SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Patronen:
ravelry
Bloemen haken
veel leuke patronen op Lucy's 'Attic24' weblog
Garnstudio Nederlandse patronen
Webshops
Hobbydoos.nl
hobbygigant
wolhalla
wolmarkt.nl
Zpagetti
't trendje
het wolhuis
woolly
juf steek
creamijn
echtstudio
dehaakster
Breiwebshop.nl
Communities:
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
een greep uit de foto's uit het vorige deel:
NijntjesUk:
trui:
ChildoftheStars:
Bleie:
Sarabi:
Claudia_x:
-sabine-:
Dedodo:
[ Bericht 5% gewijzigd door Lienekien op 14-03-2019 11:38:23 ]The love you take is equal to the love you make.
Ik ben ook geen volleerd haakster, hoor.quote:Op donderdag 14 maart 2019 11:22 schreef Mo0nlight het volgende:
Dank jullie wel![]()
Ik zie zelf nog niet zo goed waar het mis gaat, maar ik heb wel iemand om me heen die me kan helpen!
Hoe bedoel je in de steek er onder? Dankjewel voor je adviesquote:Op donderdag 14 maart 2019 11:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik ben ook geen volleerd haakster, hoor.Wat ik kan zien is dat je soms in de steek eronder steekt en soms eronderdoor gaat. Allebei kan in principe, maar het is mooier om het een óf het ander consequent te doen.
Tevens heb ik de OP aangepast met foto’s uit het vorige deel. Titel aanpassen had ik niet op tijd aan gedacht.
Hm, nu ik inzoom lijkt het meer dat de steek van de vorige toer waarin je je stokje maakt de ene keer wat groter is dan de andere keer. Ik denk dat dat eerder maakt dat het er wat onregelmatig uitziet. Veel oefenen is daar volgens mij de remedie voor!quote:Op donderdag 14 maart 2019 11:44 schreef Mo0nlight het volgende:
[..]
Hoe bedoel je in de steek er onder? Dankjewel voor je advies
Ja af en toe haak ik erg los. Ik weet ook niet hoe ik dit kan veranderen , nogal onregelmatig.quote:Op donderdag 14 maart 2019 11:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hm, nu ik inzoom lijkt het meer dat de steek van de vorige toer waarin je je stokje maakt de ene keer wat groter is dan de andere keer. Ik denk dat dat eerder maakt dat het er wat onregelmatig uitziet. Veel oefenen is daar volgens mij de remedie voor!
Ik ben zelf nogal van de youtubefilmpjes. Uitleg met beeld erbij werkt imo goed.quote:Op donderdag 14 maart 2019 11:57 schreef Mo0nlight het volgende:
[..]
Ja af en toe haak ik erg los. Ik weet ook niet hoe ik dit kan veranderen , nogal onregelmatig.
Ik zal eens gaan kijken. Ik ben wel links, dat is soms wel lastig als ik filmpjes kijkquote:Op donderdag 14 maart 2019 12:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik ben zelf nogal van de youtubefilmpjes. Uitleg met beeld erbij werkt imo goed.
Filmpjes over de ‘golden loop in crochet’ vond ik bijv. verhelderend.
Ik zal eens gaan opzoekenquote:Op vrijdag 15 maart 2019 19:20 schreef Bleie het volgende:
Ik ben ook linkshandig. Er zijn best veel filmpjes over linkshandig haken. Zelf spiegelen kan ik ook niet goed.
Wauw, wat leuk gedaan! Geinig om de walvis weer te zien.quote:Op zondag 7 juli 2019 13:58 schreef trui het volgende:
Ik heb een babygym gepimpt voor de bijna ter wereld komende zoon/dochter van mijn broertje.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klopt, het is om diverse redenen heel speciaal dat hij toch nog vader gaat worden. En zeker weten een heel leuke vader!quote:Op maandag 8 juli 2019 09:47 schreef Lemijn het volgende:
* Lemijn valt even binnen....
Wat mooi Trui! Is dat je broer die eerder zijn vriendin verloor? Als dat zo is kan ik me voorstellen dat er een extra mooi randje zit aan deze baby.
Claudia, inderdaad, ik was nog vergeten Wally te noemen! Maar ik vond hem hier ook echt wel weer op zijn plaats!quote:Op maandag 8 juli 2019 12:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wauw, wat leuk gedaan! Geinig om de walvis weer te zien.
Nu is ie echt klaar:quote:Op donderdag 9 mei 2019 19:57 schreef Sarabi het volgende:
Mijn eerste deken is na 5,5jaar bijna klaar(tussendoor wel andere dingen gemaakt).
Nu alleen nog een mooie rand vinden.
Dankjewelquote:Op woensdag 31 juli 2019 19:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Wauw... die is zo prachtig... de kleuren
Wat een mooierd!quote:Op zondag 18 augustus 2019 20:15 schreef NijntjesUk het volgende:
Ik heb een eenhoorn gemaakt.
[ afbeelding ]
Ik ga die voor de derde keer maken! Vind dat boek echtquote:Op zondag 18 augustus 2019 20:15 schreef NijntjesUk het volgende:
[ afbeelding ]
Thanks allemaal.quote:Op zondag 18 augustus 2019 22:20 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik ga die voor de derde keer maken! Vind dat boek echt
https://www.bol.com/nl/p/(...)zEAQYAyABEgK32_D_BwEquote:Op zondag 18 augustus 2019 23:26 schreef NijntjesUk het volgende:
[..]
Thanks allemaal.
Ik wil die papegaaiduiker gaan maken, denk ik. Ik maak alleen bij hoge uitzondering meerdere keren hetzelfde. Er zijn zoveel leuke patronen, dan vind ik het leuker om steeds wat anders te maken.
@:DonnaRush, ik heb het niet bij de hand. Iets van Pica Pau?
Dat heb je heel netjes gedaan. Ziet er perfect uit.quote:Op zondag 18 augustus 2019 20:15 schreef NijntjesUk het volgende:
[ afbeelding ]
Yep!quote:Op dinsdag 3 september 2019 15:07 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
https://www.bol.com/nl/p/(...)zEAQYAyABEgK32_D_BwE
Dees?
Oh die zijn schattigquote:Op zondag 22 september 2019 19:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
Boekje met deze knuffels gekocht:
[ afbeelding ]
Wow wauw... ik heb er een paar en het is zo creatief wat erin staatquote:Op zondag 22 september 2019 19:46 schreef DonnaRush het volgende:
Leuk!
Ik heb eens meegewerkt aan 1 van die boekjes!
Ik heb een kookstop... gezien ik nauwelijks haak... maar soms is dat wel echt lastigquote:Op zondag 22 september 2019 19:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
het wordt moeilijk kiezen waarmee ik begin
Oeh streng, maar ik snap het... Als je meer koopt krijg je misschien wel meer zin in hakenquote:Op zondag 22 september 2019 20:03 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik heb een kookstop... gezien ik nauwelijks haak... maar soms is dat wel echt lastig
Niet per se, maar omdat het katoen is had ik hem zelf oorspronkelijk bedoeld als zomer-dekentje. Nu hij af is (en de zomer al voorbijquote:Op zaterdag 21 september 2019 09:53 schreef Claudia_x het volgende:
Mooi! Vind je het te zwaar voor een babydekentje?
Hielp nietquote:Op zondag 22 september 2019 20:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oeh streng, maar ik snap het... Als je meer koopt krijg je misschien wel meer zin in haken
Heel benieuwd wat je hiervan maakt.quote:Op zondag 22 september 2019 19:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
[ afbeelding ]
Hahahah waarschijnlijk heel veelquote:Op maandag 23 september 2019 20:47 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Heel benieuwd wat je hiervan maakt.
Leuk boek! Die gaat op m'n verlanglijstje.quote:Op zondag 22 september 2019 19:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wel redelijk recht toe recht aan...quote:Op woensdag 2 oktober 2019 06:59 schreef trui het volgende:
Haha Uhmmpie, succes! Daar ben je wel even zoet mee, denk ik.
jaa, ik heb net de voorstelafleveringen bekeken. Vind die presentatrice vreselijk saai, maar goed, die speelt gelukkig maar een kleine rol. Ben wel weer benieuwd wat de opdrachten zijn en wat ze ervan zullen bakken. Zou het zelf niet goed durven hoor, aan zoiets meedoen. (Blijft jammer dat onze fwoukje niet geselecteerd is!)quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 13:32 schreef Ceviche het volgende:
Ik zag dat er een nieuw seizoen van 'de Haakster' van Wolplein is begonnen op YouTube. Ben weer erg benieuwd, al haak ik zelf eigenlijk nauwelijks meer
Geen idee, het lijkt me altijd best lastig, een vloerkleed. Komt het op een gladde ondervloer te liggen? Wat heb je ongeveer in gedachten?quote:Op maandag 7 oktober 2019 00:23 schreef Claudia_x het volgende:
Ik overweeg een vloerkleed te haken. Heeft iemand tips voor een patroon en/of garen? Ik zie wel eens plaatjes van ronde vloerkleden die niet plat op de grond liggen en zoiets wil ik voorkomen. De belangrijkste voorwaarde is dat het garen chunky en lekker zacht is.
leuk!quote:Op donderdag 10 oktober 2019 18:43 schreef Sarabi het volgende:
[ afbeelding ]
Ik denk dat ik er nog een flespompoen bij maak
Wat vind je ervan dat er iemand meedoet die haar eigen merk heeft, patronen publiceert, etc?quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 20:02 schreef trui het volgende:
[..]
jaa, ik heb net de voorstelafleveringen bekeken. Vind die presentatrice vreselijk saai, maar goed, die speelt gelukkig maar een kleine rol. Ben wel weer benieuwd wat de opdrachten zijn en wat ze ervan zullen bakken. Zou het zelf niet goed durven hoor, aan zoiets meedoen. (Blijft jammer dat onze fwoukje niet geselecteerd is!)
Thanksquote:Op dinsdag 15 oktober 2019 19:50 schreef Nanuke het volgende:
Ziet er leuk uit! Mooie combinatie van kleuren ook.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze hebben allemaal flink hun best gedaan. Lijkt me echt zenuwslopend hoor. (en ik ben benieuwd of Martine het hele seizoen vol zal houden om ALTIJD een mok vast te houden als ze gefilmd wordt.)
in de haak.
Ik vind het patroon echt gaafquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 12:42 schreef trui het volgende:
Mooi, Sarabi! Ik twijfel ook nog steeds of ik hem ga maken, maar zou dat dan ook met eigen garen doen.
Wauwquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 14:16 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik vind het patroon echt gaaf
Week 2:
[ afbeelding ]
Hmm zit even te kijken... maar kan het niet vindenquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 15:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
Volgens mij is die herfstkrans pas af als het weer herfst is. Wat een takkewerk om die hoes voor de krans te maken. Als die af is gaan de blaadjes vast snel. Alleen dat ding is nog maar 55CM lang en het moet 73CM worden... AAAAAAAAAH
quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 15:57 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hmm zit even te kijken... maar kan het niet vinden
Welke ben je aan het maken?
Hij is wel echt gaaf.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 16:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat red ik niet meer voor deze herfst, maar ik verheug me nu al op alle blaadjes en toestandjes om te haken. Alleen in plaats van verschillende kleuren voor de hoes gebruik ik één tint geel, anders wordt het mij te druk
Al die blaadjes heb ik in een weekend wel gedaan (als ik muziek opzet ipv netflix erbij). Alleen die lange lange lap vasten is veel vastenquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 16:12 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hij is wel echt gaaf.
Maar wat een werk inderdaad
Dat snap ik ook welquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 16:15 schreef Uhmmpie het volgende:
Hm zit nog eens te kijken.. denk dat als ik al 2 kleuren zou doen... ik de donkere beneden zou doen ipv boven
Maar volgens mij is ie egaal geel minstens zo leuk.
Ik ga er vanuit dat het wel leuk word eigenlijkquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 16:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Al die blaadjes heb ik in een weekend wel gedaan (als ik muziek opzet ipv netflix erbij). Alleen die lange lange lap vasten is veel vasten
[..]
Dat snap ik ook welZulke boekjes zijn ter inspiratie en dan gewoon lekker je eigen kleuren doen (tenminste, zo denk ik erover). Ik ga ze alle vijf maken (is nu nog het plan). Ik heb gewoon restjes herfstkleuren gepakt en dan wordt het wel leuk. Hoop ik
Oh ja, komt wel goed. Om even heel arrogant te zijn: ik kan erg goed hakenquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 17:29 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat het wel leuk word eigenlijk
Ben nu (nog steeds..) bezig met dinoblauwdus.. van een gemêleerd wolletje waar geen blauw in voorkomt verder
Vond ik ook...quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 17:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even het plaatje er weer bijgezocht (was weggezakt) Die is zo leuk!
Het is ook gewoon een kwestie van doen hequote:Op dinsdag 22 oktober 2019 17:57 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Vond ik ook...
Probleem zit hem meer in de puf om weer verder te gaan.
Deze week heel de week alleen en weer ademruimte op werk.. ik heb hoop
Leuk project, denk dat ik 1 kleur op de krans zelfs leuker vind.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 16:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat red ik niet meer voor deze herfst, maar ik verheug me nu al op alle blaadjes en toestandjes om te haken. Alleen in plaats van verschillende kleuren voor de hoes gebruik ik één tint geel, anders wordt het mij te druk
De herfst en voorjaarskrans zijn echt heel druk met kleuren al. De winter doe ik wel in de kleuren van het boekje en ik denk de zomer ook. De valentijnskrans moet ik nog verzinnenquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 18:11 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Leuk project, denk dat ik 1 kleur op de krans zelfs leuker vind.
Volgens mij moet ik toch maar eens op zoek naar zo'n kransquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 18:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
De herfst en voorjaarskrans zijn echt heel druk met kleuren al. De winter doe ik wel in de kleuren van het boekje en ik denk de zomer ook. De valentijnskrans moet ik nog verzinnen
Die kransen zijn gewoon heel goedkoop piepschuim en verder kun je het zo duur of goedkoop maken als je zelf wil tochquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 18:14 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Volgens mij moet ik toch maar eens op zoek naar zo'n krans
Mja maar als ik gaar uit werk kom..quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 18:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Het is ook gewoon een kwestie van doen heGewoon bij de televisie, het erbij pakken. En van te voren uittellen en markeren maakt dat je hersenloos verder kan gaan.
Ademruimte is belangrijk. Het blijft een hobby
Sorry... dat was een lomp van me...quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 18:31 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja maar als ik gaar uit werk kom..
(Iets met helft van mijn collega’s is ziek al een aantal weken.. maar tja.. het werk gaat wel door)
Dan thuis dochterlief moet helpen met huiswerk, zorgen dat er eten op tafel staat en dat ze ergens nog naar bed gaat ook.... is het op een zeker moment wel klaar eigenlijk. Dan lukt netflix nog net.. maar boek of haken heb ik dan vaak de concentratie en het geduld niet meer voor.
Of voor gezellig socializen wat dat betreft..
maar ook daar gaan bestaande afspraken gewoon door.
Dus gisteravond eindelijk eens niks.. ik lag om 21.00 op bed ofzo
Geeft niet...quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 18:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Sorry... dat was een lomp van me...
Ik snap hetExcuses nogmaals.
Dat ken ik wel, op een heel andere manier. Eerst gewoon de rust vinden idd, en dan is het leuk en anders pech.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 18:35 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Geeft niet...
soms zijn het gewoon te veel ballen en dan sneuvelt juist datgene wat je eigenlijk juist wel zou moeten doen voor het goede humeur:)
Vorige keer het meegenomen naar mijn lief.. die vond dat prima en gezelligquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 18:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat ken ik wel, op een heel andere manier. Eerst gewoon de rust vinden idd, en dan is het leuk en anders pech.
gaafquote:Op woensdag 23 oktober 2019 15:52 schreef trui het volgende:
mijn origami deken is af, yeah.![]()
[ afbeelding ]
Wow, wat prachtig! En wat een werk!quote:Op woensdag 23 oktober 2019 15:52 schreef trui het volgende:
[ afbeelding ]
Gaafquote:Op woensdag 23 oktober 2019 15:52 schreef trui het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk! Jij maakt er meer een bloem van?quote:Op woensdag 30 oktober 2019 14:06 schreef trui het volgende:
Mooi! Ik ben er toch ook aan begonnen, ook met garen dat ik nog had. Ben nog bezig met deel 2. Zal toch wel wat garen bij moeten kopen, omdat ik de vlakken probeer in 1 kleur te doen.
[ afbeelding ]
Ik gebruik hetzelfde patroon, dus het wordt dezelfde bloem/hetzelfde rozet. Alleen vul ik de blaadjes anders. Dat betekent wel dat ik meer meeloopdraden heb. Dat zie je hier en daar ook wel. Maar ik heb al geaccepteerd dat dat onvermijdelijk is.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 17:49 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Leuk! Jij maakt er meer een bloem van?
Dank je wel! Wat is poolen?quote:Op vrijdag 1 november 2019 17:23 schreef Ceviche het volgende:
Mooi kleurverloop! Dat poolen (weet niet of dit ook onder poolen valt) komt echt leuk uit
Als je met verloopgaren haakt, dat de kleuren dan onbedoeld in een bepaald patroon terecht komen.quote:Op vrijdag 1 november 2019 17:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je wel! Wat is poolen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind het meestal wel wat hebben maar sommige mensen ergeren zich eraan![]()
quote:Op vrijdag 1 november 2019 17:53 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Als je met verloopgaren haakt, dat de kleuren dan onbedoeld in een bepaald patroon terecht komen.Oh! Weer wat geleerd. Ik vind het tofSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind het meestal wel wat hebben maar sommige mensen ergeren zich eraanDit is mijn eerste keer dat ik werk met verloopgaren en ik vind het prachtig
Ja klopt, maar dan wordt het vaak wel specifiek planned genoemd. Zo mooi, er is ook een bepaald garen van stylecraft dat daarvoor is ontworpen (kan natuurlijk met ander garen maar dit is echt hiervoor gemaakt) en dat ziet er zo gaaf uitquote:Op vrijdag 1 november 2019 23:52 schreef trui het volgende:
Volgens mij kun je poolen juist ook wel bewust plannen.
Hoe krijg je dat dan zo netjes op zn plek?quote:Op zaterdag 2 november 2019 08:04 schreef trui het volgende:
Ah, nu snap ik je. Ik heb wel eens een planned pooling sjaal gemaakt met een van de stylecraft garens. Geen idee of dat garen er zo specifiek voor bedoeld was, maar het viel niet mee, vond ik, om de kleurwisselingen precies op de juiste plaats te krijgen. O.a. omdat het stuk dat herhaald wordt erg lang is.
Hmm kwestie van goed beginnen dus.quote:Op zaterdag 2 november 2019 09:06 schreef Ceviche het volgende:
Het kan niet met alle verloopgaren, het moet wel dezelfde herhaling van kleuren hebben met elke kleur dezelfde lengte. Je moet eerst goed kijken waar de herhaling begint, bijv. na 8 kleurwisselingen, en van daaruit kun je een project opzetten, zoals een sjaal of een dekentje. Het is op zich heel makkelijk en heel tof. Het effect ontstaat door op het goede moment de toer terug te haken.
Er is een Facebook-pagina (dat heet planned poolen geloof ik) en daar hebben ze een heel rijtje met garen waarbij het kan.
Ik krijg er helemaal zin in maar ik heb al teveel wips
Ik vind hem wel wat hebbenquote:Op zaterdag 2 november 2019 09:10 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hmm kwestie van goed beginnen dus.
Mijn wipje is een sjaal van vorig jaar...
en als ik de kleuren zo zie... heb ik geen idee voor wie ik die in gedachten had.
Binnen mijn gezin wordt niemand er echt blij van
Mja of weggeven of iets dergelijksquote:Op zaterdag 2 november 2019 09:18 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ik vind hem wel wat hebbenmisschien denken ze er anders over als hij af is.
Ik heb weleens een sjaal voor m'n moeder gehaakt die ze echt nooit heeft gedragen. Ik heb dezelfde sjaal voor mezelf gehaakt in een andere kleur, ook nooit gedragen![]()
Maar ik ben tóch trots op beide sjaalsDat vind ik het mooie van handwerk, heel leuk om te doen, nog leuker als het af is, en of het dan z'n doel bereikt... Dat is dan niet meer zo belangrijk
![]()
Ik brei al twee jaar sokken maar ik draag ze pas sinds een maand, wat niet is kan nog komen![]()
Als niemand hem wil dragen kun je hem altijd nog voor de sier ophangen
In een woord; WAUW!quote:Op dinsdag 5 november 2019 19:30 schreef Sarabi het volgende:
Weer een week verder
[ afbeelding ]
Hij wordt wel steeds moeilijker te fotograferen1 sec later zaten de katten er op
Ik durf zo’n CAL ook niet aan hoorquote:Op dinsdag 5 november 2019 21:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik zou daar (CAL) nooit de discipline voor hebben. Ben al tijden bezig met een restjes C2C-deken. En wissel veel af tussen projectenZolang gedisciplineerd met zo'n prachtige deken zijn en elke keer weer oppakken en op tijd klaar zijn is echt niks voor me
Als ze nou een amigurimi-CAL hadden
Nu zit ik in de afrondfase. Knuffel voor een vriend moet als eerste af. Bij een serie heb ik een simpele sjaal waaraan ik werk. Rustig al mijn huidige projecten afmaken. Geeft echt rust in mijn hoofd (lijstje met al mijn knutselprojecten die liggen en het is echt leuk om daarmee te werken, geeft een succesgevoel)
(naja... nu een beetje te lamlendig om te haken, maar normaal gesproken dan)
Same here... dingen waar je bij moet opletten... en dingen waarbij ik de tv kan aanhebben of een boek bij kan lezen.quote:Op woensdag 6 november 2019 13:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
@:trui : de jouwe is ook al zo mooi en netjes
(naja... ik heb voor verschillende gelegenheden verschillende haaksels. Als ik tv kijk of een serie werk ik aan een deken/omslagdoek/sjaal (net waar ik zin in heb) en andere momenten knuffeltjes)
Lezen en haken is weer een heel andere discipline... jemig dat je dat kanquote:Op woensdag 6 november 2019 13:36 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Same here... dingen waar je bij moet opletten... en dingen waarbij ik de tv kan aanhebben of een boek bij kan lezen.
Wat lief dat je dat doet! En die dino is zo leukquote:Nu dus tegelijkertijd een sjaal aan het afmaken waarvan ik niet meer weet voor wie.
En dinoblauwdus van dendennis aan het maken.... maar dan in een kleurverloopje... dus er is straks eerder een dinonietzoblauwdus.
Maar wel echt een leukerd denk ik.
Wellicht dat ik hem weggeef aan (let op..) het zoontje van de vriendin van mij ex.
Dochterlief vroeg al heel lang geleden of ik wat voor hem wilde maken... en als ze deze niet leuk vind...
ga ik wel weer een roze/oranje aap maken of iets dergelijks... dan is ie zeker blij
Want dochterlief heeft die in het blauw.. en oranje en roze zijn zijn lievelingskleuren.
Heb ik weer wat leuks te doen... en iemand anders is er blij mee
Nou het is niet ingewikkelder dan tv kijken kwam ik achter. Werkt wel alleen met de ereader want die hoef je niet vast te houden.quote:Op woensdag 6 november 2019 13:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Lezen en haken is weer een heel andere discipline... jemig dat je dat kan
[..]
Wat lief dat je dat doet! En die dino is zo leuk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.in de haak.
quote:Op vrijdag 8 november 2019 22:59 schreef trui het volgende:
de combinatie met lezen lijkt mij tamelijk onmogelijk.![]()
Kom ik weer hoor, maar hebben jullie ook de 'haakster van NL' aflevering van vandaag weer gezien?Ik ga iets heel ergs bekennen: Als ik andere mensen mooiere dingen zie haken dan ik zelf kan, schoffelt het heel mijn zelfvertrouwen weg. Dus ik kijk niet naar zulke dingen. Ik ben helemaal geen goede knutselaar helaas, dus vermijd ik zulke wedstrijden (vind het al frustrerend wanneer ik samen met een vriendin knutsel en zij is beter dan ikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.)
quote:Op vrijdag 8 november 2019 22:59 schreef trui het volgende:
de combinatie met lezen lijkt mij tamelijk onmogelijk.![]()
Kom ik weer hoor, maar hebben jullie ook de 'haakster van NL' aflevering van vandaag weer gezien?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 8 november 2019 23:28 schreef Ceviche het volgende:
[..]oja, ik heb niet zo goed opgelet of het vooral door de beoordeling van deze opdracht kwam of alleen het algemeen klassement (dat gaat steeds zo snel). Maar inderdaad, dan is het misschien toch wel terecht. En ja, je hebt gelijk dat die nijntjes daardoor wel leuker waren voor de baby. Maar toch, brr.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.in de haak.
ah, daar kan ik me ook wel weer wat bij voorstellen, al heb ik dat zelf nooit zo gehad. Ik vind het juist erg leuk om te zien als andere mensen iets heel mooi kunnen maken, werkt voor mij vooral inspirerend. En hier is het juist ook wel leuk om van een zijlijn wat te kunnen meeleven in het gedoe van iets helemaal zelf te moeten verzinnen, zonder zelf die hele stressvolle toestand door te moeten. Heerlijk vind ik!quote:Op vrijdag 8 november 2019 23:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik ga iets heel ergs bekennen: Als ik andere mensen mooiere dingen zie haken dan ik zelf kan, schoffelt het heel mijn zelfvertrouwen weg. Dus ik kijk niet naar zulke dingen. Ik ben helemaal geen goede knutselaar helaas, dus vermijd ik zulke wedstrijden (vind het al frustrerend wanneer ik samen met een vriendin knutsel en zij is beter dan ik)
Dat dik gedrukte heb ik ook hoor! En ik gun iedereen haar/zijn talent. En ik heb ook talenten. Alleen tja... ik word heel snel onzekerquote:Op vrijdag 8 november 2019 23:54 schreef trui het volgende:
[..]
ah, daar kan ik me ook wel weer wat bij voorstellen, al heb ik dat zelf nooit zo gehad. Ik vind het juist erg leuk om te zien als andere mensen iets heel mooi kunnen maken, werkt voor mij vooral inspirerend. En hier is het juist ook wel leuk om van een zijlijn wat te kunnen meeleven in het gedoe van iets helemaal zelf te moeten verzinnen, zonder zelf die hele stressvolle toestand door te moeten. Heerlijk vind ik!
Nou.. ik snap dat wel eigenlijk.quote:Op vrijdag 8 november 2019 23:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik ga iets heel ergs bekennen: Als ik andere mensen mooiere dingen zie haken dan ik zelf kan, schoffelt het heel mijn zelfvertrouwen weg. Dus ik kijk niet naar zulke dingen. Ik ben helemaal geen goede knutselaar helaas, dus vermijd ik zulke wedstrijden (vind het al frustrerend wanneer ik samen met een vriendin knutsel en zij is beter dan ik)
Oh dat herken ik wel (en ik heb zeker ook mijn trotse-pauw-momenten, heerlijk is dat). Mijn vrienden zijn altijd super enthousiast over wat ik maak en vragen ook regelmatig of ik voor hun dingen maak, daar word ik altijd super blij van (al doe ik dat voorlopig niet meer. Laatste cadeau aan het haken momenteel en nu wil ik gewoon weer maken wat ik leuk vind en voor mezelf).quote:Op zaterdag 9 november 2019 00:29 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Nou.. ik snap dat wel eigenlijk.
Er zijn zoveel mensen die echt zo bizar mooie dingen maken.. dan voel ik me vaak toch een prutser.
Maar als ik dan zie hoe blij dochterlief met dr knufs is... en dat andere mensen dan toch wel echt onder de indruk zijn.. ben ik stiekem toch wel trots.
Al is die bevestiging soms wel echt fijn.
(En heel soms ben ik zelf ook wel onder de indruk als iets af is.. soort van verbaasd dat dat uit mijn handen is gekomen zegmaar)
Dus ene kant kijk ik er graag naar... maar ik ga dan wel wat anders maken daarna.
Want geen vergelijk
Nog steeds fan!quote:Op woensdag 13 november 2019 11:41 schreef Sarabi het volgende:
Moeilijkste week tot nu toe, maar hij is af.
[ afbeelding ]
Oeh! Leuk! Wat wordt het? (sorry vergeten)quote:Op woensdag 13 november 2019 14:09 schreef Uhmmpie het volgende:
Gezellig dochter thuis heel de week...
En dan is er savonds toch weer wat haaktijd blijkt.
Ik heb al bijna een hoofd
[ afbeelding ]
Dino!quote:Op woensdag 13 november 2019 17:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nog steeds fan!
[..]
Oeh! Leuk! Wat wordt het? (sorry vergeten)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 13 november 2019 20:04 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Dino!Maar dino was toch blauw? Dino wist ikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alleen ik had een andere kleur in mijn herinnering. Niet jouw tempo, mijn geheugen ligt het aam
Dit wordt denk ik dinonietzoblauwdus inderdaadquote:Op woensdag 13 november 2019 20:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Maar dino was toch blauw? Dino wist ikAlleen ik had een andere kleur in mijn herinnering. Niet jouw tempo, mijn geheugen ligt het aam
Oooh dan is het daar misgegaan in mijn breinquote:Op woensdag 13 november 2019 20:19 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Dit wordt denk ik dinonietzoblauwdus inderdaad
Want leuker wolletje dat al in huis was.
Niu valt mee.. her originele patroon is namelijk lichtblauw en dan heet ie dinoblauwdusquote:Op woensdag 13 november 2019 20:21 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oooh dan is het daar misgegaan in mijn brein
Die is leukquote:Op zondag 17 november 2019 11:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ga deze maken!
[ afbeelding ]
Ik ben nu als een gek aan het haken om eraan toe te komen voor deze kerstquote:
Volgend jaar is er weer een kerstquote:Op zondag 17 november 2019 12:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik ben nu als een gek aan het haken om eraan toe te komen voor deze kerst(ga ik nooit redden, maar goed)
Komt helemaal goed dus.quote:Op zondag 17 november 2019 13:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
En als alles goed gaat woon ik dan ruimer, dus dan komt het ook meer tot zijn recht
Nou... die eenhoorndino is nogal een groot project. De kop is af, het lijf bijna. Maar dan komen nog de pootjes, de oortjes, de stekeltjes, de bloemetjes etc etc etc Dus dat wordt hem nietquote:Op zondag 17 november 2019 13:38 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Komt helemaal goed dus.
En misschien krijg je hem toch wel af
Ahja.. je moet dan wel meteen beginnen inderdaad.quote:Op zondag 17 november 2019 13:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nou... die eenhoorndino is nogal een groot project. De kop is af, het lijf bijna. Maar dan komen nog de pootjes, de oortjes, de stekeltjes, de bloemetjes etc etc etc Dus dat wordt hem nietmaar volgend jaar wel... Eerst al mijn andere projecten afmaken...
Hahaha, ik heb een planboek waarin al mijn lopende projecten staan. Als die af zijn (per categorie) mag ik wat nieuws verzinnen. Ik ben een tijdje in de war geweest en startte alles wat ik leuk vond, terwijl ik voorheen altijd van elke knutselsoort 1 project had. Dus nu even alles afmaken, nu ik de rust in mijn hoofd hebquote:Op zondag 17 november 2019 14:00 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ahja.. je moet dan wel meteen beginnen inderdaad.
Maar als ik dat elke keer doe als ik wat leuks zie.. dan heb ik straks 6000 lopende projecten
Ook niet de bedoeling.
Hier hele tijd niet gehaakt.. dus er duikt her en der wat halfs op nu.quote:Op zondag 17 november 2019 14:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Hahaha, ik heb een planboek waarin al mijn lopende projecten staan. Als die af zijn (per categorie) mag ik wat nieuws verzinnen. Ik ben een tijdje in de war geweest en startte alles wat ik leuk vond, terwijl ik voorheen altijd van elke knutselsoort 1 project had. Dus nu even alles afmaken, nu ik de rust in mijn hoofd heb
Die lama is echt heel veel werkquote:Op zondag 17 november 2019 14:42 schreef Uhmmpie het volgende:
Leuk lijstje wel
En no drama lama
Collega opperde laatst dat ik ook wel een lama kon maken en stuurde een foto mee..
die was zo gaaf... denk dat ik hem 200x weggooi voordat ie af is. Als ie al ooit zou afkomen.
Zoiets had die collega ook denk ik...quote:Op zondag 17 november 2019 14:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Die lama is echt heel veel werkAl die rotlusjes maken. En niet op de gewone manier, maar telkens een ketting van tien lossen.
Het lijstje is heel erg leuk en ik heb er ook veel plezier aan
Het is deze die ik heb liggen en die ik ga afmakenquote:Op zondag 17 november 2019 14:59 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Zoiets had die collega ook denk ik...
zag eruit als bizar veel werk.
Maar wel echt schitterend
Ben heel benieuwd naar het resultaat... vind hem superleuk.quote:Op zondag 17 november 2019 15:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Het is deze die ik heb liggen en die ik ga afmaken
[ afbeelding ]
Hahahaha, eerst andere dingenquote:Op zondag 17 november 2019 15:04 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ben heel benieuwd naar het resultaat... vind hem superleuk.
Al zou dat wel een drama lama worden voor mn geduld denk ik
Ik wacht een soort van geduldigquote:Op zondag 17 november 2019 15:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Hahahaha, eerst andere dingen
Nouja zegquote:Op zondag 17 november 2019 15:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Tja... al was je ongeduldig, daar ga ik niet harder van werken hoor
Hahahahah, Gelukkig maarquote:Op zondag 17 november 2019 16:05 schreef Uhmmpie het volgende:
Ik verwachtte ook niet helemaal dat je nu meteen alles zou laten vallen en voor mij de lama zou gaan maken
Ik heb de laatste tijd echt last van mensen die een amigurumi van me willen. EN WEL NU. Een familielid vroeg me om een beestje te haken, zeg ik toe want het was echt een leuk ding.quote:Op zondag 17 november 2019 14:42 schreef Uhmmpie het volgende:
Leuk lijstje wel
En no drama lama
Collega opperde laatst dat ik ook wel een lama kon maken en stuurde een foto mee..
die was zo gaaf... denk dat ik hem 200x weggooi voordat ie af is. Als ie al ooit zou afkomen.
Dat is zwaar irritant! Zelf heb ik ook in die situatie gezeten en ik maak nu mijn laatste knuffel voor een ander en daarna doe ik het niet meer. Vinden ze gehaakte knuffels leuk, dan help ik je het leren zelf te maken. Het is een hobby, je bent geen fabriekquote:Op dinsdag 19 november 2019 18:19 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik heb de laatste tijd echt last van mensen die een amigurumi van me willen. EN WEL NU. Een familielid vroeg me om een beestje te haken, zeg ik toe want het was echt een leuk ding.
Antwoordt ze opeens, ja, en dan zie ik je 5 december, wink, wink. Terwijl ik dacht, óóit, in de toekomst, als ik zin heb. Dus ik de verwachtingen indammen, want ik haak 3 beesten per jaar of zo. Aangegeven dat ik druk ben. Nu iedere dag een appje of ik het druk heb ... En steeds weer van die subtiele hints. ‘Kijk mijn kerstboom, daar mist eigenlijk iets onder.’ En een dag later, mijn zus vindt ze ook zo leuk, wink, wink.
En het erge is, het is de zoveelste keer dat ik erin trap.
Of ik word of Facebook getagd door bekenden als wildvreemden testhakers zoeken. ‘Arual vindt dat leuk!’ En dan mag ik weer iemand teleurstellen. Mensen rekenen dan echt op je.
Het erge is dat mensen denken dat ze er mij een plezier mee doen. Want ik vind het toch leuk?quote:Op dinsdag 19 november 2019 18:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat is zwaar irritant! Zelf heb ik ook in die situatie gezeten en ik maak nu mijn laatste knuffel voor een ander en daarna doe ik het niet meer. Vinden ze gehaakte knuffels leuk, dan help ik je het leren zelf te maken. Het is een hobby, je bent geen fabriek
Zo heb ik me heel vaak gevoeld met het haken. Mensen die zeggen dat het niet uitmaakt wanneer het klaar is en dan zei ik; oké week of 8, reken daar maar op. En dan na 2 weken idd gaan appen met hints of letterlijk vragen. Uhm nee, welk stuk van 8 weken snap je niet?quote:Op dinsdag 19 november 2019 18:46 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Het erge is dat mensen denken dat ze er mij een plezier mee doen. Want ik vind het toch leuk?Voel me nu inderdaad een fabriek
quote:Op dinsdag 19 november 2019 19:11 schreef Uhmmpie het volgende:
Ken het ja.. tot aan iemand die er wel voor wilde betalen... maar puntje bij paaltje na een hoop zeuren.. toen hij af was ineens nergens te bekennen was.
Ik kreeg laatst ook de vraag of ik “even een babydekentje” wilde maken.
Maar dan moeten ze toch of me dusdanig sponsoren dat ik er van kan leven... of gewoon geduld oefenen.
Kwam deze week een cm verder met mn dino...
zo’n dekentje is helemaal met sintjutttemis pas klaar.
Niet omdat ik niet wil.. maar gewoon niet zo veel tijd.
(En ook niet zo snel tenzij ik het echt perse af wil hebben.. maar dan doe ik dus ook even echt niks anders... en het moet wel leuk blijven.Nee zeggen mag altijd he! Gewoon niet doen als je het niet wil en je vrije tijd inplannen zoals je zelf wil. Gewoon je tijd nemenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik doe het ook niet echt meer.quote:Op dinsdag 19 november 2019 19:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nee zeggen mag altijd he! Gewoon niet doen als je het niet wil en je vrije tijd inplannen zoals je zelf wil. Gewoon je tijd nemen
Ach... dat ding voor die vriend van me: ik denk dat het uiteindelijk wel een jaar heeft geduurd (maar ik ben ook dit jaar zeven maanden opgenomen geweest, dus ik kwam er niet aan toe), nu gaat het gelukkig weer normaal tempoquote:Op dinsdag 19 november 2019 21:36 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik doe het ook niet echt meer.
Haak nu sowieso niet genoeg om zefls maar te durven zeggen dat ik iets binnen een bepaalde (ook al is het lange) tijd afmaak.
Neem aan dat ie dan alleen maar blijer is dat je het uiteindelijk wel afmaaktequote:Op dinsdag 19 november 2019 21:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ach... dat ding voor die vriend van me: ik denk dat het uiteindelijk wel een jaar heeft geduurd (maar ik ben ook dit jaar zeven maanden opgenomen geweest, dus ik kwam er niet aan toe), nu gaat het gelukkig weer normaal tempo
Jaquote:Op woensdag 20 november 2019 07:54 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Neem aan dat ie dan alleen maar blijer is dat je het uiteindelijk wel afmaakte
Wees er trots op! hij is heel erg leuk en zeker om te bewaren! Geweldigquote:Op woensdag 20 november 2019 08:00 schreef Uhmmpie het volgende:
Facebook herinnerde me vanochtend aan mijn erste haaksel ooit.
7 jaar geleden alweer.
Manlief was 2 weken naar india en ik zat dus thuis met werk EN een 5-jarige.
Dat was dus overdag veel rennen maar na 19.00 ook heel erg rustig in huis.
Dus mezelf bezigheidstherapie kado gedaan in de vorm van een haakpakketje met alles erop en er aan. Youtube erbij en prutsen maar
Het resultaat moge duidelijk zijn
(De achterkant is van vilt trouwens dus het was vooral een plat lapje van verschillende breedte)
Neemt niet weg dat ie nog steeds op de kast staat.
[ afbeelding ]
Ben ik ook.. heb het toch helemaal zelf uitgevogeld uiteindelijk. Hij staat nog niet voor niks op de kast.quote:Op woensdag 20 november 2019 09:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Wees er trots op! hij is heel erg leuk en zeker om te bewaren! Geweldig
Groot gelijk heb je! En hij is gewoon schattig gewordenquote:Op woensdag 20 november 2019 09:21 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ben ik ook.. heb het toch helemaal zelf uitgevogeld uiteindelijk. Hij staat nog niet voor niks op de kast.
@:DeVriend... fijne vent dus
Van die mensen waar je wat mee kunt.
Krijg ik een vrolijk gevoel vanquote:Op woensdag 20 november 2019 12:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Groot gelijk heb je! En hij is gewoon schattig geworden
Ja! Er is een reden waarom ik voor hem wel wat haak
Ik snap de discussie inderdaadquote:Op woensdag 20 november 2019 13:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het meest lieve is nog wel, hij vroeg of ik als verjaardagscadeau voor hem wilde haken, die kerel is op emotioneel vlak een broer voor me en zijn vrouw een zus. Dus dat was al genoeg reden. Alleen het is nog een hele discussie geworden wie het garen ging kopen (ik heb gewonnen), omdat hij en zijn vrouw zeer goed betaalde manen hebben en ik een wajong... maar voor een cadeau laat ik echt de ontvanger niet betalen
Ik heb een beetje gelogen. Zei dat het garen goedkoop was, maar dat was een ruime dertig euroquote:Op woensdag 20 november 2019 14:28 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik snap de discussie inderdaad
Maar ik zou me ook bezwaard voelen om iemand de wol voor zn eigen kado te laten betalen.
Ik durf te wedden dat jij minstens zo’n lol hebt van je kado als zijquote:Op woensdag 20 november 2019 14:48 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik heb een beetje gelogen. Zei dat het garen goedkoop was, maar dat was een ruime dertig eurocadeau = cadeau en hij en zijn vrouw kopen ook altijd te dure dingen voor mij. Ieder een knuffel van me gekregen. Ze even lekker terug gepakt
Oh jaquote:Op woensdag 20 november 2019 17:22 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik durf te wedden dat jij minstens zo’n lol hebt van je kado als zij
quote:Op dinsdag 26 november 2019 20:15 schreef Sarabi het volgende:
Week 6 eindelijk af, ik loop bijna een week achter. Maar moest eerst kerstkaarten haken
[ afbeelding ]
Wauw wat mooi!quote:Op dinsdag 26 november 2019 20:15 schreef Sarabi het volgende:
Week 6 eindelijk af, ik loop bijna een week achter. Maar moest eerst kerstkaarten haken
[ afbeelding ]
Geweldig, Sarabi!! Ik zit nog in week 4...quote:Op dinsdag 26 november 2019 20:15 schreef Sarabi het volgende:
[ afbeelding ]
Het is wel een flinke klus hequote:Op woensdag 27 november 2019 06:32 schreef trui het volgende:
[..]
Geweldig, Sarabi!! Ik zit nog in week 4...
Oooooh wat schattigquote:Op zondag 1 december 2019 15:25 schreef Uhmmpie het volgende:
Hm. Kijk nou wat ik kreeg van de sint
[ afbeelding ]
Iedereen zag er al wat leuks in... dus ik kan weer heel de familie voorzien van pluche.
Eerst maar eens verder met mn dino
Oh en zo’n schijf om mooie koordjes mee te maken
Lekker bezig jijquote:Op zondag 1 december 2019 15:37 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oooooh wat schattigen alleen voor anderen haken als je wil he
niet onder druk gaan haken
Hoe gaat het met de dino?
Oooooh van die schijven heb ik een boekje en dat is zo leuk om te doen
De eenhoorndino/draak/ding krijg ik vandaag of morgen af
Ongeveer 3u per kaartjequote:Op vrijdag 29 november 2019 15:42 schreef trui het volgende:
Geinig! Ik hoop dat je er niet al te veel hoeft te versturen, Sarabi.Best veel werk!
Ooooh wat gezelligquote:Op zondag 1 december 2019 21:42 schreef Uhmmpie het volgende:
Hier inmiddels de eerste dino mijlpaal...
over de 50 toeren
Gaat nog steeds niet vlot dus.
Maar vermaak me er wel mee en vanmiddag best een leuk stukje gedaan weer...
moe en gaar van sinterklaas vieren gister dus vanmiddag tijdje samen met dochterlief op de bank gedweild.
Zij met laptop en videochat online achtbanen bouwen... en ik met dino.
Ja heerlijkquote:Op zondag 1 december 2019 21:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ooooh wat gezelligHeerlijk toch
Misschien dom, maar eventjes de wolletjes IRL voelen? Ik zou voor ColourCrafter doen, maar dat is gewoon een random meningquote:Op maandag 2 december 2019 18:37 schreef Nanuke het volgende:
Ik ga woensdag garen halen voor een CAl op een faceboekgroep. Deze:
[ afbeelding ]
Ik twijfel alleen nog even welk garen ik ga gebruiken. Ik denk de ColourCrafter van Scheepjes, want die is lekker warm. Maar misschien wordt hij dan ook wel heel dik? Alternatief zou zijn de Cotton, maar ik vind katoen al gauw zwaar worden omdat je er dan best veel van nodig hebt.
Ik twijfel nog even dus.
Wat een werk en wat prachtigquote:Op woensdag 25 december 2019 14:11 schreef Sarabi het volgende:
Ja je hebt wel echt de filmpjes nodig.
Week 8 eindelijk klaar:
[ afbeelding ]
Behalve het uiteinde is dat ding helemaal van plastic. Hij brak ineens, ik haak nu ongeveer tien jaar en dit was heel losjes gehaakt, maar dit heb ik nog nooit meegemaaktquote:
Balen zeg! Ik heb het ook nog nooit meegemaakt nee, maar wat trui zegt is wel een goeie!quote:Op dinsdag 31 december 2019 12:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Behalve het uiteinde is dat ding helemaal van plastic. Hij brak ineens, ik haak nu ongeveer tien jaar en dit was heel losjes gehaakt, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt
Oh dat deed ik 1x... resultaat was superquote:Op zondag 5 januari 2020 15:01 schreef twist02 het volgende:
[..]
Balen zeg! Ik heb het ook nog nooit meegemaakt nee, maar wat trui zegt is wel een goeie!
Zoals altijd kon ik het weer eens niet laten en heb weer allerlei projectjes tegelijk lopen
Jongste (2) is enorm fan van Timmy het schaapje (neefje van Shaun) én hij heet ook bijna zo
Dus ben een Timmy knuffel aan het maken, met van dat pluizige garenmaar hij wordt wel erg leuk al
Deze dus:
[ afbeelding ]
Hahaha, ja jammer genoeg zag de oudste (4) dat pluizige garen ook in het paars en wil nu een unicorn-kussen daarvanquote:Op zondag 5 januari 2020 15:04 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Oh dat deed ik 1x... resultaat was super
Maar ik moet wel een HEEL goede reden hebben om me daar nog eens aan te wagen
Wat een hel dat spul
Ik snap het... helemaal.quote:Op zondag 5 januari 2020 17:10 schreef twist02 het volgende:
[..]
Hahaha, ja jammer genoeg zag de oudste (4) dat pluizige garen ook in het paars en wil nu een unicorn-kussen daarvan
Je gaat me nog inhalenquote:Op vrijdag 3 januari 2020 08:57 schreef trui het volgende:
Goede gelegenheid om een mooie nieuwe naald aan te schaffen, Cots!
Leuk, Twist!
Sarabi, wat wordt ie mooi! Ik begin nu net met week 8,de hoeken dus.
Mijn schaapjequote:Op zondag 5 januari 2020 17:10 schreef twist02 het volgende:
[..]
Hahaha, ja jammer genoeg zag de oudste (4) dat pluizige garen ook in het paars en wil nu een unicorn-kussen daarvan
Hahaha ja dat soort garen is echt een rampquote:Op zondag 5 januari 2020 20:06 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Daar dacht ik tijdens het maken echt heel anders over
Maar nu is ze wel onwijs schattig ja
Ik vind hem wel heel schattig eigenlijkquote:Op zondag 5 januari 2020 20:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
Deze heb ik gisteren afgemaakt. Gevalletje proces is belangrijker dan het resultaatAch... ik wilde wat zachts om vast te houden in bed
[ afbeelding ]
Dit jaquote:
Dat is het belangrijkste toch uiteindelijkquote:Op woensdag 8 januari 2020 13:58 schreef twist02 het volgende:
[..]
Dit ja
Timmy viel uiteindelijk toch een beetje tegen vond ik zelfNog geen fatsoenlijke foto kunnen maken, maar ik had niet voorzien dat dat pluizige garen zo uit zou rekken in de hoogte door het vullen. Dus de vorm van het lijf is nu totaal anders dan ik bedacht had (had geen patroon, dus zelf bedacht)...
Peuter is er echter dolgelukkig mee; Timmy wordt de hele dag meegesleept, gevoerd, op bed gelegd, etc.![]()
Ah, da's wel een goeie ja!quote:Op woensdag 8 januari 2020 14:01 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Dat is het belangrijkste toch uiteindelijk
Ik heb bij mn pluiswol een dun katoendraadje meegehaakt... buiten dat ik toen nog kon zien wat ik deed... was het ook niet ineens heel rekbaar.
Gaaf! Goed idee ookquote:Op woensdag 8 januari 2020 14:59 schreef Muck het volgende:
Ik vind pluizig garen ook vreselijk, maar een gladde draad meehaken scheelt inderdaad al een heleboel!
Ik heb mijn agenda aangekleed...
Als ik dan toch weer aan het werk moet, kunnen we het maar beter leuk maken![]()
[ afbeelding ]
Thanks! Ik heb een simpele C2C-steek gebruikt en het was eigenlijk zo gepieptquote:
[ Bericht 2% gewijzigd door Muck op 13-01-2020 06:57:38 ]It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
quote:Op zondag 12 januari 2020 22:17 schreef Muck het volgende:
[ afbeelding ]
Op verzoek van mijn collega heb ik deze gemaakt
Hmm ik zie geen plaatjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
[ afbeelding ]
JaaaaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die is echt leuk trouwens.
Laat maar niet zien aan mn gup anders ben ik in no time op zoek naar moeilijk groen garenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ afbeelding ]
Leuk! Welk patroon heb je gebruikt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Week 9 is eindelijk klaar![]()
![]()
Dezequote:Op maandag 13 januari 2020 19:15 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Leuk! Welk patroon heb je gebruikt?
Wow!quote:
Mooi!!!quote:Op maandag 13 januari 2020 19:15 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Leuk! Welk patroon heb je gebruikt?
Week 9 is eindelijk klaar![]()
[ afbeelding ]
Dat is de Havana afghan van truiquote:Op donderdag 16 januari 2020 20:54 schreef Lutalo het volgende:
[ afbeelding ]
Uit de OP: heeft iemand het patroon?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |