abonnement Unibet Coolblue
pi_185897021
Uitgerekende data:

18 april: Rebubbled
19 april: Flav
28 april: CaVaBien

12 mei: Ceviche
20 mei: Sisu
20 mei: Pinquit
24 mei: dodoria
Eind mei: Elamanilo

22 juni: douche-eendje
Eind juni: BobbyMcGee

Half augustus: Minarosa
24 augustus: stippelrientje

September: ***Joene en Ticootje (twins)***

18 oktober: Kleurdoos

11 november: June.

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 2% gewijzigd door SQ op 02-04-2019 16:06:20 ]
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_185897045
Oh. Oh nee. :') De reeks is weg. Ohnee. Help.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_185897049
Ik mag ook wel in de OP: 11 november
Shine bright like a diamond.
pi_185897062
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 14:11 schreef Rebubbled het volgende:
Oh. Oh nee. :') De reeks is weg. Ohnee. Help.
Oh nee. Ik heb er ook net 1 geopend 8)7 ik dacht ze is het vast vergeten! :D
pi_185897342
Ik mag wel uit de op. We zijn gisteren thuisgekomen en ondanks het pittige herstel geniet ik enorm. Mijn borsten doen het goed, heel goed. Mijn man laat zien wat voor een kanjer het is en daarom kan de kraamverzorgster het deze keer wat rustiger aan doen.

Fred groeit goed, drinkt goed,maar is helaas ook begonnen met het teruggeven van melk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cholula op 28-03-2019 14:48:57 ]
pi_185897470
O+ wat fijn dat alles goed gaat!
pi_185897501
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:30 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Oh VFT wat een domper -O- Hebben ze vandaag niet gestript? Dat stond wel op de planning, toch?

Ik ga er vanuit dat mijn baby op 1 april komt. Zoals m'n zus zei "dat is echt wat voor Meneer Stroopwafel". Vreemd genoeg geeft het rust dat ik dit nu besloten heb, in plaats van de hele dag denken "oh vandaag zou goed uit komen" en dan rond 4en "meh, dus toch niet vandaag".
Alleen nog even verzinnen hoe ik morgen de dag door kom met m'n grote (anders dan met heel veel Netflix). Iemand tips voor een niet zo mobiele moeder en een heel actieve dreumes?
Misschien een leuk idee om te gaan vinger verven op je buik? :)
pi_185897816
Hier een sticker van de Vk, wel zonder glitters vind ik want meneer ligt niet meer met zijn hoofd in mijn bekken :') trollbaby!
Geen reden tot zorgen maar moet dus wel gaan liggen en bellen als de vliezen breken.
Maar het kan ook zomaar zijn dat hij vanavond weer wel in mijn bekken ligt.
Morgen 37 weken en hij mag van mij wel komen hoor, zo’n zin in de ontmoeting O+ O+

Bevalbad is zojuist opgepompt en staat klaar voor gebruik :P
pi_185898235
Ik weet niet wie het vroeg in het vorige deel:
Ze kunnen pas strippen als er ontsluiting is.

Flav mijn baby was pas ingedaald met 39+3 (en dat heb ik gevoeld die nacht pfff)

Harde buiken gaan hier door, we zouden vanavond bij E’s ouders eten maar blijven lekker thuis.
  Moderator donderdag 28 maart 2019 @ 15:40:51 #10
447051 crew  Peejtur
pi_185898299
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2019 10:08 schreef Rebubbled het volgende:
de kattenbak
Dat mag je nu niet he? :P
  FOK!fotograaf donderdag 28 maart 2019 @ 16:49:54 #11
148247 taxibabe
pi_185899630
Poeh, net in het ziekenhuis geweest voor bloedafname voor de NIPT-test. Nu 2 weken wachten voor de uitslag. Vind het wel eng.. :{
pi_185899700
Taxi, hier zij men ook 2 weken maar het was uiteindelijk maar 4 werkdagen :*
  FOK!fotograaf donderdag 28 maart 2019 @ 16:56:15 #13
148247 taxibabe
pi_185899757
Pff dat scheelt inderdaad behoorlijk wat dagen in spanning wachten. Ik hoop zo dat de uitslag goed is.. Bah die onzekerheid van mij is soms echt kut..
pi_185899778
Vervelend he, die spanning! :*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  FOK!fotograaf donderdag 28 maart 2019 @ 17:04:01 #15
148247 taxibabe
pi_185899884
nou.. :{
  donderdag 28 maart 2019 @ 17:27:00 #16
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185900333
Cho wat klink je heerlijk verliefd en tevreden O+ Wat fijn!!!

Taxi :* Het is ook spannend. Hopelijk heb je snel reactie! Hier duurde het wel anderhalve week geloof ik..

VFT ah dat wist ik niet! Balen zeg. En om dat op gang te krijgen kunnen ze alleen een ballon plaatsen, toch? Ik ben (nog?) niet thuis in de materie..

quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2019 14:46 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Misschien een leuk idee om te gaan vinger verven op je buik? :)
Ik ben bang dat als ik haar nu leer te vingerverven op m'n buik, ik de komende 5 maanden m'n buik onder moet laten verven als de vingerverf tevoorschijn komt :')
Ik wilde eigenlijk paaseieren schilderen, maar de eier-houder die ze bij het kruidvat in de folder hebben staan, hebben ze in dit filiaal (nog) niet }:| misschien maar gewoon proberen met vingerverf? :P
pi_185902756
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 15:40 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Dat mag je nu niet he? :P
Zolang je de kattenpoep niet binnenkrijgt is het geen probleem. Dus zo hysterisch als ik het in het begin deed met handschoenen aan en daarna direct onder de douche stappen, bleek verre van nodig.

Flav ik ken het. Nugget heeft hier ook een aversie tegen mijn bekken. Zolang ze lekker rechts kan liggen, vindt ze het prima. Wij halen maandag het bad. Ik begreep dat je hem ook tijdens de weeën op kunt zetten? Het zou niet zoveel tijd kosten? Hoe ging dat bij jullie?

June en Cho, wijzigingen doorgevoerd!

Taxibabe, hier ook met vier dagen de uitslag. Vond dat erg fijn, want was er nog niet over aan het stressen op dat moment. Ik ben een last minute stresser gelukkig en die laatste minuut was er nog niet haha. Wel spannend!
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_185902887
@Rebubbled vorige keer met weeen opgezet.
Was niet zo handig aangezien je een hoes over het bad moet spannen :P
En met een handpomp opgeblazen, pokken werk!
Geen idee hoe lang dat opblazen heeft geduurd eigenlijk, het vullen met water was +/- 25 minuten.
Het ging de vorige keer zo snel dat het badje nog niet vol met water was maar ik er wel in moest.
Dus deze keer (met een elektrische pomp) staat hij al klaar en hoeft er alleen maar water in ^O^ Geen gestress tijdens de weeen.
  donderdag 28 maart 2019 @ 20:01:33 #19
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_185902991
Ik huur een bevalbad via m'n verloskundigenpraktijk, tegen de tijd dat ik regelmatige weeën heb en ze moet bellen, moet ik erbij zeggen dat ze het bad mee moeten nemen. Dan gaan ze eerst het bad ophalen en dan komen ze mijn kant op. Dan moet het nog worden opgezet. Ik denk dat het opzetten niet langer duurt dan 1,5 uur maar misschien is het wel een stuk korter.
Met m'n kat zou ik het niet aandurven hem wekenlang te laten staan.
Voordeel is dat ze zelf weten hoe het ding moet worden opgezet :+
pi_185903019
Oh, ik had vorige week maandag de nipt. Ik heb nog niks gehoord maar moet dinsdag weer op controle.

Raar, als er niks was zouden ze dat dus wel doorbellen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_185903302
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 20:02 schreef Ticootje het volgende:
Oh, ik had vorige week maandag de nipt. Ik heb nog niks gehoord maar moet dinsdag weer op controle.

Raar, als er niks was zouden ze dat dus wel doorbellen.
Of er zijn nu weer meer zwangeren dan rond onze 20 weken en de wachttijden lopen iets op? Zou er niet meteen iets achter zoeken. Hoe gaat het verder? Heb je met de tweeling meer last van de hogere dosis hormonen of valt het mee? Had gelezen dat het dubbel zo erg kon zijn door de verhoogde hcg.

Flav, je hebt toch niet zelf gepompt toen hè? :') Ik laat boyfriend wel een proefrondje doen met opzetten op 1 april door weeën te faken als grap van de dag. Of gaat dat te ver?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_185903322
Mijn vlk zegt uurtje opzettijd.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_185903532
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 20:13 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Of er zijn nu weer meer zwangeren dan rond onze 20 weken en de wachttijden lopen iets op? Zou er niet meteen iets achter zoeken. Hoe gaat het verder? Heb je met de tweeling meer last van de hogere dosis hormonen of valt het mee? Had gelezen dat het dubbel zo erg kon zijn door de verhoogde hcg.

Flav, je hebt toch niet zelf gepompt toen hè? :') Ik laat boyfriend wel een proefrondje doen met opzetten op 1 april door weeën te faken als grap van de dag. Of gaat dat te ver?
Ja misselijker en heel veel moeier. Maar het lijkt nu weer wat op te knappen.
Nu ben ik gewoon zo dik als dat ik bij Bram pas bij 5 maanden was. Ik word een luchtballon op pootjes.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_185903938
@Rebubbled Haha nee!
Vriend heeft alles gedaan toen :P heeft wel lang gepompt de eerste keer.
Nu met de elektrische pomp was hij binnen 10 min opgeblazen en de hoes zat er binnen een minuut op.

Hij staat op zijn kant tegen de muur. Als we hem nodig hebben is hij zo gepakt.
Scheelt dat we een grote woonkamer hebben waardoor hij niet in de weg staat.
  donderdag 28 maart 2019 @ 20:40:34 #25
327807 Mariposas
יה&#14
pi_185903980
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 20:02 schreef Ticootje het volgende:
Oh, ik had vorige week maandag de nipt. Ik heb nog niks gehoord maar moet dinsdag weer op controle.

Raar, als er niks was zouden ze dat dus wel doorbellen.
het schijnt ermee te maken te hebben dat het bloed om de zoveel tijd wordt opgehaald. Dus als je net de ophaalronde hebt gemist heb je pech, als je vlak voor het ophaalmoment hebt geprikt, heb je geluk. :)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_185904108
Hier pomp ik hem al eerder op. Zodra m’n weeen beginnen wil ik er zo snel mogelijk in kunnen! En ik vind de pomp zo’n herrie maken dat me dat heel vervelend lijkt bijv ‘s nachts.

Het vullen met water duurt ook wel een uur of zo, misschien langer?!

Nou ja, ik heb m liever al klaar staan, zodat ik er zo ongeveer meteen in kan. O+
pi_185906284
Hier haal ik hem op met 37 weken en dan gaat hij opgeblazen en wel in de babykamer (ok, misschien nog iets je zachtjes, zodat we m door de deur kunnen krijgen wanneer hij nodig is). En dan als de weeen beginnen nog even een paar extra pompjes om m helemaal weer vol te blazen en beginnen met vullen, dan kost het niet zo veel tijd.

Is ook wel handig als je niet hoeft te gaan klooien en uitzoeken hoe het werkt als je al weeen hebt. Bij ons paste de vulslang niet op de kraan, dus het was fijn dat we dat al eerder getest hadden, konden we nog even een opzetstuk halen.
pi_185906778
Het opzetstuk testen is wel een goed idee inderdaad. Wij zijn voor de niet opblaasbare van de Oerbron met verwarmingselement gegaan. Ik denk dat ik de stukken in de berging zet en dan kan boyfriend hem in elkaar puzzelen op moment supreme.
Deze: https://www.oerbron.nl/be(...)t-verwarmingselement
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_185910962
Wat Dodoria zegt dus ;)

Wat tof trouwens dat zoveel vrouwen hier een bad bij de bevalling willen! Wat mij betreft ook echt een aanrader, ik zou niet anders willen baren. O+
  vrijdag 29 maart 2019 @ 11:26:30 #30
327807 Mariposas
יה&#14
pi_185912972
Ik hoop in het ziekenhuis ook gebruik te kunnen maken van het bevalbad, alleen of ik tijdens de persfase ook gebruik van kan maken is nog maar de vraag ivm de schouderdystocie in voorgeschiedenis.

Ik kwam er gisteren achter dat het eerste pakje wat ik wil gebruiken toch wel erg groot is, en nu is een maat kleiner overal uitverkocht. :'( en winkels geven aan dat ze ze niet kunnen nabestellen omdat ze bij het merk zelf ook niet op voorraad zijn.
Dus als iemand deze in maat 50 kan vinden, je bent m’n held! Buitenlandse sites zijn trouwens niet ideaal ivm verzendkosten en de levertijd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 3% gewijzigd door Mariposas op 29-03-2019 11:42:46 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_185913003
Oh mariposas, wat is dat pakje leuk :o

MeneerEend stuurde deze net _O-
pi_185913291
@Mariposas vind je 56 groot?
Ik heb van dit merk het rompertje in 56 maar vond hem juist erg klein uitvallen.
Heb hem dan ook klaarliggen om veel aan te doen de eerste weken.

Kan hem helaas ook nergens in 50 voor je vinden ;(
pi_185913811
Een bad bevalling lijkt mij ook heerlijk! Maar hebben jullie allemaal zo een grote woning dan? Ik zou niet weten waar ik het bad kwijt moet.. In de woonkamer zou kunnen, maar met bevallingen van gemiddeld anderhalf uur durf ik hem niet pas op te zetten op het moment dat de bevalling begint, maar als ik hem al eerder klaar moet zetten, dan zou ik niet weten waar eigenlijk. Jammer wel!

Wij hebben gister aan mijn ouders verteld dat ze weer opa en oma worden en tegen mijn verwachtingen in reageerde ze heel blij! Ik had wel wat commentaar verwacht, maar ze zijn alleen maar heel erg blij voor ons en lekker al aan het meedenken over de praktische dingen O+

Wat een lief pakje! Ik hoop dat je hem nog ergens vindt in een maatje kleiner!
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_185914022
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 11:26 schreef Mariposas het volgende:
Ik hoop in het ziekenhuis ook gebruik te kunnen maken van het bevalbad, alleen of ik tijdens de persfase ook gebruik van kan maken is nog maar de vraag ivm de schouderdystocie in voorgeschiedenis.

Ik kwam er gisteren achter dat het eerste pakje wat ik wil gebruiken toch wel erg groot is, en nu is een maat kleiner overal uitverkocht. :'( en winkels geven aan dat ze ze niet kunnen nabestellen omdat ze bij het merk zelf ook niet op voorraad zijn.
Dus als iemand deze in maat 50 kan vinden, je bent m’n held! Buitenlandse sites zijn trouwens niet ideaal ivm verzendkosten en de levertijd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb wel een maat 44 gevonden. Of anders in parachutes of kersjes? Ik kan nog even door zoeken heb toch even niets te doen. :P
  vrijdag 29 maart 2019 @ 12:49:38 #35
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_185914077
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 12:25 schreef Sicilia het volgende:
Een bad bevalling lijkt mij ook heerlijk! Maar hebben jullie allemaal zo een grote woning dan? Ik zou niet weten waar ik het bad kwijt moet.. In de woonkamer zou kunnen, maar met bevallingen van gemiddeld anderhalf uur durf ik hem niet pas op te zetten op het moment dat de bevalling begint, maar als ik hem al eerder klaar moet zetten, dan zou ik niet weten waar eigenlijk. Jammer wel!

Wij hebben gister aan mijn ouders verteld dat ze weer opa en oma worden en tegen mijn verwachtingen in reageerde ze heel blij! Ik had wel wat commentaar verwacht, maar ze zijn alleen maar heel erg blij voor ons en lekker al aan het meedenken over de praktische dingen O+

Wat een lief pakje! Ik hoop dat je hem nog ergens vindt in een maatje kleiner!
We hebben wel ruimte in de woonkamer als we de eettafel aan de kant schuiven. Maar we wonen er pas 2 maanden dus we hebben er expres niet veel ingezet vanwege het bad :@ ik wil graag een box, maar die moet dus even wachten tot het bad weg is (ik denk dat het wel tegelijk past maar meer ruimte voor het bad lijkt me wel zo handig).

Fijn van de positieve reacties O+
  vrijdag 29 maart 2019 @ 12:49:45 #36
327807 Mariposas
יה&#14
pi_185914079
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 11:48 schreef Flav het volgende:
@:Mariposas vind je 56 groot?
Ik heb van dit merk het rompertje in 56 maar vond hem juist erg klein uitvallen.
Heb hem dan ook klaarliggen om veel aan te doen de eerste weken.

Kan hem helaas ook nergens in 50 voor je vinden ;(
Hij valt niet per se mega groot, maar hij is bedoeld als eerste pakje. En dan is het wel echt groot. Zelfs voor grote baby’s die ik maak. :P het scheelt echt een cm of 2-3 met een romper/pakje maat 50/56.

@bellaelisa ik zoek echt specifiek deze in maat 50!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_185914173
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 12:49 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Hij valt niet per se mega groot, maar hij is bedoeld als eerste pakje. En dan is het wel echt groot. Zelfs voor grote baby’s die ik maak. :P het scheelt echt een cm of 2-3 met een romper/pakje maat 50/56.

@:bellaelisa ik zoek echt specifiek deze in maat 50!
https://en.smallable.com/(...)es-slojd-140693.html

Edit hij is niet kwa kleur helemaal hetzelfde maar wel citroentjes.
pi_185914653
Ik heb al weken een garnalencraving die steeds langs komt, maar gisteren was het eindelijk zover. :')

Buiten bruine boterhammen kaas kende en herkende ik in eerste instantie geen echt graving, maar bij deze zwangerschap.... ontzettend weird!

Dan kan ik niet stoppen met denken aan zoete rode druiven en mandarijnen :) doperwten uit de vriezer! Jum! Of al weken aan grote garnalen en oosters eten :@

Ik zat dan ook gelukzalig aan een groot bord vol garnalen en zoet zure saus met een berg groente. Ik voelde mij zo idioot gelukkig, dat mijn man en een vriend steeds zo hard moesten lachen.

Het is allemaal gelukkig gezonde craving bij mij.

Wat is jullie gekste graving tot nu toe?
Schudden voor gebruik
pi_185914782
Geen groot huis, maar altijd ruimte voor m'n bevalbad. O+ ;) Ik doe net als Dodoria, bijna helemaal opblazen en op z'n kant in een hoekje/tegen een muur/achter de bank of zo. Ik blaas hem ergens rond de uitgerekende datum op. Vorige keer stond ie een kleine week ergens te slingeren voor het zover was.

Vorige keer hadden we hem in de keuken, eettafel helemaal aan de kant. De laatste week wat improviseren met eten, maar dat heeft ook wel weer wat.

De eerste keer past hij, in ons vorige huis, in de badkamer. Toen hebben we hem geloof ik pas op de dag zelf opgeblazen (mijn lief dan). Terwijl ik ergens weeën opving.

Ohh en ik heb ook een geboortepakje in maat 56, dus dat past m'n baby vast met 7 weken. ;) Kon ook nergens maat 50 meer vinden. Ach ja, ik kan er iig alvast zwijmelend naar kijken nu. En ik brei wel wat andere dingetjes voor de eerste weken. O+

Ik doe eigenlijk ook niet echt aan een 'eerste pakje'. De baby zal eerst lekker bloot bij mij liggen, en daarna een wikkeltruitje en een luiertje oid. En dekentjes over ons heen of om de baby heen gewikkeld. De eerste dagen zal dat sowieso ongeveer de outfit zijn. Pas nadat de navelstreng los is, komen er rompertjes, dus na een paar dagen (vorige keren 2,5 en 3 dagen). En dan eerst nog veel in dekentjes gewikkeld met rompertje en luiertruitje, ik vind dat gepruts met broeken e.d. dan nog helemaal niet fijn voor m'n baby. Dat moet bij mij altijd een beetje groeien denk ik. ;)

Vorige keer ben ik met 11 dagen voor het eerst even naar buiten gegaan, met baby in de draagdoek. Toen denk ik voor het eerst ook echt een pakje/meer kleding aan getrokken.
pi_185914801
Cravings hier bio paprika chips, wortels, rauwe aardappel, kalk kalk kalk. Mmmmm. :D
pi_185914861
Hier is het brood met tomaat en het liefst een dikke klodder mayonaise erop. :9~
  vrijdag 29 maart 2019 @ 14:16:33 #42
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_185915434
Cho, van harte gefeliciteerd O+.

VFT, hoe gaat het nu?
pi_185915553
Crodino is mijn craving O+. Maar garnalen zijn ook herkenbaar, we gaan morgen uit eten en daar hebben ze van de hele grote enge garnalen die te lekker zijn. In knoflookolie :9.
Ela, dat kalk-achtige he, ik heb dat dus met rennies (sinasappelsmaak). Ik gebruik ze soms als mijn brandend maagzuur echt te erg is, maar de smaak is ook fantastisch :@ want het smaakt naar crodino :').
pi_185915782
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 12:44 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Ik heb wel een maat 44 gevonden. Of anders in parachutes of kersjes? Ik kan nog even door zoeken heb toch even niets te doen. :P
Doe eens een link?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_185915963
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 14:34 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Doe eens een link?
Link van maat 44
https://www.suenjill.nl/a(...)ewborn-onesie-lemon/
pi_185916897
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 13:42 schreef elamanilo het volgende:
Cravings hier bio paprika chips, wortels, rauwe aardappel, kalk kalk kalk. Mmmmm. :D
toch geen stoepkrijt knauwen of verlekkerd een schoolbord likken? Wat kan je ook alweer aan kalkcravings doen? Valt dat onder pica/pika?

Wortels! Jan!!! Was-en bospenen <3
Schudden voor gebruik
pi_185916921
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 13:46 schreef BellaaElisa het volgende:
Hier is het brood met tomaat en het liefst een dikke klodder mayonaise erop. :9~
Ohhhh Zaanse mayo meuk en kaas op goede boterhammen.... jum! Ik snap hem helemáál!
Schudden voor gebruik
pi_185916930
Wat zijn crodino's?
Schudden voor gebruik
  FOK!fotograaf vrijdag 29 maart 2019 @ 15:52:13 #49
148247 taxibabe
pi_185916974
Ik ben er nog niet uit of het een craving is, maar ik wel steeds zin in kaascroissantjes met vifit bosvruchten.
pi_185917002
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 15:47 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

toch geen stoepkrijt knauwen of verlekkerd een schoolbord likken? Wat kan je ook alweer aan kalkcravings doen? Valt dat onder pica/pika?

Wortels! Jan!!! Was-en bospenen <3
Ja, ik heb een keer een krijtje geproefd, maar dat smaakte niet zoals goeie kalk ;) Ik heb wel een poedertje wat ik met water kan drinken (okinawa zeekoraal mineralen van the healt factory ^O^ :Y) ) en was nu opzoek naar calcium kauwtabletten, maar ik vond nog geen ongezoete (ze mogen van mij lekker droog en onzoet smaken dus).

Rennies kan ik soms ook niet weerstaan, ik heb de pepermuntversie. Die zonder suiker is ook gezoet en smaakt naar tandpasta, blegh.

Rauwe aardappel smaakt dus ook erg lekker kalkerig, dus vandaar dat ik dat soms ook echt niet kan weerstaan. En wortels hebben ook een beetje dat fijne mondgevoel. :')

Pica heet het inderdaad, dat heb ik echt. Het is bijna ondraaglijk! Vandaar dus dat ik al wel eens een krijtje heb geproefd, of een paar keer zelfs misschien wel... :@
pi_185917169
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 15:49 schreef Stippelrientje het volgende:
Wat zijn crodino's?
Mijn craving is vloeibaar :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bitter door alle kruiden met een hint citrus.
pi_185919533
quote:
Maar 1 :((
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 18:05:25 #53
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185919660
Tico, weten jullie al het geslacht van de baby's?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_185919734
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 18:05 schreef pinquit het volgende:
Tico, weten jullie al het geslacht van de baby's?
Nee. Maar ik denk meisjes.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_185920537
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 17:58 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar 1 :((
Heb ze ook bij een andere webshop gezien. Ik zal straks eens voor je kijken, als N. op bed ligt.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 19:18:31 #57
208890 June.
Seriously?
pi_185920972
Mijn cravings zijn kroketten, kaas en noodles :D

Ten aanzien van bevalbad, nog beetje ver van mijn bedshow, maar bevallen jullie dan ook allemaal thuis?

Ik wil sowieso poliklinisch bevallen. Dus denk dat ik ons eigen bad laat vollopen t.z.t. om de weeën op te vangen. Of mag dat niet en moet je per se zo’n bad hebben?
Shine bright like a diamond.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 19:41:33 #58
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_185921519
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 19:18 schreef June. het volgende:
Mijn cravings zijn kroketten, kaas en noodles :D

Ten aanzien van bevalbad, nog beetje ver van mijn bedshow, maar bevallen jullie dan ook allemaal thuis?

Ik wil sowieso poliklinisch bevallen. Dus denk dat ik ons eigen bad laat vollopen t.z.t. om de weeën op te vangen. Of mag dat niet en moet je per se zo’n bad hebben?
Ik wil thuis bevallen, maar sommige poliklinieken hebben ook een bevalbad (dan heb je denk ik wel kans dat hij bezet is). Hier zijn meerdere ziekenhuizen in de buurt waar de polikliniek zo'n bad heeft.
Weeën opvangen kan gewoon in je eigen bad, maar ik lees weleens dat hoogzwangere vrouwen hun bad niet meer zelfstandig uit kunnen komen :'). En bevallen in een gewoon bad mag niet, omdat er dan niet genoeg ruimte is voor de vk.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 20:32:52 #59
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_185922518
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 19:41 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Ik wil thuis bevallen, maar sommige poliklinieken hebben ook een bevalbad (dan heb je denk ik wel kans dat hij bezet is). Hier zijn meerdere ziekenhuizen in de buurt waar de polikliniek zo'n bad heeft.
Weeën opvangen kan gewoon in je eigen bad, maar ik lees weleens dat hoogzwangere vrouwen hun bad niet meer zelfstandig uit kunnen komen :'). En bevallen in een gewoon bad mag niet, omdat er dan niet genoeg ruimte is voor de vk.
Mag officeel misschien niet maar ik ben ook in mijn eigen bad bevallen van 2de. 1e was ook de bedoeling maar uiteindelijk met volledige ontsluiting nog naar ziekenhuis gegaan. (met hulp van man en vk uit bad gehesen :') ) Ik zou het gewoon aan je vkpraktijk vragen.
pi_185923459
quote:
17s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 16:03 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Mijn craving is vloeibaar :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bitter door alle kruiden met een hint citrus.
Nog nooit van gehoord! Klinkt lekker!
Schudden voor gebruik
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 29 maart 2019 @ 21:11:48 #61
269689 crew  Viv
pi_185923468
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 19:18 schreef June. het volgende:
Ik wil sowieso poliklinisch bevallen. Dus denk dat ik ons eigen bad laat vollopen t.z.t. om de weeën op te vangen. Of mag dat niet en moet je per se zo’n bad hebben?
Weeën opvangen mag sowieso in je eigen bad, dat adviseerde mijn vlk zelfs tijdens mijn toen-nog-poliklinische bevalling. Ik vond het (kennelijk in tegenstelling tot de meesten hier :') ) alleen he-le-maal niks, ik ging me juist helemaal schrap zetten tegen de zijwanden terwijl ik de weeën eerder vrij goed kon opvangen. Needless to say stond ik een paar weeën later weer naast het bad, leunend op en hangend aan de wastafel was voor mij veel fijner!

Die ervaring van het bad speelde even later ook mee bij mijn beslissing om alsnog thuis te blijven: in de auto zou ik ook geen houding kunnen vinden en me schrap gaan zetten, zonde van de goede progressie tot dan toe. :Y)
pi_185923517
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:11 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Nog nooit van gehoord! Klinkt lekker!
AH verkoopt het iig. Vriendinnetje van mij gaf het een tijd terug als onderdeel van ons trouwcadeau, zij dronk het ook regelmatig tijdens haar zwangerschap :P.
pi_185923531
Ongezoete calciumtabletten.. Ik ga helpen zoeken.

Ik heb zelf kauwtabletten bij de kruidvat gevonden, maar die zijn wel wat zoet. Dat mond gevoel van kauwen op dat droogs en afbrokkelende herken ik wel... maar echt lekker is het voor mij niet.

Fijn dat ze te kauwen zijn, want pillen slikken is en blijft een dingetje..

Krijtjes proeven :) lijkt me lastig als je dat niet kunt onderdrukken.
Schudden voor gebruik
pi_185923554
quote:
17s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:14 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

AH verkoopt het iig. Vriendinnetje van mij gaf het een tijd terug als onderdeel van ons trouwcadeau, zij dronk het ook regelmatig tijdens haar zwangerschap :P.
Ik ga het eens zoeken hier als ik weer eens bij de ah ben.
Schudden voor gebruik
  vrijdag 29 maart 2019 @ 22:13:09 #65
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_185924747
Niet meegelezen, sorry!
Sinds gister 1500 rommelt het, vk kwam gister avond langs geen ontsluiting nog, vanavond had ik 1 cm dus morgen gaan we strippen! Ben een nachtje opgenomen voor sedatie want ik werd bij elke harde buik / wee wakker vannacht en had al een paar nachten slecht geslapen. Spannend
pi_185925819
Spannend! Succes!
Schudden voor gebruik
  vrijdag 29 maart 2019 @ 23:11:01 #67
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_185925997
Succes VFT! Hopen dat het nu snel doorzet :)
pi_185927082
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 22:13 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Niet meegelezen, sorry!
Sinds gister 1500 rommelt het, vk kwam gister avond langs geen ontsluiting nog, vanavond had ik 1 cm dus morgen gaan we strippen! Ben een nachtje opgenomen voor sedatie want ik werd bij elke harde buik / wee wakker vannacht en had al een paar nachten slecht geslapen. Spannend
Slaap lekker! Goed uitrusten voor een spannende dag morgen. :D
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 08:04:44 #69
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185929705
Spannend, VFT! Succes vandaag *O* Hopelijk heb je lekker geslapen en heb je nu genoeg energie.
pi_185929727
Succes VFT! :%
pi_185930126
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 19:41 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Ik wil thuis bevallen, maar sommige poliklinieken hebben ook een bevalbad (dan heb je denk ik wel kans dat hij bezet is). Hier zijn meerdere ziekenhuizen in de buurt waar de polikliniek zo'n bad heeft.
Weeën opvangen kan gewoon in je eigen bad, maar ik lees weleens dat hoogzwangere vrouwen hun bad niet meer zelfstandig uit kunnen komen :'). En bevallen in een gewoon bad mag niet, omdat er dan niet genoeg ruimte is voor de vk.
Dat verschilt per verloskundige. Mijn verloskundige is er heel laconiek over en vindt het prima als iemand in z'n eigen bad wil bevallen. Ik heb een opblaasbad (omdat er in ons huurhuis geen bad zit en ik het heerlijk vind om in bad te kunnen af en toe) en dat vond ze ook goed.
Alleen twijfel ik daar zelf over, want mijn opblaasbad is een stuk kleiner dan een bevalbad en ik kan dan mijn benen niet zo goed spreiden, ik zit snel klem :') Dat lijkt me niet zo comfortabel bevallen.

Ik ben me dus aan het oriënteren op bevalbaden. Kopen of huren jullie? Ik meen gezien te hebben dat kopen helemaal niet zoveel duurder is dan huren op bevalbaden.nl. En daar mag je het bad retourneren als je het niet gebruikt hebt, wat ik een prettig idee vind. Ik vind het best een duur geintje voor iets waarvan niet zeker is dat je er echt gebruik van maakt.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 08:59:23 #72
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185930239
Onze vlk-praktijk leent badden uit. Je moet dan een "startpakket" erbij kopen, de hoes die erin gaat en de slangen om 'm te vullen, en pomp om 'm leeg te pompen. Kost 75eu en als je 'm niet kan gebruiken en dus de verpakking dicht laat, mag ie gewoon terug en krijg je je geld terug. O+

Maar daar heb jij verder niks aan, sorry :+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 30 maart 2019 @ 09:01:12 #73
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185930257
Bobby, ik denk dat als je nog 3 kinderen zou willen en in bad wil bevallen je er dan wel een kan aanschaffen. Anders zou ik huren idd. Dan kan het ongebruikt terug.
Er worden ook via marktplaats wel eens ongebruikte bevalbaden aangeboden, weet niet of je dat aandurft.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 30 maart 2019 @ 09:02:19 #74
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_185930272
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 22:13 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Niet meegelezen, sorry!
Sinds gister 1500 rommelt het, vk kwam gister avond langs geen ontsluiting nog, vanavond had ik 1 cm dus morgen gaan we strippen! Ben een nachtje opgenomen voor sedatie want ik werd bij elke harde buik / wee wakker vannacht en had al een paar nachten slecht geslapen. Spannend
Heel veel succes! Het duurt niet lang meer O+
pi_185930512
VFT succes! :*

Hier heb ik bij m'n eerste bevalling een bad gekocht omdat ik dat het fijnst vond. Toen ik voor de eerste keer ging baren, was het nog veel minder gebruikelijk dat je een bad zomaar kon lenen of huren, voor mij was het toen dus praktischer om het zelf aan te schaffen. Nu is dat al vele malen eenvoudiger. Verder was ik ook de eerste in de familie die een baby kreeg, dus ik dacht dat er wellicht nog wel meer zouden kunnen volgen die dan ook het bad zouden kunnen gebruiken als ze wilden. Ik was er toen nog niet mee bezig of ik zelf meer kinderen zou willen. Inmiddels ben ik zelf toe aan de derde ;) en zijn er verder nog steeds geen andere kindjes in de familie. Maar wie weet, het kan natuurlijk nog steeds.

Uiteindelijk heb ik het bad al wel aan diverse vriendinnetjes uitgeleend en zijn er al meerdere babies in geboren. Zelf heb ik hem bij de tweede bevalling uiteraard ook weer gebruikt.
Daarna heeft mijn lieftallige dochter hem lek geprikt. :@ :') Omdat het precies op een naadje zit ook, lukt het plakken niet optimaal. Ik heb nu dus een nieuw bad gekocht. Dit keer hoefde ik alleen het bad, alle slangen en pompjes en zo heb ik natuurlijk al. In de toekomst kan ik het bad gewoon weer uitlenen en wie weet er zelf hierna nog eens in bevallen. O+

Tegenwoordig kun je bevalbaden ook bij veel vk's huren/lenen en zijn er ook andere mogelijkheden tot huren/lenen.

De vroedvrouwenpraktijk waar ik zit hebben volgens mij een stuk of 12-13 baden en soms is dat nog te weinig en zijn ze allemaal uitgeleend. :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 08:50 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Dat verschilt per verloskundige. Mijn verloskundige is er heel laconiek over en vindt het prima als iemand in z'n eigen bad wil bevallen. Ik heb een opblaasbad (omdat er in ons huurhuis geen bad zit en ik het heerlijk vind om in bad te kunnen af en toe) en dat vond ze ook goed.
Alleen twijfel ik daar zelf over, want mijn opblaasbad is een stuk kleiner dan een bevalbad en ik kan dan mijn benen niet zo goed spreiden, ik zit snel klem :') Dat lijkt me niet zo comfortabel bevallen.

Ik ben me dus aan het oriënteren op bevalbaden. Kopen of huren jullie? Ik meen gezien te hebben dat kopen helemaal niet zoveel duurder is dan huren op bevalbaden.nl. En daar mag je het bad retourneren als je het niet gebruikt hebt, wat ik een prettig idee vind. Ik vind het best een duur geintje voor iets waarvan niet zeker is dat je er echt gebruik van maakt.
Benen spreiden geeft ook niet per se de meeste ruimte in je bekken voor je baby om te passeren. Doorgaans is dat op je hurken/knieën. Toen ik bij een bevalcursus was laatst liet ze dat mooi zien dmv een bekkendummie. Een baarkruk geeft al meer ruimte dan liggend met gespreide benen, maar ook nog steeds niet het meest optimaal omdat je staartbeentje nog naar binnen wordt gedrukt bijvoorbeeld.

Vrouwen die instinctief baren doen bij het persen eigenlijk allemaal hun benen juist meer bij elkaar. Vrouwen die veel beeldvorming vanuit de reguliere media hebben meegekregen, die spreiden hun benen (omdat ze denken dat dat zo hoort).
pi_185930519
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 08:59 schreef pinquit het volgende:
Onze vlk-praktijk leent badden uit. Je moet dan een "startpakket" erbij kopen, de hoes die erin gaat en de slangen om 'm te vullen, en pomp om 'm leeg te pompen. Kost 75eu en als je 'm niet kan gebruiken en dus de verpakking dicht laat, mag ie gewoon terug en krijg je je geld terug. O+

Maar daar heb jij verder niks aan, sorry :+
Nee, want mijn verloskundige heeft geen leenbaden :'(
Drie kinderen zouden wel gewenst zijn maar om zwanger te worden van één was al een hele toer, dus ik denk niet dat dat realistisch is. Ik twijfel omdat kopen amper duurder is dan huren. Ik stel me dan voor dat ik in de warme zomer een lekker bad voor in mijn tuin heb :P
Marktplaats is wel een goed idee! Ik ga eens kijken.
pi_185930643
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 09:23 schreef elamanilo het volgende:
VFT succes! :*

Hier heb ik bij m'n eerste bevalling een bad gekocht omdat ik dat het fijnst vond. Toen ik voor de eerste keer ging baren, was het nog veel minder gebruikelijk dat je een bad zomaar kon lenen of huren, voor mij was het toen dus praktischer om het zelf aan te schaffen. Nu is dat al vele malen eenvoudiger. Verder was ik ook de eerste in de familie die een baby kreeg, dus ik dacht dat er wellicht nog wel meer zouden kunnen volgen die dan ook het bad zouden kunnen gebruiken als ze wilden. Ik was er toen nog niet mee bezig of ik zelf meer kinderen zou willen. Inmiddels ben ik zelf toe aan de derde ;) en zijn er verder nog steeds geen andere kindjes in de familie. Maar wie weet, het kan natuurlijk nog steeds.

Uiteindelijk heb ik het bad al wel aan diverse vriendinnetjes uitgeleend en zijn er al meerdere babies in geboren. Zelf heb ik hem bij de tweede bevalling uiteraard ook weer gebruikt.
Daarna heeft mijn lieftallige dochter hem lek geprikt. :@ :') Omdat het precies op een naadje zit ook, lukt het plakken niet optimaal. Ik heb nu dus een nieuw bad gekocht. Dit keer hoefde ik alleen het bad, alle slangen en pompjes en zo heb ik natuurlijk al. In de toekomst kan ik het bad gewoon weer uitlenen en wie weet er zelf hierna nog eens in bevallen. O+

Tegenwoordig kun je bevalbaden ook bij veel vk's huren/lenen en zijn er ook andere mogelijkheden tot huren/lenen.

De vroedvrouwenpraktijk waar ik zit hebben volgens mij een stuk of 12-13 baden en soms is dat nog te weinig en zijn ze allemaal uitgeleend. :D
[..]

Benen spreiden geeft ook niet per se de meeste ruimte in je bekken voor je baby om te passeren. Doorgaans is dat op je hurken/knieën. Toen ik bij een bevalcursus was laatst liet ze dat mooi zien dmv een bekkendummie. Een baarkruk geeft al meer ruimte dan liggend met gespreide benen, maar ook nog steeds niet het meest optimaal omdat je staartbeentje nog naar binnen wordt gedrukt bijvoorbeeld.

Vrouwen die instinctief baren doen bij het persen eigenlijk allemaal hun benen juist meer bij elkaar. Vrouwen die veel beeldvorming vanuit de reguliere media hebben meegekregen, die spreiden hun benen (omdat ze denken dat dat zo hoort).
Fascinerend! Ik zou juist denken dat je op je hurken ook behoorlijk je benen spreidt. Dat doe ik nu al, aangezien er anders een buik in de weg zit :D
Ik heb de indruk dat de beeldvorming niet alleen in de reguliere media (als je daar tenminste mee bedoelt: op de rug baren in een ziekenhuisbed, beide benen ondersteund) het beeld geeft van gespreide benen. Een plaatje als deze suggereert dat ook:



In mijn opblaasbad kan ik mijn knieën niet wijder uiteen doen dan op het plaatje bij 'sitting'. Dan kom ik al tegen de zijkanten aan.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 09:38:22 #78
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185930651
Ik zie nu pas dat ik "badden" schreef :'( ik herken mezelf niet meer
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 30 maart 2019 @ 09:39:24 #79
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185930659
Hee Bobby, en een groter gewoon opblaasbadje aanschaffen? Kan je ook gewoon nog gebruiken later in de tuin :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_185930674
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 09:39 schreef pinquit het volgende:
Hee Bobby, en een groter gewoon opblaasbadje aanschaffen? Kan je ook gewoon nog gebruiken later in de tuin :D
Ja, dat is ook een goede! ^O^

Ik ga eens uitgebreid op zoek.

Badden _O-
pi_185930739
Ja, je hebt gelijk Bobby, alhoewel je ook vaak ergens leunt en het in de praktijk dus zo is dat je je benen niet per se superwijd spreid. Maar het is zeker wel prettig als je de ruimte hebt om je benen zover open te doen als je wilt!

Zijwaarts in het bad zitten?!
pi_185930845
Ik hing dus over de rand van het badje met m’n knieeen uiteen en wilde eigenlijk zo bevallen. Totdat de verloskundige zei, draai je maar om en dan kun je gaan persen.
Druif die ik was deed dit ook maar het lukte van geen kant omdat ik klein ben en nergens houvast aan had :')
Ik zweefde door het badje heen.
Dit keer ga ik het gewoon op mijn manier doen, hangend over de badrand met m’n knieeen zover mogelijk uiteen zoals op het plaatsje bij ‘birth pool’.
pi_185930880
Zo zat ik ook inderdaad. Mijn knieen trouwens niet het wijdst uiteen, maar ergens tussenin, gewoon hoe het het fijnst voelde ja. Tussen birth pool en kneeling in zeg maar. En dan in bad op de rand geleund, met mn hoofd in mn moeders schoot.
pi_185931390
Bevallen in eigen bad is inderdaad ook nog een idee! Tegen die tijd maar eens vragen hoe mijn verloskundige daar over denkt. Ik wil dit keer het liefst alles samen doen met alleen vriendlief. Verloskundige wel aanwezig, maar niet perse in dezelfde ruimte. Dat wilde ik de vorige keer al graag, maar dat zag mijn vriend niet zitten. Ben benieuwd hoe hij daar nu in staat. Maar goed, pas 5 weken vandaag dus nog alleeeee tijd om daar over na te denken haha :D

Succes VFT, ik hoop dat je vandaag je baby mag ontmoeten O+

Is het trouwens normaal dat ik nu al geen lekker zittende broek/panty/legging kan vinden :{? Alles voelt strak en naar aan mijn buik..
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_185931684
@Sicilia jup, hier zat voor de positieve test al niks meer lekker :P
pi_185931888
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 11:10 schreef Flav het volgende:
@:Sicilia jup, hier zat voor de positieve test al niks meer lekker :P
Fijn he :X
Ik ging net op zoek naar mijn positiebroeken, niet dat ik ze al aan zou doen, maar wilde even kijken welke ik allemaal had, maar ik denk dat ik ze weggedaan heb }:| Nergens meer te vinden! Zonde wel..
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_185932148
Mijn positiebroek is stuk gegaan... dikke zeg! :(

Nu moet ik toch binnenkort naar die verschrikkelijke prenatal :')

*hekel aan winkelen*
Schudden voor gebruik
pi_185932155
Zeker zonde! Zo kan ik mijn korte broek nergens vinden...
Schudden voor gebruik
pi_185932661
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 11:40 schreef Stippelrientje het volgende:
Mijn positiebroek is stuk gegaan... dikke zeg! :(

Nu moet ik toch binnenkort naar die verschrikkelijke prenatal :')

*hekel aan winkelen*
Marktplaats!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_185932815
That reminds me, ik moet mijn zomer-positiekleding eens in de verkoop gooien ;)
pi_185933681
Voor de dames die geïnteresseerd zijn om te gaan bevallen in bad. Hier een hele mooie site incl. filmpjes! Heeel erg mooi! O+ https://www.bevallingsbad(...)badbevalling-videos/ O+ O+ O+
pi_185938959
Ik kom afscheid nemen. De liefde voor Fred is groot, de borstvoeding loopt als een tiet (misschien iets te goed, er liggen ondertussen al zes voedingen in de vriezer omdat Fred de stroom niet aan kan). Ik heb een flinke dosis kraamtranen, waaronder groot verdriet dat ik niet meer zwanger ben. Vreemd want ik voel me ontzettend rijk met mijn drie fantastische mannen.

Mijn man doet het geweldig, Frits is dolgelukkig met zijn broertje en zou hem het liefste de hele dag vasthouden.

Fred is een hele andere baby dan Frits was. Rustiger, maar we verwachten dat we daar over een week of twee onze mening over bij mogen stellen.

Tot snel of juist niet zo snel in het babytopic!
  zaterdag 30 maart 2019 @ 20:21:08 #93
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_185938979
Ken je dat, word er een plan gemaakt maar gebeurt het tegenovergestelde.
Vlak na mijn vorige post kwamen ze er achter dat mijn vliezen waren gebroken en de baby gepoept had in het vruchtwater. Hierna ben ik ingeleid en is vanmorgen onze zoon
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
geboren ❤
Totaal niet volgens plan maar hij is kerngezond en dat is het belangrijkste. Ik ga het nog een keer van me afschrijven hier
  zaterdag 30 maart 2019 @ 20:23:58 #94
342418 VKV
Plausibel
pi_185939029
VFT Gefeliciteerd met jullie zoon O+ Het liep niet volgens plan maar hopelijk doet dat niks tekort aan het genieten van jullie kleine.
pi_185939038
VFT, gefeliciteerd met jullie kerngezonde zoon! Het klinkt turbulent, hopelijk helpt het mooie resultaat bij de verwerking :*
pi_185939102
Gefeliciteerd, VFT!
  zaterdag 30 maart 2019 @ 20:34:41 #97
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185939272
VFT, gefeliciteerd!!! *O* Ben benieuwd naar je verhaal, maar wat fijn dat het goed met hem gaat O+

Dag Cho :W Hopelijk tot snel!
Ik kan echt genieten van hoe verliefd je klinkt, trouwens O+
pi_185939314
VFT gefeliciteerd! Daar is ie dan éindelijk O+ *O*
pi_185939494
VFT gefeliciteerd!! O+ *O*
pi_185939803
Gefeliciteerd VFT O+
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  zaterdag 30 maart 2019 @ 21:00:13 #101
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_185939873
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 20:21 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Ken je dat, word er een plan gemaakt maar gebeurt het tegenovergestelde.
Vlak na mijn vorige post kwamen ze er achter dat mijn vliezen waren gebroken en de baby gepoept had in het vruchtwater. Hierna ben ik ingeleid en is vanmorgen onze zoon
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
geboren ❤
Totaal niet volgens plan maar hij is kerngezond en dat is het belangrijkste. Ik ga het nog een keer van me afschrijven hier
Van harte gefeliciteerd met jullie zoon O+.
pi_185939922
Cho, alles zo herkenbaar, de liefde voor de mannen, en het verdriet om het einde van de zwangerschap ;( Na een half jaar is het gesleten, echt waar :* Tot straks in het babytopic!

Gefeliciteerd VFT O+ *O*
pi_185940021
Gefeliciteerd VFT! Het valt echt niet te plannen allemaal..
Nu in ieder geval lekker genieten!
  zaterdag 30 maart 2019 @ 21:07:59 #104
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185940022
Dat ging ineens rap dan VFT :D gefeliciteerd!! *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 30 maart 2019 @ 21:59:42 #105
480396 Sisu
Oudgediende
pi_185940781
Vft heeft de ultieme fokwet baby gebaard O+
Gefeliciteerd!


En cho, begrijp je helemaal.
Die heimwee kan mij soms ook weleens overvallen als ik eraan denk dat Mn baby ook geboren gaat worden.


Ff iets anders.. waarom krijgt een baby eigenlijk vit k toegediend na de bevalling en wil ik dat?
Zonder hoop geen leven.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 22:03:04 #106
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_185940826
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 21:59 schreef Sisu het volgende:

Ff iets anders.. waarom krijgt een baby eigenlijk vit k toegediend na de bevalling en wil ik dat?
Voor bloedstolling, anders kunnen daarmee problemen ontstaan: https://www.pregnancybirthbaby.org.au/vitamin-k-at-birth
Overigens gebeurt dit in de USA en VK meestal met een injectie, hier is het toch meestal met druppels?

Gefeliciteerd VFT *O* *O* *O* Mooie naam!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_185940915
Gefeliciteerd VFT! O+
pi_185941091
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:14 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Marktplaats!
Dat vind ik teveel gedoe... haha
Schudden voor gebruik
pi_185941106
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 20:20 schreef Cholula het volgende:
Ik kom afscheid nemen. De liefde voor Fred is groot, de borstvoeding loopt als een tiet (misschien iets te goed, er liggen ondertussen al zes voedingen in de vriezer omdat Fred de stroom niet aan kan). Ik heb een flinke dosis kraamtranen, waaronder groot verdriet dat ik niet meer zwanger ben. Vreemd want ik voel me ontzettend rijk met mijn drie fantastische mannen.

Mijn man doet het geweldig, Frits is dolgelukkig met zijn broertje en zou hem het liefste de hele dag vasthouden.

Fred is een hele andere baby dan Frits was. Rustiger, maar we verwachten dat we daar over een week of twee onze mening over bij mogen stellen.

Tot snel of juist niet zo snel in het babytopic!
O+ Wat heerlijk!

Tot over tig weken! :*
Schudden voor gebruik
pi_185941114
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 20:21 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Ken je dat, word er een plan gemaakt maar gebeurt het tegenovergestelde.
Vlak na mijn vorige post kwamen ze er achter dat mijn vliezen waren gebroken en de baby gepoept had in het vruchtwater. Hierna ben ik ingeleid en is vanmorgen onze zoon
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
geboren ❤
Totaal niet volgens plan maar hij is kerngezond en dat is het belangrijkste. Ik ga het nog een keer van me afschrijven hier
O+ gefeliciteerd!
Schudden voor gebruik
pi_185941527
Nieuwe ontdekking: niezen met een volle blaas is geen goed idee.

Ik dacht even dat mijn vliezen waren gebroken :')
pi_185941753
Gefeliciteerd VFT! Mooie naam ook!

Vit K wordt hier per injectie toegediend (omdat je dan zeker weet hoeveel de baby binnenkrijgt/houdt). Ik heb het bij mijn eerste twee niet gedaan. Beide keren toen, en deze keer ook had ik afgesproken dat de vit K alleen toegediend zou worden als er risico factoren waren die het risico op een bloeding bij baby vergrootten (zeer zware bevalling voor baby, blauwe plekken, vacuum bevalling etc).
Als het een ‘rustige’ bevalling is kiezen wij voor geen vit K.


Hier heb ik bij mijn badbevalling bijna de hele tijd op mijn handen en knieen gezeten en met mijn armen op de rand gehangen.

Bij mijn eerste bevalling (zonder bad), heb ik uren onder de douche gezeten op mijn handen en knieeen, met de straal op mijn onderrug. Was ook heel fijn....
pi_185941875
Gisteren kinderfeestje gehad, mijn oudste is nu 5! Was erg gezellig, maar ik ben wel gesloopt. 12 kinderen, gelukkig met ouders, en ik dus de hele ochtend in de weer om voor 30 mensen lunch en snacks te maken. Uiteindelijk was het wel echt geslaagd, dus het was het waard.

Maar het volgende kinderfeestje (4 dagen voor mijn uitgerekende datum) gaan we ergens doen waar ik zelf wat minder hoef te doen. Of dan mag man het regelen...

En nu gaat mijn oudste vanaf morgen voor het eerst naar de basisschool... oh wat vindt hij het spannend! En ik ook voor hem! Hij had er eerst heel veel zin in, maar na de laatste keer een half dagje meedraaien is het hem toch tegengevallen en nu wil hij eigenlijk niet meer 😭😭😭
  zondag 31 maart 2019 @ 01:00:35 #114
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_185943148
VFT *O*
Gefeliciteerd O+
pi_185943206
Wat dapper zo kort voor je UD!
Schudden voor gebruik
pi_185943281
VFT jeeeuujj! Daar is je mooie man! Kun je eindelijk opa goed nieuws geven. Ben benieuwd naar je verhaal. *O*

Daag Cho! Tot snel.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zondag 31 maart 2019 @ 07:32:30 #117
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185944078
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 22:42 schreef CaVaBien het volgende:
Nieuwe ontdekking: niezen met een volle blaas is geen goed idee.

Ik dacht even dat mijn vliezen waren gebroken :')
Tip van m'n fysio: nies over je schouder (of in je schouder), met je romp dus gedraaid. Dan is de druk op je blaas veel minder!

Dodoria, gefeliciteerd met je grote! Vandaag een dagje bijkomen?
  zondag 31 maart 2019 @ 09:25:39 #118
208890 June.
Seriously?
pi_185944716
Gefeliciteerd VFT! O+
Shine bright like a diamond.
  zondag 31 maart 2019 @ 10:00:05 #119
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185945029
@BobbyMcGee volgende week bij kruidvat: L/XL/XXL opblaasbare baden. Die laatste is ¤19,99 en dan kunnen al je buren ook mee in het bevalbad :P
Ik heb overigens geen enkel idee over bevalbaden dus misschien voldoet dit niet aan de eisen, hoor, maar moest aan je denken :s)
  FOK!fotograaf zondag 31 maart 2019 @ 10:56:58 #120
148247 taxibabe
pi_185945887
VFT, gefeliciteerd!! Wat een mooie naam!
  zondag 31 maart 2019 @ 11:56:09 #121
426379 elamanilo
elämänilo
pi_185946774
*O* *O* *O* VFT Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoon!

Over vit K:
Ik las laatst daarover dat er onderzoeken zijn geweest dat de eerste colostrum van moedermelk heeel grote hoeveelheden vitamine K bevat. Als je je baby dus borstvoedt, vooral vanaf het begin zonder bijvoeding, dan krijgt je baby genoeg binnen. Dat er met moedermelk niet genoeg zou zijn, stamt nog uit de tijd dat baby's vaak in ziekenhuizen werden geboren en in andere ruimtes verbleven en waarbij de borstvoeding aan het begin niet altijd makkelijk op gang kwam en/of er meer bijvoeding werd gegeven (suikerwater en zo).

Daarnaast is er geen goed basis uitgangspunt van de hoeveelheid die een baby 'zou moeten hebben'. Nu wordt soms gezegd dat baby's 'te weinig' hebben, maar dat is niet echt goed gefundeerd omdat niemand eigenlijk weet wat het natuurlijke uitgangspunt is (nu wordt dat gebaseerd op wat een volwassenen zou moeten hebben, maar zelfs daarvan is niet per se een natuurlijk uitgangspunt bekend). Ik zelf denk dat het misschien juist nodig is om minder te hebben ivm de veranderende bloedsomloop vlak na de geboorte. En dat het daarom pas met het eerste colostrum wordt doorgegeven.

Als je baby extra risico's heeft op bepaalde bloeding, bijv. door vaccuumtang verlossing, dan kun je wellicht juist wel overwegen om vit K bij te geven omdat dat kan helpen om bepaalde zulke bloedingen te verminderen. Maar bij laagrisico baby's komen die bloedingen zo weinig voor, dat ik zelf niet preventief daartegen stoffen wil toedienen bij m'n netgeboren baby.

Hier dus gekozen om geen vit K te geven, ik kan zelf evt. op mijn (natuurlijke) inname letten om via de borstvoeding door te geven. Ik ga er vanuit dat als ik voldoende heb om door te geven, dat er dan altijd genoeg wordt doorgegeven via de bv. Ik let dan dus liever zelf op mijn voeding.
  zondag 31 maart 2019 @ 12:00:41 #122
426379 elamanilo
elämänilo
pi_185946833
Over kinderfeestjes ;)
Gisteren had mijn oudste een verjaardagsfeestje in Monkey Town.... Ik was er nog nooit geweest, maar ik ging nu mee en nam m'n peuter ook mee omdat ik dacht dat ie daar dan ook wel even kon spelen.

Maar jongens, wat een verschrikking is dat! En dan was het nog een relatief rustige dag omdat het zulk mooi weer was, hoorde ik. Het was één en al chaos! Mijn peuter was ook echt overwhelmed en had echt heel veel tijd nodig om op ontdekking te gaan. En dan moest ik ook nog mee, terwijl ik daarvoor de badkamer had schoongemaakt dus mijn lichaam een beetje aan z'n eindje was voor de dag. :') Anyway, dat was eens en nooit weer. Ik vond het echt niet tof om daar te zijn. Zeker als je steeds meer behoefte krijgt aan coconnen. Het is het me iig ook niet waard om op een regenachtige dag m'n kinderen vermaak te bieden, dan kan ik wel leukere dingen bedenken dan zoiets.... Brrr.

Mijn grote dochter is ook bijna jarig. Ik denk dat we naar de houten speeltuin op het strand gaan. Dat is een piratenschip. Dan maken C. en ik een schatkaart waarmee ze kunnen spoorzoeken en dan uiteindelijk bij die speeltuin uitkomen. Allemaal zo'n zakdoek om hun hoofd geknoopt als piraatjes of zo. En daarna een ijsje halen bij de toko op de boulevard.
  zondag 31 maart 2019 @ 12:08:47 #123
426379 elamanilo
elämänilo
pi_185946939
Verder is mijn buik zo groot... Veel groter dan vorige keren. Ik moet nog een afspraak maken bij de vroedvrouw, mijn eigen vroedvrouw is tijdelijk uit de running ivm een operatie. Dus nu 'moet' (niks moet natuurlijk) ik een afspraak maken bij 1 van haar praktijkgenoten, maar ik ben zo slecht in afspraken maken en dan ook nog bij een onbekende, dus ik stel het telkens uit met als gevolg dat ik het eigenlijk de hele tijd maar niet doe. Maar ik begin me nu toch een soort van 'zorgen' te maken dat m'n buik zo ontzettend groot is... Ik weet dat het niets zegt over de baby die er in zit, maar het is zo anders dan vorige keren. Straks baar ik opeens een reuze baby of zo. :') En ook dat ik nog zo'n 7 weken verder ga groeien, dan val ik om... Eigenlijk zijn het niet per se zorgen, maar voel ik mezelf gewoon zo'n walvis en zoek ik wat geruststelling over dat het goed is of zo. Het lukt me niet om mezelf dat meer te geven merk ik. Als ik mezelf in de spiegel zie, dan moet ik er van huilen dat ik zo omvangrijk ben.
  zondag 31 maart 2019 @ 12:21:05 #124
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185947100
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 22:42 schreef CaVaBien het volgende:
Nieuwe ontdekking: niezen met een volle blaas is geen goed idee.

Ik dacht even dat mijn vliezen waren gebroken :')
_O-

Gefeliciteerd VFT!
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  zondag 31 maart 2019 @ 12:32:07 #125
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185947283
Ela wat naar dat je er zo verdrietig van wordt! Misschien helpt het je wel om snel afspraak te maken bij een andere vroedvrouw, al is het maar voor die extra controle en om je zorgen uit te spreken. Kan C. anders geen afspraak voor je maken?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 31 maart 2019 @ 12:36:32 #126
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185947348
Over vit. K: Ik sta er hetzelfde in als Ela.

Die 'normaalwaarde' is een gek iets. Als alle baby's een tekort zouden hebben bij geboorte, zal dat heus wel normaal zijn ;)
Verder las ik dat het vooral nodig zou zijn bij de weinig baby's die geboren wordt met een galgang atresie, die hebben een verstoorde vit. K opname. Maar daarbij helpt inname helemaal niet, want ze kunnen het niet opnemen :+ dus nja.

Aan de andere kant kun je denken: ach, het is maar een paar druppels vit. K. Doet geen kwaad verder.

https://www.google.com/am(...)/vitamine-k-2-0/amp/

Lees anders dit eens door Sisu!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 31 maart 2019 @ 12:41:25 #127
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_185947423
Bobby, nuttig plaatje inderdaad :Y. *slaat op voor geboorteplandingen*.

Ik heb thuis een gewoon ligbad dus wellicht dat ik daar ook nog wel een tijd in ga tijdens bevalling, maar mijn buik komt nu al boven het water uit. Verder ga ik gewoon lekker zoeken naar een houding waar ik mij het meest comfortabel in ga voelen, luisteren naar lichaam etc O+.

Cho, wat klink je heerlijk verliefd O+ Tot over een paar maanden in het babytopic :W

VFT, gefeliciteerd met je zoon! *O*

Sisu, na aanleiding van jouw post ben ik gisteren eens verder gaan zoeken, want door dit soort posts moet mijn hoofd ineens ook echt alles weten. Ik kwam uiteindelijk uit bij onder andere dit bericht van het UMCG met in ieder geval een medische onderbouwing waarom het nuttig kan zijn. Maar verder dan artikelen lezen ben ik nog niet.

Oef Ela, krijspaleis :X. Ik ben 1x in een ander paleis geweest toen een vriendin met haar 3 kinderen toevallig hier in de buurt op vakantie waren, maar mijn hemel. _O- Zo ontzettend veel prikkels, ik zou er nu als zwangere echt niet tegen kunnen.
En als ik je andere post lees, wil ik je het liefst NU een knuffel komen geven en je overladen met liefde. Lieve lieve ela, er groeit een prachtig mensje in je. Je lijf heeft al 2 prachtige kinderen op de wereld gezet, maar ook dat heeft effect op je lichaam en zal er ook zeker voor zorgen dat je lichaam deze zwangerschap weer anders ervaart. Er hebben immers al 2 prachtige kinderen in dezelfde baarmoeder mogen wonen voor 9 maanden O+. Gun jezelf die afspraak bij de praktijkgenoot, je zit bij deze praktijk omdat ze een visie op geboortezorg hebben die bij jou past. Echt, het komt goed :*.

Hier heb ik vannacht wat raar geslapen door drukke buikbaby. Iemand neemt denk ik de boodschap 'vanaf 28 weken dagelijks voelen' nogal netjes mee in het activiteitenpatroon en is voor mijn gevoel begonnen aan een herschikking van mijn organen. Echt, fijne buikbewoner dit :P.

Voor zij die wat leedvermaak willen, er kwam gisteren in mijn facebook-juni-groepje een belachelijke Amerikaanse trend op het gebied van geboorte voorbij waarbij ik zowat in mijn broek plaste van het lachen. Delivery room decoration.
Hier wat prachtige voorbeelden _O- .
pi_185947431
Ik begin me toch wel zorgen te maken over de bevalling. Vannacht werd ik wakker op m’n rug en kon niks meer van de pijn aan m’n bekken.
Vriendlief had nachtdienst dus die kon me niet helpen met draaien. Ik dacht nog, als nu de bevalling begint ben ik de sjaak want ik kan me niet bewegen.

Zijn er hier dames die ervaring hebben met bevallen met bekkeninstabiliteit?
Ik merk dat ik nu savonds echt niks meer kan en dat maakt me best ongerust ;(
  zondag 31 maart 2019 @ 12:45:18 #129
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185947470
Bleeh Flav, wat supernaar en een beetje eng.

Krijg je van je therapeut wel oefeningen? Als je nou de volgende keer op je rug ligt, probeer dan je heupbotten naar elkaar toe te duwen, dan wordt het bekkenzootje weer een soort van stevig geheel. Je zal dan toch even door de pijn heen moeten, maar dan 1 knie omhoog en die knie over je andere been laten 'vallen' om zo op je zij te draaien. Dus terwijl je je heupbotten naar elkaar toe duwt.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 31 maart 2019 @ 13:06:04 #130
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_185947758
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 12:42 schreef Flav het volgende:
Ik begin me toch wel zorgen te maken over de bevalling. Vannacht werd ik wakker op m’n rug en kon niks meer van de pijn aan m’n bekken.
Vriendlief had nachtdienst dus die kon me niet helpen met draaien. Ik dacht nog, als nu de bevalling begint ben ik de sjaak want ik kan me niet bewegen.

Zijn er hier dames die ervaring hebben met bevallen met bekkeninstabiliteit?
Ik merk dat ik nu savonds echt niks meer kan en dat maakt me best ongerust ;(
Ja, ik. Heb dagen gehad dat ik me uit bed liet glijden omdat opstaan niet lukte. Is toch goedgekomen :). Als het even kan is het misschien prettig om de zwaartekracht te laten helpen. En eventueel in bad bevallen? Dan ben je ook lichter.

[ Bericht 0% gewijzigd door Helsinki op 31-03-2019 13:13:49 ]
pi_185947866
@pinquit ik zal het eens proberen met het tegen elkaar duwen. Uiteindelijk is het wel gelukt na 10 minuten sjravelen en naar links deed ietsjes minder pijn dan naar rechts vallen. Zoveel pijn had ik nog niet eerder gehad, normaal kan ik er goed doorheen bijten maar dit was echt heftig. Kreeg zelfs m’n benen niet opgetrokken wat normaal wel lukt.

Mag vrijdag weer naar de fysio.
Heb geen oefeningen, ze zetten elke keer m’n bekken terug in de juiste stand en masseren de aanhechtingen los. Dat hielp tot voorheen geweldig maar nu de laatste 2 weken is het niet meer voldoende helaas.

@Helsinki het wordt indd een badbevalling, hij staat al klaar :)
Hoop alleen dat ik geen of weinig last heb van het bekken tijdens het persen, daar ben ik een beetje bang voor.
pi_185948076
quote:
[

Voor zij die wat leedvermaak willen, er kwam gisteren in mijn facebook-juni-groepje een belachelijke Amerikaanse trend op het gebied van geboorte voorbij waarbij ik zowat in mijn broek plaste van het lachen. Delivery room decoration.
Hier wat prachtige voorbeelden _O- .
oh my!!
Schudden voor gebruik
  zondag 31 maart 2019 @ 13:48:15 #133
426379 elamanilo
elämänilo
pi_185948418
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 12:42 schreef Flav het volgende:
Ik begin me toch wel zorgen te maken over de bevalling. Vannacht werd ik wakker op m’n rug en kon niks meer van de pijn aan m’n bekken.
Vriendlief had nachtdienst dus die kon me niet helpen met draaien. Ik dacht nog, als nu de bevalling begint ben ik de sjaak want ik kan me niet bewegen.

Zijn er hier dames die ervaring hebben met bevallen met bekkeninstabiliteit?
Ik merk dat ik nu savonds echt niks meer kan en dat maakt me best ongerust ;(
Er is ook een app ‘rost moves’ waarbij goede bekkenoefeningen/houdingen worden uitgelegd. Inderdaad voor omdraaien in bed en opstaan en van alles. :*
pi_185948739
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 13:12 schreef Flav het volgende:
@:pinquit ik zal het eens proberen met het tegen elkaar duwen. Uiteindelijk is het wel gelukt na 10 minuten sjravelen en naar links deed ietsjes minder pijn dan naar rechts vallen. Zoveel pijn had ik nog niet eerder gehad, normaal kan ik er goed doorheen bijten maar dit was echt heftig. Kreeg zelfs m’n benen niet opgetrokken wat normaal wel lukt.

Mag vrijdag weer naar de fysio.
Heb geen oefeningen, ze zetten elke keer m’n bekken terug in de juiste stand en masseren de aanhechtingen los. Dat hielp tot voorheen geweldig maar nu de laatste 2 weken is het niet meer voldoende helaas.

@:Helsinki het wordt indd een badbevalling, hij staat al klaar :)
Hoop alleen dat ik geen of weinig last heb van het bekken tijdens het persen, daar ben ik een beetje bang voor.
Deze oefeningen kreeg ik toen mijn zenuw bekneld was en hebben ontzettend geholpen. Ik ben nog steeds pijn vrij. Excuses voor de kwaliteit, het was een foto voor mezelf omdat ik ze altijd na het wakker worden deed en niet opzoek wilde naar het A4tje.
https://www.imageshack.us/i/plaq9VGYj (copy/paste deze link)

Spreidoefening, lig op je rug, zet je voeten naast elkaar knieën gebogen, spreidt je knieën en laat ze helemaal naar beneden zakken tot ze al dan niet het matras raken. Blijf zo 2 min liggen. Daarna schuif je ze 1 voor 1 in een rechte positie weer naar elkaar zodat je weer recht ligt met je benen plat op het matrad. Dus niet weer omhooghalen via de bovenbeenspier en dan ze strekken, dan ben je de ontspanning kwijt.

Vanuit de ligpositie ga je door naar oefening twee, om en om je been uit strekken naar je voeteneind toe. 10x per been.

Dan pak je een been vast die trek je naar je borst. 20 sec vasthouden. Dan het andere been.

Vervolgens zet je beide benen weer met knieën gebogen en voeten plat op het matras neer. Breng een voet naar je toe en leg die op de knie van je andere been. Duw je knie van het been dat je omhoog bracht van je af. 20 sec vast houden. Zet je been terug, breng de ander omhoog, voet rusten op knie en dus de knie van je omhooggebrachte been van je af. Om de stretch nog intensiever te maken kun je ipv je voet op je andere knie te laten rusten vast pakken bij de enkel en naar je toe trekken en met je andere hand de knie van je af duwen.

Zet je voeten weer naast elkaar op het matras, knieën gebogen. Duw je tenen van je ene voet in het matras, 5x, en vervolgens je hak 5x. Dan de andere voet.

Bol-hol kan staand. Leun ergens op voorover en maak je rug een aantal keer bol en hol, daarna maak je een paar keer een beweging alsof je kwispelt.

De laatste oefening voor de diepe buikspier, doe je ook liggend op je rug. De diepe buikspier span je aan door ksssssttt te zeggen. Dan span je enkel die aan en niet je andere die je juist moet ontzien. En dan leg je een voor een je been neer en weer gebogen. Ondertussen in de gaten houdend of je nog steeds enkel je onderste buikspieren gebruikt door te kssst'en. :P

De brug kon ik niet, dat deed teveel zeer, dus die weet ik niet.

De kssst hielp me ook enorm met bvb traplopen. Als ik eerst mijn diepe buikspieren aanspande werd mijn bekken ontzien.

Hopelijk kan iemand er iets mee. Mij heeft het echt enorm geholpen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Rebubbled op 31-03-2019 14:16:13 ]
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_185948871
Oké tinypic trolt me dus ik heb er een imageshack link van gemaakt.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_185949221
Over vit K toen ik daaraan dacht, Kwam er gelijk in mij op van tuurlijk geef je dat je baby is belangrijk. Toen ging ik na denken en ging ik de vraag stellen aan mijzelf van waarom? Ik heb mij er nooit in verdiept en N. heeft het gekregen, maar het is wel een interessant onderwerp. Ik kwam onder andere bij deze website uit - https://www.google.com/am(...)re-kant%3fformat=amp -
Dat het eigenlijk toch niet zo zelf sprekend is als dat we bijna allemaal denken. Want tsja "alles wat medici met onze baby doet zal wel goed zijn". Maar je hebt zelf ook natuurlijk nog de keuze wat JOU kindje binnen krijgt. Ik ga mij zeker er nog meer in verdiepen. En handsoff bevallen dat spreekt mij nu ook wel aan deze zwangerschap. maar goed eerst maar even de termijnecho afwachten.... spannende tijd dit.. het liefst was ik al op het einde bijna...
  zondag 31 maart 2019 @ 14:47:21 #137
426379 elamanilo
elämänilo
pi_185949337
Het lijkt een beetje op de oefeningen die ik heb om m'n bekken weer te stabiliseren.

Naast de oefeningen in die app (Rost Moves), die vooral tips en aanwijzingen geven voor alledaagse handelingen en hoe je bekken daarbij zo stabiel mogelijk te houden.

Dit zijn de oefeningen die ik kreeg:

1. Liggend op je rug op bed. Een riem om je bovenbenen. Benen opgetrokken, duw je benen uit elkaar (weerstand van de riem) en laat de spanning langzaam weer los. 6x herhalen.

2. Liggend op je rug op bed. Trek beide benen op en laat je knieën opzij zakken. Span omstebeurt je bilspieren links en rechts aan, houd een aantal tellen vast en laat los. Doe dit ongeveer een minuut.

3. Liggend op je rug. Trek het been op aan de kant waar het het meest pijnlijk is. Buig en strek je been, zonder je voet van z'n plek te halen (je duwt je hiel of bal van je voet telkens in het matras zeg maar). Je spant hierdoor spieren aan rondom je bekken. Doe dit totdat de pijn wegzakt aan deze kant. Eindig altijd met een 'buiging'. Doe daarna de andere kant op dezelfde manier.

4. Liggend op je rug op bed. Trek beide benen op. Til je billen van het matras af (zo ver als lukt, hoeft niet ver te zijn). Niet vanuit je buikspieren, maar vanuit je bilspieren liften. Houd een aantal tellen vast en zak weer terug. Herhaal 6x.

Bekkenfysio's die met de Röst methode werken, die geven deze en andere oefeningen. Mijn bekkenfysio vertelde ook dat regulier werkende bekkenfysio's de oefeningen niet kennen/gebruiken en enkel masseren en rust/ontspanning voorschrijven. Maar zowel m'n bekkenfysio als m'n vroedvrouw vertelden beide dat deze oefeningen dus echt een positief effect hebben. Niet enkel de pijn stabiliseren, maar dus zelfs verbeteren óók nog in de zwangerschap. Na de bevalling krijg ik andere bekkenoefeningen om m'n bekken te helpen herstellen.

Bij mij werken de oefeningen dus ook echt zo positief. Waar ik voorheen soms amper wat kon door de pijn, kan ik nu eigenlijk alles weer zonder pijn, máár wel gedoseerd. Dus grofweg gezegd maar 1 lichamelijke inspanning (alleen boodschappen doen, of alleen een lange wandeling maken of alleen stofzuigen etc) op een dag en daarna telkens goed mijn lichaam rust geven (door te liggen, zitten belast het bekken nog steeds, echt liggen geeft werkelijke ontspanning aan het bekken). En ik doe deze oefeningen 1x per dag. Ik hoorde ook dat sommige vrouwen ze meerdere malen per dag doen om hun bekken goed stabiel te houden, dat is voor mij dus niet eens nodig. Het kost gelukkig ook echt maar 5 minuten tijd of zo, dus heel goed te doen vind ik. En ik sta er echt verbaasd van dat m'n bekken dus gewoon vooruit zijn gegaan, in de zwangerschap terwijl m'n buik groot is. ;) :D

Maar ik had al vaker reclamepraatjes gehouden :P

M'n bekken stond vooraf trouwens wat verwrongen en nadat ik een week alleen al de dagelijkse stabilisatie had toegepast (alleen die van de app) was m'n bekken al bijna weer rechtgetrokken. De week erna begon ik met de oefeningen in bed en toen ik daarna terugkwam was m'n bekken gewoon weer helemaal recht. Aan beide kanten evenhoog en ook aan beide kanten evenver naar buiten gedraaid.

Over de bevalling vertelde mijn bekkenfysio nog dit (ik vroeg ook om tips om m'n bekken niet te overbelasten bij de bevalling) :

Het best is verticaal bevallen in je eigen gekozen houding (instinctief kies je eigenlijk altijd de beste houding voor jouw lichaam en je baby).
Bevallen in bad (al is het alleen maar weeën opvangen) helpt mee om het voor je lichaam lichter te maken en minder druk op je bekken te geven. Ook warm water onder de douche helpt om je bekken te kunnen ontspannen.
Mocht je bij het persen/uitdrijffase je benen vast willen houden, doe dit dan altijd zelf en zo symmetrisch mogelijk (beide kanten tegelijk) om je bekken zo stabiel mogelijk te houden! Dus niet door anderen laten vasthouden/optrekken, want die hebben allebei een andere kracht en daardoor heb je juist meer belasting op je bekken, wat zorgt voor beduidend meer klachten bij het herstel.
Bekkensqueeze tijdens de bevalling helpt ook mee om je bekken op een stabiele manier te openen. Hierbij duwt iemand aan beide kanten aan de bovenkant van je bekken. De onderkant van je bekken opent zo terwijl de bovenkant bij elkaar blijft. Voor veel vrouwen erg prettig tijdens de bevalling!
En de shaking the apples oefening tijdens de bevalling is ook fijn, juist met behulp van een doek het bekken 'los'schudden. (Zie ook spinning babies)
En je gezicht zo ontspannen mogelijk houden noemde ze ook nog. Omdat de spanning in je gezicht, met name kaken, correspondeert met de spanning in je bekkenbodem.

Na de bevalling (veel!) rust nemen in bed. Liefst echt die eerste 10 dagen blijven liggen (natuurlijk wel douchen/toilet), maar echt niet teveel rechtop zitten/lopen, om je bekken zoveel mogelijk rust te geven van de inspanningen. Het lijkt misschien lang, maar zeker op langere termijn kan het enorm veel verschil maken als je last hebt van je bekken in de zwangerschap.

In het boek van Ina May las ik ook nog de tip om zo gezond mogelijk te eten om je lichaam in zo'n optimaal mogelijke conditie te houden/brengen. Met name vooral pure (biologische) groente en fruit. En zo min mogelijk fabrieksbewerkt voedsel.

Niet altijd even makkelijk ;) maar houdt daarbij in je hoofd dat je vooral de basis van 'goede' dingen eet en dat je je niet druk hoeft te maken over de minder goede dingen. Als je lichaam verzadigd raakt met de goede stoffen, dan daalt de behoefte aan minder goede dingen namelijk vanzelf. Het gaat in de eerste instantie dus vooral om het aanvullen van goede stoffen in je lichaam. Dat je daarnaast ook toegeeft aan een koekje her en der of zoiets, dat geeft niet. Zolang je er ook maar voor zorgt dat je goede groente en fruit binnenkrijgt.

[ Bericht 3% gewijzigd door elamanilo op 31-03-2019 14:55:02 ]
  zondag 31 maart 2019 @ 14:59:11 #138
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185949525
Er is bij ons een storing in het waternetwerk geweest vanmorgen (komt nu weer op gang) en nu geldt er tot en met donderdag een 'preventief kookadvies': al het water eerst koken voor consumptie. Het lijkt mij dat er bij een eventuele bevalling ook goed, schoon water nodig is, maar hoeveel? Iemand enig idee? Wij hebben normaal nooit flessen water in huis, maar ben hier nu toch wel onzeker over. De kans op eventuele besmetting in het water is heel klein, maar ik wil ook geen risico lopen. Ik ga niet in bad bevallen, dus dat scheelt heel wat liters :+
Waar gebruikt de verloskundige water voor? En hoeveel ongeveer?
  zondag 31 maart 2019 @ 15:21:06 #139
480396 Sisu
Oudgediende
pi_185949914
Oh, fijn om jullie reacties te lezen. Ik dacht dat jullie me weg gingen zetten als boomknuffelende zweefkees :9
Ik had gisteren een gesprek met een tante tijdens het verjaardagsfeestje van Ro in de tuin. (Heerlijk rustig. Kinderen speelden zoet met het speelgoed in de tuin. Familie fijn met elkaar in gesprek en vooral rust! ).
Zij stelde dat ik me niet gek moest laten maken in het ziekenhuis. Dat veel handelingen erop waren gericht, zodat ik zo snel mogelijk uit het ziekenhuis zou gaan/ alles volgens het boekje moest, maar dat niet alles gericht is op mijn beleving als barende vrouw.
Dus vannacht lag ik daar over na te denken en nu weet ik zeker dat ik voor zo veel mogelijk hands off ga. Laat mij aub gewoon doen wat ik denk dat het fijnste is. Laat me alleen met mijn bevalpartners (hopelijk mijn man en moeder) en onder de douche staan.
Ik herinnerde me opeens weer dat ik vorige keer de eerste persdrang voelde onder de douche in het ziekenhuis en dat de zuster toen zei; "oke nu is het tijd voor het bed. we gaan naar het bed". Ik heb daar nooit twijfels over gehad. Nu denk ik; waarom mocht ik niet gewoon lekker onder de douche blijven? Nu zou ik dus niet meer zo snel mee lopen.

Ela, Kun je de praktijk niet even een mailtje sturen? Doe het nu maar even :*
Het is natuurlijk gewoon prima. Je baarmoeder is gewoon enthousiast en groeit goed.
Misschien kunnen ze een keertje naar jou komen ipv dat jij die reis moet afleggen?
Zonder hoop geen leven.
  zondag 31 maart 2019 @ 16:20:23 #140
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185950904
Toen ik zwanger was heb ik een lang Engels stuk gelezen waarin ze de wetenschappelijke onderzoeken uitlegden waarop het advies voor vitamine K was gebaseerd. Ik kan het niet terugvinden, misschien weet een andere meelezer wat ik bedoel? In ieder geval was mij conclusie dat het geen kwaad kan en wel eventuele ellende kan besparen, en die combinatie maakte voor mij dat ik besloot het wel te laten geven. Even als ander geluid :).

edit: ik bedoel deze.

[ Bericht 14% gewijzigd door Lemijn op 31-03-2019 16:26:33 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 31 maart 2019 @ 16:31:32 #141
426379 elamanilo
elämänilo
pi_185951161
Dank dames voor de support, ik heb net een afspraak gemaakt! :D

Lemijn, ik had in Milli Hill ook gelezen daarover. Toch voelt het voor mij als interventie om 'zomaar' een stof toe te dienen bij mijn netgeboren baby. Dus alleen als er verhoogd risico is, dan overweeg ik het uiteraard.
  zondag 31 maart 2019 @ 17:05:18 #142
208890 June.
Seriously?
pi_185952011
Maar ela, je dient niet zomaar een stof toe. Het is een “maar” een vitamine. Net zoals de foliumzuur die geadviseerd wordt. In dit geval gaat het om een vitamine die essentieel is voor het maken van stollingsfactoren in de lever.

Pasgeboren hebben van nature te weinig vitamine K, doordat er relatief weinig vitamine K in borstvoeding zit gecombineerd met een nog te weinig eigen aanmaak van vitamine K.

De risico’s op bloeding zijn klein (anders zou het meerendeel van de baby’s vroeger doodgebloed zijn) maar kunnen wel zeer ernstig zijn.

Hier een mooi overzichtsartikel. https://www.ncbi.nlm.nih.(...)021393/#!po=0.819672
Shine bright like a diamond.
  zondag 31 maart 2019 @ 17:16:24 #143
426379 elamanilo
elämänilo
pi_185952319
nm

[ Bericht 98% gewijzigd door elamanilo op 31-03-2019 17:20:40 ]
pi_185953118
@Rebubbled dankje voor de foto en het uitgebreide antwoord :)

@elamanilo die oefeningen die je beschrijft doet ze elke keer bij me voordat ze gaat masseren.
Zoals jij ze omschrijft kan ik ze dus ook thuis doen, dankje!
Had indd ook gelezen om m’n benen zelf vast te houden en niet door iemand anders, en het ontspannen van m’n kaken is ook belangrijk ja.
Hopelijk hoeft niemand m’n benen vast te houden en kan ik gewoon verticaal in bad bevallen.

Rust nemen na de bevalling lijkt me heel moeilijk.
Vond het bij V al moeilijk dat ik 2 dagen boven lag, maar nu loopt hij rond en wil ik hem niet te kort doen.
Ik kan heel moeilijk stilzitten daarom komt die bekkenpijn ook weer terug elke keer.

Ik ga met jullie adviezen aan de slag, dankje dames! :* O+
  zondag 31 maart 2019 @ 18:03:06 #145
480396 Sisu
Oudgediende
pi_185953555
*O* ela *O*
Heel goed. Hopelijk Ontmoeten jullie elkaar snel en kan ze je zorgen weg nemen.
Zonder hoop geen leven.
  zondag 31 maart 2019 @ 18:11:02 #146
426379 elamanilo
elämänilo
pi_185953781
quote:
17s.gif Op zondag 31 maart 2019 18:03 schreef Sisu het volgende:
*O* ela *O*
Heel goed. Hopelijk Ontmoeten jullie elkaar snel en kan ze je zorgen weg nemen.
O+
11 april als het goed is! :)
pi_185958734
Stroopwafel, wat een timing zeg.. Ik heb geen idee hoeveel water je klaar moet zetten. Hoe ga je dat doen? Heb je jerrycans aangeschaft?

Lemijn, thnx voor het artikel. Ik lees ook dat het voornamelijk veel ellende kan schelen en weinig kwaad kan, dan ga ik liever voor het voorkomen van eventuele ellende.

Boyfriend heeft zijn baby shower overleefd. Om 7u 's ochtends kwam hij het bed in en om 14u was hij nog steeds een beetje dronken volgens mij. Nugget is gelukkig blijven zitten, dat was mijn grootste angst. Dat ik weeën zou krijgen en hij niet in staat zou zijn me te ondersteunen en de geboorte van zijn kind fatsoenlijk mee te maken. Dit was zijn laatste grote drinkavond. Thank god.

Gisteren de luiste dag in tijden gehad. Ik heb de hele dag in de zon in de tuin gezeten. Zelfs amper op mijn telefoon gezeten. Beetje voor me uit gestaard. Rond 16u naar binnen gegaan, omdat het te koud werd. Geslapen tot 19u, naar de winkel gegaan voor kattenvoer en toen kwam er een vriendinnetje. Vervolgens van 00u tot 11u geslapen met 1x plassen. Ik had het vast nodig.

Ela, wat je zegt over per dag gelimiteerd dingen doen herken ik heel erg. Tijdens de bekkenklachten kon ik echt niet anders en erna ben ik het blijven volhouden. Ik kan het bed afhalen, wassen, drogen en opmaken en thats it. Ik kan de bank stofzuigen. Ik kan met een vriendin lunchen. Dat zijn dan mijn dagactiviteiten. De rest van de dag doe ik niets om die ene activiteit heen. En dat werkt goed.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zondag 31 maart 2019 @ 23:03:02 #148
480396 Sisu
Oudgediende
pi_185961326
Ela, die week moet ik ook voor een echo. Het komt echt goed. Ik stuur je positieve en liefdevolle vibes toe ! :*

Ik probeer het ook tot 2 dingen te beperken. Dat lukt goed in Mn weekend, maar zo gauw de maandag start.. :'(
Ben zo benieuwd hoe deze week zal verlopen.

< basisschool drama >
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Water.. ik zou dus een Grote jerrycan vullen bij je ouders of mensen zonder dit probleem.
Zodat je in ieder geval water genoeg hebt voor een badje.
Maar zal het echt zo erg zijn? Misschien kun je je vk er even over bellen?
En anders heb je gewoon een super chique kind die alleen baadt in evian. :D voor jouw kind alleen het beste water. Fy yummy mommy’s (verschrikkelijke Netflix serie). Met normaal kraanwater in bad. 8)7
Zonder hoop geen leven.
pi_185961907
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2019 23:03 schreef Sisu het volgende:

Water.. ik zou dus een Grote jerrycan vullen bij je ouders of mensen zonder dit probleem.
Zodat je in ieder geval water genoeg hebt voor een badje.
Maar zal het echt zo erg zijn? Misschien kun je je vk er even over bellen?
En anders heb je gewoon een super chique kind die alleen baadt in evian. :D voor jouw kind alleen het beste water. Fy yummy mommy’s (verschrikkelijke Netflix serie). Met normaal kraanwater in bad. 8)7
Bedoel je na de bevalling? Doen jullie je kind al de eerste dag in bad? Ik dacht dat ze dat tegenwoordig toch niet meer deden? Ik heb daar bij mijn vorige kinderen minstens een week mee gewacht omdat hun huidje nog zo teer is en heb laatst onderzoeken gelezen dat het beter is om de eerste maand daar nog even mee te wachten ivm de poreusheid/doorlaatbaarheid van de huid bij pasgeborenen. Ik denk niet dat ik er een hele maand mee wacht, maar ergens in week 2 een keertje in bad vind ik echt wel vroeg genoeg. :Y Misschien dat dat je wat geruststeld stroopwafelmeisje? Als je borstvoeding geeft heb je eigenlijk alleen eventueel water nodig om de billen schoon te maken (als je daar geen wegwerk doekjes voor gebruikt), om je handen te wassen en om heel erg veel te drinken, en om over je vulva te spoelen als je plast en hechtingen/scheurtjes hebt na de bevalling. En eventueel je verlosskundigen en andere huisgenoten ook als je thuis bevalt. En om zelf te douchen natuurlijk! Dat vond ik zelf wel erg prettig na de bevalling.
Geen water of vervuild water is wel heel vervelend tijdens/na een bevalling. Hoe lang denken ze dat het gaat duren?

Hier hielpen bij bekkeninstabiliteit echt alleen maar oefeningen die echt spieren versterkten. Volgens mij was de focus vooral op bil- en rug spieren, maar ik weet niet of dat algemeen was, of specifiek voor mij omdat die zo zwak waren. Met de spierversterking werd het bekken langzaam aan weer rechtgetrokken en dat verlichtte de pijn uiteindelijk wel. Masseren en losmaken had ik zelf wel fijngevonden trouwens, maar mijn fysio liet mij altijd hard werken ~O>

Ik ben nu ook weer begonnen met oefeningen om meer ruimte te creeren in mijn bekken en onderbuik. Wat oefeningen van spinning babies (op z'n kop van de bank af hangen _O- ), en wat andere yoga oefeningen die ik hierboven ook genoemd zie. Het helpt mij zelf ook om wat meer in de bevalstemming te komen. Misschien dat ik ook nog wat meditatie oefeningen ga doen gericht op bevallen. Heeft iemand daarvan toevallig nog goeie linkjes? Anders ga ik even youtube afstruinen.

douche-eendje, wat een prachtige delivery room decoraties, die moet ik ook hebben! -O- ik krijg altijd heel erg medelijden als ik zulke mensen zie. Hoewel zij er zelf waarschijnlijk heel blij mee zijn, heb ik dan heel erg de indruk dat zij waarschijnlijk heel erg onvoorbereid zijn (geweest) op de bevalling en de baby in het algemeen, als je tijd gaat besteden aan dit soort onzin.... Maar dat is mijn eigen veroordelende indruk. Wie weet zijn het wel hele goede ouders, die helemaal niet oppervlakkig zijn :X
  maandag 1 april 2019 @ 07:18:36 #150
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_185964354
@Sisu, ik zou druiven en een sinaasappel mee geven, misschien kan ze het ruilen. Of eet ze het toch door groepsdruk. ;) Ik zou in elk geval niet iets anders dan fruit meegeven als het er zo expliciet staat. Succes met de eerste schooldag van Ro!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_185964583
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2019 23:03 schreef Sisu het volgende:
Ela, die week moet ik ook voor een echo. Het komt echt goed. Ik stuur je positieve en liefdevolle vibes toe ! :*

Ik probeer het ook tot 2 dingen te beperken. Dat lukt goed in Mn weekend, maar zo gauw de maandag start.. :'(
Ben zo benieuwd hoe deze week zal verlopen.

< basisschool drama >
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Water.. ik zou dus een Grote jerrycan vullen bij je ouders of mensen zonder dit probleem.
Zodat je in ieder geval water genoeg hebt voor een badje.
Maar zal het echt zo erg zijn? Misschien kun je je vk er even over bellen?
En anders heb je gewoon een super chique kind die alleen baadt in evian. :D voor jouw kind alleen het beste water. Fy yummy mommy’s (verschrikkelijke Netflix serie). Met normaal kraanwater in bad. 8)7
Even de juf influisteren dat je niks anders in huis had. Gezien jouw zwangere toestand zal ze daar echt wel begrip voor hebben ;). Niet op de eerste schooldag iets meegeven dat Ro niet lust! Dat wordt drama.
  maandag 1 april 2019 @ 08:11:07 #152
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_185964705
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2019 23:03 schreef Sisu het volgende:
Ela, die week moet ik ook voor een echo. Het komt echt goed. Ik stuur je positieve en liefdevolle vibes toe ! :*

Ik probeer het ook tot 2 dingen te beperken. Dat lukt goed in Mn weekend, maar zo gauw de maandag start.. :'(
Ben zo benieuwd hoe deze week zal verlopen.

< basisschool drama >
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Water.. ik zou dus een Grote jerrycan vullen bij je ouders of mensen zonder dit probleem.
Zodat je in ieder geval water genoeg hebt voor een badje.
Maar zal het echt zo erg zijn? Misschien kun je je vk er even over bellen?
En anders heb je gewoon een super chique kind die alleen baadt in evian. :D voor jouw kind alleen het beste water. Fy yummy mommy’s (verschrikkelijke Netflix serie). Met normaal kraanwater in bad. 8)7
Ik zou anders een stuk komkommer/paprik/tomaatjes meegeven als ze dat lekkerder vindt.
  maandag 1 april 2019 @ 08:26:18 #153
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185964795
@Sisu @dodoria we hebben gelukkig wel weer water om te douchen, wassen, vaatwasser, toilet.. Alleen voor consumptie nog niet geschikt omdat de leidingen open zijn geweest en er mogelijk iets in is gekomen. Daarvoor moeten we het water eerst 3 minuten laten koken.
In bad gaat 'ie de eerste dagen sowieso niet dus dat maakt inderdaad niet uit. Ik bedoelde inderdaad voor dingen als spoelen en handen wassen. Klinkt alsof het niet zo heel veel zal zijn - en een soeppan water is natuurlijk redelijk snel gekookt. Bedankt voor het meedenken, ik ben weer wat geruster :) Het helpt dat er nog helemaal niks aan actie is, dus wie weet is het allemaal al opgelost voor hij zich meldt :s)
En mijn "dat wordt vast maart"-baby is toch een aprilbaby! Begin 'm nu wel een beetje te knijpen voor dat P90+-hoofd O-)
pi_185965202
Als er vandaag een baby komt is het vast een die alllllleeeeen maar flauwe grapjes uithaalt de rest van zijn/haar leven... :D

April fools.

Lijkt mij een bijzondere datum om op geboren te worden en zijn.
Schudden voor gebruik
pi_185966581
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 08:26 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
@:Sisu @:Dodoria we hebben gelukkig wel weer water om te douchen, wassen, vaatwasser, toilet.. Alleen voor consumptie nog niet geschikt omdat de leidingen open zijn geweest en er mogelijk iets in is gekomen. Daarvoor moeten we het water eerst 3 minuten laten koken.
In bad gaat 'ie de eerste dagen sowieso niet dus dat maakt inderdaad niet uit. Ik bedoelde inderdaad voor dingen als spoelen en handen wassen. Klinkt alsof het niet zo heel veel zal zijn - en een soeppan water is natuurlijk redelijk snel gekookt. Bedankt voor het meedenken, ik ben weer wat geruster :) Het helpt dat er nog helemaal niks aan actie is, dus wie weet is het allemaal al opgelost voor hij zich meldt :s)
En mijn "dat wordt vast maart"-baby is toch een aprilbaby! Begin 'm nu wel een beetje te knijpen voor dat P90+-hoofd O-)
Knijpen is het laatste wat je moet doen bij dat hoofd. :P protip.

Dodoria, op Spotify staan behoorlijk veel hypnobirthing guided meditations.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  maandag 1 april 2019 @ 11:02:13 #156
426379 elamanilo
elämänilo
pi_185966658
:D

Stroop :*

Sisu, ik zou het ook even bij de juf influisteren. O+
  FOK!fotograaf maandag 1 april 2019 @ 12:24:07 #157
148247 taxibabe
pi_185968045
Poeh dat is een lastige situatie Stroop! Duimen dat de baby blijft zitten tot na de storing, dan heb je iig wat meer zekerheid.

Ik heb zojuist mijn eerste zwangerschapskleding binnen gekregen! Een legging! Heb ook nog een broek besteld, die komt ook deze week!
  maandag 1 april 2019 @ 12:36:22 #158
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185968234
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 10:55 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Knijpen is het laatste wat je moet doen bij dat hoofd. :P protip.

Dodoria, op Spotify staan behoorlijk veel hypnobirthing guided meditations.
Maar die fontanelletjes zijn nog zo lekker zacht en kneedbaar O+

Lekker, taxibabe! Ik leef in m'n legging. Ook omdat m'n broeken echt niet meer goed passen ;( M'n shirts ook niet meer trouwens ;( ik ben ook echt onthand als m'n legging in de was zit. Heb 4 weken geleden nog overwogen een tweede te halen, maar toen ging ik er nog vanuit met 37~weken te bevallen, dus niet gedaan -O-
  FOK!fotograaf maandag 1 april 2019 @ 12:48:00 #159
148247 taxibabe
pi_185968453
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 12:36 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Maar die fontanelletjes zijn nog zo lekker zacht en kneedbaar O+

Lekker, taxibabe! Ik leef in m'n legging. Ook omdat m'n broeken echt niet meer goed passen ;( M'n shirts ook niet meer trouwens ;( ik ben ook echt onthand als m'n legging in de was zit. Heb 4 weken geleden nog overwogen een tweede te halen, maar toen ging ik er nog vanuit met 37~weken te bevallen, dus niet gedaan -O-
Als deze bevalt haal ik er ook nog 1 bij. Ik heb nu nog 1 gewone broek die een soort van past met een elastiekje, maar wil wel eens een andere broek aan. Van de zomer ga ik gewoon veel jurkjes dragen. Toevallig van de week een maxidress voor 5 euro gekocht bij de Action, haha. Zo'n wijde die alleen bij de borsten wat strakker zit, daar kan ik met een dikke buik ook nog wel in.
pi_185968525
Ik leef in m’n positie joggingsbroek O+
Hoewel hij al kapot is bij een naadje tussen m’n benen doe ik hem toch aan.
Ga er ook mee naar de winkel en zulks, als ik soms zie wat hier allemaal rondloopt val ik niet op :')

Goede nacht gehad met weinig pijn.
Werd weer op m’n rug wakker maar kon me goed omdraaien ^O^
Voel de heletijd druk beneden dus denk/hoop dat hij weer terug ingedaald is.

Vandaag hopelijk nog een laatste uitje naar het dierenpark (kleinschalig) en daarna ga ik alleen maar rust pakken.
Wil graag nog iets met z’n drieeen doen voordat de baby komt O+
M’n bekken zal me vanavond wel weer afstraffen o|O
  maandag 1 april 2019 @ 13:27:14 #161
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_185969061
Veel plezier Flav!

Positiekleding O+ het leek me eerst wat zonde van het geld, maar daar ben ik van teruggekomen. M'n positiebroek zit zó comfortabel (en was maar een paar euro bij de kringloop).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185969929
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 12:36 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Maar die fontanelletjes zijn nog zo lekker zacht en kneedbaar O+

Hahahaha

Ik leef ook enkel in mijn positiejoggingsbroek en -legging deze laatste maand. De wereld doet het er maar mee.

Ah balen Ceviche. Ik heb de vaccinatie ook nog overwogen, maar was toen ook net week 34. Mijn VK gaf aan dat als ik in de laatste jaren hem nog had gehad ik nog antistoffen had en die sowieso door zou geven en dat is het geval. Dus ik heb ervan af gezien.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 1 april 2019 @ 14:32:34 #163
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_185970247
Welke positieleggings hebben jullie?
Ik merk dat mn gewone leggings steeds minder fijn gaan zitten. en wilde er dan wel 2 halen, maar zie door de bomen het bos niet meer...
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 1 april 2019 @ 14:40:31 #164
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185970374
Ik heb van h&m met fleecebinnenkant, maar die worden wel wat warm nu
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 1 april 2019 @ 14:43:55 #165
426379 elamanilo
elämänilo
pi_185970415
Van Next heb ik er 1 en van h&m 2. Die van h&m zijn fijn! Van h&m heb ik ook twee van die skinny super rekbare broeken, die zitten ook erg fijn.

Net heb ik nog wat toffe positiekleding gescoord, voor de laatste weken en ik denk dat ik het pp ook nog aan kan. Bloesjes. En verder alvast twee wijde broeken voor na de bevalling. :)
pi_185970826
Yes net als Ela alles van H&M. 2x skinnys die ik vanaf week 13 tot mijn laatste werkdag heb gedragen en nu 1 van de iets duurdere positieleggings van hen (de stof is iets dikker dan de wat goedkopere en daardoor als broek bruikbaar) en een positiejoggers heet het geloof ik. Verder ook net als Ela de extra lange shirts van de Hema. Die zijn echt heerlijk lang en daar past mijn gehele babygevaarte nu nog in.

De cutesie positie blouses en shirts voor werk zijn allemaal ook alweer naveltruitjes. Colbertjes en vesten heb ik niet speciaal aangeschaft. Jurkjes werden na verloop van tijd te kort aan de voorkant en in maxijurken voel ik me persoonlijk een tank, aangezien je echt een wandelende unit van stof wordt. Ik dan hè. Maar ik ben 1.67m en nu 90kg, dus ik ben momenteel sowieso een wandelende unit gemaakt van kersencake en zoete aardappelfrietjes. :9
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  maandag 1 april 2019 @ 15:16:44 #167
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_185970987
Afgezien van m'n positiebroek en voedingsbh heb ik nauwelijks positiekleding, heb nog wel 3 zwangerschapsshirts gekocht maar die waren met week 32 al te kort :')
Ik heb van die extra lange t-shirts van de primark, die passen echt heel goed nog en laten m'n buik er mooi uitzien O+

Edit: en een winterjas, die was ook echt nodig hier.

[ Bericht 6% gewijzigd door Ceviche op 01-04-2019 16:09:23 ]
  maandag 1 april 2019 @ 15:32:34 #168
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185971222
Ik doe juist graag aan de wandelende tank *O* heerlijk!
Ben toch al zwanger en massief, daar kan je sowieso al niet omheen, dan maar comfy O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  FOK!fotograaf maandag 1 april 2019 @ 16:00:42 #169
148247 taxibabe
pi_185971762
Oeh H&M lees ik veel, daar ook maar eens ff gluren!
Ik wil eigenlijk zo min mogelijk positiekleding kopen, maar zo te lezen kom je er bijna niet onderuit.
Verder heb ik geen idee hoe ik er straks uit ga zien qua tank, ben van mezelf (te) dun, 1.78 en 58 kilo, dus ik denk dat het wel mee gaat vallen. En zo niet, fuck it, ik ben zwanger :6

Edit: Oh leukje jurkjes bij de H&M! * taxibabe gaat bankrekening checken..
  maandag 1 april 2019 @ 16:18:36 #170
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_185972210
Ik vond het bij mijn eerste zwangerschap, toen ik midden juli was uitgerekend, een stuk fijner en makkelijker qua kleding. Droeg toen of een maxirok met hemd, of een maxijurk, of een losse korte broek met een hemdje. En dan slippers aan. O+ M’n buik wordt gewoon te groot voor de meeste kleding en m’n jas. }:| en ik heb ook geen zin meer in al die lagen kleding.
Maar goed, we gaan gewoon voor een heerlijk voorjaar-/zomerverlof met alleen maar mooie dagen en héél veel buiten zijn met de baby. :)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 1 april 2019 @ 16:34:27 #171
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185972584
Mijn legging is ook van H&m, maar wel behoorlijk dun. Lekker want niet te warm, maar kan er eigenlijk niet in naar buiten. Verder draag ik het liefst nog oude, lange hemdjes van H&m (die nog nét tot onder m'n buik komen) met een niet-positievestje.
En verder +1 op Mariposas. Vorige zwangerschap in een maxijurk van zeeman en slippers geleefd. Aan de andere kant: ik was toen echt een waterballon, hield zo veel vocht vast. Dan is dit wel beter. Zeker met weer als vandaag 8-)

@Ceviche oei, balen! Geen fijn begin van je verlof. Hopelijk heb je nog genoeg dagen/weken om uit te slapen.

@Flav wow, dapper nu nog naar de dierentuin! Hoe hebben je bekken het gedaan?
  maandag 1 april 2019 @ 16:43:25 #172
426379 elamanilo
elämänilo
pi_185972778
Bij bonprix heb ik twee positiebloesjes gekocht die over m’n buik heen vallen. Ik hoop ze van de zomer ook te dragen zonder ( = met minder) buik ;)

Deze in beide kleuren.

Hema lange basic shirts inderdaad, die passen hier ook nog ruim over m’n buik. Positieshirts van h&m vind ik aan de korte kant (en ik ben ook niet heel groot, maar m’n buik wel dus).

Rokjes draag ik gewone simpele rekbare van Hema en prenatal ooit vroegere collectie. Die ik normaalgesproken ook draag. :’)

Van h&m heb ik ook een positie tuniek als jurkje. Erg fan van! Maar wel synthetische stof, dus snel zweten.

Ik ben drie keer ongeveer tegelijk in het jaar zwanger geweest. Zomer lijkt me ook tof met buik, wie weet ooit.. ;)

[ Bericht 10% gewijzigd door elamanilo op 01-04-2019 18:08:34 ]
  maandag 1 april 2019 @ 16:50:48 #173
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_185972910
Ik heb een tijd geleden bij bonxprix een positiejas gekocht die zonder open ritsen ook prima doorkon als normale jas én een inritsbaar tussenstuk heeft voor als mini straks mee naar buiten gaat in het najaar/winter in de draagdoek O+.
Verder heb ik wat positiebroeken en een lading shirts. Maar niet echt zomerspul en ik heb het nu al zo ontzettend warm.
pi_185973221
Hoeveel complete outfits (romper, broekje/rokje, truitje/vestje of jurkje) of pyjama/boxpakjes hebben jullie in welke maat voor de baby? Nestelstress is toegeslagen en ik vraag me af of ik wel genoeg heb..

Ik heb nu 11 outfits en 3 pyjamas in maat 50 en 9 outfits en 7 pyjamas in maat 56. Veel gekregen dingen die ik heb aangevuld tot volledige bij elkaar passende outfits. Maar ik lees op internet van max. 3 in elke maat tot de 100en items van mw. Versaceeeeeee van yummiemummies en nu weet ik het niet meer..
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  maandag 1 april 2019 @ 17:23:32 #175
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185973524
Neejoh dit is echt ZAT!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 1 april 2019 @ 17:24:04 #176
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185973538
Mocht je echt tekort komen, heb je toch zo bijgekocht?
Ik heb echt heel weinig, maar heb nog een zooi van Peuter die ik kan gebruiken.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 1 april 2019 @ 17:24:39 #177
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185973553
Ik heb nul pyjama's :'D mijn baby's slapen altijd gewoon in hun kleren (wat ook vaak pakjes zijn hoor)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 1 april 2019 @ 17:32:57 #178
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_185973690
Rebubbeld, ik heb geen pyjama's in die maat gekocht. Baby slaapt toch zoveel dat alle kleertjes lekker moeten liggen/slapen.
Heb in maat 50 3 boxpakjes en een stuk of 7 setjes. Voor maat 56 heb ik net zoiets en rompers vooral combimaat 50/56.

En we hebben gisteren ook eerste en tweede pakje maat 50 gekocht. Die heb ik meegeteld :+
pi_185973956
Ik heb heel weinig zwangerschapskleding gekocht. Ik heb 1 h&m legging en 4 positiepanties. Verder heb ik veel stretch jurkjes gedragen. En mijn normale joggingbroek past ook nog.

Ik was 48 kilo, werd 43 tijdens eerste trimester en nu 55 kilo. Netto ben ik dus niet veel aangekomen. Ik ben trouwens 1,52/1,53m dus wel een stuk kleiner dan gemiddeld :P
pi_185973963
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 17:24 schreef pinquit het volgende:
Ik heb nul pyjama's :'D mijn baby's slapen altijd gewoon in hun kleren (wat ook vaak pakjes zijn hoor)
Dit, de mijne is inmiddels een dreumes maar ik ben pas pyjama’s gaan gebruiken toen ze echt ging kruipen en haar kleding daardoor viezer werd.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_185974036
Oh de pyjamas zijn met de gedachte om haar daar gewoon de hele dag in te stoppen hoor. Leek me wel handig van die onesies met een rits. Zippediezap en de baby is aangekleed. :P Maar oke, dan laat ik het los! Ik ben bang voor eindeloos gekots en spuitluiers denk ik haha.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_185974085
Ik heb ook niet veel babykleding gekocht.

Maat 50: 5 setjes/boxpakjes
Maat 56: 4 setjes/boxpakjes

Morgen ga ik wel langs het winkelcentrum om nog 1 setje in maat 50 en 2 setjes in maat 56 te kopen.

Het advies is 3 setjes.. Dus ik weet eigenlijk ook niet wat normaal is :P
  maandag 1 april 2019 @ 18:05:00 #183
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_185974151
Ik heb geloof ik 3 setjes in maat 50, ik ben bang dat ik zo'n baby krijg die überhaupt niet in 50 past (gebaseerd op helemaal niks, hij wordt heel gemiddeld geschat). Ik vind het zonde om dan veel te kopen. Tegelijk maak ik me zorgen of ik wel genoeg heb :+
Een baby die maat 50 past zal niet echt zwemmen in 56, of wel?

Vandaag wel eindelijk een kinderkamer gekocht *O* heb nu al zin om alle kleertjes te wassen en in de kast te hangen O+
  maandag 1 april 2019 @ 18:34:38 #184
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_185974698
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 18:05 schreef Ceviche het volgende:
Ik heb geloof ik 3 setjes in maat 50, ik ben bang dat ik zo'n baby krijg die überhaupt niet in 50 past (gebaseerd op helemaal niks, hij wordt heel gemiddeld geschat). Ik vind het zonde om dan veel te kopen. Tegelijk maak ik me zorgen of ik wel genoeg heb :+
Een baby die maat 50 past zal niet echt zwemmen in 56, of wel?

Vandaag wel eindelijk een kinderkamer gekocht *O* heb nu al zin om alle kleertjes te wassen en in de kast te hangen O+
Ach en bijgehaald is het ook zo hoor :Y. Maar ik vind het wel fijn om iig wat dingen in huis te hebben die ik zelf gekocht heb en leuk vind voor ik weer te maken krijg met wansmaken van anderen zoals die van mijn moeder :+. Vriendinnetje van mij heeft toen wel veel maat 50 bijgehaald nog, haar kindje was 4 weken te vroeg, klein en heeft 3 maanden in maat 50 gezeten. Nu is haar zoontje inmiddels in dezelfde maat beland als mijn nichtje die 4 maanden ouder is, dus daar is echt geen pijl op te trekken.

Je wasmachine draait straks vast overuren, dus die paar babykleertjes kunnen er ook vast nog wel bij.
  maandag 1 april 2019 @ 18:35:56 #185
480396 Sisu
Oudgediende
pi_185974722
Alles is goed gekomen voor Ro's eerste dag op school. Ben om 08:00 snel de AH in geracet voor 1 appel.
Ik had haar 'maar' 2 boterhammen mee gegeven, de appel, een smikkelvinger en een flesje water. Alles op behalve het drinken. Bij het ophalen: 'Mama. ik heb zo'n honger. Zoooo'n honger. Ik wil nog meer boterhammen'. Dus bij thuiskomst heeft ze nog 2 boterhammen op.
En ze speelde zo heerlijk op het schoolplein. Echt. Ik was helemaal gelukkig toen ik haar weer zag.

Positiekleding
Ik heb 2 positiejurken, maar die draag ik ook als ik niet zwanger ben :D
En 6 leggings en maxi onderbroeken. Ik krijg nu last van de rand van mn legging. Niet dat hij strak zit ofzo, maar hij moet echt boven mn buik zitten anders heb ik het idee dat het knelt.
Draag altijd jurkjes dus daar is nu niets anders aan. Dan maar een stoffen gevaarte.

Setjes kleding
Ik heb niet zo veel gekocht eigenlijk. 2 setjes in 50, 5 setjes in 50/56. Als het past of als ik kleding te kort kom heb ik nog bakken vol van Ro. Die dozen moet ik ook echt weer eens opzoeken O+
Rompertjes vind ik nieuw niet nodig.. Alhoewel.. heb wel 8 wolzijde rompertjes gekocht.. en nieuwe mutsjes van wolzijde.. (nieuw is voor mij van MP).

Vandaag ben ik erg geschrokken op mijn werk. Mijn laatste klas maakte het te bont en ik moest mijn stem verheffen. Zag plots allemaal sterretjes en voelde dat ik flauw moest vallen. Gelukkig kon ik het nog net iets rekken. Glaasje water op. Wat zoetigheid. De bel ging. Klas de deur uit en boem daar viel ik. Gelukkig niet op mijn buik en ik voel hem ook nog zat bewegen, maar fuck hey.. Waar komt dat vandaan? Mn lijf voelt plots 20 kg zwaarder en de vermoeidheid kickt ook echt goed in.
Morgen gesprek met mijn baas. Ik geloof dat dit wel het teken was dat ik niet meer kan. :')
Ga alleen wel regelen dat ik gewoon bij het praktijkexamen ben aankomende week.

[ Bericht 12% gewijzigd door Sisu op 01-04-2019 18:38:54 (zwanger hoofd) ]
Zonder hoop geen leven.
pi_185974813
Sisu, lieverd, meld je eens ziek en snel een beetje.
  maandag 1 april 2019 @ 18:52:38 #187
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_185974981
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 18:42 schreef lunapuella het volgende:
Sisu, lieverd, meld je eens ziek en snel een beetje.
Dit. Echt hoor, Sisu, denk aan jezelf :{
  maandag 1 april 2019 @ 18:53:29 #188
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185974996
En aan je jongetje :*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_185975071
Eh sisu, dit is een teken dat je over je grens bent gegaan. Snel ziekmelden! En :* voor de schrik
pi_185975377
@Sisu duidelijk een teken dat je rust moet nemen!

@Stroopwafelmeisje verrassend goed!
V heeft zich echt kostelijk geamuseerd O+
Blij dat we toch gegaan zijn.
  maandag 1 april 2019 @ 19:29:57 #191
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_185975775
Ik heb niets in maat 50, omdat ik een grote baby verwacht. Wel in maat 50/56. Drie boxpakjes en 3 shirtjes en 3 broekjes. En verder heb ik nog wat dingen die ik heb bewaard van mijn oudste maar waarvan ik eigenlijk al weet dat ik die alleen uit nostalgische overwegingen misschien een keer aan zal doen.
Ik vind eigenlijk niets meer leuk wat ik heb bewaard. Als ik had geweten dat er bijna 4 jaar tijd tussen kind 1 en 2 had zou zitten had ik het nooit allemaal bewaard. Ik heb bijvoorbeeld een Koeka voetenzak voor de maxi cosi maar ik vind aan dat Koeka echt helemaal níets meer aan. :') dus ik overweeg nu toch op de valreep een nieuwe voetenzak voor de maxi cosi te kopen.
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 18:57 schreef Roomsnoes het volgende:
Eh sisu, dit is een teken dat je over je grens bent gegaan. Snel ziekmelden! En :* voor de schrik
Dit.
Morgen dus niet werken en naar het gesprek gaan, maar morgenochtend direct ziekmelden.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 1 april 2019 @ 19:43:34 #192
480396 Sisu
Oudgediende
pi_185976090
ja. Morgen naar het gesprek en dan zien we wel weer. Mn lijf heeft rust nodig.
Ondertussen gebeurt er zo veel om me heen dat ik echt ff niet meer weet waar ik rust moet zoeken. Vriendin heeft echt Mn hulp nodig, maar weet gewoon even niet hoe..
en nu voel ik me zo’n slechte vriendin omdat het me niet lukt om haar bij te staan. Stom!

Bestaan er mooie voetenzakken?
En koeka .. kan me inderdaad herinneren dat iedereen daar wel iets van had 4 jaar geleden. (Zo heb ik er een neutraal boxkleed van).
Zonder hoop geen leven.
  maandag 1 april 2019 @ 19:56:39 #193
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_185976417
Sisu, ik beland telkens bij ukje op de website. Maar nog niks gekocht.
pi_185976772
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 12:42 schreef Flav het volgende:
Ik begin me toch wel zorgen te maken over de bevalling. Vannacht werd ik wakker op m’n rug en kon niks meer van de pijn aan m’n bekken.
Vriendlief had nachtdienst dus die kon me niet helpen met draaien. Ik dacht nog, als nu de bevalling begint ben ik de sjaak want ik kan me niet bewegen.

Zijn er hier dames die ervaring hebben met bevallen met bekkeninstabiliteit?
Ik merk dat ik nu savonds echt niks meer kan en dat maakt me best ongerust ;(
Er is al veel over gezegd, zie ik zo snel even door het topic scannend, maar ik ben ook bevallen met bekkeninstabiliteit. Ik ga niet tegen je liegen: ik kan me geen weeënpijn meer herinneren, maar de bekkenpijn wel.
Als ik goed heb gelezen masseert je fysio de boel alleen los maar krijg/doe je geen oefeningen. Echt, ik kan niet genoeg benadrukken hoe belangrijk oefeningen zijn. Zoek alsjeblieft een andere therapeut, dan! Er is echt nog iets aan te doen, met goede oefeningen. Bij mij begon de bekkeninstabiliteit pas tijdens de bevalling, maar ik denk oprecht dat ik zonder mijn geweldige bekkenfysio nog veel langer niet had kunnen lopen, staan of zitten.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_185979586
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 19:43 schreef Sisu het volgende:
ja. Morgen naar het gesprek en dan zien we wel weer. Mn lijf heeft rust nodig.
Ondertussen gebeurt er zo veel om me heen dat ik echt ff niet meer weet waar ik rust moet zoeken. Vriendin heeft echt Mn hulp nodig, maar weet gewoon even niet hoe..
en nu voel ik me zo’n slechte vriendin omdat het me niet lukt om haar bij te staan. Stom!

Bestaan er mooie voetenzakken?
En koeka .. kan me inderdaad herinneren dat iedereen daar wel iets van had 4 jaar geleden. (Zo heb ik er een neutraal boxkleed van).
Ik heb van een collega een tweedehands voetenzak gekregen. Hij is hardroze van buiten, koraal van binnen met zwart en gele accenten. Ik weet in elk geval zeker dat de baby nooit in de maxicosi in slaap zal vallen. Holy fuck dat ding is intens.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  maandag 1 april 2019 @ 22:08:47 #196
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185979736
Hier gaat het met 21 weken nog steeds goed zonder positiekleding. Ik draag normaal ook eigenlijk alleen jurkjes/ rokjes met leggings/maillots. Krijg niet alle leggings meer over de buik heen dus dan doe ik ze onder m'n buik met een langer shirtje eroverheen.
Laatst wel een erg leuk jurkje gevonden voor hoogzwanger in de zomer straks. Zo eentje waar je je borsten in snoert met n touwtje en daaronder heel wijd, van heel zacht en luchtig katoen. Zou me normaal niet zo staan denk ik, maar ik vermoed dat ik er straks in ga wonen en dat het er prachtig uitziet met zo'n ronde buik O+
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  maandag 1 april 2019 @ 22:12:09 #197
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185979841
Oja, ik zou ook graag een tuinbroek willen. Daar ben ik sowieso al n jaar of twee voor op de uitkijk en dat is met n zwangere buik vast ook ideaal. Maar ik kan nooit n mooie vinden. Ik hou namelijk niet zo van jeansblauw.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  maandag 1 april 2019 @ 22:13:07 #198
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185979871
Jeetje Sisu, je gaat echt veel te hard je grens over!
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_185979957
Sisu echt +100 op eerdere reacties! Denk aan je eigen lichaam en aan jullie kindje in je buik. Lekker thuis en klaar maken voor de komst van de kleine is ook geen straf :*
  maandag 1 april 2019 @ 22:50:03 #200
426379 elamanilo
elämänilo
pi_185980671
Sisu! Ik sluit me aan bij de rest, denk aan jezelf en je baby’tje! Goed dat je een gesprek hebt. :*

Verder hier kwaliteit boven kwantiteit wat betreft de kleine maatjes kleding. Dus vooral hele fijne wol en zijde rompers/kledingstukken. Ik moet alles nog uitzoeken, geen idee hoeveel ik inmiddels heb verzameld bij deze derde baby. ;)
In ieder geval geen tien outfits of zo. Ik ga voor naturel, dat vind ik al meer dan genoeg op mijn perfecte baby. Felle kleuren trek ik de eerste maanden echt niet op m’n serene kind. Dus de items zijn doorgaans onderling ook goed te combineren.
  maandag 1 april 2019 @ 23:23:27 #201
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185981387
Zonder bij te lezen meld ik me met m'n 1 aprilbaby O+ binnen 2 uur van niks naar baby, dus volledig overdonderd, maar wat is 'ie mooi O+ O+ O+
  maandag 1 april 2019 @ 23:25:05 #202
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185981435
Ahh gefeliciteerd Stroopwafel! Fijn dat het zo snel ging?
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 1 april 2019 @ 23:30:07 #203
269689 crew  Viv
pi_185981593
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 10:55 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Dodoria, op Spotify staan behoorlijk veel hypnobirthing guided meditations.
thanks! Daar had ik nog niet aan gedacht! Daar ga ik eens even lekekr rondneuzen!
pi_185982169
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 23:23 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Zonder bij te lezen meld ik me met m'n 1 aprilbaby O+ binnen 2 uur van niks naar baby, dus volledig overdonderd, maar wat is 'ie mooi O+ O+ O+
Gefeliciteerd!! Wat fijn! *O* Hopelijk genieten jullie ontzettend van elkaar. Hoe was het om zo snel van 0 naar 100 te gaan?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  dinsdag 2 april 2019 @ 00:12:30 #206
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_185982179
Stroop :o wat snel! Ik hoop dat je bevalling voor jou prettig is verlopen, wat fijn dat hij/zij er is O+
Wat een bijzondere datum trouwens :Y
  dinsdag 2 april 2019 @ 00:16:21 #207
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185982209
Oooooh Stroop O+ van harte! Toch goedgekomen met dat hoofd ;) genieten nu! :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_185982446
Mensen hier die iets in hout- of metaalbewerking doen? Hoe gaat dat samen met zwanger zijn?
  dinsdag 2 april 2019 @ 02:13:14 #209
480396 Sisu
Oudgediende
pi_185982991
Gefeliciteerd stroop!
Heel benieuwd naar je verhaal, maar nu eerst wennen aan elkaar. Fijne kraamtijd! O+
Zonder hoop geen leven.
  dinsdag 2 april 2019 @ 04:45:02 #210
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_185983184
Gefeliciteerd stroopwafelmeisje! *O* Wat een turbo, kan je het wel beseffen allemaal wat er is gebeurd?!

[ Bericht 11% gewijzigd door Mariposas op 02-04-2019 06:20:54 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_185983478
Gefeliciteerd Stroopwafel. *O*
  dinsdag 2 april 2019 @ 06:18:13 #212
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185983524
Gefeliciteerd! Moeder van 2! Ben benieuwd hoe je oudste (!) het vindt allemaal. *; .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_185983559
Gefeliciteerd Stroop! *O* Is het al een klein beetje geland dat ie er is inmiddels?
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_185983609
Gefeliciteerd Stroop! O+ *O*
pi_185983793
Stroop, gefeliciteerd! O+ *O*
pi_185983841
Stroop! Gefeliciteerd O+
Schudden voor gebruik
pi_185983843
Myrr is dat een verkapte aankondiging?
Schudden voor gebruik
pi_185983970
Gefeliciteerd Stroop!! Wat een tempo ineens!
pi_185984035
Stroopwafelmeisje, dat is snel :o Van harte gefeliciteerd!! *O*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_185984097
Jeetje was is dat snel gegaan Stroopwafel! Gefeliciteerd!! *O*
  dinsdag 2 april 2019 @ 08:14:13 #221
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_185984377
Stroop :o. Wat een snelle, gefeliciteerd!
quote:
99s.gif Op dinsdag 2 april 2019 00:43 schreef Myrr het volgende:
Mensen hier die iets in hout- of metaalbewerking doen? Hoe gaat dat samen met zwanger zijn?
Compleet andere sector, maar check indien gedaan de RI&E. Wij hebben ook wat mensen met arbo als aandachtspunt op werk rondlopen, die kunnen je vaak ook heel veel vertellen over wat wel/niet kan met zwangerschap. Ik werk met name met nasty chemicaliën, dus dat doe ik al een tijd niet meer.
  FOK!fotograaf dinsdag 2 april 2019 @ 08:18:59 #222
148247 taxibabe
pi_185984404
Wow Stroop! Wat snel ineens! Gefeliciteerd en nu genieten!! O+
pi_185984724
Gefeliciteerd Stroop! Turbowafeltje!!


Ik knijp ‘m behoorlijk vandaag.. straks ‘de’ echo waar het de vorige keer helemaal mis was. Nekplooimeting..
we hadden natuurlijk een syndroom gevonden maar daar had hij gewoon gezond mee geboren moeten worden. De hydrops blijft tot nu toe onverklaarbaar, dus dat vind ik nu doodeng. Het hartje klopt iig wel (angelsound goddank) dus ik ga lekker zitten afzien tot half 2.
pi_185984793
Stroop, gefeliciteerd!

Kleurdoos, veel succes en sterkte!
  dinsdag 2 april 2019 @ 09:08:09 #225
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185984852
Ooh Kleurdoos wat doodeng. Half 2 ook echt. Heb je een beetje afleiding? 't komt deze keer gewoon goed natuurlijk.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_185985001
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 23:23 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Zonder bij te lezen meld ik me met m'n 1 aprilbaby O+ binnen 2 uur van niks naar baby, dus volledig overdonderd, maar wat is 'ie mooi O+ O+ O+
Gefeliciteerd! Dat is echt een snelle bevalling geweest zeg!
Gaat het verder goed met jullie?

Succes kleurdoos. Goede resultaten hopelijk.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 2 april 2019 @ 09:23:18 #227
269689 crew  Viv
pi_185985015
KD ik duim voor een prachtige echo. Sterkte met afwachten. :*
  FOK!fotograaf dinsdag 2 april 2019 @ 09:27:39 #228
148247 taxibabe
pi_185985073
Oh Kleurdoos, kan me voorstellen dat je dat doodeng vind.. en dan ook pas om 13.30. Hopelijk kun je je tot dan toch nog ff afleiden met iets.
Ik ga voor je duimen voor een goede echo! :*
  dinsdag 2 april 2019 @ 09:42:40 #229
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_185985311
Ik duim mee :).

Stroop, gefeliciteerd O+ *O* Dat is snel gegaan :o.
  dinsdag 2 april 2019 @ 10:15:33 #230
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_185985775
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 08:54 schreef Kleurdoos het volgende:
Gefeliciteerd Stroop! Turbowafeltje!!


Ik knijp ‘m behoorlijk vandaag.. straks ‘de’ echo waar het de vorige keer helemaal mis was. Nekplooimeting..
we hadden natuurlijk een syndroom gevonden maar daar had hij gewoon gezond mee geboren moeten worden. De hydrops blijft tot nu toe onverklaarbaar, dus dat vind ik nu doodeng. Het hartje klopt iig wel (angelsound goddank) dus ik ga lekker zitten afzien tot half 2.
Ben jij ook meteen medisch door wat er is gebeurd?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_185985826
Wat spannend Kleurdoos! Ik duim mee!
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  dinsdag 2 april 2019 @ 10:24:19 #232
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_185985915
Succes Kleurdoos!
  dinsdag 2 april 2019 @ 10:25:09 #233
426379 elamanilo
elämänilo
pi_185985929
*O* *O* *O* Wow Stroop! Van harte gefeliciteerd! Wat een vluggertje :D O+ Nu lekker lang(zaam) en uitgebreid bijkomen. O+

KD, heel veel succes!
  dinsdag 2 april 2019 @ 10:40:00 #234
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_185986125
KD veel succes :*

Hier weer een glittersticker bij de verloskundige. Baby is al goed te voelen voor haar en verder gaat het gewoon goed. Zo heerlijk dit O+
pi_185986133
@Stroopwafelmeisje gefeliciteerd!! *O*
Wat een snelle! Benieuwd naar je verhaal en naam O+

@elamanilo super bedankt voor de tip over die rost app. Ik deed de houdingen wel ongeveer zoals ze afbeelden maar nu let ik er bewust op en merk meteen verbetering! Stelt me heel erg gerust :)

Voel heel veel druk down under, als ik opsta van de bank heb ik het idee dat hij eruit valt :')
pi_185986256
Gefeliciteerd stroop *O* Lekker snel! En voor de UD, thank God :P Lekker babyknuffelen O+
pi_185986277
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 08:54 schreef Kleurdoos het volgende:
Gefeliciteerd Stroop! Turbowafeltje!!


Ik knijp ‘m behoorlijk vandaag.. straks ‘de’ echo waar het de vorige keer helemaal mis was. Nekplooimeting..
we hadden natuurlijk een syndroom gevonden maar daar had hij gewoon gezond mee geboren moeten worden. De hydrops blijft tot nu toe onverklaarbaar, dus dat vind ik nu doodeng. Het hartje klopt iig wel (angelsound goddank) dus ik ga lekker zitten afzien tot half 2.
Sterkte strakjes!
Schudden voor gebruik
  dinsdag 2 april 2019 @ 10:50:44 #238
426379 elamanilo
elämänilo
pi_185986304
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 10:40 schreef Flav het volgende:
@:Stroopwafelmeisje gefeliciteerd!! *O*
Wat een snelle! Benieuwd naar je verhaal en naam O+

@:elamanilo super bedankt voor de tip over die rost app. Ik deed de houdingen wel ongeveer zoals ze afbeelden maar nu let ik er bewust op en merk meteen verbetering! Stelt me heel erg gerust :)

Voel heel veel druk down under, als ik opsta van de bank heb ik het idee dat hij eruit valt :')
Ohh dat is fijn om te horen! En al een lekker laaghangende baby, dat is ook mooi. ;) :*
  dinsdag 2 april 2019 @ 11:12:01 #239
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185986582
quote:
99s.gif Op dinsdag 2 april 2019 00:43 schreef Myrr het volgende:
Mensen hier die iets in hout- of metaalbewerking doen? Hoe gaat dat samen met zwanger zijn?
Regelmatig ja. Niet dat ik te maken heb met arbowetten oid, want het gaat om nevenactiviteiten binnen eigen onderneming en niks met chemicaliën. Maar is er iets specifieks waar je op doelt?
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  dinsdag 2 april 2019 @ 11:13:25 #240
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185986599
Spannend Kleurdoos. Succes met wachten.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_185987022
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 10:15 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ben jij ook meteen medisch door wat er is gebeurd?
Ik loop nu wel bij de gyn. Hij vindt het wel raadzaam om daar te blijven ook omdat ik onder behandeling ben van de internist voor mijn hashimoto (schildklier) maar technisch gezien zou ik niet medisch moeten zijn (denk ik) Ik heb prima bevallingen gehad en gezonde (maar gestoorde :p) kinderen op de wereld gezet. Archie was niets ‘genetisch’ ik ga het vandaag navragen!
pi_185987172
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 11:12 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Regelmatig ja. Niet dat ik te maken heb met arbowetten oid, want het gaat om nevenactiviteiten binnen eigen onderneming en niks met chemicaliën. Maar is er iets specifieks waar je op doelt?
Hmm nou ik volg een opleiding en sta veel aan zaagtafels e.d. lassen ook wel maar daar kan ik evt rekening mee houden in ontwerpen of anderen laten doen. Kan er niet veel over vinden verder, maar ik wil over een jaar (laatste blok tweede leerjaar) stoppen met de pil en zo min mogelijk vertraging oplopen (in het derde jaar zitten weinig contacturen dus dat kan dan prima te combineren zijn mocht het snel raak zijn). Zie niet perse bezwaar om zwanger dingen te maken zolang het idd niet chemisch is, maar vroeg me af hoe dat dus in werkelijkheid gaat.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2019 11:53:15 ]
  dinsdag 2 april 2019 @ 12:04:28 #243
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_185987430
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 11:42 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Ik loop nu wel bij de gyn. Hij vindt het wel raadzaam om daar te blijven ook omdat ik onder behandeling ben van de internist voor mijn hashimoto (schildklier) maar technisch gezien zou ik niet medisch moeten zijn (denk ik) Ik heb prima bevallingen gehad en gezonde (maar gestoorde :p) kinderen op de wereld gezet. Archie was niets ‘genetisch’ ik ga het vandaag navragen!
Zou je liever terug gaan naar een vk?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_185987623
Gefeliciteerd Stroop *O* Wat een snelle!

Veel succes straks kleurdoos. Ik kan me voorstellen dat dit heel spannend voor jullie is, maar ik ga voor jullie duimen!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_185987772
Gefeliciteerd Stroop! *O*
pi_185988141
Stroop gefeliciteerd! O+ *O*

KD spannend en succes :*
  dinsdag 2 april 2019 @ 12:58:02 #247
426379 elamanilo
elämänilo
pi_185988254
BellaaElisa, ik heb nu een aantal nachten opgelet, maar vooralsnog slaapt m'n baby als ik wakker lig. Hopelijk dus niet een voorbode voor ritme dinges of zo. :') (M'n andere twee babies hadden vrij snel een dag en nachtritme, wel met nachtvoedingen, maar die gingen zo goed als slapend voor iedereen en in het donker, dus zonder wakkere uren in de nacht en zulks.

Buikbaby is meestal nu wakker 's ochtends rond een uurtje of 10, 's middags rond 4 uur en 's avonds rond 9-10 uur. En dan ook wel een poosje, dus echt ruim een uur aan het kopje duikelen en zo. Oh, en nu natuurlijk :P blijkbaar, dus rond 13 uur ook ;)
pi_185988465
Succes @Kleurdoos :* Bijna half 2, ik duim!
  dinsdag 2 april 2019 @ 13:32:16 #249
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_185988820
Mijn buikbaby is altijd wakker als ik wakker aan het worden ben. Zo fijn om wakker te mogen worden met dat gepor. Vanmorgen was het ook heel ritmisch aan het duwen of trappen.
Baby heeft een sterke voorkeur voor rechts liggen, hoofd ligt al beneden en de billen steken regelmatig dus uit/ik kan de rug voelen. Maar verder ritme, er zit naar mijn idee wel een vast patroon in maar daar zou ik eens een paar dagen iets van bij moeten houden.
pi_185988854
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 12:04 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Zou je liever terug gaan naar een vk?
Voor nu vind ik dit wel wat veiliger voelen, ook meer echo’s ;) maar na een goede SEO dan graag wel terug naar VK (ik wil denk ik nog wel thuis bevallen)
  dinsdag 2 april 2019 @ 14:41:53 #251
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185989976
Maar hoe was de echo KD?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 2 april 2019 @ 15:07:59 #252
426379 elamanilo
elämänilo
pi_185990328
Ook nieuwsgierig.. Hoe is het gegaan KD?
pi_185990375
Ik ook! Ik hoop zo dat alles goed is.
pi_185990609
Jompels! Alles was perfect! Miniplooitje, alle omtrekjes waren tot op de dag goed! 🖤 We hebben zelfs nog zitten nubchecken. 😂
  dinsdag 2 april 2019 @ 15:32:26 #255
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185990670
Yess wat een opluchting! *O*
En wat voor nub?!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_185990693
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 15:32 schreef pinquit het volgende:
Yess wat een opluchting! *O*
En wat voor nub?!
We kwamen uit op ‘zeer paralel’ ;)
  FOK!fotograaf dinsdag 2 april 2019 @ 15:37:47 #257
148247 taxibabe
pi_185990764
Oh wat goed om te horen Kleurdoos!! *O*
  dinsdag 2 april 2019 @ 15:44:03 #258
426379 elamanilo
elämänilo
pi_185990871
Yes, wat een goed nieuws KD! *O* *O* *O*
  dinsdag 2 april 2019 @ 15:44:56 #259
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185990882
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 15:33 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

We kwamen uit op ‘zeer paralel’ ;)
Waauw, ik had gegokt op nog een jongen! Ben heel benieuwd O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_185990908
Wat fijn KD! :D

Hoe denken jullie over probiotica voor je baby om de darmpjes sneller op gang te helpen? Kwam het net tegen in een YouTube video en het is de eerste keer dat ik daarover hoor.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  dinsdag 2 april 2019 @ 15:50:21 #261
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_185990976
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 15:28 schreef Kleurdoos het volgende:
Jompels! Alles was perfect! Miniplooitje, alle omtrekjes waren tot op de dag goed! 🖤 We hebben zelfs nog zitten nubchecken. 😂
Wat goed zeg! Ben heel erg blij voor jullie O+.
  dinsdag 2 april 2019 @ 16:05:47 #262
149959 SQ
snelle trees
pi_185991260
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 23:23 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Zonder bij te lezen meld ik me met m'n 1 aprilbaby O+ binnen 2 uur van niks naar baby, dus volledig overdonderd, maar wat is 'ie mooi O+ O+ O+
1 april O+ van harte gefeliciteerd!!
disclaimer
pi_185991306
@Kleurdoos wat goed! O+ *O*
  dinsdag 2 april 2019 @ 16:16:53 #264
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_185991486
Wat fijn kleurdoos!!! :)

De cosleeper werd vandaag bezorgd! *O* zo fijn, niet dat onze slaapkamer nu zo ruim is, maar in het vorige huis paste er niet eens een cosleeper naast ons bed.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_185991792
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 15:44 schreef pinquit het volgende:

[..]

Waauw, ik had gegokt op nog een jongen! Ben heel benieuwd O+
Kan nog! Ik dacht het eerst ook maar mijn gevoel zegt steeds meer ‘meisje’ hij blijft stug bij jongen 😬
  dinsdag 2 april 2019 @ 17:40:21 #266
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_185993233
Mijn gevoel zat behoorlijk fout. :’)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 2 april 2019 @ 17:48:22 #267
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185993419
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 11:52 schreef Myrr het volgende:

[..]

Hmm nou ik volg een opleiding en sta veel aan zaagtafels e.d. lassen ook wel maar daar kan ik evt rekening mee houden in ontwerpen of anderen laten doen. Kan er niet veel over vinden verder, maar ik wil over een jaar (laatste blok tweede leerjaar) stoppen met de pil en zo min mogelijk vertraging oplopen (in het derde jaar zitten weinig contacturen dus dat kan dan prima te combineren zijn mocht het snel raak zijn). Zie niet perse bezwaar om zwanger dingen te maken zolang het idd niet chemisch is, maar vroeg me af hoe dat dus in werkelijkheid gaat.
Zagen en lassen zijn dingen die ik ook zwanger gewoon doe. Waarom zou dat niet kunnen? Gewoon voorzichtig zijn, veiligheidsbril/ laskap en gehoorbescherming dragen. Maar dat doe ik ook als ik niet zwanger ben :)
Ik vroeg me laatst wel ineens heel even af of de baby misschien last zou kunnen hebben van het kabaal van de slijptol. Maar volgens mij kan dat ook eigenlijk geen kwaad.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  dinsdag 2 april 2019 @ 17:57:29 #268
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185993594
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 15:46 schreef Rebubbled het volgende:
Wat fijn KD! :D

Hoe denken jullie over probiotica voor je baby om de darmpjes sneller op gang te helpen? Kwam het net tegen in een YouTube video en het is de eerste keer dat ik daarover hoor.
Als jij zelf probiotica binnenkrijgt geef je dat wel door met bv neem ik aan? Ik eet zelf graag gefermenteerd voedsel als zuurkool en kimchi. Sowieso al, maar nu tijdens de zwangerschap probeer ik dat nog meer te doen. En straks met borstvoeding wil ik dat er ook graag inhouden.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  dinsdag 2 april 2019 @ 18:00:40 #269
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185993647
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 15:28 schreef Kleurdoos het volgende:
Jompels! Alles was perfect! Miniplooitje, alle omtrekjes waren tot op de dag goed! 🖤 We hebben zelfs nog zitten nubchecken. 😂
Wat fijn!
Ik moest even opzoeken wat nub was.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_185994076
En toen lag ik sinds 14 uur in het ziekenhuis vanwege vermoeden zwangerschapsvergiftiging. Ik mag voorlopig niet naar huis, ctg gehad van anderhalf uur en nu aan het wachten op de lab uitslagen.

Ik word in ieder geval op uiterlijk 28 april (ud) ingeleid als het al niet eerder wordt.
  dinsdag 2 april 2019 @ 18:34:41 #271
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185994201
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 17:40 schreef Ticootje het volgende:
Mijn gevoel zat behoorlijk fout. :’)
Twee jongens? *O* :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 2 april 2019 @ 18:36:00 #272
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185994232
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 18:26 schreef CaVaBien het volgende:
En toen lag ik sinds 14 uur in het ziekenhuis vanwege vermoeden zwangerschapsvergiftiging. Ik mag voorlopig niet naar huis, ctg gehad van anderhalf uur en nu aan het wachten op de lab uitslagen.

Ik word in ieder geval op uiterlijk 28 april (ud) ingeleid als het al niet eerder wordt.
Oh no :{ balen zeg. Hoe voel je je?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 2 april 2019 @ 18:36:10 #273
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_185994236
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 18:26 schreef CaVaBien het volgende:
En toen lag ik sinds 14 uur in het ziekenhuis vanwege vermoeden zwangerschapsvergiftiging. Ik mag voorlopig niet naar huis, ctg gehad van anderhalf uur en nu aan het wachten op de lab uitslagen.

Ik word in ieder geval op uiterlijk 28 april (ud) ingeleid als het al niet eerder wordt.
Dat is minder, CaVaBien. Sterkte. Hopelijk valt het mee.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 2 april 2019 @ 18:36:52 #274
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185994248
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 18:26 schreef CaVaBien het volgende:
En toen lag ik sinds 14 uur in het ziekenhuis vanwege vermoeden zwangerschapsvergiftiging. Ik mag voorlopig niet naar huis, ctg gehad van anderhalf uur en nu aan het wachten op de lab uitslagen.

Ik word in ieder geval op uiterlijk 28 april (ud) ingeleid als het al niet eerder wordt.
Jeetje wat balen zeg!
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_185994446
Bedankt dames.

Ik word opgenomen. Binnenkort inleiding.

Ik wil niet ingeleid worden.
pi_185994665
Sterkte CaVaBien. :*
  dinsdag 2 april 2019 @ 19:00:02 #277
426379 elamanilo
elämänilo
pi_185994783
:* Cavabien... wat naar! Misschien een doula inschakelen om je te helpen bij deze plotselinge omslag? O+
pi_185995155
Ach Cava, wat spannend en niet leuk. Sterkte :*
  dinsdag 2 april 2019 @ 19:40:12 #279
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_185995711
Ahh Cava, wat balen -O-
pi_185995913
Mariposas, wat een ontzettend leuke dekentjes. Waar heb je die vandaan?

Mellow, ja na wat door gezocht te hebben ben ik op de conclusie geland dat het niet nodig is bij een vaginale geboorte en borstvoeding. Wel interessant. Wist niet dat borstvoeding ook nog probiotica bevat.

CaVaBien, wat een schrik. Een inleiding hoeft niet vervelend te zijn. Laatst waren er hier een aantal met goede inleidingverhalen. Ik zou wel verzoeken om gematigde hormoontoediening als het kan, zodat het iets minder hard inslaat. Dat begreep ik van mijn hypnobirthingcoach in elk geval. En hey, heb je in elk geval de mogelijkheid om de geboortedatum een beetje te kiezen. #brightsideoflife enzo. Gelukkig zijn ze er op tijd bij en ben je in goede handen.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_185996517
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 17:40 schreef Ticootje het volgende:
Mijn gevoel zat behoorlijk fout. :’)
Ik ook altijd bij mijzelf 😆 behalve Lucy. Ondanks ‘jongen’ echo’s, wist ik zeker dat het een meisje was. And it was!

Bij deze denk ik steeds dat het een meisje is. Maar omdat hij zo vol blijft houden dat hij alleen maar jongens maakt...

Het trio hier wil iig een zusje! 🖤
pi_185997120
Scrotum kan die nub nog omhoog duwen dus hier nog geen zekerheid hoor!
  dinsdag 2 april 2019 @ 20:38:19 #283
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_185997329
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 20:08 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Ik ook altijd bij mijzelf 😆 behalve Lucy. Ondanks ‘jongen’ echo’s, wist ik zeker dat het een meisje was. And it was!

Bij deze denk ik steeds dat het een meisje is. Maar omdat hij zo vol blijft houden dat hij alleen maar jongens maakt...

Het trio hier wil iig een zusje! 🖤
Bram gaat echt geen meisjes vasthouden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_185997715
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 20:38 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Bram gaat echt geen meisjes vasthouden.
Haha!!
Hier wel praktisch eenzelfde beeld met archie op de echo. Ik ga wel een geslachtsbepaling doen hoor 🖤
pi_185998039
Cava wat schrikken zeg, sterkte! :*
pi_185998177
Stroop, gefeliciteerd! Wat een turbobevalling! Lekker genieten van je gezinnetje van 4 O+
  dinsdag 2 april 2019 @ 21:25:38 #287
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_185998334
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 20:55 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Haha!!
Hier wel praktisch eenzelfde beeld met archie op de echo. Ik ga wel een geslachtsbepaling doen hoor 🖤
Moet je ook elke 2 weken? Volgende keer kunnen ze het wel zien dan. Zover lopen wij niet uit elkaar.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_185998810
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:25 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Moet je ook elke 2 weken? Volgende keer kunnen ze het wel zien dan. Zover lopen wij niet uit elkaar.
juhp! Tot de seo en guo (krijg ik standaard ivm overleden zus met 9 hartdefecten, niets genetisch overigens) daarna volgdns mij niets extra’s meer
  dinsdag 2 april 2019 @ 22:13:25 #289
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_185999311
Ik kijk tlc, een stel dat ook voor nummer 4 ging en er 6 bij kregen.

Het valt dus wel mee.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 2 april 2019 @ 22:14:20 #290
480396 Sisu
Oudgediende
pi_185999326
Cavabien,

Jee wat schrikken. Had je veel klachten? Hoe voel je je?
Sterkte. Hopelijk lig je in een fijne kamer met of andere leuke niet snurkende patiënten of allee :*
Denk aan je! O+

Ik zou vandaag Mn gesprek hebben met Mn baas. Beslist hij in de ochtend om thuis te gaan werken en mij 10 min voor de afspraak een mailtje te sturen dat we het moeten verzetten.
Ik was zo teleurgesteld. Gelukkig had ik een tussenuurtje. Even uitgehuild met mezelf. Toen bedacht dat ik ook wel even met teamleider b in gesprek kon, want die kwam toch toevallig Mn lokaal is. Zag dat ik er niet fris bij zat ‘joh sisu. Gaat alles wel goed?’ Waarop ik eerlijk nee antwoorde.
Zijn antwoord bleek niet te bestaan, want hij begon over vervangende taken en of ik even bij kon springen zus en zo. Nee gezegd, maar jee.. hoe groot is dat bord voor hun kop!
Of ben ik nou zo labiel ? Ik ben gewoon enorm plichtsgetrouw en wil alles netjes afhandelen. Zucht. Genoeg over Mn werk!

Buik lijkt weer gewoon heel dik. Tot ik harde buiken krijg dan is het een mooie bol. Trollbuik
Zonder hoop geen leven.
  dinsdag 2 april 2019 @ 22:22:57 #291
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_185999500
Als de baas niet wil luisteren Sisu, dan moeten ze maar voelen. Je kan je ook telefonisch ziek melden!

Sterkte Cava :{
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_185999569
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 17:48 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Zagen en lassen zijn dingen die ik ook zwanger gewoon doe. Waarom zou dat niet kunnen? Gewoon voorzichtig zijn, veiligheidsbril/ laskap en gehoorbescherming dragen. Maar dat doe ik ook als ik niet zwanger ben :)
Ik vroeg me laatst wel ineens heel even af of de baby misschien last zou kunnen hebben van het kabaal van de slijptol. Maar volgens mij kan dat ook eigenlijk geen kwaad.
Hmm, tegen die tijd dan maar met de tutor en werkplaatsmedewerkers bespreken. Ben een beetje bang dat de laatste toch bezwaar gaan hebben op een gegeven moment. En het zal er ook wel raar uitzien straks, een student met een bolle buik. Ahja. :+ Waar een wil is... Ik doe wel een masker voor want het enige bezwaar is denk ik toch wel metaalzooi dat je inademt. Moet na zo'n dag altijd mijn neus wel schoonmaken. :')
pi_185999662
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 22:22 schreef SaskiaR het volgende:
Als de baas niet wil luisteren Sisu, dan moeten ze maar voelen. Je kan je ook telefonisch ziek melden!
Dit!
  dinsdag 2 april 2019 @ 22:34:11 #294
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185999696
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 22:26 schreef Myrr het volgende:

[..]

Hmm, tegen die tijd dan maar met de tutor en werkplaatsmedewerkers bespreken. Ben een beetje bang dat de laatste toch bezwaar gaan hebben op een gegeven moment. En het zal er ook wel raar uitzien straks, een student met een bolle buik. Ahja. :+ Waar een wil is... Ik doe wel een masker voor want het enige bezwaar is denk ik toch wel metaalzooi dat je inademt. Moet na zo'n dag altijd mijn neus wel schoonmaken. :')
Ja inderdaad, een goed masker is ook wel belangrijk.

Hier begint het zwanger zijn echt te landen nu. Voel de baby meerdere malen per dag bewegen, mijn vriend kon het al zo goed als gelijk met mij ook van buiten voelen O+ Ik vind het zo gezellig, dat gepor en gewoel.

Fysiek wordt het wel allemaal wat lastiger nu ook. Ik vind het heel jammer dat ik mijn geliefde luchtacrobatiek lessen moet verruilen voor wat anders. Zat te denken aan pilates of yoga, om nog wel enigszins m'n flexibiliteit en kracht op peil te houden.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  dinsdag 2 april 2019 @ 22:41:03 #295
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_185999827
Cava, sterkte :*

Sisu, als je teamleider(s) zo doen, meld je ziek of speel het via bedrijfsarts. Denk nu even aan jezelf en aan de mini in je buik :*

Mellow, ik heb vandaag mijn 2e les yoga gehad en het is hemels O+. Niet te zweef, chille oefeningen en we bespreken ook nuttige dingen. Vandaag bijvoorbeeld bevalhoudingen en wat welke houding met je bekken doet. Op 1 na is iedereen voor het eerst zwanger, dus dat is ook wel erg leuk. Je herkent veel aan elkaars verhalen
  dinsdag 2 april 2019 @ 22:51:38 #296
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_186000045
quote:
17s.gif Op dinsdag 2 april 2019 22:41 schreef douche-eendje het volgende:
Cava, sterkte :*

Sisu, als je teamleider(s) zo doen, meld je ziek of speel het via bedrijfsarts. Denk nu even aan jezelf en aan de mini in je buik :*

Mellow, ik heb vandaag mijn 2e les yoga gehad en het is hemels O+. Niet te zweef, chille oefeningen en we bespreken ook nuttige dingen. Vandaag bijvoorbeeld bevalhoudingen en wat welke houding met je bekken doet. Op 1 na is iedereen voor het eerst zwanger, dus dat is ook wel erg leuk. Je herkent veel aan elkaars verhalen
Ik dacht zelf meer aan "gewone" yoga. Had een tijdje terug n proefles zwangerschapsyoga gedaan maar dat vond ik zo suf. Volgens mij ging het ook zo om het toegankelijk te houden voor vrouwen die niet zo veel beweging krijgen. Wellicht denk ik er anders over als ik straks enorm ben hoor, maar nu heb ik niet het gevoel daar ook maar iets aan te hebben, qua fit en flexibel blijven.

Ik zou wel een hypnobirthing cursus willen doen als voorbereiding op de bevalling, maar het ziet er naar uit dat ik er geen tijd voor heb wanneer die hier in de buurt wordt gegeven. Dus misschien dat ik dat maar op eigen houtje met behulp van youtube oid ga proberen....
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_186001865
Sterkte cavabien!
Schudden voor gebruik
pi_186001872
Wat fijn KD.

Wat bedoel je met parallel?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schudden voor gebruik
pi_186003757
@Sisu Het. Is. Maar. Werk.

De keet stort echt niet in zonder jou. Je bent alleen onmisbaar voor jezelf en je gezin. Het is ook niet dat je lof gaat oogsten omdat je ten koste van jezelf doorploetert. Stop hiermee, echt.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 3 april 2019 @ 08:03:37 #300
269689 crew  Viv
pi_186003817
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 22:26 schreef Myrr het volgende:
Ik doe wel een masker voor want het enige bezwaar is denk ik toch wel metaalzooi dat je inademt.
Je had het ook over zagen. Denk dan ook aan lawaai als mogelijk bezwaar.

@Sisu wat jammer dat ze op het werk niet door hebben dat je al weken, zo niet maanden over je grenzen aan het gaan bent en dat het nu echt, écht klaar is. Meld je alsjeblieft ziek! Jij hebt eronder te lijden, jouw buikbaby ook (wat als je de volgende keer wél op je buik valt?!), jouw relatie ook (wedden dat je weer een stuk aardiger voor hem bent als je niet meer werkt?), etc. Het is het niet waard, echt niet. :*
pi_186004363
En.. dicht!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')