In dat geval zou ik mijn duivelspakje, waarmee ik ook altijd bij de Tour was, zijn gaan lopenquote:
Vroeger op de dag?quote:Op vrijdag 22 maart 2019 15:34 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
In dat geval zou ik mijn duivelspakje, waarmee ik ook altijd bij de Tour was, zijn gaan lopen
Het was trouwens idd gewoon echt warm vandaag! Ik zweette zowaar, en dat in kort-kort!!!Waar zijn de koele windvlagen, die je van de weg afwaaien, als je ze nodig hebt?
Ja kennelijk kan ik met deze temperatuur al niet meer in de middag lopen.......quote:
Is dat een beetje goed hotel? 😜quote:Op vrijdag 22 maart 2019 15:18 schreef McTwente het volgende:
[..]
Per persoon ja. Maar als je de 55 euro van de LTM eraf haalt, is het nog steeds 110 euro p.p. voor 2 nachten in een hotel met ontbijt.
Dan maak ik liever gratis gebruik van hotel "mama".
Prima, ik kom er al jaren met enige regelmaat.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 17:47 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Is dat een beetje goed hotel? 😜
Mooi nu al zin in dat hardlopend buffet.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 18:21 schreef McTwente het volgende:
[..]
Prima, ik kom er al jaren met enige regelmaat.
Uhh....2 jaar denk ik. En dat was toen een PR, toen ik fitter dan ooit was.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 19:29 schreef indepoeier het volgende:
Ha, gelukkig iemand die de malaise compenseert!
Hoe lang was het geleden dat je een 10k op wedstrijdtempo gelopen had?
Lekker bezig man.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 19:26 schreef YUR het volgende:
Corniel en Tem![]()
Ik durf bijna niet meer te zeggen dat ik vandaag mijn eerste 10km sinds de lange blessure heb gelopen. Met als resultaat bijna een PR. 43m57, stukje sneller dan verwacht. Al kwam het wel van heel diep, maar daar is nooit iemand slechter van geworden
Relaxen en hopen op snel herstel. Zelfde geldt ook voor Corniel!quote:Op zaterdag 23 maart 2019 11:28 schreef Tem het volgende:
Vorig weekend een enkelblessure opgelopen en dacht maar een weekje niet te lopen en dit weekend weer te proberen. Maar voelt nog niet echt geweldig goed allemaal en ik wel op 7 april meelopen.... mooi balen dit.
Omdat ik niet wist wat de term D+ was, heb ik dat gegoogled en ik kreeg allerlei hits voor sportbeha's.... Maar dan vind ik 2500 stuks wel wat veel.....quote:Op zaterdag 23 maart 2019 22:01 schreef Guard het volgende:
Mijn dag vandaag: 55 km, 2500 D+, 4 uitstekende VP's, 9 watercrossings en heel veel modder.
Topdag dus
quote:Op zondag 24 maart 2019 00:03 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Omdat ik niet wist wat de term D+ was, heb ik dat gegoogled en ik kreeg allerlei hits voor sportbeha's.... Maar dan vind ik 2500 stuks wel wat veel.....
Wat zijn VP’s?quote:Op zaterdag 23 maart 2019 22:01 schreef Guard het volgende:
Mijn dag vandaag: 55 km, 2500 D+, 4 uitstekende VP's, 9 watercrossings en heel veel modder.
Topdag dus
Verzorgingspost. Zoals een waterpost bij een wegwedstrijd, maar dan iets uitgebreider; cola, sportdrank, koekjes, zoute sticks, chips, tuc, peperkoek, wafels, winegums, banaan, sinaasappel en oh ja water.quote:
Dat zijn inderdaad andere type verzorgingsposten dan die ik kenquote:Op zondag 24 maart 2019 08:04 schreef Guard het volgende:
[..]
Verzorgingspost. Zoals een waterpost bij een wegwedstrijd, maar dan iets uitgebreider; cola, sportdrank, koekjes, zoute sticks, chips, tuc, peperkoek, wafels, winegums, banaan, sinaasappel en oh ja water.
Soms ook bier en lokale specialiteiten zoals bv worst en kaas verkrijgbaar![]()
Verwacht niet dat hier iemand je een bekertje water aangeeft terwijl je langsracet. Er zijn sowieso geen bekers, die neem je zelf mee.
Gewoon even tijd nemen, voorraad aanvullen, praatje maken en de vrijwilligers bedanken als je weer verder gaat.
Trailen
Veel plezier!quote:Op zondag 24 maart 2019 09:55 schreef ijs_beer het volgende:
M'n eerste wedstrijdje van het jaar. Maar 5 km weliswaar, maar ontzettend veel zin in.
Niet te snel aftellen, want ik ga dan de marathon lopenquote:Op zondag 24 maart 2019 10:24 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik ben aan het aftellen voor de 1/4 marathon van Rotterdam. Dit wordt voor mij de eerste kennismaking met een afstand van rond de 10 kilometer. Vorig jaar al een 5 kilometer gelopen in Utrecht bij de Singelloop.
Gisteren had ik opmerkelijk genoeg mijn pr van de 5 kilometer met een paar seconden verbroken in de training. De tijd op de 5 kilometer is nu 28.43.
Wat is je streeftijd?quote:Op zondag 24 maart 2019 12:06 schreef DeLuna het volgende:
Zo. Ik heb mijn race schema klaar en de eerste 10km alvast getest. Natuurlijk is het niet hetzelfde parcours en ben je dan veel afhankelijker van de omgeving, maar ik moet echt niet weer te hard van start gaan![]()
Zo wil ik hem gaan lopen:
1-6km: 6:20 - 6:30
7-20km 6:10 - 6:20
20-35km 6:00 - 6:10
35km: nu mag je los![]()
Ik hoop dat ik het volhoud en dat ik ook echt nog wat kan versnellen na 35km. En ach, als het niet lukt zie ik dat dan wel weer.
Na 35km nog versnellen? Is dat niet wanneer normaalgesproken de man met de hamer komt en je op 800 verschillende manieren weet te meppen?quote:Op zondag 24 maart 2019 12:06 schreef DeLuna het volgende:
Zo. Ik heb mijn race schema klaar en de eerste 10km alvast getest. Natuurlijk is het niet hetzelfde parcours en ben je dan veel afhankelijker van de omgeving, maar ik moet echt niet weer te hard van start gaan![]()
Zo wil ik hem gaan lopen:
1-6km: 6:20 - 6:30
7-20km 6:10 - 6:20
20-35km 6:00 - 6:10
35km: nu mag je los![]()
Ik hoop dat ik het volhoud en dat ik ook echt nog wat kan versnellen na 35km. En ach, als het niet lukt zie ik dat dan wel weer.
Ik zou gewoon steady rond de 6:15 min/km blijven lopen als ik jou was. 42 km lang.quote:
En om de 500 meter. Die kerel verzet de kilometerborden ook altijd.quote:Op zondag 24 maart 2019 13:24 schreef hatsaflats het volgende:
Na 35km nog versnellen? Is dat niet wanneer normaalgesproken de man met de hamer komt en je op 800 verschillende manieren weet te meppen?
Jep. Na 45 min twee slokken van mijn gelletje, met wat water er achteraan. Daarna steeds om de 15/20 minuten steeds twee slokken van het gelletje met water. Op HM heb ik er een met fruit die wel in een keer op moet maar die is ook erg lekker dus heb ik wat om naar uit te kijkenquote:Op zondag 24 maart 2019 15:49 schreef La_Tramposa het volgende:
Ja het hele geheim van de marathon is juist om je 35km in te houden zodat je die laatste 7 kunt versnellen. Klinkt als een mooi plan Deluna! Ook al een voedingsplan gemaakt om diezelfde man met de hamer te ontlopen?
Ik heb er een met een hersluitbaar dopje waarbij dit gebruik wordt aangegeven.quote:Op zondag 24 maart 2019 16:46 schreef heywoodu het volgende:
Twee slokken van een gelletje? Die van mij kiep ik er gewoon in één keer in en als ik dat niet zou doen loopt 'ie deels leeg, want hersluitbaar zijn ze nietZo leer je nog weer eens iets, dat niet iedereen die gelletjes in één keer drinkt/eet/tot zich neemt.
Ik kom dan op 88 per uur uit. 44 per gelletje en dat ding is in 6 slokken ongeveer leeg.quote:Op zondag 24 maart 2019 16:51 schreef La_Tramposa het volgende:
Op hardloopnetwerk.nl staat een verslag van Miranda Boonstra over een koolhydraten studie waar zij aan mee heeft gedaan, zij schrift dat de meesten veel te weinig koolhydraten nemen, optimaal is 80 of 90 gram per uur. Dat zijn zelfs drie gelletjes per uur en nog sportdrank!
Oh met een dopje is wel handig jaquote:Op zondag 24 maart 2019 16:51 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik heb er een met een hersluitbaar dopje waarbij dit gebruik wordt aangegeven.
Mueslireep/sportreep? In een klein Nakd reepje zit al 140kcal.quote:Op zondag 24 maart 2019 16:57 schreef minimaLL het volgende:
Lang geleden dat ik hier nog eens gepost hebt, maar volg het hier af en toe nog wel wat.
Ik zit voorlopig in voorbereiding voor Marathon Parijs (die is een weekje na Rotterdam).
3 gelletjes per uur? Hoe sleur je dat allemaal met je mee? Ik weiger met trailzak/belt te lopen aangezien ik niet hou van extra ballast. Parijs doet niet aan sportdrank, dus dat wordt nog wel even bekijken hoe we d koolhydraten verder gaan aanvullen (neem zelf 4 gelletjes...) Bananen, appelsienen worden wel aangeboden maar dat lijkt me niet zo handig als je een tijd wil neerzetten. Gedroogd fruit of klontjes suiker dan maar (is ook aanwezig?)
Complimenten daarvoor!quote:Op zondag 24 maart 2019 16:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik zit steeds al lopend te kloten met een plastic zakje in m'n broekzak om zo'n opengescheurd en leeg gelletje een beetje netjes mee naar huis te nemen
Ik snap ook echt met de beste wil van de wereld niet dat mensen dat zo van zich af mieteren.quote:Op zondag 24 maart 2019 17:48 schreef wyccie het volgende:
[..]
Complimenten daarvoor!
Ik prop ze terug in mijn racevest, die moet toch na elke duurloop gewassen worden. Of ik houd het in mijn hand tot de verzorgingspost en gooi het daar weg.
Het is weer tijd voor het heilige woord.. #spibelt #nosponquote:Op zondag 24 maart 2019 16:57 schreef minimaLL het volgende:
Lang geleden dat ik hier nog eens gepost hebt, maar volg het hier af en toe nog wel wat.
Ik zit voorlopig in voorbereiding voor Marathon Parijs (die is een weekje na Rotterdam).
3 gelletjes per uur? Hoe sleur je dat allemaal met je mee? Ik weiger met trailzak/belt te lopen aangezien ik niet hou van extra ballast. Parijs doet niet aan sportdrank, dus dat wordt nog wel even bekijken hoe we d koolhydraten verder gaan aanvullen (neem zelf 4 gelletjes...) Bananen, appelsienen worden wel aangeboden maar dat lijkt me niet zo handig als je een tijd wil neerzetten. Gedroogd fruit of klontjes suiker dan maar (is ook aanwezig?)
Je kunt ook lekkere nemen danquote:
Ik heb ze toch echt.quote:
quote:
Zelf proberen is het beste advies.quote:Op zondag 24 maart 2019 20:05 schreef Preston_Marlowe het volgende:
Iemand ervaring met Rocket fuel gelletjes van Body & Fit shop?
Valt mee, zij kreeg ze van een sponsor en gebruikt ze niet, ik gebruik ze af en toe (als ik meer dan een uur loop neem ik er vaak één mee), dus nam ze ze maar mee deze kant opquote:Op zondag 24 maart 2019 20:04 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Grootse plannen dus met 100 gelletjes.
Hij is massaal, maar de sfeer met al dat publiek maakt toch echt wel veel goed. Ik kan me zomaar voorstellen dat ik hem ook nog een paar keer ga lopen. Andere massale evenementen hoeven van mij ook niet meer...en dan heb ik het bijvoorbeeld over de CPC, Egmond, Dam tot dam, Amsterdam marathon, Zevenheuvelenloopquote:Op maandag 25 maart 2019 09:53 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Rotterdam blijft toch wel een populaire marathon in dit topic.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |