abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 16 maart 2019 @ 10:51:44 #276
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_185646820
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 10:48 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat zeg ik. De eerste helft van 94 was de Benetton duidelijk de betere en pas voorbij de helft van het seizoen was dat de Williams.
Williams had natuurlijk begin '94 nog wat andere zorgen....

Dat ze daarna Mansell voor de show nog een paar keer in die auto zetten hielp ook niet echt mee aan de continuïteit. Ondanks die ene overwinning nog in Adelaide. Hadden beter Coulthard meteen in die auto kunnen laten zitten met het oog op het jaar erna.
pi_185646828
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 09:33 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja maar toch niet te vergelijken met zijn dominante periode bij Ferrari.
De auto was dus niet minder.... Bovendien vol sjoemel software.
  zaterdag 16 maart 2019 @ 10:52:56 #278
131800 Tarado
capô de fusca
pi_185646847
quote:
99s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 10:42 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Daarom is in de sport aan de top blijven ook moeilijker dan er komen. Je moet steeds de motivatie vinden om nog weer beter te worden.
Reken maar dat er een paar flesjes Sekt open gaan als zondag de eerste 43 punten binnen zijn.
je doet alsof de anderen erin getuind zijn, alle teams zijn gewoon binnen hun mogelijkheden bezig om die auto zo snel mogelijk te maken en verder hebben ze die pole maar 1 van de 7 keer kunnen verzilveren dus die sekt staat misschien al koud maar of die open mag zien we morgen
pi_185646897
Het ergste vind ik nog wel die gespeelde verbazing van Mercedes :r
  zaterdag 16 maart 2019 @ 10:57:14 #280
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_185646922
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 10:55 schreef Breekfast het volgende:
Het ergste vind ik nog wel die gespeelde verbazing van Mercedes :r
Wellicht verbazing over slechte concurrentie ;)
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_185646964
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 10:52 schreef potjecreme het volgende:

[..]

De auto was dus niet minder.... Bovendien vol sjoemel software.
Die Benetton?
blablablabla
  zaterdag 16 maart 2019 @ 11:01:40 #282
131800 Tarado
capô de fusca
pi_185646987
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 10:52 schreef potjecreme het volgende:

[..]

De auto was dus niet minder.... Bovendien vol sjoemel software.
sjoemi software?
pi_185646993
Hopelijk wil Bottas zich revancheren en rijdt hij Hamilton er 1 of 2x af dit seizoen. Maar dat zit niet in hem ben ik bang :{ .
pi_185646998
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 09:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Op zich geeft dat gezeik wel een aardig inkijkje in zijn mentaliteit, maar op zich zegt het natuurlijk niet zoveel. Hoe genant het soms ook geweest is, als je goed rijdt maakt het niet zoveel uit. Nou heeft hij wel wat extra snelheid, maar verslagen door Rosberg, verslagen door Button en geworsteld met Bottas, Kovalainen was de enige waar hij echt flink afstand van nam.
[..]

Ferrari moest van heel ver komen. Benetton was niets zonder hem en Ferrari was weinig zonder hem. McLaren was toen ook heel erg dominant, en daarvoor Williams, maar door Schumacher werd het toch nog spannend. De grootsheid van Schumacher zit hem niet in de keren dat hij won maar in dat hij er altijd een strijd van maakte.
[..]

Schumacher had zich met de RB gewoon in de titelstrijd gemengd. Die had echt geen tweestrijd met coureurs als Ricciardo en Sainz gehad. Iemand die er zover bovenuit steekt krijgen we nooit meer te zien. Enerzijds omdat het veld zich aan Schumacher heeft opgetrokken, anderzijds omdat het een eens per eeuw gebeurtenis was.
Ach altijd nog minder gênant dan verslagen worden door Ricciardo. Rosberg en Button zijn tenminste echt wdc materiaal.

Schumacher wilde ook echt de eerste man zijn en reed alleen met coureurs naast zich die duidelijk minder waren. Misschien was Jos de enige uitzondering. Dus dat kan je al moeilijk vergelijken met tegenwoordig. Alleen Hamilton en Vettel hadden iemand die minder is op papier. Al was Räikkönen ook wdc.
  Redactie Frontpage zaterdag 16 maart 2019 @ 11:03:41 #285
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_185647015
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 11:02 schreef Breekfast het volgende:
Hopelijk wil Bottas zich revancheren en rijdt hij Hamilton er 1 of 2x af dit seizoen. Maar dat zit niet in hem ben ik bang :{ .
Die parkeert hem waarschijnlijk gewoon weer braaf in de berm als Lewis er langs wil.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  FOK!fotograaf zaterdag 16 maart 2019 @ 11:06:11 #286
842 Zorro
Z
pi_185647049
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 09:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Schumacher was als coureur dominant. Niet zijn auto. Zet Hamilton bij een ander team en hij presteert niets bijzonders meer. Schumacher kon je bij een minder team zetten en die deed meteen iets bijzonders en vervolgens ontwikkelde het team zich razendsnel.

Onvergelijkbaar.
_O-
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  zaterdag 16 maart 2019 @ 11:07:03 #287
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_185647065
https://racingnews365.nl/(...)-motor-te-verbeteren

MERCEDES: "HET WORDT STEEDS LASTIGER OM DE MOTOR TE VERBETEREN"


Man man man de arrogantie :r
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_185647075
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 09:58 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Merc heeft zich in Spanje behoorlijk op de vlakte gehouden (lees: verstoppertje gespeeld), is nu wel duidelijk. Ik vermoed dat, naast RB, ze ook bij Fer aardig geschrokken zijn.
Mercedes draaide zijn eigen programma af.
  zaterdag 16 maart 2019 @ 11:10:16 #289
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_185647102
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 10:52 schreef Tarado het volgende:

[..]

je doet alsof de anderen erin getuind zijn, alle teams zijn gewoon binnen hun mogelijkheden bezig om die auto zo snel mogelijk te maken en verder hebben ze die pole maar 1 van de 7 keer kunnen verzilveren dus die sekt staat misschien al koud maar of die open mag zien we morgen
Kijk, ik ben niet over sandbaggen begonnen. Anderen zijn blijkbaar boos of verdrietig dat het gebeurd zou zijn.
Maar als het zo is, dan heeft sandbaggen wel degelijk nut.
De laatste 0,1 seconde verbetering is net zo duur als de hele seconde er voor en teams willen niet al hun budget en windtunnel-uren verbruiken als het niet nodig is. Dus SF en RBR kunnen nu pas beginnen met dingen te testen die nog een paar tienden kunnen opleveren terwijl ze dat anders waarschijnlijk al na de eerste testweek gedaan hadden. Voordat ze die tijd gevonden hebben heeft Mercedes al een paar races gewonnen. Terwijl die natuurlijk ook proberen om nog tiendes te vinden.
Wie dit leest is gek
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 maart 2019 @ 11:10:40 #290
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185647109
Zit nu Q1 te kijken.

Alles op Mercedes en Williams na binnen een seconde, wat is deze hekserij? :o
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 16 maart 2019 @ 11:13:23 #291
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_185647147
Q teruggekeken, Merc hegemonie ;(
Flesje bier
  zaterdag 16 maart 2019 @ 11:14:29 #292
131800 Tarado
capô de fusca
pi_185647160
quote:
99s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 11:10 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Kijk, ik ben niet over sandbaggen begonnen. Anderen zijn blijkbaar boos of verdrietig dat het gebeurd zou zijn.
Maar als het zo is, dan heeft sandbaggen wel degelijk nut.
De laatste 0,1 seconde verbetering is net zo duur als de hele seconde er voor en teams willen niet al hun budget en windtunnel-uren verbruiken als het niet nodig is. Dus SF en RBR kunnen nu pas beginnen met dingen te testen die nog een paar tienden kunnen opleveren terwijl ze dat anders waarschijnlijk al na de eerste testweek gedaan hadden. Voordat ze die tijd gevonden hebben heeft Mercedes al een paar races gewonnen. Terwijl die natuurlijk ook proberen om nog tiendes te vinden.
geloof ik helemaal niets van, Red Bull nam de updates gepland voor China al mee, die gaan echt niet achterover leunen van we zijn er al en dat doet geen enkel team
pi_185647305
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 09:29 schreef Elan het volgende:

[..]

Ik zie bij Max veel parallellen met Shumi en verwacht dat hij op niet al te lange termijn bij Mercedes of Ferrari komt te rijden.

Schumacher heeft ook jarenlang in een mindere auto gereden bij Benetton en met een lagere eindklassering genoegen moeten nemen. Voor hij eindelijk naar Ferrari mocht en zijn exceptionele talent daadwerkelijk benut kon worden.
Hij was toen al 2x wereldkampioen...
pi_185647326
Het verschil tussen Hamilton en Schumacher:

Hamilton heeft vanaf het begin in goede auto's gereden en Schumacher niet.

Maar als Schumacher niet de beste auto had, stak hij er enorm veel tijd en moeite in alsmede dat hij ook gewoon goed wist te vertellen waar de engineers verbeterpunten konden zoeken.

Hamilton doet dat niet, die laat de engineers het zelf oplossen. Schumacher maakte het hele team om hem heen beter. Hamilton niet. Hamilton profiteert van het team om hem heen.

+Schumacher zeek tenminste niet zo als hij een keer achteraan of in het middenveld moest starten. Hij was meer als Max nu, als ik toch achteraan moet starten rij ik toch iedereen gewoon voorbij? Hij was wel geirriteerd als het ff niet ging en boog de regels meer dan eens, maar hij zocht wel in eerste instantie altijd de oorzaak bij zichzelf.

Strategisch was Schumacher ook beter, als hij het niet eens was met de strategie zei hij dat gewoon en het team volgde hem, niet andersom. En hij deed dat terwijl hij bezig was met racen, en had het vaak bij het rechte eind. Van deze generatie was Alonso de enige die ik dat ook heb zien doen, en in de tijd van Schumi was het een stuk moeilijker, met de brandstof er nog bij.

Die man had gewoon verbluffende raceskills gecombineerd met een uitzonderlijk goed strategisch denkproces en overzicht en een absolute winnaarsmentaliteit.

Het is die combinatie die hem zo goed maakte.
pi_185647395
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 11:24 schreef Donderkonijn het volgende:
Het verschil tussen Hamilton en Schumacher:

Hamilton heeft vanaf het begin in goede auto's gereden en Schumacher niet.

Maar als Schumacher niet de beste auto had, stak hij er enorm veel tijd en moeite in alsmede dat hij ook gewoon goed wist te vertellen waar de engineers verbeterpunten konden zoeken.

Hamilton doet dat niet, die laat de engineers het zelf oplossen. Schumacher maakte het hele team om hem heen beter. Hamilton niet. Hamilton profiteert van het team om hem heen.

+Schumacher zeek tenminste niet zo als hij een keer achteraan of in het middenveld moest starten. Hij was meer als Max nu, als ik toch achteraan moet starten rij ik toch iedereen gewoon voorbij? Hij was wel geirriteerd als het ff niet ging en boog de regels meer dan eens, maar hij zocht wel in eerste instantie altijd de oorzaak bij zichzelf.

Strategisch was Schumacher ook beter, als hij het niet eens was met de strategie zei hij dat gewoon en het team volgde hem, niet andersom. En hij deed dat terwijl hij bezig was met racen, en had het vaak bij het rechte eind. Van deze generatie was Alonso de enige die ik dat ook heb zien doen, en in de tijd van Schumi was het een stuk moeilijker, met de brandstof er nog bij.

Die man had gewoon verbluffende raceskills gecombineerd met een uitzonderlijk goed strategisch denkproces en overzicht en een absolute winnaarsmentaliteit.

Het is die combinatie die hem zo goed maakte.
Hoelang heeft Schumacher in een mindere gereden eigenlijk?

Verder Schumacher en zijn team waren goed. In zijn eentje had hij het ook niet gered. Het is ook geluk hebben dat je elkaar treft en dat het zo goed werkt.

Wat Hamilton wel en niet doet met zijn monteurs weet ik niet. We leven nu ook in een tijd dat steeds meer dingen niet meer mechanisch gaan.
pi_185647504
Opzich ben ik nog wel voorzichtig positief. De red bull was de trainingen lang aan het zoeken met de afstelling. Dus ik denk dat ze lang niet bij hun optimum zaten vandaag. Als er 2 a 3 tienden bij hadden geweest zag het er al heel anders uit. Ook het “gat” met ferrari is er niet tot nauwelijks. Dan strijd je al weer om p3/4 ipv p5/6. Natuurlijk is het nog afwachten hoe het met racepace zit. Meestal waren de verschillen dan kleiner (mede dankzij het ontbreken van partymode), maar met een goede start van Max erbij zijn podiums toch zeker mogelijk.
Ik denk ook dat er bijna niemand hier oprecht had verwacht dat max hier pole zou starten dus p4 geeft wat hoop.
Alleen jammer dat merc wel weer een echt gat met de rest lijkt hebben geslagen. Ik hoop niet op een herhaling van 2014~2016...
pi_185647580
quote:
99s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 10:29 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Man, wat heb ik een respect voor Mercedes. Ze hebben de hele F1-wereld laten geloven dat de concurrentie minimaal gelijkwaardig was maar nu de punten verdeeld gaan worden is de achtersatnd al bijna onoverbrugbaar.
Idd. En dan hebben ze ook nog eens een low rake, terwijl zowat alle liefhebbers en journalisten vinden dat je RB moet volgen met hun high rake. Maar ondertussen wint Mercedes wel steeds de prijzen.

Gezien de overige discussies op deze pagina: 1994-2016 willen hun topics terug.
in a crowd you lose humanity
pi_185647626
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 11:38 schreef opreis het volgende:
Opzich ben ik nog wel voorzichtig positief. De red bull was de trainingen lang aan het zoeken met de afstelling. Dus ik denk dat ze lang niet bij hun optimum zaten vandaag. Als er 2 a 3 tienden bij hadden geweest zag het er al heel anders uit. Ook het “gat” met ferrari is er niet tot nauwelijks. Dan strijd je al weer om p3/4 ipv p5/6. Natuurlijk is het nog afwachten hoe het met racepace zit. Meestal waren de verschillen dan kleiner (mede dankzij het ontbreken van partymode), maar met een goede start van Max erbij zijn podiums toch zeker mogelijk.
Ik denk ook dat er bijna niemand hier oprecht had verwacht dat max hier pole zou starten dus p4 geeft wat hoop.
Alleen jammer dat merc wel weer een echt gat met de rest lijkt hebben geslagen. Ik hoop niet op een herhaling van 2014~2016...
Dat gat was er vorig jaar ook.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zaterdag 16 maart 2019 @ 11:51:55 #299
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_185647683
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 11:24 schreef Donderkonijn het volgende:
Het verschil tussen Hamilton en Schumacher:

Hamilton heeft vanaf het begin in goede auto's gereden en Schumacher niet.

Maar als Schumacher niet de beste auto had, stak hij er enorm veel tijd en moeite in alsmede dat hij ook gewoon goed wist te vertellen waar de engineers verbeterpunten konden zoeken.

Hamilton doet dat niet, die laat de engineers het zelf oplossen. Schumacher maakte het hele team om hem heen beter. Hamilton niet. Hamilton profiteert van het team om hem heen.

+Schumacher zeek tenminste niet zo als hij een keer achteraan of in het middenveld moest starten. Hij was meer als Max nu, als ik toch achteraan moet starten rij ik toch iedereen gewoon voorbij? Hij was wel geirriteerd als het ff niet ging en boog de regels meer dan eens, maar hij zocht wel in eerste instantie altijd de oorzaak bij zichzelf.

Strategisch was Schumacher ook beter, als hij het niet eens was met de strategie zei hij dat gewoon en het team volgde hem, niet andersom. En hij deed dat terwijl hij bezig was met racen, en had het vaak bij het rechte eind. Van deze generatie was Alonso de enige die ik dat ook heb zien doen, en in de tijd van Schumi was het een stuk moeilijker, met de brandstof er nog bij.

Die man had gewoon verbluffende raceskills gecombineerd met een uitzonderlijk goed strategisch denkproces en overzicht en een absolute winnaarsmentaliteit.

Het is die combinatie die hem zo goed maakte.
Schumacher heeft ook altijd wel een redelijke auto gehad hoor, op zijn minst.

De Benettons van '92 en '93 waren zeg maar de Red Bull van nu: het derde team achter (toen) Williams en McLaren. In '95 was de auto vrijwel gelijkwaardig aan de Williams. En ook in zijn vroege Ferrari-jaren had Schumacher een auto die eigenlijk altijd wel top-2 was, behoudens het eerste jaar misschien. Ferrari en McLaren zaten in die periode (98-2000) echt heel dicht op elkaar. In de jaren daarna, t/m 2004, had Ferrari gewoon altijd de beste auto.

Wel eens dat hij erin slaagde een team om zich heen te bouwen dat geweldig functioneerde, op het technische en tactische vlak, gekoppeld aan een ijzeren discipline en winnaarsmentaliteit. Schumacher was echt ontzettend goed, maar zeker in die run met Ferrari had hij gewoon topmateriaal dat zelden kapot ging.
pi_185647752
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 11:47 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat gat was er vorig jaar ook.
Daarom voorzichtig optimistisch
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')