SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik had hier recent al een foto gedeeld van de foto-avond bij de SGB, maar er kwamen nog een paar.
De eerste foto was Ome Ceesje:
gevolgd door de Hippel
En nog even de Oersik met keteltrein
En toen die foto met de Oersik en OmC die ik al eerder toonde
waarna de afsluiter volgde en de lichten werden gedoofd:
![]()
Mooi hoor! is weer eens wat anders he, fotoshoot by night
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Was weer eens leuk om te doen inderdaad. Heel anders als bij dag.
Toen deze foto-avond in de vriendenkringen werd aangekondigd, heb ik mij gelijk aangemeld. Waren met 12 man aanwezig en hebben 3 uurtjes lopen fotograferen zodat iedereen genoeg tijd had om met instellingen dingen te proberen ed
Hiervoor zijn ongeveer 20 grote halogeen schijnwerpers gebruikt om de donkere hoek bij te lichten. De SGB heeft, naast een paar zwakke lampen op het perron en een lantaarn naast het oude seinhuis, hier vrijwel geen verlichting.![]()
heb je meteen gevraagd hoe het met die NS2000 staat daar?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Deze zomer maar eens naar de SGB, kan ik ook nog wat bedrijfsmatigs meepakken
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
ding is optisch wat geschilderd enzo, maar nog niet de meeste haast mee. Zijn wat andere projecten even belangrijker. Maar ze gaan er wel weer mee aan de slag.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
heb je meteen gevraagd hoe het met die NS2000 staat daar?![]()
It's somethingquote:Op zaterdag 16 maart 2019 22:27 schreef greavy het volgende:
[..]
ding is optisch wat geschilderd enzo, maar nog niet de meeste haast mee. Zijn wat andere projecten even belangrijker. Maar ze gaan er wel weer mee aan de slag.Heb daar nogeens 30 euro aan gedoneerd ooit (of 50 kan ook wel). Toen was er een tijd lang een hoop enthousiasme rondom dat transport, maar nou dat ding daar eenmaal staat hoor je er niks meer van
Heb daar inmiddels een maand geleden nogeens om een update gevraagd, maar ho maar![]()
PTA / NS 2000 Crowdfunding (Locomotief)Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Nee idd, deze winter stond de werkplaats helemaal vol met het rijdend tractiemateriaal voor (groot) onderhoud, dus er was sowieso geen plek in de werkplaats.
Dat spul is straks weer steeds rijdend, dus dan is er weer plek in de werkplaats.![]()
Ik begreep dat er vanuit diverse punten pas volgend jaar tijd is om aan de lok te beginnen. Lok schijnt tot na de bevrijdingsfeesten 2020 in deze kleuren te blijven staan, aldus ergens tekst op FB van SGB zelf:quote:De loc zal tot en met de bevrijdingsfeesten in 2020 te zien zijn in de kleurstelling zoals deze locomotieven in 1944 in Frankrijk aan land kwamen. Het is de bedoeling dat de locomotief na 2020 rijvaardig gemaakt wordt en de toenmalige NS-kleurstelling en -uiterlijk krijgt![]()
Oh well, leuk dat er dan ineens nul communicatie meer naar de donateurs is.JA HIJ GAAT OP TRANSPORT
![]()
JA HIJ KOMT AAN
maar je mag niet komen kijken
![]()
eigenlijk gaan we er de komende twee jaar niks mee doen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
De buit is binnen, de SGB heeft nu zijn lokje waar ze binnen de eigen gelederen de blits kunnen maken op het 75+ feestje volgend jaar.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh well, leuk dat er dan ineens nul communicatie meer naar de donateurs is.So we just called him Fred![]()
In een ICE Frankfurt-Parijs heeft een man met een brandblusser de cabinedeur ingeslagen en vervolgens de machinist aangevallen. Deze zou volgens hem veel te hard gereden hebben....
https://www.presseportal.de/blaulicht/pm/63987/4220100PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Dit is waarom wij schoenen met stalen neuzen dragenquote:Op zondag 17 maart 2019 14:45 schreef dennistd het volgende:
In een ICE Frankfurt-Parijs heeft een man met een brandblusser de cabinedeur ingeslagen en vervolgens de machinist aangevallen. Deze zou volgens hem veel te hard gereden hebben....
https://www.presseportal.de/blaulicht/pm/63987/4220100![]()
Toevoeging: Hij was dronken en hij heeft de machinist alleen verbaal aangevallen.quote:Op zondag 17 maart 2019 14:45 schreef dennistd het volgende:
In een ICE Frankfurt-Parijs heeft een man met een brandblusser de cabinedeur ingeslagen en vervolgens de machinist aangevallen. Deze zou volgens hem veel te hard gereden hebben....
https://www.presseportal.de/blaulicht/pm/63987/4220100
Hopelijk mag hij de schade van die andere 18 vertraagde treinen ook zelf ophoesten.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Dit is waarom jij een blaaskaak bent.quote:Op zondag 17 maart 2019 15:44 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Dit is waarom wij schoenen met stalen neuzen dragenSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
https://nieuws.ns.nl/ns-v(...)in-belang-reizigers/
NS verschuift de opstart van de dienstregeling voor morgen gewoon even, zodat niet de rest van de dag er last is van de staking![]()
![]()
Wel een betere oplossing dan afgelopen vrijdag "reis niet met NS want hele dag nog ellende van de staking"![]()
WTF, omdat haar personeel dreigt een deel van de ritten lam te leggen schrapt NS maar meteen ALLE ochtendtreinen en noemt dat dan in het belang van de reiziger? Hoe wereldvreemd zijn die lui?![]()
Misschien weten ze niet wie er gaat staken, kunnen ze daarom dus niet plannen, en willen ze voorkomen dat er tijdens het hoogtepunt van de ochtendspits (7:30 - 8:30, meen ik me te herinneren?) op heel veel trajecten treinen uitvallen door een logistieke janboel?![]()
Ik ben een treinenleek dus mogelijk slaat dit nergens op maar zou t niet voor de dienstregeling/inzet van materiaal lastig zijn als sommige treinen rijden en sommige niet?quote:Op zondag 17 maart 2019 17:42 schreef Kansenjongere het volgende:
WTF, omdat haar personeel dreigt een deel van de ritten lam te leggen schrapt NS maar meteen ALLE ochtendtreinen en noemt dat dan in het belang van de reiziger? Hoe wereldvreemd zijn die lui?Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.![]()
Zou zomaar kunnen. Inschrijven als staker gebeurd pas bij in dienst komen.quote:Op zondag 17 maart 2019 17:45 schreef James1988 het volgende:
Misschien weten ze niet wie er gaat staken, kunnen ze daarom dus niet plannen![]()
Bij de Fransozen moet je uiterlijk iets van 1,5 dag van tevoren dat je meedoet, zodat erop gepland kan worden. Bij de Belgen is dat sinds kort ook verplicht.quote:Op zondag 17 maart 2019 18:48 schreef Salatrel het volgende:
[..]
Zou zomaar kunnen. Inschrijven als staker gebeurd pas bij in dienst komen.
Staken is een recht, maar ivm de logistiek moet je het wel tijdig laten weten.![]()
Maar verschuiven, dat betekent dus dat alle diensten en ritten gewoon X uur opschuiven en er dus ook tot veel later doorgereden wordt?quote:Op zondag 17 maart 2019 17:19 schreef MTL het volgende:
https://nieuws.ns.nl/ns-v(...)in-belang-reizigers/
NS verschuift de opstart van de dienstregeling voor morgen gewoon even, zodat niet de rest van de dag er last is van de stakingPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
in Nederland moet je een staking ook aankondigen alleen hoeft dat niet op individuele basis. De deadline was 14 maart 22:00quote:Op zondag 17 maart 2019 18:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bij de Fransozen moet je uiterlijk iets van 1,5 dag van tevoren dat je meedoet, zodat erop gepland kan worden. Bij de Belgen is dat sinds kort ook verplicht.
Staken is een recht, maar ivm de logistiek moet je het wel tijdig laten weten.![]()
Ik verwacht van niet, maar dan is het dus geen verschuiven maar gewoon de eerste uren alles opheffen.quote:PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Als NS termen als "Reiziger op 1, 2 en 3" of in dit geval "In het belang van de reiziger" gaat gebruiken, dan kun je er zeker van zijn dat je als reiziger keihard genaaid wordt.quote:Op zondag 17 maart 2019 19:04 schreef dennistd het volgende:
[..]
Maar verschuiven, dat betekent dus dat alle diensten en ritten gewoon X uur opschuiven en er dus ook tot veel later doorgereden wordt?
Reken dus maar niet op extra treinen, langere treinen of enige compensatie.![]()
Ze zijn bij NS vergeten dat er 24x7 treinen rijden in Nederland
Het wordt commercieel mooi verpakt, maar je zal zien dat om 0600 machinisten op het eerste station dat ze het beste uitkomt.
En dan om 0706 zullen ze weer vertrekken, vast via dienstregeling, mits er een trein staat waar ze mee kunnen rijden.
[ Bericht 44% gewijzigd door Fred op 17-03-2019 19:59:25 ]So we just called him Fred![]()
Ik vind het ontstellend knap dat NS het voor elkaar gekregen lijkt te hebben om sluitende materieel- en personeelsomlopen voor elkaar te krijgen voor na de afloop van actie. De opstelterreinen staan flink vol in Nederland. Het is zeer moeilijk om ff wat treintjes in te leggen net na zevenen.
Als het rijdend personeel ook nog aangepaste dienstkaartjes heeftgekregen met opkomsttijd op of na 07:06 kan het wel eens heel soepel verlopen. Uiteraard met veel klagende reizigers en volle treinen, maar daar kan niet aan ontkomen worden.![]()
We gaan het zien, morgen. Na kritiek van mijn kant namens de club met de groene website is GTBV morgen gewoon van toepassing. Eerst wilde NS dat niet.quote:Op zondag 17 maart 2019 22:45 schreef Bitlord het volgende:
Ik vind het ontstellend knap dat NS het voor elkaar gekregen lijkt te hebben om sluitende materieel- en personeelsomlopen voor elkaar te krijgen voor na de afloop van actie. De opstelterreinen staan flink vol in Nederland. Het is zeer moeilijk om ff wat treintjes in te leggen net na zevenen.
Als het rijdend personeel ook nog aangepaste dienstkaartjes heeftgekregen met opkomsttijd op of na 07:06 kan het wel eens heel soepel verlopen. Uiteraard met veel klagende reizigers en volle treinen, maar daar kan niet aan ontkomen worden.![]()
Aangepaste dienstregeling staat inmiddels in de planner... eerste trein van Rotterdam naar Den Haag vertrekt pas om 8u06. Vanaf 9u06 rijdt het weer volledig volgens de dienstregeling.
Ik heb er nou al zin in. Er vast geen gratis koffie?So we just called him Fred![]()
Heeft NS het opstarten van de dienstregeling in het belang van de reiziger nog wat verder uitgesteld?![]()
Zeg jijquote:Op zondag 17 maart 2019 16:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit is waarom jij een blaaskaak bent.
[ Bericht 0% gewijzigd door GlenSpey op 18-03-2019 08:37:58 ]![]()
Veel treinen rijden nog niet zo te zien, maar het lijkt erop dat mijn trein wel gaat. Ik waag het erop.Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.![]()
Het is drukquote:Op maandag 18 maart 2019 08:32 schreef Injetta het volgende:
Veel treinen rijden nog niet zo te zien, maar het lijkt erop dat mijn trein wel gaat. Ik waag het erop.![]()
![]()
Sta nu op Duivendrecht. Erg rustig hier en nagenoeg lege treinen. Vreemd. Maar wel relaxed.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.![]()
Vandaag gewoon thuisblijven. Beter voor je bloeddruk en alles
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
de rangeerdienst (nachtdienst) staakte al vanaf 04:00 oftewel treinen zouden niet voorgebracht worden...quote:Op zondag 17 maart 2019 19:53 schreef FredvZ het volgende:
Ze zijn bij NS vergeten dat er 24x7 treinen rijden in Nederland
Het wordt commercieel mooi verpakt, maar je zal zien dat om 0600 machinisten op het eerste station dat ze het beste uitkomt.![]()
Is er nou serieus iemand die dacht "okee 0600-0706 staken ze, dus daarvoor en daarna rijdt alles volgens het boekje"?![]()
Wat doen jullie allemaal verbaasd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik was hier niet verbaasd over. Maar ik had niet verwacht dat men meer zou doen maar de mogelijkheid bestaat dat 6-7 staken betekent dat je voor 6 uur je best doet om alles zo klaar te zetten dat je flitsend kunt starten. Dus wat treinen van de opstelterreinen naar een aantal stations rijden e.d. Voor 8:30 is er uit Deventer bijvoorbeeld niets naar het westen vertrokken terwijl doorgaans de treinen van 7:18 en 7:48 naar Amsterdam Centraal schoon vanaf het opstelterrein van Zutphen komen. Dat is maar een kwartiertje rijden. Het materieel van de eerste had men dan voor zessen die kant op kunnen rijden.![]()
Maar volgens mij was de staking ook vanaf 'aanvang dienst', dus niet per se vanaf 6 uur maar al eerder.![]()
Maar overal werd gemeld vanaf 6 tot 7. Dus ja, leek me niet raar dat men dacht dat er daarvoor wel iets reed of in ieder geval wat klaar werd gezet. Maar nu is het dus vanaf 4 tot 7.quote:Op maandag 18 maart 2019 09:35 schreef GlenSpey het volgende:
Maar volgens mij was de staking ook vanaf 'aanvang dienst', dus niet per se vanaf 6 uur maar al eerder.![]()
Ja, maar dan doe je een beroep op bereidwilligheid. En dat is nou precies niet het punt van stakenquote:Op maandag 18 maart 2019 09:33 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ik was hier niet verbaasd over. Maar ik had niet verwacht dat men meer zou doen maar de mogelijkheid bestaat dat 6-7 staken betekent dat je voor 6 uur je best doet om alles zo klaar te zetten dat je flitsend kunt starten. Dus wat treinen van de opstelterreinen naar een aantal stations rijden e.d. Voor 8:30 is er uit Deventer bijvoorbeeld niets naar het westen vertrokken terwijl doorgaans de treinen van 7:18 en 7:48 naar Amsterdam Centraal schoon vanaf het opstelterrein van Zutphen komen. Dat is maar een kwartiertje rijden. Het materieel van de eerste had men dan voor zessen die kant op kunnen rijden.Staken doe je om hinder te veroorzaken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Klopt dat 6 tot 7 is iets wat de media heeft opgepikt, blijkbaar denkt men dat de dienst pas aanvangt om 6 uur.quote:Op maandag 18 maart 2019 09:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Maar overal werd gemeld vanaf 6 tot 7. Dus ja, leek me niet raar dat men dacht dat er daarvoor wel iets reed of in ieder geval wat klaar werd gezet. Maar nu is het dus vanaf 4 tot 7.![]()
Oh ja, en de media heeft ook bedacht dat het precies 66 minuten was omdat 66 jaar. Maar dat was eigenlijk stom toeval. De media.quote:Op maandag 18 maart 2019 09:54 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Klopt dat 6 tot 7 is iets wat de media heeft opgepikt, blijkbaar denkt men dat de dienst pas aanvangt om 6 uur.
Ga weg johSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Van iemand die altijd zn woordje klaar heeft zou je verwachten dat ie zich wat meer in heeft gelezenquote:Op maandag 18 maart 2019 09:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja, en de media heeft ook bedacht dat het precies 66 minuten was omdat 66 jaar. Maar dat was eigenlijk stom toeval. De media.
Ga weg joh![]()
![]()
Heel bijzonder hoe dit dan zo de wereld in komt.
Maar nee, ik heb geen abonnement op het VVMC-blaadje helaas
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Media hebben gewoon overgenomen wat de vakbonden riepen, op de site van FNV staat bijvoorbeeld:
"NS-medewerkers willen een pensioen vanaf 66 jaar, daarom duurt de symbolische staking 66 minuten. Effectief betekent dat vanaf aanvang dienstregeling."![]()
Ratten staken dus nog langer dan 66 minuten, voor zover het begrip dat iedereen schijnt te hebben volgens FNV.![]()
Ik ook niet, zag t toevallig een paar dagen terug voorbij komen op de Facebook-pagina van ons Wimquote:Op maandag 18 maart 2019 10:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Heel bijzonder hoe dit dan zo de wereld in komt.
Maar nee, ik heb geen abonnement op het VVMC-blaadje helaas![]()
![]()
Dan brengen ze in elk geval de boodschap over dat ze graag door willen werken tot hun 180ste, en dan met pensioen gaan. Dat moet wel te regelen zijn lijkt mequote:Op maandag 18 maart 2019 11:17 schreef b2py het volgende:
Ratten staken dus nog langer dan 66 minuten, voor zover het begrip dat iedereen schijnt te hebben volgens FNV.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Anders ga jij lekker door tot je 90ste, om te compenseren voor degenen die daar niet op zitten te wachtenquote:Op maandag 18 maart 2019 11:17 schreef b2py het volgende:
Ratten staken dus nog langer dan 66 minuten, voor zover het begrip dat iedereen schijnt te hebben volgens FNV.![]()
![]()
Je kan het mooi platslaan. Maar als je het omdraait kan dat natuurlijk net zo goed: Als iedereen vroeg met pensioen gaat en dus niet meer aan de AOW meebetaalt en daar wel van profiteert is het huidige systeem met de vergrijzing en een laag geboortegetal onhoudbaar. Dan gaat die verdwijnen of omlaag. Dan gaat iedereen met 66 als een stel armoedzaaiers met pensioen. Lijkt mij niet de bedoeling.
Ik zie in mijn omgeving veel mensen die nu met 66,7 jaar met pensioen moeten en daar eigenlijk helemaal nog geen zin in hebben. Dat biedt kansen voor de mensen zelf en voor de betaalbaarheid van het pensioenstelsel. De bonden spelen daar totaal niet op in en lopen het personeel onnodig op te jutten. Zeker aangezien ze zelf bij het pensioenoverleg zijn weggelopen en men ook in Den Haag uitstekend snapt dat je niet met ieder beroep tot je 70e door kan werken. In plaats van mee te praten maken ze er een actie voor een eendimensionaal standpunt van waar een deel van de werknemers helemaal niet op zit te wachten. Het zijn pensioendrammers.![]()
Maar dan nog had dat ding van 7:48 gewoon kunnen rijden.quote:Op maandag 18 maart 2019 09:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar dan doe je een beroep op bereidwilligheid. En dat is nou precies niet het punt van stakenStaken doe je om hinder te veroorzaken.
Bier.![]()
7:18 ookquote:Op maandag 18 maart 2019 17:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Maar dan nog had dat ding van 7:48 gewoon kunnen rijden.![]()
Ja, maar dat gebeurde niet. Er zal ook heus wel een component reizigertje pesten bij gezeten hebbenWat dat betreft hoeven we elkaar geen mietje te noemen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Maar resume. De staking zou van 06:00 tot 07:06 duren. FNV kondigt aan vanaf aanvang dienst tot 07:06. De eerste bewegingen zullen rond half vijf aanvangen. Kwart over 4 op je werk. Bijna 3 uur dus. En dan moet ik de FNV blijven geloven? Zijn gewoon de laatste piepjes van een partij in ondergang dat nog aandacht zoekt ergens. Treurig dat ze hun eigen bestaan zo ophangen aan dit soort ellende.![]()
Tot hier klopt het. Maar....quote:Op maandag 18 maart 2019 12:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Je kan het mooi platslaan. Maar als je het omdraait kan dat natuurlijk net zo goed: Als iedereen vroeg met pensioen gaat en dus niet meer aan de AOW meebetaalt en daar wel van profiteert is het huidige systeem met de vergrijzing en een laag geboortegetal onhoudbaar.Dit zijn niet de enige oplossingen. De meest voor de hand liggende oplossing zou zijn om meer migratie te hosselen vanuit diverse plekken, ook om ervoor te zorgen dat er genoeg handjes zijn om straks al die grijze duiven van zorg te kunnen voorzien en de algemene belastingdruk acceptabel te houden. Als je de vergrijzing een zachte landing wil geven, zal je het effect moeten uitspreiden om de bevolking langzaamaan naar een niveau van zo'n 10 a 12 miljoen te krijgen over de aankomende 200 jaar.quote:Dan gaat die verdwijnen of omlaag.Bier.![]()
Ja, daar heb je helemaal gelijk in. Maar het wordt er zo'n ongelooflijk grote lap tekst van. Tel daarbij op dat dit voor een groot deel van de 66-jaar-protesteerders ook niet op immigratie zit te wachten en je bent weer terug bij af.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Tot hier klopt het. Maar....
[..]
Dit zijn niet de enige oplossingen. De meest voor de hand liggende oplossing zou zijn om meer migratie te hosselen vanuit diverse plekken, ook om ervoor te zorgen dat er genoeg handjes zijn om straks al die grijze duiven van zorg te kunnen voorzien en de algemene belastingdruk acceptabel te houden. Als je de vergrijzing een zachte landing wil geven, zal je het effect moeten uitspreiden om de bevolking langzaamaan naar een niveau van zo'n 10 a 12 miljoen te krijgen over de aankomende 200 jaar.![]()
Ook dan zijn er nog meer dan voldoende mogelijkheden om er iets aan te doen, zoals de inkomstenbelasting flink verhogen op het toptarief. En daarbij interesseert het me niet dat 30% al 70% van de belasting betaalt voordat iemand daarmee komt schermen, wonen in een samenleving heeft een prijs, jammer voor je dat je niet én een Bentley én een privéjet kan hebben.quote:Op maandag 18 maart 2019 20:08 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ja, daar heb je helemaal gelijk in. Maar het wordt er zo'n ongelooflijk grote lap tekst van. Tel daarbij op dat dit voor een groot deel van de 66-jaar-protesteerders ook niet op immigratie zit te wachten en je bent weer terug bij af.Bier.![]()
Die 30-70 zou best 10-90 mogen zijn idd. Waarom niet?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Voor de geintresseerden, zaterdag en zondag 23/24 maart worden enkele werkzaamheden op de lijn Zevenaar - Didam uitgevoerd betreffende aanleg dubbel spoor. Volgende materieel zal dan worden ingezet:
- Kettinghor : vr/za : 04:00 – 08:00 (gedeelte : Wehl) ;
- CSM : zo : 07:00- 16:00 (gedeeltes : A-12 en Didam) ;
- Unimat : za/zo : 03:00 – 10:00 (gedeelte : Wehl) ;
- Unimat : zo : 12:00 – 18:00 (gedeeltes : Ringbaan Oost en duiker km 47.870).
Dus goed vanaf de zijwegen e.d. te zien en te volgen![]()
Die rijken kiezen dan een andere samenleving, waar ze een lagere prijs betalen.quote:Op maandag 18 maart 2019 20:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ook dan zijn er nog meer dan voldoende mogelijkheden om er iets aan te doen, zoals de inkomstenbelasting flink verhogen op het toptarief. En daarbij interesseert het me niet dat 30% al 70% van de belasting betaalt voordat iemand daarmee komt schermen, wonen in een samenleving heeft een prijs, jammer voor je dat je niet én een Bentley én een privéjet kan hebben.Omdat de rijke bovenlaag dan snel verdwenen is en het hoge belastingpercetage op "iets bereiken" schrikt jongeren af om hun best te doen op school.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 06:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Die 30-70 zou best 10-90 mogen zijn idd. Waarom niet?
Dat is funest voor een kenniseconomie als Nederland.So we just called him Fred![]()
Idd.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 08:08 schreef FredvZ het volgende:
Omdat de rijke bovenlaag dan snel verdwenen is en het hoge belastingpercetage op "iets bereiken" schrikt jongeren af om hun best te doen op school.
Dat is funest voor een kenniseconomie als Nederland.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Ik heb nog nooit een scholier horen zeggen dat ze hun best niet doen omdat de belasting op salaris heel hoog is. Je bent alleen maar bezig met fortnite, frikadellenbroodjes en energiedrank.quote:![]()
Als je niet verder kijkt dan de Nederlandse jongeren op een Nederlandse school in de tegenwoordige tijd dan zal je dat idd nooit horen.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 08:41 schreef b2py het volgende:
Ik heb nog nooit een scholier horen zeggen dat ze hun best niet doen omdat de belasting op salaris heel hoog is. Je bent alleen maar bezig met fortnite, frikadellenbroodjes en energiedrank.So we just called him Fred![]()
Je zou eens op Cuba kunnen gaan kijken. Bijna 0,0 motivatie onder de bevolking om zich daar de laten onderwijzen. Door het communisme is er weinig tot geen beloning voor mensen die een stapje extra willen zetten.quote:
Het uiteenvallen van de USSR is deels gebeurd doordat de bevolking geen motivatie had om überhaupt nog hard te werken.So we just called him Fred![]()
Wat heeft de motivatie van schoolgaande Cubaanse kinderen met het Nederlands pensioenstelsel te maken?![]()
Niets.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 11:48 schreef b2py het volgende:
Wat heeft de motivatie van schoolgaande Cubaanse kinderen met het Nederlands pensioenstelsel te maken?So we just called him Fred![]()
Dat wordt altijd gezegd en toch is daar geen gram bewijs voor in de praktijk. Letterlijk iedere keer dat iemand een politicus op zo'n uitspraak aansprak bleken er alleen maar cijfers voor het tegenovergestelde principe te zijn (weleens gehoord van Noorwegen? Zweden?) want weet je wat; uiteindelijk blijkt dat de hele samenleving er zoveel beter van wordt dat het gewoon goed werkt.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 08:08 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Die rijken kiezen dan een andere samenleving, waar ze een lagere prijs betalen.
Zelfs de fucking VS hebben decennia lang een toptarief gehad van ruim 90%.
Dus; Zoals voor al die VVD-papegaaiers, het zou je sieren om die economische neoliberale bullshitcredos eens van je af te flikkeren en net als de rest van de wereld weer wat serieuzer naar economie als wetenschap te gaan kijken
Bier.![]()
Helaas is de neoliberale werkelijkheid mommenteel nog zo dat ik net als al het andere plebs op de TREIN ben aaangewezen. Vinden jullie leuk hier, toch? Treinen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Het is wel de hele reden ook waarom de Fyra/HSL zo'n drama waren, en de OVC, zelfde laissez-faire principes. Waarbij je dus alleen het recht hebt om heel boos te worden, maar verder klopt de uitspraak "We doen een glas, een plas, en alles bleef zoals het was" redelijk goed hierin. Oh en de NZL.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 12:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Helaas is de neoliberale werkelijkheid mommenteel nog zo dat ik net als al het andere plebs op de TREIN ben aaangewezen. Vinden jullie leuk hier, toch? Treinen?Bier.![]()
Pier was een goeie, maar vaak te populistisch bezig.
Wel gelijk onbewaakte overwegen afsluiten met veel media. Maar over de debacle "Zwolle - Kampen" heeft hij 1x een ontwijkend antwoord gegeven.![]()
Ja,maar ik had wel eindelijk het idee dat er iets bij de vastgeroeste cultuur binnen ProRail verandert is en ik denk dat dat de meeste winst is. Maar misschien is het ook weleens tijd voor een frisse neus
Bier.![]()
mensen van de treinen, Alstublieft... ik weet dat u hier meeleest..
Graag nog 1 keer de actie van eerste jaar het dal voordeelabonnement 29 euro. ik bestel er meteen twee.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Volgens treinreiziger.nl was Pier sowieso al niet van plan om tot na 2020 te blijven zitten:quote:Bij zijn aantreden maakte de topman er al geen geheim van dat hij mikte op een periode van vier a vijf jaar.![]()
Je hebt zo'n actie net gemist.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 15:42 schreef spectrumanalyser het volgende:
mensen van de treinen, Alstublieft... ik weet dat u hier meeleest..
Graag nog 1 keer de actie van eerste jaar het dal voordeelabonnement 29 euro. ik bestel er meteen twee.![]()
Zie hier de verschillende stopmachines die we hebbenquote:Op dinsdag 19 maart 2019 08:06 schreef b2py het volgende:
Wat doet een CSM? Ik ken alleen CSM wanden maar kan mij bijna niet voorstellen dat het dat is.
https://www.struktonrail.nl/railinfra/machinepark/stopmachines/
De stopmachine CSM 09-16 is bedoeld voor het lichten, schiften en onderstoppen van sporen. De machine is uitgerust met een satelliet die één dwarsligger tegelijkertijd kan onderstoppen. Bij deze continustopmachine (CSM) rijdt de machine zelf langzaam door en beweegt de stopkast onder de machine door. Hierdoor kan een hoge werksnelheid worden behaald.![]()
Leuk speelgoedquote:Op dinsdag 19 maart 2019 17:31 schreef jefjef het volgende:
[..]
Zie hier de verschillende stopmachines die we hebben
https://www.struktonrail.nl/railinfra/machinepark/stopmachines/
De stopmachine CSM 09-16 is bedoeld voor het lichten, schiften en onderstoppen van sporen. De machine is uitgerust met een satelliet die één dwarsligger tegelijkertijd kan onderstoppen. Bij deze continustopmachine (CSM) rijdt de machine zelf langzaam door en beweegt de stopkast onder de machine door. Hierdoor kan een hoge werksnelheid worden behaald.
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Kan het zijn dat zo'n unit ook op de open dag van VolkerRail in februari 2007 te zien was? Jezus lang geledenquote:Op dinsdag 19 maart 2019 17:31 schreef jefjef het volgende:
[..]
Zie hier de verschillende stopmachines die we hebben
https://www.struktonrail.nl/railinfra/machinepark/stopmachines/
De stopmachine CSM 09-16 is bedoeld voor het lichten, schiften en onderstoppen van sporen. De machine is uitgerust met een satelliet die één dwarsligger tegelijkertijd kan onderstoppen. Bij deze continustopmachine (CSM) rijdt de machine zelf langzaam door en beweegt de stopkast onder de machine door. Hierdoor kan een hoge werksnelheid worden behaald.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
zal het ff regelenquote:Op dinsdag 19 maart 2019 15:42 schreef spectrumanalyser het volgende:
mensen van de treinen, Alstublieft... ik weet dat u hier meeleest..
Graag nog 1 keer de actie van eerste jaar het dal voordeelabonnement 29 euro. ik bestel er meteen twee.![]()
Je zat echt drie dagen te wachten om dit te kunnen posten?quote:![]()
Ja, gaaf plaatje
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ja manquote:Op dinsdag 19 maart 2019 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je zat echt drie dagen te wachten om dit te kunnen posten?![]()
Ja, gaaf plaatje![]()
Mijn emailadres, postcode, huisnummer en geboortedatum. Serieus.
Nee dat valt niet onder billijke grondslag.
Gewoon mijn vraag beantwoorden, nu meteen. Jullie overtreden de AVG / GDPR en je weet het.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ja de vliegende kanker met ze.quote:Op woensdag 20 maart 2019 00:06 schreef James1988 het volgende:
Ik zet mijn geld op 'bot die automatisch die reactie stuurt'.
Normaal doen, Je aan de wet houden, en nog enigszins klantvriendelijk overkomen ook graag. dat is toch wel het minste.
0 uit 3 wordt nu gepresteerd.
Nee, je kunt niet wachten toch oktober of dit eigenlijk wel een probleem is.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Je hebt helemaal gelijk hoor, bij een vraag als deze hebben ze die informatie echt niet nodig.
Maar, goed lezen:
"Heb je een vraag over je abonnement of het wijzigen van je gegevens? Stuur dan alvast..."
Het antwoord op die vraag is 'nee', dus je hoeft niks te doen![]()
![]()
Nee hehe dat snap ik.quote:Op woensdag 20 maart 2019 00:17 schreef James1988 het volgende:
Je hebt helemaal gelijk hoor, bij een vraag als deze hebben ze die informatie echt niet nodig.
Maar, goed lezen:
"Heb je een vraag over je abonnement of het wijzigen van je gegevens? Stuur dan alvast..."
Het antwoord op die vraag is 'nee', dus je hoeft niks te doen
Maar snappen zij nu ook dat de bal bij hen ligt?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ze vragen (of in ieder geval vroegen) bij elke vraag, klacht of zelfs suggestie om die informatie want anders beweren ze het niet in hun systeem te kunnen registreren en doen ze er dus helemaal niets mee..quote:Op woensdag 20 maart 2019 00:17 schreef James1988 het volgende:
Je hebt helemaal gelijk hoor, bij een vraag als deze hebben ze die informatie echt niet nodig.![]()
okee geboortedatum 01-01-1496, emailadres kut@lul.zak. Succes.quote:Op woensdag 20 maart 2019 00:20 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ze vragen (of in ieder geval vroegen) bij elke vraag, klacht of zelfs suggestie om die informatie want anders beweren ze het niet in hun systeem te kunnen registreren en doen ze er dus helemaal niets mee..Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Nu gaan ze je vast keuzedagen aanbieden.quote:Op woensdag 20 maart 2019 00:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
okee geboortedatum 01-01-1496, emailadres kut@lul.zak. Succes.![]()
Ik mag hopen van wel.quote:Op woensdag 20 maart 2019 00:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee hehe dat snap ik.
Maar snappen zij nu ook dat de bal bij hen ligt?![]()
quote:Op woensdag 20 maart 2019 00:20 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ze vragen (of in ieder geval vroegen) bij elke vraag, klacht of zelfs suggestie om die informatie want anders beweren ze het niet in hun systeem te kunnen registreren en doen ze er dus helemaal niets mee..Transport for London was een paar jaar geleden ook mooi: wilde je een Oyster account aanmaken (om je reisgeschiedenis in te zien), dan móést je een adres opgeven (why?). En dat adres móést in het Verenigd Koninkrijk zijn.quote:Op woensdag 20 maart 2019 00:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
okee geboortedatum 01-01-1496, emailadres kut@lul.zak. Succes.
Toen heb ik maar het adres van het hoofdkantoor van TfL opgegeven.![]()
![]()
Zoals waarschijnlijk minstens 18.000 anderenquote:Op woensdag 20 maart 2019 00:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
[..]
Transport for London was een paar jaar geleden ook mooi: wilde je een Oyster account aanmaken (om je reisgeschiedenis in te zien), dan móést je een adres opgeven (why?). En dat adres móést in het Verenigd Koninkrijk zijn.
Toen heb ik maar het adres van het hoofdkantoor van TfL opgegeven.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Klinkt herkenbaar, zoiets moest ik ook doen in LA om mijn resterende saldo op hun variant op de ov-chipkaart te kunnen raadplegen.quote:Op woensdag 20 maart 2019 00:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
[..]
Transport for London was een paar jaar geleden ook mooi: wilde je een Oyster account aanmaken (om je reisgeschiedenis in te zien), dan móést je een adres opgeven (why?). En dat adres móést in het Verenigd Koninkrijk zijn.
Toen heb ik maar het adres van het hoofdkantoor van TfL opgegeven.![]()
Allee maar om je saldo te kunnen raadplekenquote:Op woensdag 20 maart 2019 00:25 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Klinkt herkenbaar, zoiets moest ik ook doen in LA om mijn resterende saldo op hun variant op de ov-chipkaart te kunnen raadplegen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Tegenwoordig accepteert TfL wel internationale adressen. Maar als je dan je Oyster-card wil opwaarderen via de website, of als je er een abonnement wil kopen, dan moet je ineens weer een Brits adres hebben? ¯\_(ツ)_/¯![]()
afzinken die onzin. EU needs UK like fish needs bicycle
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Zo kan ik nog wel meer debiele voorbeelden geven van 'little Britain'
Mooi land hoor, en ik ben er graag. Maar af en toe is wel heel goed te merken dat ze zichzelf nog altijd als een eiland zien.![]()
lelijke wijven man je hebt daar niks te zoekenSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
"Hallo Fles, hoe laat gaat de bus naar DriehonderddertienscheGasselternijveenschemondschendamme-Camminghabuurvrouwschekutten?![]()
- Nou dat kan ik je wel vertellen maar dan moet ik eerst je creditcardnummer weten. "
Serieus hoe kun je denken dat je NIET op je bek geslagen wordt?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik ga het ook proberen met de eerste de beste die mij vraagt of deze bus naar huppeltjepup gaat. "Als ik dan eerst even uw geboortedatum, postcode en huisnummer mag hebben?"PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Ik begreep onlangs dat een enkele vraag aan je verzekeraar "heuj wordt deze schade gedekt?" al reden is om je premie op te hogen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Wat is het verschil met een OV-chipkaartquote:Op woensdag 20 maart 2019 00:41 schreef dennistd het volgende:
Ik ga het ook proberen met de eerste de beste die mij vraagt of deze bus naar huppeltjepup gaat. "Als ik dan eerst even uw geboortedatum, postcode en huisnummer mag hebben?"
Bier.![]()
Nul.quote:Op woensdag 20 maart 2019 00:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Wat is het verschil met een OV-chipkaart
Toch krijg ik een reisadvies waarvoor EXPLICIET aangegeven wordt dat ik in Heerlen niet hoef om te checken.
Dan wil ik weten hoe dat zit:
Moet ik in Eindhoven bij Arriva inchecken terwijl ik de eerste 98 km met NS reis? Kans = 0
Moet ik in Valkenburg bij NS uitchecken terwijl daar geen NS-paaltjes staan? Kans = 0
Ben heel benieuwd hoe ze dat gaan regelen. Enige optie is dat de tariefintegratie NS / Arriva inmiddels een feit is. Kans = 0.
Succes falers
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
JAquote:Op woensdag 20 maart 2019 01:04 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik zou het principieel niet doen, in-/uitchecken. Kijken wat er gebeurt bij controle.Maar dit kan niet anders dan misgaan natuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Het schijnt een foutje te zijn. Er moet gewoon wel omgebliept worden natuurlijk.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Dat gaan ze nu fixen door er in het rood een waarschuwing bij te zetten? Net zoals bij Sloterdijk?quote:Op woensdag 20 maart 2019 09:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Het schijnt een foutje te zijn. Er moet gewoon wel omgebliept worden natuurlijk.So we just called him Fred![]()
ik denk dat ze de tekst op de website weg gaan halen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Blijkbaar is het al gefixed, als ik nu in de reisplanner kijk staat er gewoon "check-uit NS en check-in Arriva" zoals je zou verwachten.Nee. Dit is gewoon een overstap tussen twee verschillende vervoerders.quote:![]()
Nee hoor, het staat er nog. Vreemd genoeg alleen bij deze ene reis. Ga maar eens plannen op 12 april met vertrek 16:00.quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:12 schreef ReisT het volgende:
Blijkbaar is het al gefixed, als ik nu in de reisplanner kijk staat er gewoon "check-uit NS en check-in Arriva" zoals je zou verwachten.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik zie nu waar de fout zit: De tweelandentrein heet nu nog "Arriva Sneltrein" in de reisplanner, vanaf 8 april is dat ineens "DB Arriva Regional-Express" en dat snapt het systeem niet.![]()
Dan is het toch wel heel bijzonder dat er expliciet bij staat dat ombliepen NIET nodig zou zijn.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Tot afgelopen december reed er een DB-trein vanaf Heerlen waarop het NS-tarief geldig was.
Blijkbaar staat er nog steeds ergens een tegeltje DB = NS-tarief en dan hoef je dus niet om te checken.![]()
ik snap er niks meer van. Kan ik dan bij Blauwnet uitchecken of moet ik de DB-R-net paaltjes hebben?![]()
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Abellio Scotrail.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:04 schreef Dr_Flash het volgende:
ik snap er niks meer van. Kan ik dan bij Blauwnet uitchecken of moet ik de DB-R-net paaltjes hebben?![]()
[ afbeelding ]Bier.![]()
Dat kan zeker, Volker heeft ze zelf ook namelijkquote:Op dinsdag 19 maart 2019 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan het zijn dat zo'n unit ook op de open dag van VolkerRail in februari 2007 te zien was? Jezus lang geleden![]()
Iemand die toevallig nog ergens dubbeldekkers voor 200 km/h heeft staan? Even DB inlichten want die heeft ze voor het eind van dit jaar nodig.
https://railcolornews.com(...)t-double-deck-trains![]()
Alsof iemand die over heeft?
De enige 200 km/h-dubbeldekkers die ik ken zijn die van de NMBS (M6), en de WESTBahn KISS-treinstellen. De M6-stellen hebben zelfs al ETCS (Level 1, voor zover ik weet). Beide operators hebben ze zelf nodig.![]()
TGV Duplex
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Ik dacht dat daar alweer bestellingen van bijgeplaatst werden ondertussen?quote:Op woensdag 20 maart 2019 20:00 schreef Mr_Klaasje het volgende:
De door SNCF afgekeurde OMNEO's. Het kan toch niet veel slechter bij DB.Bier.![]()
De Zwitsers hebben nog wel wat staan: https://de.wikipedia.org/wiki/SBB_RABe_502#BetriebsbewilligungBier.![]()
Wist je dat er mensen zijn die bijvoorbeeld 3 weken vakantie opnemen en door Canada en de VS reizen per trein, en nee dat is geen passagiers trein. Beetje net als hierboven maar dan minder druk.quote:Op woensdag 20 maart 2019 22:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Er hangen ook tot 30 bakken aan zo'n trein. Echt volslagen idioot
Dit noemen we `freight hopping`, super gevaarlijk natuurlijk, maar wel een echt avontuur met hele mooie omgevingen.
![]()
joh, lulletje rozenwaterquote:Op woensdag 20 maart 2019 23:27 schreef James1988 het volgende:
En volgens mij ook hartstikke verboden
Deze vind je wellicht ook leuk (incl arrestatie door de politie om dat het hartstikke verboden is)
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2019 23:54:22 ]![]()
En terecht natuurlijkquote:Op woensdag 20 maart 2019 23:59 schreef James1988 het volgende:
Daarmee bedoelde ik dus te zeggen, als je gepakt wordt sturen ze je niet naar huis met een "Foei!"
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Als Nederlander denk ik wel. Na een poosje voorarrest gevolgd door uitzetting als ongewenst vreemdeling met het verzoek nooit meer terug te keren.quote:Op woensdag 20 maart 2019 23:59 schreef James1988 het volgende:
Daarmee bedoelde ik dus te zeggen, als je gepakt wordt sturen ze je niet naar huis met een "Foei!"Bier.![]()
![]()
Tragedy of young couple who hitched a ride across America on freight trains... but were buried alive under mountain of coal
https://www.dailymail.co.(...)e-mountain-coal.html
En dit dan, durf er bijna niet naar te kijken
Leuk stukje over het leven op het randje van de dood:
https://mountainx.com/new(...)e-traveling-culture/
[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2019 00:36:05 ]![]()
Nee.quote:Op donderdag 21 maart 2019 00:18 schreef ZetaOS het volgende:
De vraag is wie van jullie heeft freight hopping wel eens gedaan?Ah, de Darwin awards hebben twee deelnemers erbijquote:Op donderdag 21 maart 2019 00:30 schreef ZetaOS het volgende:
Tragedy of young couple who hitched a ride across America on freight trains... but were buried alive under mountain of coal
https://www.dailymail.co.(...)e-mountain-coal.html![]()
![]()
Dat is toch ook juist het risico wat het zo aantrekkelijk maakt voor dat soort figuren?So we just called him Fred![]()
twitter:WerkenbijNS twitterde op woensdag 20-03-2019 om 16:25:16Wat zijn de taken van een conducteur? Wat maakt dit werk leuk? Stel al jouw vragen aan ‘echte’ medewerkers. Zij vertellen jou graag over hun werk op en om de trein tijdens onze Meet & Greet in Dordrecht. Meld je aan via https://t.co/ZRilUmWDrt en neem je Sudoku-boekje mee! reageer retweet
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
"pennies railroad" heet de foto. ik verwacht dan dat ie muntjes op het spoor vastplakt. die worden dan nog dunner.
is een fase, het gaat vanzelf over.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Ooit werd mij verteld dat als je 5 stuivers op de rails legt met steeds een meter ertussen, dat door de resonantie dan de trein zou ontsporenquote:Op donderdag 21 maart 2019 15:42 schreef spectrumanalyser het volgende:
"pennies railroad" heet de foto. ik verwacht dan dat ie muntjes op het spoor vastplakt. die worden dan nog dunner.
is een fase, het gaat vanzelf over.En ik geloofde dat
![]()
Toen was ik nog jonger dan dit ventjeEn onbedorven en zo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
met een stuiver kon je tot een paar jaar geleden een overweg in storing brengen. met name tijdens oud en nieuw flikte een onverlaat dat in de buurt van Alkmaar.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Muntje over een scheidingslas en je hebt een treindetectie. Oftewel, het systeem denkt dat er een trein rijdt alle seinen rood enzo.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:42 schreef spectrumanalyser het volgende:
"pennies railroad" heet de foto. ik verwacht dan dat ie muntjes op het spoor vastplakt. die worden dan nog dunner.
is een fase, het gaat vanzelf over.![]()
Nou das in ieder geval veilig!quote:Op donderdag 21 maart 2019 19:35 schreef b2py het volgende:
[..]
Muntje over een scheidingslas en je hebt een treindetectie. Oftewel, het systeem denkt dat er een trein rijdt alle seinen rood enzo.Bier.![]()
Zelfs ik heb dat wel eens gedaan, in een tijd dat mijn pa bij NS teamleider machinisten was en zelf ook wel eens treinen bestuurde. Ik heb het hem nooit verteld trouwens...quote:Op donderdag 21 maart 2019 19:35 schreef b2py het volgende:
[..]
Muntje over een scheidingslas en je hebt een treindetectie. Oftewel, het systeem denkt dat er een trein rijdt alle seinen rood enzo.Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.![]()
quote:Op donderdag 21 maart 2019 20:53 schreef Goverman het volgende:
[..]
Zelfs ik heb dat wel eens gedaan, in een tijd dat mijn pa bij NS teamleider machinisten was en zelf ook wel eens treinen bestuurde. Ik heb het hem nooit verteld trouwens...moord verjaart na 30 jaar, maar dit gaat je nog bezuren mannetje!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Hangen, trekken en vierendelen!quote:Op donderdag 21 maart 2019 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]moord verjaart na 30 jaar, maar dit gaat je nog bezuren mannetje!
Bier.![]()
In het VK is een lapje stof dus niet genoeg om iets 1e klas te mogen noemen.twitter:DavidLloydRADIO twitterde op donderdag 21-03-2019 om 13:30:57Nice to know the court agreed with me that @SouthernRailUK should not be selling tickets as 'first class' when the only difference from standard is the antimacassar on the seat back! You would have saved yourselves, me and the court a lot of time had you admitted it. Now stop it. https://t.co/KsWZVKztBB reageer retweet
![]()
![]()
in dit kutland welquote:Op donderdag 21 maart 2019 21:01 schreef James1988 het volgende:
In het VK is een lapje stof dus niet genoeg om iets 1e klas te mogen noemen.twitter:DavidLloydRADIO twitterde op donderdag 21-03-2019 om 13:30:57Nice to know the court agreed with me that @:SouthernRailUK should not be selling tickets as 'first class' when the only difference from standard is the antimacassar on the seat back! You would have saved yourselves, me and the court a lot of time had you admitted it. Now stop it. https://t.co/KsWZVKztBB reageer retweet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
ofjah, een andere kleur van hetzelfde lapje stof zelfsSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Verderop in dat draadje staat dat er helemaal geen rechtszaak is geweest, maar dat er een settlement is geweest. Dat maakt het weer een stuk minder interessant. Als er echt een uitspraak was geweest, was het een ander verhaal.quote:Op donderdag 21 maart 2019 21:01 schreef James1988 het volgende:
In het VK is een lapje stof dus niet genoeg om iets 1e klas te mogen noemen.twitter:DavidLloydRADIO twitterde op donderdag 21-03-2019 om 13:30:57Nice to know the court agreed with me that @:SouthernRailUK should not be selling tickets as 'first class' when the only difference from standard is the antimacassar on the seat back! You would have saved yourselves, me and the court a lot of time had you admitted it. Now stop it. https://t.co/KsWZVKztBB reageer retweet
twitter:DavidLloydRADIO twitterde op donderdag 21-03-2019 om 18:06:41@MRBROADCAST1 @SouthernRailUK I got my whole fare back plus costs. They chose not to reply to my claim and just settled reageer retweet
![]()
Hardnekkige rooklucht in de trein. Zou het kunnen dat er in de cabine eentje zit te paffen en de luchtcirculatie op Internal heeft staan? of werkt dat niet zo in een Virm?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Neequote:Op vrijdag 22 maart 2019 08:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Hardnekkige rooklucht in de trein. Zou het kunnen dat er in de cabine eentje zit te paffen en de luchtcirculatie op Internal heeft staan? of werkt dat niet zo in een Virm?Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.![]()
Ze zitten nog in de EU, dus er bestaat nog een kans dat je er een zaak van kan maken in NL
[ Bericht 2% gewijzigd door Fred op 22-03-2019 09:51:57 ]So we just called him Fred![]()
of dat wijf tegenover me stonk gewoon als de vliegende builenpest, dat kan ook.quote:Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
En dan 200 km/h.quote:Op woensdag 20 maart 2019 22:33 schreef ZetaOS het volgende:
[ afbeelding ]
Zo kan het natuurlijk ook.Dat zal een teringzooi worden.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!![]()
Deze 36000 gaat maar tot Dieren blijkbaar. Hoe verder?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Bus naar Zutphen. Werkzaamheden vanaf 20.30u namelijk.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Deze 36000 gaat maar tot Dieren blijkbaar. Hoe verder?PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
quote:Op vrijdag 22 maart 2019 23:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zal er bij JE MOEDER wat in schuiven.![]()
![]()
Bus reed voor mij alleentrein gaat zo weer vertrekken richting Deventer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik sta nergens meer van te kijken, vooral niet van de geur van sommige mensenquote:Op vrijdag 22 maart 2019 15:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
of dat wijf tegenover me stonk gewoon als de vliegende builenpest, dat kan ook.
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.![]()
Gisteren even de armseinen tussen Leer en Augustfehn opgezocht, waardoor in elk geval onderstaande foto gemaakt kon worden:Als gevolg van werkzaamheden op de Emslandstrecke tussen Leer en Salzbergen worden momenteel alle goederentreinen van/naar de haven van Emden omgeleid via Bremen-Oldenburg-Leer. Dit baanvak is grotendeels enkelsporig en gedeeltelijk nog voorzien van klassieke beveiliging.
Omdat de werkzaamheden vanaf 25 maart afgerond zijn besloot ik op vrijdag 22 maart nog enkele goederentreinen vast te leggen op het traject Augustfehn-Leer, alvorens deze treinen weer hun reguliere route via Salzbergen zullen nemen.
Door een Streckensperrung tussen Bremen en Oldenburg rond het middaguur kwam het treinverkeer naar Emden helaas pas laat weer op gang. In erg fraai namiddaglicht kon de 145 057 in dienst bij DB Cargo worden vastgelegd met een omgeleide autotrein uit Osnabrück naar Emden en passeert hier het inrijsein van kruisingsstation Stickhausen-Velde. Het station wordt alleen nog gebruikt om treinen elkaar te laten passeren, reizigers kunnen hier niet meer instappen.
En vanmiddag na lang wikken en wegen toch maar de auto naar Staphorst gepakt om de vertraagde beladen dolime vast te leggen. Deze reed uitzonderlijk met een van de twee 77'ers in Lineas kleurstelling en zowaar kwam de zon nog lekker door ook.Sinds 1 januari 2019 heeft het van oorsprong Belgische Lineas het contract voor het vervoer van dolime tussen Hermalle en Veendam van DB Cargo overgenomen. Drie tot vier keer per week rijdt Lineas vanuit de kalkgroeve van het bij Luik gelegen Hermalle via Sittard-Utrecht-Onnen naar Veendam.
De trein rijdt meestal met 2 diesellocomotieven van de Belgische reeks 77, omdat het laatste trajectdeel tussen Onnen en Veendam ongeëlektrificeerd is. In tegenstelling tot de wens van de klant Nedmag rijdt Lineas de trein over de gehele route met dieseltractie.
Met de start van Lineas in 2017 hebben twee locs van de reeks 77 de zwart/groene huisstijl van Lineas gekregen. Beide hebben ook een Duitsland toelating waardoor deze bestickerde locomotieven niet voor de trein van/naar Veendam werden ingezet.
Daar kwam op zaterdag 23 maart 2019 verandering in, toen de 7789 in Lineas huisstijl en de geel/grijze 7776 met de ruim twee uur vertraagde beladen dolimetrein uit Hermalle hier voorbij Staphorst kwamen op weg naar Onnen en Veendam.![]()
https://nos.nl/artikel/22(...)aos-op-stations.html
Kennelijk vandaag niemand die naar of langs Brabant wilde?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Nee, ben naar het spoorwegmuseum geweest. Overigens zonder een conducteur gezien te hebben...PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Dat ga ik ook maar weer eens bijhouden inderdaad. Hoe vaak ik op rij Deventer - Eindhoven kan reizen zonder iemand te zien. Keer of 4 moet wel lukken.quote:Op zondag 24 maart 2019 21:36 schreef dennistd het volgende:
Nee, ben naar het spoorwegmuseum geweest. Overigens zonder een conducteur gezien te hebben...Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik ben vanochtend Brabant uit gegaan en de hele dag op pad geweest, en heb nu nergens last van.quote:Op zondag 24 maart 2019 21:30 schreef Dr_Flash het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)aos-op-stations.html
Kennelijk vandaag niemand die naar of langs Brabant wilde?
En ik heb Enkhuizen en Den Helder gezien![]()
![]()
Nou, word je ook niet blij van. Enkhuizen misschien nog.quote:Op zondag 24 maart 2019 21:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik ben vanochtend Brabant uit gegaan en de hele dag op pad geweest, en heb nu nergens last van.
En ik heb Enkhuizen en Den Helder gezienSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik moest al die lijntjes nog afstrepen. Dat is nu gedaan.quote:Op zondag 24 maart 2019 21:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, word je ook niet blij van. Enkhuizen misschien nog.
In Den Helder ben ik naar de dijk gelopen en heb daar van het uitzicht op Texel genoten.![]()
Verkeerde helft van mijn familie komt daar vandaan. Blij dat ik er nooit meer heen hoefquote:Op zondag 24 maart 2019 21:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik moest al die lijntjes nog afstrepen. Dat is nu gedaan.
In Den Helder ben ik naar de dijk gelopen en heb daar van het uitzicht op Texel genoten.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Op Zwolle Enschede vv heb ik met ruim 500 enkele reizen in slechts 72% van alle gevallen een conducteur gezien in NS tijd. De trefkans nu is hoger.quote:Op zondag 24 maart 2019 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat ga ik ook maar weer eens bijhouden inderdaad. Hoe vaak ik op rij Deventer - Eindhoven kan reizen zonder iemand te zien. Keer of 4 moet wel lukken.Bier.![]()
Zwolle-Deventer 2001-2005: Trein van 9:15 uit Zwolle, EEN HALF PROCENT trefkans.
Trein 18:48 terug: 40% trefkans. zelfde periode.
Daarna gaat het beide kanten op richting de 60% maar nooit hoger dan 64% in 2011.Bier.![]()
Ik heb vandaag 2x controle gehad. Verder wel een hoop conducteurs gezien, maar die zaten vooral in de 1e klas.
Ohja, en één conducteur gezien die niet de moeite nam om te fluiten, zijn vertrekproces bestond uit "sleutel draaien en daarna de eigen deur z.s.m. dichtgooien".![]()
Dat is bizar veel. Ik denk dat ik op 10 retourtjes Deventer - Eindhoven max 3 keer een HC zie. Daarvan ook nog 1 keer dat ze gewoon "HALLLOOOOO GOEJEMORREGE" langs lopen. Maar kan dat voorlopig nog niet met cijfermateriaal backen.quote:Op zondag 24 maart 2019 21:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Op Zwolle Enschede vv heb ik met ruim 500 enkele reizen in slechts 72% van alle gevallen een conducteur gezien in NS tijd. De trefkans nu is hoger.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Als je al 40 jaar gerookt hebt conducteur bent is het ook lastig om hard te blazenquote:Op zondag 24 maart 2019 21:58 schreef James1988 het volgende:
Ik heb vandaag 2x controle gehad. Verder wel een hoop conducteurs gezien, maar die zaten vooral in de 1e klas.
Ohja, en één conducteur gezien die niet de moeite nam om te fluiten, zijn vertrekproces bestond uit "sleutel draaien en daarna de eigen deur z.s.m. dichtgooien".
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Nou, bij Deventer-Eindhoven heb ik dan nog het idee dat een conducteur net met een ander gedeelte van de trein bezig zou kunnen zijn. Het is niet één trein die van het begin tot eind door één conducteur gedaan wordt eah, alle stations waar gestopt wordt zijn standplaatsen waar personeelswisselingen plaats kunnen vinden. Dat is echter niet het geval op Zwolle-Almelo en verder. Het gros van de diensten was in ieder geval een volledige slag op het hele traject onder NS regie. Dan is het gewoon schrijnend dat je ruim een uur in je fucking kakhok blijft zitten sudokuen, kan me voorstellen dat je inderdaad moet bijkomen van die mensenmassa's die in Heino de trein bestijgen.quote:Op zondag 24 maart 2019 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is bizar veel. Ik denk dat ik op 10 retourtjes Deventer - Eindhoven max 3 keer een HC zie. Daarvan ook nog 1 keer dat ze gewoon "HALLLOOOOO GOEJEMORREGE" langs lopen. Maar kan dat voorlopig nog niet met cijfermateriaal backen.Bier.![]()
Op Zwolle-Hengelo is 10 keer per week bij vijf dagen reizen in de spits geen uitzondering.quote:Op zondag 24 maart 2019 22:14 schreef trein2000 het volgende:
Keolis en conducteurs, hou op. Max 10 keer per jaarBier.![]()
Zou wel heel bijzonder zijn he, als ik dat zo vaak zou weten te ontspringenquote:Op zondag 24 maart 2019 22:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nou, bij Deventer-Eindhoven heb ik dan nog het idee dat een conducteur net met een ander gedeelte van de trein bezig zou kunnen zijn. Het is niet één trein die van het begin tot eind door één conducteur gedaan wordt eah, alle stations waar gestopt wordt zijn standplaatsen waar personeelswisselingen plaats kunnen vinden.Trouwens, ik rij op de heenweg Deventer - Utrecht en Utrecht - Eindhoven, en op de terugweg Eindhoven - Den Bosch en Den Bosch - Deventer. Je kunt me veel vertellen, maar op 107 km met EEN stel moet je minstens op Den Bosch - Deventer een trefkans van boven de 80 % halen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ja is ook zo.quote:Op zondag 24 maart 2019 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zou wel heel bijzonder zijn he, als ik dat zo vaak zou weten te ontspringenTrouwens, ik rij op de heenweg Deventer - Utrecht en Utrecht - Eindhoven, en op de terugweg Eindhoven - Den Bosch en Den Bosch - Deventer. Je kunt me veel vertellen, maar op 107 km met EEN stel moet je minstens op Den Bosch - Deventer een trefkans van boven de 80 % halen.
Bier.![]()
Maar als ze er zijn controleren ze ook op Zutphen-Oldenzaal. Bij NS zit op elke trein een conducteur maar je ziet ze gewoon vrijwel niet.quote:Op zondag 24 maart 2019 22:14 schreef trein2000 het volgende:
Keolis en conducteurs, hou op. Max 10 keer per jaarPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Die auto zat flink vast onder de trein in Breda:twitter:OvDRail_Joost twitterde op zondag 24-03-2019 om 18:23:17De #auto zat goed vast aan de #trein. De ploeg #Incidentenbestrijding heeft de auto met spanbanden vast gemaakt aan het spoor om zo de trein los te kunnen trekken van de auto.#ProRail https://t.co/4LqkPfMhQf reageer retweet
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
6 jaar goor Hengelo 10x per week gedaan en nu een half jaar goor Zutphen. Ik zie ze hoogst zelden.quote:Op zondag 24 maart 2019 22:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Op Zwolle-Hengelo is 10 keer per week bij vijf dagen reizen in de spits geen uitzondering.zie email 27 oktober![]()
Ik kom maar twee keer per jaar in Goor (SCHOOLFEEST WOOHOO!) maar vroeger meerdere keren per week in de spits en het is inderdaad een van de lijnen met minder controle volgens mijn statistieken.quote:Op zondag 24 maart 2019 22:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
6 jaar goor Hengelo 10x per week gedaan en nu een half jaar goor Zutphen. Ik zie ze hoogst zelden.Bier.![]()
Hele middag lopen pendelen tussen Breda en Tilburg door dat gedoequote:Op zondag 24 maart 2019 21:30 schreef Dr_Flash het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)aos-op-stations.html
Kennelijk vandaag niemand die naar of langs Brabant wilde?![]()
Gelukkig kreeg de bijsturing medelijden, dus mocht ik uiteindelijk toch even een hapje avondeten![]()
![]()
Waarom ook echt, er rijden daar 6 treinen per uur per richting... waarvan 4 tussen Breda en Den Bosch. Waarom dan nog gaan pendelen met de 1100..quote:Op zondag 24 maart 2019 23:11 schreef MTL het volgende:
[..]
Hele middag lopen pendelen tussen Breda en Tilburg door dat gedoe![]()
![]()
![]()
Idd schandalig dat er een keer volgens planning gereden wordtquote:Op zondag 24 maart 2019 23:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Waarom ook echt, er rijden daar 6 treinen per uur per richting... waarvan 4 tussen Breda en Den Bosch. Waarom dan nog gaan pendelen met de 1100..![]()
Alhoewel... volgens planning...![]()
Het was een puinhoop op het traject. Er reed zo ongeveer om de paar minuten een goederentrein, dus ik kreeg op een gegeven moment zelfs een alarmoproep omdat (door alle treinen) een overweg zo lang dicht was, dat deze in de storing schoot. Ik was dan ook meerdere slagen ergens tussen de 5 en 15 minuten te laat omdat er weer een zwaar vertraagde goederentrein voorlangs mocht of (ook meerdere malen gehad) een trein mijn aankomstspoor blokkeerde![]()
Waarom er ondanks datalles toch gewoon gereden werd, was gok ik omdat er in zowel Breda als Tilburg te weinig plek was. Uiteindelijk is mijn collega (die ook op de 1100 aan het pendelen was) op Tilburg Goederenemplacement aan de kant gezet voor een paar slagen, maar die werd later toch ook gewoon weer ingezet.![]()
Ik klaag er ook niet over dat geprobeerd wordt om de treindienst in stand te houden hoor, dat vind ik juist wel positief. Ik vraag me vooral af of het het waard is gezien de rest van je verhaal, dat kan de betrouwbaarheid van de rest van de treindienst niet ten goede zijn gekomen![]()
![]()
Ik kan alleen voor mijzelf praten, maar ik heb (voor zover ik dat kon volgen op Routelint) slechts één keer een trein opgehouden, en in dat geval was die trein er misschien één minuutje mee opgeschoten als ik niet had gereden, want daarna zou 'ie achter dezelfde goederentrein zijn blijven hangen als waar ik achteraan reed![]()
Dus volgens mij is er voor wat betreft de ritten die ik heb gereden nou niet echt een gevolg geweest voor de betrouwbaarheid van de treindienst. Of ik nou wel of niet had gereden, dat had heel weinig uitgemaakt.
Mensen die ik sprak waren juist erg blij dat alles zo goed en zo kwaad als het ging bleef rijden![]()
![]()
Controle bij NS, hoe lang nog?quote:Op zondag 24 maart 2019 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is bizar veel. Ik denk dat ik op 10 retourtjes Deventer - Eindhoven max 3 keer een HC zie. Daarvan ook nog 1 keer dat ze gewoon "HALLLOOOOO GOEJEMORREGE" langs lopen. Maar kan dat voorlopig nog niet met cijfermateriaal backen.![]()
Een wtf-je: als ik het goed begrijp heeft het Oostenrijkse Westbahn al hun Stadler KISS treinen verkocht aan de ÖBB, en kopen ze nieuwe treinen in China.
Die dingen zij toch relatief nieuw? Wat kan dan in 's hemelsnaam een reden voor verkoop zijn? Geldtekort? Te duur in onderhoud?![]()
Ik neem aan dat die treinen gefinancierd zijn door een bank, die daar rente voor vraagt. Nu de boel verkopen en nieuwe treinen aanschaffen kan best eens goedkoper zijn dan blijven rijden met de huidige vloot.![]()
En ÖBB heeft snel toegelaten treinen erbij.quote:Op maandag 25 maart 2019 12:57 schreef James1988 het volgende:
Ik neem aan dat die treinen gefinancierd zijn door een bank, die daar rente voor vraagt. Nu de boel verkopen en nieuwe treinen aanschaffen kan best eens goedkoper zijn dan blijven rijden met de huidige vloot.Bier.![]()
Het schijnt inderdaad wel met de nog altijd aanhoudende verliezen te maken te hebben: https://kurier.at/wirtsch(...)ina-ordern/400445992
Overigens lees ik niet terug per wanneer de treinen verkocht worden. Is dat een vaste datum, met het risico dat Westbahn zonder treinen komt te zitten als de Chinezen de toelating niet op tijd rond krijgen?PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Het gebeurt wel vaker dat nagenoeg gloednieuwe treinen aan de kant worden gezet omdat het goedkoper is om (nog) nieuwere te bestellen.
In Engeland heeft South Western Railway besloten om de door South West Trains bestelde Class 707-treinen (in dienst sinds 2017) te vervangen door Aventra's, en Greater Anglia stuurt hun Class 379 (in dienst sinds 2011) terug naar de leasemaatschappij om ze te vervangen door nieuwe FLIRTs.![]()
Binnen 36 maanden moet de deal rond zijn, begreep ik.quote:Op maandag 25 maart 2019 13:17 schreef dennistd het volgende:
Het schijnt inderdaad wel met de nog altijd aanhoudende verliezen te maken te hebben: https://kurier.at/wirtsch(...)ina-ordern/400445992
Overigens lees ik niet terug per wanneer de treinen verkocht worden. Is dat een vaste datum, met het risico dat Westbahn zonder treinen komt te zitten als de Chinezen de toelating niet op tijd rond krijgen?![]()
Poeh heequote:Op maandag 25 maart 2019 13:37 schreef MTL het volgende:
[..]
Binnen 36 maanden moet de deal rond zijn, begreep ik.een brexit gaat nog vlotter
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik zag twee treinstellen staan op de containerterminal bij Coevorden. Wie weet meer?
Komen nog best serieuze badslippers binnen daar, had ik niet verwacht
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Mogguhquote:Op maandag 25 maart 2019 18:19 schreef derLudolf het volgende:
Ik zag twee treinstellen staan op de containerterminal bij Coevorden. Wie weet meer?
[ afbeelding ]
Komen nog best serieuze badslippers binnen daar, had ik niet verwachthttps://www.bentheimer-eisenbahn.de/
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Heeft de BE niet een terminal/werkplaats of zoiets in Coevorden?
De BE wil de verbinding Bad Bentheim - Neuenhaus uiteindelijk doortrekken naar Coevorden. Er is zelfs sprake van een verlenging naar Emmen.![]()
Emmen, de nieuwe spoorknoop van Noord-Oost Nederland.
• Groningen - Emmen
• Emmen - Zwolle
• Emmen - Bad Bentheim
• Emmen - Almelo![]()
Felix, de stationskat van de Britse plaats Huddersfield, is nu ook de naamgever van een locomotief van Transpennine Express.![]()
Klopt, maar ik had niet verwacht dat die zo groot zou zijnquote:Op maandag 25 maart 2019 18:27 schreef James1988 het volgende:
Heeft de BE niet een terminal/werkplaats of zoiets in Coevorden?Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
that's what SHE saidquote:Op maandag 25 maart 2019 18:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Klopt, maar ik had niet verwacht dat die zo groot zou zijnSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
De Euroterminal is inderdaad best groot ja, meerdere treinen per dag wat daar komt.quote:Op maandag 25 maart 2019 18:19 schreef derLudolf het volgende:
Ik zag twee treinstellen staan op de containerterminal bij Coevorden. Wie weet meer?
[ afbeelding ]
Komen nog best serieuze badslippers binnen daar, had ik niet verwacht
Vanaf juli moeten de treinen Bentheim-Neuenhaus gaan rijden. Overigens is er 13 april al een rit voor ons soort
http://www.asm-muenster.d(...)heimer-Eisenbahn.pdf
[ Bericht 7% gewijzigd door dennistd op 25-03-2019 20:03:43 ]PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Wat was er in Leiden aan de hand; Prorail, crowd-control, langere treinen, omdat het maandag de 25ste is?![]()
werkzaamheden aaangepaste dienstregeling bus inzetquote:Op maandag 25 maart 2019 20:43 schreef Adrie072 het volgende:
Wat was er in Leiden aan de hand; Prorail, crowd-control, langere treinen, omdat het maandag de 25ste is?![]()
Je hoeft hier niet te posten hoor als je niks zinnigs te melden hebtquote:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Seconded. Kan een persoon met niet zwarte letters hier eens z'n aandacht op vestigen? Wacht, er is vast een rapporteerknop gok ik zo.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 01:12 schreef dennistd het volgende:
[..]
Je hoeft hier niet te posten hoor als je niks zinnigs te melden hebtBier.![]()
Dus nu wordt de toeslag ook versneld verhoogd naar¤1,80?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Het is deze ochtend ook verschrikkelijkquote:Op maandag 25 maart 2019 20:43 schreef Adrie072 het volgende:
Wat was er in Leiden aan de hand; Prorail, crowd-control, langere treinen, omdat het maandag de 25ste is?Vrijwel alles dat naar Den Haag of Amsterdam gaat is (flink) vertraagd.
We staan nu gezellig als sardientjes in de trein naar Zuid
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.![]()
Barneveld Zuid of Emmen Zuid?quote:Op dinsdag 26 maart 2019 09:37 schreef Faux. het volgende:
[..]
Het is deze ochtend ook verschrikkelijkVrijwel alles dat naar Den Haag of Amsterdam gaat is (flink) vertraagd.
We staan nu gezellig als sardientjes in de trein naar ZuidPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Amsterdamquote:
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.![]()
https://nos.nl/artikel/22(...)r-is-daarna-vol.htmlquote:Volgens de directeur van de spoorbeheerder kan het spoor met de huidige infrastructuur tot 2030 blijven doorgroeien, maar is het spoor daarna vol en zijn veel meer maatregelen nodig.Wordt dat allemaal niet nu al hoog tijd dan?quote:Wordt de trein na 2030 nóg populairder, dan moet er wel fors geïnvesteerd worden. Het gaat bijvoorbeeld om het verhogen van de spanning op de bovenleiding (van 1500 kV naar 3000 kV), de landelijke invoering van het nieuwe Europese spoorbeveiligingssysteem ERTMS,
Behalve dat 3000 kV wel ERG veel spanning is![]()
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
In Nijmegen op het station is er een drugscontrole gaande. Apart om te zien welzie email 27 oktober![]()
Hoe gaat zoiets in z'n werk? Waar controleren ze op?quote:Op dinsdag 26 maart 2019 16:59 schreef trein2000 het volgende:
In Nijmegen op het station is er een drugscontrole gaande. Apart om te zien welBier.![]()
Er lopen allerlei lui in burger rond die mensen die zo dom zijn om te gebruiken aan te spreken en evt aan te houden. En er loopt een drugshond heen en weer in de hal die wat rondsnuffelt. En als ie beet heeft komen er weer 2 mannetjes in burger die de verdachte aanspreken.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 17:04 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hoe gaat zoiets in z'n werk? Waar controleren ze op?zie email 27 oktober![]()
Was wel 10 man politie in de weer, als het er niet meer waren.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 17:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Wat een nutteloze actie van de Nationale Politie weer.zie email 27 oktober![]()
Zeta kap sHier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.![]()
Het is zowaar gecorrigeerd.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 13:54 schreef Dr_Flash het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)r-is-daarna-vol.html
[..]
[..]
Wordt dat allemaal niet nu al hoog tijd dan?
Behalve dat 3000 kV wel ERG veel spanning is
Bier.![]()
Het is wel heeeeel erg kut op Leiden CS. Treinen hebben standaard vertraging, wat in sommige gevallen dan weer resulteert in een trein die vervalt. Ze hadden bijna beter de hele tent kunnen opdoeken
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.![]()
In other news, morgen een inhousedag bij NSSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.![]()
Daar is de rapporteert op voorquote:Op dinsdag 26 maart 2019 01:12 schreef dennistd het volgende:
[..]
Je hoeft hier niet te posten hoor als je niks zinnigs te melden hebt
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
De vlag kan pas uit als er meer dagen zonder dan dagen met verstoringen op de HSL zijnquote:Op dinsdag 26 maart 2019 08:07 schreef b2py het volgende:
Vlag kan uit: https://www.ad.nl/binnenl(...)trandingen~ae9c59d1/Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Is er nu ook daadwerkelijk al verbetering zichtbaar in de praktijk?quote:Op dinsdag 26 maart 2019 18:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De vlag kan pas uit als er meer dagen zonder dan dagen met verstoringen op de HSL zijnBier.![]()
ik denk dat we daar over een paar maanden iets van kunnen zeggenquote:Op dinsdag 26 maart 2019 20:12 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Is er nu ook daadwerkelijk al verbetering zichtbaar in de praktijk?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Nee hoor, als de statistieken gelijk af beginnen te wijken dan kan je dat op dag één zien. Ze hebben specifiek deze woordkeuze gebruikt, waar ik de conclusie uit trek dat deze problematiek een heldere oorzaak had die nu weggenomen is.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 20:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik denk dat we daar over een paar maanden iets van kunnen zeggen
Je kan echter pas wat over een trend spreken na een wat langere tijd inderdaad.Bier.![]()
Zo kan het ook:quote:Op dinsdag 26 maart 2019 21:26 schreef ZetaOS het volgende:
In Nederland zijn de treinhoorns niet zo hard volgens mij
Wat een lawaai hè
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Treinen op HVDC, cool.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 13:54 schreef Dr_Flash het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)r-is-daarna-vol.html
[..]
Behalve dat 3000 kV wel ERG veel spanning is
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
O, ik denk daar komt ie maar hoor een auto toeter lol.quote:
Je kan het ook omdraaien en een trein toeter in een auto zetten.
Nodig heb je een trein hoorn (of 5) en een kleine compressor van 135 psi
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2019 21:35:59 ]![]()
Zat voorbeelden van op Youtube, inlusief de reactie van voetgangers.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 21:34 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
O, ik denk daar komt ie maar hoor een auto toeter lol.
Je kan het ook omdraaien en een trein toeter in een auto zetten.
Nodig heb je een trein hoorn (of 5) en een kleine compressor van 135 psiNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Een willekeurige vrij gemiddelde dag vóór de update:quote:Op dinsdag 26 maart 2019 20:12 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Is er nu ook daadwerkelijk al verbetering zichtbaar in de praktijk?Een willekeurige gemiddelde dag na/tijdens de update:twitter:ICDefect twitterde op vrijdag 11-01-2019 om 04:00:07#ICDirect #dagstatistieken voor Thursday 10 January 2019. https://t.co/6QPJeoNXrm reageer retweet
Ja, er is absoluut verbetering te zien (en dat is zonder sarcasme).twitter:ICDefect twitterde op vrijdag 22-03-2019 om 04:00:25#ICDirect #dagstatistieken voor Thursday 21 March 2019. https://t.co/Yixl2eXUKN reageer retweet
![]()
Mee eens, snap ik, en niet nodig om te zeggen want ik lees in harde cijfers niet zomaar sarcasmequote:Op dinsdag 26 maart 2019 21:49 schreef MTL het volgende:
Ja, er is absoluut verbetering te zien (en dat is zonder sarcasme).
Goed om te zien!Bier.![]()
Doen ze nog ergens gedetailleerd uit de doeken wat het software issue precies was? Of is het allemaal proprietary en geheim enzo?quote:Op dinsdag 26 maart 2019 08:07 schreef b2py het volgende:
Vlag kan uit: https://www.ad.nl/binnenl(...)trandingen~ae9c59d1/![]()
Ik denk een aantal op elkaar lijkende regressiebugs. Als ze veel op elkaar lijken dan heb je wel wat opgelost maar als er nog een probleem ontstaat wat bijna hetzelfde is als wat je net hebt opgelost, dan tja. De broncode zullen we denk ik niet te zien krijgen.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 22:18 schreef Fixers het volgende:
[..]
Doen ze nog ergens gedetailleerd uit de doeken wat het software issue precies was? Of is het allemaal proprietary en geheim enzo?Bier.![]()
Dat. Lingo voor "te gênant" waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 22:18 schreef Fixers het volgende:
[..]
Doen ze nog ergens gedetailleerd uit de doeken wat het software issue precies was? Of is het allemaal proprietary en geheim enzo?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
quote:Op dinsdag 26 maart 2019 18:11 schreef Faux. het volgende:
In other news, morgen een inhousedag bij NSIk zal de wederhelft waarschuwen voor een Fok!erSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Kijk eens Treinen in het nieuws, de softwareproblemen van de Intercity Direct-treinen zijn namelijk verholpen.
Als dat de treinen harten niet sneller laat slaan weet ik het ook niet meer.
https://www.nu.nl/binnenl(...)-softwareupdate.html![]()
Opstel in Emmen krijgt er een extra spoor bij (misschien wel twee maar dat weet ik niet) En bij de nieuwe dienstregeling vertrekken bijna alle treinen uit Emmen ook de spitstreinenquote:Op maandag 25 maart 2019 18:30 schreef b2py het volgende:
Emmen, de nieuwe spoorknoop van Noord-Oost Nederland.
• Groningen - Emmen
• Emmen - Zwolle
• Emmen - Bad Bentheim
• Emmen - Almelo
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+![]()
Spoorchaos Randstad door werkzaamheden Leiden, treinreizigers vallen flauw
ProRail en NS beloven wat te doen aan de al drie dagen durende treinchaos rond Leiden Centraal. Vanwege grootschalige werkzaamheden rijden er drie weken lang geen rechtstreekse treinen tussen Amsterdam, Den Haag en Rotterdam. Reizigers voelen zich compleet overvallen en klagen over overvolle treinen. Er zijn zelfs mensen flauwgevallen. Belangenclub Rover heeft forse kritiek.
David Bremmer 27-03-19, 17:24 Laatste update: 17:47
Doordat het spoor bij Leiden CS door zijn levensduur heen is, vervangt ProRail er twee kilometer aan rails, bovenleiding en wissels. Zwaartepunt van de hele operatie is maandag gestart en duurt tot medio april. Gedurende die drie weken is slechts de helft van de sporen en perrons beschikbaar. Reizigers tussen Amsterdam-Leiden CS-Rotterdam moeten daardoor overdag overstappen op Den Haag CS. 's Nachts is er helemaal geen treinverkeer mogelijk en zet NS bussen in.
Afgelopen dagen zorgde de operatie bij Leiden, één van Nederlands drukste stations, voor chaos en overvolle treinen. Reizigers klagen steen en been over veel te volle treinen. ,,Al drie dagen is het kommer en kwel voor reizigers uit Den Haag doordat mensen niet meekunnen,” twittert Chris van der Helm. Lia Totté ziet sinds afgelopen dagen ,,veel vertragingen en te volle treinen, vandaag een ramp. Dit zal toch niet tot half april zo doorgaan? Wat kunnen jullie doen?”
Reizigers onwel
Jeugdarts Ingrid van Dillen uit Oegstgeest reisde dinsdagmiddag in de overvolle Intercity van 17:19 uur van Amsterdam Zuid naar Leiden. Ter hoogte van Sassenheim riep de conducteur om of er ook een arts was. ,,Een vrouw van een jaar of 35 was flauw gevallen,” vertelt Dillen die zich door de menigte (‘zowel gangpaden als balkon waren bomvol’) naar het slachtoffer spoedde. Meteen vroeg ze de passagiers zo goed en kwaad als het kon ruimte te maken. ,,Zo kreeg de vrouw zuurstof.” Op vrijwel hetzelfde moment werd even verder op een man onwel. ,,Toen hij door de knieën ging, ging het snel beter.”
Eenmaal bij Leiden aangekomen was de spoorwegpolitie paraat om de slachtoffers op te vangen, één van hen kreeg water. Dillen hoopt dat de NS lering trekt uit het gebeuren. ,,Door de werkzaamheden gaan er per uur nog maar twee treinen naar Leiden in plaats van normaal vier. Die treinen zijn bovendien veel korter. Dit moet niet nóg drie weken zo gaan.”
Slechte informatie
Reizigersvereniging Rover is bezorgd. ,,We zijn blij dat NS zijn best doet om zoveel mogelijk treinen toch te laten rijden (in plaats van het hele station uit de dienstregeling te nemen, red.), maar vraag is of het wél rijdende materieel voldoende capaciteit bezit,” stelt directeur Freek Bos.
Rover vraagt zich verder af of reizigers vooraf voldoende geïnformeerd zijn over deze enorme operatie. ,,Het lijkt er op alsof vooral reizigers rond Leiden op de hoogte zijn gebracht. Terwijl de impact veel breder is.” De reizigersorganisatie ziet bovendien dat er tijdelijk minder treinen rijden tussen Lelystad en Schiphol. ,,Waarom? Die reizigers hebben helemaal geen binding met Leiden.”
ProRail: we waren te ambitieus
ProRail erkent in een reactie een deel van de problemen en belooft beterschap. ,,Het probleem is gek genoeg dat we afgelopen dagen té veel treinen hebben laten doorrijden,” zegt woordvoerder Coen van Kranenburg. Omdat er ook werktreinen met materieel moesten rijden, ontstond er te weinig lucht in het rooster. ,,Treinen vielen uit, er ontstond file op het spoor, perrons raakten vol. We zijn te ambitieus geweest.”
De oplossing is iets minder treinen op het spoor, zegt ProRail. ,,Dat geeft meer rust en meer betrouwbaarheid.” De spoorbeheerder legt uit waarom reizigers via Den Haag CS moeten rijden. ,,Leiden CS is het vijfde station van Nederland en een enorm belangrijke overstapplek.” Door de werkzaamheden moet een ander station die overstapfunctie tijdelijk overnemen. ,,Den Haag HS is daar te klein voor en kan die reizigersstroom niet aan. Den Haag CS wél.”
Volgens ProRail bleek het verder onmogelijk de werkzaamheden in de (zomer)vakantie in te plannen. ,,Wij werken met talloze aannemers en in de bouw is de werkdruk enorm. Daarnaast plannen we jaren van te voren. Vandaar dat we werkzaamheden soms ook buiten vakanties moeten plannen.” ProRail-woordvoerder Van Kranenburg beklemtoont wel degelijk rekening te houden met de buitenwereld. ,,Zo zijn de werkzaamheden een week vervroegd, zodat het bloemencorso in de Bollenstreek goed bereikbaar blijft.”
NS: we evalueren communicatie aan reizigers
NS laat in een reactie weten de werkzaamheden uitgebreid te hebben gecommuniceerd. ,,Maar nu veel reizigers stellen niet voldoende op de hoogte te zijn, gaan we dat uiteraard evalueren,” zegt Anita Boonstra.
De spoorwegen stellen waar mogelijk langere treinen in te zetten, maar dat niet overal te kunnen doen. ,,Het materieel is immers ook op andere routes nodig.” De toeslag op de IC Direct, die als vervangende route tussen Amsterdam en Rotterdam geldt, wordt niet tijdelijk afgeschaft. ,,De IC Direct is al zo druk en wordt zonder toeslag nog veel drukker. Dat is geen optie.”
Het vervangen van sprinters door dubbeldekkers is eveneens geen optie. Boonstra van NS: ,,Behalve dat ze elders nodig kunnen zijn, trekken sprinters veel sneller optrekken dan dubbeldekkers. Roostertechnisch lukt het vaak niet om dubbeldekkers te gebruiken.”
Grote klapper
Al met al moeten reizigers geduld betrachten en de drie weken durende werkzaamheden uitzitten. ProRail heeft echter goed bericht. ,,Dit was de grote klapper in het tweejarige onderhoud rond Leiden, het zwaartepunt. Hierna zal er hoogstens nog enkele weekenden, of een keer drie dagen, overlast zijn.”
ProRail en NS beklemtonen dat het vaker voorkomt dat grote stations wekenlang (deels) op slot gaan. ,,Dat is eerder op station Arnhem en Zwolle ook gebeurd.”
https://www.ad.nl/binnenl(...)llen-flauw~a7b23e17/![]()
Nou nou, men gaat weer eens enthousiast de communicatie evalueren. Over driehonderd jaar hebben we wat. Een wiel.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ben benieuwd waar ze die ruimte gaan vinden....quote:Op woensdag 27 maart 2019 11:06 schreef WcPot het volgende:
[..]
Opstel in Emmen krijgt er een extra spoor bij (misschien wel twee maar dat weet ik niet) En bij de nieuwe dienstregeling vertrekken bijna alle treinen uit Emmen ook de spitstreinen
Het stuk spoor wat noordelijk van de Dennenlaan ligt wordt nooit gebruikt. Zou denk ik wel als opstelterrein gebruikt kunnen worden, er ligt gewoon een beveiligde overgang en er hangt waslijn boven.
Het westelijke spoor op de overgang Dennenlaan is trouwens opgebroken, aan de kant van het station liggen er bielzen op het spoor.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
mwahquote:Op woensdag 27 maart 2019 18:28 schreef derLudolf het volgende:
Het stuk spoor wat noordelijk van de Dennenlaan ligt wordt nooit gebruikt. Zou denk ik wel als opstelterrein gebruikt kunnen worden, er ligt gewoon een beveiligde overgang en er hangt waslijn boven.
https://www.google.com/ma(...)1,218m/data=!3m1!1e3
Aan de zijde van de Verlengde Stationslaan is nog wel wat ruimte toch?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Ik zie op streetview de wissel voor dat spoor zelfs is weggesaneerd en er op de overgang een hek voor dat spoor staat.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Oh, lol. Ik kom er vaak zat langs maar daar nog nooit treinen gezienquote:Op woensdag 27 maart 2019 18:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mwah
https://www.google.com/ma(...)1,218m/data=!3m1!1e3
Kranplätze müssen verdichtet sein
Forum Opties Forumhop: Hop naar: