SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ook hoor, maar nood breekt wetten zeg maar.quote:Op woensdag 27 maart 2019 09:28 schreef LuNaTiC het volgende:
https://www.puurfiguur.nl/dukan-dieet/
Vond het al een apart dieet. Weet niet of je er rouwig om moet zijn dat je van die wagen gevallen bent
Vaak zijn het mensen die extreem weinig eten, en als ze dan minder snel afvallen dan ze gehoopt hadden nóg strenger worden. Het is constant afstraffen van jezelf. En het stomme is, dan zie je op de foto zo'n superslank jong meisje, en dan snap je écht niet waarom ze zichzelf zo zien. Dat is allemaal zwaar psychisch en ze houden het in zo'n community ook nog eens in stand.quote:Op woensdag 27 maart 2019 13:42 schreef IJsdraakje het volgende:
Appeldagen, het idee maakt me verdrietig.
Ik bedoel, met balans is niets mis, maar ik vermoed dat dit niet de best ingelezen/voorgelichte types zijn.
Foto's van jezelf zien als tiener. Dat de tranen je bijna in de ogen springen omdat je jezelf zo dik vond. Rond de 63 kg. Dat moest natuurlijk onder de 60 zijn. (jaar of 16)quote:Op woensdag 27 maart 2019 13:44 schreef Stormqueen het volgende:
Vaak zijn het mensen die extreem weinig eten, en als ze dan minder snel afvallen dan ze gehoopt hadden nóg strenger worden. Het is constant afstraffen van jezelf. En het stomme is, dan zie je op de foto zo'n superslank jong meisje, en dan snap je écht niet waarom ze zichzelf zo zien. Dat is allemaal zwaar psychisch en ze houden het in zo'n community ook nog eens in stand.
Ik kan alleen maar hopen dat ze ooit inzien hoe mooi ze al zijn
Is dat een fitgirl ding?quote:Op woensdag 27 maart 2019 13:52 schreef La_Tramposa het volgende:
Die appeldagen zijn wellicht geinspireerd door die fitgirl docu die laatst op NPO was?
Lekker veel voedingsstoffen krijg je binnen dan
Ja, het idee van (toch vaak jonge) meisjes die zó streng voor zichzelf zijn, dat maakt me toch altijd een beetje verdrietig.quote:Op woensdag 27 maart 2019 13:44 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Vaak zijn het mensen die extreem weinig eten, en als ze dan minder snel afvallen dan ze gehoopt hadden nóg strenger worden. Het is constant afstraffen van jezelf. En het stomme is, dan zie je op de foto zo'n superslank jong meisje, en dan snap je écht niet waarom ze zichzelf zo zien. Dat is allemaal zwaar psychisch en ze houden het in zo'n community ook nog eens in stand.
Ik kan alleen maar hopen dat ze ooit inzien hoe mooi ze al zijn
Samequote:Op woensdag 27 maart 2019 14:05 schreef IJsdraakje het volgende:
Al durf ik wel te stellen dat ik nu slanker ben dan als 16-jarige, maar dat klopt ook wel met m'n beweeg/eetpatroon van toen.
quote:Op woensdag 27 maart 2019 13:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Is dat een fitgirl ding?
Ja herkenbaar isa. Ik werd zelfs gebasht omdat mijn jeansmaat 30 was. Dit was in de tijd van de stretchloze spijkerbroeken een best slanke maat. Maar veel andere meisjes hadden 27 of 28, dus was ik die vette
Ja, maar ik heb bij jou soms het idee dat je dat nog steeds vindt. Terwijl je dat echt niet bent, je bent het zelfs nooit geweestquote:Op woensdag 27 maart 2019 16:17 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]![]()
Ik had die maat een vond mezelf te dik
Ik heb 89 gewogen dat is echt wel te dik, maar goed ik vind mezelf de laatste tijd ook weer iets te vol worden.quote:Op woensdag 27 maart 2019 16:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, maar ik heb bij jou soms het idee dat je dat nog steeds vindt. Terwijl je dat echt niet bent, je bent het zelfs nooit geweest
I guess... dit verhaal:quote:Op woensdag 27 maart 2019 13:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Is dat een fitgirl ding?
Ja herkenbaar isa. Ik werd zelfs gebasht omdat mijn jeansmaat 30 was. Dit was in de tijd van de stretchloze spijkerbroeken een best slanke maat. Maar veel andere meisjes hadden 27 of 28, dus was ik die vette
Mja, extreme wedstrijden wat mij betreft. Volgens mij is de meerderheid die serieus met zulke zaken bezig is, zich echt wel bewust (geworden) dat het niet echt gezond is op lange termijn. Net als bizarre afstanden door hete gebieden, daar zit ook ergens een steekje los wat mij betreft.quote:Op woensdag 27 maart 2019 16:58 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
I guess... dit verhaal:
https://www.npo3.nl/3doc-fitgirl/05-03-2019/KN_1705815
Ik vond het echt een compleet ongezonde manier van leven. 22 kilo aankomen na je vorige wedstrijd en dan dat er weer af. Het enige was dat ze er mentaal nog wel redelijk stabiel/normaal onder leek, wat bij veel van die chicks volgens mij niet zo is.
Vond het vooral schokkend om te zien wat een mythes er nog rond zweven met betrekking tot voeding. Appeldag hoort daar bij, maar ook zo min mogelijk vet eten om af te vallen etcetera.quote:Op woensdag 27 maart 2019 18:45 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Mja, extreme wedstrijden wat mij betreft. Volgens mij is de meerderheid die serieus met zulke zaken bezig is, zich echt wel bewust (geworden) dat het niet echt gezond is op lange termijn. Net als bizarre afstanden door hete gebieden, daar zit ook ergens een steekje los wat mij betreft.Maakt het trouwens niet minder indrukwekkend hoe ver mensen hun lijf kunnen pushen.
De naam van de documentaire past wat mij betreft totaal niet bij de inhoud, de insta-fitgirls gaan over het algemeen juist niet voor zo droog mogelijk. Maar ja, bodybuilders zijn "vies" en fitgirls niet en je wil toch je kijkers lokken.
oh ja, foto's van mijn 18 jarige ik zijn echt bizar slank. Ik was postbode, liep vanuit het station drie kwartier naar school, sjouwde hele stad door (en kocht heel rotterdam leeg) en vond mezelf moddervet. Echt nietquote:Op woensdag 27 maart 2019 16:17 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]![]()
Ik had die maat een vond mezelf te dik
quote:Op donderdag 28 maart 2019 09:38 schreef Sarabi het volgende:
Laagste gewicht van dit jaar op de weegschaal![]()
Puberbreinquote:Op donderdag 28 maart 2019 09:36 schreef DrSauvignon het volgende:
[..]
oh ja, foto's van mijn 18 jarige ik zijn echt bizar slank. Ik was postbode, liep vanuit het station drie kwartier naar school, sjouwde hele stad door (en kocht heel rotterdam leeg) en vond mezelf moddervet. Echt niet
Laagste gewicht van dit jaar op de weegschaal
Laagste gewicht van dit jaar op de weegschaal![]()
Hier gaat het ook zo. Soms is het frustrerend, maar ik weet dat het zo wel op mijn eigen manier gaat en dat het eraf gaat blijven.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:40 schreef Sarabi het volgende:
Gaat wel superlangzaam hoor. Ergens tussen halve kilo en een kilo per maand.
Wat leuk, welke mudrun doe je?quote:Op maandag 1 april 2019 09:46 schreef Lonaa het volgende:
Heuj, ik leef nog.
Niet gesport de afgelopen weken maarr wel 20k stappen per dag.Eten was zo/zo. As usual.
Afgelopen zaterdag niet de 7 km mudrun gedaan.
Wel ingeschreven voor de 13 km watereditie van 15 juni.
De Strong Vikingquote:Op maandag 1 april 2019 09:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat leuk, welke mudrun doe je?
Wij doen in mei weer met drieën een run, man, dochter (bijna 10) en ik. De eerste keer 5 km, vorige keren deden we ivm leeftijd dochter de 3 km.
Leuk! Wij ook.quote:
Was het alcohol of buikgriep?quote:Op maandag 1 april 2019 09:59 schreef IJsdraakje het volgende:
Mijn vocht is weer aangevuld.2kg verschil binnen een dag yo.
Wel weer braaf sporten deze week, inclusief een 5k "wedstrijd" op zondag. Ben benieuwd hoeveel verschil het minder gewicht meeslepen gaat maken.
Twijfelachtig, het was wel na alcohol, maar daar heb ik eigenlijk nooit op zo'n manier op gereageerd. Anderzijds word ik ook een dagje ouder natuurlijk.quote:
quote:Op maandag 1 april 2019 15:22 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Was het alcohol of buikgriep?
Ik voel me vandaag wel lekker gemotiveerd. Op een of andere manier word ik er altijd heel blij van als de 1e dag van de maand op een maandag valt. Alsof de puzzelstukjes dan ineens kloppen![]()
Vandaag eet ik dit:
O: yoghurt met banaan en muesli, 2 koffie met suiker
T: 2 koffie met suiker, 4 kleine mandarijnen, bakje wortels en een mini-gebakje.
L: spinazie, ijsbergsla, komkommer en 2 eieren
T: 1 paaseitje, 1 appel
D: noodles met groenten en kip enzo
Ik moet echt nog wat aan die tussendoortjes doen
Mooi!quote:Op donderdag 4 april 2019 13:43 schreef kwakz0r het volgende:
Het gaat goed trouwens, met mij! Operatie is goed gegaan, ik ben nu drie weken verder en kan alles weer zo’n beetje alleen in een lagere versnelling (nog niet 100% belastbaar, snel van de leg bij drukte en slaap nog overdag 1x).
Dit weekend voor t eerst weer krachttrainendeed tot nu toe voornamelijk wandelingetjes (en dat gaat al veel makkelijker dan eerst).
Eten kan ook alles weer maar dan in kleine porties, 6x per dag. (met 50-100 gram eten zit ik vol: 1 boterham met beleg, 50 gram pasta met 50 gram saus enr groente, etc).
Afvallen heeft na de eerste week stilgestaan tot de afgelopen dagen, nu ik wat meer op een dag binnenkrijg begint t weer. (Lichaam denkt vaak wtf eerst een poosje).
Ben 20 kilo kwijt vanaf mei vorig jaar, waarvan 7 sinds de operatie (en je ziet er nog niks van)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn!quote:Op woensdag 10 april 2019 09:37 schreef Sarabi het volgende:
En van morgen weer het laagste gewicht van het jaar![]()
De laatste maanden is er echt wel een knop om.
quote:Op woensdag 10 april 2019 09:37 schreef Sarabi het volgende:
En van morgen weer het laagste gewicht van het jaar![]()
De laatste maanden is er echt wel een knop om.
klinkt niet verkeerdquote:Op woensdag 10 april 2019 10:30 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Fijn!
Ik kan merken dat het me momenteel allemaal wel best zit, ik hou m'n voeding in de gaten en ben lekker aan het sporten, maar daar blijft het ook wel bij. Prima wel.
hangt van mijn bui af denk ik. Deze wijn was echt heel lekker.quote:
Weet je, met dit soort uitspraken leg je de lat zo hoog voor jezelf. 'helemaal goed' = perfect. En weet je, dat is voor ons allemaal niet een goed streven. 'cause you will fail.quote:Op woensdag 10 april 2019 13:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
wil ik het helemaal weer goed doen
Oh ik bedoelde het niet als perfect! Ik bedoelde gewoon proberen elk eetmoment goed te doen. En als het niet lukt so be it. Het was alleen eerst helemaal loos in de kliniek en nu wil ik gewoon weer letten op gezond en normaal.quote:Op donderdag 11 april 2019 09:28 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Weet je, met dit soort uitspraken leg je de lat zo hoog voor jezelf. 'helemaal goed' = perfect. En weet je, dat is voor ons allemaal niet een goed streven. 'cause you will fail.
Probeer het 'zo goed mogelijk te doen binnen je kunnen'. Probeer 'je best te doen' en 'te geven wat je hebt', maar leg de lat niet op perfect.
Dikke knuffel... wees trots op jezelf. Mensen die anderen uitlachen (en zeker bij mensen die hun best doen, maar eigenlijk altijd) zijn gewoon te min voor je aandacht...quote:Op donderdag 11 april 2019 09:31 schreef Lonaa het volgende:
Tevens gisteren uitgelachen wegens 'fatty running' en dat vond ik wel moeilijker dan ik verwacht en gehoopt had.
Ik snap ook wel wat je bedoeld. Maar kleine veranderingen in je denkpatroon kunnen bewust en onbewust heel veel doen. Snap je?quote:Op donderdag 11 april 2019 09:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oh ik bedoelde het niet als perfect! Ik bedoelde gewoon proberen elk eetmoment goed te doen. En als het niet lukt so be it. Het was alleen eerst helemaal loos in de kliniek en nu wil ik gewoon weer letten op gezond en normaal.
En dat weet ik ook wel. En ik deed tenminste iets. Maar blerf. Baalde er vooral van dat het zoveel invloed op me had.quote:Op donderdag 11 april 2019 09:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dikke knuffel... wees trots op jezelf. Mensen die anderen uitlachen (en zeker bij mensen die hun best doen, maar eigenlijk altijd) zijn gewoon te min voor je aandacht...
Ik begrijp wat je bedoelt en zo had ik er nog niet tegenaan gekeken. Ik vond mezelf al heel vriendelijke voor mezelf, dus het gewoon te proberen, maar ik zei het gewoon "fout"/onduidelijk. Ik ga mijn best doen, op gebied van eten en mezelf uitdrukken/de lat onbewust hoog leggen. Dank je wel lieverdquote:Op donderdag 11 april 2019 09:35 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik snap ook wel wat je bedoeld. Maar kleine veranderingen in je denkpatroon kunnen bewust en onbewust heel veel doen. Snap je?
Door de manier waarop je het zegt vraag je heel veel van jezelf. En je bent nogal perfectionistisch en rekent het jezelf enorm aan als het niet goed gaat. Dan is een haalbaar doel zoals 'elk eetmoment mijn best doen' veel bereikbaarder dan 'ieder eetmoment helemaal goed doen'.
Ik krijg het geloof ik niet zo goed uit mn vingers, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik probeer te zeggen.
Je deed het gewoon goed en dapper. En mensen die je daarom uitlachen kan ik wel een rotschop verkopen. 'k Ben echt even boos hierom, dit verdien jij niet. Jij ook denken aan je formulering he, niet je deed tenminste iets (dat vind ik nou klinken als jezelf wegschoffelen), maar je deed het goed!quote:Op donderdag 11 april 2019 09:36 schreef Lonaa het volgende:
[..]
En dat weet ik ook wel. En ik deed tenminste iets. Maar blerf. Baalde er vooral van dat het zoveel invloed op me had.
je loopt tenminste. Wel heel herkenbaar hoor. Dat zou me ook dwars zittenquote:Op donderdag 11 april 2019 09:31 schreef Lonaa het volgende:
Tevens gisteren uitgelachen wegens 'fatty running' en dat vond ik wel moeilijker dan ik verwacht en gehoopt had.
Wat een eikels.quote:Op donderdag 11 april 2019 09:31 schreef Lonaa het volgende:
WAT..quote:Op donderdag 11 april 2019 09:31 schreef Lonaa het volgende:
Hoek jij ze naar de grond, ga ik erop zitten.quote:Op donderdag 11 april 2019 10:10 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
WAT..
Wie zijn deze mensen, waar wonen ze, ik ren achter ze aan en ga ze slaan.
Beter doe ik dat.quote:Op donderdag 11 april 2019 10:18 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Hoek jij ze naar de grond, ga ik erop zitten.
quote:Op donderdag 11 april 2019 11:04 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Beter doe ik dat.
Ik weet wel dat het kansloze mensen zijn. En really out of shape, maar still meh.
quote:Op donderdag 11 april 2019 11:04 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Beter doe ik dat.
Ik weet wel dat het kansloze mensen zijn. En really out of shape, maar still meh.
Sorry ik lees alleen nog maar mee hier. Want het ging hier af en aan toch goed en slecht met afvallen.quote:Op donderdag 11 april 2019 09:31 schreef Lonaa het volgende:
Hmm bier!quote:Op donderdag 11 april 2019 14:16 schreef Lonaa het volgende:
Mijn lijstje is ook zo-zo
O: boterham leverworst, cracker salami
L: 6 reuze garnalen met saus
T: iets gezonds
D: pannenkoek
T: bier.
Mja ik heb mezelf voorgenomen dat als ik doordeweeks braaf ben het in het weekend wat minder mag dus zaterdag lasagne en tiramisuquote:
Dit snap ik ook nooit nee. Wat je ook doet als je wat dikker dan slank bent, het levert altijd commentaar opquote:Op donderdag 11 april 2019 11:38 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Je zult het bij sommige mensen nooit goed doen. Als je wat te zwaar bent en je ligt op de bank doe je het niet goed maar als je aan het sporten bent doe je het ook niet goed. Lekker negeren dat soort komt zichzelf nog weleens tegen.
Niks was in slaap gevallenquote:Op vrijdag 12 april 2019 10:22 schreef DrSauvignon het volgende:
en wat werd het? popcorn? mjam!
lief dagboek...
ik ben moe en heb het koud en die wind helpt niet. Ik ga zo op jacht naar een nieuwe tas en hopelijk wat nieuwe shirtjes.
Ik heb een nieuwe jas gekocht die nauwsluitend en kort is. Ik moet er nog even aan wennen. Vooral fietsen vind ik lastig want blote rug als ik voorover buig.
Gister bij het theater nog een radler gedronken en 3 paaseitjes gegeten.
Weegschaal was weer lief. 74.1
Op dit tempo weeg ik voor de zomer wel sub 70. Dan word het pas echt moeilijk met onderhoud.
o: een pond aardbeien/blauwe bessen/frambozen en franse kwark
t: de skinny latte en een dubbele espresso
l: ik ga lunchen met een vriendin in de stad - geen idee nog
d: rijst/groente/vega kip
t: stukje pure chocolade. Ik doe tegenwoordig vet lang met een reep. Gaat iig niet meer in 1 x op. En ik lust nu puur. wie had dat ooit gedacht
Deze alleen ik heb ipv de pure chocola gewoon zo'n kleine reep van de ah melk chocolade gebruikt https://myfoodblog.nl/recipe/chai-tiramisu/quote:Op maandag 15 april 2019 10:34 schreef DrSauvignon het volgende:
chai tearamisu?! vertel!
ik heb een net weekend achter de rug. geen grote uitspattingen op een glaasje honing whiskey likeur na (niet mijn ding, bleek al snel)
vandaag:
o: kwark/cashew/bosbessen
t: peer
l: pita met forelfilet, hummus en een losse salade
t: een appel
d: aardappels, sperziebonen en een vleesvervanger
t: banaan, stukje pure chocolade
Ik heb het eerste boek van project gezond. Maar ik vind in de week menu's zoveel gerechten met aardappelen zitten.quote:Op maandag 15 april 2019 21:44 schreef vlindertje89 het volgende:
Die chai tiramisu klinkt goed!
Ik probeer weer aan te haken en dit keer ook wat langer te blijven hangen.
O: kwark, muesli, gedroogd fruit, gebroken lijnzaad, pompoenpitten, zonnebloempitten en diepvries kersen, passievrucht, bosbessen en frambozen
L: twee boterhammen met daarop drie zachtgekookte eitjes
D: risotto met spinazie, champignons en zongedroogde tomaatjes
T: appel met kaneel
Planning voor morgen:
O: zelfde als vandaag
T: appel met kaneel
L: zelfgemaakte linzensoep, twee boterhammen smeerkaas
D: zelfde als vandaag
T: twee mandarijnen
Om het wat langer vol te houden dit keer heb ik vanmorgen bij de bieb twee afval-boeken gehaald voor wat meer variatie in lekkere recepten met niet heel veel kcal: #klein en het eerste boek van project gezond. In beide veel lekkere recepten die ik de komende tijd ga uitproberen! De risotto van vandaag en morgen kwam uit het project gezond boek en vrijdag en zaterdag probeer ik een spinazie-gerookte zalm lasagne. Nu al zin in!
Ik wil weer in m'n oude broeken passen en daarvoor zal er zo'n 10-12 kilo af moeten, en dat wil ik in het komende half jaar bereiken. En dan vasthouden.
Ja, dat had ik ook al gezien op hun Facebook als reactie van iemand! Ik wil hem vooral gebruiken als inspiratie, dus ik volg niet de weekmenu's helemaal. Dus ik kies gewoon per week een aantal gerechten uit beide boeken die ik wil proberen. Dus kan me goed voorstellen dat ik dan idd voor minder aardappel gerechten zou kiezen dan zij in hun weekmenu hebben staan!quote:Op maandag 15 april 2019 21:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik heb het eerste boek van project gezond. Maar ik vind in de week menu's zoveel gerechten met aardappelen zitten.
Lol misschien heb je mij dan wel gezien. Ik ben er regelmatig over aan het zeuren op hun pagina maar ze reageren nooitquote:Op maandag 15 april 2019 21:55 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ja, dat had ik ook al gezien op hun Facebook als reactie van iemand! Ik wil hem vooral gebruiken als inspiratie, dus ik volg niet de weekmenu's helemaal. Dus ik kies gewoon per week een aantal gerechten uit beide boeken die ik wil proberen. Dus kan me goed voorstellen dat ik dan idd voor minder aardappel gerechten zou kiezen dan zij in hun weekmenu hebben staan!
Ik merkte bij mezelf dat ik het hele gezonder en minder eten lastig vond (vind) omdat ik het gevoel heb dat ik dan ook meteen niks lekkers meer kan eten. Dus vandaar dat ik dit keer dacht, ik ga naar de bieb en ga gewoon wat boeken halen zodat ik lekkere recepten kan uitzoeken en ik dus wel gewoon nog allemaal lekkere dingen kan eten, maar dan wel gezonder en in minder grote hoeveelheden. Ik hoop dat dat helpt! Vooralsnog heb ik uit de twee boeken samen 37 recepten (grotendeels diner, ook wat lunch/ontbijt/broodbeleg) gevonden om de komende tijd te proberen.
Haha dat zou best kunnen dan ja! Jammer dat ze nooit reageren..quote:Op maandag 15 april 2019 21:56 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Lol misschien heb je mij dan wel gezien. Ik ben er regelmatig over aan het zeuren op hun pagina maar ze reageren nooit
Recept van hun aardappel anders is wel lekker.
'Thuis' hadden wij dat ook jaquote:Op dinsdag 16 april 2019 10:41 schreef Sarabi het volgende:
Vroeger aten wij ook 6 van de 7 dagen aardappelen.
Nu gelukkig nooit meer
Heel soms kwam er nog een soort van pilav op tafelquote:Op dinsdag 16 april 2019 10:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
'Thuis' hadden wij dat ook jaNasi was exotisch en zelden op tafel, macaroni kwam uit een pakje met blokjes ham er door en zaken als spaghetti, pasta, pizza etc heeft mijn moeder nooit gemaakt. Aardappelen, groente en een stukje vlees/kip. Dat was standaard avondeten. Of snert of bonensoep. En vaak stamppot. Maar dat is natuurlijk ook gewoon aardappelen, groente en een stukje vlees
Ja, dan gaat het rap ja.quote:Op dinsdag 16 april 2019 11:00 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Nou mijn moeder kan ook prima koken maar iedere week weer die verrekte aardappelen. En er is zoveel wat ook kan. Een curry staat zo op tafel zeker met van die boemboe. Lekker
Ja ik ook, maar je hebt de vrije keuze om er niét héél véél kaas op te doen. Want bij héél véél kaas maakt die bloemkoolbodem natuurlijk ook geen zak meer uitquote:Op donderdag 18 april 2019 09:11 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hmm maar ik hou van kaas op mijn pizza heul veul kaas![]()
Ga het gewoon een keer proberen. Is het niks weten we dat ook weer.
Nou, ik vond m toch goed vullen. En het is in mijn hoofd toch makkelijker om een bloemkoolpizza gezond te beleggen dan een 'echte'. Vooral ook omdat ik die laatste dan weer helemaal from scratch wil gaan lopen maken enzo.quote:Op donderdag 18 april 2019 09:09 schreef Stormqueen het volgende:
Die maggioni units zijn best aardig te nassen idd.
Toch stick ik liever bij gewone pizzabodem. Bevat meer kcal per ons, maar verzadigt ook drie keer beter. En door zelf te beleggen kun je de calorische schade prima binnen de perken houden.
Leuk jou weer terug te zien MF!
Train je voor een marathon?
Ja I knowquote:Op donderdag 18 april 2019 12:26 schreef DrSauvignon het volgende:
life of brian is al 40 jaar oud dus vandaar dat hij in de grote pathe bioscopen draait
19 - 22 septemberquote:Op donderdag 18 april 2019 11:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wanneer is dat bij Disney? Wij gaan in september ook. Kan ik mooi die datum omzeilen haha.
Ja, sorry alvast 😂😅quote:Op donderdag 18 april 2019 12:05 schreef Stormqueen het volgende:
Oké nu heb ik weer de hele dag monty python liedjes in mijn hoofd
Stoer hoor mf, 36 kilometer!
Nu ben je vast de komende maanden weer invincible in de challenge :F
quote:
Ik weet niet of je calorieën telt ofzo hoor. Maar ik tel mijn calorieën en heel vaak blijkt dat dat toetje er gewoon nog bij kanquote:Op vrijdag 19 april 2019 10:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
Lijstje voor vandaag
O. 4 cracottes (van die luchtige crackers met weinig kcal, waarvan ik niet weet hoe je de naam schrijft) met kaas
T. appel en een kleine banaan
L. 2 boterhammen ei
D. ? We krijgen drie euro voor "snackdag", moet nog verzinnen wat ik wil
Ik ben wel trots op mezelf. Er staat hier allerlei beleg dat ik veel lekkerder vind dan kaas (chocohagel, pasta, zoet beleg, noem maar op), maar kies wel voor het hartige. Ik ben in de kliniek drie kilo aangekomen en ik wil in het fasehuis er minimaal vijf verliezen. Dus even bewust op mijn keuzes letten. Vrijdag is snackdag, dan mag ik wat ongezonds voor mezelf kopen, maar de rest van de week verantwoorde keuzes maken. En elke dag naar buiten; wandelen en fietsen. Dus volgens mij doe ik het wel goed. Nu volhouden de komende zes maanden (en daarna thuis zal het wel weer gemakkelijker gaan).
Ik vind het wel moeilijk om verleidingen te weerstaand. Zeker toetjes zijn lastig, en zoet beleg. Maar ik moet gewoon gedisciplineerd zijn.
Ik tel nietquote:Op vrijdag 19 april 2019 10:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik weet niet of je calorieën telt ofzo hoor. Maar ik tel mijn calorieën en heel vaak blijkt dat dat toetje er gewoon nog bij kan
Dan moet je het niet doen iddquote:Op vrijdag 19 april 2019 10:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik tel nietmaar sport ook niet. En ik zit na de maaltijd eigenlijk gewoon al vol genoeg, dus dan eet ik eigenlijk tegen de signalen in en dat moet ik gewoon niet doen.
Dat waardeer ik zeker ook!quote:Op vrijdag 19 april 2019 11:02 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Dan moet je het niet doen iddmaar dacht zeg het toch even
Je sport misschien niet maar met elke dag wandelen en fietsen beweeg je wel goed.quote:Op vrijdag 19 april 2019 10:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik tel nietmaar sport ook niet. En ik zit na de maaltijd eigenlijk gewoon al vol genoeg, dus dan eet ik eigenlijk tegen de signalen in en dat moet ik gewoon niet doen.
Jazekerquote:Op vrijdag 19 april 2019 11:25 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Je sport misschien niet maar met elke dag wandelen en fietsen beweeg je wel goed.
Vrijdagavond 5kmquote:Op vrijdag 19 april 2019 10:08 schreef Barreltje het volgende:
Hoi!![]()
Ik werkte 2 weken en kwam niks aan dus ik ben reuze tevreden.. nu eens kijken of ik thuis een dalende lijn in kan zetten #goedevoornemens![]()
Binnenkort eens naar een podologisch mannetje om steunzolen( en waarschijnlijk nieuwe schoenen) aan te laten meten zodat hardlopen ook weer kan.
Wat tof MF in Disney.. is het 1 halve marathon? Of 3 dagen lang een beetje?
Awesome.quote:Op vrijdag 19 april 2019 13:08 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Vrijdagavond 5km
Zaterdagochtend 10km
Zondagochtend HM (21km)
Vorig jaar ook gelopen, jaar ervoor alleen de HM.
Ohh!quote:Op vrijdag 19 april 2019 13:08 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Vrijdagavond 5km
Zaterdagochtend 10km
Zondagochtend HM (21km)
Vorig jaar ook gelopen, jaar ervoor alleen de HM.
Gelukkig is er niks gebeurdquote:Op zaterdag 20 april 2019 09:38 schreef DrSauvignon het volgende:
@:barreltje pizza mag idd altijd![]()
en t was inderdaad niet zo relaxed. Ik liep op een bedrijventerrein en op vrijdagavond is het helemaal verlaten. Voortaan even wat beter nadenken.
Een jaarlijks terugkerend iets. De drie routes zijn sowieso verschillend. En ten opzichte van 2017 waren de routes van 2018 ook voor een redelijk deel anders.quote:Op zaterdag 20 april 2019 08:55 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ohh!
Is dat een normaal programma daar? Of is het facultatief?
En steeds dezelfde route of zijn die wel verschillend?
Nee, vind ik ook niet. Tenzij handje nootjes een eufemisme is voor het hele zakjequote:Op zondag 21 april 2019 09:04 schreef Stormqueen het volgende:
Zo'n schokkend lijstje is dat toch niet
Haha ontbijt door vriendje. Ik zei ‘doe maar pindakaas’ en dan geeft ie ook chocopasta omdat t weekend isquote:Op zondag 21 april 2019 09:01 schreef Isabeau het volgende:
Wat is een weekendverrassing, MevrouwPuff? Wat je man/kind je op bed komt brengen? (zo zie ik dat dan voor me)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.D: risotto met asperges, half glas wijn.
S: 6,5 km hardgelopen.Wortel (ongeraspt), avocado, andijvie (ongesneden) bv?quote:Op maandag 22 april 2019 20:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even een vraag: Behalve tomaat, komkommer en paprika weet ik geen groentes die je buiten de koelkast kan bewaren en rauw kan eten. Weten jullie nog groentes waarmee dat kan?
quote:Op maandag 22 april 2019 22:22 schreef MevrouwPuff het volgende:
Lijstje vandaag:
O: ciabatta met helft hagelslag, helft kokosbrood
L: half Turks brood, wv helft met zalm helft met hamOoooh aan de eerste twee had ik nog niet gedacht! En andijvie is lekker, maar wat moeilijk om de minimaal 300gr. groente te halen per dag. En ik eet het om voldoende groentes binnen te krijgen en voldoende vezelsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.D: risotto met asperges, half glas wijn.
S: 6,5 km hardgelopen.
[..]
Wortel (ongeraspt), avocado, andijvie (ongesneden) bv?
radijsjes en worteltjes zoals al eerder gezegdquote:Op maandag 22 april 2019 20:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even een vraag: Behalve tomaat, komkommer en paprika weet ik geen groentes die je buiten de koelkast kan bewaren en rauw kan eten. Weten jullie nog groentes waarmee dat kan?
Oeh succesquote:Op donderdag 25 april 2019 12:58 schreef Stormqueen het volgende:
En ik heb gisteren besloten dat ik 50 dagen zero tolerance ga doen.
Het wordt vreselijk kut, maar over 50 dagen begint onze Monsterverbouwing en dan wil ik in shape zijn. Ook heb ik dan weinig tijd voor uitgebreid gezond koken, dus ik bouw graag een buffertje op.
De vorige was echt een verbouwing voor beginners. Daar hebben we maar 3 weken in geklust voor we er in trokken en die klussen bestonden voornamelijk uit het prepareren van de keuken, het aanleggen van nieuwe elektra en alles schuren en schilderen.quote:Op donderdag 25 april 2019 13:02 schreef IJsdraakje het volgende:
Note to self: geen Monty Python-Fluxx spelen met SQ.
Monsterverbouwing klinkt indrukwekkend.Zelfde schaal als de vorige toen jullie het kochten of nog een tandje uitgebreider?
quote:Op donderdag 25 april 2019 13:08 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
De vorige was echt een verbouwing voor beginners. Daar hebben we maar 3 weken in geklust voor we er in trokken en die klussen bestonden voornamelijk uit het prepareren van de keuken, het aanleggen van nieuwe elektra en alles schuren en schilderen.
Nu gaan we in 3 maanden, met aannemer, het volgende pogen:
- gehele cv installatie vervangen
- gehele electra-leidingwerk vervangen
- slopen binnenmuren en garage
- nieuwe binnenmuren plaatsen
- het plaatsen van 2 aanbouwen
- het plaatsen van 1 badkamer
- houten ondervloeren vervangen 1e etage
- schilderen en vloeren leggen alle ruimtes
- vloerverwarming aanleggen begane grond
- plaatsen van nieuwe keuken![]()
quote:Op donderdag 25 april 2019 13:08 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
De vorige was echt een verbouwing voor beginners. Daar hebben we maar 3 weken in geklust voor we er in trokken en die klussen bestonden voornamelijk uit het prepareren van de keuken, het aanleggen van nieuwe elektra en alles schuren en schilderen.
Eitje, toch?quote:Op donderdag 25 april 2019 13:08 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Pehehehe.quote:Op donderdag 25 april 2019 13:15 schreef Stormqueen het volgende:
Nu ik dat lees is dat eigenlijk bijna alles
Maar goed, verven en vloertje leggen is allemaal niet zo spannend, dat kan ook best als je er al woont
Superstrak eten, en daarmee dus alle dagen binnen de lijntjes, geen slack.quote:Op donderdag 25 april 2019 13:20 schreef miss_sly het volgende:
Wat bedoel je met zero tolerance, vroeg ik me af.
Dat ligt denk ik in Frankrijkquote:Op donderdag 25 april 2019 12:56 schreef Stormqueen het volgende:
The castle of aaaarggggh?
Maybe he meant "Camargue"?
Wil je een accountabilibuddy?quote:Op donderdag 25 april 2019 12:58 schreef Stormqueen het volgende:
En ik heb gisteren besloten dat ik 50 dagen zero tolerance ga doen.
Het wordt vreselijk kut, maar over 50 dagen begint onze Monsterverbouwing en dan wil ik in shape zijn. Ook heb ik dan weinig tijd voor uitgebreid gezond koken, dus ik bouw graag een buffertje op.
Is goed, ik begin alleen gisteren dan alvastquote:Op donderdag 25 april 2019 13:25 schreef DrSauvignon het volgende:
[..]
Dat ligt denk ik in Frankrijk
[..]
Wil je een accountabilibuddy?Ik had vanmorgen besloten dat april de feestmaand was en ik in mei een maandje streng wil doen want bikini
Heel herkenbaar. En maat houden blijft moeilijk voor me.quote:Op donderdag 25 april 2019 13:24 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Superstrak eten, en daarmee dus alle dagen binnen de lijntjes, geen slack.
Het klinkt erg rigoureus, maar mijn probleem is momenteel echt héél erg dat ik in het weekend al mijn resultaat van de werkweek teniet doe. Waardoor ik al bijna een jaar stilhang en nu zelfs weer langzaam omhoog kruip. Ik sta mezelf steeds vaker steeds meer toe,
(en dat gaat dan niet om 3 paaseitjes in een weekend maar om 3 zakken paaseitjes. En 2 zakken chips. En 8 bier. En en en).
Mijn redding is mijn hoge activiteitsniveau op dit moment, maar ik ga dat simpelweg niet vol kunnen houden met die rare maanden straks. Dus ik wil mezelf nu dan écht een beter patroon aanleren. Met normaal eten, en niet elke dag snoep.
kloptquote:Op donderdag 25 april 2019 13:28 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Is goed, ik begin alleen gisteren dan alvast
En ik dacht dat jij van de monty python classics was?
oh wacht, ja.quote:Op donderdag 25 april 2019 13:31 schreef DrSauvignon het volgende:
[..]
kloptdat vragen ze namelijk in de film
waar ligt dat? In frankrijk denk ik
Dat scheelt!quote:Op donderdag 25 april 2019 13:28 schreef IJsdraakje het volgende:
Bodemdrang, check.
Goddank vreet d'n vent toch het liefst dingen die ik maar meh vind, dus ik begin er niet eens aan.
Zeker! Z'n zak Engelse drop is veilig (Ok, héél af en toe jat ik er een spikkelding uit).quote:Op donderdag 25 april 2019 13:34 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat scheelt!
mijn man schrokt altijd in 3 minuten een enorm bord leeg, en omdat zijn hersenen dan nog niet hebben geregisteerd dat hij heeft gegeten gaat hij daarna ook altijd verder grazen op chips en chocolade.
Dus een andere uitdaging voor mij is om het ook in de avonden druk te krijgen zodat ik daar niet naast hoef te zitten
Jup, de suikerduivels zijn oppermachtig. Maar Engelse drop is wel extreem smerig ja, die mag je houden.quote:Op donderdag 25 april 2019 13:42 schreef IJsdraakje het volgende:
Note to self: ook geen Monty Python-Fluxx met Sauvignon.
[..]
Zeker! Z'n zak Engelse drop is veilig (Ok, héél af en toe jat ik er een spikkelding uit).![]()
Het ergste vind ik altijd als ik een snaaiperiode achter de rug heb en het braaf eten weer op wil pakken. Stom suikerjunk gedoe.
Lekker onrustig door de kasten schooien, rare dingen als snack overwegen, met heel veel moeite dingen weer terugleggen, jezelf tegenhouden om naar de supermarkt te rennen om 21.45...quote:Op donderdag 25 april 2019 13:43 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Jup, de suikerduivels zijn oppermachtig. Maar Engelse drop is wel extreem smerig ja, die mag je houden.
Ik weet ook gewoon echt wel dat het na een paar dagen weer over is, maar ja, die paar dagen
TP, vanwege je hond?
Vanwege onze Loebes inderdaadquote:Op donderdag 25 april 2019 13:43 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Jup, de suikerduivels zijn oppermachtig. Maar Engelse drop is wel extreem smerig ja, die mag je houden.
Ik weet ook gewoon echt wel dat het na een paar dagen weer over is, maar ja, die paar dagen
TP, vanwege je hond?
quote:Op donderdag 25 april 2019 14:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Vanwege onze Loebes inderdaad
Ik voel jequote:Op donderdag 25 april 2019 13:57 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Lekker onrustig door de kasten schooien, rare dingen als snack overwegen, met heel veel moeite dingen weer terugleggen, jezelf tegenhouden om naar de supermarkt te rennen om 21.45...![]()
Verder is m'n relatie met voedsel best prima hoor, beste lurkers met vast wel goedbedoelde adviezen.
Ach wat sneu. Sterkte met Loebesquote:Op donderdag 25 april 2019 14:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Vanwege onze Loebes inderdaad
Dikke knuffelquote:Op donderdag 25 april 2019 22:06 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zijn net weer naar de dierenarts geweest. Even omschakelen maar het bied wel hoop.
Mijn eetlijstje![]()
O- /
L-/
T- honing dropje
D- clubhouse burger en mc kroket
Morgen weer een dag.
Heb je zeker gelijk in. Ik zie t idd meer als schommelen, echt aangekomen zal ik zeker niet zijn inderdaad.quote:Op zaterdag 27 april 2019 19:04 schreef Stormqueen het volgende:
Elke dag lichter dan de vorige dag lukt inderdaad nooit, vlinder. Goed om daar realistisch in te staanzie het ook niet als "aankomen" he
Irritant hé, die "porties". Ik heb ook regelmatig dat ik op verpakkingen kijk waar dan bv 2 stuks van iets in zitten, en dan staat er op de voorkant xx kcal per portie en dan staat op de achterkant dat er 3 porties in de verpakking zittenquote:Op zaterdag 27 april 2019 19:04 schreef Stormqueen het volgende:
Vandaag is dag 4 en het ging goed, so far. Ontbeten met een plakje paasbrood en een bakje fruit. Wat ik niet snap is dat ze op daar paasbrood zetten dat 1 plakje 35 gram is. De mijne zat op het uiteinde en was van gemiddelde dikte en woog 70 gram. Als je uit het midden snijdt moet je wel echt flinterdun snijden om 35 gram te krijgen. Enfin.
Lunch waren 2 sneetjes rogge met kaas, en toen gingen we naar het buurthuis voor koningsdag waar véél vreten is.
Heb het kunnen houden bij 2 puntjes kraakverse dunne steenovenpizza. Kan nooit meer dan 250 kcal zijn geweest. Dan ga ik zo nog voor een flinke kom thaise kippensoep en wat rauwkost en dan zijn we ook koningsdag weer succesvol doorgekomen
Pak je dan alleen crackers zonder beleg?quote:Op zondag 28 april 2019 09:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vandaag een lekkere luie dag na een drukke gisteren
O. 3 crackers
L. 3 crackers
T. 2x fruit
D. ?
T. 250gr. snoepgroente
Voor iemand die niet lijnt eet je wel erg weinigquote:Op zondag 28 april 2019 09:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
God,.. ik probeer goed uit te leggen wat er is, alleen het komt erop neer: ik lijn niet.
Enorme maagpijn van mijn medicijnen. Bij elke hap/slok lig ik half krom van de pijn. Dinsdag wordt gekeken naar mijn maagbeschermerquote:Op zondag 28 april 2019 11:06 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Voor iemand die niet lijnt eet je wel erg weinig
Maar ik weet niet of we echt advies moeten/kunnen geven.
Eind maartquote:Op zondag 28 april 2019 12:47 schreef Stormqueen het volgende:
Mooi, iedereen zo goed on track!
Tp, wanneer ben jij begonnen met meten?
Het was zo een XL krentenbol en smeerkaas moet altijd dik. Dus dat is zo'n 400 kcal.quote:
Krentenbol met smeerkaas. Ik kan me daar niks bij voorstellenquote:Op maandag 29 april 2019 10:23 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Het was zo een XL krentenbol en smeerkaas moet altijd dik. Dus dat is zo'n 400 kcal.
Lunch heeft ook nog ham of spek onder het ei.
De D heeft ook nog feta.![]()
Dat is goddelijk lekkerquote:Op maandag 29 april 2019 11:59 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Krentenbol met smeerkaas. Ik kan me daar niks bij voorstellen
Lekker voor dagjes uitquote:Op maandag 29 april 2019 12:16 schreef Stormqueen het volgende:
Ik begin gewoon niet aan krentenbollen. Verzadigt amper en barst van de kcal
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |