Dat zijn de uitzonderingen. Net zoals dat het in Melbourne lastig inhalen is. Abu Dhabi staat er ook niet echt bekend om.quote:Op woensdag 17 april 2019 15:33 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ja dat zag je wel aan de laatste race toen Alonso Petrov niet eens voorbij kwam.
2010 was het net zo lastig, maar werden een aantal races beïnvloed door de SC. Daarnaast moest je in de jaren ervoor starten met de hoeveelheid brandstof van de kwalificatie.quote:Op woensdag 17 april 2019 16:35 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat zijn de uitzonderingen. Net zoals dat het in Melbourne lastig inhalen is. Abu Dhabi staat er ook niet echt bekend om.
Daarvoor had je ook Safety Cars en dat alleen levert geen verdubbeling op van het aantal inhaalacties.quote:Op woensdag 17 april 2019 16:44 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
2010 was het net zo lastig, maar werden een aantal races beïnvloed door de SC. Daarnaast moest je in de jaren ervoor starten met de hoeveelheid brandstof van de kwalificatie.
Ik heb liever meer actie op de baan dan in de pits.quote:Op woensdag 17 april 2019 16:48 schreef Fir3fly het volgende:
Daarnaast zijn die cijfers natuurlijk zo manipulatief als wat. Als iemand pit en iemand anders op de baan gaat er voorbij wordt dat niet meegeteld in die cijfers. Terwijl het zonder tanken natuurlijk niet anders is, alleen dan gebeurt het op de baan en wordt het wel geteld. Maar de overgrote meerderheid van die 'acties' zijn auto's op verschillende strategieën, waarbij de auto op oudere banden toch niet verdedigt en sowieso nul kans heeft om bijvoorbeeld terug te slaan na een actie. Maar het cijfertje gaat wel één omhoog en dat vinden sommige mensen belangrijker .
Dat zal, maar voor de spanning maakt het geen bal uit.quote:Op woensdag 17 april 2019 17:26 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik heb liever meer actie op de baan dan in de pits.
Ik zit liever anderhalf uur op het puntje van mijn stoel om de strijd om de overwinning zonder inhaalacties, dan dat de nummer twee er met drs fluitend langs komt om vervolgens aan de horizon te verdwijnen.quote:Op woensdag 17 april 2019 17:26 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Daarvoor had je ook Safety Cars en dat alleen levert geen verdubbeling op van het aantal inhaalacties.
[..]
Ik heb liever meer actie op de baan dan in de pits.
Daar kun je denk ik wel gezellig een biertje mee drinken.quote:Op woensdag 17 april 2019 19:09 schreef opreis het volgende:
Buiten de race is Vettel 1 van de meest sympathieke jongens op de grid.
Daar ben ik het volledig mee eens. Gimmicks als DRS vind ik helemaal niets. Zeker niet op de manier zoals het nu gebruikt wordt.quote:Op woensdag 17 april 2019 19:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zit liever anderhalf uur op het puntje van mijn stoel om de strijd om de overwinning zonder inhaalacties, dan dat de nummer twee er met drs fluitend langs komt om vervolgens aan de horizon te verdwijnen.
Lijkt mij ook, komt ook altijd wel gemeend en echt over.quote:Op woensdag 17 april 2019 19:09 schreef opreis het volgende:
Buiten de race is Vettel 1 van de meest sympathieke jongens op de grid.
quote:Op woensdag 17 april 2019 20:14 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Daar ben ik het volledig mee eens. Gimmicks als DRS vind ik helemaal niets. Zeker niet op de manier zoals het nu gebruikt wordt.
Er zijn betere oplossingen.quote:
Zoals?quote:
Ground-effect bijvoorbeeld.quote:
Dat alleen werkt ook niet. Daar wordt het niet ineens makkelijker door.quote:
Ene jaar hebben sc situaties meer invloed dan in het andere jaar. China gebeurde er vorig jaar tot de sc bijv ook niks en was het net zo'n optocht als dit jaar geweest. Bijtanken geeft veel meer flexibiliteit en daarmee spanning.quote:Op woensdag 17 april 2019 17:26 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Daarvoor had je ook Safety Cars en dat alleen levert geen verdubbeling op van het aantal inhaalacties.
[..]
Ik heb liever meer actie op de baan dan in de pits.
Exact 9 van de 10 inhaalacties komen voort uit het verschil in banden. En kun je niet eens een gevecht noemen bij een delta van 2secquote:Op woensdag 17 april 2019 16:48 schreef Fir3fly het volgende:
Daarnaast zijn die cijfers natuurlijk zo manipulatief als wat. Als iemand pit en iemand anders op de baan gaat er voorbij wordt dat niet meegeteld in die cijfers. Terwijl het zonder tanken natuurlijk niet anders is, alleen dan gebeurt het op de baan en wordt het wel geteld. Maar de overgrote meerderheid van die 'acties' zijn auto's op verschillende strategieën, waarbij de auto op oudere banden toch niet verdedigt en sowieso nul kans heeft om bijvoorbeeld terug te slaan na een actie. Maar het cijfertje gaat wel één omhoog en dat vinden sommige mensen belangrijker .
Bij goed gebruik van ground effect, heb je veel minder last van "vuile" lucht van de voorganger, gezien je minder afhankelijk bent van de vleugels. Dus kun je veel dichter op elkaar rijden, wat uitremmen weer normaal mogelijk maakt.quote:Op woensdag 17 april 2019 21:25 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat alleen werkt ook niet. Daar wordt het niet ineens makkelijker door.
Over de implementatie van DRS zelf kunnen we eeuwig praten, maar verder heb je geen suggesties?
Het is geen Mario Kartquote:Op woensdag 17 april 2019 22:23 schreef Smacked_Actor het volgende:
Push to pass, of attack zones of hoe heet dat, zoals FE
Elke wedstrijd een SC toevoegen op een willekeurig momentquote:Op woensdag 17 april 2019 23:16 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ene jaar hebben sc situaties meer invloed dan in het andere jaar. China gebeurde er vorig jaar tot de sc bijv ook niks en was het net zo'n optocht als dit jaar geweest. Bijtanken geeft veel meer flexibiliteit en daarmee spanning.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |