In een woord; WAUW!quote:Op dinsdag 5 november 2019 19:30 schreef Sarabi het volgende:
Weer een week verder
[ afbeelding ]
Hij wordt wel steeds moeilijker te fotograferen1 sec later zaten de katten er op
Ik durf zo’n CAL ook niet aan hoorquote:Op dinsdag 5 november 2019 21:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik zou daar (CAL) nooit de discipline voor hebben. Ben al tijden bezig met een restjes C2C-deken. En wissel veel af tussen projectenZolang gedisciplineerd met zo'n prachtige deken zijn en elke keer weer oppakken en op tijd klaar zijn is echt niks voor me
Als ze nou een amigurimi-CAL hadden
Nu zit ik in de afrondfase. Knuffel voor een vriend moet als eerste af. Bij een serie heb ik een simpele sjaal waaraan ik werk. Rustig al mijn huidige projecten afmaken. Geeft echt rust in mijn hoofd (lijstje met al mijn knutselprojecten die liggen en het is echt leuk om daarmee te werken, geeft een succesgevoel)
(naja... nu een beetje te lamlendig om te haken, maar normaal gesproken dan)
Same here... dingen waar je bij moet opletten... en dingen waarbij ik de tv kan aanhebben of een boek bij kan lezen.quote:Op woensdag 6 november 2019 13:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
@:trui : de jouwe is ook al zo mooi en netjes
(naja... ik heb voor verschillende gelegenheden verschillende haaksels. Als ik tv kijk of een serie werk ik aan een deken/omslagdoek/sjaal (net waar ik zin in heb) en andere momenten knuffeltjes)
Lezen en haken is weer een heel andere discipline... jemig dat je dat kanquote:Op woensdag 6 november 2019 13:36 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Same here... dingen waar je bij moet opletten... en dingen waarbij ik de tv kan aanhebben of een boek bij kan lezen.
Wat lief dat je dat doet! En die dino is zo leukquote:Nu dus tegelijkertijd een sjaal aan het afmaken waarvan ik niet meer weet voor wie.
En dinoblauwdus van dendennis aan het maken.... maar dan in een kleurverloopje... dus er is straks eerder een dinonietzoblauwdus.
Maar wel echt een leukerd denk ik.
Wellicht dat ik hem weggeef aan (let op..) het zoontje van de vriendin van mij ex.
Dochterlief vroeg al heel lang geleden of ik wat voor hem wilde maken... en als ze deze niet leuk vind...
ga ik wel weer een roze/oranje aap maken of iets dergelijks... dan is ie zeker blij
Want dochterlief heeft die in het blauw.. en oranje en roze zijn zijn lievelingskleuren.
Heb ik weer wat leuks te doen... en iemand anders is er blij mee
Nou het is niet ingewikkelder dan tv kijken kwam ik achter. Werkt wel alleen met de ereader want die hoef je niet vast te houden.quote:Op woensdag 6 november 2019 13:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Lezen en haken is weer een heel andere discipline... jemig dat je dat kan
[..]
Wat lief dat je dat doet! En die dino is zo leuk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.in de haak.
quote:Op vrijdag 8 november 2019 22:59 schreef trui het volgende:
de combinatie met lezen lijkt mij tamelijk onmogelijk.![]()
Kom ik weer hoor, maar hebben jullie ook de 'haakster van NL' aflevering van vandaag weer gezien?Ik ga iets heel ergs bekennen: Als ik andere mensen mooiere dingen zie haken dan ik zelf kan, schoffelt het heel mijn zelfvertrouwen weg. Dus ik kijk niet naar zulke dingen. Ik ben helemaal geen goede knutselaar helaas, dus vermijd ik zulke wedstrijden (vind het al frustrerend wanneer ik samen met een vriendin knutsel en zij is beter dan ikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.)
quote:Op vrijdag 8 november 2019 22:59 schreef trui het volgende:
de combinatie met lezen lijkt mij tamelijk onmogelijk.![]()
Kom ik weer hoor, maar hebben jullie ook de 'haakster van NL' aflevering van vandaag weer gezien?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 8 november 2019 23:28 schreef Ceviche het volgende:
[..]oja, ik heb niet zo goed opgelet of het vooral door de beoordeling van deze opdracht kwam of alleen het algemeen klassement (dat gaat steeds zo snel). Maar inderdaad, dan is het misschien toch wel terecht. En ja, je hebt gelijk dat die nijntjes daardoor wel leuker waren voor de baby. Maar toch, brr.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.in de haak.
ah, daar kan ik me ook wel weer wat bij voorstellen, al heb ik dat zelf nooit zo gehad. Ik vind het juist erg leuk om te zien als andere mensen iets heel mooi kunnen maken, werkt voor mij vooral inspirerend. En hier is het juist ook wel leuk om van een zijlijn wat te kunnen meeleven in het gedoe van iets helemaal zelf te moeten verzinnen, zonder zelf die hele stressvolle toestand door te moeten. Heerlijk vind ik!quote:Op vrijdag 8 november 2019 23:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik ga iets heel ergs bekennen: Als ik andere mensen mooiere dingen zie haken dan ik zelf kan, schoffelt het heel mijn zelfvertrouwen weg. Dus ik kijk niet naar zulke dingen. Ik ben helemaal geen goede knutselaar helaas, dus vermijd ik zulke wedstrijden (vind het al frustrerend wanneer ik samen met een vriendin knutsel en zij is beter dan ik)
Dat dik gedrukte heb ik ook hoor! En ik gun iedereen haar/zijn talent. En ik heb ook talenten. Alleen tja... ik word heel snel onzekerquote:Op vrijdag 8 november 2019 23:54 schreef trui het volgende:
[..]
ah, daar kan ik me ook wel weer wat bij voorstellen, al heb ik dat zelf nooit zo gehad. Ik vind het juist erg leuk om te zien als andere mensen iets heel mooi kunnen maken, werkt voor mij vooral inspirerend. En hier is het juist ook wel leuk om van een zijlijn wat te kunnen meeleven in het gedoe van iets helemaal zelf te moeten verzinnen, zonder zelf die hele stressvolle toestand door te moeten. Heerlijk vind ik!
Nou.. ik snap dat wel eigenlijk.quote:Op vrijdag 8 november 2019 23:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik ga iets heel ergs bekennen: Als ik andere mensen mooiere dingen zie haken dan ik zelf kan, schoffelt het heel mijn zelfvertrouwen weg. Dus ik kijk niet naar zulke dingen. Ik ben helemaal geen goede knutselaar helaas, dus vermijd ik zulke wedstrijden (vind het al frustrerend wanneer ik samen met een vriendin knutsel en zij is beter dan ik)
Oh dat herken ik wel (en ik heb zeker ook mijn trotse-pauw-momenten, heerlijk is dat). Mijn vrienden zijn altijd super enthousiast over wat ik maak en vragen ook regelmatig of ik voor hun dingen maak, daar word ik altijd super blij van (al doe ik dat voorlopig niet meer. Laatste cadeau aan het haken momenteel en nu wil ik gewoon weer maken wat ik leuk vind en voor mezelf).quote:Op zaterdag 9 november 2019 00:29 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Nou.. ik snap dat wel eigenlijk.
Er zijn zoveel mensen die echt zo bizar mooie dingen maken.. dan voel ik me vaak toch een prutser.
Maar als ik dan zie hoe blij dochterlief met dr knufs is... en dat andere mensen dan toch wel echt onder de indruk zijn.. ben ik stiekem toch wel trots.
Al is die bevestiging soms wel echt fijn.
(En heel soms ben ik zelf ook wel onder de indruk als iets af is.. soort van verbaasd dat dat uit mijn handen is gekomen zegmaar)
Dus ene kant kijk ik er graag naar... maar ik ga dan wel wat anders maken daarna.
Want geen vergelijk
Nog steeds fan!quote:Op woensdag 13 november 2019 11:41 schreef Sarabi het volgende:
Moeilijkste week tot nu toe, maar hij is af.
[ afbeelding ]
Oeh! Leuk! Wat wordt het? (sorry vergeten)quote:Op woensdag 13 november 2019 14:09 schreef Uhmmpie het volgende:
Gezellig dochter thuis heel de week...
En dan is er savonds toch weer wat haaktijd blijkt.
Ik heb al bijna een hoofd
[ afbeelding ]
Dino!quote:Op woensdag 13 november 2019 17:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nog steeds fan!
[..]
Oeh! Leuk! Wat wordt het? (sorry vergeten)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 13 november 2019 20:04 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Dino!Maar dino was toch blauw? Dino wist ikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alleen ik had een andere kleur in mijn herinnering. Niet jouw tempo, mijn geheugen ligt het aam
Dit wordt denk ik dinonietzoblauwdus inderdaadquote:Op woensdag 13 november 2019 20:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Maar dino was toch blauw? Dino wist ikAlleen ik had een andere kleur in mijn herinnering. Niet jouw tempo, mijn geheugen ligt het aam
Oooh dan is het daar misgegaan in mijn breinquote:Op woensdag 13 november 2019 20:19 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Dit wordt denk ik dinonietzoblauwdus inderdaad
Want leuker wolletje dat al in huis was.
Niu valt mee.. her originele patroon is namelijk lichtblauw en dan heet ie dinoblauwdusquote:Op woensdag 13 november 2019 20:21 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oooh dan is het daar misgegaan in mijn brein
Die is leukquote:Op zondag 17 november 2019 11:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ga deze maken!
[ afbeelding ]
Ik ben nu als een gek aan het haken om eraan toe te komen voor deze kerstquote:
Volgend jaar is er weer een kerstquote:Op zondag 17 november 2019 12:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik ben nu als een gek aan het haken om eraan toe te komen voor deze kerst(ga ik nooit redden, maar goed)
Komt helemaal goed dus.quote:Op zondag 17 november 2019 13:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
En als alles goed gaat woon ik dan ruimer, dus dan komt het ook meer tot zijn recht
Nou... die eenhoorndino is nogal een groot project. De kop is af, het lijf bijna. Maar dan komen nog de pootjes, de oortjes, de stekeltjes, de bloemetjes etc etc etc Dus dat wordt hem nietquote:Op zondag 17 november 2019 13:38 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Komt helemaal goed dus.
En misschien krijg je hem toch wel af
Ahja.. je moet dan wel meteen beginnen inderdaad.quote:Op zondag 17 november 2019 13:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nou... die eenhoorndino is nogal een groot project. De kop is af, het lijf bijna. Maar dan komen nog de pootjes, de oortjes, de stekeltjes, de bloemetjes etc etc etc Dus dat wordt hem nietmaar volgend jaar wel... Eerst al mijn andere projecten afmaken...
Hahaha, ik heb een planboek waarin al mijn lopende projecten staan. Als die af zijn (per categorie) mag ik wat nieuws verzinnen. Ik ben een tijdje in de war geweest en startte alles wat ik leuk vond, terwijl ik voorheen altijd van elke knutselsoort 1 project had. Dus nu even alles afmaken, nu ik de rust in mijn hoofd hebquote:Op zondag 17 november 2019 14:00 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ahja.. je moet dan wel meteen beginnen inderdaad.
Maar als ik dat elke keer doe als ik wat leuks zie.. dan heb ik straks 6000 lopende projecten
Ook niet de bedoeling.
Hier hele tijd niet gehaakt.. dus er duikt her en der wat halfs op nu.quote:Op zondag 17 november 2019 14:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Hahaha, ik heb een planboek waarin al mijn lopende projecten staan. Als die af zijn (per categorie) mag ik wat nieuws verzinnen. Ik ben een tijdje in de war geweest en startte alles wat ik leuk vond, terwijl ik voorheen altijd van elke knutselsoort 1 project had. Dus nu even alles afmaken, nu ik de rust in mijn hoofd heb
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die lama is echt heel veel werkquote:Op zondag 17 november 2019 14:42 schreef Uhmmpie het volgende:
Leuk lijstje wel
En no drama lama
Collega opperde laatst dat ik ook wel een lama kon maken en stuurde een foto mee..
die was zo gaaf... denk dat ik hem 200x weggooi voordat ie af is. Als ie al ooit zou afkomen.
Zoiets had die collega ook denk ik...quote:Op zondag 17 november 2019 14:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Die lama is echt heel veel werkAl die rotlusjes maken. En niet op de gewone manier, maar telkens een ketting van tien lossen.
Het lijstje is heel erg leuk en ik heb er ook veel plezier aan
Het is deze die ik heb liggen en die ik ga afmakenquote:Op zondag 17 november 2019 14:59 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Zoiets had die collega ook denk ik...
zag eruit als bizar veel werk.
Maar wel echt schitterend
Ben heel benieuwd naar het resultaat... vind hem superleuk.quote:Op zondag 17 november 2019 15:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Het is deze die ik heb liggen en die ik ga afmaken
[ afbeelding ]
Hahahaha, eerst andere dingenquote:Op zondag 17 november 2019 15:04 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ben heel benieuwd naar het resultaat... vind hem superleuk.
Al zou dat wel een drama lama worden voor mn geduld denk ik
Ik wacht een soort van geduldigquote:Op zondag 17 november 2019 15:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Hahahaha, eerst andere dingen
Nouja zegquote:Op zondag 17 november 2019 15:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Tja... al was je ongeduldig, daar ga ik niet harder van werken hoor
Hahahahah, Gelukkig maarquote:Op zondag 17 november 2019 16:05 schreef Uhmmpie het volgende:
Ik verwachtte ook niet helemaal dat je nu meteen alles zou laten vallen en voor mij de lama zou gaan maken
Ik heb de laatste tijd echt last van mensen die een amigurumi van me willen. EN WEL NU. Een familielid vroeg me om een beestje te haken, zeg ik toe want het was echt een leuk ding.quote:Op zondag 17 november 2019 14:42 schreef Uhmmpie het volgende:
Leuk lijstje wel
En no drama lama
Collega opperde laatst dat ik ook wel een lama kon maken en stuurde een foto mee..
die was zo gaaf... denk dat ik hem 200x weggooi voordat ie af is. Als ie al ooit zou afkomen.
Dat is zwaar irritant! Zelf heb ik ook in die situatie gezeten en ik maak nu mijn laatste knuffel voor een ander en daarna doe ik het niet meer. Vinden ze gehaakte knuffels leuk, dan help ik je het leren zelf te maken. Het is een hobby, je bent geen fabriekquote:Op dinsdag 19 november 2019 18:19 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik heb de laatste tijd echt last van mensen die een amigurumi van me willen. EN WEL NU. Een familielid vroeg me om een beestje te haken, zeg ik toe want het was echt een leuk ding.
Antwoordt ze opeens, ja, en dan zie ik je 5 december, wink, wink. Terwijl ik dacht, óóit, in de toekomst, als ik zin heb. Dus ik de verwachtingen indammen, want ik haak 3 beesten per jaar of zo. Aangegeven dat ik druk ben. Nu iedere dag een appje of ik het druk heb ... En steeds weer van die subtiele hints. ‘Kijk mijn kerstboom, daar mist eigenlijk iets onder.’ En een dag later, mijn zus vindt ze ook zo leuk, wink, wink.
En het erge is, het is de zoveelste keer dat ik erin trap.
Of ik word of Facebook getagd door bekenden als wildvreemden testhakers zoeken. ‘Arual vindt dat leuk!’ En dan mag ik weer iemand teleurstellen. Mensen rekenen dan echt op je.
Het erge is dat mensen denken dat ze er mij een plezier mee doen. Want ik vind het toch leuk?quote:Op dinsdag 19 november 2019 18:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat is zwaar irritant! Zelf heb ik ook in die situatie gezeten en ik maak nu mijn laatste knuffel voor een ander en daarna doe ik het niet meer. Vinden ze gehaakte knuffels leuk, dan help ik je het leren zelf te maken. Het is een hobby, je bent geen fabriek
Zo heb ik me heel vaak gevoeld met het haken. Mensen die zeggen dat het niet uitmaakt wanneer het klaar is en dan zei ik; oké week of 8, reken daar maar op. En dan na 2 weken idd gaan appen met hints of letterlijk vragen. Uhm nee, welk stuk van 8 weken snap je niet?quote:Op dinsdag 19 november 2019 18:46 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Het erge is dat mensen denken dat ze er mij een plezier mee doen. Want ik vind het toch leuk?Voel me nu inderdaad een fabriek
quote:Op dinsdag 19 november 2019 19:11 schreef Uhmmpie het volgende:
Ken het ja.. tot aan iemand die er wel voor wilde betalen... maar puntje bij paaltje na een hoop zeuren.. toen hij af was ineens nergens te bekennen was.
Ik kreeg laatst ook de vraag of ik “even een babydekentje” wilde maken.
Maar dan moeten ze toch of me dusdanig sponsoren dat ik er van kan leven... of gewoon geduld oefenen.
Kwam deze week een cm verder met mn dino...
zo’n dekentje is helemaal met sintjutttemis pas klaar.
Niet omdat ik niet wil.. maar gewoon niet zo veel tijd.
(En ook niet zo snel tenzij ik het echt perse af wil hebben.. maar dan doe ik dus ook even echt niks anders... en het moet wel leuk blijven.Nee zeggen mag altijd he! Gewoon niet doen als je het niet wil en je vrije tijd inplannen zoals je zelf wil. Gewoon je tijd nemenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik doe het ook niet echt meer.quote:Op dinsdag 19 november 2019 19:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nee zeggen mag altijd he! Gewoon niet doen als je het niet wil en je vrije tijd inplannen zoals je zelf wil. Gewoon je tijd nemen
Ach... dat ding voor die vriend van me: ik denk dat het uiteindelijk wel een jaar heeft geduurd (maar ik ben ook dit jaar zeven maanden opgenomen geweest, dus ik kwam er niet aan toe), nu gaat het gelukkig weer normaal tempoquote:Op dinsdag 19 november 2019 21:36 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik doe het ook niet echt meer.
Haak nu sowieso niet genoeg om zefls maar te durven zeggen dat ik iets binnen een bepaalde (ook al is het lange) tijd afmaak.
Neem aan dat ie dan alleen maar blijer is dat je het uiteindelijk wel afmaaktequote:Op dinsdag 19 november 2019 21:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ach... dat ding voor die vriend van me: ik denk dat het uiteindelijk wel een jaar heeft geduurd (maar ik ben ook dit jaar zeven maanden opgenomen geweest, dus ik kwam er niet aan toe), nu gaat het gelukkig weer normaal tempo
Jaquote:Op woensdag 20 november 2019 07:54 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Neem aan dat ie dan alleen maar blijer is dat je het uiteindelijk wel afmaakte
Wees er trots op! hij is heel erg leuk en zeker om te bewaren! Geweldigquote:Op woensdag 20 november 2019 08:00 schreef Uhmmpie het volgende:
Facebook herinnerde me vanochtend aan mijn erste haaksel ooit.
7 jaar geleden alweer.
Manlief was 2 weken naar india en ik zat dus thuis met werk EN een 5-jarige.
Dat was dus overdag veel rennen maar na 19.00 ook heel erg rustig in huis.
Dus mezelf bezigheidstherapie kado gedaan in de vorm van een haakpakketje met alles erop en er aan. Youtube erbij en prutsen maar
Het resultaat moge duidelijk zijn
(De achterkant is van vilt trouwens dus het was vooral een plat lapje van verschillende breedte)
Neemt niet weg dat ie nog steeds op de kast staat.
[ afbeelding ]
Ben ik ook.. heb het toch helemaal zelf uitgevogeld uiteindelijk. Hij staat nog niet voor niks op de kast.quote:Op woensdag 20 november 2019 09:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Wees er trots op! hij is heel erg leuk en zeker om te bewaren! Geweldig
Groot gelijk heb je! En hij is gewoon schattig gewordenquote:Op woensdag 20 november 2019 09:21 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ben ik ook.. heb het toch helemaal zelf uitgevogeld uiteindelijk. Hij staat nog niet voor niks op de kast.
@:DeVriend... fijne vent dus
Van die mensen waar je wat mee kunt.
Krijg ik een vrolijk gevoel vanquote:Op woensdag 20 november 2019 12:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Groot gelijk heb je! En hij is gewoon schattig geworden
Ja! Er is een reden waarom ik voor hem wel wat haak
Ik snap de discussie inderdaadquote:Op woensdag 20 november 2019 13:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het meest lieve is nog wel, hij vroeg of ik als verjaardagscadeau voor hem wilde haken, die kerel is op emotioneel vlak een broer voor me en zijn vrouw een zus. Dus dat was al genoeg reden. Alleen het is nog een hele discussie geworden wie het garen ging kopen (ik heb gewonnen), omdat hij en zijn vrouw zeer goed betaalde manen hebben en ik een wajong... maar voor een cadeau laat ik echt de ontvanger niet betalen
Ik heb een beetje gelogen. Zei dat het garen goedkoop was, maar dat was een ruime dertig euroquote:Op woensdag 20 november 2019 14:28 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik snap de discussie inderdaad
Maar ik zou me ook bezwaard voelen om iemand de wol voor zn eigen kado te laten betalen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |