RB ligt nooit goed in het begin van het seizoen. Met een compleet nieuwe motor erin is dat al helemaal niet te verwachtenquote:Op zaterdag 16 maart 2019 07:58 schreef Driepink het volgende:
[..]
Lijkt mij dat ie juist P1 moet kunnen pakken wanneer iedereen nog dicht op elkaar ligt..
Nieuw productie proces waardoor de banden beter uit de mallen komenquote:Op zaterdag 16 maart 2019 07:58 schreef Sphinxxx het volgende:
Wat zien die banden er de eerste honderd meter plakkerig uit..
Ach, je moet sowieso niet te veel van mij aantrekken.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 07:59 schreef Max23 het volgende:
[..]
RB ligt nooit goed in het begin van het seizoen. Met een compleet nieuwe motor erin is dat al helemaal niet te verwachten
Dit, en Australië is als circuit ook niet in het voordeel.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 07:59 schreef Max23 het volgende:
[..]
RB ligt nooit goed in het begin van het seizoen. Met een compleet nieuwe motor erin is dat al helemaal niet te verwachten
Het was mijn beurt niet.quote:
quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:00 schreef Driepink het volgende:
[..]
ik zie het gewoon snel als mensen iemand ophemelen
quote:
Thanks! Ziet er wel vet uit.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 07:59 schreef vosss het volgende:
[..]
Nieuw productie proces waardoor de banden beter uit de mallen komen
Driepink sloot hem en heywoodu kan als mod door het slot heen posten.quote:
Teamorderquote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:03 schreef OscarMopperkont het volgende:
Bottas liet zeker even zn gas los op het eind
De doodsteek voor de f1. Hamilton die meent dat hij de beste ooit is terwijl die al jaren in de meest superieure auto rijd.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:02 schreef DeeBee het volgende:
(lol)
Dit wordt een pijnlijk lang seizoen Mercedes dominantie, wederom.
In die zin dat er geen gat lijkt naar Ferrari, maar het gat achter Mercedes is bizar groot.quote:
Al die 'analyses' van die websites en 'experts' online, wat een totale onzin.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:03 schreef Funzel het volgende:
Nou, Mercedes weer lekker verstoppertje gespeeld in de winter dus.
Al 6 jaar lang meer dan 80% van de races door een team gewonnen genotquote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:03 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
De doodsteek voor de f1. Hamilton die meent dat hij de beste ooit is terwijl die al jaren in de meest superieure auto rijd.
Norris zat er tussen. Hij had geen optimale tow.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:03 schreef OscarMopperkont het volgende:
Bottas liet zeker even zn gas los op het eind
Dat paars klopte voor geen meter, op LT was Bottas in zijn laatste run nergens paars. Kunstmatige spanning dit.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:03 schreef OscarMopperkont het volgende:
Bottas liet zeker even zn gas los op het eind
quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:03 schreef OscarMopperkont het volgende:
Bottas liet zeker even zn gas los op het eind
Ik dacht dat het toen 5 tienden wasquote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:03 schreef bedachtzaam het volgende:
Netjes, 4e, net als vorig jaar 8 tienden achter Mercedes.
Misselijkmakend.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:03 schreef Zorro het volgende:
Smerig lachje van Wolff toen Hamilton Bottas voorbij ging
Het gaat om reesspees.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:04 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Al die 'analyses' van die websites en 'experts' online, wat een totale onzin.
Morgen wel inhaalgenot met Gaslyquote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:04 schreef Jane het volgende:
Goed gedaan van Max, maar erg teleurstellend dat RBR dit seizoen begonnen is met een tactische misser.
Vorig jaar stond Lewis bijna 0.8 sec voor iedereenquote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:04 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
In die zin dat er geen gat lijkt naar Ferrari, maar het gat achter Mercedes is bizar groot.
Vorig jaar stond Verstappen op 0,5 achter de pole.
Ik had daar niet naar geluisterd als ik wist dat ik sneller was.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:04 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Misselijkmakend.
Bottas is gewoon vandaag de betere. Die malloten geven hem in de laatste sector nog even een teamorder.
Hij moet het ook maar doen hè.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:05 schreef TAV74 het volgende:
Nu weer horen hoe geweldig de prestatie van Hamilton is, maar met alleen Bottas als vergelijkingsmateriaal...
quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:05 schreef Montelly het volgende:
Mercedes was gewoon aan het sandbaggen dus?
Net aan 7. RB dus een tiende achteruit gegaan ten opzichte van vorig jaar.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:04 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik dacht dat het toen 5 tienden was
Gat is wel pijnlijk tussen Mercedes en de rest, maar op zich was het dat vorig jaar ook.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:05 schreef TAV74 het volgende:
Nu weer horen hoe geweldig de prestatie van Hamilton is, maar met alleen Bottas als vergelijkingsmateriaal...
Ben bang dat dit tegen gaat vallen, hij is geen overtaker zoals een VER en (in iets mindere mate) RIC dat wél zijn. Het is zelfs te hopen dat ie er zonder crash doorheen komt.quote:
Was vorig jaar toch een race waar ze beide uitvielen? en dan ook gewoon echt een ronde na elkaar ofzoquote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:06 schreef Zorro het volgende:
Morgen Mercedessen elkaar eraf rijden in de eerste bocht, beste race ooit!
En de Renault teams?quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Net aan 7. RB dus een tiende achteruit gegaan ten opzichte van vorig jaar.
Uh, nee. Dat deden ze nietquote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:04 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Misselijkmakend.
Bottas is gewoon vandaag de betere. Die malloten geven hem in de laatste sector nog even een teamorder.
En volgend jaar doen we gewoon weer een keer hetzelfde. Ferrari ziet er sterk uit in de winter van 2020 en Mercedes heeft het volgens de experts verspeeld.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:04 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Al die 'analyses' van die websites en 'experts' online, wat een totale onzin. [..]
En die vieze pornosnorquote:
Altijd, maar ik schat de prestatie van een aantal andere coureurs vandaag hoger in.quote:
Oostenrijk?quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:07 schreef Driepink het volgende:
[..]
Was vorig jaar toch een race waar ze beide uitvielen? en dan ook gewoon echt een ronde na elkaar ofzo
Liberty media had weer een leuk idee om het spannender te maken.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:07 schreef Lionheaad het volgende:
Waarom hoor ik iemand er doorheen kletsen tijdens interview met Vettel?
Vorig jaar had Lewis 6,5 tienden op de rest in Melbourne, dus dat is ook wat overdrevenquote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:07 schreef VacaLoca het volgende:
Max tevreden over de boardradio, gaf aan dat vooral goede recovery of beginning of the day was dus hopelijk zit er nog meer rek in. Maar damn, Formule B begint bij P3 dit jaar
Kan best hoor, maar het leek back to back toenquote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:08 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Oostenrijk?
Maar dat lag wel iets meer uit elkaar.
Opgelost.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:08 schreef Driepink het volgende:
[..]
Met dat hartje erbij raak ik in de war
Was vorig jaar bij P2... Dus we gaan vooruitquote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:07 schreef VacaLoca het volgende:
Max tevreden over de boardradio, gaf aan dat vooral goede recovery of beginning of the day was dus hopelijk zit er nog meer rek in. Maar damn, Formule B begint bij P3 dit jaar
Norris beste van de dag voor mij. Met die bak naar P8quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:08 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Altijd, maar ik schat de prestatie van een aantal andere coureurs vandaag hoger in.
