Van die mensen die het grootste deel van hun uitkering uitgeven aan allemaal van dit soort troep en maar klagen dat ze het niet breed hebben.quote:Op zondag 14 april 2019 19:54 schreef Gehrman het volgende:
[ afbeelding ]
Willem (48) is grootste Max Verstappen-fan
Dit jaquote:Op maandag 15 april 2019 12:41 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Van die mensen die het grootste deel van hun uitkering uitgeven aan allemaal van dit soort troep en maar klagen dat ze het niet breed hebben.
De reden is intens dom, maar het idee is prima. Werkt al jaren prima in MotoGP en Pirelli kan prima banden maken die de hele race mee gaan.quote:Op maandag 15 april 2019 12:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
Een, euh, bijzonder ideetje van Jan Lammers:
https://racingnews365.nl/(...)ning-in-de-formule-1
Maar dan wel met benzinestops. En dus een bandenoorlog.quote:
Ja alleen tanken en Raikkonen die er 1 verloor, door een enkele lockup. Plat kantje op de band en wielhanging die het begaf door de trillingen vlak voor het einde.quote:Op dinsdag 16 april 2019 18:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar dan wel met benzinestops. En dus een bandenoorlog.
Je moet je leven ergens mee vullen.quote:Op maandag 15 april 2019 12:41 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Van die mensen die het grootste deel van hun uitkering uitgeven aan allemaal van dit soort troep en maar klagen dat ze het niet breed hebben.
Ik heb liever het tanken terug en géén verplichte stops.quote:Op dinsdag 16 april 2019 17:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De reden is intens dom, maar het idee is prima. Werkt al jaren prima in MotoGP en Pirelli kan prima banden maken die de hele race mee gaan.
Boeit niet zo heel veel eigenlijk. Volgens mij hebben ze op zondag bijna altijd dezelfde banden over (als ze dezelfde kwalificatie deden)quote:Op dinsdag 16 april 2019 17:40 schreef sasquatsch het volgende:
Ferrari heeft de minste zachte banden in Bakoe.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 16 april 2019 18:16 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Je moet je leven ergens mee vullen.
[..]
Ik heb liever het tanken terug en géén verplichte stops.
Het verschil is wel of geen nieuwe softs over in de race.quote:Op dinsdag 16 april 2019 18:20 schreef opreis het volgende:
[..]
Boeit niet zo heel veel eigenlijk. Volgens mij hebben ze op zondag bijna altijd dezelfde banden over (als ze dezelfde kwalificatie deden)
Sowieso maak je mij nog steeds niet wijs dat Kubica optimaal kan functioneren met zijn handicap..quote:Op dinsdag 16 april 2019 19:12 schreef Gezicht het volgende:
Check 00:55
Ik schrik er best wel van om te zien dat Kubica in deze situatie z'n rechterarm niet kan gebruiken om tegen te sturen. Doet me afvragen wat dat voor gevolgen zou kunnen hebben bij een crash.
Denk dat hij loslaat om niet de klap op te vangen met die rechterhand.quote:Op dinsdag 16 april 2019 19:12 schreef Gezicht het volgende:
Check 00:55
Ik schrik er best wel van om te zien dat Kubica in deze situatie z'n rechterarm niet kan gebruiken om tegen te sturen. Doet me afvragen wat dat voor gevolgen zou kunnen hebben bij een crash.
De DTM heeft ook al een gelimiteerd aantal DRS-momenten die ze op 3 gedeeltes pe ronde kunnen gebruiken. Is het een hele verbetering tegenover het ongelimiteerde F1-concept? Ik denk dat het niet het grote verschil maakt... Maar de gaten tussen de coureurs zijn in de DTM ook lang niet zo groot als in de F1.quote:Op dinsdag 16 april 2019 18:48 schreef Meike26 het volgende:
Een jaar of 2 geleden op het idee gekomen om DRS tijd-gelimiteerd te maken.
Zoals ik laatst ook weer begrepen heb is dit ook wat de Indycars heeft met de 'push to pass' functie, welke je strategisch gedurende je een x aantal seconden tijdens race kan gebruiken om in te halen en te verdedigen.
DRS zones? Weg er mee, je bent coureur en zolang je de drs op een recht stuk gebruikt, prima, maar op eigen risico, net zoals in de trainingen. Deze heb je gedurende de race slechts x aantal seconden tot je beschikking.
Laat dit dan bijvoorbeeld 60% van de gemiddelde tijd zijn dat er nu DRS wordt gebruikt, het gemiddelde is dan gemeten over alle 20 coureurs van de voorgaande GrandPrix op het zelfde circuit.
Maar stel, je mag tanken. Aan de start kun je dan met heel weinig brandstof verschijnen, een super start maken en de boel dan met een goede strategie achteraf compenseren.quote:
Doe je een Barichello, kwalificeren op pole en dan na ronden naar binnen en tanken.quote:Op dinsdag 16 april 2019 22:03 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Maar stel, je mag tanken. Aan de start kun je dan met heel weinig brandstof verschijnen, een super start maken en de boel dan met een goede strategie achteraf compenseren.
En wordt er weer meer in de pits ingehaald dan op de baan, zoals de statistieken tussen 1994 en 2009 (toen er gemiddeld 10 per race waren) uitwijzen.quote:Op dinsdag 16 april 2019 22:03 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Maar stel, je mag tanken. Aan de start kun je dan met heel weinig brandstof verschijnen, een super start maken en de boel dan met een goede strategie achteraf compenseren.
Met DRS jaquote:Op dinsdag 16 april 2019 22:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En wordt er weer meer in de pits ingehaald dan op de baan, zoals de statistieken tussen 1994 en 2009 (toen er gemiddeld 10 per race waren) uitwijzen.
Sinds het verbod op bijtanken is het aantal inhaalacties op de baan een stuk groter geworden.
Er was al een verdubbeling in 2010 toen de regels ten opzichte van 2009 verder niet veranderd waren. Door DRS en de Pirelli banden is het nog eens verdubbeld.quote:Op woensdag 17 april 2019 09:21 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Met DRS ja
Die 10 inhaalacties waren van auto's die op een andere strategie stonden en dus knokten om een positie. Je hebt ook een hoop gefaalde inhaalacties die je in statistieken niet terug vind. Ook dat zijn leuke gevechten!
Dat ze nu er op een rechte stuk met DRS voorbij gaan is nauwelijks inhalen/gevechten op de baan te noemen. Het is meer voorbij rijden.
Ja dat zag je wel aan de laatste race toen Alonso Petrov niet eens voorbij kwam.quote:Op woensdag 17 april 2019 10:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Er was al een verdubbeling in 2010 toen de regels ten opzichte van 2009 verder niet veranderd waren. Door DRS en de Pirelli banden is het nog eens verdubbeld.
Maar in 2010 was het racen imho al beter dan de jaren ervoor.
Het verschilt een beetje imo. Op sommige circuits kan je nog steeds niet inhalen en op andere circuits is het weer te makkelijk met DRS. DRS zou je in een positie moeten brengen dat je het gevecht aan kan gaan en niet het gevecht voor je moeten winnen. Als het zo werkt dat vind ik het prima. Misschien een idee voor de FIA om in samenwerking met enkele teams een soort test op te zetten met een simulator om zo de zone's beter af te kunnen stemmen. Al weet ik niet of het makkelijk is om die zones op de circuits ook aan te passen.quote:Op woensdag 17 april 2019 09:21 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Met DRS ja
Die 10 inhaalacties waren van auto's die op een andere strategie stonden en dus knokten om een positie. Je hebt ook een hoop gefaalde inhaalacties die je in statistieken niet terug vind. Ook dat zijn leuke gevechten!
Dat ze nu er op een rechte stuk met DRS voorbij gaan is nauwelijks inhalen/gevechten op de baan te noemen. Het is meer voorbij rijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |