Tedgenotquote:Op donderdag 11 april 2019 21:34 schreef sasquatsch het volgende:
Ted is back!
Met een interview met Max.
https://streamable.com/3t78t
1 aprilquote:Op vrijdag 12 april 2019 22:49 schreef Gehrman het volgende:
Ziggo mag geen 1-op-1 interviews meer afnemen met Ricciardo en Hulkenberg omdat ze te negatief over Renault zijn geweest.
Clio-cup?quote:Op vrijdag 12 april 2019 22:44 schreef MaGNeT het volgende:
Ik verslikte me bijna in een nootje
https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/371127/bij-renault-eerder-succes-dan-bij-red-bull-verwacht-ricciardo/
Zou wel een idee zou om voor de komende 1000 races een parallel kanaal in te richten waarop je de race van 1000 GP's geleden kunt zien.quote:Op donderdag 11 april 2019 21:09 schreef JayHovah het volgende:
Op het FIA Formula 1 YouTube kanaal zenden ze rondom de 1000ste races een hoop leuke specials uit. Vanmiddag hadden ze de extended highlights van de GP van Brazilië 1991 (eerst als live uitzending) losgelaten op het kanaal. Ik heb wel ff zitten genieten van toen Formuke 1 nog puur was...
Goed plan. Had bijna naar een Monaco 1996 gezocht bijvoorbeeldquote:Op zondag 14 april 2019 11:00 schreef quo_ het volgende:
[..]
Zou wel een idee zou om voor de komende 1000 races een parallel kanaal in te richten waarop je de race van 1000 GP's geleden kunt zien.
Dan heb je in elk geval de keuze om te schakelen als het weer eens zo'n slaapverwekkende optocht is.
Je had Engeland 1950 gekregen vandaag.quote:Op zondag 14 april 2019 11:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Goed plan. Had bijna naar een Monaco 1996 gezocht bijvoorbeeld
Ge-Wel-Dig hoe Mol daar deze race mee omging toen de Hulk moest stoppen!quote:Op vrijdag 12 april 2019 22:49 schreef Gehrman het volgende:
Ziggo mag geen 1-op-1 interviews meer afnemen met Ricciardo en Hulkenberg omdat ze te negatief over Renault zijn geweest.
Ik moest even in m'n wang knijpen of ik wel wakker was. .quote:Op zondag 14 april 2019 12:35 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ge-Wel-Dig hoe Mol daar deze race mee omging toen de Hulk moest stoppen!
Denk dat we nog veel lol gaan beleven aan de gekke fratsen van Abiteboul en Olav's reactie daar op
quote:Op zondag 14 april 2019 12:35 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ge-Wel-Dig hoe Mol daar deze race mee omging toen de Hulk moest stoppen!
Denk dat we nog veel lol gaan beleven aan de gekke fratsen van Abiteboul en Olav's reactie daar op
"Bent u wel eens bij een GP geweest' 'Nee daar hebben we het geld niet voor'. Maar ondertussen wel voor een ton aan Max merchandise in huisquote:Op zondag 14 april 2019 19:54 schreef Gehrman het volgende:
[ afbeelding ]
Willem (48) is grootste Max Verstappen-fan
Waarschijnlijk veel gekregen.quote:Op zondag 14 april 2019 20:07 schreef LTVDK het volgende:
[..]
"Bent u wel eens bij een GP geweest' 'Nee daar hebben we het geld niet voor'. Maar ondertussen wel voor een ton aan Max merchandise in huis
Allemaal even die video doortweeten naar het PR team van Red Bull dus. Misschien zit er nog een tripje Spa voor hem inquote:
Wow in een woord: wowquote:Op zondag 14 april 2019 19:54 schreef Gehrman het volgende:
[ afbeelding ]
Willem (48) is grootste Max Verstappen-fan
Hoop goedkoop en zelf gemaakt spul ja.quote:Op zondag 14 april 2019 20:07 schreef LTVDK het volgende:
[..]
"Bent u wel eens bij een GP geweest' 'Nee daar hebben we het geld niet voor'. Maar ondertussen wel voor een ton aan Max merchandise in huis
Dat hebben ze al een keer gedaan (begin 2000) en zijn ze snel van teruggekomen.quote:Op maandag 15 april 2019 12:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
Een, euh, bijzonder ideetje van Jan Lammers:
https://racingnews365.nl/(...)ning-in-de-formule-1
Van die mensen die het grootste deel van hun uitkering uitgeven aan allemaal van dit soort troep en maar klagen dat ze het niet breed hebben.quote:Op zondag 14 april 2019 19:54 schreef Gehrman het volgende:
[ afbeelding ]
Willem (48) is grootste Max Verstappen-fan
Dit jaquote:Op maandag 15 april 2019 12:41 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Van die mensen die het grootste deel van hun uitkering uitgeven aan allemaal van dit soort troep en maar klagen dat ze het niet breed hebben.
De reden is intens dom, maar het idee is prima. Werkt al jaren prima in MotoGP en Pirelli kan prima banden maken die de hele race mee gaan.quote:Op maandag 15 april 2019 12:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
Een, euh, bijzonder ideetje van Jan Lammers:
https://racingnews365.nl/(...)ning-in-de-formule-1
Maar dan wel met benzinestops. En dus een bandenoorlog.quote:
Ja alleen tanken en Raikkonen die er 1 verloor, door een enkele lockup. Plat kantje op de band en wielhanging die het begaf door de trillingen vlak voor het einde.quote:Op dinsdag 16 april 2019 18:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar dan wel met benzinestops. En dus een bandenoorlog.
Je moet je leven ergens mee vullen.quote:Op maandag 15 april 2019 12:41 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Van die mensen die het grootste deel van hun uitkering uitgeven aan allemaal van dit soort troep en maar klagen dat ze het niet breed hebben.
Ik heb liever het tanken terug en géén verplichte stops.quote:Op dinsdag 16 april 2019 17:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De reden is intens dom, maar het idee is prima. Werkt al jaren prima in MotoGP en Pirelli kan prima banden maken die de hele race mee gaan.
Boeit niet zo heel veel eigenlijk. Volgens mij hebben ze op zondag bijna altijd dezelfde banden over (als ze dezelfde kwalificatie deden)quote:Op dinsdag 16 april 2019 17:40 schreef sasquatsch het volgende:
Ferrari heeft de minste zachte banden in Bakoe.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 16 april 2019 18:16 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Je moet je leven ergens mee vullen.
[..]
Ik heb liever het tanken terug en géén verplichte stops.
Het verschil is wel of geen nieuwe softs over in de race.quote:Op dinsdag 16 april 2019 18:20 schreef opreis het volgende:
[..]
Boeit niet zo heel veel eigenlijk. Volgens mij hebben ze op zondag bijna altijd dezelfde banden over (als ze dezelfde kwalificatie deden)
Sowieso maak je mij nog steeds niet wijs dat Kubica optimaal kan functioneren met zijn handicap..quote:Op dinsdag 16 april 2019 19:12 schreef Gezicht het volgende:
Check 00:55
Ik schrik er best wel van om te zien dat Kubica in deze situatie z'n rechterarm niet kan gebruiken om tegen te sturen. Doet me afvragen wat dat voor gevolgen zou kunnen hebben bij een crash.
Denk dat hij loslaat om niet de klap op te vangen met die rechterhand.quote:Op dinsdag 16 april 2019 19:12 schreef Gezicht het volgende:
Check 00:55
Ik schrik er best wel van om te zien dat Kubica in deze situatie z'n rechterarm niet kan gebruiken om tegen te sturen. Doet me afvragen wat dat voor gevolgen zou kunnen hebben bij een crash.
De DTM heeft ook al een gelimiteerd aantal DRS-momenten die ze op 3 gedeeltes pe ronde kunnen gebruiken. Is het een hele verbetering tegenover het ongelimiteerde F1-concept? Ik denk dat het niet het grote verschil maakt... Maar de gaten tussen de coureurs zijn in de DTM ook lang niet zo groot als in de F1.quote:Op dinsdag 16 april 2019 18:48 schreef Meike26 het volgende:
Een jaar of 2 geleden op het idee gekomen om DRS tijd-gelimiteerd te maken.
Zoals ik laatst ook weer begrepen heb is dit ook wat de Indycars heeft met de 'push to pass' functie, welke je strategisch gedurende je een x aantal seconden tijdens race kan gebruiken om in te halen en te verdedigen.
DRS zones? Weg er mee, je bent coureur en zolang je de drs op een recht stuk gebruikt, prima, maar op eigen risico, net zoals in de trainingen. Deze heb je gedurende de race slechts x aantal seconden tot je beschikking.
Laat dit dan bijvoorbeeld 60% van de gemiddelde tijd zijn dat er nu DRS wordt gebruikt, het gemiddelde is dan gemeten over alle 20 coureurs van de voorgaande GrandPrix op het zelfde circuit.
Maar stel, je mag tanken. Aan de start kun je dan met heel weinig brandstof verschijnen, een super start maken en de boel dan met een goede strategie achteraf compenseren.quote:
Doe je een Barichello, kwalificeren op pole en dan na ronden naar binnen en tanken.quote:Op dinsdag 16 april 2019 22:03 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Maar stel, je mag tanken. Aan de start kun je dan met heel weinig brandstof verschijnen, een super start maken en de boel dan met een goede strategie achteraf compenseren.
En wordt er weer meer in de pits ingehaald dan op de baan, zoals de statistieken tussen 1994 en 2009 (toen er gemiddeld 10 per race waren) uitwijzen.quote:Op dinsdag 16 april 2019 22:03 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Maar stel, je mag tanken. Aan de start kun je dan met heel weinig brandstof verschijnen, een super start maken en de boel dan met een goede strategie achteraf compenseren.
Met DRS jaquote:Op dinsdag 16 april 2019 22:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En wordt er weer meer in de pits ingehaald dan op de baan, zoals de statistieken tussen 1994 en 2009 (toen er gemiddeld 10 per race waren) uitwijzen.
Sinds het verbod op bijtanken is het aantal inhaalacties op de baan een stuk groter geworden.
Er was al een verdubbeling in 2010 toen de regels ten opzichte van 2009 verder niet veranderd waren. Door DRS en de Pirelli banden is het nog eens verdubbeld.quote:Op woensdag 17 april 2019 09:21 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Met DRS ja
Die 10 inhaalacties waren van auto's die op een andere strategie stonden en dus knokten om een positie. Je hebt ook een hoop gefaalde inhaalacties die je in statistieken niet terug vind. Ook dat zijn leuke gevechten!
Dat ze nu er op een rechte stuk met DRS voorbij gaan is nauwelijks inhalen/gevechten op de baan te noemen. Het is meer voorbij rijden.
Ja dat zag je wel aan de laatste race toen Alonso Petrov niet eens voorbij kwam.quote:Op woensdag 17 april 2019 10:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Er was al een verdubbeling in 2010 toen de regels ten opzichte van 2009 verder niet veranderd waren. Door DRS en de Pirelli banden is het nog eens verdubbeld.
Maar in 2010 was het racen imho al beter dan de jaren ervoor.
Het verschilt een beetje imo. Op sommige circuits kan je nog steeds niet inhalen en op andere circuits is het weer te makkelijk met DRS. DRS zou je in een positie moeten brengen dat je het gevecht aan kan gaan en niet het gevecht voor je moeten winnen. Als het zo werkt dat vind ik het prima. Misschien een idee voor de FIA om in samenwerking met enkele teams een soort test op te zetten met een simulator om zo de zone's beter af te kunnen stemmen. Al weet ik niet of het makkelijk is om die zones op de circuits ook aan te passen.quote:Op woensdag 17 april 2019 09:21 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Met DRS ja
Die 10 inhaalacties waren van auto's die op een andere strategie stonden en dus knokten om een positie. Je hebt ook een hoop gefaalde inhaalacties die je in statistieken niet terug vind. Ook dat zijn leuke gevechten!
Dat ze nu er op een rechte stuk met DRS voorbij gaan is nauwelijks inhalen/gevechten op de baan te noemen. Het is meer voorbij rijden.
Dat zijn de uitzonderingen. Net zoals dat het in Melbourne lastig inhalen is. Abu Dhabi staat er ook niet echt bekend om.quote:Op woensdag 17 april 2019 15:33 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ja dat zag je wel aan de laatste race toen Alonso Petrov niet eens voorbij kwam.
2010 was het net zo lastig, maar werden een aantal races beïnvloed door de SC. Daarnaast moest je in de jaren ervoor starten met de hoeveelheid brandstof van de kwalificatie.quote:Op woensdag 17 april 2019 16:35 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat zijn de uitzonderingen. Net zoals dat het in Melbourne lastig inhalen is. Abu Dhabi staat er ook niet echt bekend om.
Daarvoor had je ook Safety Cars en dat alleen levert geen verdubbeling op van het aantal inhaalacties.quote:Op woensdag 17 april 2019 16:44 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
2010 was het net zo lastig, maar werden een aantal races beïnvloed door de SC. Daarnaast moest je in de jaren ervoor starten met de hoeveelheid brandstof van de kwalificatie.
Ik heb liever meer actie op de baan dan in de pits.quote:Op woensdag 17 april 2019 16:48 schreef Fir3fly het volgende:
Daarnaast zijn die cijfers natuurlijk zo manipulatief als wat. Als iemand pit en iemand anders op de baan gaat er voorbij wordt dat niet meegeteld in die cijfers. Terwijl het zonder tanken natuurlijk niet anders is, alleen dan gebeurt het op de baan en wordt het wel geteld. Maar de overgrote meerderheid van die 'acties' zijn auto's op verschillende strategieën, waarbij de auto op oudere banden toch niet verdedigt en sowieso nul kans heeft om bijvoorbeeld terug te slaan na een actie. Maar het cijfertje gaat wel één omhoog en dat vinden sommige mensen belangrijker .
Dat zal, maar voor de spanning maakt het geen bal uit.quote:Op woensdag 17 april 2019 17:26 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik heb liever meer actie op de baan dan in de pits.
Ik zit liever anderhalf uur op het puntje van mijn stoel om de strijd om de overwinning zonder inhaalacties, dan dat de nummer twee er met drs fluitend langs komt om vervolgens aan de horizon te verdwijnen.quote:Op woensdag 17 april 2019 17:26 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Daarvoor had je ook Safety Cars en dat alleen levert geen verdubbeling op van het aantal inhaalacties.
[..]
Ik heb liever meer actie op de baan dan in de pits.
Daar kun je denk ik wel gezellig een biertje mee drinken.quote:Op woensdag 17 april 2019 19:09 schreef opreis het volgende:
Buiten de race is Vettel 1 van de meest sympathieke jongens op de grid.
Daar ben ik het volledig mee eens. Gimmicks als DRS vind ik helemaal niets. Zeker niet op de manier zoals het nu gebruikt wordt.quote:Op woensdag 17 april 2019 19:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zit liever anderhalf uur op het puntje van mijn stoel om de strijd om de overwinning zonder inhaalacties, dan dat de nummer twee er met drs fluitend langs komt om vervolgens aan de horizon te verdwijnen.
Lijkt mij ook, komt ook altijd wel gemeend en echt over.quote:Op woensdag 17 april 2019 19:09 schreef opreis het volgende:
Buiten de race is Vettel 1 van de meest sympathieke jongens op de grid.
quote:Op woensdag 17 april 2019 20:14 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Daar ben ik het volledig mee eens. Gimmicks als DRS vind ik helemaal niets. Zeker niet op de manier zoals het nu gebruikt wordt.
Er zijn betere oplossingen.quote:
Zoals?quote:
Ground-effect bijvoorbeeld.quote:
Dat alleen werkt ook niet. Daar wordt het niet ineens makkelijker door.quote:
Ene jaar hebben sc situaties meer invloed dan in het andere jaar. China gebeurde er vorig jaar tot de sc bijv ook niks en was het net zo'n optocht als dit jaar geweest. Bijtanken geeft veel meer flexibiliteit en daarmee spanning.quote:Op woensdag 17 april 2019 17:26 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Daarvoor had je ook Safety Cars en dat alleen levert geen verdubbeling op van het aantal inhaalacties.
[..]
Ik heb liever meer actie op de baan dan in de pits.
Exact 9 van de 10 inhaalacties komen voort uit het verschil in banden. En kun je niet eens een gevecht noemen bij een delta van 2secquote:Op woensdag 17 april 2019 16:48 schreef Fir3fly het volgende:
Daarnaast zijn die cijfers natuurlijk zo manipulatief als wat. Als iemand pit en iemand anders op de baan gaat er voorbij wordt dat niet meegeteld in die cijfers. Terwijl het zonder tanken natuurlijk niet anders is, alleen dan gebeurt het op de baan en wordt het wel geteld. Maar de overgrote meerderheid van die 'acties' zijn auto's op verschillende strategieën, waarbij de auto op oudere banden toch niet verdedigt en sowieso nul kans heeft om bijvoorbeeld terug te slaan na een actie. Maar het cijfertje gaat wel één omhoog en dat vinden sommige mensen belangrijker .
Bij goed gebruik van ground effect, heb je veel minder last van "vuile" lucht van de voorganger, gezien je minder afhankelijk bent van de vleugels. Dus kun je veel dichter op elkaar rijden, wat uitremmen weer normaal mogelijk maakt.quote:Op woensdag 17 april 2019 21:25 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat alleen werkt ook niet. Daar wordt het niet ineens makkelijker door.
Over de implementatie van DRS zelf kunnen we eeuwig praten, maar verder heb je geen suggesties?
Het is geen Mario Kartquote:Op woensdag 17 april 2019 22:23 schreef Smacked_Actor het volgende:
Push to pass, of attack zones of hoe heet dat, zoals FE
Elke wedstrijd een SC toevoegen op een willekeurig momentquote:Op woensdag 17 april 2019 23:16 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ene jaar hebben sc situaties meer invloed dan in het andere jaar. China gebeurde er vorig jaar tot de sc bijv ook niks en was het net zo'n optocht als dit jaar geweest. Bijtanken geeft veel meer flexibiliteit en daarmee spanning.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |