abonnement Unibet Coolblue
  maandag 15 april 2019 @ 12:41:24 #176
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_186230072
quote:
Van die mensen die het grootste deel van hun uitkering uitgeven aan allemaal van dit soort troep en maar klagen dat ze het niet breed hebben. :')
Flesje bier
  maandag 15 april 2019 @ 13:12:22 #177
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_186230620
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2019 12:41 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Van die mensen die het grootste deel van hun uitkering uitgeven aan allemaal van dit soort troep en maar klagen dat ze het niet breed hebben. :')
Dit ja
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_186253956
Ferrari heeft de minste zachte banden in Bakoe.

The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 16 april 2019 @ 17:50:23 #179
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186254122
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2019 12:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
Een, euh, bijzonder ideetje van Jan Lammers:
https://racingnews365.nl/(...)ning-in-de-formule-1
De reden is intens dom, maar het idee is prima. Werkt al jaren prima in MotoGP en Pirelli kan prima banden maken die de hele race mee gaan.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_186254271
Zonder banden wisselen was toch in 2005 met de USGP waar er maar 6 van start gingen?

Mijn inziens het probleem nu is dat er heel weinig 1-op-1 gevechten zijn door de toppers. Meestal ligt de baan Mercedes, danwel Ferrari en wint de snelste dan. Hamilton/Vettel gevechten zijn redelijk beperkt gebleven of gauw over.

Enige gevecht wat mij echt is bijgebleven was Bahrein 2014 tussen Lewis en Nico, dat was echt vuurwerk.
.
  dinsdag 16 april 2019 @ 18:00:54 #181
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186254284
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2019 17:59 schreef Fer het volgende:
Zonder banden wisselen was toch in 2005
Maar dan wel met benzinestops. En dus een bandenoorlog.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_186254388
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 april 2019 18:00 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Maar dan wel met benzinestops. En dus een bandenoorlog.
Ja alleen tanken en Raikkonen die er 1 verloor, door een enkele lockup. Plat kantje op de band en wielhanging die het begaf door de trillingen vlak voor het einde.
.
pi_186254544
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2019 12:41 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Van die mensen die het grootste deel van hun uitkering uitgeven aan allemaal van dit soort troep en maar klagen dat ze het niet breed hebben. :')
Je moet je leven ergens mee vullen.

quote:
14s.gif Op dinsdag 16 april 2019 17:50 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

De reden is intens dom, maar het idee is prima. Werkt al jaren prima in MotoGP en Pirelli kan prima banden maken die de hele race mee gaan.
Ik heb liever het tanken terug en géén verplichte stops.
pi_186254612
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2019 17:40 schreef sasquatsch het volgende:
Ferrari heeft de minste zachte banden in Bakoe.

[ afbeelding ]
Boeit niet zo heel veel eigenlijk. Volgens mij hebben ze op zondag bijna altijd dezelfde banden over (als ze dezelfde kwalificatie deden)
pi_186254670
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 18:16 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Je moet je leven ergens mee vullen.
[..]

Ik heb liever het tanken terug en géén verplichte stops.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_186254689
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 18:20 schreef opreis het volgende:

[..]

Boeit niet zo heel veel eigenlijk. Volgens mij hebben ze op zondag bijna altijd dezelfde banden over (als ze dezelfde kwalificatie deden)
Het verschil is wel of geen nieuwe softs over in de race.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_186255080
Een jaar of 2 geleden op het idee gekomen om DRS tijd-gelimiteerd te maken.

Zoals ik laatst ook weer begrepen heb is dit ook wat de Indycars heeft met de 'push to pass' functie, welke je strategisch gedurende je een x aantal seconden tijdens race kan gebruiken om in te halen en te verdedigen.

DRS zones? Weg er mee, je bent coureur en zolang je de drs op een recht stuk gebruikt, prima, maar op eigen risico, net zoals in de trainingen. Deze heb je gedurende de race slechts x aantal seconden tot je beschikking.

Laat dit dan bijvoorbeeld 60% van de gemiddelde tijd zijn dat er nu DRS wordt gebruikt, het gemiddelde is dan gemeten over alle 20 coureurs van de voorgaande GrandPrix op het zelfde circuit.
  dinsdag 16 april 2019 @ 19:12:10 #188
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_186255535

Check 00:55

Ik schrik er best wel van om te zien dat Kubica in deze situatie z'n rechterarm niet kan gebruiken om tegen te sturen. Doet me afvragen wat dat voor gevolgen zou kunnen hebben bij een crash.
Flesje bier
  dinsdag 16 april 2019 @ 19:22:27 #189
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_186255785
quote:
11s.gif Op dinsdag 16 april 2019 19:12 schreef Gezicht het volgende:

Check 00:55

Ik schrik er best wel van om te zien dat Kubica in deze situatie z'n rechterarm niet kan gebruiken om tegen te sturen. Doet me afvragen wat dat voor gevolgen zou kunnen hebben bij een crash.
Sowieso maak je mij nog steeds niet wijs dat Kubica optimaal kan functioneren met zijn handicap..
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_186255841
quote:
11s.gif Op dinsdag 16 april 2019 19:12 schreef Gezicht het volgende:

Check 00:55

Ik schrik er best wel van om te zien dat Kubica in deze situatie z'n rechterarm niet kan gebruiken om tegen te sturen. Doet me afvragen wat dat voor gevolgen zou kunnen hebben bij een crash.
Denk dat hij loslaat om niet de klap op te vangen met die rechterhand.
.
pi_186257107
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2019 18:48 schreef Meike26 het volgende:
Een jaar of 2 geleden op het idee gekomen om DRS tijd-gelimiteerd te maken.

Zoals ik laatst ook weer begrepen heb is dit ook wat de Indycars heeft met de 'push to pass' functie, welke je strategisch gedurende je een x aantal seconden tijdens race kan gebruiken om in te halen en te verdedigen.

DRS zones? Weg er mee, je bent coureur en zolang je de drs op een recht stuk gebruikt, prima, maar op eigen risico, net zoals in de trainingen. Deze heb je gedurende de race slechts x aantal seconden tot je beschikking.

Laat dit dan bijvoorbeeld 60% van de gemiddelde tijd zijn dat er nu DRS wordt gebruikt, het gemiddelde is dan gemeten over alle 20 coureurs van de voorgaande GrandPrix op het zelfde circuit.
De DTM heeft ook al een gelimiteerd aantal DRS-momenten die ze op 3 gedeeltes pe ronde kunnen gebruiken. Is het een hele verbetering tegenover het ongelimiteerde F1-concept? Ik denk dat het niet het grote verschil maakt... Maar de gaten tussen de coureurs zijn in de DTM ook lang niet zo groot als in de F1.
  dinsdag 16 april 2019 @ 21:13:20 #192
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_186258626
Joh, dat deden ze in de A1GP al :')
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_186258868
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 21:13 schreef flipsen het volgende:
Joh, dat deden ze in de A1GP al :')
Dat is waar ook ja :D
pi_186260623
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2019 18:23 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Maar stel, je mag tanken. Aan de start kun je dan met heel weinig brandstof verschijnen, een super start maken en de boel dan met een goede strategie achteraf compenseren.
pi_186260828
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 22:03 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Maar stel, je mag tanken. Aan de start kun je dan met heel weinig brandstof verschijnen, een super start maken en de boel dan met een goede strategie achteraf compenseren.
Doe je een Barichello, kwalificeren op pole en dan na ronden naar binnen en tanken.

Maar meestal is het een undercut door eerder te stoppen, kort te tanken, dan een korte snelle stint en bij de 2e stop blijf je ervoor :O
.
pi_186262100
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 22:03 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Maar stel, je mag tanken. Aan de start kun je dan met heel weinig brandstof verschijnen, een super start maken en de boel dan met een goede strategie achteraf compenseren.
En wordt er weer meer in de pits ingehaald dan op de baan, zoals de statistieken tussen 1994 en 2009 (toen er gemiddeld 10 per race waren) uitwijzen.
Sinds het verbod op bijtanken is het aantal inhaalacties op de baan een stuk groter geworden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 17 april 2019 @ 09:21:41 #197
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_186267980
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2019 22:37 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

En wordt er weer meer in de pits ingehaald dan op de baan, zoals de statistieken tussen 1994 en 2009 (toen er gemiddeld 10 per race waren) uitwijzen.
Sinds het verbod op bijtanken is het aantal inhaalacties op de baan een stuk groter geworden.
Met DRS ja :')

Die 10 inhaalacties waren van auto's die op een andere strategie stonden en dus knokten om een positie. Je hebt ook een hoop gefaalde inhaalacties die je in statistieken niet terug vind. Ook dat zijn leuke gevechten!

Dat ze nu er op een rechte stuk met DRS voorbij gaan is nauwelijks inhalen/gevechten op de baan te noemen. Het is meer voorbij rijden.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_186269146
quote:
3s.gif Op woensdag 17 april 2019 09:21 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Met DRS ja :')

Die 10 inhaalacties waren van auto's die op een andere strategie stonden en dus knokten om een positie. Je hebt ook een hoop gefaalde inhaalacties die je in statistieken niet terug vind. Ook dat zijn leuke gevechten!

Dat ze nu er op een rechte stuk met DRS voorbij gaan is nauwelijks inhalen/gevechten op de baan te noemen. Het is meer voorbij rijden.
Er was al een verdubbeling in 2010 toen de regels ten opzichte van 2009 verder niet veranderd waren. Door DRS en de Pirelli banden is het nog eens verdubbeld.

Maar in 2010 was het racen imho al beter dan de jaren ervoor.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_186273825
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2019 10:37 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Er was al een verdubbeling in 2010 toen de regels ten opzichte van 2009 verder niet veranderd waren. Door DRS en de Pirelli banden is het nog eens verdubbeld.

Maar in 2010 was het racen imho al beter dan de jaren ervoor.
Ja dat zag je wel aan de laatste race toen Alonso Petrov niet eens voorbij kwam.
pi_186274050
quote:
3s.gif Op woensdag 17 april 2019 09:21 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Met DRS ja :')

Die 10 inhaalacties waren van auto's die op een andere strategie stonden en dus knokten om een positie. Je hebt ook een hoop gefaalde inhaalacties die je in statistieken niet terug vind. Ook dat zijn leuke gevechten!

Dat ze nu er op een rechte stuk met DRS voorbij gaan is nauwelijks inhalen/gevechten op de baan te noemen. Het is meer voorbij rijden.
Het verschilt een beetje imo. Op sommige circuits kan je nog steeds niet inhalen en op andere circuits is het weer te makkelijk met DRS. DRS zou je in een positie moeten brengen dat je het gevecht aan kan gaan en niet het gevecht voor je moeten winnen. Als het zo werkt dat vind ik het prima. Misschien een idee voor de FIA om in samenwerking met enkele teams een soort test op te zetten met een simulator om zo de zone's beter af te kunnen stemmen. Al weet ik niet of het makkelijk is om die zones op de circuits ook aan te passen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')