Zelfs na een paar keer lezen zie ik het nogquote:Op donderdag 4 april 2019 07:30 schreef Silven het volgende:
Ik moest de TT echt een paar keer lezen voornij zag dat er geen kankerzooi maar k&k stond...
Ik zie niet anders zelfs, wat is k&k?quote:Op donderdag 4 april 2019 07:40 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
Zelfs na een paar keer lezen zie ik het nog
Ik gok kant-en-klarequote:Op donderdag 4 april 2019 09:06 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ik zie niet anders zelfs, wat is k&k?
Ik ookquote:Op donderdag 4 april 2019 07:30 schreef Silven het volgende:
Ik moest de TT echt een paar keer lezen voor ik zag dat er geen kankerzooi maar k&k stond...
Ahquote:
Een keer gegeten ruim 20 jaar geleden en ik proef het nog steedsquote:Op donderdag 4 april 2019 09:58 schreef renwan het volgende:
Ik vraag bij deze nasi uit blik aan. Dat heeft een vriend van me me 2 jaar geleden na een discussie eens opgestuurd en ik heb nog steeds het lef niet gehad het te eten
Vast wel, zal het vanavond even opzoeken!quote:Op donderdag 4 april 2019 09:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ook![]()
Goed dat het gesmaakt heeft Scistus. Heeft zo'n blik ook nog wat vitamines en vezels eigenlijk?
Staat genoteerd!quote:Op donderdag 4 april 2019 09:58 schreef renwan het volgende:
Ik vraag bij deze nasi uit blik aan. Dat heeft een vriend van me me 2 jaar geleden na een discussie eens opgestuurd en ik heb nog steeds het lef niet gehad het te eten
Laat ik het zo zeggen, deze goulash is ook voor bejaarden met een krakkemikkig gebit geschikt.quote:Op donderdag 4 april 2019 11:29 schreef BasEnAad het volgende:
Hoe is het vlees in de goulash?
Toch niet flubberig hoop ik?
Ik rook het in september 1992, een blik echte Suzi-wan nasi, in de pan van mijn huisgenote, en toen heb ik besloten om dat nooit te gaan etenquote:Op donderdag 4 april 2019 10:25 schreef Karstman het volgende:
[..]
Een keer gegeten ruim 20 jaar geleden en ik proef het nog steeds
Vezels zeker: 12 gram maar liefst!quote:Op donderdag 4 april 2019 09:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ook![]()
Goed dat het gesmaakt heeft Scistus. Heeft zo'n blik ook nog wat vitamines en vezels eigenlijk?
quote:Op donderdag 4 april 2019 18:37 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Vezels zeker: 12 gram maar liefst! ter vergelijking: dit is ongeveer zoveel als 5 volkorenboterhammen.
Daarnaast ook 640 kcal, 40 gram eiwitten (84% van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid) en 9,2 gram zout (156% van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid)
Over vitamines staat er niks.
Dat valt niet eens tegen. Wel een beetje jammer van het zout ja maar dat viel te verwachten.quote:Op donderdag 4 april 2019 18:37 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Vezels zeker: 12 gram maar liefst!
Daarnaast ook 640 kcal, 40 gram eiwitten (84% van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid) en 9,2 gram zout (156% van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid)
Over vitamines staat er niks.
Bigosquote:Op donderdag 4 april 2019 21:38 schreef Immerdebestebob het volgende:
En bij de Jumbo hebben ze een Poolse afdeling vaak. Ik ben echt naar die kool en gehaktballen in tomatensaus en dergelijke.
Dat ziet er inderdaad wel sneu uitquote:Op donderdag 4 april 2019 21:29 schreef Myraela het volgende:
Ik heb voor m'n blog ook eens veel producten getest, waaronder de beruchte bami en nasi uit blik. Maar wat ik eigenlijk nog een veel triestere verschijning vond, was de magnetron friet.
[ afbeelding ]
Helaas geen Poolse afdeling bij mijn Jumbootjequote:Op donderdag 4 april 2019 21:38 schreef Immerdebestebob het volgende:
En bij de Jumbo hebben ze een Poolse afdeling vaak. Ik ben echt naar die kool en gehaktballen in tomatensaus en dergelijke.
Vroeger wel eens zoiets gehad, net als magnetron sauzijnenbroodjes. Die zaten ook in zo'n kartonnetje. Half knapperig,half zacht en echt niet hetzelfde.quote:Op donderdag 4 april 2019 21:29 schreef Myraela het volgende:
Ik heb voor m'n blog ook eens veel producten getest, waaronder de beruchte bami en nasi uit blik. Maar wat ik eigenlijk nog een veel triestere verschijning vond, was de magnetron friet.
[ afbeelding ]
Zeker en vastquote:Op vrijdag 5 april 2019 09:09 schreef Bzzzzt het volgende:
Kan je ook eens gehaktballen in jus uit blik testen?
Coertjens is wat mij betreft beter.quote:Op donderdag 4 april 2019 21:35 schreef Immerdebestebob het volgende:
[ afbeelding ]
Is zoiets te doen?
Ik weet niet waar jij woont, maar hier in de Randstad is deze niet te krijgen. Wel wat andere Coertjens producten zoals het stoofvlees en de carbonnade flamand, maar niet deze.quote:Op vrijdag 5 april 2019 18:40 schreef DIJK het volgende:
[..]
Coertjens is wat mij betreft beter.
[ afbeelding ]
Is vroeger (jaren '80) nog een tv-serie over die bende geweest. Over kinderen uit een gezin die wekenlang alleen maar dat spul te eten haddenquote:Op donderdag 4 april 2019 13:34 schreef de_boswachter het volgende:
TS zou je binnenkort eens Ravioli in blik voor me willen testen? Zoiets dus:
[ afbeelding ]
Flodder?quote:Op zaterdag 6 april 2019 15:05 schreef Papabear het volgende:
[..]
Is vroeger (jaren '80) nog een tv-serie over die bende geweest. Over kinderen uit een gezin die wekenlang alleen maar dat spul te eten hadden
Haha ja, ouders op vakantie, alleen maar ravioli eten om zo geld te hebben voor leuke dingenquote:Op zaterdag 6 april 2019 15:05 schreef Papabear het volgende:
[..]
Is vroeger (jaren '80) nog een tv-serie over die bende geweest. Over kinderen uit een gezin die wekenlang alleen maar dat spul te eten hadden
quote:Op zaterdag 6 april 2019 19:23 schreef Sicstus het volgende:
Dinner time!
Maakt u kennis met 1 van de 2 sterren van de show van vanavond:
[ afbeelding ]
'Refried beans', een bonenpasta van zwarte bonen, rechtstreeks uit de Mexicaanse (of Tex-Mex?) keuken. Zo ziet het eruit als we het blik openmaken:
[ afbeelding ]
Dat ziet er apart uit! We eten niet de hele inhoud, want deze bonen leveren maar liefst 184 kcal per 100 gram, dus we beperken ons tot de helft. Dit geeft ons alsnog bijna 390 kcal. En zoals we allemaal weten, bewaar je blikvoer niet in het aangebroken blik zelf, dus dat gaat in een plastic bakje:
[ afbeelding ]
Hierbij eten we een klassieker uit de Noord-Duitse keuken: braadharing! Ik had het zelf weleens gegeten, maar dan uit zo'n glazen potje van Ouwehand.
[ afbeelding ]
Geopend ziet dit feest er zo uit:
[ afbeelding ]
Ik besluit de braadharing en bonen samen op een bord op te warmen in de magnetron, 2 minuten op 720 watt. Dit blijkt niet zo goed te werken, het bord wordt loeiheet maar het voedsel niet zo erg. Wellicht omdat zowel de haring als de bonen meer vet/olie bevatten en niet zoveel water?
Enfin, dan maar lauwwarm. Om het af te maken een flinke schep salade erbij:
[ afbeelding ]
Het eindresultaat ziet er een beetje uit alsof het in een armetierig eetcafe in een vormalige Sovjetrepubliek geserveerd zou kunnen worden, maar het gaat natuurlijk om de smaak en niet om de presentatie!
Wat bonen betreft, ik had die nog nooit in deze vorm gegeten en ik vind het lekker! Het heeft de textuur van aardappelpuree met de 'aardse' smaak van (bruine) bonen. Geslaagd.
De braadharing is ook lekker, maar naar mijn idee iets milder dan de braadharing die ik van Ouwehand ken. De smaak lijkt iets vlakker en niet zo 'umami'. Toch lekker!
Eindoordeel: Bonen: 8, braadharing: 7,5.
En waar kunnen we dit aanschaffen? De refried beans komen van Albert Heijn, de braadharing van de Lidl, tijdens de Duitse weken.
Het gaat om de smaakquote:Op zaterdag 6 april 2019 20:36 schreef de_boswachter het volgende:
[..]![]()
Godver wat ziet dat er smerig uit
Ja!quote:Op zaterdag 6 april 2019 21:37 schreef Sicstus het volgende:
Wat ziet er goor uit dan? De bonen of de vis? Of de sla?
Die bonen, kudos dat je je dat naar binnen krijgt.quote:Op zaterdag 6 april 2019 21:37 schreef Sicstus het volgende:
Wat ziet er goor uit dan? De bonen of de vis? Of de sla?
Zo zie je maar hoe cultureel bepaald eten is. In de VS en Mexico is het nl een heel normaal gerecht:quote:Op maandag 8 april 2019 08:56 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Die bonen, kudos dat je je dat naar binnen krijgt.
Trouwens volgens mij zijn die braadharingfilets standaardassortiment..
+1!quote:
groene pepersaus 22% (water, room (melk), tomatenpuree, runderbouillon, magere melkpoeder, maïszetmeel, zout, groene pepers, suiker, plantaardig concentraat (tomaat, wortel, ui), gekarameliseerde suiker, witte peper en kruidenextracten)quote:Op maandag 8 april 2019 20:50 schreef Myraela het volgende:
Wat is het eigenlijk voor saus? Dat staat er helemaal niet duidelijk op, terwijl het resultaat er wel een beetje in verzuipt.
Dat valt mee hoor, zo veel saus is het echt niet. De kipfilets verbergen zich daar ook nog onder he, als jongemeisjesborstjes onder een te grote bikini.quote:Op maandag 8 april 2019 20:50 schreef Myraela het volgende:
Wat is het eigenlijk voor saus? Dat staat er helemaal niet duidelijk op, terwijl het resultaat er wel een beetje in verzuipt.
Zure doosquote:Op maandag 8 april 2019 22:10 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Wow, hebben ze het label per ongeluk met die van het kattenblikvoer omgewisseld?
Nee, dat is een standaard poedersoep van Knorr.quote:Op dinsdag 9 april 2019 19:03 schreef Sicstus het volgende:
Nu weet ik ineens weer waar de 'marinade' van dit product me aan doet denken. In de kantine op mijn verkopen ze elke dag twee soorten soep, en 1 van de soepen die ze af en toe hebben, noemen ze 'heldere tomatensoep'. Ik had daar nog nooit van gehoord, en is volgens mij gewoon een manier om tomatensoep flink aangelengd met water te kunnen verkopen voor extra winst.
Nou, precies zo smaakt deze pulled pork.
Ahhhhh….maar toch:quote:Op dinsdag 9 april 2019 19:33 schreef Ole het volgende:
[..]
Nee, dat is een standaard poedersoep van Knorr.
https://www.unileverfoods(...)25l-25-NL-75931.html
Zal me niet verbazen als ze daar overheen gaanquote:De basis voor een lekkere soep, het poeder kan aangelengd worden tot 25 liter soep
Waarom staat dat blik refried beans nog op je aanrecht?quote:Op donderdag 11 april 2019 07:46 schreef Sicstus het volgende:
Overigens eet ik natuurlijk niet alleen kant-en-klaar voer. Zo maak ik ook weleens een heerlijk zuurkoolstampot:
[ afbeelding ]
![]()
Omdat ik die zuurkool op dezelfde dag maakte als dat ik die bonen at. Met stampot maak ik altijd een flinke hoeveelheid (zo'n 1,8 kg) die ik vervolgens in porties invriesquote:Op donderdag 11 april 2019 09:15 schreef Karstman het volgende:
[..]
Waarom staat dat blik refried beans nog op je aanrecht?
Geen bonen door de zuurkool!quote:Op donderdag 11 april 2019 09:19 schreef Karstman het volgende:
Gelukkig, was even bang voor bonen door je zuurkool
Barbecuesaus maakt bijna alles beterquote:Op donderdag 11 april 2019 18:59 schreef Sicstus het volgende:
Update over die pulled pork: ik had nog wat over en dat heb ik weer op een broodje gegeten, maar nu met een kwak barbecuesaus (Heinz Original Barbecue) en holy cow wat een verschil! Nu is het echt lekker!
Vroeger (?) was er ook een pestovariant, daar heb ik kilo's van gegeten in mijn studente huisquote:Op donderdag 11 april 2019 20:44 schreef Embraer89 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze moet je ook eens proberen, ik moet zeggen dat het best te hachelen is als je even snel wat wil eten.
Alleen wat kokend water is wat je nodig hebt.
die is er blijkbaar nog steeds, bij zo'n beetje alle supermarktenquote:Op donderdag 11 april 2019 20:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Vroeger (?) was er ook een pestovariant, daar heb ik kilo's van gegeten in mijn studente huis
Is er nog steeds, alleen niet overal te krijgen.quote:Op donderdag 11 april 2019 20:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Vroeger (?) was er ook een pestovariant, daar heb ik kilo's van gegeten in mijn studente huis
heb zoiets van de Action. Gekocht voor pauze op werk waar ik alleen warm water kkan tappen. Zal het wel posten danquote:Op donderdag 11 april 2019 20:44 schreef Embraer89 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze moet je ook eens proberen, ik moet zeggen dat het best te hachelen is als je even snel wat wil eten.
Ohquote:Op donderdag 11 april 2019 20:49 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
Is er nog steeds, alleen niet overal te krijgen.
Ik hoop dat dat ook werkt, bij dit moet je het echt wel 9 minuten aan de kook houden, want anders blijft het steenhard.quote:Op donderdag 11 april 2019 20:50 schreef Ole het volgende:
[..]
heb zoiets van de Action. Gekocht voor pauze op werk waar ik alleen warm water kkan tappen. Zal het wel posten dan
oei..quote:Op donderdag 11 april 2019 20:53 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
Ik hoop dat dat ook werkt, bij dit moet je het echt wel 9 minuten aan de kook houden, want anders blijft het steenhard.
We zitten in spanning te wachten.quote:Op donderdag 11 april 2019 19:51 schreef Sicstus het volgende:
De ster van de show morgenavond:
[ afbeelding ]
Ga ik eten met gekookte aardappels, simpel.
Prima camping maaltijd ookquote:Op donderdag 11 april 2019 20:44 schreef Embraer89 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Haut cuisine!quote:Op zaterdag 13 april 2019 14:41 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Oh en deze is goed te doen
[ afbeelding ]![]()
![]()
Wel wat groente erbij anders kom je voedingsstoffen tekort
Sorry sorry...had gisteren onverwacht andere plannen gemaaktquote:
Oh wow dat dit nog bestaat! At deze 20 jaar geleden, deelde zo'n zak met m'n zus uit school als tussendoortje. Of ik had Super Noodles maar deze bestaan helaas echt niet meer.quote:Op donderdag 11 april 2019 20:44 schreef Embraer89 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nou, refried beans zijn best erg lekker. Als vulling van een burrito samen met nog diverse andere ingrediënten bijvoorbeeld. Maar zo kaal op een bord? Nee, daar zou ik nooit op gekomen zijnquote:Op maandag 8 april 2019 22:10 schreef Rodgrod het volgende:
Wow, hebben ze het label per ongeluk met die van het kattenblikvoer omgewisseld?
quote:Op zaterdag 13 april 2019 22:08 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Oh wow dat dit nog bestaat! At deze 20 jaar geleden, deelde zo'n zak met m'n zus uit school als tussendoortje. Of ik had Super Noodles maar deze bestaan helaas echt niet meer.
Weet ikquote:Op zaterdag 18 mei 2019 17:32 schreef Tinkepink het volgende:
Witte worst wel als ontbijt met zoete mosterd eten. Het is een zuid Duits ontbijtgerecht.
Poolse winkelsquote:Op zaterdag 18 mei 2019 17:34 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Weet ik![]()
Maar zoete mosterd is moeilijk te krijgen hier!
Nasi uit blik!quote:Op zaterdag 18 mei 2019 16:50 schreef Sicstus het volgende:
Binnenkort in dit toppa:
[ afbeelding ]
stay tuned!
Was 400 gram niet een beetje weinig?quote:Op maandag 20 mei 2019 21:50 schreef Sicstus het volgende:
Oja, de prijzen!
Welnu:
Tjap tjoy 2,99 -> 2,24
Chow mein 2,29 -> 1,72
Dus normaliter betaal je 5,28 voor deze combinatie. wat tameljk aan de prijs is voor wat je krijgt, maar nu als bonusaanbieiding 3,96 en dat is alleszins redelijk.
Heb jij een speciale reden om af te wijken van het verpakkingsadvies van 3 minuten op 700 watt?quote:Op maandag 20 mei 2019 20:46 schreef Sicstus het volgende:
We doen ze samen in het trouwe magnetronnetje, 4 minuten op 720 watt.
Ik heb beide units tegelijk in het magnetronnetje opgewarmd, vandaar!quote:Op dinsdag 21 mei 2019 12:37 schreef golfer het volgende:
[..]
Heb jij een speciale reden om af te wijken van het verpakkingsadvies van 3 minuten op 700 watt?
Thnxquote:Op dinsdag 21 mei 2019 19:45 schreef Smallish het volgende:
Leuk topic, Sicstus! Ik zie vaak dingen staan die ik niet zal kopen, maar eigenlijk best benieuwd naar ben. Leuk om dit hier te lezen!
Je zou ook minder persoonlijke aanvallen kunnen plaatsen en gewoon in je eigen topic blijven posten i.p.v. voor elke brainfart een nieuw topic te openen. En schuimbekken doe ik nooit.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 20:22 schreef Sicstus het volgende:
ThnxAltijd goed om een hart onder de riem te krijgen in plaats van een schuimbekkende @:golfer
Ik doe niet aan persoonlijke aanvallen. En waarom moet ik in mijn eigen hok blijven? Kosten nieuwe topics dan geld? Wat jij uit eigen zak moet betalen?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 20:28 schreef golfer het volgende:
[..]
Je zou ook minder persoonlijke aanvallen kunnen plaatsen en gewoon in je eigen topic blijven posten i.p.v. voor elke brainfart een nieuw topic te openen. En schuimbekken doe ik nooit.
Is ook makkelijkerquote:Op dinsdag 21 mei 2019 20:51 schreef Tim86 het volgende:
Als een cul lurker zie ik ook liever alles in 1 topic
Ik ook feedback hier moet in de sc blijkbaarquote:Op dinsdag 21 mei 2019 20:53 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Is ook makkelijker
Nu heb ik de helft gemist omdat het kennelijk in een ander topic staat, jammer
Zo leuk altijd, die steekjes van jouquote:Op dinsdag 21 mei 2019 21:11 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik ook feedback hier moet in de sc blijkbaar
Het is leuk en ga doorquote:Op dinsdag 21 mei 2019 20:34 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Ik doe niet aan persoonlijke aanvallen. En waarom moet ik in mijn eigen hok blijven? Kosten nieuwe topics dan geld? Wat jij uit eigen zak moet betalen?Wat boeit het jou nou of ik een nieuw topic open?
Mijn opmerking was gister al in fb.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 21:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zo leuk altijd, die steekjes van jou
-------
Ik zal morgen de topics van Sicstus reeksen mensen.
Nee, slanker. Mijn moeder is morbide obees en ik gewoon obeesquote:Op dinsdag 21 mei 2019 21:12 schreef Boca_Raton het volgende:
Iets zegt me dat Sic zo slank is als zijn moeder.
Onze gevulde culinair recensentquote:Op woensdag 22 mei 2019 12:52 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Nee, slanker. Mijn moeder is morbide obees en ik gewoon obees
Ditquote:Op dinsdag 21 mei 2019 19:45 schreef Smallish het volgende:
Leuk topic, Sicstus! Ik zie vaak dingen staan die ik niet zal kopen, maar eigenlijk best benieuwd naar ben. Leuk om dit hier te lezen!
Thnx voor de tipquote:Op woensdag 22 mei 2019 20:13 schreef Mylene het volgende:
Misschien een tip.
[ afbeelding ]
Bij de Jumbo verkrijgbaar en andere smaken, zie hier: http://lochtman.nl/producten
quote:Op vrijdag 24 mei 2019 11:07 schreef Sicstus het volgende:
Gewoon koud gegeten
Alsof ze zo van de grill komen. Aanrader!
Jaja. Ik bedoel: qua aanwezige grillsmaak. Niet qua temperatuurquote:
Ik heb voor het schap in de Appie gestaan van de week en ik vond het er een partij smerig uitzien die bakjes. Ik durfde het toch niet aan.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 10:49 schreef Sicstus het volgende:
Gisteren nog maar eens wat gehaald van die aziatische gerechtjes:
[ afbeelding ]
De atjar kuning en de rendang! Saampjes gezellig 4,5 minuten in het magnetronnetje. De rendang ziet er dan zo uit:
[ afbeelding ]
Hmmmm...en de geur, ook die van de atjar kuning, zalig! Ik heb er wat simpele witte rijst bij gekookt:
[ afbeelding ]
Een lust voor het oog! Maar is het dat ook voor de smaakpapillen? Welnu, de smaken zijn bijzonder aangenaam! De rendang is ook heerlijk zacht, en de pindasmaak van de atjar is gewoon lekker. De saus had wel iets meer gebonden gemogen, hij is iets waterig.
Kortom, dit is weer vakwerk! Alleen de prijs...tja, als we uitgaan van de normale prijzen betaal je voor de atjar 3 euro voor twee ons groente in wat pindasaus. En bij de rendang is het bakje van 150 gram voor hooguit de helft gevuld met vlees. Dus betaal je daar 3 euro voor 70 a 75 gram vlees. Ik vind het aardig aan de prijs voor wat je krijgt.
Kortom, eindoordeel zonder de hoge prijs in beschouwing te nemen: 8
Maar voor de volle mep zou ik het niet snel nogmaals kopen denk ik.
Overigens had ik ook de Pad Thai gekocht eerder de week, maar die heb ik bij wijze van ontbijt gegeten en vergeten foto's te nemen. Maar dit was niet geweldig geslaagd, de zaak had een bepaald bijsmaakje wat mij niet beviel. Niet echt vies, maar niet mijn favoriet. Een 6je voor de Pad Thai.
apartquote:Op vrijdag 24 mei 2019 11:30 schreef Karstman het volgende:
[..]
Ik heb voor het schap in de Appie gestaan van de week en ik vond het er een partij smerig uitzien die bakjes. Ik durfde het toch niet aan.
Ik heb zelf de Hongaarse Goulash variant gegeten en vond het wel lekker, vlees lekker mals en ruim aanwezig.quote:Op donderdag 23 mei 2019 09:04 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Thnx voor de tipMijn oog is er ook al eens op gevallen bij mijn Jumbootje. Ik ga ze op niet al te lange termijn maar eens proberen!
De carbonara variant neem ik weleens mee voor een avonddienst. Heel goed te etenquote:Op vrijdag 24 mei 2019 13:03 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik heb zelf de Hongaarse Goulash variant gegeten en vond het wel lekker, vlees lekker mals en ruim aanwezig.
[ afbeelding ]
De Lidl heeft overigens ook verse Italiaanse pastamaaltijden. Ik neem de spaghetti bolognese af en toe, naar mijn mening wel lekker.
[ afbeelding ]
Het zuurvlees van de jumbo is ook prima te haggelen.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 13:03 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik heb zelf de Hongaarse Goulash variant gegeten en vond het wel lekker, vlees lekker mals en ruim aanwezig.
[ afbeelding ]
De Lidl heeft overigens ook verse Italiaanse pastamaaltijden. Ik neem de spaghetti bolognese af en toe, naar mijn mening wel lekker.
[ afbeelding ]
Ok, die ga ik een keer proberen!quote:Op vrijdag 24 mei 2019 11:07 schreef Sicstus het volgende:
Trouwens, als tussendoortje heb ik ook dit genuttigd, uit de Spaanse weken bij het Lidl'tje:
[ afbeelding ]
Gewoon koud gegeten. Zo zien ze eruit:
[ afbeelding ]
En ze zijn heerlijk! Alsof ze zo van de grill komen. Aanrader!
Ja de boerenerwtensoep in zo'n stazak (570ml), die vind ik erg lekker. Lekkerder dan Unoxquote:
Die is lekkerquote:
Ja hequote:Op zaterdag 25 mei 2019 20:10 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik heb ook ooit iets van Struik gehad en mij beviel dat ook niet echt.
De frietjes op dat bord daarentegen
@:Sicstus
Dit ziet er prima uit.quote:Op maandag 20 mei 2019 20:46 schreef Sicstus het volgende:
Lieve fans, ik wilde echt iets klaarmaken van de foto van laatst, maar toen verraste het Albert Heijntje mij met de Aziatische week! Nieuw in het assortiment zijn een verscheidenheid aan Chinees-Indische gerechtjes die te combineren vallen tot een complete maaltijd!
Mijn eerste gedachte was om voor deze week een apart topic te openen, maar uit angst voor een woedend schuimbekkende @:golfer als ik het waag een nieuw topic te openen, doe ik het toch maar in dit topic.
Welnu, het concept bestaat uit kleine kant-en-klaar magnetronporties van bekende Aziatische vlees, -koolhydraten en -groentengerechtjes; zie de website voor de complete line-up.
Ik test vandaag als eerst de combinatie Kip Tjap Tjoy en Chow Mein!
Laten we eens zien:
[ afbeelding ]
Twee gerecht van 200 gram stuks, de ene met kip en groente en de andere met voornamelijk koolhydraten.
We doen ze samen in het trouwe magnetronnetje, 4 minuten op 720 watt.
Het resultaat:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En wat een geur. Als de magnetron opengaat waan je jezelf in een Chinees restaurant; het ruikt precies zo, wat een authenticiteit! Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt.
Samen op het bordje:
[ afbeelding ]
Tja, het is geen spannende recensie verder; dit is gewoon prima eten. De kip is mals, de groente is gaar doch knapperig, en de noedels zijn heerlijk van smaak en consistentie. Ik neigde, vooraf, er naar enkele extra sauzen toe te voegen, zoals wat soja of ketjap, of sriracha. Een blinde reflex die ik in dit geval gelukkig kon onderdrukken, want deze gerechten hebben dat absoluut niet nodig!
Kortom: een lekkere en makkelijke combinatie, de Chinees-Indische-restaurantkeuken bij je thuis in de magnetron!
Cijfer: 8
En hoe zit het overigens met de voedingswaarden? Wel, die zijn prima in orde! Ik heb ze samengenomen voor deze twee gerechten samen en het is als volgt:
400 kcal (echt!);
202 gram groente (jawel! uw dagelijkse hoeveelheid)
vezels: 7 gram
eiwitten: 18 gram
zout: 3,2 gram (![]()
) 54% van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid.
Waarom nou zoveel zout.
-doe maar niet-quote:Op dinsdag 21 mei 2019 20:28 schreef golfer het volgende:
[..]
Je zou ook minder persoonlijke aanvallen kunnen plaatsen en gewoon in je eigen topic blijven posten i.p.v. voor elke brainfart een nieuw topic te openen. En schuimbekken doe ik nooit.
Die stel ik stiekem steeds uit want zelfs ik zie daar tegenopquote:Op vrijdag 31 mei 2019 04:39 schreef renwan het volgende:
Ik wacht nog steeds vol smart op de bami uit blik
Oh die heb ik wel eens een paar keer gegeten. Vooral de kalfsragout is heel lekker op een pasteitje.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 09:34 schreef Spanky78 het volgende:
Goed topic.
Overigens met kant en klaar en zeker blik; alles wat lang gegaard wordt kan in blik prima van kwaliteit zijn. Dus alle stoof , maar ook zaken als ragout , soep. Soms jammer dat blik als goedkope meuk wordt gezien, daardoor doen fabrikanten er ook alleen goedkope meuk in.
Pasta, rijst etc worden allemaal een beetje overgaar, maar als het vies is, is het omdat het niets mag kosten om te maken!
Qua magnetron is alleen hetgeen echt krokant moet worden niet echt mogelijk. Dat is altijd een beetje viezig.
Verzoekje van mijn kant; de ragout uit blik van Unox.
Dit aspect van de beoordeling zou in meer culinaire recensies opgenomen moeten wordenquote:Op vrijdag 31 mei 2019 13:38 schreef Sicstus het volgende:
Vooral tijdens het boeren komt er een soort zuurkoolsensatie vrij in de mond.
Ja, de smaak en geursensaties die bij de diverse vormen van reflux naar boven komen, zijn tragisch onderbelicht in de hedendaagse culinaire journalistiek.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 14:05 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Dit aspect van de beoordeling zou in meer culinaire recensies opgenomen moeten worden
Edit. Ben eens na gaan denken en ik eet toch wel regelmatig uit blik/pot. Bietjes, doperwten/wortelen, ragout, soep. Maar over het algemeen geen kant en klare maaltijden.quote:Op donderdag 30 mei 2019 22:02 schreef praadje het volgende:
Ik wil even laten weten dat ik een lurker ben en dit een heel leuk topic vindt. Ondanks dat ik zelf altijd vers kook ben ik nieuwsgierig genoeg om te lezen hoe het allemaal smaakt en eruit ziet.
Precies dit! In het buitenland weten ze vaak wel beter.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 09:34 schreef Spanky78 het volgende:
Goed topic.
Overigens met kant en klaar en zeker blik; alles wat lang gegaard wordt kan in blik prima van kwaliteit zijn. Dus alle stoof , maar ook zaken als ragout , soep. Soms jammer dat blik als goedkope meuk wordt gezien, daardoor doen fabrikanten er ook alleen goedkope meuk in.
Hebben ze hier ook te koop bij de Jumbo.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 14:41 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Precies dit! In het buitenland weten ze vaak wel beter.
[ afbeelding ]
![]()
Weet ik. Bij AH ook. Het ging me erom dat ze in het buitenland (in dit geval Frankrijk) dus wel weten dat je ook lekker eten in blik kan stoppen.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 14:48 schreef Antonov89 het volgende:
[..]
Hebben ze hier ook te koop bij de Jumbo.
Ahaquote:Op vrijdag 31 mei 2019 14:50 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Weet ik. Bij AH ook. Het ging me erom dat ze in het buitenland (in dit geval Frankrijk) dus wel weten dat je ook lekker eten in blik kan stoppen.
Vind ik heel wat voor een NL'e supermarkt om een product uit Korea te verkopen.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 13:38 schreef Sicstus het volgende:
Vandaag lunchen we met instant noodles! De keus is gevallen op deze Koreaanse 'Kimchi Ramyun' van het Albert Heijntje:
[ afbeelding ]
Het pakketje bestaat uit een zakje soeppoeder, een zakje gedroogde groenten, en natuurlijk de noodles:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De instructies vertellen ons om het poeder, de groenten, en de noodles in een pannetje met ca. 500ml kokend water te leggen, en ca. 3 tot 4 minuten te koken. Tot mijn opluchting passen de noodles precies in mijn pannetje!
[ afbeelding ]
Na dik drie minuten vond ik het welletjes en gieten we de noodlesoep over in het kommetje. Ik had nog een gekookt ei in het koelkastje, dus die doen we er maar bij.
[ afbeelding ]
De soep smaakt heel behoorlijk, moet ik zeggen. Hij is pittig, zonder dat het zweet me uitbreekt (ik heb een vrij lage 'pittig eten'-tolerantie). De noodles zijn lekker vlezig maar een fractie aan de gare kant. Als kookadvies zou zeggen: tussen de 2,5 en 3 minuten, en niet 3 a 4 minuten zoals op de verpakking staat.
Of het echt naar kimchi smaakt, dat kan ik helaas niet beoordelen. Ik heb maar 1 keer eerder kimchi gegeten en dat is meer dan 15 jaar geleden. Wel zitten er kleine stukjes kool in de soep, wat naar ik aanneem de kimchi is. Vooral tijdens het boeren komt er een soort zuurkoolsensatie vrij in de mond.
En het eitje is een aanrader, dat maakt het echt af!
Eindoordeel: 7
Idd, ik eet regelmatig de babi pangang van Padifood...die is haast even lekker als die van de Chinees.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 09:49 schreef Tim86 het volgende:
Alles van Padifood is goed. Kwam vroeger vaak in hun restaurant Padihoeve in Oss, maar daar zijn ze toen mee gestopt om vol voor de kant- en klaarmaaltijden te gaan.
Dit dus. Ik ben zelf ook gek op bonen, dat kn prima uit blik. Tegenwoordig hebben ze mooie stoomgegaarde bonen en allerlei exotischere types uit een zakje, maar op dezelfde manier gegaard als een blik. Prima te eten allemaal.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 14:50 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Weet ik. Bij AH ook. Het ging me erom dat ze in het buitenland (in dit geval Frankrijk) dus wel weten dat je ook lekker eten in blik kan stoppen.
Die heb ik ook weleens gehad, en ik moet bekennen dat ik hem een fractie beter vond dan van de Chinees. Bij de Chinees zitten er soms (misschien afhankelijk van de Chinees) wat te taaie en harde stukken tussen, maar van Padifood was alles even mals.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 15:52 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Idd, ik eet regelmatig de babi pangang van Padifood...die is haast even lekker als die van de Chinees.
Oehhh, lekker een stukje laten smelten op je filet mignonquote:Op vrijdag 31 mei 2019 14:41 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Precies dit! In het buitenland weten ze vaak wel beter.
[ afbeelding ]
![]()
Waar haal je dat spul? Ik heb het hier nog nooit zien liggen, en ik eet toch gauw 2x per week K en K.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 15:52 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Idd, ik eet regelmatig de babi pangang van Padifood...die is haast even lekker als die van de Chinees.
In Spanje heb je van die kleine blikjes vis en schelpdieren waar ze gewoon een tientje voor vragen, en het is het nog waard ook.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 14:50 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Dat ligt bij de Jumbo in de schappen.quote:Op zondag 2 juni 2019 18:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waar haal je dat spul? Ik heb het hier nog nooit zien liggen, en ik eet toch gauw 2x per week K en K.
[..]
Elke Jumbo? Ik kom er maar een keer per maand of zo voor wat specifieke dingen, juist omdat ik hun smaak voor veel producten en met name K&K niet zo denderend vind. Maar ik was er gisteren en zag het niet liggen. Gewoon bij de andere K&K's?quote:Op zondag 2 juni 2019 18:50 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat ligt bij de Jumbo in de schappen.
Geen idee of het in iedere Jumbo ligt, maar ik vermoed dat het in de grotere Jumbo's verkrijgbaar moet zijn.quote:Op zondag 2 juni 2019 18:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Elke Jumbo? Ik kom er maar een keer per maand of zo voor wat specifieke dingen, juist omdat ik hun smaak voor veel producten en met name K&K niet zo denderend vind. Maar ik was er gisteren en zag het niet liggen. Gewoon bij de andere K&K's?
Nee, ze liggen maar bij een beperkt aantal Jumbo's. Bij de kleine Jumbo bij Den Haag HS hebben ze vier maaltijden van Padifood maar niet de losse vleesgerechten zoals die Babi Pangang.quote:Op zondag 2 juni 2019 18:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Elke Jumbo? Ik kom er maar een keer per maand of zo voor wat specifieke dingen, juist omdat ik hun smaak voor veel producten en met name K&K niet zo denderend vind. Maar ik was er gisteren en zag het niet liggen. Gewoon bij de andere K&K's?
Niet dus, de grote Jumbo's in Delft hebben het iig niet. Ik vermoed dat het echt van de filiaalhouder afhangt en de keuzes die hij maakt mbt zijn assortiment.quote:Op zondag 2 juni 2019 19:00 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Geen idee of het in iedere Jumbo ligt, maar ik vermoed dat het in de grotere Jumbo's verkrijgbaar moet zijn.
Ik heb dacht ik een vrij grote Jumbo in de buurt, maar gisteren was ik bij een kleinere. Maar van die grotere kan ik het me ook niet herinneren. Ik wil gewoon af en toe een bakje nasi in de magnetron schuiven. Ik vind nasi snel lekker, hoeft allemaal echt niet zo heel authentiek maar het moet wel gewoon goed klaargemaakt zijn.quote:Op zondag 2 juni 2019 19:00 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Geen idee of het in iedere Jumbo ligt, maar ik vermoed dat het in de grotere Jumbo's verkrijgbaar moet zijn.
Voor de duidelijkheid, ik bedoel deze dus:
quote:Op vrijdag 31 mei 2019 14:10 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Ja, de smaak en geursensaties die bij de diverse vormen van reflux naar boven komen, zijn tragisch onderbelicht in de hedendaagse culinaire journalistiek.
Zie het steeds vaker bij bars en restaurants, blikje vis van bijvoorbeeld La Belle-Iloise met een vers broodje erbij op de borrelkaart.quote:Op zondag 2 juni 2019 18:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In Spanje heb je van die kleine blikjes vis en schelpdieren waar ze gewoon een tientje voor vragen, en het is het nog waard ook.
Hoe het heet weet ik niet maar die ouders waren weg en die kinderen waren met hun omaquote:
Oh, hier ben ik ook wel benieuwd naar!quote:Op zondag 2 juni 2019 23:04 schreef Stien_Struis het volgende:
De nasi en bami uit blik ook weer verkrijgbaar bij de Aldi. Op = op.
[ afbeelding ]
Ben benieuwd naar de recensies.quote:Op zondag 2 juni 2019 23:04 schreef Stien_Struis het volgende:
De nasi en bami uit blik ook weer verkrijgbaar bij de Aldi. Op = op.
[ afbeelding ]
Heldquote:Op maandag 3 juni 2019 19:21 schreef Sicstus het volgende:
Jawel! Daar zijn ze.
[ afbeelding ]
Ik zal ergens deze week deze blikken testen. Eerst de bami van de Aldi, en daarna de Kung-fu nasi tegen de Aldi nasi in de ultieme bliknasi showdown!![]()
Stay tuned!
dit eet ik ook vaakquote:Op maandag 3 juni 2019 19:47 schreef Molo het volgende:
Aanrader om uit te proberen: ravioli uit blik
[ afbeelding ]
Te koop bij de AH o.a.
Niet bepaald al dente
Jaquote:
Hahahahaquote:Op maandag 3 juni 2019 20:03 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Jaomdat het makkelijk en lekker is. Minimaal 1x per maand
Vind dat echt
Het schijnt dat nasi a la ggmm uit de Aldi blikken komtquote:Op maandag 3 juni 2019 19:21 schreef Sicstus het volgende:
Jawel! Daar zijn ze.
[ afbeelding ]
Ik zal ergens deze week deze blikken testen. Eerst de bami van de Aldi, en daarna de Kung-fu nasi tegen de Aldi nasi in de ultieme bliknasi showdown!![]()
Stay tuned!
Ik eet niet vaak blikvoer, maar dit kan ik goed hebben. Mijn omgeving overigens nietquote:
Lucht uit de pot te heftig?quote:Op maandag 3 juni 2019 20:06 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ik eet niet vaak blikvoer, maar dit kan ik goed hebben. Mijn omgeving overigens niet
Die ondergewaarderde reflux-sensaties weer hequote:
Nee meer in de zin van dat iedereen me voor gek verklaart dat ik dat eet.quote:
Een gekkie was je altijd al tochquote:Op maandag 3 juni 2019 20:11 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Nee meer in de zin van dat iedereen me voor gek verklaart dat ik dat eet.
Inderdaad en ik woon alleen dus ik eet lekker wat ik zelf wil, puh.quote:
3de dag op rij BBQ hier; vriendin is op vakantie dus what the heckquote:Op maandag 3 juni 2019 20:15 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Inderdaad en ik woon alleen dus ik eet lekker wat ik zelf wil, puh.
Precies man. Lekker genieten, voor gekibbel over eten of andere onzin is het leven te kort.quote:Op maandag 3 juni 2019 20:48 schreef vosss het volgende:
[..]
3de dag op rij BBQ hier; vriendin is op vakantie dus what the heck
En zo is het maar net.quote:Op maandag 3 juni 2019 20:52 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Precies man. Lekker genieten, voor gekibbel over eten of andere onzin is het leven te kort.
Ravioli heette de seriequote:Op zondag 2 juni 2019 20:17 schreef vipergts het volgende:
[..]
Hoe het heet weet ik niet maar die ouders waren weg en die kinderen waren met hun oma
Als je zoveel moeite doet kan je wel wat beters fixen meteen dan dit.quote:Op donderdag 6 juni 2019 07:48 schreef Cryptocoryne het volgende:
Rustlers kunnen ook gewoon in de pan en de broodjes in de broodroosters. Dan smaakt ie beter.
Waarom? Ik vind ze lekker.quote:Op donderdag 6 juni 2019 11:24 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Als je zoveel moeite doet kan je wel wat beters fixen meteen dan dit.
Fair enough. Maar als je toch gaat toasten en bakken kan je net zo goed verse producten gebruiken voor hetzelfde budget. Denk dat het gros die dingen alleen eet vanwege het gemak.quote:
Ik ga je niet teleurstellen schatteboutquote:Op donderdag 6 juni 2019 18:56 schreef FutureFairytale het volgende:
Benieuwd naar je bliknasi reviews!!
quote:Op donderdag 6 juni 2019 20:32 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Ik ga je niet teleurstellen schattebout
quote:Op zondag 9 juni 2019 12:46 schreef Sicstus het volgende:
Ahum...ik moet jullie toch (tijdelijk) teleurstellen. Ik wilde gisteravond de nasiblikken testen, maar het liep gruwelijk mis:
[ afbeelding ]
En het is welhaast ongelofelijk, maar ik kon in mijn hele huis geen blikopener vinden![]()
![]()
![]()
Kortom...de nasi-battle houden jullie nog te goed!
heb ik ook wel. Zwitsers zakmes heb ik voor dit soort gevallen.quote:
Leef je nog?quote:Op zondag 9 juni 2019 12:46 schreef Sicstus het volgende:
Kortom...de nasi-battle houden jullie nog te goed!
TR meegepaktquote:Op donderdag 4 april 2019 07:30 schreef Silven het volgende:
Ik moest de TT echt een paar keer lezen voor ik zag dat er geen kankerzooi maar k&k stond...
Ik heb een enorme oorlogsvoorraad aan voedsel in blikken. Regelmatig verloopt er het een en ander, dus dan eet ik zo'n blik, blikje leeg. Altijd weer wonderlijk. De bruine bonen zijn erg goed te doen. Sardientjes erbij.quote:Op maandag 17 juni 2019 07:38 schreef Sicstus het volgende:
Ja ik leef nog, maar ik had afgelopen week mn moeder te logeren, en die is niet zo van de culinaire avonturen. Dus geen tijd voor de blikken gehad
Ik weet het niet hoor maar kant en klaar is niet echt goedkoop..quote:Op maandag 17 juni 2019 17:29 schreef Coco. het volgende:
Leuk topic! Handig ook voor arme studenten zoals @:KingRoland
@RensAjacied @Doublepainquote:Op maandag 17 juni 2019 17:29 schreef Coco. het volgende:
Leuk topic! Handig ook voor arme studenten zoals @:KingRoland
Het is alsof onze lieve heer de bonen heeft uitgevonden om in te blikken!quote:Op maandag 17 juni 2019 17:51 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Ik heb een enorme oorlogsvoorraad aan voedsel in blikken. Regelmatig verloopt er het een en ander, dus dan eet ik zo'n blik, blikje leeg. Altijd weer wonderlijk. De bruine bonen zijn erg goed te doen. Sardientjes erbij.
Dat heb je mooi gezegdquote:Op maandag 17 juni 2019 18:58 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Het is alsof onze lieve heer de bonen heeft uitgevonden om in te blikken!
Van die blikken wel. Van die verse stoommaaltijden een stuk minder inderdaad.quote:Op maandag 17 juni 2019 18:50 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor maar kant en klaar is niet echt goedkoop..
Verder leuk topic om te volgen
CUL 2019! Ik hou ervanquote:Op maandag 17 juni 2019 20:50 schreef Caland het volgende:
Dit is één van de betere topics die ik in tijden op fok heb gelezen. Waarvoor hulde.
Wie is dat lekkere ding dan in je UI?quote:Op maandag 3 juni 2019 20:15 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Inderdaad en ik woon alleen dus ik eet lekker wat ik zelf wil, puh.
Steesquote:Op maandag 17 juni 2019 21:37 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Wie is dat lekkere ding dan in je UI?
Don en Adquote:
quote:Op vrijdag 21 juni 2019 09:34 schreef Sicstus het volgende:
Inmiddels ben ik voor mijn queeste naar een blikopener bij de Action geweest. Helaas wist de verkoopster mij te vertellen dat er een ware run op blikopeners was geweest, waardoor ze helemaal uitverkocht waren. Mogelijk een gevolg van mijn topic, denk ik zo.
Maar gelukkig hadden ze bij de Jumbo nog wel een blikopener (wel meer dan 2x zo duur als bij de Action, 3.99 vs. 1.85, de afzetters).
Dus deze zaterdag *eindelijk* mijn rapportage over de bliknasi!
quote:Op vrijdag 21 juni 2019 09:34 schreef Sicstus het volgende:
Inmiddels ben ik voor mijn queeste naar een blikopener bij de Action geweest. Helaas wist de verkoopster mij te vertellen dat er een ware run op blikopeners was geweest, waardoor ze helemaal uitverkocht waren. Mogelijk een gevolg van mijn topic, denk ik zo.
Maar gelukkig hadden ze bij de Jumbo nog wel een blikopener (wel meer dan 2x zo duur als bij de Action, 3.99 vs. 1.85, de afzetters).
Dus deze zaterdag *eindelijk* mijn rapportage over de bliknasi!
Ga dan even naar de Aldi johquote:Op vrijdag 21 juni 2019 11:24 schreef Sigaartje het volgende:
Ik ben trouwens op zoek geweest naar een blik bami. Maar bij AH hadden ze alleen nasi en de reviews zijn niet zo eh,,, voortreffelijk.
De bami echter...
Dus ik was deze afgelopen week wel nieuwsgierig, maar helaasch. Ik dacht gebakken eitje erbij...
wow! Dan ga ik maar eens heel rap naar mijn keurslagertje toe! Dat ziet er goed uit zeg!quote:Op vrijdag 21 juni 2019 12:47 schreef Mylene het volgende:
Ik heb deze babi uit blik een keer gegeten en dat was wel lekker, van Zwanenberg, te koop bij de Makro en online. Alleen zelf mie bereiden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij de Keurslager verkopen ze ook babi pangang in blik.
[ afbeelding ]
Welkomquote:Op vrijdag 21 juni 2019 17:07 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Dankzij @:DeHovenier heb ik dit topic in sneltreinvaart gelezen en ben nu ook volger, ookal zal ik dankzij coeliakie >90% van deze producten niet naar binnen kunnen schuiven
Het moet natuurlijk niet zo zijn dat elke willekeurige user in mijn topic zijn of haar eigen ding gaat doen, maar Sigaartje is natuurlijk niet zomaar een willekeurige user! Ik lees jouw topics met veel plezier dus wees welkom om je eigen blikjes en kant en klare zooi hier te posten!quote:Op vrijdag 21 juni 2019 17:50 schreef Sigaartje het volgende:
Vraag aan TS @:Sicstus
Vind je het ok als ik hier ook een heel enkele keer een blikje dump? (Niet de bami of de nasi).
Het is niet mijn intentie je topic te kapen, maar ik vind dit wel een erg leuk topic en geeft me inspiratie.
Het lijkt me beter dat ik het niet doe maar in het dagelijkse topic met een opmerking.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 18:34 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Welkom
[..]
Het moet natuurlijk niet zo zijn dat elke willekeurige user in mijn topic zijn of haar eigen ding gaat doen, maar Sigaartje is natuurlijk niet zomaar een willekeurige user! Ik lees jouw topics met veel plezier dus wees welkom om je eigen blikjes en kant en klare zooi hier te posten!
Blikvoer is ook niet per definitie slecht, kan erg goed zijn.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 12:47 schreef Mylene het volgende:
Ik heb deze babi uit blik een keer gegeten en dat was wel lekker, van Zwanenberg, te koop bij de Makro en online. Alleen zelf mie bereiden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Toch nog vrij prijzig wel?quote:Op vrijdag 21 juni 2019 12:47 schreef Mylene het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Baasquote:Op zaterdag 22 juni 2019 17:27 schreef Sigaartje het volgende:
@:Sicstus
Yoo man. Gescoord
[ afbeelding ]
Haha maar ok dat heb je met een kapsalon ook (wss erger als die broodjes btw) Maar ok als het lekker smaakt maar heéquote:Op zaterdag 22 juni 2019 17:53 schreef Doedezemaar het volgende:
Oh my, ik ben een beetje misselijk van de beschrijving en de foto’s
quote:Op zaterdag 22 juni 2019 18:04 schreef Sigaartje het volgende:
Ik ga morgen bij mijn ontbijt ook de ham egg proberen. Er zit ook kaas op zo te zien.
Tadaaa!quote:Op zaterdag 22 juni 2019 19:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
Het is zaterdag toch?![]()
Of heeft TS het loodje gelegd na het consumeren van het blikvoer?
quote:
quote:Op zaterdag 22 juni 2019 21:28 schreef Lunatiek het volgende:
Wij hadden de Kung Fu variant vaak mee op vakantie. Gebakken eitje erbij, tafelzuur en kroepoek.
Saté ter compensatie van weinig ham zou ook kunnen, maar satésaus![]()
Enne.. seperatorvlees is ook echt vlees, van een echt beest, dit in tegenstelling tot de vegavarianten.
Is misschien het proberen waard. De bliknasi wordt er vermoedelijk niet beter van, maar in de versgemaakte proef je dan waarschijnlijk veel meer.quote:Op zondag 23 juni 2019 10:39 schreef Sicstus het volgende:
[..]Ik kan me geen nasi voorstellen zonder pindasaus…
quote:Op zondag 23 juni 2019 18:22 schreef Sigaartje het volgende:
Helaas nog niet de American breakfast geprobeerd. Had geen honger, dus alleen boterham met kaas vanmorgen.
Dat zal wel moeten om te proberen. Want de American week bij Lidl loopt morgen af.quote:
Nee toch? Of hangt dat van je regio af? Bij mij begon de Amerikaanse week afgelopen donderdag pas.quote:Op zondag 23 juni 2019 18:28 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Dat zal wel moeten om te proberen. Want de American week bij Lidl loopt morgen af.
Ja die gaan vanaf donderdag tot donderdagquote:Op zondag 23 juni 2019 18:36 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Nee toch? Of hangt dat van je regio af? Bij mij begon de Amerikaanse week afgelopen donderdag pas.
Oh, dat weet ik niet. Dat zal dan wel.quote:Op zondag 23 juni 2019 18:36 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Nee toch? Of hangt dat van je regio af? Bij mij begon de Amerikaanse week afgelopen donderdag pas.