abonnement Unibet Coolblue
pi_186313741
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2019 22:51 schreef sasquatsch het volgende:
Hier een overzicht van de voorgestelde nieuwe regels voor 2021 op het gebied van aero, zoals ground effect en simpelere vleugels die wat verder gaan dan een servetje en worden onderbouwd door CFD en simulaties, en de uitbreiding van de spec parts.

https://motorsport.tech/f(...)by-craig-scarborough
Is dit nu voor het eerst dat een technische buitenstaander (Ross Brawn) de regels opstelt? De vorige keren was het altijd weer een compromis van de strategygroup, die alleen uit teamleden bestond.
.
  vrijdag 19 april 2019 @ 18:17:36 #252
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186313845
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 18:08 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Ipv elke keer dit soort reacties te geven, kun je dat ook eens onderbouwen op een normale niet-arrogante manier.....
De onderbouwing is elke grote regelwijziging sinds de jaren 50. Elke keer als men weer denkt 'ja dit gaat het inhalen echt verbeteren' blijkt dat weer flink tegen te vallen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 19 april 2019 @ 22:53:30 #253
408813 crew  trein2000
pi_186318693
Corosnel die ff zegt waar het op staat _O_
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 19 april 2019 @ 23:04:30 #254
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_186318886
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 22:53 schreef trein2000 het volgende:
Corosnel die ff zegt waar het op staat _O_
A. Verkeerd topic
B. Watte? :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_186318936
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 april 2019 18:17 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

De onderbouwing is elke grote regelwijziging sinds de jaren 50. Elke keer als men weer denkt 'ja dit gaat het inhalen echt verbeteren' blijkt dat weer flink tegen te vallen.
Goed argument :’)
  vrijdag 19 april 2019 @ 23:11:31 #256
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186319055
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 23:06 schreef opreis het volgende:

[..]

Goed argument :’)
Dat is het zeker. Hoe vaak is het nou al geprobeerd? Hoe vaak was het succesvol?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_186319159
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 april 2019 23:11 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is het zeker. Hoe vaak is het nou al geprobeerd? Hoe vaak was het succesvol?
Ligt eraan wat je definitie is van “verbeterd”. Niet meer tanken en drs heeft iig voor “meer” inhalen gezorgd. Maar dat het het wel of niet succesvol was is natuurlijk evident. En de autos veranderen ieder jaar. De ene keer zal dat het inhalen bevoorderen. De andere keer juist niet. Maar om te stellen dat het niets veranderd slaat nergens op.
  vrijdag 19 april 2019 @ 23:18:49 #258
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186319244
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 23:15 schreef opreis het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je definitie is van “verbeterd”. Niet meer tanken en drs heeft iig voor “meer” inhalen gezorgd.
Dat klopt, maar dat waren ingrijpen in de sportregels, niet in de technische regels van het auto-ontwerp. Dat is waar we het hier over hebben. De enorme wijzigingen van 2009 ten opzichte van 2008 zouden het ook allemaal beter moeten maken en daar kwam helemaal niets van terecht. Het werd zelfs erger. De stap van 2013 naar 2014 met nóg minder downforce maakte het nog weer een stapje slechter.

De geschiedenis bewijst dat ingrijpen op de spelregels duidelijk de meeste invloed heeft.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_186319396
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 april 2019 23:18 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat klopt, maar dat waren ingrijpen in de sportregels, niet in de technische regels van het auto-ontwerp. Dat is waar we het hier over hebben. De enorme wijzigingen van 2009 ten opzichte van 2008 zouden het ook allemaal beter moeten maken en daar kwam helemaal niets van terecht. Het werd zelfs erger. De stap van 2013 naar 2014 met nóg minder downforce maakte het nog weer een stapje slechter.

De geschiedenis bewijst dat ingrijpen op de spelregels duidelijk de meeste invloed heeft.
Waaruit blijkt dat het erger werd tussen bv 2013 en 2014?
En als jij stelt dat het met minder downforce erger werd. Zou het dan tussen 2016 en 2017 niet beter moeten worden? Aangezien ze toen met meer downforce zouden moeten rijden
  vrijdag 19 april 2019 @ 23:31:47 #260
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186319581
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 23:24 schreef opreis het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat het erger werd tussen bv 2013 en 2014?
Aantal gevechten op de baan werden sowieso veel minder. De dominantie van de Mercedes-motoren zal daarbij ook een rol gespeeld hebben. Minder downforce maakt het nog minder makkelijk om te volgen en dus branden de banden nog sneller op dan ze al deden.

Maar is er iemand die, buiten Verstappen om, de jaren van 2014 tot en met 2016 de moeite waard vond? Vergeleken met wat daarvoor kwam en daarna?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_186320105
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 april 2019 23:31 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Aantal gevechten op de baan werden sowieso veel minder. De dominantie van de Mercedes-motoren zal daarbij ook een rol gespeeld hebben. Minder downforce maakt het nog minder makkelijk om te volgen en dus branden de banden nog sneller op dan ze al deden.

Maar is er iemand die, buiten Verstappen om, de jaren van 2014 tot en met 2016 de moeite waard vond? Vergeleken met wat daarvoor kwam en daarna?
Regels tussen 2018 en 2019 zouden voor verminderde downforce hebben moeten zorgen. Maar de grote teams vonden dat weer op andere plekken
  vrijdag 19 april 2019 @ 23:54:33 #262
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186320209
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 23:50 schreef opreis het volgende:

[..]

Regels tussen 2018 en 2019 zouden voor verminderde downforce hebben moeten zorgen. Maar de grote teams vonden dat weer op andere plekken
Ik was dan ook geen voorstander van die verandering. Alleen maar weer een extra kostenpost zonder dat het nou echt verschil maakt. En daar bovenop weer een hoop gezeik over 'illegale' voorvleugels.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_186320239
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 23:50 schreef opreis het volgende:

[..]

Regels tussen 2018 en 2019 zouden voor verminderde downforce hebben moeten zorgen. Maar de grote teams vonden dat weer op andere plekken
Vooral minder vuile lucht, wat het grootste probleem is, niet de downforce. En voor 2021 zou er door de nieuwe regels nog minder vuile lucht zijn.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_186358221
Pssssttt....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 22 april 2019 @ 18:36:28 #266
147172 THEFXR
Alpha Bear
  maandag 22 april 2019 @ 21:08:56 #267
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_186369573
Je gaat me toch niet wijsmaken dat er maar één iemand vandaag

*O* R A C E W E E K *O*

heeft gepost?

Hoewel zo'n paasmaandag altijd wel meer van een zondag wegheeft.

Hoop in iedee geval wel dat Baku z'n rep dit jaar weer weet waar te maken. Beetje spanning/chaos is hard nodig na China.
Flesje bier
pi_186370115
Baku wordt weer zo saai als de eerste keer.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 22 april 2019 @ 21:33:28 #269
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_186370153
De Benzen winnen helaas weer, tenzij er onderdelen van af gaan vliegen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_186370892
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 21:33 schreef Peterselieman het volgende:
De Benzen winnen helaas weer, tenzij er onderdelen van af gaan vliegen
Laat ze maar een red bulletje doen ;)
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_186371001
Misschien kan Vettel weer een paar beuken uitdelen >:)
pi_186372149
Ik hoop dat de power van Ferrari hier wat meer tot zijn recht komt dan in China.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_186372206
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 22:04 schreef Sjemmert het volgende:
Misschien kan Vettel weer een paar beuken uitdelen >:)
Nog steeds boos dat hij geen zwarte vlag heeft gekregen.
  Moderator dinsdag 23 april 2019 @ 11:29:11 #274
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_186377529
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2019 23:00 schreef sasquatsch het volgende:
Ik hoop dat de power van Ferrari hier wat meer tot zijn recht komt dan in China.
Op het rechte stuk wel ja, op het bochtige middengedeelte verliezen ze het alleen weer.
  dinsdag 23 april 2019 @ 11:32:48 #275
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_186377605
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 22:04 schreef Sjemmert het volgende:
Misschien kan Vettel weer een paar beuken uitdelen >:)
Stout geweest?
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')