abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 maart 2019 @ 21:00:13 #101
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_185939873
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 20:21 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Ken je dat, word er een plan gemaakt maar gebeurt het tegenovergestelde.
Vlak na mijn vorige post kwamen ze er achter dat mijn vliezen waren gebroken en de baby gepoept had in het vruchtwater. Hierna ben ik ingeleid en is vanmorgen onze zoon
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
geboren ❤
Totaal niet volgens plan maar hij is kerngezond en dat is het belangrijkste. Ik ga het nog een keer van me afschrijven hier
Van harte gefeliciteerd met jullie zoon O+.
pi_185939922
Cho, alles zo herkenbaar, de liefde voor de mannen, en het verdriet om het einde van de zwangerschap ;( Na een half jaar is het gesleten, echt waar :* Tot straks in het babytopic!

Gefeliciteerd VFT O+ *O*
pi_185940021
Gefeliciteerd VFT! Het valt echt niet te plannen allemaal..
Nu in ieder geval lekker genieten!
  zaterdag 30 maart 2019 @ 21:07:59 #104
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185940022
Dat ging ineens rap dan VFT :D gefeliciteerd!! *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 30 maart 2019 @ 21:59:42 #105
480396 Sisu
Oudgediende
pi_185940781
Vft heeft de ultieme fokwet baby gebaard O+
Gefeliciteerd!

En cho, begrijp je helemaal.
Die heimwee kan mij soms ook weleens overvallen als ik eraan denk dat Mn baby ook geboren gaat worden.

Ff iets anders.. waarom krijgt een baby eigenlijk vit k toegediend na de bevalling en wil ik dat?
Zonder hoop geen leven.
pi_185940826
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 21:59 schreef Sisu het volgende:

Ff iets anders.. waarom krijgt een baby eigenlijk vit k toegediend na de bevalling en wil ik dat?
Voor bloedstolling, anders kunnen daarmee problemen ontstaan: https://www.pregnancybirthbaby.org.au/vitamin-k-at-birth
Overigens gebeurt dit in de USA en VK meestal met een injectie, hier is het toch meestal met druppels?

Gefeliciteerd VFT *O* *O* *O* Mooie naam!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_185940915
Gefeliciteerd VFT! O+
pi_185941091
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:14 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Marktplaats!
Dat vind ik teveel gedoe... haha
Schudden voor gebruik
pi_185941106
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 20:20 schreef Cholula het volgende:
Ik kom afscheid nemen. De liefde voor Fred is groot, de borstvoeding loopt als een tiet (misschien iets te goed, er liggen ondertussen al zes voedingen in de vriezer omdat Fred de stroom niet aan kan). Ik heb een flinke dosis kraamtranen, waaronder groot verdriet dat ik niet meer zwanger ben. Vreemd want ik voel me ontzettend rijk met mijn drie fantastische mannen.

Mijn man doet het geweldig, Frits is dolgelukkig met zijn broertje en zou hem het liefste de hele dag vasthouden.

Fred is een hele andere baby dan Frits was. Rustiger, maar we verwachten dat we daar over een week of twee onze mening over bij mogen stellen.

Tot snel of juist niet zo snel in het babytopic!
O+ Wat heerlijk!

Tot over tig weken! :*
Schudden voor gebruik
pi_185941114
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 20:21 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Ken je dat, word er een plan gemaakt maar gebeurt het tegenovergestelde.
Vlak na mijn vorige post kwamen ze er achter dat mijn vliezen waren gebroken en de baby gepoept had in het vruchtwater. Hierna ben ik ingeleid en is vanmorgen onze zoon
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
geboren ❤
Totaal niet volgens plan maar hij is kerngezond en dat is het belangrijkste. Ik ga het nog een keer van me afschrijven hier
O+ gefeliciteerd!
Schudden voor gebruik
pi_185941527
Nieuwe ontdekking: niezen met een volle blaas is geen goed idee.

Ik dacht even dat mijn vliezen waren gebroken :')
pi_185941753
Gefeliciteerd VFT! Mooie naam ook!

Vit K wordt hier per injectie toegediend (omdat je dan zeker weet hoeveel de baby binnenkrijgt/houdt). Ik heb het bij mijn eerste twee niet gedaan. Beide keren toen, en deze keer ook had ik afgesproken dat de vit K alleen toegediend zou worden als er risico factoren waren die het risico op een bloeding bij baby vergrootten (zeer zware bevalling voor baby, blauwe plekken, vacuum bevalling etc).
Als het een ‘rustige’ bevalling is kiezen wij voor geen vit K.

Hier heb ik bij mijn badbevalling bijna de hele tijd op mijn handen en knieen gezeten en met mijn armen op de rand gehangen.

Bij mijn eerste bevalling (zonder bad), heb ik uren onder de douche gezeten op mijn handen en knieeen, met de straal op mijn onderrug. Was ook heel fijn....
pi_185941875
Gisteren kinderfeestje gehad, mijn oudste is nu 5! Was erg gezellig, maar ik ben wel gesloopt. 12 kinderen, gelukkig met ouders, en ik dus de hele ochtend in de weer om voor 30 mensen lunch en snacks te maken. Uiteindelijk was het wel echt geslaagd, dus het was het waard.

Maar het volgende kinderfeestje (4 dagen voor mijn uitgerekende datum) gaan we ergens doen waar ik zelf wat minder hoef te doen. Of dan mag man het regelen...

En nu gaat mijn oudste vanaf morgen voor het eerst naar de basisschool... oh wat vindt hij het spannend! En ik ook voor hem! Hij had er eerst heel veel zin in, maar na de laatste keer een half dagje meedraaien is het hem toch tegengevallen en nu wil hij eigenlijk niet meer 😭😭😭
  zondag 31 maart 2019 @ 01:00:35 #114
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_185943148
VFT *O*
Gefeliciteerd O+
pi_185943206
Wat dapper zo kort voor je UD!
Schudden voor gebruik
pi_185943281
VFT jeeeuujj! Daar is je mooie man! Kun je eindelijk opa goed nieuws geven. Ben benieuwd naar je verhaal. *O*

Daag Cho! Tot snel.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zondag 31 maart 2019 @ 07:32:30 #117
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185944078
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 22:42 schreef CaVaBien het volgende:

Tip van m'n fysio: nies over je schouder (of in je schouder), met je romp dus gedraaid. Dan is de druk op je blaas veel minder!

Dodoria, gefeliciteerd met je grote! Vandaag een dagje bijkomen?
  zondag 31 maart 2019 @ 09:25:39 #118
208890 June.
Seriously?
pi_185944716
Gefeliciteerd VFT! O+
Shine bright like a diamond.
  zondag 31 maart 2019 @ 10:00:05 #119
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185945029
@BobbyMcGee volgende week bij kruidvat: L/XL/XXL opblaasbare baden. Die laatste is ¤19,99 en dan kunnen al je buren ook mee in het bevalbad :P
Ik heb overigens geen enkel idee over bevalbaden dus misschien voldoet dit niet aan de eisen, hoor, maar moest aan je denken :s)
  FOK!fotograaf zondag 31 maart 2019 @ 10:56:58 #120
148247 taxibabe
pi_185945887
VFT, gefeliciteerd!! Wat een mooie naam!
  zondag 31 maart 2019 @ 11:56:09 #121
426379 elamanilo
elämänilo
pi_185946774
*O* *O* *O* VFT Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoon!

Over vit K:
Ik las laatst daarover dat er onderzoeken zijn geweest dat de eerste colostrum van moedermelk heeel grote hoeveelheden vitamine K bevat. Als je je baby dus borstvoedt, vooral vanaf het begin zonder bijvoeding, dan krijgt je baby genoeg binnen. Dat er met moedermelk niet genoeg zou zijn, stamt nog uit de tijd dat baby's vaak in ziekenhuizen werden geboren en in andere ruimtes verbleven en waarbij de borstvoeding aan het begin niet altijd makkelijk op gang kwam en/of er meer bijvoeding werd gegeven (suikerwater en zo).

Daarnaast is er geen goed basis uitgangspunt van de hoeveelheid die een baby 'zou moeten hebben'. Nu wordt soms gezegd dat baby's 'te weinig' hebben, maar dat is niet echt goed gefundeerd omdat niemand eigenlijk weet wat het natuurlijke uitgangspunt is (nu wordt dat gebaseerd op wat een volwassenen zou moeten hebben, maar zelfs daarvan is niet per se een natuurlijk uitgangspunt bekend). Ik zelf denk dat het misschien juist nodig is om minder te hebben ivm de veranderende bloedsomloop vlak na de geboorte. En dat het daarom pas met het eerste colostrum wordt doorgegeven.

Als je baby extra risico's heeft op bepaalde bloeding, bijv. door vaccuumtang verlossing, dan kun je wellicht juist wel overwegen om vit K bij te geven omdat dat kan helpen om bepaalde zulke bloedingen te verminderen. Maar bij laagrisico baby's komen die bloedingen zo weinig voor, dat ik zelf niet preventief daartegen stoffen wil toedienen bij m'n netgeboren baby.

Hier dus gekozen om geen vit K te geven, ik kan zelf evt. op mijn (natuurlijke) inname letten om via de borstvoeding door te geven. Ik ga er vanuit dat als ik voldoende heb om door te geven, dat er dan altijd genoeg wordt doorgegeven via de bv. Ik let dan dus liever zelf op mijn voeding.
  zondag 31 maart 2019 @ 12:00:41 #122
426379 elamanilo
elämänilo
pi_185946833
Over kinderfeestjes ;)
Gisteren had mijn oudste een verjaardagsfeestje in Monkey Town.... Ik was er nog nooit geweest, maar ik ging nu mee en nam m'n peuter ook mee omdat ik dacht dat ie daar dan ook wel even kon spelen.

Maar jongens, wat een verschrikking is dat! En dan was het nog een relatief rustige dag omdat het zulk mooi weer was, hoorde ik. Het was één en al chaos! Mijn peuter was ook echt overwhelmed en had echt heel veel tijd nodig om op ontdekking te gaan. En dan moest ik ook nog mee, terwijl ik daarvoor de badkamer had schoongemaakt dus mijn lichaam een beetje aan z'n eindje was voor de dag. :') Anyway, dat was eens en nooit weer. Ik vond het echt niet tof om daar te zijn. Zeker als je steeds meer behoefte krijgt aan coconnen. Het is het me iig ook niet waard om op een regenachtige dag m'n kinderen vermaak te bieden, dan kan ik wel leukere dingen bedenken dan zoiets.... Brrr.

Mijn grote dochter is ook bijna jarig. Ik denk dat we naar de houten speeltuin op het strand gaan. Dat is een piratenschip. Dan maken C. en ik een schatkaart waarmee ze kunnen spoorzoeken en dan uiteindelijk bij die speeltuin uitkomen. Allemaal zo'n zakdoek om hun hoofd geknoopt als piraatjes of zo. En daarna een ijsje halen bij de toko op de boulevard.
  zondag 31 maart 2019 @ 12:08:47 #123
426379 elamanilo
elämänilo
pi_185946939
Verder is mijn buik zo groot... Veel groter dan vorige keren. Ik moet nog een afspraak maken bij de vroedvrouw, mijn eigen vroedvrouw is tijdelijk uit de running ivm een operatie. Dus nu 'moet' (niks moet natuurlijk) ik een afspraak maken bij 1 van haar praktijkgenoten, maar ik ben zo slecht in afspraken maken en dan ook nog bij een onbekende, dus ik stel het telkens uit met als gevolg dat ik het eigenlijk de hele tijd maar niet doe. Maar ik begin me nu toch een soort van 'zorgen' te maken dat m'n buik zo ontzettend groot is... Ik weet dat het niets zegt over de baby die er in zit, maar het is zo anders dan vorige keren. Straks baar ik opeens een reuze baby of zo. :') En ook dat ik nog zo'n 7 weken verder ga groeien, dan val ik om... Eigenlijk zijn het niet per se zorgen, maar voel ik mezelf gewoon zo'n walvis en zoek ik wat geruststelling over dat het goed is of zo. Het lukt me niet om mezelf dat meer te geven merk ik. Als ik mezelf in de spiegel zie, dan moet ik er van huilen dat ik zo omvangrijk ben.
  zondag 31 maart 2019 @ 12:21:05 #124
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185947100
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 22:42 schreef CaVaBien het volgende:

_O-

Gefeliciteerd VFT!
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  zondag 31 maart 2019 @ 12:32:07 #125
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185947283
Ela wat naar dat je er zo verdrietig van wordt! Misschien helpt het je wel om snel afspraak te maken bij een andere vroedvrouw, al is het maar voor die extra controle en om je zorgen uit te spreken. Kan C. anders geen afspraak voor je maken?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')