abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 maart 2019 @ 20:55:38 #1
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_185848916
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185851145
Hoi!
M’n opbouwloopje is weer bijna af. Vandaag 20 minuten (+3x5) gelopen.
pi_185857409
Maar weer eens wat lijstjes doen:

Gisteren
O: Griekse yoghurt met honing
L: 2 boterhammen met kaas
T: 3 sultanas
D: bami goreng
S: 1,5 uur danstraining
B: 10k stappen

Vandaag:
L: Mexicaanse salade
D: zoete aardappelfrietjes en kipkrokant schnitzel
T: paar snack a jacks
pi_185857566
ik heb er weer helemaal zin in. Donderdag trakteren op werk ivm afscheid, vrijdag bruiloft maar die ene keer hardlopen doet verlangen naar meer. Die 6 kilo moet er af en dan zachtjes aan naar onderhoud.

o: glaasje optimel, bakje kwark met paranoten
t: 400 gram aardbeien
l: salade met honingmosterddressing met een gerookt zalmhaasje
t: bakje skyr
d: avg bij mn mama
s: rondje hardlopen
  Moderator dinsdag 26 maart 2019 @ 17:11:02 #5
5428 crew  miss_sly
pi_185861997
Vooralsnog gaat het hier wel goed. Bij de brunch heb ik best netjes gegeten, en 's avonds alleen nog een kleine salade met gerookte zalm en ei en een bak yoghurt gegeten.

Gisteren had ik een dag waarop mijn hoofd veel bezig was met eten en snoepen, maar ik heb het niet gedaan! Ik heb wel het zakje drop waarvan ik wist dat het nog in de kast lag met mijn lief meegegeven, want die moest een paar dagen weg voor zijn werk. Als ik het zelf had gehouden, was het al op geweest. Nu misschien ook wel, maar niet door mij :7
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 26 maart 2019 @ 19:15:56 #6
360012 Shopaholic1984
pi_185863792
Mijn lijstje vandaag:
O: banaan, yoghurt, muesli
T: Milka chocolaatje en rijstwafels
L: 2 boterhammen met kruidencreme en rauwe ham, wortels
T: druiven, appel
D: gebakken aardappel, wortel, vis, fritessaus
B: zo een rondje wandelen met een vriendin.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 20:56:23 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185866003
Oh ja, lekker snack-a-jacks chocola, laat ik die weer eens proberen.

*zak leeg... -O-

Nu eet ik verder eigenlijk vrij ok voor mijn doen want ik heb het superdruk momenteel, maar ik kan het eigenlijk niet uit staan dat toos-ruggegraatloos gewoon dat pak leeg knaagt onder het mom van 'het is maar 61kcal per wafel'.
*durfde niet te kijken hoeveel er in het pak zat. :')

Ik zat vanmorgen op +0,5 tov het laagste voor ik van de Dukan wagen viel, niet slecht vond ik zelf. *O* Nu maak ik een beetje mijn eigen programma op dit moment, ik heb echt wel even energie nodig met de aanstaande verhuizing etc. :+
pi_185871624
Wat is een Dukan wagen?
Ja doei.
pi_185871689
https://www.puurfiguur.nl/dukan-dieet/

Vond het al een apart dieet. Weet niet of je er rouwig om moet zijn dat je van die wagen gevallen bent :P
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_185871747
Wil je na de verhuizing weer door met Dukan BE?

Lijstje:
D: pastinaak en wortel frietjes + tartaartje
S: uur danstraining
pi_185871754
Oh, ok.

Ik ben geen veganist of vegetarier, maar let toch wel erg op hoeveel vlees ik eet en probeer dat zeer te matigen, dus dit zou niets voor mij zijn
Ja doei.
  woensdag 27 maart 2019 @ 13:17:14 #12
360012 Shopaholic1984
pi_185875858
Lijstje:
O: yoghurt, muesli, banaan
T: appel
L: 2 wortelwraps met carpaccio en een gekookt ei.
T: ik denk druiven
D: zelfgemaakte tomatensoep met ballen en vermicelli en ciabatta
B: meisjes op de fiets naar school brengen en halen.
  woensdag 27 maart 2019 @ 13:29:19 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185876197
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 09:28 schreef LuNaTiC het volgende:
https://www.puurfiguur.nl/dukan-dieet/

Vond het al een apart dieet. Weet niet of je er rouwig om moet zijn dat je van die wagen gevallen bent :P
Ik ook hoor, maar nood breekt wetten zeg maar. :+ En er is wel het eea doorbroken.

@Sarabi, ik ben geen enorme keukenprinses, dus het werd me met name in de avonden te eentonig. Ik denk dat ik over ga op waar ik eerder al eens heel veel mee afgevallen ben, overdag geen tot heel weinig carbs en dan 's avonds 1 uur wel. Dan kan ik gewoon met het avondeten met het gezin mee-eten en leuke recepten uitproberen etc. (zonder de beperking van vrijwel niets mogen ;) ). Ik heb de jaarkalender van Francesca kookt maar er is niks aan leuk voor je familie te koken als je zelf vervolgens aan de gegrilde kip moet. ;)

Vanmorgen op 2 ons na op mijn laagste dit jaar, en dat ondanks de klats! *O*
(Dat weet je toch wel wat dat is MoBlo? O-) ;) )

Ik ben met mijn eerste uitvaart bezig dus ben alleen maar heel druk en kom niet eens aan snoepen toe, dat helpt natuurlijk sowieso ook. ;)
  woensdag 27 maart 2019 @ 13:36:18 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_185876340
Dat dieet is ook niks voor mij nee.
Ik liet me vanmorgen verleiden tot het eten van 2 "ambachtelijke eierkoeken". Bam, 650 kcal _O- ik ging er wel lang op door trouwens.

Nu zit ik ter compensatie aan een bord gecarameliseerde worteltjes.

Op de fatsecret community zie ik nu echt bijna dagelijks het begrip "appeldag" voorbij komen. Als je gewicht tegenvalt is het kennelijk heel normaal om dan een hele dag alleen maar granny smiths te eten? En dan ben je zo weer lekker laag in gewicht. Het zijn ook allemaal meisjes die 60 kilo of minder wegen die appeldagen houden ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door SQ op 27-03-2019 13:41:45 ]
disclaimer
pi_185876441
Wij maken ook vaak iets van Francesca. Een van mijn favo foodblogs.

Klinkt allemaal goed over nagedacht BE dus komt vast goed :)
  woensdag 27 maart 2019 @ 13:42:26 #16
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_185876495
Appeldagen, het idee maakt me verdrietig. ;(

Ik bedoel, met balans is niets mis, maar ik vermoed dat dit niet de best ingelezen/voorgelichte types zijn. :{
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  woensdag 27 maart 2019 @ 13:44:51 #17
149959 SQ
snelle trees
pi_185876542
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 13:42 schreef IJsdraakje het volgende:
Appeldagen, het idee maakt me verdrietig. ;(

Ik bedoel, met balans is niets mis, maar ik vermoed dat dit niet de best ingelezen/voorgelichte types zijn. :{
Vaak zijn het mensen die extreem weinig eten, en als ze dan minder snel afvallen dan ze gehoopt hadden nóg strenger worden. Het is constant afstraffen van jezelf. En het stomme is, dan zie je op de foto zo'n superslank jong meisje, en dan snap je écht niet waarom ze zichzelf zo zien. Dat is allemaal zwaar psychisch en ze houden het in zo'n community ook nog eens in stand.
Ik kan alleen maar hopen dat ze ooit inzien hoe mooi ze al zijn ;)
disclaimer
pi_185876604
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2019 13:44 schreef Stormqueen het volgende:

Vaak zijn het mensen die extreem weinig eten, en als ze dan minder snel afvallen dan ze gehoopt hadden nóg strenger worden. Het is constant afstraffen van jezelf. En het stomme is, dan zie je op de foto zo'n superslank jong meisje, en dan snap je écht niet waarom ze zichzelf zo zien. Dat is allemaal zwaar psychisch en ze houden het in zo'n community ook nog eens in stand.
Foto's van jezelf zien als tiener. Dat de tranen je bijna in de ogen springen omdat je jezelf zo dik vond. Rond de 63 kg. Dat moest natuurlijk onder de 60 zijn. (jaar of 16)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_185876683
Die appeldagen zijn wellicht geinspireerd door die fitgirl docu die laatst op NPO was?

Lekker veel voedingsstoffen krijg je binnen dan :'(
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 27 maart 2019 @ 13:59:48 #20
149959 SQ
snelle trees
pi_185876818
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 13:52 schreef La_Tramposa het volgende:
Die appeldagen zijn wellicht geinspireerd door die fitgirl docu die laatst op NPO was?

Lekker veel voedingsstoffen krijg je binnen dan :'(
Is dat een fitgirl ding?

Ja herkenbaar isa. Ik werd zelfs gebasht omdat mijn jeansmaat 30 was. Dit was in de tijd van de stretchloze spijkerbroeken een best slanke maat. Maar veel andere meisjes hadden 27 of 28, dus was ik die vette :')
disclaimer
  woensdag 27 maart 2019 @ 13:59:50 #21
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_185876819
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2019 13:44 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, het idee van (toch vaak jonge) meisjes die zó streng voor zichzelf zijn, dat maakt me toch altijd een beetje verdrietig. ;(
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  woensdag 27 maart 2019 @ 14:05:56 #22
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_185876929
Al durf ik wel te stellen dat ik nu slanker ben dan als 16-jarige, maar dat klopt ook wel met m'n beweeg/eetpatroon van toen. :+

Die fitgirl-docu, dat was die met die bodybuilding-wedstrijd zeker? Die deed ook aan appeldagen inderdaad. Compleet andere situatie, maar ik kan me voorstellen dat de stap naar "dat moet ik ook om af te vallen" niet zo groot is. Magoe, lui die in hetzelfde cirkeltje rond blijven hangen en elkaars ideeën versterken, kom daar maar eens tussen met je op onderzoek gebaseerde verhaaltje. :{
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_185876986
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 14:05 schreef IJsdraakje het volgende:
Al durf ik wel te stellen dat ik nu slanker ben dan als 16-jarige, maar dat klopt ook wel met m'n beweeg/eetpatroon van toen. :+

Same :D
  woensdag 27 maart 2019 @ 14:59:28 #24
360012 Shopaholic1984
pi_185877973
Herkenbaar van die foto’s isa! Al was ik toen niet de slankste, maar met 65 kg bij 1.68 ook niet te dik doen.
Maar toen bewoog ik nog veel meer, op de fiets naar de middelbare (10 km heen en 10 km terug). Nu is het een heel stuk minder 🙈.

Appeldag. Ik zou er niet aan moeten denken. 1 appel per dag vind ik prima, maar een hele dag alleen maar appels.
pi_185878404
Je vermoordt je gebit met een dag lang alleen maar appels :o

Ik herinner me dat ik als 13-jarige bij de schoolarts nog te horen heb gekregen dat ik m'n gewicht wel in de gaten moest gaan houden. 62 kg bij 1,80 :')
pi_185879270
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2019 13:59 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Is dat een fitgirl ding?

Ja herkenbaar isa. Ik werd zelfs gebasht omdat mijn jeansmaat 30 was. Dit was in de tijd van de stretchloze spijkerbroeken een best slanke maat. Maar veel andere meisjes hadden 27 of 28, dus was ik die vette :')
:@
Ik had die maat een vond mezelf te dik
  woensdag 27 maart 2019 @ 16:32:17 #27
149959 SQ
snelle trees
pi_185879488
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 16:17 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ja, maar ik heb bij jou soms het idee dat je dat nog steeds vindt. Terwijl je dat echt niet bent, je bent het zelfs nooit geweest ;)
disclaimer
pi_185879508
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2019 16:32 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, maar ik heb bij jou soms het idee dat je dat nog steeds vindt. Terwijl je dat echt niet bent, je bent het zelfs nooit geweest ;)
Ik heb 89 gewogen dat is echt wel te dik, maar goed ik vind mezelf de laatste tijd ook weer iets te vol worden.
pi_185880034
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2019 13:59 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Is dat een fitgirl ding?

I guess... dit verhaal:

https://www.npo3.nl/3doc-fitgirl/05-03-2019/KN_1705815

Ik vond het echt een compleet ongezonde manier van leven. 22 kilo aankomen na je vorige wedstrijd en dan dat er weer af. Het enige was dat ze er mentaal nog wel redelijk stabiel/normaal onder leek, wat bij veel van die chicks volgens mij niet zo is.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 27 maart 2019 @ 18:45:06 #30
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_185881867
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 16:58 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

I guess... dit verhaal:

https://www.npo3.nl/3doc-fitgirl/05-03-2019/KN_1705815

Ik vond het echt een compleet ongezonde manier van leven. 22 kilo aankomen na je vorige wedstrijd en dan dat er weer af. Het enige was dat ze er mentaal nog wel redelijk stabiel/normaal onder leek, wat bij veel van die chicks volgens mij niet zo is.
Mja, extreme wedstrijden wat mij betreft. Volgens mij is de meerderheid die serieus met zulke zaken bezig is, zich echt wel bewust (geworden) dat het niet echt gezond is op lange termijn. Net als bizarre afstanden door hete gebieden, daar zit ook ergens een steekje los wat mij betreft. :D Maakt het trouwens niet minder indrukwekkend hoe ver mensen hun lijf kunnen pushen.

De naam van de documentaire past wat mij betreft totaal niet bij de inhoud, de insta-fitgirls gaan over het algemeen juist niet voor zo droog mogelijk. Maar ja, bodybuilders zijn "vies" en fitgirls niet en je wil toch je kijkers lokken. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_185890766
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 18:45 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Mja, extreme wedstrijden wat mij betreft. Volgens mij is de meerderheid die serieus met zulke zaken bezig is, zich echt wel bewust (geworden) dat het niet echt gezond is op lange termijn. Net als bizarre afstanden door hete gebieden, daar zit ook ergens een steekje los wat mij betreft. :D Maakt het trouwens niet minder indrukwekkend hoe ver mensen hun lijf kunnen pushen.

De naam van de documentaire past wat mij betreft totaal niet bij de inhoud, de insta-fitgirls gaan over het algemeen juist niet voor zo droog mogelijk. Maar ja, bodybuilders zijn "vies" en fitgirls niet en je wil toch je kijkers lokken. :+
Vond het vooral schokkend om te zien wat een mythes er nog rond zweven met betrekking tot voeding. Appeldag hoort daar bij, maar ook zo min mogelijk vet eten om af te vallen etcetera.
En dat het geestelijk niet gezond is om zo te leven blijkt wel uit het feit hoe ze aan het eind van de documentaire er uit ziet: flink wat maanden extreem afgevallen en daarna flink wat weken enorm enorm enorm van het padje afgegaan qua eten. Echt zonde.
pi_185892538
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 16:17 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

oh ja, foto's van mijn 18 jarige ik zijn echt bizar slank. Ik was postbode, liep vanuit het station drie kwartier naar school, sjouwde hele stad door (en kocht heel rotterdam leeg) en vond mezelf moddervet. Echt niet :P
pi_185892562
Laagste gewicht van dit jaar op de weegschaal *O*

Lijstje:
L: ???
D: pastinaak en wortel frietjes + tartaartje
T: misschien klein bakje popcorn bij de bios
pi_185892653
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 09:38 schreef Sarabi het volgende:

*O* *O* *O*
pi_185893061
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 09:36 schreef DrSauvignon het volgende:

[..]

oh ja, foto's van mijn 18 jarige ik zijn echt bizar slank. Ik was postbode, liep vanuit het station drie kwartier naar school, sjouwde hele stad door (en kocht heel rotterdam leeg) en vond mezelf moddervet. Echt niet :P
Puberbrein 8)7
  donderdag 28 maart 2019 @ 10:12:14 #36
360012 Shopaholic1984
pi_185893230
Gogogo Sarabi *O*

Hier ging het gisteren avond mis. Netjes gepland, maar alleen thuis ‘s avonds en ik ging snaaien. Zo niet handig.
De weegschaal gaf vanmorgen 82,1 aan. Dat is wel 0.9 lager dan afgelopen maandag.
pi_185893534
quote:
*O*

Bijzonder hoe zwaar het geen calorieën valt 's avonds. Gisteren dus toch "valsgespeeld" met m'n IF-uren met een paar chocolade paaseitjes. Wel positief is dat het daadwerkelijk een paar eitjes waren, en niet een halve zak. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_185893741
vandaag laatste werkdag en er staat veel eten op het programma dus mijn lijstje ziet er ongeveer zo uit:

Taart, broodjes, taart, patat en kroket. En ik ga er 100% zonder schuldgevoel van genieten.
Morgen een bruiloft dus ook taart en lekker eten en wat drank en ik heb zo'n zin in dansen. Maar niet teveel drinken want ik moet zaterdagochtend gewoon weer om half 10 met de hond op het veld staan >:)
  donderdag 28 maart 2019 @ 10:55:13 #39
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185893833
Lekker Sarabi! *O*
pi_185895590
Gaat wel superlangzaam hoor. Ergens tussen halve kilo en een kilo per maand.
pi_185895776
Beter langzaam en blijvend dan jojo'en. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_185910178
Laatste tijd ontzettend druk gehad op het werk met allerlei vergaderingen, voorbereidingen voor de toetsweek die er aan zit te komen en een collega die uitvalt en daardoor extra lessen heb gedraaid.
Qua gewicht lukt het me op dit moment niet om terug te keren in de 65, blijf schommelen tussen de 66 en 67. Ik moet zeggen dat ik de afgelopen weken ook wat minder strak heb gegeten.
Vandaag hoef ik gelukkig niet te werken, dus kan ik van het mooie weer gaan profiteren door een lekker stuk te gaan wandelen.

Planning van vandaag:
O sneetje meergranenbrood met kaas en komkommer
T peer
L courgette wafel met salade en eventueel roerei
T appel
D lasagne
  zaterdag 30 maart 2019 @ 10:30:21 #43
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_185931182
Volgens mij 1 goede dag gehad deze week.. En er zit weer een kilo bijm gaat lekker zo :')
pi_185931270
quote:

*O* wat gaaf!
pi_185931278
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:40 schreef Sarabi het volgende:
Gaat wel superlangzaam hoor. Ergens tussen halve kilo en een kilo per maand.
Hier gaat het ook zo. Soms is het frustrerend, maar ik weet dat het zo wel op mijn eigen manier gaat en dat het eraf gaat blijven.
  zondag 31 maart 2019 @ 15:33:39 #46
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_185950101
Nou, hier gekelderd op de weegschaal. Het kostte wel mijn complete zaterdag op mijn knietjes bij de wc. :') Geen aanrader.

Maar hey, lage 73 gezien. :+ En nu hoofdpijn door het vochttekort. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_185952356
En deze week weer 1 kilo er af (vorige week ook), totaal nu dit jaar 22kg *O* (bijna op de helft van de 45kg doel dit jaar)

Omtrek van borst/taile is ook omlaag maar benen/armen zijn dikker geworden. Maar dat heeft misschien te maken met het feit dat ik weer begonnen ben met fietsen. (Nu zo'n 2 weken bezig en zo'n 200km in de benen) :@

Nu hopen op zo'n inzameling van oude kleding. Dan kan ik de straat volzetten met zakken vol. Want god, oh god, wat gaat er veel weg want te groot :D
pi_185965551
o: 300 gram franse kwark/paranoten
t: banaan
l: salade (veel groen) met twee tilapiafilets, zoetzure dressing
t: bakje proteinkwark
d: tomatensoep, broodje met kruidencreme
t: 2 x sinaasappel
pi_185965579
Heuj, ik leef nog.

Niet gesport de afgelopen weken maarr wel 20k stappen per dag. :') Eten was zo/zo. As usual. :7

Afgelopen zaterdag niet de 7 km mudrun gedaan.
Wel ingeschreven voor de 13 km watereditie van 15 juni. :')
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator maandag 1 april 2019 @ 09:50:25 #50
5428 crew  miss_sly
pi_185965618
quote:
2s.gif Op maandag 1 april 2019 09:46 schreef Lonaa het volgende:
Heuj, ik leef nog.

Niet gesport de afgelopen weken maarr wel 20k stappen per dag. :') Eten was zo/zo. As usual. :7

Afgelopen zaterdag niet de 7 km mudrun gedaan.
Wel ingeschreven voor de 13 km watereditie van 15 juni. :')
Wat leuk, welke mudrun doe je?

Wij doen in mei weer met drieën een run, man, dochter (bijna 10) en ik. De eerste keer 5 km, vorige keren deden we ivm leeftijd dochter de 3 km.
pi_185965672
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 09:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat leuk, welke mudrun doe je?

Wij doen in mei weer met drieën een run, man, dochter (bijna 10) en ik. De eerste keer 5 km, vorige keren deden we ivm leeftijd dochter de 3 km.
De Strong Viking :)
  maandag 1 april 2019 @ 09:56:23 #52
149959 SQ
snelle trees
pi_185965679
Ik ga mijn geld maar inzetten op april denk ik. Het zal er toch ooit weer af moeten :')
disclaimer
  maandag 1 april 2019 @ 09:59:04 #53
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_185965720
Mijn vocht is weer aangevuld. *O* 2kg verschil binnen een dag yo. :')

Wel weer braaf sporten deze week, inclusief een 5k "wedstrijd" op zondag. Ben benieuwd hoeveel verschil het minder gewicht meeslepen gaat maken. :9
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  Moderator maandag 1 april 2019 @ 10:01:27 #54
5428 crew  miss_sly
pi_185965762
quote:
2s.gif Op maandag 1 april 2019 09:55 schreef Lonaa het volgende:

[..]

De Strong Viking :)
Leuk! Wij ook.
pi_185965855
Weegschaal was vanmorgen aardig, hopelijk later deze week ook nog tijdens het officiële meetpunt.

Lijstje:
D: pasta met broccoli en 3-kazensaus
T: komkommer
  maandag 1 april 2019 @ 15:22:29 #56
149959 SQ
snelle trees
pi_185971074
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 09:59 schreef IJsdraakje het volgende:
Mijn vocht is weer aangevuld. *O* 2kg verschil binnen een dag yo. :')

Wel weer braaf sporten deze week, inclusief een 5k "wedstrijd" op zondag. Ben benieuwd hoeveel verschil het minder gewicht meeslepen gaat maken. :9
Was het alcohol of buikgriep?

Ik voel me vandaag wel lekker gemotiveerd. Op een of andere manier word ik er altijd heel blij van als de 1e dag van de maand op een maandag valt. Alsof de puzzelstukjes dan ineens kloppen :')

Vandaag eet ik dit:
O: yoghurt met banaan en muesli, 2 koffie met suiker
T: 2 koffie met suiker, 4 kleine mandarijnen, bakje wortels en een mini-gebakje.
L: spinazie, ijsbergsla, komkommer en 2 eieren
T: 1 paaseitje, 1 appel
D: noodles met groenten en kip enzo

Ik moet echt nog wat aan die tussendoortjes doen :(
disclaimer
  maandag 1 april 2019 @ 15:28:11 #57
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_185971153
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 15:22 schreef Stormqueen het volgende:
Twijfelachtig, het was wel na alcohol, maar daar heb ik eigenlijk nooit op zo'n manier op gereageerd. Anderzijds word ik ook een dagje ouder natuurlijk. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_185986128
Lijstje:
D: lasagne
T: restje salade
S: half uur krachttraining
pi_185998646
En ook maar weer eens een lijstje:

O sneetje meergranenbrood met gerookte kipfilet en komkommer
T peer
L 2 sneetjes meergranenbrood met gerookte kipfilet en komkommer
T sinaasappel en 2 kleine wafeltjes
D soepkom zelfgemaakte groentebouillon, wortelstamp met een beetje uitgebakken spekjes en ui, klein stukje braadworst
T kwark met granola, hennepzaad, haverzemelen en cranberries
pi_186000511
o: 200 gram franse kwark - paranoten
t: gevulde koek
l: een puntbroodje, kruidencreme en 2 koppen tomatensoep
d: kapucijners, ananas en vegaschnitzel

mijn d is een beetje een verhaal maar ik had geen tijd om boodschappen te doen en als grote sukkel gisteren vergeten. Thuisbezorgd had te veel kcal geweest in t grote verhaal. In mijn keukenkastje stonden twee blikken zonder label. Die maar opengetrokken en voila :P
pi_186009452
Lijstje:
S: half uur krachttraining
T: 2 snack a jacks
D: lasagne
T: restje salade
pi_186011723
de conducteur moest net een double check doen toen ik mn ov gaf omdat die foto van 40 kilo zwaarder is :9 voelt goed *)
pi_186015796
ik had tijdens de rit naar huis honger. Dus ik dacht - of chinees of sushi bestellen - dan heb ik gelijk lunch voor morgen. Niet gedaan want dan had het gegarandeerd uitgelopen op een schranspartij.

o: granen - kwark - paranoten
l: twee boterhammen met jam
t: een bakje proteïneyoghurt en vier witte chocoladepaaseitjes
d: witlof met kaas en twee vegaschnitzels
t: een grapefruit
pi_186026492
o: proteineyoghurt mango
t: 4 ons druiven. Was eigenlijk voor twee dagen maar ze waren lekker en op voordat ik er erg in had :P
l: 2 boterhammen met sla en gerookte zalm
d: een sushi bowl - goed compromis voor mijn craving gister
t: raw chocolade want lekker
pi_186028971
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 15:22 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik voel me vandaag wel lekker gemotiveerd. Op een of andere manier word ik er altijd heel blij van als de 1e dag van de maand op een maandag valt. Alsof de puzzelstukjes dan ineens kloppen :')

Vandaag eet ik dit:
O: yoghurt met banaan en muesli, 2 koffie met suiker
T: 2 koffie met suiker, 4 kleine mandarijnen, bakje wortels en een mini-gebakje.
L: spinazie, ijsbergsla, komkommer en 2 eieren
T: 1 paaseitje, 1 appel
D: noodles met groenten en kip enzo

Ik moet echt nog wat aan die tussendoortjes doen :(
_O- (herkenbaar :@ )
Kwak
pi_186029038
Het gaat goed trouwens, met mij! Operatie is goed gegaan, ik ben nu drie weken verder en kan alles weer zo’n beetje alleen in een lagere versnelling (nog niet 100% belastbaar, snel van de leg bij drukte en slaap nog overdag 1x).

Dit weekend voor t eerst weer krachttrainen O+ deed tot nu toe voornamelijk wandelingetjes (en dat gaat al veel makkelijker dan eerst).

Eten kan ook alles weer maar dan in kleine porties, 6x per dag. (met 50-100 gram eten zit ik vol: 1 boterham met beleg, 50 gram pasta met 50 gram saus enr groente, etc).

Afvallen heeft na de eerste week stilgestaan tot de afgelopen dagen, nu ik wat meer op een dag binnenkrijg begint t weer. (Lichaam denkt vaak wtf eerst een poosje).

Ben 20 kilo kwijt vanaf mei vorig jaar, waarvan 7 sinds de operatie (en je ziet er nog niks van :+ )
Kwak
  donderdag 4 april 2019 @ 13:44:45 #67
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_186029075
Fijn kwak!
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  donderdag 4 april 2019 @ 19:18:40 #68
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_186035135
Ik voel me officeel weer standaard dik en lelijk.. :(
pi_186035333
Lijstje voor vandaag:

L: zo'n pizza baguette ding van dr oetker
T: biscuitje
D: zoete aardappel frietjes en een beetje kip

Afgelopen maand 800gr afgevallen. Totaal dit jaar nu iets meer dan 2,5 kilo.
pi_186036112
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2019 13:43 schreef kwakz0r het volgende:
Het gaat goed trouwens, met mij! Operatie is goed gegaan, ik ben nu drie weken verder en kan alles weer zo’n beetje alleen in een lagere versnelling (nog niet 100% belastbaar, snel van de leg bij drukte en slaap nog overdag 1x).

Dit weekend voor t eerst weer krachttrainen O+ deed tot nu toe voornamelijk wandelingetjes (en dat gaat al veel makkelijker dan eerst).

Eten kan ook alles weer maar dan in kleine porties, 6x per dag. (met 50-100 gram eten zit ik vol: 1 boterham met beleg, 50 gram pasta met 50 gram saus enr groente, etc).

Afvallen heeft na de eerste week stilgestaan tot de afgelopen dagen, nu ik wat meer op een dag binnenkrijg begint t weer. (Lichaam denkt vaak wtf eerst een poosje).

Ben 20 kilo kwijt vanaf mei vorig jaar, waarvan 7 sinds de operatie (en je ziet er nog niks van :+ )
Mooi!

Hier is het meh. In m’n eentje vreet ik :@
pi_186037211
Ik meld me weer

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 4 april 2019 @ 20:49:20 #72
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_186037349
Fijn dat het goed met je gaat Kwak!

Hier ben ik keihard aan het klussen, mijn fitbit draait overuren.
Alleen ben ik ook net zo hard aan het snaaien dus het resultaat is stabiel zeg maar.
En ik snaai meer dan de klushulpen dus beter haal ik niks meer. ;)
pi_186044553
Lijstje:

L: courgettewafels
D: zoete aardappel frietjes met kip
T: naar vrienden toe dus waarschijnlijk 1 biertje en een handje chips
pi_186073500
vriend is ook op dieet dus ik heb een keurig weekendlijstje. Ik wou dat ik de ruggengraat had om nee te zeggen als er iets lekkers in huis is. Die heb ik niet. Dus dat vriend dieet is best handig :P

o: yoghurt, paranoten
t: grapefruit met een heel klein beetje suiker
l: pannenkoek met een beetje maple
t: een raw chocolade reepje - laatste
d: pita met vegakip, sla en gegrilde groentes met zaatarkruiden en kwark gemengd met knoflooksaus
pi_186082017
geen o want belachelijk lang uitgeslapen

o/l: broodje met sla en zalm - en een skinny latte in de zon
t: twee bolletjes ijs in een hoorntje
d: nasi met vega wokblokjes
t: grapefruit en een stukje chocolade
pi_186097405
joe!ik ben alweer bijna dichterbij de 70 dan bij de 80. Noodrem toen ik bijna 77 kilo woog.
vandaag 75.5

o: franse kwark
t: twee mandarijnen en een sinaasappel
l: een grote salade met sla, zilveruitjes, komkommer, tomaat, nog meer komkommer en 125 gram zalmhaasje met mosterlimoendressing en peper.
d: kipstukjes, groente, rijst

de perfecte lunchbox gevonden bij de action. Sluit echt goed af en die salade heb ik er helemaal ingekregen. Minus de dressing - die heeft zn eigen bakje.
pi_186115212
Goed bezig Sauvignon!

Lijstje van gisteren:
O: Griekse yoghurt met wat kersen
L: 2 boterhammen met oude kaas
T: 2x yoghurt sultana
D: rijst met gehakt en wokgroente
T: 0.0 radler

Lijstje vandaag:
O: griekse yoghurt met honing
L: courgette wafels
D: ravioli
S: uur krachttraining
pi_186119204
ja kersen! lekker Sarabi :) zomerfruit komt er weer aan

vanmorgen 75.1

o: griekse yoghurt met een beetje honing en wat cashews
t: peer
l: een worteltortilla gevuld met sla, tomatensalsa, een zalmhaasje en een salade erbij van komkommer en alles wat niet in mijn wrap gepropt kon worden
t: appel en een babybanaan
d: moussaka
t: radler want daar heb ik dankzij sarabi zin in en een stukje pure chocolade
pi_186131741
Lijstje:
O: 2 gekookte eieren
L: courgettewafels
B: uur in de tuin aan de slag
D: rijst met gehakt en wokgroente
S: 1,5uur danstraining
T: komkommer en misschien een waterijsje
pi_186133019
En van morgen weer het laagste gewicht van het jaar *O*
De laatste maanden is er echt wel een knop om.
  woensdag 10 april 2019 @ 10:30:58 #81
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_186133751
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 09:37 schreef Sarabi het volgende:
Fijn!

Ik kan merken dat het me momenteel allemaal wel best zit, ik hou m'n voeding in de gaten en ben lekker aan het sporten, maar daar blijft het ook wel bij. Prima wel. *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_186136176
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 09:37 schreef Sarabi het volgende:
*O* *O*

er mag nog een (GROOT) glas wijn aan mijn lijstje van gister worden toegevoegd ipv radler

o: Kwark
l: frittata met courgette en aubergine met een wortelwrap met hummus en tomatensalsa
t: Banaan
d: moussaka dag 2
t: stukje donkere chocolade

quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 10:30 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Fijn!

Ik kan merken dat het me momenteel allemaal wel best zit, ik hou m'n voeding in de gaten en ben lekker aan het sporten, maar daar blijft het ook wel bij. Prima wel. *O*
klinkt niet verkeerd
pi_186136196
Dat is wel lekkerder dan radler :9
pi_186136304
Ik pak vanaf nu de draad weer op. Vanaf de lunch. In de kliniek ging het eten raar, maar nu in het fasehuis wil ik het helemaal weer goed doen

O. 3 boterhammen hagel
T. Stuk chocolade
L. 2 boterhammen kaas
D. Ik geloof rodekool en sperziebonen \
T. Fruit
B. Heen en weer fietsen en wandelen
pi_186136635
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 13:06 schreef Sarabi het volgende:
Dat is wel lekkerder dan radler :9
hangt van mijn bui af denk ik. Deze wijn was echt heel lekker.
Maar vaak is de hang naar een biertje of een glas wijn niet eens echt de hang naar alcohol maar de hang naar iets prikkelends of wrangs maar voor mijn hoofd werkt een radler dan wel maar een cola light bijvoorbeeld niet.
pi_186136657
Ja dat heb ik nu in de lente heel erg :Y daarom 0.0 radler
pi_186151846
ik weet dat het allemaal vocht is maar op de weegschaal staan is elke ochtend een feestje
74,5

o: fromage frais battu - 3.2% vet - dit is echt zo veel lekkerder dan de franse kwark die we normaal kopen. Ik snap ook wel waarom :P room ipv zetmeel om het dik te houden
t: heel veel zomerfruit met een bakje Griekse yoghurt
l: pita, gerookte makreel, komkommer, zure uitjes
d: Stamppot met stoofvlees - koud weer, ik eet bij mn moeder ("eet je wel genoeg?. U snapt het wel. Hollandse Kost.
t: Thuis nog iets fruitigs tenzij ik heel laat thuis ben
pi_186151906
Plan van de dag
O. 2 boterhammen, plak kaas
T. Fruit
L. 2 boterhammen, plak kaas
T. Fruit + boterham zoet beleg
D. Snackdag volgens het rooster, geen flauw idee wat dat inhoudt.
B. Wandelingetje
pi_186152120
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 13:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
wil ik het helemaal weer goed doen

Weet je, met dit soort uitspraken leg je de lat zo hoog voor jezelf. 'helemaal goed' = perfect. En weet je, dat is voor ons allemaal niet een goed streven. 'cause you will fail.

Probeer het 'zo goed mogelijk te doen binnen je kunnen'. Probeer 'je best te doen' en 'te geven wat je hebt', maar leg de lat niet op perfect.
pi_186152149
quote:
2s.gif Op donderdag 11 april 2019 09:28 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Weet je, met dit soort uitspraken leg je de lat zo hoog voor jezelf. 'helemaal goed' = perfect. En weet je, dat is voor ons allemaal niet een goed streven. 'cause you will fail.

Probeer het 'zo goed mogelijk te doen binnen je kunnen'. Probeer 'je best te doen' en 'te geven wat je hebt', maar leg de lat niet op perfect.
Oh ik bedoelde het niet als perfect! Ik bedoelde gewoon proberen elk eetmoment goed te doen. En als het niet lukt so be it. Het was alleen eerst helemaal loos in de kliniek en nu wil ik gewoon weer letten op gezond en normaal.
pi_186152150
Tevens gisteren uitgelachen wegens 'fatty running' en dat vond ik wel moeilijker dan ik verwacht en gehoopt had.
pi_186152165
quote:
2s.gif Op donderdag 11 april 2019 09:31 schreef Lonaa het volgende:
Tevens gisteren uitgelachen wegens 'fatty running' en dat vond ik wel moeilijker dan ik verwacht en gehoopt had.
Dikke knuffel... wees trots op jezelf. Mensen die anderen uitlachen (en zeker bij mensen die hun best doen, maar eigenlijk altijd) zijn gewoon te min voor je aandacht...
pi_186152202
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 09:31 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Oh ik bedoelde het niet als perfect! Ik bedoelde gewoon proberen elk eetmoment goed te doen. En als het niet lukt so be it. Het was alleen eerst helemaal loos in de kliniek en nu wil ik gewoon weer letten op gezond en normaal.
Ik snap ook wel wat je bedoeld. Maar kleine veranderingen in je denkpatroon kunnen bewust en onbewust heel veel doen. Snap je?

Door de manier waarop je het zegt vraag je heel veel van jezelf. En je bent nogal perfectionistisch en rekent het jezelf enorm aan als het niet goed gaat. Dan is een haalbaar doel zoals 'elk eetmoment mijn best doen' veel bereikbaarder dan 'ieder eetmoment helemaal goed doen'.

Ik krijg het geloof ik niet zo goed uit mn vingers, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik probeer te zeggen.
pi_186152206
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 09:32 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dikke knuffel... wees trots op jezelf. Mensen die anderen uitlachen (en zeker bij mensen die hun best doen, maar eigenlijk altijd) zijn gewoon te min voor je aandacht...
En dat weet ik ook wel. En ik deed tenminste iets. Maar blerf. Baalde er vooral van dat het zoveel invloed op me had.
pi_186152262
quote:
2s.gif Op donderdag 11 april 2019 09:35 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik snap ook wel wat je bedoeld. Maar kleine veranderingen in je denkpatroon kunnen bewust en onbewust heel veel doen. Snap je?

Door de manier waarop je het zegt vraag je heel veel van jezelf. En je bent nogal perfectionistisch en rekent het jezelf enorm aan als het niet goed gaat. Dan is een haalbaar doel zoals 'elk eetmoment mijn best doen' veel bereikbaarder dan 'ieder eetmoment helemaal goed doen'.

Ik krijg het geloof ik niet zo goed uit mn vingers, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik probeer te zeggen.
Ik begrijp wat je bedoelt en zo had ik er nog niet tegenaan gekeken. Ik vond mezelf al heel vriendelijke voor mezelf, dus het gewoon te proberen, maar ik zei het gewoon "fout"/onduidelijk. Ik ga mijn best doen, op gebied van eten en mezelf uitdrukken/de lat onbewust hoog leggen. Dank je wel lieverd :*

quote:
2s.gif Op donderdag 11 april 2019 09:36 schreef Lonaa het volgende:

[..]

En dat weet ik ook wel. En ik deed tenminste iets. Maar blerf. Baalde er vooral van dat het zoveel invloed op me had.
Je deed het gewoon goed en dapper. En mensen die je daarom uitlachen kan ik wel een rotschop verkopen. 'k Ben echt even boos hierom, dit verdien jij niet. Jij ook denken aan je formulering he, niet je deed tenminste iets (dat vind ik nou klinken als jezelf wegschoffelen), maar je deed het goed!
pi_186152367
quote:
je loopt tenminste. Wel heel herkenbaar hoor. Dat zou me ook dwars zitten
pi_186152503
quote:
Wat een eikels. -O-
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_186152636
quote:
WAT..

Wie zijn deze mensen, waar wonen ze, ik ren achter ze aan en ga ze slaan.
pi_186152741
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 10:10 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

WAT..

Wie zijn deze mensen, waar wonen ze, ik ren achter ze aan en ga ze slaan.
Hoek jij ze naar de grond, ga ik erop zitten. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_186153325
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 10:18 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Hoek jij ze naar de grond, ga ik erop zitten. :Y
Beter doe ik dat.

;(

Ik weet wel dat het kansloze mensen zijn. En really out of shape, maar still meh.
pi_186153336
quote:
2s.gif Op donderdag 11 april 2019 11:04 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Beter doe ik dat.

;(

Ik weet wel dat het kansloze mensen zijn. En really out of shape, maar still meh.
*;
  donderdag 11 april 2019 @ 11:09:52 #102
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_186153373
quote:
2s.gif Op donderdag 11 april 2019 11:04 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Beter doe ik dat.

;(

:*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  donderdag 11 april 2019 @ 11:26:55 #103
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_186153580
Jjaaaaa. Ik blijf stabiel op de 78 kilo *O* .
pi_186153753
quote:
Sorry ik lees alleen nog maar mee hier. Want het ging hier af en aan toch goed en slecht met afvallen.

Maar trek je dit alsjeblieft niet aan. Wat een kut kneuzen zeg.

Heb het hier ook weleens dat mensen me zo ontzettend aankijken en probeer dat maar om te zetten maar je kijkt maar maar ik loop tenminste wel.

Je zult het bij sommige mensen nooit goed doen. Als je wat te zwaar bent en je ligt op de bank doe je het niet goed maar als je aan het sporten bent doe je het ook niet goed. Lekker negeren dat soort komt zichzelf nog weleens tegen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_186156065
Ik heb het topic doodgemaakt :')

Mijn lijstje dan maar

O- brinta
L- 2 crackers met pindakaas
T- frambozen
S- lesje 5 van evy
D- Burritos (kip, creme fraishe, paprika, kruiden en kaas!)
T- halo top salted caramel (die eikels hebben hier cinnamon roll uit de schappen gehaald :'()
T- frambozen
pi_186156070
Niet doodgemaakt. Ik lees ook alleen maar mee :P
pi_186156076
Mijn lijstje is ook zo-zo
O: boterham leverworst, cracker salami
L: 6 reuze garnalen met saus :9
T: iets gezonds
D: pannenkoek
T: bier.

:')
pi_186156114
quote:
2s.gif Op donderdag 11 april 2019 14:16 schreef Lonaa het volgende:
Mijn lijstje is ook zo-zo
O: boterham leverworst, cracker salami
L: 6 reuze garnalen met saus :9
T: iets gezonds
D: pannenkoek
T: bier.

Hmm bier!
pi_186156271
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 14:19 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Hmm bier!
Dat wel.

Tevens carbs. Lots of carbs :9
pi_186156302
quote:
2s.gif Op donderdag 11 april 2019 14:28 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Dat wel.

Tevens carbs. Lots of carbs :9
Mja ik heb mezelf voorgenomen dat als ik doordeweeks braaf ben het in het weekend wat minder mag dus zaterdag lasagne en tiramisu O+
  donderdag 11 april 2019 @ 14:32:44 #111
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_186156347
Bier. O+

Hier vanavond ook bier. Hmmmbier.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  donderdag 11 april 2019 @ 14:38:00 #112
149959 SQ
snelle trees
pi_186156426
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 11:38 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

Je zult het bij sommige mensen nooit goed doen. Als je wat te zwaar bent en je ligt op de bank doe je het niet goed maar als je aan het sporten bent doe je het ook niet goed. Lekker negeren dat soort komt zichzelf nog weleens tegen.
Dit snap ik ook nooit nee. Wat je ook doet als je wat dikker dan slank bent, het levert altijd commentaar op :? Hier in KLB zie je dat ook continu.
Eet een dik persoon een appel: "Ja, die zal 's avonds op de bank wel zes zakken chips leegtrekken huahuahua"
Eet een dik persoon chips: "Ja vooral door blijven eten, vies varken!"
Rent een dik persoon voorbij: "Run fatty run!"
Zit een dik persoon op een scooter: "Dik lui varken"

Kansloos dat fatshaming nog steeds de maatschappelijk geaccepteerde norm is.

En verder een dikke kus voor Lonaa, je bent en blijft juist 1 van mijn voorbeelden, ooit hoop ik net zo badass te zijn als jij :*
disclaimer
pi_186156746
Noh O+
pi_186161413
Ik heb nog calorieën over vandaag. Dus misschien kan ik straks iets lekkers pakken bij een filmpje.

Hardlopen was naar met de koude wind.
pi_186170380
en wat werd het? popcorn? mjam!

lief dagboek...
ik ben moe en heb het koud en die wind helpt niet. Ik ga zo op jacht naar een nieuwe tas en hopelijk wat nieuwe shirtjes.
Ik heb een nieuwe jas gekocht die nauwsluitend en kort is. Ik moet er nog even aan wennen. Vooral fietsen vind ik lastig want blote rug als ik voorover buig.
Gister bij het theater nog een radler gedronken en 3 paaseitjes gegeten.

Weegschaal was weer lief. 74.1
Op dit tempo weeg ik voor de zomer wel sub 70. Dan word het pas echt moeilijk met onderhoud.

o: een pond aardbeien/blauwe bessen/frambozen en franse kwark
t: de skinny latte en een dubbele espresso
l: ik ga lunchen met een vriendin in de stad - geen idee nog
d: rijst/groente/vega kip
t: stukje pure chocolade. Ik doe tegenwoordig vet lang met een reep. Gaat iig niet meer in 1 x op. En ik lust nu puur. wie had dat ooit gedacht
pi_186170433
Vandaag een slecht lijstje, maar goed... hoort er soms ook bij

O. 2 boterhammen met chocopasta (kaas was op)
T. Plak cake (iemand was jarig en ik had geen discipline)
L. 2 boterhammen met ik hoop kaas (als dat er dan weer is)
T. Fruit
D. Ik zei gisteren dat het snackdag was, maar ik heb me vergist. Dat is vandaag
B. Misschien nog even wandelen
pi_186170630
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 10:22 schreef DrSauvignon het volgende:
en wat werd het? popcorn? mjam!

lief dagboek...
ik ben moe en heb het koud en die wind helpt niet. Ik ga zo op jacht naar een nieuwe tas en hopelijk wat nieuwe shirtjes.
Ik heb een nieuwe jas gekocht die nauwsluitend en kort is. Ik moet er nog even aan wennen. Vooral fietsen vind ik lastig want blote rug als ik voorover buig.
Gister bij het theater nog een radler gedronken en 3 paaseitjes gegeten.

Weegschaal was weer lief. 74.1
Op dit tempo weeg ik voor de zomer wel sub 70. Dan word het pas echt moeilijk met onderhoud.

o: een pond aardbeien/blauwe bessen/frambozen en franse kwark
t: de skinny latte en een dubbele espresso
l: ik ga lunchen met een vriendin in de stad - geen idee nog
d: rijst/groente/vega kip
t: stukje pure chocolade. Ik doe tegenwoordig vet lang met een reep. Gaat iig niet meer in 1 x op. En ik lust nu puur. wie had dat ooit gedacht
Niks was in slaap gevallen _O-
pi_186172036
O- brinta
L- crackers met pindakaas
T- frambozen
D- krieltjes, broccoli en cordonbleu
T- vrijdag avond denk chipjes ofzo.
pi_186190535
Ik was tussen dinsdag en gisteren 1,1 kg afgevallen. Veel vocht dan 😳 terwijl ik toch echt meer op water enzo aan het letten ben.

O- brinta
T- frambozen.. Oh ik vind ze zo lekker O+
D- lasagne aan het maken O+ O+ O+
T- chai tearamisu
T- vrienden op bezoek denk een chipje ofzo.

[ Bericht 0% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 14-04-2019 11:50:01 ]
pi_186227928
chai tearamisu?! vertel!

ik heb een net weekend achter de rug. geen grote uitspattingen op een glaasje honing whiskey likeur na (niet mijn ding, bleek al snel)

vandaag:
o: kwark/cashew/bosbessen
l: pita met forelfilet, hummus en een losse salade
t: een appel
d: aardappels, sperziebonen en een vleesvervanger
t: banaan, stukje pure chocolade
pi_186232965
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 10:34 schreef DrSauvignon het volgende:
chai tearamisu?! vertel!

ik heb een net weekend achter de rug. geen grote uitspattingen op een glaasje honing whiskey likeur na (niet mijn ding, bleek al snel)

vandaag:
o: kwark/cashew/bosbessen
l: pita met forelfilet, hummus en een losse salade
t: een appel
d: aardappels, sperziebonen en een vleesvervanger
t: banaan, stukje pure chocolade
Deze alleen ik heb ipv de pure chocola gewoon zo'n kleine reep van de ah melk chocolade gebruikt https://myfoodblog.nl/recipe/chai-tiramisu/
pi_186239929
oh dat klinkt lekker. Met een beetje spekkoeklikeur
pi_186240581
Die chai tiramisu klinkt goed!

Ik probeer weer aan te haken en dit keer ook wat langer te blijven hangen.

O: kwark, muesli, gedroogd fruit, gebroken lijnzaad, pompoenpitten, zonnebloempitten en diepvries kersen, passievrucht, bosbessen en frambozen
L: twee boterhammen met daarop drie zachtgekookte eitjes
D: risotto met spinazie, champignons en zongedroogde tomaatjes
T: appel met kaneel

Planning voor morgen:
O: zelfde als vandaag
L: zelfgemaakte linzensoep, twee boterhammen smeerkaas
D: zelfde als vandaag
T: twee mandarijnen

Om het wat langer vol te houden dit keer heb ik vanmorgen bij de bieb twee afval-boeken gehaald voor wat meer variatie in lekkere recepten met niet heel veel kcal: #klein en het eerste boek van project gezond. In beide veel lekkere recepten die ik de komende tijd ga uitproberen! De risotto van vandaag en morgen kwam uit het project gezond boek en vrijdag en zaterdag probeer ik een spinazie-gerookte zalm lasagne. Nu al zin in!

Ik wil weer in m'n oude broeken passen en daarvoor zal er zo'n 10-12 kilo af moeten, en dat wil ik in het komende half jaar bereiken. En dan vasthouden.
pi_186240720
Ik heb echt een heel slecht lijstje vandaag ik was vanochtend zo beroerd van de maandelijkse ellende

L- brinta
T- frambozen
D- pasta bolognese
T- helo top salted caramel
T- komkommer
Misschien pak ik zo nog wel wat.
pi_186240777
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 21:44 schreef vlindertje89 het volgende:
Die chai tiramisu klinkt goed!

Ik probeer weer aan te haken en dit keer ook wat langer te blijven hangen.

O: kwark, muesli, gedroogd fruit, gebroken lijnzaad, pompoenpitten, zonnebloempitten en diepvries kersen, passievrucht, bosbessen en frambozen
L: twee boterhammen met daarop drie zachtgekookte eitjes
D: risotto met spinazie, champignons en zongedroogde tomaatjes

Planning voor morgen:
L: zelfgemaakte linzensoep, twee boterhammen smeerkaas
D: zelfde als vandaag

Om het wat langer vol te houden dit keer heb ik vanmorgen bij de bieb twee afval-boeken gehaald voor wat meer variatie in lekkere recepten met niet heel veel kcal: #klein en het eerste boek van project gezond. In beide veel lekkere recepten die ik de komende tijd ga uitproberen! De risotto van vandaag en morgen kwam uit het project gezond boek en vrijdag en zaterdag probeer ik een spinazie-gerookte zalm lasagne. Nu al zin in!

Ik wil weer in m'n oude broeken passen en daarvoor zal er zo'n 10-12 kilo af moeten, en dat wil ik in het komende half jaar bereiken. En dan vasthouden.
Ik heb het eerste boek van project gezond. Maar ik vind in de week menu's zoveel gerechten met aardappelen zitten.
pi_186240970
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 21:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik heb het eerste boek van project gezond. Maar ik vind in de week menu's zoveel gerechten met aardappelen zitten.
Ja, dat had ik ook al gezien op hun Facebook als reactie van iemand! Ik wil hem vooral gebruiken als inspiratie, dus ik volg niet de weekmenu's helemaal. Dus ik kies gewoon per week een aantal gerechten uit beide boeken die ik wil proberen. Dus kan me goed voorstellen dat ik dan idd voor minder aardappel gerechten zou kiezen dan zij in hun weekmenu hebben staan!

Ik merkte bij mezelf dat ik het hele gezonder en minder eten lastig vond (vind) omdat ik het gevoel heb dat ik dan ook meteen niks lekkers meer kan eten. Dus vandaar dat ik dit keer dacht, ik ga naar de bieb en ga gewoon wat boeken halen zodat ik lekkere recepten kan uitzoeken en ik dus wel gewoon nog allemaal lekkere dingen kan eten, maar dan wel gezonder en in minder grote hoeveelheden. Ik hoop dat dat helpt! Vooralsnog heb ik uit de twee boeken samen 37 recepten (grotendeels diner, ook wat lunch/ontbijt/broodbeleg) gevonden om de komende tijd te proberen.

Wat balen dat je je zo slecht voelde vanmorgen! Is dat meestal meerdere dagen of heb je vandaag de zwaarste dag gehad denk je? Ik hoop het laatste voor je!
pi_186241012
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 21:55 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Ja, dat had ik ook al gezien op hun Facebook als reactie van iemand! Ik wil hem vooral gebruiken als inspiratie, dus ik volg niet de weekmenu's helemaal. Dus ik kies gewoon per week een aantal gerechten uit beide boeken die ik wil proberen. Dus kan me goed voorstellen dat ik dan idd voor minder aardappel gerechten zou kiezen dan zij in hun weekmenu hebben staan!

Ik merkte bij mezelf dat ik het hele gezonder en minder eten lastig vond (vind) omdat ik het gevoel heb dat ik dan ook meteen niks lekkers meer kan eten. Dus vandaar dat ik dit keer dacht, ik ga naar de bieb en ga gewoon wat boeken halen zodat ik lekkere recepten kan uitzoeken en ik dus wel gewoon nog allemaal lekkere dingen kan eten, maar dan wel gezonder en in minder grote hoeveelheden. Ik hoop dat dat helpt! Vooralsnog heb ik uit de twee boeken samen 37 recepten (grotendeels diner, ook wat lunch/ontbijt/broodbeleg) gevonden om de komende tijd te proberen.
Lol misschien heb je mij dan wel gezien. Ik ben er regelmatig over aan het zeuren op hun pagina maar ze reageren nooit _O-

Recept van hun aardappel anders is wel lekker.
pi_186245980
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2019 21:56 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Lol misschien heb je mij dan wel gezien. Ik ben er regelmatig over aan het zeuren op hun pagina maar ze reageren nooit _O-

Recept van hun aardappel anders is wel lekker.
Haha dat zou best kunnen dan ja! Jammer dat ze nooit reageren..

Goeie tip!

Ik vergat vandaag de twee puntjes smeerkaas light mee te nemen naar werk, dus bij de lunch m'n brood maar dippen in de linzensoep. Ook prima.
pi_186247531
ik denk dat voor heel veel mensen aardappelen bij het avondeten horen. AVGtje elke dag van de week behalve op zondag want dan eten ze friet.

En brood dippen in soep is echt een van mijn favoriete dingen. Het heeft iets kalmerends.
Ook als het kaassoep is :D

o: skyr bosbessen
t: 400 gram aardbeien (aardbeziën, zoals oma zou zeggen)
l: Een volkorenbol met pindakaas
d: frittata met een losse salade
t: een stukje pure chocolade
pi_186247627
Ik ben er vroeger zo mee doodgegooid dat ik nu hooguit 1-2 keer per week aardappelen eet en dat is dan of gebakken krieltjes ofzo of een ovenschotel.. Nooit gekookt :@ bbrrr

O- brinta
T- frambozen
T-schaaltje snaai groenten
D- kip curry
T-? Moet nog calorieën tellen dus of groenten of een toetje.
pi_186247654
Vroeger aten wij ook 6 van de 7 dagen aardappelen.
Nu gelukkig nooit meer :D
pi_186247677
Lijstje:

L: 2 harde broodjes met chorizo
D: groene curry met kip, boontjes en rijst
  dinsdag 16 april 2019 @ 10:45:27 #133
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_186247699
Niks mis met AVG. :Y) Helpt het ook dat m'n mama best bedreven was in het fatsoenlijk koken van die dingen, dus geen antipathie jegens die dingen ontwikkeld. Wat 'jus' maken met een uitje en wat champignons, geen doodgekookte groente en hoppa. Veel dieetvriendelijker krijg ik het niet. _O-

Maar avondeten hoeft voor mij ook niet iedere dag superlekker te zijn, "gewoon" is gezien de beschikbare tijd en prioriteit goed genoeg. Uitgebreid koken komt in het weekend wel weer. :+ Of dinsdags. Eens zien of ik iets leuks zie wat geen drie uur duurt om te halen/voor te bereiden/koken. :9
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_186247796
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 10:41 schreef Sarabi het volgende:
Vroeger aten wij ook 6 van de 7 dagen aardappelen.
Nu gelukkig nooit meer :D
'Thuis' hadden wij dat ook ja :Y Nasi was exotisch en zelden op tafel, macaroni kwam uit een pakje met blokjes ham er door en zaken als spaghetti, pasta, pizza etc heeft mijn moeder nooit gemaakt. Aardappelen, groente en een stukje vlees/kip. Dat was standaard avondeten. Of snert of bonensoep. En vaak stamppot. Maar dat is natuurlijk ook gewoon aardappelen, groente en een stukje vlees :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 16 april 2019 @ 10:55:46 #135
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_186247847
Ook weer (ja, alweer. Poging 35 in t afgelopen half jaar ofzo) bezig. Nu een weekje in elk geval netjes getracked (niet per se helemaal netjes gegeten). Wel meteen resultaat, de eerste van net geen tien kilo's is er alweer vanaf.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_186247926
Nou mijn moeder kan ook prima koken maar iedere week weer die verrekte aardappelen. En er is zoveel wat ook kan. Een curry staat zo op tafel zeker met van die boemboe. Lekker O+
pi_186247955
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 10:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

'Thuis' hadden wij dat ook ja :Y Nasi was exotisch en zelden op tafel, macaroni kwam uit een pakje met blokjes ham er door en zaken als spaghetti, pasta, pizza etc heeft mijn moeder nooit gemaakt. Aardappelen, groente en een stukje vlees/kip. Dat was standaard avondeten. Of snert of bonensoep. En vaak stamppot. Maar dat is natuurlijk ook gewoon aardappelen, groente en een stukje vlees :+
Heel soms kwam er nog een soort van pilav op tafel
Of kip kerrie met rijst
  dinsdag 16 april 2019 @ 11:05:29 #138
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_186247995
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 11:00 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Nou mijn moeder kan ook prima koken maar iedere week weer die verrekte aardappelen. En er is zoveel wat ook kan. Een curry staat zo op tafel zeker met van die boemboe. Lekker O+
Ja, dan gaat het rap ja. :Y Meeste zijn geen optie, want allergieën en vegetariër. :') (Net even gekeken waarom ik die dingen nooit heb. O ja, daarom dus. _O- )
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_186248035
Oh mijn mama kan heel goed koken dus ik heb ook nergens een aversie tegen ontwikkeld. Ze kookte ook best wel gevarieerd.

Ikzelf daarentegen hou gewoon niet zo van koken of bedenken wat te gaan eten, maar wél van lekker eten. Maar in de twee kookboeken die ik nu heb staan veel recepten die ook helemaal niet moeilijk zijn of zo. De risotto met spinazie, champignons en zongedroogde tomaatjes staat met 25 min op tafel. Dat vind ik nog wel te doen.

Lijstje gaat vooralsnog zoals de planning dus dat is fijn. Het voelt ook wel een beetje alsof er een soort knop om is, het kost me ineens veel minder moeite om tussendoor niet de hele tijd te gaan zitten eten of dingen kopen bij de ah to go enzo. Maargoed, dag 2, eerst maar eens zien hoe lang dat blijft hangen ;)
pi_186248054
Ik ben ontzettend aangekomen tijdens mijn vorige/afgelopen crisisopname... :( maar goed... nu een halfjaar behandelopname en hopen dat het goedkomt met mijn gewicht. Ik heb weer een eetlijst gemaakt om me aan te houden, elke dag een uur wandelen of fietsen... en dan hopen dat het goed komt
  dinsdag 16 april 2019 @ 11:57:34 #141
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_186248684
Mijn moeder kon niet koken, dus toen ik uit huis ging had ik inmiddels een aversie tegen *alles*.

Pas toen ik zelf ging koken kwam ik erachter dat dat meer lag aan de pakjes en zakjes die mijn moeder gebruikte dan aan 't eten zelf.
  dinsdag 16 april 2019 @ 18:32:01 #142
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_186254792
Mijn vrouw hoefde niet te eten vanavond (had al pizza gehad tijdens t winkelen), dus ik maakte bloemkoolpizza. Dat leek haar intens vies, dus daarom nog nooit geprobeerd.

Blijkt ernstig mee te vallen. Smaakt in de verste verte niet naar bloemkool. Kostte me incl beleg een kleine 750 kcal, dus dat is prima te doen.
pi_186256161
Onverwacht wat te vieren dus komen er wat hapjes en drankjes bij mijn lijstje van vandaag :9
pi_186267893
mijn moeder kookt heerlijk maar het is een beetje in uitersten. Vreselijk mager of 1000+ kcal

o: Franse kwark, bosbessen en cashews
l: Salade met gerookte makreel, spinazie en tomaat
t: een banaan
d: stamppot gegratineerd in de oven
t: stukje pure chocolade
pi_186268148
Lijstje voor vandaag:

L: 2 harde broodjes met kaas
D: tomatensoep
T: snack a jacks of waterijs
pi_186271012
@MutedFaith bloemkool pizza bodem vind ik idd ook prima te eten! Wat had je erop?

@DrSauvignon je lunch klinkt lekker!

Mijn lijst:
B: 50 min wandelen
O: kwark met muesli/gedroogd fruit/pitten/zaden en diepvries fruit
L: 2 boterhammen met elk een gekookt eitje, 1 boterham met tonijnsalade
T: 2 mandarijnen
D: noedelsoep (bouillon met mie en Chinese wokgroenten)
B: 25 min crosstrainer, dan 30min grit strength, dan nog 35 min crosstrainer
T: bakje kwark met een appel en kaneel

Heb nog wat kcal over dus misschien dat ik ergens tussendoor nog een augurk met plakje gerookte kipfilet eet als ik trek krijg. Anders dan laat ik het hierbij en heb ik komend weekend net iets meer ruimte voor wat lekkers.

[ Bericht 2% gewijzigd door vlindertje89 op 17-04-2019 12:59:55 ]
  donderdag 18 april 2019 @ 00:09:54 #147
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_186286298
Ik had er Philadelphia met tuinkruiden, magere rauwe ham, artisjok, olijven, tomaat en wat (parmezaanse) kaas op. Vanmiddag de tweede bodem gehad (met zelfde beleg) en mijn vrouw een stuk laten proeven. Die vond 't ook goed te eten, dus dat gaan we vaker doen.
pi_186288174
Oh, dat klinkt lekker! :9

Mijn lijst vandaag:
O: kwark, muesli/gedroogd fruit/pitten/zaden en diepvries fruit
L: 3 boterhammen met smeerkaas light
T: stuk komkommer, traktatie van kamergenootje (jarig)
D: zelfgemaakte linzensoep met 2 boterhammen
pi_186288250
Ik wil dat ook nog eens proberen. Maken jullie die bodem zelf of halen jullie hem kant en klaar?
  donderdag 18 april 2019 @ 08:52:26 #150
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_186288739
De bodems heb ik gewoon gehaald, die van maggioni.
  donderdag 18 april 2019 @ 09:09:36 #151
149959 SQ
snelle trees
pi_186288958
Die maggioni units zijn best aardig te nassen idd.
Toch stick ik liever bij gewone pizzabodem. Bevat meer kcal per ons, maar verzadigt ook drie keer beter. En door zelf te beleggen kun je de calorische schade prima binnen de perken houden.

Leuk jou weer terug te zien MF!
Train je voor een marathon?
disclaimer
pi_186288983
Hmm maar ik hou van kaas op mijn pizza heul veul kaas O+

Ga het gewoon een keer proberen. Is het niks weten we dat ook weer.
  donderdag 18 april 2019 @ 09:13:53 #153
149959 SQ
snelle trees
pi_186289009
Verder ben ik nog steeds stabiel aan het schommelen.
Ik was wel kei trots op mezelf, ik had gisteren een cursus in een hotel en dat houdt dus in: schalen vol donuts en brownies bij de koffie en buffetlunch vol friet en frituur.

Heb bij de koffie een groene appel gepakt en bij de lunch een grote salade met bieten, kapperappeltjes en rosbief gemaakt zonder dressing. En daarna een wandeling. Met 1 lollie.

Ik zat er snokvol van en heb daarna ook niet meer naar donuts getaald dus yay!
disclaimer
  donderdag 18 april 2019 @ 09:14:49 #154
149959 SQ
snelle trees
pi_186289022
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 09:11 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hmm maar ik hou van kaas op mijn pizza heul veul kaas O+

Ga het gewoon een keer proberen. Is het niks weten we dat ook weer.
Ja ik ook, maar je hebt de vrije keuze om er niét héél véél kaas op te doen. Want bij héél véél kaas maakt die bloemkoolbodem natuurlijk ook geen zak meer uit :P
disclaimer
pi_186289190
Kaas :9

Mijn crossfitbox is aan het eikelen. Sporten is daardoor meh. :{
pi_186289235
O- brinta
T- fruit
T- groenten/fruit
D- bistro krieltjes, cordon bleu, erwtjes
T- groenten/meloen
pi_186289255
O: eitje
D: curry
S: 1,5u danstraining
T: snack a jacks
  donderdag 18 april 2019 @ 11:40:08 #158
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_186291375
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2019 09:09 schreef Stormqueen het volgende:
Die maggioni units zijn best aardig te nassen idd.
Toch stick ik liever bij gewone pizzabodem. Bevat meer kcal per ons, maar verzadigt ook drie keer beter. En door zelf te beleggen kun je de calorische schade prima binnen de perken houden.

Leuk jou weer terug te zien MF!
Train je voor een marathon?
Nou, ik vond m toch goed vullen. En het is in mijn hoofd toch makkelijker om een bloemkoolpizza gezond te beleggen dan een 'echte'. Vooral ook omdat ik die laatste dan weer helemaal from scratch wil gaan lopen maken enzo.

Ik train voor een halve marathon. Loop weer 36km in drie dagen door Disneyland Parijs in September.
pi_186291609
Wanneer is dat bij Disney? Wij gaan in september ook. Kan ik mooi die datum omzeilen haha.
pi_186291657
@vlindertje89 dat was hij ook!

Raar lijstje vanwege de L. Ik was vergeten dat ik vanmorgen iets eerder weg moest dus liep in de soep omdat ik gisteravond niets had voorbereid.

o: bak fromage frais :P met bosbessen en cashews
t: een peer en een banaan
l: een progenex pannenkoek met bosbessen
t: bakje kwark en n appel
d: snel en simpel - vegakip met sambal en boontjes
t: hopelijk popcorn want Life of Brian in de bios
  donderdag 18 april 2019 @ 12:04:19 #161
149959 SQ
snelle trees
pi_186291763
Life of bwian! O+!
disclaimer
  donderdag 18 april 2019 @ 12:05:27 #162
149959 SQ
snelle trees
pi_186291786
Oké nu heb ik weer de hele dag monty python liedjes in mijn hoofd :')

Stoer hoor mf, 36 kilometer!
Nu ben je vast de komende maanden weer invincible in de challenge :F
disclaimer
pi_186292099
life of brian is al 40 jaar oud dus vandaar dat hij in de grote pathe bioscopen draait
pi_186292106
Oh wat tof!
  donderdag 18 april 2019 @ 12:32:41 #165
149959 SQ
snelle trees
pi_186292184
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 12:26 schreef DrSauvignon het volgende:
life of brian is al 40 jaar oud dus vandaar dat hij in de grote pathe bioscopen draait
Ja I know O+
Mijn man kan er helemaal niks mee. Misschien krijg ik mijn broertje wel mee. Kunnen we de Heinz film meteen meepakken :')
disclaimer
  donderdag 18 april 2019 @ 20:40:33 #166
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_186299096
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 11:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wanneer is dat bij Disney? Wij gaan in september ook. Kan ik mooi die datum omzeilen haha.
19 - 22 september
  donderdag 18 april 2019 @ 20:40:56 #167
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_186299104
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2019 12:05 schreef Stormqueen het volgende:
Oké nu heb ik weer de hele dag monty python liedjes in mijn hoofd :')

Stoer hoor mf, 36 kilometer!
Nu ben je vast de komende maanden weer invincible in de challenge :F
Ja, sorry alvast 😂😅
pi_186300155
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 20:40 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

19 - 22 september
Ongelooflijk..
pi_186300180
Ik heb vandaag lesje 6 van evy gelopen. Lekker zonnetje. Langs de akkers wel veel wind.
  donderdag 18 april 2019 @ 21:20:37 #170
149959 SQ
snelle trees
pi_186300187
Loller
disclaimer
pi_186300232
Ja die challenge kreeg ik op een gegevens de pleuris in. Hij blijft de stappen van mijn mobiel pakken en weigert de stappen van mijn garmin die ook gewoon gesynct worden met mijn telefoon stappenteller te gebruiken. Fitbit wil geen garmin stappen haha. Maar mijn telefoon ligt eigenlijk altijd op mijn bureau ofzo dus niet echt nuttig }:|
pi_186305050
Jeej weer een kilo eraf deze week. Ik wil proberen om met onze vakantie op de 75 te zitten. Die is begin juni dus dat zou te doen moeten zijn. Dan moet ik nu nog 6,1 kg.
  vrijdag 19 april 2019 @ 10:08:34 #173
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_186306548
Hoi! :W
Ik werkte 2 weken en kwam niks aan dus ik ben reuze tevreden.. nu eens kijken of ik thuis een dalende lijn in kan zetten #goedevoornemens :+

Binnenkort eens naar een podologisch mannetje om steunzolen( en waarschijnlijk nieuwe schoenen) aan te laten meten zodat hardlopen ook weer kan.

Wat tof MF in Disney.. is het 1 halve marathon? Of 3 dagen lang een beetje?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 19 april 2019 @ 10:14:57 #174
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_186306644
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 21:19 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ongelooflijk..
:D

Lekker bezig trouwens. *O*

Hier hopelijk al het gezeik weer even gehad, dat moment dat je (waarschijnlijk dankzij het weer ook) weer enorm veel zin hebt in lekker (buiten) sporten en dan spontaan met koorts in bed ligt te rillen. :') Met een beetje mazzel is de energie morgen weer een beetje normaal voor een klein hardlooprondje. En zo niet, dan wordt het datzelfde rondje, maar dan wandelend. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_186306680
Goed bezig @Thinkk-Pinkk !
En jij ook @Barreltje !
En @Stormqueen wauw daar mag je inderdaad erg trots op zijn! Super knap, met zoveel verleidingen dan toch de gezonde keuze maken.

Lijst vandaag:
B: krachttraining
O: kwark, muesli/gedroogd fruit/zaden/pitten en diepvries fruit
L: twee boterhammen met twee gekookte eitjes en tonijnsalade
D: spinazie-gerookte zalm lasagna

De traktatie van collega gisteren was een brownie, goddelijk lekker. Die had ik ook al ingecalculeerd in de lijst. Bij m'n vergadering om 16.00 waren er lekkere koeken meegenomen maar ik heb niks genomen, en dat kostte me ook niet zoveel moeite dit keer. Fijn!
pi_186306893
Lijstje voor vandaag
O. 4 cracottes (van die luchtige crackers met weinig kcal, waarvan ik niet weet hoe je de naam schrijft) met kaas
T. appel en een kleine banaan
L. 2 boterhammen ei
D. ? We krijgen drie euro voor "snackdag", moet nog verzinnen wat ik wil

Ik ben wel trots op mezelf. Er staat hier allerlei beleg dat ik veel lekkerder vind dan kaas (chocohagel, pasta, zoet beleg, noem maar op), maar kies wel voor het hartige. Ik ben in de kliniek drie kilo aangekomen en ik wil in het fasehuis er minimaal vijf verliezen. Dus even bewust op mijn keuzes letten. Vrijdag is snackdag, dan mag ik wat ongezonds voor mezelf kopen, maar de rest van de week verantwoorde keuzes maken. En elke dag naar buiten; wandelen en fietsen. Dus volgens mij doe ik het wel goed. Nu volhouden de komende zes maanden (en daarna thuis zal het wel weer gemakkelijker gaan).

Ik vind het wel moeilijk om verleidingen te weerstaand. Zeker toetjes zijn lastig, en zoet beleg. Maar ik moet gewoon gedisciplineerd zijn.
pi_186307271
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 10:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
Lijstje voor vandaag
O. 4 cracottes (van die luchtige crackers met weinig kcal, waarvan ik niet weet hoe je de naam schrijft) met kaas
T. appel en een kleine banaan
L. 2 boterhammen ei
D. ? We krijgen drie euro voor "snackdag", moet nog verzinnen wat ik wil

Ik ben wel trots op mezelf. Er staat hier allerlei beleg dat ik veel lekkerder vind dan kaas (chocohagel, pasta, zoet beleg, noem maar op), maar kies wel voor het hartige. Ik ben in de kliniek drie kilo aangekomen en ik wil in het fasehuis er minimaal vijf verliezen. Dus even bewust op mijn keuzes letten. Vrijdag is snackdag, dan mag ik wat ongezonds voor mezelf kopen, maar de rest van de week verantwoorde keuzes maken. En elke dag naar buiten; wandelen en fietsen. Dus volgens mij doe ik het wel goed. Nu volhouden de komende zes maanden (en daarna thuis zal het wel weer gemakkelijker gaan).

Ik vind het wel moeilijk om verleidingen te weerstaand. Zeker toetjes zijn lastig, en zoet beleg. Maar ik moet gewoon gedisciplineerd zijn.
Ik weet niet of je calorieën telt ofzo hoor. Maar ik tel mijn calorieën en heel vaak blijkt dat dat toetje er gewoon nog bij kan :)
pi_186307399
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 10:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik weet niet of je calorieën telt ofzo hoor. Maar ik tel mijn calorieën en heel vaak blijkt dat dat toetje er gewoon nog bij kan :)
Ik tel niet :) maar sport ook niet. En ik zit na de maaltijd eigenlijk gewoon al vol genoeg, dus dan eet ik eigenlijk tegen de signalen in en dat moet ik gewoon niet doen.
pi_186307473
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 10:58 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik tel niet :) maar sport ook niet. En ik zit na de maaltijd eigenlijk gewoon al vol genoeg, dus dan eet ik eigenlijk tegen de signalen in en dat moet ik gewoon niet doen.
Dan moet je het niet doen idd :) maar dacht zeg het toch even ;)
pi_186307534
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 11:02 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Dan moet je het niet doen idd :) maar dacht zeg het toch even ;)
Dat waardeer ik zeker ook! :*
pi_186307798
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 10:58 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Je sport misschien niet maar met elke dag wandelen en fietsen beweeg je wel goed.
pi_186307856
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 11:25 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Je sport misschien niet maar met elke dag wandelen en fietsen beweeg je wel goed.
Jazeker :) maar overschat het niet hoor ;)
Gisteren was voor mij een dag met veel bewegen (half uur naar huis fietsen, bed in elkaar zetten, half uur terug fietsen), meestal is het minder

Poging tot ninja-edit: maar ik beweeg inderdaad genoeg
  vrijdag 19 april 2019 @ 13:08:42 #183
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_186309230
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 10:08 schreef Barreltje het volgende:
Hoi! :W
Ik werkte 2 weken en kwam niks aan dus ik ben reuze tevreden.. nu eens kijken of ik thuis een dalende lijn in kan zetten #goedevoornemens :+

Binnenkort eens naar een podologisch mannetje om steunzolen( en waarschijnlijk nieuwe schoenen) aan te laten meten zodat hardlopen ook weer kan.

Wat tof MF in Disney.. is het 1 halve marathon? Of 3 dagen lang een beetje?
Vrijdagavond 5km
Zaterdagochtend 10km
Zondagochtend HM (21km)

Vorig jaar ook gelopen, jaar ervoor alleen de HM.
  vrijdag 19 april 2019 @ 13:12:18 #184
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_186309288
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2019 13:08 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Vrijdagavond 5km
Zaterdagochtend 10km
Zondagochtend HM (21km)

Awesome. _O_
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_186323584
Pasen had me opeens in zn greep gister

o: magere kwark/paar bosbessen/paar cashews
l: een paaskoekje, 10 paaseitjes
t: een sinaasappel
d: geroosterde brocolli in berbere met rozijnen en vegakip in sambal
t: nog eens 10 paaseitjes
s: half uurtje hardgelopen. verkeerde route gekozen savonds. Werd een dingetje toen ik dezelfde auto voor de derde keer voorbij zag rijden dus weer teruggegaan naar huis. Waarschijnlijk zochten ze gewoon een ingang van een bedrijf. ah well.

vandaag:
o: kwark/granola/cashews
l: bruin meergranen broodje met kaas
d: pizza!
t: waarschijnlijk paaseitjes

we werken vandaag de hele dag buiten. Stallen uitmesten etc. en weinig tijd voor eten. Dus pizza mag :)
  zaterdag 20 april 2019 @ 08:55:40 #186
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_186323724
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2019 13:08 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Vrijdagavond 5km
Zaterdagochtend 10km
Zondagochtend HM (21km)

Ohh!
Is dat een normaal programma daar? Of is het facultatief?
En steeds dezelfde route of zijn die wel verschillend?
  zaterdag 20 april 2019 @ 09:00:22 #187
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_186323787
Ohh Sauv! Da's toch een beetje a-relaxt met zo'n auto..

En pizza mag altijd he? :+

Ik was vandaag door de wet van SQ weer 7 ons zwaarder.. maar nog onder de 95 dus redelijk tevreden..
Hier wordt het vandaag zoiets:
O: soep + 2 gebakken eieren
T:-
L:-
Borrelen +BBQ bij vrienden
Morgen nog steeds dik -O-
pi_186323823
Vandaag even rustig aan met eten, morgen naar mijn moeder toe en dan eet ik waarschijnlijk veel (en ik vind dat ik op eerste paasdag niet op de lijn hoef te letten). Gisteren was snackdag hier. Dus even een balansdagje.

O. 3 ronde wasacrackers kaas
T. Appel
L. 3 ronde wasacrackers met 2 spiegeleieren en 1 kaas
T. Appel
D. ? Geen flauw idee wie wat kookt (en dit vind ik natuuuuurlijk niet irritant) + glas melk
pi_186324216
@Barreltje pizza mag idd altijd :P

en t was inderdaad niet zo relaxed. Ik liep op een bedrijventerrein en op vrijdagavond is het helemaal verlaten. Voortaan even wat beter nadenken.
pi_186324324
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 09:38 schreef DrSauvignon het volgende:
@:barreltje pizza mag idd altijd :P

en t was inderdaad niet zo relaxed. Ik liep op een bedrijventerrein en op vrijdagavond is het helemaal verlaten. Voortaan even wat beter nadenken.
Gelukkig is er niks gebeurd :* en klinkt als een verstandig plan
pi_186324568
Van 69 kg weer terug op 64 kg *O*

Echt heerlijk om weer in favoriete kledingstukken te passen.
  zaterdag 20 april 2019 @ 14:43:32 #192
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_186327663
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 08:55 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Ohh!
Is dat een normaal programma daar? Of is het facultatief?
En steeds dezelfde route of zijn die wel verschillend?
Een jaarlijks terugkerend iets. De drie routes zijn sowieso verschillend. En ten opzichte van 2017 waren de routes van 2018 ook voor een redelijk deel anders.
  zaterdag 20 april 2019 @ 23:55:21 #193
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_186338048
Lijstje:

O: Roosvicee ferro, vitamines en supplementen en een boterham met kaas
L: 15 stukjes sushi, helft met tonijn/avocado andere helft met zalm/komkommer. Daarbij sojasaus en Wasabi en gember
T: een wit paaseitjes en een paasbokkenpootje
S: 7,5km hardlopen
D: Andijviestamppot met spekjes en een ras el hanout braadworst, en een alcoholvrij witbier
T: een glas whiskey, twee slokken ice tea en twee paasbokkenpootjes
pi_186338275
O- crackers met pindakaas
L- puntje daim taart bij ikea en twee glazen van dat fruit water :')
D- ceasar salade (zo'n kant en klare mijn ouders hadden pizza namelijk)
T- pombeertjes, Engelse drop, paaseitjes...

Ja het was een fantastische dag. Wel zo'n 14000!stappen. Heb ook gefietst maar dat was op dat elektrische ding van ons pap dus dat telt niet.

Morgen paas brunch.. Wil morgen hardlopen maar de hooikoorts is aan intikken.. Kop begint helemaal dicht te zitten.... Lente O+
pi_186341690
Zal weer eens een lijstje posten
O boterham pindakaas boterham chocopasta (weekendverrassing), zwarte koffie
S 3 km hardgelopen
L 1,5 pistolet met rosbief en een glas coolbest mango
T cola light
D pokebowl met zalm, komkommer en bosui en een biertje
T watermeloenijs, gin tonic, handje nootjes.

Ja, teveel calorieën. Nee, dit doe ik niet dagelijks.
pi_186341923
Wat is een weekendverrassing, MevrouwPuff? Wat je man/kind je op bed komt brengen? (zo zie ik dat dan voor me :D )
  zondag 21 april 2019 @ 09:04:51 #197
149959 SQ
snelle trees
pi_186341957
Zo'n schokkend lijstje is dat toch niet :?
disclaimer
pi_186342003
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2019 09:04 schreef Stormqueen het volgende:
Zo'n schokkend lijstje is dat toch niet :?
Nee, vind ik ook niet. Tenzij handje nootjes een eufemisme is voor het hele zakje 8-) , dan zie ik niets heel raars. En je kan pindakaas en chocoladepasta heel dik hebben gesmeerd natuurlijk, tikt leuk aan. Maar dit lijstje samen met hardlopen lijkt mij redelijk in balans. Je zal er waarschijnlijk niet van afvallen, maar dat hoeft ook niet elke dag, toch?
pi_186342507
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 09:01 schreef Isabeau het volgende:
Wat is een weekendverrassing, MevrouwPuff? Wat je man/kind je op bed komt brengen? (zo zie ik dat dan voor me :D )
Haha ontbijt door vriendje. Ik zei ‘doe maar pindakaas’ en dan geeft ie ook chocopasta omdat t weekend is O+

Het is geen schokkend lijstje, maar wel echt een weekendlijst inderdaad.
  zondag 21 april 2019 @ 17:58:33 #200
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_186349365
Poging tot lijstje. Niet in MFP getracked, want niks gewogen enzo.

T: Roosvicee ferro, vitamines en supplementen
O/L: Drie bruine pistolets, alledrie met kaas, ham, gekookt ei, komkommer, tomaat en mayonaise
T: 3 Paasbokkenpootjes
T: Een oreo donut
T: Een glas rode bietensap
S: 5km hardlopen
D: Uiteten met schoonvader en zijn vriendin
pi_186349952
10 miljoen paaseitjes en een paaslunch ik ga niet tellen :')
pi_186350951
Hahaha same here. Het avondeten was erg gezond... verder was het overduidelijk een feestdag
pi_186350990
Vandaag trouwens wel ontzettend veel bewogen. Uur naar mijn moeder fietsen, drie uur wandelen en daarna een uur terugfietsen.
pi_186352518
Wat tof MF, je runs door Disney! Heftig ook, knap dat je dat kan!

Mijn lijst:
O: niks want ik lag nog in bed
L: twee boterhammen, rauwe ham, bol burrata
T: 3 augurk sticks + 2 plakjes gerookte kipfilet
D: kom courgette-spinaziesoep, halve portie spinazie-gerookte zalm lasagne
T: plak cake, appel met kaneel, boterham met twee gekookte eitjes
B: in totaal 60 min wandelen, 50 min fietsen

Beetje rare eet-dag, want geen ontbijt, en na lunch nog een middag dutje, maar wilde ook niet te ver onder kcal doel zitten. Dus vandaar veel T's om aan te vullen. Uiteindelijk op 1468 uitgekomen, mik op gemiddeld 1500 per dag.

Sinds maandagochtend -1.7kg, lekker begin. Zal vooral vocht zijn, maar dat maakt niet uit. Toch fijn.
pi_186358460
Een weekje Toscane leverde mij +1,5 kilo op met de pizza, pasta, ijsjes e.d. Na de paasdagen maar weer even normaal doen en weer in het gareel proberen te komen.

Lijstje voor vandaag:
O klein stukje zelfgebakken meergranenstokbrood met kaas
L gemarineerde kipfilet, salade
D varkenslapje, grillschijf (barbecue), courgette van de barbecue, tomatensalade, stokbrood
T nog niet echt een idee, waarschijnlijk ergens een stuk fruit
  maandag 22 april 2019 @ 10:36:14 #206
360012 Shopaholic1984
pi_186359853
Een hele dikke schop onder mijn reet.
Op dit moment verdwijnt werkelijk alles wat los en vast zit in mijn mond 🙈. Dat is niet goed voor de weegschaal. Ik ontwijk hem nu nog even, maar ga wel mijn eten weer bijhouden in MFP.
pi_186360664
Lijstje van gister
O 2 croissants, 2 gekookt ei
L paassalade van ah
T watermeloenijsje
T gin tonic
D bbq procureurlapje, hamburger, wat stokbroodjes met kruidenboter en boontjes, pilsje
S 5 km hardgelopen (savonds gaat t beter)
T handje nootjes
pi_186367219
o: paasontbijt met alles er op en eraan
t: wat paaschocolaatjes en een raketje
d: chinees inclusief gebakken banaan

morgen:
o: franse kwark
l: left over Chinees - omelet en boontjes
d: boontjes met vegakip
t: iets fruitigs
pi_186368941
Even een vraag: Behalve tomaat, komkommer en paprika weet ik geen groentes die je buiten de koelkast kan bewaren en rauw kan eten. Weten jullie nog groentes waarmee dat kan?
pi_186369159
Lekkere lijstjes, BBQ en Chinees!

Mijn lijst vandaag:
O: kwark, muesli/gedroogd fruit/zaden/pitten, diepvries fruit
B: 60 min crosstrainer
L: twee boterhammen met rauwe ham en twee zachtgekookte eitjes
T: 4 augurken sticks, 2 plakjes gerookte kipfilet
D: zelfgemaakte foe yong hai met rijst
T: plakje chocoladecake

Planning morgen:
L: kom zelfgemaakte courgette soep met een boterham, twee boterhammen smeerkaas light
T: mandarijn
B: 30 min krachttraining
D: zalm, paprika, krieltjes met mayo
pi_186371387
Lijstje vandaag:
O: ciabatta met helft hagelslag, helft kokosbrood
L: half Turks brood, wv helft met zalm helft met ham
SPOILER
D: risotto met asperges, half glas wijn.
S: 6,5 km hardgelopen.
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 20:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even een vraag: Behalve tomaat, komkommer en paprika weet ik geen groentes die je buiten de koelkast kan bewaren en rauw kan eten. Weten jullie nog groentes waarmee dat kan?
Wortel (ongeraspt), avocado, andijvie (ongesneden) bv?
pi_186371671
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 22:22 schreef MevrouwPuff het volgende:
Lijstje vandaag:
O: ciabatta met helft hagelslag, helft kokosbrood
L: half Turks brood, wv helft met zalm helft met ham
SPOILER
D: risotto met asperges, half glas wijn.
S: 6,5 km hardgelopen.
[..]

Wortel (ongeraspt), avocado, andijvie (ongesneden) bv?
Ooooh aan de eerste twee had ik nog niet gedacht! En andijvie is lekker, maar wat moeilijk om de minimaal 300gr. groente te halen per dag. En ik eet het om voldoende groentes binnen te krijgen en voldoende vezels
  maandag 22 april 2019 @ 23:25:07 #213
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_186372693
Bloemkool, bleekselderij.

[ Bericht 42% gewijzigd door MutedFaith op 23-04-2019 07:48:07 ]
  dinsdag 23 april 2019 @ 07:47:21 #214
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_186375242
Eerste week voorbij. Voor Pasen stond ik nog op -1,1; maar afgelopen dagen heeft de weekscore op +0,4 gebracht.

Ervaring leert gekukkig dat dat er ook snel weer af is, dus volgende week rond deze tijd hoop ik op - 1,6 te zitten en daarmee weer onder 80 te duiken.

Ontbijt vandaag bestaat uit een doosje druiven. Vanavond maakt mijn vrouw soep. Zit vandaag voor een business challenge in het kader van Make A Wish op kantoor in Diemen, dus laat me qua lunch daar verrassen.
pi_186375409
Eigenlijk peulvruchten en geen groente, maar blikje linzen misschien? Zitten wel erg veel vezels in.

Vandaag bij mijn lijst toch geen soep bij de lunch, hij was niet zo goed gelukt dit keer. Dus ipv 2 boterhammen smeerkaas light en 1 boterham om in soep te dopen, nu 3 boterhammen smeerkaas light.
pi_186375681
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 20:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
radijsjes en worteltjes zoals al eerder gezegd
pi_186376492
Lijstje:

O: griekse yoghurt met honing
D: kliekje kip kerrie en rijst
T: waterijsje en nog een paar snack a jacks
pi_186382624
Ik ga ook weer meeposten. Plateau geraakt }:|

O: Appel en een bekertje optimel
L: Drie eieren en een zak roerbakgroenten
S: 2 uur krachttraining
D: Nasi van bloemkoolrijst met garnalen, hamblokjes, ei, erwtjes en bosui
T: Twee cidertjes

Sinds kort ook begonnen met kickboksen :7
pi_186388073
Lijstje
O dubbele boterham pindakaas, glas amandelmelk
T appel
L kippesoep, karnemelk, triangel met halve unit boter en 2 plakjes oude kaas
D verspakket ‘lenterisotto met garnalen’ (1/3e van het hele pak)
T minimagnum
S 6 km rennen. Totaal bijna 14000 stappen vandaag. Afgelopen week gemiddeld >11k stappen per dag (waarvan 3 < 10k).
Calorieën komen op 1522.
pi_186398750
post paasgewicht is niet verkeerd. Schommelde 2 kg. omhoog en nu weer naar beneden

o: franse kwark/blauwe bessen/ cashewnoten
l: twee boterhammen met gezouten boter en pindakaas
t: Matze met jam
d: tortilla's met alles er op en er aan
t: chocolade
pi_186399962
Goed bezig @DrSauvignon !
Je lijstje klinkt ook lekker. Matzes heb ik meteen de associatie van matzes met suiker mee haha. En gezouten boter met pindakaas zou ik zelf niet bedenken maar ik kan me heel goed voorstellen dat dat een lekkere combi is!

Mijn lijst tot nu toe vandaag:
O: kwark, muesli/gedroogd fruit/pitten/zaden, diepvries fruit
L: drie volkoren boterhammen smeerkaas light
T: klein bakje kwark, muesli/gedroogd fruit/pitten/zaden
T: 4 augurken sticks met 2 plakjes kipfilet

Ik heb vandaag voor t eerst echt trek en moeite me aan m'n lijst te houden, vandaar de twee T's. Past opzich nog steeds binnen lijst hoor, heb wat van vanavond naar voren gehaald.

Rest van de planning:
D: pastasalade (volkorenpasta, sla, komkommer, tomaat, augurk, 2 zachtgekookte eitjes)
S: 20 min crosstrainer, 30 min grit strength, 20 min crosstrainer
pi_186415704
ja, pindakaas met Camargue zout boter. Je kunt me er voor wakker maken. Evenals voor matzes. Die vind ik zo lekker. Met hagelslag, met jam of met kaas.

o: kwark/bosbessen/cashews
l: sultana's - ze waren er. Ik had trek. Soit
l: Twee boterhammen met boter en pindakaas :P
t: Cup a soup tomaat
d: afhaalcurry bij vriendinnen. Zin an
pi_186415732
O. boterham kaas
L. 3 boterhammen kaas
T. 2x fruit
D. warm eten, weet niet wat + glaasje melk
B. drie kwartier wandelen
  donderdag 25 april 2019 @ 12:56:37 #225
149959 SQ
snelle trees
pi_186415734
The castle of aaaarggggh?
Maybe he meant "Camargue"?
disclaimer
  donderdag 25 april 2019 @ 12:58:34 #226
149959 SQ
snelle trees
pi_186415776
En ik heb gisteren besloten dat ik 50 dagen zero tolerance ga doen.
Het wordt vreselijk kut, maar over 50 dagen begint onze Monsterverbouwing en dan wil ik in shape zijn. Ook heb ik dan weinig tijd voor uitgebreid gezond koken, dus ik bouw graag een buffertje op.
disclaimer
  donderdag 25 april 2019 @ 13:02:30 #227
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_186415843
Note to self: geen Monty Python-Fluxx spelen met SQ.

Monsterverbouwing klinkt indrukwekkend. :o Zelfde schaal als de vorige toen jullie het kochten of nog een tandje uitgebreider?
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_186415853
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2019 12:58 schreef Stormqueen het volgende:
Het wordt vreselijk kut, maar over 50 dagen begint onze Monsterverbouwing en dan wil ik in shape zijn. Ook heb ik dan weinig tijd voor uitgebreid gezond koken, dus ik bouw graag een buffertje op.
Oeh succes :*
  donderdag 25 april 2019 @ 13:08:37 #229
149959 SQ
snelle trees
pi_186415949
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 13:02 schreef IJsdraakje het volgende:
Note to self: geen Monty Python-Fluxx spelen met SQ.

Monsterverbouwing klinkt indrukwekkend. :o Zelfde schaal als de vorige toen jullie het kochten of nog een tandje uitgebreider?
De vorige was echt een verbouwing voor beginners. Daar hebben we maar 3 weken in geklust voor we er in trokken en die klussen bestonden voornamelijk uit het prepareren van de keuken, het aanleggen van nieuwe elektra en alles schuren en schilderen.

Nu gaan we in 3 maanden, met aannemer, het volgende pogen:
- gehele cv installatie vervangen
- gehele electra-leidingwerk vervangen
- slopen binnenmuren en garage
- nieuwe binnenmuren plaatsen
- het plaatsen van 2 aanbouwen
- het plaatsen van 1 badkamer
- houten ondervloeren vervangen 1e etage
- schilderen en vloeren leggen alle ruimtes
- vloerverwarming aanleggen begane grond
- plaatsen van nieuwe keuken

:') ;(
disclaimer
pi_186415966
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2019 13:08 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

De vorige was echt een verbouwing voor beginners. Daar hebben we maar 3 weken in geklust voor we er in trokken en die klussen bestonden voornamelijk uit het prepareren van de keuken, het aanleggen van nieuwe elektra en alles schuren en schilderen.

:o
  donderdag 25 april 2019 @ 13:10:11 #231
149959 SQ
snelle trees
pi_186415970
Dus uitgebreid kokkerellen zit er even niet in. _O-
Ik ga de eerste helft van juni mijn hele vriezer volknallen.
disclaimer
  donderdag 25 april 2019 @ 13:10:24 #232
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_186415977
quote:

[..]

:o

Heel veel sterke ermee! Hopelijk krijgen jullie toch het meeste gedaan in die drie maanden.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  donderdag 25 april 2019 @ 13:14:49 #233
149959 SQ
snelle trees
pi_186416075
Er zit wel wat ruimte voor uitloop hoor.
We beginnen zelf met slopen, de aannemer gaat parallel daaraan bouwen.
We moeten in die 3 maanden in ieder geval de uitbouwen klaar en dicht hebben, de keuken geplaatst, de elektra vervangen en de vloerverwarming er in. Oh ja, en de security in orde.

De rest kan desnoods later.
disclaimer
  donderdag 25 april 2019 @ 13:15:51 #234
149959 SQ
snelle trees
pi_186416094
Nu ik dat lees is dat eigenlijk bijna alles :')
Maar goed, verven en vloertje leggen is allemaal niet zo spannend, dat kan ook best als je er al woont ;)
disclaimer
  Moderator donderdag 25 april 2019 @ 13:18:51 #235
5428 crew  miss_sly
pi_186416147
quote:

[..]

Eitje, toch?

Moderator donderdag 25 april 2019 @ 13:20:06 #236
5428 crew  miss_sly
pi_186416174
Wat bedoel je met zero tolerance, vroeg ik me af.
  donderdag 25 april 2019 @ 13:22:06 #237
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_186416222
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2019 13:15 schreef Stormqueen het volgende:
Nu ik dat lees is dat eigenlijk bijna alles :')
Maar goed, verven en vloertje leggen is allemaal niet zo spannend, dat kan ook best als je er al woont ;)
Pehehehe.

En zolang het maar dicht en (veilig) bruikbaar is, kom je een heel eind inderdaad. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  donderdag 25 april 2019 @ 13:24:58 #238
149959 SQ
snelle trees
pi_186416286
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 13:20 schreef miss_sly het volgende:
Wat bedoel je met zero tolerance, vroeg ik me af.
Superstrak eten, en daarmee dus alle dagen binnen de lijntjes, geen slack.

Het klinkt erg rigoureus, maar mijn probleem is momenteel echt héél erg dat ik in het weekend al mijn resultaat van de werkweek teniet doe. Waardoor ik al bijna een jaar stilhang en nu zelfs weer langzaam omhoog kruip. Ik sta mezelf steeds vaker steeds meer toe,
(en dat gaat dan niet om 3 paaseitjes in een weekend maar om 3 zakken paaseitjes. En 2 zakken chips. En 8 bier. En en en).

Mijn redding is mijn hoge activiteitsniveau op dit moment, maar ik ga dat simpelweg niet vol kunnen houden met die rare maanden straks. Dus ik wil mezelf nu dan écht een beter patroon aanleren. Met normaal eten, en niet elke dag snoep.
disclaimer
pi_186416291
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2019 12:56 schreef Stormqueen het volgende:
The castle of aaaarggggh?
Maybe he meant "Camargue"?
Dat ligt denk ik in Frankrijk ;)

quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2019 12:58 schreef Stormqueen het volgende:
Wil je een accountabilibuddy? :P Ik had vanmorgen besloten dat april de feestmaand was en ik in mei een maandje streng wil doen want bikini
  donderdag 25 april 2019 @ 13:26:33 #240
149959 SQ
snelle trees
pi_186416314
En nee, ik kan nog steeds niet maar 3 paaseitjes eten. Dat zou ik graag willen, maar ik weet niet meer zo zeker of ik daar ooit nog van genees. Zodra ik er 1 pak, kan ik alleen nog maar denken aan meer meer meer.

#vetvooraltijd #tiswathetis
disclaimer
  donderdag 25 april 2019 @ 13:28:17 #241
149959 SQ
snelle trees
pi_186416347
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 13:25 schreef DrSauvignon het volgende:

[..]

Dat ligt denk ik in Frankrijk ;)
[..]

Wil je een accountabilibuddy? :P Ik had vanmorgen besloten dat april de feestmaand was en ik in mei een maandje streng wil doen want bikini
Is goed, ik begin alleen gisteren dan alvast :Y

En ik dacht dat jij van de monty python classics was? :P
disclaimer
  donderdag 25 april 2019 @ 13:28:41 #242
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_186416358
Bodemdrang, check.

Goddank vreet d'n vent toch het liefst dingen die ik maar meh vind, dus ik begin er niet eens aan. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  Moderator donderdag 25 april 2019 @ 13:30:09 #243
5428 crew  miss_sly
pi_186416387
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2019 13:24 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Superstrak eten, en daarmee dus alle dagen binnen de lijntjes, geen slack.

Het klinkt erg rigoureus, maar mijn probleem is momenteel echt héél erg dat ik in het weekend al mijn resultaat van de werkweek teniet doe. Waardoor ik al bijna een jaar stilhang en nu zelfs weer langzaam omhoog kruip. Ik sta mezelf steeds vaker steeds meer toe,
(en dat gaat dan niet om 3 paaseitjes in een weekend maar om 3 zakken paaseitjes. En 2 zakken chips. En 8 bier. En en en).

Mijn redding is mijn hoge activiteitsniveau op dit moment, maar ik ga dat simpelweg niet vol kunnen houden met die rare maanden straks. Dus ik wil mezelf nu dan écht een beter patroon aanleren. Met normaal eten, en niet elke dag snoep.
Heel herkenbaar. En maat houden blijft moeilijk voor me.

Ik heb me ingeschreven voor een looptraining die zou moeten resulteren in het kunnen lopen van een evenement in september en die training start begin mei. Dus dan ga ik ook echt, heel echt, goed gezond doen. Is het idee.
pi_186416416
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2019 13:28 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Is goed, ik begin alleen gisteren dan alvast :Y

En ik dacht dat jij van de monty python classics was? :P
klopt :P dat vragen ze namelijk in de film :P waar ligt dat? In frankrijk denk ik :P
pi_186416426
Vroeger kon ik wel maat houden... nu niet meer om de een of andere redden. Op vrijdag mag ik van mezelf snoepen en de rest van de week streng.

Al vind ik het ook moeilijk om hier niet naar het zoete beleg en witbrood te grijpen. Daarom haal ik morgen volkoren crackers voor mezelf, dan hoef ik de keuken niet in voor eten
  donderdag 25 april 2019 @ 13:32:34 #246
149959 SQ
snelle trees
pi_186416445
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 13:31 schreef DrSauvignon het volgende:

[..]

klopt :P dat vragen ze namelijk in de film :P waar ligt dat? In frankrijk denk ik :P
oh wacht, ja. :')
disclaimer
  donderdag 25 april 2019 @ 13:34:16 #247
149959 SQ
snelle trees
pi_186416488
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 13:28 schreef IJsdraakje het volgende:
Bodemdrang, check.

Goddank vreet d'n vent toch het liefst dingen die ik maar meh vind, dus ik begin er niet eens aan. :')
Dat scheelt!
mijn man schrokt altijd in 3 minuten een enorm bord leeg, en omdat zijn hersenen dan nog niet hebben geregisteerd dat hij heeft gegeten gaat hij daarna ook altijd verder grazen op chips en chocolade.
Dus een andere uitdaging voor mij is om het ook in de avonden druk te krijgen zodat ik daar niet naast hoef te zitten :')
disclaimer
pi_186416566
Ik heb dat ook hoor. Kan beter helemaal niks pakken want 1 paaseitje betekent een hele zak.

Al heb ik vandaag nog niks op. Heb een steen in mijn maag bij de gedachten aan eten alleen al draait mijn maag om bwuh.
pi_186416580
het is heel herkenbaar. Doordeweeks streng en gaat het goed maar de weekenden doe ik alles teniet :'(
  donderdag 25 april 2019 @ 13:42:11 #250
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_186416637
Note to self: ook geen Monty Python-Fluxx met Sauvignon. :+

quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 13:34 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Dat scheelt!
mijn man schrokt altijd in 3 minuten een enorm bord leeg, en omdat zijn hersenen dan nog niet hebben geregisteerd dat hij heeft gegeten gaat hij daarna ook altijd verder grazen op chips en chocolade.
Dus een andere uitdaging voor mij is om het ook in de avonden druk te krijgen zodat ik daar niet naast hoef te zitten :')
Zeker! Z'n zak Engelse drop is veilig (Ok, héél af en toe jat ik er een spikkelding uit). :Y)

Het ergste vind ik altijd als ik een snaaiperiode achter de rug heb en het braaf eten weer op wil pakken. Stom suikerjunk gedoe. :X
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  donderdag 25 april 2019 @ 13:43:43 #251
149959 SQ
snelle trees
pi_186416666
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 13:42 schreef IJsdraakje het volgende:
Note to self: ook geen Monty Python-Fluxx met Sauvignon. :+
[..]

Zeker! Z'n zak Engelse drop is veilig (Ok, héél af en toe jat ik er een spikkelding uit). :Y)

Het ergste vind ik altijd als ik een snaaiperiode achter de rug heb en het braaf eten weer op wil pakken. Stom suikerjunk gedoe. :X
Jup, de suikerduivels zijn oppermachtig. Maar Engelse drop is wel extreem smerig ja, die mag je houden.
Ik weet ook gewoon echt wel dat het na een paar dagen weer over is, maar ja, die paar dagen :')
TP, vanwege je hond? :*
disclaimer
  donderdag 25 april 2019 @ 13:57:14 #252
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_186416895
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 13:43 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Jup, de suikerduivels zijn oppermachtig. Maar Engelse drop is wel extreem smerig ja, die mag je houden.
Ik weet ook gewoon echt wel dat het na een paar dagen weer over is, maar ja, die paar dagen :')
Lekker onrustig door de kasten schooien, rare dingen als snack overwegen, met heel veel moeite dingen weer terugleggen, jezelf tegenhouden om naar de supermarkt te rennen om 21.45... :')

Verder is m'n relatie met voedsel best prima hoor, beste lurkers met vast wel goedbedoelde adviezen. :Y)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_186416993
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 13:43 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Vanwege onze Loebes inderdaad ;(
  donderdag 25 april 2019 @ 14:05:12 #254
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_186417028
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 14:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

;( :*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  donderdag 25 april 2019 @ 14:10:40 #255
149959 SQ
snelle trees
pi_186417112
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 13:57 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Lekker onrustig door de kasten schooien, rare dingen als snack overwegen, met heel veel moeite dingen weer terugleggen, jezelf tegenhouden om naar de supermarkt te rennen om 21.45... :')

Verder is m'n relatie met voedsel best prima hoor, beste lurkers met vast wel goedbedoelde adviezen. :Y)
Ik voel je O+
disclaimer
  Moderator donderdag 25 april 2019 @ 14:12:51 #256
5428 crew  miss_sly
pi_186417144
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 14:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ach wat sneu. Sterkte met Loebes :*
pi_186419398
Sterkte TP! Hopelijk komt alles snel goed.
pi_186426822
Zijn net weer naar de dierenarts geweest. Even omschakelen maar het bied wel hoop.

Mijn eetlijstje :')
O- /
L-/
T- honing dropje
D- clubhouse burger en mc kroket

Morgen weer een dag.
pi_186426847
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 22:06 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zijn net weer naar de dierenarts geweest. Even omschakelen maar het bied wel hoop.

Mijn eetlijstje :')
O- /
L-/
T- honing dropje
D- clubhouse burger en mc kroket

Morgen weer een dag.
Dikke knuffel -O- *;
pi_186432265
Drie van de vijf aangekomen kliniekkilo's kwijt, in twee weken. Ik zorg dat ik voor de broodmaaltijden en het fruit niet meer de keuken in hoef. Ik haal crackers voor mezelf (van die luxe met zaadjes e.d.) Dan hoef ik uit de keuken alleen een beetje boter halen en als ik een drukke dag krijg wat kaas. Dus dan kom ik niet in de verleiding.En geen toetjes e.d. Dan drink ik een klein glaasje melk. Voor als ik honger krijg heb ik snoepgroentes gehaald. En op vrijdagen mag ik wat snoepen.

Het komt goed iig
pi_186442138
O: hamkaascroissant, skinny ijs koffie
S: legday
T: koffie en 3 bonbonnetjes :P
L: eggwrap zalm en een protein breaker
T: mango en papaya, milka chocolaatje
D: Salade met kip, mango, zoete aardappelhummus en couscous van bloemkool
pi_186457837
hardlopen was echt een crime vandaag. Koud, tegenwind en geen puf en heb het rondje uitgewandeld.

o: kwark/cashewnoten
l: kwark/cashewnoten en bosvruchten - nog een keer want zo lekker
t: twee mandarijnen en een nocco blikje
d: sla spek en eieren - familietraditie met pasen - we vieren vandaag pasen met mijn familie want die waren op vakantie. Een bord met aardappelen, ijsbergsla, twee gekookte eieren en een lepel spekjes met spekvet. En daar hoort ook nog ketchup en slasaus bij. en door elkaar gehusseld.
t: koffie en taart
pi_186457901
Net naar de vrijmarkt geweest met mijn ma en even langs de primark (doei ego, zij in XXS en ruimvallend en ik in XL :@). Allemaal leuke dingen gekregen O+

Eten:
O. 3 boterhammen hagel
L. punt appeltaart met slagroom
T. Fruit of snoepgroente?
D. ?

Ik heb nu mijn eigen crackers gehaald (en rauw eetbare groentes en anders fruit dan bananen) Dus ik hoef niet naar de keuken voor ontbijt en lunch, dus kom niet in verleiding voor ongezond beleg.
  zaterdag 27 april 2019 @ 14:25:31 #264
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_186458398
Middenin mijn menstruatie én een week post-verhuizing en dan het laagste gewicht van dit jaar aantikken... niet slecht, al zeg ik het zelf. :s)

Overdag in principe no/low-carb (vnml proteines) en dan normaal, maar gezond/mager avondeten. Dat is wat ik voor nu een beetje probeer aan te houden.

Lijstje voor vandaag:

O: low calorie meal shake
T: niks
L: 4 rolletjes witlof met ham en kaas uit de oven, 1 gekookt ei
T: 1 gekookt ei
D: flinke salade met tomaatjes, roquefort, walnoten en avocado en een handje friet uit de airfryer
pi_186460725
@Brighteyes zeker niet slecht, hartstikke goed! Je D klinkt lekker.

@Thinkk-Pinkk sterkte :*

Ik was vanmorgen voor t eerst iets aangekomen ten opzichte van gister, maar dat mocht ook wel een keer, sinds vorige week maandag twee keer twee dagen achter elkaar hetzelfde en verder elke keer omlaag, dus ik zag wel aankomen dat dat feest een keer klaar zou zijn.

Lijst vandaag:
O: kwark en muesli/gedroogd fruit/zaden/pitten
L: twee volkoren boterhammen met rauwe ham en twee zachtgekookte eitjes
D: lamsvlees, snijbonen, twee aardappel-broccoli-kaas gratin torentjes

Heb nog 250 kcal over dus er komt nog wat bij, maar weet nog niet wat.
pi_186460775
Klinkt goed BE

Dit is niet mijn beste week, er gaat elke dag zo'n beetje even veel in als er uit gaat.
Gelukkig gaat volgende week de trainingen weer door en geen gekke feestdagen.
  zaterdag 27 april 2019 @ 19:04:43 #267
149959 SQ
snelle trees
pi_186463138
Elke dag lichter dan de vorige dag lukt inderdaad nooit, vlinder. Goed om daar realistisch in te staan :Y zie het ook niet als "aankomen" he ;)

En brighteyes en cots zijn ook al zeer goed bezig, fijn!

Vandaag is dag 4 en het ging goed, so far. Ontbeten met een plakje paasbrood en een bakje fruit. Wat ik niet snap is dat ze op daar paasbrood zetten dat 1 plakje 35 gram is. De mijne zat op het uiteinde en was van gemiddelde dikte en woog 70 gram. Als je uit het midden snijdt moet je wel echt flinterdun snijden om 35 gram te krijgen. Enfin.
Lunch waren 2 sneetjes rogge met kaas, en toen gingen we naar het buurthuis voor koningsdag waar véél vreten is.

Heb het kunnen houden bij 2 puntjes kraakverse dunne steenovenpizza. Kan nooit meer dan 250 kcal zijn geweest. Dan ga ik zo nog voor een flinke kom thaise kippensoep en wat rauwkost en dan zijn we ook koningsdag weer succesvol doorgekomen ;)
disclaimer
  zaterdag 27 april 2019 @ 19:23:01 #268
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_186463452
Good busy SQ! :Y
pi_186464641
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2019 19:04 schreef Stormqueen het volgende:
Elke dag lichter dan de vorige dag lukt inderdaad nooit, vlinder. Goed om daar realistisch in te staan :Y zie het ook niet als "aankomen" he ;)
Heb je zeker gelijk in. Ik zie t idd meer als schommelen, echt aangekomen zal ik zeker niet zijn inderdaad.

quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2019 19:04 schreef Stormqueen het volgende:
Vandaag is dag 4 en het ging goed, so far. Ontbeten met een plakje paasbrood en een bakje fruit. Wat ik niet snap is dat ze op daar paasbrood zetten dat 1 plakje 35 gram is. De mijne zat op het uiteinde en was van gemiddelde dikte en woog 70 gram. Als je uit het midden snijdt moet je wel echt flinterdun snijden om 35 gram te krijgen. Enfin.
Lunch waren 2 sneetjes rogge met kaas, en toen gingen we naar het buurthuis voor koningsdag waar véél vreten is.

Heb het kunnen houden bij 2 puntjes kraakverse dunne steenovenpizza. Kan nooit meer dan 250 kcal zijn geweest. Dan ga ik zo nog voor een flinke kom thaise kippensoep en wat rauwkost en dan zijn we ook koningsdag weer succesvol doorgekomen ;)
Irritant hé, die "porties". Ik heb ook regelmatig dat ik op verpakkingen kijk waar dan bv 2 stuks van iets in zitten, en dan staat er op de voorkant xx kcal per portie en dan staat op de achterkant dat er 3 porties in de verpakking zitten 8)7 stop er dan ook gewoon 3 stuks in..

Knap hoor, zo netjes gegeten! Ik ben naar de vrijmarkt geweest maar vond er geen bal aan. We waren wat te vroeg denk ik (11-12u), op terugweg begon het drukker te worden. Wel paar keer langs kraampjes met brownies enz gelopen en niks genomen. Had expres vlak voor we weggingen van huis ontbeten haha.
pi_186464648
Quote ipv edit oeps..
pi_186464699
Ik heb weer eens te weinig gegeten. Maar ik haal dat vanavond nog wel in :')

Heb naar het koningshuis gekeken en voor de rest lekker thuis gebleven bij mijn woefje.
pi_186472341
Gisteren ook tussen de buien door over de vrijmarkt gelopen en daar alleen een wafel gekocht (en dat was ook alleen maar omdat ik een leerling van mij zag die bezig was met een sponsoractie, dus kon ik het niet laten om haar te sponsoren).

Lijstje van gisteren:
O kwark met granola, haverzemelen en aardbeien
L leftover van pasta met kipfilet en een saus van roomkaas, prei en champignons
T wafel
D bloemkoolgratin met beetje gebakken aardappelen en een klein stukje braadworst
T stukje zelfgebakken aardbeienvlaai

Lijstje voor vandaag:
O sneetje meergranenbrood met kaas en komkommer
L salade met kip, tomaat, ei, komkommer, paprika en wat blokjes kaas
T stukje aardbeienvlaai
D bloemkoolgratin met gebakken aardappelen en een stukje braadworst

Ben inmiddels ongeveer de helft van het gewicht dat ik aangekomen was in Toscane (1,5 kilo) inmiddels weer kwijt... Wil er in totaal nog 2 kilo vanaf hebben zodat ik weer zo rond de 65 kilo kom te wegen zoals vorig jaar rond de zomer.
pi_186472545
Vandaag een lekkere luie dag na een drukke gisteren
O. 3 crackers
L. 3 crackers
T. 2x fruit
D. ?
T. 250gr. snoepgroente
pi_186472596
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 09:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vandaag een lekkere luie dag na een drukke gisteren
O. 3 crackers
L. 3 crackers
T. 2x fruit
D. ?
T. 250gr. snoepgroente
Pak je dan alleen crackers zonder beleg?
pi_186472708
God,.. ik probeer goed uit te leggen wat er is, alleen het komt erop neer: ik lijn niet.

[ Bericht 96% gewijzigd door ChildoftheStars op 28-04-2019 09:53:11 ]
  zondag 28 april 2019 @ 10:38:17 #276
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_186473254
T: Roosvicee ferro, rode bietensap
S: 5k hardlopen
O: Toast met kaas en avocado
L: Optimel Griekse Stijl Kiwi-kruisbes
T: Bakje ananas
D: Hello Fresh Kapsalon met kipgyros
T: half koekje met kinder Bueno en witte chocolade

[ Bericht 7% gewijzigd door MutedFaith op 28-04-2019 10:43:46 ]
pi_186473567
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 09:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
God,.. ik probeer goed uit te leggen wat er is, alleen het komt erop neer: ik lijn niet.
Voor iemand die niet lijnt eet je wel erg weinig ;)
Maar ik weet niet of we echt advies moeten/kunnen geven.
pi_186473590
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 11:06 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Voor iemand die niet lijnt eet je wel erg weinig ;)
Maar ik weet niet of we echt advies moeten/kunnen geven.
Enorme maagpijn van mijn medicijnen. Bij elke hap/slok lig ik half krom van de pijn. Dinsdag wordt gekeken naar mijn maagbeschermer
pi_186473877
@coucou lekker bezig alweer helft van de plus uit Toscane weer kwijt!

Weegschaal was lief vanmorgen. Sta nu op -2.8kg, nog 9.1kg te gaan. Maar ik ga er vanuit dat die komende kilo's echt wel langer gaan duren dan die eerste 2.8 nu, want dat is in twee weken min een dag en dat slaat natuurlijk helemaal nergens op (ik eet bij lange na niet zo weinig dat ik zo veel zou moeten afvallen, kijkend naar kcal tekort). Dus dat is vooral vocht natuurlijk. Maar hee, goed begin is het halve werk enzo, ben alleen maar blij met de vliegende start en blijf gewoon dit volhouden en dan zie ik wel wanneer ik er ben.

Planning vandaag:
O: kwark, muesli/gedroogd fruit/zaden/pitten
B: interval hardlopen naar de supermarkt en terug (vriend gaat met auto, met weekboodschappen terug hardlopen gaat me te ver haha)
L: twee volkoren boterhammen met rauwe ham en twee zachtgekookte eitjes
T: blikje rode kidneybonen
D: volkoren pasta, paprika, pesto-sausje van pesto+kwark (nog nooit geprobeerd, ik hoop dat t beetje te eten is. Is een poging tot lagere kcal variant van de pesto saus met creme fraiche die ik vroeger wel eens maakte).
pi_186473905
-1 sinds vorige week vrijdag was me al twee dagen vergeten te wegen :')

Totaal staat nu op -4,3
  zondag 28 april 2019 @ 12:47:42 #281
149959 SQ
snelle trees
pi_186475035
Mooi, iedereen zo goed on track!

Tp, wanneer ben jij begonnen met meten?
disclaimer
pi_186475374
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2019 12:47 schreef Stormqueen het volgende:
Mooi, iedereen zo goed on track!

Tp, wanneer ben jij begonnen met meten?
Eind maart :)
  zondag 28 april 2019 @ 13:10:45 #283
149959 SQ
snelle trees
pi_186475427
Oh wauw! knallen!
disclaimer
pi_186475955
Zal vast ook wel weer een keer minder worden hoor :+
pi_186492198
stiekem hopen van niet thinkk pinkk :P

o: een kleine banaan/blauwe bessen/ kwark
t: een mueslireepje
l: een bak salade met o a komkommer, tomaat, augurk en een grote berg vegakip
d: asperges met een zalmhaasje en een zachtgekookt eitje

ongesteld en trek in zoet. Sterk blijven...
pi_186492537
Oh jouw D @DrSauvignon :9 :9

Planning hier:
O: kwark, muesli/gedroogd fruit/pitten/zaden
L: bij een restaurant, ik weet nog niet wat
D: twee volkoren boterhammen met rauwe ham en twee zachtgekookte eitjes

Heb voor de L nu 810 kcal open gelaten, dus dat moet echt wel lukken om daar binnen te blijven zou ik denken..

Na lunch voer ik in wat ik ongeveer gegeten denk te hebben en dan voeg ik nog wat toe als dat veel lager dan 810 uit komt.
pi_186492550
Vandaag weer een wat netter lijstje (maagbeschermer is rond)

O. 2 boterhammen kaas
T. puntpaprika
L. 2 boterhammen kaas
T. Fruit 2x
D. Ik kook voor mezelf, weet nog niet wat, maar met veel groente en erg lekker ;)
T. snoepgroente

Beweging, even fietsen een stukje
pi_186492554
Ja hai. Rigoureus nu. Klaar.

Ik ga weer tellen. Het ging best een tijdje goed zonder tellen (als in, ik kwam niet aan) maar nu vind ik alles kut met peren en ik vreet maar gewoon dus nope. Einde.

vandaag:
O: krentenbol met smeerkaas ( :') )
S: mobiliteit, zware dingen tillen, een AMRAP
L: skyr drink, boterham gebakken ei.
D: 2 van die bietenwraps met garnalen, avocado, mais, kool en whatever I find.

Dan nog +/- 300 over voor tussendoortjes.
  maandag 29 april 2019 @ 10:05:17 #289
149959 SQ
snelle trees
pi_186492637
Op hoeveel kcal mik jij, loon,?
disclaimer
pi_186492640
Lijstje:
O: Griekse yoghurt met frambozen en honing
D: visburgers met wortelfrietjes
T: druiven
pi_186492670
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 10:05 schreef Stormqueen het volgende:
Op hoeveel kcal mik jij, loon,?
1800 :)
  maandag 29 april 2019 @ 10:16:38 #292
149959 SQ
snelle trees
pi_186492776
Het klinkt als veel minder :D
disclaimer
  maandag 29 april 2019 @ 10:21:18 #293
149959 SQ
snelle trees
pi_186492831
Ik zit op dag 6 en het gaat steeds beter. Zoete cravings nemen af, en kan ik vaak ook opvangen met aardbeien :9

Ben nu dus ook voor het eerst in bijna een jaar op maandag lichter dan op vrijdag :')

Ik zit wel laag, op 1500 kcal, maar het gaat eigenlijk prima.

Vandaag:

O: banaan, muesli, yoghurt, koffie met suiker
T: half pond aardbeien
L: spinazie, komkommer, gerookte kip, 2 eieren
T: wortelen
D: chili con carne met kidneybonen
disclaimer
pi_186492864
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 10:16 schreef Stormqueen het volgende:
Het klinkt als veel minder :D
Het was zo een XL krentenbol en smeerkaas moet altijd dik. Dus dat is zo'n 400 kcal.
Lunch heeft ook nog ham of spek onder het ei.
De D heeft ook nog feta. :')

pi_186494222
quote:
2s.gif Op maandag 29 april 2019 10:23 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Het was zo een XL krentenbol en smeerkaas moet altijd dik. Dus dat is zo'n 400 kcal.
Lunch heeft ook nog ham of spek onder het ei.
De D heeft ook nog feta. :')

Krentenbol met smeerkaas. Ik kan me daar niks bij voorstellen
pi_186494328
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 11:59 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Krentenbol met smeerkaas. Ik kan me daar niks bij voorstellen
Dat is goddelijk lekker :9
pi_186494358
Ik moet leren omgaan met verleidingen... het is zo moeilijk om mijn brood verstandig te smeren als je eerst de halve kast zoet beleg doorheen moet voordat je bij het brood ben :@ Ik moet daar echt wat op verzinnen :@
pi_186494457
Ik blijf wel bij mijn eierkoeken met kaas :+
  maandag 29 april 2019 @ 12:16:07 #299
149959 SQ
snelle trees
pi_186494501
Ik begin gewoon niet aan krentenbollen. Verzadigt amper en barst van de kcal ;(
disclaimer
pi_186494546
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 12:16 schreef Stormqueen het volgende: