abonnement Unibet Coolblue
pi_185678350
Uitgerekende data:

21 maart: VenusFlyTrap (jongen)

1 april: Cholula
19 april: Rebubbled
19 april: Flav
28 april: CaVaBien

12 mei: Ceviche
20 mei: Sisu
20 mei: Pinquit
24 mei: dodoria
Eind mei: Elamanilo

22 juni: douche-eendje
Eind juni: BobbyMcGee

Half augustus: Minarosa
24 augustus: stippelrientje

September: ***Joene en Ticootje (twins)***

18 oktober: Kleurdoos

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 3% gewijzigd door SQ op 22-03-2019 16:19:29 ]
pi_185678369
En ik sloot hem met:
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 20:22 schreef Djoess het volgende:
[ afbeelding ]

Kijken of het zo lukt...
Ach Djoesss, wat een prachtige dochter heb je O+. Wat is ze mooi!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 17 maart 2019 @ 20:43:53 #3
269689 crew  Viv
pi_185678630
@Djoess wat een prachtig mooi meisje heb je daar! O+ Ze ziet er afgezien van die slangetjes eigenlijk kerngezond uit, hopelijk blijkt dat later ook uit de MRI. :*
  zondag 17 maart 2019 @ 20:46:20 #4
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185678671
Oh wauw Djoess O+ wat een volmaakt perfecte dochter heb je daar O+ :*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_185678853
Djoess O+ :'( wat een mooie dochter zeg! O+ :*
  zondag 17 maart 2019 @ 20:57:23 #6
480396 Sisu
Oudgediende
pi_185678920
Wat viviraws zegt. T ziet er prachtig volmaakt en gezond uit O+
Ik hoop dat de MRI uitslagen dit ook zullen beamen. Vast wel, ik bedoel: kijk nou O+
Ik ben een week plasje aan het worden hoor. Mnoh.
Trouwens: ik weet niet hoeveel bloedonderzoeken ze nog moeten doen, maar een vriendin van mij (die in januari ook haar zoon zo moest missen in het ziekenhuis ) haar zoontje had een speciaal soort dingetje, waardoor ze niet constant opnieuw hoefde te prikken.
Geen idee meer hoe het heette. Leek een beetje op een infuus. Misschien ook wat voor t?

Ik heb me vandaag te veel ingezet tijdens een verjaardagsfeestje van een 4 jarige en moet dat nu bekopen met buikkrampen. Het is dat ik morgen rapportvergaderingen heb op Mn werk, maar anders had ik echt even voor mezelf gekozen. Zie je hoe ik dat deed? Ik leek bijna verstandig :D
Zonder hoop geen leven.
pi_185679410
Wat een lieverd @Djoess

Hier heeft het strippen niet geholpen. Wel rommelt er sindsdien van alles, maar er zet niks door. Dus we wachten maar weer af. Morgen weer langs de vk.
  zondag 17 maart 2019 @ 21:26:41 #9
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185679553
@Djoess mnoh O+ O+

Jammer, Mardy! Hopelijk levert het wel al wat op in ontsluiting.

@Sisu :D
pi_185679685
Wat een mooie dochter @Djoess O+

Jammer Mardy, hopelijk begint het snel.

Hier rommelt het volgens mij wel.
Net een etentje van het werk gehad, kreeg ik me toch rugpijn. Ik kon niet afleiden of het nu van m’n bekken kwam of dat het toch krampen waren maar opeens was het over. Paar harde buiken erbij en ik zat zwetend m’n hoofdgerecht op te eten :')
Bij V begon het met rugpijn maar kan me niet goed voor de geest halen hoe dat voelde, die dag is een beetje een waas.
  zondag 17 maart 2019 @ 21:33:30 #11
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_185679709
Wat een mooi meisje, Djoess! O+.

En ik wilde net vragen naar Mardy maar lees dat er nog niets door heeft gezet :*.
  zondag 17 maart 2019 @ 21:34:17 #12
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_185679728
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 21:20 schreef Mardy_Bum het volgende:
Wat een lieverd @:Djoess

Hier heeft het strippen niet geholpen. Wel rommelt er sindsdien van alles, maar er zet niks door. Dus we wachten maar weer af. Morgen weer langs de vk.
Spannend!!!!

Djoes wat heb je een prachtige meid. Ik bewonder je kracht en je berichten stralen de liefde voor je dochter uit
  zondag 17 maart 2019 @ 21:37:11 #13
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_185679779
Ze is echt prachtig, Djoess O+

Ik ben vanaf vandaag officieel hoogzwanger *)
En ontzettend moe geweest de afgelopen dagen, dus ik ben eigenlijk wel blij dat ik morgen enigszins kan uitslapen door de staking :@
pi_185680119
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2019 20:57 schreef Sisu het volgende:
Wat viviraws zegt. T ziet er prachtig volmaakt en gezond uit O+
Ik hoop dat de MRI uitslagen dit ook zullen beamen. Vast wel, ik bedoel: kijk nou O+
Ik ben een week plasje aan het worden hoor. Mnoh.
Trouwens: ik weet niet hoeveel bloedonderzoeken ze nog moeten doen, maar een vriendin van mij (die in januari ook haar zoon zo moest missen in het ziekenhuis ) haar zoontje had een speciaal soort dingetje, waardoor ze niet constant opnieuw hoefde te prikken.
Geen idee meer hoe het heette. Leek een beetje op een infuus. Misschien ook wat voor t?

Ik heb me vandaag te veel ingezet tijdens een verjaardagsfeestje van een 4 jarige en moet dat nu bekopen met buikkrampen. Het is dat ik morgen rapportvergaderingen heb op Mn werk, maar anders had ik echt even voor mezelf gekozen. Zie je hoe ik dat deed? Ik leek bijna verstandig :D
Ja, zo’n dingetje heeft ze, met een soort kraantje erin en het bloed wat ze niet afnemen gaat ook weer terug. Alleen voor de glucose moeten ze haar hieltje prikken, maar die verdrietjes zijn zo over.

Zelf ben ik net enorm ingestort. Blaas doet zeer, eigenlijk doet de hele onderkant zeer, maargoed, ik ben ook over de gang gesjeesd met een arts tot voorbij haar pols in m’n baarmoeder om het hoofdje tegen te houden. Natuurlijk was mijn bloeddruk weer haske hoog, MAAR toch nog een spuitje met 1cc melk ingeleverd en dat krijgt ze as we speak. Dat is dan wel weer een lekker gevoel.
pi_185680316
Djoess wat is ze een mooierd O+
Schudden voor gebruik
pi_185680319
Whoop dat was schrikken! Gelukkig alles weer goed!
Schudden voor gebruik
pi_185683557
Eindelijk was het vannacht zover. Onze lieve kleine P.uck is geboren. Het ging ineens zo snel dat het toch thuis is geboren. Alles gaat goed met ons.
pi_185683615
Gefeliciteerd Mardy! Hoe was de bevalling? Snel dus!
Nu maar even genieten 💕
pi_185683684
*O* Gefeliciteerd Mardy! Wat een fijne naam! O+
  maandag 18 maart 2019 @ 09:28:13 #20
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185684034
Wauw, snelle dochter! :D van harte! *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 18 maart 2019 @ 09:34:10 #21
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_185684129
Daar is ze dan! Gefeliciteerd. Hoe lang heeft de bevalling geduurd?

OMG ik sta op 1!!!
pi_185684190
Van harte gefeliciteerd, Mardy!
pi_185684512
Gefeliciteerd Mardy! Fijn dat het goed met jullie gaat <3
  maandag 18 maart 2019 @ 10:05:00 #24
149959 SQ
snelle trees
pi_185684558
Mardy, wat fijn dat het zo vlot ging! Van harte gefeliciteerd met je dochter!

En djoess... jeetje, wat lijkt me dat een traumatische ervaring zeg ;( en dan je pasgeboren baby aan al die slangetjes, pffff :'(
Ik vind je dapper! En uiteraard ook heel erg gefeliciteerd, ze is prachtig! Ik duim voor de beste uitkomst die er kan zijn! :*
disclaimer
pi_185684664
Mardy! Gefeliciteerd! Wat fijn dat ze er is! Heel veel plezier en liefde toegewenst.

Djoess, wat iemand anders ook al zei, als je de slangen wegdenkt zie ik enkel een prachtige gezonde klodder van een baby! Wat is ze schitterend!

Hier is mijn baarmoeder zich ook aan het voorbereiden. Gisternacht de hele nacht oefenweeën gehad en gisteren overdag tijdens de boodschappen. Ze zouden 'pijnloos maar vervelend' moeten zijn en dat pijnloos is niet echt aan de orde. Vandaag is alles weer rustig gelukkig. Nugget moet nog even blijven zitten hoor en wat kilootjes aankomen.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  maandag 18 maart 2019 @ 10:13:04 #26
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185684677
Oh Djoess, wat een prachtig poppie! O+ Heerlijke hollands welvaren wangetjes! O+
Ik vind je vreselijk stoer hoor, zo in je uppie met je beide kindjes op afstand. :Y

Mardy, gefeliciteerd! Ook al zo'n toffe naam! O+
***
pi_185684874
Hoe is het nu Djoess?
Gefeliciteerd Mardy!
  maandag 18 maart 2019 @ 10:35:31 #28
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185684896
Mardy, gefeliciteerd! *O*
  maandag 18 maart 2019 @ 10:44:55 #29
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_185685017
Gefeliciteerd, Mardy! Ook al zo'n mooie naam. Fijne kraamtijd gewenst O+.
pi_185685241
Gefeliciteerd Mardy!
Schudden voor gebruik
pi_185685581
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 08:38 schreef Mardy_Bum het volgende:
Eindelijk was het vannacht zover. Onze lieve kleine P.uck is geboren. Het ging ineens zo snel dat het toch thuis is geboren. Alles gaat goed met ons.
Gefeliciteerd *O*
pi_185685993
Djoes :* Wat een heftig begin voor je mooie dochter en jou. Fijn dat je melkproductie op gang begint te komen. Heb je ook steun van vrienden/familie? Sterkte met het herstel, hopelijk knapt je meisje snel op. Ze is prachtig O+

Gefeliciteerd Mardy_Bum! Fijn dat alles goed gaat! *O*
pi_185686700
@Djoess wat een prachtig meisje O+
Ik hoop dat jullie gauw weer beter zijn en lekker naar huis mogen.

Gefeliciteerd Mardy! Hoe gaat het verder met jullie?

Ik had van het weekend mijn babyshower. Ondanks dat ik er in eerste instantie geen zin in had, was het ontzettend leuk en zijn de baby en ik lekker verwend O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185686882
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 10:33 schreef Minarosa het volgende:
Hoe is het nu Djoess?
Gefeliciteerd Mardy!
Ik mocht vandaag zeggen naar welk ziekenhuis in de buurt ze gaat als ze hier ontslagen wordt en volgens de verpleging gaat dat over dagen en niet over weken. Het gaat goed met haar, alleen haar bloedsuikerspiegel is in de war, en ze weten niet of dat bij de mogelijke asfyxie hoort of bij ‘mijn’ zwangerschapssuiker. Maar dat kan allemaal opgelost worden.

Morgen eind van de middag, misschien avond gaan ze haar opwarmen en dan morgen of woensdag de high density (?) mri. En die is natuurlijk leidend EN dat vind ik doodeng.

Als daaruit zou komen dat het helemaal mis is heb ik liever dat ze stabiel aan de draadjes blijft liggen, maar dat kan natuurlijk niet.

Conclusie: de verpleging is gematigd positief, ik onthoud me nog even van een mening.
  maandag 18 maart 2019 @ 12:40:17 #35
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_185687216
Mardy *O* ik hoop dat je een mooie bevalling hebt gehad, ondanks dat het zo snel ging.
  maandag 18 maart 2019 @ 12:40:21 #36
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185687218
Dat is ook hartstikke eng Djoess!
Hoe is het nu met het zuigreflex?
Ik begin alvast met duimen voor morgen, wat een spanning.

En hoe voel jij je nu? :*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_185687679
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 12:40 schreef pinquit het volgende:
Dat is ook hartstikke eng Djoess!
Hoe is het nu met het zuigreflex?
Ik begin alvast met duimen voor morgen, wat een spanning.

En hoe voel jij je nu? :*
Ze is dol op haar neonatenspeentje, daar valt ze mee in slaap en daar sussen ze haar mee als ze geprikt wordt. Dus er IS een zuigreflex. De andere reflexen zijn ook aanwezig, dus dat is fijn. Nu dus alleen afwachten hoe het in haar hoofdje gesteld is.

Ik voel me vandaag eigenlijk erg goed, lichamelijk gezien. Mentaal gaat het wel okay. Als ik net bij mijn kind geweest ben gaat het fantastisch want dan ben ik enorm verliefd, maar als ik dan weer even alleen ben komen de twijfels. Komt nu ook door de vk die net langskwam en zonder er verder iets vanaf te weten een beetje ging zitten doemdenken.

Vanmiddag komt mijn moeder langs, zonder mijn grote, want die is ziek. En als er plek is mag ik morgen of overmorgen naar het kraamhotel hier.
pi_185688379
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 13:00 schreef Djoess het volgende:

[..]

Ze is dol op haar neonatenspeentje, daar valt ze mee in slaap en daar sussen ze haar mee als ze geprikt wordt. Dus er IS een zuigreflex. De andere reflexen zijn ook aanwezig, dus dat is fijn. Nu dus alleen afwachten hoe het in haar hoofdje gesteld is.

Ik voel me vandaag eigenlijk erg goed, lichamelijk gezien. Mentaal gaat het wel okay. Als ik net bij mijn kind geweest ben gaat het fantastisch want dan ben ik enorm verliefd, maar als ik dan weer even alleen ben komen de twijfels. Komt nu ook door de vk die net langskwam en zonder er verder iets vanaf te weten een beetje ging zitten doemdenken.

Vanmiddag komt mijn moeder langs, zonder mijn grote, want die is ziek. En als er plek is mag ik morgen of overmorgen naar het kraamhotel hier.
Klinkt als goed nieuws. Hopen dat de scan erop aansluit. En wat een stomme VK.

Cava, mooie taart! Leuke middag gehad dus? Mijne is dit weekend. Gelukkig heeft mijn beste vriendin geregeld gecheckt of ik oké ben met de plannen. Ik heb geen zin in spelletjes en zulks geneuzel. Wil gewoon leuk samen zijn met mijn vriendinnen. De beste vriend van mijn vriend is een baby shower voor hem aan het regelen. Schijnbaar is dat heel gewoon in Hongarije. Mijn vriend komt uit Roemenië en het is voor hem ook een nieuw concept. Maar we hebben nog dingen op de cadeaulijst en het is gezellig, dus waarom niet.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_185689479
Dat je de baby de hele dag niet goed voelt en dat je besluit het ziekenhuis te bellen en ze een storing hebben waardoor ze niet bereikbaar zijn. :(
  maandag 18 maart 2019 @ 14:12:45 #40
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185689692
Jemig Cho, wat slecht :X
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_185690248
Mardy-Bum, van harte gefeliciteerd met de geboorte van je baby!

Djoess, wat een prachtig meisje. Ik duim zo hard mee voor de best mogelijke uitkomst! Wat ben jij een supermama. Dikke knuffel :*

Cavabien, dat zag er mooi uit.

Hier geen vriendinnen die een mothers blessing voor me kunnen organiseren. Ik ben echt te sociaal awkward daarvoor. Wel jammer, lijkt me toch erg bijzonder om mee te maken. Baby shower heb ik dan weer helemaal niets mee. Ik ben wel van plan om mezelf nog te verwennen binnenkort, met mooie foto’s en henna op m’n buik.
pi_185690267
:* Cho, wat bizar dat ze dan niet bereikbaar zijn zeg!
pi_185691337
Mijn duimen draaien voor jullie, Djoess. :*. Wat een stomme vk om doemscenario's te vertellen.

Ik ben ook sociaal nogal onhandig, dus mijn groepje bij mijn babyshower was beperkt. Voor mij prima, want anders ga ik me druk maken of anderen het wel naar hun zin hebben.

Jammer dat je geen motherblessing kunt hebben zoals jij het graag zou willen, Ela. Voor mijn gevoel heb je heel veel vrouwen om je heen die daar open voor staan, maar ik weet natuurlijk niet hoe dicht ze echt bij je staan.

Ik ben uiteindelijk gewoon in de auto gestapt, want het zat me niet lekker. Nu lig ik aan de ctg en hoor ik de geruststellende hartslag van mijn baby. Ze hebben uiteraard zelf ook flink de balen van de storing.
pi_185693096
Mardy Gefeliciteerd *O*

Cava wat leuk, een een mooie taart zeg! Heb ik nu ook wel zin in. Ondanks het kotsfeest hier. :X

Cho gelukkig is alles goed met de kleine :* O+
pi_185694395
Mardy gefeliciteerd! :*

Djoesss fijn dat de verpleging gematigd positief is O+. En wat fijn dat er een zuigreflex is. Want er is een reflex en dat zien we toch maar wat graag bij baby's O+

Cava, wat tof. Fijn dat je babyshower zo'n succes was.

Cho :* Gelukkig is alles goed met je baby.

Ela, wat jammer. Ik denk dat een mother's blessing echt bij jou past inderdaad.

Hier heb ik de organisatie van mijn babyshower betrapt dus ik weet nu wie ik ga onterven :P _O-. En ik weet nu dus ook wanneer het is dus eens kijken of ik de organisatie nog een klein beetje kan pesten >:), want ze weet dat ik niet van dit soort dingen ben. Mijn hormonen zijn nu kaasbroodjes aan het bakken en buikbaby is druk.
pi_185695745
Cho, wat fijn dat alles goed is!

Djoess, het klinkt positief, fijn!

Ik heb ook weinig met baby showers, denk ook niet dat ik zoiets krijg.
Morgen een extra controle bij de verloskundige ivm mijn operatie van vorige week. Hoewel ik vorige week ook de baby heb gezien maak ik me toch een beetje druk. Ook gelijk maar even bespreken dat ik in een rap tempo ineens afval, nu al 6 kilo in 3 weken tijd.
pi_185695816
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 17:43 schreef Whoopje het volgende:
Cho, wat fijn dat alles goed is!

Djoess, het klinkt positief, fijn!

Ik heb ook weinig met baby showers, denk ook niet dat ik zoiets krijg.
Morgen een extra controle bij de verloskundige ivm mijn operatie van vorige week. Hoewel ik vorige week ook de baby heb gezien maak ik me toch een beetje druk. Ook gelijk maar even bespreken dat ik in een rap tempo ineens afval, nu al 6 kilo in 3 weken tijd.
Heeft ook te maken met de ontsteking neem ik aan? Heeft de arts daar niets over gezegd? Wat een stress zo aan het begin al zeg.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_185695853
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 17:46 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Heeft ook te maken met de ontsteking neem ik aan? Heeft de arts daar niets over gezegd? Wat een stress zo aan het begin al zeg.
Nee, helemaal niks. Denk ook dat het door alle stress van de afgelopen weken komt en eten is een dingetje. Mijn eetlust is compleet weg de laatste tijd.
  maandag 18 maart 2019 @ 18:16:12 #50
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_185696421
Eetlust was hier ook compleet weg tot week 18 ofzo, zeker icm met een operatie is het niet heel gek dat je afgevallen bent, denk ik. Al is het altijd nuttig dat met je vk te bespreken :Y
Ben nog steeds niet op m'n startgewicht trouwens (was 7 kilo afgevallen en in totaal maar 5 kilo aangekomen). Maar ik heb overgewicht, weet niet of dat bij jou zo is.
pi_185696597
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 18:16 schreef Ceviche het volgende:
Eetlust was hier ook compleet weg tot week 18 ofzo, zeker icm met een operatie is het niet heel gek dat je afgevallen bent, denk ik. Al is het altijd nuttig dat met je vk te bespreken :Y
Ben nog steeds niet op m'n startgewicht trouwens (was 7 kilo afgevallen en in totaal maar 5 kilo aangekomen). Maar ik heb overgewicht, weet niet of dat bij jou zo is.
Dat is geruststellend om te horen, dat bij jou de eetlust ook compleet weg was. En ja, ik heb ook wat overgewicht ;)
pi_185697747
Ik had dat ook in het begin, Whoopje. Mijn bord eten 's avonds ging na een paar hapjes weer terug de keuken in. Ik ben toen ook wel wat afgevallen. Na een tijdje kwam dat langzamerhand weer terug.
Ik eet nu meer dan ooit :9
  maandag 18 maart 2019 @ 19:23:34 #53
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_185698254
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 18:23 schreef Whoopje het volgende:

[..]

Dat is geruststellend om te horen, dat bij jou de eetlust ook compleet weg was. En ja, ik heb ook wat overgewicht ;)
Ja, de misselijkheid/braken was met 13 weken wel over, ik dacht dat de eetlust dan wel terug zou komen maar dat duurde echt tot week 18/19. Vooral chocola vond ik ineens echt overrated. Snapte niet wat ik er ooit zo lekker aan vond :P
  maandag 18 maart 2019 @ 20:53:35 #54
480396 Sisu
Oudgediende
pi_185700678
Mardy,
Wat een flitsende bevalling! Hopelijk gaat alles goed met jullie. O+

Djoess,
Wat een spannende tijd beleef jij. Fijn dat je moeder even langs kan komen. Ik hoop dat de MRI goed gaat morgen. Laat je het weten als ik iets voor je kan doen? Woon redelijk dichtbij las ik.
Zet hem op en vergeet die vk aub. Sommige mensen moeten echt eens leren om op tijd hun mond te houden. Zou dit ook zeker terug koppelen bij de coördinator -hoe noem je zo iemand in het zieke huis eigenlijk? ) of tijdens je afsluitende gesprek.
Je doet het super en jouw mooie meisje ook!

Cho,
Wat bizar dat ze niet bereikbaar waren. Dat zoiets uberhaubt mogelijk is?
Fijn dat het goed was. Ik verbaas me eigenlijk dat je kindje er nog niet is. Vannacht had ik gedroomd dat je bevallen was :o

Hier ging het vandaag heerlijk. Voor het eerst in tijden Mn dag goed door gekomen. Beetje jammer dat ik op de terugweg naar huis zo’n trek had in de Mac dat we dus savonds zo’n smerig menu op hebben. Ik kon er helemaal niet van genieten. Idee was lekkerder dan de uitvoering zullen we maar zeggen.
nu blijf ik het maar opboeren en is Mn buik keihard van al het gas in Mn buik.
Manlief staat al 25 min met onze dochter onder de douche. 25 min! Ze hebben zooooooo’n lol. Heerlijk om die geluiden van een intens lachend kind te horen. Of zinnetjes als: papa, jij bent mijn allerlieverdes. O+
Je bent mijn allerliefste vriendje he.
Veeg me op. Plasje. Weekdier. Smelt. O+


Ela
Ik heb ook geen vrienden of familie die me trakteren op een babyshower of blessing, maar scheelt dat ik die verwachting ook niet had. Vier ook nooit Mn verjaardag.
waarschijnlijk ga ik over een tijdje huilen en roepen dat niemand van me houdt, ik alles altijd maar moet regelen omdat er anders nooit wat gebueurt en ga zo maar door. Niets zo veranderlijk als een vrouw :P
Maar lieverd, ik omhels je met 1000 armen en draag je een énorm warm hart toe. Van een afstandje bewonder ik je en geniet van al je reacties hier. Jij en de andere dames hier zijn mijn blessing groepje.
Enorm
Bedankt daarvoor O+
Zonder hoop geen leven.
pi_185701168
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 18:23 schreef Whoopje het volgende:

[..]

Dat is geruststellend om te horen, dat bij jou de eetlust ook compleet weg was. En ja, ik heb ook wat overgewicht ;)
Ik had deze fase aan het einde van het tweede en begin van het derde trimester. Ineens 6 weken constant misselijk, onpasselijk van eetgeuren etc. Het is weer voorbij gegaan. In het begin vooral een enorme afkeer tegen vlees, terwijl ik een enorme vleeseter ben.

Hopelijk genees je goed en keert je eetlust terug. Tot die tijd zal de baby al het goede toch wel aa je onttrekken. Wel goed om het extra in de gaten te houden allemaal, dat je geen tekorten opbouwt.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_185704464
Sorry VFT, ik heb voorgedrongen. Om 19.40 vanavond is
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
op de wereld gekomen en we liggen intens gelukkig thuis op de bank nu O+
pi_185704483
Ik reageer even kort een ego post. Heb niet alles bijgelezen, we hebben een paar lastige dagen hier achter de rug. Alles zat even tegen. Mazelen uitbraak dus en ik hard op zoek naar een vaccin voor mijn dochter, blijkt het overal op te zijn, vandaar dat ik bij iedere praktijk afgepoeierd werd. De geplande levering is niet aangekomen, dus zij blijft nu onvolkomen beschermd totdat er weer vaccin beschikbaar is ;( niet goed voor mijn hormonen.
De jongste werd ook nog eens ziek, griep-achtige verschijnsel, maar het bleek gewoon een virus te zijn. Zij is nu beter, maar nu is mijn oudste ziek... Zo blijf ik maar achter de feiten aanlopen en dat terwijl ik rust zou moeten nemen.
Daarnaast dus een grote terroristische aanslag afgelopen vrijdag. Niet direct bij ons om de hoek, maar het heeft me toch meer gedaan dan ik dacht. Ik dacht altijd dat dit zo'n veilig land was ver weg van al dat gedoe, maar dat blijkt dus niet waar te zijn. En ik wil alleen maar een veilig nestje bouwen voor mijn babietje en dan zie ik steeds de foto's van dat 3 jarige jongetje....mijn hormonen en mijn moederhart trekken dit niet :'( We zijn naar de herdenking geweest met de kinderen. Bloemen en kaarsjes gelegd en mijn kleuter had een bord gemaakt waarop staat "je mag geen mensen doodschieten, je moet lief zijn voor iedereen, ook als je ze niet kent". Dat vond ik dan toch weer wel mooi. :Y

Ik loop echt helemaal op een lege tank op het moment. Ik hoop snel een moment te kunnen vinden om even tot rust te komen, want ik heb het echt nodig.

babyshower of blessing zit er hier ook niet in denk ik. Ik denk dat men dat niet nodig vindt bij een derde kindje... en dat terwijl ik het zelf eigenlijk best wel fijn zou vinden... Zullen we er anders gewoon 1 op fok doen? dat we een tijd afpsreken en allemaal wat lekkers in huis halen en allemaal even een momentje voor onszelf nemen?

Maar nee, ik ben juist degene hier die alle feestjes voor anderen moet organiseren. Een kinderfeestje voor volgende week, dan nog een kinderfeestje (als ik 39 weken ben), en tussen neus en lippen door moet ik ook nog onze bruiloft regelen en alle logistiek rondom accommodatie voor familie die van ver moeten komen... En man die is vaak meer een hinder dan een hulp met dit soort dingen, omdat hij veel dingen niet leuk/moeilijk/wil niet vindt.... Mag ik m even inruilen met een meer meewerkend exemplaar?

Zo, dat was mijn geklaag even voor vandaag. Met baby gaat het verder wel goed. Ik heb het idee dat hij gedraaid is en wat ingedaald, want ik lijk meer ruimte te hebben.
Donderdag weer controle.

Eetlust is hier eigenlijk de hele zwangerschap best wel laag. Als de misselijkheid eenmaal wegtrekt dan keert de eetlust niet echt terug, al maakt dat het eten wel makkelijker. :Y)
pi_185704497
Leintjuh, gefeliciteerd! Wat een mooie naam ook!

Wat gaat dat ineens snel met de baby regen hier op fok! O+ O+ O+
  maandag 18 maart 2019 @ 23:38:25 #60
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_185704943
Leintjeuh *O*
Een mooie kraamtijd toegewenst :)
pi_185705672
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2019 20:53 schreef Sisu het volgende:
Mardy,
Wat een flitsende bevalling! Hopelijk gaat alles goed met jullie. O+

Djoess,
Wat een spannende tijd beleef jij. Fijn dat je moeder even langs kan komen. Ik hoop dat de MRI goed gaat morgen. Laat je het weten als ik iets voor je kan doen? Woon redelijk dichtbij las ik.
Zet hem op en vergeet die vk aub. Sommige mensen moeten echt eens leren om op tijd hun mond te houden. Zou dit ook zeker terug koppelen bij de coördinator -hoe noem je zo iemand in het zieke huis eigenlijk? ) of tijdens je afsluitende gesprek.
Je doet het super en jouw mooie meisje ook!

Cho,
Wat bizar dat ze niet bereikbaar waren. Dat zoiets uberhaubt mogelijk is?
Fijn dat het goed was. Ik verbaas me eigenlijk dat je kindje er nog niet is. Vannacht had ik gedroomd dat je bevallen was :o

Hier ging het vandaag heerlijk. Voor het eerst in tijden Mn dag goed door gekomen. Beetje jammer dat ik op de terugweg naar huis zo’n trek had in de Mac dat we dus savonds zo’n smerig menu op hebben. Ik kon er helemaal niet van genieten. Idee was lekkerder dan de uitvoering zullen we maar zeggen.
nu blijf ik het maar opboeren en is Mn buik keihard van al het gas in Mn buik.
Manlief staat al 25 min met onze dochter onder de douche. 25 min! Ze hebben zooooooo’n lol. Heerlijk om die geluiden van een intens lachend kind te horen. Of zinnetjes als: papa, jij bent mijn allerlieverdes. O+
Je bent mijn allerliefste vriendje he.
Veeg me op. Plasje. Weekdier. Smelt. O+


Ela
Ik heb ook geen vrienden of familie die me trakteren op een babyshower of blessing, maar scheelt dat ik die verwachting ook niet had. Vier ook nooit Mn verjaardag.
waarschijnlijk ga ik over een tijdje huilen en roepen dat niemand van me houdt, ik alles altijd maar moet regelen omdat er anders nooit wat gebueurt en ga zo maar door. Niets zo veranderlijk als een vrouw :P
Maar lieverd, ik omhels je met 1000 armen en draag je een énorm warm hart toe. Van een afstandje bewonder ik je en geniet van al je reacties hier. Jij en de andere dames hier zijn mijn blessing groepje.
Enorm
Bedankt daarvoor O+
Lief! Ik moet/ga morgen of overmorgen met ontslag en dan kan ik wss in het kraamhotel maar als daar geen plek is naar het ronald mcdonaldhuis. Niet voor lang waarschijnlijk, maar het idee dat het misschien moet is genoeg voor paniek. Waarschijnlijk dat ik dan wel wat hulp kan gebruiken, want ik kan nog geen kant op.
(Nu ik erover nadenk, dan moet ik wss gewoon terug naar Haarlem want als kraamvrouw mag je helemaal niet alleen in het rmhuis :') )

Goede nieuws is dat de mri pas voor woensdagavond gepland staat (en de uitslag voor donderdag) en dat ik daardoor woensdag overdag de hele dag kan en mag buidelen. Dan kan ik gewoon voor het eerst ever mijn kind vasthouden <3 òp mijn verjaardag. En morgen komt mijn grote hierheen, daar kijk ik erg naar uit. Ik mis haar zo en ze eet niet omdat zij mij zo mist.

Overigens hebben jullie gelijk over die vk. Stomme koe. Vandaag de zaalarts gesproken en die was best positief.
pi_185705694
Leintjeuh! Gefeliciteerd! Wat een toffe naam! <3
  dinsdag 19 maart 2019 @ 06:29:56 #63
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_185707368
Gefeliciteerd Lein!!!!
pi_185707402
Ook hier maar even: Lein *O* Gefeliciteerd! Wat kom je blij en energiek over O+
pi_185707417
Dodoria, het lijkt me heel heftig dat de aanslag zo relatief dichtbij is geweest. Juist omdat je je veilig waande. Sterkte :* En succes met alle regeldingen, hopelijk vindt je snel je rust.

Wat fijn dat je binnenkort mag buidelen Djoess! O+

Ik heb gisteren de eerste avond van de hypnobirthing-cursus gedaan. Het was voor mij niet zo heel veel nieuws, maar ik vond het fijn dat mijn man deze kennis ook mee krijgt. En ik was bang voor een te hoog zweef-gehalte, maar de cursusleidster is nuchter en relaxt *O* 's Avonds een cursus is wel onhandig, ik was erg moe en het duurde tot na 22.00 uur :O
Door alle indrukken véél te vroeg wakker geworden, rond 4 uur, en er nu maar uit gegaan om alvast aan het werk te gaan. Hopelijk heb ik daardoor dan later in de week tijd om wat meer rust te nemen. Er staat namelijk een hele volle dag op de agenda, en ik heb ook nog met collega's afgesproken om uit eten te gaan. Ik zie wat op tegen de rest van de werkweek :X
pi_185707433
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:20 schreef Leintjeuh het volgende:
Sorry VFT, ik heb voorgedrongen. Om 19.40 vanavond is
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
op de wereld gekomen en we liggen intens gelukkig thuis op de bank nu O+
Gefeliciteerd!!! *O*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 19 maart 2019 @ 06:56:08 #67
269689 crew  Viv
pi_185707436
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:20 schreef Djoess het volgende:
Goede nieuws is dat de mri pas voor woensdagavond gepland staat (en de uitslag voor donderdag) en dat ik daardoor woensdag overdag de hele dag kan en mag buidelen. Dan kan ik gewoon voor het eerst ever mijn kind vasthouden
Ja dat bedacht ik me gisteren ineens, dat je waarschijnlijk nog niet hebt mogen buidelen omdat ze dan zou opwarmen. :'(
quote:
En morgen komt mijn grote hierheen, daar kijk ik erg naar uit. Ik mis haar zo en ze eet niet omdat zij mij zo mist.
Ach wat sneu voor je grote. :*

Veel knuffels in te halen dus met beide meisjes, geniet ervan! O+
pi_185707511
Wat spannend @Djoess. Hopelijk is alles goed. Het is weø een mooi kindje zeg 😍

Leintjuh van harte!!
pi_185707543
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 06:56 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ja dat bedacht ik me gisteren ineens, dat je waarschijnlijk nog niet hebt mogen buidelen omdat ze dan zou opwarmen. :'(
[..]

Ach wat sneu voor je grote. :*

Veel knuffels in te halen dus met beide meisjes, geniet ervan! O+
Ja. Tot gisteren had ik daar zelf eigenlijk niet eens zo bij stil gestaan, gelukkig. Maar morgen mag het! En al zijn er wel beschadigingen op de mri, het is heel knap dat ze al haar reflexjes binnen 24 uur hersteld heeft. Dus ik schommel nog een beetje door tussen hoop en vrees tot donderdag.

Wel gezellig druk zo hier met al die babies en rommels xD
pi_185707550
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 07:21 schreef Roomsnoes het volgende:
Wat spannend @:Djoess. Hopelijk is alles goed. Het is weø een mooi kindje zeg 😍

Leintjuh van harte!!
Dankje <3 minimens ligt sinds vannacht te chillen onder een blauwe lamp. Gewoon. Échte baby probleempjes xD
  dinsdag 19 maart 2019 @ 07:52:02 #71
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185707677
Gefeliciteerd, Leintjuh!! *O* *O* Wat klink je fijn en verliefd O+

Djoess, woensdag is al morgen!! Heerlijk vooruitzicht, zeg! En vandaag extra knuffelen met je grote O+

Dodoria, begrijpelijk dat je daar van ontdaan bent. En de angst van de mazelen komt nu wel dichtbij, zeker in een tijd waarin je eigenlijk vooral op je gezin wil focussen en je terug wil trekken met je gezinnetje. Elke bedreiging komt nu harder binnen.

Ela, zo'n blessing zegt mij niets, maar wat Google (en een artikel van jou, geloof ik :+) mij leert, klinkt het alsof het heel goed bij jou past! De manier waarop je ons - mensen die je eigenlijk niet kent - ondersteund en vertrouwen geeft richting de bevalling en het moederschap vind ik zeer waardevol. Ik vind het dan ook heel jammer dat je niemand in jouw omgeving hebt die jou zo in het zonnetje kan zetten :* :*
pi_185708123
Gefeliciteerd, Leintjuh!
  dinsdag 19 maart 2019 @ 09:02:13 #73
149959 SQ
snelle trees
pi_185708286
Gefeliciteerd Leintjeuh! *O*
disclaimer
  dinsdag 19 maart 2019 @ 09:26:48 #74
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185708590
Leintjuh van harte! Wat een snelle! Nu genieten O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_185709246
Gefeliciteerd Leintjuh *O* *O* Wat een mooie namen!
pi_185709247
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:20 schreef Djoess het volgende:

[..]

Lief! Ik moet/ga morgen of overmorgen met ontslag en dan kan ik wss in het kraamhotel maar als daar geen plek is naar het ronald mcdonaldhuis. Niet voor lang waarschijnlijk, maar het idee dat het misschien moet is genoeg voor paniek. Waarschijnlijk dat ik dan wel wat hulp kan gebruiken, want ik kan nog geen kant op.
(Nu ik erover nadenk, dan moet ik wss gewoon terug naar Haarlem want als kraamvrouw mag je helemaal niet alleen in het rmhuis :') )

Goede nieuws is dat de mri pas voor woensdagavond gepland staat (en de uitslag voor donderdag) en dat ik daardoor woensdag overdag de hele dag kan en mag buidelen. Dan kan ik gewoon voor het eerst ever mijn kind vasthouden <3 òp mijn verjaardag. En morgen komt mijn grote hierheen, daar kijk ik erg naar uit. Ik mis haar zo en ze eet niet omdat zij mij zo mist.

Overigens hebben jullie gelijk over die vk. Stomme koe. Vandaag de zaalarts gesproken en die was best positief.
In overleg is er een hoop mogelijk bij t rmd, Ik kan je uit ervaring vertellen dat het een heel warme plek is, ik heb 12 dagen in Utrecht gezeten en t valt echt mee... Ik woon helaas niet in de buurt meer van het sophia anders hadden jullie zo bij mij kunnen logeren. Heel veel sterkte
S. 2014
J. 2016
pi_185709356
Gefeliciteerd Leintjuh! *O*
Geniet van jullie zoon.

Ja hoor, we zijn de maxi cosi zitverkleiner kwijt.
Ik had al een voorgevoel toen ik hem destijds bij V eruit haalde :')
Ik zal hem wel TE goed opgeborgen hebben waardoor ik hem nu nergens meer kan vinden.
En met het geheugenverlies heb ik geen idee waar.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 10:23:37 #78
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185709468
M'n hormonen smijten met geld en ik vind het maar vervelend :')
Had verwacht dat zo'n derde niet zoveel zou kosten :+

Ik relativeer ineens alles door te vergelijken met de weekboodschappen. "dat eten we elke week gewoon op, en dit-of-dat gaat wel wat langer mee dan dat!"
Laten we nu ook nog eens best flink wat aan onze weekboodschappen kwijt zijn :') Dus het meeste wat ik WIL (en wel NU), is goedkoper dan dat dus komt er gewoon :+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_185709674
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 10:17 schreef Flav het volgende:
Gefeliciteerd Leintjuh! *O*
Geniet van jullie zoon.

Ja hoor, we zijn de maxi cosi zitverkleiner kwijt.
Ik had al een voorgevoel toen ik hem destijds bij V eruit haalde :')
Ik zal hem wel TE goed opgeborgen hebben waardoor ik hem nu nergens meer kan vinden.
En met het geheugenverlies heb ik geen idee waar.
Wij zijn een complete maxi cosi kwijt. Geen idee waar we wat dat ding hebben opgeborgen.
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 10:23 schreef pinquit het volgende:
M'n hormonen smijten met geld en ik vind het maar vervelend :')
Had verwacht dat zo'n derde niet zoveel zou kosten :+

Ik relativeer ineens alles door te vergelijken met de weekboodschappen. "dat eten we elke week gewoon op, en dit-of-dat gaat wel wat langer mee dan dat!"
Laten we nu ook nog eens best flink wat aan onze weekboodschappen kwijt zijn :') Dus het meeste wat ik WIL (en wel NU), is goedkoper dan dat dus komt er gewoon :+
Een schrale troost: ik kocht in de afgelopen maanden twee nieuwe bedden, drie kasten, een robotstofzuiger, een nieuwe droger, een maxi cosi en nog wat andere dingen. Weinig nieuwe kleding, want dat hebben we nog. Ik geloof dat deze zwangerschap me meer geld heeft gekost dan de vorige. :')
Ter verdediging: ik heb over het meeste maanden nagedacht...
  dinsdag 19 maart 2019 @ 10:35:08 #80
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185709699
Ik hoor hier niet, maar ik dacht serieus laatst dat we misschien toch maar een tweede moesten beginnen, want dan konden we het kamertje en de maxi cosi en kleertjes en beddengoed en cosleeper en speelmat en box...enz. tenminste nog een keer gebruiken 8)7
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 19 maart 2019 @ 10:38:35 #81
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_185709781
Oh, ik vind het helemaal niet vervelend om met geld te smijten. Mijn man wel trouwens. :+ Dit is mijn laatste kans om los te gaan op babyspullen, ik wil wel echt dingetjes waar ik echt blij van wordt. En ik koop wel dingen waarvan ik weet dat ik het ook weer goed kan doorverkopen, dat relativeert de kosten voor mij. :P

Flav, mocht je het niet kunnen vinden dan kun je die zitverkleiner los bijkopen.

Eb gefeliciteerd leintjuh! *O*
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_185709814
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 10:35 schreef Tink89 het volgende:
Ik hoor hier niet, maar ik dacht serieus laatst dat we misschien toch maar een tweede moesten beginnen, want dan konden we het kamertje en de maxi cosi en kleertjes en beddengoed en cosleeper en speelmat en box...enz. tenminste nog een keer gebruiken 8)7
Hier is alles aangeschaft met het idee dat het hopelijk nog een 2e (en wellicht ook 3e :P ) ronde gebruikt mag gaan worden, als ons dat gegund is. Maar eerst deze maar even baren over een maand of 3 :').

Lein gefeliciteerd *O*
  dinsdag 19 maart 2019 @ 10:47:51 #83
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_185709972
We hergebruiken voor de tweede de kinderwagen (liever zou ik een nieuwe hebben gekocht, maar te duur) en een ledikant, en een paar rompers. Dat was het. :')
Maar er zit bij ons ook wel bijna vier jaar tussen en mijn smaak ik nogal veranderlijk.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 19 maart 2019 @ 10:49:36 #84
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185710002
Ooh herkenbaar hoor :') We hebben de box, cosleeper, maxi cosi en kinderwagen die we kunnen hergebruiken (en tzt het ledikant), dus in mijn hoofd rechtvaardigt dat allerlei dure aankopen of dingen die eigenlijk niet zo nodig zijn (ja je kunt wél te veel hydrofielen hebben) :') Ik 'vergeet' dan even dat we bijna al die dingen cadeau hebben gekregen (box was zesdehandsje; MC kwam gratis bij de kinderwagen, die we cadeau kregen van ouders; ledikant was cadeau van schoonouders) en dus alleen besparen op de cosleeper :') En omdat er vorige keer vrij veel roze was (boxkleed, MC-hoes, lakentjes, etc) komt er toch nog veel nieuw spul...

Ach, ze kosten ons de rest van ons leven bakken met geld. Waarom nu dan zuunig beginnen? :s)

@Flav herkenbaar!! Ik had begin van de zwangerschap al mijn gewone kleren uit de kast gehaald en opgeborgen. Vorige week 3 dagen naar m'n kleren gezocht tot iemand een koffer opperde. Zaten ze daar in en ik kon me dat echt helemaal niet herinneren 8)7 Dus, zit 'is in een koffer? :P Ergens achter het schot, bij de kerstspullen? Verstopt tussen kleine kleertjes van V?
pi_185710084
Oh, jommes! Ik mocht haar vandaag plotseling zelf voeden via de sonde <3

Nu een beetje hoofdpijn door het blauwe licht, maar dat mag de pret niet drukken xD

Ze heeft (is te zien op het hersenfilmpje) zelfs al een beetje een slaap-waakritme, ondanks de morfine. Straks gaan ze haar opwarmen. Officieel pas om 12:50, maar ze verwachten rond 12 uur, omdat ze het zo goed doet.

En als ik morgen al om 10 uur wil buidelen dekken ze haar gewoon wat minder warm toe, wederom een wat liberalere aanpak, omdat het kan <3
pi_185710239
Wat ontzettend fijn, Djoess!
pi_185710286
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2019 20:53 schreef Sisu het volgende:
Cho,
Wat bizar dat ze niet bereikbaar waren. Dat zoiets uberhaubt mogelijk is?
Fijn dat het goed was. Ik verbaas me eigenlijk dat je kindje er nog niet is. Vannacht had ik gedroomd dat je bevallen was :o
Grapjas! Ik kan toch pas na de 21e bevallen?

Ik vertelde aan Frits dat ik vandaag weer naar het ziekenhuis moest. Zijn reactie: " Mooi, dan kan de baby geboren worden! Dan ben ik over twee nachtjes vier én broer!" Hij zal wel wat teleurgesteld zijn als hij me straks ophaalt en de baby nog in de buik zit.
pi_185710548
Gefeliciteerd Leintjuh *O*

Wij kunnen ook alles hergebruiken. Alleen de kinderwagen moet denk een duo worden ;), mocht het een jongentje zijn jongens kleertjes want alles is nu roze 8)7
pi_185710887
Ik heb zelfs de kleertjes tot nu toe op 1 ding na alles unisex :7. En dat ligt ergens goed verstopt in huis tegen nieuwsgierige mensen die denken dat ze in mijn commode iets genderstereotyperends kunnen vinden aan kleur/patroon.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 11:46:56 #90
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185711172


Het begint wel ergens op te lijken O+ *O*
Kind heeft straks dr eigen vliegend tapijt!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 19 maart 2019 @ 11:51:02 #91
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_185711270
Wat leuk pinq O+ Dat kleed is echt geweldig!

Begin het nu wel een beetje benauwd te krijgen. Jeetje, zo ver ben ik echt nog niet met de babykamer/babyboekje. 35 weken en ik moet nog zoveel dingen kopen, afmaken en ophalen. :%

[ Bericht 25% gewijzigd door Mariposas op 19-03-2019 11:58:44 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_185711410
Wat fijn Djoess! O+

@Stroopwafelmeisje hij is terecht!
Ik wist zeker dat ik hem bij andere baby spullen had opgeborgen. En indd in een doos op zolder met reserve wielen en regen kap voor de kinderwagen lag ie w/
Ik kan weer rustig slapen haha.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 12:01:53 #93
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185711456
Bella hoe veel schelen N en de baby straks?

Pinq, wat lief zo O+
  dinsdag 19 maart 2019 @ 12:31:26 #94
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_185711916
Pinq heeft een pinterest baby kamer 😍 heel mooi!

Het lijkt wel dat het tapijt een beetje opkrult, wellicht is het handig om onder de randen iets te plakken om te voorkomen dat je ‘s nachts met je slaperige hoofd struikelt. Dat zou mij overkomen.

Net mijn lieve schoonmama op de koffie gehad. Ze heeft boodschappen gehaald voor de komende dagen. De schat is zo blij dat ze oma gaat worden ❤

Mijn bloeddruk blijft een dingetje dus morgen extra controle bij de VK. Spannend! Donderdag is de uitgerekende datum. Wat is dat toch snel gegaan
  dinsdag 19 maart 2019 @ 12:39:45 #95
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185712058
Ja VFT, had 't kleed net verplaatst voordat ik de foto maakte :P ik zet tzt de commode erop, want het past eigenlijk nettttt niet!
Het lag eigenlijk op de vloer bij het voeteneind van ons bed :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_185712195
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 12:01 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Bella hoe veel schelen N en de baby straks?

Pinq, wat lief zo O+
1 jaar en 9 maanden. Of heb je dan geen duo kinderwagen nodig? Ik moet mij daar nog heel erg in verdiepen. Hoeveel schelen jou kindjes straks als de baby geboren is? Ook zo iets toch? O+
pi_185712215
@:Pinquit die commode O+ waar is die van?
  dinsdag 19 maart 2019 @ 12:51:23 #98
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185712335
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 12:46 schreef BellaaElisa het volgende:
@:Pinquit die commode O+ waar is die van?
Ikea! Maar hij is maar 40cm diep, dus er past geen normaal aankleedkussen op. Daarom moest ik dus uiteindelijk toch dat belachelijk dure maar oh zo schattige en mooie verschoonmandje kopen O+ :+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_185712349
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 11:19 schreef BellaaElisa het volgende:
Gefeliciteerd Leintjuh *O*

Wij kunnen ook alles hergebruiken. Alleen de kinderwagen moet denk een duo worden ;), mocht het een jongentje zijn jongens kleertjes want alles is nu roze 8)7
Meerijdplankje? Onze oudste en (straks) middelste schelen 1 jaar en 11 maanden, meerijdplankje was een groot succes.
pi_185712359
@BellaaElisa baby en V schelen straks 1 jaar en 8 maanden. Hier gewoon de oude kinderwagen en een draagdoek aangeschaft. Ook gaan we voor een kidsit, geen idee of V daarop blijft zitten maar een duo wagen lijkt ons overbodig (en duur) voor die korte periode.

Ben van plan baby veel in de draagdoek te doen zodat ik mijn handen vrij heb voor V.
V heeft ook veel in de tula gezeten toen hij klein was maar een doek lijkt me nu comfortabeler :)
  dinsdag 19 maart 2019 @ 13:28:12 #101
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185713039
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 12:46 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

1 jaar en 9 maanden. Of heb je dan geen duo kinderwagen nodig? Ik moet mij daar nog heel erg in verdiepen. Hoeveel schelen jou kindjes straks als de baby geboren is? Ook zo iets toch? O+
Ja, klopt! Wij hebben geen duowagen gekocht, omdat dochter al heel goed en veel loopt. Wel hebben we een meerijdplankje gevraagd als kraamcadeautje en hebben we voor zowel baby als dochter draagopties. Voor dagjes weg oid willen we misschien nog een goedkope buggy op de kop tikken, maar we wachten even af of we die wel missen.
Duowagen leek ons ook niet handig, omdat dochter nu al bijna uit de zitting van de wandelwagen groeit. Echt lang zal ze dus niet in zo'n dure wagen passen.

Ik zou het als ik jou was even aankijken. Als N dan nog niet goed loopt, of juist zo goed dat ze overal heen rent, is het misschien wel de moeite waard voor jullie!
pi_185713339
Extra check bij de verloskundige gehad, de kleine doet het erg goed, hartslag en groei zijn prima.
Ik ben idd ruim 5 kilo afgevallen, voor nu geen reden tot paniek maar ze gaan het wel beter in de gaten houden en dus mag ik voorlopig iedere 2 weken op controle komen. Ook is mijn eetpatroon onder de loep genomen. Voor nu mag ik het vlees even skippen (vervangen door kipfilet op volkoren/meergranen brood, extra eitje etc) en ook de aardappels mag ik even laten voor wat ze zijn. De focus moet meer op zuivel, fruit, groente en granen liggen zolang mijn eetlust nog niet is wat het wezen moet.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 14:27:51 #103
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_185713957
Mag ik ook in de op?
September: ***Joene en Ticootje (twins)***
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 14:30:47 #104
149959 SQ
snelle trees
pi_185714000
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 14:27 schreef Ticootje het volgende:
Mag ik ook in de op?
September: ***Joene en Ticootje (twins)***
Check! De eerste FOK!tweeling volgens mij :D
disclaimer
  dinsdag 19 maart 2019 @ 14:56:52 #105
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_185714419
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 14:30 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Check! De eerste FOK!tweeling volgens mij :D
Primeurtje. !!! Jeej!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 14:56:57 #106
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_185714423
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2019 20:30 schreef douche-eendje het volgende:
Uitgerekende data:

21 maart: VenusFlyTrap (jongen)

1 april: Cholula
19 april: Rebubbled
19 april: Flav
28 april: CaVaBien

12 mei: Ceviche
20 mei: Sisu
20 mei: Pinquit
24 mei: dodoria
Eind mei: Elamanilo

22 juni: douche-eendje
Eind juni: BobbyMcGee

Half augustus: Minarosa
24 augustus: stippelrientje

September: ***Joene en Ticootje (twins)***

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!
Aaaaahhhh ik sta bovenaan! ❤❤❤

Whoopje, wat een rollercoaster. Red je het nog wel een beetje? Komt nu zo veel tegelijk op je pad ☹
pi_185715290
Leintje gefeliciteerd!!
Schudden voor gebruik
pi_185717612
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 14:56 schreef VenusFlyTrap het volgende:

[..]

Aaaaahhhh ik sta bovenaan! ❤❤❤

Whoopje, wat een rollercoaster. Red je het nog wel een beetje? Komt nu zo veel tegelijk op je pad ☹
Ja en nee, ik heb het best zwaar maar ben wel wat knoppen aan het omzetten. Ik heb ook wat extra hulp ingeschakeld daarbij omdat ik toch wel erg het gevoel heb het alleen te moeten doen. Hopelijk haalt dat ook wat stress bij me weg. Lief dat je er naar vraagt!
  dinsdag 19 maart 2019 @ 17:35:40 #109
426379 elamanilo
elämänilo
pi_185717803
*O* Wow Leintjuh, van harte gefeliciteerd met je zoon! Wat een toffe naam heeft hij. Knuffelze O+

Djoess, ohh wat ongelooflijk spannend zullen deze dagen zijn. En tegelijk word je waarschijnlijk meer geleefd... Fijn dat je je grote vlug ook weer kunt zien en morgen bundelen O+ Genietze! Ik blijf meeduimen. :*
  dinsdag 19 maart 2019 @ 17:37:04 #110
426379 elamanilo
elämänilo
pi_185717822
Nohhhh Pinq, wat een idyllisch plekje! O+ O+ O+
  dinsdag 19 maart 2019 @ 17:57:26 #111
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_185718242


Eerste kleertjes zijn al gekocht.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 18:23:02 #112
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_185718773
Pinq wat een heerlijk plekje voor je dochter O+

VFT bovenaan de lijst *O*

Ticootje die kleertjes O+. Het gele pakje heb ik ook liggen, het is echt zo schattig klein.

Even onder een spoiler van me afschrijven...Gelieve niet te quoten, wellicht haal ik het zo weer weg ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 15% gewijzigd door douche-eendje op 19-03-2019 20:48:58 ]
pi_185718906
Zo'n kidsit plankje heb ik nog niet aan gedacht. Misschien om dat te overwegen dan want zo'n wagen gaat ook best in je portomonee zitten, wel zou ik geen nieuwe wagen aanschaffen maar eentje via marktplaats! Maar die kidsit is ook een goede oplossing bedankt!

Ticootje (autocorrectie maakte er Taco van) zo schattig! Hoeveel weken ben je nu? O+
  dinsdag 19 maart 2019 @ 18:38:36 #114
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_185719139
@douche-eendje
^O^ goed gedaan! Dat ze het überhaupt geprobeerd hebben :') zeker als er een afdeling personeelszaken oid is mag je toch wel verwachten dat ze dat wel weten. Wat een poeperds :')

@Ticootje
Wat een bijzondere echo's! En die pakjes zijn echt superschattig O+
  dinsdag 19 maart 2019 @ 18:38:55 #115
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_185719150
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 18:29 schreef BellaaElisa het volgende:
Zo'n kidsit plankje heb ik nog niet aan gedacht. Misschien om dat te overwegen dan want zo'n wagen gaat ook best in je portomonee zitten, wel zou ik geen nieuwe wagen aanschaffen maar eentje via marktplaats! Maar die kidsit is ook een goede oplossing bedankt!

Ticootje (autocorrectie maakte er Taco van) zo schattig! Hoeveel weken ben je nu? O+
Zeg maar 12
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 19:09:45 #116
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185719905
Mooie echo's Tico O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_185721584
Ticootje, wat een schattige pakjes en mooie echo's! <3

Douche-eendje, wat assertiviteit kan in dit geval geen kwaad, je hebt daar gewoon recht op ;)
  dinsdag 19 maart 2019 @ 20:33:55 #118
426379 elamanilo
elämänilo
pi_185722404
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 18:29 schreef BellaaElisa het volgende:
Zo'n kidsit plankje heb ik nog niet aan gedacht. Misschien om dat te overwegen dan want zo'n wagen gaat ook best in je portomonee zitten, wel zou ik geen nieuwe wagen aanschaffen maar eentje via marktplaats! Maar die kidsit is ook een goede oplossing bedankt!

Ticootje (autocorrectie maakte er Taco van) zo schattig! Hoeveel weken ben je nu? O+
Baby in de draagdoek en je oudste in de wandelwagen. Of de oudste in de Ringsling en je baby in kinderwagen. (Ligt er aan hoe ver je van plan bent te wandelen of waarheen oid). En als je met je lief erbij bent kan een van jullie een van beide dragen in doek of sling/een wagen besturen. Of jullie kunnen dan beide een losse wagen of buggy besturen. Net wat je fijn vindt (wij maken zelf altijd ruzie om wie de baby in de draagdoek mag, want dat vinden we allebei relaxed ;) )

Dus je kunt dan af met een losse kinderwagen die om te bouwen is tot wandelwagen (wellicht heb je die nog). En een buggy. En draagdoek, maar dat is sowieso een handige met nog een kindje erbij natuurlijk.

Hier overigens geen wagens, enkel draagdoeken. O+
  dinsdag 19 maart 2019 @ 20:34:39 #119
426379 elamanilo
elämänilo
pi_185722432
Wow, bijzonder Ticootje, twee baby’tjes samen in je buik. Wat een schattige pakjes ook al!
pi_185722659
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 17:57 schreef Ticootje het volgende:
[ afbeelding ]

Eerste kleertjes zijn al gekocht.
O+ O+

Bijzondere echo en wát een leuke kleertjes!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_185724148
Leintjuh gefeliciteerd!! Wat een ontzettend goed nieuws.

Djoess, het klinkt alsof jij ook grootse belangrijke stappen aan het zetten bent. Ik duim voor de komende dagen.

Ineens zijn Flav en ik nummer 3.. Wow. Morgen mijn laatste werkdag.

Whoopje, ik vind je zo dapper en sterk!

Iemand opperde een fok blessing/babyshower (op de vorige pagina en kan niet even koekeloeren) en I'm down. Ik organiseer ook wel graag dingen. Dus als er meer gegadigden zijn, dan wil ik me daar best voor inzetten. :Y
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 21:32:49 #122
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_185724905
Tof idee, count me in!
pi_185725178
@Rebubbled doe eens even niet :o
Ben er nog niet klaar voor om 3e te staan haha!
Al hoewel het al een paar dagen lichtjes rommelt en ik daar best zenuwachtig van word.
pi_185725578
Tricootje leuke outfits zeg!
Schudden voor gebruik
pi_185725808
Hier kan ik al vanaf dag 1 geen fruit (en vlees) verdragen... ik heb maar extra vit c geslikt in de tussentijd. Maar vandaag echt een mega craving naar mandarijnen.

Gelukkig vond ik er een paar in de fruitmand O+

Ik las iets over chocolade niet meer lekker vinden... ik heb het eigenlijk met al het koek, snoep, fris of iets met een smaakje en snack gedoe. Nu mag ik het allemaal weer eten en vind ik het gewoon echt niet lekker :')

Groente, havermout, belegen kaas, bruuuuuine boterhammen met zo een lekkere korst en roomboter daarin tegen O+ je kunt mij er wakker voor maken..... dat gebeurd geregeld trouwens :@
Schudden voor gebruik
pi_185725878
Hier is trouwens het gevecht om het voedingskussen begonnen...

Mijn meneer denkt ermee te mogen slapen :(

Maar ik lig zonder gewoon niet lekker meer. Dus ik gebruik s'nachts wel eens geweld :p :@
Schudden voor gebruik
pi_185726473
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 14:30 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Check! De eerste FOK!tweeling volgens mij :D
:N de tweede dan :D
Wat leuk O+
pi_185726750
Enorm leuk die twee pakjes zo <3

Vanmiddag is mijn grote geweest, zijn we allebei enorm van opgeknapt.
vanavond mijn mini voor het eerst horen huilen en ik wist meteen niet meer wat ik moest doen :P

Ennieweej. Morgen de MRI en ik poep 7 kleuren. Terwijl je toch zou zeggen dat met continue goede EEG's en goede echo's dit ook wel zal meevallen... Maarja, dan staat er weer zo'n mutserige verpleegkundige die ik nog nooit eerder gezien had een beetje negatief te doen en dan ben je mij alweer verloren. Steeds voor ik moet gaan slapen, natuurlijk.

Stiekem heb ik ook het gevoel nog niet 'bevallen' te zijn. Ik ' heb' ook nog geen baby, terwijl ze er al hartstikke is. Ik denk dat dat donderdag komt, na de uitslag. Maar tot dan kom ik hier maar een beetje meekijken en spuien nog. As dat mag.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 19 maart 2019 @ 22:46:43 #129
269689 crew  Viv
pi_185727272
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 22:23 schreef Djoess het volgende:
Ennieweej. Morgen de MRI en ik poep 7 kleuren. Terwijl je toch zou zeggen dat met continue goede EEG's en goede echo's dit ook wel zal meevallen... Maarja, dan staat er weer zo'n mutserige verpleegkundige die ik nog nooit eerder gezien had een beetje negatief te doen en dan ben je mij alweer verloren. Steeds voor ik moet gaan slapen, natuurlijk.

Stiekem heb ik ook het gevoel nog niet 'bevallen' te zijn. Ik ' heb' ook nog geen baby, terwijl ze er al hartstikke is. Ik denk dat dat donderdag komt, na de uitslag. Maar tot dan kom ik hier maar een beetje meekijken en spuien nog. As dat mag.
Natuurlijk mag dat! :* Wat zenuwslopend moet dat zijn, die uitslag bepaalt immers het toekomstbeeld voor deze baby. In de hele nabije toekomst ga je gelukkig alvast heel veel knuffelen met haar. *;
En wat stom van die verpleegkundige. }:|
  dinsdag 19 maart 2019 @ 23:12:31 #130
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_185727881
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 21:55 schreef Stippelrientje het volgende:
Hier is trouwens het gevecht om het voedingskussen begonnen...

Mijn meneer denkt ermee te mogen slapen :(

Maar ik lig zonder gewoon niet lekker meer. Dus ik gebruik s'nachts wel eens geweld :p :@
Ik ben ook weleens enorm boos geweest 's nachts, omdat ik me nauwelijks om kon draaien door pijn in m'n bekken/bekken dat vast zit, en dan lig ik ingeklemd tussen m'n vriend en de kat en dan is het uiteraard superwarm en zij maar doorslapen natuurlijk :(
Soms lijkt het wel alsof het de kat niks interesseert ;(
Maar als ik een van hen weg heb gekregen en ik ben omgedraaid gaat het wel weer :')
Ik zou je vriend zeggen dat hij er dan maar zelf 1 koopt. Wat een mallerd :P
pi_185728709
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 22:46 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Natuurlijk mag dat! :* Wat zenuwslopend moet dat zijn, die uitslag bepaalt immers het toekomstbeeld voor deze baby. In de hele nabije toekomst ga je gelukkig alvast heel veel knuffelen met haar. *;
En wat stom van die verpleegkundige. }:|
Nu zei de kraamverzorgster "Ja, maar dat is wel een beetje hoe sommige mensen proberen te laten merken dat ze begrijpen dat het best spannend voor je is. Het komt er een beetje rottig uit, maar misschien helpt het je om er zo over te denken."
Misschien helpt het die mensen om dan gewoon hun mond te houden _O-
pi_185730226
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 21:15 schreef Rebubbled het volgende:

Iemand opperde een fok blessing/babyshower (op de vorige pagina en kan niet even koekeloeren) en I'm down. Ik organiseer ook wel graag dingen. Dus als er meer gegadigden zijn, dan wil ik me daar best voor inzetten. :Y
yep, dat was ik. Kunnen we het online doen? Dan kan ik er ook een beetje bij zijn. Allemaal wat lekkers in huis halen, en op een afgesproken tijd gezellig samen fokken, inspirerende filmpjes, berichtjes, quotes etc delen. Of een mooie film kijken, allemaal tegelijk? En daar dan lekker over keuvelen online? Net alsof we allemaal naast elkaar op de bank zitten O+
pi_185730232
Djoes ik ga voor je duimen. Lastig dat je zo tussen hoop en vrees in zit nu. Afwachten wat donderdag brengt klinkt misschien makkelijker dan het is. Sterkte! (En weg met die vervelende negatieve mensen zeg, daar zit je dus echt niet op te wachten nu!)

Whoop ik vind je sterk en knap hoe je dit allemaal alleen doet!

Ticootje wat een poepige outfits, heerlijk! Ik krijg er spontaan weer klapperende eierstokken van :o

Stippelrientje: man moet maar eens even heel goed begrijpen dat dat kussen voor jou is. Is hij nu helemaal belatafeld?! Mijn man kan ook zo onbenullig zijn soms. Was ik naar huis gegaan vanuit m'n werk omdat ik zoveel krampen had, klaagt mijn man dat hij ook buikpijn heeft.... lapzwans! Dat is toch niet hetzelfde! |:(
pi_185730333
Sommige mannen hebben ook echt zwangerschapskwaaltjes ^^,

Dus wie weet leeft hij zo mee met jouw buikpijn/kramp, dat hij het ook heeft. Hihi

Mijn meneer snurkt zo ontzettend, met zo een worstkussen is dat nog honderd keer erger... ik ga hem niet vertellen dat hij er ook een kan kopen :P
Schudden voor gebruik
pi_185730336
Wat spannend Djoess!
Schudden voor gebruik
  woensdag 20 maart 2019 @ 07:12:17 #136
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185730821
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 21:39 schreef Flav het volgende:
@:Rebubbled doe eens even niet :o
Ben er nog niet klaar voor om 3e te staan haha!
Al hoewel het al een paar dagen lichtjes rommelt en ik daar best zenuwachtig van word.
Ik sta niet in de op, maar hoor nog wel boven je. Als je het een geruststellend idee vind, bedenk dan dat je pas 4e staat :P

Djoess, wat fijn dat je grote langs is geweest! Hoe is de nacht geweest bij het opwarmen van T? En mag je nou vandaag lekker veel buidelen met haar? O+

Wat een leuk idee, een online/fok!-mother blessing! O+ Voor mij waarschijnlijk wat te laat, maar dit is wel waarom ik van fok! hou O+
  woensdag 20 maart 2019 @ 07:16:52 #137
149959 SQ
snelle trees
pi_185730834
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 22:11 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

:N de tweede dan :D
Wat leuk O+
Ooh ja, oeps! Komt omdat jouw man er nooit bij genoemd wordt, daardoor slaan mijn hersenen dat niet op :@ :P
disclaimer
pi_185731105
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 23:44 schreef Djoess het volgende:

[..]

Nu zei de kraamverzorgster "Ja, maar dat is wel een beetje hoe sommige mensen proberen te laten merken dat ze begrijpen dat het best spannend voor je is. Het komt er een beetje rottig uit, maar misschien helpt het je om er zo over te denken."
Misschien helpt het die mensen om dan gewoon hun mond te houden _O-
Dat is ook hoe sommige mensen reageren als je in een medisch traject zit om zwanger te worden. Soms weet men gewoon niet beter inderdaad :X.

Djoess, ik duim voor jou en mooie T. Voor een goede uitslag MRI, dat jullie snel naar dichterbij-huis mogen en straks gewoon fijn thuis zijn, als gezin. Dat het gevoel van 'je bent bevallen en je hebt een prachtig kind op de wereld gezet', mag gaan groeien als deze zorgen straks wegvallen. Dat jullie gewoon uren kunnen knuffelen, want dat kan gewoon. En vooral dat je grote, straks de grote mag zijn en T het kleine zusje O+
pi_185731171
Ja, vandaag mag er geknuffeld worden <3

Vanmiddag na mijn dosis antibiotica ga ik erheen en dan laat ik het maar over me heen komen. Ik vind het best spannend. Ook voor haar. Ze is nog nooit opgetild om geknuffeld of vastgehouden te worden, alleen maar om verplaatst of ingepakt te worden. Ik ben ook benieuwd of ze haar willen wegen. Bij geboorte woog ze bijna 3300 gram, maar ze heeft geen spekkies meer op haar armen.

Het sabbelen op de speen gaat overigens wel als een tiet, dus ik denk dat het drinken wel goed gaat komen, als ze eenmaal de connectie ‘zuigen = voer’ maakt. Gisteren ging ze huilen toen haar speen kwijt was (ze trok m er zelf steeds uit als een échte baby ;') )je kon me opvegen.

En vanmiddag komt mijn grote weer, want ik ben jarig. Al ben ik de afgelopen dagen al een paar keer 10 jaar ouder geworden xD
pi_185731223
quote:
17s.gif Op woensdag 20 maart 2019 07:57 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Dat is ook hoe sommige mensen reageren als je in een medisch traject zit om zwanger te worden. Soms weet men gewoon niet beter inderdaad :X.

Djoess, ik duim voor jou en mooie T. Voor een goede uitslag MRI, dat jullie snel naar dichterbij-huis mogen en straks gewoon fijn thuis zijn, als gezin. Dat het gevoel van 'je bent bevallen en je hebt een prachtig kind op de wereld gezet', mag gaan groeien als deze zorgen straks wegvallen. Dat jullie gewoon uren kunnen knuffelen, want dat kan gewoon. En vooral dat je grote, straks de grote mag zijn en T het kleine zusje O+
Ik kijk er zo naar uit <3

Ja, dat zijn die mensen die dingen zeggen als “heftig voor je dat het niet lukt, je maakt je zeker wel zorgen dat het HELEMAAL NOOIT gaat lukken.” / “Zonder kind(eren)/2e/3e kind kan je ook een leuk leven hebben hoor!” Zeg dan niks.

De kraam bracht het voor mij beter. “Ja, die mri. En dan? Dan zeggen ze ‘er zit een stipje in het taalcentrum, ze krijgt later misschien last met leten lezen en schrijven. Maar weet jij dat? Of je ergens niet zo goed in bent omdat je misschien ook een kleine bewchadiging hebt, of omdat het gewoon écht niet je ding is? Nee hoor, motorische dingen zetten we een fysio op, voor praten een logopediste, maar ook dat kan altijd.”
  woensdag 20 maart 2019 @ 08:26:32 #141
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185731378
Oooh Djoess, vandaag knuffelen O+ zo fijn! Eindelijk!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_185731669
Wat fijn, Djoess, heerlijk knuffelen!
  woensdag 20 maart 2019 @ 09:00:11 #143
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_185731742
Gefeliciteerd Djoes dat het een hele mooie verjaardag gaat worden met goede uitslagen en heel veel baby knuffels
  woensdag 20 maart 2019 @ 09:25:18 #144
480396 Sisu
Oudgediende
pi_185731982
Djoess, ik ben het helemaal eens met je kraam. Zo sta ik er ook in hoor. Ignorance is bliss. In ieder geval wel vaak! stel je voor dat je nu alles zou weten. Man. Je durft dan toch gewoon niks meer?
Jouw kleintje doet het vast geweldig! Denk aan jullie en hoop op een goede uitslag. Krijg je die trouwens direct of morgen oid?

Ik bracht net ro naar school en was daarna echt gemaakt van emotionele blubber. Ze vind afscheid nemen momenteel verschrikkelijk. Zo gauw ik uit beeld ben is het vaak snel weer over, maar toch..
heb mezelf maar verwend met papaya en mango. Citrusvruchten.. echt. Bestaat er íets lekkerders? O+
Verder lag ik vannacht weer heel vaak wakker vanwege harde buiken. Het lijkt soms niet op te houden. Mn vk blijft adviseren om minder te gaan werken, maar hoe dan? Ik heb toch ook Mn salaris nodig. Er komen veel dure rekeningen aan voor ons dus elke euro is nu echt even meegenomen.
Dus ja.. zorgen enzo.. en als zwangere lijken die altijd 100x zo erg :'(
Zonder hoop geen leven.
pi_185731993
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 21:39 schreef Flav het volgende:
@:Rebubbled doe eens even niet :o
Ben er nog niet klaar voor om 3e te staan haha!
Al hoewel het al een paar dagen lichtjes rommelt en ik daar best zenuwachtig van word.
Haha ja dat dus. Ze moet echt nog eventjes blijven zitten hoor. Het bevalbad is nog niet in huis. :P Hopelijk is Stroopwafel ons voor.

@Djoess, gefeliciteerd met je verjaardag!

@dodoria, via Skype of hoe zie je dit voor je? :D
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  woensdag 20 maart 2019 @ 09:29:49 #146
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_185732044
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2019 09:25 schreef Sisu het volgende:
Djoess, ik ben het helemaal eens met je kraam. Zo sta ik er ook in hoor. Ignorance is bliss. In ieder geval wel vaak! stel je voor dat je nu alles zou weten. Man. Je durft dan toch gewoon niks meer?
Jouw kleintje doet het vast geweldig! Denk aan jullie en hoop op een goede uitslag. Krijg je die trouwens direct of morgen oid?

Ik bracht net ro naar school en was daarna echt gemaakt van emotionele blubber. Ze vind afscheid nemen momenteel verschrikkelijk. Zo gauw ik uit beeld ben is het vaak snel weer over, maar toch..
heb mezelf maar verwend met papaya en mango. Citrusvruchten.. echt. Bestaat er íets lekkerders? O+
Verder lag ik vannacht weer heel vaak wakker vanwege harde buiken. Het lijkt soms niet op te houden. Mn vk blijft adviseren om minder te gaan werken, maar hoe dan? Ik heb toch ook Mn salaris nodig. Er komen veel dure rekeningen aan voor ons dus elke euro is nu echt even meegenomen.
Dus ja.. zorgen enzo.. en als zwangere lijken die altijd 100x zo erg :'(
Ik denk dat je verloskundige bedoelt dat je je gedeeltelijk ziek zou kunnen gaan melden, dan krijg je nog wel gewoon salaris uiteraard.
pi_185732179
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2019 09:25 schreef Sisu het volgende:
Djoess, ik ben het helemaal eens met je kraam. Zo sta ik er ook in hoor. Ignorance is bliss. In ieder geval wel vaak! stel je voor dat je nu alles zou weten. Man. Je durft dan toch gewoon niks meer?
Jouw kleintje doet het vast geweldig! Denk aan jullie en hoop op een goede uitslag. Krijg je die trouwens direct of morgen oid?

Ik bracht net ro naar school en was daarna echt gemaakt van emotionele blubber. Ze vind afscheid nemen momenteel verschrikkelijk. Zo gauw ik uit beeld ben is het vaak snel weer over, maar toch..
heb mezelf maar verwend met papaya en mango. Citrusvruchten.. echt. Bestaat er íets lekkerders? O+
Verder lag ik vannacht weer heel vaak wakker vanwege harde buiken. Het lijkt soms niet op te houden. Mn vk blijft adviseren om minder te gaan werken, maar hoe dan? Ik heb toch ook Mn salaris nodig. Er komen veel dure rekeningen aan voor ons dus elke euro is nu echt even meegenomen.
Dus ja.. zorgen enzo.. en als zwangere lijken die altijd 100x zo erg :'(
Je gedeeltelijk ziek laten melden.

Bij de 1e werkte ik 5x8. Ik moest van de vk ook minder gaan werken en toen ben ik 3x8 gaan werken en daarna 3x4
Gewoon met doorbetaling van salaris.

Vraag een afspraak bij de bedrijfsarts aan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 20 maart 2019 @ 09:40:21 #148
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_185732203
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2019 09:25 schreef Sisu het volgende:
Djoess, ik ben het helemaal eens met je kraam. Zo sta ik er ook in hoor. Ignorance is bliss. In ieder geval wel vaak! stel je voor dat je nu alles zou weten. Man. Je durft dan toch gewoon niks meer?
Jouw kleintje doet het vast geweldig! Denk aan jullie en hoop op een goede uitslag. Krijg je die trouwens direct of morgen oid?

Ik bracht net ro naar school en was daarna echt gemaakt van emotionele blubber. Ze vind afscheid nemen momenteel verschrikkelijk. Zo gauw ik uit beeld ben is het vaak snel weer over, maar toch..
heb mezelf maar verwend met papaya en mango. Citrusvruchten.. echt. Bestaat er íets lekkerders? O+
Verder lag ik vannacht weer heel vaak wakker vanwege harde buiken. Het lijkt soms niet op te houden. Mn vk blijft adviseren om minder te gaan werken, maar hoe dan? Ik heb toch ook Mn salaris nodig. Er komen veel dure rekeningen aan voor ons dus elke euro is nu echt even meegenomen.
Dus ja.. zorgen enzo.. en als zwangere lijken die altijd 100x zo erg :'(
Als je wegens klachten minder moet werken dan word je toch gedeeltelijk ziekgemeld? Daar lever je geen salaris op in hoor! :* gewoon aangeven dat t niet goed gaat, fat je vk adviseert om voor de baby rustiger aan te doen en dat je naar de bedrijfsarts wilt (indien school daar niet zelf mee komt).
Kwak
pi_185732246
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2019 09:25 schreef Sisu het volgende:
Mn vk blijft adviseren om minder te gaan werken, maar hoe dan? Ik heb toch ook Mn salaris nodig. Er komen veel dure rekeningen aan voor ons dus elke euro is nu echt even meegenomen.
Ziekmelden, eventueel deels. Als je zwanger bent mag dat gewoon en wordt het aangevuld door het UWV. Zéker als het op advies van je vk is. Echt hoor, doen. Je gezondheid en je baby gaan nu voor. :*

(spuit 11 maar toch)
pi_185732491
Succes vandaag Djoess! En gefeliciteerd met je verjaardag. Geef je ook aan dat sommige opmerkingen heel onprettig zijn?

Ik sluit me aan bij de rest, Sisu. Het minder werken is gerelateerd aan je zwangerschap en dat gaat je geen salaris kosten, hooguit dat je reiskostenvergoeding omlaag gaat, maar dat is logisch.
pi_185733031
@Sisu maak een afspraak bij de bedrijfsarts.
Je moet echt aan jezelf denken nu.
Ik ben door bekkenklachten met 28 moeten stoppen met werken, deels advies van de verloskundige en fysio maar ook door pushen van vriendlief.
Ik ben zo blij dat hij dat gedaan heeft want anders had ik aanstaande vrijdag pas mijn laatste werkdag.
Ik ben heel eigenwijs en geef niet graag toe dat iets niet meer gaat.
De harde buiken zijn minder en de bekkenpijn is nu goed te doen.
Er zijn mensen die zich om minder ziekmelden, dat was ook een van de redenen om het toch te doen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 20 maart 2019 @ 11:12:05 #152
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_185733767
ik heb een vraag, en ben benieuwd hoe jullie daar over denken als aanstaande mama's.

Wat ik begrijp met al de vaccinaties die kleintjes krijgen *ben me nog verder aan het inlezen* is het zo dat tot de eerste vaccinatie kinderen toch wel onbeschermd zijn. Voor kinkhoest kun je als zwangere een enting halen (dktp tussen week 28 en 34 als ik het goed heb).

Hoe zit het nu met het volgende, als vrienden ervoor kiezen om hun kinderen niet te vaccineren, hun goed recht. En wij kiezen ervoor om iig hun kinderen dan niet op bezoek te laten komen. Hoe zit het dan met partner die daar op bezoek zou gaan, en dan met name voor kinkhoest. Risico qua overdracht? Partner zelf ook laten vaccineren voor kinkhoest?

Hoe gaan jullie daarmee om, en dan vooral in de eerste zeer kwetsbare periode?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 20 maart 2019 @ 11:20:11 #153
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185733933
Partner heeft als het goed is een betere weerstand dan pasgeborene, en daarmee is de kans dat hij zelf kinkhoest krijgt best wel heel klein. Moet het ook nog aanwezig zijn bij het betrefte gezin uiteraard, wil het overgedragen worden.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 20 maart 2019 @ 11:21:01 #154
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185733955
Overigens zou ik m'n partner in de eerste kwetsbare periode gewoon bij mij thuis willen hebben :P vrinden bezoeken komt wel weer na die 6 weken hoor :+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 20 maart 2019 @ 11:21:47 #155
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185733978
Hee maar Ynske, ben je zwanger? O+ ik zag je pasgeleden ook al posten hier!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_185734003
Djoess gefeliciteerd *O* hopelijk een mooie MRI vandaag als cadeau! Succes komt vast goed :* O+
pi_185734023
Tsja, ik zou denk ik zulke mensen niet in mijn omgeving willen hebben :@ maar hey, gelukkig ken ik mijn vrienden goed en zijn het allemaal godzijdank pro-vaccinatie-mensen.
Het overdrachtrisico vind ik lastig in te schatten. Ja, je partner heeft weerstand, maar vaccinatie zal nooit garanderen dat het 100% beschermd. Wel kan het zorgen voor een milder ziekte-verloop en minder complicaties, bijvoorbeeld. Of je bent toevallig net die non-responder
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 20 maart 2019 @ 11:24:34 #158
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_185734028
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 11:21 schreef pinquit het volgende:
Overigens zou ik m'n partner in de eerste kwetsbare periode gewoon bij mij thuis willen hebben :P vrinden bezoeken komt wel weer na die 6 weken hoor :+
hahhahaha, hij is zeker welkom :+

vroegen ons alleen af of hij daar wel gewoon langs kon gaan, mocht dat voor willen komen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 20 maart 2019 @ 11:24:56 #159
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_185734038
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 11:21 schreef pinquit het volgende:
Hee maar Ynske, ben je zwanger? O+ ik zag je pasgeleden ook al posten hier!
:Y :s) O+
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 20 maart 2019 @ 11:26:24 #160
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185734061
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 11:24 schreef Ynske het volgende:

[..]

:Y :s) O+
Ooh wat heerlijk! *O* gefeliciteerd! Gaat alles goed? Hoe ver ben je? O+ O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 20 maart 2019 @ 11:27:05 #161
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_185734073
quote:
17s.gif Op woensdag 20 maart 2019 11:24 schreef douche-eendje het volgende:
Tsja, ik zou denk ik zulke mensen niet in mijn omgeving willen hebben :@ maar hey, gelukkig ken ik mijn vrienden goed en zijn het allemaal godzijdank pro-vaccinatie-mensen.
Het overdrachtrisico vind ik lastig in te schatten. Ja, je partner heeft weerstand, maar vaccinatie zal nooit 100% bescherming bieden. Wel kan het zorgen voor een milder ziekte-verloop en minder complicaties.
ik denk dat het moeilijk is om zo'n uitspraak te doen, want ook mensen van wie je het niet verwacht blijken niet te willen vaccineren, of mensen die je in de winkel of collega's of bij opvang etc tegenkomt kunnen ervoor kiezen om niet te vaccineren en dat weet je dan niet eens.

het is het goed recht van mensen om die keuze te maken, maar dat wil niet zeggen dat ik *bewust* een kleintje eraan bloot wil stellen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 20 maart 2019 @ 11:27:32 #162
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_185734083
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 11:26 schreef pinquit het volgende:

[..]

Ooh wat heerlijk! *O* gefeliciteerd! Gaat alles goed? Hoe ver ben je? O+ O+
Dank je! O+
Alles gaat prima hier tot nu toe. Morgen op de helft.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_185734126
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 11:27 schreef Ynske het volgende:

[..]

Dank je! O+
Alles gaat prima hier tot nu toe. Morgen op de helft.
Gefeliciteerd! *O* O+
pi_185734149
@June. hoe gaat het met jou? Wij zijn geloof ik even ver zwanger O+
pi_185734299
Gefeliciteerd Ynske!

Ik lag vandaag voor de derde dag op rij aan de ctg. Ik blijf de kleine slecht voelen, maar dat komt waarschijnlijk door de harde buiken. Op het hartfilmpje laat hij wel beweging zien, al blijft zijn hartslag wat vlak. Even kijken hoe dit zich de komende dagen gaat ontwikkelen. Ik houd hem toch graag nog een paar dagen binnenboord.
pi_185734325
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 11:27 schreef Ynske het volgende:

[..]

ik denk dat het moeilijk is om zo'n uitspraak te doen, want ook mensen van wie je het niet verwacht blijken niet te willen vaccineren, of mensen die je in de winkel of collega's of bij opvang etc tegenkomt kunnen ervoor kiezen om niet te vaccineren en dat weet je dan niet eens.

het is het goed recht van mensen om die keuze te maken, maar dat wil niet zeggen dat ik *bewust* een kleintje eraan bloot wil stellen
Klopt zeker hoor, dat is ook hetgeen wat ik best lastig vind. Ieder is vrij om te kiezen hierin voor zijn kind, maar op bepaalde momenten heeft mijn kind nog geen bescherming op kunnen bouwen en is het afhankelijk van de groepsbescherming. Net zoals dat er mensen zijn die door medische omstandigheden hiervan afhankelijk zijn. Bewust eraan blootstellen zal ik dan ook zeker niet doen.

En het meest belangrijke, gefeliciteerd met je zwangerschap *O*
  woensdag 20 maart 2019 @ 11:56:11 #167
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185734680
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 11:27 schreef Ynske het volgende:

[..]

ik denk dat het moeilijk is om zo'n uitspraak te doen, want ook mensen van wie je het niet verwacht blijken niet te willen vaccineren, of mensen die je in de winkel of collega's of bij opvang etc tegenkomt kunnen ervoor kiezen om niet te vaccineren en dat weet je dan niet eens.


het is het goed recht van mensen om die keuze te maken, maar dat wil niet zeggen dat ik *bewust* een kleintje eraan bloot wil stellen
Ik denk dat het goed is om te onthouden dat ongevaccineerde kinderen niet per definitie ziek zijn. Mochten ze kinkhoest hebben, dan gaat dat echt niet ongemerkt voorbij en het lijkt me dat de ouders daar dan wel alert op zijn en mogelijk bezoek daarvan informeren voordat die langskomen.

En misschien stelt het je gerust dat je baby al jouw antistoffen mee heeft gekregen via de placenta, en deze daarna ook via borstvoeding meekrijgt.

Gefeliciteerd :)
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 20 maart 2019 @ 12:01:42 #168
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_185734790
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 11:56 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Ik denk dat het goed is om te onthouden dat ongevaccineerde kinderen niet per definitie ziek zijn. Mochten ze kinkhoest hebben, dan gaat dat echt niet ongemerkt voorbij en het lijkt me dat de ouders daar dan wel alert op zijn en mogelijk bezoek daarvan informeren voordat die langskomen.
mee eens, maar je hebt nog altijd zoiets als een incubatietijd, waarin het nog niet zichtbaar geuit is, en je wel al anderen kunt besmetten...
quote:
En misschien stelt het je gerust dat je baby al jouw antistoffen mee heeft gekregen via de placenta, en deze daarna ook via borstvoeding meekrijgt.
laten we hopen dat zoiets genoeg is....
quote:
Gefeliciteerd :)

thnx
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 20 maart 2019 @ 12:18:11 #169
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185735081
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 12:01 schreef Ynske het volgende:

[..]

mee eens, maar je hebt nog altijd zoiets als een incubatietijd, waarin het nog niet zichtbaar geuit is, en je wel al anderen kunt besmetten...
[..]

laten we hopen dat zoiets genoeg is....
[..]

thnx
Klopt ja, ik heb geen idee wat de incubatietijd van kinkhoest is.
Ga je het vaccin halen in je zwangerschap? want als je daarop vertrouwd zou je baby beschermd moeten zijn. (Ik vind het zelf een nogal onprettig idee om vaccins te halen als zwangere. Het is nog zo iets nieuws, en dus is er denk ik nog relatief weinig bekend over mogelijke gevolgen daarvan).

Ik zou je partner in ieder geval niet laten vaccineren als de baby er al is. Pas gevaccineerden kunnen anderen ook ongemerkt besmetten.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 20 maart 2019 @ 13:33:19 #170
269689 crew  Viv
pi_185736916
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 12:18 schreef -Mellow- het volgende:
Ik zou je partner in ieder geval niet laten vaccineren als de baby er al is. Pas gevaccineerden kunnen anderen ook ongemerkt besmetten.
Bedoel je dat anderen ziek kunnen worden van het vaccin? Want dat klopt niet voor het kinkhoestvaccin DKT(P). Er zijn wel vaccins waar dat voor geldt, namelijk die met levend-verzwakte ziekteverwekkers zoals BCG tegen tuberculose. DKT(P) bevat alleen dode/geïnactiveerde bestanddelen, daar kun je geen anderen mee besmetten.
pi_185738017
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 08:07 schreef Djoess het volgende:
Ja, vandaag mag er geknuffeld worden <3

Vanmiddag na mijn dosis antibiotica ga ik erheen en dan laat ik het maar over me heen komen. Ik vind het best spannend. Ook voor haar. Ze is nog nooit opgetild om geknuffeld of vastgehouden te worden, alleen maar om verplaatst of ingepakt te worden. Ik ben ook benieuwd of ze haar willen wegen. Bij geboorte woog ze bijna 3300 gram, maar ze heeft geen spekkies meer op haar armen.

Het sabbelen op de speen gaat overigens wel als een tiet, dus ik denk dat het drinken wel goed gaat komen, als ze eenmaal de connectie ‘zuigen = voer’ maakt. Gisteren ging ze huilen toen haar speen kwijt was (ze trok m er zelf steeds uit als een échte baby ;') )je kon me opvegen.

En vanmiddag komt mijn grote weer, want ik ben jarig. Al ben ik de afgelopen dagen al een paar keer 10 jaar ouder geworden xD
Misschien hebben ze wel fijne buidelshirts.. daar kan je ook naar vragen. :* heel veel knuffel plezier en genieten. Zo fijn om dat huid op huid te kunnen doen voor de gelukshormonen bij beide O+

En gefeliciteerd met je verjaardag!
Schudden voor gebruik
  woensdag 20 maart 2019 @ 14:20:55 #172
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185738077
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 13:33 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Bedoel je dat anderen ziek kunnen worden van het vaccin? Want dat klopt niet voor het kinkhoestvaccin DKT(P). Er zijn wel vaccins waar dat voor geldt, namelijk die met levend-verzwakte ziekteverwekkers zoals BCG tegen tuberculose. DKT(P) bevat alleen dode/geïnactiveerde bestanddelen, daar kun je geen anderen mee besmetten.
Ok, dat scheelt dan weer.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_185739352
*O* *O* Gefeliciteerd @Ynske!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator woensdag 20 maart 2019 @ 15:22:29 #174
5428 crew  miss_sly
pi_185739645
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 11:27 schreef Ynske het volgende:

[..]

Dank je! O+
Alles gaat prima hier tot nu toe. Morgen op de helft.
Gefeliciteerd! *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 20 maart 2019 @ 15:27:11 #175
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_185739751
Welkom Ynske! Hoe ver ben je nu?

Mbt minder werken tijdens je zwangerschap: ga hier met de bedrijfsarts voor zitten en maak concrete afspraken. Niet dat er een vage mail uit gaat met “medewerker wil minder werken” want dit kan je leidinggevende opvatten als van 8 naar 7 uur per dag gaan. Zo spreek ik uit ervaring. Als de bedrijfsarts en leidinggevende de afspraken goed op hadden geschreven dan had ik waarschijnlijk langer door kunnen werken. Ik zit sinds 30 weken thuis.

Over antivaxx:
Een goede vriendin van mij heeft geen DKTP gehad omdat haar oom zogenaamd gehandicapt is geworden van dit vaccin in de jaren 60. Post hoc ergo propter hoc...

Ze is een hele goede vriendin en ik wil haar bij ons hebben als de baby er is.
Omdat ik mijn baby een goede start wil geven heb ik er voor gekozen de booster te halen zodat hij beschermd is vanaf het begin. Na een paar maanden wordt de DKTP gegeven, je kan deze zelfs een maand later laten geven in overleg met het consultatiebureau.
De kraamvisite ga ik vragen of ze zijn ingeënt, zo ver ik weet ken ik geen antivaxxers (behalve die vriendin). Antivaxxers zijn ook niet welkom bij de baby in de buurt tot hij zelf al zijn prikjes gehad heeft (ik meen bij 14 maanden).
  woensdag 20 maart 2019 @ 15:56:52 #176
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_185740364
ik vind dat soort dingen echt teveel van het goede, de gevaccineerde mensen kunnen ook dingen bij zich dragen of heel erg goed bevriend zijn met iemand die niet gevaccineerd is en zo toch vanalles overbrengen. Ik denk dat veel kritische prikkers er ook niet voor uit komen.

(ik weet er genoeg bijvoorbeeld hier op fok die er nooit over praten en ook niet vaccineren)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 20 maart 2019 @ 16:01:18 #177
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_185740486
quote:
17s.gif Op woensdag 20 maart 2019 15:56 schreef Budabuddumbam het volgende:
ik vind dat soort dingen echt teveel van het goede, de gevaccineerde mensen kunnen ook dingen bij zich dragen of heel erg goed bevriend zijn met iemand die niet gevaccineerd is en zo toch vanalles overbrengen. Ik denk dat veel kritische prikkers er ook niet voor uit komen.

(ik weet er genoeg bijvoorbeeld hier op fok die er nooit over praten en ook niet vaccineren)
Dat snap ik, maar het is toch ook ieders goed recht, om als je het weet ervoor te kiezen om dan maar even geen bezoek te ontvangen? of zie ik het nu verkeerd?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 20 maart 2019 @ 16:01:58 #178
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_185740505
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2019 15:11 schreef Vicky het volgende:
*O* *O* Gefeliciteerd @:Ynske!
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 15:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! *O*
Dank je dames!

quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2019 15:27 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Welkom Ynske! Hoe ver ben je nu?

morgen 20 weken
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 20 maart 2019 @ 16:05:38 #179
426379 elamanilo
elämänilo
pi_185740632
Ohh, ik kreeg net het allerliefste cadeau ooit thuisgebracht. Een bloeiend mandje vol verwennerij en pure liefde. O+ Een mini mother's blessing met superlijve cadeautjes, kaartjes, moois. Ik stroom er helemaal van over. O+ :'( O+ :'( O+

Dit bestaat toch niet?! Ik zweef ervan. *;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185740652
Zo tof en zo liefdevol, Ela! O+
  woensdag 20 maart 2019 @ 16:09:04 #181
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_185740727
ooh ja ik snap wel dat je wil wachten op de eerste prikjes, maar 14 maanden zoals hierboven staat is lang, en je gaat ook gewoon naar buiten, je kan niet van je kind een bubbleboy maken.

De niet prikker zit in een onverwachtse hoek vaak, dan moet je echt mensen achter gaan laten waar je dat liever niet van wil. En omdat mensen het zo veroordelen kom je er ook niet zo snel achter.
  woensdag 20 maart 2019 @ 16:33:16 #182
480396 Sisu
Oudgediende
pi_185741226
Wat goed dat jullie er allemaal zo mee bezig zijn.
Ik dus nooit. Vraag ook nooit aan iemand of ze gevaccineerd zijn of niet.
Enige wat ik tot nu toe eng vind zijn mensen met een koortslip.

Bedrijfsarts. Check. Morgen ga ik er naar vragen.
Ik wil alleen geen 6 weken van te voren met verlof. Mn hoofd trekt dat niet. Dan zou ik nu nog maar 3 weken werken en dat zou betekenen dat ik het examen van mn klas niet meer mee maak en en en :'( :'( :'(
Zonder hoop geen leven.
  woensdag 20 maart 2019 @ 16:37:36 #183
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185741325
Wat lief, Ela! O+ Van mensen/lurkers hier? Of iemand anders die vond dat je in het zonnetje gezet moest worden? O+

@Cholula wat vervelend steeds van het minder leven! Is er een oorzaak van de harde buiken, of 'gewoon' voorwerk want hoogzwanger?
Ik liet gister bij de vk terloops vallen dat baby duidelijk minder beweegruimte heeft, omdat hij beduidend minder vaak en minder hard bewoog. Ik maakte me verder helemaal geen zorgen, maar bij haar gingen alle alarmbellen en protocollen af. Dus ook aan de ctg ("ben je hier alleen??") en echo etc. Begrijpelijk vanuit hun kant hoor, maar ik vond het tamelijk overbodig. Helemaal toen de baby dus een aantal enorme schoppen tegen dat apparaat gaf :')
Ach, het houdt je van de straat :s)
pi_185741558
Gefeliciteerd Ynske!
Schudden voor gebruik
  woensdag 20 maart 2019 @ 16:59:34 #185
426379 elamanilo
elämänilo
pi_185741942
Stroopwafelmeisje, van een hele lieve user hier die tevens een vriendinnetje van mij is, CasElliot *;
En soort van schrikken opeens, met die toeters en bellen en onrust van je vk. Gelukkig was je gevoel helemaal juist en was er niets aan de hand. :*

Hier is de baby sinds een paar dagen weer actiever, of hij/zij ligt anders en de bewegingen zitten op een meer voelbare plaats in m'n buik?! Ik zie m'n buik echt bubbelen ook, zo grappig. :D Erg leuk om zo al met het baby'tje te kunnen spelen.

We keken laatst trouwens zo'n aflevering van Marie Kondo op Netflix en nu heeft onze baby de werknaam Spark Joy gekregen :') :') :D

Ynske, gefeliciteerd! *O*
Wat betreft inentingen e.d. ben ik erg team zelfbeschikkingsrecht/keuze vrijheid, en ben ik ook niet zo bang voor welke kant van het spectrum dan ook. Wat iemand anders hier al noemde; als jij een prik haalt aan het einde van de zwangerschap én je geeft borstvoeding, dan krijgt je kindje heel veel van jouw antistoffen mee, hopelijk kan dat wat van je zorgen wegnemen.
  woensdag 20 maart 2019 @ 17:38:22 #186
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_185742997
Net terug van de vk, weer goedgekeurd >:O
Baby is lekker gemiddeld :)
Pijn in m'n lies komt omdat de baby al deels in ingedaald. Prettig idee dat het toch niet uit m'n bekken komt.
En bloedarmoede, dat verklaart dan weer de vermoeidheid dus het was een nuttig bezoek.

En weer naar m'n baby kunnen gluren, lijkt nog steeds sprekend op m'n vriend en was heel schattig op z'n handje aan het sabbelen O+
  woensdag 20 maart 2019 @ 17:45:18 #187
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_185743170
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2019 16:33 schreef Sisu het volgende:
Wat goed dat jullie er allemaal zo mee bezig zijn.
Ik dus nooit. Vraag ook nooit aan iemand of ze gevaccineerd zijn of niet.
Enige wat ik tot nu toe eng vind zijn mensen met een koortslip.

Bedrijfsarts. Check. Morgen ga ik er naar vragen.
Ik wil alleen geen 6 weken van te voren met verlof. Mn hoofd trekt dat niet. Dan zou ik nu nog maar 3 weken werken en dat zou betekenen dat ik het examen van mn klas niet meer mee maak en en en :'( :'( :'(
Als je (deels) bent ziekgemeld, moet je ook zes weken van te voren met verlof.

Maar wel verstandig om het gesprek aan te gaan, misschien kunnen er wat aanpassingen worden gedaan zonder dat je ziekgemeld wordt. Je hebt bijvoorbeeld recht op extra pauze, maak jje hier wel gebruik van?

En als het echt niet anders kan, dan nog moet je aan jezelf denken. En misschien kan je tijdens je verlof even langs tijdens de examens om
Je leerlingen een hart onder de riem te steken? Ik roep maar wat hoor, geen idee hoe dat precies gaat met de examens van je leerlingen.

Ela wat ontzettend lief zeg!

@Cholula, wat vervelend dat je de baby steeds zo weinig voelt, en ook niet erg geruststellend dat de hartslag wat vlak blijft. Voorlopig wacht je het af?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_185743796
Cholula hoe gaat het nu?
Schudden voor gebruik
  woensdag 20 maart 2019 @ 19:01:13 #189
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_185744744
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2019 16:33 schreef Sisu het volgende:
Wat goed dat jullie er allemaal zo mee bezig zijn.
Ik dus nooit. Vraag ook nooit aan iemand of ze gevaccineerd zijn of niet.
Enige wat ik tot nu toe eng vind zijn mensen met een koortslip.

Bedrijfsarts. Check. Morgen ga ik er naar vragen.
Ik wil alleen geen 6 weken van te voren met verlof. Mn hoofd trekt dat niet. Dan zou ik nu nog maar 3 weken werken en dat zou betekenen dat ik het examen van mn klas niet meer mee maak en en en :'( :'( :'(
Lieve Sisu, je kunt als je wilt gewoon langskomen op school bij t examen he?

Denk nou aan jezelf! (Ik ben om andere reden in de ziektewet nu, en kans is er dat ik mn leerlingen ook niet meer voor t examen zie, dat is jammer maar is niet anders)
Kwak
pi_185745376
Sisu, let asjeblieft een beetje op jezelf :*.

Ela, wat een ontzettend lief pakketje O+

Ik kreeg net in de PostNL app een melding dat er een nieuwe zending voor mij klaarstaat. Kraampakket gaat morgen bezorgd worden. Help :'). De confrontatie met verpakkingen kraammatras.
  woensdag 20 maart 2019 @ 19:32:45 #191
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_185745582
quote:
17s.gif Op woensdag 20 maart 2019 19:25 schreef douche-eendje het volgende:
Sisu, let asjeblieft een beetje op jezelf :*.

Ela, wat een ontzettend lief pakketje O+

Ik kreeg net in de PostNL app een melding dat er een nieuwe zending voor mij klaarstaat. Kraampakket gaat morgen bezorgd worden. Help :'). De confrontatie met verpakkingen kraammatras.
Ik heb expres de verpakkingen niet opengemaakt, ik weet wel wat kraamverband enzo is maar geen idee hoe dik. Ignorance is bliss O-)
Overigens wel vast Tena lady pants in huis, lekker charmant :')
Maar hopelijk zitten er ook leuke cadeautjes in het kraampakket *O*
pi_185745703
@Sisu, als collega-op-afstand ontlurk ik even. Ik ging vorig jaar met de start van de meivakantie met verlof. Mijn eindexamenklassen moesten het ook zonder mij doen. Heel bot gezegd: ze hebben er niet wakker van gelegen*. Sterker nog: gezien mijn volstrekt belachelijke manier van voortbewegen in die laatste weken, vonden ze het niet meer dan logisch dat ik aftaaide. Ik ben ze inderdaad een keer succes gaan wensen en heb ze voorafgaand aan mijn examen allemaal een mail gestuurd met de laatste tips and tricks en aanmoedigingen.
Ik had verder geen enkele illusie over het verschil dat ik nog ging maken in die laatste weken; mijn suggestie is dat jij dat ook niet doet :*

Denk nou aan jezelf. Deze tijd komt nooit meer terug, gun jezelf en de baby de rust.

*En niet omdat ze me stom vonden :+ Ze hadden zelfs met elkaar een suprise babyshower georganiseerd voor me. Ik had dus echt een goede band met die groepen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Jentin op 20-03-2019 19:44:55 ]
pi_185745782
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 19:32 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Ik heb expres de verpakkingen niet opengemaakt, ik weet wel wat kraamverband enzo is maar geen idee hoe dik. Ignorance is bliss O-)
Overigens wel vast Tena lady pants in huis, lekker charmant :')
Maar hopelijk zitten er ook leuke cadeautjes in het kraampakket *O*
Hahahaha, die tena lady's komen op werk nog wel eens voorbij en de onderleggers gebruiken we ook nog wel eens bij puncties :9. Ik ben vooral nieuwsgierig. Cadeautje stel ik mij maar niet teveel van voor, kan het alleen maar meevallen.
  woensdag 20 maart 2019 @ 20:58:15 #194
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185748031
quote:
17s.gif Op woensdag 20 maart 2019 19:42 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Hahahaha, die tena lady's komen op werk nog wel eens voorbij en de onderleggers gebruiken we ook nog wel eens bij puncties :9. Ik ben vooral nieuwsgierig. Cadeautje stel ik mij maar niet teveel van voor, kan het alleen maar meevallen.
Bij de Hema was ik positief verrast! Zaten echt heel veel leuke dingen in (waaronder romper, shirtje, knuffel, speeltje, badcape, billendoekjes...) Veel leuker dan die van Delta Lloyd die ik vorige keer kreeg (zat alleen een stomme knuffel in)!

En naar de rest gewoon niet kijken :+ In een hoek zetten, dan kan de verloskundige ook alles makkelijk vinden mocht het zo ver zijn :P

Ela, wat ontzettend lief, zeg! Zo'n vriendin is goud waard O+
pi_185750157
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 16:01 schreef Ynske het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar het is toch ook ieders goed recht, om als je het weet ervoor te kiezen om dan maar even geen bezoek te ontvangen? of zie ik het nu verkeerd?
gefeliciteerd Ynske!

Zoals het mij is uitgelegd bied een kinkhoest vaccine bescherming voor een paar jaar, ik dacht 5. Kinderen worden ingeent omdat ze een hoger risico lopen op complicaties als ze kinkhoest krijgen. Volwassenen worden over het algemeen niet meer ingeent tegen kinkhoest, omdat wij daar wel tegen kunnen als we het oplopen.

Hier is het advies dat iedereen die in het huis woont bij de pasgeboren baby, en iedereen die in de eerste 6 weken van plan is op bezoek te komen (opa's oma's familie, vrienden) ook een kinkhoest vaccinatie/booster krijgt. En mensen die geen booster hebben gehad moeten wachten met contact met de baby tot nadat de baby zijn/haar eerste inentingen heeft gehad. 6 weken is wanneer hier een baby zijn eerste kinkhoest vaccin zelf krijgt. Na de eerste inenting kunnen ze nog steeds wel kinkhoest krijgen, maar dan is het vaak een stuk minder ernstig. Het aantal babies dat in het ziekenhuis beland met kinkhoest is 5 keer lager voor babies met 1 vaccin, dan babies zonder vaccin. vandaar.

Als jij mensen wilt weren omdat dat beter voelt, dan moet je dat zeker doen. Jij bent de moeder en jij moet doen waar jij je goed bij voelt. Maar als jij graag wel bepalde mensen wilt zien, dan moet je dat ook gewoon doen. Mijn schoonmoeder begon me al te vertellen dat ik niet mensen mocht weigeren op kraambezoek als ze niet ingeent waren... Maar mijn schoonmoeder heeft er sowieso wel een handje van om me te willen vertellen wat ik wel en niet mag doen, dus dat gaat gewoon op de negeer stand. :')
pi_185750190
Wat lief zo'n pakket Ela O+
pi_185750737
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 18:17 schreef Stippelrientje het volgende:
Cholula hoe gaat het nu?
Het gaat eigenlijk best goed. Lief dat je er naar vraagt.
Ik heb op de ctg's en op de echo's gezien dat hij beweegt, het is jammer dat ik hem niet zo vaak voel. Het is niet zo handig dat hij vaak wat langer op een hartslagritme blijft hangen, maar ook dat herstelt zich na enige tijd weer. Voorlopig blijft hij zitten waar hij zit. Eerst de 39 weken halen en daarna zien we wel verder.
pi_185750856
Verder zit ik heerlijk in mijn cocon, dus echt reageren op de verschillende onderwerpen hier lukt me niet echt. Sorry!
pi_185751102
Kennen jullie die grap van die ouders die dachten dat ze aankomende zomer voorgoed de basisschoolperiode zouden afsluiten? :+ :')
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_185751282
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 22:01 schreef beefcake het volgende:
Kennen jullie die grap van die ouders die dachten dat ze aankomende zomer voorgoed de basisschoolperiode zouden afsluiten? :+ :')
Die mogen over een aantal jaar weer een kind naar groep 1 brengen? :D
  woensdag 20 maart 2019 @ 22:06:54 #201
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185751365
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 22:01 schreef beefcake het volgende:
Kennen jullie die grap van die ouders die dachten dat ze aankomende zomer voorgoed de basisschoolperiode zouden afsluiten? :+ :')
:o :D Gezellig Beef! *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_185751380
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 22:01 schreef beefcake het volgende:
Kennen jullie die grap van die ouders die dachten dat ze aankomende zomer voorgoed de basisschoolperiode zouden afsluiten? :+ :')
Uhuh!

Hield ze wel op bij tellen toen ze er 1 zag?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_185751463
Ja dat wel Tico :D

quote:
17s.gif Op woensdag 20 maart 2019 22:05 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Die mogen over een aantal jaar weer een kind naar groep 1 brengen? :D
:Y
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_185752553
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 22:09 schreef beefcake het volgende:
Ja dat wel Tico :D
[..]

:Y

Leuk joh, puber(s) en een baby in huis straks :D
pi_185753627
Ik vind het lastig om actief mee te reageren, maar ik wilde wel even reageren over vaccinaties.

Ik heb vandaag de vaccinatie gehad (wel beetje laat met 34 weken). Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik twijfelde, omdat het nog redelijk nieuw is en er weinig ervaringen bekend zijn. Toch vond ik het een veiliger idee dat de baby alvast antistoffen krijgt.

Het liefst zou ik de baby niet in aanraking willen laten komen met niet gevaccineerde kinderen/mensen. Jammer genoeg is er een kind in mijn omgeving van wie de ouders niet laten vaccineren en die zijn van plan om langs te komen op kraambezoek. Als ik ze niet zou accepteren, zouden ze gekwetst zijn. Maar ja, aan de andere kant is mijn baby belangrijker.

[ Bericht 1% gewijzigd door CaVaBien op 20-03-2019 23:09:00 ]
pi_185753952
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 23:03 schreef CaVaBien het volgende:
Ik vind het lastig om actief mee te reageren, maar ik wilde wel even reageren over vaccinaties.

Ik heb vandaag de vaccinatie gehad (wel beetje laat met 34 weken). Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik twijfelde, omdat het nog redelijk nieuw is en er weinig ervaringen bekend zijn. Toch vond ik het een veiliger idee dat de baby alvast antistoffen krijgt.

Het liefst zou ik de baby niet in aanraking willen laten komen met niet gevaccineerde kinderen/mensen. Jammer genoeg is er een kind in mijn omgeving van wie de ouders niet laten vaccineren en die zijn van plan om langs te komen op kraambezoek. Als ik ze niet zou accepteren, zouden ze heel beledigt zijn. Maar ja, aan de andere kant is mijn baby belangrijker.
Ik zou ze gewoon weigeren aan de poort. Maar ik ben dan ook erg eigengereid. Zo heb ik mijn voltallige zwaar orthodoxe schoonfamilie resoluut de doop geweigerd. Geen discussie over mogelijk. Mensen moeten maar dealen met hun eigen emoties.

Gefeliciteerd beefcake!! Wat leuk!
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  woensdag 20 maart 2019 @ 23:15:54 #207
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185754116
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2019 23:03 schreef CaVaBien het volgende:
Ik vind het lastig om actief mee te reageren, maar ik wilde wel even reageren over vaccinaties.

Ik heb vandaag de vaccinatie gehad (wel beetje laat met 34 weken). Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik twijfelde, omdat het nog redelijk nieuw is en er weinig ervaringen bekend zijn. Toch vond ik het een veiliger idee dat de baby alvast antistoffen krijgt.

Het liefst zou ik de baby niet in aanraking willen laten komen met niet gevaccineerde kinderen/mensen. Jammer genoeg is er een kind in mijn omgeving van wie de ouders niet laten vaccineren en die zijn van plan om langs te komen op kraambezoek. Als ik ze niet zou accepteren, zouden ze gekwetst zijn. Maar ja, aan de andere kant is mijn baby belangrijker.
Je hebt alle recht om te doen wat goed voelt voor jou, dus als je ze wil weigeren, dan is het aan hun om dat te accepteren en respecteren.

Maar je baby heeft toch antistoffen straks, dus waarom zo veel zorgen maken.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_185754501
Ik voel nieuwe geboortekaartjesleuzen opkomen. “Zonder vaccinatie geen kraamvisitatie.” of “Wil je de baby komen inspecteren? Graag eerst vaccineren.”

Maar even serieus, je moet inderdaad doen wat voor jou het beste voelt natuurlijk. Kinkhoest bijvoorbeeld bij een zuigeling is vreselijk, maar als er niets heerst zou ik me persoonlijk niet zoveel zorgen maken.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_185754683
Naast kinkhoest zijn er natuurlijk nog meer ziektes waar je prille baby niet tegen gevaccineerd is. Ik woon in een regio waar best veel mensen niet vaccineren vanuit geloofsovertuiging. Ook als zij niet bij mij over de vloer zouden komen, kom ik ze toch tegen bij de bakker/waar dan ook. Volgens mij wordt er pas rond de veertien maanden gevaccineerd tegen mazelen, blijf je al die tijd in huis met je kind?
  Jubileum moderator woensdag 20 maart 2019 @ 23:44:35 #210
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_185755232
@Ynske gefeliciteerd! Wat ontzettend leuk na al die jaren hier meepraten en lurken *O*

@beefcake :o wat leuk zeg, gefeliciteerd!!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 20 maart 2019 @ 23:50:56 #211
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_185755533
Nou ja, zeg! Ynske en beefcake :o
Gefeliciteerd beiden *O*

Ik lees hier nog steeds mee, maar voel me zelf niet meer zo in de positie om te reageren.

Maar nu ik het dus toch niet kan laten om even uit de lurkstand te komen, dan ook maar van de gelegenheid gebruik maken om Djoess veel sterkte en geluk te wensen. Ik leef met jou en je mooie dochter mee.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_185757296
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 21:53 schreef Cholula het volgende:

[..]

Het gaat eigenlijk best goed. Lief dat je er naar vraagt.
Ik heb op de ctg's en op de echo's gezien dat hij beweegt, het is jammer dat ik hem niet zo vaak voel. Het is niet zo handig dat hij vaak wat langer op een hartslagritme blijft hangen, maar ook dat herstelt zich na enige tijd weer. Voorlopig blijft hij zitten waar hij zit. Eerst de 39 weken halen en daarna zien we wel verder.
Als ze groeien komt er ook minder ruimte om te bewegen, denk ik altijd maar zo ;) (edit: daarmee bedoel ik natuurlijk niet dat je het niet in de gaten moet houden. Of je zorgen weg te wuiven)

Je kleintje zit ook in een coconnetje om gereed te worden om Jullie te ontmoeten O+ :*

Lekker toegeven aan coconnen :*

[ Bericht 3% gewijzigd door Stippelrientje op 21-03-2019 03:22:46 ]
Schudden voor gebruik
pi_185757312
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 22:01 schreef beefcake het volgende:
Kennen jullie die grap van die ouders die dachten dat ze aankomende zomer voorgoed de basisschoolperiode zouden afsluiten? :+ :')
:D

*O* goede grap *O*
Schudden voor gebruik
pi_185757383
Djoess hoe was je taart en het kroelen met je mooierd?

Succes morgen! :*
Schudden voor gebruik
pi_185757617
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 22:01 schreef beefcake het volgende:
Kennen jullie die grap van die ouders die dachten dat ze aankomende zomer voorgoed de basisschoolperiode zouden afsluiten? :+ :')
die mogen nu gefeliciteerd worden omdat er weer een kleintje op komst is?!
  donderdag 21 maart 2019 @ 07:01:41 #216
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_185758868
quote:
12s.gif Op woensdag 20 maart 2019 23:25 schreef beefcake het volgende:
Ik voel nieuwe geboortekaartjesleuzen opkomen. “Zonder vaccinatie geen kraamvisitatie.” of “Wil je de baby komen inspecteren? Graag eerst vaccineren.”

Maar even serieus, je moet inderdaad doen wat voor jou het beste voelt natuurlijk. Kinkhoest bijvoorbeeld bij een zuigeling is vreselijk, maar als er niets heerst zou ik me persoonlijk niet zoveel zorgen maken.
Ik hou nu al van je.


OMG it’s my due date!!!!

Welkom beef
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 21 maart 2019 @ 07:17:16 #217
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_185758963
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2019 23:44 schreef Lois het volgende:
@:Ynske gefeliciteerd! Wat ontzettend leuk na al die jaren hier meepraten en lurken *O*

@:beefcake :o wat leuk zeg, gefeliciteerd!!
Dank je wel O+

@beefcake gefeliciteerd!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 21 maart 2019 @ 07:20:50 #218
269689 crew  Viv
pi_185758994
@Djoess Hoe laat verwachten ze de uitslag aan jou te kunnen vertellen? Ik duim voor je mooie meisje! :Y
  donderdag 21 maart 2019 @ 07:39:11 #219
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185759121
Djoess, ik duim voor een goede uitslag! 😘😘😘
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2019 23:44 schreef Lois het volgende:
@Ynske gefeliciteerd! Wat ontzettend leuk na al die jaren hier meepraten en lurken *O*

@beefcake :o wat leuk zeg, gefeliciteerd!!
En dit! *O*
***
pi_185759385
Iedereen bedankt voor de felicitaties O+
Ynske jij ook gefeliciteerd *O* En al op de helft, lekker hoor.

Djoess heel erg veel succes vandaag!

Speciale dag VenusFlyTrap!
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_185759408
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 23:11 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Ik zou ze gewoon weigeren aan de poort. Maar ik ben dan ook erg eigengereid. Zo heb ik mijn voltallige zwaar orthodoxe schoonfamilie resoluut de doop geweigerd. Geen discussie over mogelijk. Mensen moeten maar dealen met hun eigen emoties.

Gefeliciteerd beefcake!! Wat leuk!
Je hebt gelijk, uiteindelijk moet je natuurlijk vooral doen waar jij gelukkig van wordt en waar je achter staat.

Ik denk dat ik dan ook serieus mensen ga weigeren. Ik vind het lastig om nee te zeggen, maar als ik straks een baby heb, ben ik wel verantwoordelijk voor haar en moet haar beschermen.

@-Mellow- de baby heeft dan als het goed is antistoffen tegen kinkhoest, maar nog niet tegen andere ziektes. Helemaal afzonderen kan niet, maar ik wil haar wel zo goed mogelijk beschermen.
pi_185759743
Ynske en Beef, gefeliciteerd!
  FOK!fotograaf donderdag 21 maart 2019 @ 08:45:33 #223
148247 taxibabe
pi_185759766
Djeez wat gaan jullie hard in dit topic! Er is zoveel geschreven dat ik niet op alles kan reageren!
Wel van harte gefeliciteerd Ynske en Beefcake!

Hier gaat het redelijk, afgelopen dagen waren zwaar. Mijn stiefzoon lag in het ziekenhuis met een klaplong, maar gelukkig is hij weer thuis.
Ik loop zelf op dit moment met mijn ziel onder mijn arm. Ik ben zooo blij dat ik zwanger ben, maar het maakt mij zo onzeker en ben ik bang dat het misgaat. Ik let op elk pijntje, steekje, prikje. Elke keer op het toilet of ik geen bloed zie. Pff.. zo vermoeiend. Misschien komt het ook dat ik geen echte zwangerschapskwaaltjes heb, behalve dat mijn borsten zeer doen en hierdoor soms niet het gevoel heb dat ik zwanger ben. Wel zie ik mijn buik groeien wat ik supermooi vind!

Sorry voor de emopost..
pi_185760082
Gefeliciteerd Ynske en Beefcake!

Ik weet nog zo goed dat ik kwam aankondigen dat ik zwanger was in dit topic en nu zit ik alweer in de top 5 en moet bijna bevallen. Wat gaat het snel :P

@taxibabe veel beterschap nog, fijn dat hij in ieder geval weer thuis is.
En ik ken het gevoel van ongerust zijn. Volgens mij wordt dat erger en erger tijdens de zwangerschap en na geboorte van de baby al helemaal.

Ik heb ondertussen echt het gevoel dat ik mijn baby moet beschermen en zou iedereen tegen de vlakte klappen als ze aan mijn baby komen (even in Judeska termen) :P
  donderdag 21 maart 2019 @ 09:28:36 #225
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_185760433
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 11:27 schreef Ynske het volgende:

[..]

Dank je! O+
Alles gaat prima hier tot nu toe. Morgen op de helft.
Gefeliciteerd joh! *O* *O* *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 21 maart 2019 @ 09:28:59 #226
149959 SQ
snelle trees
pi_185760442
Gefeliciteerd Ynske en beefcake!

Wat een hoop leuk nieuws hier de laatste tijd O+
disclaimer
pi_185760707
Vandaag de uitslag, en ik ben enorm nerveus. Kan eigenlijk alleen maar huilen.

Bah.
  donderdag 21 maart 2019 @ 09:43:19 #228
11682 Moonah
Jolie femme
pi_185760726
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 11:27 schreef Ynske het volgende:

[..]

Dank je! O+
Alles gaat prima hier tot nu toe. Morgen op de helft.
Wauw, al op de helft!! Van harte gefeliciteerd!
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 22:01 schreef beefcake het volgende:
Kennen jullie die grap van die ouders die dachten dat ze aankomende zomer voorgoed de basisschoolperiode zouden afsluiten? :+ :')
Lachen! ;) Maar: gefeliciteerd!!

Met dank aan het update topic. ;)
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_185760806
Succes Djoes!
  donderdag 21 maart 2019 @ 09:49:37 #230
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185760840
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:42 schreef Djoess het volgende:
Vandaag de uitslag, en ik ben enorm nerveus. Kan eigenlijk alleen maar huilen.

Bah.
:*
***
pi_185761170
Djoess :* Wat een enorm spannende dag moet dit zijn. En zo vers-bevallen met kraamtranen overal al helemaal. Hele warme virtuele knuffel. Ik ben zoooo hard aan het duimen. Ik hoop zo mee dat er edn mooie uitslag is... O+
  donderdag 21 maart 2019 @ 10:14:26 #232
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185761345
Oh Djoess, wat spannend :* sterkte vandaag! Ik duim mee.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_185761560
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:42 schreef Djoess het volgende:
Vandaag de uitslag, en ik ben enorm nerveus. Kan eigenlijk alleen maar huilen.

Bah.
Succes en sterke en ik denk aan jullie! :*
  donderdag 21 maart 2019 @ 10:32:01 #234
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185761633
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:45 schreef taxibabe het volgende:
Djeez wat gaan jullie hard in dit topic! Er is zoveel geschreven dat ik niet op alles kan reageren!
Wel van harte gefeliciteerd Ynske en Beefcake!

Hier gaat het redelijk, afgelopen dagen waren zwaar. Mijn stiefzoon lag in het ziekenhuis met een klaplong, maar gelukkig is hij weer thuis.
Ik loop zelf op dit moment met mijn ziel onder mijn arm. Ik ben zooo blij dat ik zwanger ben, maar het maakt mij zo onzeker en ben ik bang dat het misgaat. Ik let op elk pijntje, steekje, prikje. Elke keer op het toilet of ik geen bloed zie. Pff.. zo vermoeiend. Misschien komt het ook dat ik geen echte zwangerschapskwaaltjes heb, behalve dat mijn borsten zeer doen en hierdoor soms niet het gevoel heb dat ik zwanger ben. Wel zie ik mijn buik groeien wat ik supermooi vind!

Sorry voor de emopost..
Had ik ook die onzekerheid in het begin, maar dat is gelukkig heel erg afgenomen inmiddels.

Sterkte met wachten Djoes!
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_185762296
Sterkte vandaag Djoesss :*

VFT, hup bevallen jij :P
pi_185762374
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 22:01 schreef beefcake het volgende:
Kennen jullie die grap van die ouders die dachten dat ze aankomende zomer voorgoed de basisschoolperiode zouden afsluiten? :+ :')
❤❤
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_185763036
Sterkte djoess, ik duim mee en hoop dat alles goed is.
pi_185763196
*O* Venus UD, goeie mijlpaal!!!
pi_185763511
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 07:01 schreef VenusFlyTrap het volgende:

[..]

Ik hou nu al van je.


OMG it’s my due date!!!!

Welkom beef
40 weken baby!! Goed man! Hopelijk wordt het geen 42 weken baby. Voel je je nog goed en energiek?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_185765363
Spannende dag Djoess! Ik kan me voorstellen dat je er emotioneel van wordt.

*O* voor VFT. De mijlpaal der mijlpalen!

Gefeliciteerd Beefcake! Wat zal dat een omschakeling zijn!

Ik ben vanochtend weer goedgekeurd in het ziekenhuis. De komende dagen hoef ik niet meer terug. *O*

@Stippelrientje Ik weet dat baby's aan het einde van de zwangerschap minder ruimte hebben, maar in dit geval was het van veel bewegen naar heel weinig en dat was toch wel wat zorgelijk. Mijn gyn was blij dat ik aan de bel had getrokken.
pi_185765577
Vandaag geen uitslag MRI, want de kinderneuroloog is er plotseling niet. Wel heeft de arts verteld dat zij niet verwacht dat er grote afwijkingen op te zien zijn. Vandaag ook geen plek in het ziekenhuis dichterbij huis, misschien morgen, en anders duurt deze opname nachtmerrie nog tot na het weekend.

Ik ben opgelucht, en toch ook niet xD
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 21 maart 2019 @ 14:09:34 #242
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_185765674
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:04 schreef Djoess het volgende:
Vandaag geen uitslag MRI, want de kinderneuroloog is er plotseling niet. Wel heeft de arts verteld dat zij niet verwacht dat er grote afwijkingen op te zien zijn. Vandaag ook geen plek in het ziekenhuis dichterbij huis, misschien morgen, en anders duurt deze opname nachtmerrie nog tot na het weekend.

Ik ben opgelucht, en toch ook niet xD
lieverd wat een spanning. Heel veel sterkte
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Jubileum moderator donderdag 21 maart 2019 @ 14:27:42 #243
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_185765992
Wat een ondraaglijke verlenging van de spanning Djoess, sterkte :{
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 21 maart 2019 @ 14:41:44 #244
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185766239
-O- wat een domper zeg... zit je zo in spanning... :{ Hopelijk klopt de bemoedigende verwachting! :*
***
  donderdag 21 maart 2019 @ 16:32:53 #245
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_185768282
Djoes wat vervelend dat het nog zo onzeker is. Hopelijk heb je gauw duidelijkheid

Vandaag heb ik lekker uitgeslapen tot 10:00, daarna rustig koffie gedronken en ontbeten. Ik had super veel trek. Even later was duidelijk waarom: nesteldrang! Als een gek heb ik afgestoft en de keuken en badkamer én plee schoon gemaakt. Hopelijk is het een voorbode. Vannacht volle maan dus kom maar op. Vanmiddag niet eens geslapen.
Ik geniet enorm van de schopjes en bewegingen in mijn buik en kan niet wachten dit kereltje te ontmoeten ❤
  Moderator donderdag 21 maart 2019 @ 17:39:46 #246
447051 crew  Peejtur
pi_185769818
Komt uitslag morgen dan wel of ook nog niet duidelijk?
pi_185771177
Ach Djoess, nog langer in spanning :{ Hopelijk gauw meer duidelijkheid :*
pi_185772503
Ach Djoes, zo zit je nog langer in spanning... wij blijven wel duimen hoor!

Hier weer goedgekeurd door de vk. Baby is omgedraaid (dat had ik toch goed gevoeld) en ligt nu met hoofd naar beneden 👍. Baby meet iets te groot, gaat een beetje stijl omhoog dwars door de percentilen heen, maar mijn andere babies waren ook groot, dus ik maak me er niet zo druk om.
pi_185773636
Wat vervelend @Djoess , nog langer in spanning :{

Vandaag weer goedgekeurd bij de Vk.
We mogen nu wekelijks komen :o, hoe is de tijd zo snel gegaan?!
Baby is ingedaald en lag weer lekker scheef waardoor het hartje niet te vinden was, gelukkig wel met de echo kunnen vinden.
Advies gekregen om meteen te bellen als ik denk dat het begonnen is. Vorige keer ging het zo rap dat ze liever heeft dat ik meteen bel dan dat ze te laat komt :P
pi_185775276
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 13:53 schreef Cholula het volgende:
Spannende dag Djoess! Ik kan me voorstellen dat je er emotioneel van wordt.

*O* voor VFT. De mijlpaal der mijlpalen!

Gefeliciteerd Beefcake! Wat zal dat een omschakeling zijn!

Ik ben vanochtend weer goedgekeurd in het ziekenhuis. De komende dagen hoef ik niet meer terug. *O*

@:stippelrientje Ik weet dat baby's aan het einde van de zwangerschap minder ruimte hebben, maar in dit geval was het van veel bewegen naar heel weinig en dat was toch wel wat zorgelijk. Mijn gyn was blij dat ik aan de bel had getrokken.
Gelukkig *O*
Schudden voor gebruik
  donderdag 21 maart 2019 @ 21:58:33 #251
208890 June.
Seriously?
pi_185775683
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2019 11:30 schreef BellaaElisa het volgende:
@:June. hoe gaat het met jou? Wij zijn geloof ik even ver zwanger O+
Gaat goed, ben hele dag aan het eten omdat ik anders dan te misselijk wordt haha. Ook ‘s ochtends eerst douchen en dan pas eten kan ook niet meer :')

Maandag de echo, superspannend. Dan 7 weken. Hoe ver ben jij?

@Djoess, wat naar zo’n uitstel. Krijg je morgen wel duidelijkheid?
Shine bright like a diamond.
pi_185776578
Wat vreselijk naar dat je nog een dag langer moet wachten, Djoess.

De slingers van Frits zijn verjaardag zijn weer opgeborgen, dus de baby mag komen. ;). Ik heb ontzettend veel harde buiken en het gevoel dat er een kokosnoot tussen mijn benen zit. Ik ben benieuwd of we nog lang wachten op dit kindje. Frits kwam met 41 weken, dus ik heb nog even.
pi_185776606
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 21:58 schreef June. het volgende:

[..]

Gaat goed, ben hele dag aan het eten omdat ik anders dan te misselijk wordt haha. Ook ‘s ochtends eerst douchen en dan pas eten kan ook niet meer :')

Maandag de echo, superspannend. Dan 7 weken. Hoe ver ben jij?

@:Djoess, wat naar zo’n uitstel. Krijg je morgen wel duidelijkheid?
Ja, wss in de middag. Ik mag morgen met ontslag, dus ik hoop dat Teddy morgen een plekje kan krijgen in het ziekenhuis dichtbij en ik hoop ook dat die uitslag dan komt voor we weggaan.
pi_185776652
Mijn duimen draaien overuren voor jullie! :*
  donderdag 21 maart 2019 @ 22:36:43 #255
208890 June.
Seriously?
pi_185776900
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:28 schreef Djoess het volgende:

[..]

Ja, wss in de middag. Ik mag morgen met ontslag, dus ik hoop dat Teddy morgen een plekje kan krijgen in het ziekenhuis dichtbij en ik hoop ook dat die uitslag dan komt voor we weggaan.
Ja dat zal dan toch wel? Lijkt me raar als ze een baby overplaatsen zonder een ‘beleid’ of duidelijkheid over de MRI.

Ik duim voor goede uitslag!! :*
Shine bright like a diamond.
pi_185781270
quote:
Ja, wss in de middag. Ik mag morgen met ontslag, dus ik hoop dat Teddy morgen een plekje kan krijgen in het ziekenhuis dichtbij en ik hoop ook dat die uitslag dan komt voor we weggaan.
Hopelijk vandaag wel wat meer duidelijkheid, ik duim ook voor een goede uitslag!
  FOK!fotograaf vrijdag 22 maart 2019 @ 09:17:29 #257
148247 taxibabe
pi_185781611
Ik duim ook mee voor een goede uitslag!
  vrijdag 22 maart 2019 @ 09:24:10 #258
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185781703
Ik ook! Hopelijk kunnen jullie vanmiddag - met goed nieuws op zak - verhuizen en dicht bij man en je grote zijn!
pi_185782821
Aan de ervaren moeders, ik zit hier nu met een enorme doos van Zalando vol met voedingsbh's. Ik heb ze allemaal aangehad en het merendeel vind ik enorm oncomfortabel. Tevens zie ik niet in hoe ze mee zullen rekken wanneer mijn borsten zich vullen tussen de voedingen door. Het enige voordeel dat ik eraan zie is het doorgeefluik voor mijn tepel, maar is dit nou echt zo'n enorm voordeel ten aanzien van een normale bh? Waar moet ik echt opletten bij deze bh's?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 10:36:29 #260
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_185782856
Rebubbled, ik ben dan geen ervaren moeder maar ik ga -zodra ik mijzelf weer een beetje fit voel en na de ergste voorspelde stuwing- naar de lingeriewinkel bij mij in het dorp waarvan ik weet dat ze een flink assortiment voedingsbh's hebben, want dat heb ik al nagevraagd. Ik pas liever daar, dan weet ik zeker dat ik echt de goede maat heb.
Voor de eerste dagen heb ik voedingshempje's van de h&m waarbij je ook zo'n voedingsflap hebt.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 10:40:54 #261
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185782935
Comfortabel is toch wel een must rebubbled!
Ik zou na de bevalling nog eens zo'n doos bestellen.
Ik vond het bijv belangrijk dat ze wel gewoon steun gaven en het er een beetje acceptabel uit zag onder m'n kleding, dus ik wilde echt met beugel. Ik vind BHs normaal al lastig, laat staan met borstvoeding.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_185782989
Ja ik heb nu in elk geval een bh uitgekozen zonder beugels en met flap die ik niet haat voor de eerste tijd. Ik heb nog een andere in de race die wat meer ondersteuning biedt, maar daar moet ik even een maat kleiner van bestellen en dan opnieuw passen. Echter vraag ik me gewoon echt af of ze nou zo'n enorm voordeel opleveren of dat mijn vertrouwde H&M bhs ook zullen voldoen. Die staan iig een stuk beter en je ziet er de zoogcompressen niet doorheen. De voedingsbhs van H&M heb ik ook gepast en vond ik dan weer geen succes.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 10:47:51 #263
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_185783060
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 10:40 schreef pinquit het volgende:
Comfortabel is toch wel een must rebubbled!
Ik zou na de bevalling nog eens zo'n doos bestellen.
Ik vond het bijv belangrijk dat ze wel gewoon steun gaven en het er een beetje acceptabel uit zag onder m'n kleding, dus ik wilde echt met beugel. Ik vind BHs normaal al lastig, laat staan met borstvoeding.
Ik heb zelfs laatst mijn normale bh-merk eens gemaild met de vraag waarom ze geen voedingsbh's hebben :@ want ik ga mijn prima donna's missen (de vraag is er wel en ze zijn er in het designteam mee bezig, maar wanneer er eventueel voedings/zwangerschapsbh's van komen is nog lang niet duidelijk).

[ Bericht 7% gewijzigd door douche-eendje op 22-03-2019 10:56:34 ]
  vrijdag 22 maart 2019 @ 10:58:05 #264
426379 elamanilo
elämänilo
pi_185783226
Ik wil(de) graag zo zacht mogelijk, zonder beugel. Ik heb vooral voedingstops dus. Van waschbaer, h&m en hema. Ze zitten bij mij allemaal comfortabel, zijn veel vormbaarder dan gevormde voedingsbh's. Eventueel ter overweging om ook eens uit te proberen. Ik weet niet wat je normaal draagt, normaalgesproken draag ik zelf helemaal geen bh's, enkel elastische hemdjes. Vandaar dat ik zo zacht mogelijk wilde.
pi_185783315
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 09:24 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Ik ook! Hopelijk kunnen jullie vanmiddag - met goed nieuws op zak - verhuizen en dicht bij man en je grote zijn!
Géén plek in het ziekenhuis dichterbij, dus dat wordt na het weekend pas. Ik mag in het rmd, MAAR het idee dat ik pas na het weekend mijn grote weer zie...daar krijg ik gewoon pijn op mijn borst van.

Dus heb ik de lastige beslissing genomen om vannacht thuis te gaan slapen. Mijn beste vriendin komt me rond 19u halen en brengt me morgen weer terug. En daarna zie ik wel hoe ik thuiskom en hoe ik de zondag regel.

Ik voel me een vreselijk slechte moeder, dat ik Teddy hier vannacht alleen laat, maar mijn grote is al 8 dagen ziek van heimwee naar mij, bij mijn moeder (geen papa’s hier ;) ). En eigenlijk ben ik net zo ziek van de heimwee.
pi_185783936
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 21:58 schreef June. het volgende:

[..]

Gaat goed, ben hele dag aan het eten omdat ik anders dan te misselijk wordt haha. Ook ‘s ochtends eerst douchen en dan pas eten kan ook niet meer :')

Maandag de echo, superspannend. Dan 7 weken. Hoe ver ben jij?

@:Djoess, wat naar zo’n uitstel. Krijg je morgen wel duidelijkheid?
Toevallig hier ook maandag de echo. Om half 6.. dus de hele dag in spanning! Hier super misselijk heb emesafene ervoor gehad in zetpil vorm, en ben heel moe.
pi_185783944
@Djoess ik duim ook voor een goede uitslag!! :*
pi_185784420
Och Djoess, wat een rollercoaster.. ik duim ook heel hard mee voor een goede uitslag! Dikke knuffel voor jou, Teddy en voor jouw grote!
  vrijdag 22 maart 2019 @ 12:49:03 #269
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_185785040
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 11:41 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Toevallig hier ook maandag de echo. Om half 6.. dus de hele dag in spanning! Hier super misselijk heb emesafene ervoor gehad in zetpil vorm, en ben heel moe.
Hopelijk doet het wat, bij mij werkte het voor geen meter. Er zijn nog andere middelen ook mocht het niet werken, gewoon terug gaan zodra je dat door hebt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 13:05:07 #270
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_185785270
quote:
17s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 10:47 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik heb zelfs laatst mijn normale bh-merk eens gemaild met de vraag waarom ze geen voedingsbh's hebben :@ want ik ga mijn prima donna's missen (de vraag is er wel en ze zijn er in het designteam mee bezig, maar wanneer er eventueel voedings/zwangerschapsbh's van komen is nog lang niet duidelijk).
Superbra kan je gewone lievelings bh's ombouwen tot voedingsbh :). Misschien een tip voor iemand die dit leest en denkt: dat was nou net wat ik zocht.

Hier ook die van de H&M en die draag ik nu - 4,5 maand na het stoppen met BV - nog steeds :').
pi_185785289
Lieve allemaal,

Ik zit hier midden op de neonatale IC een potje te jànken van geluk.

De MRI was uitstekend!

Ik heb een volmaakt kind met gezonde hersens.

Nu nog goed (meer) leren drinken en dan heb ik haar waarschijnlijk dinsdag thuis.
pi_185785311
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 13:06 schreef Djoess het volgende:
Lieve allemaal,

Ik zit hier midden op de neonatale IC een potje te jànken van geluk.

De MRI was uitstekend!

Ik heb een volmaakt kind met gezonde hersens.

Nu nog goed (meer) leren drinken en dan heb ik haar waarschijnlijk dinsdag thuis.
:'( wat een super nieuws!!! *O*
  vrijdag 22 maart 2019 @ 13:08:55 #273
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185785327
Ooh Djoess O+ :'( wat fijn!! Wat een opluchting!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 22 maart 2019 @ 13:09:24 #274
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185785333
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 11:05 schreef Djoess het volgende:

[..]

Géén plek in het ziekenhuis dichterbij, dus dat wordt na het weekend pas. Ik mag in het rmd, MAAR het idee dat ik pas na het weekend mijn grote weer zie...daar krijg ik gewoon pijn op mijn borst van.

Dus heb ik de lastige beslissing genomen om vannacht thuis te gaan slapen. Mijn beste vriendin komt me rond 19u halen en brengt me morgen weer terug. En daarna zie ik wel hoe ik thuiskom en hoe ik de zondag regel.

Ik voel me een vreselijk slechte moeder, dat ik Teddy hier vannacht alleen laat, maar mijn grote is al 8 dagen ziek van heimwee naar mij, bij mijn moeder (geen papa’s hier ;) ). En eigenlijk ben ik net zo ziek van de heimwee.
Lastige beslissing, maar volgens mij is er hier geen foute keuze. Heerlijk dat je zo even bij je grote kunt zijn, al is het maar voor een nachtje. En je weet van de afgelopen week dat Teddy in goede handen is.
Edit: Spuit 11 :+ Wat een geweldig nieuws!!! *O* *O* O+ O+ :'(
pi_185785417
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 13:09 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Lastige beslissing, maar volgens mij is er hier geen foute keuze. Heerlijk dat je zo even bij je grote kunt zijn, al is het maar voor een nachtje. En je weet van de afgelopen week dat Teddy in goede handen is.
Edit: Spuit 11 :+ Wat een geweldig nieuws!!! *O* *O* O+ O+ :'(
Zeker nu de uitslag goed is en de zaalarts ook zag dat ik echt heel erg heimwee heb naar mijn grote (Koosje heet ze) en inderdaad zei dat ze hier nog prima ligt, vind ik het de juiste keus om naar huis te gaan voor de nachten.

Ze zijn aan het proberen of ze misschien vandaag nog terecht kan in het olvg, maar dat hoor ik straks. Anders is ze hier nog goed.
pi_185785438
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 12:49 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hopelijk doet het wat, bij mij werkte het voor geen meter. Er zijn nog andere middelen ook mocht het niet werken, gewoon terug gaan zodra je dat door hebt.
Voor nu is het alleen dat het helpt tegen het overgeven, maar ook niet echt super want in de ochtend geef ik nog 3 a 4 keer over. Maar daarna niet meer. Maar dat intense shit gevoel van de misselijkheid die blijft gewoon 24/7. Gek want bij N. sloeg dat medicijn wel aan. Ik wist niet dat er meerdere middelen zijn daar ga ik denk maar achteraan, want heb natuurlijk ook een drukke dreumes rond rennen die tegenwoordig in slaapstaking overdag is. |:(
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 22 maart 2019 @ 13:15:58 #277
269689 crew  Viv
  vrijdag 22 maart 2019 @ 13:16:38 #278
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_185785459
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 13:05 schreef Helsinki het volgende:

[..]

Superbra kan je gewone lievelings bh's ombouwen tot voedingsbh :). Misschien een tip voor iemand die dit leest en denkt: dat was nou net wat ik zocht.

Hier ook die van de H&M en die draag ik nu - 4,5 maand na het stoppen met BV - nog steeds :').
Die zitten nou niet bepaald in de buurt :+

Ah Djoesss wat een ontzettend fijn nieuws O+
pi_185785465
Oh Djoess wat een fantastisch nieuws! *O* *O* *O*
  Moderator vrijdag 22 maart 2019 @ 13:23:53 #280
447051 crew  Peejtur
pi_185785575
Fijn nieuws Djoess! *O*
pi_185785673
Oh kippenvel djoess! wat een goed nieuws *O*
  vrijdag 22 maart 2019 @ 13:32:43 #282
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_185785731
Wat super Djoess!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  Licht Ontvlambaar vrijdag 22 maart 2019 @ 13:41:50 #283
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_185785866
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 13:06 schreef Djoess het volgende:
Lieve allemaal,

Ik zit hier midden op de neonatale IC een potje te jànken van geluk.

De MRI was uitstekend!

Ik heb een volmaakt kind met gezonde hersens.

Nu nog goed (meer) leren drinken en dan heb ik haar waarschijnlijk dinsdag thuis.
O+ :*
Ik weet hoe fijn zo’n bericht kan zijn
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_185785879
Wat fijn @Djoess ! *O*
pi_185786029
Goed nieuws Djoess! Wat een opluchting!
pi_185786142
Wat fijn Djoes 🖤

Ik had net weer een goede termijnecho 🖤 2 April even wat beter de nekplooi bekijken voor de zekerheid. Maar vooralsnog goed bericht ;)

Ik mag in de OP op 18 oktober :)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 22 maart 2019 @ 14:10:56 #287
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_185786249
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 13:06 schreef Djoess het volgende:
Lieve allemaal,

Ik zit hier midden op de neonatale IC een potje te jànken van geluk.

De MRI was uitstekend!

Ik heb een volmaakt kind met gezonde hersens.

Nu nog goed (meer) leren drinken en dan heb ik haar waarschijnlijk dinsdag thuis.
Het allerbeste nieuws van de dag! Wat fijn! :*
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_185786337
Wat heerlijk Djoess!
  vrijdag 22 maart 2019 @ 14:28:10 #289
426379 elamanilo
elämänilo
pi_185786466
O+ O+ O+ *O* *O* *O*

Ohh Djoess, wat een opluchting! En wat ontzettend fijn dat alles zo goed is met je kleine popje. :*
pi_185786506
@Djoess *O* Hoera voor T! En vanavond/vannacht lekker bij je grote zijn O+
pi_185786744
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 13:06 schreef Djoess het volgende:
Lieve allemaal,

Ik zit hier midden op de neonatale IC een potje te jànken van geluk.

De MRI was uitstekend!

Ik heb een volmaakt kind met gezonde hersens.

Nu nog goed (meer) leren drinken en dan heb ik haar waarschijnlijk dinsdag thuis.
Wat een super nieuws!!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 15:17:40 #292
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_185787105
:o Djoess! *O*
pi_185787303
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 13:06 schreef Djoess het volgende:
Lieve allemaal,

Ik zit hier midden op de neonatale IC een potje te jànken van geluk.

De MRI was uitstekend!

Ik heb een volmaakt kind met gezonde hersens.

Nu nog goed (meer) leren drinken en dan heb ik haar waarschijnlijk dinsdag thuis.
*O* Wat ontzettend fijn *O*
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_185787384
Wat fijn, Djoess!
pi_185787936
Does, wat enorm fijn! Hopelijk lukt olvg!

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:01 schreef Kleurdoos het volgende:
Wat fijn Djoes 🖤

Ik had net weer een goede termijnecho 🖤 2 April even wat beter de nekplooi bekijken voor de zekerheid. Maar vooralsnog goed bericht ;)

Ik mag in de OP op 18 oktober :)
Gefeliciteerd! Ook een hele fijne uitslag voor jou!
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 16:13:57 #296
149959 SQ
snelle trees
pi_185788012
Oh djoess, wat heerlijk!!
disclaimer
pi_185788081
Wat fijn Djoess!!

Bij jullie zal er ook wel opluchting zijn, Kleurdoos. Spannende tijden ook voor jullie.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 16:33:34 #298
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_185788366
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:01 schreef Kleurdoos het volgende:
Wat fijn Djoes 🖤

Ik had net weer een goede termijnecho 🖤 2 April even wat beter de nekplooi bekijken voor de zekerheid. Maar vooralsnog goed bericht ;)

Ik mag in de OP op 18 oktober :)
Fijn!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 16:34:44 #299
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_185788385
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 13:06 schreef Djoess het volgende:
Lieve allemaal,

Ik zit hier midden op de neonatale IC een potje te jànken van geluk.

De MRI was uitstekend!

Ik heb een volmaakt kind met gezonde hersens.

Nu nog goed (meer) leren drinken en dan heb ik haar waarschijnlijk dinsdag thuis.
Dit is echt supergoed nieuws!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 16:36:07 #300
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_185788412
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 13:15 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Voor nu is het alleen dat het helpt tegen het overgeven, maar ook niet echt super want in de ochtend geef ik nog 3 a 4 keer over. Maar daarna niet meer. Maar dat intense shit gevoel van de misselijkheid die blijft gewoon 24/7. Gek want bij N. sloeg dat medicijn wel aan. Ik wist niet dat er meerdere middelen zijn daar ga ik denk maar achteraan, want heb natuurlijk ook een drukke dreumes rond rennen die tegenwoordig in slaapstaking overdag is. |:(
In de ochtend denk ik steeds dat het wel gaat. :’)

Maar de misselijkheid bouwt op gedurende de dag en met primperan blijft het dan alleen bij kolhalzen. Ook fijn.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_185788756
Oooh djoess wat een megaopluchting. Hopelijk zijn jullie snel thuis!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')