Tot nu toe lijkt het vooral een herhaling van zetten t.o.v vorig jaar. Mercedes vanouds sterk hier. Long runs in de fp1 lagen niet ver uit elkaar. Toch ook wel wat Red Bull voorspelde. Dichterbij. Nu niet te veel punten verknoeien en doorgroeien. De qualy benz is wel iets anders dan de race benz.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:17 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Nieuwe auto, nieuwe motor met party mode dit keer.. Hoeft niet per se dat Red Bull dit seizoen weer op zondag sterker is dan op zaterdag
Die hadden ze niet. Het is geen mening. Red Bull staat verder weg van Mercedes dan vorig jaar terwijl ze nu wel een party mode hebben. Dat zijn feiten, geen meningen.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jouw mening over Honda is gevoegelijk bekend.
Ik vind het knap
Overigens had Renault ook een party mode
Klote he dat renault Haas, McLaren en Racingpoint om zijn oren krijgt. Ohh ook nog een Alfa ja. Die ontwikkelen weer als vanouds achteruit.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:18 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Die hij vorig jaar niet had. Niet zo indrukwekkend dus...
Viel me op dat tussen laptop (F1 TV Pro website in chrome browser) en de app ook zo'n 45 seconden zit. Heb zelf geen live tv maar misschien is de browser stream wel meer in sync?quote:Op zaterdag 16 maart 2019 07:49 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Alleen met 45 sec achter op live TV niet echt fijn samen te gebruiken helaas.
Vorig jaar zat Red Bull precies 1 sec achter Mercedes. De C spec heeft partymode. Dat zijn feiten.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Die hadden ze niet. Het is geen mening. Red Bull staat verder weg van Mercedes dan vorig jaar terwijl ze nu wel een party mode hebben. Dat zijn feiten, geen meningen.
inderdaad, maar ook voor Ferrariquote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:25 schreef THEFXR het volgende:
Honda beter dan Renault maar het gat naar de mercs is te groot
7 tienden in Melbourne. En geen party mode toen. Kun je gewoon opzoeken. Op het internet.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:25 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Vorig jaar zat Red Bull precies 1 sec achter Mercedes.
Zou wel moeten, maar denk dat je wel gelijk hebt.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:25 schreef mikieu het volgende:
Hebben de klantenteams nou dezelfde mapping voor q3? Ik heb altijd t idee alsof die van Mercedes onder een toetsencombi zit die de klantenteams niet weten..
Zo is datquote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:25 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Vorig jaar zat Red Bull precies 1 sec achter Mercedes. De C spec heeft partymode. Dat zijn feiten.
denk niet dat het nog een x gebeuren gaat.quote:
7 tienden heb je gelijk in idd. Ric zat er1 achter verkeerd gekeken.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
7 tienden in Melbourne. En geen party mode toen. Kun je gewoon opzoeken. Op het internet.
Je zit zoals altijd er weer compleet naast.quote:
En had Renault een party mode toen ja of nee? Kun je dat ook nog even opzoeken?quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:29 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
7 tienden heb je gelijk in idd. Ric zat er1 achter verkeerd gekeken.
Dit..quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:21 schreef Justevo het volgende:
Weer een jaartje hopen op wat "lucky" overwinningen. Verder is het gewoon uitzitten.
McLaren is ook langzamer ten opzichte van Pole, als je dit jaar met vorig jaar vergelijkt. Renault hoeven we het niet eens over te hebbenquote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:29 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En had Renault een party mode toen ja of nee? Kun je dat ook nog even opzoeken?
Nou ja, tussen de Ferrari's.quote:
Leuk voor je.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:31 schreef lord_bono het volgende:
[..]
McLaren is ook langzamer ten opzichte van Pole, als je dit jaar met vorig jaar vergelijkt. Renault hoeven we het niet eens over te hebben
En ook dat ie niet te veel zuipt tijdens de race. Dat is de voornaamste reden dat Toro Rosso zo matig was in de races vorig jaar.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, tussen de Ferrari's.
Conclusies op basis van de Q in Melbourne zijn nog steeds voorbarig, maar Mercedes lijkt weer de grootste stap gezet te hebben. RB valt niet tegen, Ferrari wel.
Zo'n overstap van motorleverancier is natuurlijk een enorme gok en vooralsnog pakt die niet verkeerd uit. Al gaat het er ook vooral om dat ie heel blijft in races.
Die partymode bleek in de praktijk toch niet echt een partymode? Ik meen me Te herinneren dat Hulkenberg zei dat er geen verschil was in de kwali modus t.o.v. de oudere spec motor.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:25 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Vorig jaar zat Red Bull precies 1 sec achter Mercedes. De C spec heeft partymode. Dat zijn feiten.
Nee, altijd het gesprek beginnen met een open deur stelling die op vragende toon wordt geponeerd bij het slachtoffer.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:33 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Godverdomme kan Jack eens normaal een interview beginnen?
Iedereen wil ook alweer forse conclusies trekken, maar geef het eerst maar eens een GP of drie.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:36 schreef Sjemmert het volgende:
Het had ook veel slechter kunnen uitpakken met de Honda. Binnen een halve seconde had helemaal mooi geweest maar ik ben nog redelijk positief. Max was ook nog zoekende met de set up.
Nee, domme vergelijkingen die anderen maken corrigeren omdat ze complete onwaarheden roepen.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:35 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Jij bent toch domme vergelijkingen aan het maken met vorig jaar
Klopt, als ze binnen een halve seconde stonden hadden ze ook Ferrari gepakt. Dat had ik sowieso nog niet verwacht. Zeker als Max zelf al aangeeft dat de balans nog niet geweldig was.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:36 schreef Sjemmert het volgende:
Het had ook veel slechter kunnen uitpakken met de Honda. Binnen een halve seconde had helemaal mooi geweest maar ik ben nog redelijk positief. Max was ook nog zoekende met de set up.
Ditquote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Iedereen wil ook alweer forse conclusies trekken, maar geef het eerst maar eens een GP of drie.
had je anders verwacht dan van Red Bull? Ik meer van Ferrari en dat staat nog wel al had ik ook uiteraard liever Vettel op pole gezienquote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:21 schreef Justevo het volgende:
Weer een jaartje hopen op wat "lucky" overwinningen. Verder is het gewoon uitzitten.
Dit, alles is zo'n beetje als verwacht behalve dat Ferrari tegenvalt. Op deze baan, in ieder geval.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
had je anders verwacht dan van Red Bull? Ik meer van Ferrari en dat staat nog wel al had ik ook uiteraard liever Vettel op pole gezien
hij deed het vandaag toch al beter dan ik had verwachtquote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:47 schreef Jane het volgende:
Tegen beter weten in hoop ik dat Bottas z'n inner-Rosberg vindt en het Lewis moeilijk gaat maken dit jaar. Hammie trekt dat slecht.
Ik snap de FIA niet. Deze dominantie is slecht voor de sport. Straks heeft een coureur die niets bijzonders is alle records in handen en kijkt er echt geen hond meer naar. Ieder jaar kun je ongezien invullen wie kampioen wordt. Op zeker moment haken mensen dan af.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:42 schreef wjb033 het volgende:
Boring.... Same old story.Toch weer Mercedes dik vooraan, ondanks al het gejammer van Toto en Lewis.
Feit blijft dat ze de boel 6 jaar geleden belazerd hebben en daar nu nog steeds profijt van hebben.
Kan nu alweer raden hoe het seizoen verder gaat: er komt kritiek op de extreme dominantie van Mercedes, vervolgens mogen FER en RBR een paar races winnen en veinst MER problemen te hebben. Maar als het erop aankomt gaat de motor weer vol open en wordt HAM weer dik WDC.
Maar zogenaamd was het een heel spannend seizoen, net als vorig jaar.
Zuurpruim modus uit: knap dat Max tussen de Ferrari's staat!
Dat zal Wolff niet toelaten. Hamilton als grote coureur is het marketingwapen van Mercedes, die 1 tiende die hij in beginsel op Bottas heeft zal moeten worden uitgemolken.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:47 schreef Jane het volgende:
Tegen beter weten in hoop ik dat Bottas z'n inner-Rosberg vindt en het Lewis moeilijk gaat maken dit jaar. Hammie trekt dat slecht.
Het ligt bij Bottas niet aan de kwalificatie.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
hij deed het vandaag toch al beter dan ik had verwacht
Mercedes wordt te groot, qua financien en personeel. Die ontwikkelen 2 concepten en jassen er na de testweken nog even een update van een seconde doorheen. Het is niet RBR of Marko, of Ferrari dat zich ongeloofwaardig maakt, maar Mercedes dat de sport ongeloofwaardig maakt.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik snap de FIA niet. Deze dominantie is slecht voor de sport. Straks heeft een coureur die niets bijzonders is alle records in handen en kijkt er echt geen hond meer naar. Ieder jaar kun je ongezien invullen wie kampioen wordt. Op zeker moment haken mensen dan af.
Al had ik dat al eerder verwacht eerlijk gezegd...
Kunnen we de race niet schriftelijk afdoen? Mogen Seb en Max dobbelen om plek 3 en vervolgens streep je at random 75% van de renaultrijders uit de uitslag en dan heb je het wel zo’n beetje. Noem het een klimaatmaatregel.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:46 schreef VacaLoca het volgende:
Kunnen we niet zo de race doen en dan morgen nog eentje?
Maar wat wil Wolff eraan doen als Bottas rebelleert tijdens de race?quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat zal Wolff niet toelaten. Hamilton als grote coureur is het marketingwapen van Mercedes, die 1 tiende die hij in beginsel op Bottas heeft zal moeten worden uitgemolken.
wat een onzinquote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:51 schreef wjb033 het volgende:
[..]
Mercedes wordt te groot, qua financien en personeel. Die ontwikkelen 2 concepten en jassen er na de testweken nog even een update van een seconde doorheen. Het is niet RBR of Marko, of Ferrari dat zich ongeloofwaardig maakt, maar Mercedes dat de sport ongeloofwaardig maakt.
Klopt, Mercedes heeft de Formule 1 kapot gemaakt.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:51 schreef wjb033 het volgende:
[..]
Mercedes wordt te groot, qua financien en personeel. Die ontwikkelen 2 concepten en jassen er na de testweken nog even een update van een seconde doorheen. Het is niet RBR of Marko, of Ferrari dat zich ongeloofwaardig maakt, maar Mercedes dat de sport ongeloofwaardig maakt.
heb het idee dat als ze die problemen niet simuleren dat ze blokken met lood in die auto's krijgen.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:51 schreef wjb033 het volgende:
[..]
Mercedes wordt te groot, qua financien en personeel. Die ontwikkelen 2 concepten en jassen er na de testweken nog even een update van een seconde doorheen. Het is niet RBR of Marko, of Ferrari dat zich ongeloofwaardig maakt, maar Mercedes dat de sport ongeloofwaardig maakt.
twitter:MotorsportWeek twitterde op zaterdag 16-03-2019 om 08:50:33 Analysis: How do they stack up compared to 2018? #F1 #AustralianGP https://t.co/gq3hk0t6CL https://t.co/eukBxpogwJ reageer retweet
Er waren hier heel veel mensen die tegen beter weten in dachten dat Mercedes er niet zo staan.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:54 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Waren er mensen die dit niet verwacht hadden?
Nou, ik niet. Ik werd zelfs gisteren beschuldigd van te voorbarig negatief te zijn. De bevestiging is echter nog erger dan verwacht. Die Mercedessen zijn gewoon minimaal een volle seconde per ronde sneller. Weer een compleet seizoen waar geen reet aan is.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:59 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Er waren hier heel veel mensen die tegen beter weten in dachten dat Mercedes er niet zo staan.
Het is een team, je hebt de volledige inzet van iedereen nodig. Zelfs toen Mercedes nog geen Ferrari in de weg had zitten als excuus om een wingman aan te wijzen en Rosberg met Hamilton mocht strijden kreeg hij teamorders en koos Mercedes de kant van Hamilton bij alle aanrijdingen.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:52 schreef Jane het volgende:
[..]
Maar wat wil Wolff eraan doen als Bottas rebelleert tijdens de race?
Hij kan dreigen met Ocon, maar de grote vraag is of die dan wel braaf doet wat hem opgedragen wordt.
wanneer was het extreem spannend dan?quote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou, ik niet. Ik werd zelfs gisteren beschuldigd van te voorbarig negatief te zijn. De bevestiging is echter nog erger dan verwacht. Die Mercedessen zijn gewoon minimaal een volle seconde per ronde sneller. Weer een compleet seizoen waar geen reet aan is.
Als je de sport al vele decennia volgt dan is het vrij zuur wat er van geworden is. Ooit was dit een extreem spannende sport, waarbij je overigens (met de juiste toegangskaarten) de auto’s gewoon kon aanraken. Nu is het een klinische bedoeling met als boegbeeld een instaqueen die als niet alles 100% met hem meezit een dramaqueen wordt. Kortom: ooit een sport voor mannen en daar is echt geen donder meer van over.
Wel deze rangschikking (al valt Renault tegen), maar de dominantie van Mercedes is wel erg extreem.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:54 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Waren er mensen die dit niet verwacht hadden?
Ik ben het vaak niet met je eens, maar hier heb je gewoon gelijk.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is een team, je hebt de volledige inzet van iedereen nodig. Zelfs toen Mercedes nog geen Ferrari in de weg had zitten als excuus om een wingman aan te wijzen en Rosberg met Hamilton mocht strijden kreeg hij teamorders en koos Mercedes de kant van Hamilton bij alle aanrijdingen.
dat klopt wel aardigquote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:11 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wel deze rangschikking (al valt Renault tegen), maar de dominantie van Mercedes is wel erg extreem.
Ferrari en Red Bull zijn niet dichterbij Mercedes in de buurt gekomen, maar de subtop teams en middenmoot is wel dichterbij Ferrari en Red Bull gekomen, is mijn indruk althans.
Vorige eeuw (al is het verval al in de jaren 90 ingezet). De tijd dat die auto’s redelijk onbestuurbaar waren, een crash niet zelden dodelijk afliep, betrouwbaarheid op niveau Renault was voor iedereen, coureurs meer tijd doorbrachten met fotomodellen stuktrekken dan met trainen of erger hun imago, toen je nog de auto’s kon aanraken als je een pitskaart had (ja, die bestonden!), dat de Formule 1 zich geen milieuimago aan wilde meten en al helemaal niet gridgirls verbood omdat dat vrouwonvriendelijk zou zijn.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
wanneer was het extreem spannend dan?
Joh, dat lossen ze dan ook weer op door er het budget van RBR extra tegenaan te gooien. Kan hun het schelen...quote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:16 schreef Jane het volgende:
Laten we hopen dat de Mercedes de banden dusdanig snel opvreet dat ze elke race een extra pitstop moeten maken. Dan blijft het nog een beetje spannend.
Dat coureurs zich meer bezig hielden met de fotomodellen en dus het zijn van playboy-achtige Hamilton's was leuker dan dat coureurs veel trainen?quote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vorige eeuw (al is het verval al in de jaren 90 ingezet). De tijd dat die auto’s redelijk onbestuurbaar waren, een crash niet zelden dodelijk afliep, betrouwbaarheid op niveau Renault was voor iedereen, coureurs meer tijd doorbrachten met fotomodellen stuktrekken dan met trainen of erger hun imago, toen je nog de auto’s kon aanraken als je een pitskaart had (ja, die bestonden!), dat de Formule 1 zich geen milieuimago aan wilde meten en al helemaal niet gridgirls verbood omdat dat vrouwonvriendelijk zou zijn.
Gatverdamme, als ik er over nadenk is het van een geweldige sport een commercieel drama geworden.
Dat moet wel heel lang geleden zijn.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
wanneer was het extreem spannend dan?
Hamilton is echt geen schim van de karakters die F1 coureurs vroeger waren. Dat ze ook nu fotomodellen neuken is logisch, het blijven mensen... die neuken.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat coureurs zich meer bezig hielden met de fotomodellen en dus het zijn van playboy-achtige Hamilton's was leuker dan dat coureurs veel trainen?
Ik zie dat ook niet direct zo, maar goed, ieder z'n meug, I suppose...quote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat coureurs zich meer bezig hielden met de fotomodellen en dus het zijn van playboy-achtige Hamilton's was leuker dan dat coureurs veel trainen?
2010? Al waren de races toen ook niet bijster interessant. 2008 dan wellicht?quote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
wanneer was het extreem spannend dan?
Schumacher was als coureur dominant. Niet zijn auto. Zet Hamilton bij een ander team en hij presteert niets bijzonders meer. Schumacher kon je bij een minder team zetten en die deed meteen iets bijzonders en vervolgens ontwikkelde het team zich razendsnel.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat moet wel heel lang geleden zijn.
Zo dominant als een Schumacher gaat Hamilton niet worden.
En als Max ooit zo gaat presteren zal je hem ook niet horen klagen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |