #215
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_186123019
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 17:46 schreef roislecxe het volgende:

[..]

Maanden de tijd gehad en nog steeds te laat?

2015-'16 '17 all over again.
Maanden uit zitten stellen ;(
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_186123254
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 16:51 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Deloitte werkte toch met seal
Haha haha Seal haha haha
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_186123288
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 16:51 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Deloitte werkte toch met seal
Adidas ook ;(
Lambo of Rekt
pi_186125417
When Rolex ?
Vakman pur sang
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 april 2019 @ 22:20:26 #219
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186128214
VET _O_

$0.12 EOY

Als BTC dumpje doet en VET onder 136 komt ga ik wel wat inkopen nog voor summit :P
  dinsdag 9 april 2019 @ 23:59:53 #220
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_186130265
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 22:20 schreef Kyran het volgende:
VET _O_

$0.12 EOY

Als BTC dumpje doet en VET onder 136 komt ga ik wel wat inkopen nog voor summit :P
Hoeveel heb je nodig voor een VETirement? Op Reddit verwacht men echt dat de volgende bullrun > $1 gaat doen _O-
  woensdag 10 april 2019 @ 06:18:40 #221
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_186131630
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 22:20 schreef Kyran het volgende:
VET _O_

$0.12 EOY

Als BTC dumpje doet en VET onder 136 komt ga ik wel wat inkopen nog voor summit :P
Nou, heb jij weer geluk gehad vannacht :P!
Hmz...
pi_186131844
Wacht niet power Piggy is unlocked.https://twitter.com/bitru(...)805247136382976?s=21
Vakman pur sang
  woensdag 10 april 2019 @ 07:40:13 #223
62913 Blik
The one and Only!
pi_186131945
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 23:59 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Hoeveel heb je nodig voor een VETirement? Op Reddit verwacht men echt dat de volgende bullrun > $1 gaat doen _O-
Als Oce en sha meedoen, dan ben ik wel klaar :D
  Moderator / Redactie Sport woensdag 10 april 2019 @ 08:20:50 #224
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186132234
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 23:59 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Hoeveel heb je nodig voor een VETirement? Op Reddit verwacht men echt dat de volgende bullrun > $1 gaat doen _O-
$1 is overdreven, dan zouden wij een gigantische stijging moeten zien in marketcap in het algemeen.

Gisteren beetje bijgekocht, nog wat buy orders lager staan, verwacht tijdens summit wel dipje.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 10 april 2019 @ 08:30:08 #225
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186132289
Die 1h& 4h chart van BTC ziet er raar uit. Weinig actie in ieder geval.

Volume neemt sinds dildo omhoog alleen maar af, terwijl trend omhoog aan blijft houden, meestal is dat geen goed teken.
  woensdag 10 april 2019 @ 08:40:37 #226
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_186132389
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 23:59 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Hoeveel heb je nodig voor een VETirement? Op Reddit verwacht men echt dat de volgende bullrun > $1 gaat doen _O-
Haha als hij ooit $1 aantikt dan kan ik leven van de maandelijkse VTHO :')
Please sir. When moon? When Mustang?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 10 april 2019 @ 09:06:59 #227
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186132680
Wat denken jullie. Welke van deze 3 gaat meeste omhoog in % komende bull run.

BTC
ETH
LTC

Ik denk LTC.

Gewoon even benieuwd :D
pi_186132993
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 09:06 schreef Kyran het volgende:
Wat denken jullie. Welke van deze 3 gaat meeste omhoog in % komende bull run.

BTC
ETH
LTC

Ik denk LTC.

Gewoon even benieuwd :D
Ligt er vooral aan wanneer die begint en hoelang die duurt. Voor BTC spreekt de halving, voor ETH de Ethereum 2.0 release en staking returns... LTC denk ik echt totaal niet :P
  Moderator / Redactie Sport woensdag 10 april 2019 @ 09:36:47 #229
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186133006
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 09:35 schreef KapBak het volgende:

[..]

Ligt er vooral aan wanneer die begint en hoelang die duurt. Voor BTC spreekt de halving, voor ETH de Ethereum 2.0 release en staking returns... LTC denk ik echt totaal niet :P
LTC heeft ook halving he, nog dit jaar.

Ik verwacht zelf niet veel meer van ETH.

Dus denk dat het tussen LTC en BTC gaat.
pi_186133017
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 09:36 schreef Kyran het volgende:

[..]

LTC heeft ook halving he, nog dit jaar.

Ik verwacht zelf niet veel meer van ETH.

Dus denk dat het tussen LTC en BTC gaat.
Ja ik vind LTC echt zwaar overvalued voor iets wat niks nieuws biedt.

Hoezo verwacht je niet veel meer van ETH? :P
  Moderator / Redactie Sport woensdag 10 april 2019 @ 09:42:14 #231
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186133072
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 09:37 schreef KapBak het volgende:

[..]

Ja ik vind LTC echt zwaar overvalued voor iets wat niks nieuws biedt.

Hoezo verwacht je niet veel meer van ETH? :P
Teveel concurrenten die uit het zelfde vijvertje moeten vissen nu. ETH zal nog steeds wel grootste blijven voorlopig, maar moet in principe wel aardig wat marktaandeel inleveren.
pi_186133100
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 09:42 schreef Kyran het volgende:

[..]

Teveel concurrenten die uit het zelfde vijvertje moeten vissen nu. ETH zal nog steeds wel grootste blijven voorlopig, maar moet in principe wel aardig wat marktaandeel inleveren.
Hm ja goed punt. Ik weeg innovatie zwaarder in mijn afweging :P
  woensdag 10 april 2019 @ 09:44:22 #233
62913 Blik
The one and Only!
pi_186133104
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 08:20 schreef Kyran het volgende:

[..]

$1 is overdreven, dan zouden wij een gigantische stijging moeten zien in marketcap in het algemeen.

Gisteren beetje bijgekocht, nog wat buy orders lager staan, verwacht tijdens summit wel dipje.
Sommigen gaan uit van een mogelijke btc prijs van 100.000 euro. Mocht dat gaan gebeuren dan kan die 1 euro prima
  Moderator / Redactie Sport woensdag 10 april 2019 @ 09:51:46 #234
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186133211
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 09:44 schreef Blik het volgende:

[..]

Sommigen gaan uit van een mogelijke btc prijs van 100.000 euro. Mocht dat gaan gebeuren dan kan die 1 euro prima
Hmm, ik dacht eerst no way, maar als je er even een rekensommetje op loslaat.

Laten we voor het gemak zeggen dat het nu 1 cent waard is, dan moet het dus x100 gaan om $1 te halen.

Als BTC 100k haalt dan gaat BTC dus x20 vanaf nu. Als VET ondertussen geen BTC waarde zou verliezen en dus op 140sat zou blijven dan zou het al 20 cent per VET zijn.

Als VET in BTC waarde dan ook nog eens x5 gaat, dus 700sat, dan is het zo onmogelijk nog niet nee.
  woensdag 10 april 2019 @ 10:20:58 #235
62913 Blik
The one and Only!
pi_186133616
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 09:51 schreef Kyran het volgende:

[..]

Hmm, ik dacht eerst no way, maar als je er even een rekensommetje op loslaat.

Laten we voor het gemak zeggen dat het nu 1 cent waard is, dan moet het dus x100 gaan om $1 te halen.

Als BTC 100k haalt dan gaat BTC dus x20 vanaf nu. Als VET ondertussen geen BTC waarde zou verliezen en dus op 140sat zou blijven dan zou het al 20 cent per VET zijn.

Als VET in BTC waarde dan ook nog eens x5 gaat, dus 700sat, dan is het zo onmogelijk nog niet nee.
Yep, dat was mijn gedachte ook. Die 700 sats is zelfs nog onder de ath in sats (dat was 800 ofzo)
  woensdag 10 april 2019 @ 10:32:41 #236
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_186133775
OCE is ook lekker hard aan het pompen. Op deze manier wordt dat binnen notime de grootste holding in mijn portfolio :D
Please sir. When moon? When Mustang?
  woensdag 10 april 2019 @ 11:25:04 #237
62913 Blik
The one and Only!
pi_186134531
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 10:32 schreef Rossdale het volgende:
OCE is ook lekker hard aan het pompen. Op deze manier wordt dat binnen notime de grootste holding in mijn portfolio :D
x5.5 sinds ICO :)
pi_186134661
Zijn er hier mensen die enige kennis hebben over het programmeren van ERC-20 tokens?
pi_186135354
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 09:51 schreef Kyran het volgende:

Als VET in BTC waarde dan ook nog eens x5 gaat, dus 700sat, dan is het zo onmogelijk nog niet nee.
Best realistisch ja dat het dan net zoveel waard zou zijn als Philips een bedrijf met 20 miljard omzet en 74000 werknemers.
  woensdag 10 april 2019 @ 12:15:42 #240
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_186135397
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 12:12 schreef Piva het volgende:

[..]

Best realistisch ja dat het dan net zoveel waard zou zijn als Philips een bedrijf met 20 miljard omzet en 74000 werknemers.
Want tokens zijn aandelen inderdaad.

Of zijn tokens omzet?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Moderator / Redactie Sport woensdag 10 april 2019 @ 12:53:32 #241
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186135985
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 12:12 schreef Piva het volgende:

[..]

Best realistisch ja dat het dan net zoveel waard zou zijn als Philips een bedrijf met 20 miljard omzet en 74000 werknemers.
Het is absurd dat het kan, maar dat wil niet zeggen dat het niet mogelijk is. Je kan crypto market cap en beurswaarde van echte bedrijven niet vergelijken. Heeft niks met elkaar te maken.

BTC heeft een marketcap van 3x de beurswaarde van Philips ....
pi_186136018
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 12:12 schreef Piva het volgende:

[..]

Best realistisch ja dat het dan net zoveel waard zou zijn als Philips een bedrijf met 20 miljard omzet en 74000 werknemers.
Ja die paar gloeilampjes stellen wat voor :')

VET domineert de wereld straks
  woensdag 10 april 2019 @ 12:58:23 #243
62913 Blik
The one and Only!
pi_186136068
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 12:55 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Ja die paar gloeilampjes stellen wat voor :')

VET domineert de wereld straks
Ehh, Philips heeft de licht-divisie al enkele jaren geleden afgestoten...
  Moderator / Redactie Sport woensdag 10 april 2019 @ 12:59:53 #244
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186136102
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 12:55 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Ja die paar gloeilampjes stellen wat voor :')

VET domineert de wereld straks
Deze man snapt.

We traden straks Philips aandelen op OceanEx en krijgen gratis VTHOR en OCE.
pi_186136494
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 12:12 schreef Piva het volgende:

[..]

Best realistisch ja dat het dan net zoveel waard zou zijn als Philips een bedrijf met 20 miljard omzet en 74000 werknemers.
Hehe eindelijk een verstandige opmerking. Tuurlijk is dat absurt.
Maar goed met schijngeld kun je alles een waarde toebedelen. Echte waarde is die van een bedrijf met omzet en 100 medewerkers +\_ 10 milj $?
Vakman pur sang
pi_186136987
ada moon
pi_186138160
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2019 13:20 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Hehe eindelijk een verstandige opmerking. Tuurlijk is dat absurt.
Maar goed met schijngeld kun je alles een waarde toebedelen. Echte waarde is die van een bedrijf met omzet en 100 medewerkers +\_ 10 milj $?
Market cap zegt niks zonder liquiditeit. En die is bij Philips (en Bitcoin) vele malen hoger.
pi_186138518
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 12:53 schreef Kyran het volgende:

[..]

Het is absurd dat het kan, maar dat wil niet zeggen dat het niet mogelijk is. Je kan crypto market cap en beurswaarde van echte bedrijven niet vergelijken. Heeft niks met elkaar te maken.

BTC heeft een marketcap van 3x de beurswaarde van Philips ....
Zeker niet onmogelijk, zolang een tulip bol ooit voor een grachtenpand is weggegaan is natuurlijk niets onmogelijk.

Wat maakt Vechain dan dat je het wel kan vergelijken met bitcoin? Ik vind persoonlijk Vechain meer een bedrijf dan magic internet money. Dus de gedachte om het te vergelijken met aandelen is nog niet zo heel gek eigenlijk.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 10 april 2019 @ 15:25:58 #249
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186138684
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 15:16 schreef Piva het volgende:

[..]

Zeker niet onmogelijk, zolang een tulip bol ooit voor een grachtenpand is weggegaan is natuurlijk niets onmogelijk.

Wat maakt Vechain dan dat je het wel kan vergelijken met bitcoin? Ik vind persoonlijk Vechain meer een bedrijf dan magic internet money. Dus de gedachte om het te vergelijken met aandelen is nog niet zo heel gek eigenlijk.
Ik snap wat je bedoelt hoor, maar denk dat we cryptocurrency in het algemeen niet kunnen vergelijken met bedrijven. VeChain is inderdaad meer een bedrijf dan dat BTC of ETC dat is, maar ook XRP heeft een marketcap van 15 miljard en dat is in huidige setting. Als straks totale MC weer X weet ik veel hoeveel gaat gaat het nergens over.

Hell, zelfs Dogecoin heeft tijdens de bull market een marketcap gehad waar menig groot bedrijf jaloers op kon zijn.
  woensdag 10 april 2019 @ 16:16:13 #250
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_186139295
Bitcoin Diamond, de eckte bitcoin, moon
Please sir. When moon? When Mustang?
  woensdag 10 april 2019 @ 16:25:34 #251
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_186139448
Please sir. When moon? When Mustang?
  woensdag 10 april 2019 @ 17:12:56 #252
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_186140220
quote:
Die man heeft een grappig hoofd.
Hmz...
  woensdag 10 april 2019 @ 17:13:31 #253
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_186140233
En maar één jasje :P!
Hmz...
pi_186141884
quote:
weer een fok shill coin die gefaald heeft.
pi_186141911
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 18:47 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

weer een fok shill coin die gefaald heeft.
Hoho de grootste stijging moet nog komen.
Mensen die verwachten dat binnen een jaartje alles x tien gaat. :')
Vakman pur sang
pi_186141956
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2019 18:48 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Hoho de grootste stijging moet nog komen.
Mensen die verwachten dat binnen een jaartje alles x tien gaat. :')
ada moon
pi_186143188
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 18:47 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

weer een fok shill coin die gefaald heeft.
20k tps 0,01 tx fee jonguh
  woensdag 10 april 2019 @ 19:59:15 #258
62913 Blik
The one and Only!
pi_186143223
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 18:47 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

weer een fok shill coin die gefaald heeft.
Zou het pas gefaald willen noemen als het echt ten einde is, dat is het nog lang niet
  Moderator / Redactie Sport woensdag 10 april 2019 @ 20:09:45 #259
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186143466
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 18:47 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

weer een fok shill coin die gefaald heeft.
Waren toch echt 2 mensen die Universa aan het shillen waren en die zijn hier niet eens meer.
pi_186143986
lift off!!
pi_186145315
Op naar de 6k

Nattekrant is te laat
pi_186146964


Door de resistance heen, als de daily erboven sluit zou de weg vrij liggen naar 6K, maar daar gaan we een harde rejection krijgen most likely.
Lambo of Rekt
pi_186147070
quote:
14s.gif Op woensdag 10 april 2019 22:18 schreef EggsTC het volgende:
[ afbeelding ]

Door de resistance heen, als de daily erboven sluit zou de weg vrij liggen naar 6K, maar daar gaan we een harde rejection krijgen most likely.
Ah je bent al.op de helft van je boek TA for dummy's?
Vakman pur sang
pi_186147336
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2019 22:22 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ah je bent al.op de helft van je boek TA for dummy's?
Bijna op 22:22:22.
Lambo of Rekt
pi_186147576
En, fake out :)
Lambo of Rekt
  Eindredactie Games woensdag 10 april 2019 @ 22:48:19 #266
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_186147754
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2019 21:24 schreef Wereldgozer het volgende:
Op naar de 6k

Nattekrant is te laat
nattekrant moet eens mijn eth overmaken naar mijn wallet
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  woensdag 10 april 2019 @ 22:53:07 #267
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_186147910
quote:
JAJJAAHAHA
  woensdag 10 april 2019 @ 22:55:24 #268
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_186147977
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2019 22:22 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ah je bent al.op de helft van je boek TA for dummy's?
Op pagina 1: post iedere dag een bepaald scenario, klopt vast een keer :P
pi_186148140
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 22:55 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Op pagina 1: post iedere dag een bepaald scenario, klopt vast een keer :P
Nou je hebt het nooit fout eigenlijk, want het is geen voorspelling, het zijn probabilities, je reageert op de markt, je voorspelt hem niet.
Lambo of Rekt
pi_186148371
quote:
7s.gif Op woensdag 10 april 2019 23:02 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Nou je hebt het nooit fout eigenlijk, want het is geen voorspelling, het zijn probabilities, je reageert op de markt, je voorspelt hem niet.
Stift! Elleboog op tafel!
Vakman pur sang
  woensdag 10 april 2019 @ 23:21:35 #271
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_186148654
quote:
7s.gif Op woensdag 10 april 2019 23:02 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Nou je hebt het nooit fout eigenlijk, want het is geen voorspelling, het zijn probabilities, je reageert op de markt, je voorspelt hem niet.
Was een geintje hè ;) Vind het wel grappig die 'probabilities'. Handel jij nou echt actief hierop?
pi_186148706
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 23:21 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Was een geintje hè ;) Vind het wel grappig die 'probabilities'. Handel jij nou echt actief hierop?
Alleen nobrainers, alstie bijv overtuigend door de 6K gaat, zou ik zeker instappen, 100%. Of gelijk bij de rejection op de 6K verkopen.
Lambo of Rekt
pi_186148731
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 11:31 schreef metallicelmo het volgende:
Zijn er hier mensen die enige kennis hebben over het programmeren van ERC-20 tokens?
Ja. Kind kan de was doen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 10 april 2019 @ 23:45:00 #274
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186149143
quote:
14s.gif Op woensdag 10 april 2019 22:18 schreef EggsTC het volgende:
[ afbeelding ]

Door de resistance heen, als de daily erboven sluit zou de weg vrij liggen naar 6K, maar daar gaan we een harde rejection krijgen most likely.
Wat een rejection zeg _O- Had eigenlijk wel 5.6k verwacht. Kan nog steeds natuurlijk, want uptrend blijft nog wel bestaan. Stuiterde keurig op de trendline :P

Je ziet wel duidelijk dat er geen nieuw geld binnenkomt. Om BTC omhoog te stuwen worden de alts leeggetrokken. Zelfs de majors gingen net onderuit, maar ook dat was niet genoeg. Denk dat er op dit moment niet echt genoeg kracht is om het naar de 6k te brengen en al helemaal niet er door.
pi_186149212
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 23:45 schreef Kyran het volgende:

[..]

Wat een rejection zeg _O- Had eigenlijk wel 5.6k verwacht. Kan nog steeds natuurlijk, want uptrend blijft nog wel bestaan. Stuiterde keurig op de trendline :P

Je ziet wel duidelijk dat er geen nieuw geld binnenkomt. Om BTC omhoog te stuwen worden de alts leeggetrokken. Zelfs de majors gingen net onderuit, maar ook dat was niet genoeg. Denk dat er op dit moment niet echt genoeg kracht is om het naar de 6k te brengen en al helemaal niet er door.
Nee, zeker niet erdoor nee. Dit moet even afkoelen op dit niveau en dan moeten er meer bulls bij om hem door 6 te gaan trekken, maar de eerste aantal keren dat die getest gaat worden zal dat rejection zijn. Je zag ook hoelang het duurde voordat dat supportlevel gebroken werd, support is now resistance.
Lambo of Rekt
pi_186149261
OCE doet het wel lekker trouwens.
Lambo of Rekt
pi_186149275
Nog 6 dagen tot de $6000
Ziet er sterk uit :)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 10 april 2019 @ 23:52:05 #278
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186149281
quote:
2s.gif Op woensdag 10 april 2019 23:48 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Nee, zeker niet erdoor nee. Dit moet even afkoelen op dit niveau en dan moeten er meer bulls bij om hem door 6 te gaan trekken, maar de eerste aantal keren dat die getest gaat worden zal dat rejection zijn. Je zag ook hoelang het duurde voordat dat supportlevel gebroken werd, support is now resistance.
Ja, daarom snap ik niet dat ik mensen zie schreeuwen dat wij binnen 2 maanden op 10k gaan zitten. Ik geloof er niet eens in dat wij dit jaar nog door de 6k gaan. Als we niet snel een keer 6k testen gaan we denk ik juist weer terug naar 4k.

Zit vooral te wachten dat BTC dominance onder 50% valt, knallen met alts :P

Tussen eerste keer 6k support testen en door 6k breken zat 10 maanden. Waarvan 5 maanden ook echt rond de 6k. No way dat BTC er zo maar doorheen komt als er geen nieuw geld binnenkomt. Misschien als er een catalyst komt in de vorm van ETF's ofzo.
  donderdag 11 april 2019 @ 00:13:16 #279
62913 Blik
The one and Only!
pi_186149588
quote:
14s.gif Op woensdag 10 april 2019 23:51 schreef EggsTC het volgende:
OCE doet het wel lekker trouwens.
Steady naar boven ja, toppertje
pi_186149603
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 00:13 schreef Blik het volgende:

[..]

Steady naar boven ja, toppertje
Jep, zeker goed. 12usdeoy. :7
Lambo of Rekt
pi_186151597
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 23:52 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ja, daarom snap ik niet dat ik mensen zie schreeuwen dat wij binnen 2 maanden op 10k gaan zitten. Ik geloof er niet eens in dat wij dit jaar nog door de 6k gaan. Als we niet snel een keer 6k testen gaan we denk ik juist weer terug naar 4k.

Zit vooral te wachten dat BTC dominance onder 50% valt, knallen met alts :P

Tussen eerste keer 6k support testen en door 6k breken zat 10 maanden. Waarvan 5 maanden ook echt rond de 6k. No way dat BTC er zo maar doorheen komt als er geen nieuw geld binnenkomt. Misschien als er een catalyst komt in de vorm van ETF's ofzo.
Er is minder nieuw geld nodig om door resistance te breken want er zit veel meer geld in Tether.
  Moderator donderdag 11 april 2019 @ 09:13:42 #282
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_186151926
Wanneer m00n?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator / Redactie Sport donderdag 11 april 2019 @ 09:45:37 #283
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186152305
quote:
9s.gif Op donderdag 11 april 2019 09:13 schreef onlogisch het volgende:
Wanneer m00n?
2020
pi_186152327
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 23:45 schreef Kyran het volgende:
Denk dat er op dit moment niet echt genoeg kracht is om het naar de 6k te brengen en al helemaal niet er door.
Exchange volumes zijn toch best hoog? Daarbij zijn de activiteiten op de btc blockchain zelf ook op een hoog punt (2x 500k+ tx in de afgelopen week).
  donderdag 11 april 2019 @ 10:21:04 #285
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_186152788
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 09:47 schreef Piva het volgende:

[..]

Exchange volumes zijn toch best hoog? Daarbij zijn de activiteiten op de btc blockchain zelf ook op een hoog punt (2x 500k+ tx in de afgelopen week).
Meeste exchange volume is nep. Kijk alleen maar al die onbekende rare exchanges hoog in de volume lijst op CMC.

https://coinmarketcap.com/rankings/exchanges/

Digifinex? Bit-Z, BW? Wtf zijn dat voor dingen dan?
Please sir. When moon? When Mustang?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 11 april 2019 @ 10:45:36 #286
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186153073
Alts bloeden dood.

Nu nog een drop naar 4.2k als toetje.
pi_186153074
ALLES KAPOOOOOOOOOOOOOOOOOT
Lambo of Rekt
pi_186153150
WCT O+ ^O^
[P]otverdorie
pi_186153285
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 10:49 schreef NatteBever het volgende:
WCT O+ ^O^
Lijkt er op dat iemand het verkeerde knopje ingedrukt heeft :P
Nu allemaal kleine buy orders en mijn 25k sell order (die er natuurlijk niet door komt :') )
pi_186153301
When
Lambo of Rekt
pi_186153338
quote:
3s.gif Op donderdag 11 april 2019 10:21 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Meeste exchange volume is nep. Kijk alleen maar al die onbekende rare exchanges hoog in de volume lijst op CMC.

https://coinmarketcap.com/rankings/exchanges/

Digifinex? Bit-Z, BW? Wtf zijn dat voor dingen dan?
Dat begrijp ik, de helft van die exchanges heeft niemand ooit van gehoord.

Maar je kan toch gewoon terug kijken, het is niet zo dat die fake exchanges een jaar geleden niet bestonden. Daarnaast kan je ook gewoon alleen kijken naar een paar bekende fiat exchanges.

Tevens zal een aardig deel OTC gaan waar je dus toch totaal geen zicht op hebt, waardoor ik het aantal activiteiten op de blockchain wel een aardige indicator vind.
pi_186154222
Julian Assange arrested by police and will appear in court after Ecuador withdraws asylum status.


:{

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2019 12:03:42 ]
pi_186154341
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 23:51 schreef MaGNeT het volgende:
Nog 6 dagen tot de $6000
Ziet er sterk uit :)
Vakman pur sang
pi_186154428
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2019 12:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Glazen bol van de Action, you get what you pay for.
  donderdag 11 april 2019 @ 12:18:36 #295
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_186154436
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 12:03 schreef Piva het volgende:
Julian Assange arrested by police and will appear in court after Ecuador withdraws asylum status.


:{
Die zien we nooit meer terug.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_186154447
quote:
14s.gif Op donderdag 11 april 2019 12:18 schreef fathank het volgende:

[..]

Die zien we nooit meer terug.
Dit ja, zal wel een suicide worden met een shotgun wond int achterhoofd.
Lambo of Rekt
pi_186154584
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 10:45 schreef Kyran het volgende:
Alts bloeden dood.

Nu nog een drop naar 4.2k als toetje.
Je had het wel goed :P
  Moderator donderdag 11 april 2019 @ 12:32:19 #298
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_186154614
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 12:03 schreef Piva het volgende:
Julian Assange arrested by police and will appear in court after Ecuador withdraws asylum status.

:{
_O_

Beste nieuws van de dag :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  donderdag 11 april 2019 @ 12:38:24 #299
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_186154703
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 12:19 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Dit ja, zal wel een suicide worden met een shotgun wond int achterhoofd.
Snitches get stitches
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Moderator donderdag 11 april 2019 @ 12:41:39 #300
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_186154747
quote:
14s.gif Op donderdag 11 april 2019 12:38 schreef fathank het volgende:

[..]

Snitches get stitches
En terecht.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator donderdag 11 april 2019 @ 12:41:42 #301
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_186154749
dicht.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')