Merc superieur en de rest huiswerkquote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:07 schreef VacaLoca het volgende:
Max tevreden over de boardradio, gaf aan dat vooral goede recovery of beginning of the day was dus hopelijk zit er nog meer rek in. Maar damn, Formule B begint bij P3 dit jaar
Lichaamstaal inderdaad.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
Vettel ziet er wél verslagen uit
Die bak is misschien gewoon goed maar sainz faalt weer. Neemt niet weg dat het zeer netjes is voor een rookie.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:09 schreef Zorro het volgende:
[..]
Norris beste van de dag voor mij. Met die bak naar P8
naja, 1000x liever Ham dan Vettelquote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:10 schreef DeeBee het volgende:
Is er overigens ook maar iemand fan van Mercedes? Alleen wat Britten door HAM volgens mij.
Fan niet, maar het is wel knap dat ze elke winter de beste doorontwikkeling hebbenquote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:10 schreef DeeBee het volgende:
Is er overigens ook maar iemand fan van Mercedes? Alleen wat Britten door HAM volgens mij.
Was in ieder geval de enige race waar ze allebei uitvielen.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:09 schreef Driepink het volgende:
[..]
Kan best hoor, maar het leek back to back toen
SAI had Kubica met een lekke band voor zich. Althans dat zei hij. En de baan werd rap snellerquote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:10 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Die bak is misschien gewoon goed maar sainz faalt weer. Neemt niet weg dat het zeer netjes is voor een rookie.
Wat ik begreep zat Kubica op drie wielen Sainz in de weg...quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:10 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Die bak is misschien gewoon goed maar sainz faalt weer. Neemt niet weg dat het zeer netjes is voor een rookie.
Vorig jaar 1&2 in Italië en na afloop naast elkaar rijdend. Eat een genot was dat.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:10 schreef DeeBee het volgende:
Is er overigens ook maar iemand fan van Mercedes? Alleen wat Britten door HAM volgens mij.
2000 manquote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:12 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Fan niet, maar het is wel knap dat ze elke winter de beste doorontwikkeling hebben
Hoeven ze niet te doen, ze knijpen hem gewoon op afstand af en klaar, Hamilton weer een pole erbij. Eerste 2 sectoren was Bottas sneller, oei! Paniek! Knijp af die motor! Opgelost, slotje, klaar.quote:
Zo met de hond op pad, ff drie kwartier frisse lucht halenquote:
Doordat hij moest uitwijken voor Kubica die een lekke band had.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:10 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Die bak is misschien gewoon goed maar sainz faalt weer. Neemt niet weg dat het zeer netjes is voor een rookie.
Niet waar. Bottas was in zijn laatste run NIET sneller. Dat was fake info van Liberty om de spanning erin te houden of zoquote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:13 schreef flipsen het volgende:
[..]
Hoeven ze niet te doen, ze knijpen hem gewoon op afstand af en klaar, Hamilton weer een pole erbij. Eerste 2 sectoren was Bottas sneller, oei! Paniek! Knijp af die motor! Opgelost, slotje, klaar.
Hopen dat het morgen (en de rest van het seizoen) nog om aan te gluren wordt, of dat het pas interessant wordt vanaf P3
Bron?quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:13 schreef Zorro het volgende:
[..]
Niet waar. Bottas was in zijn laatste run NIET sneller. Dat was fake info van Liberty om de spanning erin te houden of zo
geen idee, hoorde alleen dat ergens voorbij komen, mercedes 2000 man, red bull 800 manquote:
Zag ik op Livetimingquote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:14 schreef flipsen het volgende:
[..]
Bron?
Anyway, terug naar bed, 04:14 hier
Geloof er niks vanquote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:13 schreef flipsen het volgende:
[..]
Hoeven ze niet te doen, ze knijpen hem gewoon op afstand af en klaar, Hamilton weer een pole erbij. Eerste 2 sectoren was Bottas sneller, oei! Paniek! Knijp af die motor! Opgelost, slotje, klaar.
Hopen dat het morgen (en de rest van het seizoen) nog om aan te gluren wordt, of dat het pas interessant wordt vanaf P3
Van Buren in de auto zetten, die versloeg Norris al in RoC.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:10 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Die bak is misschien gewoon goed maar sainz faalt weer. Neemt niet weg dat het zeer netjes is voor een rookie.
Jaquote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:13 schreef Montelly het volgende:
Had RB nou party modus gekregen of niet?
Ik zag op een gegeven moment 2x paars maar wel 0,5 sec langzamer in beeld.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:13 schreef Zorro het volgende:
[..]
Niet waar. Bottas was in zijn laatste run NIET sneller. Dat was fake info van Liberty om de spanning erin te houden of zo
Hij was niet sneller. Die graphics klopten niet. Sector 2 was hij al 2 tiende langzamer.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:13 schreef flipsen het volgende:
[..]
Hoeven ze niet te doen, ze knijpen hem gewoon op afstand af en klaar, Hamilton weer een pole erbij. Eerste 2 sectoren was Bottas sneller, oei! Paniek! Knijp af die motor! Opgelost, slotje, klaar.
Hopen dat het morgen (en de rest van het seizoen) nog om aan te gluren wordt, of dat het pas interessant wordt vanaf P3
Klopt. Het feit dat ook Hamilton in beeld paars had in S1 geeft al aan dat er niks van klopte. Dat kan er maar 1 zijn.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zag op een gegeven moment 2x paars maar wel 0,5 sec langzamer in beeld.
Kon ook niet. Anders had 1e sector van Lewis naar groen moeten gaan. Ze hadden allebei paars in sector 1 in beeld. Dat kan dus niet.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:14 schreef flipsen het volgende:
[..]
Bron?
Anyway, terug naar bed, 04:14 hier
Dat lijkt me lastig, de Honda is tot nu toe altijd ruim de langzaamste motor in de race geweest.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:12 schreef opreis het volgende:
hopelijk hebben ze bij RB vooral op de race ingezet.
Nieuwe auto, nieuwe motor met party mode dit keer.. Hoeft niet per se dat Red Bull dit seizoen weer op zondag sterker is dan op zaterdagquote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:12 schreef ShaoliN het volgende:
Dit is trouwens prima voor Red Bull. 1 tiende achter ferrari. Racepace komt wel goed.
Iemand moet het een keer doen.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:16 schreef tralalala het volgende:
Max gaat Plooij dit seizoen op zijn muil slaan.
Die hij vorig jaar niet had. Niet zo indrukwekkend dus...quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik vin het indrukwekkend van Honda dat RBR nu minimaal op dezelfde hoogte staat als met Renault volgend jaar.
Max heeft inderdaad de party mode gebruikt bevestigt hij net.
Genotquote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:16 schreef tralalala het volgende:
Max gaat Plooij dit seizoen op zijn muil slaan.
quote:
Toen waren ze net overgestapt op een ander concept met meer rake en een middellange wielbasis. Danis het logisch dat je wat lager begint en je wat steiler ontwikkelt.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:13 schreef mikieu het volgende:
Dit is Melbourne.. vorig jaar stond Ferrari er ook flink achter en in Bahrein (race 2) front row.
Jouw mening over Honda is gevoegelijk bekend.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:18 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Die hij vorig jaar niet had. Niet zo indrukwekkend dus...
Balen he,quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:18 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Die hij vorig jaar niet had. Niet zo indrukwekkend dus...
Ik geef toe beter dan verwacht.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jouw mening over Honda is gevoegelijk bekend.
Ik vind het knap
Tot nu toe lijkt het vooral een herhaling van zetten t.o.v vorig jaar. Mercedes vanouds sterk hier. Long runs in de fp1 lagen niet ver uit elkaar. Toch ook wel wat Red Bull voorspelde. Dichterbij. Nu niet te veel punten verknoeien en doorgroeien. De qualy benz is wel iets anders dan de race benz.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:17 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Nieuwe auto, nieuwe motor met party mode dit keer.. Hoeft niet per se dat Red Bull dit seizoen weer op zondag sterker is dan op zaterdag
Die hadden ze niet. Het is geen mening. Red Bull staat verder weg van Mercedes dan vorig jaar terwijl ze nu wel een party mode hebben. Dat zijn feiten, geen meningen.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jouw mening over Honda is gevoegelijk bekend.
Ik vind het knap
Overigens had Renault ook een party mode
Klote he dat renault Haas, McLaren en Racingpoint om zijn oren krijgt. Ohh ook nog een Alfa ja. Die ontwikkelen weer als vanouds achteruit.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:18 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Die hij vorig jaar niet had. Niet zo indrukwekkend dus...
Viel me op dat tussen laptop (F1 TV Pro website in chrome browser) en de app ook zo'n 45 seconden zit. Heb zelf geen live tv maar misschien is de browser stream wel meer in sync?quote:Op zaterdag 16 maart 2019 07:49 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Alleen met 45 sec achter op live TV niet echt fijn samen te gebruiken helaas.
Vorig jaar zat Red Bull precies 1 sec achter Mercedes. De C spec heeft partymode. Dat zijn feiten.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Die hadden ze niet. Het is geen mening. Red Bull staat verder weg van Mercedes dan vorig jaar terwijl ze nu wel een party mode hebben. Dat zijn feiten, geen meningen.
inderdaad, maar ook voor Ferrariquote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:25 schreef THEFXR het volgende:
Honda beter dan Renault maar het gat naar de mercs is te groot
7 tienden in Melbourne. En geen party mode toen. Kun je gewoon opzoeken. Op het internet.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:25 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Vorig jaar zat Red Bull precies 1 sec achter Mercedes.
Zou wel moeten, maar denk dat je wel gelijk hebt.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:25 schreef mikieu het volgende:
Hebben de klantenteams nou dezelfde mapping voor q3? Ik heb altijd t idee alsof die van Mercedes onder een toetsencombi zit die de klantenteams niet weten..
Zo is datquote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:25 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Vorig jaar zat Red Bull precies 1 sec achter Mercedes. De C spec heeft partymode. Dat zijn feiten.
denk niet dat het nog een x gebeuren gaat.quote:
7 tienden heb je gelijk in idd. Ric zat er1 achter verkeerd gekeken.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
7 tienden in Melbourne. En geen party mode toen. Kun je gewoon opzoeken. Op het internet.
Je zit zoals altijd er weer compleet naast.quote:
En had Renault een party mode toen ja of nee? Kun je dat ook nog even opzoeken?quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:29 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
7 tienden heb je gelijk in idd. Ric zat er1 achter verkeerd gekeken.
Dit..quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:21 schreef Justevo het volgende:
Weer een jaartje hopen op wat "lucky" overwinningen. Verder is het gewoon uitzitten.
McLaren is ook langzamer ten opzichte van Pole, als je dit jaar met vorig jaar vergelijkt. Renault hoeven we het niet eens over te hebbenquote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:29 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En had Renault een party mode toen ja of nee? Kun je dat ook nog even opzoeken?
Nou ja, tussen de Ferrari's.quote:
Leuk voor je.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:31 schreef lord_bono het volgende:
[..]
McLaren is ook langzamer ten opzichte van Pole, als je dit jaar met vorig jaar vergelijkt. Renault hoeven we het niet eens over te hebben
En ook dat ie niet te veel zuipt tijdens de race. Dat is de voornaamste reden dat Toro Rosso zo matig was in de races vorig jaar.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, tussen de Ferrari's.
Conclusies op basis van de Q in Melbourne zijn nog steeds voorbarig, maar Mercedes lijkt weer de grootste stap gezet te hebben. RB valt niet tegen, Ferrari wel.
Zo'n overstap van motorleverancier is natuurlijk een enorme gok en vooralsnog pakt die niet verkeerd uit. Al gaat het er ook vooral om dat ie heel blijft in races.
Die partymode bleek in de praktijk toch niet echt een partymode? Ik meen me Te herinneren dat Hulkenberg zei dat er geen verschil was in de kwali modus t.o.v. de oudere spec motor.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:25 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Vorig jaar zat Red Bull precies 1 sec achter Mercedes. De C spec heeft partymode. Dat zijn feiten.
Nee, altijd het gesprek beginnen met een open deur stelling die op vragende toon wordt geponeerd bij het slachtoffer.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:33 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Godverdomme kan Jack eens normaal een interview beginnen?
Iedereen wil ook alweer forse conclusies trekken, maar geef het eerst maar eens een GP of drie.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:36 schreef Sjemmert het volgende:
Het had ook veel slechter kunnen uitpakken met de Honda. Binnen een halve seconde had helemaal mooi geweest maar ik ben nog redelijk positief. Max was ook nog zoekende met de set up.
Nee, domme vergelijkingen die anderen maken corrigeren omdat ze complete onwaarheden roepen.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:35 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Jij bent toch domme vergelijkingen aan het maken met vorig jaar
Klopt, als ze binnen een halve seconde stonden hadden ze ook Ferrari gepakt. Dat had ik sowieso nog niet verwacht. Zeker als Max zelf al aangeeft dat de balans nog niet geweldig was.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:36 schreef Sjemmert het volgende:
Het had ook veel slechter kunnen uitpakken met de Honda. Binnen een halve seconde had helemaal mooi geweest maar ik ben nog redelijk positief. Max was ook nog zoekende met de set up.
Ditquote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Iedereen wil ook alweer forse conclusies trekken, maar geef het eerst maar eens een GP of drie.
had je anders verwacht dan van Red Bull? Ik meer van Ferrari en dat staat nog wel al had ik ook uiteraard liever Vettel op pole gezienquote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:21 schreef Justevo het volgende:
Weer een jaartje hopen op wat "lucky" overwinningen. Verder is het gewoon uitzitten.
Dit, alles is zo'n beetje als verwacht behalve dat Ferrari tegenvalt. Op deze baan, in ieder geval.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
had je anders verwacht dan van Red Bull? Ik meer van Ferrari en dat staat nog wel al had ik ook uiteraard liever Vettel op pole gezien
hij deed het vandaag toch al beter dan ik had verwachtquote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:47 schreef Jane het volgende:
Tegen beter weten in hoop ik dat Bottas z'n inner-Rosberg vindt en het Lewis moeilijk gaat maken dit jaar. Hammie trekt dat slecht.
Ik snap de FIA niet. Deze dominantie is slecht voor de sport. Straks heeft een coureur die niets bijzonders is alle records in handen en kijkt er echt geen hond meer naar. Ieder jaar kun je ongezien invullen wie kampioen wordt. Op zeker moment haken mensen dan af.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:42 schreef wjb033 het volgende:
Boring.... Same old story.Toch weer Mercedes dik vooraan, ondanks al het gejammer van Toto en Lewis.
Feit blijft dat ze de boel 6 jaar geleden belazerd hebben en daar nu nog steeds profijt van hebben.
Kan nu alweer raden hoe het seizoen verder gaat: er komt kritiek op de extreme dominantie van Mercedes, vervolgens mogen FER en RBR een paar races winnen en veinst MER problemen te hebben. Maar als het erop aankomt gaat de motor weer vol open en wordt HAM weer dik WDC.
Maar zogenaamd was het een heel spannend seizoen, net als vorig jaar.
Zuurpruim modus uit: knap dat Max tussen de Ferrari's staat!
Dat zal Wolff niet toelaten. Hamilton als grote coureur is het marketingwapen van Mercedes, die 1 tiende die hij in beginsel op Bottas heeft zal moeten worden uitgemolken.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:47 schreef Jane het volgende:
Tegen beter weten in hoop ik dat Bottas z'n inner-Rosberg vindt en het Lewis moeilijk gaat maken dit jaar. Hammie trekt dat slecht.
Het ligt bij Bottas niet aan de kwalificatie.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
hij deed het vandaag toch al beter dan ik had verwacht
Mercedes wordt te groot, qua financien en personeel. Die ontwikkelen 2 concepten en jassen er na de testweken nog even een update van een seconde doorheen. Het is niet RBR of Marko, of Ferrari dat zich ongeloofwaardig maakt, maar Mercedes dat de sport ongeloofwaardig maakt.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik snap de FIA niet. Deze dominantie is slecht voor de sport. Straks heeft een coureur die niets bijzonders is alle records in handen en kijkt er echt geen hond meer naar. Ieder jaar kun je ongezien invullen wie kampioen wordt. Op zeker moment haken mensen dan af.
Al had ik dat al eerder verwacht eerlijk gezegd...
Kunnen we de race niet schriftelijk afdoen? Mogen Seb en Max dobbelen om plek 3 en vervolgens streep je at random 75% van de renaultrijders uit de uitslag en dan heb je het wel zo’n beetje. Noem het een klimaatmaatregel.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:46 schreef VacaLoca het volgende:
Kunnen we niet zo de race doen en dan morgen nog eentje?
Maar wat wil Wolff eraan doen als Bottas rebelleert tijdens de race?quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat zal Wolff niet toelaten. Hamilton als grote coureur is het marketingwapen van Mercedes, die 1 tiende die hij in beginsel op Bottas heeft zal moeten worden uitgemolken.
wat een onzinquote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:51 schreef wjb033 het volgende:
[..]
Mercedes wordt te groot, qua financien en personeel. Die ontwikkelen 2 concepten en jassen er na de testweken nog even een update van een seconde doorheen. Het is niet RBR of Marko, of Ferrari dat zich ongeloofwaardig maakt, maar Mercedes dat de sport ongeloofwaardig maakt.
Klopt, Mercedes heeft de Formule 1 kapot gemaakt.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:51 schreef wjb033 het volgende:
[..]
Mercedes wordt te groot, qua financien en personeel. Die ontwikkelen 2 concepten en jassen er na de testweken nog even een update van een seconde doorheen. Het is niet RBR of Marko, of Ferrari dat zich ongeloofwaardig maakt, maar Mercedes dat de sport ongeloofwaardig maakt.
heb het idee dat als ze die problemen niet simuleren dat ze blokken met lood in die auto's krijgen.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:51 schreef wjb033 het volgende:
[..]
Mercedes wordt te groot, qua financien en personeel. Die ontwikkelen 2 concepten en jassen er na de testweken nog even een update van een seconde doorheen. Het is niet RBR of Marko, of Ferrari dat zich ongeloofwaardig maakt, maar Mercedes dat de sport ongeloofwaardig maakt.
twitter:MotorsportWeek twitterde op zaterdag 16-03-2019 om 08:50:33 Analysis: How do they stack up compared to 2018? #F1 #AustralianGP https://t.co/gq3hk0t6CL https://t.co/eukBxpogwJ reageer retweet
Er waren hier heel veel mensen die tegen beter weten in dachten dat Mercedes er niet zo staan.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:54 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Waren er mensen die dit niet verwacht hadden?
Nou, ik niet. Ik werd zelfs gisteren beschuldigd van te voorbarig negatief te zijn. De bevestiging is echter nog erger dan verwacht. Die Mercedessen zijn gewoon minimaal een volle seconde per ronde sneller. Weer een compleet seizoen waar geen reet aan is.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:59 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Er waren hier heel veel mensen die tegen beter weten in dachten dat Mercedes er niet zo staan.
Het is een team, je hebt de volledige inzet van iedereen nodig. Zelfs toen Mercedes nog geen Ferrari in de weg had zitten als excuus om een wingman aan te wijzen en Rosberg met Hamilton mocht strijden kreeg hij teamorders en koos Mercedes de kant van Hamilton bij alle aanrijdingen.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:52 schreef Jane het volgende:
[..]
Maar wat wil Wolff eraan doen als Bottas rebelleert tijdens de race?
Hij kan dreigen met Ocon, maar de grote vraag is of die dan wel braaf doet wat hem opgedragen wordt.
wanneer was het extreem spannend dan?quote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou, ik niet. Ik werd zelfs gisteren beschuldigd van te voorbarig negatief te zijn. De bevestiging is echter nog erger dan verwacht. Die Mercedessen zijn gewoon minimaal een volle seconde per ronde sneller. Weer een compleet seizoen waar geen reet aan is.
Als je de sport al vele decennia volgt dan is het vrij zuur wat er van geworden is. Ooit was dit een extreem spannende sport, waarbij je overigens (met de juiste toegangskaarten) de auto’s gewoon kon aanraken. Nu is het een klinische bedoeling met als boegbeeld een instaqueen die als niet alles 100% met hem meezit een dramaqueen wordt. Kortom: ooit een sport voor mannen en daar is echt geen donder meer van over.
Wel deze rangschikking (al valt Renault tegen), maar de dominantie van Mercedes is wel erg extreem.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:54 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Waren er mensen die dit niet verwacht hadden?
Ik ben het vaak niet met je eens, maar hier heb je gewoon gelijk.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is een team, je hebt de volledige inzet van iedereen nodig. Zelfs toen Mercedes nog geen Ferrari in de weg had zitten als excuus om een wingman aan te wijzen en Rosberg met Hamilton mocht strijden kreeg hij teamorders en koos Mercedes de kant van Hamilton bij alle aanrijdingen.
dat klopt wel aardigquote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:11 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wel deze rangschikking (al valt Renault tegen), maar de dominantie van Mercedes is wel erg extreem.
Ferrari en Red Bull zijn niet dichterbij Mercedes in de buurt gekomen, maar de subtop teams en middenmoot is wel dichterbij Ferrari en Red Bull gekomen, is mijn indruk althans.
Vorige eeuw (al is het verval al in de jaren 90 ingezet). De tijd dat die auto’s redelijk onbestuurbaar waren, een crash niet zelden dodelijk afliep, betrouwbaarheid op niveau Renault was voor iedereen, coureurs meer tijd doorbrachten met fotomodellen stuktrekken dan met trainen of erger hun imago, toen je nog de auto’s kon aanraken als je een pitskaart had (ja, die bestonden!), dat de Formule 1 zich geen milieuimago aan wilde meten en al helemaal niet gridgirls verbood omdat dat vrouwonvriendelijk zou zijn.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
wanneer was het extreem spannend dan?
Joh, dat lossen ze dan ook weer op door er het budget van RBR extra tegenaan te gooien. Kan hun het schelen...quote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:16 schreef Jane het volgende:
Laten we hopen dat de Mercedes de banden dusdanig snel opvreet dat ze elke race een extra pitstop moeten maken. Dan blijft het nog een beetje spannend.
Dat coureurs zich meer bezig hielden met de fotomodellen en dus het zijn van playboy-achtige Hamilton's was leuker dan dat coureurs veel trainen?quote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vorige eeuw (al is het verval al in de jaren 90 ingezet). De tijd dat die auto’s redelijk onbestuurbaar waren, een crash niet zelden dodelijk afliep, betrouwbaarheid op niveau Renault was voor iedereen, coureurs meer tijd doorbrachten met fotomodellen stuktrekken dan met trainen of erger hun imago, toen je nog de auto’s kon aanraken als je een pitskaart had (ja, die bestonden!), dat de Formule 1 zich geen milieuimago aan wilde meten en al helemaal niet gridgirls verbood omdat dat vrouwonvriendelijk zou zijn.
Gatverdamme, als ik er over nadenk is het van een geweldige sport een commercieel drama geworden.
Dat moet wel heel lang geleden zijn.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
wanneer was het extreem spannend dan?
Hamilton is echt geen schim van de karakters die F1 coureurs vroeger waren. Dat ze ook nu fotomodellen neuken is logisch, het blijven mensen... die neuken.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat coureurs zich meer bezig hielden met de fotomodellen en dus het zijn van playboy-achtige Hamilton's was leuker dan dat coureurs veel trainen?
Ik zie dat ook niet direct zo, maar goed, ieder z'n meug, I suppose...quote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat coureurs zich meer bezig hielden met de fotomodellen en dus het zijn van playboy-achtige Hamilton's was leuker dan dat coureurs veel trainen?
2010? Al waren de races toen ook niet bijster interessant. 2008 dan wellicht?quote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
wanneer was het extreem spannend dan?
Schumacher was als coureur dominant. Niet zijn auto. Zet Hamilton bij een ander team en hij presteert niets bijzonders meer. Schumacher kon je bij een minder team zetten en die deed meteen iets bijzonders en vervolgens ontwikkelde het team zich razendsnel.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat moet wel heel lang geleden zijn.
Zo dominant als een Schumacher gaat Hamilton niet worden.
En als Max ooit zo gaat presteren zal je hem ook niet horen klagen.
Jij baalt er niet van dat Max beter is, maar toch geen kans maakt op de titel?quote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:23 schreef Elan het volgende:
Het feit dat er een Nederlander leuk mee doet maakt de sport toch wel een stuk interessanter.
Die zijn ook niet 1 op 1 te vergelijken dat zou godslastering zijn.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Schumacher was als coureur dominant. Niet zijn auto. Zet Hamilton bij een ander team en hij presteert niets bijzonders meer. Schumacher kon je bij een minder team zetten en die deed meteen iets bijzonders en vervolgens ontwikkelde het team zich razendsnel.
Onvergelijkbaar.
ik schat Schumacher ook hoger in dan Hamilton maar die reed toen ook niet in een knakenbak en het geld wat Ferrari er toen tegenaan gooide was ook niet misselijk.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Schumacher was als coureur dominant. Niet zijn auto. Zet Hamilton bij een ander team en hij presteert niets bijzonders meer. Schumacher kon je bij een minder team zetten en die deed meteen iets bijzonders en vervolgens ontwikkelde het team zich razendsnel.
Onvergelijkbaar.
RIPquote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:28 schreef THEFXR het volgende:
Williams
Oh dear. Williams was not the slowest team 12 months ago but gradually regressed through the field amid struggles with its FW41.
This year has not started well. George Russell’s best effort was 0.130s slower than Lance Stroll’s 2018 lap, meaning Williams is the only team whose 2019 car – at this stage – is slower than its 2018 package.
Ik zie bij Max veel parallellen met Shumi en verwacht dat hij op niet al te lange termijn bij Mercedes of Ferrari komt te rijden.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij baalt er niet van dat Max beter is, maar toch geen kans maakt op de titel?
bij Benneton werd hij 2 keer wereldkampioenquote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik zie bij Max veel parallellen met Shumi en verwacht dat hij op niet al te lange termijn bij Mercedes of Ferrari komt te rijden.
Schumacher heeft ook jarenlang in een mindere auto gereden bij Benetton en met een lagere eindklassering genoegen moeten nemen. Voor hij eindelijk naar Ferrari mocht en zijn exceptionele talent daadwerkelijk benut kon worden.
Alsjeblieft niet nee, het Ferrari-gegeil x het 'Max'-gegeil, dat gaat echt heel erg worden.quote:
Wat moeten ze doen, Ferrari zou al lang op niveau moeten zijn.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik snap de FIA niet. Deze dominantie is slecht voor de sport. Straks heeft een coureur die niets bijzonders is alle records in handen en kijkt er echt geen hond meer naar. Ieder jaar kun je ongezien invullen wie kampioen wordt. Op zeker moment haken mensen dan af.
Al had ik dat al eerder verwacht eerlijk gezegd...
Ja maar toch niet te vergelijken met zijn dominante periode bij Ferrari.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
bij Benneton werd hij 2 keer wereldkampioen
Qua punten 2007 en 2008. Qua racing is het nooit spannend geweest wel heel spectaculair.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
wanneer was het extreem spannend dan?
het zijn toch 2 titels, net zoveel als Alonso in zijn hele carriere haaldequote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja maar toch niet te vergelijken met zijn dominante periode bij Ferrari.
Absoluut.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
het zijn toch 2 titels, net zoveel als Alonso in zijn hele carriere haalde
dit jaar niet, moet je gewoon blij zijn als hij meer races wint dan vorig jaar, dan ligt het aan de ontwikkeling of hij volgend jaar wel een serieuze gooi kan doenquote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Absoluut.
Zal er voor Max niet inzitten bij Red Bull.
1994 is het jaar dat hij zijn talent etaleerde. Met een mindere auto winnen, alhoewel zijn concurrenten na de dood van Senna niet geweldig meer waren.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja maar toch niet te vergelijken met zijn dominante periode bij Ferrari.
ik kan me nog wel een regenrace herinneren waarin je gewoon zag dat hij de GOAT isquote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:40 schreef Dauthi het volgende:
[..]
1994 is het jaar dat hij zijn talent etaleerde. Met een mindere auto winnen, alhoewel zijn concurrenten na de dood van Senna niet geweldig meer waren.
Bij Ferrari heeft hij eigenlijk de bal laten liggen totdat de auto goed genoeg was.
In 1998 had hij al moeten winnen, en 1999 brak hij zijn been...
Het budget van Mercedes is net zo groot als Ferrari, die nog eens extra geld van de FOM krijgt.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:51 schreef wjb033 het volgende:
[..]
Mercedes wordt te groot, qua financien en personeel. Die ontwikkelen 2 concepten en jassen er na de testweken nog even een update van een seconde doorheen. Het is niet RBR of Marko, of Ferrari dat zich ongeloofwaardig maakt, maar Mercedes dat de sport ongeloofwaardig maakt.
!!quote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vorige eeuw (al is het verval al in de jaren 90 ingezet). De tijd dat die auto’s redelijk onbestuurbaar waren, een crash niet zelden dodelijk afliep, betrouwbaarheid op niveau Renault was voor iedereen, coureurs meer tijd doorbrachten met fotomodellen stuktrekken dan met trainen of erger hun imago, toen je nog de auto’s kon aanraken als je een pitskaart had (ja, die bestonden!), dat de Formule 1 zich geen milieuimago aan wilde meten en al helemaal niet gridgirls verbood omdat dat vrouwonvriendelijk zou zijn.
Gatverdamme, als ik er over nadenk is het van een geweldige sport een commercieel drama geworden.
Binotto is een Zwitserquote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het budget van Mercedes is net zo groot als Ferrari, die nog eens extra geld van de FOM krijgt.
Met andere woorden het is Ferrari die faalt in de ontwikkeling. Niet Mercedes die de sport ongeloofwaardig maakt. Maar dat zijn we wel gewend van de Italianen. Wordt tijd dat er weer een niet-Italiaan de leiding heeft zoals in de tijd van Jean Todt.
Ook toen was er vaak een topteam dat een nog grotere voorsprong had dan Mercedes nu.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vorige eeuw (al is het verval al in de jaren 90 ingezet). De tijd dat die auto’s redelijk onbestuurbaar waren, een crash niet zelden dodelijk afliep, betrouwbaarheid op niveau Renault was voor iedereen, coureurs meer tijd doorbrachten met fotomodellen stuktrekken dan met trainen of erger hun imago, toen je nog de auto’s kon aanraken als je een pitskaart had (ja, die bestonden!), dat de Formule 1 zich geen milieuimago aan wilde meten en al helemaal niet gridgirls verbood omdat dat vrouwonvriendelijk zou zijn.
Gatverdamme, als ik er over nadenk is het van een geweldige sport een commercieel drama geworden.
Met ook de Italiaanse nationaliteit.quote:
terugkeer naar spanning wordt te vaak verward met liever een ander zien winnenquote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ook toen was er vaak een topteam dat een nog grotere voorsprong had dan Mercedes nu.
Jaren waar dat niet zo was waren eerder uitzondering dan regel.
dus ze zijn al 50% op de goeie weg ik ben het gewoon met je eens verder, voor iedereen gelden dezelfde regels dus je kan Mercedes moeilijk verwijten de snelste te zijnquote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:46 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Met ook de Italiaanse nationaliteit.
De Benetton was toen niet de mindere. Dat was pas later in het seizoen toen Williams eindelijk de auto op orde had.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:40 schreef Dauthi het volgende:
[..]
1994 is het jaar dat hij zijn talent etaleerde. Met een mindere auto winnen, alhoewel zijn concurrenten na de dood van Senna niet geweldig meer waren.
Bij Ferrari heeft hij eigenlijk de bal laten liggen totdat de auto goed genoeg was.
In 1998 had hij al moeten winnen, en 1999 brak hij zijn been...
Op zich geeft dat gezeik wel een aardig inkijkje in zijn mentaliteit, maar op zich zegt het natuurlijk niet zoveel. Hoe genant het soms ook geweest is, als je goed rijdt maakt het niet zoveel uit. Nou heeft hij wel wat extra snelheid, maar verslagen door Rosberg, verslagen door Button en geworsteld met Bottas, Kovalainen was de enige waar hij echt flink afstand van nam.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:16 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ik ben het vaak niet met je eens, maar hier heb je gewoon gelijk.
En Hamilton is gewoon een ontzettende zeikerd als hij niet eventjes de beste auto heeft, of als hij niet van vooraan weg kan rijden.
Ferrari moest van heel ver komen. Benetton was niets zonder hem en Ferrari was weinig zonder hem. McLaren was toen ook heel erg dominant, en daarvoor Williams, maar door Schumacher werd het toch nog spannend. De grootsheid van Schumacher zit hem niet in de keren dat hij won maar in dat hij er altijd een strijd van maakte.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik schat Schumacher ook hoger in dan Hamilton maar die reed toen ook niet in een knakenbak en het geld wat Ferrari er toen tegenaan gooide was ook niet misselijk.
Schumacher had zich met de RB gewoon in de titelstrijd gemengd. Die had echt geen tweestrijd met coureurs als Ricciardo en Sainz gehad. Iemand die er zover bovenuit steekt krijgen we nooit meer te zien. Enerzijds omdat het veld zich aan Schumacher heeft opgetrokken, anderzijds omdat het een eens per eeuw gebeurtenis was.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik zie bij Max veel parallellen met Shumi en verwacht dat hij op niet al te lange termijn bij Mercedes of Ferrari komt te rijden.
Schumacher heeft ook jarenlang in een mindere auto gereden bij Benetton en met een lagere eindklassering genoegen moeten nemen. Voor hij eindelijk naar Ferrari mocht en zijn exceptionele talent daadwerkelijk benut kon worden.
Volgende race is het tactische team van RBR vervangen door dat van STR.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:54 schreef Montelly het volgende:
We hebben nog bergen werk te verzetten, zoveel is wel duidelijk, vervolgt Marko, die daar wel een realistische kanttekening bij plaatst: "Zelfs als we nergens steken hadden laten vallen, waren we niet in staat geweest het tempo van Mercedes te volgen."
Over een tijdje komt er dus gewoon weer eentje langs als het eens per eeuw is hequote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:53 schreef Weltschmerz het volgende:
Iemand die er zover bovenuit steekt krijgen we nooit meer te zien. Enerzijds omdat het veld zich aan Schumacher heeft opgetrokken, anderzijds omdat het een eens per eeuw gebeurtenis was.
Merc heeft zich in Spanje behoorlijk op de vlakte gehouden (lees: verstoppertje gespeeld), is nu wel duidelijk. Ik vermoed dat, naast RB, ze ook bij Fer aardig geschrokken zijn.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:51 schreef Montelly het volgende:
MARKO: "KWALIFICATIE EEN ONAANGENAME VERRASSING VOOR RED BULL"
https://www.google.nl/amp(...)ng-voor-red-bull/amp
Niet alleen zag Helmut Marko dat Max Verstappen genoegen moest nemen met de vierde plaats tussen de beide Ferrari, maar vooral ook dat Mercedes flink sneller was dan gedacht: "Een zeer onaangename verrassing voor ons", zo wordt Marko geciteerd door Motorsport-Total.
Oei
Ik ben benieuwd in welke sport.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Over een tijdje komt er dus gewoon weer eentje langs als het eens per eeuw is he
Ben wel benieuwd of Mercedes niet gewoon weer een soort van 'party-mode' voor de kwalificatie heeft en dat in de race het verschil niet zo groot is.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:51 schreef Montelly het volgende:
MARKO: "KWALIFICATIE EEN ONAANGENAME VERRASSING VOOR RED BULL"
https://www.google.nl/amp(...)ng-voor-red-bull/amp
Niet alleen zag Helmut Marko dat Max Verstappen genoegen moest nemen met de vierde plaats tussen de beide Ferrari, maar vooral ook dat Mercedes flink sneller was dan gedacht: "Een zeer onaangename verrassing voor ons", zo wordt Marko geciteerd door Motorsport-Total.
Oei
"Zwitser" het is een Italiaan geboren en opgegroeid in Zwitserland.quote:
Die is er al, maar ik vermoed zo dat voor Weltschmerz die 'ene' alleen kan opstaan bij Ferrariquote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Over een tijdje komt er dus gewoon weer eentje langs als het eens per eeuw is he
VT1 lag het dichtbij elkaarquote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:59 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd of Mercedes niet gewoon weer een soort van 'party-mode' voor de kwalificatie heeft en dat in de race het verschil niet zo groot is.
Man, wat heb ik een respect voor Mercedes. Ze hebben de hele F1-wereld laten geloven dat de concurrentie minimaal gelijkwaardig was maar nu de punten verdeeld gaan worden is de achtersatnd al bijna onoverbrugbaar.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:54 schreef Montelly het volgende:
We hebben nog bergen werk te verzetten, zoveel is wel duidelijk, vervolgt Marko, die daar wel een realistische kanttekening bij plaatst: "Zelfs als we nergens steken hadden laten vallen, waren we niet in staat geweest het tempo van Mercedes te volgen."
En Hamilton maakt geen fouten.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 10:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gewoon weer 0,6 seconde tussen Mercedes en de rest
Het is basale algemene kennis dat in de periode van 92 tot 97 Williams de betere auto had, en Renault de snelste motor. Ja, williams had aanpassing problemen nadat active suspension werd afgeschaft en benetton had tractiecontrole.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De Benetton was toen niet de mindere. Dat was pas later in het seizoen toen Williams eindelijk de auto op orde had.
In het begin werden ze nog op een ronde gezet.
Daarom is in de sport aan de top blijven ook moeilijker dan er komen. Je moet steeds de motivatie vinden om nog weer beter te worden.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 10:35 schreef Jane het volgende:
Zelfs voor Mercedes is het winnen van kampioenschappen inmiddels zo saai geworden dat ze hun plezier ergens anders uit moeten halen. Uit het sandbaggen bij de wintertest bijvoorbeeld en de valse hoop die dat bij de andere teams oplevert.
Dit ja, die boordradio’s zijn ook een onderdeel van de lapmiddelen om de f1 spannender te maken.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 10:41 schreef Jane het volgende:
In het kader van de strijd tegen fake news zou het trouwens fijn zijn als we geen klagende Hamilton meer over de boordradio horen, tenzij hij met een rokende motor in de berm staat.
Alvast bedankt!
Dat zeg ik. De eerste helft van 94 was de Benetton duidelijk de betere en pas voorbij de helft van het seizoen was dat de Williams.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 10:38 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Het is basale algemene kennis dat in de periode van 92 tot 97 Williams de betere auto had, en Renault de snelste motor. Ja, williams had aanpassing problemen nadat active suspension werd afgeschaft en benetton had tractiecontrole.
Seizoen is nog lang. Hamilton gaat wel WDc worden maar daarachter is het een stuk spannender geworden. Helaas weer geen 3 way fight.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 10:29 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Man, wat heb ik een respect voor Mercedes. Ze hebben de hele F1-wereld laten geloven dat de concurrentie minimaal gelijkwaardig was maar nu de punten verdeeld gaan worden is de achtersatnd al bijna onoverbrugbaar.
Williams had natuurlijk begin '94 nog wat andere zorgen....quote:Op zaterdag 16 maart 2019 10:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat zeg ik. De eerste helft van 94 was de Benetton duidelijk de betere en pas voorbij de helft van het seizoen was dat de Williams.
De auto was dus niet minder.... Bovendien vol sjoemel software.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja maar toch niet te vergelijken met zijn dominante periode bij Ferrari.
je doet alsof de anderen erin getuind zijn, alle teams zijn gewoon binnen hun mogelijkheden bezig om die auto zo snel mogelijk te maken en verder hebben ze die pole maar 1 van de 7 keer kunnen verzilveren dus die sekt staat misschien al koud maar of die open mag zien we morgenquote:Op zaterdag 16 maart 2019 10:42 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Daarom is in de sport aan de top blijven ook moeilijker dan er komen. Je moet steeds de motivatie vinden om nog weer beter te worden.
Reken maar dat er een paar flesjes Sekt open gaan als zondag de eerste 43 punten binnen zijn.
Wellicht verbazing over slechte concurrentiequote:Op zaterdag 16 maart 2019 10:55 schreef Breekfast het volgende:
Het ergste vind ik nog wel die gespeelde verbazing van Mercedes
Die Benetton?quote:Op zaterdag 16 maart 2019 10:52 schreef potjecreme het volgende:
[..]
De auto was dus niet minder.... Bovendien vol sjoemel software.
sjoemi software?quote:Op zaterdag 16 maart 2019 10:52 schreef potjecreme het volgende:
[..]
De auto was dus niet minder.... Bovendien vol sjoemel software.
Ach altijd nog minder gênant dan verslagen worden door Ricciardo. Rosberg en Button zijn tenminste echt wdc materiaal.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Op zich geeft dat gezeik wel een aardig inkijkje in zijn mentaliteit, maar op zich zegt het natuurlijk niet zoveel. Hoe genant het soms ook geweest is, als je goed rijdt maakt het niet zoveel uit. Nou heeft hij wel wat extra snelheid, maar verslagen door Rosberg, verslagen door Button en geworsteld met Bottas, Kovalainen was de enige waar hij echt flink afstand van nam.
[..]
Ferrari moest van heel ver komen. Benetton was niets zonder hem en Ferrari was weinig zonder hem. McLaren was toen ook heel erg dominant, en daarvoor Williams, maar door Schumacher werd het toch nog spannend. De grootsheid van Schumacher zit hem niet in de keren dat hij won maar in dat hij er altijd een strijd van maakte.
[..]
Schumacher had zich met de RB gewoon in de titelstrijd gemengd. Die had echt geen tweestrijd met coureurs als Ricciardo en Sainz gehad. Iemand die er zover bovenuit steekt krijgen we nooit meer te zien. Enerzijds omdat het veld zich aan Schumacher heeft opgetrokken, anderzijds omdat het een eens per eeuw gebeurtenis was.
Die parkeert hem waarschijnlijk gewoon weer braaf in de berm als Lewis er langs wil.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 11:02 schreef Breekfast het volgende:
Hopelijk wil Bottas zich revancheren en rijdt hij Hamilton er 1 of 2x af dit seizoen. Maar dat zit niet in hem ben ik bang .
quote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Schumacher was als coureur dominant. Niet zijn auto. Zet Hamilton bij een ander team en hij presteert niets bijzonders meer. Schumacher kon je bij een minder team zetten en die deed meteen iets bijzonders en vervolgens ontwikkelde het team zich razendsnel.
Onvergelijkbaar.
Mercedes draaide zijn eigen programma af.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:58 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Merc heeft zich in Spanje behoorlijk op de vlakte gehouden (lees: verstoppertje gespeeld), is nu wel duidelijk. Ik vermoed dat, naast RB, ze ook bij Fer aardig geschrokken zijn.
Kijk, ik ben niet over sandbaggen begonnen. Anderen zijn blijkbaar boos of verdrietig dat het gebeurd zou zijn.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 10:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
je doet alsof de anderen erin getuind zijn, alle teams zijn gewoon binnen hun mogelijkheden bezig om die auto zo snel mogelijk te maken en verder hebben ze die pole maar 1 van de 7 keer kunnen verzilveren dus die sekt staat misschien al koud maar of die open mag zien we morgen
geloof ik helemaal niets van, Red Bull nam de updates gepland voor China al mee, die gaan echt niet achterover leunen van we zijn er al en dat doet geen enkel teamquote:Op zaterdag 16 maart 2019 11:10 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Kijk, ik ben niet over sandbaggen begonnen. Anderen zijn blijkbaar boos of verdrietig dat het gebeurd zou zijn.
Maar als het zo is, dan heeft sandbaggen wel degelijk nut.
De laatste 0,1 seconde verbetering is net zo duur als de hele seconde er voor en teams willen niet al hun budget en windtunnel-uren verbruiken als het niet nodig is. Dus SF en RBR kunnen nu pas beginnen met dingen te testen die nog een paar tienden kunnen opleveren terwijl ze dat anders waarschijnlijk al na de eerste testweek gedaan hadden. Voordat ze die tijd gevonden hebben heeft Mercedes al een paar races gewonnen. Terwijl die natuurlijk ook proberen om nog tiendes te vinden.
Hij was toen al 2x wereldkampioen...quote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik zie bij Max veel parallellen met Shumi en verwacht dat hij op niet al te lange termijn bij Mercedes of Ferrari komt te rijden.
Schumacher heeft ook jarenlang in een mindere auto gereden bij Benetton en met een lagere eindklassering genoegen moeten nemen. Voor hij eindelijk naar Ferrari mocht en zijn exceptionele talent daadwerkelijk benut kon worden.
Hoelang heeft Schumacher in een mindere gereden eigenlijk?quote:Op zaterdag 16 maart 2019 11:24 schreef Donderkonijn het volgende:
Het verschil tussen Hamilton en Schumacher:
Hamilton heeft vanaf het begin in goede auto's gereden en Schumacher niet.
Maar als Schumacher niet de beste auto had, stak hij er enorm veel tijd en moeite in alsmede dat hij ook gewoon goed wist te vertellen waar de engineers verbeterpunten konden zoeken.
Hamilton doet dat niet, die laat de engineers het zelf oplossen. Schumacher maakte het hele team om hem heen beter. Hamilton niet. Hamilton profiteert van het team om hem heen.
+Schumacher zeek tenminste niet zo als hij een keer achteraan of in het middenveld moest starten. Hij was meer als Max nu, als ik toch achteraan moet starten rij ik toch iedereen gewoon voorbij? Hij was wel geirriteerd als het ff niet ging en boog de regels meer dan eens, maar hij zocht wel in eerste instantie altijd de oorzaak bij zichzelf.
Strategisch was Schumacher ook beter, als hij het niet eens was met de strategie zei hij dat gewoon en het team volgde hem, niet andersom. En hij deed dat terwijl hij bezig was met racen, en had het vaak bij het rechte eind. Van deze generatie was Alonso de enige die ik dat ook heb zien doen, en in de tijd van Schumi was het een stuk moeilijker, met de brandstof er nog bij.
Die man had gewoon verbluffende raceskills gecombineerd met een uitzonderlijk goed strategisch denkproces en overzicht en een absolute winnaarsmentaliteit.
Het is die combinatie die hem zo goed maakte.
Idd. En dan hebben ze ook nog eens een low rake, terwijl zowat alle liefhebbers en journalisten vinden dat je RB moet volgen met hun high rake. Maar ondertussen wint Mercedes wel steeds de prijzen.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 10:29 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Man, wat heb ik een respect voor Mercedes. Ze hebben de hele F1-wereld laten geloven dat de concurrentie minimaal gelijkwaardig was maar nu de punten verdeeld gaan worden is de achtersatnd al bijna onoverbrugbaar.
Dat gat was er vorig jaar ook.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 11:38 schreef opreis het volgende:
Opzich ben ik nog wel voorzichtig positief. De red bull was de trainingen lang aan het zoeken met de afstelling. Dus ik denk dat ze lang niet bij hun optimum zaten vandaag. Als er 2 a 3 tienden bij hadden geweest zag het er al heel anders uit. Ook het “gat” met ferrari is er niet tot nauwelijks. Dan strijd je al weer om p3/4 ipv p5/6. Natuurlijk is het nog afwachten hoe het met racepace zit. Meestal waren de verschillen dan kleiner (mede dankzij het ontbreken van partymode), maar met een goede start van Max erbij zijn podiums toch zeker mogelijk.
Ik denk ook dat er bijna niemand hier oprecht had verwacht dat max hier pole zou starten dus p4 geeft wat hoop.
Alleen jammer dat merc wel weer een echt gat met de rest lijkt hebben geslagen. Ik hoop niet op een herhaling van 2014~2016...
Schumacher heeft ook altijd wel een redelijke auto gehad hoor, op zijn minst.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 11:24 schreef Donderkonijn het volgende:
Het verschil tussen Hamilton en Schumacher:
Hamilton heeft vanaf het begin in goede auto's gereden en Schumacher niet.
Maar als Schumacher niet de beste auto had, stak hij er enorm veel tijd en moeite in alsmede dat hij ook gewoon goed wist te vertellen waar de engineers verbeterpunten konden zoeken.
Hamilton doet dat niet, die laat de engineers het zelf oplossen. Schumacher maakte het hele team om hem heen beter. Hamilton niet. Hamilton profiteert van het team om hem heen.
+Schumacher zeek tenminste niet zo als hij een keer achteraan of in het middenveld moest starten. Hij was meer als Max nu, als ik toch achteraan moet starten rij ik toch iedereen gewoon voorbij? Hij was wel geirriteerd als het ff niet ging en boog de regels meer dan eens, maar hij zocht wel in eerste instantie altijd de oorzaak bij zichzelf.
Strategisch was Schumacher ook beter, als hij het niet eens was met de strategie zei hij dat gewoon en het team volgde hem, niet andersom. En hij deed dat terwijl hij bezig was met racen, en had het vaak bij het rechte eind. Van deze generatie was Alonso de enige die ik dat ook heb zien doen, en in de tijd van Schumi was het een stuk moeilijker, met de brandstof er nog bij.
Die man had gewoon verbluffende raceskills gecombineerd met een uitzonderlijk goed strategisch denkproces en overzicht en een absolute winnaarsmentaliteit.
Het is die combinatie die hem zo goed maakte.
quote:Op zaterdag 16 maart 2019 10:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat zeg ik. De eerste helft van 94 was de Benetton duidelijk de betere en pas voorbij de helft van het seizoen was dat de Williams.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |