Is dit nu voor het eerst dat een technische buitenstaander (Ross Brawn) de regels opstelt? De vorige keren was het altijd weer een compromis van de strategygroup, die alleen uit teamleden bestond.quote:Op donderdag 18 april 2019 22:51 schreef sasquatsch het volgende:
Hier een overzicht van de voorgestelde nieuwe regels voor 2021 op het gebied van aero, zoals ground effect en simpelere vleugels die wat verder gaan dan een servetje en worden onderbouwd door CFD en simulaties, en de uitbreiding van de spec parts.
https://motorsport.tech/f(...)by-craig-scarborough
De onderbouwing is elke grote regelwijziging sinds de jaren 50. Elke keer als men weer denkt 'ja dit gaat het inhalen echt verbeteren' blijkt dat weer flink tegen te vallen.quote:Op vrijdag 19 april 2019 18:08 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ipv elke keer dit soort reacties te geven, kun je dat ook eens onderbouwen op een normale niet-arrogante manier.....
A. Verkeerd topicquote:Op vrijdag 19 april 2019 22:53 schreef trein2000 het volgende:
Corosnel die ff zegt waar het op staat
Goed argument :’)quote:Op vrijdag 19 april 2019 18:17 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De onderbouwing is elke grote regelwijziging sinds de jaren 50. Elke keer als men weer denkt 'ja dit gaat het inhalen echt verbeteren' blijkt dat weer flink tegen te vallen.
Dat is het zeker. Hoe vaak is het nou al geprobeerd? Hoe vaak was het succesvol?quote:
Ligt eraan wat je definitie is van “verbeterd”. Niet meer tanken en drs heeft iig voor “meer” inhalen gezorgd. Maar dat het het wel of niet succesvol was is natuurlijk evident. En de autos veranderen ieder jaar. De ene keer zal dat het inhalen bevoorderen. De andere keer juist niet. Maar om te stellen dat het niets veranderd slaat nergens op.quote:Op vrijdag 19 april 2019 23:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is het zeker. Hoe vaak is het nou al geprobeerd? Hoe vaak was het succesvol?
Dat klopt, maar dat waren ingrijpen in de sportregels, niet in de technische regels van het auto-ontwerp. Dat is waar we het hier over hebben. De enorme wijzigingen van 2009 ten opzichte van 2008 zouden het ook allemaal beter moeten maken en daar kwam helemaal niets van terecht. Het werd zelfs erger. De stap van 2013 naar 2014 met nóg minder downforce maakte het nog weer een stapje slechter.quote:Op vrijdag 19 april 2019 23:15 schreef opreis het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je definitie is van “verbeterd”. Niet meer tanken en drs heeft iig voor “meer” inhalen gezorgd.
Waaruit blijkt dat het erger werd tussen bv 2013 en 2014?quote:Op vrijdag 19 april 2019 23:18 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat waren ingrijpen in de sportregels, niet in de technische regels van het auto-ontwerp. Dat is waar we het hier over hebben. De enorme wijzigingen van 2009 ten opzichte van 2008 zouden het ook allemaal beter moeten maken en daar kwam helemaal niets van terecht. Het werd zelfs erger. De stap van 2013 naar 2014 met nóg minder downforce maakte het nog weer een stapje slechter.
De geschiedenis bewijst dat ingrijpen op de spelregels duidelijk de meeste invloed heeft.
Aantal gevechten op de baan werden sowieso veel minder. De dominantie van de Mercedes-motoren zal daarbij ook een rol gespeeld hebben. Minder downforce maakt het nog minder makkelijk om te volgen en dus branden de banden nog sneller op dan ze al deden.quote:Op vrijdag 19 april 2019 23:24 schreef opreis het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat het erger werd tussen bv 2013 en 2014?
Regels tussen 2018 en 2019 zouden voor verminderde downforce hebben moeten zorgen. Maar de grote teams vonden dat weer op andere plekkenquote:Op vrijdag 19 april 2019 23:31 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Aantal gevechten op de baan werden sowieso veel minder. De dominantie van de Mercedes-motoren zal daarbij ook een rol gespeeld hebben. Minder downforce maakt het nog minder makkelijk om te volgen en dus branden de banden nog sneller op dan ze al deden.
Maar is er iemand die, buiten Verstappen om, de jaren van 2014 tot en met 2016 de moeite waard vond? Vergeleken met wat daarvoor kwam en daarna?
Ik was dan ook geen voorstander van die verandering. Alleen maar weer een extra kostenpost zonder dat het nou echt verschil maakt. En daar bovenop weer een hoop gezeik over 'illegale' voorvleugels.quote:Op vrijdag 19 april 2019 23:50 schreef opreis het volgende:
[..]
Regels tussen 2018 en 2019 zouden voor verminderde downforce hebben moeten zorgen. Maar de grote teams vonden dat weer op andere plekken
Vooral minder vuile lucht, wat het grootste probleem is, niet de downforce. En voor 2021 zou er door de nieuwe regels nog minder vuile lucht zijn.quote:Op vrijdag 19 april 2019 23:50 schreef opreis het volgende:
[..]
Regels tussen 2018 en 2019 zouden voor verminderde downforce hebben moeten zorgen. Maar de grote teams vonden dat weer op andere plekken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laat ze maar een red bulletje doenquote:Op maandag 22 april 2019 21:33 schreef Peterselieman het volgende:
De Benzen winnen helaas weer, tenzij er onderdelen van af gaan vliegen
Nog steeds boos dat hij geen zwarte vlag heeft gekregen.quote:Op maandag 22 april 2019 22:04 schreef Sjemmert het volgende:
Misschien kan Vettel weer een paar beuken uitdelen
Op het rechte stuk wel ja, op het bochtige middengedeelte verliezen ze het alleen weer.quote:Op maandag 22 april 2019 23:00 schreef sasquatsch het volgende:
Ik hoop dat de power van Ferrari hier wat meer tot zijn recht komt dan in China.
Stout geweest?quote:Op maandag 22 april 2019 22:04 schreef Sjemmert het volgende:
Misschien kan Vettel weer een paar beuken uitdelen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |