abonnement Unibet Coolblue
pi_186108293
Wat is het eigenlijk voor saus? Dat staat er helemaal niet duidelijk op, terwijl het resultaat er wel een beetje in verzuipt.
pi_186108309
Goh, dat ziet er in het echt beter uit dan ik had verwacht.
Klinkt ook allemaal niet eens zo verkeerd.
even opgezocht:
515 kcal, heel erg netjes, zeker gezien de hoeveelheid saus. Ze hebben er blijkbaar goed over nagedacht.
3,4 gram zout, best ruim, maar dat viel te verwachten.
60 gram sperziebonen is inderdaad nogal beperkt
pi_186108336
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 20:50 schreef Myraela het volgende:
Wat is het eigenlijk voor saus? Dat staat er helemaal niet duidelijk op, terwijl het resultaat er wel een beetje in verzuipt.
groene pepersaus 22% (water, room (melk), tomatenpuree, runderbouillon, magere melkpoeder, maīszetmeel, zout, groene pepers, suiker, plantaardig concentraat (tomaat, wortel, ui), gekarameliseerde suiker, witte peper en kruidenextracten)
pi_186108516
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 20:50 schreef Myraela het volgende:
Wat is het eigenlijk voor saus? Dat staat er helemaal niet duidelijk op, terwijl het resultaat er wel een beetje in verzuipt.
Dat valt mee hoor, zo veel saus is het echt niet. De kipfilets verbergen zich daar ook nog onder he, als jongemeisjesborstjes onder een te grote bikini.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  maandag 8 april 2019 @ 22:10:36 #55
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_186109956
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 19:23 schreef Sicstus het volgende:
Refried beans
Wow, hebben ze het label per ongeluk met die van het kattenblikvoer omgewisseld? :r
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_186112939
Ravioli uit blik is goed te doen trouwens :D :Y)

7/10 ^O^ zeker als je er wat extra peper op gooit :P

Kung Fu Bami heb ik nog nooit geprobeerd maar wil het wel een keer doen net als gefermenteerde haai :r niet omdat het lekker is maar omdat ik gewoon wil proeven hoe ranzig het is :r :r :r

* Surstrumming heb ik al wel op :P :') :D en ja geen aanrader :') :') :')
pi_186123127
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 22:10 schreef Rodgrod het volgende:

[..]

Wow, hebben ze het label per ongeluk met die van het kattenblikvoer omgewisseld? :r
Zure doos :(
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_186123440
Vanavond neem ik een kijkje in de Amerikaanse keuken! Door velen verguisd wegens de weinig oorspronkelijke gerechten en het fast food, voor anderen een inspiratie wegens de heerlijke barbecue-gerechten. Geen wonder dus dat ik koos voor een product uit deze laatste categorie. De keus is gevallen op: Pulled Pork!



Dankzij de firma 'Dreistern' (Duits voor: drie sterren) hoeven we niet zelf meer uren 'low 'n slow' een stuk varken te garen, het komt allemaal tot ons in een handzaam, goed houdbaar blik!

Dit zien we als we het blik openmaken:



Hmm...dat ziet er niet meteen zalig uit. We warmen boel op in de steelpan, terwijl we tegelijk wat spinazie roerbakken voor de broodnodige vitamientjes. Uiteindelijk komt het er zo uit te zien:



Close-up van het vlees:



Dat ziet er een stuk beter uit! En dan de smaaktest. Dat valt een beetje tegen. Het vlees is goed mals, gaar, en zeker niet vies, maar...ik had er meer van verwacht. Het smaakt naar ongekruid, ongezouten varkensvlees in een heel milde tomaten-achtige jus of saus. Geen enkele barbecuesmaak. Om er qua smaakbeleving nog iets van te maken doe ik er wat srirachsaus op, alsmede wat lichte sojasaus.

Eindoordeel? Dit is niet vies, het broodje pulled pork eet lekker weg, maar er is geen 'wauw'-factor. Het is allemaal een beetje vlak. Qua hoeveelheid is het genoeg voor twee van de broodjes op de foto, en ik zal het restant ook wel opeten, morgen ofzo. Maar ik zal zo'n blik niet snel nog eens kopen.

Eindcijfer: 6
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_186123509
Zonde! Zou dit anders best een fijne vervanging vinden van een makkelijk broodje knakworst oid. Voor 2,5 euro had ik wel iets beters verwacht, al was het maar een kruidige barbecuesaus.
  dinsdag 9 april 2019 @ 18:55:46 #60
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_186123596
Het ziet er allemaal niet echt aangenaam uit, maar toch wel leuk om dit te volgen. Je eet dingen waar ik op zich wel benieuwd naar ben maar niet echt zelf zou halen.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  dinsdag 9 april 2019 @ 18:56:21 #61
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_186123613
Zonde inderdaad!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_186123767
Nu weet ik ineens weer waar de 'marinade' van dit product me aan doet denken. In de kantine op mijn verkopen ze elke dag twee soorten soep, en 1 van de soepen die ze af en toe hebben, noemen ze 'heldere tomatensoep'. Ik had daar nog nooit van gehoord, en is volgens mij gewoon een manier om tomatensoep flink aangelengd met water te kunnen verkopen voor extra winst.
Nou, precies zo smaakt deze pulled pork.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  Moderator / Miss SHO dinsdag 9 april 2019 @ 19:33:02 #63
22592 crew  Ole
pi_186124480
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 19:03 schreef Sicstus het volgende:
Nu weet ik ineens weer waar de 'marinade' van dit product me aan doet denken. In de kantine op mijn verkopen ze elke dag twee soorten soep, en 1 van de soepen die ze af en toe hebben, noemen ze 'heldere tomatensoep'. Ik had daar nog nooit van gehoord, en is volgens mij gewoon een manier om tomatensoep flink aangelengd met water te kunnen verkopen voor extra winst.
Nou, precies zo smaakt deze pulled pork.
Nee, dat is een standaard poedersoep van Knorr.
https://www.unileverfoods(...)25l-25-NL-75931.html
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_186124612
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2019 19:33 schreef Ole het volgende:

[..]

Nee, dat is een standaard poedersoep van Knorr.
https://www.unileverfoods(...)25l-25-NL-75931.html

Ahhhhh….maar toch:

quote:
De basis voor een lekkere soep, het poeder kan aangelengd worden tot 25 liter soep
Zal me niet verbazen als ze daar overheen gaan :(
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  dinsdag 9 april 2019 @ 21:06:16 #65
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_186126439
Wel heel goed topic dit
pi_186128523
Die ping en klaar onthou ik even voor als hier ooit de keuken verbouwd gaat worden, dat is best een optie ipv snackbarvoer (al zou mijn man desnoods elke dag bij de snackbar eten).
Je braadharing kwam trouwens niet van de Lidl, maar van de Aldi.

Mijn man vindt de ravioli uit blik die ze af en toe bij de Aldi hebben prima te eten. Nu eet hij ook dingen als Smac enzo, dus ik weet niet hoe serieus ik zijn smaak moet nemen ;)
pi_186148730
Geweldig topic dit. Volg het met veel plezier :)
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
pi_186151179
Overigens eet ik natuurlijk niet alleen kant-en-klaar voer. Zo maak ik ook weleens een heerlijk zuurkoolstampot:



:9~ :9
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_186151940
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 07:46 schreef Sicstus het volgende:
Overigens eet ik natuurlijk niet alleen kant-en-klaar voer. Zo maak ik ook weleens een heerlijk zuurkoolstampot:

[ afbeelding ]

:9~ :9
Waarom staat dat blik refried beans nog op je aanrecht?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_186151977
quote:
2s.gif Op donderdag 11 april 2019 09:15 schreef Karstman het volgende:

[..]

Waarom staat dat blik refried beans nog op je aanrecht?
Omdat ik die zuurkool op dezelfde dag maakte als dat ik die bonen at. Met stampot maak ik altijd een flinke hoeveelheid (zo'n 1,8 kg) die ik vervolgens in porties invries :Y :P
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_186151994
Gelukkig, was even bang voor bonen door je zuurkool :D
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_186152142
quote:
2s.gif Op donderdag 11 april 2019 09:19 schreef Karstman het volgende:
Gelukkig, was even bang voor bonen door je zuurkool :D
Geen bonen door de zuurkool! :( ;)
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_186160561
Update over die pulled pork: ik had nog wat over en dat heb ik weer op een broodje gegeten, maar nu met een kwak barbecuesaus (Heinz Original Barbecue) en holy cow wat een verschil! Nu is het echt lekker!
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_186160889
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 18:59 schreef Sicstus het volgende:
Update over die pulled pork: ik had nog wat over en dat heb ik weer op een broodje gegeten, maar nu met een kwak barbecuesaus (Heinz Original Barbecue) en holy cow wat een verschil! Nu is het echt lekker!
Barbecuesaus maakt bijna alles beter ;) Die van Heinz is echt goed inderdaad.
Spoilers!
pi_186161598
De ster van de show morgenavond:



Ga ik eten met gekookte aardappels, simpel.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_186161789
Ben benieuwd....het klinkt niet verkeerd, wel benieuwd of ze de boel een beetje aardig op smaak hebben gebracht! :)
pi_186162418
Ik ben ook benieuwd, heb het ook in de kast staan namelijk.
pi_186162657




Deze moet je ook eens proberen, ik moet zeggen dat het best te hachelen is als je even snel wat wil eten.

Alleen wat kokend water is wat je nodig hebt.
pi_186162727
quote:
10s.gif Op donderdag 11 april 2019 20:44 schreef Embraer89 het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Deze moet je ook eens proberen, ik moet zeggen dat het best te hachelen is als je even snel wat wil eten.

Alleen wat kokend water is wat je nodig hebt.
Vroeger (?) was er ook een pestovariant, daar heb ik kilo's van gegeten in mijn studente huis _O_
Spoilers!
pi_186162757
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2019 20:47 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Vroeger (?) was er ook een pestovariant, daar heb ik kilo's van gegeten in mijn studente huis _O_
die is er blijkbaar nog steeds, bij zo'n beetje alle supermarkten :D
https://www.google.nl/search?hl=nl&q=knorr+spagheteria+pesto
pi_186162758
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2019 20:47 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Vroeger (?) was er ook een pestovariant, daar heb ik kilo's van gegeten in mijn studente huis _O_
Is er nog steeds, alleen niet overal te krijgen.
  Moderator / Miss SHO donderdag 11 april 2019 @ 20:50:49 #82
22592 crew  Ole
pi_186162775
quote:
10s.gif Op donderdag 11 april 2019 20:44 schreef Embraer89 het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Deze moet je ook eens proberen, ik moet zeggen dat het best te hachelen is als je even snel wat wil eten.

Alleen wat kokend water is wat je nodig hebt.
heb zoiets van de Action. Gekocht voor pauze op werk waar ik alleen warm water kkan tappen. Zal het wel posten dan
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_186162821
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 20:49 schreef Embraer89 het volgende:

[..]

Is er nog steeds, alleen niet overal te krijgen.
Oh O+
Spoilers!
pi_186162848
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 20:50 schreef Ole het volgende:

[..]

heb zoiets van de Action. Gekocht voor pauze op werk waar ik alleen warm water kkan tappen. Zal het wel posten dan
Ik hoop dat dat ook werkt, bij dit moet je het echt wel 9 minuten aan de kook houden, want anders blijft het steenhard.
  Moderator / Miss SHO donderdag 11 april 2019 @ 21:28:26 #85
22592 crew  Ole
pi_186163755
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 20:53 schreef Embraer89 het volgende:

[..]

Ik hoop dat dat ook werkt, bij dit moet je het echt wel 9 minuten aan de kook houden, want anders blijft het steenhard.
oei..
nou ik ga het komende week testen!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_186187795
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 19:51 schreef Sicstus het volgende:
De ster van de show morgenavond:

[ afbeelding ]

Ga ik eten met gekookte aardappels, simpel.
We zitten in spanning te wachten.
  Leukste jonkie 2022 zaterdag 13 april 2019 @ 09:49:38 #87
213457 engine
pi_186187890
quote:
10s.gif Op donderdag 11 april 2019 20:44 schreef Embraer89 het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Deze moet je ook eens proberen, ik moet zeggen dat het best te hachelen is als je even snel wat wil eten.

Alleen wat kokend water is wat je nodig hebt.
Prima camping maaltijd ook :Y
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_186189695
TS pas je op dat je geen verzilting van je lichaam krijgt?

Al die zooi staat stijf van het zout!
pi_186191857
Oh en deze is goed te doen

:9 :Y)

Wel wat groente erbij anders kom je voedingsstoffen tekort :D
pi_186192435
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 14:41 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Oh en deze is goed te doen

[ afbeelding ] :9 :Y)

Wel wat groente erbij anders kom je voedingsstoffen tekort :D
Haut cuisine!
pi_186193086
quote:
17s.gif Op zaterdag 13 april 2019 09:42 schreef Myraela het volgende:

[..]

We zitten in spanning te wachten.
Sorry sorry...had gisteren onverwacht andere plannen gemaakt :) Maar niet getreurd, ik ga het stoofpotje straks maken! Echt!
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_186196668
Daar gaan we dan! Vanavond op het menu:



We openen de zak en worden geconfronteerd met de inhoud:



Het ruikt meteen goed, een beetje als kippensoep. Geen wonder, het is immers een kipstoofpotje!
Hup, in pannetje ermee!



De beloofde linzen, kip en groenten zijn duidelijk zichtbaar. Terwijl de aardappels gaar stomen zetten we het kippenstoofje op een heel laag vuur op (kleinste pit) en roeren het regelmatig om.

Na een kleine tien minuten zijn de aardappels klaar en is de kipstoof voldoende opgewarmd.



Het is wat meer soeperig geworden, maar de stukjes kip zijn wel beter zichtbaar! En nu opdienen:



In vergelijking met de aardappels ziet het er toch een beetje nikserig uit, een beetje babyvoer-achtig. Ik heb mijn stoofpotten toch liever met iets grotere stukken groenten en vlees. Maar goed, het gaat natuurlijk met name om de smaak (en de voedingswaarde).

Even over die voedingswaarde. Unox doet iets geks namelijk; volgens de fabrikant is zo'n zak goed voor twee porties. Maar dan heb je per portie slechts 195 gram voedsel, ter waarde van zo'n 165 kcal. Dat is toch een kinderportie! Daar moet je een halve kilo aardappels bij eten om een beetje vol te raken. Ter vergelijking: de hoeveelheid aardappels op mijn bord is een kleine 200 gram.

Goed, we nemen dus de gehele zak als portie. Wat krijgen we dan? Nou, het volgende:

75 gram vlees;
192 gram groente (!);
13 gram linzen;
en een scheutje witte zijn. De rest is opvulling. We krijgen ook nog 6,8 gram vezels en maar liefst 20 gram eiwitten!

Maar dan toch het nadeel: je krijgt ook 5 gram zout, dat is 84% van je dagelijks aanbevolen hoeveelheid! En: je proeft het ook nog. Vaak proef je de hoeveelheid zout in zo'n maaltijd niet eens, maar hier…godskolere, wat zout. Mijn glas water was halverwege de maaltijd allang op. Met een tweede glas haalde ik het eind van het stoofpotje, maar daarna moest ik nog echt een flinke beker melk naar binnen gooien :(

Eindoordeel: 5. Als het niet zo zout was geweest, was het hoger uitgekomen; de hoeveelheid groente en de overage voedingswaarden zijn immers prima in orde.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_186199036
quote:
10s.gif Op donderdag 11 april 2019 20:44 schreef Embraer89 het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Deze moet je ook eens proberen, ik moet zeggen dat het best te hachelen is als je even snel wat wil eten.

Alleen wat kokend water is wat je nodig hebt.
Oh wow dat dit nog bestaat! At deze 20 jaar geleden, deelde zo'n zak met m'n zus uit school als tussendoortje. Of ik had Super Noodles maar deze bestaan helaas echt niet meer.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_186199214
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 22:10 schreef Rodgrod het volgende:

Wow, hebben ze het label per ongeluk met die van het kattenblikvoer omgewisseld? :r
Nou, refried beans zijn best erg lekker. Als vulling van een burrito samen met nog diverse andere ingrediënten bijvoorbeeld. Maar zo kaal op een bord? Nee, daar zou ik nooit op gekomen zijn :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 14 april 2019 @ 19:06:34 #95
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_186217408
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2019 22:08 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Oh wow dat dit nog bestaat! At deze 20 jaar geleden, deelde zo'n zak met m'n zus uit school als tussendoortje. Of ik had Super Noodles maar deze bestaan helaas echt niet meer.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
pi_186218889
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 19:06 schreef FreshFruit72 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Het waren zakjes van Campbell's dacht ik.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_186929964
Binnenkort in dit toppa:



stay tuned! :Y)
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  zaterdag 18 mei 2019 @ 17:32:07 #98
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_186930780
Witte worst wel als ontbijt met zoete mosterd eten. Het is een zuid Duits ontbijtgerecht.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_186930826
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 17:32 schreef Tinkepink het volgende:
Witte worst wel als ontbijt met zoete mosterd eten. Het is een zuid Duits ontbijtgerecht.
Weet ik :Y

Maar zoete mosterd is moeilijk te krijgen hier!
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  zaterdag 18 mei 2019 @ 17:42:01 #100
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186930975
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 17:34 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Weet ik :Y

Maar zoete mosterd is moeilijk te krijgen hier!
Poolse winkels
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')