Verwarde mannen hebben zelden een vluchtauto klaarstaan.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is officieel nog helemaal geen aanslag. Afhankelijk van het politiek opportunisme kan het nog van alles worden, van een verwarde man tot een terreuraanslag.
quote:
Er is een onderscheid te maken tussen type vuurwapens....quote:Op maandag 18 maart 2019 12:31 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ja hij schiet niet met een banaan Hans
Die OV-staking was vanmorgen een uurtje.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:33 schreef Rodgrod het volgende:
Wel slim moment; ov staking, politie staking, chaos compleet
Nee uithofquote:
quote:Op maandag 18 maart 2019 12:33 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Heb zelf geen Twitter, maar Twitter heeft wat veranderd, dus alleen NL tweets.
Omdat ik geen antwoord KRIJG.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Waarom vraag je dit voor tweede keer
Paintball break?quote:
Livestream ergens?quote:
Is superbelangrijk hoor.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Waarom vraag je dit voor tweede keer
OKay? En de kerken dan? Of ben ik nu te simpel?quote:Ook komt er extra toezicht op stations en bij moskeeėn in Rotterdam.
Als je erop zit mag je er wel vanaf?quote:Op maandag 18 maart 2019 12:31 schreef Faux. het volgende:
Zit op dit moment op de universiteit Utrecht, wij mogen de universiteit niet uit.
quote:Op maandag 18 maart 2019 12:34 schreef speknek het volgende:
Ze houden die scholen niet zo goed dicht, zie nog de hele tijd scholieren langskomen die kebap halen.
Ze zeiden toch ook dat mensen de ramen intrapten? Lijkt me sterk dat dat zo makkelijk is tochquote:Op maandag 18 maart 2019 12:34 schreef Loekie1 het volgende:
Conducteur heeft toch knop in handbereik om de deuren te openen, dat moet in een fractie van een seconde kunnen, bijvoorbeeld als er iemand klem zit.
Moet je een sproberen om een dader te beschrijven.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:32 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Een auto en kenteken, maar geen beschrijving van de dader.
Misschien was ie even weggedoken voor rondvliegende kogels? Wat denk jij dan, dat een conducteur door en door getraind is in het indrukken van een noodknop???quote:Op maandag 18 maart 2019 12:34 schreef Loekie1 het volgende:
Conducteur heeft toch knop in handbereik om de deuren te openen, dat moet in een fractie van een seconde kunnen, bijvoorbeeld als er iemand klem zit.
gewoon een stellingquote:
Blanke verwarde manquote:Op maandag 18 maart 2019 12:32 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Zoveel getuigen, zoveel mensen die een man hebben zien schieten. Een auto en kenteken, maar geen beschrijving van de dader. Zou toch wel handig zijn gezien mensen rond Utrecht toch nog met een beetje veilig gevoel over straat willen.
Komen bv Marokkanen of Turken wel verder dan als ze een Syriėr beschrijven?quote:Op maandag 18 maart 2019 12:35 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Moet je een sproberen om een dader te beschrijven.
Vooral als het geen nederlander is is beschrijven voor een 'blanke' heel moeilijk.
Verder dan marokkaan, zwart haar beetje ik komen we niet.
En dan blijkt het een syrier te zijn.
Tja pubers he, die moeten toch etenquote:
Ban jij jezelf eens.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:35 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Misschien was conducteur medeplichtig?
quote:Op maandag 18 maart 2019 12:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Misschien was ie even weggedoken voor rondvliegende kogels? Wat denk jij dan, dat een conducteur door en door getraind is in het indrukken van een noodknop???
Daar ga ik wel van uit, maar misschien ben ik te naief.quote:
Apeldoorn is een verwarde manquote:Op maandag 18 maart 2019 12:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Roermond? Bedoel je niet Apeldoorn? En nog een stad in een winkelcentrum. Ergens in zuid Holland.
Jij wilt natuurlijk weten van welk merk zijn sportschoenen zijn.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:32 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Zoveel getuigen, zoveel mensen die een man hebben zien schieten. Een auto en kenteken, maar geen beschrijving van de dader. Zou toch wel handig zijn gezien mensen rond Utrecht toch nog met een beetje veilig gevoel over straat willen.
Ik ook. Shit can happen. Maar he zal vandaag maar net even die ene persoon zijn die op het verkeerde moment op de verkeerde plaats was. Het had iedereen kunnen zijnquote:Op maandag 18 maart 2019 12:27 schreef Gripper het volgende:
[..]
Terreur mag nooit winnen. En ik zal ook gewoon in de tram blijven stappen als ik naar de stad ga (woon zelf in Nieuwegein)
Die zat in het complotquote:Op maandag 18 maart 2019 12:30 schreef Loekie1 het volgende:
Hoezo kreeg de conducteur de deuren niet open?
Komt dichtbij hé.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:37 schreef Tijn het volgende:
Wow, dit is vlakbij m'n werk. Maar vanwege die treinstaking was ik vanochtend even thuis gebleven. Net toen ik alsnog wou gaan, gebeurde dit
RTquote:
RTquote:
Als het een random persoon blijkt.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:37 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ik ook. Shit can happen. Maar he zal vandaag maar net even die ene persoon zijn die op het verkeerde moment op de verkeerde plaats was. Het had iedereen kunnen zijn. RIP slachtoffer
twitter:robertpbas twitterde op maandag 18-03-2019 om 12:25:42Op de Trumanlaan is de Dienst Speciale Interventies bezig. #utrecht #schoetpartij https://t.co/W0gsFCGEnC reageer retweet
Die werd al onder schot gehouden.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
Mogelijk inval bij een flat op het Trumanplein
twitter:BRUZZbe twitterde op maandag 18-03-2019 om 12:35:26Belgisch crisiscentrum vergadert over situatie Utrecht #Brussel #Utrechthttps://t.co/5omiMm0c1S reageer retweet
twitter:marchijinkNRC twitterde op maandag 18-03-2019 om 12:32:50Zwaarbewapende politieeenheden bij de Trumanlaan in Utrecht https://t.co/t2n3prFQ6B reageer retweet
Zo jammer dat dat altijd gedeeld wordt op Twitter.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
[ afbeelding ]twitter:marchijinkNRC twitterde op maandag 18-03-2019 om 12:32:50Zwaarbewapende politieeenheden bij de Trumanlaan in Utrecht https://t.co/t2n3prFQ6B reageer retweet
Eigenaardig idd.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:32 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Allahu Jackbauer?quote:Op maandag 18 maart 2019 12:36 schreef Rianne84 het volgende:
Oh, om 18:00 is alles opgelost? Sneller dan jack Bauer
Het is live op tv gastquote:Op maandag 18 maart 2019 12:39 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Zo jammer dat dat altijd gedeeld wordt op Twitter.
Adres van eigenaar van die auto wrs?quote:Op maandag 18 maart 2019 12:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
[ afbeelding ]twitter:marchijinkNRC twitterde op maandag 18-03-2019 om 12:32:50Zwaarbewapende politieeenheden bij de Trumanlaan in Utrecht https://t.co/t2n3prFQ6B reageer retweet
Waarom? Als je daar binnen verstopt zit heb je al eerder door dat er troepen in je straat staan hoop ikquote:Op maandag 18 maart 2019 12:39 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat je zijn sportschoenen kunt bestuderen heb je al een kogel in je kop.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:36 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Jij wilt natuurlijk weten van welk merk zijn sportschoenen zijn.
Daarom het internet ook uit in bepaalde landenquote:Op maandag 18 maart 2019 12:39 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel handig ja.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:40 schreef onlogisch het volgende:
Die ant-terrorisme boys zijn wel zwaar bewapend zeg
Dutch incident, gewoon een lokaal iets.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:38 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
https://edition.cnn.com/2(...)ting-intl/index.html
Nee. Nu kunnen ze de privacy er nog verder doordrukken, want ja mensen jullie zijn allemaal bang en wij willen alles van jullie weten.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:40 schreef Woelwater het volgende:
Midden in een verkiezingscampagne. Dit gaan punten worden voor Wilders als het daadwerkelijk een terrorist is.
Moet het wel een verwarde persoon zijn en geen rechtsextremist.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:40 schreef Woelwater het volgende:
Midden in een verkiezingscampagne. Dit gaan punten worden voor Wilders als het daadwerkelijk een terrorist is.
Klopt, zou me niet verbazen als dit nog oploopt ook.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:40 schreef MaLo het volgende:
(mogelijk) 1 dode en 3 gewonden, het lijkt me zo weinig...
Ja dat was die blonde vrouw. Foto in het eerste topic.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:40 schreef TornadoDK het volgende:
Pff het gebeurde voor mijn werk. Een iemand zeker dood ik zag dat ze iemand probeerde te reanimeren maar zonder succes 😥
Bah, heftig om van zo dichtbij mee te maken, sterkte daar.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:40 schreef TornadoDK het volgende:
Pff het gebeurde voor mijn werk. Een iemand zeker dood ik zag dat ze iemand probeerde te reanimeren maar zonder succes 😥
Hier in de straat woont een man die daarbij hoort. Is toenstraks met de vlam in de pijp richting Utrecht gemoeten.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:40 schreef onlogisch het volgende:
Die ant-terrorisme boys zijn wel zwaar bewapend zeg
Niet te zeggen of het op waarheid gebaseerd is.twitter:paulavanhout twitterde op maandag 18-03-2019 om 12:39:51Er schijnt op de Uithof #Utrecht geschoten te worden volgens contacten van Mn dochter reageer retweet
Waarschijnlijk iets met kaas ofzo.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:41 schreef Nober het volgende:
[..]
Dutch incident, gewoon een lokaal iets.
Bijna bij alle aanslagen duiken er opeens geruchten op over schietincidenten op andere plaatsen. Meestal fake news, hopen dat dat hier ook zo is.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:41 schreef MC-Morgan het volgende:
Niet te zeggen of het op waarheid gebaseerd is.twitter:paulavanhout twitterde op maandag 18-03-2019 om 12:39:51Er schijnt op de Uithof #Utrecht geschoten te worden volgens contacten van Mn dochter reageer retweet
Zijn de leraren naar Amerikaans model voorzien van wapens ter verdediging?quote:Op maandag 18 maart 2019 12:42 schreef Odaiba het volgende:
Uit voorzorg zijn inmiddels alle moskeeėn in Utrecht geėvacueerd. Ook kinderen op scholen in de buurt moeten binnenblijven.
"Contacten".quote:Op maandag 18 maart 2019 12:41 schreef MC-Morgan het volgende:
Dat geeft toch wel een bijzonder signaal af...quote:Op maandag 18 maart 2019 12:42 schreef Odaiba het volgende:
Uit voorzorg zijn inmiddels alle moskeeėn in Utrecht geėvacueerd. Ook kinderen op scholen in de buurt moeten binnenblijven.
Daar lijkt het mij nu vol met politie te staanquote:Op maandag 18 maart 2019 12:41 schreef MC-Morgan het volgende:
Ah ik kijk geen tvquote:Op maandag 18 maart 2019 12:40 schreef RipCity het volgende:
[..]
Het is live op tv gastMag het dan niet ook op twitter
Dat mag je hopen jaquote:Op maandag 18 maart 2019 12:40 schreef Flamarande het volgende:
[..]
Waarom? Als je daar binnen verstopt zit heb je al eerder door dat er troepen in je straat staan hoop ik
We weten nog niets over deze dader(s)quote:Op maandag 18 maart 2019 12:42 schreef Pleun2011 het volgende:
Er zullen wereldwijd nog meer wraakacties volgen van heethoofdige moslims voor het bloedbad in Christchurch, hier gaat het echt niet bij blijven.
Dan is het waarschijnlijk geen rechts-extremist, want die tikken meestal de 40+ aan.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:40 schreef MaLo het volgende:
(mogelijk) 1 dode en 3 gewonden, het lijkt me zo weinig...
We weten nog niks, toch? Dus ook niet niet of die een wraakactie is...quote:Op maandag 18 maart 2019 12:42 schreef Pleun2011 het volgende:
Er zullen wereldwijd nog meer wraakacties volgen van heethoofdige moslims voor het bloedbad in Christchurch, hier gaat het echt niet bij blijven.
zijn de domste mensen die er zijn.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:43 schreef Strani het volgende:
Tjongejonge, die interviewster. Die man is duidelijk op dit moment niet bevoegd dit soort dingen te bevestigen, en dan toch drie keer vragen.
Voor mij ook vlakbij mijn werk, maar ben wel later gegaan met de trein. En nu mag ik niet meer naar buiten van de crisisdienst en op advies van de politie.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:37 schreef Tijn het volgende:
Wow, dit is vlakbij m'n werk. Maar vanwege die treinstaking was ik vanochtend even thuis gebleven. Net toen ik alsnog wou gaan, gebeurde dit
Of een adres dat al 'in beeld' was.quote:
Lol als er echt geschoten zou zijn was er al wat meer getweet hoor dan door een kort pittig kapseltje. Honderden studenten daar. Dramaqueen vrouwtje.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:42 schreef Grifte het volgende:
[..]
Bijna bij alle aanslagen duiken er opeens geruchten op over schietincidenten op andere plaatsen. Meestal fake news, hopen dat dat hier ook zo is.
Zo vroeg al aan de alcohol?quote:Op maandag 18 maart 2019 12:42 schreef Pleun2011 het volgende:
Welk debat?quote:
Welk antwoord verwacht ze? "het is Halloween"?quote:Op maandag 18 maart 2019 12:44 schreef N00dles het volgende:
"Ik zag een persoon onder een wit laken, wat betekent dat?" aldus de interviewster.
quote:Op maandag 18 maart 2019 12:44 schreef N00dles het volgende:
"Ik zag een persoon onder een wit laken, wat betekent dat?" aldus de interviewster.
Waarom geen kerken?!1twitter:Politie_Rdam twitterde op maandag 18-03-2019 om 12:23:13In verband met de ontwikkelingen in #Utrecht #24oktoberplein is er binnen de eenheid Rotterdam uit voorzorg extra toezicht op stations en bij moskeeėn. reageer retweet
Het antwoord van die woordvoerder in dit geval was ook wel kansloos.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:45 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Welk antwoord verwacht ze? "het is Halloween"?
Schijnt een voorbijgangster geraakt te zijn bij de Rabo-bank, las ik.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:45 schreef Leandra het volgende:
Was daar nou bij de Rabobank ook een traumahelikopter aan het landen?
Lekker voorbarig weer.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:45 schreef Woelwater het volgende:
En Nederland was zo'n vredig land. Het zal nooit meer hetzelfde worden
Die zijn toch leeg. Die mensen werken allemaal.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:45 schreef NoXia het volgende:
Waarom geen kerken?!1twitter:Politie_Rdam twitterde op maandag 18-03-2019 om 12:23:13In verband met de ontwikkelingen in #Utrecht #24oktoberplein is er binnen de eenheid Rotterdam uit voorzorg extra toezicht op stations en bij moskeeėn. reageer retweet
Die lag te slapen en hebben we daar maar even neergelegd. Volgende vraag.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:44 schreef N00dles het volgende:
100+ islamitische aanslagen met tienduizenden doden => geen tegenaanslagquote:Op maandag 18 maart 2019 12:42 schreef Pleun2011 het volgende:
Dat was te voorspellen na dze gebeurtenisquote:Op maandag 18 maart 2019 12:45 schreef trein2000 het volgende:
Tv debat 1Vandaag geschrapt, Rutte naar min j&v voor crisisoverleg
Morgen doet iedereen weer gewoon zijn ding hoor en volgende week zijn de meeste mensen het alweer vergeten.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:45 schreef Woelwater het volgende:
De kans is blijkbaar groot dat als je een verwarde persoon tegenkomt dat hij mis schiet. Maak je niet te veel zorgen.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:45 schreef Woelwater het volgende:
Goeie.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:46 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Die zijn toch leeg. Die mensen werken allemaal.
quote:Op maandag 18 maart 2019 12:46 schreef Nober het volgende:
[..]
Die lag te slapen en hebben we daar maar even neergelegd. Volgende vraag.
We zijn nu ook de sjaak idd.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:45 schreef Woelwater het volgende:
quote:Het incident in Utrecht heeft volgens de NCTV alle kenmerken van een terroristische aanslag. Om 13.15 volgt er een persconferentie die bij alle kanalen van de NOS te volgen is.
Jammerquote:Op maandag 18 maart 2019 12:45 schreef trein2000 het volgende:
Tv debat 1Vandaag geschrapt, Rutte naar min j&v voor crisisoverleg
Fixed.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
100+ islamitische aanslagen met tienduizenden doden => 1 tegenaanslag
1 aanslag op een moskee met 40 doden => wereldwijde wraakacties.
Zou het echt?
Mwa, die krijgt gewoon instructies en mag alleen keiharde feiten noemen. Elk weldenkend mens weet dat als er een persoon onder een wit laken ligt, dat er dan een dode ligt. Die interviewster had gewoon geen domme vragen moeten stellen.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het antwoord van die woordvoerder in dit geval was ook wel kansloos.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |