abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185733031
@Sisu maak een afspraak bij de bedrijfsarts.
Je moet echt aan jezelf denken nu.
Ik ben door bekkenklachten met 28 moeten stoppen met werken, deels advies van de verloskundige en fysio maar ook door pushen van vriendlief.
Ik ben zo blij dat hij dat gedaan heeft want anders had ik aanstaande vrijdag pas mijn laatste werkdag.
Ik ben heel eigenwijs en geef niet graag toe dat iets niet meer gaat.
De harde buiken zijn minder en de bekkenpijn is nu goed te doen.
Er zijn mensen die zich om minder ziekmelden, dat was ook een van de redenen om het toch te doen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 20 maart 2019 @ 11:12:05 #152
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_185733767
ik heb een vraag, en ben benieuwd hoe jullie daar over denken als aanstaande mama's.

Wat ik begrijp met al de vaccinaties die kleintjes krijgen *ben me nog verder aan het inlezen* is het zo dat tot de eerste vaccinatie kinderen toch wel onbeschermd zijn. Voor kinkhoest kun je als zwangere een enting halen (dktp tussen week 28 en 34 als ik het goed heb).

Hoe zit het nu met het volgende, als vrienden ervoor kiezen om hun kinderen niet te vaccineren, hun goed recht. En wij kiezen ervoor om iig hun kinderen dan niet op bezoek te laten komen. Hoe zit het dan met partner die daar op bezoek zou gaan, en dan met name voor kinkhoest. Risico qua overdracht? Partner zelf ook laten vaccineren voor kinkhoest?

Hoe gaan jullie daarmee om, en dan vooral in de eerste zeer kwetsbare periode?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 20 maart 2019 @ 11:20:11 #153
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185733933
Partner heeft als het goed is een betere weerstand dan pasgeborene, en daarmee is de kans dat hij zelf kinkhoest krijgt best wel heel klein. Moet het ook nog aanwezig zijn bij het betrefte gezin uiteraard, wil het overgedragen worden.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 20 maart 2019 @ 11:21:01 #154
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185733955
Overigens zou ik m'n partner in de eerste kwetsbare periode gewoon bij mij thuis willen hebben :P vrinden bezoeken komt wel weer na die 6 weken hoor :+
  woensdag 20 maart 2019 @ 11:21:47 #155
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185733978
Hee maar Ynske, ben je zwanger? O+ ik zag je pasgeleden ook al posten hier!
pi_185734003
Djoess gefeliciteerd *O* hopelijk een mooie MRI vandaag als cadeau! Succes komt vast goed :* O+
pi_185734023
Tsja, ik zou denk ik zulke mensen niet in mijn omgeving willen hebben :@ maar hey, gelukkig ken ik mijn vrienden goed en zijn het allemaal godzijdank pro-vaccinatie-mensen.
Het overdrachtrisico vind ik lastig in te schatten. Ja, je partner heeft weerstand, maar vaccinatie zal nooit garanderen dat het 100% beschermd. Wel kan het zorgen voor een milder ziekte-verloop en minder complicaties, bijvoorbeeld. Of je bent toevallig net die non-responder
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 20 maart 2019 @ 11:24:34 #158
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_185734028
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 11:21 schreef pinquit het volgende:
Overigens zou ik m'n partner in de eerste kwetsbare periode gewoon bij mij thuis willen hebben :P vrinden bezoeken komt wel weer na die 6 weken hoor :+
hahhahaha, hij is zeker welkom :+

vroegen ons alleen af of hij daar wel gewoon langs kon gaan, mocht dat voor willen komen
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 20 maart 2019 @ 11:24:56 #159
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_185734038
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 11:21 schreef pinquit het volgende:
Hee maar Ynske, ben je zwanger? O+ ik zag je pasgeleden ook al posten hier!
:Y :s) O+
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 20 maart 2019 @ 11:26:24 #160
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185734061
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 11:24 schreef Ynske het volgende:

[..]

:Y :s) O+
Ooh wat heerlijk! *O* gefeliciteerd! Gaat alles goed? Hoe ver ben je? O+ O+
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 20 maart 2019 @ 11:27:05 #161
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_185734073
quote:
17s.gif Op woensdag 20 maart 2019 11:24 schreef douche-eendje het volgende:
Tsja, ik zou denk ik zulke mensen niet in mijn omgeving willen hebben :@ maar hey, gelukkig ken ik mijn vrienden goed en zijn het allemaal godzijdank pro-vaccinatie-mensen.
Het overdrachtrisico vind ik lastig in te schatten. Ja, je partner heeft weerstand, maar vaccinatie zal nooit 100% bescherming bieden. Wel kan het zorgen voor een milder ziekte-verloop en minder complicaties.
ik denk dat het moeilijk is om zo'n uitspraak te doen, want ook mensen van wie je het niet verwacht blijken niet te willen vaccineren, of mensen die je in de winkel of collega's of bij opvang etc tegenkomt kunnen ervoor kiezen om niet te vaccineren en dat weet je dan niet eens.

het is het goed recht van mensen om die keuze te maken, maar dat wil niet zeggen dat ik *bewust* een kleintje eraan bloot wil stellen
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 20 maart 2019 @ 11:27:32 #162
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_185734083
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 11:26 schreef pinquit het volgende:

[..]

Ooh wat heerlijk! *O* gefeliciteerd! Gaat alles goed? Hoe ver ben je? O+ O+
Dank je! O+
Alles gaat prima hier tot nu toe. Morgen op de helft.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_185734126
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 11:27 schreef Ynske het volgende:

[..]

Dank je! O+
Gefeliciteerd! *O* O+
pi_185734149
@June. hoe gaat het met jou? Wij zijn geloof ik even ver zwanger O+
pi_185734299
Gefeliciteerd Ynske!

Ik lag vandaag voor de derde dag op rij aan de ctg. Ik blijf de kleine slecht voelen, maar dat komt waarschijnlijk door de harde buiken. Op het hartfilmpje laat hij wel beweging zien, al blijft zijn hartslag wat vlak. Even kijken hoe dit zich de komende dagen gaat ontwikkelen. Ik houd hem toch graag nog een paar dagen binnenboord.
pi_185734325
quote:

[..]

ik denk dat het moeilijk is om zo'n uitspraak te doen, want ook mensen van wie je het niet verwacht blijken niet te willen vaccineren, of mensen die je in de winkel of collega's of bij opvang etc tegenkomt kunnen ervoor kiezen om niet te vaccineren en dat weet je dan niet eens.

het is het goed recht van mensen om die keuze te maken, maar dat wil niet zeggen dat ik *bewust* een kleintje eraan bloot wil stellen
Klopt zeker hoor, dat is ook hetgeen wat ik best lastig vind. Ieder is vrij om te kiezen hierin voor zijn kind, maar op bepaalde momenten heeft mijn kind nog geen bescherming op kunnen bouwen en is het afhankelijk van de groepsbescherming. Net zoals dat er mensen zijn die door medische omstandigheden hiervan afhankelijk zijn. Bewust eraan blootstellen zal ik dan ook zeker niet doen.

En het meest belangrijke, gefeliciteerd met je zwangerschap *O*
  woensdag 20 maart 2019 @ 11:56:11 #167
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185734680
quote:

[..]

Ik denk dat het goed is om te onthouden dat ongevaccineerde kinderen niet per definitie ziek zijn. Mochten ze kinkhoest hebben, dan gaat dat echt niet ongemerkt voorbij en het lijkt me dat de ouders daar dan wel alert op zijn en mogelijk bezoek daarvan informeren voordat die langskomen.

En misschien stelt het je gerust dat je baby al jouw antistoffen mee heeft gekregen via de placenta, en deze daarna ook via borstvoeding meekrijgt.

Gefeliciteerd :)
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 20 maart 2019 @ 12:01:42 #168
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_185734790
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 11:56 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Ik denk dat het goed is om te onthouden dat ongevaccineerde kinderen niet per definitie ziek zijn. Mochten ze kinkhoest hebben, dan gaat dat echt niet ongemerkt voorbij en het lijkt me dat de ouders daar dan wel alert op zijn en mogelijk bezoek daarvan informeren voordat die langskomen.
mee eens, maar je hebt nog altijd zoiets als een incubatietijd, waarin het nog niet zichtbaar geuit is, en je wel al anderen kunt besmetten...
quote:
En misschien stelt het je gerust dat je baby al jouw antistoffen mee heeft gekregen via de placenta, en deze daarna ook via borstvoeding meekrijgt.
laten we hopen dat zoiets genoeg is....
quote:
Gefeliciteerd :)

thnx
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 20 maart 2019 @ 12:18:11 #169
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185735081
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 12:01 schreef Ynske het volgende:

[..]

mee eens, maar je hebt nog altijd zoiets als een incubatietijd, waarin het nog niet zichtbaar geuit is, en je wel al anderen kunt besmetten...
[..]

laten we hopen dat zoiets genoeg is....
[..]

thnx
Klopt ja, ik heb geen idee wat de incubatietijd van kinkhoest is.
Ga je het vaccin halen in je zwangerschap? want als je daarop vertrouwd zou je baby beschermd moeten zijn. (Ik vind het zelf een nogal onprettig idee om vaccins te halen als zwangere. Het is nog zo iets nieuws, en dus is er denk ik nog relatief weinig bekend over mogelijke gevolgen daarvan).

Ik zou je partner in ieder geval niet laten vaccineren als de baby er al is. Pas gevaccineerden kunnen anderen ook ongemerkt besmetten.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  Manager PR/Moderator woensdag 20 maart 2019 @ 13:33:19 #170
269689 crew  Viv
pi_185736916
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 12:18 schreef -Mellow- het volgende:
Ik zou je partner in ieder geval niet laten vaccineren als de baby er al is. Pas gevaccineerden kunnen anderen ook ongemerkt besmetten.
Bedoel je dat anderen ziek kunnen worden van het vaccin? Want dat klopt niet voor het kinkhoestvaccin DKT(P). Er zijn wel vaccins waar dat voor geldt, namelijk die met levend-verzwakte ziekteverwekkers zoals BCG tegen tuberculose. DKT(P) bevat alleen dode/geïnactiveerde bestanddelen, daar kun je geen anderen mee besmetten.
pi_185738017
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 08:07 schreef Djoess het volgende:
Ja, vandaag mag er geknuffeld worden <3

Vanmiddag na mijn dosis antibiotica ga ik erheen en dan laat ik het maar over me heen komen. Ik vind het best spannend. Ook voor haar. Ze is nog nooit opgetild om geknuffeld of vastgehouden te worden, alleen maar om verplaatst of ingepakt te worden. Ik ben ook benieuwd of ze haar willen wegen. Bij geboorte woog ze bijna 3300 gram, maar ze heeft geen spekkies meer op haar armen.

Het sabbelen op de speen gaat overigens wel als een tiet, dus ik denk dat het drinken wel goed gaat komen, als ze eenmaal de connectie ‘zuigen = voer’ maakt. Gisteren ging ze huilen toen haar speen kwijt was (ze trok m er zelf steeds uit als een échte baby ;') )je kon me opvegen.

En vanmiddag komt mijn grote weer, want ik ben jarig. Al ben ik de afgelopen dagen al een paar keer 10 jaar ouder geworden xD
Misschien hebben ze wel fijne buidelshirts.. daar kan je ook naar vragen. :* heel veel knuffel plezier en genieten. Zo fijn om dat huid op huid te kunnen doen voor de gelukshormonen bij beide O+

En gefeliciteerd met je verjaardag!
Schudden voor gebruik
  woensdag 20 maart 2019 @ 14:20:55 #172
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185738077
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 13:33 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Bedoel je dat anderen ziek kunnen worden van het vaccin? Want dat klopt niet voor het kinkhoestvaccin DKT(P). Er zijn wel vaccins waar dat voor geldt, namelijk die met levend-verzwakte ziekteverwekkers zoals BCG tegen tuberculose. DKT(P) bevat alleen dode/geïnactiveerde bestanddelen, daar kun je geen anderen mee besmetten.
Ok, dat scheelt dan weer.
pi_185739352
*O* *O* Gefeliciteerd @Ynske!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator woensdag 20 maart 2019 @ 15:22:29 #174
5428 crew  miss_sly
pi_185739645
quote:

[..]

Dank je! O+
Gefeliciteerd! *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 20 maart 2019 @ 15:27:11 #175
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_185739751
Welkom Ynske! Hoe ver ben je nu?

Mbt minder werken tijdens je zwangerschap: ga hier met de bedrijfsarts voor zitten en maak concrete afspraken. Niet dat er een vage mail uit gaat met “medewerker wil minder werken” want dit kan je leidinggevende opvatten als van 8 naar 7 uur per dag gaan. Zo spreek ik uit ervaring. Als de bedrijfsarts en leidinggevende de afspraken goed op hadden geschreven dan had ik waarschijnlijk langer door kunnen werken. Ik zit sinds 30 weken thuis.

Over antivaxx:
Een goede vriendin van mij heeft geen DKTP gehad omdat haar oom zogenaamd gehandicapt is geworden van dit vaccin in de jaren 60. Post hoc ergo propter hoc...

Ze is een hele goede vriendin en ik wil haar bij ons hebben als de baby er is.
Omdat ik mijn baby een goede start wil geven heb ik er voor gekozen de booster te halen zodat hij beschermd is vanaf het begin. Na een paar maanden wordt de DKTP gegeven, je kan deze zelfs een maand later laten geven in overleg met het consultatiebureau.
De kraamvisite ga ik vragen of ze zijn ingeënt, zo ver ik weet ken ik geen antivaxxers (behalve die vriendin). Antivaxxers zijn ook niet welkom bij de baby in de buurt tot hij zelf al zijn prikjes gehad heeft (ik meen bij 14 maanden).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')