loltwitter:sunshinelu24 twitterde op zaterdag 06-04-2019 om 09:04:16@TheChinaCoin @bsc44_x @rgrottola @vechainofficial @DNVGL @SumConcierge Nothing big, just a start to launch implementation in another country. reageer retweet
Het is dan de vraag met welk automerk. Hij was deze week vlakbij maranello, maar ik zie Ferrari niet echt als een energie zuinig autootjequote:Op zaterdag 6 april 2019 10:36 schreef Dimachaerus het volgende:
loltwitter:sunshinelu24 twitterde op zaterdag 06-04-2019 om 09:04:16@:TheChinaCoin @:bsc44_x @:rgrottola @:vechainofficial @:DNVGL @:SumConcierge Nothing big, just a start to launch implementation in another country. reageer retweet
Bankiersbonussen in mei?quote:Op zaterdag 6 april 2019 11:59 schreef Piva het volgende:
Wall Street geld weet eindelijk de weg te vinden en niemand ziet het..![]()
[ afbeelding ]
CME futures 10x volume in 4 dagen tijd.
Deze units worden niet gesettled in Bitcoin toch?quote:Op zaterdag 6 april 2019 11:59 schreef Piva het volgende:
Wall Street geld weet eindelijk de weg te vinden en niemand ziet het..![]()
[ afbeelding ]
CME futures 10x volume in 4 dagen tijd.
Klopt, cash settlement.quote:Op zaterdag 6 april 2019 13:29 schreef KapBak het volgende:
[..]
Deze units worden niet gesettled in Bitcoin toch?
Fiat?quote:Op zaterdag 6 april 2019 11:35 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Het is dan de vraag met welk automerk. Hij was deze week vlakbij maranello, maar ik zie Ferrari niet echt als een energie zuinig autootje
Carbon ecosystem live in 2 weeksquote:
ik vind ze allebei niet echt geweldig. maar gebruik vooral blockfolio.quote:Op zaterdag 6 april 2019 19:23 schreef Syphixx het volgende:
wat voelt beter aan om te gebruiken: delta of blockfolio ?
gebruik normaal cryptocompare op pc, maar word eens tijd om richting app te gaan
Gewoon all-in op 1 coin en geen appquote:Op zaterdag 6 april 2019 19:23 schreef Syphixx het volgende:
wat voelt beter aan om te gebruiken: delta of blockfolio ?
gebruik normaal cryptocompare op pc, maar word eens tijd om richting app te gaan
Edit: verder gebruik ik enkel binance app
Inderdaad gewoon bitcoin kopen. En zodra alle nimwits over bitcoin of beter nog shitcoin beginnen en dat iedereen super rijk gaat worden, beginnen met het dumpen.quote:Op zaterdag 6 april 2019 20:15 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Gewoon all-in op 1 coin en geen app
Jep, op rippel tochquote:Op zaterdag 6 april 2019 20:15 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Gewoon all-in op 1 coin en geen app
Sja, vanuit de normale beurs heb ik geleerd toch in meer verschillende projecten te stappen, ipv 1tje.quote:Op zaterdag 6 april 2019 20:15 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Gewoon all-in op 1 coin en geen app
Ripple is goed en zou een aanzienblijkdeel van je portfolio moeten bevatten, maar wat als Ripple veder gaat zonder gebruik te maken van XRP?quote:
quote:Op zondag 7 april 2019 10:13 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Ripple is goed en zou een aanzienblijkdeel van je portfolio moeten bevatten, maar wat als Ripple veder gaat zonder gebruik te maken van XRP?
Je zou all in moeten gaan op olie, maar wat als iedereen straks elektrisch rijdtquote:Op zondag 7 april 2019 10:13 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Ripple is goed en zou een aanzienblijkdeel van je portfolio moeten bevatten, maar wat als Ripple veder gaat zonder gebruik te maken van XRP?
Cryptocurrency is geen effectenbeurs.quote:Op zondag 7 april 2019 10:12 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Sja, vanuit de normale beurs heb ik geleerd toch in meer verschillende projecten te stappen, ipv 1tje.
Kijk maar eens naar grote beleggers, die zitten ook een een aantal projecten, meestal niet 1.
Je schetst een probleem dat er niet gaat komen. Althans, de komende 20 jaar niet. Als de lage bijtelling straks helemaal voorbij is zullen er amper nog EV's verkocht worden.quote:Op zondag 7 april 2019 10:35 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Je zou all in moeten gaan op olie, maar wat als iedereen straks elektrisch rijdt
Nog een jaar of 7 en elektrische auto's zijn even duur als de brandstofuitvoeringen.quote:Op zondag 7 april 2019 10:49 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je schetst een probleem dat er niet gaat komen. Althans, de komende 20 jaar niet. Als de lage bijtelling straks helemaal voorbij is zullen er amper nog EV's verkocht worden.
Ben je nu nog niet ingestapt?quote:Op zondag 7 april 2019 11:17 schreef Nattekat het volgende:
Ik wil dat jullie me net zo lang mentionen tot ik instap
Het moet nu
Onzin, dit is wensdenken van je.quote:Op zondag 7 april 2019 10:49 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je schetst een probleem dat er niet gaat komen. Althans, de komende 20 jaar niet. Als de lage bijtelling straks helemaal voorbij is zullen er amper nog EV's verkocht worden.
Hoe noemde we dat vorig jaar ook al weer?quote:Op zondag 7 april 2019 12:38 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Dan weten we zeker dat het snel weer omlaag gaat.
Ik denk dat je je hier in vergist. Aankomende jaren zal het aanbod exponentieel groeien en de prijs van een voertuig zakken. Ik rij zon 50 km op een dag (woon werk). Perfect zon elektrische auto.quote:Op zondag 7 april 2019 13:10 schreef metallicelmo het volgende:
Nou ik ben blij dat ik net een nieuwe auto heb die helemaal NIET elektrisch is, wat een gekut. Voordat dit echt goed werkt en je het hele land wil verplichten om elektrisch te rijden moeten we eerst maar eens een extra kerncentrale bouwen en in elke straat 20 van die laadpalen neerzetten, en in het buitenland ook, overal, anders kom je nog nergens. Dit gaat hem niet worden de komende 10 jaar hoor
Om alle 8,4 miljoen personenauto's om te zetten naar elektrisch heeft Nederland maar 18% meer stroom nodig. Maar omdat men ook veel 's nachts gaat laden, wordt het netwerk en de centrales efficiënter gebruikt, dus netto zijn er niet 18% meer centrales nodig.quote:Op zondag 7 april 2019 13:10 schreef metallicelmo het volgende:
Nou ik ben blij dat ik net een nieuwe auto heb die helemaal NIET elektrisch is, wat een gekut. Voordat dit echt goed werkt en je het hele land wil verplichten om elektrisch te rijden moeten we eerst maar eens een extra kerncentrale bouwen en in elke straat 20 van die laadpalen neerzetten, en in het buitenland ook, overal, anders kom je nog nergens. Dit gaat hem niet worden de komende 10 jaar hoor
Remmen van een EV gaan daarbij ook nog eens tot 3x langer mee dan bij een brandstofauto.quote:Op zondag 7 april 2019 13:34 schreef ArnoldG0342 het volgende:
[..]
Ik denk dat je je hier in vergist. Aankomende jaren zal het aanbod exponentieel groeien en de prijs van een voertuig zakken. Ik rij zon 50 km op een dag (woon werk). Perfect zon elektrische auto.
Voor lange afstanden moet nog iets bedacht worden. Maar de techniek staat ook niet stil.
En dan ook nog dat elektrische auto's zo goed als geen onderhoud nodig hebben. Banden, remmen en daar houdt het wel een beetje mee op. Dat scheelt me ook zo weer 500 euro per jaar.
Nog iets verder denken. Ik trek s'avonds gedeeltelijk mijn auto leeg om te koken, verwarmen etc. Welk ik overdag week aanvul met het overschot aan zonne energie.
Jamaar, ik moet ook op wintersport en zomervakantie en dan kan ik natuurlijk niet onderweg 45 minuten wachten tot mijn auto is opgeladen...quote:Op zondag 7 april 2019 13:38 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Om alle 8,4 miljoen personenauto's om te zetten naar elektrisch heeft Nederland maar 18% meer stroom nodig. Maar omdat men ook veel 's nachts gaat laden, wordt het netwerk en de centrales efficiënter gebruikt, dus netto zijn er niet 18% meer centrales nodig.
En zo'n gekut is het niet, je kan iedere ochtend met een volle accu vertrekken. Probeer dat maar eens met je brandstofauto.
Wat betreft de stroom, auto's in Nederland rijden gemiddeld 13.000km per jaar.
Op 1kWh rij je ongeveer 5km.
13.000 / 5 = 2.600kWh per auto per jaar.
8.400.000 x 2.600 = 21.840.000.000kWh per jaar.
Nederland (incl. industrie) verstookt zo'n 120 miljard kWh per jaar, dus die 21.84 miljard kWh zorgt voor zo'n 18,2% meer stroomverbruik.
Daar staat tegenover dat het raffineren van benzine en diesel zo'n 1,5kWh per liter kost. Nu worden er ook andere producten vam ruwe olie gemaakt (asfalt, kerosine, stookolie, plastics, etc) maar zo'n 75% is diesel en benzine. Dus we gaan ook veel stroom besparen.
Auto's verstoken zo'n 8 miljard liter brandstof per jaar, al zou je maar 0,75kWh per liter op het conto van autobrandstoffen schrijven, dan bespaar je al 6 miljard kWh per jaar aan stroom.
En die laadpalen is natuurlijk ook niet zo spannend, er worden per jaar zo'n 400.000 nieuwe auto's verkocht dus vanaf 2030 moeten we voor dat aantal auto's laadpalen bijplaatsen.
Een deel zal thuis laden, een deel op het werk, een deel op straat, een deel bij de McDonalds, een deel bij klanten, een deel bij superchargers, een deel bij tankstations, wegrestaurants, IKEA, supermarkten, etc.
Ik voorzie geen grote problemen, als de vraag er is (Eneco klaagt echt niet als ze meer stroom kunnen verkopen) komt de infrastructuur er ook wel.
Inderdaad. Er was een Tesla in het programma 'het klokje rond' van Autoweek.quote:Op zondag 7 april 2019 13:39 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Remmen van een EV gaan daarbij ook nog eens tot 3x langer mee dan bij een brandstofauto.
Een kennis van me deed z'n eerste wintersport naar Oostenrijk met een Tesla S al 3 jaar geledenquote:Op zondag 7 april 2019 13:44 schreef Blik het volgende:
[..]
Jamaar, ik moet ook op wintersport en zomervakantie en dan kan ik natuurlijk niet onderweg 45 minuten wachten tot mijn auto is opgeladen...
Hoeveel ging er de laatste keer vanaf? -90% ofzo?quote:Op zondag 7 april 2019 12:38 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Dan weten we zeker dat het snel weer omlaag gaat.
Die wil ik niet per sé allemaal op Nattekat schuivenquote:Op zondag 7 april 2019 13:50 schreef Piva het volgende:
[..]
Hoeveel ging er de laatste keer vanaf? -90% ofzo?
Is voor lange termijn. Maar ik had wel veel eerder moeten instappen.quote:Op zondag 7 april 2019 13:56 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik zou even wachten tot we weer laag 4k zitten dan
Nou ja dan nog, scheelt toch wel wat als we straks 200k per BTC zittenquote:Op zondag 7 april 2019 13:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Is voor lange termijn. Maar ik had wel veel eerder moeten instappen.
En hoe gaat ons elektriciteitsnetwerk dat handelen als we om 18u in één keer allemaal tegelijk die auto aan de lader hangen?quote:Op zondag 7 april 2019 11:12 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nog een jaar of 7 en elektrische auto's zijn even duur als de brandstofuitvoeringen.
Dat we die auto om 18:00 allemaal aan de lader hangen, wil niet betekenen dat al die auto's om 18:00 gaan laden. Smart-grid laders gaan de laadstroom afstemmen op de belasting van de wijktrafo en het laden spreiden over de nacht.quote:Op zondag 7 april 2019 14:03 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En hoe gaat ons elektriciteitsnetwerk dat handelen als we om 18u in één keer allemaal tegelijk die auto aan de lader hangen?
Ik weet dat er oplossingen mogelijk zijn, maar zie die over 7 jaar nog niet op grote schaal werkend uitgerold.
Ben overigens wel voorstander, rij al bijna 4 jaar PHEV, maar zie het niet gebeuren.
En:quote:Op zondag 7 april 2019 13:38 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Om alle 8,4 miljoen personenauto's om te zetten naar elektrisch heeft Nederland maar 18% meer stroom nodig. Maar omdat men ook veel 's nachts gaat laden, wordt het netwerk en de centrales efficiënter gebruikt, dus netto zijn er niet 18% meer centrales nodig.
En zo'n gekut is het niet, je kan iedere ochtend met een volle accu vertrekken. Probeer dat maar eens met je brandstofauto.
Wat betreft de stroom, auto's in Nederland rijden gemiddeld 13.000km per jaar.
Op 1kWh rij je ongeveer 5km.
13.000 / 5 = 2.600kWh per auto per jaar.
8.400.000 x 2.600 = 21.840.000.000kWh per jaar.
Nederland (incl. industrie) verstookt zo'n 120 miljard kWh per jaar, dus die 21.84 miljard kWh zorgt voor zo'n 18,2% meer stroomverbruik.
Daar staat tegenover dat het raffineren van benzine en diesel zo'n 1,5kWh per liter kost. Nu worden er ook andere producten vam ruwe olie gemaakt (asfalt, kerosine, stookolie, plastics, etc) maar zo'n 75% is diesel en benzine. Dus we gaan ook veel stroom besparen.
Auto's verstoken zo'n 8 miljard liter brandstof per jaar, al zou je maar 0,75kWh per liter op het conto van autobrandstoffen schrijven, dan bespaar je al 6 miljard kWh per jaar aan stroom.
En die laadpalen is natuurlijk ook niet zo spannend, er worden per jaar zo'n 400.000 nieuwe auto's verkocht dus vanaf 2030 moeten we voor dat aantal auto's laadpalen bijplaatsen.
Een deel zal thuis laden, een deel op het werk, een deel op straat, een deel bij de McDonalds, een deel bij klanten, een deel bij superchargers, een deel bij tankstations, wegrestaurants, IKEA, supermarkten, etc.
Ik voorzie geen grote problemen, als de vraag er is (Eneco klaagt echt niet als ze meer stroom kunnen verkopen) komt de infrastructuur er ook wel.
Je vergeet gemakshalve even die piek als iedereen thuis komt. En dan moeten we dus loadsharen, maar hoe ga je bepalen wie er eerst mag laden en wie als laatst? Lekker als je 's avonds nog weg moet maar achteraan in de rij staat..quote:
Ik verwacht niet dat dat een probleem wordt. Je moet dan én een lege accu hebben én nog een flink eind moeten rijden 's avonds. Nou, dan laad je een keer met hoge prioriteit en betaal je een paar cent extra per kWh, prijsdifferentiatie is een prima oplossing.quote:Op zondag 7 april 2019 14:15 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je vergeet gemakshalve even die piek als iedereen thuis komt. En dan moeten we dus loadsharen, maar hoe ga je bepalen wie er eerst mag laden en wie als laatst? Lekker als je 's avonds nog weg moet maar achteraan in de rij staat..
Je stukje komt hier vandaan: https://www.autointernati(...)p-elektriciteitsnet/
Maar je vergeet wel een belangrijk stukje:
"Bij een hogere penetratiegraad van elektrische auto’s ontstaat er mogelijk een risico van overbelasting van het lokale elektriciteitsnet, bijvoorbeeld als iedereen om 18.00 uur thuiskomt in een wijk en tegelijk begint met laden."
Het is al aangetoond dat dit zeker het geval is, vooral in wat oudere wijken.
Mensen willen vrijheid hebben en niet afhankelijk zijn, zeker wanneer het ze geen financieel voordeel oplevert.
Ik kan er nog 1 bedenken: kabinet Wormhoudt bepaalt dat je vanaf 2040 de stad niet meer in met je brandstofauto.quote:Op zondag 7 april 2019 14:15 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Kun jij redenen noemej waardoor men wél massaal EV gaat rijden? Ik kan er twee noemen: milieu en comfort (stil), maar die zullen niet doorslaggevend zijn verwacht ik.
Doe maar eerder. En stinkende pleurisscooters ook verbieden.quote:Op zondag 7 april 2019 14:30 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik kan er nog 1 bedenken: kabinet Wormhoudt bepaalt dat je vanaf 2040 de stad niet meer in met je brandstofauto.
Dat is over 21 jaar! En puur speculatief. Daarnaast kan tegen die tijd best een andere, schone manier van energie-opslag toonaangevend zijn. Ik zet in op waterstof.quote:Op zondag 7 april 2019 14:30 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik kan er nog 1 bedenken: kabinet Wormhoudt bepaalt dat je vanaf 2040 de stad niet meer in met je brandstofauto.
Waar moeten Henk, Ingrid en de kids dan betaalbare 2e hands elektrische auto's vandaan halen?quote:Op zondag 7 april 2019 14:43 schreef fathank het volgende:
[..]
Doe maar eerder. En stinkende pleurisscooters ook verbieden.
Wensdenken! Hahaquote:Op zondag 7 april 2019 12:35 schreef Blik het volgende:
[..]
Onzin, dit is wensdenken van je.
elektrische auto’s worden goedkoper en praktischer de komende jaren (en breder verkrijgbaar, 2019/2020 gaat het aantal modellen 5x zo groot worden) en de subsidie zal nooit helemaal wegvallen omdat er klimaatdoelstellingen liggen waar we aan gebonden zijn. Auto’s zijn wellicht niet de meest efficiënte vorm van zuiniger omgaan met milieu maar is wel een lekker en makkelijk politiek statement.
Moet dat dan? En parkeren met je giftige stinkhok doe je maar ergens buiten de stad en pak je maar de trolleybus.quote:Op zondag 7 april 2019 14:49 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Waar moeten Henk, Ingrid en de kids dan betaalbare 2e hands elektrische auto's vandaan halen dan?
Klare taalquote:Op zondag 7 april 2019 14:57 schreef fathank het volgende:
[..]
Moet dat dan? En parkeren met je giftige stinkhok doe je maar ergens buiten de stad en pak je maar de trolleybus.
Je opmerking getuigd in ieder geval niet van enige toekomstvisiequote:Op zondag 7 april 2019 14:54 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wensdenken! Haha
Man, ik lease zelf én rijd (deels) elektrisch. Hoe kom je hier nou bij...
Ik heb die Wormhoudt altijd al een pientere meid gevonden, al is ze nog wel wat jong.quote:Op zondag 7 april 2019 14:30 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik kan er nog 1 bedenken: kabinet Wormhoudt bepaalt dat je vanaf 2040 de stad niet meer in met je brandstofauto.
Is waar.quote:
Hoe kan ¤300 2.159 BTC waard zijn?quote:Op zondag 7 april 2019 20:03 schreef MaGNeT het volgende:
Er is 2,159 BTC onderweg van een kennis waar ik een investering voor ga doen.
Heb 'm van tevoren 5x gevraagd wat hij met die ¤300 gaat doen over 2 jaar. Hij werd niet zenuwachtig van die vraag, dus hij is geschikt
Nu ff spreiden over 5,2 coins.
Goede argumentenquote:Op zondag 7 april 2019 15:08 schreef Blik het volgende:
[..]
Je opmerking getuigd in ieder geval niet van enige toekomstvisie
Educated guess.quote:Op zondag 7 april 2019 20:28 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Goede argumenten
Knappe jongen die nu weet hoe het er over 7 tot 20 jaar exact uit zal zien.
Ja en dan gaat iedereen natuurlijk die prioriteit inschakelen. Je wil nl. niet afhankelijk zijn en te allen tijde kunnen vertrekken in de avond. Je voelt het al helemaal aan komen toch?quote:Op zondag 7 april 2019 14:05 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat we die auto om 18:00 allemaal aan de lader hangen, wil niet betekenen dat al die auto's om 18:00 gaan laden. Smart-grid laders gaan de laadstroom afstemmen op de belasting van de wijktrafo en het laden spreiden over de nacht.
Voor die enkeling die toch om 4 uur 's nachts op pad moet is er natuurlijk een prioriteit in te stellen met de laad-app.
[..]
En:
https://tweakers.net/reviews/6639/7/van-snelladen-tot-slim-laden-voldoende-laadpalen-voldoende-stroom-is-er-straks-genoeg-stroom.html
Beiden zijn feiten, elektrische auto’s worden goedkoper en klimaatdoelstellingen zijn een feit en het is ook een feit dat die gedeeltelijk ten goede zullen komen aan een groener autopark.quote:Op zondag 7 april 2019 20:28 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Goede argumenten
Knappe jongen die nu weet hoe het er over 7 tot 20 jaar exact uit zal zien.
Nogal kort door de bocht om er vanuit te gaan dat binnen 7 tot 20 jaar iedereen elektrisch rijdt en het complete laadsysteem daarop is aangepast.quote:
Tuurlijk gaat niet iedereen dat doen. Je kan prioriteit gewoon extra belasten en dan gaat niemand het gebruiken als het niet nodig is.je zit constant naar problemen te zoeken om iets onderuit te halen, maar echt sterke argumenten heb ik niet gezien. Daarnaast zijn al je aangedragen problemen makkelijk op te lossen.quote:Op zondag 7 april 2019 20:33 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja en dan gaat iedereen natuurlijk die prioriteit inschakelen. Je wil nl. niet afhankelijk zijn en te allen tijde kunnen vertrekken in de avond. Je voelt het al helemaal aan komen toch?
Leuke plannen en het is technologisch ook allemaal mogelijk, maar voordat onze maatschappij zo ver is zijn we echt vele, vele jaren verder.
Ja, godver, schiet eens op BTC. Zit ik straks met mijn elektrische Camaro ....quote:Op zondag 7 april 2019 20:37 schreef BadVlad het volgende:
Maar met een elektrische auto auto kan ik niet revven zodat iedereen in de buurt weet dat BadVlad thuiskomt.
Ik voel niets aankomen.quote:Op zondag 7 april 2019 20:33 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja en dan gaat iedereen natuurlijk die prioriteit inschakelen. Je wil nl. niet afhankelijk zijn en te allen tijde kunnen vertrekken in de avond. Je voelt het al helemaal aan komen toch?
De komende jaren (vanaf 2021) zullen ze er waarschijnlijk niet veel meer worden verkocht in NL omdat de subsidie (lage bijtelling tot Eur50k) eraf gaat. De aanschafprijzen voor particulieren zijn nog te hoog en de actieradius van de 'betaalbare' modellen vermoedelijk te laag in worst case scenario's als winter en een beetje door willen rijden.quote:Op zondag 7 april 2019 20:35 schreef Blik het volgende:
[..]
Beiden zijn feiten, elektrische auto’s worden goedkoper en klimaatdoelstellingen zijn een feit en het is ook een feit dat die gedeeltelijk ten goede zullen komen aan een groener autopark.
Waar jouw inzicht vandaan komt dat niemand ze meer gaat kopen in de toekomst begrijp ik dan juist weer niet. De argumenten ontbreken volledig
Er worden ruim 400.000 auto's per jaar vervangen, vanaf 2030 verwacht men dat ICE auto's niet meer verkocht mogen worden, dus een verbod op ICE auto's in grote steden rond 2040 lijkt me dan niet ondenkbaar.quote:Op zondag 7 april 2019 20:37 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nogal kort door de bocht om er vanuit te gaan dat binnen 7 tot 20 jaar iedereen elektrisch rijdt en het complete laadsysteem daarop is aangepast.
Betamax, V2000, VHS... de markt lost dat wel op...quote:Wat overigens ook nog zo'n crime is zijn die verschillende oplaadstekkers. Begin eerst eens met standaardiseren.
Het gaat niet om gemiddelden, maar juist om de uitschieters. Als je iedere maand één keer loopt te kutten met zo'n auto baal je er al van.quote:Op zondag 7 april 2019 20:43 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik voel niets aankomen.
Gemiddeld rijdt men 37 kilometer per dag. Dat is 7,4kWh, ofwel 11,5% range uit bijvoobeeld een Kia e-Niro of een Hyundai Kona en dat laad je met 3,6kW laadstroom in 2 uurtjes weer vol.
De overgrote meerderheid kan dus met bijna 90% range weg als het moet.
En een minderheid met range anxiety en een lege accu kan dan "high priority laden" voor een paar cent extra per kWh.
Het probleem is dat je veel roept maar je niet verdiept in de cijfers, waardoor het nergens op gefundeerd is.
Over 21 jaar is alles mogelijk inderdaadquote:Op zondag 7 april 2019 20:48 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Er worden ruim 400.000 auto's per jaar vervangen, vanaf 2030 verwacht men dat ICE auto's niet meer verkocht mogen worden, dus een verbod op ICE auto's in grote steden rond 2040 lijkt me dan niet ondenkbaar.
[..]
Betamax, V2000, VHS... de markt lost dat wel op...
De waterstofauto noemt men "de auto van de toekomst". Het probleem is een beetje dat hij dat al decennia is en dat ondertussen de elektrische auto gewoon verkocht wordt en een netwerk van laadpalen heeft. Waterstof kan je nu op 3 of 4 plekken tanken in Nederland, veel succes met plannen.quote:Op zondag 7 april 2019 20:47 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hoe het er over +10 jaar uit gaat zien vind ik moeilijk te voorspellen, maar ik zet in op waterstof.
In 21 jaar kan er veel gebeuren. Waterstof door de huidige gasleidingen en er is binnen no-time een dekkend netwerk. Ik raad je aan de documantaire "Deltaplan waterstof" van VPRO Tegenlicht eens te kijken, de moeite waardquote:Op zondag 7 april 2019 20:59 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
De waterstofauto noemt men "de auto van de toekomst". Het probleem is een beetje dat hij dat al decennia is en dat ondertussen de elektrische auto gewoon verkocht wordt en een netwerk van laadpalen heeft. Waterstof kan je nu op 3 of 4 plekken tanken in Nederland, veel succes met plannen.
Waterstof is momenteel kansloos als energiedrager, veel te duur per kg brandstof, tankinstallaties te duur, geen mogelijkheid tot thuis tanken (>700 bar compressor nodig die 0,0 smeermiddelen lekt ivm schade aan brandstofcel), auto's zijn duur en weinig vooruitgang daarin, momenteel nog veel duur platina nodig in de brandstofcel, beperkte levensduur brandstofcel, hoog verlies bij productie van waterstof, hoog verlies bij tanken en omzetten naar elektriciteit. En 95% van alle waterstof wordt nu nog gemaakt uit... aardgas..
Ofwel: het zal een niche blijven.
edit: https://ssj3gohan.tweakblogs.net/blog/11470/why-fuel-cell-cars-dont-work-part-1
Die "documentaire" van Tegenlicht heb ik gezien. Deze is totaal niet kritisch, het is een reclamefilmpje. Er wordt niet ingegaan op genoemde punten.quote:Op zondag 7 april 2019 21:04 schreef leolinedance het volgende:
[..]
In 21 jaar kan er veel gebeuren. Waterstof door de huidige gasleidingen en er is binnen no-time een dekkend netwerk. Ik raad je aan de documantaire "Deltaplan waterstof" van VPRO Tegenlicht eens te kijken, de moeite waard
https://www.vpro.nl/progr(...)aplan-waterstof.html
Daar heb ik ook wel een topic over lopenquote:Op zondag 7 april 2019 21:16 schreef Piva het volgende:
Denken dat mensen over 20 jaar nog auto's bezitten
Sprak laatst een heel slimme pionier in de ontwikkeling van nieuwe energieopslagsystemen. Die zegt dat waterstof niks wordt, tenminste niet als energiedrager voor woningen. Puur omdat het omzetrendement van de keten 20% is, dus 80% verlies.quote:Op zondag 7 april 2019 21:08 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Die "documentaire" van Tegenlicht heb ik gezien. Deze is totaal niet kritisch, het is een reclamefilmpje. Er wordt niet ingegaan op genoemde punten.
En zoals ik zei: al krijg je waterstof door de gasleidingen, je zal het nog steeds op minimaal 700 bar moeten krijgen om het in een brandstofcel te tanken. Dat moet een compressor zijn die geen smeermiddelen of slijtagedeeltjes mee mag laten komen omdat anders de brandstofcel razendsnel slijt. Erg kostbare techniek.
Momenteel kost een tankinstallatie voor waterstof meer dan 1 miljoen Euro, niet iets dat je even op je oprit installeert.
Een EV lader heb je al vanaf zo'n ¤500.
In Nederland heb je 1 grote "evangelist" en dat is Ad van Wijk.quote:Op zondag 7 april 2019 21:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Sprak laatst een heel slimme pionier in de ontwikkeling van nieuwe energieopslagsystemen. Die zegt dat waterstof niks wordt, tenminste niet als energiedrager voor woningen. Puur omdat het omzetrendement van de keten 20% is, dus 80% verlies.
Het blijft fascinerend hoe de meerderheid van de mensen totaal niet in kan schatten welke technologische ontwikkelingen er onvermijdelijk gaan komen.quote:Op zondag 7 april 2019 21:18 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Daar heb ik ook wel een topic over lopen![]()
PTA / stelling: einde van het autobezit is nabij #3
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |