Je zou all in moeten gaan op olie, maar wat als iedereen straks elektrisch rijdtquote:Op zondag 7 april 2019 10:13 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Ripple is goed en zou een aanzienblijkdeel van je portfolio moeten bevatten, maar wat als Ripple veder gaat zonder gebruik te maken van XRP?
Cryptocurrency is geen effectenbeurs.quote:Op zondag 7 april 2019 10:12 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Sja, vanuit de normale beurs heb ik geleerd toch in meer verschillende projecten te stappen, ipv 1tje.
Kijk maar eens naar grote beleggers, die zitten ook een een aantal projecten, meestal niet 1.
Je schetst een probleem dat er niet gaat komen. Althans, de komende 20 jaar niet. Als de lage bijtelling straks helemaal voorbij is zullen er amper nog EV's verkocht worden.quote:Op zondag 7 april 2019 10:35 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Je zou all in moeten gaan op olie, maar wat als iedereen straks elektrisch rijdt
Ik zou een Chinese godencoin kiezen.quote:
Nog een jaar of 7 en elektrische auto's zijn even duur als de brandstofuitvoeringen.quote:Op zondag 7 april 2019 10:49 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je schetst een probleem dat er niet gaat komen. Althans, de komende 20 jaar niet. Als de lage bijtelling straks helemaal voorbij is zullen er amper nog EV's verkocht worden.
Ben je nu nog niet ingestapt?quote:Op zondag 7 april 2019 11:17 schreef Nattekat het volgende:
Ik wil dat jullie me net zo lang mentionen tot ik instap
Het moet nu
Onzin, dit is wensdenken van je.quote:Op zondag 7 april 2019 10:49 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je schetst een probleem dat er niet gaat komen. Althans, de komende 20 jaar niet. Als de lage bijtelling straks helemaal voorbij is zullen er amper nog EV's verkocht worden.
Hoe noemde we dat vorig jaar ook al weer?quote:Op zondag 7 april 2019 12:38 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Dan weten we zeker dat het snel weer omlaag gaat.
Ik denk dat je je hier in vergist. Aankomende jaren zal het aanbod exponentieel groeien en de prijs van een voertuig zakken. Ik rij zon 50 km op een dag (woon werk). Perfect zon elektrische auto.quote:Op zondag 7 april 2019 13:10 schreef metallicelmo het volgende:
Nou ik ben blij dat ik net een nieuwe auto heb die helemaal NIET elektrisch is, wat een gekut. Voordat dit echt goed werkt en je het hele land wil verplichten om elektrisch te rijden moeten we eerst maar eens een extra kerncentrale bouwen en in elke straat 20 van die laadpalen neerzetten, en in het buitenland ook, overal, anders kom je nog nergens. Dit gaat hem niet worden de komende 10 jaar hoor
Om alle 8,4 miljoen personenauto's om te zetten naar elektrisch heeft Nederland maar 18% meer stroom nodig. Maar omdat men ook veel 's nachts gaat laden, wordt het netwerk en de centrales efficiënter gebruikt, dus netto zijn er niet 18% meer centrales nodig.quote:Op zondag 7 april 2019 13:10 schreef metallicelmo het volgende:
Nou ik ben blij dat ik net een nieuwe auto heb die helemaal NIET elektrisch is, wat een gekut. Voordat dit echt goed werkt en je het hele land wil verplichten om elektrisch te rijden moeten we eerst maar eens een extra kerncentrale bouwen en in elke straat 20 van die laadpalen neerzetten, en in het buitenland ook, overal, anders kom je nog nergens. Dit gaat hem niet worden de komende 10 jaar hoor
Remmen van een EV gaan daarbij ook nog eens tot 3x langer mee dan bij een brandstofauto.quote:Op zondag 7 april 2019 13:34 schreef ArnoldG0342 het volgende:
[..]
Ik denk dat je je hier in vergist. Aankomende jaren zal het aanbod exponentieel groeien en de prijs van een voertuig zakken. Ik rij zon 50 km op een dag (woon werk). Perfect zon elektrische auto.
Voor lange afstanden moet nog iets bedacht worden. Maar de techniek staat ook niet stil.
En dan ook nog dat elektrische auto's zo goed als geen onderhoud nodig hebben. Banden, remmen en daar houdt het wel een beetje mee op. Dat scheelt me ook zo weer 500 euro per jaar.
Nog iets verder denken. Ik trek s'avonds gedeeltelijk mijn auto leeg om te koken, verwarmen etc. Welk ik overdag week aanvul met het overschot aan zonne energie.
Jamaar, ik moet ook op wintersport en zomervakantie en dan kan ik natuurlijk niet onderweg 45 minuten wachten tot mijn auto is opgeladen...quote:Op zondag 7 april 2019 13:38 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Om alle 8,4 miljoen personenauto's om te zetten naar elektrisch heeft Nederland maar 18% meer stroom nodig. Maar omdat men ook veel 's nachts gaat laden, wordt het netwerk en de centrales efficiënter gebruikt, dus netto zijn er niet 18% meer centrales nodig.
En zo'n gekut is het niet, je kan iedere ochtend met een volle accu vertrekken. Probeer dat maar eens met je brandstofauto.
Wat betreft de stroom, auto's in Nederland rijden gemiddeld 13.000km per jaar.
Op 1kWh rij je ongeveer 5km.
13.000 / 5 = 2.600kWh per auto per jaar.
8.400.000 x 2.600 = 21.840.000.000kWh per jaar.
Nederland (incl. industrie) verstookt zo'n 120 miljard kWh per jaar, dus die 21.84 miljard kWh zorgt voor zo'n 18,2% meer stroomverbruik.
Daar staat tegenover dat het raffineren van benzine en diesel zo'n 1,5kWh per liter kost. Nu worden er ook andere producten vam ruwe olie gemaakt (asfalt, kerosine, stookolie, plastics, etc) maar zo'n 75% is diesel en benzine. Dus we gaan ook veel stroom besparen.
Auto's verstoken zo'n 8 miljard liter brandstof per jaar, al zou je maar 0,75kWh per liter op het conto van autobrandstoffen schrijven, dan bespaar je al 6 miljard kWh per jaar aan stroom.
En die laadpalen is natuurlijk ook niet zo spannend, er worden per jaar zo'n 400.000 nieuwe auto's verkocht dus vanaf 2030 moeten we voor dat aantal auto's laadpalen bijplaatsen.
Een deel zal thuis laden, een deel op het werk, een deel op straat, een deel bij de McDonalds, een deel bij klanten, een deel bij superchargers, een deel bij tankstations, wegrestaurants, IKEA, supermarkten, etc.
Ik voorzie geen grote problemen, als de vraag er is (Eneco klaagt echt niet als ze meer stroom kunnen verkopen) komt de infrastructuur er ook wel.
Inderdaad. Er was een Tesla in het programma 'het klokje rond' van Autoweek.quote:Op zondag 7 april 2019 13:39 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Remmen van een EV gaan daarbij ook nog eens tot 3x langer mee dan bij een brandstofauto.
Een kennis van me deed z'n eerste wintersport naar Oostenrijk met een Tesla S al 3 jaar geleden Schijnt dat er genoeg superchargers op de route staanquote:Op zondag 7 april 2019 13:44 schreef Blik het volgende:
[..]
Jamaar, ik moet ook op wintersport en zomervakantie en dan kan ik natuurlijk niet onderweg 45 minuten wachten tot mijn auto is opgeladen...
Hoeveel ging er de laatste keer vanaf? -90% ofzo?quote:Op zondag 7 april 2019 12:38 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Dan weten we zeker dat het snel weer omlaag gaat.
Die wil ik niet per sé allemaal op Nattekat schuivenquote:Op zondag 7 april 2019 13:50 schreef Piva het volgende:
[..]
Hoeveel ging er de laatste keer vanaf? -90% ofzo?
Is voor lange termijn. Maar ik had wel veel eerder moeten instappen.quote:Op zondag 7 april 2019 13:56 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik zou even wachten tot we weer laag 4k zitten dan
Nou ja dan nog, scheelt toch wel wat als we straks 200k per BTC zittenquote:Op zondag 7 april 2019 13:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Is voor lange termijn. Maar ik had wel veel eerder moeten instappen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |