abonnement Unibet Coolblue
  zondag 7 april 2019 @ 14:03:54 #51
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_186082305
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 11:12 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Nog een jaar of 7 en elektrische auto's zijn even duur als de brandstofuitvoeringen.
En hoe gaat ons elektriciteitsnetwerk dat handelen als we om 18u in één keer allemaal tegelijk die auto aan de lader hangen?

Ik weet dat er oplossingen mogelijk zijn, maar zie die over 7 jaar nog niet op grote schaal werkend uitgerold. Daarnaast, als een leaserijder kan kiezen tussen een gelijk geprijsde (zowel werkgeverslasten als bijtelling) elektrische auto of een benzine variant die hij overal in 5 minuten vol kan gooien, wat kiest hij dan? Ik verwacht dat maar een klein deel vrijwillig elektrisch zal gaan.

Ben overigens wel voorstander, rij al bijna 4 jaar PHEV, maar zie het niet gebeuren.
pi_186082324
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 14:03 schreef leolinedance het volgende:

[..]

En hoe gaat ons elektriciteitsnetwerk dat handelen als we om 18u in één keer allemaal tegelijk die auto aan de lader hangen?

Ik weet dat er oplossingen mogelijk zijn, maar zie die over 7 jaar nog niet op grote schaal werkend uitgerold.

Ben overigens wel voorstander, rij al bijna 4 jaar PHEV, maar zie het niet gebeuren.
Dat we die auto om 18:00 allemaal aan de lader hangen, wil niet betekenen dat al die auto's om 18:00 gaan laden. Smart-grid laders gaan de laadstroom afstemmen op de belasting van de wijktrafo en het laden spreiden over de nacht.

Voor die enkeling die toch om 4 uur 's nachts op pad moet is er natuurlijk een prioriteit in te stellen met de laad-app.

quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 13:38 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Om alle 8,4 miljoen personenauto's om te zetten naar elektrisch heeft Nederland maar 18% meer stroom nodig. Maar omdat men ook veel 's nachts gaat laden, wordt het netwerk en de centrales efficiënter gebruikt, dus netto zijn er niet 18% meer centrales nodig.

En zo'n gekut is het niet, je kan iedere ochtend met een volle accu vertrekken. Probeer dat maar eens met je brandstofauto.

Wat betreft de stroom, auto's in Nederland rijden gemiddeld 13.000km per jaar.
Op 1kWh rij je ongeveer 5km.
13.000 / 5 = 2.600kWh per auto per jaar.

8.400.000 x 2.600 = 21.840.000.000kWh per jaar.

Nederland (incl. industrie) verstookt zo'n 120 miljard kWh per jaar, dus die 21.84 miljard kWh zorgt voor zo'n 18,2% meer stroomverbruik.

Daar staat tegenover dat het raffineren van benzine en diesel zo'n 1,5kWh per liter kost. Nu worden er ook andere producten vam ruwe olie gemaakt (asfalt, kerosine, stookolie, plastics, etc) maar zo'n 75% is diesel en benzine. Dus we gaan ook veel stroom besparen.

Auto's verstoken zo'n 8 miljard liter brandstof per jaar, al zou je maar 0,75kWh per liter op het conto van autobrandstoffen schrijven, dan bespaar je al 6 miljard kWh per jaar aan stroom.

En die laadpalen is natuurlijk ook niet zo spannend, er worden per jaar zo'n 400.000 nieuwe auto's verkocht dus vanaf 2030 moeten we voor dat aantal auto's laadpalen bijplaatsen.
Een deel zal thuis laden, een deel op het werk, een deel op straat, een deel bij de McDonalds, een deel bij klanten, een deel bij superchargers, een deel bij tankstations, wegrestaurants, IKEA, supermarkten, etc.

Ik voorzie geen grote problemen, als de vraag er is (Eneco klaagt echt niet als ze meer stroom kunnen verkopen) komt de infrastructuur er ook wel.
En:

https://tweakers.net/reviews/6639/7/van-snelladen-tot-slim-laden-voldoende-laadpalen-voldoende-stroom-is-er-straks-genoeg-stroom.html

[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 07-04-2019 14:11:33 ]
  zondag 7 april 2019 @ 14:15:52 #53
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_186082466
quote:
Je vergeet gemakshalve even die piek als iedereen thuis komt. En dan moeten we dus loadsharen, maar hoe ga je bepalen wie er eerst mag laden en wie als laatst? Lekker als je 's avonds nog weg moet maar achteraan in de rij staat..

Je stukje komt hier vandaan: https://www.autointernati(...)p-elektriciteitsnet/

Maar je vergeet wel een belangrijk stukje:

"Bij een hogere penetratiegraad van elektrische auto’s ontstaat er mogelijk een risico van overbelasting van het lokale elektriciteitsnet, bijvoorbeeld als iedereen om 18.00 uur thuiskomt in een wijk en tegelijk begint met laden."

Het is al aangetoond dat dit zeker het geval is, vooral in wat oudere wijken.

Mensen willen vrijheid hebben en niet afhankelijk zijn, zeker wanneer het ze geen financieel voordeel oplevert.

Er is na 2021 amper (of zelfs geen) voordeel te behalen aan elektrische auto's. Ze zijn nog altijd duurder dan benzine auto's, stel je hebt zonnepanelen, dan kun je die stroom gebruiken als je thuis komt en er dus geen/weinig zon is, komt die stroom alsnog uit het net. Opladen bij openbare palen is vaak erg duur, bezette plaatsen op openbare plaatsen etc. Dat gaat het meerendeel van het volk gewoon niet doen.

Kun jij redenen noemej waardoor men wél massaal EV gaat rijden? Ik kan er twee noemen: milieu en comfort (stil), maar die zullen niet doorslaggevend zijn verwacht ik.

[ Bericht 7% gewijzigd door leolinedance op 07-04-2019 14:25:51 ]
pi_186082608
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 14:15 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Je vergeet gemakshalve even die piek als iedereen thuis komt. En dan moeten we dus loadsharen, maar hoe ga je bepalen wie er eerst mag laden en wie als laatst? Lekker als je 's avonds nog weg moet maar achteraan in de rij staat..

Je stukje komt hier vandaan: https://www.autointernati(...)p-elektriciteitsnet/

Maar je vergeet wel een belangrijk stukje:

"Bij een hogere penetratiegraad van elektrische auto’s ontstaat er mogelijk een risico van overbelasting van het lokale elektriciteitsnet, bijvoorbeeld als iedereen om 18.00 uur thuiskomt in een wijk en tegelijk begint met laden."

Het is al aangetoond dat dit zeker het geval is, vooral in wat oudere wijken.

Mensen willen vrijheid hebben en niet afhankelijk zijn, zeker wanneer het ze geen financieel voordeel oplevert.
Ik verwacht niet dat dat een probleem wordt. Je moet dan én een lege accu hebben én nog een flink eind moeten rijden 's avonds. Nou, dan laad je een keer met hoge prioriteit en betaal je een paar cent extra per kWh, prijsdifferentiatie is een prima oplossing.

En als jij om 18:00 thuiskomt met een geheel lege accu, dan rij je sowieso niet om 20:00 weg met een volle accu bij een lader in de straat of thuis. Meer dan 11kW ga je daar niet laden, vs 250kW maximaal langs de snelweg. 2x 11kWh x 5 = 110km bijladen in 2 uur als je een 3-fase lader hebt.
Dus is het dan handiger om op weg naar huis nog even bij een snellader te parkeren en een bak koffie te pakken.

Als ik thuiskom, knal ik m'n auto aan de lader met de wetenschap dat ik 's ochtends weer met een volle accu weg kan rijden. Hoe laat hij begint met laden boeit me dan verder niet en zo is het voor veel mensen.
pi_186082651
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 14:15 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Kun jij redenen noemej waardoor men wél massaal EV gaat rijden? Ik kan er twee noemen: milieu en comfort (stil), maar die zullen niet doorslaggevend zijn verwacht ik.
Ik kan er nog 1 bedenken: kabinet Wormhoudt bepaalt dat je vanaf 2040 de stad niet meer in met je brandstofauto.
  zondag 7 april 2019 @ 14:43:03 #56
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_186082843
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 14:30 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik kan er nog 1 bedenken: kabinet Wormhoudt bepaalt dat je vanaf 2040 de stad niet meer in met je brandstofauto.
Doe maar eerder. En stinkende pleurisscooters ook verbieden.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zondag 7 april 2019 @ 14:47:56 #57
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_186082919
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 14:30 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik kan er nog 1 bedenken: kabinet Wormhoudt bepaalt dat je vanaf 2040 de stad niet meer in met je brandstofauto.
Dat is over 21 jaar! En puur speculatief. Daarnaast kan tegen die tijd best een andere, schone manier van energie-opslag toonaangevend zijn. Ik zet in op waterstof.
  zondag 7 april 2019 @ 14:49:36 #58
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_186082952
quote:
14s.gif Op zondag 7 april 2019 14:43 schreef fathank het volgende:

[..]

Doe maar eerder. En stinkende pleurisscooters ook verbieden.
Waar moeten Henk, Ingrid en de kids dan betaalbare 2e hands elektrische auto's vandaan halen?

[ Bericht 0% gewijzigd door leolinedance op 07-04-2019 15:01:09 ]
pi_186082996
Er zijn al cruiseschepen (pond) op accu's die in minder dan een uur kan worden opgeladen.

Natuurlijk gaan we straks elektrisch rijden. Het stroomnet wordt ook gewoon vertweevoudigd.

Al ben ik van mening dat we over moeten naar DC.
Vakman pur sang
  zondag 7 april 2019 @ 14:54:23 #60
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_186083039
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 12:35 schreef Blik het volgende:

[..]

Onzin, dit is wensdenken van je.

elektrische auto’s worden goedkoper en praktischer de komende jaren (en breder verkrijgbaar, 2019/2020 gaat het aantal modellen 5x zo groot worden) en de subsidie zal nooit helemaal wegvallen omdat er klimaatdoelstellingen liggen waar we aan gebonden zijn. Auto’s zijn wellicht niet de meest efficiënte vorm van zuiniger omgaan met milieu maar is wel een lekker en makkelijk politiek statement.
Wensdenken! Haha :D

Man, ik lease zelf én rijd (deels) elektrisch. Hoe kom je hier nou bij...
  zondag 7 april 2019 @ 14:57:53 #61
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_186083100
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 14:49 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Waar moeten Henk, Ingrid en de kids dan betaalbare 2e hands elektrische auto's vandaan halen dan?
Moet dat dan? En parkeren met je giftige stinkhok doe je maar ergens buiten de stad en pak je maar de trolleybus.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zondag 7 april 2019 @ 15:02:38 #62
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_186083167
quote:
14s.gif Op zondag 7 april 2019 14:57 schreef fathank het volgende:

[..]

Moet dat dan? En parkeren met je giftige stinkhok doe je maar ergens buiten de stad en pak je maar de trolleybus.
Klare taal
  zondag 7 april 2019 @ 15:08:42 #63
62913 Blik
The one and Only!
pi_186083256
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 14:54 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wensdenken! Haha :D

Man, ik lease zelf én rijd (deels) elektrisch. Hoe kom je hier nou bij...
Je opmerking getuigd in ieder geval niet van enige toekomstvisie
  zondag 7 april 2019 @ 16:33:58 #64
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_186084740
Mijn toekomstvisie is BTC $250000 EOY
Hmz...
  zondag 7 april 2019 @ 16:34:18 #65
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_186084743
Nee grapje, tientje max.
Hmz...
pi_186084784
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 14:30 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik kan er nog 1 bedenken: kabinet Wormhoudt bepaalt dat je vanaf 2040 de stad niet meer in met je brandstofauto.
Ik heb die Wormhoudt altijd al een pientere meid gevonden, al is ze nog wel wat jong.
pi_186085085
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 10:22 schreef EggsTC het volgende:

[..]

:')
Is :') echt nodig?
pi_186085668
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 16:49 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Is :') echt nodig?
Soms wel, bij Ripple bijvoorbeeld :')
Vakman pur sang
  Moderator / Redactie Sport zondag 7 april 2019 @ 17:10:44 #69
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186085678
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 17:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Soms wel, bij Ripple bijvoorbeeld :')
_O-
  zondag 7 april 2019 @ 17:16:08 #70
131603 Afwazig
Serious business
pi_186085817
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 17:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Soms wel, bij Ripple bijvoorbeeld :')
Is waar.
  zondag 7 april 2019 @ 17:40:44 #71
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_186086532
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 17:16 schreef Afwazig het volgende:

[..]

Is waar.
Donder toch op man.

#xrpthestandard
Hmz...
pi_186088525
Hoe het ook is, Ripple is 1 van de best presteerden coins van de coinmarketcap.
pi_186089379
Grootste ROI coins:
The most successful ICOs, in terms of ROI (since ICO)*
NXT
NXT is an open source blockchain platform for applications and financial services that includes many features such as a Decentralized Asset Exchange, a Voting system, a Messaging system, a Currency Creation feature and, of course, its own NXT digital currency.
Since its ICO started in September 2013, it gained +680.233% in value. What makes NXT so successful? Its efficiency in transactions, a good developer’s community, and having spotted and solved a problem of scalability with the pioneering cryptocurrencies.
IOTA
IOTA makes use of distributed ledgers, but replaces blockchain with a different technology called Tangle. Due to its structure, there is no need of miners, and then there are no fees.
With its ICO launched in November 2015, IOTA has already increased +223.972%% in value. What is IOTA’s strength point? Its speed and low costs involved make it the ultimate distributed communication protocol for the Internet of Things “IoT”.
NEO
NEO is one of the most renowned China’s blockchain projects, whose aim is to manage transactions and dApps through the execution of smart contracts. Born as a public project, it is now frequently mentioned as a possible threat for Ethereum.
Since the ICO launch in October 2015, it is grown up to ++149.526%. Among its best features, it is relevant to mention the possibility for developers to use a wide range of programming languages, its proof-of-stake system and the digital identity management.
Ethereum
Ethereum is not only the second most valued cryptocurrency in terms of market cap, but also the most famous decentralized platform to run smart contracts and build dApps. Since its ICO was launched in August 2014, its value increased +123.056%. Despite the cryptocurrencies market storm, due to its robust infrastructure, Ethereum is attracting corporates’ big projects and it is definitely here to stay.
Stratis
Stratis aims to offer simple and affordable end-to-end solutions for development, testing and deployment of native C# blockchain applications, allowing companies to create their custom blockchain applications.
With its ICO launch in June 2016, is one of the most recent, yet best performing assets, with a +49.143% growth. Its ease of use and its Blockchain-as-a-service solution boost the mainstream adoption of blockchain.
Vakman pur sang
pi_186089645
Er is 2,159 BTC onderweg van een kennis waar ik een investering voor ga doen.

Heb 'm van tevoren 5x gevraagd wat hij met die ¤300 gaat doen over 2 jaar. Hij werd niet zenuwachtig van die vraag, dus hij is geschikt :+

Nu ff spreiden over 5,2 coins.
pi_186089881
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 20:03 schreef MaGNeT het volgende:
Er is 2,159 BTC onderweg van een kennis waar ik een investering voor ga doen.

Heb 'm van tevoren 5x gevraagd wat hij met die ¤300 gaat doen over 2 jaar. Hij werd niet zenuwachtig van die vraag, dus hij is geschikt :+

Nu ff spreiden over 5,2 coins.
Hoe kan ¤300 2.159 BTC waard zijn?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')