Kreator | donderdag 4 april 2019 @ 16:44 |
[error] Dit seizoen zal er in deze reeks strenger gemod worden dan in andere topics. Naast de in de User Policy beschreven zaken zoals aanvallen richting medeforumgebruikers zijn ook de coureurs en hun fanbases niet vogelvrij. Probeer namecalling als Crashly, Crashtappen en Torpedo tot een minimum te beperken, dan kan het hier gewoon gezellig blijven voor iedereen [/error] # Hoeveel onderdelen mag je gebruiken in 2018? # Hoe werken grid penalties in 2018? # Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? # Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? # De aero regels voor 2019 | |
Bosbeetle | donderdag 4 april 2019 @ 16:56 |
Ben ik raar als ik nogsteeds bij carlos sainz vooral aan senior denk... in zijn toyota corolla. | |
Tarado | donderdag 4 april 2019 @ 16:57 |
wie zegt dat, Claire Williams? | |
Monolith | donderdag 4 april 2019 @ 17:30 |
Vooral oud. | |
potjecreme | donderdag 4 april 2019 @ 17:45 |
Jack en Kamphues in ieder geval niet. | |
Smacked_Actor | donderdag 4 april 2019 @ 17:58 |
[ Bericht 100% gewijzigd door Smacked_Actor op 05-04-2019 06:10:20 ] | |
THEFXR | donderdag 4 april 2019 @ 20:58 |
potjecreme | donderdag 4 april 2019 @ 21:16 |
Vanaf 11:00 | |
Bonobo11 | donderdag 4 april 2019 @ 21:50 |
Leuk, een kutvlog van vorig jaar. | |
Wertha | donderdag 4 april 2019 @ 22:12 |
Haal die make-up er af en schrik je kapot. Oké... ze is best leuk. | |
VacaLoca | donderdag 4 april 2019 @ 22:56 |
Zit Drive to Survive te kijken.. Lekker op de hand van Ricciardo en Max slecht afschilderen zeg. GP Oostenrijk niks over de oranje gekte ook, niks over dat ie überhaupt won.. Deden alsof Ricciardo uitviel vanaf p1.. | |
Pinzon | donderdag 4 april 2019 @ 23:20 |
Die hele reeks is een karikatuur van de F1. Yanks snappen er geen snars van. | |
Smacked_Actor | vrijdag 5 april 2019 @ 12:42 |
https://www.auto-motor-un(...)ettel-problem-setup/ Dus Vettel kan zich niet aanpassen zoals Leclerc dat wel kan. Wat een geweldenaar is het toch.. | |
fathank | vrijdag 5 april 2019 @ 12:51 |
Wacht maar tot Vertelde auto weer naar z'n hand heeft gezet dan heeft ie structureel 3 tienden op z'n teammaat. | |
Sinister-D- | vrijdag 5 april 2019 @ 14:17 |
Princess op de erwt hè... | |
manny | vrijdag 5 april 2019 @ 14:17 |
Het lek is boven zegt Red Bull. Over 2 races opgelost. Verkoop de bitcoins. Alles inzetten op Max.... | |
Smacked_Actor | vrijdag 5 april 2019 @ 14:24 |
In de categorie zo lust ik er nog wel 10. | |
opreis | vrijdag 5 april 2019 @ 17:00 |
Zal Ocon wel leuk vinden dat Toto zo naar zijn beste vriend loopt te hengelen. Ik denk dat het lastig gaat worden voor Ocon. Misschien dat nog naar Haas, Williams of Alfa kan maar zijn toekomst ziet er steeds lastiger uit https://www.gpupdate.net/(...)e-halen-aldus-marko/ | |
Sounddragon | vrijdag 5 april 2019 @ 17:02 |
Woah, die heb ik net onder mijn ctrl v zitten.. je was me voor Gaat niet gebeuren hoor, niet op korte termijn, maar ik geloof wel dat Max op een gegeven moment een Mercedes pakkie aan krijgt.. Dat klinkt aannemelijker als een rood pak. Wmb mag dat nog wel een paar jaar duren trouwens, anders kan ik straks wéér die grasmaaier gaan spuiten | |
opreis | vrijdag 5 april 2019 @ 17:04 |
Waarom niet? Hamilton is momenteel de grote man bij mercedes en die nadert het einde van zijn carriere. Bottas heeft tot nog toe niet echt kunnen overtuigen. Als ze Max binnen kunnen halen zullen ze dat niet laten lijkt me. | |
Sounddragon | vrijdag 5 april 2019 @ 17:08 |
Maar dat gaat ie niet doen, contracten enzo.. geloof ik helemaal niks van. | |
opgebaarde | vrijdag 5 april 2019 @ 17:34 |
Kans dat Ocon in een Mercedes rijdt lijkt mij bijzonder klein. Zeker als Hamilton nog een jaar doorgaat. Russell en Noris staan toch onder contract van Mercedes en die doen het mij bijzonder goed | |
KillerBee4ever | vrijdag 5 april 2019 @ 17:35 |
Er zit een prestatie clausule in zijn contract, verder is er natuurlijk niets bekend over de voorwaarden hierover, maar ik vermoed zo dat het contract nog weleens 'open gebroken' kan worden, als RB dit hele seizoen matig blijft presteren (=in het nadeel van VER). | |
opreis | vrijdag 5 april 2019 @ 17:40 |
Norris bij Mclaren. Russell is lastig beoordelen maar die kan zich nu iig laten zien tov Kubica terwijl Ocon in 2.5 jaar niet genoeg heeft laten zien om een matig presterende Bottas te vervangen en nu een jaar aan de zijkant staat. | |
sasquatsch | vrijdag 5 april 2019 @ 18:05 |
Volgend jaar waarschijnlijk niet, maar 2021 zou kunnen aangezien zijn contract tot 2021 loopt in plaats van tot en met. Ik vraag me überhaupt af of er een coureur een contract heeft voor na 2020 aangezien het niet duidelijk is welke teams er dan nog op de grid staan omdat de huidige overeenkomsten met de teams (uitgezonderd Renault) en de FOM in 2020 aflopen. | |
Smacked_Actor | vrijdag 5 april 2019 @ 18:07 |
Maar prestatieclausule? | |
Sounddragon | vrijdag 5 april 2019 @ 19:00 |
die prestatieclausule is een way out als ze er met de pet naar gooien, en dat doen ze niet. | |
opreis | vrijdag 5 april 2019 @ 19:03 |
Las ergens dat als Max niet 3de werd ofzo. Dus de lat ligt best hoog. | |
sasquatsch | vrijdag 5 april 2019 @ 19:05 |
Het probleem met de motor van Leclerc is gevonden. Een kortsluiting in een van de control units voor het injectie systeem. Hij zal met dezelfde motor in China gaan rijden. https://www.motorsport.co(...)lem-bahrain/4365399/ | |
Sounddragon | vrijdag 5 april 2019 @ 19:09 |
Dat klinkt als een uiterst betrouwbare bron | |
Sinister-D- | vrijdag 5 april 2019 @ 19:12 |
Dus? Je vindt dat die prestaties uitblinken representatief zijn tegen iemand met anderhalve arm en vrijwel geen race ervaringen in eenzitters sinds het ongeluk? | |
opreis | vrijdag 5 april 2019 @ 19:15 |
https://www.autobild.de/a(...)tappen-14748683.html Had blijkbaar verkeerd vertaald. Staat iets in de trand van dat Vettel bij de eerste 3 moest eindigen in 2014 en dat ie daarom weg kon. Maar dat ze dat voor Max moeilijker zouden hebben gemaakt. Excuus | |
Tinos85 | vrijdag 5 april 2019 @ 19:19 |
Leclerc/Ferrari had ook een beetje moeite met het verbruik zo te horen. Safety car lijkt hem daar ook gered te hebben. | |
IBAZ | vrijdag 5 april 2019 @ 20:06 |
Het contract van Mercedes-coureur Valteri Bottas eindigt na het seizoen van 2020. Mogelijk wil de Engelse renstal Max Verstappen als opvolger aantrekken. „Toto Wolff (teambaas Mercedes, red.) blijft Max en Jos maar bellen”, zegt Helmut Marko, Red Bull-adviseur, tegen Autobild. „Dat doet hij al maanden, maar ik blijf er rustig onder. Daar zorgen de clausules in het contract van Max wel voor. Daarnaast voelt hij zich comfortabel bij ons. Wanneer we hem een auto leveren waar hij kampioen mee kan worden, dan weet ik zeker dat hij blijft.” https://www.telegraaf.nl/(...)ijft-max-maar-bellen | |
opreis | vrijdag 5 april 2019 @ 20:06 |
Nee, maar hij rijdt iig in de F1. En als hij consequent Kubica verslaat is dat positiever dan wanneer hij van hem verliest. Hij kan zich iig profileren | |
Donderkonijn | vrijdag 5 april 2019 @ 20:58 |
Nog erger, EN niet genoeg laten zien EN te vaak domme acties van hem en Perez over en weer waarbij ze meer dan eens een auto hebben afgeschreven. Zo'n ego wilt niemand, dat kan je pas doen als je WK bent. | |
TAV74 | zaterdag 6 april 2019 @ 17:46 |
Als Mercedes een echte opvolger voor Hamilton zoekt is Verstappen altijd een interessante optie. Rijden genoeg jonge talentvolle coureurs, maar Verstappen is een van de weinigen uit de echte buitencategorie. Kleurloze Ocon is er daar niet een van iig. | |
TheFreshPrince | zaterdag 6 april 2019 @ 19:40 |
Max ligt op kop https://nl.motorsport.com/esports/news/live-livestream-8-hours-silverstone-max-verstappen-rudy-van-buren/4365202/ | |
vuvuzela | zaterdag 6 april 2019 @ 19:47 |
Kwam er na een paar minuten achter dat het nep is | |
TheFreshPrince | zaterdag 6 april 2019 @ 19:48 |
Nu 3e na pitstop. | |
THEFXR | zaterdag 6 april 2019 @ 19:52 |
TheFreshPrince | zaterdag 6 april 2019 @ 22:29 |
Max ging rap, voorsprong uitgebouwd naar 54 seconden. Nu Rudy van Buren een stint na de pitstop. | |
bokkepoot | zaterdag 6 april 2019 @ 22:39 |
Leuke gast die Renger, jammer dat ze hem zo weinig laten praten. Vind zijn move uit 2017 door die corkscrew altijd nog briljant | |
Donderkonijn | zaterdag 6 april 2019 @ 23:47 |
Af en toe schiet dit programma te ver door met hun gebash. Eerst de Italiaanse pers een sneer geven omdat ze wel erg hard zijn, en vervolgens 10 minuten lang het zelf ook doen. Het is natuurlijk niet zo dat Vettel ineens een eerste klas prutser is.... | |
Donderkonijn | zaterdag 6 april 2019 @ 23:49 |
Er zijn van de nieuwe lichting m.i. maar 2 of 3 buitencategorie, Max en Leclerc en misschien Norris. Ocon en Sainz jr hebben te weinig laten zien. Gasly bezwijkt onder druk en Albon is er ook nog niet. | |
KillerBee4ever | zondag 7 april 2019 @ 05:52 |
Zeker niet ineens, dit is echter wél het zoveelste incident dat hij bezwijkt onder drukt op een moment waar het ertoe doet om je hoofd erbij te houden en het vaak ook om een belangrijke positie gaat. Dat zijn gewoon onnodige rookie fouten, die je als 4-voudig wereldkampioen niet hoort te maken. Nogmaals, we hebben het hier niet over een eenmalig foutje (moet ook kunnen!), daarom wordt hij wel steeds méér een prutser imho (of laat ik het wat milder zeggen: hij is geen buitencategorie materiaal meer). | |
Tarado | zondag 7 april 2019 @ 09:42 |
het was gewoon een fout, of het bezwijken onder druk was is maar de vraag, misschien was hij te nonchalant. Hij wordt wat te snel afgeschreven heb ik het idee | |
Peterselieman | zondag 7 april 2019 @ 10:06 |
Het is wel vaak keer Vettel die de fout in gaat of slecht uit een situatie komt. Positieve uitzondering hierop is de situatie met Bottas vorig jaar na de start in Mexico waarbij de Ferrari na een botsing niet spinde en heel bleef. Misschien ligt het ook wel wat aan de Ferrari die niet tegen een stootje kan? | |
TheFreshPrince | zondag 7 april 2019 @ 10:38 |
Toch knap, met een wildcard aan de 8 uur durende endurancerace beginnen en 'm dan winnen Rudy en Max | |
Fer | zondag 7 april 2019 @ 10:49 |
Die Toto is niet dom, die heeft altijd een sluw plannetje.Wellicht broeit hij op een nieuw idee, Max en Hamilton naast elkaar in 2021. Dat is gegarandeerd vuurwerk en megaveel aandacht voor Mercedes. Grote kans dat een nummer 1 in een Ferrari de titel wegkaapt, maar wellicht is de aandacht voor Mercedes en de WCC punten wel net zoveel waard. Verslagen of niet, daarna kan Hamilton waardig met pensioen en Mercedes weer verder met titels binnenharken. | |
vosss | zondag 7 april 2019 @ 10:50 |
Ow dat was dit weekend, vergeten te kijken | |
Tarado | zondag 7 april 2019 @ 10:55 |
ik zou het leuker vinden als Max een WK met Red Bull pakt | |
potjecreme | zondag 7 april 2019 @ 10:56 |
Dacht dat het contract van Bottas maar met 1 jaar is verlengd. | |
Fer | zondag 7 april 2019 @ 11:32 |
Denk ook persoonlijk, dat in 2021 de auto’s wat gelijkwaardiger worden en motorvermogen iets minder belangrijk. Redbull heeft dan een serieuze kans. Maar wie weet, China is meer georienteerd op de voorwielen, wellicht maken ze nu al een kans. | |
sasquatsch | zondag 7 april 2019 @ 11:48 |
Is het ook, met een optie voor 2020. | |
Googolplexian | zondag 7 april 2019 @ 12:28 |
Wie is dit nou weer? | |
opreis | zondag 7 april 2019 @ 12:43 |
Is er al wat bekend dan over 2021? En voorlopig lijkt het nu al gelijkwaardiger te zijn geworden. Als het zo door gaat kan je in 2020 ook eens andere podiums dan de top 3 verwachten | |
Googolplexian | zondag 7 april 2019 @ 12:49 |
Max gaat in de tweede helft van het seizoen gewoon meedoen. De bedoeling van dit jaar is om in de eerste helft van het seizoen niet teveel punten te laten liggen. Red Bull & Honda weten dondersgoed dat dit een leer-jaar is. En ALS Max voor de zomerstop niet te ver achter ligt dan zijn WK-aspiraties nog haalbaar, imo. Go Newey!!! | |
Tarado | zondag 7 april 2019 @ 13:03 |
een tijd niet hier gezien | |
Fer | zondag 7 april 2019 @ 13:12 |
De top zal altijd weer sneller ontwikkelen dan de middenmoot, die die komen wel weer los tijdens het seizoen en volgend jaar. Ik hoop dat McLaren dan een beetje kan bijblijven met de top. Voor 2021 lijkt het ieder geval op meer motorvermogen te komen, waardoor je minder lang volgas rijdt en dus het verschil tussen een Mercedes of Renault minder belangrijk wordt voor je totale rondetijd Daarnaast meer downforce van de vloer, het ground effect, zodat er nog beter gevolgd kan worden en minder “wake” van de vleugels en barge boards. Tenslotte weer nieuwe regels, die zaken goedkoper moeten maken, zoals de transmissie (niet te verwarren met de versnellingsbak, dat is de behuizing waar de transmissie in zit) | |
Kickinalfa | zondag 7 april 2019 @ 13:16 |
De jaarlijkse regelwijzigingen zorgen ook voor een grote uitgave post. Zo mogen best tot 2023 met de huidige motoren/vleugels rijden wat mij betreft. Ik vermoed dat het veld dan wel dichter bij elkaar komt. | |
sasquatsch | zondag 7 april 2019 @ 13:42 |
De motoren blijven waarschijnlijk hetzelfde tot 2025 en de huidige aero wordt aangepast om het inhalen op de baan te verbeteren. Want ook al komt het dichter bij elkaar, zonder dat je goed kunt inhalen heb je er niet veel aan. | |
TheFreshPrince | zondag 7 april 2019 @ 14:03 |
| |
franske19 | zondag 7 april 2019 @ 14:53 |
Dit is het Voetbal Inside van de F1 dus niet teveel waarde aan hechten. | |
Peterselieman | zondag 7 april 2019 @ 19:47 |
Ruud ter Weijden | |
vosss | zondag 7 april 2019 @ 19:50 |
Heeft die man eigenlijk een lintje en waarom niet? | |
Fer | zondag 7 april 2019 @ 20:07 |
De huidige auto is eigenlijk een echt mengelmoesje van snelle wisselingen geworden. Die nieuwe voorvleugel werkt maar tijdelijk. Waarschijnlijk hebben tegen het einde van het seizoen de top 3 alweer een versie, waarmee ze net zoveel vuile lucht genereren als in 2018. Teams werken trouwens net zo hard mee aan de 2021 auto, door veel ideeen te simuleren in hun computers. Er zitten een paar leuke features in, die er echt op gericht zijn om vuile lucht weg te blazen, achter de auto, zodat de volger er minder last van heeft. En in algemeen wat “gladder” kwa vleugeltjes/randjes/gootjes enz. De motoren blijven vrijwel hetzelfde, alleen een nieuwe flowlimiter voor meer brandstof en meer toeren. Daarnaast handbediende recovery/deployment van het hybride vermogen. | |
flipsen | zondag 7 april 2019 @ 20:46 |
| |
Gezicht | maandag 8 april 2019 @ 00:11 |
Het is weer raceweek | |
#ANONIEM | maandag 8 april 2019 @ 08:17 |
| |
kasper | maandag 8 april 2019 @ 12:54 |
Da's toch Jur Raatjes? | |
twiFight | maandag 8 april 2019 @ 13:06 |
Wayne Brady | |
flipsen | maandag 8 april 2019 @ 14:01 |
Die presenteerde ook F1 in de jaren 90 | |
rubbereend | maandag 8 april 2019 @ 14:34 |
| |
flipsen | maandag 8 april 2019 @ 14:41 |
Precies! Altijd het ondergeschoven F1 presentator kindje geweest Altijd maar over RuudGod, Kamplul, Jack hou je bek Plooy en wie is de Mol. Maar de éckte F1 presentator held is natuurlijk Jur Raatjes | |
flipsen | maandag 8 april 2019 @ 14:42 |
Genot en nog veel meer voorbeschouwingen te vinden Dat waren toch wel de tijden hoor, met die "Nieuwtjes uit de pitsstraat", waarbij Olav gewoon overal naar binnen banjert en alles open en bloot kan laten zien. Ik mis dat | |
Googolplexian | maandag 8 april 2019 @ 15:46 |
4 jaar ofzo Langer denk ik zelfs | |
Fopje | maandag 8 april 2019 @ 20:27 |
https://www.motorsportweek.com/news/id/22297 | |
Peterselieman | maandag 8 april 2019 @ 20:34 |
Vandaag was Lammers bij de Televaag ook al zeer positief zonder in detail te treden | |
DKUp | maandag 8 april 2019 @ 21:01 |
| |
TAV74 | maandag 8 april 2019 @ 21:24 |
Lammers was ook bij Peptalk, met veel ontwijkende antwoorden maar hij leek me positief gestemd. Maar als het over de huidige F1 gaat zit hij er soms wel echt naast. Vandaag zat hij doodleuk te beweren dat er dit seizoen nog maar drie bandensoorten bestaan in de F1 (en dan dus echt alsof er ieder weekend dezelfde drie types ingezet worden), wat ook nog eens veel invloed zou hebben om bijvoorbeeld de kansen van Max in Monaco . | |
opgebaarde | maandag 8 april 2019 @ 21:42 |
Ik begreep niet zo goed waarom hij er zat. Had eigenlijk niks te vertellen. Maar toen ik daarna post #78 las, zou Zandvoort van de week verwacht hebben dat het nu wel officieel zou zijn? | |
TAV74 | maandag 8 april 2019 @ 21:48 |
Hij zat er omdat er iedere week een oud coureur of kenner zit om iets over de afgelopen of aankomende GP te zeggen, veel spannender is het niet volgens mij. Doornbos en vd Garde hadden iets beters doen waarschijnlijk. | |
TheFreshPrince | maandag 8 april 2019 @ 21:54 |
Lammers had op zich heel vroeg door dat Max van wereldklasse is, ook toen ik nog twijfelde. Maar hij slaat wel eens door | |
MisterJ.Lo | maandag 8 april 2019 @ 22:01 |
Nederland heeft weer een Formule 1 GP. | |
TAV74 | maandag 8 april 2019 @ 22:08 |
Hij zal ook echt wel kijk op racen en talent hebben, maar hij volgt de huidige F1 gewoon niet goed genoeg om als expert op te draven. Dat is me al vaker opgevallen. | |
Nieuwschierig | maandag 8 april 2019 @ 22:10 |
Het is meer dat hij altijd de neiging heeft om het zo uit te willen leggen dat mevrouw van Zetten uit Tiel het ook snapt. Maar daar zit de huidige F1 volger niet op te wachten. | |
Meike26 | maandag 8 april 2019 @ 22:14 |
Je kan het ook omkeren.. De echte fans pikken het nieuws veel eerder op en Jan Lammers en vriendjes zijn voor de Van Zettens en dergelijke. Zelden dat ik mij qua nieuws heb laten voorlezen/leggen door de radio of televisie. Dan lees je het hier of op de bekende sites eerder, met meer details en zonder persoonlijke mening van de 'verslaggever'. | |
Fopje | dinsdag 9 april 2019 @ 09:36 |
Zolang er geen bevestiging is, hebben we helemaal niks. | |
sasquatsch | dinsdag 9 april 2019 @ 10:27 |
Na de GP van China las ik. | |
Gezicht | dinsdag 9 april 2019 @ 13:15 |
RBR hint er wel naar op instagram https://www.instagram.com(...)igshid=11g5g1eyiynuu | |
Evenstar | dinsdag 9 april 2019 @ 16:01 |
Waren de geruchten nou dat het eerste weekend van mei zou zijn? | |
Tinos85 | dinsdag 9 april 2019 @ 16:03 |
1,2,3 mei 2020 vind de Grand Prix in Zandvoort plaats. | |
spectrumanalyser | dinsdag 9 april 2019 @ 16:12 |
En als het nou niet doorgaat, kan iedereen z'n reserving weer gaan annuleren. als ik de internets mag geloven zit alles wat ook maar overnachtingen verkoopt nu vol. | |
TagForce | dinsdag 9 april 2019 @ 16:30 |
Dat zat het om 12:00u al | |
potjecreme | dinsdag 9 april 2019 @ 16:36 |
Ik zou als accomodatie alles annuleren als het doorgaat en de prijzen verhogen. | |
spectrumanalyser | dinsdag 9 april 2019 @ 16:51 |
bron: https://www.nh-hotels.com/contact/faq | |
Meike26 | dinsdag 9 april 2019 @ 17:46 |
Inderdaad goed mogelijk dat dit gedaan wordt. Blijf wakker en alert.. | |
vosss | dinsdag 9 april 2019 @ 17:50 |
In nederland is er toch geen enkele noodzaak om een hotel te boeken? Waar je ook woont, met een paar uur ben je weer thuis. Ik niet snap. | |
nogeenoudebekende | dinsdag 9 april 2019 @ 17:56 |
Bob jij? | |
Meike26 | dinsdag 9 april 2019 @ 17:59 |
.. of bob ik | |
Monolith | dinsdag 9 april 2019 @ 18:00 |
Voor mensen die meerdere dagen willen en zich ook flink lam willen zuipen? | |
nogeenoudebekende | dinsdag 9 april 2019 @ 18:00 |
Ik niet in ieder geval. . | |
ESF1Gamer | dinsdag 9 april 2019 @ 18:04 |
Voss, heeft geen bob nodig. Alleen genoeg bier en nootjes | |
Meike26 | dinsdag 9 april 2019 @ 18:07 |
Jammer, gemiste kans dit.. | |
nogeenoudebekende | dinsdag 9 april 2019 @ 18:10 |
Mja dat was min of meer doelbewust. . Sorry. | |
opgebaarde | dinsdag 9 april 2019 @ 18:14 |
X tijd (uren?) heenreis, daarna weer de terugreis. Dag er na nog een keer hetzelfde rondje. Waarom zou je daarvoor kiezen als een weekendje weg ook gewoon leuk en ontspannen is? Absolute noodzaak is er inderdaad niet. Maar voor die paar uurtjes kijken naar snel rijdende autootjes is het erg prettig | |
Meike26 | dinsdag 9 april 2019 @ 18:19 |
Denk dat de mensen met campertjes ook wel inventief gaan worden dat weekend | |
opgebaarde | dinsdag 9 april 2019 @ 18:22 |
Haha inderdaad dat gaat leuke toestanden opleveren. | |
vosss | dinsdag 9 april 2019 @ 18:39 |
Ben jij retorische vragen aan het stellen? | |
vosss | dinsdag 9 april 2019 @ 18:40 |
Zo is dat. Hoe ik thuis kom zie ik wel. | |
Fer | dinsdag 9 april 2019 @ 18:49 |
Tja, ik kan kiezen tussen een fiets of een brommertje kopen. | |
opreis | dinsdag 9 april 2019 @ 19:28 |
Ik zou kunnen fietsen maar ik kijk het alsnog liever thuis op de bank | |
Kreator | dinsdag 9 april 2019 @ 19:54 |
Weekendjes formule 1 zijn niet te vergelijken met op tv kijken. Met een paar vrienden in een ranzige camper naar Italië is gewoon vakantie. Elke dag BBQ, bier drinken, ouwehoeren, pokeren en tussendoor een beetje racen kijken. Ben ondertussen paar keer in Duitsland geweest, Spa, Monza, red bull ring, hungaroring En Monaco. Stuk voor stuk geweldige ervaringen. Eerste keer met een verhuisbus met vier matrassen erin, -5 's nachts. Laatste keer met een Alpine naar Monaco, tegenover het zwembad gezeten. Ook al krijg je dan iets minder vd wedstrijd mee en kost het wat knaken, het zijn geen weekenden om 's avonds weer voor naar huis te rijden. | |
vosss | dinsdag 9 april 2019 @ 22:20 |
Iemand ervaring met IOS telefoon of tablet en acestreams kijken? Vriendin van mij zit in Sri Lanka en wil kijken aankomend weekend. Welke app heeft ze nodig en kan ze dan uit de voeten als ik haar een acestream link stuur? Ik heb alleen android in huis, vandaar mijn vraag | |
nogeenoudebekende | dinsdag 9 april 2019 @ 22:48 |
Voor zover ik weet doet Apple niet aan dat soort apps. | |
twiFight | dinsdag 9 april 2019 @ 23:09 |
Werkt zigg0 go niet gewoon? | |
Pinzon | dinsdag 9 april 2019 @ 23:14 |
Klinkt vrij bazig. | |
vosss | dinsdag 9 april 2019 @ 23:45 |
Volgens haar werkt dat niet buiten de EU. | |
vosss | dinsdag 9 april 2019 @ 23:46 |
Niet? Met VLC kan je toch ook acestreams kijken; is die er niet op IOS?? | |
Blik | dinsdag 9 april 2019 @ 23:58 |
Wel met vpn aan, heb anderhalf jaar geleden op het vliegveld van maleisie nog een gp gekeken op de ipad via ziggo go | |
vosss | dinsdag 9 april 2019 @ 23:59 |
Welke vpn is snel genoeg om te streamen en zijn er op ios die simpel genoeg zijn voor een leek? | |
Tijn | woensdag 10 april 2019 @ 00:11 |
Ja, VLC is er voor iOS. Maar ik weet niet of-ie ook alle features van de desktopversie heeft. | |
Coelho | woensdag 10 april 2019 @ 00:24 |
Ik heb vorig jaar in Italie ook via VPN naar KPN gekeken waarbij mijn ipad met VPN via een lokale sim in mijn mifi verbonden was. Geen centje pijn. Ik heb daarvoor Betternet app gedownload, een VPN met 7 dagen free trial. Mocht je vriendin betaalgegevens in moeten voeren, dan direct na de race de betalingen cancellen om inderdaad een gratis trial te hebben. | |
Googolplexian | woensdag 10 april 2019 @ 13:47 |
TagForce | woensdag 10 april 2019 @ 14:04 |
De meeste routers hebben wel een VPN mogelijkheid. Gewoon een VPN opzetten naar jezelf thuis en je kijkt via je thuis IP waar ook ter wereld. | |
Meike26 | woensdag 10 april 2019 @ 15:44 |
Top ! Die ga ik zo luisteren bij maken van kwarktaartje Levende legende die man ! | |
Kreator | woensdag 10 april 2019 @ 18:39 |
En patserig. Zo was het dan weer niet bedoeld. | |
Smacked_Actor | woensdag 10 april 2019 @ 19:20 |
Zo kwam het op mij niet over fwiw. Klinkt leuk 5/10 jaloers. | |
Fer | woensdag 10 april 2019 @ 20:07 |
Ik heb al op diverse campings F1 en voetbal gekeken, maar wel op de ziggo app met een vpn. Snel genoeg. Volgens mij is een ipad te langzaam om die acestreams te decoderen en weer door te sturen. Alleen de VPN die had, bestaat niet meer. | |
Donderkonijn | donderdag 11 april 2019 @ 15:15 |
beetje laat maar : RACEWEEK! morgen mogen we weer, begon al ontwennings verschijnselen te krijgen. Vond het duo Ricciardo/Verstappen toch wel leuker dan VER/GAS in die reclames van RB als ik heel eerlijk ben. De charmes ontbreekt bij Gasly, komt zo geforceerd over. | |
Nattekat | donderdag 11 april 2019 @ 15:16 |
Er bestaat helemaal geen Ace Engine voor appel troep. | |
Rossdale | donderdag 11 april 2019 @ 15:17 |
Mja ach, ik vind hem nog best spontaan voor een Fransman. Al zegt dat alsnog weinig | |
Tarado | donderdag 11 april 2019 @ 15:26 |
Ricciardo is/was daar ook heel goed in, is ook makkelijker als het in je moerstaal is | |
DaggerOne | donderdag 11 april 2019 @ 15:46 |
Het was sowieso Ricciardo waardoor die reclames leuk waren voor mensen. Bij Max vond ik het ook overkomen alsof hij 'geforceerd leuk' aan het doen was. Het zit niet in zijn karakter, dus doe het ook niet. Neem een voorbeeld aan Kimi. Kan me trouwens niet voorstellen dat ze met Max/Gasly hiermee doorgaan. | |
chiren | donderdag 11 april 2019 @ 15:55 |
Geen app of VPN nodig, gewoon op Reddit Motorsportstreams zoeken naar een goeie stream. Kunt kiezen uit 1 van de tientallen die er vlak voor de race gepost worden. Gewoon afspelen in je browser na een zooi popups weggeklikt te hebben. Zo doe ik het al jaren. Ook op de iPhone als ik een keer niet thuis ben. | |
opreis | donderdag 11 april 2019 @ 16:17 |
Ricciardo doet ook veel meer aan promo materiaal bij renault nu dan dat Hulk dat doet. | |
Tarado | donderdag 11 april 2019 @ 16:31 |
hij moet dat salaris ook bij elkaar lullen | |
Donderkonijn | donderdag 11 april 2019 @ 18:08 |
Nee klopt, maar bij Max kon er nog een beetje om lachen omdat hij zelf ook wat humor heeft ( zoals die rb fles doorgeven aan Vettel in de briefing bv) maar Gasly ziet eruit alsof hij stokstijf staat van de zenuwen de hele tijd. En dan lees of hoor je ergens dat hij geen steun zoals familie/vrienden mee neemt omdat hij niet gestoord wilt worden. Mja, zou ik toch omdraaien, die jongen heeft gewoon support nodig op dit moment. Dat helpt Max ook weer, want hier heeft RB niks aan. Je moet ook tactisch kunnen zijn met je rijders, en dat kan zo niet. Dat is ook het verschil met de buitencategorie rijders: Allemaal stonden ze er gelijk. Vettel, Hamilton, Leclerc en ook Max. | |
Kickinalfa | donderdag 11 april 2019 @ 18:17 |
Eindelijk heeft Hamilton dan gelijk met zijn best crowd! | |
franklop | donderdag 11 april 2019 @ 18:26 |
Je kunt alles van Nederlanders (in het algemeen) zeggen, maar niet dat ze de 'best crowd ' zijn | |
Nebelwerfer | donderdag 11 april 2019 @ 18:39 |
Haha moest ik ook aan denken. Voor de tv zullen het prima beelden zijn. | |
Googolplexian | donderdag 11 april 2019 @ 19:02 |
Googolplexian | donderdag 11 april 2019 @ 19:10 |
Niet miljoenen dollars, maar gewoon dollars! Ik twijfel al sinds ze Red Bull uitdaagden met "we gaan Red Bull 'on track & off track' verslaan!" https://jalopnik.com/what(...)the-myste-1833303620 | |
Peterselieman | donderdag 11 april 2019 @ 19:15 |
Zie je wel. Ze sponsoren wel, maar volgens mij hebben ze nog geen blikje verkocht | |
THEFXR | donderdag 11 april 2019 @ 19:34 |
plooi moet gewoon weg, arrogante vent is het | |
Peterselieman | donderdag 11 april 2019 @ 19:45 |
Hé Sjek, wat doe je liever? Een gaatje vullen of Max een kritische vraag stellen? | |
sasquatsch | donderdag 11 april 2019 @ 20:45 |
Ze schijnen Haas in ieder geval al (een deel) van het sponsorgeld betaald te hebben. | |
JayHovah | donderdag 11 april 2019 @ 21:09 |
Op het FIA Formula 1 YouTube kanaal zenden ze rondom de 1000ste races een hoop leuke specials uit. Vanmiddag hadden ze de extended highlights van de GP van Brazilië 1991 (eerst als live uitzending) losgelaten op het kanaal. Ik heb wel ff zitten genieten van toen Formuke 1 nog puur was... | |
sasquatsch | donderdag 11 april 2019 @ 21:34 |
Ted is back! Met een interview met Max. https://streamable.com/3t78t | |
Googolplexian | vrijdag 12 april 2019 @ 18:51 |
Nattekat | vrijdag 12 april 2019 @ 18:52 |
Tedgenot | |
TheFreshPrince | vrijdag 12 april 2019 @ 22:44 |
Ik verslikte me bijna in een nootje https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/371127/bij-renault-eerder-succes-dan-bij-red-bull-verwacht-ricciardo/ | |
#ANONIEM | vrijdag 12 april 2019 @ 22:49 |
Ziggo mag geen 1-op-1 interviews meer afnemen met Ricciardo en Hulkenberg omdat ze te negatief over Renault zijn geweest. [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2019 22:49:59 ] | |
Nattekat | vrijdag 12 april 2019 @ 22:52 |
1 april | |
mikieu | vrijdag 12 april 2019 @ 23:05 |
Clio-cup? | |
quo_ | zondag 14 april 2019 @ 11:00 |
Zou wel een idee zou om voor de komende 1000 races een parallel kanaal in te richten waarop je de race van 1000 GP's geleden kunt zien. Dan heb je in elk geval de keuze om te schakelen als het weer eens zo'n slaapverwekkende optocht is. | |
Peterselieman | zondag 14 april 2019 @ 11:11 |
Goed plan. Had bijna naar een Monaco 1996 gezocht bijvoorbeeld | |
Nattekat | zondag 14 april 2019 @ 11:12 |
Je had Engeland 1950 gekregen vandaag. | |
Googolplexian | zondag 14 april 2019 @ 12:35 |
Ge-Wel-Dig hoe Mol daar deze race mee omging toen de Hulk moest stoppen! Denk dat we nog veel lol gaan beleven aan de gekke fratsen van Abiteboul en Olav's reactie daar op | |
hole1988 | zondag 14 april 2019 @ 12:41 |
ik heb wel deze pagina gevonden met races uit 1991 https://archive.org/details/F1-1991 | |
nogeenoudebekende | zondag 14 april 2019 @ 12:48 |
Ik moest even in m'n wang knijpen of ik wel wakker was. . | |
potjecreme | zondag 14 april 2019 @ 12:50 |
| |
Nattekat | zondag 14 april 2019 @ 12:50 |
Hap | |
Rossdale | zondag 14 april 2019 @ 17:27 |
https://www.autosport.com(...)-renault-mguk-change Gaan je MGUK's kapot, stop je er een nieuwe geüpdate betere versie op. Gaat die na een paar rondjes ook alweer kapot, of nouja loopt de software vast. Nee goed bezig Renault | |
#ANONIEM | zondag 14 april 2019 @ 19:54 |
Willem (48) is grootste Max Verstappen-fan | |
#ANONIEM | zondag 14 april 2019 @ 20:01 |
Die voorgevel Je zou het maar als buurman hebben [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2019 20:02:58 ] | |
LTVDK | zondag 14 april 2019 @ 20:07 |
"Bent u wel eens bij een GP geweest' 'Nee daar hebben we het geld niet voor'. Maar ondertussen wel voor een ton aan Max merchandise in huis | |
potjecreme | zondag 14 april 2019 @ 20:09 |
Waarschijnlijk veel gekregen. | |
#ANONIEM | zondag 14 april 2019 @ 20:10 |
Allemaal even die video doortweeten naar het PR team van Red Bull dus. Misschien zit er nog een tripje Spa voor hem in | |
caspervc | zondag 14 april 2019 @ 21:18 |
Wow in een woord: wow | |
twiFight | zondag 14 april 2019 @ 21:31 |
Ik zou hem wel als buurman willen hoor. Hij is duidelijk niet 100% maar lijkt mij een prima vent met een goed hart die niemand een vlieg kwaad doet. Ik hoop voor hem dat wat mensen in de straat of zo hem meenemen naar een grand prix. | |
tja77 | zondag 14 april 2019 @ 21:36 |
Hoop goedkoop en zelf gemaakt spul ja. Ik zeg een inzamelingsactie om deze knakker een weekend van zijn leven te bezorgen. | |
Whiskers2009 | maandag 15 april 2019 @ 12:37 |
Een, euh, bijzonder ideetje van Jan Lammers: https://racingnews365.nl/(...)ning-in-de-formule-1 | |
sasquatsch | maandag 15 april 2019 @ 12:39 |
Dat hebben ze al een keer gedaan (begin 2000) en zijn ze snel van teruggekomen. | |
Gezicht | maandag 15 april 2019 @ 12:41 |
Van die mensen die het grootste deel van hun uitkering uitgeven aan allemaal van dit soort troep en maar klagen dat ze het niet breed hebben. | |
Rossdale | maandag 15 april 2019 @ 13:12 |
Dit ja | |
sasquatsch | dinsdag 16 april 2019 @ 17:40 |
Ferrari heeft de minste zachte banden in Bakoe. | |
Fir3fly | dinsdag 16 april 2019 @ 17:50 |
De reden is intens dom, maar het idee is prima. Werkt al jaren prima in MotoGP en Pirelli kan prima banden maken die de hele race mee gaan. | |
Fer | dinsdag 16 april 2019 @ 17:59 |
Zonder banden wisselen was toch in 2005 met de USGP waar er maar 6 van start gingen? Mijn inziens het probleem nu is dat er heel weinig 1-op-1 gevechten zijn door de toppers. Meestal ligt de baan Mercedes, danwel Ferrari en wint de snelste dan. Hamilton/Vettel gevechten zijn redelijk beperkt gebleven of gauw over. Enige gevecht wat mij echt is bijgebleven was Bahrein 2014 tussen Lewis en Nico, dat was echt vuurwerk. | |
Fir3fly | dinsdag 16 april 2019 @ 18:00 |
Maar dan wel met benzinestops. En dus een bandenoorlog. | |
Fer | dinsdag 16 april 2019 @ 18:08 |
Ja alleen tanken en Raikkonen die er 1 verloor, door een enkele lockup. Plat kantje op de band en wielhanging die het begaf door de trillingen vlak voor het einde. | |
Gruj0 | dinsdag 16 april 2019 @ 18:16 |
Je moet je leven ergens mee vullen. Ik heb liever het tanken terug en géén verplichte stops. | |
opreis | dinsdag 16 april 2019 @ 18:20 |
Boeit niet zo heel veel eigenlijk. Volgens mij hebben ze op zondag bijna altijd dezelfde banden over (als ze dezelfde kwalificatie deden) | |
sasquatsch | dinsdag 16 april 2019 @ 18:23 |
| |
sasquatsch | dinsdag 16 april 2019 @ 18:25 |
Het verschil is wel of geen nieuwe softs over in de race. | |
Meike26 | dinsdag 16 april 2019 @ 18:48 |
Een jaar of 2 geleden op het idee gekomen om DRS tijd-gelimiteerd te maken. Zoals ik laatst ook weer begrepen heb is dit ook wat de Indycars heeft met de 'push to pass' functie, welke je strategisch gedurende je een x aantal seconden tijdens race kan gebruiken om in te halen en te verdedigen. DRS zones? Weg er mee, je bent coureur en zolang je de drs op een recht stuk gebruikt, prima, maar op eigen risico, net zoals in de trainingen. Deze heb je gedurende de race slechts x aantal seconden tot je beschikking. Laat dit dan bijvoorbeeld 60% van de gemiddelde tijd zijn dat er nu DRS wordt gebruikt, het gemiddelde is dan gemeten over alle 20 coureurs van de voorgaande GrandPrix op het zelfde circuit. | |
Gezicht | dinsdag 16 april 2019 @ 19:12 |
Check 00:55 Ik schrik er best wel van om te zien dat Kubica in deze situatie z'n rechterarm niet kan gebruiken om tegen te sturen. Doet me afvragen wat dat voor gevolgen zou kunnen hebben bij een crash. | |
TAV74 | dinsdag 16 april 2019 @ 19:22 |
Sowieso maak je mij nog steeds niet wijs dat Kubica optimaal kan functioneren met zijn handicap.. | |
Fer | dinsdag 16 april 2019 @ 19:25 |
Denk dat hij loslaat om niet de klap op te vangen met die rechterhand. | |
JayHovah | dinsdag 16 april 2019 @ 20:24 |
De DTM heeft ook al een gelimiteerd aantal DRS-momenten die ze op 3 gedeeltes pe ronde kunnen gebruiken. Is het een hele verbetering tegenover het ongelimiteerde F1-concept? Ik denk dat het niet het grote verschil maakt... Maar de gaten tussen de coureurs zijn in de DTM ook lang niet zo groot als in de F1. | |
flipsen | dinsdag 16 april 2019 @ 21:13 |
Joh, dat deden ze in de A1GP al | |
Meike26 | dinsdag 16 april 2019 @ 21:20 |
Dat is waar ook ja | |
Gruj0 | dinsdag 16 april 2019 @ 22:03 |
Maar stel, je mag tanken. Aan de start kun je dan met heel weinig brandstof verschijnen, een super start maken en de boel dan met een goede strategie achteraf compenseren. | |
Fer | dinsdag 16 april 2019 @ 22:10 |
Doe je een Barichello, kwalificeren op pole en dan na ronden naar binnen en tanken. Maar meestal is het een undercut door eerder te stoppen, kort te tanken, dan een korte snelle stint en bij de 2e stop blijf je ervoor | |
sasquatsch | dinsdag 16 april 2019 @ 22:37 |
En wordt er weer meer in de pits ingehaald dan op de baan, zoals de statistieken tussen 1994 en 2009 (toen er gemiddeld 10 per race waren) uitwijzen. Sinds het verbod op bijtanken is het aantal inhaalacties op de baan een stuk groter geworden. | |
Rossdale | woensdag 17 april 2019 @ 09:21 |
Met DRS ja Die 10 inhaalacties waren van auto's die op een andere strategie stonden en dus knokten om een positie. Je hebt ook een hoop gefaalde inhaalacties die je in statistieken niet terug vind. Ook dat zijn leuke gevechten! Dat ze nu er op een rechte stuk met DRS voorbij gaan is nauwelijks inhalen/gevechten op de baan te noemen. Het is meer voorbij rijden. | |
sasquatsch | woensdag 17 april 2019 @ 10:37 |
Er was al een verdubbeling in 2010 toen de regels ten opzichte van 2009 verder niet veranderd waren. Door DRS en de Pirelli banden is het nog eens verdubbeld. Maar in 2010 was het racen imho al beter dan de jaren ervoor. | |
M.Melandri | woensdag 17 april 2019 @ 15:33 |
Ja dat zag je wel aan de laatste race toen Alonso Petrov niet eens voorbij kwam. | |
Sjemmert | woensdag 17 april 2019 @ 15:46 |
Het verschilt een beetje imo. Op sommige circuits kan je nog steeds niet inhalen en op andere circuits is het weer te makkelijk met DRS. DRS zou je in een positie moeten brengen dat je het gevecht aan kan gaan en niet het gevecht voor je moeten winnen. Als het zo werkt dat vind ik het prima. Misschien een idee voor de FIA om in samenwerking met enkele teams een soort test op te zetten met een simulator om zo de zone's beter af te kunnen stemmen. Al weet ik niet of het makkelijk is om die zones op de circuits ook aan te passen. | |
sasquatsch | woensdag 17 april 2019 @ 16:35 |
Dat zijn de uitzonderingen. Net zoals dat het in Melbourne lastig inhalen is. Abu Dhabi staat er ook niet echt bekend om. | |
M.Melandri | woensdag 17 april 2019 @ 16:44 |
2010 was het net zo lastig, maar werden een aantal races beïnvloed door de SC. Daarnaast moest je in de jaren ervoor starten met de hoeveelheid brandstof van de kwalificatie. | |
Fir3fly | woensdag 17 april 2019 @ 16:48 |
Daarnaast zijn die cijfers natuurlijk zo manipulatief als wat. Als iemand pit en iemand anders op de baan gaat er voorbij wordt dat niet meegeteld in die cijfers. Terwijl het zonder tanken natuurlijk niet anders is, alleen dan gebeurt het op de baan en wordt het wel geteld. Maar de overgrote meerderheid van die 'acties' zijn auto's op verschillende strategieën, waarbij de auto op oudere banden toch niet verdedigt en sowieso nul kans heeft om bijvoorbeeld terug te slaan na een actie. Maar het cijfertje gaat wel één omhoog en dat vinden sommige mensen belangrijker . | |
sasquatsch | woensdag 17 april 2019 @ 17:26 |
Daarvoor had je ook Safety Cars en dat alleen levert geen verdubbeling op van het aantal inhaalacties. Ik heb liever meer actie op de baan dan in de pits. | |
Fir3fly | woensdag 17 april 2019 @ 17:32 |
Dat zal, maar voor de spanning maakt het geen bal uit. | |
Fer | woensdag 17 april 2019 @ 17:50 |
Die Vettel | |
Peterselieman | woensdag 17 april 2019 @ 18:24 |
Doet ie goed | |
twiFight | woensdag 17 april 2019 @ 18:38 |
Ik vind Vettel een botte dweil in de auto normaal gesproken, maar hier is hij toch echt wel retesportief. Hij weet uit ervaring hoe kut het voor een rijder en monteurs is als je schade krijgt door zo'n stom brandje, dus hier zie je sportmannen aan het werk i.p.v. tegenstanders. | |
opreis | woensdag 17 april 2019 @ 19:09 |
Buiten de race is Vettel 1 van de meest sympathieke jongens op de grid. | |
Nattekat | woensdag 17 april 2019 @ 19:14 |
Ik zit liever anderhalf uur op het puntje van mijn stoel om de strijd om de overwinning zonder inhaalacties, dan dat de nummer twee er met drs fluitend langs komt om vervolgens aan de horizon te verdwijnen. | |
#ANONIEM | woensdag 17 april 2019 @ 19:43 |
Daar kun je denk ik wel gezellig een biertje mee drinken. | |
sasquatsch | woensdag 17 april 2019 @ 20:14 |
Daar ben ik het volledig mee eens. Gimmicks als DRS vind ik helemaal niets. Zeker niet op de manier zoals het nu gebruikt wordt. | |
Nebelwerfer | woensdag 17 april 2019 @ 20:58 |
Lijkt mij ook, komt ook altijd wel gemeend en echt over. | |
Tijn | woensdag 17 april 2019 @ 20:59 |
| |
sasquatsch | woensdag 17 april 2019 @ 21:15 |
Er zijn betere oplossingen. | |
Fir3fly | woensdag 17 april 2019 @ 21:19 |
Zoals? | |
sasquatsch | woensdag 17 april 2019 @ 21:23 |
Ground-effect bijvoorbeeld. Of het beperktere (zoveel keer per race) gebruik van DRS voor iedereen in plaats van alleen de auto die wil inhalen. Dan kun je het ook voor verdediging gebruiken en is het imho eerlijker. | |
Fir3fly | woensdag 17 april 2019 @ 21:25 |
Dat alleen werkt ook niet. Daar wordt het niet ineens makkelijker door. Over de implementatie van DRS zelf kunnen we eeuwig praten, maar verder heb je geen suggesties? | |
Smacked_Actor | woensdag 17 april 2019 @ 22:23 |
Push to pass, of attack zones of hoe heet dat, zoals FE | |
Sjemmert | woensdag 17 april 2019 @ 22:25 |
Beter fan boost dan stemmen we Max gewoon naar een overwinning. | |
M.Melandri | woensdag 17 april 2019 @ 23:16 |
Ene jaar hebben sc situaties meer invloed dan in het andere jaar. China gebeurde er vorig jaar tot de sc bijv ook niks en was het net zo'n optocht als dit jaar geweest. Bijtanken geeft veel meer flexibiliteit en daarmee spanning. | |
M.Melandri | woensdag 17 april 2019 @ 23:18 |
Exact 9 van de 10 inhaalacties komen voort uit het verschil in banden. En kun je niet eens een gevecht noemen bij een delta van 2sec | |
Rossdale | donderdag 18 april 2019 @ 06:38 |
Budgetcap inclusief salaris van de coureurs. Zou Mercedes nog steeds een topauto kunnen bouwen als ze maar een paar knaken overhouden? Het is dat er toch wel louche betalingsconstructies bedacht worden, maar zou wel benieuwd zijn wie er beter is. Lewis in een knakenbak of Kubica in een topauto bijvoorbeeld | |
Lionheaad | donderdag 18 april 2019 @ 10:11 |
Bij goed gebruik van ground effect, heb je veel minder last van "vuile" lucht van de voorganger, gezien je minder afhankelijk bent van de vleugels. Dus kun je veel dichter op elkaar rijden, wat uitremmen weer normaal mogelijk maakt. Het is geen Mario Kart | |
opgebaarde | donderdag 18 april 2019 @ 10:15 |
Elke wedstrijd een SC toevoegen op een willekeurig moment | |
motorbloempje | donderdag 18 april 2019 @ 10:22 |
Attack zones leveren interessante battles op in FE. | |
Evenstar | donderdag 18 april 2019 @ 10:23 |
Sprinklerinstallatie naast de baan met een totaal willekeurig algoritme. | |
fathank | donderdag 18 april 2019 @ 10:34 |
Kun je erop wachten dat die SC net naar buiten komt als het gunstig is voor Hamilton en ongunstig voor Vettel. | |
ESF1Gamer | donderdag 18 april 2019 @ 11:04 |
Bernie wou dat idee toch invoeren? | |
Metalfreak | donderdag 18 april 2019 @ 11:33 |
Misschien werkt dat op die veredelde kartbanen, maar op de echte circuits werkt dat niet. Daarbij geeft het echt zo'n goedkoop arcadegevoel. | |
Rossdale | donderdag 18 april 2019 @ 11:35 |
Klopt ja | |
nils7 | donderdag 18 april 2019 @ 11:56 |
Ik zou gewoon bij elke gele vlag de Safety Car er in gooien. Is het een simpele zijn ze na 1 of 2 rondjes weer klaar er mee. Het kan de strategie overhoop gooien en niemand kan echt uit lopen (vaak minimaal wel 1 gele vlag per race). Dit doen ze in de indycar ook en heb het idee dat dit extra spanning veroozaakt. Zeker vroeg in de race: wissel je wel of niet je banden dan. Doe je het wel val je misschien terug maar verlies je minder tijd qua pit stop. En we zijn van die belachelijke VSC af. Dit valt uit te testen in wat online races hoe dit uit pakt. Daarnaast zou ik de DRS wel behouden maar gewoon vrij geven naar 1x per rondje. Dan komt er wat strategie bij kijken. Kun je het verdedigend gebruiken en kies je het verkeerde rechte stuk dan wordt je alsnog ingehaald op een ander rechtstuk. | |
sasquatsch | donderdag 18 april 2019 @ 15:33 |
Dan moeten we elke F1 race op een andere configuratie van Paul Ricard gaan houden. Die heeft een sprinklerinstallatie | |
sasquatsch | donderdag 18 april 2019 @ 15:34 |
En dan kunnen de vleugels ook wat eenvoudiger zonder al die flapjes die nu die vuile lucht veroorzaken zonder verlies van downforce ten opzichte van nu. | |
Fer | donderdag 18 april 2019 @ 15:44 |
Op 1 race in het seizoen is het wel grappig. Barcelona zou het wel kunnen gebruiken. | |
Afhaalchinees | donderdag 18 april 2019 @ 15:44 |
Waarom geen circuits met joker lap? 3 of 2x verplicht jokeren per race | |
Fir3fly | donderdag 18 april 2019 @ 16:08 |
Dat is een leuk theorietje voor achterop een servetje maar met realiteit heeft het niets te maken. | |
THEFXR | donderdag 18 april 2019 @ 16:19 |
Fer | donderdag 18 april 2019 @ 18:17 |
De 2021 auto’s zullen ook meer gebruik maken van de ondervloer en minder van de vleugels. Daarnaast regels die ervoor zorgen dat vuile lucht wordt weggeblazen naar boven of opzij, ipv naar achteren zoals nu. | |
Donderkonijn | donderdag 18 april 2019 @ 18:30 |
Moet ie wel dat rare snorretje afscheren anders is het rare duitse oom gehalte te hoog | |
opreis | donderdag 18 april 2019 @ 19:15 |
Het snorretje is weg | |
#ANONIEM | donderdag 18 april 2019 @ 19:36 |
Dude, jij komt ook niet verder dan een servetje, en weet dat te brengen als DE waarheid. | |
Smacked_Actor | donderdag 18 april 2019 @ 22:42 |
Enige laatste optie: random reversed grid, alleen top 10. 10 min. voor de opwarmronde bepaalt een celebrity, ik denk aan bijv. ome Will, of ze reversed grid starten of niet. | |
Fer | donderdag 18 april 2019 @ 22:48 |
Leuke ideen, maar waar ze meer mee zouden kunnen doen is de setup. Momenteel kan een auto bijna worden geperfectioneerd voor een ronde. De snelste in de Q is vaak ook de snelste in de race. Wellicht kan daarin nog wat meer beperkt worden en dan hangt het meer af van de rijder, of hij snelle rondes kan maken. | |
sasquatsch | donderdag 18 april 2019 @ 22:51 |
Hier een overzicht van de voorgestelde nieuwe regels voor 2021 op het gebied van aero, zoals ground effect en simpelere vleugels die wat verder gaan dan een servetje en worden onderbouwd door CFD en simulaties, en de uitbreiding van de spec parts. https://motorsport.tech/f(...)by-craig-scarborough | |
Rossdale | vrijdag 19 april 2019 @ 08:33 |
Piemelneuzen en taartscheppen op de voorbandjes | |
THEFXR | vrijdag 19 april 2019 @ 15:00 |
potjecreme | vrijdag 19 april 2019 @ 15:31 |
| |
Fir3fly | vrijdag 19 april 2019 @ 17:21 |
En het gaat wederom helemaal niets veranderen . | |
Sinister-D- | vrijdag 19 april 2019 @ 18:08 |
Ipv elke keer dit soort reacties te geven, kun je dat ook eens onderbouwen op een normale niet-arrogante manier..... | |
Fer | vrijdag 19 april 2019 @ 18:11 |
Is dit nu voor het eerst dat een technische buitenstaander (Ross Brawn) de regels opstelt? De vorige keren was het altijd weer een compromis van de strategygroup, die alleen uit teamleden bestond. | |
Fir3fly | vrijdag 19 april 2019 @ 18:17 |
De onderbouwing is elke grote regelwijziging sinds de jaren 50. Elke keer als men weer denkt 'ja dit gaat het inhalen echt verbeteren' blijkt dat weer flink tegen te vallen. | |
trein2000 | vrijdag 19 april 2019 @ 22:53 |
Corosnel die ff zegt waar het op staat | |
Nattekat | vrijdag 19 april 2019 @ 23:04 |
A. Verkeerd topic B. Watte? | |
opreis | vrijdag 19 april 2019 @ 23:06 |
Goed argument :’) | |
Fir3fly | vrijdag 19 april 2019 @ 23:11 |
Dat is het zeker. Hoe vaak is het nou al geprobeerd? Hoe vaak was het succesvol? | |
opreis | vrijdag 19 april 2019 @ 23:15 |
Ligt eraan wat je definitie is van “verbeterd”. Niet meer tanken en drs heeft iig voor “meer” inhalen gezorgd. Maar dat het het wel of niet succesvol was is natuurlijk evident. En de autos veranderen ieder jaar. De ene keer zal dat het inhalen bevoorderen. De andere keer juist niet. Maar om te stellen dat het niets veranderd slaat nergens op. | |
Fir3fly | vrijdag 19 april 2019 @ 23:18 |
Dat klopt, maar dat waren ingrijpen in de sportregels, niet in de technische regels van het auto-ontwerp. Dat is waar we het hier over hebben. De enorme wijzigingen van 2009 ten opzichte van 2008 zouden het ook allemaal beter moeten maken en daar kwam helemaal niets van terecht. Het werd zelfs erger. De stap van 2013 naar 2014 met nóg minder downforce maakte het nog weer een stapje slechter. De geschiedenis bewijst dat ingrijpen op de spelregels duidelijk de meeste invloed heeft. | |
opreis | vrijdag 19 april 2019 @ 23:24 |
Waaruit blijkt dat het erger werd tussen bv 2013 en 2014? En als jij stelt dat het met minder downforce erger werd. Zou het dan tussen 2016 en 2017 niet beter moeten worden? Aangezien ze toen met meer downforce zouden moeten rijden | |
Fir3fly | vrijdag 19 april 2019 @ 23:31 |
Aantal gevechten op de baan werden sowieso veel minder. De dominantie van de Mercedes-motoren zal daarbij ook een rol gespeeld hebben. Minder downforce maakt het nog minder makkelijk om te volgen en dus branden de banden nog sneller op dan ze al deden. Maar is er iemand die, buiten Verstappen om, de jaren van 2014 tot en met 2016 de moeite waard vond? Vergeleken met wat daarvoor kwam en daarna? | |
opreis | vrijdag 19 april 2019 @ 23:50 |
Regels tussen 2018 en 2019 zouden voor verminderde downforce hebben moeten zorgen. Maar de grote teams vonden dat weer op andere plekken | |
Fir3fly | vrijdag 19 april 2019 @ 23:54 |
Ik was dan ook geen voorstander van die verandering. Alleen maar weer een extra kostenpost zonder dat het nou echt verschil maakt. En daar bovenop weer een hoop gezeik over 'illegale' voorvleugels. | |
sasquatsch | vrijdag 19 april 2019 @ 23:55 |
Vooral minder vuile lucht, wat het grootste probleem is, niet de downforce. En voor 2021 zou er door de nieuwe regels nog minder vuile lucht zijn. | |
Googolplexian | zaterdag 20 april 2019 @ 00:44 |
JayHovah | maandag 22 april 2019 @ 07:52 |
Pssssttt....
| |
THEFXR | maandag 22 april 2019 @ 18:36 |
Gezicht | maandag 22 april 2019 @ 21:08 |
Je gaat me toch niet wijsmaken dat er maar één iemand vandaag R A C E W E E K heeft gepost? Hoewel zo'n paasmaandag altijd wel meer van een zondag wegheeft. Hoop in iedee geval wel dat Baku z'n rep dit jaar weer weet waar te maken. Beetje spanning/chaos is hard nodig na China. | |
potjecreme | maandag 22 april 2019 @ 21:32 |
Baku wordt weer zo saai als de eerste keer. | |
Peterselieman | maandag 22 april 2019 @ 21:33 |
De Benzen winnen helaas weer, tenzij er onderdelen van af gaan vliegen | |
Asschen_sukar | maandag 22 april 2019 @ 22:00 |
Laat ze maar een red bulletje doen | |
Sjemmert | maandag 22 april 2019 @ 22:04 |
Misschien kan Vettel weer een paar beuken uitdelen | |
sasquatsch | maandag 22 april 2019 @ 23:00 |
Ik hoop dat de power van Ferrari hier wat meer tot zijn recht komt dan in China. | |
potjecreme | maandag 22 april 2019 @ 23:02 |
Nog steeds boos dat hij geen zwarte vlag heeft gekregen. | |
Armani XL | dinsdag 23 april 2019 @ 11:29 |
Op het rechte stuk wel ja, op het bochtige middengedeelte verliezen ze het alleen weer. | |
Pinnenmutske | dinsdag 23 april 2019 @ 11:32 |
Stout geweest? | |
#ANONIEM | dinsdag 23 april 2019 @ 11:34 |
Nouja, beetje stop and go baantje in het eerste gedeelte. De Ferrari lijkt wel extra snelheid te pakken bocht uit. | |
Rossdale | dinsdag 23 april 2019 @ 18:54 |
Alle saaie stukken van Baku, China en Sochi aan elkaar plakken en je krijgt... Hanoi | |
ShaoliN | dinsdag 23 april 2019 @ 19:00 |
Die 20pk van Honda, is dat software of gaat er gewisseld worden? | |
Fir3fly | dinsdag 23 april 2019 @ 19:06 |
Lijkt me gewoon software. De motor wat heter laten draaien om meer gebakken lucht te maken. | |
ShaoliN | dinsdag 23 april 2019 @ 19:52 |
Wie weet reden ze geknepen en durven ze hem wat ruimer af te stellen. | |
opreis | dinsdag 23 april 2019 @ 20:20 |
Volgens mij gewisseld. De eerste motor wordt wss nog gebruikt tijdens de vrije trainingen totdat die op is en dan wordt de nieuwe gespaard voor de kwalis en races | |
Sjemmert | dinsdag 23 april 2019 @ 20:47 |
Motor wordt inderdaad gewisseld. | |
Pinzon | woensdag 24 april 2019 @ 10:22 |
Spec 2 komt erin bij de 4 auto's. | |
twiFight | woensdag 24 april 2019 @ 15:19 |
Ben ik de enige die Baku wel tof vindt? Ik heb mij prima vermaakt met de races. Alleen de F1 race het eerste jaar was waardeloos. De F2 races zijn elke keer genieten #crash #yolo | |
TAV74 | woensdag 24 april 2019 @ 15:30 |
Een keer waardeloos, twee keer spektakel. Voordeel van de twijfel wat mij betreft. | |
house_is_a_feeling | woensdag 24 april 2019 @ 15:42 |
Vettel knalde op Hamilton, ging dan naast 'm rijden en gaf 'm een beuk. Ik doe met je mee met dat het echt een tof stratencircuit is. Van lekker snel doortuffen naar hele krappe bochten waarin je lekker kan divebomben. | |
DerRabbit | woensdag 24 april 2019 @ 15:48 |
Op de playstation vind het een best tof circuit, kun je best lekker in een ritme komen. Qua races zijn het vooral de crashes die het leuk maken. | |
Sabata | woensdag 24 april 2019 @ 15:48 |
Baku is een heel leuk circuit voor de F2. Antonio Giovinazzi vergeleek het toen hij nog bij Prema reed met een omgekeerde versie van Macau. Als ik naar de eerste haakse bocht linksaf kijk, begrijp ik dat wel, het is zuiver Lisboa, die bocht waar ze in de F3 altijd op elkaar reden, maar dan in spiegelbeeld. Voor de F1 waren vooral de laatste twee edities goed, bij de eerste was Pirelli bang dat de banden te snel zouden slijten, dus koos men voor hardere compounds | |
TAV74 | woensdag 24 april 2019 @ 16:02 |
True, afgelopen weekend flink wat rondes gemaakt daar, lekkere flow. | |
Sjemmert | woensdag 24 april 2019 @ 16:07 |
Lisboa is wel een heel stuk krapper hoor. Dat geld eigenlijk wel voor het hele circuit in vergelijking met Baku dat op het stukje langs het kasteel na nog best breed is. | |
Nattekat | woensdag 24 april 2019 @ 16:10 |
Eerste keer in slaap gevallen Man, dat was de grootste deceptie van m'n leven. Een paar minuten voor het eind uitvallen | |
DerRabbit | woensdag 24 april 2019 @ 16:23 |
Ik ga er straks nog even rijden op de playseat nu ik toch bij mijn ouders ben. | |
Fer | woensdag 24 april 2019 @ 16:51 |
Superlang recht stuk, zodat ze verplicht worden low downforce te rijden. En dan bochten en betonnen muren, perfect recept toch? | |
Sjemmert | woensdag 24 april 2019 @ 17:01 |
Ik heb er van de week even gereden in Assetto Corsa voor een TT competitie op Tweakers. Moet alleen nog even wat setup werk doen om die auto met wat minder downforce rond te krijgen. | |
THEFXR | woensdag 24 april 2019 @ 21:28 |
THEFXR | woensdag 24 april 2019 @ 23:11 |
Zorro | donderdag 25 april 2019 @ 08:42 |
Verdorie, Fok! heeft toch een paar dingen die ik nog niet snap. Op Tweakers heb ik het wedstrijdtopic zo gevonden, en hier lukt me dat toch niet he! | |
twiFight | donderdag 25 april 2019 @ 11:51 |
Ik snap toch niet hoe dat kan. Jouw post is mij totaaaaaaaal onduidelijk. Hoe zou dat nu toch kunnen? Waar zou dat topic te vinden moeten zijn?? Raaarrrr... | |
Weltschmerz | zondag 28 april 2019 @ 16:39 |
Klopt, hij degradeerde ze meteen tot tweede rijder door een stuk harder te gaan. | |
Montelly | zondag 28 april 2019 @ 19:03 |
Krijgen wij nou elke wedstrijd “..dit was het maximaal haalbare voor RedBull..” van Max te horen? | |
#ANONIEM | zondag 28 april 2019 @ 19:15 |
Ja |