vrinden bezoeken komt wel weer na die 6 weken hoor
 vrinden bezoeken komt wel weer na die 6 weken hoor  

ik zag je pasgeleden ook al posten hier!
 ik zag je pasgeleden ook al posten hier!

maar hey, gelukkig ken ik mijn vrienden goed en zijn het allemaal godzijdank pro-vaccinatie-mensen.
 maar hey, gelukkig ken ik mijn vrienden goed en zijn het allemaal godzijdank pro-vaccinatie-mensen. 

hahhahaha, hij is zeker welkomquote:Op woensdag 20 maart 2019 11:21 schreef pinquit het volgende:
Overigens zou ik m'n partner in de eerste kwetsbare periode gewoon bij mij thuis willen hebbenvrinden bezoeken komt wel weer na die 6 weken hoor

quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:21 schreef pinquit het volgende:
Hee maar Ynske, ben je zwanger?ik zag je pasgeleden ook al posten hier!

Ooh wat heerlijk!quote:
 gefeliciteerd! Gaat alles goed? Hoe ver ben je?
 gefeliciteerd! Gaat alles goed? Hoe ver ben je?  

ik denk dat het moeilijk is om zo'n uitspraak te doen, want ook mensen van wie je het niet verwacht blijken niet te willen vaccineren, of mensen die je in de winkel of collega's of bij opvang etc tegenkomt kunnen ervoor kiezen om niet te vaccineren en dat weet je dan niet eens.quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:24 schreef douche-eendje het volgende:
Tsja, ik zou denk ik zulke mensen niet in mijn omgeving willen hebbenmaar hey, gelukkig ken ik mijn vrienden goed en zijn het allemaal godzijdank pro-vaccinatie-mensen.
Het overdrachtrisico vind ik lastig in te schatten. Ja, je partner heeft weerstand, maar vaccinatie zal nooit 100% bescherming bieden. Wel kan het zorgen voor een milder ziekte-verloop en minder complicaties.

Dank je!quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:26 schreef pinquit het volgende:
[..]
Ooh wat heerlijk!gefeliciteerd! Gaat alles goed? Hoe ver ben je?

Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:27 schreef Ynske het volgende:
[..]
Dank je!
Alles gaat prima hier tot nu toe. Morgen op de helft.

Klopt zeker hoor, dat is ook hetgeen wat ik best lastig vind. Ieder is vrij om te kiezen hierin voor zijn kind, maar op bepaalde momenten heeft mijn kind nog geen bescherming op kunnen bouwen en is het afhankelijk van de groepsbescherming. Net zoals dat er mensen zijn die door medische omstandigheden hiervan afhankelijk zijn. Bewust eraan blootstellen zal ik dan ook zeker niet doen.quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:27 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik denk dat het moeilijk is om zo'n uitspraak te doen, want ook mensen van wie je het niet verwacht blijken niet te willen vaccineren, of mensen die je in de winkel of collega's of bij opvang etc tegenkomt kunnen ervoor kiezen om niet te vaccineren en dat weet je dan niet eens.
het is het goed recht van mensen om die keuze te maken, maar dat wil niet zeggen dat ik *bewust* een kleintje eraan bloot wil stellen

Ik denk dat het goed is om te onthouden dat ongevaccineerde kinderen niet per definitie ziek zijn. Mochten ze kinkhoest hebben, dan gaat dat echt niet ongemerkt voorbij en het lijkt me dat de ouders daar dan wel alert op zijn en mogelijk bezoek daarvan informeren voordat die langskomen.quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:27 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik denk dat het moeilijk is om zo'n uitspraak te doen, want ook mensen van wie je het niet verwacht blijken niet te willen vaccineren, of mensen die je in de winkel of collega's of bij opvang etc tegenkomt kunnen ervoor kiezen om niet te vaccineren en dat weet je dan niet eens.
het is het goed recht van mensen om die keuze te maken, maar dat wil niet zeggen dat ik *bewust* een kleintje eraan bloot wil stellen

mee eens, maar je hebt nog altijd zoiets als een incubatietijd, waarin het nog niet zichtbaar geuit is, en je wel al anderen kunt besmetten...quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:56 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Ik denk dat het goed is om te onthouden dat ongevaccineerde kinderen niet per definitie ziek zijn. Mochten ze kinkhoest hebben, dan gaat dat echt niet ongemerkt voorbij en het lijkt me dat de ouders daar dan wel alert op zijn en mogelijk bezoek daarvan informeren voordat die langskomen.
laten we hopen dat zoiets genoeg is....quote:En misschien stelt het je gerust dat je baby al jouw antistoffen mee heeft gekregen via de placenta, en deze daarna ook via borstvoeding meekrijgt.
thnxquote:Gefeliciteerd

Klopt ja, ik heb geen idee wat de incubatietijd van kinkhoest is.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:01 schreef Ynske het volgende:
[..]
mee eens, maar je hebt nog altijd zoiets als een incubatietijd, waarin het nog niet zichtbaar geuit is, en je wel al anderen kunt besmetten...
[..]
laten we hopen dat zoiets genoeg is....
[..]
thnx

Bedoel je dat anderen ziek kunnen worden van het vaccin? Want dat klopt niet voor het kinkhoestvaccin DKT(P). Er zijn wel vaccins waar dat voor geldt, namelijk die met levend-verzwakte ziekteverwekkers zoals BCG tegen tuberculose. DKT(P) bevat alleen dode/geïnactiveerde bestanddelen, daar kun je geen anderen mee besmetten.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:18 schreef -Mellow- het volgende:
Ik zou je partner in ieder geval niet laten vaccineren als de baby er al is. Pas gevaccineerden kunnen anderen ook ongemerkt besmetten.

Misschien hebben ze wel fijne buidelshirts.. daar kan je ook naar vragen.quote:Op woensdag 20 maart 2019 08:07 schreef Djoess het volgende:
Ja, vandaag mag er geknuffeld worden <3
Vanmiddag na mijn dosis antibiotica ga ik erheen en dan laat ik het maar over me heen komen. Ik vind het best spannend. Ook voor haar. Ze is nog nooit opgetild om geknuffeld of vastgehouden te worden, alleen maar om verplaatst of ingepakt te worden. Ik ben ook benieuwd of ze haar willen wegen. Bij geboorte woog ze bijna 3300 gram, maar ze heeft geen spekkies meer op haar armen.
Het sabbelen op de speen gaat overigens wel als een tiet, dus ik denk dat het drinken wel goed gaat komen, als ze eenmaal de connectie ‘zuigen = voer’ maakt. Gisteren ging ze huilen toen haar speen kwijt was (ze trok m er zelf steeds uit als een échte baby ;') )je kon me opvegen.
En vanmiddag komt mijn grote weer, want ik ben jarig. Al ben ik de afgelopen dagen al een paar keer 10 jaar ouder geworden xD
 heel veel knuffel plezier en genieten. Zo fijn om dat huid op huid te kunnen doen voor de gelukshormonen bij beide
 heel veel knuffel plezier en genieten. Zo fijn om dat huid op huid te kunnen doen voor de gelukshormonen bij beide  

Ok, dat scheelt dan weer.quote:Op woensdag 20 maart 2019 13:33 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Bedoel je dat anderen ziek kunnen worden van het vaccin? Want dat klopt niet voor het kinkhoestvaccin DKT(P). Er zijn wel vaccins waar dat voor geldt, namelijk die met levend-verzwakte ziekteverwekkers zoals BCG tegen tuberculose. DKT(P) bevat alleen dode/geïnactiveerde bestanddelen, daar kun je geen anderen mee besmetten.

Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:27 schreef Ynske het volgende:
[..]
Dank je!
Alles gaat prima hier tot nu toe. Morgen op de helft.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |