abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189801538
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 19:30 schreef Sarabi het volgende:
Weer een week verder

[ afbeelding ]

Hij wordt wel steeds moeilijker te fotograferen :D 1 sec later zaten de katten er op
In een woord; WAUW!
pi_189801612
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 19:33 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

In een woord; WAUW!
:@ :*
pi_189801671
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 19:36 schreef Sarabi het volgende:

[..]

:@ :*
De kleuren! En hoe netjes het gedaan hebt... Het is echt heel mooi O+
pi_189803068
De kleuren zijn wel gedeeltelijk voor mij gekozen natuurlijk :)
pi_189803542
Ik zou daar (CAL) nooit de discipline voor hebben. Ben al tijden bezig met een restjes C2C-deken. En wissel veel af tussen projecten :') Zolang gedisciplineerd met zo'n prachtige deken zijn en elke keer weer oppakken en op tijd klaar zijn is echt niks voor me :@ Als ze nou een amigurimi-CAL hadden O+

Nu zit ik in de afrondfase. Knuffel voor een vriend moet als eerste af. Bij een serie heb ik een simpele sjaal waaraan ik werk. Rustig al mijn huidige projecten afmaken. Geeft echt rust in mijn hoofd (lijstje met al mijn knutselprojecten die liggen en het is echt leuk om daarmee te werken, geeft een succesgevoel)

(naja... nu een beetje te lamlendig om te haken, maar normaal gesproken dan)
pi_189811886
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 21:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik zou daar (CAL) nooit de discipline voor hebben. Ben al tijden bezig met een restjes C2C-deken. En wissel veel af tussen projecten :') Zolang gedisciplineerd met zo'n prachtige deken zijn en elke keer weer oppakken en op tijd klaar zijn is echt niks voor me :@ Als ze nou een amigurimi-CAL hadden O+

Nu zit ik in de afrondfase. Knuffel voor een vriend moet als eerste af. Bij een serie heb ik een simpele sjaal waaraan ik werk. Rustig al mijn huidige projecten afmaken. Geeft echt rust in mijn hoofd (lijstje met al mijn knutselprojecten die liggen en het is echt leuk om daarmee te werken, geeft een succesgevoel)

(naja... nu een beetje te lamlendig om te haken, maar normaal gesproken dan)
Ik durf zo’n CAL ook niet aan hoor :)
Mijn haaktijd/-zin is te grillig en kort bovenal om zo’n CAL op de vaste tijden steeds af te hebben.

Jammer want het lijkt me wel heel gaaf... maar dat hou ik nooit vol :)

Ik heb ook weleens ami-cals gezien trouwens.. ze zijn er echt wel.
pi_189812466
Je hoeft de CAL ook niet elke week af te hebben he. Mijn moeder doet het ook op haar eigen tempo.
pi_189813141
Nee dat afhebben snap ik. Alleen ik denk dat het dan een meerjarenproject wordt ;) , die ik uiteindelijk uit plichtsbesef af maak en niet omdat ik mijn hobby zo leuk vind. Het liefst maak ik knuffeltjes (met zelfgekozen patroon) en af en toe maak ik wel een uitstapje naar wat anders, maar er ligt altijd een knuffeltje waaraan ik werk.
  woensdag 6 november 2019 @ 12:59:47 #159
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_189815270
Wat wordt ie mooi, Sarabi! En je gaat hard! Ik ben nog maar halverwege week 3. Maar ik vind 't ook niet erg om dit op mijn eigen tempo te doen hoor. Ik maak dingen omdat ik ze graag wil maken. Het feit dat veel mensen tegelijkertijd aan hetzelfde werken vind ik enerzijds een nadeel (je bent wat minder origineel) en anderzijds ook wel inspirerend en steunend. Leuk om te zien wat er een enorme variatie mogelijk is met hetzelfde patroon. En je leert ook van de vragen/problemen van een ander.

Knuffeltjes/poppetjes maken is ook leuk, maar ik vind nog leuker om dat af te wisselen met dekens/shawls/tassen etc. Alleen maar poppetjes maken gaat mij snel vervelen.

Wacht ik voeg ook nog even een foto bij. Dit is een foto van toen ik week 2 af had (geloof ik). Inmiddels zijn de 'hartjes' ingesloten. Ik maak wel weer een foto als mijn week 3 klaar is.

[ Bericht 22% gewijzigd door trui op 06-11-2019 13:05:58 ]
in de haak.
pi_189815418
@trui : de jouwe is ook al zo mooi en netjes O+

(naja... ik heb voor verschillende gelegenheden verschillende haaksels. Als ik tv kijk of een serie werk ik aan een deken/omslagdoek/sjaal (net waar ik zin in heb) en andere momenten knuffeltjes)
pi_189815766
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 13:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
@:trui : de jouwe is ook al zo mooi en netjes O+

(naja... ik heb voor verschillende gelegenheden verschillende haaksels. Als ik tv kijk of een serie werk ik aan een deken/omslagdoek/sjaal (net waar ik zin in heb) en andere momenten knuffeltjes)
Same here... dingen waar je bij moet opletten... en dingen waarbij ik de tv kan aanhebben of een boek bij kan lezen.

Nu dus tegelijkertijd een sjaal aan het afmaken waarvan ik niet meer weet voor wie.
En dinoblauwdus van dendennis aan het maken.... maar dan in een kleurverloopje... dus er is straks eerder een dinonietzoblauwdus.
Maar wel echt een leukerd denk ik.

Wellicht dat ik hem weggeef aan (let op..) het zoontje van de vriendin van mij ex.
Dochterlief vroeg al heel lang geleden of ik wat voor hem wilde maken... en als ze deze niet leuk vind...
ga ik wel weer een roze/oranje aap maken of iets dergelijks... dan is ie zeker blij :)
Want dochterlief heeft die in het blauw.. en oranje en roze zijn zijn lievelingskleuren.

Heb ik weer wat leuks te doen... en iemand anders is er blij mee :)
pi_189815808
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 13:36 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Same here... dingen waar je bij moet opletten... en dingen waarbij ik de tv kan aanhebben of een boek bij kan lezen.
Lezen en haken is weer een heel andere discipline... jemig dat je dat kan :o

quote:
Nu dus tegelijkertijd een sjaal aan het afmaken waarvan ik niet meer weet voor wie.
En dinoblauwdus van dendennis aan het maken.... maar dan in een kleurverloopje... dus er is straks eerder een dinonietzoblauwdus.
Maar wel echt een leukerd denk ik.

Wellicht dat ik hem weggeef aan (let op..) het zoontje van de vriendin van mij ex.
Dochterlief vroeg al heel lang geleden of ik wat voor hem wilde maken... en als ze deze niet leuk vind...
ga ik wel weer een roze/oranje aap maken of iets dergelijks... dan is ie zeker blij :)
Want dochterlief heeft die in het blauw.. en oranje en roze zijn zijn lievelingskleuren.

Heb ik weer wat leuks te doen... en iemand anders is er blij mee :)
Wat lief dat je dat doet! En die dino is zo leuk O+
pi_189815866
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 13:40 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Lezen en haken is weer een heel andere discipline... jemig dat je dat kan :o
[..]

Wat lief dat je dat doet! En die dino is zo leuk O+
Nou het is niet ingewikkelder dan tv kijken kwam ik achter. Werkt wel alleen met de ereader want die hoef je niet vast te houden.
Hooguit even kort tikje op het scherm :)

Ik vond die dino ook super en had geen zin in friebelprojectjes maar liefst wel een ami..
ben benieuwd hoe hij er nu uit komt te zien.
En of ik genoeg wol heb.. anders wordt het helemaal een ratjetoe aan kleurtjes :)
Dochters aap had ik ook precies 2 bollen.. eentje blauw gemeleerd met wit en grijs...
En eentje in exact dezelfde kleur blauw maar dan dus effen. Effect was superleuk... behalve dat ik dus precies te weinig gemeleerd had voor dat laatste pootje.
Dus nu heeft ie 1 egaal blauw pootje O+
In het begin wat vreemd omdat je weet dat dat niet de bedoeling was... maar het is nog steeds dr favoriet ondanks dat we al een redelijk aantal jaar verder zijn.
  vrijdag 8 november 2019 @ 22:59:03 #164
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_189858670
de combinatie met lezen lijkt mij tamelijk onmogelijk. :D

Kom ik weer hoor, maar hebben jullie ook de 'haakster van NL' aflevering van vandaag weer gezien?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
in de haak.
pi_189859098
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 22:59 schreef trui het volgende:

Kom ik weer hoor, maar hebben jullie ook de 'haakster van NL' aflevering van vandaag weer gezien?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga iets heel ergs bekennen: Als ik andere mensen mooiere dingen zie haken dan ik zelf kan, schoffelt het heel mijn zelfvertrouwen weg. Dus ik kijk niet naar zulke dingen. Ik ben helemaal geen goede knutselaar helaas, dus vermijd ik zulke wedstrijden (vind het al frustrerend wanneer ik samen met een vriendin knutsel en zij is beter dan ik ;) )
  vrijdag 8 november 2019 @ 23:28:50 #166
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_189859345
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 22:59 schreef trui het volgende:

SPOILER
SPOILER
  vrijdag 8 november 2019 @ 23:51:54 #167
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_189859775
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 23:28 schreef Ceviche het volgende:

[..]

SPOILER
oja, ik heb niet zo goed opgelet of het vooral door de beoordeling van deze opdracht kwam of alleen het algemeen klassement (dat gaat steeds zo snel). Maar inderdaad, dan is het misschien toch wel terecht. En ja, je hebt gelijk dat die nijntjes daardoor wel leuker waren voor de baby. Maar toch, brr.
in de haak.
  vrijdag 8 november 2019 @ 23:54:47 #168
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_189859835
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 23:18 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik ga iets heel ergs bekennen: Als ik andere mensen mooiere dingen zie haken dan ik zelf kan, schoffelt het heel mijn zelfvertrouwen weg. Dus ik kijk niet naar zulke dingen. Ik ben helemaal geen goede knutselaar helaas, dus vermijd ik zulke wedstrijden (vind het al frustrerend wanneer ik samen met een vriendin knutsel en zij is beter dan ik ;) )
ah, daar kan ik me ook wel weer wat bij voorstellen, al heb ik dat zelf nooit zo gehad. Ik vind het juist erg leuk om te zien als andere mensen iets heel mooi kunnen maken, werkt voor mij vooral inspirerend. En hier is het juist ook wel leuk om van een zijlijn wat te kunnen meeleven in het gedoe van iets helemaal zelf te moeten verzinnen, zonder zelf die hele stressvolle toestand door te moeten. Heerlijk vind ik! :D
in de haak.
pi_189859901
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 23:54 schreef trui het volgende:

[..]

ah, daar kan ik me ook wel weer wat bij voorstellen, al heb ik dat zelf nooit zo gehad. Ik vind het juist erg leuk om te zien als andere mensen iets heel mooi kunnen maken, werkt voor mij vooral inspirerend. En hier is het juist ook wel leuk om van een zijlijn wat te kunnen meeleven in het gedoe van iets helemaal zelf te moeten verzinnen, zonder zelf die hele stressvolle toestand door te moeten. Heerlijk vind ik! :D
Dat dik gedrukte heb ik ook hoor! En ik gun iedereen haar/zijn talent. En ik heb ook talenten. Alleen tja... ik word heel snel onzeker ;) maar hier op Fok dingen van anderen zien vind ik ook heel erg leuk!

En ik kan heel goed begrijpen dat je dat leuk vindt!
pi_189860268
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 23:18 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Nou.. ik snap dat wel eigenlijk.
Er zijn zoveel mensen die echt zo bizar mooie dingen maken.. dan voel ik me vaak toch een prutser.

Maar als ik dan zie hoe blij dochterlief met dr knufs is... en dat andere mensen dan toch wel echt onder de indruk zijn.. ben ik stiekem toch wel trots.
Al is die bevestiging soms wel echt fijn.
(En heel soms ben ik zelf ook wel onder de indruk als iets af is.. soort van verbaasd dat dat uit mijn handen is gekomen zegmaar)

Dus ene kant kijk ik er graag naar... maar ik ga dan wel wat anders maken daarna.
Want geen vergelijk :)
pi_189860315
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 00:29 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Nou.. ik snap dat wel eigenlijk.
Er zijn zoveel mensen die echt zo bizar mooie dingen maken.. dan voel ik me vaak toch een prutser.

Maar als ik dan zie hoe blij dochterlief met dr knufs is... en dat andere mensen dan toch wel echt onder de indruk zijn.. ben ik stiekem toch wel trots.
Al is die bevestiging soms wel echt fijn.
(En heel soms ben ik zelf ook wel onder de indruk als iets af is.. soort van verbaasd dat dat uit mijn handen is gekomen zegmaar)

Dus ene kant kijk ik er graag naar... maar ik ga dan wel wat anders maken daarna.
Want geen vergelijk :)
Oh dat herken ik wel (en ik heb zeker ook mijn trotse-pauw-momenten, heerlijk is dat). Mijn vrienden zijn altijd super enthousiast over wat ik maak en vragen ook regelmatig of ik voor hun dingen maak, daar word ik altijd super blij van (al doe ik dat voorlopig niet meer. Laatste cadeau aan het haken momenteel en nu wil ik gewoon weer maken wat ik leuk vind en voor mezelf).

En inderdaad, vergelijken is een slechte eigenschap :) Moet ik afleren

Herken me volledig in wat je schrijft
pi_189921444
Moeilijkste week tot nu toe, maar hij is af.

pi_189923592
Gezellig dochter thuis heel de week...
En dan is er savonds toch weer wat haaktijd blijkt.
Ik heb al bijna een hoofd :)

pi_189924916
Heel mooi sarabi!!
pi_189926013
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 15:51 schreef appelsap het volgende:
Heel mooi sarabi!!
Dankjewel :)
pi_189926096
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 11:41 schreef Sarabi het volgende:
Moeilijkste week tot nu toe, maar hij is af.

[ afbeelding ]
Nog steeds fan!

quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 14:09 schreef Uhmmpie het volgende:
Gezellig dochter thuis heel de week...
En dan is er savonds toch weer wat haaktijd blijkt.
Ik heb al bijna een hoofd :)

[ afbeelding ]
Oeh! Leuk! Wat wordt het? (sorry vergeten)
pi_189928586
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 17:22 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Nog steeds fan!
[..]

Oeh! Leuk! Wat wordt het? (sorry vergeten)
Dino!

SPOILER
pi_189928737
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2019 20:04 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Dino!

SPOILER
Maar dino was toch blauw? Dino wist ik :P Alleen ik had een andere kleur in mijn herinnering. Niet jouw tempo, mijn geheugen ligt het aam
pi_189928906
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 20:11 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Maar dino was toch blauw? Dino wist ik :P Alleen ik had een andere kleur in mijn herinnering. Niet jouw tempo, mijn geheugen ligt het aam
Dit wordt denk ik dinonietzoblauwdus inderdaad

Want leuker wolletje dat al in huis was.
pi_189928953
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 20:19 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Dit wordt denk ik dinonietzoblauwdus inderdaad

Want leuker wolletje dat al in huis was.
Oooh dan is het daar misgegaan in mijn brein
pi_189928973
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 20:21 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Oooh dan is het daar misgegaan in mijn brein
Niu valt mee.. her originele patroon is namelijk lichtblauw en dan heet ie dinoblauwdus
pi_189929105
Daar ging het mis in mijn brein
pi_189984467
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 11:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ga deze maken!

[ afbeelding ]
Die is leuk O+ O+ O+
pi_189984515
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 12:33 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Die is leuk O+ O+ O+
Ik ben nu als een gek aan het haken om eraan toe te komen voor deze kerst :') (ga ik nooit redden, maar goed)
pi_189984762
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 12:38 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik ben nu als een gek aan het haken om eraan toe te komen voor deze kerst :') (ga ik nooit redden, maar goed)
Volgend jaar is er weer een kerst O+
pi_189984781
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 12:59 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Volgend jaar is er weer een kerst O+
En als alles goed gaat woon ik dan ruimer, dus dan komt het ook meer tot zijn recht :)
pi_189985259
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 13:01 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

En als alles goed gaat woon ik dan ruimer, dus dan komt het ook meer tot zijn recht :)
Komt helemaal goed dus.

En misschien krijg je hem toch wel af :)
pi_189985302
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 13:38 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Komt helemaal goed dus.

En misschien krijg je hem toch wel af :)
Nou... die eenhoorndino is nogal een groot project. De kop is af, het lijf bijna. Maar dan komen nog de pootjes, de oortjes, de stekeltjes, de bloemetjes etc etc etc Dus dat wordt hem niet ;) maar volgend jaar wel... Eerst al mijn andere projecten afmaken...
pi_189985602
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 13:41 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Nou... die eenhoorndino is nogal een groot project. De kop is af, het lijf bijna. Maar dan komen nog de pootjes, de oortjes, de stekeltjes, de bloemetjes etc etc etc Dus dat wordt hem niet ;) maar volgend jaar wel... Eerst al mijn andere projecten afmaken...
Ahja.. je moet dan wel meteen beginnen inderdaad.

Maar als ik dat elke keer doe als ik wat leuks zie.. dan heb ik straks 6000 lopende projecten :)
Ook niet de bedoeling.
pi_189985794
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 14:00 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ahja.. je moet dan wel meteen beginnen inderdaad.

Maar als ik dat elke keer doe als ik wat leuks zie.. dan heb ik straks 6000 lopende projecten :)
Ook niet de bedoeling.
Hahaha, ik heb een planboek waarin al mijn lopende projecten staan. Als die af zijn (per categorie) mag ik wat nieuws verzinnen. Ik ben een tijdje in de war geweest en startte alles wat ik leuk vond, terwijl ik voorheen altijd van elke knutselsoort 1 project had. Dus nu even alles afmaken, nu ik de rust in mijn hoofd heb
pi_189985909
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 14:17 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Hahaha, ik heb een planboek waarin al mijn lopende projecten staan. Als die af zijn (per categorie) mag ik wat nieuws verzinnen. Ik ben een tijdje in de war geweest en startte alles wat ik leuk vond, terwijl ik voorheen altijd van elke knutselsoort 1 project had. Dus nu even alles afmaken, nu ik de rust in mijn hoofd heb
Hier hele tijd niet gehaakt.. dus er duikt her en der wat halfs op nu.

De sjaal wel aan verder gegaan nu.. maar zit er beetje mee dat het niet mijn kleur is en ik ook niet meer weet waarom ik er ooit aan begon. Ik vermoed als weggever :)
Dus de motivatie blijft zoek daar.

Het doosje met dat mannetje “voor dummies” is ook weer boven water en komt nog wel af.

Maar vond ook wat ondefinieerbaardere dingen waarvan ik echt niet meer weet waar ik was gebleven.

Volgens mij is zo’n boekje best handig _O-
pi_189985997
Dit is een beetje wat ik in de loop der jaren heb opgebouwd tussen de opnames en psychoses in... (en ook tijdens psychoses trouwens). Dus dat gaan we afmaken voordat ik wat nieuws mag starten

SPOILER
pi_189986062
Leuk lijstje wel :)

En no drama lama O+

Collega opperde laatst dat ik ook wel een lama kon maken en stuurde een foto mee..
die was zo gaaf... denk dat ik hem 200x weggooi voordat ie af is. Als ie al ooit zou afkomen.
pi_189986120
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 14:42 schreef Uhmmpie het volgende:
Leuk lijstje wel :)

En no drama lama O+

Collega opperde laatst dat ik ook wel een lama kon maken en stuurde een foto mee..
die was zo gaaf... denk dat ik hem 200x weggooi voordat ie af is. Als ie al ooit zou afkomen.
Die lama is echt heel veel werk :') Al die rotlusjes maken. En niet op de gewone manier, maar telkens een ketting van tien lossen.

Het lijstje is heel erg leuk en ik heb er ook veel plezier aan
pi_189986250
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 14:47 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Die lama is echt heel veel werk :') Al die rotlusjes maken. En niet op de gewone manier, maar telkens een ketting van tien lossen.

Het lijstje is heel erg leuk en ik heb er ook veel plezier aan
Zoiets had die collega ook denk ik...
zag eruit als bizar veel werk.
Maar wel echt schitterend
pi_189986256
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 14:59 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Zoiets had die collega ook denk ik...
zag eruit als bizar veel werk.
Maar wel echt schitterend
Het is deze die ik heb liggen en die ik ga afmaken

pi_189986298
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 15:00 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Het is deze die ik heb liggen en die ik ga afmaken

[ afbeelding ]
Ben heel benieuwd naar het resultaat... vind hem superleuk.

Al zou dat wel een drama lama worden voor mn geduld denk ik _O-
pi_189986403
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 15:04 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ben heel benieuwd naar het resultaat... vind hem superleuk.

Al zou dat wel een drama lama worden voor mn geduld denk ik _O-
Hahahaha, eerst andere dingen ;)
pi_189986493
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 15:12 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Hahahaha, eerst andere dingen ;)
Ik wacht een soort van geduldig _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: