Dat zijn de uitzonderingen. Net zoals dat het in Melbourne lastig inhalen is. Abu Dhabi staat er ook niet echt bekend om.quote:Op woensdag 17 april 2019 15:33 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ja dat zag je wel aan de laatste race toen Alonso Petrov niet eens voorbij kwam.
2010 was het net zo lastig, maar werden een aantal races beïnvloed door de SC. Daarnaast moest je in de jaren ervoor starten met de hoeveelheid brandstof van de kwalificatie.quote:Op woensdag 17 april 2019 16:35 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat zijn de uitzonderingen. Net zoals dat het in Melbourne lastig inhalen is. Abu Dhabi staat er ook niet echt bekend om.
Daarvoor had je ook Safety Cars en dat alleen levert geen verdubbeling op van het aantal inhaalacties.quote:Op woensdag 17 april 2019 16:44 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
2010 was het net zo lastig, maar werden een aantal races beïnvloed door de SC. Daarnaast moest je in de jaren ervoor starten met de hoeveelheid brandstof van de kwalificatie.
Ik heb liever meer actie op de baan dan in de pits.quote:Op woensdag 17 april 2019 16:48 schreef Fir3fly het volgende:
Daarnaast zijn die cijfers natuurlijk zo manipulatief als wat. Als iemand pit en iemand anders op de baan gaat er voorbij wordt dat niet meegeteld in die cijfers. Terwijl het zonder tanken natuurlijk niet anders is, alleen dan gebeurt het op de baan en wordt het wel geteld. Maar de overgrote meerderheid van die 'acties' zijn auto's op verschillende strategieën, waarbij de auto op oudere banden toch niet verdedigt en sowieso nul kans heeft om bijvoorbeeld terug te slaan na een actie. Maar het cijfertje gaat wel één omhoog en dat vinden sommige mensen belangrijker .
Dat zal, maar voor de spanning maakt het geen bal uit.quote:Op woensdag 17 april 2019 17:26 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik heb liever meer actie op de baan dan in de pits.
Ik zit liever anderhalf uur op het puntje van mijn stoel om de strijd om de overwinning zonder inhaalacties, dan dat de nummer twee er met drs fluitend langs komt om vervolgens aan de horizon te verdwijnen.quote:Op woensdag 17 april 2019 17:26 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Daarvoor had je ook Safety Cars en dat alleen levert geen verdubbeling op van het aantal inhaalacties.
[..]
Ik heb liever meer actie op de baan dan in de pits.
Daar kun je denk ik wel gezellig een biertje mee drinken.quote:Op woensdag 17 april 2019 19:09 schreef opreis het volgende:
Buiten de race is Vettel 1 van de meest sympathieke jongens op de grid.
Daar ben ik het volledig mee eens. Gimmicks als DRS vind ik helemaal niets. Zeker niet op de manier zoals het nu gebruikt wordt.quote:Op woensdag 17 april 2019 19:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zit liever anderhalf uur op het puntje van mijn stoel om de strijd om de overwinning zonder inhaalacties, dan dat de nummer twee er met drs fluitend langs komt om vervolgens aan de horizon te verdwijnen.
Lijkt mij ook, komt ook altijd wel gemeend en echt over.quote:Op woensdag 17 april 2019 19:09 schreef opreis het volgende:
Buiten de race is Vettel 1 van de meest sympathieke jongens op de grid.
quote:Op woensdag 17 april 2019 20:14 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Daar ben ik het volledig mee eens. Gimmicks als DRS vind ik helemaal niets. Zeker niet op de manier zoals het nu gebruikt wordt.
Er zijn betere oplossingen.quote:
Zoals?quote:
Ground-effect bijvoorbeeld.quote:
Dat alleen werkt ook niet. Daar wordt het niet ineens makkelijker door.quote:
Ene jaar hebben sc situaties meer invloed dan in het andere jaar. China gebeurde er vorig jaar tot de sc bijv ook niks en was het net zo'n optocht als dit jaar geweest. Bijtanken geeft veel meer flexibiliteit en daarmee spanning.quote:Op woensdag 17 april 2019 17:26 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Daarvoor had je ook Safety Cars en dat alleen levert geen verdubbeling op van het aantal inhaalacties.
[..]
Ik heb liever meer actie op de baan dan in de pits.
Exact 9 van de 10 inhaalacties komen voort uit het verschil in banden. En kun je niet eens een gevecht noemen bij een delta van 2secquote:Op woensdag 17 april 2019 16:48 schreef Fir3fly het volgende:
Daarnaast zijn die cijfers natuurlijk zo manipulatief als wat. Als iemand pit en iemand anders op de baan gaat er voorbij wordt dat niet meegeteld in die cijfers. Terwijl het zonder tanken natuurlijk niet anders is, alleen dan gebeurt het op de baan en wordt het wel geteld. Maar de overgrote meerderheid van die 'acties' zijn auto's op verschillende strategieën, waarbij de auto op oudere banden toch niet verdedigt en sowieso nul kans heeft om bijvoorbeeld terug te slaan na een actie. Maar het cijfertje gaat wel één omhoog en dat vinden sommige mensen belangrijker .
Bij goed gebruik van ground effect, heb je veel minder last van "vuile" lucht van de voorganger, gezien je minder afhankelijk bent van de vleugels. Dus kun je veel dichter op elkaar rijden, wat uitremmen weer normaal mogelijk maakt.quote:Op woensdag 17 april 2019 21:25 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat alleen werkt ook niet. Daar wordt het niet ineens makkelijker door.
Over de implementatie van DRS zelf kunnen we eeuwig praten, maar verder heb je geen suggesties?
Het is geen Mario Kartquote:Op woensdag 17 april 2019 22:23 schreef Smacked_Actor het volgende:
Push to pass, of attack zones of hoe heet dat, zoals FE
Elke wedstrijd een SC toevoegen op een willekeurig momentquote:Op woensdag 17 april 2019 23:16 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ene jaar hebben sc situaties meer invloed dan in het andere jaar. China gebeurde er vorig jaar tot de sc bijv ook niks en was het net zo'n optocht als dit jaar geweest. Bijtanken geeft veel meer flexibiliteit en daarmee spanning.
Attack zones leveren interessante battles op in FE.quote:Op donderdag 18 april 2019 10:11 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Bij goed gebruik van ground effect, heb je veel minder last van "vuile" lucht van de voorganger, gezien je minder afhankelijk bent van de vleugels. Dus kun je veel dichter op elkaar rijden, wat uitremmen weer normaal mogelijk maakt.
[..]
Het is geen Mario Kart
Sprinklerinstallatie naast de baan met een totaal willekeurig algoritme.quote:Op donderdag 18 april 2019 10:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Elke wedstrijd een SC toevoegen op een willekeurig moment
Kun je erop wachten dat die SC net naar buiten komt als het gunstig is voor Hamilton en ongunstig voor Vettel.quote:Op donderdag 18 april 2019 10:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Elke wedstrijd een SC toevoegen op een willekeurig moment
Bernie wou dat idee toch invoeren?quote:Op donderdag 18 april 2019 10:23 schreef Kyran het volgende:
[..]
Sprinklerinstallatie naast de baan met een totaal willekeurig algoritme.
Misschien werkt dat op die veredelde kartbanen, maar op de echte circuits werkt dat niet. Daarbij geeft het echt zo'n goedkoop arcadegevoel.quote:Op donderdag 18 april 2019 10:22 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Attack zones leveren interessante battles op in FE.
Klopt jaquote:Op donderdag 18 april 2019 11:04 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Bernie wou dat idee toch invoeren?
Dan moeten we elke F1 race op een andere configuratie van Paul Ricard gaan houden. Die heeft een sprinklerinstallatiequote:Op donderdag 18 april 2019 10:23 schreef Kyran het volgende:
[..]
Sprinklerinstallatie naast de baan met een totaal willekeurig algoritme.
En dan kunnen de vleugels ook wat eenvoudiger zonder al die flapjes die nu die vuile lucht veroorzaken zonder verlies van downforce ten opzichte van nu.quote:Op donderdag 18 april 2019 10:11 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Bij goed gebruik van ground effect, heb je veel minder last van "vuile" lucht van de voorganger, gezien je minder afhankelijk bent van de vleugels. Dus kun je veel dichter op elkaar rijden, wat uitremmen weer normaal mogelijk maakt.
[..]
Het is geen Mario Kart
Op 1 race in het seizoen is het wel grappig.quote:Op donderdag 18 april 2019 10:23 schreef Kyran het volgende:
[..]
Sprinklerinstallatie naast de baan met een totaal willekeurig algoritme.
Dat is een leuk theorietje voor achterop een servetje maar met realiteit heeft het niets te maken.quote:Op donderdag 18 april 2019 10:11 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Bij goed gebruik van ground effect, heb je veel minder last van "vuile" lucht van de voorganger, gezien je minder afhankelijk bent van de vleugels. Dus kun je veel dichter op elkaar rijden, wat uitremmen weer normaal mogelijk maakt.
De 2021 auto’s zullen ook meer gebruik maken van de ondervloer en minder van de vleugels. Daarnaast regels die ervoor zorgen dat vuile lucht wordt weggeblazen naar boven of opzij, ipv naar achteren zoals nu.quote:Op donderdag 18 april 2019 10:11 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Bij goed gebruik van ground effect, heb je veel minder last van "vuile" lucht van de voorganger, gezien je minder afhankelijk bent van de vleugels. Dus kun je veel dichter op elkaar rijden, wat uitremmen weer normaal mogelijk maakt.
[..]
Het is geen Mario Kart
Moet ie wel dat rare snorretje afscheren anders is het rare duitse oom gehalte te hoogquote:Op woensdag 17 april 2019 19:43 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Daar kun je denk ik wel gezellig een biertje mee drinken.
Het snorretje is wegquote:Op donderdag 18 april 2019 18:30 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Moet ie wel dat rare snorretje afscheren anders is het rare duitse oom gehalte te hoog
Dude, jij komt ook niet verder dan een servetje, en weet dat te brengen als DE waarheid.quote:Op donderdag 18 april 2019 16:08 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is een leuk theorietje voor achterop een servetje maar met realiteit heeft het niets te maken.
Piemelneuzen en taartscheppen op de voorbandjesquote:Op donderdag 18 april 2019 22:51 schreef sasquatsch het volgende:
Hier een overzicht van de voorgestelde nieuwe regels voor 2021 op het gebied van aero, zoals ground effect en simpelere vleugels die wat verder gaan dan een servetje en worden onderbouwd door CFD en simulaties, en de uitbreiding van de spec parts.
https://motorsport.tech/f(...)by-craig-scarborough
En het gaat wederom helemaal niets veranderen .quote:Op donderdag 18 april 2019 22:51 schreef sasquatsch het volgende:
Hier een overzicht van de voorgestelde nieuwe regels voor 2021 op het gebied van aero, zoals ground effect en simpelere vleugels die wat verder gaan dan een servetje en worden onderbouwd door CFD en simulaties, en de uitbreiding van de spec parts.
https://motorsport.tech/f(...)by-craig-scarborough
Ipv elke keer dit soort reacties te geven, kun je dat ook eens onderbouwen op een normale niet-arrogante manier.....quote:Op vrijdag 19 april 2019 17:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En het gaat wederom helemaal niets veranderen .
Is dit nu voor het eerst dat een technische buitenstaander (Ross Brawn) de regels opstelt? De vorige keren was het altijd weer een compromis van de strategygroup, die alleen uit teamleden bestond.quote:Op donderdag 18 april 2019 22:51 schreef sasquatsch het volgende:
Hier een overzicht van de voorgestelde nieuwe regels voor 2021 op het gebied van aero, zoals ground effect en simpelere vleugels die wat verder gaan dan een servetje en worden onderbouwd door CFD en simulaties, en de uitbreiding van de spec parts.
https://motorsport.tech/f(...)by-craig-scarborough
De onderbouwing is elke grote regelwijziging sinds de jaren 50. Elke keer als men weer denkt 'ja dit gaat het inhalen echt verbeteren' blijkt dat weer flink tegen te vallen.quote:Op vrijdag 19 april 2019 18:08 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ipv elke keer dit soort reacties te geven, kun je dat ook eens onderbouwen op een normale niet-arrogante manier.....
A. Verkeerd topicquote:Op vrijdag 19 april 2019 22:53 schreef trein2000 het volgende:
Corosnel die ff zegt waar het op staat
Goed argument :’)quote:Op vrijdag 19 april 2019 18:17 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De onderbouwing is elke grote regelwijziging sinds de jaren 50. Elke keer als men weer denkt 'ja dit gaat het inhalen echt verbeteren' blijkt dat weer flink tegen te vallen.
Dat is het zeker. Hoe vaak is het nou al geprobeerd? Hoe vaak was het succesvol?quote:
Ligt eraan wat je definitie is van “verbeterd”. Niet meer tanken en drs heeft iig voor “meer” inhalen gezorgd. Maar dat het het wel of niet succesvol was is natuurlijk evident. En de autos veranderen ieder jaar. De ene keer zal dat het inhalen bevoorderen. De andere keer juist niet. Maar om te stellen dat het niets veranderd slaat nergens op.quote:Op vrijdag 19 april 2019 23:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is het zeker. Hoe vaak is het nou al geprobeerd? Hoe vaak was het succesvol?
Dat klopt, maar dat waren ingrijpen in de sportregels, niet in de technische regels van het auto-ontwerp. Dat is waar we het hier over hebben. De enorme wijzigingen van 2009 ten opzichte van 2008 zouden het ook allemaal beter moeten maken en daar kwam helemaal niets van terecht. Het werd zelfs erger. De stap van 2013 naar 2014 met nóg minder downforce maakte het nog weer een stapje slechter.quote:Op vrijdag 19 april 2019 23:15 schreef opreis het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je definitie is van “verbeterd”. Niet meer tanken en drs heeft iig voor “meer” inhalen gezorgd.
Waaruit blijkt dat het erger werd tussen bv 2013 en 2014?quote:Op vrijdag 19 april 2019 23:18 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat waren ingrijpen in de sportregels, niet in de technische regels van het auto-ontwerp. Dat is waar we het hier over hebben. De enorme wijzigingen van 2009 ten opzichte van 2008 zouden het ook allemaal beter moeten maken en daar kwam helemaal niets van terecht. Het werd zelfs erger. De stap van 2013 naar 2014 met nóg minder downforce maakte het nog weer een stapje slechter.
De geschiedenis bewijst dat ingrijpen op de spelregels duidelijk de meeste invloed heeft.
Aantal gevechten op de baan werden sowieso veel minder. De dominantie van de Mercedes-motoren zal daarbij ook een rol gespeeld hebben. Minder downforce maakt het nog minder makkelijk om te volgen en dus branden de banden nog sneller op dan ze al deden.quote:Op vrijdag 19 april 2019 23:24 schreef opreis het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat het erger werd tussen bv 2013 en 2014?
Regels tussen 2018 en 2019 zouden voor verminderde downforce hebben moeten zorgen. Maar de grote teams vonden dat weer op andere plekkenquote:Op vrijdag 19 april 2019 23:31 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Aantal gevechten op de baan werden sowieso veel minder. De dominantie van de Mercedes-motoren zal daarbij ook een rol gespeeld hebben. Minder downforce maakt het nog minder makkelijk om te volgen en dus branden de banden nog sneller op dan ze al deden.
Maar is er iemand die, buiten Verstappen om, de jaren van 2014 tot en met 2016 de moeite waard vond? Vergeleken met wat daarvoor kwam en daarna?
Ik was dan ook geen voorstander van die verandering. Alleen maar weer een extra kostenpost zonder dat het nou echt verschil maakt. En daar bovenop weer een hoop gezeik over 'illegale' voorvleugels.quote:Op vrijdag 19 april 2019 23:50 schreef opreis het volgende:
[..]
Regels tussen 2018 en 2019 zouden voor verminderde downforce hebben moeten zorgen. Maar de grote teams vonden dat weer op andere plekken
Vooral minder vuile lucht, wat het grootste probleem is, niet de downforce. En voor 2021 zou er door de nieuwe regels nog minder vuile lucht zijn.quote:Op vrijdag 19 april 2019 23:50 schreef opreis het volgende:
[..]
Regels tussen 2018 en 2019 zouden voor verminderde downforce hebben moeten zorgen. Maar de grote teams vonden dat weer op andere plekken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laat ze maar een red bulletje doenquote:Op maandag 22 april 2019 21:33 schreef Peterselieman het volgende:
De Benzen winnen helaas weer, tenzij er onderdelen van af gaan vliegen
Nog steeds boos dat hij geen zwarte vlag heeft gekregen.quote:Op maandag 22 april 2019 22:04 schreef Sjemmert het volgende:
Misschien kan Vettel weer een paar beuken uitdelen
Op het rechte stuk wel ja, op het bochtige middengedeelte verliezen ze het alleen weer.quote:Op maandag 22 april 2019 23:00 schreef sasquatsch het volgende:
Ik hoop dat de power van Ferrari hier wat meer tot zijn recht komt dan in China.
Stout geweest?quote:Op maandag 22 april 2019 22:04 schreef Sjemmert het volgende:
Misschien kan Vettel weer een paar beuken uitdelen
Nouja, beetje stop and go baantje in het eerste gedeelte. De Ferrari lijkt wel extra snelheid te pakken bocht uit.quote:Op dinsdag 23 april 2019 11:29 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Op het rechte stuk wel ja, op het bochtige middengedeelte verliezen ze het alleen weer.
Lijkt me gewoon software. De motor wat heter laten draaien om meer gebakken lucht te maken.quote:Op dinsdag 23 april 2019 19:00 schreef ShaoliN het volgende:
Die 20pk van Honda, is dat software of gaat er gewisseld worden?
Wie weet reden ze geknepen en durven ze hem wat ruimer af te stellen.quote:Op dinsdag 23 april 2019 19:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Lijkt me gewoon software. De motor wat heter laten draaien om meer gebakken lucht te maken.
Volgens mij gewisseld.quote:Op dinsdag 23 april 2019 19:00 schreef ShaoliN het volgende:
Die 20pk van Honda, is dat software of gaat er gewisseld worden?
Een keer waardeloos, twee keer spektakel. Voordeel van de twijfel wat mij betreft.quote:Op woensdag 24 april 2019 15:19 schreef twiFight het volgende:
Ben ik de enige die Baku wel tof vindt? Ik heb mij prima vermaakt met de races. Alleen de F1 race het eerste jaar was waardeloos. De F2 races zijn elke keer genieten #crash #yolo
Vettel knalde op Hamilton, ging dan naast 'm rijden en gaf 'm een beuk.quote:
Ik doe met je mee met dat het echt een tof stratencircuit is. Van lekker snel doortuffen naar hele krappe bochten waarin je lekker kan divebomben.quote:Op woensdag 24 april 2019 15:19 schreef twiFight het volgende:
Ben ik de enige die Baku wel tof vindt? Ik heb mij prima vermaakt met de races. Alleen de F1 race het eerste jaar was waardeloos. De F2 races zijn elke keer genieten #crash #yolo
Op de playstation vind het een best tof circuit, kun je best lekker in een ritme komen. Qua races zijn het vooral de crashes die het leuk maken.quote:Op woensdag 24 april 2019 15:19 schreef twiFight het volgende:
Ben ik de enige die Baku wel tof vindt? Ik heb mij prima vermaakt met de races. Alleen de F1 race het eerste jaar was waardeloos. De F2 races zijn elke keer genieten #crash #yolo
Baku is een heel leuk circuit voor de F2. Antonio Giovinazzi vergeleek het toen hij nog bij Prema reed met een omgekeerde versie van Macau. Als ik naar de eerste haakse bocht linksaf kijk, begrijp ik dat wel, het is zuiver Lisboa, die bocht waar ze in de F3 altijd op elkaar reden, maar dan in spiegelbeeld.quote:Op woensdag 24 april 2019 15:19 schreef twiFight het volgende:
Ben ik de enige die Baku wel tof vindt? Ik heb mij prima vermaakt met de races. Alleen de F1 race het eerste jaar was waardeloos. De F2 races zijn elke keer genieten #crash #yolo
True, afgelopen weekend flink wat rondes gemaakt daar, lekkere flow.quote:Op woensdag 24 april 2019 15:48 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Op de playstation vind het een best tof circuit, kun je best lekker in een ritme komen. Qua races zijn het vooral de crashes die het leuk maken.
Lisboa is wel een heel stuk krapper hoor. Dat geld eigenlijk wel voor het hele circuit in vergelijking met Baku dat op het stukje langs het kasteel na nog best breed is.quote:Op woensdag 24 april 2019 15:48 schreef Sabata het volgende:
[..]
Baku is een heel leuk circuit voor de F2. Antonio Giovinazzi vergeleek het toen hij nog bij Prema reed met een omgekeerde versie van Macau. Als ik naar de eerste haakse bocht linksaf kijk, begrijp ik dat wel, het is zuiver Lisboa, die bocht waar ze in de F3 altijd op elkaar reden, maar dan in spiegelbeeld.
Voor de F1 waren vooral de laatste twee edities goed, bij de eerste was Pirelli bang dat de banden te snel zouden slijten, dus koos men voor hardere compounds
Eerste keer in slaap gevallenquote:Op woensdag 24 april 2019 15:19 schreef twiFight het volgende:
Ben ik de enige die Baku wel tof vindt? Ik heb mij prima vermaakt met de races. Alleen de F1 race het eerste jaar was waardeloos. De F2 races zijn elke keer genieten #crash #yolo
Ik ga er straks nog even rijden op de playseat nu ik toch bij mijn ouders ben.quote:Op woensdag 24 april 2019 16:02 schreef TAV74 het volgende:
[..]
True, afgelopen weekend flink wat rondes gemaakt daar, lekkere flow.
Superlang recht stuk, zodat ze verplicht worden low downforce te rijden. En dan bochten en betonnen muren, perfect recept toch?quote:Op woensdag 24 april 2019 15:19 schreef twiFight het volgende:
Ben ik de enige die Baku wel tof vindt? Ik heb mij prima vermaakt met de races. Alleen de F1 race het eerste jaar was waardeloos. De F2 races zijn elke keer genieten #crash #yolo
Ik heb er van de week even gereden in Assetto Corsa voor een TT competitie op Tweakers.quote:Op woensdag 24 april 2019 16:23 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Ik ga er straks nog even rijden op de playseat nu ik toch bij mijn ouders ben.
Ik snap toch niet hoe dat kan. Jouw post is mij totaaaaaaaal onduidelijk. Hoe zou dat nu toch kunnen? Waar zou dat topic te vinden moeten zijn?? Raaarrrr...quote:Op donderdag 25 april 2019 08:42 schreef Zorro het volgende:
Verdorie, Fok! heeft toch een paar dingen die ik nog niet snap.
Op Tweakers heb ik het wedstrijdtopic zo gevonden, en hier lukt me dat toch niet he!
Klopt, hij degradeerde ze meteen tot tweede rijder door een stuk harder te gaan.quote:Op zondag 28 april 2019 16:36 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Schumacher had duidelijk tweede rijders naast zich. Zeker in zijn Ferrari tijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |