Genoeg opties onder de 50k voor nu en in de toekomst, en nog geen einde in zicht vwb de bijtellingkorting die er nu is. En range wordt alleen maar beter de komende jaren. En waterstof zie ik nog niet gebeuren eigenlijkquote:Op zondag 7 april 2019 20:47 schreef leolinedance het volgende:
[..]
De komende jaren (vanaf 2021) zullen ze er waarschijnlijk niet veel meer worden verkocht in NL omdat de subsidie (lage bijtelling tot Eur50k) eraf gaat. De aanschafprijzen voor particulieren zijn nog te hoog en de actieradius van de 'betaalbare' modellen vermoedelijk te laag in worst case scenario's als winter en een beetje door willen rijden.
Iets verder gezocht, maar wél relevant is dat de salderingsregeling gaat verdwijnen waardoor je overdag opgewerkte energie met zonnepanelem niet 's avonds bij thuiskomst in je auto kunt duwen.
Hoe het er over +10 jaar uit gaat zien vind ik moeilijk te voorspellen, maar ik zet in op waterstof.
Hoeveel particulieren betalen ca. Eur 50k of meer voor een nieuwe auto? https://automotive-online(...)rijs-leaseauto-daaltquote:Op zondag 7 april 2019 21:57 schreef Blik het volgende:
[..]
Genoeg opties onder de 50k voor nu en in de toekomst, en nog geen einde in zicht vwb de bijtellingkorting die er nu is. En range wordt alleen maar beter de komende jaren. En waterstof zie ik nog niet gebeuren eigenlijk
Maar goed, meeste is wel gezegd denk ik. Back to crypto
Vervuilend Fiat-Chrysler drukt uitstoot door schijnconstructie met Teslaquote:
Hopen dat dat aangepakt wordt.quote:Op zondag 7 april 2019 22:05 schreef Blik het volgende:
[..]
Vervuilend Fiat-Chrysler drukt uitstoot door schijnconstructie met Tesla
https://www.ad.nl/auto/ve(...)-met-tesla~a62074a5/
Hmm
Schaamteloosquote:Op zondag 7 april 2019 22:05 schreef Blik het volgende:
[..]
Vervuilend Fiat-Chrysler drukt uitstoot door schijnconstructie met Tesla
https://www.ad.nl/auto/ve(...)-met-tesla~a62074a5/
Hmm
Ok, nieuw voor mij. Dan gaat het dus om het leasetarief, en aangezien de kosten voor elektrische auto’s steeds lager worden betekent het dus niet direct dat er helemaal geen elektrische auto’s meer verkocht worden. Tevens ook omdat o.a. onderhoudskosten stukken lager zijnquote:Op zondag 7 april 2019 22:05 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hoeveel particulieren betalen ca. Eur 50k of meer voor een nieuwe auto? https://automotive-online(...)rijs-leaseauto-daalt
2018: "De gemiddelde verkoopprijs van nieuw verkochte auto's ligt dit jaar op gemiddeld 32.386 euro, ongeveer 900 euro meer dan vorig jaar. Een leaseauto kostte dit jaar gemiddeld 30.742 euro."
Ik had graag gezien dat je gelijk had wat die bijtelling betreft, maar jammer genoeg klopt het niet, dat is in 2021 gewoon afgelopen: https://www.autoblog.nl/n(...)ev-bijtelling-109851
[ afbeelding ]
Dit voorbeeld is misschien wat extreem met een dure Jaguar, maar dezelfde rekensom kun je maken met goedkopere elektrische auto's. Die Jaguars gaan wel als warme broodjes overigens, heeft vast niets met de bijtelling te maken
Ik verwacht een keldering in de verkopen vanaf 2021, en mogelijk jaren later weer een gestage stijging door lagere prijzen, grotere actieradius en nieuwe overheidssteun. Maar tegen die tijd misschien ook concurrentie van waterstof. Just my 2 cents.quote:Op zondag 7 april 2019 22:20 schreef Blik het volgende:
[..]
Ok, nieuw voor mij. Dan gaat het dus om het leasetarief, en aangezien de kosten voor elektrische auto’s steeds lager worden betekent het dus niet direct dat er helemaal geen elektrische auto’s meer verkocht worden
quote:Op zondag 7 april 2019 22:47 schreef xaban06 het volgende:
Hoe zit het met de schatkist? Als we allemaal elektrisch gaan rijden blijft er weinig accijns inkomsten over.
Klopt, dan gaan we faillietquote:Op zondag 7 april 2019 22:47 schreef xaban06 het volgende:
Hoe zit het met de schatkist? Als we allemaal elektrisch gaan rijden blijft er weinig accijns inkomsten over.
Klopt, er komt kilometerheffing.quote:Op zondag 7 april 2019 22:47 schreef xaban06 het volgende:
Hoe zit het met de schatkist? Als we allemaal elektrisch gaan rijden blijft er weinig accijns inkomsten over.
Details bekend? Ik bedoel hoe en wie gaat dat controleren?quote:
GPS kastje in je auto, techniek bestond >10 jaar geleden al.quote:Op zondag 7 april 2019 23:12 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Details bekend? Ik bedoel hoe en wie gaat dat controleren?
Kunnen ze direct iedereen automatisch beboeten voor te snel rijden, gaaf! Maar niet heus. Serieus, een GPS kastje?quote:Op zondag 7 april 2019 23:17 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
GPS kastje in je auto, techniek bestond >10 jaar geleden al.
Anders via ANPR, hebben ze meteen een reden om zo'n ding op iedere hoek van de straat te hangen.quote:Op zondag 7 april 2019 23:21 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Kunnen ze direct iedereen automatisch beboeten voor te snel rijden, gaaf! Maar niet heus. Serieus, een GPS kastje?
In feite hebben veel bedrijfsauto’s al een werkend systeem met GPS om de kilometers bij te houden. Zat ook in mijn busje van m’n werkgever, scheelde veel administratie.quote:Op zondag 7 april 2019 23:21 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Kunnen ze direct iedereen automatisch beboeten voor te snel rijden, gaaf! Maar niet heus. Serieus, een GPS kastje?
Zie dat ook nog wel gebeuren, maar niet binnen nu en 10 jaar. Misschien in 2040quote:Op zondag 7 april 2019 23:30 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
In feite hebben veel bedrijfsauto’s al een werkend systeem met GPS om de kilometers bij te houden. Zat ook in mijn busje van m’n werkgever, scheelde veel administratie.
De techniek is er al meer dan 10 jaar, we hebben inmiddels 4G en 5G komt eraan, dus ook communicatie is het probleem niet.
Zet jij je telefoon altijd uit voor je gaat rijden dan?quote:Op maandag 8 april 2019 00:04 schreef ZetaOS het volgende:
Ik denk ook dat het komt, best jammer dat je straks echt overal gevolgd wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |